• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:02
Jesp_J schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:04:
Beetje offtopic: Maar in de link hieronder zie je de Xbox Series S reveal trailer met daarin wat specs. Lijkt me niet dat Sony hier rekening mee hoeft te houden wat betreft prijs voor de PS5's. Maar de PS4 pro is nu wel echt te duur in verhouding.

[YouTube: Xbox Series S reveal trailer]

• 1440p gaming at 120fps
• 512GB SSD
• ray tracing support
Hoezo is de ps4 pro nu in verhouding te duur? Het is niet alsof de Xbox nu ineens playstation spellen afspeelt dus als je geen geld hebt voor een ps5 is een ps4 pro nog steeds erg aantrekkelijk.

Doe die van mij weg voor 150 euro zonder controller, prikkie. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 08-09-2020 14:22 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Ambition88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:21:
[...]

Hoezo is de ps4 pro nu in verhouding te duur? Het is niet alsof de Xbox nu ineens playstation spellen afspeelt dus als je geen geld hebt voor een ps5 is een ps4 pro nog steeds erg aantrekkelijk.

Doe die van mij weg voor 150 euro zonder controller, prikkie. :+
De PS4 Pro heeft in tegenstelling tot andere consoles, met name vorige generaties, geen prijsverlaging gehad. Natuurlijk is de Pro via dealtjes hier en daar best voor 350 euro of zelfs lager te krijgen maar officieel is de prijs sinds 2016 al 399 euro.
Deels laat dat de kracht van het PlayStation merk zien, maar ook zeker het gebrek aan goede concurrentie.

En met de nieuwe generatie aan de horizon en de prijsaankondiging van de RTX 3000 serie, zou je best kunnen stellen dat de PS4 Pro in verhouding aan de dure kant is.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:55:
[...]

Ik verwacht dat ze echt geen € 600,00 gaan vragen voor de PS5 non-digital en € 500,00 voor de digitale PS5. De geschiedenis heeft (meerdere keren) uitgewezen dat het hoogst onverstandig is om je console te hoog in de markt te zetten. En € 600,00 is te hoog voor de gemiddelde consument. Als je daarna een offensief moet inzetten en je console in prijs verlaagd, ben je eigenlijk al te laat.

Ook Sony wil gelijk knallen en de sales domineren (dan willen nog meer mensen je console) vanaf dag 1. En dat gaat niet lukken met een console van € 600,00 of een digitale versie van € 500,00 als je concurrent een stuk goedkoper is.

Sony heeft ook niet meteen killergames klaarliggen volgens mij, die release window is nog wel wat ruim. Ik denk echt dat mensen zich vergissen in wat een prijs kan doen.
Misschien minder, maar met 500 en 600 gaat Sony ook domineren, helemaal als de vraag groter is dan het aanbod (wat zo lijkt te gaan zijn).

En Sony heeft geen killer games klaarliggen? Ik denk dat je de kracht van Spider-Man een beetje onderschat. De PS4 versie stond onlangs nog in de UK top 10, drie jaar na release. Een Spider-Man game als launch titel is heel erg slim. Daarbij is R&C een launch window game, GT7 vermoedelijk ook en heeft Demon's Souls al een rating gekregen in Korea, wat erop wijst dat die ook niet al te lang meer op zich laat wachten. En dan zijn er nog wat kleinere exclusieve titels. Lijkt me toch niet verkeerd voor een console launch (window).

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:30
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:57:
[...]

Misschien minder, maar met 500 en 600 gaat Sony ook domineren, helemaal als de vraag groter is dan het aanbod (wat zo lijkt te gaan zijn).

En Sony heeft geen killer games klaarliggen? Ik denk dat je de kracht van Spider-Man een beetje onderschat. De PS4 versie stond onlangs nog in de UK top 10, drie jaar na release. Een Spider-Man game als launch titel is heel erg slim. Daarbij is R&C een launch window game, GT7 vermoedelijk ook en heeft Demon's Souls al een rating gekregen in Korea, wat erop wijst dat die ook niet al te lang meer op zich laat wachten. En dan zijn er nog wat kleinere exclusieve titels. Lijkt me toch niet verkeerd voor een console launch (window).
Ik betwijfel echt of het verstandig is om je console voor die prijs in de winkel te leggen en je concurrent daar ruim onder zit.

Tuurlijk zullen ze aardig verkopen, maar ik verwacht een stuk minder dan wanneer ze de duurste voor 500,00 op de markt zouden zetten. Dat moet je dan maar weer zien in te lopen straks.

Spiderman is inderdaad een topgame en is een slimme zet. Ratchet vind ik fantastisch, maar is toch nooit in de sales een ernome uitschieter geweest? Ik doel echt meer op een game die de hele wereld MOET hebben en daarom de hogere prijs zou rechtvaardigen.

• bram1984
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:04:
[...]

Ik betwijfel echt of het verstandig is om je console voor die prijs in de winkel te leggen en je concurrent daar ruim onder zit.

Tuurlijk zullen ze aardig verkopen, maar ik verwacht een stuk minder dan wanneer ze de duurste voor 500,00 op de markt zouden zetten. Dat moet je dan maar weer zien in te lopen straks.

Spiderman is inderdaad een topgame en is een slimme zet. Ratchet vind ik fantastisch, maar is toch nooit in de sales een uitschieter geweest? Ik doel echt meer op een game die de hele wereld MOET hebben en daarom de hogere prijs zou rechtvaardigen.
Uiteraard verkoop je er minder als je prijs hoger is, dat is logisch. Maar minder verkopen kan alleen als je meer voorraad hebt dan dat er vraag is. Dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn. Als je hoe dan ook uitverkoopt, dan moet je je afvragen of het noodzakelijk is op dezelfde prijs of eronder te gaan zitten. Dat soort dingen weten wij niet, maar Sony zal dit wel onderzocht hebben. Stel ze kunnen maar 10 miljoen units produceren tot de zomer van volgend jaar en de prognose wijst erop dat al die units direct zullen uitverkopen, dan is een rekensommetje snel gemaakt. Verkoop je ze voor 600 dan heb je (als ik het goed zeg, wiskunde is niet mijn sterkste vak) 60 miljard omzet en 1 miljard extra marge. Sure, er zijn dan genoeg mensen die er geen een willen en het te duur vinden, maar de kans dat zij er eentje hadden kunnen bemachtigen, was sowieso klein geweest. Tegen de tijd dat Naughty Dog met hun nieuwe game komt, God of War 2 en de nieuwe Horizon er zijn, dan is er wellicht alweer een prijsdaling geweest en kunnen die mensen ook instappen.

En voor wat betreft launch games, er is voor ieder wat wils. Het aanbod is in principe gewoon sterk als DS, R&C en GT7 uiterlijk Q1 verschijnen. Helemaal vergeleken met de PS4 launch.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:04:
[...]

Spiderman is inderdaad een topgame en is een slimme zet. Ratchet vind ik fantastisch, maar is toch nooit in de sales een ernome uitschieter geweest? Ik doel echt meer op een game die de hele wereld MOET hebben en daarom de hogere prijs zou rechtvaardigen.
Dat soort games verschijnen vrijwel nooit bij de release van een nieuwe console. Die doelgroep is simpelweg te klein.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:17:
[...]

Uiteraard verkoop je er minder als je prijs hoger is, dat is logisch. Maar minder verkopen kan alleen als je meer voorraad hebt dan dat er vraag is. Dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn. Als je hoe dan ook uitverkoopt, dan moet je je afvragen of het noodzakelijk is op dezelfde prijs of eronder te gaan zitten. Dat soort dingen weten wij niet, maar Sony zal dit wel onderzocht hebben. Stel ze kunnen maar 10 miljoen units produceren tot de zomer van volgend jaar en de prognose wijst erop dat al die units direct zullen uitverkopen, dan is een rekensommetje snel gemaakt. Verkoop je ze voor 600 dan heb je (als ik het goed zeg, wiskunde is niet mijn sterkste vak) 60 miljard omzet en 1 miljard extra marge. Sure, er zijn dan genoeg mensen die er geen een willen en het te duur vinden, maar de kans dat zij er eentje hadden kunnen bemachtigen, was sowieso klein geweest. Tegen de tijd dat Naughty Dog met hun nieuwe game komt, God of War 2 en de nieuwe Horizon er zijn, dan is er wellicht alweer een prijsdaling geweest en kunnen die mensen ook instappen.

En voor wat betreft launch games, er is voor ieder wat wils. Het aanbod is in principe gewoon sterk als DS, R&C en GT7 uiterlijk Q1 verschijnen. Helemaal vergeleken met de PS4 launch.
Hoewel ik Sony ook een warm hart toe draag i.v.m. exclusives, maar ik denk dat je dit verkeerd ziet. Als mensen hun zinnen gezet hebben op een console dan gaat men niet meer switchen. Microsoft's XBOX S Series is enorm interessant voor een grote markt, je doet het goedkoopst mee met de next gen. En als vrienden en kennissen er al één hebben, dan kan het nog zo schaars zijn, mensen willen dan die console. Sony zit waarschijnlijk (we weten immers de prijs nog niet) weer een beetje in de positie zoals ze die met de PlayStation 3 hadden, niet de sterkste console en ook niet de goedkoopste.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2020 15:23 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Cyrax0508
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:17:
[...]

Ja, ben ik wel met je eens voor een groot deel. Maar het zijn pre-orders en in mijn beleving lijkt het erop dat men al maanden een prijs ad € 500,00 verwacht. Dat leest Sony ook echt wel.

Ik weet niet of Sony het aandurft en hem voor € 600,00 te gaan verkopen met de mogelijkheid dat je een percentage van die pre-orders gaat verliezen. Het blijven pre-orders, dit wordt vaak ook als impuls gedaan, zeker bij de shops waar je geen aanbetaling hoeft te doen.

• Cyrax0508
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:21:
[...]

Dat soort games verschijnen vrijwel nooit bij de release van een nieuwe console. Die doelgroep is simpelweg te klein.
Ja, dat snap ik, daarom denk ik ook dat het prijsverschil, mocht Sony inderdaad mikken op € 600,00, nog wel eens een probleem kan worden voor ze. Want je hebt ook niet die grote game klaarstaan die alleen jij hebt.

• bram1984
Jumpman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:21:
[...]

Hoewel ik Sony ook een warm hart toe draag i.v.m. exclusives, maar ik denk dat je dit verkeerd ziet. Als mensen hun zinnen gezet hebben op een console dan gaat men niet meer switchen. Microsoft's XBOX S Series is gewoon enorm interessant voor een grote markt, je doet het goedkoopst mee met de next gen. En als kennissen en vrienden er al één hebben, dan kan het nog zo schaars zijn, mensen willen dan die console.
Wat zie ik verkeerd dan? Want het klopt in principe wel wat je zegt. En we kunnen wel vaststellen dat het overgrote deel (afgaande op onafhankelijke polls en analisten reports) zijn zinnen heeft gezet op een PS5.

Verder zijn er momenteel meer dan 110 miljoen PS4's in omloop. Die hebben ook al libraries aangelegd in zowel fysieke als digitale vorm. Een deel daarvan zal sowieso al blind voor de PS5 gaan vanwege BC. Dus de kans dat vrienden en kennissen een PS5 hebben, lijkt mij straks groter. Want die mensen moeten natuurlijk niet vergeten dat je met 299 niet klaar bent. Ik verwacht dat die storage kaarten (die je eigenlijk wel nodig hebt) voor minimaal € 150,- de plank over gaan, los van het feit dat je alles weer digitaal moet aankopen en niks tweedehands kan aankopen (los van GP).

• bram1984
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:22:
[...]

Ja, ben ik wel met je eens voor een groot deel. Maar het zijn pre-orders en in mijn beleving lijkt het erop dat men al maanden een prijs ad € 500,00 verwacht. Dat leest Sony ook echt wel.

Ik weet niet of Sony het aandurft en hem voor € 600,00 te gaan verkopen met de mogelijkheid dat je een percentage van die pre-orders gaat verliezen. Het blijven pre-orders, dit wordt vaak ook als impuls gedaan, zeker bij de shops waar je geen aanbetaling hoeft te doen.
Ik weet het ook niet. Ik hoop het niet, eerlijk gezegd. Maar ik kan wel begrijpen als ze dat wel doen. Kijk ik haal er sowieso eentje, ongeacht de prijs. En zo zijn er nog veel meer mensen als ik.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:16
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:27:
Want die mensen moeten natuurlijk niet vergeten dat je met 299 niet klaar bent. Ik verwacht dat die storage kaarten (die je eigenlijk wel nodig hebt) voor minimaal € 150,- de plank over gaan.
Waarom heb je die nodig dan? Voor gemak betalen mensen mogelijk meer. Ik zou persoonlijk klaar zijn met 299. Heb je een game uitgespeeld dan verwijder ik die weer. Even opnieuw downloaden is geen probleem. Internet is snel zat. En desnoods sluit je een hdd/sdd aan en kan je games wisselen met de interne ssd.

• Cyrax0508
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:29:
[...]

Ik weet het ook niet. Ik hoop het niet, eerlijk gezegd. Maar ik kan wel begrijpen als ze dat wel doen. Kijk ik haal er sowieso eentje, ongeacht de prijs. En zo zijn er nog veel meer mensen als ik.
Ik weet het ook niet hoor :*) Ik twijfel tussen een PS5 digital en Series S. Maar als de PS5 Digital € 500,00 gaat kosten en de Series S kost maar € 300,00... Tja.... Dan is de keuze echt heel snel gemaakt zeker met de GP van Microsoft. Ik game niet meer zoveel, maar wil toch nog wel een beetje mee blijven gaan met de nieuwe games. Af en toe eens een game spelen, heerlijk. Als ik dat kan voor € 300,00, graag.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
[...]

Ik weet het ook niet hoor :*) Ik twijfel tussen een PS5 digital en Series S. Maar als de PS5 Digital € 500,00 gaat kosten en de Series S kost maar € 300,00... Tja.... Dan is de keuze echt heel snel gemaakt zeker met de GP van Microsoft. Ik game niet meer zoveel, maar wil toch nog wel een beetje mee blijven gaan met de nieuwe games. Af en toe eens een game spelen, heerlijk. Als ik dat kan voor € 300,00, graag.
Zo zullen meer mensen denken en ook ouders van kinderen die in willen stappen etc. € 300,00 is echt heel erg laag voor een nieuwe next gen console. Later zal men erachter komen dat een X Series waarschijnlijk een groot verschil gaat zijn en hoppa weer verkopen. Marketing technisch lijkt Sony erg sterk te staan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Ach mooie openingsschot toch, die 300 euro voor de Series S? Sony moet nu in de buurt komen, of heel goed kunnen uitleggen waarom ze 50-100 euro meer gaan kosten voor een alternatief.

Als dit dus betekent dat de price range 300-450 wordt (en niet bijv 400-550), dan is dat erg mooi.

• L23
Jumpman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:36:
[...]

Zo zullen meer mensen denken en ook ouders van kinderen die in willen stappen etc. € 300,00 is echt heel erg laag voor een nieuwe next gen console. Later zal men erachter komen dat een X Series waarschijnlijk een groot verschil gaat zijn en hoppa weer verkopen. Marketing technisch lijkt Sony erg sterk te staan.
Ik verwacht dat als ze een Xbox Series S kopen voor €299 gewoon tevreden zijn met de specs.

• Basekid
Jumpman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:36:
[...]

Wat voor veschil doel je hierop? De grote meute wil gewoon COD of Fortnite etc spelen. Dat kan die machine makkelijk (en blijkbaar in 120hz).

• bram1984
L23 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:33:
[...]

Waarom heb je die nodig dan? Voor gemak betalen mensen mogelijk meer. Ik zou persoonlijk klaar zijn met 299. Heb je een game uitgespeeld dan verwijder ik die weer. Even opnieuw downloaden is geen probleem. Internet is snel zat. En desnoods sluit je een hdd/sdd aan en kan je games wisselen met de interne ssd.
Omdat 512 GB opslag met 2 á 3 games potentieel al vol kan zitten. En mensen spelen meer dan alleen singleplayer natuurlijk. Kijk naar MW die inmiddels 200 GB groot is. En even opnieuw downloaden is voor jou misschien geen probleem, maar niet iedereen heeft snel internet of überhaupt zin om daarop te wachten. En voor dat andere moet je dus alsnog een externe kopen.
Basekid schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:40:
[...]

Wat voor veschil doel je hierop? De grote meute wil gewoon COD of Fortnite etc spelen. Dat kan die machine makkelijk (en blijkbaar in 120hz).
En juist die mensen kunnen beter een PS5 of Switch kopen, waarbij F2P titels niet achter een MP paywall zitten. En als ze in 120 fps willen, dan hebben ze een vrij prijzige TV nodig. Iets zegt me dat mensen met een LG CX OLED eerder geneigd zijn een Series X of PS5 te kopen. ;)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:52

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:49:
[...]

Omdat 512 GB opslag met 2 á 3 games potentieel al vol kan zitten. En mensen spelen meer dan alleen singleplayer natuurlijk. Kijk naar MW die inmiddels 200 GB groot is. En even opnieuw downloaden is voor jou misschien geen probleem, maar niet iedereen heeft snel internet of überhaupt zin om daarop te wachten. En voor dat andere moet je dus alsnog een externe kopen.

[...]

En juist die mensen kunnen beter een PS5 of Switch kopen, waarbij F2P titels niet achter een MP paywall zitten. En als ze in 120 fps willen, dan hebben ze een vrij prijzige TV nodig. Iets zegt me dat mensen met een LG CX OLED eerder geneigd zijn een Series X of PS5 te kopen. ;)
512gb voor de xbox tegen 825gb van de ps5. Scheelt zich dan 1 game volgens jouw redenering.

Ik zal sowieso voor een ps5 gaan. Maar met die 300euro prijst microsoft de xbox wel heel erg goed en gaan ze het playstation vrij lastig maken. De discloze playstation mag niet veel meer dan 350euro kosten.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• L23

Het zit zeker sneller vol. Maar ik denk niet dat mensen daarom naar de winkel rennen om 150 euro aan extra opslag uit te geven. Ik vond bij de Xbox/PS4 de 500GB ook aan de kleine kant. Was ook van plan dit uit te breiden. Uiteindelijk vond ik het wel prima. Zonde om extra opslag te kopen terwijl je dat ook opzij kon leggen voor de next gen consoles. Ik vind zoals ik al zei het verwijderen en opnieuw downloaden geen probleem. Desnoods een externe hdd voor wisselen van games. Maar welke next gen console ik ook koop, ik ga geen geld uit geven aan dure externe opslag.

Wat is dat met MW? Ik zie dat al 3 keer voorbij komen vandaag. Volgens mij is die game gewoon slecht geoptimaliseerd. Games zoals Red Dead Redemption 2 zijn 100GB.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Ah dus de PS5 zit eigenlijk dus al met 4 / 5 games vol wil je zeggen? Waar is dan je uitleg dat games steeds kleiner en kleiner worden... Oja potentieel.
En als ze in 120 fps willen, dan hebben ze een vrij prijzige TV nodig. Iets zegt me dat mensen met een LG CX OLED eerder geneigd zijn een Series X of PS5 te kopen. ;)
Genoeg monitoren die 120 HZ zijn en goedkoper dan de nieuwe ps5... Ik denk dat je je verbaasd over hoeveel mensen op een PC monitor gamen ipv een tv. Met name de jeugd.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2020 16:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:54
Morgen dus F5’en her en der? Als het goed is moet ik notificaties krijgen van Coolblue en Bol als ie beschikbaar is maar geen idee of daar vertragingen in zitten (1x per dag checkt) of dat ie realtime een mail eruit stuurt. Zou mooi zijn.

Dan nog even een tactisch moment vinden om mijn huidige PS4 te verkopen want ik hoef ze niet allebei in huis.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:49
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:57:
[...]

Genoeg monitoren die 120 HZ zijn en goedkoper dan de nieuwe ps5... Ik denk dat je je verbaasd over hoeveel mensen op een PC monitor gamen ipv een tv. Met name de jeugd.
Zeker ik vind het heerlijk. Ik ben het gaan doen sinds COD MW, zodat ik met KB en muis kan spelen. ( dat werkt minder handig als je op de bank zit. :P ) En nu vind ik het eigenlijk met elk spel beter, ook met de controller. Ik zit nu echt weer met mijn gezicht tegen het scherm aan, en dat vind ik zeker met shooters perfect.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:24
L23 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:56:
[...]
Wat is dat met MW? Ik zie dat al 3 keer voorbij komen vandaag. Volgens mij is die game gewoon slecht geoptimaliseerd. Games zoals Red Dead Redemption 2 zijn 100GB.
Slecht geoptimaliseerd, wat betekent dat het ~185 GB inneemt blijkbaar. Maar zelfs als je 100GB rekent per game (en gelukkig is het eerder 40-50GB..), zit een SSD van 500GB (-OS opslag enzo) schijf vrij snel vol.
[...]

Als je even de Steam hardware survey erbij neemt, gamen de meeste mensen (65.55%) op een PC nog op 1920*1280. Dit zegt weinig over de refresh rate natuurlijk, maar ik denk dat je je voorbeeld ook niet moet overschatten :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43
D. Ninjai schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:00:
Morgen dus F5’en her en der? Als het goed is moet ik notificaties krijgen van Coolblue en Bol als ie beschikbaar is maar geen idee of daar vertragingen in zitten (1x per dag checkt) of dat ie realtime een mail eruit stuurt. Zou mooi zijn.

Dan nog even een tactisch moment vinden om mijn huidige PS4 te verkopen want ik hoef ze niet allebei in huis.
De PS4 gaat hier gewoon naar boven voor de kids ('naar de kleine TV in de slaapkamer' zoals ze dat zelf zeggen, ja die is ook maar 55" :)

• sverzijl
JackAvery schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:04:
[...]

Slecht geoptimaliseerd, wat betekent dat het ~185 GB inneemt blijkbaar. Maar zelfs als je 100GB rekent per game (en gelukkig is het eerder 40-50GB..), zit een SSD van 500GB (-OS opslag enzo) schijf vrij snel vol.
En daarnaast heb/had je voor een game van 100GB nog eens dezelfde 100GB nodig tijdens updates. Maar misschien is dat met PS5 niet meer nodig ?

• Basekid
Weet je, we kunnen er allemaal wel wat van vinden maar uiteindelijk heeft MS gezegd dat er voor deze console 300 betaald moet worden. Dit is vrij laag en kan dus alleen maar goede dingen betekeken voor de gehele console generatie. Liever aan de goedkope kant dan de dure kant toch :)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:09:
[...]

En daarnaast heb/had je voor een game van 100GB nog eens dezelfde 100GB nodig tijdens updates. Maar misschien is dat met PS5 niet meer nodig ?
Dat was enkel op de PS4 nodig dankzij de manier waarop het update/patch systeem was ontworpen. Op de PS5 zal dat niet langer gebeuren.

• sverzijl
Caayn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:15:
[...]
Dat was enkel op de PS4 nodig dankzij de manier waarop het update/patch systeem was ontworpen. Op de PS5 zal dat niet langer gebeuren.
Dat zou mooi zijn, hoef je ook niet meer een 20-30 min te wachten voordat de update gereed is (op originele PS4).Dat verpestte toch wel regelmatig de 'turn on and play' ervaring die je met consoles zou moeten hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 08-09-2020 16:17 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:07
Installeren moet ook een stuk sneller gaan op zo'n SSD lijkt me. :)
Dus een game verwijderen voor je een andere kan spelen is al minder een issue doordat extra vrije ruimte voor updates niet uit maakt, en daarbij duurt het installeren van een game ook minder lang.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
maar maar maar hoe laat preorderen dan morgen :P :P :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• NotSoSteady
Wat is er morgen dan?

• bram1984
Oxigeon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:56:
[...]

512gb voor de xbox tegen 825gb van de ps5. Scheelt zich dan 1 game volgens jouw redenering.

Ik zal sowieso voor een ps5 gaan. Maar met die 300euro prijst microsoft de xbox wel heel erg goed en gaan ze het playstation vrij lastig maken. De discloze playstation mag niet veel meer dan 350euro kosten.
Correct. Ik verwacht dan ook dat je ook daar snel tegen limieten gaat aanlopen, net als bij de Series X. Echter acht ik de kans groter dat PS5 en SX aanschaffers eerder geneigd zijn geld uit te geven aan extra storage (er vanuit gaande dat hun portemonnee wat dieper is). Daarbij is de storage van MS proprietary, wat niet veel goeds belooft voor de prijs.

Overigens kan je die gouden PS5 vanaf 10-9 pre-orderen. Hopelijk een indicatie dat de boel imminent is.

https://www.trulyexquisite.co.uk/24k-gold-ps5

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Er is een tweet langsgekomen van een winkel in Engeland dat pre-orders morgen open gaan. Maar zou er niet teveel waarde aan hechten aangezien Sony zelf heeft aangegeven deze week geen PS5 nieuws naar buiten te brengen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Woensdag. Maar dat is slechts de info die ik heb als een insider, dus korreltje zout enzo.

• NotSoSteady
Raem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:38:
[...]

Er is een tweet langsgekomen van een winkel in Engeland dat pre-orders morgen open gaan. Maar zou er niet teveel waarde aan hechten aangezien Sony zelf heeft aangegeven deze week geen PS5 nieuws naar buiten te brengen.
Oh dat had ik al gezien. Sony heeft volgens mij vrij duidelijk gemaakt dat het mensen niet gaat verrassen met het openen van de pre-orders en zoals je al aangeeft komt er deze week geen PS5-nieuws.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 16:40 ]

• bram1984
[...]
Nou, verbaas me eens. Heb je ergens cijfertjes? Wat is de verhouding? Qua prijs niet heel interessant voor de jeugd als ik het zo zie. Voor iets meer dan € 100,- koop je al een 32 inch TV (Kan je ook meteen TV kijken). Iets zegt me dat de jeugd daar dan meer op zit waarbij het overgrote deel gewoon beneden op de gemeenschappelijke TV speelt.

https://www.bol.com/nl/l/...2/?sort=price0&rating=all

• dehardstyler
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:42:
[...]

Nou, verbaas me eens. Heb je ergens cijfertjes? Wat is de verhouding? Qua prijs niet heel interessant voor de jeugd als ik het zo zie. Voor iets meer dan € 100,- koop je al een 32 inch TV. Kan je ook meteen TV kijken). Iets zegt me dat de jeugd daar dan meer op zit waarbij het overgrote deel gewoon beneden op de gemeenschappelijke TV speelt.

Wie kijkt er nog TV? :')
Daar kijken alleen boomers naar. :D :+

• Raem
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:37:
[...]
Overigens kan je die gouden PS5 vanaf 10-9 pre-orderen. Hopelijk een indicatie dat de boel imminent is.

https://www.trulyexquisite.co.uk/24k-gold-ps5
£100 verschil tussen de DE en Disc versie. Dit gaat natuurlijk om belachelijke prijzen voor die gouden versie, maar wel een indicatie dat dit ook het verschil wordt voor de normale PS5 straks?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:42:
[...]

Nou, verbaas me eens. Heb je ergens cijfertjes? Wat is de verhouding? Qua prijs niet heel interessant voor de jeugd als ik het zo zie. Voor iets meer dan € 100,- koop je al een 32 inch TV. Kan je ook meteen TV kijken). Iets zegt me dat de jeugd daar dan meer op zit waarbij het overgrote deel gewoon beneden op de gemeenschappelijke TV speelt.

Nou, ik ken 5 mensen in real life met een console. 2 gamen op een monitor. En degene met monitor zijn alletwee tieners. Tot zover mijn eigen research. :+

En op een 27 inch monitor van 200 euro die 120 hz kan kun je geen tv kijken?

https://www.bol.com/nl/p/...ZHTA.1_34.42.ProductTitle

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
dehardstyler schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:45:
[...]

Ja goeie, ik bijna niet meer eerlijk gezegd. :P Gisteren nog eventjes NL elftal, maar dan houdt het wel op. Maar ik snap wel dat je als jeugdige iets op je slaapkamer wilt hebben, dat een TV interessanter is, hoewel je een settopboxje natuurlijk net zo makkelijk aan een monitor hangt tegenwoordig.
Raem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:46:
[...]

£100 verschil tussen de DE en Disc versie. Dit gaat natuurlijk om belachelijke prijzen voor die gouden versie, maar wel een indicatie dat dit ook het verschil wordt voor de normale PS5 straks?
Raem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:46:
[...]

Ongetwijfeld, maar de datum is natuurlijk interessanter.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dan is de werkweek weer doormidden

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Morgen is de Amerikaanse verjaardag van PS, dan is het 25 jaar geleden dat de eerste PS in Amerika uit kwam.
Denk zelf alleen niet dat dat een rede is voor Sony om nieuws naar voren te brengen, aangezien ze hun 25 jarig bestaan al gevierd hebben (met die 25th anniversary sale) toen ze in Japan 25 jaar bestonden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:13
Sony had toch gezegd dat ze de pre-orders niet zomaar live gingen gooien?
Misschien dat ze morgen aankondigen (in verband met verjaardag) in een persbericht dat je vrijdag of zo kan pre-orderen.
Ik hoop dat ze de pre-orders openen in het weekend, heb geen tijd om overdag 1 te plaatsen.

• NotSoSteady
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:03:
Misschien dat ze morgen aankondigen (in verband met verjaardag) in een persbericht dat je vrijdag of zo kan pre-orderen.
Ik hoop dat ze de pre-orders openen in het weekend, heb geen tijd om overdag 1 te plaatsen.
Er komt volgens Sony deze week geen PS5-nieuws. Die shop is vermoedelijk gewoon afgegaan op de geruchten.

• bram1984
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:03:
Mijn "best guess" is dat ze vrijdag of maandag een event zullen aankondigen voor volgende week donderdag 17 september.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
dehardstyler schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:45:
[...]

Live sport

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:37:
[...]
Daarbij is de storage van MS proprietary, wat niet veel goeds belooft voor de prijs.
Je neemt aan dat een standaard M.2 NVMe SSD automatisch past in de PS5, maar als de koelelementen te groot uitvallen dan past deze mogelijk toch niet.
Daarnaast moet deze ook nog voldoen aan de minimale technische vereisten. De PS5 M.2 NVMe SSD heeft bijvoorbeeld 6 priority levels, een reguliere M.2 NVMe SSD slechts 2.
Hopelijk stelt Sony zich welwillend op een laat bepaalde reguliere M.2 NVMe SSD's toe, of stelt andere fabrikanten in staat specieke M.2 NVMe SSD's te produceren voor de PS5.
Ik verwacht wel dat de oplossing van Sony goedkoper zal zijn dan die van Microsoft, maar het verschil zal niet heel erg groot zijn.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:13
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:06:
[...]

Er komt volgens Sony deze week geen PS5-nieuws. Die shop is vermoedelijk gewoon afgegaan op de geruchten.
Waar hebben ze dat laten weten? Ik volg hun social media kanalen op uitzondering van Twitter.
De website bekijk ik met regelmaat, maar nergens heb niks iets gevonden over geen nieuws.
Kan er natuurlijk overgekeken heb.

• bram1984
ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:15:
[...]

Je neemt aan dat een standaard M.2 NVMe SSD automatisch past in de PS5, maar als de koelelementen te groot uitvallen dan past deze mogelijk toch niet.
Daarnaast moet deze ook nog voldoen aan de minimale technische vereisten. De PS5 M.2 NVMe SSD heeft bijvoorbeeld 6 priority levels, een reguliere M.2 NVMe SSD slechts 2.
Hopelijk stelt Sony zich welwillend op een laat bepaalde reguliere M.2 NVMe SSD's toe, of stelt andere fabrikanten in staat specieke M.2 NVMe SSD's te produceren voor de PS5.
Ik verwacht wel dat de oplossing van Sony goedkoper zal zijn dan die van Microsoft, maar het verschil zal niet heel erg groot zijn.
Juist niet. Alleen door Sony goedgekeurde SSD's zullen passen. Daarover zullen ze nog meer info naar buiten brengen.

• bram1984
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:20:
[...]

Waar hebben ze dat laten weten? Ik volg hun social media kanalen op uitzondering van Twitter.
De website bekijk ik met regelmaat, maar nergens heb niks iets gevonden over geen nieuws.
De blog van gisteren.

• Raem
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:20:
[...]

https://blog.playstation....potlight-kicks-off-today/

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:10
Die Samsung 980 Pro en Sabrent Rocket 4 Plus zullen wel ondersteund worden denk ik. Die halen 7.0GB/s. Ben eens benieuwd hoeveel dat gaat kosten. Zal wel richting 400 euro voor 1TB gaan. :X

Die Xbox sticks zullen wel goedkoper zijn denk ik, die zijn een stuk trager.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:15:
[...]

Denk niet dat het goedkoper zal zijn, de M2 SSD moet de interne SSD kunnen evenaren, de SSD van de PS5 is 2 keer sneller dan de SSD van de XSX, dus denk juist dat de extra opslag voor xbox goedkoper zal zijn, de vraag is wat MS ervoor gaat vragen, want die willen met hun proprietary SSD natuurlijk extra winst maken.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:29:
[...]

Denk niet dat het goedkoper zal zijn, de M2 SSD moet de interne SSD kunnen evenaren, de SSD van de PS5 is 2 keer sneller dan de SSD van de XSX, dus denk juist dat de extra opslag voor xbox goedkoper zal zijn, de vraag is wat MS ervoor gaat vragen, want die willen met hun proprietary SSD natuurlijk extra winst maken.
Nu nog niet, maar die prijzen zullen wel wat dalen naarmate er meer fabrikanten mee komen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58

Nogne

>.<

Anton.net schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:28:
Die Samsung 980 Pro en Sabrent Rocket 4 Plus zullen wel ondersteund worden denk ik. Die halen 7.0GB/s. Ben eens benieuwd hoeveel dat gaat kosten. Zal wel richting 400 euro voor 1TB gaan. :X

Die Xbox sticks zullen wel goedkoper zijn denk ik, die zijn een stuk trager.
Ik zou juist verwachten dat het voor ons als consument goedkoper word om een PS5 SSD te halen dan een Xbox. PS5 SSD heeft 5.5Gbps (zonder compressie) nodig minimaal om te functioneren (dat kunnen er al wat en ze worden steeds sneller kijk maar naar de nieuwe Samsung 980 Pro).

Bij de Xbox moet je een specifieke Xbox ssd kopen met een aparte connector. Daar kan je dus niet een normale SSD kopen maar alleen een Xbox gecertificeerde SSD.

PS/XBL: Nogne

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ga geen absurd dure extra geheugen kopen. Doe gewoon een leuke 1tb ssd via usb3/c en dan kan je met snelheden van 300/500MB/s spellen overzetten naar interne ssd. Wat ik mij wel afvraag wat als er een 7+GB/s nvme komt kan de ps5 deze snelheid dan ook benutten, of is de snelheid die interne ssd nu haalt ook max van de ps5. Want zou wel leuk zijn dat in de toekomst je bv 10GB/s nvme erin zet en het nog sneller word.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Anton.net
@Nogne Een Seagate Firecuda 510 1TB kost ongeveer 200 euro en is al sneller dan die van de Xbox. (seagate maakt die drives voor Xbox). Die stickjes voor de Xbox gaan echt niet duurder zijn dan 200 euro/TB.

Een Samsung 970 Pro kost meer dan 300 euro/TB. Die 980 Pro zal wel richting 400 euro gaan dan.

Over een jaar of 2 zal de oplossing van Playstation wel goedkoper worden ja, maar op korte termijn echt niet.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58

Nogne

>.<

Anton.net schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:12:
@Nogne Een Seagate Firecuda 510 1TB kost ongeveer 200 euro en is al sneller dan die van de Xbox. (seagate maakt die drives voor Xbox). Die stickjes voor de Xbox gaan echt niet duurder zijn dan 200 euro/TB.

Een Samsung 970 Pro kost meer dan 300 euro/TB. Die 980 Pro zal wel richting 400 euro gaan dan.

Over een jaar of 2 zal de oplossing van Playstation wel goedkoper worden ja, maar op korte termijn echt niet.
Daar heb je zeker een punt, op de release dag zal het mogelijk goedkoper zijn bij de Xbox. Maar verwacht inderdaad dat het goedkoper word voor de PS5 op de lange termijn.

PS/XBL: Nogne

• bram1984
v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:09:
Ga geen absurd dure extra geheugen kopen. Doe gewoon een leuke 1tb ssd via usb3/c en dan kan je met snelheden van 300/500MB/s spellen overzetten naar interne ssd. Wat ik mij wel afvraag wat als er een 7+GB/s nvme komt kan de ps5 deze snelheid dan ook benutten, of is de snelheid die interne ssd nu haalt ook max van de ps5. Want zou wel leuk zijn dat in de toekomst je bv 10GB/s nvme erin zet en het nog sneller word.
Dat is natuurlijk ook een mooie optie als die uitbreidingen te prijzig zijn. Maar ik zal zelf niet direct uitbreiden. Ik zet er eerst wat noodzakelijke games op (Minecraft en Spelunky voor de kids en verder wat eigen titels) en dan zie ik wel weer verder. Ik heb een 2 TB USB C schijf liggen, dus als die eraan kan, prima.

• bram1984
Info over Kena: Bridge of Spirits. Klinkt tof.

https://www.gameinformer....to-kena-bridge-of-spirits

-Virtually no loads, launch from dashboard in 2 sec
-More lush & dense environments
-All 100 creatures (called Rot) displayed onscreen simultaneously vs not on PS4
-Haptic feedback for things like attacks & bow force

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Xbox heeft een datum gedropt:

https://twitter.com/Xbox/status/1303371127482232834

10 november komt de Series S uit.
Ben benieuwd of Sony nu eens met een datum gaat komen

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• bram1984
Bas170 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:44:
Xbox heeft een datum gedropt:

https://twitter.com/Xbox/status/1303371127482232834

10 november komt de Series S uit.
Ben benieuwd of Sony nu eens met een datum gaat komen
Nou hierbij: Sony gaat met een datum komen, 100% garantie.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:46:
[...]

Nou hierbij: Sony gaat met een datum komen, 100% garantie.
Of niet, dan verschijnen ze gewoon ineens in de winkels :o

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:02
Hopelijk volgende week releasedatum,prijs,preorders dan hebben we dat ook gehad.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Nou...dan ga ik nog maar een zak Doritos weg kanen dan. :+

offtopic:
Playstation 5 actie... :P

[ Voor 34% gewijzigd door MoldyInko op 08-09-2020 19:39 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:02
Voor de gamers die hun ps4 pro willen inruilen bij GM €250 inruilwaarde krijg je ervoor.

https://www.gamemania.nl/info/Verhoogde-Inruilwaarde-console

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Anton.net
Amaze86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:20:
Voor de gamers die hun ps4 pro willen inruilen bij GM €250 inruilwaarde krijg je ervoor.

Heel goede deals! Ik zou m'n pro wel willen inruilen, probleem is dat ps5's bij launch daar al uitverkocht gaan zijn. En je moet em ook al deze maand inruilen. Ik wil echt niet een maand of 3 zonder playstation zitten :|

Doet me wel twijfelen om mijn One SAD in te ruilen en voor 200 euro extra een Series S op te pikken, just for the fun of it. Maakt me niet uit als ik een tijdje zonder Xbox zit, gebruik het toch niet veel.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009

Wow not bad! Als je ziet op 2dehands sites worden er heel veel Ps4 pro's verkocht en worden ze aangeboden voor ongeveer dezelfde prijs. Maar bij gamemania ben je zeker dat het wordt gekocht.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Vergeet niet dat die 250 Euro in een waardebon is voor GM en GM maar 1 jaar garantie bied bij winkel aankopen, enkel 2 jaar als je bij hun Online koopt maar zover ik weet werken die die waardebonnen niet online ( kan veranderd zijn ondertussen )

Het is op zich wel een goede deal zolang je maar aan de voorwaarden denkt.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Katmi schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:51:
Vergeet niet dat die 250 Euro in een waardebon is voor GM en GM maar 1 jaar garantie bied bij winkel aankopen, enkel 2 jaar als je bij hun Online koopt maar zover ik weet werken die die waardebonnen niet online ( kan veranderd zijn ondertussen )

Ik lees toch echt waardebon OF CASH.

• Anton.net
FireBladeX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:53:
[...]
Cash is altijd minder dan een waardebon bij GM. De opgegeven bedragen zijn voor een waardebon. Ik schat dat cash 70-80% daarvan is.

Edit: maar voel je geroepen om het uit te proberen. Laat het hier dan weten >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Anton.net op 08-09-2020 19:56 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
FireBladeX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:53:
[...]

Normaal is die inruilwaarde voor een waardebon, al kan het zijn dat het deze keer anders is maar dan lijkt me dat een slechte deal voor GM

Zij willen natuurlijk met deze inruil deal dat je je next gen console ook bij hun koopt en dat gaat niet als je elke tokkie ff 250 Euro cash in zijn pollen geeft :)

Kan zijn dat ze zich momenteel extra vrijgevig voelen, ook met cash in hun kassa :P

[ Voor 45% gewijzigd door Katmi op 08-09-2020 20:03 ]

• bram1984
Ik ga mijn Pro lekker houden voor de kids. Die gaat naar mijn slaapkamer. Kunnen ze daar lekker Minecraft en Spelunky doen zonder ons lastig te vallen. :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik verkoop de mijne tzt wel. Ik heb mijn PS3 ook nkg een tijdje bewaard terwijl ik de PS4 al op launchday gehad, maar ik heb hem nooit weer aan gehad en uiteindelijk via mp verkocht.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MoldyInko
Wat vinden jullie de voordelen van een Playstation met disclade?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-11 21:29
MoldyInko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:09:
Dat je er een game disk in kan stoppen.

• MoldyInko
BlazeMuis schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:11:
[...]

Dat je er een game disk in kan stoppen.
Dat lijkt mij logisch.

Maar het ging mij meer om:

Prijsverschillen digitaal versus fysiek? Waarbij dus een fysieke kopie in de budgetbak kan belanden en dat je ‘m dan hier voor een leuke prijs kan scoren.
Zitten hier nog veel verschillen in? Ik heb sinds de eerste xbox generatie geen console meer aangeraakt.

Vroeger haalde ik bij Dynabyte / Dixons altijd leuke games vandaan. Allemaal in een budget bak of zo opgesteld dat je ‘m met korting kon kopen.

Voor de rest zie ik eerlijk gezegd afgezien van blu-ray of het sneller downloaden van dingen weinig voordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door MoldyInko op 08-09-2020 20:14 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 12:10
MoldyInko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:13:
[...]

Dat lijkt mij logisch.

Prijsverschillen digitaal versus fysiek? Waarbij dus een fysieke kopie in de budgetbak kan belanden en dat je ‘m dan hier voor een leuke prijs kan scoren.
Zitten hier nog veel verschillen in? Ik heb sinds de eerste xbox generatie geen console meer aangeraakt.

Vroeger haalde ik bij Dynabyte / Dixons altijd leuke games vandaan. Allemaal in een budget bak of zo opgesteld dat je ‘m met korting kon kopen.

Voor de rest zie ik eerlijk gezegd afgezien van blu-ray of het sneller downloaden van dingen weinig voordelen.
4K speler.. En de disc's kun je weer op MP verkopen..

• Cowboy_Henk
Dat je de fysieke games altijd nog kan gebruiken. Bij digital games ben je afhankelijk van het netwerk. Wil je ooit het spel eens terugspelen en downloaden maar het staat niet meer op de server tja dan gaat het niet.
Fysieke games kan je ook doorverkopen

• MoldyInko
harley2009 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:15:
[...]

4K speler.. En de disc's kun je weer op MP verkopen..
Dus in principe is het meer voor de handel op MP als je een game niet bevalt. Klinkt logisch, al heb ik hier mij nooit in verdiept want ik verkocht de games nooit.

Met een digital only zul je de game vast niet digitaal kunnen overdragen. Dan lijkt mij handiger als ik dan voor een met disclade ga als de tweedehands markt beetje levendig is.

offtopic:
Waarom voel ik mij opeens oud? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MoldyInko op 08-09-2020 20:18 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
[...]

Dat lijkt mij logisch.

Digitale games hebben ook gewoon aanbiedingen hoor ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:40:
Info over Kena: Bridge of Spirits. Klinkt tof.

https://www.gameinformer....to-kena-bridge-of-spirits

-Virtually no loads, launch from dashboard in 2 sec
-More lush & dense environments
-All 100 creatures (called Rot) displayed onscreen simultaneously vs not on PS4
-Haptic feedback for things like attacks & bow force
Staat nog een artikel online

• MoldyInko
RubenSaurus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:17:
[...]

Digitale games hebben ook gewoon aanbiedingen hoor ;)
Ik weet dat Steam altijd iets van Summer Sales had. Is dit dan ook in de PS store iets met thema’s en dergelijke zoals Halloween?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
MoldyInko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:20:
[...]

Ik weet dat Steam altijd iets van Summer Sales had. Is dit dan ook in de store of iets met thema’s en dergelijke zoals Halloween?
Er zijn bijna elke week/maand aanbiedingen met thema's inderdaad :D

• Cowboy_Henk
MoldyInko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:20:
[...]

Ik weet dat Steam altijd iets van Summer Sales had. Is dit dan ook in de PS store of iets met thema’s en dergelijke zoals Halloween?
Zeker en vast. Sony doet altijd wel een actie. Kerst, back to school, Lente actie, zomer aanbiedingen,... Ik vind dat Sony dit meer doet dan Steam

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
Prijsverschil, uitlenen aan vrienden, special editions staan leuk op de plank en het kunnen doorverkopen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als je zo goedkoop mogelijk wilt dan moet je voor de disc versie gaan. Koop je nooit 2de hands games, verkoop je geen games en vind je de prijs niet het belangrijkst dan kun je de goedkopere DE nemen.

• MoldyInko
Bedankt voor jullie reacties.

Dan lijkt mij dit wel duidelijk dat een versie met disclade een goede keus zal zijn. :)

• bram1984
Voor mijzelf:

Een behoorlijke fysieke PS4 library
Goedkopere games
Doorverkopen
Tweedehands markt
Films kunnen afdraaien

• dehardstyler
Ow ja, dat doe ik zelf ook. K*t nu ben ik de boomer... :X

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:46
Katmi schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:51:

Je hebt sowieso 2 jaar fabrieksgarantie toch?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Ik hoop trouwens wel dat je ook games over kan zetten naar de PS5. Ik wil mijn pro best graag verkopen maar ik wil PT kunnen houden 8)7

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
rajackar schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:55:
Ik hoop trouwens wel dat je ook games over kan zetten naar de PS5. Ik wil mijn pro best graag verkopen maar ik wil PT kunnen houden 8)7
PT is nu al niet opnieuw te downloaden vanuit de Store, dus reken daar maar niet op.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Niet verkeerd als je niet met Marktplaats tuig te maken wilt hebben.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• v8power67

v8power67

rajackar schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:55:
Als je nu PT op een externe hdd/ssd zet dan zou die moeten werken op de ps5( mits backwards compatible werkt voor een demo).

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Chic de Friemel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:16:
[...]

PT is nu al niet opnieuw te downloaden vanuit de Store, dus reken daar maar niet op.
Ik kom hem met een backup van de PS4 naar de pro overzetten ondanks dat hij al uit de store was.
v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:32:
[...]

Als je nu PT op een externe hdd/ssd zet dan zou die moeten werken op de ps5( mits backwards compatible werkt voor een demo).
Tja, ik denk dat het alleen werkt als de PS5 een backup van een PS4 accepteert. Maar dat betwijfel ik heel erg want ik verwacht dat het OS compleet nieuw is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
[...]

Dat lijkt mij logisch.

Ik heb gemerkt dat dit een heel verschil tussen de platformen. Digitaal kun je vaak op verschillende sites digitale koopjes scoren. Echter zijn codes voor de Nederlandse PSN store niet zomaar te krijgen, terwijl je dit wel vaak op de Xbox gaat lukken en je weer een paar tientjes bespaard op nieuwe games. Je bent op de PlayStation dus afhankelijk van hun aanbiedingen in hun eigen store, of je moet de games fysiek kopen.

Vind het zelf gewoon ruk die fysieke games, dus koop die paar exclusives alleen en voor de rest speel ik alles op de Xbox.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• v8power67

v8power67

rajackar schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:35:
[...]

Ik kom hem met een backup van de PS4 naar de pro overzetten ondanks dat hij al uit de store was.

[...]

Tja, ik denk dat het alleen werkt als de PS5 een backup van een PS4 accepteert. Maar dat betwijfel ik heel erg want ik verwacht dat het OS compleet nieuw is.
Ik bedoel meer als je nu een externe hdd als uibreidings opslag eraan koppelt en daar PT op zet dan is er grote kans dat die ook meteen werkt met ps5. Een ps4 pro backup op een ps5 zetten gaat je niet lukken denk ik nee :+

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 08-09-2020 22:40 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:39:
[...]

Ik bedoel meer als je nu een externe hdd als uibreidings opslag eraan koppelt en daar PT op zet dan is er grote kans dat die ook meteen werkt met ps5. Een ps4 pro backup op een ps5 zetten gaat je niet lukken denk ik nee :+
Tja, dat is zeker het proberen waard. Maar wellicht dat er een optie is om een backup van een PS4 te maken en die naar een PS5 terug te zetten. Dat zal dan meer voor de mensen met weinig bandbreedte gemaakt zijn. Maar wie weet ;-)

Pagina: 1 ... 118 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden