🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ze twijfelden een beetje over wat ze gingen zeggen, dus waarschijnlijk houden ze gewoon een slag om de armBM schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Ik denk het niet, want dan hadden ze dat wel gezegt. Dit soort games wil je er graag bij hebben
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
De rest van de show deed me niet veel maar 12 Minutes lijkt me wel een pareltje, zeker met zo'n cast (Defoe, Ridley en McAvoy). Van die Lego games word ik normaal gesproken ook niet echt warm maar moet zeggen dat ik de Skywalker saga trailer wel heel tof vond en hoe ze alle 9 films erin verwerkt hebben. Die ga ik wellicht toch maar eens een kans geven.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08-11 22:51
Ik heb ook wel zin in COD cold war, zag er toch wel erg goed uit, setting is ook gaaf. Ben benieuwd hoe lang die single player story is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ze spreken van "no loading screen", dat klopt want ze zijn m.i. vervangen door een langere cutscene waarbij geen interactie van de gamer vereist is. Ze springen in de "warp" op een monorail, glijden van een helling op de rug van een draak … totdat die robot op de grond valt en zich afvraagt waar Rachet (?) is.
Dit is geen kritiek want het houd je in het spel (i.t.t. ouderwetse laadschermen) en het laden op de achtergrond gaat haast ongemerkt. Het bewijs dat de SSD de gamechanger is voor deze generatie is.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dit soort truukjes zitten ook in current gen, bijv. Bjj TLoU2, als je door een nauwe doorgang moet, of een lange gang met een aantal deuren. Dan laadt het spel op de achtergrond al het e.e.a. in.ariekanari schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:28:
R&C daar valt weinig op af te dingen: 100% next gen.
Ze spreken van "no loading screen", dat klopt want ze zijn m.i. vervangen door een langere cutscene waarbij geen interactie van de gamer vereist is. Ze springen in de "warp" op een monorail, glijden van een helling op de rug van een draak … totdat die robot op de grond valt en zich afvraagt waar Rachet (?) is.
Dit is geen kritiek want het houd je in het spel (i.t.t. ouderwetse laadschermen) en het laden op de achtergrond gaat haast ongemerkt. Het bewijs dat de SSD de gamechanger is voor deze generatie is.
Bij R&C zag je trouwens dat je invloed had op de monorail, want je kon daar springen e.d. lijkt mij gewoon ingame.
Verwijderd
- Chaoss
Maar de hoeveelheid shit op je scherm verbaasde mij nog meer. Veel vijanden, npc's, explosies met particles, rook, licht effecten. En dan nog eens de rifts waar van alles uitvalt. Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van al die actie.
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 27-08-2020 22:55 ]
We worden oud... ;-)Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:51:
Dir waren geen verkapte laad schermen aangezien hier van alles gebeurd, dat langere stuk met jumpen tussen dimensies was gewoone een showcase om even te pimpen met wat ze kunnen.
Maar de hoeveelheid shit op je scherm verbaasde mij nog meer. Veel vijanden, npc's, explosies met particles, rook, licht effecten. En dan nog eens de rifts waar van alles uitvalt. Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van.
Ik hou er wel van. Ik weet nog toen ik de eerste keer de demo van Tools of Destruction op de PS3 speelde. Toen gebeurde er ook zoveel tegelijk op het scherm en in de achtergrond, was daar wel van onder de indruk. En nu doen ze daar nog even tig stappen bovenop.Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:51:
Maar de hoeveelheid shit op je scherm verbaasde mij nog meer. Veel vijanden, npc's, explosies met particles, rook, licht effecten. En dan nog eens de rifts waar van alles uitvalt. Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van al die actie.
Het mag van mij ook wel allemaal lekker fast paced zijn.
Dus Insomniac heeft er nu een 'fancy' gang van gemaakt? Dat er meer gebeurd dan nu in games wil niet zeggen dat die momenten niet gebruikt worden om nieuwe spullen in te laden (dikgedrukt, je zegt het zelf). De extra boost van next-gen zorgt er voor dat dat allemaal veel fancier, en veel minder obvious word, maar dat wil niet zeggen dat het geen verkapte laadschermen meer zijn.Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:51:
Dit waren geen verkapte laad schermen aangezien hier van alles gebeurd, dat langere stuk met jumpen tussen dimensies is gewoon een showcase om even te pimpen met wat ze kunnen. Je springt hier ook over naar compleet andere planeten met andere textures en assets. Bij een tlou of uncharted kruip je door een gangetje om te laden en zit je nog steeds in dezelfde omgeving.
Dat boeit ook helemaal niks overigens.
Dit was voor mij ook het meest spectaculaire. Als ik ieder onderdeel van wat er te zien is los bekijk is het allemaal prima, maar individueel nieteens zó spectaculair qua gfz. Het is het totaalplaatje wat het afmaakt. Veel beweging, veel details.Maar de hoeveelheid shit op je scherm verbaasde mij nog meer. Veel vijanden, npc's, explosies met particles, rook, licht effecten. En dan nog eens de rifts waar van alles uitvalt.
In jouw geval? De leeftijd, absoluut de leeftijdIk weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van al die actie.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar ik denk dus dat ze ook in één keer (via halve seconde rift val gebeuren) naar een heel nieuw level kunnen en dat rails en draken rijden niet nodig hebben.
- Chaoss
In vorige R&C games kon je wel heen en weer reizen met je ruimteschip (soms moest dat zelfs omdat je een bepaald wapen/upgrade nodig had om ergens bij te komen), het is nog de vraag hoe dat in deze game gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2020 08:28 ]
- Chaoss
Als je ze nu naast elkaar zet dan ziet Tools of Destruction er waarschijnlijk kaal uit.Raem schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:59:
[...]
Ik hou er wel van. Ik weet nog toen ik de eerste keer de demo van Tools of Destruction op de PS3 speelde. Toen gebeurde er ook zoveel tegelijk op het scherm en in de achtergrond, was daar wel van onder de indruk. En nu doen ze daar nog even tig stappen bovenop..
Grote kans dat er een DF bespreking komt van deze gameplay, ben benieuwd wat die er over te zeggen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2020 08:26 ]
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, of je nog steeds een ruimteschip hebt. Het zou mij niet verbazen als ze dat vervangen hebben door een teleport of iets dergelijksChaoss schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:23:
Tja ze hebben wel een verhaal te vertellen dus je zult de speler wel enigsinds moeten 'begeleiden'.
In vorige R&C games kon je wel heen en weer reizen met je ruimteschip (soms moest dat zelfs omdat je een bepaald wapen/upgrade nog niet had en ergens niet bij kon), het is nog de vraag hoe dat in deze game gaat.
De "no loading screens" claim is een creatieve marketing riedeltje in de zin dat je geen zwart scherm met een laadbalkje ziet maar volgens deze logica had Metroid Prima op de GameCube ook geen laadtijden waar deuren gesloten bleven totdat het gebied er achter ingeladen was of je lift een paar seconden langer duurde. Maar goed, verkapte laadschermen van 1 á 2 seconden zijn zeker niet erg.
Caayn hoopt stiekem op een 60fps mode, als het alleen 30fps zoals de PS4 R&C is weet ik het nog niet zo.
Een wat groter ruimteschip met een teleport ruimte? Doordat jij bijvoorbeeld gecrasht bent op een ander schip, of iets dergelijks, met teleport tech ofzo?Bas170 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, of je nog steeds een ruimteschip hebt. Het zou mij niet verbazen als ze dat vervangen hebben door een teleport of iets dergelijks
Zou kunnen, maar ik dacht meer aan soort teleport netwerk, waar elke planeet op aangesloten is.Caayn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Een wat groter ruimteschip met een teleport ruimte? Doordat jij bijvoorbeeld gecrasht bent op een ander schip, of iets dergelijks, met teleport tech ofzo?
Of ze doen hetzelfde als in Crack in Time, waar je met je ruimteschip vrij door het heelal kunt vliegen. Dan hoef je ook geen loading screens te hebben en heeft het ruimteschip toch een functie.
Ik hoop dat je steeds meer rifts vrijspeelt naarmate de game vordert en dat je dus inderdaad naar hartelust tussen planeten kan hoppen, daar waar je in de PS4 versie eerst voor naar je schip moet. Dat zou toch machtig mooi zijn.Chaoss schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:23:
@Raem ze hebben wel een verhaal te vertellen dus je zult de speler wel enigsinds moeten 'begeleiden'.
In vorige R&C games kon je wel heen en weer reizen met je ruimteschip (soms moest dat zelfs omdat je een bepaald wapen/upgrade nodig had om ergens bij te komen), het is nog de vraag hoe dat in deze game gaat.
Was zoiets niet getoond in de eerste demo?Raem schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:46:
Een riftgun om zelf rifts te maken ala Portal zou ook gaaf zijn.
Klinkt in ieder geval als een wapen/gadget wat perfect thuis past in R&C en het mij verbaast als het er niet in zit.
Edit: Terug gekeken en blijkbaar had ik mij vergist, ze tonen speciale portals die jij kan gebruiken om er snel doorheen te grapplen van een afstand.
[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 28-08-2020 08:57 ]
Geen system seller voor mij maar als ik ooit een ps5 heb komt die er wel.
Kan er prima in zitten. Ze hebben ongetwijfeld een hele hoop nog niet laten zien.Caayn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Was zoiets niet getoond in de eerste demo?
Klinkt in ieder geval als een wapen/gadget wat perfect thuis past in R&C en het mij verbaast als het er niet in zit.
Edit: Terug gekeken en blijkbaar had ik mij vergist, ze tonen speciale portals die jij kan gebruiken om er snel doorheen te grapplen van een afstand.
Ik vermoed dat ze die bewaren voor hun eerstvolgende eigen event met een gameplay demo/trailer. Het past prima bij de strategie van Sony dat daar nog zo weinig over bekend is. Ze willen de hype zo dicht mogelijk richting de release duwen.mobygo76 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:21:
twee maanden voor release is het wel angstvallig stil rond Spider-Man. Daar ben ik juist erg benieuwd naar.
Daar komt bij dat is ook niks voor Sony. The last of us 2 of andere titels werden ruim(jaren) van te voren aangekondigd.
[ Voor 20% gewijzigd door mobygo76 op 28-08-2020 09:54 ]
Andere tijd, gek jaar, geen E3, andere strategie. Insomniac is een vrij capabele studio. Ze hebben alleen al op de huidige generatie Sunset Overdrive, Ratchet & Clank en Spider-Man + flinke DLC chunk gebouwd in een tijdspanne van 4 jaar. Ze hebben meerdere teams en zijn al een tijdje bezig met Miles Morales. Ik denk zelf dat de game al zo goed als af is en dat er binnen nu en een paar weken een blow-out komt.mobygo76 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:51:
Het lijkt mij dat je mensen moet hypen met je nieuwe games. Voor de niet tweakers bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen gewoon aan het stressen is om de game af te krijgen. Geen schande natuurlijk je ziet het overal. Halo, late cod aankondiging.
Daar komt bij dat is ook niks voor Sony. The last of us 2 of andere titels werden ruim(jaren) van te voren aangekondigd.
R&C is launch window dus die verwacht ik niet meteen in november. Ik denk eerder Q1/Q2. Kena is ook nog niet zeker dat het een launch titel is.D. Ninjai schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:03:
Zo wat ziet R&C er geweldig uit. En qua gameplay zeer vertrouwd; snel en chaotisch maar supersoepel om te spelen. Krijg zowaar keuzestress tijdens de launch; Spider-Man, R&C, Kena... nog geen idee welke eerst wordt gehaald.
Verkapte laadschermen van 1 a 2 seconden voor een nieuwe wereld (compleet nieuwe assets) vind ik ook niet erg. Wel knap zelfsCaayn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:34:
[...]
Maar goed, verkapte laadschermen van 1 á 2 seconden zijn zeker niet erg.
offtopic:
Caayn hoopt stiekem op een 60fps mode, als het alleen 30fps zoals de PS4 R&C is weet ik het nog niet zo.
Ik begrijp niet helemaal welk punt mensen willen maken als ze met een straight face de vergelijking met de huidige generatie maken waarbij er zelfs binnen level secties met slechts deels nieuwe assets al verkapte laad corridors zijn. Of is het echt de marketing praat ('zero loading') die mensen zo triggered?
Ik vond R&C op PS4 trouwens ook niet lekker spelen. Het is lang geleden dat ik ze op de PS3 gespeeld heb, maar het voelde alsof er op de PS4 hoge control latency was, alles was ineens super traag. Net even gegoogled en blijkbaar waren alle voorgaande spellen 60fps. Wel impressive, ik had gedacht dat het op de PS3 ook allemaal al 30fps was. Die spellen waren echt mooi voor die tijd. Quest for Booty vond ik trouwens wel echt het hoogtepunt van de serie. Ik hoop dat ze dat niveau van humor weer weten te halen
Line-up misschien, maar het is voor mij nog steeds niet geheel duidelijk wat nu de launchgames gaan zijn. Volgens mij is dat erg magertjes als je geen spidey fan bent, of heb ik wat gemist?bram1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 02:42:
Goeie demo van R&C. Next gen at work. Launch window, las ik. Wat een zieke line-up heeft Sony dan.
Hoop stiekem dat Demon's Souls een launchgame is, maar dat is ook nog niet zeker geloof ik.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Ik vond de PS4 versie juist heerlijk spelen, 60fps zou fijner zijn maar geen last van latency. Alles loopt zo lekker vloeiend in elkaar over qua animaties.nioz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Verkapte laadschermen van 1 a 2 seconden voor een nieuwe wereld (compleet nieuwe assets) vind ik ook niet erg. Wel knap zelfsIk heb laatst lost legacy gespeeld, en als je dood gaat zit je gerust 30sec naar een laadscherm te kijken om gewoon hetzelfde level te herladen
(Ik vermoed doordat ze tijdens het spelen de assets naar verwachting lineair kunnen laden, en als je dood gaat moet gewoon alles van scratch?)
Ik begrijp niet helemaal welk punt mensen willen maken als ze met een straight face de vergelijking met de huidige generatie maken waarbij er zelfs binnen level secties met slechts deels nieuwe assets al verkapte laad corridors zijn. Of is het echt de marketing praat ('zero loading') die mensen zo triggered?
Ik vond R&C op PS4 trouwens ook niet lekker spelen. Het is lang geleden dat ik ze op de PS3 gespeeld heb, maar het voelde alsof er op de PS4 hoge control latency was, alles was ineens super traag. Net even gegoogled en blijkbaar waren alle voorgaande spellen 60fps. Wel impressive, ik had gedacht dat het op de PS3 ook allemaal al 30fps was. Die spellen waren echt mooi voor die tijd. Quest for Booty vond ik trouwens wel echt het hoogtepunt van de serie. Ik hoop dat ze dat niveau van humor weer weten te halen
Ligt aan de leeftijd...Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:51:
Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van al die actie.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Hier staat een en ander. Kena en Demon's Souls zijn nog niet zeker, maar die laatste heeft wel al een rating.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:51:
[...]
Line-up misschien, maar het is voor mij nog steeds niet geheel duidelijk wat nu de launchgames gaan zijn. Volgens mij is dat erg magertjes als je geen spidey fan bent, of heb ik wat gemist?
Hoop stiekem dat Demon's Souls een launchgame is, maar dat is ook nog niet zeker geloof ik.
https://www.inverse.com/g...ease-date-sony-exclusives
Verder is er nog zat third party te doen en kan je ook flink losgaan met een aantal PS exclusives die dit jaar verschenen zijn en ongetwijfeld een next gen jasje gaan krijgen. Ik ga sowieso TLoU2 een tweede playthrough geven op PS5.
Jaa vanwege die rating hoop ik dat Demons souls een launchgame isbram1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:57:
[...]
Hier staat een en ander. Kena en Demon's Souls zijn nog niet zeker, maar die laatste heeft wel al een rating.
https://www.inverse.com/g...ease-date-sony-exclusives
Verder is er nog zat third party te doen en kan je ook flink losgaan met een aantal PS exclusives die dit jaar verschenen zijn en ongetwijfeld een next gen jasje gaan krijgen. Ik ga sowieso TLoU2 een tweede playthrough geven op PS5.
En tja, om TLOU2 nu in een half jaar voor de 3e keer uit te gaan spelen is misschien wat overdreven. Maar Kena is inderdaad nog wel een goede om in de gaten te houden!
Sowieso heb ik nu op de PS4 al een dikke backlog en die is over 3 maanden echt niet weg. Dus zelfs zonder launch games zou ik genoeg te doen hebben.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:59:
[...]
Jaa vanwege die rating hoop ik dat Demons souls een launchgame is![]()
En tja, om TLOU2 nu in een half jaar voor de 3e keer uit te gaan spelen is misschien wat overdreven. Maar Kena is inderdaad nog wel een goede om in de gaten te houden!
Ja dan scheelt het, ik heb letterlijk 0 backlog. Heb zelfs mijn PS4 onlangs verkocht omdat die na TLOU alleen maar stof stond te happenbram1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
Sowieso heb ik nu op de PS4 al een dikke backlog en die is over 3 maanden echt niet weg. Dus zelfs zonder launch games zou ik genoeg te doen hebben.
Koop je zo weinig of heb je veel tijd om alles te spelen? Ik houd het echt niet meer bij. Helemaal niet met al die sales.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:12:
[...]
Ja dan scheelt het, ik heb letterlijk 0 backlog. Heb zelfs mijn PS4 onlangs verkocht omdat die na TLOU alleen maar stof stond te happen
Ik heb veel tijd om alles te spelen, dus dan bouw je ook niet echt een backlog opbram1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]
Koop je zo weinig of heb je veel tijd om alles te spelen? Ik houd het echt niet meer bij. Helemaal niet met al die sales.
Laat die nieuwe consoles dus maar z.s.m. komen!
De PS4 heb ik pas een jaar later gekocht en de Xbox 360 pas bij de tweede pricedrop, dus ik heb wel zin om een keer lekker met de hype mee te gaan en te kijken of ik er eentje op de launchdag kan kopen.
Ben benieuwd naar de controller, voorheen vond ik een XBOX controller altijd fijner in de hand liggen dan de playstation controllers, deze lijkt wat groter te worden.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Ik heb mijn Xbox 360 gehouden, maar vind te controller totaal niet lekker meer nu, ben helemaal gewend aan de DS4. De 360 blijft wel overigens, omdat er toch een gigantische library voor is en de spellen niks kosten, dus dit is absoluut geen PS fanboy post
Dat had ik dus ook, het ziet er super indrukwekkend uit maar ik denk dat ik na een kwartier spelen helemaal uitgeteld zou zijn......Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:51:
Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of het feit dat ik een aantal korte nachten heb gehad maar ik kreeg er bijna koppijn van al die actie.
Denk dat dit ook een showcase is voor wat er allemaal mogelijk is. Zitten waarschijnlijk een hoop planeten tussen waar het er allemaal wat rustiger aan toe gaat.LordLynx schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
Dat had ik dus ook, het ziet er super indrukwekkend uit maar ik denk dat ik na een kwartier spelen helemaal uitgeteld zou zijn......
[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1299350111928147968?s=21]
Quantum Error trailer al gepost? Ziet er niet heel bijzonder uit. Doet een beetje denken aan DOOM 3.
60fps Ratchet,
Blij dat Insomniac na 11 jaar weer 60fps games maakt
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 28-08-2020 17:02 ]
Ik speel hem op dit moment, maar gelukkig geen moeite mee.Caayn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:58:
Of gewoon via Insomniac zelf ipv derde bronnenhttps://mobile.twitter.co...tatus/1299352326021345280
60fps Ratchet,, daarmee gaat de game direct op mijn day one lijstje. Ratchet in 30fps, zoals op de PS4 (Pro), voelt gewoon vreemd en was mij net te blurry in motion.
Maar begint een lekker lijstje te worden zo met hogere framerates. O.a. Demon's Souls, Miles Morales, Ratchet, Astrobot, Sackboy, GT7, Godfall, Quantum Error.
Hopelijk zet de deze trend door. Keuze is altijd goed.
Dat is wel mooi voor mensen die naar 60fps snakken, echter als het bijvoorbeeld de raytracing uitschakelt denk ik toch dat ik liever voor 30 fps ga, de gameplay die ik nu gezien heb was ook 30 fps volgens mij, en dat zag mij er al ontzettend mooi en vloeiend uit, ik ben van mening dat een goeie motion blur op 30 fps er beter uit kan zien dan geen motion blur op 60 fps. 60 fps is handig voor online games waar je snel moet reageren e.d. maar voor de rest hoeft het van mij niet per se, als de motion blur maar realistisch is.Caayn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:58:
Of gewoon via Insomniac zelf ipv derde bronnenhttps://mobile.twitter.co...tatus/1299352326021345280
60fps Ratchet,, daarmee gaat de game direct op mijn day one lijstje. Ratchet in 30fps, zoals op de PS4 (Pro), voelt gewoon vreemd en was mij net te blurry in motion.
Motion blur gaat hier standaard uit, geeft een hoop rustKalder schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:01:
[...]
Dat is wel mooi voor mensen die naar 60fps snakken, echter als het bijvoorbeeld de raytracing uitschakelt denk ik toch dat ik liever voor 30 fps ga, de gameplay die ik nu gezien heb was ook 30 fps volgens mij, en dat zag mij er al ontzettend mooi en vloeiend uit, ik ben van mening dat een goeie motion blur op 30 fps er beter uit kan zien dan geen motion blur op 60 fps. 60 fps is handig voor online games waar je snel moet reageren e.d. maar voor de rest hoeft het van mij niet per se, als de motion blur maar realistisch is.
Die optie heb je op de console niet altijd.Segafreak83 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:12:
[...]
Motion blur gaat hier standaard uit, geeft een hoop rust.
Maar ik laat het lekker aan staan, verder maakt het wel uit hoe het is uitgewerkt, de motion blur in recente games is meestal best goed, in oudere games is het vaak wel erg over-done en kan het zelfs soms hinderlijk zijn, maar ik stoor me er over het algemeen niet aan en helemaal niet als het er zo uit ziet als in die laatste video van R&C (of beter zelfs nog ivm YT compressie)
[ Voor 44% gewijzigd door Kalder op 28-08-2020 21:20 ]
Just did. Sinds 2004 iedere Xbox gehad, maar vandaag in een opwelling een PS4 Pro aangeschaft, omdat ik vrijwel zeker niet nog een generatie op de Xbox ga trekken. Als je een PlayStation hebt merk je pas dat zelfs titels waarvan je dacht dat ze exclusive waren niet eens meer exclusive zijn. Dus nu staat de Xbox One X stof te happen, maar gezien de backlog bij PlayStation kan ik de Xbox wel opruimen.ZpAz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:58:
Denk dat ik hier ook maar eens de overstap maak naar Playstation, heb voorheen altijd een Xbox gehad. Maar de laatste tijd trekken single player games met een goed verhaal mij voornamelijk, en die lijken toch meer uit te komen voor de Playstation.
Ben benieuwd naar de controller, voorheen vond ik een XBOX controller altijd fijner in de hand liggen dan de playstation controllers, deze lijkt wat groter te worden.
Controller is wel even wennen (vanuit een diehard Xbox’er gezien), maar nu na een dagje Horizon (damn, wat een game!) kan ik er eigenlijk wel goed mee omgaan. Denk dat die van de PS5 wel meer richting de feel van de Xbox gaat gezien die wel aanmerkelijk groter lijkt.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Mooie analyse van de nieuwe Ratchet and Clank trailer.
Toch wel een upgrade tov reveal trailer. Veel meer Ray tracing effects bvb
Lol. Weer een fabeltje dat de prullenbak in kan dus (downgrade). Insomniac is de beste acquisitie ooit.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:19:
[Video: Ratchet & Clank: Rift Apart | Tech Analysis and Comparison | PS5 Preview]
Mooie analyse van de nieuwe Ratchet and Clank trailer.
Toch wel een upgrade tov reveal trailer. Veel meer Ray tracing effects bvb
En nog steeds geen woord over 1440p ondersteuning
Freesync is van Nvidia. Maar er zit VRR via HDMI2.1 op, wat volgens mij hetzelfde is.zlpsycho schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:59:
Ben wel benieuwt of de ps5 freesync ondersteund, aangezien black ops op 120 fps speelt.
En nog steeds geen woord over 1440p ondersteuning
Ik ben geen 18 meer waar ik heer en meester was in bijvoorbeeld Counterstrike.
Het warme weer maakt mij al sloom.
Hoe zit dit met jullie?
Kleine correctie. Freesync is van amd, gsync is van nvidia.bram1984 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Freesync is van Nvidia. Maar er zit VRR via HDMI2.1 op, wat volgens mij hetzelfde is.
En geloof dat freesync zelfs open source maar weet niet zeker
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nee, wel de enige. Maar verkeerde topic?MoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:15:
Ben ik de enigste die zich oprecht afgevraagd of ik shooters zoals COD online nog wel kan volgen.
Hoe zit dit met jullie?
@v8power67 Ah dat dus. Dank voor de correctie.
Haha hier hetzelfde. Vraag me soms af hoe ik gezien ben en dan worst ik opeens van 3 kanten afgemaakt. Vroeger was ik veel scherper daarinMoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:15:
Ben ik de enigste die zich oprecht afgevraagd of ik shooters zoals COD online nog wel kan volgen.
Hoe zit dit met jullie?
[ Voor 99% gewijzigd door zlpsycho op 29-08-2020 10:14 ]
Verwijderd
Snelle shooters zoals COD speel ik amper op console. Battlefield, Overwatch en Destiny gaan prima. Ook een CounterStrike veteraan. Vanaf de bank zonder klooien met instellingen is gewoon super relaxed.MoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:15:
Hoe zit dit met jullie?
Dat zekers,maar een een snelle mp fps,race is ook wel lekker.Basekid schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:39:
Geef mij maar lekker vette single-player games op de PS5![]()
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De genoemde games zijn dan langzamer? Of slower paced zullen we maar zeggen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:32:
[...]
Snelle shooters zoals COD speel ik amper op console. Battlefield, Overwatch en Destiny gaan prima. Ook een CounterStrike veteraan. Vanaf de bank zonder klooien met instellingen is gewoon super relaxed.
Battlefield 2 wel gespeeld. Was toen leuk. Maar ik heb alleen de Xbox eerste generatie gehad. De oude vierkante xbox met het groene logo. Daarna nooit meer een console aangeraakt. Singleplayer is mijn favoriete genre. Zo vond ik Bruteforce leuk.
Dus ik wil de PS5 kopen dit jaar en vroeg mij af of ik dan nog wel kom meekomen met die shooters. Nou... laat dan maar zitten. Dan kan ik beter zelf al een schop pakken en mijzelf begraven als die shooters tegenwoordig alleen maar snelle gameplay is.
[ Voor 3% gewijzigd door MoldyInko op 29-08-2020 14:02 ]
Je hebt ook games zoals Rainbow Six Siege etc. Waar het niet zozeer twitchy shooty is (kan wel). Maar wat meer gamesense minded is. Speel zelf nog wel CoD op de PC maar wat een sweat fest af en toe.MoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
De genoemde games zijn dan langzamer? Of slower paced zullen we maar zeggen.
Battlefield 2 wel gespeeld. Was toen leuk. Maar ik heb alleen de Xbox eerste generatie gehad. De oude vierkante xbox met het groene logo. Daarna nooit meer een console aangeraakt. Singleplayer is mijn favoriete genre. Zo vond ik Bruteforce leuk.
Dus ik wil de PS5 kopen dit jaar en vroeg mij af of ik dan nog wel kom meekomen met die shooters. Nou... laat dan maar zitten. Dan kan ik beter zelf al een schop pakken en mijzelf begraven als die shooters tegenwoordig alleen maar snelle gameplay is.
Ik mis het wel, na school snel naar huis en met zen alle Search en Destroy spelen
Spider-Man: Miles Morales will launch in "Holiday 2020," the same general window for PS5, while Ratchet and Clank: Rift Apart is officially a "launch window" game.
Zoals ik al zei, game is gewoon nog niet klaar.
https://twitter.com/ign/status/1299489705243836417?s=21
Battlefield blijft gewoon een goede shooter. Veel tactischer en minder twitchy dan een CoD. En door de vele mogelijkheden door bijvoorbeeld allerlei voertuigen en classes, kun je waarschijnlijk veel beter jouw favoriete speelstijl vindenMoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Je kunt nu vrij goedkoop BF1, BF4 of BF5 kopen in de store, dan kun je proberen als je wil. (Persoonlijk zou ik voor 1 gaan, of evt 4.. 5 vind ik behoorlijk meh en heb het al een jaar niet meer aangeraakt ofzo, terwijl ik een gote BF fan ben. Maar dat is persoonlijk dus.)
De volgende Battlefield komt echter wel pas eind 2121 voor de PS5/Xb
- Chaoss
Idem, met gezin en fulltime+ baan heb ik niet de tijd en energie om alles te spelen. Op een gegeven moment heb ik wel bewust gekozen om dat ook niet meer te willen.bram1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]
Koop je zo weinig of heb je veel tijd om alles te spelen? Ik houd het echt niet meer bij. Helemaal niet met al die sales.
Ben nog druk bezig met de PS4 games, onlangs Spiderman uitgespeeld en nu net Days Gone opgepikt. GoT en TLOU2 schuif ik door naar de PS5 in de hoop dat die een mooie upgrade krijgen.
Dan moet ik alleen GoW nog
Je mist er nog wel een paar hoor als ik je psn bekijk. Wil je verder niet een grotere backlog aanpraten.Chaoss schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Ben nog druk bezig met de PS4 games, onlangs Spiderman uitgespeeld en nu net Days Gone opgepikt. GoT en TLOU2 schuif ik door naar de PS5 in de hoop dat die een mooie upgrade krijgen.
Dan moet ik alleen GoW nogdan heb ik eindelijk alle first parties gehad.
- Chaoss
Death stranding en Nioh zijn dan weer bewuste keuzes om niet te spelen. Volgens mij heb ik dan alle grote first parties wel gehadRaem schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:22:
[...]
Je mist er nog wel een paar hoor als ik je psn bekijk. Wil je verder niet een grotere backlog aanpraten.
Voor Ghost of Tsushima zou ik zelf niet echt een upgrade verwachten, misschien hogere framerate. En om de laadtijden hoef je het ook niet te doen want die zijn al ongekend kort voor een open world gameChaoss schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Idem, met gezin en fulltime+ baan heb ik niet de tijd en energie om alles te spelen. Op een gegeven moment heb ik wel bewust gekozen om dat ook niet meer te willen.
Dan moet ik alleen GoW nogdan heb ik eindelijk alle first parties gehad.
- Chaoss
Nahja eerst ff kijken hoelang ik het met Days Gone volhoud want normaal ben ik niet zo van de zombie games en dan is het maar net welke het eerst op mijn pad voorbij komt GoW of GoT.Mutatie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:49:
[...]
Voor Ghost of Tsushima zou ik zelf niet echt een upgrade verwachten, misschien hogere framerate. En om de laadtijden hoef je het ook niet te doen want die zijn al ongekend kort voor een open world game
Duurt ook nog wel even voordat ik met Spiderman MM en R&C aan de slag kan
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2020 19:20 ]
Wat heeft iedereen opeens met zombies nu?
Ik hoop op een goede game zoals torchlight, pathfinder of een ander soort steengoede RPG. En daar koop ik dan de console voor om ‘s avonds weg te kwijnen op een bank.
Schijnbaar zijn er een hoop zombie fans die dat wel allemaal leuk vinden, zelf ben ik ook niet zo'n fan van zombie films/games, vond TLOU dan nog wel leuk omdat ik schimmels die mensen overnemen nog nooit gezien had en dat vond ik wel grappig aangezien er in het echt ook schimmels zijn die bijvoorbeeld insecten overnemen om ze naar een zo hoog mogelijke plek te laten klimmen om daar vervolgens een paddestoel uit het hoofd van het insect te laten groeien die zijn sporen op die manier nog verder kan verspreiden.MoldyInko schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:56:
Ik vind de zombie games beetje uitgemolken. Net zoals allerlei films met zombies.
Wat heeft iedereen opeens met zombies nu?
Ik hoop op een goede game zoals torchlight, pathfinder of een ander soort steengoede RPG. En daar koop ik dan de console voor om ‘s avonds weg te kwijnen op een bank.
Days Gone begint super sloom en zelfs een beetje saai, ik hem heb zelf uitgespeeld maar de eerste 2/3de van de game was wel een drag. Vond zelf eerste twee derde stuk 5/10, laatste een derde 8/10. Aardig wat onbegrijpelijke keuzes, zoals het feit dat je extreem veel fetch missies hebt voor verschillende kampen en het feit dat motor rijden pas echt leuk wordt als je een upgraded bike hebt, wat pas gebeurt als je erg ver in het spel zit. Als je gelimiteerde tijd hebt zou ik misschien toch een andere game proberen zeker als je niet zo van zombies houdt. GoW kan ik zeker aanraden boven GoT, maar hangt ook af van of je van open wereld of narrative based lineair houdt.Chaoss schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:51:
[...]
Nahja eerst ff kijken hoelang ik het met Days Gone volhoud want normaal ben ik niet zo van de zombie games en dan is het maar net welke het eerst op mijn pad voorbij komt GoW of GoT.
Duurt ook nog wel even voordat ik met Spiderman MM en R&C aan de slag kaner is iig geen reden om nu al mijn PS4P te verkopen.
Ik heb zelf in 2018 een PS4 Pro gekocht (kwam van PC) en ben ook door de meeste first party games heen, moet o.a. nog Bloodborne en een stuk GoT. Ik speelde vroeger veel CS:GO maar tegenwoordig alleen nog maar singleplayer games en dat ook een stuk minder, bevalt me prima. Lekker relaxt met controller in de hand (behalve bloodborne
https://chapters.unknown9.com/
Toch wel erg origineel met het "examen" dat je aflegt op de site. (met meerdere "examens" in het verschiet)Bas170 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:50:
Oh, daar hoort trouwens deze site bij:
Trekt zeker m'n intresse in de game.
"Destructive Creations announces World War II-inspired title WM for PS5, Xbox Series X, PS4, Xbox One, and PC"
Een soort Commandos, maar deze wél met alle verboden foei foei no-no symbolen enzo, en zo te zien geen ontkenningen van dingen die er toen gebeurd zijn..
Hopelijk is dit Co-op te spelen
[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 29-08-2020 23:57 ]
Okay mijn interesse hebben ze.poor Leno schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:50:
Cool!
"Destructive Creations announces World War II-inspired title WM for PS5, Xbox Series X, PS4, Xbox One, and PC"
Een soort Commandos, maar deze wél met alle verboden foei foei no-no symbolen enzo, en zo te zien geen ontkenningen van dingen die er toen gebeurd zijn..
[YouTube: War Mongrels - Reveal Trailer]
Bijna alle fetch missies voor de kampen zijn gewoon optionele side quests.Brogala schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:06:
[...]
Days Gone begint super sloom en zelfs een beetje saai, ik hem heb zelf uitgespeeld maar de eerste 2/3de van de game was wel een drag. Vond zelf eerste twee derde stuk 5/10, laatste een derde 8/10. Aardig wat onbegrijpelijke keuzes, zoals het feit dat je extreem veel fetch missies hebt voor verschillende kampen en het feit dat motor rijden pas echt leuk wordt als je een upgraded bike hebt, wat pas gebeurt als je erg ver in het spel zit.
Als je die gedeeltelijk skipt is het verhaal veel vloeiender idd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 96% gewijzigd door Aenea op 30-08-2020 10:08 ]
Maar red je de rest van de game dan nog een beetje normaal omdat je de resources dan wel mist uit die missies?YakuzA schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:05:
[...]
Bijna alle fetch missies voor de kampen zijn gewoon optionele side quests.
Als je die gedeeltelijk skipt is het verhaal veel vloeiender idd.
Ik vond het begin ook erg slap trouwens, je wordt weer met een handicap op pad gestuurd. Weinig wapens en ammo, bent erg slap (natuurlijk loop je weer zonder mouwen in een zombie apocalyps), etc. Ik snap het, er moet een beetje uitdaging in zitten en je kunt niet meteen alles geven, maar het komt altijd zo ongeloofwaardig over. Kijk, dat je dat hebt vanaf het moment dat de shit de fan raakt, prima (je bent niet of nauwelijks voorbereid), maar na een paar jaar ben je toch wel wat slimmer dan dat?
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar, zeker als er co-op in komtpoor Leno schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:50:
Cool!
[YouTube: War Mongrels - Reveal Trailer]
- Chaoss
De eerste is mij gelukt te ontrafelen!Bas170 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:50:
Oh, daar hoort trouwens deze site bij:
Oh oh oh. Ik kon mij de moeilijkheid van commandos nog herinneren inderdaad. Veel frustratie uurtjes mee beleeft. Maar de game zelf vond ik goed.Chaoss schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:58:
Ziet er grafisch ook mooi en sfeervol uit. Hopelijk is er een easy mode die gemakkelijker is dan Commmando's, ik trek het niet meer als ik een level 40x opnieuw moet doen
De trailer en de game lijken goed. Ik ben benieuwd of dit een leuke afwisseling is.
Echte geschiedenis duspoor Leno schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:50:
maar deze wél met alle verboden foei foei no-no symbolen enzo, en zo te zien geen ontkenningen van dingen die er toen gebeurd zijn..
Gelukkig iig geen Battelfield 5 praktijken zo te zien
ok, I'll show myself out..
Overigens als je nog eens flink wil lachen ...of ergeren ... hou dan crapgamer op youtube in de gaten ... wat een irritant figuur is dat zeg ...totaal geen respect voor het andere kamp en dingen uitmelken daar kunnen de games fabrikanten nog een puntje aan zuigen
Je bedoelt dus iemand zoals JayTechTV aan de PS zijde ?Gandalf68 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:36:
damm dat ziet er goed uit , en een welkome afwisseling / hernieuwing in het aanbod. Ik hou wel van gedetailleerde omgevingen![]()
Overigens als je nog eens flink wil lachen ...of ergeren ... hou dan crapgamer op youtube in de gaten ... wat een irritant figuur is dat zeg ...totaal geen respect voor het andere kamp en dingen uitmelken daar kunnen de games fabrikanten nog een puntje aan zuigen
Newsflash : alles in de wereld heeft fanboys, geen nut om er 1 op te noemen uit kamp X want dan kan je er ook 1 opnoemen uit kamp Y.
[ Voor 88% gewijzigd door BM op 30-08-2020 21:03 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden