Ze dekken zich alvast in mocht het mis gaan.. maar het gaat vast goed..Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:07:
[...]
denk eerder dat die gasten niet weten wat ze zeggen bij MM twitter, als je online betaald hebt krijg je hem vast met release
Verwijderd
Grote kans gezien hun verleden dat de meesten geen PS5 krijgen op 19-11.Kashika schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:05:
Hmm blijkbaar zijn bestellingen bij MediaMarkt ook geen garantie.
Via Twitter reageren ze op de vraag of hun levering wel echt op 19-11-2020 komt:
"Hi! Nee, zoals op de productpagina staat aangegeven, zal de uitlevering op chronlogische volgorde plaats vinden afhankelijk van de beschikbaarheid."
https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306562538025385984
Kan dus ook zijn dat je niets krijgt en je geld terugkrijgt..?
Sony heeft dit ook nog toegelicht op hun blog eerder dit jaar omdat er tijdens de eerste presentatie wat onduidelijkheid was.v8power67 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:03:
[Afbeelding]
https://www.washingtonpos...0/09/16/ps5-retail-units/
Okee dus 99% van ps4 is bc met ps5
https://blog.playstation....hardware-technical-specs/UPDATE: A quick update on backward compatibility – With all of the amazing games in PS4’s catalog, we’ve devoted significant efforts to enable our fans to play their favorites on PS5. We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5.
We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.
In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!
Wellicht een bot kan je gebruiken
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ja. De DE heb je kunnen bestellen? Ha die wilde ik hebben.sverzijl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:07:
[...]
Ja, om 13:42 besteld, inmiddels is ook die uitverkocht (amazon.nl ging het over toch?)
Gelukkig toch nog de disc version kunnen pre orderen op amazon.nl
Ik kon met de 4 ze gewoon ophalen bij de gameafdeling, dat was 's middags laat na werk. Lag gewoon keurig apart.Kraziey schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:45:
Ik ben benieuwd hoe de 'lokale' MM je de pre-orders laat ophalen, zijn er mensen die daar bij eerdere releases ervaring mee hebben gehad?
Sta je dan ook in een eventuele rij voor de winkel of boek je die gewoon voorbij richting de consoleafdeling om hem daar te halen?
Ik zat al sinds 13.30 voor de DE editie te refreshen op amazon.nl kon het met geen mogelijkheid kopen..
Zal wel met cookies te maken hebben?
Volgens mij was er bij ons bij de lokale MediaMarkt een tijdstip gecommuniceerd. Kon me namelijk herinneren dat ik met alleen maar mede-gamers netjes in een rij stondLordLynx schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:08:
[...]
Ik kon met de 4 ze gewoon ophalen bij de gameafdeling, dat was 's middags laat na werk. Lag gewoon keurig apart.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Zelf ook via MM een PS5 Disk kunnen bestellen (laat bericht, was nog andere dingen doen na de bestelling).
hoop op 19 november de ps5 ook binnen te hebben. Ik wed maar op 1 paard. Wellicht het verkeerde maar zou wel loslopen.
hoop op 19 november de ps5 ook binnen te hebben. Ik wed maar op 1 paard. Wellicht het verkeerde maar zou wel loslopen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ja de DE versie, zag net op tijd een link gepost worden hier. Heb er nu 2 in pre-order. Bij Amazon.fr en .nl. Eens kijken of ik er nog een vriend/kennis blij mee kan maken. En anders cancel ik die van FRSilversin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:08:
[...]
Ja. De DE heb je kunnen bestellen? Ha die wilde ik hebben.![]()
Gelukkig toch nog de disc version kunnen pre orderen op amazon.nl
Hier ook. En als ie wat weken later komt, ook geen man overboordKadardar schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:10:
Zelf ook via MM een PS5 Disk kunnen bestellen (laat bericht, was nog andere dingen doen na de bestelling).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De PS4 kreeg ik netjes cf afspraak redelijk snel na launch. Zat qua bestelling toen bij de 2e batch, ging keurig daar.Kadardar schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:10:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die communicatie van Sony is echt slecht. Waarom moet je van alles vernemen via officieuze interviews uit Washington Post, Wired of gamesindustry.biz? Dat is nu al meer dan een jaar aan de gang..
Hopelijk komt er binnenkort gewoon een duidelijke uitleg en showcase van de console in real life, de UI, BC...
Hopelijk komt er binnenkort gewoon een duidelijke uitleg en showcase van de console in real life, de UI, BC...
Mooi 99% van de PS4 titels werkt dus probleemloos. Weer een concern minder.
Nu wil ik weten wat ik kan verwachten qua resoluties en framerates voor met name de first party titels.
Nu wil ik weten wat ik kan verwachten qua resoluties en framerates voor met name de first party titels.
Wat is precies slecht? Ik snap dat je dit soort dingen wil weten (ik ook) maar voor de 'meute' is dat allemaal niet echt interessant, die geven zelden om de UI en om BC. Ik begrijp dus wel dat Sony er voor heeft gekozen om zoveel mogelijk de games te laten zien.Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
Die communicatie van Sony is echt slecht. Waarom moet je van alles vernemen via officieuze interviews uit Washington Post, Wired of gamesindustry.biz? Dat is nu al meer dan een jaar aan de gang..
Ik verwacht zelf dat Sony de komende weken via varia blog-posts meer info zal delen; of misschien samen zal werken met een partij als Digital Foundry voor wat meer diepgang. We weten van de eerste presentatie van Mark Cerny dat er iig nog een tear-down zal volgen.
Weird. Ik had ik toevallig net ook over zoiets gepost (ongetwijfeld alweer 20pagina's geleden met deze post snelheidxminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:09:
Ik zat al sinds 13.30 voor de DE editie te refreshen op amazon.nl kon het met geen mogelijkheid kopen..
@bram1984, om nog ff op onze brainstorm terug te komen:
https://tweakers.net/nieu...ancieel-niet-logisch.html
Je had gelijk. Sony weet gewoon dat ze hun dikke first party games dik gaan verkopen. Ben wel benieuwd wat zijn woord waard is, aangezien Horizon FW en Spiderman MM toch wel naar PS4 komen.
Je had gelijk. Sony weet gewoon dat ze hun dikke first party games dik gaan verkopen. Ben wel benieuwd wat zijn woord waard is, aangezien Horizon FW en Spiderman MM toch wel naar PS4 komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 17-09-2020 14:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nee idd. Nog genoeg andere games hoor als het moet.DennusB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:10:
[...]
Hier ook. En als ie wat weken later komt, ook geen man overboord
Ps4 had ik ingezet op de lokale intertoys toen. Zat bij de 2de batch wat een paar weekjes later was (geloof 3).Hulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
[...]
De PS4 kreeg ik netjes cf afspraak redelijk snel na launch. Zat qua bestelling toen bij de 2e batch, ging keurig daar.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
De mijne ook besteld bij Mediamarkt in mijn pauze en nu afwachten
Shit, net in een vergadering toen die bij de MM beschikbaar kwam . . . . . .
Helaas, dat zal wel weer maart/april worden voordat die fatsoenlijk beschikbaar is.
Ik loop wel de plaatselijke Intertoys binnen de 19e (nov.) om te kijken of ik mazzel heb.
Helaas, dat zal wel weer maart/april worden voordat die fatsoenlijk beschikbaar is.
Ik loop wel de plaatselijke Intertoys binnen de 19e (nov.) om te kijken of ik mazzel heb.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Ik had het in een online vergadering gedaan. Stoute ikkeMir64za schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:16:
De mijne ook besteld bij Mediamarkt in mijn pauze en nu afwachten
Haha, even snel camera uit, QR code scannen via rabo app.spijkerhoofd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
[...]
Ik had het in een online vergadering gedaan. Stoute ikke
Ik heb RDR PS4 game op Cd toen gekocht.
Is deze nu wel digitaal te downloaden met de PS5 digital versie?
Nee. Of je moet hem opnieuw digitaal kopenUninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
Dat is voor mij ook en overweging om wel of niet voor de Digital versie te gaan, ik denk eigenlijk dat dit niet mogelijk zal zijn, die disc bevat namelijk geen key of iets dergelijks wat hem uniek maakt.UninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
Ik ook, keek gewoon ff naar ander beeldscherm en bestelde het snel, was ook zo gebeurdspijkerhoofd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
[...]
Ik had het in een online vergadering gedaan. Stoute ikke
Zeer waarschijnlijk niet; je hebt immers een licentie voor de fysieke versie. Maar mogelijk dat sommige uitgevers daar iets voor bedenken (.. maar daar zou ik niet vanuit gaan, in ieder geval niet bij Rockstar / Take TwoUninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
[ Voor 5% gewijzigd door Carn82 op 17-09-2020 14:21 ]
Natuurlijk heb ik gelijk.Hulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:14:
@bram1984, om nog ff op onze brainstorm terug te komen:
Nou als het niet klopt hadden ze wel een dergelijke service opgezet natuurlijk.
Volgens mij officieel nog niks over bekend, maar verwacht niet dat het gaat werken.UninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
Hmm, dat is een goeie. Heb nu de Digital Edition PS5 gekocht via PS5.SD5k schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:20:
[...]
Dat is voor mij ook en overweging om wel of niet voor de Digital versie te gaan, ik denk eigenlijk dat dit niet mogelijk zal zijn, die disc bevat namelijk geen key of iets dergelijks wat hem uniek maakt.
Niet over nagedacht maar een kameraad wees mij erop.
Luxe probleem dus houden deze PS5 DE maar aan. Mocht ik RDR dan toch nog willen spelen dan moet ik hem maar kopen.
Maar misschien goed voor andere om te beseffen.
Nope, je moet de digitale versie opnieuw aanschaffen. Disc werkt wel in de Disc Edition.double_pack schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:21:
[...]
Volgens mij officieel nog niks over bekend, maar verwacht niet dat het gaat werken.
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het trouwens met Cyberpunk 2077? Die komt namelijk ook op 19 november uit.
Komt er een PS5 disc of moet ik de PS4 disc versie kopen en die gebruiken voor mijn PS5 disc edition?
Geen zin om +-10 euro extra neer te leggen voor de digital versie.
Komt er een PS5 disc of moet ik de PS4 disc versie kopen en die gebruiken voor mijn PS5 disc edition?
Disc kopen van PS4.VDS91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:22:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het trouwens met Cyberpunk 2077? Die komt namelijk ook op 19 november uit.
Komt er een PS5 disc of moet ik de PS4 disc versie kopen en die gebruiken voor mijn PS5?
De 'echte' PS5-versie komt pas in 2021
Heb met de PS4 gewoon rustig gewacht tot de witte versie er was en die kon je gewoon bestellen toen (Singstar bundle!). Had nu zin om lekker met de hype mee te gaan en te preorderen. Heb nog niet eens een idee welke game ik ga spelen, waarschijnlijk gewoon verder met de PS4 backlog, dus die hele PS5 was onnodig geweest. Haal wel games van marktplaats voor de PS5 als die er tzt komen. Het is een console en geen eerste levensbehoefte.spijkerhoofd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:20:
[...]
Daar heb je gelijk in. Ik vind het geen oplichting, eerder handig handelen. En idd de schaarste is vrij tijdelijk. met de 3e batch zul je zien dat je direct kan bestellen en heb je het de volgende dag in huis
Nee, dan heb je dus de disc versie PS5 nodig.UninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:18:
Je kan je PS4 versie gewoon spelen op de PS5. Maar CDPR komt nog met een echte next-gen update (gratis).VDS91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:22:
zie ook: nieuws: Cyberpunk 2077 krijgt ook bij PlayStation 5-release update voor beter...
PS4 disc kopen dan krijg je automatisch een boost en in 2021 een gratis upgrade voor ps5 graphics boostVDS91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:22:
Beste wat je kunt doen is je disc verkopen voor twee tientjes en dan wachten tot de PS store met een aanbieding komt. Momenteel kun je de game voor 50 euro halen als Plus-member, maar ik verwacht nog wel een leuke aanbieding in het feestseizoen.UninPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:22:
[...]
Hmm, dat is een goeie. Heb nu de Digital Edition PS5 gekocht via PS5.
Niet over nagedacht maar een kameraad wees mij erop.
Luxe probleem dus houden deze PS5 DE maar aan. Mocht ik RDR dan toch nog willen spelen dan moet ik hem maar kopen.
Maar misschien goed voor andere om te beseffen.
This is absolutely ridiculous
Voor jou misschien vriendErapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:23:
[...]
Het is een console en geen eerste levensbehoefte.
Playstation 5
Eerste hit op Google.VDS91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:22:
nieuws: Cyberpunk 2077 krijgt ook bij PlayStation 5-release update voor beter...
Ik heb Spiderman op de Ps4 op disc? Krijg ik dan ook de ps5 graphics of zit die alleen in die remastered edition?
Na eerdere pre-order ervaringen bij MM vanochtend bij Bol maar besteld...
Vond het eigenlijk nog lang duren voordat de disc versie uitverkocht was
Vond het eigenlijk nog lang duren voordat de disc versie uitverkocht was
Zover ik begrepen heb zit de originele spiderman remaster weggestopt in de ultimate edition van miles moralis. Triest maar waar... Zeker voor een first party game..Joostje123 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:26:
Ik heb Spiderman op de Ps4 op disc? Krijg ik dan ook de ps5 graphics of zit die alleen in die remastered edition?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Had een tijd geleden ook een mail van Sony gekregen dat ik via hen ook een PS5 kon pre-orderen en dat ik er nog bericht van zal krijgen. Je kon je ook via een link aanmelden als je hier geïnteresseerd in was via de Playstation website.
Nooit meer wat van vernomen daarna.
Nooit meer wat van vernomen daarna.
Staat op de blog. Zit alleen in de ultimate edition.Joostje123 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:26:
But that’s not all; we have one more surprise for you today. On PS5, we are announcing an Ultimate Edition that includes a voucher code** for Marvel’s Spider-Man: Remastered. You’ll be able to experience the complete storyline up to this point, which includes the remaster of the original game and all three installments of the Marvel’s Spider-Man: The City That Never Sleeps DLC so you can play the full narrative arc.
https://blog.playstation....orales-new-gameplay-demo/
Daar is nog geen concrete uitspraak over gedaan. Ik heb de game zelf ook; dus ik -hoop- op een gratis upgrade. Maar ik ben bang van niet.Joostje123 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:26:
Ik heb gisteravond pas besloten dat ik een poging wilde wagen. Dat is gelukt. Ik wilde een paar PS4 games op 4k spelen en dat kan dus nu.Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:23:
[...]
Heb met de PS4 gewoon rustig gewacht tot de witte versie er was en die kon je gewoon bestellen toen (Singstar bundle!). Had nu zin om lekker met de hype mee te gaan en te preorderen. Heb nog niet eens een idee welke game ik ga spelen, waarschijnlijk gewoon verder met de PS4 backlog, dus die hele PS5 was onnodig geweest. Haal wel games van marktplaats voor de PS5 als die er tzt komen. Het is een console en geen eerste levensbehoefte.
Als pre-orders om half 9 in de ochtend zonder aankondiging al in 20 minuten zijn uitverkocht, hadden de mensen met een aankondiging al helemaal geen kans gehad.Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:55:
[...]
Sony had gemeld dat ze het van te voren zouden aankondigen dus dit hebben ze zeer slecht aangepakt
Dat denk ik niet. De webshop heeft een eigen magazijn en distributie. De filialen/winkels ook. Dat zijn twee aparte gescheiden modules onder de Mediamarkt vlag.bram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:34:
Ik ben toch wel heel benieuwd of Media Markt geen enorme hoop stront over zich heen gaat krijgen. Ze nemen al maanden pre-orders aan en nu ook nog alles op de site erbij. Ik heb het idee dat er mensen teleurgesteld gaan worden
Mag hopen dat ik als houder v van de digitale editie (Spiderman) een upgrade krijg. Anders krijg je net zulke kromme dingen als bij Control.....
Okay dat is dan goed nieuws.Joosie200 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:30:
[...]
Dat denk ik niet. De webshop heeft een eigen magazijn en distributie. De filialen/winkels ook. Dat zijn twee aparte gescheiden modules onder de Mediamarkt vlag.
Late reactie maar wat was de reden voor de annulering?Jumpman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:53:
Hier twee besteld (één voor mijn broer), nog geen vijf minuten later is er één geannuleerd.
Nope ze hebben gezegd dat de 2018 spiderman remaster zit in de miles moralis ultimate edition. Dus als je die niet koopt voor ps4 of sp5 heb je geen remaster van 2018 spiderman. Dan draait hij gewoon als bc ps4 spel op je ps5.Disker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:31:
Mag hopen dat ik als houder v van de digitale editie (Spiderman) een upgrade krijg. Anders krijg je net zulke kromme dingen als bij Control.....
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het is helemaal niet zeker of PS4 games betere graphics/hogere resolutie gaan hebben. Momenteel ziet het er eerder uit van niet, of aparte gevallen als Spiderman waar je opnieuw een 'remaster' moet kopen.spijkerhoofd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:28:
[...]
Ik heb gisteravond pas besloten dat ik een poging wilde wagen. Dat is gelukt. Ik wilde een paar PS4 games op 4k spelen en dat kan dus nu.
Lijkt er dus niet op. Als ik deze afbeelding zie, is Spider-Man PS5 een aparte SKU met alle DLC inlcudved. Ik denk dat de PS4 versie gewoon in BC modus draait. Maar wie weet komen ze nog met een statement naar buiten. Ik heb de PS4 versie met alle DLC, dus een upgrade zou lekker zijn. Ook al is het alleen wanneer je Miles Morales koopt. Maar liefst gewoon zo.Disker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:31:
met welke computer specs is de PS5 te vergelijken?
Ze hebben wel de ps4 pro updates.Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]
Het is helemaal niet zeker of PS4 games betere graphics/hogere resolutie gaan hebben. Momenteel ziet het er eerder uit van niet, of aparte gevallen als Spiderman waar je opnieuw een 'remaster' moet kopen.
Heb zelf een day1 ps4, dus sowieso een vooruitgang.
Zeker waar! Ik vind discussies betreft PC en consoles ook altijd zo'n onzin hoor. Zou het alleen jammer vinden als mijn vrienden geen nieuwe console halen door hun multiplat optimisme van Sony. Hoop uiteraard wel dat Demon Souls multiplatform wordt in de toekomst en idealiter zelfs crossplatform wordt met PC/Xbox. Win/win denk ik zo!laugh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 04:05:
[...]
Of het waard is hangt heel erg af van de persoon zelf. Zij zijn niet de doelgroep. Ik ken ook wel vrienden die het wel prima vinden met PC ports of het niet erg vinden dat sommige games mogelijk nooit naar PC komen of jaren later. Zij maken zich daar niet druk om, omdat ze niet zo bekend zijn met de exclusive games of gewoon simpelweg weinig interesse hebben daarin. Verder vinden ze PC gaming gewoon fijner en vinden ze 400 of 500 voor een console gewoon veel geld.
Dat begrijp ik best weet je, ieder z'n eigen ding. Ik had wel genoten van veel goede exclusive games op de PS4 en voor mij was de console zeker waard. En zo schat ik dus in dat de PS5 opnieuw type games zal bevatten die het opnieuw waard maakt voor mij. Of de games wel of niet naar PC uitkomen hoef ik me dan niet eens druk over te maken.
Wat ik zal doen is gewoon niet eens ingaan op je kameraden of kenissen. Ga zeker niet anderen proberen te overtuigen om het te kopen. Laat ze zelf bepalen. Zo ben je ook achteraf gewoon niet verantwoordelijk voor hun tegenvallers. Zolang jij zelf maar weet wat je koopt en plezier eruit kan halen is het dik prima
Iemand die weet wanneer de online winkel van MM België begint aan de preorders?
Of er moet op de PS5 ook zo'n soort boost mode zitten die je standaard kan aanzetten voor alle PS4 spellen ofzo. Net zoals bij de PS4 pro het geval is voor niet PS4 pro geoptimaliseerde games.Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]
Het is helemaal niet zeker of PS4 games betere graphics/hogere resolutie gaan hebben. Momenteel ziet het er eerder uit van niet, of aparte gevallen als Spiderman waar je opnieuw een 'remaster' moet kopen.
https://blog.playstation....hardware-technical-specs/Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]
Ze hebben gezegd van wel. Ik verwacht toch wel iets van titels als TLoU2 e.d.We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions.
Pentium III 500Mhz, 3dfx Voodoo 16mb kaart, 32mb geheugenFitzChevalric. schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:34:
Dit is waarschijnlijk geval, maar men heeft momenteel nergens gemeld dat er geen upgrade zal komen voor eigenaars van de PS4 Spider-Man. Gezien de Remaster gewoon een digitale voucher-code is kan ik me voorstellen dat deze tegen een vergoeding (of liever; gratis) beschikbaar komt op PSN. Mogelijk wacht men hier nog wel even mee (zo was geloof ik de recente Modern Warfare 1 re-master initieel ook alleen verkrijgbaar in combi met een andere CoD 'ultimate edition' of iets dergelijks)v8power67 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:32:
[...]
Nope ze hebben gezegd dat de 2018 spiderman remaster zit in de miles moralis ultimate edition. Dus als je die niet koopt voor ps4 of sp5 heb je geen remaster van 2018 spiderman. Dan draait hij gewoon als bc ps4 spel op je ps5.
Beetje nutteloze vraag natuurlijk, maar als je echt een antwoord wil:FitzChevalric. schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:34:
RX 5700XT + nieuwe features als ray tracing
Ryzen 7 3700X
Samsung 980 Pro
BigF25 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:36:
[...]
Pentium III 500Mhz, 3dfx Voodoo 16mb kaart, 32mb geheugen![]()
Nee, ze 'expecten' datbram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:36:
Ze hebben gezegd van wel. Ik verwacht toch wel iets van titels als TLoU2 e.d.
Overigens denk ik wel dat 'recente' first-party titels netjes een update zullen krijgen.
Het ging mij om het idee waar ik hem moet plaatsen. Ik vind het wel 1 van de mooiste vormgegeven spelcomputers ooit.Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:37:
[...]
Beetje nutteloze vraag natuurlijk, maar als je echt een antwoord wil:![]()
RX 5700XT + nieuwe features als ray tracing
Ryzen 7 3700X
Samsung 980 Pro
Dus eerder een reden om aan te nemen van wel, dan van niet. :0Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:38:
[...]
Nee, ze 'expecten' datDat is nogal een nuance waar vaak overheen wordt gelezen wat mij betreft.
Overigens denk ik wel dat 'recente' first-party titels netjes een update zullen krijgen.
Hopelijk snel een UI demo dus.
[Twitter: https://twitter.com/geronimo_73/status/1306569320374427648?s=20]
BigF25 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:36:
[...]
Heerlijk. Quake 1 vloeiend spelen. Goede oude tijd.BigF25 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:36:
[...]
Lol 95 pagina's sinds gisterenavond 22:00
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Bedankt voor je reactie. Inderdaad is er zo'n optie. Dit gaat mij echter niet helpen.Cowboy_Henk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:08:
[...]
Je hebt een hdmi audio extractor. Dan sluit je de hdmi die vertrekt van de ps5 aan dit kleine apparaatje, en je kan dan hierop ook een optical cable aansluiten.
https://www.onlinekabelsh...I0nC7VBicCexoCNdIQAvD_BwE
[Afbeelding]
Zolang de PS5 de DTS audio stream niet van transcoden naar Dolby Digital, Sonos kan het niet weergeven.
Als de PS5 via HDMI de Dolby Digital stream uitpoept, kan mijn TV het doorgeven met 1 SP/DIF verbinding naar Sonos.
Bluray met DTS -------> PS5 (transcoderen naar DD) ---[HDMI]--> TV ---[SP/DIF]---> Sonos.
Ik vind het nog wel een beetje verwarrend. Je hebt PS4 games in PS4 mode, PS4 Pro mode (?), Boosted mode, met gratis upgrade, met betaalde upgrade en dan eventueel nog een PS5 versie. En dit kan per game verschillen.Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:38:
[...]
Nee, ze 'expecten' datDat is nogal een nuance waar vaak overheen wordt gelezen wat mij betreft.
hehe och, glas half vol, glas half leegbram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:39:
[...]
Dus eerder een reden om aan te nemen van wel, dan van niet. :0
[Twitter]
en top! Als Sony slim is gaat men vanaf -nu- onthullen tot aan de release elke week wat cools onthullen
Sony gekte is ni normaal he hahaha.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:41:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Oh ja, serrano moet natuurlijk wel wat te speculeren hebben. Die gaat het nog zwaar krijgen na de release.bram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:39:
[...]
Dus eerder een reden om aan te nemen van wel, dan van niet. :0
[Twitter]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik verwacht ook wel dat 3rd party nu wat meer gaat laten zien nu alles out in the open is.Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
[...]
hehe och, glas half vol, glas half leegIk heb er wel vertrouwen in
en top! Als Sony slim is gaat men vanaf -nu- onthullen tot aan de release elke week wat cools onthullen
Launchen met release is nu golden.
Offtopic
[ Voor 88% gewijzigd door BM op 17-09-2020 15:01 ]
Hier zal ie wel niet over liegen 😊Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
[...]
Oh ja, serrano moet natuurlijk wel wat te speculeren hebben. Die gaat het nog zwaar krijgen na de release.
Nemen games via de disc minder ruimte in of worden ze sowieso ook geinstalleerd op de harde schijf?
Ja, het zou wel mooi zijn als ze er een mooie graphic van releasen. Zo ingewikkeld is het volgens mij niet, maar het zijn best een aantal optiesErapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
[...]
Ik vind het nog wel een beetje verwarrend. Je hebt PS4 games in PS4 mode, PS4 Pro mode (?), Boosted mode, met gratis upgrade, met betaalde upgrade en dan eventueel nog een PS5 versie. En dit kan per game verschillen.
Ik verwacht gratis trouwens niets meer dan PS4 mode, PS4 Pro mode (?) of Boosted mode voor PS4 games. Als ze echt upgrades doen die features toevoegen (raytracing bijv), dan kan ik me voorstellen dat ze daar een vergoeding voor vragen. Daar zitten tenslotte werk in dat specifiek voor een bepaald spel gedaan moet worden.
`Anton.net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:33:
[...]
Ik heb de eerste editie van de PS4, dus ik speel nog op 1080, dus de overstap naar 4k op mijn 4k televee is een grote sprong.
niet nodig
[ Voor 94% gewijzigd door BM op 17-09-2020 14:59 ]
Twee op één account, denk ik.G4mert schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:31:
[...]
Late reactie maar wat was de reden voor de annulering?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ze moeten alles kopieren naar die supersnelle SSD , dus alles wordt geïnstalleerd op de SSD.xminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:44:
Nemen games via de disc minder ruimte in of worden ze sowieso ook geinstalleerd op de harde schijf?
Ja, idd, ergens mogelijk een pre order te plaatsen?I ColoSsuZz I schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:41:
Bij de mediamarkt uitverkocht 😱😱
Zowel PS4- als PS5-games worden volledig op de HD geinstalleerd. Zijn identiek met de download-versie.xminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:44:
Het kan zeker duidelijker. Ik doe een poging zover ik het nu begrepen heb (correct me if im wrongErapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
[...]
Ik vind het nog wel een beetje verwarrend. Je hebt PS4 games in PS4 mode, PS4 Pro mode (?), Boosted mode, met gratis upgrade, met betaalde upgrade en dan eventueel nog een PS5 versie. En dit kan per game verschillen.
De PS5 is backwards compatible met PS4 & PS4 Pro games. Dit kan in drie modi:
- PS5 'boosted'
- PS4 Pro legacy mode
- PS4 legacy mode.
In principe worden PS4 games gewoon in de PS5 'boosted' modus gedraaid en kan de game gebruik maken van de krachtigere hardware (denk aan sneller laden, stabielere framerate, etc. Dit is eigenlijk hetzelfde als de PS4 Pro 'boost mode'. Maar er worden hier geen specifieke PS5-next-gen-features gebruikt, men gaat gewoon puur uit van snellere opslag, cpu en gpu. Maar het -kan- zijn dat dit niet altijd werkt of goed gaat. Dan wordt er overgeschakeld naar een van de betreffende legacy modes.
Verder kunnen games kunnen ook een update/patch krijgen om wel van PS5 features gebruik te maken. Dit is inderdaad afhankelijk per uitgever hoe dit voor hun games wil uitrollen. Sommigen zullen dit gratis doen, anderen zullen je proberen een 'remaster' of betaalde update aan te smeren.
Prima, dat zou enige voordeel voor disc games zijn bij mij.Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:46:
[...]
Ze moeten alles kopieren naar die supersnelle SSD , dus alles wordt geïnstalleerd op de SSD.
Heb nu ook maar twee games op disc en vind het rete irritant.
Ik zal de afgelopen 60 pagina's voor je samenvatten: AH PREORDER IS ONLINE OH NEE NIET MEER OH JA WEL OH NEE NIET.. HIJ IS WEG HIJ IS ER WEER HIJ ZIT IN MIJN WINKELWAGEN MAAR HIJ DOET HET NIET IK HEB HEM HOOP IK IK HEB HEM 5 KEER IK NUL KEERchulin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
[...]
Ja, idd, ergens mogelijk een pre order te plaatsen?
Bij de mediamarkt uitverkocht 😱😱
pre-orders zijn lastig zeg maar
Dat is niet helemaal waar; soms is de digitale versie daadwerkelijk een ander product en zijn bijvoorbeeld je savegames niet compatible. De digitale inhoud zal verder praktisch gelijk zijn, maar toch beschouwt men het als een ander product. Dit is erg stom en vervelend en ik hoop dat men daar eens wat aan doet
Hoe meer ik over de nieuwe consoles lees/hoor, hoe meer ik eigenlijk bijna spijt heb dat ik een pre-order heb bij GameMania (had 250 euro gekregen voor oude XBX). Twijfel nu echt sterk tussen XBseriesX of de PS5, of gewoon heel de boel cancellen en voorschot terugvragen in de vorm van cadeaubon en dan zien wat er komt... Is niet dat ik zonder games ga zitten op pc, PS4 en switch.
Het is niet perse ingewikkeld nee, meer dat je verschillende opties hebt per game. Dus je kunt straks de PS4 versie van Cyberpunk kopen en deze gratis upgraden naar PS5 waarschijnlijk, maar met de PS4 versie van Spider man kan dat dus niet, maar die draait waarschijnlijk wel weer in PS4 Pro mode of Boosted (als dit überhaupt 2 modes zijn, dat moet ik nog zien).nioz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:45:
[...]
Ja, het zou wel mooi zijn als ze er een mooie graphic van releasen. Zo ingewikkeld is het volgens mij niet, maar het zijn best een aantal opties
Ik verwacht gratis trouwens niets meer dan PS4 mode, PS4 Pro mode (?) of Boosted mode voor PS4 games. Als ze echt upgrades doen die features toevoegen (raytracing bijv), dan kan ik me voorstellen dat ze daar een vergoeding voor vragen. Daar zitten tenslotte werk in dat specifiek voor een bepaald spel gedaan moet worden.
Ja ik vind discgames vooral leuk vanwege het doosje en zo.. maar dat is ouderwets I know.xminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:47:
[...]
Prima, dat zou enige voordeel voor disc games zijn bij mij.
Heb nu ook maar twee games op disc en vind het rete irritant.
Net al bericht gehad van de winkel waar ik hem besteld had dat ze er niet genoeg hebben voor launch.
Ik ga maar huilen in een hoekje denk ik.
Ik ga maar huilen in een hoekje denk ik.
Dat hele PS Plus Collection is toch wel echt nice, maar liefst 18 gratis games.
Voor degene die al een disc versie hebben van de games kunnen het dus lekker doorverkopen.
En mocht dit je eerste Playstation worden dan heb je echt een waanzinnige backlog waarmee je aan de slag kan.
Met een beetje geluk krijgen de games ook nog een update voor een PS5 sausjes.
God of War, Bloodborne, Monster Hunter, Final Fantasy XV, Fallout 4, Mortal Kombat X, Uncharted 4, Ratchet & Clank, Days Gone, Until Dawn, Detroit, Battlefield 1, inFamous Second Son, Batman Arkham Knight, The Last Guardian, The Last of Us Remastered, Persona 5, and Resident Evil 7 Biohazard.
Voor degene die al een disc versie hebben van de games kunnen het dus lekker doorverkopen.
En mocht dit je eerste Playstation worden dan heb je echt een waanzinnige backlog waarmee je aan de slag kan.
God of War, Bloodborne, Monster Hunter, Final Fantasy XV, Fallout 4, Mortal Kombat X, Uncharted 4, Ratchet & Clank, Days Gone, Until Dawn, Detroit, Battlefield 1, inFamous Second Son, Batman Arkham Knight, The Last Guardian, The Last of Us Remastered, Persona 5, and Resident Evil 7 Biohazard.
[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 17-09-2020 14:53 ]
niet doen
[ Voor 93% gewijzigd door BM op 17-09-2020 15:00 ]
Ten eerste is het niet gratis, ten tweede wil ik alleen Detroit en misschien Batman en Fallout nog spelen. Alle 3 samen op marktplaats is ongeveer 25 euro, dus zo goed is die deal nou ook weer niet als je geen PS plus hebt en een deel al gespeeld hebt.Greatsword schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:50:
Dat hele PS Plus Collection is toch wel echt nice, maar liefst 18 gratis games.
Kort maar krachtig, bedankt 👌Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:48:
[...]
Ik zal de afgelopen 60 pagina's voor je samenvatten: AH PREORDER IS ONLINE OH NEE NIET MEER OH JA WEL OH NEE NIET.. HIJ IS WEG HIJ IS ER WEER HIJ ZIT IN MIJN WINKELWAGEN MAAR HIJ DOET HET NIET IK HEB HEM HOOP IK IK HEB HEM 5 KEER IK NUL KEER
pre-orders zijn lastig zeg maar
Niet meer van toepassing
[ Voor 92% gewijzigd door BM op 17-09-2020 15:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden