Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:04:
[...]
Ik betwijfel echt of het verstandig is om je console voor die prijs in de winkel te leggen en je concurrent daar ruim onder zit.
Tuurlijk zullen ze aardig verkopen, maar ik verwacht een stuk minder dan wanneer ze de duurste voor 500,00 op de markt zouden zetten. Dat moet je dan maar weer zien in te lopen straks.
Spiderman is inderdaad een topgame en is een slimme zet. Ratchet vind ik fantastisch, maar is toch nooit in de sales een uitschieter geweest? Ik doel echt meer op een game die de hele wereld MOET hebben en daarom de hogere prijs zou rechtvaardigen.
Uiteraard verkoop je er minder als je prijs hoger is, dat is logisch. Maar minder verkopen kan alleen als je meer voorraad hebt dan dat er vraag is. Dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn. Als je hoe dan ook uitverkoopt, dan moet je je afvragen of het noodzakelijk is op dezelfde prijs of eronder te gaan zitten. Dat soort dingen weten wij niet, maar Sony zal dit wel onderzocht hebben. Stel ze kunnen maar 10 miljoen units produceren tot de zomer van volgend jaar en de prognose wijst erop dat al die units direct zullen uitverkopen, dan is een rekensommetje snel gemaakt. Verkoop je ze voor 600 dan heb je (als ik het goed zeg, wiskunde is niet mijn sterkste vak) 60 miljard omzet en 1 miljard extra marge. Sure, er zijn dan genoeg mensen die er geen een willen en het te duur vinden, maar de kans dat zij er eentje hadden kunnen bemachtigen, was sowieso klein geweest. Tegen de tijd dat Naughty Dog met hun nieuwe game komt, God of War 2 en de nieuwe Horizon er zijn, dan is er wellicht alweer een prijsdaling geweest en kunnen die mensen ook instappen.
En voor wat betreft launch games, er is voor ieder wat wils. Het aanbod is in principe gewoon sterk als DS, R&C en GT7 uiterlijk Q1 verschijnen. Helemaal vergeleken met de PS4 launch.