Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:11:
Zolang dat hele ray tracing niet de nieuwe marketing hype wordt en zodanig gaat worden gepushed dat het ten koste gaat van zaken als performance, dan vind ik het best.
raytracing == next gen
Ik verwacht gewoon standaard gebruik van rt in een bepaalde vorm.
Zal geen full rt zijn, want dat kan de console niet aan, maar soort van hybride vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Donstil Hier word ik dan weer blij van:

https://www.vg247.com/202...ns-creed-valhalla-length/

Less = more in dit geval.

Stiekem zou ik wel een next gen remaster van Unity willen zien met die dikke NPC crowds en die vette animaties. Die game straalde wel echt next gen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nvidia heeft altijd te maken met een hardware abstraction layer (HAL) in tegenstelling tot AMD in relatie met de consoles. Hierdoor is er minder overhead en veel betere optimalisatie mogelijk.

Je kunt Nvivia's ray tracing daarom niet zo makkelijk vergelijken met wat AMD op de consoles gaat doen. Ik geloof dat als je de hardware laag direct kunt aanspreken tov door een HAL waar instructies aangepast moeten worden, je een performance hebt die 20x zo hoog ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door Kenny_026 op 07-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:30:

Stiekem zou ik wel een next gen remaster van Unity willen zien met die dikke NPC crowds en die vette animaties. Die game straalde wel echt next gen uit.
Daar ben ik ook wel blij mee. Odyssey was gewoon geavanceerde bezigheidstherapie. Allemaal volgens zo'n vaste Ubisoft formule die ze ook bij Far Cry toepassen. Als completionist word ik daar helemaal neurotisch van :P

Geef mij maar een systeem zoals bij God of War. Semi open wereld waar je wel kunt exploren, maar uiteindelijk via de main story ook wel overal komt, side quests die daadwerkelijk de wereld/het verhaal uitdiepen.

Dat respecteert je tijd gewoon veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:59:
Geen gameplay demo dus morgen, van AC Valhalla. Begin langzamerhand het idee te krijgen dat het geheel sowieso vrij weinig voor gaat stellen.

https://www.resetera.com/...not-gameplay-demo.199257/
Edit: Ach laat maar..

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 07-05-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Absoluut mee eens!!! Ik heb Origins nog uit kunnen spelen, maar Odyssey was mij echt veel te groot en er is zoveel te doen dat ik ook bijna helemaal de interesse erin ben verloren, af en toe speel ik het nog wel eens, maar dan zit ik ineens in een lastig gevecht ergens, en komen er weer een paar van die rode helmpjes op je af en dan ga ik meestal snel dood en heb ik geen zin meer... Nu ik dit nieuwsbericht lees heb ik ineens veel meer interesse in Valhalla!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Er valt door niemand iets zinnigs te zeggen over RT implementatie van AMD op het moment. We hebben Minecraft gezien maar......dat is Minecraft en geen benchmark hoe RT. Daarbij gaat het om een andere RT implementatie genaamd "Path tracing", wat onderdeel is van RT.

Hier een verschil tussen beide. Path Tracing heeft vaak hogere res textures, maar reflections zijn niet veel beter of zelfs slechter dan RT.

[YouTube: Battlefield V Ray Tracing vs. Path Tracing | ReShade (Graphics and Performance Comparison)]
While the effects look nice, they aren't as complete as true path tracing. Path tracing is just one form of ray tracing. While it was hailed as the best way to render images, path tracing comes with its own flaws. But in the end, both path tracing and ray tracing result in absolutely beautiful images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat? Ik zie Aaron Greenberg zich al min of meer indekken dat mensen niet al te hoge verwachtingen moeten hebben. Shinobi geeft ook aan "lower your expectations" en nu dus ook de game director van AC Valhalla die spreekt van slechts een teaser. Als ze iedere maand iets gaan doen, dan zou ik afgaande op deze berichtgeving inderdaad niet veel verwachten, maar ik laat me graag verrassen. Hopelijk zien we iets van Elden Ring. De kans is verder natuurlijk behoorlijk groot dat het voornamelijk allemaal cross gen titels gaan zijn die ook op de PS4 en One gaan verschijnen.
Recon24 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:57:
Er valt door niemand iets zinnigs te zeggen over RT implementatie van AMD op het moment. We hebben Minecraft gezien maar......dat is Minecraft en geen benchmark hoe RT. Daarbij gaat het om een andere RT implementatie genaamd "Path tracing", wat onderdeel is van RT.

Hier een verschil tussen beide. Path Tracing heeft vaak hogere res textures, maar reflections zijn niet veel beter of zelfs slechter dan RT.

[YouTube: Battlefield V Ray Tracing vs. Path Tracing | ReShade (Graphics and Performance Comparison)]

[...]
Ik vind path tracing mooier en scherper, klopt dat? Heeft ook nog eens betere performance.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 07-05-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kalder schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Absoluut mee eens!!! Ik heb Origins nog uit kunnen spelen, maar Odyssey was mij echt veel te groot en er is zoveel te doen dat ik ook bijna helemaal de interesse erin ben verloren, af en toe speel ik het nog wel eens, maar dan zit ik ineens in een lastig gevecht ergens, en komen er weer een paar van die rode helmpjes op je af en dan ga ik meestal snel dood en heb ik geen zin meer... Nu ik dit nieuwsbericht lees heb ik ineens veel meer interesse in Valhalla!
En hopelijk vinden ze iets waardoor het minder aanvoelt als icoontjes op een kaart afwerken. Far Cry 5 deed dit wel aardig, hoewel je daar uiteindelijk ook vaak in de map locaties aan het aanvinken was. Ik zie graag een oplossing waarbij de map helemaal weg is op de een of andere manier. Misschien onderweg aanwijzingen vinden en dan via een kompas er naartoe moeten gaan of zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Wat? Ik zie Aaron Greenberg zich al min of meer indekken dat mensen niet al te hoge verwachtingen moeten hebben. Shinobi geeft ook aan "lower your expectations" en nu dus ook de game director van AC Valhalla die spreekt van slechts een teaser. Als ze iedere maand iets gaan doen, dan zou ik afgaande op deze berichtgeving inderdaad niet veel verwachten, maar ik laat me graag verrassen. Hopelijk zien we iets van Elden Ring. De kans is verder natuurlijk behoorlijk groot dat het voornamelijk allemaal cross gen titels gaan zijn die ook op de PS4 en One gaan verschijnen.

[...]

Ik vind path tracing mooier en scherper, klopt dat? Heeft ook nog eens betere performance.
Ik ben maar een argeloze voorbijganger die hier af en toe eens opduikt om te kijken wat voor moois ons allemaal te wachten staat.. Voor mensen als ik is het gewoon niet meer leuk om op die manier een thread in te stappen door het soort reacties die het meeste van jou afkomen.. Continue proberen het andere kamp naar beneden trekken op iedere manier mogelijk.. Edit: Dit klopt niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 07-05-2020 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 20:17

OzzieMann

PSN: OzzieMann

En ineens schier er een stukje songtekst door m'n hoofd: Here we go again....

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
D-Ed schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:44:
[...]

Ik ben maar een argeloze voorbijganger die hier af en toe eens opduikt om te kijken wat voor moois ons allemaal te wachten staat.. Voor mensen als ik is het gewoon niet meer leuk om op die manier een thread in te stappen door het soort reacties die het meeste van jou afkomen.. Continue proberen het andere kamp naar beneden trekken op iedere manier mogelijk.. Een paar weken geleden zag ik je zelfs een poging wagen om mensen uit de thread te laten kicken.. :r :r
Het andere kamp? Het zijn voor zover ik weet multiplatform titels, dus hopelijk gaan we iets vets zien. Ik baseer mijn verwachting puur op de berichtgeving die ik lees. Er wordt hier bovendien amper gesproken over het andere kamp, in tegenstelling tot het andere topic. Je haalt dingen door elkaar denk ik.

En dat laatste was ik ook niet, maar prima verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Recon24 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:57:

[...]
Dat is nogal een scheve vergelijking. Aan de ene kant heb je een native ray tracing implementatie voor enkel reflecties en aan de andere kant heb je een screenspace ray tracer op basis van Reshade die met path tracing Global Illumination probeert te verzorgen.

Edit:
Nvidia heeft tijdje terug een mooie video gemaakt met simpele illustraties waarbij ze ray tracing (en path tracing) uitleggen: YouTube: Ray Tracing Essentials, Part 1: Basics of Ray Tracing

Minecraft RTX blijft Minecraft maar het feit dat Minecraft RTX realtime op bijna volledig path tracing draait is toch wel bijzonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Caayn op 07-05-2020 14:59 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Het andere kamp? Het zijn voor zover ik weet multiplatform titels, dus hopelijk gaan we iets vets zien. Ik baseer mijn verwachting puur op de berichtgeving die ik lees. Er wordt hier bovendien amper gesproken over het andere kamp, in tegenstelling tot het andere topic. Je haalt dingen door elkaar denk ik.

Waar hij waarschijnlijk op doelt , is je negatieve gedrag/kijk richting de inside xbox stream van vanavond, voordat deze uberhaupt is begonnen. Waarom is dat nodig?

Vind het persoonlijk nogal sneu, het verziekt de sfeer en je lokt er alleen maar nutteloze discussie mee uit.

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 07-05-2020 15:00 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:10:
[...]

[...]

Dat verschilt nogal, Path tracing heeft in dit filmpje veel last van aliasing, lower res reflecties dan RT, maar textures zijn iets scherper. Zou ik moeten kiezen als ik kijk naar dit filmpje alleen voor BF, dan is RT hier wat beter zijn werk doet.

@D-Ed Hou toch op man, moet het weer beginnen? Kijkend naar de Xbox thread zie ik niks anders dan elke post die men maakt even een sneer richting PlayStation, exclusives of fans. Alleen de mods schijnen daar geen fuck om te geven. Zoals ik al eerder zei, wees blij dat niemand hier echt geïnteresseerd is daar in de thread te komen klagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 07-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Waar hij waarschijnlijk op doelt , is je negatieve gedrag/kijk richting de inside xbox stream van vanavond, voordat deze uberhaupt is begonnen. Waarom is dat nodig?

Vind het persoonlijk nogal sneu, het verziekt de sfeer en je lokt er alleen maar nutteloze discussie mee uit.
Want je mag alleen je verwachting posten als deze heel hoog ligt? :?

Haha, waar gaat dit over zeg. Wat interesseert mij het nu wie er third party games laat zien. Als Sony straks met een of ander event komt en Hermen Hulst + een developer + een insider geven aan dat je je verwachtingen moet temperen, dan doe ik dat ook. Lijkt me niet meer dan logisch. Zoals ik al zei hoop ik verrast te worden en o.a. iets van Elden Ring te zien. Ik speel best veel multiplatform titels, dus hoe hoger de kwaliteit, hoe beter.

@Recon24 Ah, misschien beter zichtbaar op een groter scherm dan. Zit op een 13 inch laptop.

@I ColoSsuZz I Overigens wel een beetje gek dat je mij op iets relatiefs onschuldigs aanspreekt, maar bij al het gesneer en gezeur in die andere thread ben je ineens nergens te bekennen en is het allemaal koek en ei. Zoals ik al zei houden de meesten zich hier doorgaans gewoon vooral met de PS5 bezig zonder het "andere kamp" constant te downplayen en sneertjes met smileys uit te delen. Het event van vanavond zie ik als een event met third party games die op alle consoles verschijnen. Of mijn buurvrouw nu de host is of Google Stadia, dat maakt me vrij weinig uit. Mijn verwachting blijft hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 07-05-2020 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik snap überhaupt niet wat sommige mensen nog in dit topic doen. Komt altijd een beetje over als Feyenoord supporters. Die zijn ook altijd drukker bezig met Ajax dan hun eigen club.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Raem schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:27:
Ik snap überhaupt niet wat sommige mensen nog in dit topic doen. Komt altijd een beetje over als Feyenoord supporters. Die zijn ook altijd drukker bezig met Ajax dan hun eigen club.
Ho ho zo zijn Feyenoord supporters niet allemaal hè. En andersom zie je dat ook. ;) :P

Verder wel met je eens. Succes is niet genoeg, de rest moet ook falen. :F

Weinig nieuwswaarde verder, maar toch iets tijdens de grote PS5 komkommertijd: een vacature bij guerilla.
Horizon Zero Dawn 2 will feature “stunning environments,” “lush and stunning vegetation,” and “industry-benchmark graphics.” What’s interesting is that they are not calling it Horizon Zero Dawn 2, at least not in the job listing. In the listing, the game is only referred to as “Horizon.” Last but not the least, Horizon is created on an improved version of the Decima Engine.
https://respawnfirst.com/...ustry-benchmark-graphics/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Daar ben ik ook wel blij mee. Odyssey was gewoon geavanceerde bezigheidstherapie. Allemaal volgens zo'n vaste Ubisoft formule die ze ook bij Far Cry toepassen. Als completionist word ik daar helemaal neurotisch van :P
Misschien verklaard dit wel waarom ik zoveel plezier had met Odyssey en nu Snow Runner wil kopen 8)7

Moet zeggen dat ik mij met de overdadigheid van Odyssey prima vermaakt heb maar kleiner en "beter" uitgewerkt vind ik persoonlijk ook wel lekker.

Of bijvoorbeeld meer naar binnen, grotten etc, ipv hele lappen water 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is dit al langs gekomen hier? Een game die ik graag op de PS5 wil oppikken, maar dit klinkt niet al te best. :/

https://www.psu.com/news/...er-claims-polish-website/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dit is wel goed nieuws. Ik vond de oude AC's qua icoontjes en activiteiten wel prima, zelfs toen lukte het mij niet om alles 100% te halen. Dat de map groot is vind ik an sich niet erg, vind het juist wel vet als je delen vrijspeelt gedurende de game. Dat deed RDR2 wel goed, zodra je het idee had echt bekend te zijn met dat deel dan ging je weer verder en kwam je in iets nieuws terecht. Ik heb het vermoeden dat ze dat in Valhalla overnemen, omdat ze daar ook over een camp spraken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

Wellicht ook hier handig, nog een paar minuten. Hier kijken:
https://mixer.com/xbox (meestal beste kwaliteit stream)
https://www.twitch.tv/xbox
YouTube: Inside Xbox Presents First Look Xbox Series X Gameplay - Live at 8am... (kan terugspoelen, voor als je later inschakelt)

En in dit topic verder babbelen tijdens de stream: [XSX] Het pre-release kroeg topic (en hou het een beetje gezellig)

Op het programma:
3rd party games (dus ook voor Playstation, PC en/of Switch)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zit te BBQ'en. Heb ik al iets gemist? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:35:
Zit te BBQ'en. Heb ik al iets gemist? :P
Niet veel, voornamelijk current-gen games die op high-end pc-instellingen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Niet veel, voornamelijk current-gen games die op high-end pc-instellingen draaien.
Oh ok.. ik dacht al... Als PS en XB dit 'next gen' noemen, dan is mijn reactie: -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
poor Leno schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Oh ok.. ik dacht al... Als PS en XB dit 'next gen' noemen, dan is mijn reactie: -O-
Net als bij de vorige generaties hoef je van third-party ontwikkelaars echt geen spektakel te verwachten. Die moeten zoveel mogelijk geld verdienen en dat doe je niet door een groep van 150+ miljoen buiten te sluiten. Er zijn veel dingen schaalbaar, maar ook heel veel dingen niet. Dat proces gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Viel vies tegen, ik heb geen next gen materiaal gezien, wat er dik uit zag was cgi, sommige trailers waren zelfs ronduit slecht. Zelfs Valhalla viel heel erg tegen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me ook tegenviel was hoe alles was opgezet. Had iedereen even een knappe microfoon of headset opgestuurd. De helft kon ik slecht verstaan. Games niet interessant. Presentatoren met een hoog cringe gehalte.

Had gehoopt op een glimp van wat nextgen kan zijn, of misschien een interessante nieuwe IP. Had beter net als @bram1984 kunnen barbecueën.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21
helemaal met de reacties eens, had dan gewoon een hele vette montage gemaakt zonder al dat gelul tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik denk soms nog wel eens terug aan de tijd waarbij we de overstap maakte van PS2 naar PS3. Toentertijd een bizarre vooruitgang qua graphics.

Bij de huidige overstap van PS4 naar 5 lijkt het alleen maar te gaan over RT bij Minecraft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Dit was niks bijzonders eigenlijk,maar ja sommige vinden het weer super.

[ Voor 38% gewijzigd door Amaze86 op 07-05-2020 18:43 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Wootism schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:38:
Ik denk soms nog wel eens terug aan de tijd waarbij we de overstap maakte van PS2 naar PS3. Toentertijd een bizarre vooruitgang qua graphics.

Bij de huidige overstap van PS4 naar 5 lijkt het alleen maar te gaan over RT bij Minecraft :'(
Ik herinner mij de overgang van gen 6 naar 7 toch anders. Vooral third-party games voelde aan als iets hogere settings en niet bijzonder. Bij NFS Most Wanted riepen velen dat het niet de $10 "next-gen tax" waard was en CoD2 stelde ook niet veel voor.

Pas wat later kwamen de third-parties op stoom en met TES IV: Oblivion werd pas echt duidelijk was de next-gen machines konden ten opzichte van de oude voor third-parties.

Hetzelfde zag je met de overgang van gen 7 naar 8, third-parties lieten niet veel bijzonders zien behalve wat hogere settings en je moest het vooral van de first-party games hebben zoals Killzone SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Caayn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:47:
[...]
Ik herinner mij de overgang van gen 6 naar 7 toch anders. Vooral third-party games voelde aan als iets hogere settings en niet bijzonder. Bij NFS Most Wanted riepen velen dat het niet de $10 "next-gen tax" waard was en CoD2 stelde ook niet veel voor.

Pas wat later kwamen de third-parties op stoom en met TES IV: Oblivion werd pas echt duidelijk was de next-gen machines konden ten opzichte van de oude voor third-parties.

Hetzelfde zag je met de overgang van gen 7 naar 8, third-parties lieten niet veel bijzonders zien behalve wat hogere settings en je moest het vooral van de first-party games hebben zoals Killzone SF.
Tijdens de overgang van 6 naar 7 werden HD (ready) tv’s ook steeds beter verkrijgbaar en betaalbaar. Dat maakte voor mij in het begin het grootste verschil. Ik weet nog dat ik de intro van Bioshock (met die vliegtuigcrash in dat water met al dat vuur erom heen) had gespeeld op mijn SD tv en dat ik diezelfde dag een HD tv kocht. Wereld van verschil. Heb zelfs toen 5 minuten gewoon wat rondgezwommen om maar naar dat water en vuur te kijken.

@Wootism Wellicht heb je tijdens de overgang van 6 naar 7 ook gewisseld van tv? En dat je daarom het verschil als zo groot ervoer?

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-05-2020 19:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Achja zo creëer je hype die je niet kunt nakomen. Nu maar hopen dat de eerste echte presentatie van Sony wel wat voorsteld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:19
Hier heeft Sony een enorme kans om begin juni genadeloos hard terug te slaan. Eerste communicatie misstap van Xbox imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drakiesoft
Chaoss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:13:
Achja zo creëer je hype die je niet kunt nakomen. Nu maar hopen dat de eerste echte presentatie van Sony wel wat voorsteld :P
Ja beste mod, laten we het daar eens over hebben. Wanneer komt Sony nu eens uit dat hol? Nog helemaal niks gezien behalve een controller, logo, een saaie devtalk en al helemaal geen games(play) en hoe zit dat met die 100-en beloofde sessies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
drakiesoft schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Ja beste mod, laten we het daar eens over hebben. Wanneer komt Sony nu eens uit dat hol? Nog helemaal niks gezien behalve een controller, logo, een saaie devtalk en al helemaal geen games(play) en hoe zit dat met die 100-en beloofde sessies???
4 Juni als we de geruchten mogen geloven, dan krijg je meer info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
drakiesoft schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Die discussie ga ik niet weer aanslingeren, tijd zal het leren ze hebben nog 6 maanden. Die sessies zouden verspreid worden over diverse evenementen maar die zijn uiteraard afgelast. En wat heeft mijn mod zijn er mee te maken?

[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 07-05-2020 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
Chaoss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Die discussie ga ik niet weer aanslingeren, tijd zal het leren ze hebben nog 6 maanden. Die sessies zouden verspreid worden over diverse evenementen maar die zijn uiteraard afgelast. En wat heeft mijn mod zijn er mee te maken?
Afgelast door corona zeker begrijpelijk, maar dat weerhoudt die andere kant niet om toch iets te organiseren en blijkbaar maandelijks. Is altijd beter dan niks lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:24
Zo zie je maar weer. Alles staat of valt met de games en niet met het aantal TF.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tjah dat is een keuze, ik hoop dat Sony komt met 1 grote presentatie, alle ins en outs van het apparaat, trailers, gameplay, etc. Dat heb ik persoonlijk veel liever dan elke maand zoiets wat eigenlijk niets voorsteld, met deze stream ben je helemaal niets wijzer geworden over de next gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Titels van het bericht op de FP spreken mij eigenlijk allemaal niet echt aan. Dat is geen lekkere multiplatform start voor de next generation consoles maar terug denkende aan afgelopen releases was dat eigenlijk niet veel anders.

AC Vikings zag er wel bruut uit. Als dit idd allemaal in engine is dan kijk ik daar zeker naar uit, al moet ik dat nog wel even zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Chaoss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:41:
Tjah dat is een keuze, ik hoop dat Sony komt met 1 grote presentatie, alle ins en outs van het apparaat, trailers, gameplay, etc. Dat heb ik persoonlijk veel liever dan elke maand zoiets wat eigenlijk niets voorsteld, met deze stream ben je helemaal niets wijzer geworden over de next gen.
Dat, én een prijs en pre-order informatie. Al is inderdaad een beetje informatie beter dan niets. Ik denk alleen dat MS dit keer niet teveel prijs wil geven voordat Sony dit doet. Vorige keer gingen ze flink de mist in met hun 100 euro duurdere console die ook nog eens minder krachtig was aan te kondigen zodat Sony hier lachend onder kon duiken. Die prijs heeft een hoop 360 gamers voor de PS4 laten kiezen. Nu denk ik dat MS de prijs van Sony zal afwachten en dan dezelfde prijs gaan vragen.
Laat de prijzen maar snel bekend worden en de pre-orders starten. Ik hoop dat je gelijk hebt dat zo'n Sony show op 4 juni komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:30
drakiesoft schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:38:
[...]
Afgelast door corona zeker begrijpelijk, maar dat weerhoudt die andere kant niet om toch iets te organiseren en blijkbaar maandelijks. Is altijd beter dan niks lijkt mij.
Mwa, dat weet ik toch niet.
Denk dat dit event toch weer een deuk heeft geslagen in de hype rond Xbox.
Ik keek er ook naar uit, maar het stelde gewoon niks voor. Een hoop teaser trailers van kleine games. Ze noemen het een gameplay event, maar er was amper gameplay.
Die eerste shooter/samurai game zag er wel cool uit, maar dan zeggen ze dat het gemaakt is door 1 persoon. Dan gaan bij mij alweer een hoop alarmbellen af.

Had gehoopt iets te zien van Elden Ring, Hitman 3, Rocksteady games, Warner Bros games...
Achja, er is nog tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
drakiesoft schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:38:
[...]

Ik word hier persoonlijk niet koud of warm van, eerder een lichte teleurstelling (ondanks dat dit wel voor de hand lag) dan dat ik dacht 'wow'. Bovendien lijken mensen hier soms ook wel te vergeten dat het nog een half jaar is tot de release. Microsoft gaat pas ook pas in juli zijn eigen games onthullen.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 07-05-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk dat dit vooral bevestigd dat veel studios achter beginnen te lopen op schema vanwege de Corona / WFH situatie. Om dan begin mei al vertical slices en uitgebreide gameplay demo's klaar te hebben van de grotere AAA titels is op dit moment teveel wishful thinking. Zowel Sony als Microsoft kunnen daaraan niets doen en zijn hierin geheel afhankelijk van de 3rd party studios.

Daarom verwacht ik dat we pas op zijn vroegst in juli/augustus echt uitgebreide gameplay demo's gaan zien maar waar ik nog meer benieuwd naar ben is hoeveel games op tijd klaar gaan zijn voor de release van de nieuwe consoles. Ik verwacht echt dat een deel van de titels een uitstel gaan krijgen naar Q1 2021. Ik las ook dat instanties als de ESRB ruim een maand achterstand hebben op het keuren van alle games omdat zij ook een maand compleet gesloten waren en nu bezig zijn met een inhaalrace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dus.... Bright Memory liet aardige gameplay zien. Scorn had een heel tof thema maar voor de rest van het gewoon wat ik al dacht.

Ik hoop dat Sony nu snel wat moois gaat laten zien. Ik heb nog niet echt iets gezien waarbij ik een next gen gevoel kreeg. Het mooiste wat op stapel staat is current gen Last of Us en Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik moet zeggen dat ik wel veel meer verwacht had en niet gedacht had dat we maar zulke korte filmpjes te zien kregen die misschien wel in-engine zijn, maar dat betekend niet dat het ook in-game zo eruit komt te zien, beetje jammer, vooral van de AC Valhalla trailer geloof ik niet dat dat allemaal in-game was, zowel zal het nog wel een downgrade krijgen ben ik bang.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Alleen van Scorn kreeg ik een next-gen feeling en daar kan je genoeg oude alpha gameplay footage van vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 07-05-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik denk dat de echt grote releases ook gewoon hun eigen onthulling krijgen. Dit is handige manier om weer even in het nieuws te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 07-05-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Excuses, Had ik niet moeten zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dan ook nog een zwik +1'tjes krijgen van onze vrolijke vrienden, voor iets dat dus totaal niet waar is _O-

neuriet zachtjes het liedje 'True Colors'..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
poor Leno schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:06:
En dan ook nog een zwik +1'tjes krijgen van onze vrolijke vrienden, voor iets dat dus totaal niet waar is _O-

neuriet zachtjes het liedje 'True Colors'..
Tja, wat zal ik zeggen.. Ik denk gewoon lekker niks. :)

@D-Ed Geen probleem, vergissen is menselijk.

Ben even alle trailers aan het checken nu. Mijn ongezouten mening:

Bright Memory Infinite: Soort van Titanfall, maar dan ook weer niet. Anyway, aardig shooter moe, helemaal dit soort chaos. Grafisch ook niet echt heel boeiend verder.

Dirt: Tja, ben niet van de racers. Volgens mij ziet Forza er veel mooier uit ook.

Scorn: Niks voor mij, maar wel een lekker creepy Alien sfeertje hoor. Ziet er grafisch wel cool uit ook, vooral qua art direction.

Chrovs (of zo?): Geen idee wat dit is verder.

Madden: Tja, boeiend (net als Sony's MLB).

Vampire 2: Niet echt mijn game, wel een toffe sfeervolle creepy trailer. Achterhaalde graphics alleen.

Call of the Sea: Ziet er leuk uit. Niet echt next-gen, maar leuke art direction (jungles in games altijd +1). Verder niet echt duidelijk wat het is.

The Ascent: Ziet er grappig uit. Ik houd wel van twin stick shooters. Doet me een beetje denken aan Alienation.

The Medium: Dat lijkt er meer op qua graphics. Ik vermoed iets te horror achtig en bovennatuurlijk voor mijn smaak, maar color me intrigued. :)

Scarlet Nexus: Hier kan ik echt helemaal niks mee. Dit soort games (manga/anime) vermijd ik doorgaans als de pest.

Second Extinction: Dino dismemberment, nice. Verder weer een saaie co-op shooter. Niet mijn ding. Ik ben van de singleplayers.

Yakuza: Heb ik ook weinig mee.

AC Valhalla: Is het meeste wel over gezegd denk ik. Had gehoopt op een gameplay trailer. Ik denk dat dit grafisch niet veel vooruitgang gaat boeken op Odyssey en Origins.

Al met al geen indrukwekkende trailers gezien zoals ik al verwacht had en waarvoor we al min of meer gewaarschuwd waren.

Laten we hopen dat er snel een grote PS5 en Series X userbase is, zodat multiplat developers die ouwe zooi achter zich kunnen laten en echt volle bak aan de slag kunnen gaan.

Trailer van The Last of Us II heeft deze week veruit het meeste indruk op mij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Kvond t stuk voor stuk niks, behalve vampire the masquerade. Zag er wel erg slecht uit voor een next-gen titel, maar die heeft mijn aandacht. Bij het merendeel van de games had ik echt iets van wtf zit ik naar te kijken....

Maar wel cool dat MS veel games laat zien en blijkbaar zijn het veel exclusives. Tot nu toe niet onder de indruk, maar MS laat tenmiste wat zien :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bright memory is ook zo ongeveer de enige die mij interessant lijkt, de rest zijn geen games voor mij helaas...

Tenzij dirt VR ondersteuning krijgt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Interessante video die wat dieper ingaat op BC, shaders, ray tracing, SSD en de audio in de next gen consoles.

[YouTube: Engineering Student Breaks Down Xbox Series X and Compares Directly to PS5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jason Schreier: Sony PS5 event will be in early-mid June

https://www.resetera.com/...in-early-mid-june.200664/

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/wv3lpsLXZZUAw/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hulleman schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:26:
Kvond t stuk voor stuk niks, behalve vampire the masquerade. Zag er wel erg slecht uit voor een next-gen titel, maar die heeft mijn aandacht. Bij het merendeel van de games had ik echt iets van wtf zit ik naar te kijken....

Maar wel cool dat MS veel games laat zien en blijkbaar zijn het veel exclusives. Tot nu toe niet onder de indruk, maar MS laat tenmiste wat zien :)
Ik baal hier oprecht van hoor. Ik had gehoopt dat we echt mooie next gen shit zouden zien gisteren.

Het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb is The Last of Us en dat is een current gen titel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Haha ik moest hier heel hard om lachen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Kenny_026 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:05:
[...]
Het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb is The Last of Us en dat is een current gen titel...
Als je ziet wat ze nu nog uit huidige gen kunnen persen, wat gaan ze er dan uitkrijgen over 2-3 jaar :9~

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:25:
Interessante video die wat dieper ingaat op BC, shaders, ray tracing, SSD en de audio in de next gen consoles.

[YouTube: Engineering Student Breaks Down Xbox Series X and Compares Directly to PS5]
Mag ik even lachen om die video? We weten niet hoe het werkt, maar <categorie x> gaat naar <platform y>. Hij maakt een aardige analyse, maar hij start al met "ik ben een engineering student". Klinkt leuk, maar geeft mij 0 credibility. Hij zit ook totaal niet in de markt en doet alleen conclusies op basis van wat ie op internet leest en gaat helemaal mee in wat Cerny heeft verteld. Alles bij Sony werkt allemaal 100% en beter dan verwacht en bij MS moeten we nog maar zien hoe goed het gaat werken. Lekkere fanboy dus. En hij gaat ook nog eens helemaal voorbij aan GPU en CPU en focust alleen maar op de SSD en Audio. Vooral dat de SSD van MS hele trage doorvoersnelheid heeft, maar Sony ineens wel tot 22GB kan gaan is gewoon onzin. Ga er maar vanuit dat we nog te weinig van de hardware weten om dit soort conclusies te trekken.

Bijvoorbeeld zijn eerste comment ook al, hoe koppig kun je zijn:
And also, more people are pointing out that it has recently been confirmed by a first-party Xbox developer (Ninja Theory) that the Xbox *WILL* have a dedicated sound chip. I must have missed it because this was confirmed in a Tweet, and there was no mention of it on the official Microsoft forums. The details have also not been revealed, so for the time being, my opinion on sound also stands the same!
1 snel google resultaat (xbox series x dedicated audio) toont dus gewoon aan dat ie erg selectief zoekt naar feiten.
Xbox Series X will have a dedicated audio chip. “It's extremely exciting,” senior sound designer Daniele Galante said of the new console. “We're going to have a dedicated chip to work with audio, which means we finally won't have to fight with programmers and artists for memory and CPU power.
Maar blijf vooral van dit soort fanboy filmpjes plaatsen.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2020 11:43 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Altijd fascinerend, Sony 1st party en einde lifecycle playstation:
- PS2: Shadow of the Colossus & God of War 2 (2007)
- PS3: The Last of Us & God of War: Ascension (2013)
- PS4: The Last of Us 2 & Ghost of Tshushima (2020)

Stuk voor stuk games die je grafisch gezien niet voor mogelijk had gehouden in het jaar van uitkomen van de betreffende consoles. Echt knap wat 1st party er allemaal uit weet te halen met close to metal programming.

Maar ik verwacht wel dat de launch first/second party games er grafisch gezien overheen gaan. En al helemaal hoe die games zullen spelen, met instant laden van hele maps. Ben benieuwd hoe weinig pop-in we zullen zien in de nieuwe Saints row bv. GTA6 zal nog wel even duren.

En ik ben blij om te horen dat Destiny een geoptimaliseerde release krijgt op PS5! Ben echt benieuwd hoe een Destiny 3 eruit zou zien en spelen, exclusief gemaakt voor de nieuwe generatie. Een 5x grotere Cosmodrome/Dreadnaught zonder laadtijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Martinspire Alles bij Sony werkt beter? Dan heb ik denk ik een andere video gezien. Hij geeft geeft op diverse vlakken aan dat de Series X hardware superieur is?

Anyway, hij komt op mij niet over als een fanboy en het was ook helemaal niet mijn bedoeling om weer de zoveelste vs. discussie te starten. En hij geeft op het begin zelfs aan dat hij in deze video niet op de GPU en CPU focust omdat hij dat in andere video's al heeft gedaan. Heb je überhaupt alles gekeken of er alleen snel doorheen geskipt? En wat je zegt: hij corrigeert zichzelf gewoon netjes over die audio chip. En hij zegt inderdaad dat hij alles baseert op de info die nu beschikbaar is. Dus ja.

Die 22GB is een best case scenario met compressed data.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 08-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 21:16
*snip* dit voegt niets toe

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 08-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Mag ik even lachen om die video? We weten niet hoe het werkt, maar <categorie x> gaat naar <platform y>. Hij maakt een aardige analyse, maar hij start al met "ik ben een engineering student". Klinkt leuk, maar geeft mij 0 credibility. Hij zit ook totaal niet in de markt en doet alleen conclusies op basis van wat ie op internet leest en gaat helemaal mee in wat Cerny heeft verteld. Alles bij Sony werkt allemaal 100% en beter dan verwacht en bij MS moeten we nog maar zien hoe goed het gaat werken. Lekkere fanboy dus. En hij gaat ook nog eens helemaal voorbij aan GPU en CPU en focust alleen maar op de SSD en Audio. Vooral dat de SSD van MS hele trage doorvoersnelheid heeft, maar Sony ineens wel tot 22GB kan gaan is gewoon onzin. Ga er maar vanuit dat we nog te weinig van de hardware weten om dit soort conclusies te trekken.

Bijvoorbeeld zijn eerste comment ook al, hoe koppig kun je zijn:

[...]

1 snel google resultaat (xbox series x dedicated audio) toont dus gewoon aan dat ie erg selectief zoekt naar feiten.

[...]

Maar blijf vooral van dit soort fanboy filmpjes plaatsen.
Ja het heeft altijd wel een sterke doelgroep dit soort video’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:58
*gebruik de TR*

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 08-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Playstation vaart ze eigen koers zoals altijd,hopelijk komen ze gelijk met gameplay trailers tijdens de ps5 presentatie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deepeej schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Ik heb beide systemen dus mij boeit het geen ene ruk welke beter gaat worden (ps5 of xbox one x), maar het valt mij op dat alles van xbox slecht is en slechts een gerucht maar bij ps5 moet het wel kloppen. Ik post bijna nooit maar dit moest ik even kwijt.
:?

Xb 'wint' toch gewoon de RT en Backwards comp battle? Net zoals dat de PS de SSD en audio 'wint'?

Beetje flauw om dit dan te gaan beweren dat dit gezegd zou worden.

@Martinspire Een dedicated audio chip is wat anders dan de omgebouwde GPU chip die de PS gaat gebruiken.
Voor wat Sony wil bereiken met audio is een "gewone" audiochip niet toereikend. Het enige wat ie aangeeft is dat als Ms datzelfde wil bereiken, dat er dan wel op CPU power ingeleverd moet worden.

Dat zal overigens wel voor 1st party titels zijn en niet voor 3rd verwacht ik. Of die devs moeten speciale audio profielen gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
@Martinspire Alles bij Sony werkt beter? Dan heb ik denk ik een andere video gezien. Hij geeft geeft op diverse vlakken aan dat de Series X hardware superieur is?

Anyway, hij komt op mij niet over als een fanboy en het was ook helemaal niet mijn bedoeling om weer de zoveelste vs. discussie te starten. En hij geeft op het begin zelfs aan dat hij in deze video niet op de GPU en CPU focust omdat hij dat in andere video's al heeft gedaan. Heb je überhaupt alles gekeken of er alleen snel doorheen geskipt? En wat je zegt: hij corrigeert zichzelf gewoon netjes over die audio chip. En hij zegt inderdaad dat hij alles baseert op de info die nu beschikbaar is. Dus ja.

Die 22GB is een best case scenario met compressed data.
Ik heb niet de hele video gezien want 22 minuten herhaling vond ik wat te veel van het goede maar komt er nog iets bijzonders uit?

Voegt hij nog wat toe t.o.v alle andere filmpjes en “deep dives” die we al hadden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb niet de hele video gezien want 22 minuten herhaling vond ik wat te veel van het goede maar komt er nog iets bijzonders uit?

Voegt hij nog wat toe t.o.v alle andere filmpjes en “deep dives” die we al hadden?
Niet echt volgens mij. Meer een beetje uitleg en vergelijking voor diep technische leken (zoals ik). Ik heb eerst alles gekeken om te voorkomen dat ik weer groeperingen over me heen zou krijgen, maar tevergeefs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Niet echt volgens mij. Meer een beetje uitleg en vergelijking voor diep technische leken (zoals ik). Ik heb eerst alles gekeken om te voorkomen dat ik weer groeperingen over me heb kreeg, maar tevergeefs. :+
Vind de kritiek niet heel vreemd voor dit soort filmpjes verder maar ja dit blijft wel het PS5 kroeg topic en daar moeten we dat kunnen verwachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Niet echt volgens mij. Meer een beetje uitleg en vergelijking voor diep technische leken (zoals ik). Ik heb eerst alles gekeken om te voorkomen dat ik weer groeperingen over me heen zou krijgen, maar tevergeefs. :+
Haha als mensen iets graag willen vinden dan gaan ze het ook echt wel vinden hoor. Al kijk je 20x. :)

En ook al zou je de grootste fanboy ooit zijn, het feit dat iemand anders zich daar druk om maakt geeft al aan dat ze zelf vooral emotioneel betrokken zijn bij welke multinational meer moet gaan verdienen aan hun klanten. :+

Kijk overigens geen enkel filmpje want het interesseert me werkelijk geen zak waar ze mee gaan komen.

Zo gauw die dingen er zijn en er zijn spellen die ik wil spelen ga ik wel iets aanschaffen (of niet dus). Mensen moeten eens leren bijzaken van hoofdzaken te onderscheiden in het leven.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Mag ik even lachen om die video? We weten niet hoe het werkt, maar <categorie x> gaat naar <platform y>. Hij maakt een aardige analyse, maar hij start al met "ik ben een engineering student". Klinkt leuk, maar geeft mij 0 credibility.
Dit is vooral een goed punt wat je maakt. Als ik naar stagiairs/afstudeerders bij ons kijk wat officieel computer science/engineering studenten zijn dan is het soms echt bedroevend wat hun hardware kennis is.

Dat terzijde. Ik ben tot 10 minuten in de video gekomen waarna ik hem afgesloten heb. Hij probeert het goed maar neemt incorrecte aannames wat zijn punten een beetje onderuit haalt. De SSD heeft niks met BC te maken en BC is op de Xbox niet enkel mogelijk vanwege "design philosophy" (de Xbox en 360 of 360 en XB1 kunnen bijna niet verder van elkaar verwijderd zijn). Ook vergeet, of negeert, hij volledig eventuele verbeteringen waarvan BC games automatisch genieten. Zijn uitleg over APIs heb ik verbaasd naar staan te kijken en lijkt alsof hij de lessen over compilers gemist heeft, het is niet helemaal incorrect maar logisch is het niet.

Leuke poging maar het komt niet goed uit de verf en voelde voor mij als een dertien in een dozijn (sorry voor de pessimisme, ben aan weekend toe) vergelijkingsvideo op Youtube.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 08-05-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Caayn Dat van die API's daar begrijp ik verder ook geen zak van, maar ik geloof je.

Wat is volgens jou de reden dat Sony geen BC implementeert voor PS1 en 2?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Valt het jullie niet op dat er inmiddels helemaal niets meer geplaatst kan worden zonder dat er een enorme discussie ontstaat? Don't shoot the messenger lijkt me op de eerste plek een mooie. Het gaat fout bij de interpretatie van die berichten. Als je hier niet mee kunt dealen heb je echt helemaal niets op een forum te zoeken. Mensen zetten direct een blauw of groen gekleurde zonnebril op en neutraal kijken is nog maar voor weinig mensen weggelegd. De "moderators" gaan er inmiddels lekker in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:04:

Dat het veel meer ontwikkeling en/of moeite kost dan dat er gebruik van gemaakt gaat worden. Van mij mogen ze die resources gebruiken in de huidige of nieuwe line-up.

Vast leuk voor een select gezelschap maar het zou mij enorm verbazen als meer dan 5% van de console eigenaren het regelmatig zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
@Caayn Dat van die API's daar begrijp ik verder ook geen zak van, maar ik geloof je.

Wat @Donstil ookal zegt. Ze zien er ongetwijfeld te weinig voordeel in. De ontwikkeling ervan is niet gratis en kost flink wat geld. Misschien willen ze je liever PS2 remasters verkopen? PS4 BC is eenvoudiger te realiseren (lees: dus ook goedkoper) en zal ongetwijfeld meer effect hebben dan PS2 BC. Dit blijft een business beslissing. Het aanbieden betekent ook support leveren. (PS3 BC is een beest opzich maar zou met de PS5 misschien technisch mogelijk zijn)

TLDR: (extreem simplistisch uitgelegd!)

-API: Een abstractie of een herbruikbare bundel code zodat je niet alles opnieuw hoeft te doen.
-Compiler: Vertaald code naar machine code wat de CPU snapt.

Edit:

Ik dacht dat het mensen gelukt was om de PS2 emulator van de PS4 werkend te krijgen met niet ondersteunde games, al is dit niet zonder haken ogen.

[ Voor 19% gewijzigd door Caayn op 08-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Dat het veel meer ontwikkeling en/of moeite kost dan dat er gebruik van gemaakt gaat worden. Van mij mogen ze die resources gebruiken in de huidige of nieuwe line-up.

Vast leuk voor een select gezelschap maar het zou mij enorm verbazen als meer dan 5% van de console eigenaren het regelmatig zou gebruiken.
Ze draaien PS Now zelf de nek om als alles backwards compatible is. Ik heb geen cijfers van de populariteit van PS Now. Daarnaast hebben developers nu zelf de keuze games buiten PS Now opnieuw uit te brengen zoals de final fantasy games en bijvoorbeeld GTA.

Ander nogal relevant punt is dat de xbox, 360 powerpc architectuur draaide. De conversieslag van powerpc naar x86-x64 is veel eenvoudiger te maken dan het geval van Sony. Die zijn pas met de PS4 met een x86-x64 architectuur gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Dat terzijde. Ik ben tot 10 minuten in de video gekomen waarna ik hem afgesloten heb. Hij probeert het goed maar neemt incorrecte aannames wat zijn punten een beetje onderuit haalt. De SSD heeft niks met BC te maken en BC is op de Xbox niet enkel mogelijk vanwege "design philosophy"
Dan heb je t waarsch inderdaad niet helemaal begrepen.

De SSD heeft ook niets met de BC te maken. Wat hij zegt is dat de Xb is aangepast om BC spellen te kunnen spelen. Sony past de spellen aan om op de Ps5 te kunnen spelen.

Wezenlijk verchil. Daardoor hoeft er qua hardware geen rekekning met verouderde en andere architectuur gehouden te worden.

Verder is het wel flauw om geljik aan te nemen dat hij 'geen benul' heeft omdat ie 'maar een staigiar' is. Hij legt het gewoon simpel en duidelijk uit.

-

Maar wederom fantastisch om te zien dat zodra er ook maar weer een vergelijkinkje is, dat vanuit de hoekjes en gaatjes, het andere legioen gelijk weer aan komt briesen.

Het is notabene een filmpje waar ze beiden goed uit de verf komen. Wtf?
Maar kennelijk mag de PS zelfs geen enkel pluspunt hebben, dat is er dus blijkbaar alsnog 1 teveel :N

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 08-05-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Onderstaande al voorbij gekomen?

https://www.psx-sense.nl/...-gametime-kunnen-plannen/

Als het werkelijke deze kant op gaat als onderstaand plaatje, hoop ik niet dat ze hier microtransactions aan gaan hangen. Wordt je straks in singleplayer games ook nog eens doodgegooid met die meuk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZLT0IVmYImRahuFk03H3YHp5U4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VyEybeuAThasIKAKsnl4Dtru.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 08-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:45:

Als het werkelijke deze kant op gaat als onderstaand plaatje, hoop ik niet dat ze hier microtransactions aan gaan hangen. Wordt je straks in singleplayer games ook nog eens doodgegooid met die meuk :+

[Afbeelding]
Ja dat is echt iets dat niet tof gaat worden volgens mij, als het zo wordt :/

Press X to use resource 'Gems' to speed up your progress in this level.

X: Use 20 Gems to unlock.

Special offer! Buy 20 Gems for only $19,99!

Use 1 Gem to unlock the quick unlock feature.

-O-

Ik ben niet iemand die van zoiets gebruik zou maken, maar er zullen er wel velen in de verleiding komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

[Afbeelding]
Natuurlijk niet gezegd dat het gaat gebeuren maar ik snap die hele "time-savers" in het algemeen niet. Je draait eigenhandig je singleplayer ervaring de nek op.

Anderzijds... We spelen met een groep vrienden regelmatig Destiny. Wij zitten bijvoorbeeld op 950 en een andere vriend heeft geen tijd gehad of whatever en zit nog op 750. Maar hij wil wel graag de raid meedoen. Dan kan het natuurlijk handig zijn.

Zolang het maar geen P2W is moeten mensen het zelf weten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik combinatie met dit patent zou dat zo maar kunnen:
https://gamerant.com/ps5-buy-hints-feature-patent/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:26:

Ander nogal relevant punt is dat de xbox, 360 powerpc architectuur draaide. De conversieslag van powerpc naar x86-x64 is veel eenvoudiger te maken dan het geval van Sony. Die zijn pas met de PS4 met een x86-x64 architectuur gaan werken.
[miereneukmodus]De CPU cores in de Xenon CPU van de 360 zijn effectief licht aangepaste PPEs die ook in de Cell CPU van de PS3 gebruikt worden. Vandaar ook de verhalen dat destijds MS geprofiteerd heeft van Sony's R&D. Cell is zelf ook gebaseerd op PowerPC, dat is ook niet zozeer het gene wat het lastig maakt. Het is de gehele Cell CPU zelf die het lastig maakt met alle extra hardware die de CPU heeft zoals de SPEs[/mierenneukmodus]

Sorry ik kon het niet laten O-)
poor Leno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:38:
Dan heb je t waarsch inderdaad niet helemaal begrepen.

De SSD heeft ook niets met de BC te maken. Wat hij zegt is dat de Xb is aangepast om BC spellen te kunnen spelen. Sony past de spellen aan om op de Ps5 te kunnen spelen.

Wezenlijk verchil. Daardoor hoeft er qua hardware geen rekekning met verouderde en andere architectuur gehouden te worden.
Hij benoemt het in het begin van zijn video en later tegelijk met de SSD maar vergeet vervolgens om daar een concreet voorbeeld van te geven. Op welk gebied is de hardware van de één beperkt vanwege BC ten opzichte van de ander? Daar geeft hij geen antwoord op, ook niet wanneer hij dit weer aanhaalt tijdens het SSD stukje.

Bij de Gamecube, Wii en WiiU zag je overduidelijk dat Nintendo terug werd gehouden vanwege hun drang voor BC. De WiiU draaide nog steeds op opgefokte GameCube hardware.
Verder is het wel flauw om geljik aan te nemen dat hij 'geen benul' heeft omdat ie 'maar een staigiar' is. Hij legt het gewoon simpel en duidelijk uit.
Sorry, het was niet mijn bedoeling om hem op basis van zijn huidige opleiding ongelijk te geven. Enkel dat ik het met Martinspire eens ben dat het niks zegt, dat heb ik geprobeerd uit te leggen vanuit mijn perspectief maar daar ben ik blijkbaar in gefaald :)

Ik zal beloven dat ik niks meer zeg over de video, hoe goed die ook bedoeld zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Hij benoemt in het begin van zijn video en later tegelijk met de SSD maar vergeet vervolgens om daar een concreet voorbeeld van te geven. Op welk gebied is de hardware van de één beperkt vanwege BC ten opzichte van de ander? Daar geeft hij geen antwoord op, ook niet wanneer hij dit weer aanhaalt tijdens het SSD stukje.

Bij de Gamecube, Wii en WiiU zag je overduidelijk dat Nintendo terug werd gehouden vanwege hun drang voor BC. De WiiU draaide nog steeds op opgefokte GameCube hardware.
Hij geeft juist letterlijk aan dat Sony ervoor gekozen ivm hardwarekosten. Op die manier behoeft de PS geen extra 'vertaal/emulator' hardware toe te voegen. Het zou maekklijker/beter/goedkoper zijn om de spellen zelf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Vind het nog steeds jammer dat ze (voor zover dat nu duidelijk is), alleen maar PS4 BC maken.

Alle games heb ik bewaard vanaf de PS1 tot en met de PS4.

Zo moeilijk is het echt niet om een emulator te bouwen, wrap deze om/in de game (scheelt je optimalisatie en een bak met werk), en klaar ben je, even heel simplistisch gezegd. En ze hebben in de PS5 nu wel flink meer kracht en capaciteit zitten, lijkt mij eerder onwil, dan dat het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
PS3 emulatie officieel door Sony moet zeker wel mogelijk zijn op de PS5.
Op pc draait PS3 emulatie namelijk best soepel als je een stevige pc hebt. Meer dan 6 hooggeclockte cores wordt aangeraden. De PS5 heeft een Ryzen 2 octocore @ 3.5Ghz, dus met de kennis van Sony moet dat kunnen. Mensen emuleren nu al PS3 games soepel op core i9's en Ryzen octocores. GPU hoeft niet extreem krachtig te zijn, vanaf een RX580 werkt lekker. Er zijn zelfs mensen die met een zware gamepc bv. MGS4 in 4k met 60fps hebben uitgespeeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:14:
[...]

Vind het nog steeds jammer dat ze (voor zover dat nu duidelijk is), alleen maar PS4 BC maken.

Alle games heb ik bewaard vanaf de PS1 tot en met de PS4.

Zo moeilijk is het echt niet om een emulator te bouwen, wrap deze om/in de game (scheelt je optimalisatie en een bak met werk), en klaar ben je, even heel simplistisch gezegd. En ze hebben in de PS5 nu wel flink meer kracht en capaciteit zitten, lijkt mij eerder onwil, dan dat het niet zou kunnen.
Nou niet kunnen zegt niemand natuurlijk. Dat kunnen ze zeker maar het kost gewoon resources die ze anders kunnen en misschien willen inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Kenny_026 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Ze draaien PS Now zelf de nek om als alles backwards compatible is. Ik heb geen cijfers van de populariteit van PS Now. Daarnaast hebben developers nu zelf de keuze games buiten PS Now opnieuw uit te brengen zoals de final fantasy games en bijvoorbeeld GTA.

PS Now was ik even vergeten ja. Daar zullen ze ook wel wat meer op in gaan zetten. Mij boeit BC buiten PS4 om verder weinig. Mijn favoriete PS3 titels hebben al remakes/remasters en de consoles daarvoor heb ik niet gehad en ook geen behoefte aan die hele oude titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het rendabel is, de meeste casual gamers willen toch gewoon de nieuwste FIFA of CoD. BC is een leuke bijkomstige feature op de XO maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Smart Delivery daarentegen vind ik wel weer top, maar ik denk ook eigenlijk alleen maar in de overgangsfase

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Segafreak83 & @Trishul zoals ik hierboven al zei, ze gaan de spellen aanpassen ipv de hardware (ivm kosten ed.) Het zou 'in de toekomst' ook evt mogelijk moeten zijn om dit met oudere spellen te doen, van de PS1-2-3.

Zoals @Donstil ook zegt, ze zouden het wel kunnen, maar daardoor zou het ontwerp dusdanig veranderen dat het duur/slechter whatever kan worden, en dan kiezen ze liever voor deze oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
poor Leno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:16:
@Segafreak83 & @Trishul zoals ik hierboven al zei, ze gaan de spellen aanpassen ipv de hardware (ivm kosten ed.) Het zou 'in de toekomst' ook evt mogelijk moeten zijn om dit met oudere spellen te doen, van de PS1-2-3.

Zoals @Donstil ook zegt, ze zouden het wel kunnen, maar daardoor zou het ontwerp dusdanig veranderen dat het duur/slechter whatever kan worden, en dan kiezen ze liever voor deze oplossing.
We gaan het zien, geloof er niet zoveel van, dat ze dat straks in de toekomst nog gaan doen.

Laat het maar snel juni zijn, kom maar door met meer info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Segafreak83 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:48:
[...]

We gaan het zien, geloof er niet zoveel van, dat ze dat straks in de toekomst nog gaan doen.

Laat het maar snel juni zijn, kom maar door met meer info!
Laat het eerder maar snel november zijn, heb liever de 2 consoles hier staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Hij geeft juist letterlijk aan dat Sony ervoor gekozen ivm hardwarekosten. Op die manier behoeft de PS geen extra 'vertaal/emulator' hardware toe te voegen.
Hij geeft een generiek antwoord maar geen concreet voorbeeld. Welke hardwarekosten?

Xbox en Xbox 360 emulatie op de base XB1 gebeurd hoofdzakelijk in software. De XB1 heeft geen custom hardware voor emulatie van Xbox 360 games. De hardware is wel compatibel wat de performance helpt op de XB1 console doordat de XB1 hardwarematige ondersteuning heeft voor dezelfde texture en audio formaten als de 360. Maar de XB1 mist genoeg belangrijke hardwarematige features van de 360 zoals VMX128 instructies.

Weet je de houding van MS richting BC nog toen de PS4/XB1 generatie begon? Dan koop je maar een Xbox 360.

Het is geen Nintendo DS die GBA hardware in zich heeft of een PS3 phat met de PS2 hardware in zich, dan had hij een punt. Maar die situatie speelt hier niet. Over welke hardware kosten heeft hij het?
Het zou maekklijker/beter/goedkoper zijn om de spellen zelf aan te passen.
Als je één spel vergelijkt met een generieke BC oplossing zeker. Een generieke oplossing is vrijwel altijd complexer maar niet persé moeilijker/duurder dan een dozijn custom oplossingen.

Dat is ook wat je zowel MS als Sony ziet doen. Beide ondersteunen hun huidige generatie met een generieke oplossing op hun nieuwe consoles.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 08-05-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:17:
[...]
Hij geeft een generiek antwoord maar geen concreet voorbeeld. Welke hardwarekosten?

Xbox en Xbox 360 emulatie op de base XB1 gebeurd hoofdzakelijk in software. De XB1 heeft geen custom hardware voor emulatie van Xbox 360 games. De hardware is wel compatibel wat de performance helpt op de base XB1 console doordat de XB1 hardwarematige ondersteuning heeft voor dezelfde texture en audio formaten als de 360. Maar de XB1 mist genoeg belangrijke hardwarematige features van de 360 zoals VMX128 instructies.
We hebben t hier niet over de Xbox he :|

En daarbij heb je met softwarematige emulatie nog steeds chippies nodig wil je ze upgraden naar het (bij wijze van) niveau van de Xsx.
Wat de bedoeling is, om vooral ook oudere spellen nieuwer te maken. Als je gewoon de oude wil, qua kwaliteit e.d. zonder daarvoor veel kracht op in te leveren, kun je het af met software. Wil je dat beetje extra, ga je toch wat aanpassingen aan je hardware moeten doen.

Maar goed aangezien het over de PS ging, ze zullen serieuze hardware aanpassingen moeten doen willen ze bijv PS3 spellen kunnen draaien. Software gaat dat niet kunnen. Daarom dus gewoon de spellen zelf aanpassen mochten ze deze richting op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:26:
[...]

We hebben t hier niet over de Xbox he :|

En daarbij heb je met softwarematige emulatie nog steeds chippies nodig wil je ze upgraden naar het (bij wijze van) niveau van de Xsx.
Wat de bedoeling is, om vooral ook oudere spellen nieuwer te maken. Als je gewoon de oude wil, qua kwaliteit e.d. zonder daarvoor veel kracht op in te leveren, kun je het af met software. Wil je dat beetje extra, ga je toch wat aanpassingen aan je hardware moeten doen.

Maar goed aangezien het over de PS ging, ze zullen serieuze hardware aanpassingen moeten doen willen ze bijv PS3 spellen kunnen draaien. Software gaat dat niet kunnen. Daarom dus gewoon de spellen zelf aanpassen mochten ze deze richting op gaan.
De XB1 bewijst juist dat je die extra hardware niet persé nodig hebt. Op PC ontbreekt ook custom hardware ondersteuning maar ook daar zie je spellen ver boven hun standaard settings draaien in emulators, incl. PS3, en dat is op basis van reverse-engineering.

De PS3 is inderdaad een bijzonder beest dankzij Cell maar moet ondertussen met de PS5 aardig softwarematig te emuleren zijn door een partij als Sony die toegang heeft tot de volledige broncode.

Maar goed volgens mij praten wij langs elkaar :) Dus ik zal het hierbij laten voordat wij dit topic nog verder vervuilen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het kan vast maar Sony wil er nu geen resources aan besteden ik denk ook dat het aantal consumenten welke daadwerkelijk PS1,2,3 games wil spelen heel erg laag is, misschien niet eens 1%

Daarnaast is PS Now een ideaal platform om die oude games te streamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 08-05-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remakes wil ik liever dan die oude spellen van de PS1, 2 en 3. Remakes zoals TLoU, GTA V en Resident Evil 2 en 3. In het Nintendo kamp zou ik bijvoorbeeld wel een remake van Super Mario 64 willen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik heb liever gewoon nieuwe spellen, als ik die anderen nog een keer wil spelen start ik de ps3 of ouder wel op.
Ga geen hagelnieuwe console kopen om opgekalefaterde games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Behalve Mass Effect.... en Baldurs Gate 1&2 in de engine van 3.... en final fantasy 7....

Allemaal met een verhaal die nog niet geëvenaard zijn.
Pagina: 1 ... 17 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden