• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

NotSoSteady schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:45:

Vroeger kon je bij sommige processors nog bepaalde functies terugbrengen door met een potlood een verbinding te herstellen.

nieuws: AMD Duron unlocken met potlood
Good times!

Ik maak me nog geen zorgen, en ook al heeft de eerste batch kuren, dan heb ik vertrouwen dat dat netjes onder garantie wordt geregeld.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Martinspire

Awesomeness

Kalder schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:03:
[...]

Waarom lijkt 400/500 je raar?
Ik ga er nog steeds vanuit dat het 400/500 wordt. Die 100 euro verdienen ze toch wel weer terug middels PS Store aankopen.
Omdat die disk-drive niet zoveel waard is en dat is het enige verschil. Volgens mij was er ook al elders bekend dan wel geanalyseerd, dat het verschil maar 50 euro/dollar zou zijn, dus het lijkt me raar als die 2 verder uit elkaar zitten. Enige wat ik kan bedenken waarom is om PSN te promoten en meer mensen digitaal aan te laten schaffen om op die manier meer marge te pakken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bij Microsoft zullen die chips worden hergebruikt door Series S.

Vroeger kon je bij sommige processors nog bepaalde functies terugbrengen door met een potlood een verbinding te herstellen.

Kijk, dat is nou een slimme manier om 1) de yield te verhogen en 2) een goedkopere console te kunnen verkopen. Dat heeft Microsoft goed aangepakt. Zo kunnen ze ook een next-gen console aanbieden voor de kleinere portemonnee (sommigen mensen willen gewoon de games kunnen spelen ipv naar graphics te kijken) en kunnen ze dit goedkoop doen door de hardware die niet voldoet voor het dure model in het goedkope model te stoppen. Als ik me goed herinner wordt dit ook gedaan bij CPU's, de goedgelukte worden de snellere modellen en de minder gelukte de goedkopere.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 20:24
Sony woensdag: Met de PS5 digital only is de PSN gratis. 🤡

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Martinspire schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:04:
[...]

Omdat die disk-drive niet zoveel waard is en dat is het enige verschil. Volgens mij was er ook al elders bekend dan wel geanalyseerd, dat het verschil maar 50 euro/dollar zou zijn, dus het lijkt me raar als die 2 verder uit elkaar zitten. Enige wat ik kan bedenken waarom is om PSN te promoten en meer mensen digitaal aan te laten schaffen om op die manier meer marge te pakken.
Dat is de reden dat ik denk dat ze juist 100 euro uit elkaar gaan zitten, Sony wil het liefst dat iedereen de digitale versie koopt en iedereen alleen via de PS Store hun aankopen doen, daar maken ze veel meer winst mee dan met retail verkoop van games. Denk dat ze dat zeer graag zullen stimuleren door de DE 100 euro goedkoper te maken.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij Microsoft zullen die chips worden hergebruikt door Series S.

Mooie tijden waren dat. Toen kon je ook nog extra shaders unlocken op sommige GPUs, de Ati HD 6950 kon je destijds voorzien van een 6970 bios en dat werkte in sommige gevallen, waardoor je effectief een 6970 had voor het geld van een 6950 :*)

Tegenwoordig worden ze hardwarematig uitgeschakeld waardoor je ze niet meer met software kan inschakelen :-(

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Martinspire

Awesomeness

Kalder schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:08:
[...]

Dat is de reden dat ik denk dat ze juist 100 euro uit elkaar gaan zitten, Sony wil het liefst dat iedereen de digitale versie koopt en iedereen alleen via de PS Store hun aankopen doen, daar maken ze veel meer winst mee dan met retail verkoop van games. Denk dat ze dat zeer graag zullen stimuleren door de DE 100 euro goedkoper te maken.
Mja maar ik zie het Sony simpelweg niet doen. Die vertrouwen veel meer op de winkels om hun hardware te verkopen dan Microsoft. Je ziet ook dat ze geen digitale games in de schappen hebben liggen, of maar een handjevol games krijgt die promotie, dus ik vraag me af of dat nu ineens wel gaat gebeuren.

En dan kan het nog zo zijn dat het in de VS of UK bv wel gebeurt, maar in Nederland niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:04:
[...]

Met 50€ verschil gaan ze 0 DE versies verkopen. Bij 100 wordt het interessant voor velen.

Het hoeft ook niet precies het verschil in kosten van de drive te zijn. Ze kunnen best wat verlies nemen als ze verwachten dat weer terug te verdienen.

Ik blijf bij 399 en 499.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 18:03
Sony gaat echt geen kunstmatige schaarste aanbrengen met de mededeling "zeer lage SoC yields". De boodschap is eerder dat de beschikbare productie- en/of vervoerscapaciteit onvoldoende beschikbaar is.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Caayn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:10:
[...]
Mooie tijden waren dat. Toen kon je ook nog extra shaders unlocken op sommige GPUs, de Ati HD 6950 kon je destijds voorzien van een 6970 bios en dat werkte in sommige gevallen, waardoor je effectief een 6970 had voor het geld van een 6950 :*)

Tegenwoordig worden ze hardwarematig uitgeschakeld waardoor je ze niet meer met software kan inschakelen :-(
Er was er ook een waarbij je verbindinkjes kon solderen waardoor je plots een high-end model had :D

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
poor Leno schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:29:
[...]

Met 50€ verschil gaan ze 0 DE versies verkopen. Bij 100 wordt het interessant voor velen.

Het hoeft ook niet precies het verschil in kosten van de drive te zijn. Ze kunnen best wat verlies nemen als ze verwachten dat weer terug te verdienen.

Ik blijf bij 399 en 499.
Precies. Een verschil van 50 vind ik niet realistisch. Je wilt mensen juist zoveel mogelijk richting de DE sturen en dat doe je niet met zo'n marginaal verschil.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26
Ben benieuwd of we ook via sony zelf de playstation kunnen pre orderen, ik had me daar voor ingeschreven maar dat was dus blijkbaar voor US alleen als ik het goed begreep uiteindelijk. Was via de benelux versie van IGN erop gekomen dus dacht dat het ook voor NL was haha.

Playstation 5

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:03
Worden morgen nou ook de officiele launchtitels aangekondigd of? Benieuwd of er nog aankondiging van een dikke game uit de hoge hoed wordt getoverd of dat we meer gameplay te zien krijgen van de reeds aangekondige games.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-11 17:19
Ambition88 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:35:
Worden morgen nou ook de officiele launchtitels aangekondigd of? Benieuwd of er nog aankondiging van een dikke game uit de hoge hoed wordt getoverd of dat we meer gameplay te zien krijgen van de reeds aangekondige games.
Gewoon afwachten, niemand kan je dit nu vertellen. Morgenavond weten we het dus het heeft geen zin om hier nu nog over te speculeren.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door ralph075 op 15-09-2020 12:45 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 17:47
ZeroY85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:38:
[...]

Gewoon afwachten, niemand kan je dit nu vertellen. Morgenavond weten we het dus het heeft geen zin om hier nu nog over te speculeren.
Ja precies, want speculeren is niet iets wat in dit topic gebeurd.

• bram1984
Ambition88 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:35:
Goeie vraag. Bel Jim Ryan anders ff op.

Ik verwacht sowieso wel 2/3 nog niet aangekondigde titels en een stukje UI. Bold prediction:

Iets Rockstar related
FFXVI reveal
Miles Morales gameplay; bundel reveal met Spider-Man PS4 remastered
Demon's Souls gameplay (hopelijk bevestigd als launch titel)
God of War 2 teaser
The Last of Us Factions reveal
Indies
UI demo
Prijs/pre-order/release date info

• ralph075
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:56:
[...]
Mja dat denk ik ook wel. Of het wordt 400/450 of 450/500. Iets anders lijkt me wel raar.
Als ze de andere kant willen aftroeven, dan zie ik €349/€449 ook wel als een optie.
De PS5 zonder drive voor €349 is iets duurder dan de S-series, maar biedt ook meer power.
De PS5 met drive voor €449 om het gewoon extra scherp in de markt te zetten tegenover de X-series concurrent.

Ik verwacht zelf eigenlijk dat het €400/€500 wordt.

• Ambition88
ZeroY85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:38:
[...]

Niet helemaal waar natuurlijk, er zullen hier ongetwijfeld mensen zitten die meerdere playstation launches hebben meegemaakt en dus wel een idee hebben wat gebruikelijk is. Ik val daar echter niet onder vandaar mijn vraag.

Niks is zeker in het leven, behalve de dood. :+

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
Cyrax0508 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:41:
[...]

Ja precies, want speculeren is niet iets wat in dit topic gebeurd.
hahaha, inderdaad. Dit is volgens mij bij uitstek de plek om te speculeren.

• bram1984
Ambition88 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:50:
[...]

Niet helemaal waar natuurlijk, er zullen hier ongetwijfeld mensen zitten die meerdere playstation launches hebben meegemaakt en dus wel een idee hebben wat gebruikelijk is. Ik val daar echter niet onder vandaar mijn vraag.

En dat de zon op komt en dat koriander smaakt naar zeep.

• ralph075
  • Niet online
Ambition88 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:50:
[...]
De platinum trophy die iedereen haalt ;)
Technisch gezien is dat geen 100% zekerheid (maar het vergt heel veel geduld om dat te ervaren, waarschijnlijk onmogelijk omdat je dan wordt ingehaald door bovengenoemde platinum :+ )

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:54:
[...]

En dat de zon op komt en dat koriander smaakt naar zeep.
Dat laatste is alleen waar als je het gen OR6A2 hebt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:30

henri8096

BIM is not a software!

bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:54:
[...]

... en dat koriander smaakt naar zeep.
Niet voor iedereen een waarheid: KLIK :P (ook voor mij niet)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:27
Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:35:
Ben benieuwd of we ook via sony zelf de playstation kunnen pre orderen, ik had me daar voor ingeschreven maar dat was dus blijkbaar voor US alleen als ik het goed begreep uiteindelijk. Was via de benelux versie van IGN erop gekomen dus dacht dat het ook voor NL was haha.
Kon bij de PS4 ook. Heb mijn PS4 destijds rechtstreeks bij Sony besteld en had die op launchday in huis.
Wat wel jammer is, is dat wie er ook pakketjes aflevert bij mij, ze komen allemaal pas tweede helft van de middag.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ralph075 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:47:
[...]

Als ze de andere kant willen aftroeven, dan zie ik €349/€449 ook wel als een optie.
De PS5 zonder drive voor €349 is iets duurder dan de S-series, maar biedt ook meer power.
De PS5 met drive voor €449 om het gewoon extra scherp in de markt te zetten tegenover de X-series concurrent.

Is dat dan inclusief verzendkosten?

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:45:
[...]

Ik verwacht sowieso wel 2/3 nog niet aangekondigde titels en een stukje UI. Bold prediction:

Iets Rockstar related
FFXVI reveal
God of War 2 teaser
Indies
UI demo
+ Nieuwe SOCOM (of SOCOM-achtige game) waar al een tijdje geruchten over rondzingen.

Met Prijs/pre-order/release date info en een duidelijke launch lineup ben ik trouwens al tevreden. Event is ook maar 40min toch?

• Lekker Ventje
nioz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:22:
[...]

+ Nieuwe SOCOM (of SOCOM-achtige game) waar al een tijdje geruchten over rondzingen.

Met Prijs/pre-order/release date info en een duidelijke launch lineup ben ik trouwens al tevreden. Event is ook maar 40min toch?
Yep, 40 minuten. Ik hoop op nog wat nieuw spul van GT7 maar las ergens dat er van GT7 in de herfst nog info komt. Wellicht dat de hype medio oktober weer ondersteund wordt met wat nieuwe gameplay van de launchgames.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:45:
[...]

Iets Rockstar related
FFXVI reveal
God of War 2 teaser
Indies
UI demo
Mooi lijstje. Ik blijf het zeggen, hopelijk krijgen we ook eindelijk iets van Silent Hill te zien. Die game moet toch wel bestaan.
TLOU Factions hoeft van mij niet perse. Ik weet dat ND bezig is met een multiplayer titel (grote kans dat het idd Factions is), maar ik zie liever een nieuwe IP.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
@nioz @Raem Oh ja Silent Hill natuurlijk ook. En als we Factions niet zien, dan inderdaad SOCOM.

Verwijderd

Ik verwacht ook nog wel wat van London studio's en Bend studio. Laatste games zijn ook van 2019. Denk dat daar ook nog wel een aankondiging van komt eerlijk gezegd.

En misschien iets over VR? Daar hebben ze nog weinig over gezegd. Hoe wordt de kwaliteit van de huidige vr headset op de ps5?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2020 13:44 ]

• Lekker Ventje
Wil ook weleens weten hoe groot de games gaan worden, want daar blijft het opvallend stil over. Of ik moet het gemist hebben.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:32:
@nioz @Raem Oh ja Silent Hill natuurlijk ook. En als we Factions niet zien, dan inderdaad SOCOM.
Vergeet je Kena nou gewoon? Of plaats je die onder Indie? Ik heb het gevoel dat dit één van de meest populaire games is sinds laatste presentatie. Vanwege het uitstel verwacht ik eigenlijk wel wat gameplay als goedmakertje.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:51:
Wil ook weleens weten hoe groot de games gaan worden, want daar blijft het opvallend stil over. Of ik moet het gemist hebben.
Kena op PC schijnt iets van 25GB te zijn, maar dat is maar 1 game, zegt verder natuurlijk niet zoveel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het gevoel dat het allemaal lood om oud ijzer gaat zijn. Games worden altijd wel groter maar tegelijkertijd is er ook betere compressie mogelijk. Zal elkaar wel in balans houden.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 16:15
Anton.net schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:28:
[...]

De GPU van de ps5 bestaat uit 40 compute units. Tijdens de productie zijn er heel vaak een aantal compute units die niet werken. Om te voorkomen dat ze iedere chip met kapotte cu's moeten weggooien, worden niet alle cu's op een chip gebruikt. De ps5 gebruikt er 36 van de 40. Er mogen er dus maximaal 4 niet werken. Als een chip bijvoorbeeld maar 35 werkerde cu's heeft, dan is die gewoon niet bruikbaar voor een ps5 en wordt die 'weggegooid' (of komt in een ander apparaat terecht?). Als er meer dan 36 werken (37, 38, 39 of 40), dan worden die extra cu's uitgeschakeld zodat het er mooi 36 zijn.

Een lage yield heeft dus geen effect op de kwaliteit van de chips die werkelijk in de ps5 terechtkomen. Het zorgt er enkel voor dat A: de productiekost per bruikbare chip hoger is. En B: ze minder ps5's kunnen produceren omdat ze minder bruikbare chips kunnen bakken.
Thanks voor je uitleg, weer wat geleerd m.b.t. yield ;)

• bram1984
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:51:
[...]

Vergeet je Kena nou gewoon? Of plaats je die onder Indie? Ik heb het gevoel dat dit één van de meest populaire games is sinds laatste presentatie. Vanwege het uitstel verwacht ik eigenlijk wel wat gameplay als goedmakertje.
Dat is sowieso een indie volgens mij, maar ik denk niet dat we die gaan zien na het bericht dat deze uitgesteld is.
Kalder schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:52:
[...]

Kena op PC schijnt iets van 25GB te zijn, maar dat is maar 1 game, zegt verder natuurlijk niet zoveel.
Nou, dan hebben we nog 800GB over voor de nieuwe CoD en Warzone en dan zit 'ie vol. :+

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Zal er voornamelijk van af hangen van hoe de pet van de ontwikkelaar staat...

Op de PS4 :
- Fall Guys : 8 GB
- GOT : 40 GB
- Cod Warzone : 100 GB

Terwijl ik qua grootte / graphics / speelduur etc juist zou verwachten dat GOT het grootste zou zijn.

Alleen GOT is een Sony-franchise en dus geoptimaliseerd terwijl Fall Guys / Warzone gewoon shovelware is waarbij niemand kijkt naar hoe groot iets is.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-11 16:46
Domme vraag misschien, maar totaal niet thuis in de PS wereld. Weet niet of die info al bekend is over de PS5. Maar hoe werkt het opladen van controllers over het algemeen. Weet dat we bij de Xbox One zulke oplaadbatterij setjes moesten halen zodat we ze wireless konden gebruiken en wanneer ze leeg waren gingen ze met de bijgeleverde usb aan de Xbox zelf. Die werden ook opgeladen als de Xbox uit stond. Heeft de PS5 een zelfde systeem?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Alwayshappyz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:23:
Domme vraag misschien, maar totaal niet thuis in de PS wereld. Weet niet of die info al bekend is over de PS5. Maar hoe werkt het opladen van controllers over het algemeen. Weet dat we bij de Xbox One zulke oplaadbatterij setjes moesten halen zodat we ze wireless konden gebruiken en wanneer ze leeg waren gingen ze met de bijgeleverde usb aan de Xbox zelf. Die werden ook opgeladen als de Xbox uit stond. Heeft de PS5 een zelfde systeem?
Ingebouwde accu. Opladen met console uit kan alleen als je "Suspend" gebruikt ipv "Turn off" en je niet power saving opties aan hebt staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2020 14:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Bij de ps5 zit er een accu ingebouwd en je kan hem inderdaad met USB opladen via de ps5.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Bij de PS is de battery ingebouwd en niet te verwisselen. Die van de PS4 was extreem snel leeg, maar gelukkig lijkt die van de PS5 veel langer mee te gaan

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:50
Eind volgende week is het Outbreak Day. Ieder jaar is er dan wel iets te doen rond TLoU.
Zou ook kunnen dat ze de aankondiging van Factions MP voor dan bewaren.

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:05:
[...]

Op de PS4 :

Terwijl ik qua grootte / graphics / speelduur etc juist zou verwachten dat GOT het grootste zou zijn.

Alleen GOT is een Sony-franchise en dus geoptimaliseerd terwijl Fall Guys / Warzone gewoon shovelware is waarbij niemand kijkt naar hoe groot iets is.
Alle dlc die je kan kopen zit in die 100Gb van warzone. Dus ook alle cosmetics die je zelf helemaal niet gekocht hebt staan allemaal op je hdd. Daarnaast zijn heel veel games erg groot omdat textures vaker aanwezig zijn. Omdat de hdd/disc te langzaam is, hierdoor zijn er veel dubbele textures aanwezig om de snelheid van het laden te garanderen.

GOT? Game of thrones?

• bram1984
Gomez12 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:05:
[...]

Op de PS4 :

En Sekiro zit dan weer rond de 15GB. Dat verwacht je dan ook weer niet.

Spider-Man PS4 is overigens rond de 45/50GB. Die game zit vol met duplicate assets. Ik ben benieuwd hoe groot Miles Morales is, ondanks dat die qua verhaal een kleinere scope heeft. Zie ook:

https://twitter.com/Aleja.../1268465039008313356?s=20
Zoals anderen hier melden, is dat je m via de console idd kan opladen.

Maar je kunt m ook gewoon in t stopcontact laden met zo’n telefoon lader geval en usb kabeltje :)

• schumi2004
Steven030 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:25:
[...]

Bij de PS is de battery ingebouwd en niet te verwisselen.
Niet eenvoudig maar zijn wel te vervangen hoor ;)
Die van de PS4 was extreem snel leeg, maar gelukkig lijkt die van de PS5 veel langer mee te gaan
Wat bedoel je met extreem snel leeg?
Ik kan met een volle controller toch echt wel een flinke poos spelen, een week elke dag een aantal uurtjes moet ik er zeker wel mee uithouden.

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:26:
[...]

Alle dlc die je kan kopen zit in die 100Gb van warzone. Dus ook alle cosmetics die je zelf helemaal niet gekocht hebt staan allemaal op je hdd. Daarnaast zijn heel veel games erg groot omdat textures vaker aanwezig zijn. Omdat de hdd/disc te langzaam is, hierdoor zijn er veel dubbele textures aanwezig om de snelheid van het laden te garanderen.

GOT? Game of thrones?
Ja of iets met Tsushima. Je weet wel, die enorme samoerai hit die nog niet zo lang uit is.

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:28:
[...]

[...]

Ik kan met een volle controller toch echt wel een flinke poos spelen, een week elke dag een aantal uurtjes moet ik er zeker wel mee uithouden.
Ik denk dat de meeste hem vergelijken met de ps3 controller. Die kon makkelijk 10 uur mee. De ps4 controller is na een paar uur alweer leeg.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:28:
[...]

Ja of iets met Tsushima. Je weet wel, die enorme samoerai hit die nog niet zo lang uit is.
Ahh dat was niet helemaal duidelijk. bij GOT komt direct Game of Thrones bij mij op. Volgens mij is dat ook de officiële afkorting hoe HBO het gebruikt. Dus verwarrend om dat ook bij Ghost of Tsushima te gebruiken.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:34

JSchut

.....

[...]

[...]

Ik red maar 3-4 uur max op 1 lading. Dus dat is wel snel. Zeker in vergelijking met mijn xbox controller Die gaat echt heel veel langer mee.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• bram1984
JSchut schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:31:
[...]

Ik red maar 3-4 uur max op 1 lading. Dus dat is wel snel. Zeker in vergelijking met mijn xbox controller Die gaat echt heel veel langer mee.
Zit er nog garantie op? Dat is echt niet normaal kort. Die van mij gaat toch zeker wel richting de 8 uur.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
[...]
Ik heb naast mijn PS ook een Xbox staan met IKEA eneloop batterijen erin en die gaan wekenlang mee. De DS4 moet ik wel een paar keer per week opladen. De DualSense is dus alleen al vanwege de batterij-capaciteit meer dan welkom hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 15-09-2020 14:36 ]

• bram1984
Steven030 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:34:
[...]

Ik heb naast mijn PS ook een Xbox staan met IKEA eneloop batterijen erin en die gaan wekenlang mee. De DS4 moet ik wel een paar keer per week opladen
Omdat je natuurlijk veel meer op de PS4 speelt, duh. :p

• Alwayshappyz
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:24:
[...]

Ingebouwde accu. Opladen met console uit kan alleen als je "Suspend" gebruikt ipv "Turn off" en je niet power saving opties aan hebt staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:24:
[...]

Bij de ps5 zit er een accu ingebouwd en je kan hem inderdaad met USB opladen via de ps5.
Steven030 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:25:
[...]

Bij de PS is de battery ingebouwd en niet te verwisselen. Die van de PS4 was extreem snel leeg, maar gelukkig lijkt die van de PS5 veel langer mee te gaan
poor Leno schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:27:
[...]

Zoals anderen hier melden, is dat je m via de console idd kan opladen.

Maar je kunt m ook gewoon in t stopcontact laden met zo’n telefoon lader geval en usb kabeltje :)
Bedankt allemaal :> Heb ik wat aan. USB kabeltje zit er gewoon standaard bij gok ik?

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:38:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bedankt allemaal :> Heb ik wat aan. USB kabeltje zit er gewoon standaard bij gok ik?
Ik denk het wel, echter is de exacte inhoud van de doos nog niet bekend gemaakt.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Alwayshappyz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:38:
Ongetwijfeld, maar zal wel een kabel zijn van 1 meter. Dus niet erg comfortabel als je wilt opladen en spelen tegelijk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:29
Dan haal je bij Amazon/Ali/Banggood/action een usb-c kabel van 3m voor weinig. De dualsense heeft een usb-c poort wat een breedgebruikte standaard is voor smartphones, tablets, laptops, switch, enz.

• Alwayshappyz
Raem schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:39:
[...]

Ongetwijfeld, maar zal wel een kabel zijn van 1 meter. Dus niet erg comfortabel als je wilt opladen en spelen tegelijk.
Oh, maar dat maakt me niet uit. Gamen tijdens het opladen doen we sowieso niet eigenlijk.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTuWibs2sUQXalwoThE0hl9wApc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFSvQNaXf4hgZJEZ4p6Q143z.png?f=fotoalbum_large

Je kan ook een charging station kopen en direct een tweede controller erbij kopen. 1 op het charging station en met die andere gamen. Heb je altijd een volle controller bij de hand. Ik vind een charging station altijd net wat makkelijker werken dan een losse usb kabel.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:34
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:31:
[...]

Ahh dat was niet helemaal duidelijk. bij GOT komt direct Game of Thrones bij mij op. Volgens mij is dat ook de officiële afkorting hoe HBO het gebruikt. Dus verwarrend om dat ook bij Ghost of Tsushima te gebruiken.
Game of Thrones is oud nieuws joh. :P Ik vond het ook altijd verwarrend met GoW. God of War en Gears of War...

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:34

JSchut

.....

bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:34:
[...]

Zit er nog garantie op? Dat is echt niet normaal kort. Die van mij gaat toch zeker wel richting de 8 uur.
Nope. Heb hem van iemand te leen. Is een day 1 ps4.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat de meeste hem vergelijken met de ps3 controller. Die kon makkelijk 10 uur mee. De ps4 controller is na een paar uur alweer leeg.
Over welke versie controller hebben we het dan want ik heb hier 2 v2's liggen en die houden het echt wel langer vol dan een paar uurtjes.

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:54:
[...]

Over welke versie controller hebben we het dan want ik heb hier 2 v2's liggen en die houden het echt wel langer vol dan een paar uurtjes.
V2, maar mijn ps3 controller gaat heel veel langer mee dan een ds4 v2

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gezien alle aankondigingen van ingebouwde compressie hoop ik dat het minder wordt als het op de PS4 was iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• bram1984
YakuzA schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:02:
[...]

Gezien alle aankondigingen van ingebouwde compressie hoop ik dat het minder wordt als het op de PS4 was iig :)
Cross gen titels wel, maar uiteindelijk verwacht ik dat games gewoon groter gaan worden. Al die hi-res textures moet je ergens kwijt.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:46
Het ligt er ook heel erg aan welke game je speelt, heb ik al gemerkt. Met een relatief trage game zoals God of War gaat mijn controller heel wat meer uren mee dan toen ik bijv. nog veel PvP Destiny 1 deed. In dit laatste geval was die van mij ook na een uur of 4 max wel weer leeg.

PS5 PSN: UnrealKazu

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 13:38

Niek_1981

Think Different.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:42:
[Afbeelding]

Je kan ook een charging station kopen en direct een tweede controller erbij kopen. 1 op het charging station en met die andere gamen. Heb je altijd een volle controller bij de hand. Ik vind een charging station altijd net wat makkelijker werken dan een losse usb kabel.
Zo doe ik het dus ook, werkt perfect.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• bram1984
Niek_1981 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:29:
[...]

Zo doe ik het dus ook, werkt perfect.
Ik heb 3 controllers, maar alleen 2 daarvan passen op de charger. De 3e heeft namelijk de backbutton attachment. Die past dus alleen aan de USB kabel. Doe ik 1 of 2 keer per week hooguit.

• bram1984
Ik sluit hem zelf bedraad aan, maar voor alle wifi rockers hier nog even de voordelen van wifi 6:

https://www.pcgamer.com/w...hould-care-about-wi-fi-6/

• Ambition88
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:38:
Ik sluit hem zelf bedraad aan, maar voor alle wifi rockers hier nog even de voordelen van wifi 6:

https://www.pcgamer.com/w...hould-care-about-wi-fi-6/
Ik ben geen expert op dit gebied, maar als je geen modem hebt wat wifi 6 ondersteund dan heb je hier niet zoveel aan toch? of werkt dit niet zo? :)

(heb zelf nog een gaar ziggo modem van 4 jaar oud)

[ Voor 54% gewijzigd door Ambition88 op 15-09-2020 16:23 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:14
@Ambition88 yep helemaal gelijk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik lees her en der ook dat de keuze van Sony voor WiFi 6 ook te maken kan hebben met de mogelijke komst van een wireless PSVR headset. Dat zou wel heel tof zijn, als dat ding draadloos met de PS5 kan communiceren en je niet meer met die bedrading hoeft te hannesen.

https://venturebeat.com/2...ut-demands-5g-or-wi-fi-6/

• bram1984
Ambition88 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:01:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied, maar als je geen modem hebt wat wifi 6 ondersteund dan heb je hier niet zoveel aan toch? of werkt dit niet zo? :)

(heb zelf nog een gaar ziggo modem van 4 jaar oud)
Volgens mij klopt het wat je zegt ja.
kazuka schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:34:
Ik lees her en der ook dat de keuze van Sony voor WiFi 6 ook te maken kan hebben met de mogelijke komst van een wireless PSVR headset. Dat zou wel heel tof zijn, als dat ding draadloos met de PS5 kan communiceren en je niet meer met die bedrading hoeft te hannesen.

https://venturebeat.com/2...ut-demands-5g-or-wi-fi-6/
Hoe vet zou dat zijn. Maar doe maar over een paar jaar als ik alles een beetje gespeeld heb en een beetje heb gespaard. :P

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11 23:56
Is dit al bekend? Komt van een distributeur uit Hong Kong.
Wat zit er precies in de doos van de nieuwe PlayStation 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FV9Qx-Ju5hXgg8PsuJ9kBvpYvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxANwOx5wnnufBQZ9dwRh7LU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door heppe01 op 15-09-2020 17:03 ]

• Trishul
kazuka schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:34:

https://venturebeat.com/2019/08/02/siggrae ph-2019-showed-why-wireless-vr-all-but-demands-5g-or-wi-fi-6/
Wifi6 is inmiddels een zekerheid, net als bluetooth 5.1, maar de vraag blijft nog even of er ook wifi6E ondersteuning is. Die laatste is wel noodzakelijk voor wireless VR.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11 15:35
heppe01 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:02:

[Afbeelding]
Astro's Playroom?

Is dat die Playroom die je ook op de PS3 had, waar je kon bowlen en kon poolen etc?

• bram1984
heppe01 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:02:

[Afbeelding]
Yep.
dehardstyler schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:08:
[...]

Astro's Playroom?

Is dat die Playroom die je ook op de PS3 had, waar je kon bowlen en kon poolen etc?
Nee het is een nieuwe Astrobot game die pre-installed op iedere PS5 staat. Met name een soort grote tech demo voor de DualSense controller.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:50
@heppe01 Was al een aantal keer gepost ja ;)

@dehardstyler Dit is een nieuwe game die gratis bij de ps5 zit. Alle features van de DualSense zitten er in verwerkt, deze game dient eigenlijk als 'kennismaking' met de ps5

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:04:
[...]

Wifi6 is inmiddels een zekerheid, net als bluetooth 5.1, maar de vraag blijft nog even of er ook wifi6E ondersteuning is. Die laatste is wel noodzakelijk voor wireless VR.
Dat kunnen ze ook nog met dongel oplossen. Mee geleverd met de bril.
Scheelt weer kosten. Zijn genoeg niet vr gebruikers die het niet nodig hebben.

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:17:
[...]

Dat kunnen ze ook nog met dongel oplossen. Mee geleverd met de bril.
Scheelt weer kosten. Zijn genoeg niet vr gebruikers die het niet nodig hebben.
Het is dan ook voornamelijk bedoeld voor je data verbinding. Vooral voor mensen in flats/appartementen handig die niet bekabeld kunnen.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:18:
[...]

Het is dan ook voornamelijk bedoeld voor je data verbinding. Vooral voor mensen in flats/appartementen handig die niet bekabeld kunnen.
Dan zullen ze toch ook moeten investeren in een nieuwe router?
En kunnen vind ik vaak een excuus, veelal is het te veel werk/moeite om het bekabeld te doen.

Neem bv de standaard coax en ptt die meeste van die woningen hebben. Dat heb je bijna nooit alle bij nodig dan kan je één van de twee vaak wel opofferen.

En ja, zelf een ouderwetse telefoon verbinding kan gewoon over coax kabel. Beetje creatief denken.
maar goed offtopic denk ik

• bram1984
Deze komt volgend jaar naar PS5. Ziet er wel vet uit.

https://store.steampowered.com/app/731040/The_Invincible/

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
ralph075 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:47:
[...]

Dollar => euro gaat meestal 1:1. Dat is ook zo bij de Xbox. De euro is sterker, maar onze prijzen zijn incl. (een veel hogere) BTW. €450 voor de normale PS5 lijkt me een mooie deal.

Ik moet ook zeggen dat ik erg geneigd ben om er meteen bijna meteen met black friday eentje te bestellen, terwijl ik normaalgesproken nog een hele berg games heb liggen die ik nog moet spelen. Zo heb ik bijvoorbeeld überhaupt nooit de originele PS4 gehad, maar ben begonnen bij de PS4 Pro toen ik mijn X360-games zo'n beetje uit had gespeeld. Met backward compatibility is dit natuurlijk een veel kleiner probleem.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Dat gaat enorm per game verschillen, dus ik verwacht er eigenlijk helemaal geen woord over... bovendien kan dat gaandeweg veranderen met updates en DLC. Heb het nog nooit in officiele presentaties of aankondigingen gehoord of gezien.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Lekker Ventje
Geronimous schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:32:
[...]

Dat gaat enorm per game verschillen, dus ik verwacht er eigenlijk helemaal geen woord over... bovendien kan dat gaandeweg veranderen met updates en DLC. Heb het nog nooit in officiele presentaties of aankondigingen gehoord of gezien.
Ik bedoel meer het verschil met nu omdat er minder ruimte op de SSD is dan bij de PS4 op de HDD. Ik neem aan dat er over nagedacht is maar het valt mij op dat er in beide kampen niets over gezegd wordt.

• bram1984
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:53:
[...]

Ik bedoel meer het verschil met nu omdat er minder ruimte op de SSD is dan bij de PS4 op de HDD. Ik neem aan dat er over nagedacht is maar het valt mij op dat er in beide kampen niets over gezegd wordt.
https://www.eurogamer.net...mark-cerny-tech-deep-dive

https://www.playstationli...-and-install-much-faster/
In short, to get instant access to urgent data, more of it needs to be stored in RAM on the current generation consoles - opening the door to a huge efficiency saving for next-gen. The SSD alleviates a lot of the burden simply because data can be requested as it's needed as opposed to caching a bunch of it that the console may need... but may not. There are further efficiency savings because duplication is no longer needed. Much of a hard drive's latency is a factor of the fact that a mechanical head is moving around the surface of the drive platter. Finding data can take as long - or longer - as reading it. Therefore, the same data is often duplicated hundreds of times simply to ensure that the drive is occupied with reading data as opposed to wasting time looking for it (or "seeking" it).

"Marvel's Spider-Man is a good example of the city block strategy. There are higher LOD and lower LOD representations for about a thousand blocks. If something is used a lot it's in those bundles of data a lot," says Cerny.

Without duplication, drive performance drops through the floor - a target 50MB/s to 100MB/s of data throughput collapsed to just 8MB/s in one game example Cerny looked at. Duplication massively increases throughput, but of course, it also means a lot of wasted space on the drive. For Marvel's Spider-Man, Insomniac came up with an elegant solution, but once again, it leaned heavily on using RAM.

"Telemetry is vital in spotting issues with such a system, for example, telemetry showed that the city database jumped in size by a gigabyte overnight. It turned out the cause was 1.6MB of trash bags - that's not a particularly large asset - but the trash bags happened to be included in 600 city blocks," explains Mark Cerny. "The Insomniac rule is that any asset used more than four hundred times is resident in RAM, so the trash bags were moved there, though clearly there's a limit to how many assets can reside in RAM."

It's another example of how the SSD could prove transformative to next-gen titles. The install size of a game will be more optimal because duplication isn't needed; those trash bags only need to exist once on the SSD - not hundreds or thousands of times - and would never need to be resident in RAM. They will load with latency and transfer speeds that are a couple of orders of magnitude faster, meaning a 'just in time' approach to data delivery with less caching.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou, dat verhaal is ook weer uit de wereld geholpen:
Sony has reached out to GamesIndustry.biz with the following statement denying the Bloomberg report:

While we do not release details related to manufacturing, the information provided by Bloomberg is false," the statement reads.

We have not changed the production number for PlayStation 5 since the start of mass production."
https://www.gamesindustry...s5-production-by-4m-units

[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 15-09-2020 20:59 ]

• Stylze
  • Laatst online: 08:26
ah nou mooi nieuws dan in ieder geval, wat mensen wel niet verzinnen allemaal voor de hits tegenwoordig zeg..

Playstation 5

• bram1984
We kunnen inmiddels wel een FUD boek uitbrengen. :p

• ariekanari
Ik begrijp dat Sony niet blij is dat dergelijke informatie naar buiten komt, want dat ligt uiterst concurrentiegevoelig.
Sony gaat in haar reactie niet in op de behaalde yields van de PS5 SoC maar zegt enkel dat de voorgenomen productieaantallen niet zijn verlaagd. Het bericht van Bloomberg is dus hooguit slechts ten dele ontkracht. Sony heeft zeer waarschijnlijk wél problemen met de behaalde yields van de PS5 SoC al verbeteren deze snel, maar zijn ook nog wisselvallig, zoals ook door Bloomberg in haar oorspronkelijke artikel is vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 15-09-2020 21:17 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Uiteraard kun je hierop wachten, ze gaan natuurlijk niet toegeven mocht er inderdaad iets aan de hand zijn met de productie, zeker niet zo vlak voor een event met meer info over de PS5, inclusief mogelijke release datum / prijs.

Als ander voorbeeld, kijk naar Racing Point, nee, met Vettel praten wij niet, amper 1 dag later, Vettel komt naar Racing Point / Aston Martin.. Puur politiek spel.

Mbt prijs, Sony zal hopelijk minimaal gelijk prijzen met de XSX dus €499, maar stiekem hoop ik dat ze uitkomen op €449 en €349 voor de digitale editie, kunnen ze makkelijk terug verdienen op de software en PSN abbo's.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:26:
[...]

Uiteraard kun je hierop wachten, ze gaan natuurlijk niet toegeven mocht er inderdaad iets aan de hand zijn met de productie, zeker niet zo vlak voor een event met meer info over de PS5, inclusief mogelijke release datum / prijs.

Als ander voorbeeld, kijk naar Racing Point, nee, met Vettel praten wij niet, amper 1 dag later, Vettel komt naar Racing Point / Aston Martin.. Puur politiek spel.

Mbt prijs, Sony zal hopelijk minimaal gelijk prijzen met de XSX dus €499, maar stiekem hoop ik dat ze uitkomen op €449 en €349 voor de digitale editie, kunnen ze makkelijk terug verdienen op de software en PSN abbo's.
Eh ? Dus nu liegen ze ? Lijkt mij sterk, iets met aandeelhouders etc..

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:37:
[...]

Eh ? Dus nu liegen ze ? Lijkt mij sterk, iets met aandeelhouders etc..
Ja, liegen keihard.. Dat zeg ik toch nergens. Lees wat er staat en vul het niet zelf of voor een ander in.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:58:
[...]

Ja, liegen keihard.. Dat zeg ik toch nergens. Lees wat er staat en vul het niet zelf of voor een ander in.
Sony ontkent het jij zegt dat het bloomberg bericht wel klopt ?

Daar maak ik toch te conclusie uit dat jij vind dat Sony nu liegt.

• ariekanari
Dit heeft niets met de aandeelhouders te maken. De aandeelhouders moeten alleen op de hoogte worden gebracht als dit een materieel effect heeft.
Dat het niet melden van grote mee of tegenvallers, iets (doel)bewust weglaten, of onjuist weergeven de beslissingen c.q. keuzes van/door aandeelhouders, stakeholders, etc. nemen o.b.v. de jaarrekening zouden kunnen beïnvloeden.
Anders gezegd: een aandeelhouder zou een bepaalde keuze wel of niet genomen hebben als alle relevante feiten bekend zouden zijn geweest.

Sony gaat heus niet op de fles omdat de yields van de PS5 SoC achterblijven t.o.v. de verwachtingen. Voor alsnog zijn de kosten van deze achterblijvende yields gewoon onvoorziene "aanloopkosten", en zeer waarschijnlijk geen materieel effect hebben op de resultaten van Sony als geheel.
De effecten van de prijsstelling van de PS5 en PS5DE zijn vele malen groter. Als het klopt dat de PS5 relatief duur is om te produceren en de grootste concurrent zeer scherpe verkoopprijzen heeft vastgesteld, en Sony zich genoodzaakt voelt om hierin mee te moeten gaan en dus een lagere dan de vooraf intern gehanteerde verkoopprijs moet hanteren, heeft dit vele grotere gevolgen voor de financiële resultaten uit de gamedivisie.

Sony liegt niet maar geeft, uiteraard, geen volledige verklaring en benadrukt alleen dat gamers zich geen zorgen moeten maken over de verkrijgbaarheid van de consoles.
Mogelijk is de tegenvallende yield een van de redenen waarom Sony heeft gekozen voor een getrapte release: eerst Noord-Amerika, en daarna andere delen van de wereld.

Kortom, ga er maar vanuit dat er productietechnische problemen zijn maar dat de gevolgen hiervan te dragen zijn.

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
ariekanari schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:04:
Dit heeft niets met de aandeelhouders te maken. De aandeelhouders moeten alleen op de hoogte worden gebracht als dit een materieel effect heeft.
Dat het niet melden van grote mee of tegenvallers, iets (doel)bewust weglaten, of onjuist weergeven de beslissingen c.q. keuzes van/door aandeelhouders, stakeholders, etc. nemen o.b.v. de jaarrekening zouden kunnen beïnvloeden.
Anders gezegd: een aandeelhouder zou een bepaalde keuze wel of niet genomen hebben als alle relevante feiten bekend zouden zijn geweest.

Sony gaat heus niet op de fles omdat de yields van de PS5 SoC achterblijven t.o.v. de verwachtingen. Voor alsnog zijn de kosten van deze achterblijvende yields gewoon onvoorziene "aanloopkosten", en zeer waarschijnlijk geen materieel effect hebben op de resultaten van Sony als geheel.
De effecten van de prijsstelling van de PS5 en PS5DE zijn vele malen groter. Als het klopt dat de PS5 relatief duur is om te produceren en de grootste concurrent zeer scherpe verkoopprijzen heeft vastgesteld, en Sony zich genoodzaakt voelt om hierin mee te moeten gaan en dus een lagere dan de vooraf intern gehanteerde verkoopprijs moet hanteren, heeft dit vele grotere gevolgen voor de financiële resultaten uit de gamedivisie.

Sony liegt niet maar geeft, uiteraard, geen volledige verklaring en benadrukt alleen dat gamers zich geen zorgen moeten maken over de verkrijgbaarheid van de consoles.
Mogelijk is de tegenvallende yield een van de redenen waarom Sony heeft gekozen voor een getrapte release: eerst Noord-Amerika, en daarna andere delen van de wereld.

Kortom, ga er maar vanuit dat er productietechnische problemen zijn maar dat de gevolgen hiervan te dragen zijn.
Natuurlijk heeft dit nieuws effect op aandeelhouders, of het nou waar is of niet. Het aandeel is aanzienlijk lager gesloten vanwege dit bericht.

Aandeelhouders van Sony zijn niet alleen het bestuur, maar ook de gewone burger die wat aandelen koopt.

• Trishul
ariekanari schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:04:

Dat zijn wel heel veel aannames. Nog minder dan 24 uur en we hebben zekerheid.
Sony doet eigenlijk altijd wel een getrapte release, met bij de PS4 release een paar weken tussen de VS en Europa. No big deal.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Aandeelhouders hebben geen invloed op of inzicht in de dagdagelijkse operaties en beslissingen binnen een onderneming. Daar is het MT voor aangesteld. Als het echt nodig is kunnen ze een (al dan niet buitengewone) aandeelhoudersvergadering beleggen, maar dat kost veel tijd en gebeurt echt niet over iets als dit.

[ Voor 35% gewijzigd door HarmoniousVibe op 15-09-2020 22:36 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• ariekanari
Ik werk in de zakelijke financiële dienstverlening. Of de beurskoers wel of niet beweegt o.b.v. van een bericht of gerucht is niet relevant (een aandeelhouder denkt hier anders over).
De vraag is of de onderneming iets wel of niet moet meedelen aan de aandeelhouder of andere belanghebbenden. En dan geldt het materialiteitsbeginsel.

Ik houd het niet voor onmogelijk dat Sony zich genoodzaakt voelde om publiekelijk te reageren, omdat de beurskoers hier onder leed. NYSE:SNE −1.26 (−1.62%), TSE:6758 −199 (−2.41%). M.i. is dit een normale fluctuatie.
Dus ik houd het er maar op dat de verklaring van Sony damagecontrol is en gamers zich niet druk hoeven maken. Dergelijke gevoelige informatie komt normaliter niet naar buiten. Bloomberg heeft waarschijnlijk goede contacten binnen Sony, TSMC en/of andere toeleveringsbedrijven. Er zijn waarschijnlijk meerdere personen te loslippig geweest.

Pagina: 1 ... 129 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden