• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01 14:22
Alcmaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:57:
[...]

Ik ben een redelijk normale consument en toch heb ik een pre-order in de wacht weten te slepen. Dit heb ik gedaan door mijn laptop met de site van BOL.COM open gisterenochtend om half 9 midden in de tuin neer te leggen. 50 kaarsen erom heen aangestoken, zelf in een rieten hula rokje, terwijl ik een cantate van Beethoven voordroeg en met een brandende fakkel 12 keer een rondje rende door de tuin. Toen om half 9 deed ik met mijn wijsteen (niet te verwarren met de wijsvinger) een klik op de BESTEL knop en BAM! ik had hem. het was niet moeilijk eigenlijk.
:+

Ik had 49 kaarsen en 11 rondjes door de tuin. Ik ging om 08.45 zitten, dus daar is het misgegaan.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
k1978 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:00:
Wat maakt iedereen zich toch druk als die geen PS5 heeft.

Staan er zat op MP 😉
FOMO my friend, FOMO... 8)7

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
HertogJack schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:57:
[...]

Bedraad is gewoon klote natuurlijk.. :( dat ga ik niet doen
Zeker niet, kwaliteit is beter! Beter dan "lelijke" stereo ;)
Kabel gaat je controller in ook en niet je Ps5. Afstand van niks natuurlijk.

Als je daadloos wilt, zul je een headset als de Pulse moeten hebben.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Kashika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:05:
[...]

Is de headphone jack in de PS4 controller niet wel van matige kwaliteit? Uiteindelijk komt dat geluid ook via bluetooth door.

Ik heb zelf een tweede draad voor mijn Sennheiser koptelefoon gekocht zodat ik draad voor PC gebruik snel kan uitpluggen en dan tweede draad dat in PS5 zit aan mijn koptelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 18-09-2020 15:09 ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
huyanglee schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:10:
Nou zonet nog eens Dreamland gecheckt en ook de DE is precies uitverkocht.
Ben benieuwd of we ze ook effectief in November gaan krijgen.

Zoniet zijn we gezien, volgende batch precies pas een eind in 2021...

[Afbeelding]
En dan nog binnenkort beschikbaar erbij zetten, lijkt Soony wel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@nioz Ik denk dat dit juist de strategie is van Sony. Als alles zo makkelijk verkrijgbaar is dan zou dus niemand hierom vechten. Agh, dan kunnen we rustig op 19 november wel bepalen of we het wel of niet aanschaffen, want er is zat voorraad.

Door dit pre-order feest, komen zelfs mensen in aanraking die eerst misschien zaten te twijfelen en misschien niet de aankoop gingen doen. En besluiten ook deze dan toch maar de order neer te zetten, om de kans niet te missen mocht die mogelijkheid langskomen.

Het is gewoon een psychologisch spelletje. Nu weet je dat de voorraad zeer beperkt is, en mogelijk lange tijd niet verkrijgbaar zal zijn. Dan krijg je dus het effect dat mensen zo snel mogelijk de PS5 thuis willen hebben, en niet de sjaak willen zijn. Dat is gewoon een slimme zet van Sony, maar voor ons natuurlijk minder fijn :P

Uiteraard is het zomaar aannemen van pre-orders zonder aantallen leveringen te weten, niet de strategie. Maar ik denk ook niet dat zij hier mee gaan bemoeien, want het geld rolt toch wel hun kant op. Of ze nou nu chaotisch met die pre-orders om gaan, of dat mensen netjes in de rij staan bij de winkel. Dat maakt Sony weinig uit. En over een tijd, zijn we toch al dit feest vergeten.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:22
bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
Hey don't shoot the messenger. Ik heb de cijfers niet bedacht. Ik probeer een reden te bedenken voor de dingen hoe ze nu zijn. Dit zou een reden kunnen zijn. Min of meer al als mogelijkheid bevestigd door de personen die ik hierboven quote.
Don't shoot the messenger? Je doet toch zelf een uitspraak?

Prima dat jij de Playstation superieur vind en de Xbox inferieur. Dat weten we inmiddels echt wel. Maar je vergist je op een pijnlijke wijze door te stellen dat de Xbox geen concurrentiepositie inneemt tov van de Playstation. Jouw superieure Playstation was een heel stuk minder superieur geweest als er geen Xbox was geweest. Jij profiteert dus juist doordat het weldegelijk directie concurrenten zijn, die elkaar nauwlettend in de gaten houden en hard erg hun best doen om elkaar af te troeven.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-01 08:54
Alt F4 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:29:
[...]

Toch lopen veel mensen mis die er allang op wachten.
de communicatie had zeker beter gekund zoals met de xbox volgende week

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Kashika
Brogala schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:08:
[...]

Is de headphone jack in de PS4 controller niet wel van matige kwaliteit? Uiteindelijk komt dat geluid ook via bluetooth door.

Ik heb zelf een tweede draad voor mijn Sennheiser koptelefoon gekocht zodat ik draad voor PC gebruik snel kan uitpluggen en dan tweede draad dat in PS5 zit aan mijn koptelefoon.
Je bedoelt de DAC? Nee die is ook niet super. En ja het komt uiteindelijk ook middels bluetooth binnen. Wel een stuk efficiënter ingeregeld.
Het is daarom ook mogelijk om met de kabel te spelen en de communicatie tussen PS4 en controller aan te passen (van draadloos naar bedraad).

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:31
Kashika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:05:
[...]

als het kabeltje alleen mn controller in moet dan valt het mee idd :)

psn: HertogJack

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Is er trouwens een specifieke reden waarom AC: Valhalla niet een ultimate edition heeft op de PS5? Op de PS4 en Xbox wel.

• Njay
Spiderman is ook verlaagd naar 59 euro bij bol.com , daar zal straks wel de ultimate edition bijkomen met de spiderman remaster

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 08:02

JSchut

.....

Alwayshappyz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:41:
Is er trouwens een specifieke reden waarom AC: Valhalla niet een ultimate edition heeft op de PS5? Op de PS4 en Xbox wel.
Is er wel hoor. Maar niet bij bol.com atm. Op ubisoft.com kun je hem gewoon in alle varianten bestellen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Kalder
Alwayshappyz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:41:
Geen idee, misschien komt die nog, maar ik zou lekker voor de PS4 versie gaan, aangezien je toch een gratis upgrade voor PS5 krijgt, en alle DLC e.d. worden meegenomen. Ik heb de drakkar edition voor de PS4 besteld. Was toen nog 10 euro goedkoper, nu is de PS5 versie 5 euro goedkoper geworden, dus toch nog 5 euro verschil.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:49

KRAI.7

Bwoah...

Njay schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:42:
Spiderman is ook verlaagd naar 59 euro bij bol.com , daar zal straks wel de ultimate edition bijkomen met de spiderman remaster
Fijn... gisteren besteld voor 75. Heb maar even een berichtje gestuurd met de vraag of ze die 15 euro terug kunnen storten. :Y)

• Kalder
JSchut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:50:
[...]

Is er wel hoor. Maar niet bij bol.com atm. Op ubisoft.com kun je hem gewoon in alle varianten bestellen.
Ook alleen voor PC, XO, en PS4

https://store.ubi.com/nl/...-creed-valhalla-all-games

• Njay
KRAI.7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:52:
[...]

Fijn... gisteren besteld voor 75. Heb maar even een berichtje gestuurd met de vraag of ze die 15 euro terug kunnen storten. :Y)
Zullen ze wel verreken met de levering?

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:49

KRAI.7

Bwoah...

Njay schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:53:
[...]

Zullen ze wel verreken met de levering?
Net dit bericht teruggekregen:
In principe kunnen we er weinig aan doen dat de prijzen van artikelen veranderen in de loop van de tijd. Vandaag is echter jouw mazzeldag. In dit geval kom ik je graag tegemoet in het verschil tussen de huidige prijs en wat jij ervoor betaald hebt. Ik maak een cadeaubon voor je aan in je account voor 15,- euro. deze blijft 3 jaar geldig en wordt bij je volgende bestelling automatisch aangeboden tijdens het betalen. 🍀
Oftewel netjes afgehandeld! Althans, ik ben er tevreden mee! :)
Kashika schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk niet. Bluetooth is ondermaats...

Als je graag draadloos wilt, zijn draadloze headsets in veel smaken te krijgen. Die hebben een stuk minder nadelen ;)
Ja dat weet ik maar dat was het punt waar dit mee begon niet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

HertogJack schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:51:
Zou de PS5 ook gekoppeld kunnen worden aan mijn Sony WH-1000XM3? zodat die als headset kan fungeren?

Of heb ik dan lelijk steroo geluid.
Ja dat is de vraag nog even.
DAC in de DualShock4 was zo slecht daar wil ik niets op aansluiten.

(Ik speel normaal met een 7.2 set-up maar zo af en toe kan het wel eens handig zijn)

• HertogJack
  • Laatst online: 20:31
Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:04:
[...]

Ja dat is de vraag nog even.
DAC in de DualShock4 was zo slecht daar wil ik niets op aansluiten.

(Ik speel normaal met een 7.2 set-up maar zo af en toe kan het wel eens handig zijn)
Hmm ok thanks.. afwachten nog even dus.

psn: HertogJack

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

Winkiller

De Mopperpot

Euh ik durf het eigenlijk niet te vragen maar komen de zwarte uitvoeringen gelijk met de witte ?
Ik ga echt geen witte Playstation 5 in mijn kastje zetten, dat word dan een zware blikvanger.
De WAF heeft hier ook en inspraak en ikzelf ben ook niet blij met wit. :P

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56
[...]

60 euro is waarschijnlijk echte prijs. Amerikaanse prijs ivoor Spider-Man: Miles Morales is nl 50 dollar en Europese PS4/PS5-gamesprijzen zijn Amerikaanse prijs + 10. (Hier in Europea betalen we structureel te veel voor Games)

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Mangafan2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:33:
[...]

Klopt het is maar net wat je wilt, en het is maar de vraag in hoeverre developers gebruik willen maken van de 120fps bij competitive online games want dat gaat ten koste van de graphics. Ik was toe aan een nieuwe TV dus voor mij kwam het goed uit om gelijk een TV te halen die next gen ready was, maar weet haast wel zeker dat als je een 2.0 HDMI aansluiting hebt dat je prima alle games kan spelen. VRR is wel iets wat je gaat missen, dat is een soort Gsync/Freesync. Dat is toch een aardig verschil qua kwaliteit.
Dat kan ik me zeker voorstellen, maar zie het wel even als het hier staat.. Als het me allemaal te storend is dan knal ik die c8 er een keer uit en lap ik wat bij voor een nieuwe.. 8)7
Winkiller schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:06:
Euh ik durf het eigenlijk niet te vragen maar komen de zwarte uitvoeringen gelijk met de witte ?
Ik ga echt geen witte Playstation 5 in mijn kastje zetten, dat word dan een zware blikvanger.
De WAF heeft hier ook en inspraak en ikzelf ben ook niet blij met wit. :P
Er komt voorlopig helemaal geen zwarte toch?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
@Winkiller Volgens mij is er helemaal geen zwarte aangekondigd.
Was hetzelfde wat ik ook al zei hier thuis. We hebben alles in het meubel (ook achter de deurtjes in het zwart (uitzondering is de Wii).
Maar ja, jammer dan.

@ hieronder. Volgens mij komt die niet bij Sony vandaan qua render.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 18-09-2020 16:09 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:07:
[...]

Er komt voorlopig helemaal geen zwarte toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L35ZFztIXqibTAGAMShc-29ZuDg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSFGeXl3U9F6P2bBhHcV60qh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPZ9tWMOGwwgqj6yXjrGv4-1YPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MH4cGCtQZBf8HRQtdkMirW7Z.jpg?f=fotoalbum_large
Arunia schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:08:
@Winkiller Volgens mij is er helemaal geen zwarte aangekondigd.
Was hetzelfde wat ik ook al zei hier thuis. We hebben alles in het meubel (ook achter de deurtjes in het zwart (uitzondering is de Wii).
Maar ja, jammer dan.
Nou dan komt hij er niet in. |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Winkiller op 18-09-2020 16:10 ]

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Dat is gewoon een heel donkere render :)
Winkiller schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Nou dan komt hij er niet in. |:(
Dat is de witte met minder belichting helaas.

Wel vreemde marketing overigens. Alsof ze de kritiek op de witte uitvoering wel gehoord hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 18-09-2020 16:11 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
[...]

Wel vreemde marketing overigens. Alsof ze de kritiek op de witte uitvoering wel gehoord hebben.
No shit :?
Dammit.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 14:29

H.Boss

Hugo Boss

Toch nog met Samsung geappt over mijn tv en mocht je dezelfde tv hebben dan heb je hieronder je antwoord..
Samsung QLED QE55Q74TALXXN

(het nummer is van Samsung, staat op hun site)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDKoMnOVDEMgbHKHlA86-6cIPt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yO25HWQtrSwuLovy4b0Dr3Gy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 18-09-2020 16:14 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:47
Die free PS5 upgrades. Stel ik heb een PS4 game op externe HDD die een PS5 update krijgt. Die moet je dan dus verplaatsen naar de SSD anders kan je ze niet spelen. Het zijn dan toch PS5 games of is dit toch apart?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:02
Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
[...]

Dat is een render van Letsgodigital. Niet van Sony zelf.

YouTube: PlayStation 5 Black Edition

https://psnprofiles.com/RaemNL

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Cloud_VII schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
Die free PS5 upgrades. Stel ik heb een PS4 game op externe HDD die een PS5 update krijgt. Die moet je dan dus verplaatsen naar de SSD anders kan je ze niet spelen. Het zijn dan toch PS5 games of is dit toch apart?
Dat is geen probleem. Alleen voor de top ps5 games is die snelle SSD nodig.

• Kashika
H.Boss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:
Toch nog met Samsung geappt over mijn tv en mocht je dezelfde tv hebben dan heb je hieronder je antwoord..

[Afbeelding]
Hey leuk man! Goed dat je dit nu 100% duidelijk hebt.

Op internet feiten vinden is soms lastig met alle marketing onzin.
Raem schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:19:
[...]

Dat is een render van Letsgodigital. Niet van Sony zelf.

YouTube: PlayStation 5 Black Edition
Ja deze wel idd. Maar er was ook officieel materiaal waar de witte zwart leek.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Ik heb die ook besteld, maar met achteraf betalen. Had je die optie niet?

Maar ik ga hem annuleren voor de Ultimate Edition.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 08:02

JSchut

.....

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56
Denk eraan dat je met 100 Ubi-punten 20% korting kunt krijgen. Op die manier betaal je 80 euro voor de Gold-editie met alle DLC. Mijn ervaring met de vorige twee games (Origins en Oddyssey) is dat je voor de meerprijs tov de gewone editie een flink aantal uitstekende en uitgebreide expansion packs waarmee je tientallen uren extra zoet bent.

Eerlijk gezegd krijg je te veel content als je het mij vraagt. Ik heb een platinum voor Oddysey gehaald en heb ook de 1e Atlantis expansion pack gespeeld. Dat was al dik 130 uur speeltijd.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
TouchOfInsanity schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:23:
[...]

Dat is geen probleem. Alleen voor de top ps5 games is die snelle SSD nodig.
Domme vraag, maar is er ergens misschien een lijstje van die games? Als ik een AC: Valhalla op de PS4 haal en die krijgt dan die gratis upgrade (geinstalleerd op een HDD en niet intern op de SSD in dit geval) dan zou die game toch net zo moeten draaien als de PS5 versie? En het lijkt me dat zo'n game toch wel grafisch zwaar zal zijn. Maar een voorbeeld natuurlijk. Zal sowieso niet zo snel de SSD gevuld krijgen met de hoeveelheid games die ik zal halen voor de PS5.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
H.Boss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:

[Afbeelding]
Ik had zo graag de Q90R gekocht, maar geen HDMI 2.1 en de opvolger is beduidend minder. :/

• Kalder
Voor Cyberpunk 2077 liefhebbers is er zo weer een night city episode om 18:00
https://www.twitch.tv/cdprojektred
YouTube: Cyberpunk 2077 Night City Wire Livestream (Episode 3)

• quatro33
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12-2022
Iemand een tip voor een goede televisie bij de ps5 (~1500 euro) ?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
quatro33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:15:
Eentje uit dit lijstje ben je behoorlijk future proof mee: reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
quatro33 schreef op Friday 18 September 2020 @ 17:15:
pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11-2025
quatro33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:15:
Check het Oled prijzen topic op dit forum voor zeer goede deals die je niet in de pricewatch kan vinden :).

Edit: ik raad de lg c9 of cx aan. Heb zelf cx maar het verschil is achteraf gezien volgens mij niet noemenswaardig. Misschien iets langer updates. Een minder bekend voordeel aan de oleds is dat de beeldkwaliteit niet achteruit gaat in game mode i.t.t. bij qled.

[ Voor 31% gewijzigd door disguisedpotato op 18-09-2020 17:37 ]

• DM89
  • Laatst online: 24-01 22:29
NotSoSteady schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:08:
[...]

Ik had zo graag de Q90R gekocht, maar geen HDMI 2.1 en de opvolger is beduidend minder. :/
Wil deze soundbar eigenlijk zelf ook nog bestellen voor bij mijn C9 en later de PS5/Xbox Series X

Met de recente update werken de opties van HDMI 2.1/eARC ook geloof ik?

PS5 aansluiten op OLED C9 (HDMI 2
1) en geluid doorsturen naar de Q90R.

[ Voor 23% gewijzigd door DM89 op 18-09-2020 17:41 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 13:05
DM89 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:35:
[...]

Wil deze soundbar eigenlijk zelf ook nog bestellen voor bij mijn C9 en later de PS5/Xbox Series X

Heb toevallig vd week een Denon receiver gehaald met HDMI 2.1 juist ivm deze perikelen (heb ook een C9). Maar ga vanavond ook testen hoe hij het precies doet met eARC. Volgens mij is het belangrijkste dat je het geluid op bitstream gooit.

Overigens ben ik echt benieuwd of de ps5 atmos gaat ondersteunen...heb hier een 5.1.4 hangen en zou wel echt vet zijn. De XSX ondersteunt het in elk geval.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025

• Florissant
  • Laatst online: 18-01 13:34
Top TV inderdaad, heb hem zelf ook. Deze is dus goed geschikt voor de PS5 qua 120hz etc?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Florissant schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:21:
[...]

Top TV inderdaad, heb hem zelf ook. Deze is dus goed geschikt voor de PS5 qua 120hz etc?
Yep

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 10:10
Ik zie dat er 4k schermen vanaf €300 beschikbaar zijn, schrok ff dat je minimaal€1500 moest gaan leggen 😅

nothing stops this train

Verwijderd

Florissant schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:21:
[...]

Ja, maar ik verwacht niet dat er veel spelen zijn die 4K 120HZ zullen gaan zijn. De CX die dat ook kan is overigens goedkoper. De C9 is moeilijk verkrijgbaar, zie het OLED prijzen topic.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 07:47
Mooie vergelijking tussen de PS3 versie en PS5 versie van Demon Souls

Zeer indrukwekkend is de belichting en zero laadtijden. Nog nooit een Souls game gespeeld, misschien wordt dit mijn eerste.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:30:

Zeer indrukwekkend is de belichting en zero laadtijden. Nog nooit een Souls game gespeeld, misschien wordt dit mijn eerste.
Qua gameplay en setting lijkt me dit ook een toffe game. Ik lees ook dat die Souls spellen super moeilijk zijn. Dat houd me wel tegen, want heb het geduld niet om 100x een level te spelen tot dst ik er doorheen ben.

Stadia / PSN : whenheco

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:30:

[YouTube: Demon's Souls Remake | PS5 VS PS3 | Gameplay Reveal Comparison]

Ziet er idd echt super goed uit. Waar ik erg benieuwd naar ben is of ze ook echt wat met de gameplay hebben gedaan. Het origineel dateert alweert uit 2009 en met drie iteraties van Dark Souls games kan ik me voorstellen dat de core gameplay en het level design (hoe mooi ook weergegeven) wat verouderd kan gaan aanvoelen ten opzichte van bijvoorbeeld een Dark Souls 3. Als ik het filmpje zo zie vermoed ik dat ze de gameplay echter volledig gelijk hebben gelaten. Daarnaast vond ik het jammer (maar begrijpelijk) dat elke enemy in de trailer met uitzondering van de boss een one hit kill was.

Ik denk dat gamers die Demon Souls nooit hebben gespeeld (waaronder ikzelf) maar Dark Souls echt leuk vinden deze game ook erg leuk gaan vinden. Mocht de relatief trage gameplay van Dark Souls ten opzichte van bijv. een Sekiro of Bloodborne je echter niet passen, dan zul je in mijn optiek deze game niet zo boeiend vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2020 19:11 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:laten we vanaf nu voor de discussie over pre order etc dit topic gebruiken: [PS5] Pre order, levertijden en prijzen topic!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 12:57
Chaoss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:51:
[modbreak] laten we vanaf nu voor de discussie over pre order etc dit topic gebruiken: [PS5] Pre order, levertijden en prijzen topic![/modbreak]
Zeg dan niks 😉

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jullie hebben ongelink :P stelletje ninjas...

• k1978
Hehe 😂👍

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:10
DM89 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:35:
[...]

Ik had het over de televisie. :+

https://tweakers.net/tele...q90r_p917736/vergelijken/

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 18-09-2020 18:57 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 11:30
@uchiha tijntje Vind het wel jammer dat het 'YOU DIED' scherm nu zo'n saai lettertype heeft. :+
Dat oude lettertype had toch iets iconisch

• Anton.net
De spec requirements voor Cyberpunk zijn ook helemaal niet zo indrukwekkend. Zal wel prima draaien op zowel current gen als next gen

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:51:
[modbreak] laten we vanaf nu voor de discussie over pre order etc dit topic gebruiken: [PS5] Pre order, levertijden en prijzen topic![/modbreak]
Nog steeds, of alweer, op slot... -O-

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
poor Leno schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:50:
Cool! *O*

"Destructive Creations announces World War II-inspired title WM for PS5, Xbox Series X, PS4, Xbox One, and PC"

Een soort Commandos, maar deze wél met alle verboden foei foei no-no symbolen enzo, en zo te zien geen ontkenningen van dingen die er toen gebeurd zijn.. :X

[YouTube: War Mongrels - Reveal Trailer]

Hopelijk is dit Co-op te spelen :7
Even aanvullend op het bovenstaande:

YouTube: War Mongrels - First Gameplay

[YouTube: War Mongrels - First Gameplay]

Heerlijke Commandos vibe. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door MoldyInko op 18-09-2020 19:10 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kan ik je Desperado's aanraden. Soortgelijk spel en eerder dit jaar uitgekomen en erg goed gereviewed.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ralph075 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:08:
[...]

Nog steeds, of alweer, op slot... -O-
Excuus, fourje gemaakt, is nu open.

Ik heb van de laatste 3-4 paginas reacties over pre orders verplaatst. Alles verplaatsen is helaas geen doen :P

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
aahhhhhh rust!!! :+

Verwijderd

Kol Nedra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:27:
Ik zie dat er 4k schermen vanaf €300 beschikbaar zijn, schrok ff dat je minimaal€1500 moest gaan leggen 😅
300 euro voor een 4k scherm. Ik weet niet of je daar heel blij van wordt met gamen...

• bram1984
Yes!

[Twitter: https://twitter.com/insomaniacgames/status/1306992413811052545?s=21]

Fake, doorlopen mensen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 18-09-2020 19:31 ]

• bram1984
Hahaha ja zie het nu. Damn. :+

• k1978
Demon Souls ongelofelijk veel zin in 👍

• Anton.net
Lekker hoor. Miles Morales zou vergelijkbaar zijn met Lost Legacy. Das een 40 euro game die ze verkopen voor 60. En dan moet je nog eens lappen voor de ps5 patch van Spiderman 2018 -O-

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Anton.net schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:32:
Lekker hoor. Miles Morales zou vergelijkbaar zijn met Lost Legacy. Das een 40 euro game die ze verkopen voor 60. En dan moet je nog eens lappen voor de ps5 patch van Spiderman 2018 -O-
Ja en de spiderman (2018) remaster zit alleen in de duurdere ultimate edition. Dus die is geloof 80 euro ofzo... Was commotie over control maar vond dit veel erger voor een 1st party game.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Anton.net schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:32:
Ik weet niet hoor, maar Lost Legacy is 20 euro in de PSN store :P en op release was ie 40

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:51
Kol Nedra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:27:
Lees je eerst maar is goed in .....

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:34:
[...]

Lees je eerst maar is goed in .....
Hdmi 2.1 120hz hdr 1000 nits etc

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:35:
[...]

Hdmi 2.1 120hz hdr 1000 nits etc
Bij een tv van 300? Of wat bedoel je?

• Stylze
  • Laatst online: 20:51
Mja Sony is idd niet zo handig bezig de laatste tijd, ze moeten gewoon zorgen voor gratis next gen upgrades voor recente nieuwe games van PS4, doet microsoft volgens mij wel al met Forza en Gears of war bijv dat is toch goede service.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 18-09-2020 19:39 ]

Playstation 5

Ik vond persoonlijk Lost Legacy wel erg leuk. Misschien wel de leukste van allemaal, lekker met dat “open wereld” stuk erin enz.

Maar goed dat geheel terzijde 😇

Over de upgrades, tuurlijk is het goor als Sony ons gaat laten betalen maar toch zou ik wel een dergelijke sukkel zijn die dat dan weer doet.

Ik heb nu Ghost of Tsushima liggen maar kan mij niet meer zetten om door te spelen. Op de Ps5 wil ik dat nog 1 kans geven en als dat vervolgens inhoud dat ik €10/€15 voor de patch moet betalen ga ik dat toch doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 18-09-2020 19:42 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ultimate edition Miles Morales niet meer nodig dus?
Edit: ben te langzaam, fake dus. Ik blijf wachten tot de Ultimate Edition op bol.com verschijnt

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 18-09-2020 19:41 ]

• DM89
  • Laatst online: 24-01 22:29

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:37:
Ik vond persoonlijk Lost Legacy wel erg leuk. Misschien wel de leukste van allemaal, lekker met dat “open wereld” stuk erin enz.

Maar goed dat geheel terzijde 😇

Over de upgrades, tuurlijk is het goor als Sony ons gaat laten betalen maar toch zou ik wel een dergelijke sukkel zijn die dat dan weer doet.

Ik heb nu Ghost of Tsushima liggen maar kan mij niet meer zetten om door te spelen. Op de Ps5 wil ik dat nog 1 kans geven, als dat vervolgens inhoud dat ik €10/€15 voor de patch moet betalen ga ik dat toch doen.
Ik ben ook zo'n sukkel, destijds met de PS4 Pro waren er veel spellen of op launch day of niet veel later een upgrade patch kregen, ik zie daar helaas nog niks over maar kan nog komen.

Ik zou heel graag TLOU2 met een patch willen gaan spelen, express mijn PS4 verkocht omdat ik het op de PS5 wilde spelen met alle toeters en bellen. En hoop hetzelfde voor RDR2, maar daar verwacht ik niks van.
Maar beter een betaalde upgrade patch dan geen patch.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:43:
[...]

Ik ben ook zo'n sukkel, destijds met de PS4 Pro waren er veel spellen of op launch day of niet veel later een upgrade patch kregen, ik zie daar helaas nog niks over maar kan nog komen.

Ik zou heel graag TLOU2 met een patch willen gaan spelen, express mijn PS4 verkocht omdat ik het op de PS5 wilde spelen met alle toeters en bellen. En hoop hetzelfde voor RDR2, maar daar verwacht ik niks van.
RDR2 ga ik dan ook nog een spelen denk ik.
Die game was op de Pro al geweldig. Laat staan op de Ps5

• Stylze
  • Laatst online: 20:51
[...]

Sowieso met die grote verschillen in laadtijden is het al heerlijk om dat te spelen dan

Playstation 5

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:01
Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:50:
[...]

RDR2 ga ik dan ook nog een spelen denk ik.
Die game was op de Pro al geweldig. Laat staan op de Ps5
Same here! Plus ik ben benieuwd of GTA5 raytracing gaat krijgen. Op youtube staan fanmods met raytracing en dat zag er uitmuntend uit...

• bram1984
Ja ziet er wel tof uit hoor. Animaties alleen niet helemaal top notch helaas. Die stealth kills mogen wel wat bruter. :p
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:53:
[...]

Same here! Plus ik ben benieuwd of GTA5 raytracing gaat krijgen. Op youtube staan fanmods met raytracing en dat zag er uitmuntend uit...
Heb die game al twee keer uitgespeeld (ps3&4) maar met een echt grote update zou ik nog wel terug komen.

Of mod support. Dat ziet er ook wel gaaf uit op de pc.

• bram1984
[...]

Kan me haast niet voorstellen dat R* niks met RDR2 gaat doen.
Aah daar heb ik ook zo onwijs veel zin in.

Hopen dat de Next-Gen patch snel na release komt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:56:
[...]

Kan me haast niet voorstellen dat R* niks met RDR2 gaat doen.
Rdr2 online is volgens mij zo dood als een pier. En aan gta online word ziek veel geld verdiend. Ik zie een rdr2 patch daarom ook niet snel gebeuren. Is met deel 1 ook nooit gebeurd alleen voor x360 bc. Plus neem aan dat ze met een gta6 bezig zijn. Dus ergens zie ik een rdr2 patch niet snel gebeuren... Jammer want die wil ik nog steeds keer spelen maar begreep dat absurde inputlag heeft. Dus zou een 60fps patch graag zien !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Donstil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:58:
[...]

Aah daar heb ik ook zo onwijs veel zin in.

Hopen dat de Next-Gen patch snel na release komt.
Op t einde; release voor X1 en PS4.. en dan

"Also plays great on XsX and PS5" . Klinkt niet echt overtuigend :/

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik snap niet zo goed de methodiek achter de upgrade patches?

Als ik een Playstation 5 koop dan moet het toch geen probleem zijn om Playstation 4 games te spelen? Ik heb namelijk veel in te halen. En hier wil ik ook mee beginnen zonder gelijk steeds 79,99 per game af te moeten tikken.

Or am i missing something...
poor Leno schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:06:
[...]

Op t einde; release voor X1 en PS4.. en dan

"Also plays great on XsX and PS5" . Klinkt niet echt overtuigend :/
Nee precies. Daarom laat ik hem liggen.
Patch komt eerste helft 2021.

Verwijderd

Stylze schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:52:
[...]

Sowieso met die grote verschillen in laadtijden is het al heerlijk om dat te spelen dan
Dat is een dingetje, de SSD is al natuurlijk sneller maar ze moeten het spel dan alsnog patchen lijkt mij om het next-gen snel te maken?
MoldyInko schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:07:
Ik snap niet zo goed de methodiek achter de upgrade patches?

Als ik een Playstation 5 koop dan moet het toch geen probleem zijn om Playstation 4 games te spelen? Ik heb namelijk veel in te halen. En hier wil ik ook mee beginnen zonder gelijk steeds 79,99 per game af te moeten tikken.

Or am i missing something...
Ik heb daar persoonlijk nooit zoveel zin in. Raak de oude console nooit meer aan als de nieuwe er is.

Maar ik heb dan ook geen “backlog” zoals sommige. Ik koop, speel uit, koop wat nieuws. Als ik het niet uitspeel heeft het meestal wel een reden en dat is dan weer de reden dat ik de game niet vanaf een “backlog” nog eens start.

Pagina: 1 ... 172 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden