• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 23:38

ikookhier

>hijdiehieris<

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 22:11
Haha hoe ik dat heb kunnen missen, Joost mag het weten.. Dankjewel!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:19
Stukje tekst na cod trailer,dus geen world wide release van PS5? Ze hadden de trailer offline gehaald en nu staat er bij nieuwe trailer ps5 holiday 2020.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2020/09/November-960x464.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Amaze86 op 05-09-2020 08:43 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik hoop het niet, maar het zou me ook weer niet verbazen.

Ze moeten nu toch echt eens met info komen. Ik betwijfel of er 9 september iets gaag gebeuren want dan had ik al een aankondiging verwacht. Lijkt me niet dat er in het weekend een aankondiging komt en maandag is het al 7 sept dat lijkt me kort dag...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Amaze86 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:40:
Stukje tekst na cod trailer,dus geen world wide release van PS5? Ze hadden de trailer offline gehaald en nu staat er bij nieuwe trailer ps5 holiday 2020.

[Afbeelding]
Is volgens mij een paar pagina's geleden ook besproken. Holiday betekent niet overal in de wereld november/december.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Volgens mij gaan die geruchten van een staggered release al maanden en het lijkt mij ook vrij aannemelijk. Het is jammer, maar ik kan er zelf niet wakker van liggen. Er komen toch nauwelijks of geen echte next gen titels meteen uit.

Release begin november voor Thanksgiving in de VS en medio december voor de rest van de wereld voor kerst lijkt me logisch.

Voor de Xbox zal het waarschijnlijk niet anders zijn. Het wordt pas zuur als men dingen gaat doen als eerst release in bepaalde EU landen en later in andere. Zeker gezien de te verwachten schaarste.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Phusebox schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:32:
Volgens mij gaan die geruchten van een staggered release al maanden en het lijkt mij ook vrij aannemelijk. Het is jammer, maar ik kan er zelf niet wakker van liggen. Er komen toch nauwelijks of geen echte next gen titels meteen uit.

Release begin november voor Thanksgiving in de VS en medio december voor de rest van de wereld voor kerst lijkt me logisch.

Voor de Xbox zal het waarschijnlijk niet anders zijn. Het wordt pas zuur als men dingen gaat doen als eerst release in bepaalde EU landen en later in andere. Zeker gezien de te verwachten schaarste.
Ik heb nog veel in te halen. Ik hoop dat er genoeg PS4 games op de PS5 kunnen draaien, of iig een leuke en een goede selectie.

• Amaze86
@bram1984 Hopelijk gaat het niet de kant op van ps4 release.....te weinig voorraad.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:44:
@bram1984 Hopelijk gaat het niet de kant op van ps4 release.....te weinig voorraad.
Dat is toch wel een zekerheidje denk ik. Demand voor PS5 is volgens mij stukken hoger dan voor de PS4 destijds + er worden minder units geproduceerd. Ik denk echt dat je moet pre-orderen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Te weinig voorraad lijkt mij ook een zekerheid, misschien nog wel erger dan bij de PS4.

• bram1984
Is deze eigenlijk al gepost? Ziet er niet heel bijzonder uit. Beetje DOOM 3 meets Event Horizon of zo. Hopelijk gewoon een lekkere campaign van een uurtje of 10 en snel in PS Plus.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 14:36
Amaze86 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:44:
Ik denk dat je wel bijna zeker kan zijn dat het dringen zal worden als je op releasedag een PS5 wil hebben, als Sony zelf in de VS al een soort loterij begint om een preorder te mogen plaatsen....

Overigens twijfel ik of ik er gelijk eentje ga halen wanneer die pas half december naar Europa komt, eind december is voor mijn bedrijf altijd een te drukke periode om te kunnen gamen dus dan kan ik misschien beter een maandje wachten.

• Amaze86
@LordLynx Hier wel :) liefst meteen op de release,zal wel lukken.

• LordLynx
Amaze86 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:48:
@LordLynx Hier wel :) liefst meteen op de release,zal wel lukken.
Het zal er dan aan liggen hoeveel moeite ik ervoor moet doen, ik heb al een preorder met aanbetaling staan bij de lokale mediamarkt dus als ik hem op release gelijk kan afhalen laat ik hem dan desnoods wel een paar weken in de doos staan....
geen ps vs xbox-discussies...

[ Voor 77% gewijzigd door Bart ® op 05-09-2020 11:43 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:16:
[...]

Dat is toch wel een zekerheidje denk ik. Demand voor PS5 is volgens mij stukken hoger dan voor de PS4 destijds + er worden minder units geproduceerd. Ik denk echt dat je moet pre-orderen.
Ze gaan dus de Nintendo kant op, lekker schaarste creëren :r. Ongeacht wie het doet, smerige praktijken vind ik het.

US gaat voor en wij in de EU worden het hardste gepakt omdat ze ons toch al in de pocket hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:10
Holidays kennen wij hier dan niet, maar doorgaans betekent dat inderdaad November en houden ze dezelfde benaming aan.

Dit doet vermoeden dat ze eerst in gaan zetten op de VS, waar de Xbox doorgaans sterker is.
En dan komen wij in Europa pas in december aan de beurt? Ik mag toch hopen van niet...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:41:
[...]

Ze gaan dus de Nintendo kant op, lekker schaarste creëren :r. Ongeacht wie het doet, smerige praktijken vind ik het.

US gaat voor en wij in de EU worden het hardste gepakt omdat ze ons toch al in de pocket hebben.
Nix opzet, de productie is net begonnen, je kunt in 3-4 maand nu eenmaal maar een beperkte voorraad opbouwen. Als de vraag dan gigantisch is dan heb je automatisch schaarste, dat is geen keuze want Sony verkoopt het liefst zoveel mogelijk units.

Nintendo idem, die producten zijn ook enorm gewild daar valt niet tegen te produceren. Bij microsoft speelt dit nu eenmaal minder.

Een fabrikant zet een productielijn op die de vraag aan kan die gemiddeld is voor de eerste jaren NA de launch. Die productielijn start een paar maand voor de release zodat er een voorraadje is. Een producitelijn opzetten die een half jaar lang miljoenen extra units kan produceren alleen voor de launch en daarna afgeschreven is kan niet uit, dat is basic economie.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 05-09-2020 12:02 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32
[...]

Klopt. Dat is altijd de favoriete bezigheid van Sony: veel schaarste creëren. Daar zijn de aandeelhouders ook uitermate dol op. Zo min mogelijk proberen te verkopen. :+

• bram1984
[...]

Inderdaad. Zal ook niks met de pandemie te maken hebben. :+

• Segafreak83
Chaoss schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:55:
[...]

Nix opzet, de productie is net begonnen, je kunt in 3-4 maand nu eenmaal maar een beperkte voorraad opbouwen. Als de vraag dan gigantisch is dan heb je automatisch schaarste, dat is geen keuze want Sony verkoopt het liefst zoveel mogelijk units.

Nintendo idem, die producten zijn ook enorm gewild daar valt niet tegen te produceren. Bij microsoft speelt dit nu eenmaal minder.

Een fabrikant zet een productielijn op die de vraag aan kan die gemiddeld is voor de eerste jaren NA de launch. Die productielijn start een paar maand voor de release zodat er een voorraadje is. Een producitelijn opzetten die een half jaar lang miljoenen extra units kan produceren alleen voor de launch en daarna afgeschreven is kan niet uit, dat is basic economie.
Probeer het nu niet recht te praten, heeft totaal geen zin. Hier in Europa delven wij gewoon het onderspit. Ze weten al maanden dat ze de PS5 gaan maken / moeten leveren. Dus dat ze niet genoeg kunnen produceren is dikke bullshit. Want gebeurd voornamelijk automatisch, de PS4 was gemaakt in 30 seconden ofzo.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar je ziet het al aan de manier waarop het nu gaat. Stijf de kaken dicht, reservering op inschrijving in Amerika, wordt strijden om straks een PS5 te kunnen bemachtigen.

• Segafreak83
bram1984 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:33:
[...]

Inderdaad. Zal ook niks met de pandemie te maken hebben. :+
Prachtig excuus, hoe makkelijk wil je het hebben :+

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Druk maken om dingen waar je niks aan kan veranderen....

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is gewoon een maximale capaciteit die je kunt maken in een bepaalde tijd. Opschalen is echt niet makkelijk, en de kosten ervan moeten wel beheersbaar blijven. Je kunt niet even een fabriek extra uit de grond stampen om die na de introductie werkloos achter te laten.

Had je dan liever gehad dat de introductie 3 tot 5 maanden later gepland was zodat ze alles tegelijk hadden kunnen leveren? Hadden ze miljoenen consoles ergens moeten opslaan terwijl ze niet gebruikt werden. En hadden de mensen die nu het langst moeten wachten even lang moeten wachten, maar de mensen die hem sneller hebben ook. Dus alleen maar verlies.

En nee dit heeft niks met verdedigen te maken. Je kunt niet op 1 dag zomaar even 6 miljoen consoles hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-09-2020 12:47 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:38:
[...]

Prachtig excuus, hoe makkelijk wil je het hebben :+
Tuurlijk joh. Fabrieken zijn ook niet heel lang dicht geweest in China (en andere landen). Er zijn zelfs reports langs gekomen waarin staat dat de productie in sommige branches maanden achterstand hebben. Mensen werken massaal thuis waarbij de vraag naar consoles (Switch nu en straks vooral PS5, afgaande op voorlopige analyses) groter dan ooit is. Als jij denk dat Sony in deze tijd bewust schaarste creëert en gewoon dezelfde aantallen zou kunnen produceren als normaal gesproken, dan heb je niet helemaal door wat er aan de hand is volgens mij, maar goed. Prima verder. :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 22:06
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:35:
[...]

Probeer het nu niet recht te praten, heeft totaal geen zin. Hier in Europa delven wij gewoon het onderspit. Ze weten al maanden dat ze de PS5 gaan maken / moeten leveren. Dus dat ze niet genoeg kunnen produceren is dikke bullshit. Want gebeurd voornamelijk automatisch, de PS4 was gemaakt in 30 seconden ofzo.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar je ziet het al aan de manier waarop het nu gaat. Stijf de kaken dicht, reservering op inschrijving in Amerika, wordt strijden om straks een PS5 te kunnen bemachtigen.
Ik vind anders dat je nogal fel reageert voor iemand die alleen maar conclusies kan trekken gebaseerd op pure aannames. Zo kun je jezelf overal boos om maken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Sony wilt juist zoveel mogelijk PS5’s verkopen in de laatste maanden van het jaar, omdat ze weten dat de markt dit keer nog iets groter is dan eind 2013 voor de PS4. Veel mensen zitten ook in november en december thuis en gaan niet op vakantie, dus die hebben extra budget beschikbaar voor andere luxe zaken. Hier spelen heel veel bedrijven op in. Als het zou kunnen hadden ze 10 miljoen exemplaren gereed voor de wereldwijde launch in november, maar dat is niet makkelijk voor een product dat van binnen zo’n beetje compleet nieuw is en kijkend naar de supply chain perikelen waar zelfs een apple last van heeft met hun nieuwe iphones.

Ik zou een prijs van €700 prima vinden, dan is de vraag misschien ook wat kleiner, maar die prijs is dan wel weer minder leuk voor kinderen. Lastig. Tegen een echte consoleprijs launchen zoals €499 zorgt weer voor bestormingen van de winkels, vergelijkbaar met november 2013.

• LordLynx
Ik denk dat Sony echt wel maximaal zal produceren (zowel qua capaciteit van hun fabrieken als inkoop van de componenten) maar ik zou het echt een naaistreek vinden om door die schaarste Noord-amerika voorrang te geven boven de rest van de wereld maar zolang er geen aankondiging is is dit allemaal speculatie. Late 2020 kan namelijk heel goed slaan op half-eind november en dat ze de term 'holiday' niet voor Europa gebruiken kan goed zijn omdat mensen dan denken dat die in de zomervakantie in de winkels hoort te liggen.....

• Segafreak83
Geronimous schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:57:
[...]

Ik vind anders dat je nogal fel reageert voor iemand die alleen maar conclusies kan trekken gebaseerd op pure aannames. Zo kun je jezelf overal boos om maken.
Zijn geen aannames, kijk dan naar het plaatje hierboven, duidelijk onderscheid tussen (Noord) Amerika en Europa, vervolgens gaan ze de trailer aanpassen omdat ze een "foutje" gemaakt hebben.

En de inschrijvingen in Amerika op pre-order is ook geen aanname, want dat gebeurd.

En ik ben nog niet eens boos, vind het gewoon streken. Het is niet één of andere kleine startup, maar Sony, maar blijkbaar zegt dat ook niets meer tegenwoordig.
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:08:
[...]

Zijn geen aannames, kijk dan naar het plaatje hierboven, duidelijk onderscheid tussen (Noord) Amerika en Europa, vervolgens gaan ze de trailer aanpassen omdat ze een "foutje" gemaakt hebben.

En de inschrijvingen in Amerika op pre-order is ook geen aanname, want dat gebeurd.

En ik ben nog niet eens boos, vind het gewoon streken. Het is niet één of andere kleine startup, maar Sony, maar blijkbaar zegt dat ook niets meer tegenwoordig.
Maar wat is volgens jou dan het voordeel voor Sony om bewust schaarste te creëren?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Schaarste heeft alleen nut als je vervolgens de prijzen kunt en wilt en gaat verhogen. In het geval van Sony is de kans alleen maar groter dat je een deel van je klanten aan concurrenten verliest. (niet degenen die perse de PS5 willen uiteraard, maar er is echt ene groep die het veel minder uitmaakt welke console, of zelfs PC is.)

• Geronimous
[...]

Ik doelde op de aannames dat Sony met opzet schaarste in Europa creëert, gebaseerd op een plaatje uit een trailer van een spel waarop de releasedatum van het spel staat. Het is een aanname dat dat dan dus ook voor de PS5 zelf geldt.

Bovendien is er nog niks aan de hand, want de 'holiday' periode begint in de US na Thanksgiving, op 27 november. De gebruikte term 'End of 2020' kan heel breed opgepakt worden. Laatste maand van 2020, laatste week of laatste paar dagen van 2020? In het minst erge, en meteen meest aannemelijke scenario, zou de release in Europa enkele dagen later zijn. In het minst gunstige geval scheelt het een maand, maar dat is dan ook minder aannemelijk omdat ze dan Kerstmis zouden mislopen hier.

Ook is er nergens gevalideerde info te vinden dat Sony het überhaupt met opzet creëert, of dat Europa (procentueel, naar verhouding) minder units ontvangt in de launchperiode. Dat een eventuele schaarste daadwerkelijk door Corona komt, is veel aannemelijker dat dat ze Europa 'straffen' omdat we toch wel een gegarandeerde afzetmarkt zijn. Bovenal, als je kunstmatige schaarste in wilt zetten als guerrillamarketing, doe je dat denk ik juist in de regio's waar je marktaandeel wilt winnen. Het idee is dan schaarste = hype.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Amaze86 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]
De trailer waar deze screenshot vandaan komt is nu aangepast.
Er staat nu alleen nog:
"On PS4 Nov 13,
PS5 Coming Holiday 2020"

Ik ga er nog steeds vanuit dat de release date min of meer hetzelfde zal zijn wereldwijd.

Zie einde van de trailer (komt heel kort in beeld):

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 05-09-2020 13:45 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
Gaat echt wel world wide release worden, de hype is zo groot dan gaan ze echt niet heel europa teleurstellen. Dat is ook gewoon veel te makkelijk Xbox een voorsprong geven in Europa dat willen ze echt niet ook al zijn ze de populairdere console.

Playstation 5

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als het 1 maand verschil zou zijn zou ik er weinig moeite mee hebben maar daar los je het schaarste probleem ook niet mee op. Ik ga er vanuit dat de PS5 van november tot maart 2021 uitverkocht zal zijn.

• Stylze
Chaoss schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:56:
Als het 1 maand verschil zou zijn zou ik er weinig moeite mee hebben maar daar los je het schaarste probleem ook niet mee op. Ik ga er vanuit dat de PS5 van november tot maart 2021 uitverkocht zal zijn.
Verwacht wel een zeer grote schaarste ja, misschien zelfs het hele eerste jaar of langer. De corona crisis heeft iederern nog meer aan het gamen gebracht met het veel meer tijd in huis doorbrengen.

Playstation 5

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de US zijn relatief veel meer Xbox gebruikers dan in Europa. Sony wil daar, net als met de PS4 destijds, eerder voet aan de grond krijgen. De PS4 kwam in de US uit op 15 november 2013 en in Europa op 29 november 2013. Grote kans dat ze deze keer weer dezelfde strategie hanteren.

En dan moeten we ervan uit gaan dat qua supply chain en logistiek alles meezit want eerlijk gezegd vind ik het een klein wonder dat ze tijdens een pandemie zoveel consoles geproduceerd en geleverd gaan krijgen. Ik herinner me nog dat TLOU2 destijds voor onbepaalde tijd werd uitgesteld omdat ze logistieke uitdagingen hadden. Gelukkig was het uitstel maar een paar weken maar je kunt je voorstellen dat het leveren van een console nog een stuk uitdagender en complexer is.

• Amaze86
@Kalder ja dat zei ik ook,tekst is aangepast.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ach die release.. laat Sony eerst maar eens met een datum voor een State of Play komen, wat ik eerder al zei denk dat 9 september niet meer gaat gebeuren.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Stylze schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:54:
Gaat echt wel world wide release worden, de hype is zo groot dan gaan ze echt niet heel europa teleurstellen. Dat is ook gewoon veel te makkelijk Xbox een voorsprong geven in Europa dat willen ze echt niet ook al zijn ze de populairdere console.
Xbox gaat gewoon ook niet wereldwijd releasen. Let maar op.

Denk dat we heel veel beteuterde gamers gaan krijgen deze kerst.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Stylze
Phusebox schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:22:
[...]

Xbox gaat gewoon ook niet wereldwijd releasen. Let maar op.

Denk dat we heel veel beteuterde gamers gaan krijgen deze kerst.
nouja ze zullen waarschijnlijk niet op dezelfde dag releasen door logistieke redenen, maar xbox is sowieso al voor November aangekondigd en daarbij werd niet alleen Only in Amerika geroepen. Dus denk dat de xbox wel degelijk in dezelfde periode uitkomt in europa als amerika.

Playstation 5

• NotSoSteady
[...]

Joh, jij zoekt altijd overal wat achter en klaagt over nagenoeg alles. Op de PlayStation-pagina staat gewoon najaar 2020 (september, oktober en november). De rest is allemaal speculatief en nergens op gebaseerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CkGb9e6.png

https://www.playstation.com/nl-nl/ps5/

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 05-09-2020 15:46 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met de PS4 had je ook een verschil in release data. Amerika eerst want black friday deals, voor Europa en de rest is kerst meer een dingetje. Ik zie niet in waarom dst met de PS5 anders gaat zijn. Holidays 2020 en najaar 2020 beide lekker ruim en algemeen. Meest logische is release voor black friday 27 november. PS4 kwam toen uit op vrijdag 15 november en 29 november. Dus ik denk 13 november 2020 Amerika, 27 november hier. Pikt Sony de Sinterklaas sales ook mee in België en Nederland voor wat het waard is.

En heb ik een mooi excuus om mezelf wat cadeau te doen voor tijdens Sinterklaas. Alleen maar een chocoladeletter en kruidnoten heb ik nu wel gezien <+:) In die zin is de release date niet spannend. Beprijzing ook niet. Maarja we gaan het zien

• Segafreak83
NotSoSteady schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:40:
[...]

Joh, jij zoekt altijd overal wat achter en klaagt over nagenoeg alles. Op de PlayStation-pagina staat gewoon najaar 2020 (september, oktober en november). De rest is allemaal speculatief en nergens op gebaseerd.

[Afbeelding]

https://www.playstation.com/nl-nl/ps5/
Het is niet voor niets het kroeg topic, we zullen zien waar Sony (en Microsoft) mee gaan komen qua release date, Amerika zal eerst komen, dan Europa. Hopelijk binnen max een week of 2 verschil, dan is het nog niet zo'n ramp (is het sowieso niet).

Het zal mij echt niet verbazen als of de boel uitgesteld gaat worden of vanaf dag 1 compleet uitverkocht zal zijn tot februari.

Reservering gaat eruit zodra het kan en dan zien we wel wanneer de PS5 beschikbaar is.

• Geronimous
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:17:
[...]

Het is niet voor niets het kroeg topic, we zullen zien waar Sony (en Microsoft) mee gaan komen qua release date, Amerika zal eerst komen, dan Europa. Hopelijk binnen max een week of 2 verschil, dan is het nog niet zo'n ramp (is het sowieso niet).

Het zal mij echt niet verbazen als of de boel uitgesteld gaat worden of vanaf dag 1 compleet uitverkocht zal zijn tot februari.

Reservering gaat eruit zodra het kan en dan zien we wel wanneer de PS5 beschikbaar is.
Hier ben ik het zeker mee eens; ik verwacht zeker schaarste; door mogelijke supply-chain issues en meer vraag ivm corona. Ik heb destijds bij de PS4 ook tot februari achter het net gevist :'(

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kalder
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:17:
[...]

Praat eens niet alsof wat je zegt allemaal feiten zijn, hoe weet jij dat de PS5 geen wereld wijde release gaat krijgen?
Een "denk ik" erbij zetten is toch niet zoveel moeite?

• Segafreak83
Kalder schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:23:
[...]

Praat eens niet alsof wat je zegt allemaal feiten zijn, hoe weet jij dat de PS5 geen wereld wijde release gaat krijgen?
Een "denk ik" erbij zetten is toch niet zoveel moeite?
Dat is tot nu toe áltijd zo geweest, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Helemaal niet met de pandemie en mogelijke supply chain problemen.

En nee, ik ga niet overal: "denk ik" of "is een feit" achter zetten. Misschien iets minder zwart wit lezen.

• Kalder
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:29:
[...]

Dat is tot nu toe áltijd zo geweest, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Helemaal niet met de pandemie en mogelijke supply chain problemen.

En nee, ik ga niet overal: "denk ik" of "is een feit" achter zetten. Misschien iets minder zwart wit lezen.
We leven alleen niet meer in 2013, telefoon's en andere hardware worden tegenwoordig ook zoveel mogelijk op dezelfde dag uitgebracht wereldwijd.

Bovendien is de PS4 Pro volgens mij wel wereldwijd op dezelfde dag uitgebracht. (Althans 10 november 2016 is de enige datum die ik tegenkom op zowel Amerikaanse websites als Nederlandse) Dus dat is ook niet áltijd zo geweest

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 05-09-2020 16:39 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:29:
[...]

Ik kan je één van mijn preorders aanbieden...

Ik vind het de afgelopen pagina’s wel weer wat hoor. Laten we gewoon de officiele release berichten van sony afwachten voordat we op voorhand de eventuele supply chain problematiek nav corona gaan analyseren.

Laatste berichten zijn dat de op voorhand bepaalde productie voor het einde van het jaar van 6.5 naar 9-10 miljoen hebben opgeschaald.
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:09:
[...]
Laatste berichten zijn dat de op voorhand bepaalde productie voor het einde van het jaar van 6.5 naar 9-10 miljoen hebben opgeschaald.
Einde van het fiscale jaar. Kan dus dat je met de launch misgrijpt en moet wachten tot begin 2021.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:14:
[...]

Einde van het fiscale jaar. Kan dus dat je met de launch misgrijpt en moet wachten tot begin 2021.
Kan waarschijnlijk mogelijk misschien....

Ze hebben opgeschaald en dat is goed en beter nieuws dan het nieuws wat we twee maanden terug hadden.

Verwijderd

Ik kreeg een (dacht ik) verheugende mail met als titel: PS5 komt eraan

Vol verwachting klikte ik op het filmpje en....

:(

Lees voor de grap eens de reactie's :w

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wat lopen we weer allemaal vooruit met supply chain issues en klachten over een not wereldwijde release. Ik snap dat iedereen graag een PS5 wilt hebben, ik ook. Laten we nou eerst even rustig afwachten tot de prijs en de release datum bekend worden vanuit Sony, en dan zien we wel verder. Klachten over situaties die nog niet gebeurd zijn heeft momenteel weinig zin.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Iemand al uitgevogeld welke code je moet bewaren van de Dorito zak? Tot mijn verbazing zit er geen code in de zak... dan gok ik dat het de code is die onder de houdbaarheidsdatum staat.

Wel vreemd, want iemand zou in de supermarkt met een paar foto's zo een handvol codes kunnen bemachtigen.

• bram1984
yinx84 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:26:
Iemand al uitgevogeld welke code je moet bewaren van de Dorito zak? Tot mijn verbazing zit er geen code in de zak... dan gok ik dat het de code is die onder de houdbaarheidsdatum staat.

Wel vreemd, want iemand zou in de supermarkt met een paar foto's zo een handvol codes kunnen bemachtigen.
Staat er niks aan de binnenkant?
@yinx84 Volgens de verpakking moet het aan de binnenkant staan. Kun je dat witte gedeelte waar de instructies op staan niet lostrekken ofzo?

• MoldyInko
yinx84 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:26:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door MoldyInko op 06-09-2020 10:49 ]

• yinx84
bram1984 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:51:
[...]

Staat er niks aan de binnenkant?
Nope!
Heb nog eens extra goed gekeken maar inderdaad ook niks hier. Ga er toch even een mailtje aan wijden hoor!

• frank131331
yinx84 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:06:
[...]

Nope!

[...]

Heb nog eens extra goed gekeken maar inderdaad ook niks hier. Ga er toch even een mailtje aan wijden hoor!
Bij mij staat het niet in het zwart maar ingegraveerd in het folie. Heel moeilijk vindbaar😑 kan de code ook amper lezen. Lastig uit te leggen maar kijk nog ff heel goed de binnenkant van jullie lege zakken na.

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Nou houd ik helemaal niet van Doritos.
Maar liep nu toch de Jumbo uit met zak in m'n hand.

Volgens mij hebben bepaalde mensen gewoon aandelen hier in Doritos. >:)
Want we gaan zo massaal zakken kopen

• MoldyInko
frank131331 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:23:
[...]

Bij mij staat het niet in het zwart maar ingegraveerd in het folie. Heel moeilijk vindbaar😑 kan de code ook amper lezen. Lastig uit te leggen maar kijk nog ff heel goed de binnenkant van jullie lege zakken na.
Gevonden! :o

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door MoldyInko op 06-09-2020 11:37 ]

• Kalder
Stef120 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:31:
Nou houd ik helemaal niet van Doritos.
Maar liep nu toch de Jumbo uit met zak in m'n hand.

Volgens mij hebben bepaalde mensen gewoon aandelen hier in Doritos. >:)
Want we gaan zo massaal zakken kopen
Blijkbaar houden ze bij Sony van Doritos, snap ik ook wel aangezien ze groot fan zijn van "Triangles".
Maar ik hou niet van win acties, omdat ik er nog nooit wat mee gewonnen heb, niet eens een troostprijs.
Ga dus ook zeker geen Doritos kopen, sorry aandeelhouders!

• frank131331
MoldyInko schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:35:
[...]

***members only***
Top! Tip: even met de camera van je telefoon in zoomen op de code scheelt je een scheel paar ogen 8)7

• yinx84
MoldyInko schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:35:
[...]

***members only***
Same! Uiteindelijk gevonden met m'n lampje op m'n telefoon erbij :P inderdaad in de naad die over de achterkant loopt... vrijwel bovenin dus je hoeft je gelukkig niet eerst door de zak heen te worstelen.

Had m'n zoontje verteld dat je wint wanneer alle Playstation symbolen verschijnen op de website na het invoeren van de code. Hij kwam sip vertellen dat we niet gewonnen hadden omdat er alleen maar driehoekjes in de zak zaten :+

[ Voor 23% gewijzigd door yinx84 op 06-09-2020 12:11 ]

Verwijderd

Gaat het hier nou over chips of chips?
Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:33:
Gaat het hier nou over chips of chips?
Nee, over:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51jjGiF9bXL._AC_.jpg

Wie herinnert zich die nog nog nog ? :D

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

poor Leno schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:52:
[...]

Nee, over:

[Afbeelding]

Wie herinnert zich die nog nog nog ? :D
Niet over Wikipedia: Ch!pz ?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 20:33
Ik ga denk ik voor het eerst sinds de Ps1 weer eens voor playstation. De afgelopen 15 jaar altijd xbox gehad, en daarvoor nog de gamecube. Maar Microsoft wist me niet echt warm te krijgen voor de Series X. Tof dat ze zo inzetten op Gamepass. Maar dit geeft des te meer aan dat de prioriteit niet ligt bij exclusive AAA titles.
De zoveelste Gears of Forza ken ik ondertussen wel. Halo keek ik nog een beetje naar uit maar die is uitgesteld.

De afgelopen jaren flink gebaald dat ik geen God of war, Spiderman, of Last of us heb kunnen spelen. Maar met de komst van de PS5 ga ik deze toppers alsnog ervaren. Ik hoop dat er "upgrades" komen voor games als GOW en TLOU2.

Stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe exclusives voor de Xbox SX, maar voordat die er een keertje zijn, zijn we 2 jaar verder.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

Overloper >:)
Welkom bij team blauw d:)b

Zonder dollen, ik denk dat er een wereld voor je open gaat met alle nog te spelen exclusives van de laatste jaren.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Kalder
swoutr schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:28:
Ik ga denk ik voor het eerst sinds de Ps1 weer eens voor playstation. De afgelopen 15 jaar altijd xbox gehad, en daarvoor nog de gamecube. Maar Microsoft wist me niet echt warm te krijgen voor de Series X. Tof dat ze zo inzetten op Gamepass. Maar dit geeft des te meer aan dat de prioriteit niet ligt bij exclusive AAA titles.
De zoveelste Gears of Forza ken ik ondertussen wel. Halo keek ik nog een beetje naar uit maar die is uitgesteld.

De afgelopen jaren flink gebaald dat ik geen God of war, Spiderman, of Last of us heb kunnen spelen. Maar met de komst van de PS5 ga ik deze toppers alsnog ervaren. Ik hoop dat er "upgrades" komen voor games als GOW en TLOU2.

Stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe exclusives voor de Xbox SX, maar voordat die er een keertje zijn, zijn we 2 jaar verder.
Vergeet ook vooral games als Death Stranding of Horizon Zero Dawn niet, tenzij je die al op een PC hebt ofzo, maar dan nog een vervolg van die games zal waarschijnlijk weer in het beste geval tot het einde van de generatie PS-exclusive zijn vermoed ik zomaar, zeker Horizon 2: Forbidden West, daar gaan ze een hoop PS5's mee verkopen.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01

Stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe exclusive voor de Xbox SX, maar voordat die er een keertje zijn, zijn we 2 jaar verder.
Jammer dat je dit niet eerder hebt gedaan, ik ben zelf geen xbox of ps fanboy, ik kijk bij elke generatie console welke op meerdere punten beter is, zo roep ik hardop dat xbox360 een veel betere keuze is dan een ps3, zo is een ps4 veel betere keuze dan een xbox one. Nu ben ik weer aan het oriënteren welke een betere gameconsole is, als microsoft niet met betere exclusive titels komt dan is de keuze voor een ps5 makkelijk gemaakt.

• swoutr
Kalder schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:57:
[...]

Vergeet ook vooral games als Death Stranding of Horizon Zero Dawn niet, tenzij je die al op een PC hebt ofzo, maar dan nog een vervolg van die games zal waarschijnlijk weer in het beste geval tot het einde van de generatie PS-exclusive zijn vermoed ik zomaar, zeker Horizon 2: Forbidden West, daar gaan ze een hoop PS5's mee verkopen.
Heb ook een pc, en heb horizon zero dawn gekocht, heb er 10 uurtjes inzitten, maar de game weet me niet echt te boeien.

Moet ook zeggen dat pc gamen het relaxte van couchgaming met een console niet kan evenaren, ondanks de hogere framerate.

Speel er nu nog competitive multiplayer op. Maar ben daar eigenlijk wel een beetje klaar mee.

• swoutr
SC4RF4C3 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:03:
[...]

Jammer dat je dit niet eerder hebt gedaan, ik ben zelf geen xbox of ps fanboy, ik kijk bij elke generatie console welke op meerdere punten beter is, zo roep ik hardop dat xbox360 een veel betere keuze is dan een ps3, zo is een ps4 veel betere keuze dan een xbox one. Nu ben ik weer aan het oriënteren welke een betere gameconsole is, als microsoft niet met betere exclusive titels komt dan is de keuze voor een ps5 makkelijk gemaakt.
Ik ben ook absoluut geen fanboy, moet zeggen dat mijn hart wel bij de xbox ligt. Maar kan zonder moeite zeggen dat playstation het de laatste jaren vele malen beter heeft gedaan op gebied van exclusives. Triple A Singleplayer games zijn dan ook de hoofdmoot waarvoor ik nog games zou willen spelen, zeker op console. Dan lijkt de PS5 voor nu een betere keuze te zijn.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:51
Vergeet ook de pareltjes zoals bv rime niet, en the witness.

Maar ofbje nu voor groen of blauw of alle twee bent ...geniet gewoon van gamen als uitlaat klep of ontspanning

• bram1984

Ja je hebt een hoop in te halen dan. Je hoeft je voorlopig niet meer te vervelen. :Y)

Maar de hamvraag is: wordt dit dan dé week? :O

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:05:

Een ding is zeker, het komt steeds dichterbij :+

• bram1984
Dirt 5 is iets uitgesteld.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:05:
[...]
9 september een SoP lijkt me sterk, vorige keer werd het 6 dagen van te voren al aangekondigd. Seranoham heeft zijn keutel ook alweer ingetrokken door te twitteren dat het wel voor 9 september gepland stond maar dat het verschoven is, ja right _O-

Ik las een nieuw gerucht over 14 september, maar dat is vandaag over week, events van Playstation zijn altijd op donderdag geweest dus dat lijkt me ook weer broodje aap.

• NotSoSteady
Chaoss schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:20:
[...]

9 september een SoP lijkt me sterk, vorige keer werd het 6 dagen van te voren al aangekondigd. Seranoham heeft zijn keutel ook alweer ingetrokken door te twitteren dat het wel voor 9 september gepland stond maar dat het verschoven is, ja right _O-

Ik las een nieuw gerucht over 14 september, maar dat is vandaag over week, events van Playstation zijn altijd op donderdag dus dat lijkt me ook weer broodje aap.
Elke keer als ik in de supermarkt rondloop en ik zie serranoham dan moet ik automatisch aan die clown denken. :+

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Chaoss schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:20:
[...]

Ik las een nieuw gerucht over 14 september, maar dat is vandaag over week, events van Playstation zijn altijd op donderdag dus dat lijkt me ook weer broodje aap.
Ik ben voor de gein de afgelopen 2 weken deze klapschaats gaan volgen op Twitter, en er komt toch een partij onzin uit. Afschrijven deze vent :w

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJC2_0-RwTgrDJ3gbbTtx7g2ZSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1OaOA054QFkUJ1eeKIKr59hC.jpg?f=user_large
:O :O

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kalder
Hoe lang hebben ze nou al aangegeven dat de reveal "soon" gaat plaatsvinden? Meer dan een maand vind ik toch niet echt meer "binnenkort"

• bram1984
Kalder schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:23:
[...]

Hoe lang hebben ze nou al aangegeven dat de reveal "soon" gaat plaatsvinden? Meer dan een maand vind ik toch niet echt meer "binnenkort"
Soony.

Maar de reveal heeft al plaatsgevonden. ;)

Anyway, deze week dus niks volgens de laatste blogpost. Focus op VR.

Oh well.

• Kalder
bram1984 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:27:
[...]

Soony.

Maar de reveal heeft al plaatsgevonden. ;)

Anyway, deze week dus niks volgens de laatste blogpost. Focus op VR.

Oh well.
Bedoelde meer de reveal van de prijs en release datum |:( en eventueel de ingewanden van de PS5 middels een teardown.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 07-09-2020 15:30 ]

• bram1984
Kalder schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:28:
[...]

Bedoelde meer de reveal van de prijs en release datum |:( en eventueel de ingewanden van de PS5 middels een teardown.
Ja duurt wel lang. Lijkt wel alsof ze nog even de laatste restjes uit de PS4 aan het knijpen zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

Ach, het is niet alsof er nog veel gamewinkels over zijn die de pre-orders nodig hebben, uiteindelijk komt de grote afschrijving toch pas in November, dus heel veel maakt het ook niet meer uit.

Ik snap het wel, de hype van de PS4 titels is nog wel een beetje gaande, daarnaast is de markt ook niet echt stabiel te noemen en is een console uitbrengen in een financiële crisis ook niet echt aan te raden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

https://blog.playstation....potlight-kicks-off-today/
And as mentioned, this is all about the games. So to manage expectations, there’ll be no PS5-related news.
Voorlopig dus nog geen PS5 nieuws.

[ Voor 35% gewijzigd door Raem op 07-09-2020 15:48 ]

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 14:34
Hahahahaa, _O- jammer dat 'Sony' Serrano niet even bij naam noemt :o :P

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Geestig.

Ok. 14 september. Dat wordt hem zeker. Echt Waar.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:23:
[...]

Ach wat is 3 maand op een levensduur van 7 jaar :+

Maar het duurt inderdaad te lang, gaat nergens meer over. Na de PS5 reveal had ik af en toe wat info verwacht maar inmiddels zijn we bijna 3 maand verder.

En dat alleen maar omdat 2 fabrikanten te schijterig zijn om een prijs bekend te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 07-09-2020 19:10 ]

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:43
Ik denk gewoon steeds meer dat de prijs hoger dan verwacht ligt en ze daarom tot het laatste moment wachten. Zo dicht mogelijk bij launchday pas de prijs bekendmaken.

• Segafreak83
Haha, wat (vind ik dit) een grap zeg, de afgelopen 7 jaar hebben ze geen reet gedaan met VR, als in reclame, en nu met nog pakweg 8 weken te gaan, komen ze daarmee aan.. Wat is het volgende week, PSnow?!

Snap best dat ze wachten op Microsoft met een prijs, maar dit gaat echt nergens meer over..

• Amaze86
Hoger dan verwacht qua prijs? dan zijn ze daar niet helemaal lekker bij sony.

Kijk naar de nieuwe kaarten van Nvidia en de power die ze leveren,ps5 kan echt niet duurder zijn dan €550 max €600

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
599 is realistich gezien de specs maar ik denk dat dat voor veel mensen al 'hoger dan verwacht' is. Sony is die boodschap ook al maanden aan het duidelijk maken.

Verder zal de prijs mij een worst wezen of het ding nu 499 of 599 kost. Maar ze hadden inmiddels wel wat andere info, hands-on etc kunnen geven. Niet alles hoeft op de prijs te wachten.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:43
Zou het misschien samenhangen met Big Navi? Daar horen we ook heel weinig van, zelfs geen leaks. Het gerucht gaande is dat die ook duurder dan verwacht gaan zijn vanwege hbm2.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:51:
Haha, wat (vind ik dit) een grap zeg, de afgelopen 7 jaar hebben ze geen reet gedaan met VR, als in reclame, en nu met nog pakweg 8 weken te gaan, komen ze daarmee aan.. Wat is het volgende week, PSnow?!

Snap best dat ze wachten op Microsoft met een prijs, maar dit gaat echt nergens meer over..
Waarom mogen ze nu ineens geen reclame voor één van hun producten maken dan? Begin de dag eens met koffie ipv azijn pik... voel je je beter man!
Pagina: 1 ... 116 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden