• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
Er zijn dus al mensen die de pre orders op marktplaats aan het verkopen zijn -_-
Kunnen ze deze niet aanpakken en de pre orders onder ons verloten haha :P ?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 14:01
pascal073 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:52:
Er zijn dus al mensen die de pre orders op marktplaats aan het verkopen zijn -_-
Kunnen ze deze niet aanpakken en de pre orders onder ons verloten haha :P ?
er zijn nog winkels die de pre-order nog starten. Gewoon in de gaten houden.

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Kashika schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:53:
[...]

Welke winkels?

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
Kashika schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:53:
[...]

Welke site's kan je het beste in de gaten houden?
Hoorde dat Coolblue 2 dagen voor de release pas pre orders deed aannemen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
[...]

Het kan zeker duidelijker. Ik doe een poging zover ik het nu begrepen heb (correct me if im wrong :o)

De PS5 is backwards compatible met PS4 & PS4 Pro games. Dit kan in drie modi:

- PS5 'boosted'
- PS4 Pro legacy mode
- PS4 legacy mode.

In principe worden PS4 games gewoon in de PS5 'boosted' modus gedraaid en kan de game gebruik maken van de krachtigere hardware (denk aan sneller laden, stabielere framerate, etc. Dit is eigenlijk hetzelfde als de PS4 Pro 'boost mode'. Maar er worden hier geen specifieke PS5-next-gen-features gebruikt, men gaat gewoon puur uit van snellere opslag, cpu en gpu. Maar het -kan- zijn dat dit niet altijd werkt of goed gaat. Dan wordt er overgeschakeld naar een van de betreffende legacy modes.

Verder kunnen games kunnen ook een update/patch krijgen om wel van PS5 features gebruik te maken. Dit is inderdaad afhankelijk per uitgever hoe dit voor hun games wil uitrollen. Sommigen zullen dit gratis doen, anderen zullen je proberen een 'remaster' of betaalde update aan te smeren.
Ok, dus in principe 2 opties in de praktijk: PS5 boosted of geoptimaliseerd voor PS5, al dan niet betaald doormiddel van een patch of aparte release.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 16:26
Intertoys moet ook nog starten.
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ik zal de afgelopen 60 pagina's voor je samenvatten: AH PREORDER IS ONLINE OH NEE NIET MEER OH JA WEL OH NEE NIET.. HIJ IS WEG HIJ IS ER WEER HIJ ZIT IN MIJN WINKELWAGEN MAAR HIJ DOET HET NIET IK HEB HEM HOOP IK IK HEB HEM 5 KEER IK NUL KEER

pre-orders zijn lastig zeg maar
Jij hebt zelf niet zeker :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:57
Net even GameMania gebeld, sta er op plek 23, was nog niet gebeld, maar ga waarschijnlijk daar buiten de bood vallen. Ze kregen er 20 binnen van de Disc versie, en tot nu toe wilde iedereen nog de discversie hebben die voor mij zaten.... En die is dus gewoon vorig jaar al ge-preordered....

• quatro33
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12-2022
pascal073 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
[...]

Welke site's kan je het beste in de gaten houden?
Hoorde dat Coolblue 2 dagen voor de release pas pre orders deed aannemen.
hou de BCC in de gaten

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

nee ik was degene met 5.

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 12:24
Ik kan mijn werkdag zo wel makkelijk vullen met het bijhouden van dit topic.. Nadat ik alles weer heb gelezen kan ik weer verder scrollen naar de volgende 10-20 berichten.

Pre-order gemist helaas.

Straks nog maar een poging doen onderweg naar huis bij de Media Markt winkel. Kijken wat daar de status is.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 14:01
Intertoys, Coolblue (een dag voor release), wehkamp om er een paar te noemen. Staat ook verder in dit topic meer informatie tussen alle berichten.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
[...]

Ok, dus in principe 2 opties in de praktijk: PS5 boosted of geoptimaliseerd voor PS5, al dan niet betaald doormiddel van een patch of aparte release.
Ja, of iets anders verwoord:
PS4 game zonder update/patch: draait waarschijnlijk beter op de PS5
PS4 game met (betaalde) update/patch of specifieke release: bevat de 'next-gen' updates

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-01 08:24
Raikkonen_WC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:55:
Net even GameMania gebeld, sta er op plek 23, was nog niet gebeld, maar ga waarschijnlijk daar buiten de bood vallen. Ze kregen er 20 binnen van de Disc versie, en tot nu toe wilde iedereen nog de discversie hebben die voor mij zaten.... En die is dus gewoon vorig jaar al ge-preordered....
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar en wanneer je een pre order hebt geplaatst? Hier ook bij Game Mania in Eindhoven gepreorderd op 10 oktober 2019. Maar nog steeds heel onzeker of ik er een op launch ga krijgen.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:57
destroye schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:57:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar en wanneer je een pre order hebt geplaatst? Hier ook bij Game Mania in Eindhoven gepreorderd op 10 oktober 2019. Maar nog steeds heel onzeker of ik er een op launch ga krijgen.
Is niet brutaal hoor, gewoon vragen, daarvoor zijn we hier op Tweakers :-).

Ik heb hem midden september besteld 2019, toen het net bekend was. In de vestiging van Sittard.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:52
EricNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:14:
[...]

Ik geloof het pas als ik een order bevestiging zie :9
Gaat niet lukken had al bij Bol besteld vanmorgen. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPTao1rYg1wJQy5OXr6z74EzZCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQYTNAKAY0W1UuK7Mi88qGpj.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt erop alsof ik toch nog kan bestellen bij de MM

[ Voor 49% gewijzigd door rvrbtcpt op 17-09-2020 15:03 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:52:
[...]

Ten eerste is het niet gratis, ten tweede wil ik alleen Detroit en misschien Batman en Fallout nog spelen. Alle 3 samen op marktplaats is ongeveer 25 euro, dus zo goed is die deal nou ook weer niet als je geen PS plus hebt en een deel al gespeeld hebt.
Het is toch onderdeel van PS plus dat de meeste mensen al hebben of zullen aanschaffen. Daarnaast is PS+ ook regelmatig in de aanbieding voor leuke prijzen.

Natuurlijk is niet elke game voor iedereen interessant maar zo heb je dan toch alvast wat extra games waar je mee aan de slag kan (als nieuwkomer) en als bestaande bezitter van de games heb je weer wat tientjes over voor nieuwe PS5 games, accessoires etc.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-01 12:31
Ik vraag me af of ik de PS4 games die ik nu op mijn 5TB externe HDD heb staan, als ik die HDD in men PS5 plug of ze dan meteen speelbaar zijn... Anders kopieer ik alle games naar men externe HDD, scheelt een hoop installatie werk van de games die ik nog wil spelen/verder spelen.

• Erapaz
@Greatsword Totaal geen behoefte aan PS+, speel een handvol spellen per jaar en geen tijd voor multiplayer. Ik zie PS+ als een abo dienst, niet gratis dus.

@Cloud_VII Ik zou daar niet vanuit gaan. Heb wel een backup gemaakt van mijn PS4, maar verwacht dat je alleen de savegames kan terugzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Erapaz op 17-09-2020 15:05 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:06
Vanuit de MM info ontvangen dat ik op plaats 19 sta, das mooi, 19 november en plek 19 8) 8)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:52
Ben ik gek of valt ie weer te bestellen bij bol?

https://www.bol.com/nl/p/...playstation%205&variants=

Edit: het lukte mij even om hem in de winkelwagen te krijgen dus het proberen waard. ik heb het niet besteld, heb er al 1.

[ Voor 37% gewijzigd door D. Ninjai op 17-09-2020 15:08 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 17:46
Kliko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:41:
[...]

Bedankt voor je reactie. Inderdaad is er zo'n optie. Dit gaat mij echter niet helpen. ;)

Zolang de PS5 de DTS audio stream niet van transcoden naar Dolby Digital, Sonos kan het niet weergeven.
Als de PS5 via HDMI de Dolby Digital stream uitpoept, kan mijn TV het doorgeven met 1 SP/DIF verbinding naar Sonos.

Bluray met DTS -------> PS5 (transcoderen naar DD) ---[HDMI]--> TV ---[SP/DIF]---> Sonos.
En kan Sonos pcm aan? In principe kan de Ps4 een digitaal signaal zoals dts of Dolby Digital omzetten naar PCM dus uncompressed lossless sound.
Dan moet je de Ps4 op Linear PCM zetten.

Ik veronderstel dat dit ook bij de PS5 zal zijn.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:52
Ja dat is hetzelfde als het vanmorgen was.
Zeker mensen die annuleren waardoor er weer ruimte is om te bestellen.

• Poulske
Werkt niet, als ik naar mijn winkelwagen ga, is ie weer leeg.

• ShaYan
Lukt mij niet om te bestellen, geraakt wel in winkelkar

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week ook een pre-order bij Game Mania (Amstelveen) geplaatst. Daar wilden ze echter niet vertellen waar ik op de wachtlijst stond. Wellicht om niet te ontmoedigen als je er achter komt dat je op plekje 499 staat en er bijvoorbeeld 40 consoles worden geleverd. :).

Heb ook de sms gehad vanochtend maar geen bericht over het restant bedrag te moeten voldoen voor 18 oktober.

• Erapaz
Lijkt er wel op, misschien de dubbele orders geannuleerd of sommige mensen hebben geannuleerd. Of gewoon nog eens goed geteld en nu de rest in de preorder.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:19
Nee en lijkt er ook niet op, er staat heel duidelijk uitverkocht boven en ''reserveer'' ipv bestel. Misschien dat als je reserveert dat je ''verzekerd'' bent van een plekje bij de volgende batch..

[ Voor 33% gewijzigd door Ambition88 op 17-09-2020 15:08 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ambition88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
Nee en lijkt er ook niet op, er staat heel duidelijk uitverkocht boven en ''reserveer'' ipv bestel
Vanochtend stond er ook reserveer volgens mij ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• ShaYan
Omg het lukt mij om te bestellen!

• D. Ninjai
Ambition88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
Nee en lijkt er ook niet op, er staat heel duidelijk uitverkocht boven en ''reserveer'' ipv bestel. Misschien dat als je reserveert dat je ''verzekerd'' bent van een plekje bij de volgende batch..
Ik kreeg hem net in mijn winkelwagen dus ik kon hem afrekenen. Heb dat niet gedaan want ik heb er al een. Je moet een beetje mazzel hebben.

• SNG
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07-2025

SNG

Zojuist besteld bij Bol! Eerst foutmeldingen, nu toch gelukt!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-01 12:31
D. Ninjai schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:

Edit: het lukte mij even om hem in de winkelwagen te krijgen dus het proberen waard. ik heb het niet besteld, heb er al 1.
Gelukt, thanks, nu 2 kansen

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-01 14:48
Cowboy_Henk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

En kan Sonos pcm aan? In principe kan de Ps4 een digitaal signaal zoals dts of Dolby Digital omzetten naar PCM dus uncompressed lossless sound.
Dan moet je de Ps4 op Linear PCM zetten.

Ik veronderstel dat dit ook bij de PS5 zal zijn.
Ah ok! Dan zal dat de oplossing zijn. Sonos slikt ook PCM.
Een maat van mij was nogal pissig dat hij het niet werkend kreeg. Blijkbaar is dat dus de oplossing.
Dan gaat de PS5 een goede optie zijn! 8)

Thanks voor je reactie!

Update:
Correctie: Gaat helaas niet werken. Uiteindelijk ga je met SP/DIF naar de Sonos bar. Over SP/DIF kan PCM alleen stereo... |:(
Dus PCM zou via HDMI vanuit de Playstation naar de TV kunnen, maar daarna niet verder naar Sonos... :F

[ Voor 16% gewijzigd door Kliko op 17-09-2020 15:38 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:19
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:08:
[...]

Vanochtend stond er ook reserveer volgens mij ;)
Ow echt? nevermind dan :)

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:36
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:08:
[...]

Vanochtend vertelde inkoop mij dat ze nog niet weten hoeveel ze er binnen krijgen. Wil de pret niet bederven maar zou niet alles op één paard wedden.
Coolblue is een mooie reserve die pas 18-11 de preorders opent

• Poulske
Besteld via bol.com, dank je wel!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:11

Held _/-\o_ Hij is besteld!

• bovaha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Yes, digitale versie via bol besteld. Thanks!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Bol geeft een beetje dubbele signalen

Sony PlayStation 5 Console
UITVERKOCHT, het is nog onbekend wanneer we nieuwe voorraad krijgen

en

Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
Beschikbaar op 19-11-2020

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 22:03
Net besteld op Bol.com. Zou deze dan echt komen op 19 november? Of is het een reservering voor later?

---

Er staat:
Wordt 19 november 2020 bezorgd

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Er zijn dus toch wel wat kansen opnieuw ;).

Tsja de gene die er meer moeite voor doet, die wordt beloond. Beetje achterover leunen en zeuren en niet de sites in de gaten houden levert uiteraard niets op.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

Ik ben benieuwd. Net de Digital maar besteld bij bol.
We gaan het zien. Ik kan hem nog altijd annuleren als het mij te lang duurt :P

-

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025

Thx! Hopelijk klopt de datum die in de bevestiging staat

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2025
Diazoni schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:51:
[...]

Die van ons bij GM Eindhoven maar daar vertellen ze je niet op welke plaats je staat... beetje vaag als je het mij vraagt... maar heb ook goede hoop en anders word het bol of MM ;) ;)
Heb vanwege die sluiting gewoon de vraag gesteld. Was er heel bewust vroeg bij en wilde dit niet laten verpesten door sluiting. Kreeg reactie terug dat het chronologisch bleef en op die plek stond

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22

Gelukt! Bedankt!

En nu maar hopen dat ik hm ook daadwerkelijk krijg :)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 16:52

TDB

Bij productbeschrijving staat
Productbeschrijving
LET OP: Het product is uitverkocht. Het is nog onbekend wanneer we weer nieuwe voorraad krijgen. Wil je op de hoogte worden gehouden van de beschikbaarheid? Klik dan op de “houd me op de hoogte button” op de website.

PSN: TDBtje

• ShaYan

You made my day sir, waarlijks bedankt! Wel bizar dat bol opeens weer nieuwe reserveringen toelaat? Ze zaten vanmorgen toch al hun maximum aantal?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01 19:50
Schrijft bol.com direct van de CC af? Of blijft het als een reservering staan?

[ Voor 35% gewijzigd door Silversin op 17-09-2020 15:15 ]

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik denk dat ze de dubbele boekingen er tussen uit hebben gefilterd en er weer wat exemplaren op de markt zijn gekomen. De gewone versie is alweer uitverkocht zie ik. Gefeliciteerd aan alle nieuwe pre-orders *O*

• X-GeaR
TDB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:14:
Bij productbeschrijving staat
Productbeschrijving
LET OP: Het product is uitverkocht. Het is nog onbekend wanneer we weer nieuwe voorraad krijgen. Wil je op de hoogte worden gehouden van de beschikbaarheid? Klik dan op de “houd me op de hoogte button” op de website.
Ik vermoed dat het een oude beschrijving is, aangezien de 'Op de hoogte houden' knop weg is.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-01 15:09
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:11:
Bol geeft een beetje dubbele signalen

Sony PlayStation 5 Console
UITVERKOCHT, het is nog onbekend wanneer we nieuwe voorraad krijgen

en

Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
Beschikbaar op 19-11-2020
Dat komt omdat de subtitel met uitverkocht een handmatige invoer is, als er een paar annuleringen binnen komen of er toch nog een paar beschikbaar zijn dan komt automatisch de reserveer/pre order knop weer beschikbaar. Diegene die handmatig de subtitel met uitverkocht boodschaap heeft geplaatst heeft geen tijd om dit te monitoren dus blijft de melding staan en kan het wat verwarrend zijn.

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-01 22:01
Je kunt nu opeens bij bol weer pre order plaatsen. Ik heb al maar voor de liefhebbers wees snel!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Digital versie is inderdaad te bestellen bij bol.com, disc versie helaas niet.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:59
Als je een paar keer de productpagina ververst bij Bol.com wisselt die steeds tussen "Niet leverbaar" en de bestelknop. Hopelijk gaat het goed voor degene die er nu kunnen bestellen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bovaha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
https://www.bol.com/nl/p/...BVP6w.1_22.0.ProductImage

Link naar digitale versie, nog beschikbaar, disc weer uitverkocht.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Silversin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:14:
Reservering, waarschijnlijk wordt pas afgeschreven wanneer de verzending klaar wordt gemaakt.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

TheDukemaster schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:16:
Digital versie is inderdaad te bestellen bij bol.com, disc versie helaas niet.
Nou de discversie is niet MEER te bestellen... die heeft welgeteld 4 minuten weer online gestaan ofzo. :-) het is echt roofgoed.

Het lijkt me hilarisch om even in de backend logs van die shop te kijken om al die nerveuze clicks te zien van de potentiele klanten.. en dan met zweet op de rug wachten tot hun betaling is goedgekeurd.

• Deckard_BR21
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06-2023
Toch net kunnen bestellen bij BOL. Er staat bij order dat hij geleverd wordt 19 november dus hopelijk is dat ook het geval. Misschien hebben wat mensen hun dubbele pre orders ingetrokken waardoor hij weer beperkt beschikbaar werd ?

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

SD5k schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

Reservering, waarschijnlijk wordt pas afgeschreven wanneer de verzending klaar wordt gemaakt.
Volgens mij ververst BOL elke keer je reservering als hij dreigt van je CC af te vallen na X tijd, pas op de 19e november sturen ze een echte transactie in.

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Digital editie weer te koop bij bol

[ Voor 12% gewijzigd door Axente op 17-09-2020 15:20 ]

• PR_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2025

PR_

Het is me gelukt via bol.com, bedankt voor de heads up, ik zat al te balen dat het me niet meer zou lukken. Fingers crossed dat ie ook echt komt!

Niet gehinderd door enige kennis of kunde

• dehardstyler
  • Laatst online: 23-01 16:20
Was de disk versie net ook weer te koop?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik zit al 10 minuten te F5'en, maar blijf deze houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t7g8_B8hj9o14bpncai4HMK_iw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZ6CkYbZf2sUNFVIOw0dzlc9.png?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• ShaYan
PR_ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
Het is me gelukt via bol.com, bedankt voor de heads up, ik zat al te balen dat het me niet meer zou lukken. Fingers crossed dat ie ook echt komt!
We krijgen hem toch sowieso 19 november? Bericht op twitter van bol had ons dat gegarandeerd :)

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 15:38
Wellicht wordt een ps5 voorlopig gereserveerd als iemand hem in zijn winkelwagen heeft geplaatst en wordt deze weer vrijgegeven na een x-periode.

Is het raadzaam om ook al games en hardware te preorderen?
Vooralsnog lijkt het aanbod daarvan van ruimer.

Stadia / PSN : whenheco

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 17:50
Ik moet wel lachen om die nitwit review bij bol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whc8xSB8V1SDanc1ffRy_puLcq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCCQCcBwcdaX3jf6r24vCy3N.jpg?f=fotoalbum_large

oh ze hebben em al verwijderd maar het was iets in de trend van "ik ben niet per email op de hoogte gesteld en ik moet vooraf betalen dus 1 ster"

[ Voor 13% gewijzigd door wes- op 17-09-2020 15:26 ]

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Greatsword schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:50:
Dat hele PS Plus Collection is toch wel echt nice, maar liefst 18 gratis games.

Voor degene die al een disc versie hebben van de games kunnen het dus lekker doorverkopen.

En mocht dit je eerste Playstation worden dan heb je echt een waanzinnige backlog waarmee je aan de slag kan.

Met een beetje geluk krijgen de games ook nog een update voor een PS5 sausjes.

God of War, Bloodborne, Monster Hunter, Final Fantasy XV, Fallout 4, Mortal Kombat X, Uncharted 4, Ratchet & Clank, Days Gone, Until Dawn, Detroit, Battlefield 1, inFamous Second Son, Batman Arkham Knight, The Last Guardian, The Last of Us Remastered, Persona 5, and Resident Evil 7 Biohazard.

[YouTube: PlayStation Plus Collection - Introduction Trailer | PS5]
Maar ik gok dat je ze niet kan blijven spelen als je geen PS Plus/abbo meer hebt?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01 19:50

Held

Heb nu een Disc versie bij Amazon en de DE bij bol.com staan. Genoeg tijd om na te denken welke ik van de 2 wil.

• Greg1983
  • Laatst online: 30-12-2025
DE besteld via bol.com

Bedankt 😁 voor de heads up

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

madcon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:22:
Wellicht wordt een ps5 voorlopig gereserveerd als iemand hem in zijn winkelwagen heeft geplaatst en wordt deze weer vrijgegeven na een x-periode.

Ik denk dat de voorraad van digitale games wel toereikend zal zijn, dus ik zelf ga geen games pre-orderen. :+

• dehardstyler
madcon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:22:

Dat was vanochtend in ieder geval niet. Ik had hem in mijn mandje, was al ingelogd, typ mijn cadeaubon in, de pagina refresht en uitverkocht. Ik was de pincode van de cadeaubon al aan het intypen in het betaaloverzicht.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
Held! Kunnen bestellen via jouw link...

wil eigenlijk de disk, maar die koop ik later wel, of niet :P

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:50
kw_nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
Ik zit al 10 minuten te F5'en, maar blijf deze houden:

[Afbeelding]
Dat is de disc versie. Alleen de digital versie is te koop nu.
https://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-5-digital-edition-console/9300000004162392/

[ Voor 13% gewijzigd door Kadardar op 17-09-2020 15:25 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-01 20:30

itsoutthere

The Truth

Ik ook net alsnog gelukt bij Bol.com!

Nu weer niet meer mogelijk

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-01 20:28
Thanks! DE kunnen bestellen, fingers crossed dat hij geleverd wordt 😄

• sverzijl
  • Laatst online: 23:26
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

Nou de discversie is niet MEER te bestellen... die heeft welgeteld 4 minuten weer online gestaan ofzo. :-) het is echt roofgoed.

Het lijkt me hilarisch om even in de backend logs van die shop te kijken om al die nerveuze clicks te zien van de potentiele klanten.. en dan met zweet op de rug wachten tot hun betaling is goedgekeurd.
Had paar jaar geleden een andere grote webshop als opdrachtgever. Toen kwam de Switch net uit. Toen we die vrijgaven in de shop zag je meteen de serverload enorm toenemen en het aantal bestellingen/minuut pieken. Stond een groot dashboard op een mega-TV-screen op onze kamer die dat weer gaf. Was leuk om te zien/mee te maken :)
Een andere keer dat zoiets voorkwam was door een verkeerd geprijsd artikel (10x zo goedkoop als normaal). Social media zorgde ervoor dat de site bijna plat ging (autoscaling was toen nog niet in place)

• X-GeaR
dehardstyler schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
[...]

Was de disk versie net ook weer te koop?
Ja, 5 minuten.

• D. Ninjai
Zhero10 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:14:
Ik denk dat ze de dubbele boekingen er tussen uit hebben gefilterd en er weer wat exemplaren op de markt zijn gekomen. De gewone versie is alweer uitverkocht zie ik. Gefeliciteerd aan alle nieuwe pre-orders *O*
Ik doe mee, gefeliciteerd allen! *O* en blij dat ik toch niet gek was :P

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Alwayshappyz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:23:
[...]

Maar ik gok dat je ze niet kan blijven spelen als je geen PS Plus/abbo meer hebt?
Dat lijkt me niet nee :) Eigenlijk is dit weer hetzelfde als wat 'vroeger' de 'Instant Games Collection' was, een aantal games die je (mits je PS Plus lid bent) altijd kon spelen. Later is men met maandelijkse games gaan werken.

• dehardstyler
Ik had de hoop al opgegeven, wat dom. Nu maar een tabblad open met auto refresh dan.

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-12-2025
Ook de DE weten te bemachtigen op bol. Bedankt voor de tip hier!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik krijg nu inderdaad dat ik op reserveer kan klikken, maar hij wordt vervolgens niet in mijn mandje geplaatst.

• weteden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-01 10:11
Toch ook maar de DE gekocht op bol als back-up, moest ik er geen met disc vinden

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:59
Heb letterlijk 10 minuten overleg en is die er precies dan :+

• Devilish
kw_nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:24:
[...]

Held! Kunnen bestellen via jouw link...

wil eigenlijk de disk, maar die koop ik later wel, of niet :P
HAHA _O- Precies hetzelfde. Wilde eigenlijk de disk-versie. Maar werd te hebberig.

Bedankt voor de link. _/-\o_ Kon zelf de DE niet vinden bij bol...

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
weteden schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:28:
Toch ook maar de DE gekocht op bol als back-up, moest ik er geen met disc vinden
Hier hetzelfde, mocht er ergens nog een disc versie beschikbaar komen cancel ik de digitale.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Er ontbreekt bij mij een leverdatum bij mijn Bol.com bestelling. Staat alleen 'gereserveerd'. Ik lees hier boven dat mensen wel een leverdatum zien?

• ShaYan
Michiel_1982 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:31:
Er ontbreekt bij mij een leverdatum bij mijn Bol.com bestelling. Staat alleen 'gereserveerd'. Ik lees hier boven dat mensen wel een leverdatum zien?
Ja daarnet besteld en leverdatum is 19 november 2020 bij mij

• Edd

Edd

Michiel_1982 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:31:
Jup. Ik zie bij mijn bestelling staan:
Wordt 19 november 2020 bezorgd

-

• Devilish
Silversin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:14:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z59sZWH1lRa5o6xxJ2tJMFtDC38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2eQd9JHdB4JyQZYCfkeSRaUm.png?f=fotoalbum_large

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]

Oh ja, serrano moet natuurlijk wel wat te speculeren hebben. Die gaat het nog zwaar krijgen na de release.
Wat? Hij quote gewoon een uitspraak van Jim Ryan. Serrano doet meer dan gokken op data hoor. |:(

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Edd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:31:
[...]

Jup. Ik zie bij mijn bestelling staan:

[...]
Hmmm bij mij staat gereserveerd en toch vanmorgen om 08:43 besteld.

• Zhero10
Bandicool schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:34:
[...]

Hmmm bij mij staat gereserveerd en toch vanmorgen om 08:43 besteld.
Bij mij ook, om 8:34 besteld :P .

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:34:
[...]

Wat? Hij quote gewoon een uitspraak van Jim Ryan. Serrano doet meer dan gokken op data hoor. |:(
Oh, dat had ik niet gezien. Ik zag serrano staan en ben gelijk doorgescrolled

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik zat ook in de vroege batch en heb met CC betaald. Misschien zijn ze met die vrijgekomen aantallen alweer wat verder qua proces.

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Zhero10 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:34:
[...]

Bij mij ook, om 8:34 besteld :P .
En jij ziet wel een datum?

• Poulske
Net om 15:10 besteld en ik zie ook een datum, 19-11.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik had ook in de ochtend besteld en bij mij staat ook "gereserveerd". Ik denk dat ze misschien later wat extra aanpassingen hebben doorgevoerd, zoals bezorg datum. Maar dat die dus niet bij onze orders is verwerkt. Denk niet dat we ons druk hoeven te maken.

• Zhero10
Nope, staat ook gererveerd ;) . Maak me ook absoluut geen zorgen :P .

[ Voor 9% gewijzigd door Zhero10 op 17-09-2020 15:40 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden