• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ze zijn ons nu gewoon aan het trollen :D

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kenny_026 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:17:
[...]

Waarom mogen ze nu ineens geen reclame voor één van hun producten maken dan? Begin de dag eens met koffie ipv azijn pik... voel je je beter man!
Laat hem lekker. Zonde van je energie al die negativiteit.

• bram1984
kazuka schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:18:

[Twitter]
😂

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

Chaoss schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:06:
599 is realistich gezien de specs maar ik denk dat dat voor veel mensen al 'hoger dan verwacht' is. Sony is die boodschap ook al maanden aan het duidelijk maken.

Verder zal de prijs mij een worst wezen of het ding nu 499 of 599 kost. Maar ze hadden inmiddels wel wat andere info, hands-on etc kunnen geven. Niet alles hoeft op de prijs te wachten.
Bedoel je 599 in dollar of euro? Want $499 is meestal €599 hier.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kenny_026 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:17:
[...]

Waarom mogen ze nu ineens geen reclame voor één van hun producten maken dan? Begin de dag eens met koffie ipv azijn pik... voel je je beter man!
Kom op man, meerdere mensen zijn het er echt mee eens dat het nu wel een grap aan het worden is, en dat mag weleens benoemd worden.

Vervolgens pak je alleen mijn reactie eruit, jammer hoor.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]

Prijzen zijn juist gelijk ongeacht de koers. De PS4 was $399 en €399

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
kazuka schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:18:

[Twitter]
Wat een bastards, keiharde troll :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Segafreak83 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:29:
[...]

mee eens dat het nu wel een grap aan het worden is
Dat het "grap" aan t worden is? Nouja, til er niet zo zwaar aan.. het komt als het komt toch :/

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:22
[...]

Kom op man, meerdere mensen zijn het er echt mee eens dat het nu wel een grap aan het worden is, en dat mag weleens benoemd worden.

Ik denk dat de PS5 niet meer dit jaar uitkomt. We hebben ook geen leaks gezien zoals foto's van de PS5 of zelfs pas geproduceerde onderdelen. Die zouden nu, in september toch allang opgedoken moeten zijn voor een november release, ongeacht NDA's. Er lekt altijd wel wat uit met dit soort producten. De huidige stilte duidt er wel op dat ze intern al besloten hebben om de release uit te stellen denk ik.

Een aantal onvoorziene dingen hebben voor wat veranderingen gezorgd zoals covid, de concurrent die 2x krachtiger blijkt te zijn in de cloud en Nvidia die doodleuk GPU's op de markt brengt die 4x krachtiger zijn.

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:00:
[...]

Ik denk dat de PS5 niet meer dit jaar uitkomt. We hebben ook geen leaks gezien zoals foto's van de PS5 of zelfs pas geproduceerde onderdelen. Die zouden nu, in september toch allang opgedoken moeten zijn voor een november release, ongeacht NDA's. Er lekt altijd wel wat uit met dit soort producten. De huidige stilte duidt er wel op dat ze intern al besloten hebben om de release uit te stellen denk ik.

Een aantal onvoorziene dingen hebben voor wat veranderingen gezorgd zoals covid, de concurrent die 2x krachtiger blijkt te zijn en Nvidia die doodleuk GPU's op de markt brengt die 4x krachtiger zijn.
Er zijn wel foto's geleaked van die witte panelen....

• bram1984
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door bram1984 op 07-09-2020 20:06 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja als je zo sterk je mening laat horen kun je ook reacties verwachten. Iets met hoge bomen....

Maar ik zie het punt van reclame voor vr echt niet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:24
[...]

Een aantal onvoorziene dingen hebben voor wat veranderingen gezorgd zoals covid, de concurrent die 2x krachtiger blijkt te zijn in de cloud en Nvidia die doodleuk GPU's op de markt brengt die 4x krachtiger zijn.
US is sowieso dit jaar aan de beurt. Zowel Sony als MS moeten het echt wel hebben van Thanksgiving/Black Friday.

Europa is afwachten, maar ik verwacht niet dat er 3 maanden tussen een release in de US en EU zit.
Bij de PS4 zat ongeveer 3 weken tussen, alleen Japan was een stuk later.

Ik zet mijn geld op 11-11-2020 voor de US en 02-12-2020 voor Europa.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet. Als ik aan mn duim zuig gebeurt er namelijk niets.

• Segafreak83
Kenny_026 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:07:
[...]

Ja als je zo sterk je mening laat horen kun je ook reacties verwachten. Iets met hoge bomen....

Maar ik zie het punt van reclame voor vr echt niet.
Oja, je moet het natuurlijk eens zijn met de Hive mind hier, want stel je voor dat het eens anders is...

Liever een sterke mening dan als een schaap achter de menigte aan lopen en zelf geen mening te hebben.
Blijven klagen dat ze nou eens met de prijs of datum moeten komen of dat ze op xbox aan t wachten zijn is dus een “sterke mening”?

En mensen die gewoon geduldig afwachten zijn de “Hive mind”?

:/

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 22:06
goed, weer ff op de rem... we gaan het weer hebben over elkaars mening en iedereen meent zijn/haar mening te moeten gaan verdedigen omdat het zijn/haar mening is. Stop. Aub.

Hou de discussie gezellig. Voor-de-zoveelste-keer.

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 07-09-2020 21:02 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Geronimous schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:02:
[mbr]goed, weer ff op de rem... we gaan het weer hebben over elkaars mening en iedereen meent zijn/haar mening te moeten gaan verdedigen omdat het zijn/haar mening is. Stop. Aub.

Hou de discussie gezellig. Voor-de-zoveelste-keer.[/mbr]
bedankt he, ff op de rem trappen zonder aankondiging. heel de voorruit onder de koffie :N

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Ik denk dat de PS5 niet meer dit jaar uitkomt.
...
De huidige stilte duidt er wel op dat ze intern al besloten hebben om de release uit te stellen denk ik.

Als je concurrent 2x krachtiger in de cloud is, of nvidia GPU's op de markt brengt die 4x krachtiger zijn, dan wil je juist als Sony je product zo snel mogelijk op straat hebben.
Dan is elke verkochte console er 1 en je gaat toch niet binnen een jaar die achterstand inhalen (als je je daarover druk zou maken in ieder geval)

Het is niet alsof de fabrieken straks even 1 miljoen ps5's per dag gaan produceren oid, die productie loopt al een tijdje hoor... En bij uitstel vanwege hardware wijziging kan je de al geproduceerde gewoon afschrijven...

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:51
En dan hebben we het nog niet over de distributie, het verpakken en verschepen van consoles, deze op tijd bij de winkels hebben en bepalen hoeveel ze krijgen... dat doe je niet in 1 week hoor.

Daar zijn beidde kampen al lang mee bezig om dit in orde te krijgen, bovendien officieel gezegd dat beidde kampen dit jaar uitbrengen , nee als je dat niet doet dan loop je een imago schade op van hier tot Tokyo.

als dit nu in het begin van de lock down was geweest kan je je daar nog achter verschuilen maar het is behelpen maar de boel is redelijk op gang qua handels stromen.

Dit zijn mega operaties die al een jaar van tevoren in werking zijn gezet en een trein kan vaart minderen maar niet stoppen om het maar eens spreekwoordelijk te zeggen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

Gandalf68 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:57:
En dan hebben we het nog niet over de distributie, het verpakken en verschepen van consoles, deze op tijd bij de winkels hebben en bepalen hoeveel ze krijgen... dat doe je niet in 1 week hoor.

Daar zijn beidde kampen al lang mee bezig om dit in orde te krijgen, bovendien officieel gezegd dat beidde kampen dit jaar uitbrengen , nee als je dat niet doet dan loop je een imago schade op van hier tot Tokyo.

als dit nu in het begin van de lock down was geweest kan je je daar nog achter verschuilen maar het is behelpen maar de boel is redelijk op gang qua handels stromen.

Dit zijn mega operaties die al een jaar van tevoren in werking zijn gezet en een trein kan vaart minderen maar niet stoppen om het maar eens spreekwoordelijk te zeggen.
Dat de productie en distributie bezig is, heeft 0,0 te maken met hoe het uiteindelijk in de winkel beland. Daar vindt pas de uiteindelijke transactie plaats en er zijn genoeg producten die ook pas dan worden verrekent. Hell, bedrijven betalen elkaar pas vaak weken of maanden later, dus zelfs al presenteren ze de prijs morgen, dan kan ie alsnog dezelfde dag verkocht worden. De bedrijven onderling maken gewoon afspraken, daar hoef je op zich geen verkoopprijs voor af te spreken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:22:
[...]

Dat de productie en distributie bezig is, heeft 0,0 te maken met hoe het uiteindelijk in de winkel beland. Daar vindt pas de uiteindelijke transactie plaats en er zijn genoeg producten die ook pas dan worden verrekent. Hell, bedrijven betalen elkaar pas vaak weken of maanden later, dus zelfs al presenteren ze de prijs morgen, dan kan ie alsnog dezelfde dag verkocht worden. De bedrijven onderling maken gewoon afspraken, daar hoef je op zich geen verkoopprijs voor af te spreken.
Het ging erom dat @Trishul zei dat hij volgend jaar pas zou uitkomen vanwege een concurrent die 2x zo snel was en nvidia die 4x zo snel zou zijn...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32
[...]

Blijkbaar zijn de constante bevestigingen van Sony dat de console dit jaar verschijnt niet voldoende om dit soort prietpraat te voorkomen. We hebben bovendien in juli nog de panelen voor de PS5 gezien en dat de kaarten van NVIDIA sneller zijn dan de PS5 is niet bepaald een verrassing, zelfs een RTX 2080 Ti van twee jaar geleden is nog een klap sneller. Bij het openen van de PlayStation 5-pagina wordt je zelfs direct geïnformeerd dat de PlayStation 5 in het najaar van 2020 verschijnt, hoeveel duidelijker wil je het hebben. Het wachten van Sony heeft alles te maken met de prijs. Dat kunnen jullie niet leuk vinden, echter heeft Sony ook te maken met aandeelhouders en die vinden het niet bepaald leuk wanneer een bedrijf een foutje maakt waarbij 600 miljoen verloren gaat.
"But we're feeling really good about the supply chain, we're going to launch this year and we'll be global."
"We're going to launch this holiday, we will have a global launch. And we're greatly looking forward to it. And we very much want the gaming world to look forward to it, too."
"Right now, we're not seeing anything saying to us there's going to be problems with quantities or we won't be able to launch the way we want," Ryan told CNET, matching up with what the company had indicated earlier this year.
Aldus PlayStation-topman Jim Ryan.

[ Voor 41% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 00:16 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Met het oog op de gelekte Xbox informatie qua prijzen lijkt mij dat het een prijsstelling van $499 voor de PS5 aannemelijk is en $399 voor de DE waarmee ze best wel een slag kunnen slaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Phusebox op 08-09-2020 05:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• bram1984
@NotSoSteady Het was een sarcastische reactie (ik had het ook niet meteen door).
Phusebox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 05:49:
Met het oog op de gelekte Xbox informatie qua prijzen lijkt mij dat het een prijsstelling van $499 voor de PS5 aannemelijk is en $399 voor de DE waarmee ze best wel een slag kunnen slaan.
Ja of gewoon lekker 479. :p

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:07:
@NotSoSteady Het was een sarcastische reactie (ik had het ook niet meteen door).

[...]

Of 555 voor de PS5.
:p
Voor die prijs heb je veel reclame potentieel.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 08-09-2020 07:28 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Als ik er over nadenk kan Sony ook een ballsy move doen door te zeggen:
Onze PS5 DE is gelijkwaardig aan een Series X, mist alleen een disc drive, maar kost hetzelfde: dus 499
De 'normale' PS5 kunnen ze dan voor 599 wegzetten.

Mensen die twijfelen kunnen dan voor de DE gaan als ze niet meer willen uitgeven en de vaste PS klanten kopen toch wel de normale als ze die echt willen. Zo kunnen ze ook nog wat marge erop overhouden en hoeven ze niet per se op prijs te concurreren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Leuk voor je, maar wel offtopic :)

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 08-09-2020 07:58 ]

• bram1984
Phusebox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:52:
Als ik er over nadenk kan Sony ook een ballsy move doen door te zeggen:
Onze PS5 DE is gelijkwaardig aan een Series X, mist alleen een disc drive, maar kost hetzelfde: dus 499
De 'normale' PS5 kunnen ze dan voor 599 wegzetten.

Mensen die twijfelen kunnen dan voor de DE gaan als ze niet meer willen uitgeven en de vaste PS klanten kopen toch wel de normale als ze die echt willen. Zo kunnen ze ook nog wat marge erop overhouden en hoeven ze niet per se op prijs te concurreren.
Of er gewoon compleet met een gestrekt been in gaan en 399 + 299 gaan. >:)

Gaat niet gebeuren, maar stel je voor.

Ik denk dat ze gewoon voor 499 en 399 gaan. De DE hoeft niet te concurreren met de Series S want ze zitten niet in dezelfde ballpark.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Segafreak83 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:51:
Haha, wat (vind ik dit) een grap zeg, de afgelopen 7 jaar hebben ze geen reet gedaan met VR, als in reclame, en nu met nog pakweg 8 weken te gaan, komen ze daarmee aan.. Wat is het volgende week, PSnow?!
Volgens mij heb je dan toch echt het eea. over het hoofd gezien. Meerdere malen op de E3 er de aandacht gebracht, aardig wat reclame gemaakt voor nieuwe releases, speciale sectie in de store, etc.
Misschien omdat je niet zo geïnteresseerd was in PSVR heb je dat allemaal over het hoofd gezien...

• Aenea
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]

Bij Sony is $399 altijd €399 geweest hoor. Kijk maar naar de price reveals van de PS4, de Pro en PSVR

• Aenea
[...]

Wat is een grap geworden?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Aenea schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:43:
[...]

Bij Sony is $399 altijd €399 geweest hoor. Kijk maar naar de price reveals van de PS4, de Pro en PSVR
Is dat niet gewoon standaard dat de dollar gelijk aan de euro gehouden wordt zoals in jouw voorbeeld?
Ik weet iig niet beter dat dit met elk product zo'n beetje het geval is.

• Aenea
Segafreak83 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:49:
[...]

Liever een sterke mening dan als een schaap achter de menigte aan lopen en zelf geen mening te hebben.
Omdat jij niet gemerkt hebt dat Sony PSVR aardig gepushed heeft, je daar een aparte mening dan over geeft die niet klopt en mensen je daar op aanspreken denk je dat die mensen schaapjes zijn?

Beetje jammer dat je niet op een volwassen manier om kan gaan met kritiek..

• NotSoSteady
schumi2004 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:44:
[...]

Is dat niet gewoon standaard dat de dollar gelijk aan de euro gehouden wordt zoals in jouw voorbeeld?
Ik weet iig niet beter dat dit met elk product zo'n beetje het geval is.
Ligt een beetje aan het bedrijf. De iPhone kost in de VS $999 en begint hier bij €1159.

• Aenea
Gomez12 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:29:
[...]

Als je concurrent 2x krachtiger in de cloud is
De power of the cloud was a pipe dream en wel heel erg 2013...

Geen idee hoe je hier bij komt. Kan je je nader verklaren?

• NotSoSteady
Xbox Series S gaat naar verluidt $299 kosten en Xbox Series X $499. Ik denk dat dit wel een goed idee geeft wat we van de PS5 qua prijs kunnen verwachten. Lancering zou op 10 november moeten plaatsvinden.

https://www.windowscentra...nd-price-finally-revealed

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhX82n1UYAATqsI?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 09:31 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:54
Ik snap het gedoe voor de prijs niet zo. Zolang het rond de 500 zit wil iedereen gewoon weer een PlayStation. Kan me echt niet voorstellen dat je overlopers hebt voor 50/100 prijsverschil. Vooralsnog ken ik er hier 1.. ;)

Qua marketing doen ze het veel beter. Ze zijn heel zichtbaar op plaatsen waar de doelgroep zit. Nagenoeg alle professionele voetballers met interesse in games spelen op PlayStation. Promoten dit op hun socials aan miljoenen fans. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

De grootste uitdaging zit hem in de voorraad voor het eerste jaar. Kunnen ze redelijk aan de vraag voldoen is er niets aan de hand. Als er te lang weinig beschikbaar is, zullen wat klanten met frisse tegenzin naar de concurrent stappen.

Zou hem 449 voor digital only en 549 voor disc inzetten incl. Spiderman eventueel voor mooie package.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:07:

[...]

Houdt ie ons nu voor de gek? @Trishul jonguh :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:38
Nou, Microsoft heeft hun eerste prijs bekend gemaakt. Hopelijk volgt de rest nu snel.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ze hebben het zelf ook maar meteen bevestigd. Dan zou die info van 500 voor de Series X ook wel kloppen. Nu kan Sony snel volgen en ook inzetten op 500,-, hoeven ze daar niet onder te gaan zitten omdat MS dat ook doet.

'Next-gen performance in the ˢᵐᵃˡˡᵉˢᵗ Xbox ever. $299'.
Voor vergelijkbare performance als een Xbox One X.

Ik snap die strategie niet. Tenzij ze de Series X voor 400 in de markt gaan zetten gaan alleen de echte fanboys van MS voor de Series X, en wie een goedkope console wil gaat voor de Series S. En de massa zal voor de PS5 gaan.

• NotSoSteady
dutchgio schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:35:
Ze hebben het zelf ook maar meteen bevestigd. Dan zou die info van 500 voor de Series X ook wel kloppen. Nu kan Sony snel volgen en ook inzetten op 500,-, hoeven ze daar niet onder te gaan zitten omdat MS dat ook doet.

Ik snap die strategie niet. Tenzij ze de Series X voor 400 in de markt gaan zetten gaan alleen de echte fanboys van MS voor de Series X, en wie een goedkope console wil gaat voor de Series S. En de massa zal voor de PS5 gaan.
Want de massa is niet geïnteresseerd in een console die mogelijk €200 goedkoper is dan de concurrent? Ik snap de strategie juist heel goed. Als ik niet veel geld te besteden zou hebben dan zou ik Series S absoluut overwegen bij een dergelijk prijsverschil.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 09:44 ]

• bram1984

Hoe kom je erbij dat het vergelijkbare performance is? De S is juist veel sterker dan de One X. Betere GPU, betere CPU en SSD.

Ik snap de strategie alleen als je niet van het bestaan van de PS5 DE afweet. Als ze dit zouden weten, had de Series S nooit bestaan of in ieder geval een disc drive hebben. Sowieso raar dat er geen disc drive in zit vanuit consumenten perspectief. Als je geen interesse hebt in GP en vooral gewoon goedkoop discs wilt scoren, dan is dit ding totaal niet interessant. Ook je oude games kan je er dus niet op spelen.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Daarnaast blijven veel mensen zaken bekijken vanuit hun eigen referentiekader. Er zijn zo veel verschillende type mensen en hun financiële situatie, dat er behoefte is voor een goedkope 'next-gen' gaming console.

Voorbeeld: Je hebt als ouder niet veel geld (of je wilt de geld niet uitgeven) en je kind wilt voornamelijk F2P games spelen zoals fortnite, warzone of apex legends. Dan is de XSS een zeer mooi alternatief om toch een nieuwe gameconsole in huis te halen. Disc heb je dan toch niet nodig want de F2P games hebben toch geen disc.

Daarnaast gaat iedereen vanuit dat de meeste mensen al een PS4 of Xbox one in huis hebben. Dat kan zijn voor een gross maar je moet ook bedenken dat zowel microsoft als sony ook een doelgroep hebben die nog geen gamingconsole thuis hebben staan.

[ Voor 18% gewijzigd door FireBladeX op 08-09-2020 09:52 ]

• bram1984
FireBladeX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:50:
Daarnaast blijven veel mensen zaken bekijken vanuit hun eigen referentiekader. Er zijn zo veel verschillende type mensen en hun financiële situatie, dat er behoefte is voor een goedkope 'next-gen' gaming console.

Voorbeeld: Je hebt als ouder niet veel geld (of je wilt de geld niet uitgeven) en je kind wilt voornamelijk F2P games spelen zoals fortnite, warzone of apex legends. Dan is de XSS een zeer mooi alternatief om toch een nieuwe gameconsole in huis te halen. Disc heb je dan toch niet nodig want de F2P games hebben toch geen disc.
Kan je beter een PS5 DE kopen, want dan heb je geen abonnement nodig om online te kunnen spelen. Heb je meteen een veel krachtigere console ook.

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Zullen we de keuzes van MS gewoon in de daarvoor geschikte topics houden? Dit is een PS5 topic, laten we het dan ook vooral daar over hebben

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Ik wacht nog wel een paar maanden tot het stof een beetje gedaald is na de release. Tenzij er een hele goede pre-order aanbieding komt, maar dat verwacht ik niet. Echt haast heb ik nou ook weer niet. Ik speel momenteel toch vooral destiny 2

Hop,hop,hop!

• bram1984
basset schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:59:
Ik wacht nog wel een paar maanden tot het stof een beetje gedaald is na de release. Tenzij er een hele goede pre-order aanbieding komt, maar dat verwacht ik niet. Echt haast heb ik nou ook weer niet. Ik speel momenteel toch vooral destiny 2
Dat lijkt me juist een game die je op de next gen wilt spelen op 4K60.

https://www.theverge.com/...eries-x-upgrades-4k-60fps

• basset
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:04:
[...]

Dat lijkt me juist een game die je op de next gen wilt spelen op 4K60.

https://www.theverge.com/...eries-x-upgrades-4k-60fps
Klopt, maar ik heb geen haast, tenzij al mn vrienden meteen over stappen.

Hop,hop,hop!

• bram1984
basset schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:07:
[...]

Klopt, maar ik heb geen haast, tenzij al mn vrienden meteen over stappen.
Hoeft ook niet. De game ondersteunt cross gen multiplayer.

https://primagames.com/ne...e-cross-generational-play

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 23:24
Ik geloof er niks van dat een DE 100 euro goedkoper is, een discdrive kost maar een paar tientjes max. Denk eerder 450 en 500.

Ze zullen meer winst maken op digitale verkopen, weet ik. Maar het verschil lijkt me echt te groot.

[ Voor 29% gewijzigd door mobygo76 op 08-09-2020 10:16 ]

• basset
En daar is de vraag of dat op tijd klaar gaat zijn :) We gaan het wel merken

Hop,hop,hop!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
mobygo76 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:15:
Ik geloof er niks van dat een DE 100 euro goedkoper is, een discdrive kost maar een paar tientjes max. Denk eerder 450 en 500.

Ze zullen meer winst maken op digitale verkopen, weet ik. Maar het verschil lijkt me echt te groot.
Maar digitaal games aanschaffen is vaak duurder. Ik denk dat €100 verschil daarom makkelijk te verantwoorden is. Maar of ze daar bij Sony hetzelfde naar kijken is natuurlijk de vraag.

Edit: ik koop al me games digitaal, en zie dus vaak het verschil met wat in de winkel ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door sbierman op 08-09-2020 10:23 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Fijn dat er na maanden wachten eindelijk een prijs bekend is, bewust gelekt of niet. Hopelijk volgt Sony snel, kunnen we officieel pre-orderen en kan de hype weer op gaan bouwen en ons tot november niet meer loslaten. Laat maar komen! :)

• NotSoSteady

Kan natuurlijk ook zijn dat ze de DE gebruiken om de Series X te matchen. Dat verwacht ik niet, maar daar zullen we helaas nog even op moeten wachten.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:38

Het verschil moet juist groot zijn. Met een verschil van maar €50,- zal de DE veel minder verkopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07

Strategisch en marketing technisch je product prijzen op 450 en 500 don't make sense imo
Je wilt de klant ook daadwerkelijk laten kiezen.
400 en 500 is wat dat betreft dan logischer, ondanks dat het een disc drive maar een tientje of 2 kost betekent niet dat je met minimale marge gaat aanbieden, sws ziet het totale kosten plaatje er heel anders uit.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Doordat ze meer winst maken op digitale aankopen en dat bij de DE de enige optie is kun je verlies maken op de console. Dat verdien je zo weer terug.

50 euro is voor de consument te laag, dan verdiend de consument het juist terug door op discs te spelen. Bij 100 euro duurt dat al langer.

Al zou ik alsnog je mogelijkheden niet beperken tot de monopolie positie van Sony in de digitale store.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 23:24
we gaan het nu vrij snel weten hoop ik :)

• bram1984
Kan me niet voorstellen dat zij iets weten, maar anyway:
[Twitter: https://twitter.com/GAMEGuildford/status/1303238834084352005?s=20]

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Zou het dan nu voor beide in een stroomversnelling komen :o

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Jim Ryan is ook lekker aan het trollen:

[embed]https://twitter.com/JimRyanSIE/status/1302989455125630977?s=20[/]

Was een parody account

[ Voor 13% gewijzigd door Bas170 op 08-09-2020 10:48 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:08

PBP

Bas170 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:46:
Jim Ryan is ook lekker aan het trollen:

[Twitter]
Parody account

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ja zag het net ook :F

Tijd voor een verse kop thee....

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:30

Ik snap die strategie wel, want het is er eentje die mij zal aantrekken. Ik ben een gamer, maar inmiddels op een leeftijd dat ik het niet heel veel meer doe. Ik wil wel graag bijblijven en zal daarom voor de goedkoopste optie gaan, zodat ik toch af en toe even een nieuwe game kan meepakken. Als het prijsverschil tussen een Serie S en de PS5 digitaal tussen de Eur 150,00 en Eur. 200,00 is, dan ga ik daar zeker voor.

MS gaat de oorlog er niet mee winnen, maar dat is ook een onmogelijke opgave. Laten we eerlijk zijn, MS gaat het nooit redden tegen Sony. Budgetconsole uitbrengen is dan zo'n slecht idee nog niet, want daar is echt wel een (grote) groep voor

• bram1984
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:54:
[...]

Ik snap die strategie wel, want het is er eentje die mij zal aantrekken. Ik ben een gamer, maar inmiddels op een leeftijd dat ik het niet heel veel meer doe. Ik wil wel graag bijblijven en zal daarom voor de goedkoopste optie gaan, zodat ik toch af en toe even een nieuwe game kan meepakken. Als het prijsverschil tussen een Serie S en de PS5 digitaal tussen de Eur 150,00 en Eur. 200,00 is, dan ga ik daar zeker voor.

MS gaat de oorlog er niet mee winnen, maar dat is ook een onmogelijke opgave. Laten we eerlijk zijn, MS gaat het nooit redden tegen Sony. Budgetconsole uitbrengen is dan zo'n slecht idee nog niet, want daar is echt wel een (grote) groep voor
Ligt er dus maar net aan wat je als goedkoop ziet en hoe je games gaat consumeren. GP en PS Now hebben sowieso niet alle nieuwe titels day one. Dus als je nieuwe games op release dag wilt spelen en gedwongen wordt iedere keer € 70,- af te tikken, dan ben je op den duur goedkoper uit met een next gen console die een disc drive heeft.

• Cyrax0508
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:05:
[...]

Ligt er dus maar net aan wat je als goedkoop ziet en hoe je games gaat consumeren. GP en PS Now hebben sowieso niet alle nieuwe titels day one. Dus als je nieuwe games op release dag wilt spelen en gedwongen wordt iedere keer € 70,- af te tikken, dan ben je op den duur goedkoper uit met een next gen console die een disc drive heeft.
Snap ik, maar ik zal niet veel games aanschaffen en veelal genoegen nemen met de GP van de Xbox. De Serie S heeft toch gewoon een diskdrive overigens?

- Edit: ik zie dat die ook geen Diskdrive heeft :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 11:10 ]

Met het gemiddelde aantal verkochte games per console en het verschil in omzet tussen digitaal en fysiek kan je het wel een beetje gokken. Ik zou dan voor wel voor 100,- durven gaan maar niet veel meer dan dat.

Al verwacht ik persoonlijk dat de Playstation 5 simpelweg duur wordt (gezien de hardware) en dat de digitale editie dan in het leven geroepen is om dat nog een beetje te drukken en te kunnen adverteren met "Vanaf € 550,-" (om maar wat te noemen).

Met de onthulling van de Series S prijs zojuist is in ieder geval wel bevestigd dat Microsoft op Sony wacht met de prijs.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:35:
Kan me niet voorstellen dat zij iets weten, maar anyway:
[Twitter]
Tweet is inmiddels verwijderd. O-)

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
300 voor dat ding is een heel goede prijs lijkt me. Toont ook aan dat de topmodellen waarschijnlijk onder de 500 euro gaan blijven. *O*

Mijn voorspelling staat nog steeds: :P
Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
Dus dan blijft mijn voorspelling:
Series S: 299
PS5 DE: 399
PS5: 499
Series X: 499

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:21:
[...]

Met het gemiddelde aantal verkochte games per console en het verschil in omzet tussen digitaal en fysiek kan je het wel een beetje gokken. Ik zou dan voor wel voor 100,- durven gaan maar niet veel meer dan dat.

Al verwacht ik persoonlijk dat de Playstation 5 simpelweg duur wordt (gezien de hardware) en dat de digitale editie dan in het leven geroepen is om dat nog een beetje te drukken en te kunnen adverteren met "Vanaf € 550,-" (om maar wat te noemen).

Met de onthulling van de Series S prijs zojuist is in ieder geval wel bevestigd dat Microsoft op Sony wacht met de prijs.
Klopt. Het kan natuurlijk ook zijn dat Sony alleen met de DE de prijs van Series X gaat matchen. Ik verwacht dat eigenlijk niet, maar het gaat de komende periode reuze interessant worden.
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:05:
[...]

Nee, maar veel mensen geven toch liever incidenteel 10 euro meer uit dan in 1x 150 of 200 euro. Daarnaast worden er per console gemiddeld maar 8 of 9 games verkocht en daaronder zullen niet alleen AAA-games voor de hoofdprijs vallen.

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 11:39 ]

• bram1984
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Klopt. Het kan natuurlijk ook zijn dat Sony alleen met de DE de prijs van Series X gaat matchen. Ik verwacht dat eigenlijk niet, maar het gaat de komende periode reuze interessant worden.
Als de BOM (voor de disc versie) echt $450 is, dan ga ik er vanuit dat ze die gewoon op 499 zetten en de DE op 399. Dat is denk wel de veiligste gok op dit moment.
€399,- voelt voor mij to good to be true en dat lijkt mij eerder de wens van de consument dan realistisch met deze hardware.

€499/599 lijkt mij dan een betere gok. Met de SeriesX op €499,-

Ik ben door deze lange aanloop wel echt over het momentum heen merk ik. Ben al die domme geruchtjes zat, schiet nou maar op met dat ding. Over nog geen twee maanden is het november.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 08-09-2020 11:43 ]

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:40:
€399,- voelt voor mij to good to be true en dat lijkt mij eerder de wens van de consument dan realistisch met deze hardware.

Ik ben door deze lange aanloop wel echt over het momentum heen merk ik. Ben al die domme geruchtjes zat, schiet nou maar op met dat ding. Over nog geen twee maanden is het november.
De DE voor € 399,- is toch niet zo heel gek? Die gaat hoe dan ook met verlies verkocht worden. Dat trekken ze zo weer recht met sales en het feit dat er voor die mensen geen tweedehands markt meer is.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 14:08
Donstil schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:40:

Hoezo denk je dat de PlayStation 5 zo veel duurder is dan de Series X? Ja de PlayStation 5 heeft een duurdere SSD, en ook de tech in de controller zal wel duurder zijn. Daarin tegen heeft de Series X een klasse hogere APU (CPU/GPU), wat de prijs weer omhoog duwt. Dus tenzij Microsoft bereid is een veel hoger verlies te nemen dan Sony, verwacht ik dat de Disc versie van de PlayStation 5, en de Series X, niet (veel) in prijs zullen verschillen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:32:
[...]

Tweet is inmiddels verwijderd. O-)
Hmmm is hij dan verwijderd omdat het niet klopt, of mochten ze de tweet niet plaatsen?

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 14:34
Bas170 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:46:
[...]

Hmmm is hij dan verwijderd omdat het niet klopt, of mochten ze de tweet niet plaatsen?
Ik hoop het laatste, denk dat we dat morgen maar moeten gaan afwachten. oOo
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:45:
[...]

De DE voor € 399,- is toch niet zo heel gek? Die gaat hoe dan ook met verlies verkocht worden. Dat trekken ze zo weer recht met sales en het feit dat er voor die mensen geen tweedehands markt meer is.
Vind dat nog steeds wel erg weinig hoor. Voor de hardware die je krijgt.

Het gemiddeld verkocht aantal games op een PlayStation 4 is iets van 7 toch? Als die allemaal digitaal gekocht worden dan maakt dat het verschil van €100,- maar amper goed.
Linkje3 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:46:
[...]

Hoezo denk je dat de PlayStation 5 zo veel duurder is dan de Series X? Ja de PlayStation 5 heeft een duurdere SSD, en ook de tech in de controller zal wel duurder zijn. Daarin tegen heeft de Series X een klasse hogere APU (CPU/GPU), wat de prijs weer omhoog duwt. Dus tenzij Microsoft bereid is een veel hoger verlies te nemen dan Sony, verwacht ik dat de Disc versie van de PlayStation 5, en de Series X, niet (veel) in prijs zullen verschillen.
Dat laatste. Ik verwacht (maar ik zeg ook maar wat. Zoals iedereen eigenlijk :P ) dat ze de X dan op de prijs van de DE Ps5 zetten. Voor mij overigens niet interessant meer. Ik heb een tijdje sterk getwijfeld tussen de 2 maar inmiddels ga ik weer voor de PlayStation maar dan wel met disk, voor €100,- ga ik de vrijheid van disc niet inleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 08-09-2020 11:54 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kraziey schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:49:
[...]

Ik hoop het laatste, denk dat we dat morgen maar moeten gaan afwachten. oOo
Zou mooi zijn, ik kan momenteel wel wat goed nieuws gebruiken.

Bas170 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:51:
[...]

Zou mooi zijn, ik kan momenteel wel wat goed nieuws gebruiken.
Nou 50% kans dat het morgen wordt, dat is toch wel een aardig percentage :+

• Segafreak83
Aenea schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:50:
[...]

Omdat jij niet gemerkt hebt dat Sony PSVR aardig gepushed heeft, je daar een aparte mening dan over geeft die niet klopt en mensen je daar op aanspreken denk je dat die mensen schaapjes zijn?

Beetje jammer dat je niet op een volwassen manier om kan gaan met kritiek..
Dat is totaal niet wat ik ermee bedoel, maar een grap maken mag ook al niet meer hier.. *zucht.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
Dus dan blijft mijn voorspelling:
Series S: 299
PS5 DE: 399
PS5: 499
Series X: 499
Ik denk dat je er niet ver naast gaat zitten. 499 voor de X lijkt mij zeer aannemelijk nu de S op 299 is geprijsd.

Daarbij denk ik dat Sony niet 100 euro boven deze prijs gaat zitten, dat zou met name voor nieuwe console-gamers een reden zijn om voor een Xbox te kiezen, en een stapje van 50 euro (dus 549) is marketingtechnisch minder handig.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:13
Beetje offtopic: Maar in de link hieronder zie je de Xbox Series S reveal trailer met daarin wat specs. Lijkt me niet dat Sony hier rekening mee hoeft te houden wat betreft prijs voor de PS5's. Maar de PS4 pro is nu wel echt te duur in verhouding.

• 1440p gaming at 120fps
• 512GB SSD
• ray tracing support

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Nou kom op Sony, DE voor €349 dan heb je deze al gewonnen.

https://untappd.com/user/OzzBier

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OzzieMann schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:08:
Nou kom op Sony, DE voor €349 dan heb je deze al gewonnen.
haha dat zou wel een hele strakke actie zijn. Maar ik heb niet het kleinste idee dat Sony zover kan gaan zakken :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@ArthurMorgan Nee dat denk ik ook niet, maar zou wel meesterlijk zijn. Persoonlijk denk ik dat €399 het laagst is wat ze gaan met de DE.

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
Bas170 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:46:
[...]

Ja dat is dus de vraag. Ik neig naar het eerste. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n specifieke outlet over dit soort info beschikt. Wellicht het hoofdkantoor wel, maar die gaan dit pas delen nadat Sony een en ander bekend gemaakt heeft. Daarbij geen PS5 nieuws deze week.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:13:
[...]

Ja dat is dus de vraag. Ik neig naar het eerste. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n specifieke outlet over dit soort info beschikt. Wellicht het hoofdkantoor wel, maar die gaan dit pas delen nadat Sony een en ander bekend gemaakt heeft. Daarbij geen PS5 nieuws deze week.
Ik vermoed dat we het dan van meerdere bronnen hadden gehoord, zoiets is bijna niet geheim te houden. In mijn ogen is het nu wel nagenoeg zeker dat Series X €499 gaat kosten dus ik denk en hoop dat Sony ook spoedig de knoop gaat doorhakken.

• bram1984
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:26:
[...]

Ik vermoed dat we het dan van meerdere bronnen hadden gehoord, zoiets is bijna niet geheim te houden. In mijn ogen is het nu wel nagenoeg zeker dat Series X €499 gaat kosten dus ik denk en hoop dat Sony ook spoedig de knoop gaat doorhakken.
Dat vraag ik me dus ernstig af. Wellicht is die leak bewust geweest, maar als die 499 zou kloppen, dan had Xbox dit inmiddels wel officieel bevestigd net als met de Series S. Er is een reden dat dit nog niet gebeurd is. Die 499 kan net zo goed niet kloppen en bedoeld zijn om Sony uit de tent te lokken. Hopen dat PS5 ook op 499 gaat zitten en daarna een tweet eruit gooien dat SX op 449 komt. Ik zie het zo gebeuren.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:30:
[...]

Dat vraag ik me dus ernstig af. Wellicht is die leak bewust geweest, maar als die 499 zou kloppen, dan had Xbox dit inmiddels wel officieel bevestigd net als met de Series S. Er is een reden dat dit nog niet gebeurd is. Die 499 kan net zo goed niet kloppen en bedoeld zijn om Sony uit de tent te lokken. Hopen dat PS5 ook op 499 gaat zitten en daarna een tweet eruit gooien dat SX op 449 komt. Ik zie het zo gebeuren.
Ja, €449 zou ook nog kunnen. Aan de andere kun je je afvragen hoeveel impact dat gaat hebben wanneer je ook nog een PS5 hebt voor €399. Ze hebben beide eigenlijk wel een goede tactiek: Sony kan met de DE goed antwoorden op alles wat Microsoft met Series X doet en Series S is aanzienlijk goedkoper dan beide. In mijn ogen zou alleen €399 voor Series X speciaal zijn en kan me haast niet voorstellen dat ze dat overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 08-09-2020 12:40 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:36:
[...]

Ja, €449 zou ook nog kunnen. Aan de andere kun je je afvragen hoeveel impact dat gaat hebben wanneer je ook nog een PS5 hebt voor €399. Ze hebben beide eigenlijk wel een goede tactiek: Sony kan met de DE goed antwoorden op alles wat Microsoft met Series X doet en Series S is aanzienlijk goedkoper dan beide. In mijn ogen zou alleen €399 voor Series X speciaal zijn en kan me haast niet voorstellen dat ze dat overwegen.
Aan de andere kant doet een XSX voor €399 weer afbreuk aan de propositie van de XSS voor €299... En ben het eens dat 449 geen noemenswaardige impact zal hebben. €399 voor de DE en €499 voor de disc versie lijkt nu steeds meer op een meesterzet eigenlijk van Sony.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 08-09-2020 12:51 ]

• NotSoSteady
Trishul schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:48:
[...]

Aan de andere kant doet een XSX voor €399 weer afbreuk aan de propositie van de XSS voor €299... En ben het eens dat 449 geen noemenswaardige impact zal hebben.
Ja, ik verwacht ook niet dat ze daarvoor zullen kiezen. In dat geval krijg je voor €100 een gpu die drie keer zo snel is, een Blu-ray-speler, dubbele hoeveelheid opslaggeheugen en meer ray tracing-cores.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
De specs van de Series S waren al een hele tijd bekend, enkel de storage space was de grote onbekende. Daar hebben ze uiteindelijk nog op moeten besparen door die te halveren tot 500gb. 449 voor de topmodellen lijkt me dan zeer moeilijk..

@NotSoSteady en ook nog 6gb ram meer

• bram1984
Trishul schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:48:
[...]

Aan de andere kant doet een XSX voor €399 weer afbreuk aan de propositie van de XSS voor €299... En ben het eens dat 449 geen noemenswaardige impact zal hebben. €399 voor de DE en €499 voor de disc versie lijkt nu steeds meer op een meesterzet eigenlijk van Sony.
Precies dit. Series X voor 399 is erg onwaarschijnlijk. Daarmee maak je de S meteen obsolete (veel mindere specs, geen disc drive). Sony moet zich nu geen zorgen maken en gewoon met 399 en 499 komen. X zal daarmee hooguit naar 449 zakken of wellicht 479, maar dat is een druppel op een hete plaat.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als Sony 399 kan halen voor de digital versie dan doen ze het netjes en willen ze er flink op toeleggen. Zelfs 499 is goedkoop te noemen voor de hardware die er in zit. Ik zet mijn geld in op 499 en 599.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik ga er nog steeds vanuit dat de PS5 €500 gaat kosten en de PS5 DE €400.
Mocht hij 600 gaan kosten koop ik hem alsnog, maar verwacht het niet. Helemaal niet als de Series X ook op 500 zit.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:
Ik ga er nog steeds vanuit dat de PS5 €500 gaat kosten en de PS5 DE €400.
Mocht hij 600 gaan kosten koop ik hem alsnog, maar verwacht het niet. Helemaal niet als de Series X ook op 500 zit.
Hier zet ik mijn geld ook op in, maar ik vlak 500 en 600 zeker niet uit. Ik denk dat Sony in een comfortabele positie zit, wat dat betreft. Die kunnen wel meer vragen als je de demand ziet.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 16:27
Ik heb al een tijdje geleden een mooi bedrag opzij gezet voor de PS5. Of de DE nu €399 of €499 wordt, hij komt hier sowieso in huis. Ik verwacht dat ze er €399 voor gaan vragen, dan kan ik ook meteen een extra controller of charging dock aanschaffen. Of een extra spel kopen, afhankelijk van het aanbod bij release. Bij een iets hogere prijs zal ik wat zuiniger zijn met accessoires / games in de eerste maanden na release. Hoe dan ook, mijn geld kan Sony alvast bijschrijven. :+

This is absolutely ridiculous

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

399 voor de DE lijkt mij realistisch.
499 voor de normale ook, al denk ik dat ze voor de echte Sony-fan ook wel een 100 boven Microsoft kunnen zitten. Echter zou Microsoft dan voor beide varianten een gunstigere prijs hebben, dus ik denk dat ze dat niet zullen doen. Bij Microsoft stap je goedkoper in (met een ietwat lagere performance), bij de console gericht op de echte gamer is de prijs gelijk.

• Cyrax0508
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:02:
Als Sony 399 kan halen voor de digital versie dan doen ze het netjes en willen ze er flink op toeleggen. Zelfs 499 is goedkoop te noemen voor de hardware die er in zit. Ik zet mijn geld in op 499 en 599.
Ik verwacht dat ze echt geen € 600,00 gaan vragen voor de PS5 non-digital en € 500,00 voor de digitale PS5. De geschiedenis heeft (meerdere keren) uitgewezen dat het hoogst onverstandig is om je console te hoog in de markt te zetten. En € 600,00 is te hoog voor de gemiddelde consument. Als je daarna een offensief moet inzetten en je console in prijs verlaagd, ben je eigenlijk al te laat.

Ook Sony wil gelijk knallen en de sales domineren (dan willen nog meer mensen je console) vanaf dag 1. En dat gaat niet lukken met een console van € 600,00 of een digitale versie van € 500,00 als je concurrent een stuk goedkoper is.

Sony heeft ook niet meteen killergames klaarliggen volgens mij, die release window is nog wel wat ruim. Ik denk echt dat mensen zich vergissen in wat een prijs kan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 13:57 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden