Verwijderd

ariekanari schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:04:

Kortom, ga er maar vanuit dat er productietechnische problemen zijn maar dat de gevolgen hiervan te dragen zijn.
Bloomberg zegt dat er grote problemen zijn waardoor er een 30% reductie is in units, lijkt mij vrij significant en zeker wel van belang voor aandeelhouders.

Sony zegt vervolgen letterlijk;

“While we do not release details related to manufacturing, the information provided by Bloomberg is false," the statement reads.

"We have not changed the production number for PlayStation 5 since the start of mass production."

Lijkt mij vrij duidelijk taal, dus of Sony liegt over grote problemen wat implicaties heeft voor shareholders of het bloomberg gerucht klopt van geen kant.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2020 22:57 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
ariekanari schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:15:
Ik begrijp dat Sony niet blij is dat dergelijke informatie naar buiten komt, want dat ligt uiterst concurrentiegevoelig.
Sony gaat in haar reactie niet in op de behaalde yields van de PS5 SoC maar zegt enkel dat de voorgenomen productieaantallen niet zijn verlaagd. Het bericht van Bloomberg is dus hooguit slechts ten dele ontkracht. Sony heeft zeer waarschijnlijk wél problemen met de behaalde yields van de PS5 SoC al verbeteren deze snel, maar zijn ook nog wisselvallig, zoals ook door Bloomberg in haar oorspronkelijke artikel is vermeld.
Of er is helemaal niks aan de hand of de waarheid zit ergens tussen in of, of...

Wel weet ik dat er eerst werd gezegd dat Sony 5m PS5s zou produceren in de eerste paar maanden en dat tijdje terug ze het omhoog hadden gegooid naar 10m. Nu beweert Bloomberg dus dat het 11m wordt......

11m is best veel, meer dan ze er van de PS4 hadden geproduceerd in hetzelfde tijdsbestek

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Vond/vind dat verhaal van Bloomberg sowieso maar vreemd. Microsoft moet dan toch ook precies dezelfde problemen hebben?

De SoC van MS is toch exact hetzelfde opgebouwd met uitzondering v/h aantal CU's en de kloksnelheden bij de XSX. Ik vind het in deze dan een beetje vreemd dat puur alleen Sony's productieproces zou worden verstoord en dat alleen zij dan een lage yield zouden hebben?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Silverdax schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:01:
Vond/vind dat verhaal van Bloomberg sowieso maar vreemd. Microsoft moet dan toch ook precies dezelfde problemen hebben?

De SoC van MS is toch exact hetzelfde opgebouwd met uitzondering v/h aantal CU's en de kloksnelheden bij de XSX. Ik vind het in deze dan een beetje vreemd dat puur alleen Sony's productieproces zou worden verstoord en dat alleen zij dan een lage yield zouden hebben?
Dat Bloomberg het alleen over Sony heeft komt omdat hun bronnen uit Sony afkomstig zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het probleem dan niet bij Microsoft speelt. Je mag er best van uit gaan dat ook Microsoft met lage yields voor de SoC te maken heeft.

March of the Eagles

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ja continu al dat gedoe met die bronnen en "insiders". Ben er beetje klaar mee. Laten we hopen dat we er morgen vandaag vanaf zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door laugh op 16-09-2020 00:13 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Bekijk het in perspectief 15 of 11 miljoen units voor de eerste 4 maand, beide is veel! De PS4 zat pas 9 maand na de release op 10 miljoen verkochte units.

Nog minder dan 24 uur *O*

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:14
Pff nog 15 uur,dan lig ik alweer in bed.Nog langer wachten :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vanavond bier of wijn? Wat voor snacks?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doritos.... inkoppertje ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
Heb ik. Maar geen PS5 zak. ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar wanneer de pre-orders en levering gaan zijn dan naar de prijs.

Wat ik nog wel zat te denken, 11 (of 15 whatever) miljoen lijkt best veel, maar het is (dacht ik) minder dan 10% van de totale verkoop van de PS4 (pro). Zouden er dan maar zo weinig direct de eerste maanden willen overstappen?

• Amaze86
Vooral benieuwd naar de afmetingen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
Yes, eindelijk. Na twee maanden PS4-loos te zijn ben ik wel toe aan een update!
Zit vanavond iig klaar ik 2200 *O*

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:42
Amaze86 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:04:
Vooral benieuwd naar de afmetingen.
Er zijn denk ik wel genoeg size comparisons die vrij accuraat zijn.

Ben blij als we hopelijk eindelijk af zijn van de discussie over prijs en release date...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ArthurMorgan
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:08:
[...]

Er zijn denk ik wel genoeg size comparisons die vrij accuraat zijn.

Ben blij als we hopelijk eindelijk af zijn van de discussie over prijs en release date...
beware

we gaan daarna verder met de keuzes daarvoor of die nou goed zijn.We zijn per slot van rekening allemaal top bedrijfsanalisten :P

• Amaze86
En dan Gran Turismo 7 op de release dan hebben we pas een klapper,damm zou wat zijn.

• Phusebox
Amaze86 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:11:
En dan Gran Turismo 7 op de release dan hebben we pas een klapper,damm zou wat zijn.
Als dat zo was, dan kocht ik zeker een PS5 ipv XSX. Nu zit ik not in dubio welke ik eerst haal. Uiteindelijk komen ze er allebei wel.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:34
Vandaag is de dag! :9~

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Amaze86
Phusebox schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:14:
[...]

Als dat zo was, dan kocht ik zeker een PS5 ipv XSX. Nu zit ik not in dubio welke ik eerst haal. Uiteindelijk komen ze er allebei wel.
Zijn allebei vet,ligt eraan welke games je meer aanspreken he. Hier iedergeval eerst ps5 :)

• Phusebox
Amaze86 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:17:
[...]

Zijn allebei vet,ligt eraan welke games je meer aanspreken he. Hier iedergeval eerst ps5 :)
Ja klopt, momenteel is er voor mij persoonlijk op beide geen system sneller bij de launch beschikbaar. De meeste grote titel zijn multiplatform.

Ratchet and Clank of GT7 zouden mij wel overhalen maar dat duurt nog even. Hopelijk vanavond nog een verrassing.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 10:32
bram1984 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:16:
[...]

Yep.

[...]

Nee het is een nieuwe Astrobot game die pre-installed op iedere PS5 staat. Met name een soort grote tech demo voor de DualSense controller.

[YouTube: Astro's Playroom - Announcement Trailer | PS5]
Ziet er wel lachen uit. Echter, het eerste wat ik (bij de meeste spellen) uitzet is de trilfunctie. Zijn er eigenlijk al details over wat die DualSense controller precies inhoudt? Is het een 'veredelde/geavanceerde' trilmotor? Of moet ik denken aan dat het oppervlak anders (kouder/warmer?) aanvoelt oid :P Heb er echt geen gevoel bij. Kan het ook compleet hebben gemist in de afgelopen tijd.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:53
Wat krijgen we vandaag voorgeschoteld?

psn: HertogJack

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Kraziey schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:07:
Yes, eindelijk. Na twee maanden PS4-loos te zijn ben ik wel toe aan een update!
Zit vanavond iig klaar ik 2200 *O*
Ik ben al meer dan 1,5 jaar ps4-loos.. Heb tijdens het corona tijdperk echt op de tanden moeten bijten om niet opnieuw weer 1 aan te schaffen.. Maar dat zou gezien de release van de ps5 echt weggegooid geld zijn. Gelukkig overleefd en kan niet wachten tot er duidelijkheid is over wanneer er hier 1 staat te pronken :*)

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:34
HertogJack schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:45:
[...]

Wat krijgen we vandaag voorgeschoteld?
Zoetmakertjes staan op het menu!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe Media Markt mij dalijk op de hoogte gaat stellen over mijn 2 pre-orders voor de PS5. Zo’n studentje vertelde dat ze mij zouden informeren, maar ik weet het niet.
Het is dat ik daar snel erbij was, want hun service kun je rustig kut noemen en daarom blijf ik er liever weg O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 16-09-2020 08:08 ]

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 13:38

Niek_1981

Think Different.

Mosin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:07:
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe Media Markt mij dalijk op de hoogte gaat stellen over mijn 2 pre-orders voor de PS5. Zo’n studentje vertelde dat ze mij zouden informeren, maar ik weet het niet.
Het is dat ik daar snel erbij was, want hun service kun je rustig kut noemen en daarom blijf ik er liever weg O-)
Mij werd verteld dat ze op de dag van de verkoop je bellen als die klaar ligt.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 20:24
Gisteren bij de Mediamarkt Deventer geweest, daay kon ik een preorder doen voor €50,als ze dan geen PS5 voor mij hadden bij de eerste lading kon ik met de bon de €50 retour krijgen, zouden ze dit echt doen? 🤔

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:13:
Gisteren bij de Mediamarkt Deventer geweest, daay kon ik een preorder doen voor €50,als ze dan geen PS5 voor mij hadden bij de eerste lading kon ik met de bon de €50 retour krijgen, zouden ze dit echt doen? 🤔
Dat mag ik toch hopen, ik zit niet op een tegoedbon van hun te wachten aangezien ik daar zelden tot nooit iets koop.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• DoubleDutch
Niek_1981 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:17:
[...]

Dat mag ik toch hopen, ik zit niet op een tegoedbon van hun te wachten aangezien ik daar zelden tot nooit iets koop.
Ze konden mij dit niet zwart op wit laten zien en een mondelinge afspraak door de Mediamarkt heb ik eerder mee gemaakt, hoe zit dit bij game mania?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:06
Die pre-orders bij de mediamarkt filialen staan al een tijd open, ik zou wel even vragen of je uberhaupt kans maakt op de 1e batch.
Dan zou ik toch eerder wachten tot het bericht vanavond wanneer andere pre-order kanalen open gaan.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier

yo B-)

Jeweetoch! 8)

:o :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:19:
[...]

Ze konden mij dit niet zwart op wit laten zien en een mondelinge afspraak door de Mediamarkt heb ik eerder mee gemaakt, hoe zit dit bij game mania?
Hmm, dan ga ik het proberen via mijn creditcard terug te halen. Maar laten we vooral hopen dat we wel bij de eerste lichting zitten. *O*

Hoe het met de Game Mania zit weet ik eigenlijk niet, dacht dat die wel met tegoedbon werkte maar zeker weten doe ik het niet.

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

dutchgio schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:22:
Die pre-orders bij de mediamarkt filialen staan al een tijd open, ik zou wel even vragen of je uberhaupt kans maakt op de 1e batch.
Dan zou ik toch eerder wachten tot het bericht vanavond wanneer andere pre-order kanalen open gaan.
Daarom is Bol.com mijn back up.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kun je ook bij Sony zelf bestellen? Of moet dat echt via een shop. In dat geval laat ik iig MM lekker zitten, die zullen onderhand door hun voorraad heen zijn. Gewoon een shop kiezen die de pre-orders nog niet open heeft staan en dan direct voor in de lijn plaats nemen ;)

• bram1984
Gusev schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:23:
[...]

Ziet er wel lachen uit. Echter, het eerste wat ik (bij de meeste spellen) uitzet is de trilfunctie. Zijn er eigenlijk al details over wat die DualSense controller precies inhoudt? Is het een 'veredelde/geavanceerde' trilmotor? Of moet ik denken aan dat het oppervlak anders (kouder/warmer?) aanvoelt oid :P Heb er echt geen gevoel bij. Kan het ook compleet hebben gemist in de afgelopen tijd.
Ik zou zeggen Google is je beste vriend.
DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:13:
Je vraagt het alsof dat iets heel raars is. Je kan toch gewoon je koop annuleren. Ze zullen wel moeten.
ArthurMorgan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:24:
Kun je ook bij Sony zelf bestellen? Of moet dat echt via een shop. In dat geval laat ik iig MM lekker zitten, die zullen onderhand door hun voorraad heen zijn. Gewoon een shop kiezen die de pre-orders nog niet open heeft staan en dan direct voor in de lijn plaats nemen ;)
Gewoon even afwachten. Als je op dag zelf bij bijvoorbeeld Bol bestelt, dan zit je echt wel goed. Vergeet niet dat er waarschijnlijk met PS5's gemaakt worden dan PS4's in dezelfde periode.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:40
ArthurMorgan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:24:
De webshop van de MediaMarkt heeft gewoon zijn eigen voorraad die los staat van de winkels, dus daar kun je straks nog een extra pre-order plaatsen. Bij de MediaMarkt moet je gewoon geluk hebben dat je lokale filiaal genoeg exemplaren ontvangt.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 16-09-2020 08:29 ]

• DoubleDutch
Hoe doe je een preorder op bol.com, kan de pagina niet vinden, iemand een link?

• Geronimous
DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:31:
Kan nog niet...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• DoubleDutch

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Rustaaaaaagh

Even wachten tot de preorders überhaupt open gaan ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Gusev
bram1984 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:26:
[...]

Ik zou zeggen Google is je beste vriend.

[...]
Uiteraard gedaan, ik kan me gewoon niet goed voorstellen hoe haptic feedback in de praktijk werkt/uitpakt. Wat voel ik dan? Nog steeds een trilmotortje die preciezer is of wat anders? Schijnbaar geven de triggers meer of minder weerstand afhankelijk van de implementatie door de dev, dat is het enige waar ik een goede voorstelling bij kan maken.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als de pre-orders open gaan zullen dit ongetwijfeld de pagina's zijn waarop ze staan:

- Bol.com DE: https://www.bol.com/nl/p/...console/9300000004162392/
- Bol.com Disc: https://www.bol.com/nl/p/...console/9300000004162282/
- Cooblue DE: https://www.coolblue.nl/p...tation-5-all-digital.html
- Coolblue Disc: https://www.coolblue.nl/product/865866/playstation-5.html
- Intertoys DE: https://www.intertoys.nl/...digital-edition-825gb-000
- Intertoys Disc: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/ps5-825gb-000

BCC en Wehkamp zullen ook wel pre-orders hebben maar die hebben nog geen pagina's open staan. Bij Nedgame, Gamemania en MM zal je achteraan moeten sluiten in de rij. Alhoewel MM vast wat achterhoud voor de webshop sales.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:44
Caayn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:38:
[...]
Als de pre-orders open gaan zullen dit ongetwijfeld de pagina's zijn waarop ze staan:

Wehkamp zal ook wel pre-orders hebben maar die hebben nog geen pagina's open staan. Nedgame, Gamemania, MM zal je achteraan moeten sluiten in de rij. Alhoewel MM vast wat achterhoud voor de webshop sales.
Dit ff sticky maken op de mainsite :P Ik plan wat bij coolblue en bol. Altijd betrouwbare partijen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Gusev schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:36:
[...]

Uiteraard gedaan, ik kan me gewoon niet goed voorstellen hoe haptic feedback in de praktijk werkt/uitpakt. Wat voel ik dan? Nog steeds een trilmotortje die preciezer is of wat anders? Schijnbaar geven de triggers meer of minder weerstand afhankelijk van de implementatie door de dev, dat is het enige waar ik een goede voorstelling bij kan maken.
Ik denk vooral extra weerstand. Alleen een trilmotortje zou wel een deceptie zijn, aangezien ze er nogal een grote hype van maken. Zelf verwacht ik er niet al te veel van en het boeit me ook niet zo. Zonder haptic feedback koop ik de PS5 ook wel. Wellicht denk ik er straks heel anders over als ik het ervaren heb :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• HertogJack
  • Laatst online: 07:53
Jullie doen net alsof vanavond alle pre-orders open gaan?

Hoop dat het waar is maar zal wel weer niet.. :(

psn: HertogJack

• Hulleman
HertogJack schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:44:

Ben benieuwd. Heb iig op een aantal sites een melding aangezet als het wel zo ver is.

• ArthurMorgan
  • Niet online

Ik verwacht niet dat ze open gaan, wel dat we een datum krijgen dat ze opengaan (binnen 2 weken)

• bram1984
Gusev schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:36:
[...]

Heb je wel eens op de Switch gespeeld? Daar zit ook haptic feedback in. Het is veel subtieler dan rumble. Je kan het van links naar rechts door de controller voelen en met autorijden kun je bijvoorbeeld onderscheid voelen tussen verschillende ondergronden.

Adaptive triggers kunnen inderdaad weerstand geven, of gewoon helemaal locken als bijvoorbeeld je gun gejammed is of je clip leeg. :9~

• Gusev
bram1984 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:50:
[...]

Heb je wel eens op de Switch gespeeld? Daar zit ook haptic feedback in. Het is veel subtieler dan rumble. Je kan het van links naar rechts door de controller voelen en met autorijden kun je bijvoorbeeld onderscheid voelen tussen verschillende ondergronden.

Adaptive triggers kunnen inderdaad weerstand geven, of gewoon helemaal locken als bijvoorbeeld je gun gejammed is of je clip leeg. :9~
Ow...ik heb hier sinds launch al een Switch staan hahaha, nooit echt iets van gevoeld/aandacht aan besteed. Ach ja, die triggers lijken me wel vet bij FPSs inderdaad.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55

Denk het niet hoor. De quote van Lempel tijdens het interview met Keighley:
It’s not going to happen with a minute’s notice. We’re going to, at some point, let you know when you can pre-order a PlayStation 5 so please don’t feel like you have to go run and line up anywhere until you receive official notice on how that will work.
Lijkt me dus dat ze vanavond een datum bekend maken wanneer pre-orders open gaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:03

Denk het ook niet vandaag, anders gaat iedereen weg van de stream om te pre orderen :+
Of ze doen het aan het einde van de stream maar verwacht eerder een datum wanneer de pre orders open zullen gaan.

Dus vanavond gewoon lekker laid back van de stream genieten in plaats van gestresst met je hand bij de knoppen

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 16-09-2020 08:57 ]

Playstation 5

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 06:13
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de exacte afmetingen van de twee consoles. Mss dat dat nog mijn keuze voor de disc of digital versie gaat beïnvloeden

• bram1984
Gusev schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:52:
[...]

Ow...ik heb hier sinds launch al een Switch staan hahaha, nooit echt iets van gevoeld/aandacht aan besteed. Ach ja, die triggers lijken me wel vet bij FPSs inderdaad.
In Mario Party wordt het wel aardig toegepast in bepaalde minigames. Maar ik denk dat de DualSense nog een stapje verder gaat.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 10:17
Jesp_J schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:00:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de exacte afmetingen van de twee consoles. Mss dat dat nog mijn keuze voor de disc of digital versie gaat beïnvloeden
Ik denk niet dat dat verschillend gaat zijn, of iig zeker geen groot verschil.

PSN: Maichel

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Denken jullie dat PlayStation nog iets extra's gaat laten zien qua PlayStation Now? Of misschien zelfs met iets 'nieuws' komen in deze richting? Je ziet namelijk dat dit goed werkt bij Xbox met Game Pass. En ergens is het ook een trend om verschillende apps/elementen te bundelen. Zie Apple met hun nieuwe pakketen.

• DoubleDutch
Ik verwacht nog wat nieuwe games, hopelijk wat van Dice en Guerilla games. 🙏🤤

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 06:13
LichtBruisend schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:09:
Denken jullie dat PlayStation nog iets extra's gaat laten zien qua PlayStation Now? Of misschien zelfs met iets 'nieuws' komen in deze richting? Je ziet namelijk dat dit goed werkt bij Xbox met Game Pass. En ergens is het ook een trend om verschillende apps/elementen te bundelen. Zie Apple met hun nieuwe pakketen.
PS now ultimate (including PS plus and EA play) :+

• Raem
Caayn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:38:
[...]

BCC en Wehkamp zullen ook wel pre-orders hebben maar die hebben nog geen pagina's open staan. Bij Nedgame, Gamemania en MM zal je achteraan moeten sluiten in de rij. Alhoewel MM vast wat achterhoud voor de webshop sales.
Nog een aanvulling daarop:
- Amazon.nl: https://www.amazon.nl/Son...AE5-Console/dp/B07SDFL84P

Wordt nu niks meer op weergegeven, maar als je via Google's cache kijkt zie je wel de productpagina. Is dus wel even de vraag of deze url weer actief wordt of ze een nieuwe productpagina aanmaken.

En Mediamarkt zou ik inderdaad ook gewoon in de gaten houden, aangezien zij hun online- en winkelvoorraad gescheiden houden.

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Jesp_J schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:11:
[...]

Dat zou leuk zijn! Maar dan wel voor €35,- p/mnd :9

• Edd
  • Laatst online: 10:17

Edd

Jesp_J schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:11:
[...]

Alsjeblieft niet zeg.. EA gaat geen cent meer van mij krijgen..

-

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Niek_1981 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:12:
[...]

Mij werd verteld dat ze op de dag van de verkoop je bellen als die klaar ligt.
Volgens mij is het overal anders geregeld bij de Media Markt en dan laat ik er even buiten hoeveel onzin er misschien door werknemers verkocht wordt.
We zullen het wel zien.

• bram1984
Ik hoop het niet en ik denk het ook niet. Hoe het nu werkt, werkt prima.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:19:
[...]

Bij GM krijg je je geld terug.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:40
Stylze schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:56:
[...]

Denk het ook niet vandaag, anders gaat iedereen weg van de stream om te pre orderen :+
Of ze doen het aan het einde van de stream maar verwacht eerder een datum wanneer de pre orders open zullen gaan.

Dus vanavond gewoon lekker laid back van de stream genieten in plaats van gestresst met je hand bij de knoppen
Sony heeft al aangegeven dat ze dat van te voren bekend gaan maken, dus er is in mijn ogen 0% kans dat ze direct pre-orders gaan accepteren.

• Nogne

Nogne

>.<

Ik denk niet dat Sony daar de focus op gaat leggen. Sony heeft hele goeie exclusives, en ik verwacht niet dat Sony zijn troef zo makkelijk gaat weggeven. Microsoft moet dit doen om meer mensen aan zich te binden, Sony heeft heel veel trouwe fans dus die hebben daar veel minder aan.

Zelf zou ik het wel heel graag zien, want dan hoef ik niet alle games apart te kopen en kan je wel de meeste exclusives spelen (als Sony er voor zou kiezen om nieuwe games gelijk beschikbaar te maken). Het zou mij namelijk veel geld schelen, nu koop ik de games los om ze daarna weer redelijk snel te verkopen. En met de prijs van 1 retail game zou je ook 4 maanden een abonnement nemen, en in die 4 maanden kan ik wel meer dan 1 game uitspelen.

PS/XBL: Nogne

• Basekid
  • Laatst online: 08:12
Gaat nog leuk worden als straks een paar miljoen PS5 alle gamelibraries van mensen gaat downloaden in de weken na launch.

Servers zijn nu al rete traag, gaat dan helemaal lang duren voordat je games geladen zijn...

• bram1984
Basekid schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:43:
Gaat nog leuk worden als straks een paar miljoen PS5 alle gamelibraries van mensen gaat downloaden in de weken na launch.

Servers zijn nu al rete traag, gaat dan helemaal lang duren voordat je games geladen zijn...
Ik denk dat het wel los gaat lopen.

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11 18:40
Hoop iedergeval iets meer info te krijgen over de PS5.
Voornamlijk benieuwd of de ps5 ultra wide schermen gaat ondersteunen.

Daarnaast verwacht ik nog wat exclusive games te zien.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat het wel los gaat lopen.
Waar baseer je dat op? In de tijd van de PS3 was het al traag, maar toen was online nog gratis, dus kon je dat nog wel door de vingers zien.

Met de komst van de PS4 moest voor online betaald worden en was er hoop dat de store en downloads sneller zouden gaan, helaas was en is het nog steeds huilen met de pet op. Max 5 Mbps bedraad (overdag en begin avond) als je op de PS4 in je menu zit te hangen en verder niets doet.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:29

Kwestie van extra capaciteit inkopen bij AWS. Maar ik begrijp wat je bedoelt, Sony staat helaas niet bekend om de snelste downloads.
Edd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:21:
[...]

Alsjeblieft niet zeg.. EA gaat geen cent meer van mij krijgen..
Van mij ook niet! :(

..behalve als straks de nieuwe Battlefield wél weer vet wordt en ook evt met een BF3 remake komen :>

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Segafreak83 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:54:
[...]
Max 5 Mbps bedraad (overdag en begin avond) als je op de PS4 in je menu zit te hangen en verder niets doet.
Zegt meer over je eigen verbinding volgens mij, ik haal hier toch een vrij steady 40 Mbps bekabeld. Niet perse heel snel, maar ook niet zo dramatisch zoals jij schetst.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 21:52

OzzieMann

PSN: OzzieMann

[...]

Waar baseer je dat op? In de tijd van de PS3 was het al traag, maar toen was online nog gratis, dus kon je dat nog wel door de vingers zien.

Met de komst van de PS4 moest voor online betaald worden en was er hoop dat de store en downloads sneller zouden gaan, helaas was en is het nog steeds huilen met de pet op. Max 5 Mbps bedraad (overdag en begin avond) als je op de PS4 in je menu zit te hangen en verder niets doet.
5Mbps? Dat is wel heel weinig, ik haal bijna altijd mijn volle snelheid van 20 Mbps. Je moet inderdaad geen andere activiteiten op de PS4 doen want dan kakt de snelheid meteen in.

Er gaan wel geruchten dat Sony PSNow kan gaan integreren in PS+, maar lijkt me dat ze daar dan een PS+ premium abo voor uitbrengen. Voor €2,50 per maand extra om heel veel mensen over de streep te trekken.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:43
Is er eigenlijk als eens gedemonstreerd hoe de Airflow gaat lopen van de PS5?

Aangezien het naar inschatting best een flinke unit is en ik maar beperkt ruimte heb in mijn tv kast vraag ik me af of hij wel genoeg breathing space zou hebben, mocht ik na vanavond heel enthousiast zijn geworden.

Rechtop is geen optie in mijn setup.

• Hulleman
Nogne schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:39:
[...]

Ik denk niet dat Sony daar de focus op gaat leggen. Sony heeft hele goeie exclusives, en ik verwacht niet dat Sony zijn troef zo makkelijk gaat weggeven. Microsoft moet dit doen om meer mensen aan zich te binden, Sony heeft heel veel trouwe fans dus die hebben daar veel minder aan.

Zelf zou ik het wel heel graag zien, want dan hoef ik niet alle games apart te kopen en kan je wel de meeste exclusives spelen (als Sony er voor zou kiezen om nieuwe games gelijk beschikbaar te maken). Het zou mij namelijk veel geld schelen, nu koop ik de games los om ze daarna weer redelijk snel te verkopen. En met de prijs van 1 retail game zou je ook 4 maanden een abonnement nemen, en in die 4 maanden kan ik wel meer dan 1 game uitspelen.
Ik denk dat Sony daar wel in mee moet. De consument en markt verandert en zit daar volgens mij wel op te wachten. Die xbox gamepass is echt wel rete interessant. Komen ook zat games op die ik nooit zou kopen, maar wel interessant zijn om te proberen. Aan de andere kant is het wel zoals je zegt. Die gamepass is uit pure armoede geboren. Xbox heeft (naar mijn mening) verreweg de minste en minst interessante exclusives. Dus moet je op een andere manier publiek naar je console trekken. De consument is daar uiteindelijk de winnaar van.

• Edd
  • Laatst online: 10:17

Edd

Mick3112 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:07:

Aangezien het naar inschatting best een flinke unit is en ik maar beperkt ruimte heb in mijn tv kast vraag ik me af of hij wel genoeg breathing space zou hebben, mocht ik na vanavond heel enthousiast zijn geworden.

Nog niet, daarom zou een teardown ook interessant zijn om te zien hoe dat loopt.
Alleen verwacht ik die niet vanavond, maar misschien dat ze in aanloop naar of kort voor de release dit gaan doen.

-

• bram1984
[...]

Ik haal meestal wel 20. En het is nu ook niet zo dat het ineens ontzettend dipt als er een grote release uit is. Ik denk ook niet dat mensen massaal ineens dezelfde game downloaden. Het is in ieder geval een stuk beter dan op het begin van de generatie en ten tijde van de PS3.

• bram1984
Hulleman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat Sony daar wel in mee moet. De consument en markt verandert en zit daar volgens mij wel op te wachten. Die xbox gamepass is echt wel rete interessant. Komen ook zat games op die ik nooit zou kopen, maar wel interessant zijn om te proberen. Aan de andere kant is het wel zoals je zegt. Die gamepass is uit pure armoede geboren. Xbox heeft (naar mijn mening) verreweg de minste en minst interessante exclusives. Dus moet je op een andere manier publiek naar je console trekken. De consument is daar uiteindelijk de winnaar van.
Waarom? De huidige strategie van Sony werkt toch prima. Net als bij Nintendo. Ze doen beide gigantisch veel omzet met de verkoop van software en first party games en verkopen tegelijkertijd veruit de meeste hardware units waardoor en nog meer mensen in het ecosysteem komen. Daarbij komen er dus ook steeds meer PS Plus leden en PS Now loopt er lekker naast. De verkopen van titels als TLoU2 en GoT laten juist zien dat de consument helemaal niet per se op een abonnement model zit te wachten.

• bram1984

• Raem
Hulleman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:07:
[...]

Je ziet wel dat ze ermee bezig zijn. Prijsverlaging, langzaamaan wat grotere (ook first party) titels die ze erop zetten. Maar als je de verkoopcijfers ziet van de laatste paar exclusives zouden ze ook gek zijn om die direct in PS Now te stoppen.
Ik verwacht eerder een grotere focus op exclusives naar de PC brengen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Dan heb je denk ik gewoon pech. Gisteren nog getest black ops 3 gedownload. Pieken van 60MB/s en soms even dipjes naar 20MB/s met een 500mbit verbinding bekabeld.
Ja soms gaat het wat trager, maar meestal haal ik wel max van verbinding. Ik heb juist met xbox/Microsoft netwerk dat het niet vooruit te branden is. Als ik 200mbit haal ben ik al blij. Geen idee waarom het bij dan anders is dan bij sommige hier maar ben er zeer blij mee( ps netwerk bedoel ik dan).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:16
Heeft iemand enig idee hoe Draadloze surround headsets gaan werken via de PS5?
Gezien mijn Steelseries een transmitter base station heeft wat middels optical werkt. Dat zit niet op de PS5.

Astro heeft een soort HDMI adapter voor optical geintroduceerd, maar ik weet niet of dit goed zal werken.

Draadloos en surround wordt dan lastiger lijkt het. Want wat 3D audio toevoegt, gaat alleen rechtsreeks via de controller met 3,5mm jack?

• Raem
[...]
helaas was en is het nog steeds huilen met de pet op. Max 5 Mbps bedraad (overdag en begin avond) als je op de PS4 in je menu zit te hangen en verder niets doet.
Hoor je dan toevallig ook dit geluid? YouTube: The Sound of dial-up Internet

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kashika schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:31:
Heeft iemand enig idee hoe Draadloze surround headsets gaan werken via de PS5?
Gezien mijn Steelseries een transmitter base station heeft wat middels optical werkt. Dat zit niet op de PS5.

Astro heeft een soort HDMI adapter voor optical geintroduceerd, maar ik weet niet of dit goed zal werken.

Draadloos en surround wordt dan lastiger lijkt het. Want wat 3D audio toevoegt, gaat alleen rechtsreeks via de controller met 3,5mm jack?
De 3D audio zal vermoedelijk gewoon als stereo verstuurd worden naar je headset. Dit kan dan via HDMI, USB, 3.5mm op de controller en misschien ook via bluetooth als Sony bluetooth audio ondersteund op de PS5.

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:19:
[...]
De verkopen van titels als TLoU2 en GoT laten juist zien dat de consument helemaal niet per se op een abonnement model zit te wachten.
Omdat je bij Sony ook geen keuze hebt. Niet zo vreemd dat dergelijke titels dan los dik verkopen. Ik hoop iig dat Sony de gamepass richting op wil gaan. Heb je de keuze als consument en dan ga je zien waar de consument op zit te wachten.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chic de Friemel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:06:
[...]

Zegt meer over je eigen verbinding volgens mij, ik haal hier toch een vrij steady 40 Mbps bekabeld. Niet perse heel snel, maar ook niet zo dramatisch zoals jij schetst.
Later op de avond of zeer vroeg in de ochtend krijg ik vaak wel hogere / max download snelheid die mogelijk is. Maar overdag en begin avond is het echt drama.

En mbt mijn netwerk, ik heb alles wat er te vervangen valt al vervangen (nieuwe kabels, router, switches, zelfs rechtstreeks met 1 kabel naar de router) want ik had ook een vermoeden dat daar mogelijk iets in zat. Maar dat maakt (helaas) niets uit.

Het lijkt wel alsof ze iedereen / veel mensen op de wat drukkere momenten exact 5mbps geven, zodat je toch iets hebt van snelheid. Maar aan meerdere reacties te lezen heeft niet iedereen er last van 🤷‍♂️

• bram1984
Hulleman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:36:
[...]

Omdat je bij Sony ook geen keuze hebt. Niet zo vreemd dat dergelijke titels dan los dik verkopen. Ik hoop iig dat Sony de gamepass richting op wil gaan. Heb je de keuze als consument en dan ga je zien waar de consument op zit te wachten.
Fair point en ik vind die keuze ook prima (mits de kwaliteit er niet onder leidt, waar ik niet van overtuigd ben), maar vanuit het perspectief van Sony zie ik het echt niet gebeuren. Ze hebben nu een visie die goed werkt, dan ga je niet al je first party games op day one praktisch weggeven via een dienst. Voor de consument uiteraard lekker, maar ik zie het echt niet gebeuren. Ze "moeten" er pas iets mee als de verkopen slinken. Dit soort diensten worden niet zomaar geboren.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 15:04

Zal wel meevallen, in de eerste weken zijn er waarschijnlijk maar zo'n 5 miljoen PS5 systemen tegen de 100 miljoen PS4's die er nu wereldwijd staan.

Bier en de chips staan klaar voor vanavond 8) #zinin

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:40:
[...]
vanuit het perspectief van Sony zie ik het echt niet gebeuren. Ze hebben nu een visie die goed werkt, dan ga je niet al je first party games op day one praktisch weggeven via een dienst. Voor de consument uiteraard lekker, maar ik zie het echt niet gebeuren. Ze "moeten" er pas iets mee als de verkopen slinken. Dit soort diensten worden niet zomaar geboren.
Ik denk dat je gelijk hebt. In mij vorige post gaf ik ook al aan dat die gamepass bij MS uit armoede geboren is. Op een gegeven moment moet je wat om klanten te trekken. We gaan het zien!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Jullie waren vanavond allemaal weg van de computer toch? top !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:34
Mick3112 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:07:

Zit een beetje met hetzelfde en links of rechts om gaat deze in mijn TV meubel.
Ik vermoed dat de PS5 een hele plank voor zichzelf gaat krijgen en anders misschien nadenken over het inbouwen van blowers om extra airflow te genereren.Maar eerst maar de reviews/ervaringen van andere afwachten want denk niet dat ik het voor elkaar krijg er 1 op day 1 te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 16-09-2020 10:58 ]

• DoubleDutch
Ben blij dat ik niet met het dilemma zit waar die komt te staan op/in mijn meubel.
Hier staat alles in de meterkast uit het zicht. 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdYEBD5Ek0c65JbvlBF1JIIBb0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDArQNp8P3G0NjbEnjr1eLvX.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:02:
Ben blij dat ik niet met het dilemma zit waar die komt te staan op/in mijn meubel.

[Afbeelding]
:o Wat onwijs strak!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[Afbeelding]
Lekker clean 👌

March of the Eagles

• Hulleman

[Afbeelding]
Zeker strak! Maar waar komt het geluid vandaan? :+

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 06:31
Hulleman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:06:
[...]

Uit de meterkast..? :+

• DoubleDutch
Hulleman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:06:
[...]

Game vaak met mijn headset op, maar er moet nog een andere tv komen met een soundbar. 😁👍

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DoubleDutch schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:08:
[...]

Game vaak met mijn headset op, maar er moet nog een andere tv komen met een soundbar. 😁👍
Tip: de soundbar moet niet in de meterkast :p

March of the Eagles

• bram1984

[Afbeelding]
Dan neem ik aan dat je discs meer gebruikt? En zappen via een IR blaster of zo? Ik moet sowieso al 3 apparaten met mijn Harmony opstarten als ik TV wil kijken, dus denk niet dat zoiets hier zou werken.

Shit ik moet echt wel een meubel hebben. Als ik er zo even naar kijk, ernaast of achter de TV: Switch, PS Aim, PS moves, NAS, 8 poorts switch, Experia Box, Experia Wifi, HDMI switch (voor PSVR). In meubel: PSVR + breakout box, KPN TV ontvanger, PS4 Pro, games, AV receiver. En daarnaast nog 2 lades vol met meuk.

• Raem

[Afbeelding]
Lijkt me dat jij sowieso voor de DE gaat? :P

Pagina: 1 ... 130 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden