• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:49:
- Materiaal: de PS5 gebruikt meer materiaal voor de casing. Meer materiaal = meer kosten.
Denk dat de materiaal kosten om de case van de PS5 te maken nog wel het allergoedkoopste is aan de console, het is maar plastic, kost geen drol.

[ Voor 69% gewijzigd door Kalder op 13-09-2020 15:01 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
X-GeaR schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:57:
Misschien een hele domme vraag. Ik heb geen PS4, maar ik zou straks graag wat PS4-games willen spelen (bijv de Assassins Creed-games) op de PS5 DE. Kan ik deze games straks gewoon downloaden in de PlayStation Store? Zijn de prijzen anders op PS4 dan PS5?
Er zijn nog geen details over bekend gemaakt, maar er is BC, dus PS4 titels moeten gewoon gaan werken. Er is maar 1 versie in dat geval, dus ik zou niet weten waarom de prijzen anders zijn.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

Misschien een hele domme vraag. Ik heb geen PS4, maar ik zou straks graag wat PS4-games willen spelen (bijv de Assassins Creed-games) op de PS5 DE. Kan ik deze games straks gewoon downloaden in de PlayStation Store? Zijn de prijzen anders op PS4 dan PS5?
Sony heeft bij mijn weet nog niet officieel kenbaar gemaakt wat de Backward Compatibility situatie is van PS5 met PS4, anders dan 'most games'. Als we er vanuit gaan dat PS5 de PS4 games kan spelen, dan zouden er in jouw geval theoretisch vier opties kunnen zijn:
1. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 met dezelfde graphics en performance als op de PS4 (PS4 Mode)
2. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 zoals het op een PS4 Pro zou draaien, misschien ietsje beter
3. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 met een gratis next-gen update
4. Assasisn Creed PS4 draait op de PS5 met een betaalde next gen update

Opties 1 t/m 3 zijn gratis (voor jou), er vanuit gaande dat jij het spel al hebt gekocht. Voor opties 3 en 4 moet de ontwikkelaar de game patchen/ eraan werken om het te verbeteren.
Kalder schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:00:
[...]

Denk dat de materiaal kosten om de case van de PS5 te maken nog wel het allergoedkoopste is aan de console, het is maar plastic, kost geen drol.
Het zal netto niet veel meer kosten maar het neemt niet weg dat er meer materiaal in is verwerkt.

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-09-2020 15:06 ]

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wat hebben we hier toch veel experts en analisten die het beter weten dan Sony zelf wat de prijs zal worden. Onze experts weten zelfs al de kostprijs voor een PS5.

Een welles nietes verhaal over 500/550/600 heeft 0 zin. Voor de één is 600 overpriced, voor de ander niet. Laten we dat maar door Sony bepalen woensdag. Volgens mij hebben we ondertussen al alles besproken hier, nu nog 3 dagen wachten ;)

• bram1984
Cory Barlog is een beetje aan het teasen op Twitter. Heeft ook zijn header kort aangepast gehad in de vorm van een een GoW afbeelding. Zou wat zijn als we de nieuwe GoW te zien krijgen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:29
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:02:
[...]

Sony heeft bij mijn weet nog niet officieel kenbaar gemaakt wat de Backward Compatibility situatie is van PS5 met PS4, anders dan 'most games'. Als we er vanuit gaan dat PS5 de PS4 games kan spelen, dan zouden er in jouw geval theoretisch vier opties kunnen zijn:
1. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 met dezelfde graphics en performance als op de PS4 (PS4 Mode)
2. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 zoals het op een PS4 Pro zou draaien, misschien ietsje beter
3. Assasins Creed PS4 draait op de PS5 met een gratis next-gen update
4. Assasisn Creed PS4 draait op de PS5 met een betaalde next gen update

Opties 1 t/m 3 zijn gratis (voor jou), er vanuit gaande dat jij het spel al hebt gekocht. Voor opties 3 en 4 moet de ontwikkelaar de game patchen/ eraan werken om het te verbeteren.

[...]

Het zal netto niet veel meer kosten maar het neemt niet weg dat er meer materiaal in is verwerkt.
De populairste 100 PS4 games zijn al getest en werkend bevonden in maart 2020, de PS5 GPU heeft drie modes:
- PS5 native
- PS4pro
- PS4
Sony heeft voor de hardware weg gekozen, wat betekent dat PS4 games out of the box zullen werken. Enige slag om de arm die ze houden is dat sommige games wat onvoorspelbare zaken kunnen vertonen, zoals 30fps games waarbij animaties dan te snel lopen. Die zullen dan een stukje software nodig hebben (patch) om ze normaal te laten lopen.

BC is nooit 100% out of the box, zelfs niet als je dit in software doet of in VM's. Overigens behoort AC tot de top-100 meestverkochte games op de PS4, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:17:
Cory Barlog is een beetje aan het teasen op Twitter. Heeft ook zijn header kort aangepast gehad in de vorm van een een GoW afbeelding. Zou wat zijn als we de nieuwe GoW te zien krijgen.
Beetje saaie header nu:

https://twitter.com/corybarlog

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 18:47
In zo'n geval zou ik juist wel gaan voor de disc versie. Oude AC games koop je voor een prikkie waardoor je de meerprijs er zo uit hebt.

Untappd: Kapitein_Merijn

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:26:
[...]

De populairste 100 PS4 games zijn al getest en werkend bevonden in maart 2020, de PS5 GPU heeft drie modes:
- PS5 native
- PS4pro
- PS4
Sony heeft voor de hardware weg gekozen, wat betekent dat PS4 games out of the box zullen werken. Enige slag om de arm die ze houden is dat sommige games wat onvoorspelbare zaken kunnen vertonen, zoals 30fps games waarbij animaties dan te snel lopen. Die zullen dan een stukje software nodig hebben (patch) om ze normaal te laten lopen.

BC is nooit 100% out of the box, zelfs niet als je dit in software doet of in VM's. Overigens behoort AC tot de top-100 meestverkochte games op de PS4, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Zolang Sony het niet bevestigd zullen we hierover blijven discussiëren. Het is aannemelijk dat de PS5 verregaande BC zal ondersteunen. Het zou niet aannemelijk moet zijn maar bevestigd. Wat houdt ze tegen? Misschien dat ze daar eindelijk woensdag uitsluitsel over kunnen geven.

• Trishul
HollovVpo1nt schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:46:
[...]

Zolang Sony het niet bevestigd zullen we hierover blijven discussiëren. Het is aannemelijk dat de PS5 verregaande BC zal ondersteunen. Het zou niet aannemelijk moet zijn maar bevestigd. Wat houdt ze tegen? Misschien dat ze daar eindelijk woensdag uitsluitsel over kunnen geven.
Ik kwam nog dit artikel tegen van Eurogamer dat wel mooi samenvat van wat we tot nu toe weten: https://www.eurogamer.net...mpatible-playstation-6300

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-11 16:46
Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:26:
[...]

- PS5 native
- PS4pro
- PS4

Ook wel benieuwd hoe dat uiteindelijk precies gaat werken. Best wel wat PS4 games die ik graag zou willen spelen (Horizon Zero Dawn het graagst), dus ben benieuwd met wat voor graphics etc dat dan gaat draaien. Gok dat die prima zal draaien op de PS5. Al weet ik ook niet hoeveel PS4 games we ook echt zullen kopen; het aanbod van pure PS5 games ziet er best imposant uit, dus daar gaan we druk zat mee zijn, helemaal gezien we voor onze Xbox One X ook nog een enorme backlog hebben.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
bram1984 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:17:
Opzicht wel maar dan moet het geen cgi trailer zijn van een GoW game die pas over 4 jaar uitkomt. Dan liever andere games die in 2021 of op zijn laatst 2022 uitkomen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
Chaoss schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:07:
[...]

Opzicht wel maar dan moet het geen cgi trailer zijn van een GoW game die pas over 4 jaar uitkomt. Dan liever andere games die in 2021 of op zijn laatst 2022 uitkomen.
Ik verwacht 'm uiterlijk 2022/2023. Moet ook wel een beetje gespreid blijven. We worden al aardig verwend het komende jaar.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Zijn vader is in ziekenhuis opgenomen met Corona, ook zijn zus en haar hele gezin zijn besmet er mee dus ik denk dat ie aan andere dingen op dit moment denkt

• bram1984
HZD FW zangeres 👀

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:40
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhzAYguX0AA5wyh?format=jpg&name=medium

• Kalder
Zijn Aurea en Enigma de codenamen voor de PlayStations? Anyway het is nog steeds exact wat ik verwacht had, 400 en 500 :)
Kan natuurlijk ook gewoon weer een placeholder prijs zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 13-09-2020 19:23 ]

Verwijderd

Als dat waar is heeft Sony de sweetsspot te pakken d:)b checkmate _/-\o_

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:23:
Als dat waar is heeft Sony de sweetsspot te pakken d:)b checkmate _/-\o_
Sweet spot? Ik denk niet dat Sony überhaupt iets anders kan... PS5 kan je "onmogelijk" meer voor vragen dan je concurrent, zeker als die (op papier) krachtiger is. Reageren op de Series S is ook niet mogelijk, dan moeten ze veel te veel inleveren.

Dan is 499 en 399 de enige logische prijs, in mijn ogen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Als dat waar is lijkt dat me ook de sweet spot. En dan vrees ik voor de concurrent dat ze buiten de VS geen kans maken met de XSX. Alleen de XSS kan een succes worden. Bizar goedkoop eigenlijk gezien ze met 499/599 ook gewoon marktleider zouden blijven, meer mensen voor de DE zouden gaan (waardoor meer inkomsten bij verkoop games) en ze toch 100 per console extra zouden krijgen die toch al verkocht zouden worden. Maar goed, ze weten heus wel wat ze doen en alles zal een wel afgewogen beslissing zijn. En de focus ligt waarschijnlijk meer op de VS-markt

[ Voor 48% gewijzigd door Steven030 op 13-09-2020 19:34 ]

FabianNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:26:
[...]

Sweet spot? Ik denk niet dat Sony überhaupt iets anders kan... PS5 kan je "onmogelijk" meer voor vragen dan je concurrent, zeker als die (op papier) krachtiger is. Reageren op de Series S is ook niet mogelijk, dan moeten ze veel te veel inleveren.

Nouja ik denk vanaf het begin al dat de gewone PS sowieso 499 zou kosten en dat de concullega's onder hun eigenlijke prijs zijn gaan zitten. Sony doet dat nu ook met de DE versie, maar hopen dat verschil terug te verdienen met de online sales :)

(Mocht 499 en 399 kloppen)

• bram1984
[...]

Mwah. Als ze al een keer meer kunnen vragen, dan is het wel nu. Op 499 en 599 (ik hoop het niet, voor alle duidelijkheid) verwacht ik dat ze ook veruit het meest zullen verkopen. Maar voor nu verwacht ik dat ze niet hoger dan 499 gaan. En dan 399/449 voor de DE.

Verwijderd

[...]

4k 60fps capabel console voor maar 399 dat noem ik de sweetspot :9~

• Kalder
[...]

volledig mee eens, plus de vraag naar PS5 is groot genoeg dat de consoles de eerste weken toch overal uitverkocht gaan zijn met een prijs van 400/500, dus het heeft weinig zin om lager te gaan zitten, en wat je zegt, ze zullen ook niet hoger gaan zitten dan Xbox, dat zou gewoon weer exact zo'n PS3 fiasco opleveren.

• Trishul
Eh, ik denk dat jullie een beetje de kracht van het PlayStation merk onderschatten... Zelfs de PS3 met de slechtste launch ooit heeft nog 80+ miljoen weten te verkopen. PS2 155 miljoen en PS4 tot nu toe 110 miljoen.

Ze kunnen ook 499 en 599 vragen zonder problemen. Waarom? Kijk eens naar de uitleg van Simon Sinek waarom men voor je product/dienst kiest. Een Golf 2.0 TSI is ook sneller dan een Mercedes A180, maar toch is die laatste duurder...

• Kalder
Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:42:
Eh, ik denk dat jullie een beetje de kracht van het PlayStation merk onderschatten... Zelfs de PS3 met de slechtste launch ooit heeft nog 80+ miljoen weten te verkopen. PS2 155 miljoen en PS4 tot nu toe 110 miljoen.

Ze kunnen ook 499 en 599 vragen zonder problemen. Waarom? Kijk eens naar de uitleg van Simon Sinek waarom men voor je product/dienst kiest. Een Golf 2.0 TSI is ook sneller dan een Mercedes A180, maar toch is die laatste duurder...
En toch worden er van de Golf 2.0 TSI er meer verkocht dan van de Mercedes A180... Hou eens op met die loze vergelijkingen. Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk mensen de PS5 laten kopen, dat doe je niet door de prijs op te drijven ten opzichte van de concurrent.

En @Trishul Je vergeet er even bij te zetten dat de PS3 pas in de latere jaren, toen er een slim versie kwam enzo, echt goed is gaan verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 13-09-2020 19:54 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:49
Bij €499 voor de DE kan het verkeerd uitpakken voor Sony. Fanatieke gamers weten wat ze hebben willen, de casuals zien in de winkel een verschil van €200 met een andere console. Lijkt me niet dat Sony dat gaat doen. Ik hoop zelf op €399 maar dat zal bij hopen blijven.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• NotSoSteady
Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:42:

De cijfers die je plaatst laten juist zien dat de prijs er wel toe doet.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zullen we gewoon 3 dagen wachten ik ga er vanuit :P dat we dan de prijs weten.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Chaoss schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:33:
Graag. Want nog 10 pagina’s op prijs vechten zit ik eigenlijk niet op te wachten.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18

Edd

Chaoss schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:33:
Mogen we dan ook een release-datum? Want dan hebben we dat ook maar gehad :P

-

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:55
Edd schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:39:
[...]

Mogen we dan ook een release-datum? Want dan hebben we dat ook maar gehad :P
en dan ook alle launchgames? :P

nothing stops this train

MoldyInko schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:36:
[...]

Graag. Want nog 10 pagina’s op prijs vechten zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Gewoon het topic dicht laten tot woensdag dan maar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat ze woensdag flink wat Kena gameplay is als goedmakertje voor het uitstel.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:34
Wat zullen de mods blij zijn als alle details, datums en prijzen bekend zijn. Geen onzinnig versus discussies meer mogelijk :+

Nog maar 3 dagen wachten!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Dit is het enige wat Sony maximaal kan met de prijzen. Toch denk ik dat ze misschien wel even diep moeten gaan met de goedkoopste versie en € 50,00 eraf moeten doen. Het kost ze nu € 50,00 verlies, maar die verdienen ze terug aan de digitale aankopen en dan is de Sony PlayStation 5 ook interessanter naast de concurrenten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:14:
[...]

Dit is het enige wat Sony maximaal kan met de prijzen. Toch denk ik dat ze misschien wel even diep moeten gaan met de goedkoopste versie en € 50,00 eraf moeten doen. Het kost ze nu € 50,00 verlies, maar die verdienen ze terug aan de digitale aankopen en dan is de Sony PlayStation 5 ook interessanter naast de concurrenten.
Hoezo is een 399 PS5 niet interessant dan :? 4k 60fps, next gen controller, toegang tot dikke IP's, Next gen SSD......

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:19:
[...]

Hoezo is een 399 PS5 niet interessant dan :? 4k 60fps, next gen controller, toegang tot dikke IP's, Next gen SSD......
Voor ons wel, maar voor de mainstream COD/FIFA/Fortnite gamer veel minder. Die willen gewoon vaak zo goedkoop mogelijk ‘verder’.

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:12:
[...]

Voor ons wel, maar voor de mainstream COD/FIFA/Fortnite gamer veel minder. Die willen gewoon vaak zo goedkoop mogelijk ‘verder’.
Tja die kopen ook gewoon wat hun vrienden kopen of wat ze al hadden en gemiddeld gezien zal dat een playstation zijn :P

• Kyhfin
  • Laatst online: 09-11 11:34
Zoals ik al eerder gepost had denk ik eraan om een ps5 te kopen ipv mijn pc te upgraden. Met name voor AC Valhalla, Cyberpunk, PS exclusives (ook Ps4 games) en toekomstige games.

Nu heb ik uiteraard een flinke digitale steam collectie met nog wel wat games die ik kan spelen (o.a. DragonBall Z Kakarot, SW Jedi Fallen Order, Desperados 3, etc) , maar Red Dead Redemption 2 gaat echt niet soepel. Die zou ik dan dus jammer genoeg opnieuw moeten kopen, maar bespaard mij denk ik meer dan mijn pc upgraden en waarschijnlijk zou ik dan nog wachten.

Mijn vraag is echter mocht ik voor een Ps5 gaan is er qua game-prijzen dan een aanzienlijk verschil om fysieke games te kunnen kopen? Mijn voorkeur heeft digitale versies want dat schijfje wisselen bij de PS3 vond ik ook altijd irritant. Echter, het lijkt erop wat ik zo kan vinden dat bij Ps4 games de digitale versies veel duurder zijn?

• Jumpman
Kyhfin schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:20:
Zoals ik al eerder gepost had denk ik eraan om een ps5 te kopen ipv mijn pc te upgraden. Met name voor AC Valhalla, Cyberpunk, PS exclusives (ook Ps4 games) en toekomstige games.

Nu heb ik uiteraard een flinke digitale steam collectie met nog wel wat games die ik kan spelen (o.a. DragonBall Z Kakarot, SW Jedi Fallen Order, Desperados 3, etc) , maar Red Dead Redemption 2 gaat echt niet soepel. Die zou ik dan dus jammer genoeg opnieuw moeten kopen, maar bespaard mij denk ik meer dan mijn pc upgraden en waarschijnlijk zou ik dan nog wachten.

Mijn vraag is echter mocht ik voor een Ps5 gaan is er qua game-prijzen dan een aanzienlijk verschil om fysieke games te kunnen kopen? Mijn voorkeur heeft digitale versies want dat schijfje wisselen bij de PS3 vond ik ook altijd irritant. Echter, het lijkt erop wat ik zo kan vinden dat bij Ps4 games de digitale versies veel duurder zijn?
Klopt. Daarom wil ik wel het schijfje wisselen en ik heb de game later fysiek wat ik gewoon leuk vindt (ook al mis ik de dat ome patch en de andere zoveel). Tevens kan ik games kopen en weer door verkopen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38

Op disc is gemiddeld gezien fors goedkoper. Zeker als je het kopen van gebruikte games meerekent en al helemaal als je je eigen game op disc weer verkoopt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 13:38

Niek_1981

Think Different.

Waarom niet en je pc upgraden en een ps5?
Een PC upgraden is denk ik langer bestand tegen de toekomst dan een ps5.

Ik snap je dealbreaker maar ik ben voor beiden gegaan, hetgeen je nu wel financieel moet kunnen missen natuurlijk. Mijn pc is nu volledig geupgrade en daar komt nog een PS5 bij.

Dure maanden in het verschiet dit jaar maar Corona heeft mij ook gruwelijk veel geld bespaard.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Je kan beter de DE halen en dan alle games via buitenlandse PSN's kopen. :>

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Spot the difference between Death Stranding and its DLSS 2.0 tech

https://www.rockpapershot...ng-and-its-dlss-2-0-tech/
Zonder in te zoomen dus echt niet te zien heh! Prachtig gewoon, vraag me dus sterk af of Sony iets vergelijkbaars heeft, op zijn minst denk ik dat ze een verbetering hebben gemaakt van checkerboard rendering of dat ze wat GPU extensions hebben gemaakt om te helpen met Insomniac's temporal injection methode.

Zelfs DF dacht dat de UE5 demo native 4k was en Epic moest ze vertellen dat intern het renderde op 1440p. Welke methode daar voor gebruikt is hebben ze niet verteld en denk dat dat alles te maken heeft met een Sony techniek die ze hebben gebruikt en waar nog niet over gesproken is!

Heerlijk toch dit soort tech dat je native 4k niet meer hoeft te brute forcen, tech is aanzienlijk vooruit gegaan sinds de tijden dat men 1080p op een simplistische manier moest upscalen waarbij je het wel goed kon zien!

Jammer alleen dat sommige mensen niet door hebben dat dit soort nieuwe technieken een enorm verschil gaat uitmaken met next gen.

Heb liever dat een game zo'n techniek gebruikt en dan veel meer bells & whistles aan kan gooien zodat het eindresultaat veel prachtige wordt dan als je native 4k gaat forceren.

Great times ahead!

Sneren, ook verkapt mag je gewoon achterwege laten

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 14-09-2020 07:28 ]

• bram1984
Jumpman schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:12:
[...]

Die kunnen gewoon op de current gen blijven. Die titels kan je daar ook spelen. En de F2P games zijn interessanter op een Sony/Nintendo console, want geen online abo noodzakelijk.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23

CerandoX.nl

Vides

PlayStation 5 may start at $399 in colossal 9th gen win for Sony

399 en 499, de digital edition vind ik wel interessant voor die prijs. Ik geef niet meer zo om fysieke games en heb de laatste COD’s ook digitaal gekocht voor het gemak.

[ Voor 18% gewijzigd door CerandoX.nl op 14-09-2020 07:18 ]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Ik heb er al zin in ! als sony slim is openen ze ook direct de pre orders , ik ga in ieder geval F5én bij de bekende sites woensdagavond

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ion schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:57:
[...]

Zit je alleen met al je licenties verspreid over meerdere accounts in plaats van alles op één account.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ken je iemand met die ook en PS5 gaat aanschaffen en die je geheel vertrouwd (familielid of zeer goede vriend). Dan kan je natuurlijk altijd nog dit doen om digitale aankopen te delen door 2.

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:42:
[...]
Zit je alleen met al je licenties verspreid over meerdere accounts in plaats van alles op één account.
Console als primair instellen en je kan alles starten vanaf 1 account.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Da's mijn neef :P

€499 lijkt me geweldig, maar ik denk dat het wel ietsje meer zou zijn.

Nuja, we gaan het vanzelf zien over twee dagen. Ben vooral benieuwd naar de spellen. Specs interesseren me al sinds de tijd van de X360 niet meer. Wat dat betreft ben ik echt een eindgebruiker geworden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:42:
[...]

Console als primair instellen en je kan alles starten vanaf 1 account.
Dat snap ik ;)

In een huishouden met twee consoles werkt dat truckje niet meer als je met je eigen account op de 2e console wilt spelen. Plus ik probeer het aantal accounts met gekochte licenties zoveel mogelijk te beperken om voor mijzelf overzicht te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door Caayn op 14-09-2020 08:59 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:51:
[...]
Dat snap ik ;)

In een huishouden met twee consoles werkt dat truckje niet meer als je met je eigen account op de 2e console wilt spelen. Plus ik probeer het aantal accounts met gekochte licenties zoveel mogelijk te beperken om voor mijzelf overzicht te houden.
Dit begrijp ik even niet, mijn primair staat op de PS4 van de vriendin en ik speel gewoon op mijn eigen account op de PS4 van mijzelf. Ik zie dus geen enkel probleem.

• bram1984
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:51:
[...]
Dat snap ik ;)

Jawel toch?

• Caayn
  • Niet online
RubenSaurus schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:16:
[...]

Dit begrijp ik even niet, mijn primair staat op de PS4 van de vriendin en ik speel gewoon op mijn eigen account op de PS4 van mijzelf. Ik zie dus geen enkel probleem.
Dan praat je over een scenario met twee accounts en twee consoles waar je elkaars console als home console instelt.

Als je aankopen doet in een andere PS Store, zoals bijvoorbeeld de VS, dan moet je daar een specifiek account voor hebben wat het aantal accounts naar drie verhoogd. Je kan dan alleen de spellen van het VS account met je eigen account spelen op de home console van het VS account. Zolang je één console hebt gaat het prima, wanneer je meerdere consoles hebt en meer dan twee accounts waarop je aankopen doet wordt het lastiger. Bijvoorbeeld:

Console 1: VS account (Home), mijn account, vriendin account (home)
Console 2: VS account, mijn account (home), vriendin account.

Mijn vriendin en ik kunnen zonder problemen elkaars aankopen gebruiken, maar wij kunnen enkel de aankopen van het VS account gebruiken (op onze eigen account) wanneer wij op console 1 spelen.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:26:
[...]
Dan praat je over een scenario met twee accounts en twee consoles waar je elkaars console als home console instelt.

Als je aankopen doet in een andere PS Store, zoals bijvoorbeeld de VS, dan moet je daar een specifiek account voor hebben wat het aantal accounts naar drie verhoogd. Je kan dan alleen de spellen van het VS account met je eigen account spelen op de home console van het VS account. Zolang je één console hebt gaat het prima, wanneer je meerdere consoles hebt en meer dan twee accounts waarop je aankopen doet wordt het lastiger. Bijvoorbeeld:

Console 1: VS account (Home), mijn account, vriendin account (home)
Console 2: VS account, mijn account (home), vriendin account.

Mijn vriendin en ik kunnen zonder problemen elkaars aankopen gebruiken, maar wij kunnen enkel de aankopen van het VS account gebruiken (op onze eigen account) wanneer wij op console 1 spelen.
Misschien handig om dit in je initiële post te vermelden dat het om dit specifieke scenario ging :+

• Caayn
  • Niet online
RubenSaurus schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:32:
[...]

Misschien handig om dit in je initiële post te vermelden dat het om dit specifieke scenario ging :+
Mijn originele post was in reactie op @ion die het had over buitenlandse PSN stores ;)

• Kyhfin
  • Laatst online: 09-11 11:34
Niek_1981 schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:48:
[...]

Waarom niet en je pc upgraden en een ps5?
Een PC upgraden is denk ik langer bestand tegen de toekomst dan een ps5.

Ik snap je dealbreaker maar ik ben voor beiden gegaan, hetgeen je nu wel financieel moet kunnen missen natuurlijk. Mijn pc is nu volledig geupgrade en daar komt nog een PS5 bij.

Dure maanden in het verschiet dit jaar maar Corona heeft mij ook gruwelijk veel geld bespaard.
Ja, bij mij is die keuze inderdaad omdat ik het financieel niet wil.
Vooral mijn videokaart is limiting nu, dus zou dan eerst die upgraden en later mijn processor. Nu denk ik eraan naar Ps5 te gaan, maar dan upgrade ik niet mijn pc. Dat doe ik dan later weer een keer en kan ik meeste highend games toch spelen.
[...]

Ik had zelf al even gezocht, maar wat ik zo lees hier is dat ook geen makkelijke oplossing. Ik denk dat ik gewoon extra betaal voor de disc versie. Als er backwards compatibility bij komt Heb ik ook nog veel Ps4 games die ik wellicht goedkoper kan spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kyhfin op 14-09-2020 09:54 ]

• NotSoSteady
Kyhfin schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:51:
[...]

Ja, bij mij is die keuze inderdaad omdat ik het financieel niet wil.
Vooral mijn videokaart is limiting nu, dus zou dan eerst die upgraden en later mijn processor. Nu denk ik eraan naar Ps5 te gaan, maar dan upgrade ik niet mijn pc. Dat doe ik dan later weer een keer en kan ik meeste highend games toch spelen.
[...]

Ik had zelf al even gezocht, maar wat ik zo lees hier is dat ook geen makkelijke oplossing. Ik denk dat ik gewoon extra betaal voor de disc versie. Als er backwards compatibility bij komt Heb ik ook nog veel Ps4 games die ik wellicht goedkoper kan spelen.
Op de pc zijn games wel aanzienlijk goedkoper.

• Trishul
PS5 games zullen in het begin duur zijn zoals altijd bij een nieuwe console. PS4 games zijn elke maand wel weer in een grote sale in de PS store, vooral de 1st party games. Ik heb zo een paar maanden terug GoW Digital Deluxe edition gekocht voor €14,99. Als je nu nog de PS4 games moet inhalen kun je nu je slag slaan want er wordt gestrooid met sales zowel in de PS store als in winkels.

Fysiek is er meer concurrentie en kan je soms goede deals scoren in de eerste maanden na de launch. Wat dat betreft is het een kwestie van aanbiedingensites in de gaten houden. Ik had toen eind 2013 NFS Rivals gekocht voor €40.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 15:04
Rossi46 schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:00:
[...]

Op disc is gemiddeld gezien fors goedkoper. Zeker als je het kopen van gebruikte games meerekent en al helemaal als je je eigen game op disc weer verkoopt.
Daarom ga ik ook voor de disc variant (en ik heb mijn 4K blurayspeler verkocht, dus daar heb ik er ook weer 1 van nodig), ik koop meestal een spel, speel het uit en doe het dan weer weg. Vaak kost het me dan 15-20 euro voor een spel wat net uit is, dat is vergeleken met de 70 euro die ze op PSN vragen nogal een verschil.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Martinspire

Awesomeness

[...]

De vraag is wel: blijft dat nog werken? Wie weet verandert Sony wat over het invoeren/verspreiden van codes of het openen van andere PSN locaties.

Daarnaast hoop ik dat toch eens eindelijk wat meer games ook buiten de store digitaal aan te schaffen zijn, door codes te kopen en die in te voeren. Dan heb je nog eens kans dat iets goedkoper wordt, want op PSN blijven bepaalde games veel te lang op hun volledige prijs staan, terwijl de disc-versie al langer afgeprijst is. Ik zou best games bij Mediamarkt halen voor 10 euro goedkoper, als ik hem vervolgens middels code aan mn account kan koppelen. Maar die mogelijkheid bestaat momenteel gewoon niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 12:49
Ik kijk echt wel uit naar de presentatie. De hoofdbrok gaat (weer) over de games blijkbaar, maar hoop toch dat we erna alle info gaan hebben waar we al maanden op zitten wachten...

Mijn pre-order loopt sinds maart bij Game Mania, maar ben toch bang ik er geen ga hebben op de releasedag. Het is met een bang hartje afwachten.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38
Martinspire schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
[...]

De vraag is wel: blijft dat nog werken? Wie weet verandert Sony wat over het invoeren/verspreiden van codes of het openen van andere PSN locaties.

Daarnaast hoop ik dat toch eens eindelijk wat meer games ook buiten de store digitaal aan te schaffen zijn, door codes te kopen en die in te voeren. Dan heb je nog eens kans dat iets goedkoper wordt, want op PSN blijven bepaalde games veel te lang op hun volledige prijs staan, terwijl de disc-versie al langer afgeprijst is. Ik zou best games bij Mediamarkt halen voor 10 euro goedkoper, als ik hem vervolgens middels code aan mn account kan koppelen. Maar die mogelijkheid bestaat momenteel gewoon niet.
Ik zie niet in waarom Sony dat zou willen faciliteren. Dan zit er alsnog een partij tussen die een stukje van de taart krijgt. Daar wil Sony nou juist vanaf.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• .jef
Enige manier dat ze mij gaan overtuigen om een digital only console te kopen, is als Sony andere winkels toelaat om digitaal te verkopen. Ik wil van alle promoties kunnen genieten, niet enkel die van de PSN Store. Simple as that.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 20:24
Hebben we met de PS5 een tv nodig met een HDMI 2.1 aansluiting of zijn de tv's met HDMI 2.0 ook goed?

• almiros
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07-2023
Hallo mensen,

Voor de personen die genoeg betrouwbare vrienden hebben of thuis 2 consoles hebben, en twijfelen aan een Digital versie van de PS5:

Als je nl accounts hebt: Gebruik deze gewoon en voer beide accounts in op beide consoles..
Daarnaast moet je de console van de ander instellen als jouw home console, en het account van de ander instellen als home console bij jouw eigen console. Op deze manier kruis je alle rechten op de games met elkaar. Als de ene wat koopt kan je ook spelen op jouw account en vice versa.
Dit werkt zelfs met PS plus ook al is het niet te zien in het account dat het niet heeft aangekocht.

Mocht je voor buitenlandse accounts willen gaan en wil je het simpel houden en werkbaar , hou het dan bij 1 account per persoon, dus geen 2 nederlandse en 1 us account.
Je hoeft geen nl account te hebben om spellen te spelen of online te kunnen. Enige is dat je dan je spellen niet zou kunnen sharen mocht je nog wat hebben staan op je NL account omdat dit alleen werkt met 2 accounts.

Dit doen mensen al jaren en is werkt exact hetzelfde bij de kleine concurrent;)

Vandaar dat ik mensen die twijfelen en genoeg vrienden of 2 consoles hebben altijd zou aanraden om voor een digital console te gaan omdat je zo de kosten kunt delen of maar 1 aankoop hoeft te doen voor 2 consoles thuis.

Tijdens black friday en de kerstperiode is dan het moment om inkopen te doen qua spellen;) Korting en nog delen door 2.

Ik ga voor de ps5 digital console..Hopen dat het 100 euro scheelt met de disc console, kan je 4 top-spellen van kopen met black friday.

Succes met kiezen

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:49
Rossi46 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:08:
[...]

Ik zie niet in waarom Sony dat zou willen faciliteren. Dan zit er alsnog een partij tussen die een stukje van de taart krijgt. Daar wil Sony nou juist vanaf.
Kan Sony dat aan om dan voortaan zelf alle consoles te gaan verzenden? Want winkels zullen de consoles dan niet meer willen verkopen als ze er verder niets meer aan kunnen verdienen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• ArthurMorgan
  • Niet online
DoubleDutch schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:11:
Hebben we met de PS5 een tv nodig met een HDMI 2.1 aansluiting of zijn de tv's met HDMI 2.0 ook goed?
Dat gaat prima werken, alleen heb je dan dus niet de voordelen van HDMI 2.1. Maar verder gewoon 4k als je TV dat heeft en HDR etc etc.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als je in maart al hebt gereserveert dan sta je aardig hoog neem ik aan? Dan lijkt de kans me juist wel groot. Heb zelf een reeservering bij de Mediamarkt looen en sta ook vrij hoog.

Ben zeker benieuwd naar de presentatie van woensdag, hopelijk komt al het nieuws in 1x.

• bram1984
Serieuze vraag? De mensen die een 2.1 TV hebben zijn bij wijze van spreken op 1 hand te tellen. Het zou op z'n zachts gezegd compleet gestoord zijn als je verplicht een nieuwe high-end TV moet kopen.

• NotSoSteady
Rossi46 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:08:
[...]

Ik zie dat helaas ook niet snel gebeuren. Heb hier ook nog een Xbox One staan en moet zeggen dat het bij Microsoft een stuk eenvoudiger is. Gisteren Tony Hawk aangeschaft voor 27 euro met een US-key. Het enige wat ik daarvoor hoefde te doen is even een VPN gebruiken, maar geen gedoe met verschillende accounts.

• bram1984
.jef schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:07:
Ik kijk echt wel uit naar de presentatie. De hoofdbrok gaat (weer) over de games blijkbaar, maar hoop toch dat we erna alle info gaan hebben waar we al maanden op zitten wachten...

Mijn pre-order loopt sinds maart bij Game Mania, maar ben toch bang ik er geen ga hebben op de releasedag. Het is met een bang hartje afwachten.
Dan plaats je nog een reservering bij 1 of 2 andere winkels.

• .jef
bram1984 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dan plaats je nog een reservering bij 1 of 2 andere winkels.
Plan is dan ook om dat te doen bij bol of coolblue van zodra de pre-orders daar openen. :-)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Martinspire schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
[...]

Geoblocking is niet legaal, dus ik wil het ze wel eens zien proberen.

• Caayn
  • Niet online
ion schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:40:
[...]

Is dat niet enkel het geval binnen de EU?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Martinspire

Awesomeness

ion schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:40:
[...]

Maar het niet afdragen van belasting op transacties is toch wel illegaal?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DoubleDutch
bram1984 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:23:
[...]

Serieuze vraag? De mensen die een 2.1 TV hebben zijn bij wijze van spreken op 1 hand te tellen. Het zou op z'n zachts gezegd compleet gestoord zijn als je verplicht een nieuwe high-end TV moet kopen.
Ja dit is een serieuze vraag, heb begrepen dat hdmi 2.1 voor 4K 120Hz zou zijn en dat de playstation 5 dit ondersteund in sommige games. 🤔

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-11 17:19
DoubleDutch schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:50:
[...]

Ja dit is een serieuze vraag, heb begrepen dat hdmi 2.1 voor 4K 120Hz zou zijn en dat de playstation 5 dit ondersteund in sommige games. 🤔
Dat klopt ook wel maar 4K 60 Hz of zelfs 1080P 60 Hz gaat ie ook gewoon ondersteunen. Heb je een HDMI 2.1 TV dan kan je sommige games tot in 120 FPS spelen wat natuurlijk gaaf is maar het is absoluut geen vereiste.

• DoubleDutch
ZeroY85 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:53:
[...]

Dat klopt ook wel maar 4K 60 Hz of zelfs 1080P 60 Hz gaat ie ook gewoon ondersteunen. Heb je een HDMI 2.1 TV dan kan je sommige games tot in 120 FPS spelen wat natuurlijk gaaf is maar het is absoluut geen vereiste.
Dit is dus de overwinning die ik aan het maken ben met het kopen van een nieuwe TV, maar als er straks maar een paar games uit komen met 120 Hz ondersteuning is het het geld niet waard, misschien wachten op betaalbare tv's met HDMI 2.1

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04

BM

Moderator Spielerij
De PS5 (en z'n buurman) gaan gewoon werken met de TV's en kabels die je nu hebt liggen. Het is natuurlijk wel zo dat áls een game 120fps ondersteund (of welke andere nieuwe HDMI feature) je daar zelf ook de bijbehorende hardware voor moet hebben om daar optimaal gebruik van te maken. Heb je die niet weet ik 99,9% zeker dat de console netjes 'terugschaalt' naar een ondersteunde modus.

De fabrikanten zouden wel gek zijn om HDMI 2.0/2.1 te gaan verplichten. Dat beperkt de afzetmarkt uuuh, nogal :p (zoals @bram1984 al terecht aankaart)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 14-09-2020 11:59 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-11 17:19
DoubleDutch schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:57:
[...]

Dit is dus de overwinning die ik aan het maken ben met het kopen van een nieuwe TV, maar als er straks maar een paar games uit komen met 120 Hz ondersteuning is het het geld niet waard, misschien wachten op betaalbare tv's met HDMI 2.1
Nou ja, het zal zo zijn dat als je een HDMI 2.1 TV hebt de default output 4K/120 Hz is dus ook de UI zal in 120 Hz draaien. Er zijn al best wat games aangekondigd die in die mode draaien maar het zal met name van belang zijn voor snelle actiegames zoals shooters als COD en Rainbow Six Siege (die gaan het ook supporten). Overigens zijn er al genoeg TV’s die het supporten zoals de LG OLED serie vanaf 2019 (B/C/E 9 serie) maar ook Samsung en later dit jaar komen er nog veel meer van bijv Sony zelf ook. Mijn advies is: wil je op dit moment het mooiste/beste ga voor een LG OLED 2019/2020 model maar kan je nog even wachten doe dan dat want zodra de next-gen consoles op de markt zijn gaat het hard en begin volgend jaar zal het aanbod veel groter zijn.

• bram1984
DoubleDutch schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:50:
[...]

Ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat alles daaronder ineens niet meer werkt. Dat is ondenkbaar. Alles met HDMI werkt.

Ik zou voor 120fps overigens geen nieuwe TV kopen hoor. Ik verwacht dat die titels op 2 handen te tellen zijn straks (de grotere althans). Vooral als games meer demanding worden gaan we voornamelijk 60 en 30 fps zien. Waar het vooral interessant voor is, is VRR. Maar dat wil ik ook eerst even aankijken. Ik heb nu een 2017 OLED TV en die gaat eigenlijk nog wel prima. Ik ben sowieso niet echt gevoelig voor kleine framedipjes en screen tearing is me ook nog nooit opgevallen, dus als blijkt dat de meeste games gewoon keurig stabiel framerates hebben, dan zie ik geen noodzaak om te upgraden,

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoewel de LGs er wat problemen mee hebben, gaat VRR ook wel echt een verbeterde game ervaring geven natuurlijk. Dat was voor mij meer een reden om voor een 2.1 TV te gaan dan die 120Hz.

• bram1984
ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:06:
Hoewel de LGs er wat problemen mee hebben, gaat VRR ook wel echt een verbeterde game ervaring geven natuurlijk. Dat was voor mij meer een reden om voor een 2.1 TV te gaan dan die 120Hz.
Jammer (maar ook logisch) dat je nergens online een goede vergelijking kunt zien (of weet iemand er een?).

• DoubleDutch
Denk dat ik dan nog maar even wacht met de aanschaf van een nieuwe tv. 👍

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:11:
[...]

Jammer (maar ook logisch) dat je nergens online een goede vergelijking kunt zien (of weet iemand er een?).
Dat gaat sowieso niet werken. Youtube (of eigenlijk filmpjes in het algemeen) bijvoorbeeld heeft geen VRR. En dan moet je scherm het natuurlijk ook aan kunnen.

Maar kijk gewoon bij een kennis met een freesync/gsync monitor naar gamen met dat aan en uit. Dat levert hetzelfde op als VRR bij de consoles straks.

• bram1984
ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:14:
[...]

Dat gaat sowieso niet werken. Youtube (of eigenlijk filmpjes in het algemeen) bijvoorbeeld heeft geen VRR. En dan moet je scherm het natuurlijk ook aan kunnen.

Maar kijk gewoon bij een kennis met een freesync/gsync monitor naar gamen met dat aan en uit. Dat levert hetzelfde op als VRR bij de consoles straks.
Maar dat is dan met een PC, waar variabele framerates veel meer gemeengoed zijn. In principe is het doel van een console game dev altijd om een zo stabiel mogelijke framerate te krijgen. Met de kracht van de next gen consoles gaat dat hopelijk ook wat makkelijker. Als een game gewoon straks 60 fps is straks, wat gaat VRR dan nog toevoegen?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Begin inmiddels best wel warm te lopen voor Godfall. DMC meets Dark Souls meets God of War. Heb ik toch nog een mooi excuus om bij de launch een PS5 te kopen :P

Weet iemand of Godfall 120fps gaat draaien ook?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

bram1984 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:20:
[...]

Maar dat is dan met een PC, waar variabele framerates veel meer gemeengoed zijn. In principe is het doel van een console game dev altijd om een zo stabiel mogelijke framerate te krijgen. Met de kracht van de next gen consoles gaat dat hopelijk ook wat makkelijker. Als een game gewoon straks 60 fps is straks, wat gaat VRR dan nog toevoegen?
Ik zou een stabiele framerate op consoles alles behalve gemeengoed willen noemen. Er zijn heel weinig games die ik zo kan bedenken die 60fps zouden moeten zijn en die dat ook consistent vast houden. CoD en Battlefield in ieder geval niet.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Het lijkt me vrijwel zeker dat HDMI 2.0 ondersteund wordt, anders verliest Sony een gigantische hoeveelheid klanten!

Edit: excuses voor spuit 11.

[ Voor 4% gewijzigd door disguisedpotato op 14-09-2020 13:18 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:06:
Daarom ben ik juist gegaan voor HDMI 2.1 én 120hz + VRR (ook al komen die nog met een update).

Zolang developers nog steeds moeite hebben om stabiele framerates (ongeacht het platform) te halen is VRR een welkome toevoeging.

• bram1984
yinx84 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:30:
Begin inmiddels best wel warm te lopen voor Godfall. DMC meets Dark Souls meets God of War. Heb ik toch nog een mooi excuus om bij de launch een PS5 te kopen :P

Volgens mij is dat nog niet bekend, maar 60fps verwacht ik zeker.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
yinx84 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:30:

Ik vind het verkorten van de laadtijden in PS4 games en sneller interface en hogere frame rate etc al reden genoeg om er een bij launch te kopen. Waarom niet nu al daarvan genieten, als ik anders toch een PS5 ga halen ergens in 2021 als H:FW uitkomt (voor mij op dit moment de system seller)! Dan ga ik er vanuit dat hij tegen die tijd niet goedkoper is.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
disguisedpotato schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:49:
[...]

Ik vind het verkorten van de laadtijden in PS4 games en sneller interface en hogere frame rate etc al reden genoeg om er een bij launch te kopen. Waarom niet nu al daarvan genieten, als ik anders toch een PS5 ga halen ergens in 2021 als H:FW uitkomt (voor mij op dit moment de system seller)! Dan ga ik er vanuit dat hij tegen die tijd niet goedkoper is.
Precies mijn gedachte, nieuwe console, opnieuw garantie, meeste PS4 games gaan beter en sneller draaien, en als ik daar meteen van kan genieten, dan ga ik echt niet wachten, en ik verwacht ook geen prijsdaling binnen 6 maanden na release.

• laugh
  • Niet online
Geen paniek... De meeste mensen zullen nog gewoon een 1080p televisie gebruiken. Niemand staat te springen om duizend of meer uit te geven voor een nieuwe televisie met HDMI 2.1, puur om een PS5 te kunnen aansluiten.

Bovendien is nog maar de vraag hoeveel games echt die 120fps aan kunnen op 4K. Geniet van de PS5 met de TV die je nu hebt, en heb je geld teveel en zoek je naar een upgrade, ga dan zoeken naar een nieuwe televisie. Wacht nou meer eerst even tot we meer weten, dan kan je volgend jaar wel naar een nieuwe televisie zoeken als je dat echt nodig vindt.

• yinx84
laugh schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:54:
Geen paniek... De meeste mensen zullen nog gewoon een 1080p televisie gebruiken. Niemand staat te springen om duizend of meer uit te geven voor een nieuwe televisie met HDMI 2.1, puur om een PS5 te kunnen aansluiten.

Bovendien is nog maar de vraag hoeveel games echt die 120fps aan kunnen op 4K. Geniet van de PS5 met de TV die je nu hebt, en heb je geld teveel en zoek je naar een upgrade, ga dan zoeken naar een nieuwe televisie. Wacht nou meer eerst even tot we meer weten, dan kan je volgend jaar wel naar een nieuwe televisie zoeken als je dat echt nodig vindt.
Nou, aangezien mijn huidige tv bijna 8 jaar oud is ga ik wel voor een vervanger. Vandaar dat ik in eerste instantie ook naar Godfall neig... die kleuren icm OLED en HDR gaat een leuke showcase worden :P

• laugh
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:56:
[...]

Nou, aangezien mijn huidige tv bijna 8 jaar oud is ga ik wel voor een vervanger. Vandaar dat ik in eerste instantie ook naar Godfall neig... die kleuren icm OLED en HDR gaat een leuke showcase worden :P
Je hebt de context verkeerd begrepen. Het ging er voornamelijk om dat je persé een TV met HDMI 2.1 moet hebben om een PS5 te kunnen aansluiten, en dat oudere televisies dus incompatible zijn met de PS5. Dat is dus onwaar.

8 Jaar oude televisie, go for it ;). Maar als je kan wachten zou ik eerst gewoon even afwachten tot je meer weet over de PS5 om een betere keuze te maken als de PS5 een belangrijke factor is voor de keuze van de TV. Ik kan ook niet in je portemonnee kijken. Als je het geld hebt, dan kan je ook voor alle features gaan. Maar ik twijfel toch wel hoeveel games nou echt profiteren van HDMI 2.1. We zullen het zien.

• yinx84
laugh schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:06:
[...]

Je hebt de context verkeerd begrepen. Het ging er voornamelijk om dat je persé een TV met HDMI 2.1 moet hebben om een PS5 te kunnen aansluiten, en dat oudere televisies dus incompatible zijn met de PS5. Dat is dus onwaar.

8 Jaar oude televisie, go for it ;). Maar als je kan wachten zou ik eerst gewoon even afwachten tot je meer weet over de PS5 om een betere keuze te maken als de PS5 een belangrijke factor is voor de keuze van de TV. Ik kan ook niet in je portemonnee kijken. Als je het geld hebt, dan kan je ook voor alle features gaan. Maar ik twijfel toch wel hoeveel games nou echt profiteren van HDMI 2.1. We zullen het zien.
De keuze voor mij is makkelijk. Ik wil een OLED tv maar er past niet groter de een 48 inch in m'n tv-hoek. Pas recent zijn er twee OLED modellen beschikbaar op de markt in dat formaat: één van Sony en één van LG. De eerste ondersteund geen HDMI 2.1 (ironisch gezien), dus ga ik voor de LG. Dat die ook alle snufjes aan boord heeft seals the deal.

pricewatch: LG OLED48CX6LB Zwart
Pagina: 1 ... 127 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden