• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

https://www.psu.com/news/...-wars-single-shot-camera/

Die one shot camera in GoW was echt een kunststukje. Briljant. Hopelijk kunnen ze dit goed ten uitvoer brengen. Kijktip: 1917. Ook 1 lange shot.

IMDB: 1917 (2019)
Ik vond het zelf ook geweldig, jammer dat de game mij niet helemaal tot het einde kon vasthouden , vond die bossfights bijv. erg eentonig.

Vond de one shot beelden uit Children of Men en The Revenant ook fantastisch. Extraction (Netflix) heeft ook een geweldig one shot actie moment.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kwdtje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Ik vond het zelf ook geweldig, jammer dat de game mij niet helemaal tot het einde kon vasthouden , vond die bossfights bijv. erg eentonig.

Vond de one shot beelden uit Children of Men en The Revenant ook fantastisch. Extraction (Netflix) heeft ook een geweldig one shot actie moment.
Ja het enige wat me in GoW tegenstond was dat het vaak onduidelijk was wanneer je de juiste skills had om een bepaald gebied te betreden. Vaak ging ik ergens nog maar weer even een keer kijken of ik er al naartoe kon, maar dat kon dan niet. Kostte een hoop tijd. Iets meer lineair zou ik bij een volgend deel echt niet erg vinden. En doe maar wat meer epische boss fights, als we dan toch bezig zijn. Klimmen op reuzen en zo.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:44
Paginalange discussie over het wel of niet nodig hebben van een stand om de PS5 verticaal te zetten. De PS2, PS3 en PS4 konden ook zonder accessoire goed rechtop staan. Bij de PS2 en PS4 zorgde dit dan voor meer stabiliteit, maar mijn PS3 phat had dit niet eens nodig. Goed, dat zijn natuurlijk zaken uit het verleden, maar er is geen aanwijzing dat Sony nu ineens zal besluiten dat je voor het rechtopzetten een stand moet kopen. W.b.t. vorm en omvang lijkt de PS5 wel wat weg te hebben van de PS3 phat. Die had zeker geen stand nodig.

• bram1984
Call of Duty versies:

https://charlieintel.com/...eaked-via-mw-files/62051/

Alleen de cross-gen bundel en de ultimate edition komen met de next-gen versie.

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-11 01:18
Even een verkapte TVP. Leuk om weer eens uit te kijken naar een nieuwe console.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 01:00
bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:34:
Call of Duty versies:

Naast de game aankoop, in-game items en een battle pass hadden ze nog niet genoeg verdiend aan COD en moet er voor een next-gen upgrade ook extra worden betaald. :r
Lijkt me dan dat iedereen wacht en niemand op de current-gen gaat spelen maar direct voor de next-gen gaat.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:31
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Naast de game aankoop, in-game items en een battle pass hadden ze nog niet genoeg verdiend aan COD en moet er voor een next-gen upgrade ook extra worden betaald. :r
Lijkt me dan dat iedereen wacht en niemand op de current-gen gaat spelen maar direct voor de next-gen gaat.
Gewoon geen PS5-versie uitbrengen en verplicht laten upgraden. 8)

• bram1984
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Tja, het slaat eigenlijk nergens op. Voor early adopters maakt het niet uit, maar niet iedereen haalt meteen een PS5.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Call of Duty versies:

Na Warzone verwacht ik dat de fysieke editie er zo uit zal zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opDVSDbN0ChCfjEiWENVk82iaec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T08tQFSZHdr0AVkOYKFj1No2.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 25-08-2020 13:23 ]

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
RubenSaurus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:54:
Ik zal morgen op mijn fake Tweaker account ook een LEAK posten, hebben we weer de hele dag wat te speculeren hier :+
RubenSaurus schreef op maandag 25 augustus 2020 @ 21:54
Geen vaste prijs. Het zal voortaan aangeboden worden in de vorm van een abonnement.
RubenSaurus, zeer betrouwbare bron en medewerker van Sony heeft zojuist bekend gemaakt op Tweakers dat de PS5 verkocht zal worden in de vorm van een abonnement. Hoeveel jaar en hoeveel euro per maand, is momenteel nog niet bekend.

Binnen no time staat het internet vol met speculaties, over het bedrag per maand en de tijdsduur. Tig speculaties hebben we al voorbij zien komen. Van bedragen van 20 euro per maand tot 40 euro per maand. Er gaan ook speculaties rond dat je tijdens de aanschaf kan kiezen voor 1 of 2 jaar, waarbij het bedrag per maand daarop aangepast zal worden. Anderen speculeren dat het voordeliger is om een combi te nemen met PS Plus.

• bram1984
Caayn schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Na Warzone verwacht ik dat de fysieke editie er zo uit zal zien
[Afbeelding]
Haha ja dat zou een mooie stunt zijn. Een speciale 2TB M2 uitbreiding met Call of Duty alvast voorgeïnstalleerd. :+

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
laugh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

[...]

RubenSaurus, zeer betrouwbare bron en medewerker van Sony heeft zojuist bekend gemaakt op Tweakers dat de PS5 verkocht zal worden in de vorm van een abonnement. Hoeveel jaar en hoeveel euro per maand, is momenteel nog niet bekend.

Binnen no time staat het internet vol met speculaties, over het bedrag per maand en de tijdsduur. Tig speculaties hebben we al voorbij zien komen. Van bedragen van 20 euro per maand tot 40 euro per maand. Er gaan ook speculaties rond dat je tijdens de aanschaf kan kiezen voor 1 of 2 jaar, waarbij het bedrag per maand daarop aangepast zal worden. Anderen speculeren dat het voordeliger is om een combi te nemen met PS Plus.
Medewerker van Sony, dan moet het wel waar zijn, ik hoorde ook een gerucht dat je dan iedere maand 1 of 2 componenten van de 24 in totaal krijgt zodat je zelf je PS5 in elkaar kan zetten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Haha ja dat zou een mooie stunt zijn. Een speciale 2TB M2 uitbreiding met Call of Duty alvast voorgeïnstalleerd. :+
En natuurlijk een 1TB dat one patch.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:20

Martinspire

Awesomeness

Call of Duty versies:

Haha Activision, never change. Natuurlijk extra vangen voor een cross-gen versie _O-

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 11:16
laugh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

[...]

Zit ik dan, €600,- voor niets gespaard.... :'( _O-

• bram1984
Kraziey schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Zit ik dan, €600,- voor niets gespaard.... :'( _O-
Uitsmeren over het abonnement dus. :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

We krijgen nieuwe Ratchet & Clank gameplay te zien donderdagavond tijdens de Gamescom keynote:

• bram1984
Nice!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Opmerkelijke keuze wel om weer R&C te tonen, ipv van Spiderman

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

kazuka schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:12:
We krijgen nieuwe Ratchet & Clank gameplay te zien donderdagavond tijdens de Gamescom keynote:

[Twitter]
Hype!
Anton.net schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:38:
Onderschat niet hoelang mensen al wachten op een volledig nieuw deel van Ratchet & Clank ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Anton.net
Bas170 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:43:
[...]
Onderschat niet hoelang mensen al wachten op een volledig nieuw deel van Ratchet & Clank ;)
Ja is ook zo, bedoelde het zeker niet denigrerend t.o.v R&C. Ik vind R&C 2016 ook een heel goede game! :)
Is gewoon opmerkelijk om opnieuw gameplay te tonen als we pas gameplay hebben gezien.
Dat in vergelijking met Spiderman, die bevestigd is voor holiday 2020.
Je zou toch verwachten dat Insomniac nu eerst inzet op Spiderman

• bram1984
Of die bewaren ze misschien voor hun eigen event.
Kalder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

ik hoorde ook een gerucht dat je dan iedere maand 1 of 2 componenten van de 24 in totaal krijgt zodat je zelf je PS5 in elkaar kan zetten.
Lol, doet me denken aan die tijdschriften vroeger waar je onderdelen voor 'iets' kreeg om zelf te bouwen en verzamelen :D

Het eerste deel VOOR MAAR €1,99!!

..en de andere delen €50,- per stuk ofzo.. }:|

• NotSoSteady
Ik snap het wel. Spider-Man komt op mij vooral over als een opgepoetste versie om wat klaar te hebben staan voor de lancering, terwijl R&C volledig nieuw is.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 25-08-2020 16:57 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
Mijn vriendin is helemaal gek van Ratchet en Clank en heeft zelfs haar eerste platinum hiermee behaald :p

Heb hem zelf ook gespeeld en was best wel verrast. Zou prachtig zijn als hij bij de release titels zou zitten.

• bram1984
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:24:
Mijn vriendin is helemaal gek van Ratchet en Clank en heeft zelfs haar eerste platinum hiermee behaald :p

Heb hem zelf ook gespeeld en was best wel verrast. Zou prachtig zijn als hij bij de release titels zou zitten.
Ik heb die op de PS4 versie hier wel liggen, maar nooit echt verder gekomen dan het begin. Begreep dat upgrade gebeuren ook totaal niet. Wil hem wel nog een keertje samen met de kids doorlopen voordat de PS5 versie verschijnt.

• bram1984
Hier op Era nog even een thread over wat de adaptive triggers nu eigenlijk zijn en waarom ze niet hetzelfde zijn als in andere controllers.

https://www.resetera.com/...-are-not-the-same.273938/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten... Ze gaan niet elke trailer/gameplay video al van te voren bekend maken. Die hele presentatie/show duurt 2 uren dus genoeg te zien en misschien komt Spiderman nog voorbij.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb die op de PS4 versie hier wel liggen, maar nooit echt verder gekomen dan het begin. Begreep dat upgrade gebeuren ook totaal niet.
R&C games staan er ook om bekend moeilijker te zijn dan Souls games :+

Ik heb alle R&C delen op de PS3 en PS4 gespeeld en uitgespeeld, dus ja ik ben wel hyped voor een nieuw deel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb die op de PS4 versie hier wel liggen, maar nooit echt verder gekomen dan het begin. Begreep dat upgrade gebeuren ook totaal niet. Wil hem wel nog een keertje samen met de kids doorlopen voordat de PS5 versie verschijnt.
Dat upgrade systeem qua wapens is allemaal niet heel diepgaand. Het vooral punten erin stoppen tot hij 100% is. Zeker als je met vrij onervaren gamers te maken hebt zijn dit soort games ideaal. Je kan niet zoveel verkeerd doen. Sackboy Adventure staat ook hoog op haar lijstje. Kan ook co-op geloof ik <3

Maargoed ik wil ook nog gamen, dus moet ook niet teveel van goede worden :D

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
poor Leno schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Lol, doet me denken aan die tijdschriften vroeger waar je onderdelen voor 'iets' kreeg om zelf te bouwen en verzamelen :D

Same here en dacht je nu dat ik op de naam ervan kon komen, nope :P

• bram1984
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Dat upgrade systeem qua wapens is allemaal niet heel diepgaand. Het vooral punten erin stoppen tot hij 100% is. Zeker als je met vrij onervaren gamers te maken hebt zijn dit soort games ideaal. Je kan niet zoveel verkeerd doen. Sackboy Adventure staat ook hoog op haar lijstje. Kan ook co-op geloof ik <3

Maargoed ik wil ook nog gamen, dus moet ook niet teveel van goede worden :D
Bejaat. Ik pleur hem ook lekker op easy. Kleine man moet ook spelen.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Hoe heette dat blad ook alweer.

Power Unlimited?
Geweldig blad en nostalgie over uitgelichte games enzo.

Edit ik zie dat ze nog bestaan. Gaaf.

[ Voor 15% gewijzigd door MoldyInko op 25-08-2020 18:59 ]

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 14:36
poor Leno schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Die heb je nu gewoon nog steeds hoor (hoewel ze geen nederlandse site meer hebben)
https://www.deagostini.com/de/

1200 euro voor een schaalmodel van een X-wing _/-\o_

Mijn vader is hier ooit eens 'ingetrapt' voor een schaalmodel van de Bismarck, eerlijk is eerlijk, het model is wel ontzettend mooi maar ik vind het het geld niet waard zeker niet als je ziet wat vergelijkbare modellen die je in 1 keer aanschaf kosten.....

• bram1984
bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:41:
[...]

Bejaat. Ik pleur hem ook lekker op easy. Kleine man moet ook spelen.
En begonnen. Eigenlijk best vermakelijk! :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:24:
[...]

En begonnen. Eigenlijk best vermakelijk! :)
En een goed voorbeeld van een game die op 1440p draait met hun uitstekende temporal injection oplossing die nauwelijks onder hoeft te doen voor native 4K. Het verbaasde me destijds echt hoe goed en scherp die game er uit zag. Helaas had ik toen nog geen OLED met HDR dus ik gok dat het daarop er nog stukken mooier uitziet.

Het belooft in elk geval wat voor de PS5 game :)

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Trishul
Vergeet ook de originele trilogie op PS2 (ook remaster op PS3 en PSnow), die variatie in levels en die soundtrack...

• bram1984
kazuka schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

En een goed voorbeeld van een game die op 1440p draait met hun uitstekende temporal injection oplossing die nauwelijks onder hoeft te doen voor native 4K. Het verbaasde me destijds echt hoe goed en scherp die game er uit zag. Helaas had ik toen nog geen OLED met HDR dus ik gok dat het daarop er nog stukken mooier uitziet.

Het belooft in elk geval wat voor de PS5 game :)
Serieus 1440p joh? Ziet er echt prachtig uit. Zou echt niet weten welke resolutie het is en zat er vrij dicht op. Kan je nagaan. R&C PS5 wordt helemaal een Pixar film, als de PS4 versie het al niet is.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

MoldyInko schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:57:
Hoe heette dat blad ook alweer.

Power Unlimited?
Geweldig blad en nostalgie over uitgelichte games enzo.

Edit ik zie dat ze nog bestaan. Gaaf.
Idd, had er een abo op, keek altijd naar het moment uit dat de nieuwe uitgave op de mat lag.. spannend wat er in stond... dat las ik echt drie keer van voor naar achter.

Wat dat betreft raak je wel verwend als je ouder wordt. Vroeger na school zo snel mogelijk naar huis om met een bepaalde game verder te gaan. Of uren wachten omdat je iets van meerdere diskette's moest kopiëren, daarna liep je te kloten met config.sys om je extended memory juist aan te spreken etc. M'n ouders zijn nog ooit naar Ben van Dijk in Uden gereden omdat ze daar Need for Speed op voorraad hadden en die moest ik per se hebben... weken/maanden achtereen gespeeld.

Ik kan nu alles kopen (op dag 1 sluit ik waarschijnlijk een PS5 aan op een 55" 4K tv met dikke geluidsset) maar raak ook sneller verveeld of iets ligt er weken onaangeraakt want druk of geen zin.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

Serieus 1440p joh? Ziet er echt prachtig uit. Zou echt niet weten welke resolutie het is en zat er vrij dicht op. Kan je nagaan. R&C PS5 wordt helemaal een Pixar film, als de PS4 versie het al niet is.
Ik ben niet anders gewend van Insomniac, die wisten op de PS3 ook al het maximale uit het apparaat te halen

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11 14:00
Tom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Idd, had er een abo op, keek altijd naar het moment uit dat de nieuwe uitgave op de mat lag.. spannend wat er in stond... dat las ik echt drie keer van voor naar achter.

Wat dat betreft raak je wel verwend als je ouder wordt. Vroeger na school zo snel mogelijk naar huis om met een bepaalde game verder te gaan. Of uren wachten omdat je iets van meerdere diskette's moest kopiëren, daarna liep je te kloten met config.sys om je extended memory juist aan te spreken etc. M'n ouders zijn nog ooit naar Ben van Dijk in Uden gereden omdat ze daar Need for Speed op voorraad hadden en die moest ik per se hebben... weken/maanden achtereen gespeeld.

Ik kan nu alles kopen (op dag 1 sluit ik waarschijnlijk een PS5 aan op een 55" 4K tv met dikke geluidsset) maar raak ook sneller verveeld of iets ligt er weken onaangeraakt want druk of geen zin.
Niet om te zwartgallig te worden, maar sommige prachtige momenten uit je jeugd zul je nooit meer op die manier beleven. Voordeel daarvan is, je hebt die mooie herinneringen en je hebt het meegemaakt. Iets dat je zeker moet koesteren dus.

Verder herkenbaar verhaal hoor. Of het komt doordat je ouder wordt of doordat tegenwoordig alles zo makkelijk wordt gemaakt weet ik niet (wellicht een combinatie van), maar moeite doen voor iets zorgt wel voor meer voldoening. Wellicht dat ik me daarom tegenwoordig steeds meer verdiep in moeilijkere games, omdat ik daar nog wel moeite moet doen voor een "beloning". Nou goed, kom maar door met Demon's Souls Remake >:).

Kijk trouwens wel uit naar de nieuwe gameplay van Ratchet and Clank. Dat was toch een van de hoogtepunten van de show in juni.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• bram1984
Bas170 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Ik ben niet anders gewend van Insomniac, die wisten op de PS3 ook al het maximale uit het apparaat te halen
Yep, we hebben nog even een stukje verder gespeeld en iedere omgeving is weer een kunststukje op zich. Tussendoor net ook even de gameplay trailer van de PS5 versie bekeken en dat ziet de PS4 game er ineens een stuk minder uit. :P

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Is het eigenlijk al bevestigd dat je u PS4 digitale library kunt meenemen naar de ps5?

Want dan ga ik gwn voor de ps5 all digital gaan :) kans dat je die vast krijgt op release lijkt me net iets meer.

• NotSoSteady
Bieren89 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:03:
Is het eigenlijk al bevestigd dat je u PS4 digitale library kunt meenemen naar de ps5?

Want dan ga ik gwn voor de ps5 all digital gaan :) kans dat je die vast krijgt op release lijkt me net iets meer.
Niet bevestigd, maar dat kan ongetwijfeld.

• Bieren89
NotSoSteady schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Niet bevestigd, maar dat kan ongetwijfeld.
Zou ook denken van wel aangezien dat je ook gwn u PS4 games gaat kunnen spelen op de 5.

Maar hopelijk bevestigen ze het nog. :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 01:00

Games zijn account gebonden, en op de ps5 kun je ps4 games spelen. Dat moet dus wel kunnen.
Al haal je het verschil in prijs met de disc versie er vrij snel uit.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Vroeger moest ik inderdaad lang werken/sparen, voor een game van 100 gulden. Dat keek je er weken naar uit, Engelse, Nederlandse en Duitse game bladen verslinden bij de Ako in de pauze en dan had haalde je in het tussenuur de game bij de Dynabyte en duurde de schooldag nog zo lang! En dan de hele nacht doorgamen. Wat wilde je graag dat je meer geld had om meer games te kunnen kopen. Nu kun je inderdaad alles krijgen en is het veel minder leuk. Schaarste principe :) Ik was al blij met de demo's bij mijn PC Zone abonnement.

Sowieso verlang ik nog wel naar de pre-internet tijd. We mogen inderdaad blij zijn dat we die hebben meegemaakt.

• bram1984

Niet in letterlijke bewoording, maar de PS5 is in principe volledig BC met PS4, dus het zou bijzonder gek zijn als digitale games niet mee kunnen en fysieke wel. Daartoe is technisch geen belemmering, lijkt me.

Ik heb zelf echter nog een flinke stapel fysieke PS4 games, dus de DE is voor mij sowieso geen optie. Daarbij wil ik ook graag de optie houden om een DVD/Blu-ray/UHD disc af te kunnen spelen.

• Bieren89
bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Niet in letterlijke bewoording, maar de PS5 is in principe volledig BC met PS4, dus het zou bijzonder gek zijn als digitale games niet mee kunnen en fysieke wel. Daartoe is technisch geen belemmering, lijkt me.

Ik heb zelf echter nog een flinke stapel fysieke PS4 games, dus de DE is voor mij sowieso geen optie. Daarbij wil ik ook graag de optie houden om een DVD/Blu-ray/UHD disc af te kunnen spelen.
Heb de laatste tijd alleen maar digitaal gekocht en heb geen fysieke games meer liggen. Dus daarmee dat ik toch meer neig naar de DE.

Ben ook iemand die graag toch vaak verwisselt van game op een avond en dan is digitaal makkelijker.

Dan gaat het de DE toch worden.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Ik begijn ook te twijfelen, ik heb het nieuwe ps4pro model.
maar ik wil de last of us 2 niets eens spelen erop. want als die play disk erin zit. en ik speel niet eens, stijgt het apparaat op lijkt het. en met meer games. die disk drive maakt zoon taken herre.
ik heb een iMac zonder diskdrive, heerlijk is dat. ik kan die geluidjes echt niet meer handelen lijkt het :P
dus ik neig ook naar de ps5 de

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat ze bij Sony echt wel geleerd hebben van dat punt. Het zou me echt verbazen als dat bij de PS5 opnieuw gaat gebeuren. Daar werd en wordt zoveel over geklaagd dat ik echt verwacht dat dat naast de hardware echt een van de grote punten was waar ze op gelet hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:57
Dutchzilla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:01:
maar ik wil de last of us 2 niets eens spelen erop. want als die play disk erin zit. en ik speel niet eens, stijgt het apparaat op lijkt het. en met meer games. die disk drive maakt zoon taken herre.
ik heb een iMac zonder diskdrive, heerlijk is dat. ik kan die geluidjes echt niet meer handelen lijkt het :P
Ja de pro versie stijgt idd op. ik heb zelf de slim versie die is wel lekker stil

nothing stops this train

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het geluidsniveau van mijn PS4pro. Het is het nieuwe model met de stillere fan. Daarnaast heb ik twee 120mm fans gemonteerd achtetop het tv meubel. Die draaien op zeer lage toerental maar de beperkte airflow maakt al het verschil: zet Ik de externe fans uit, dan loeit de Ps4 wel.

• bram1984
Dutchzilla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:01:
De disc drive of de fan? Als het de disc drive is, dan is er iets goed mis. Die draait namelijk alleen op het begin even om de licentie te verifiëren. Games zelf draaien vanaf de HDD.

Dat andere ligt aan de koelpasta en koeling. Dat heeft dus niks met de disc drive te maken.

• NotSoSteady
Als je een beetje handig dan moet je de koelpasta op de chip vervangen door liquid metal. Wel alles even goed afplakken. Dat maakt echt een wereld van verschil. Je wilt niet weten hoe slecht die pasta op sommige modellen is toegepast. Er zit soms meer naast de chip dan erop.

Verwijderd

NotSoSteady schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:06:
Als je een beetje handig dan moet je de koelpasta op de chip vervangen door liquid metal. Wel alles even goed afplakken. Dat maakt echt een wereld van verschil. Je wilt niet weten hoe slecht die pasta op sommige modellen is toegepast. Er zit soms meer naast de chip dan erop.
Of gewoon knappe koelpasta. Meen me te herinneren dat liquid na een tijdje weer vervangen moest worden?

Hoop dat de PS5 makkelijker te openen is dan de PS4. Of dat het vervangen van koelpasta of schoonmaken van de fan niet nodig is natuurlijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2020 18:06 ]

• bram1984
En nog een Godfall class teaser.

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 26-08-2020 18:51 ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Morgen is de gamescom opening night, wat verwachten jullie ervan? Zouden er nog veel nieuwe games getoond worden of is het meer trailers van al bekende games? Denken jullie dat ze nog iets over de PS5 melden?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
@Kalder Bekijk Geoff z'n Twitter eens, er is al vanalles aangekondigd voor morgen.
Focus gaat vooral liggen op nieuws van reeds aangekondigde games. Geen grote nieuwe announcements

• bram1984
Kalder schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:11:
Morgen is de gamescom opening night, wat verwachten jullie ervan? Zouden er nog veel nieuwe games getoond worden of is het meer trailers van al bekende games? Denken jullie dat ze nog iets over de PS5 melden?
Dit in ieder geval:

- Ratchet & Clank PS5 Demo
- Call of Duty: Black Ops - Cold War
- Destiny 2: Beyond Light
- WOW: Shadowlands
- DOOM Eternal - Ancient Gods
- Little Nightmares II
- Medal of Honor: Above & Beyons
- Mafia Definitive Edition

• Anton.net
Acitivision lijkt ook mee te gaan met de prijsverhoging van games.
Je moet 5 euro extra betalen voor de ps5 versie van CoD Cold Wars

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Dit in ieder geval:

- Ratchet & Clank PS5 Demo
- Call of Duty: Black Ops - Cold War
- Destiny 2: Beyond Light
- WOW: Shadowlands
- DOOM Eternal - Ancient Gods
- Little Nightmares II
- Medal of Honor: Above & Beyons
- Mafia Definitive Edition
Benieuwd naar R&C maar ook zeker MoH VR en Mafia. Mafia is nog altijd één van de gaafste games die ik ooit gespeeld heb.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Wifi 6 zou mooi zijn. Hopelijk ook een sneller netwerk/infrastructuur dan want dat was/is toch altijd nog een zwak puntje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Zou het waar zijn dat je elke bluetooth headhphone kan gebruiken :) draadloos dan hé

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Zou het waar zijn dat je elke bluetooth headhphone kan gebruiken :) draadloos dan hé
Zou lekker zijn, maar ik denk het niet.

Nieuwe CoD, captured on PS5.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:49

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• bram1984
zwembroek schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:48:
[...]

Ziet er niet echt heel veel beter uit.
Ziet er wel goed uit hoor. Vooral de screenshots zijn crisp. Draait op 4K/60 las ik net.

• bram1984
En blijkbaar kan je alleen de fysieke PS4 versie upgraden naar next gen.

https://www.resetera.com/...-to-xbox-series-x.274979/

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:35:
En blijkbaar kan je alleen de fysieke PS4 versie upgraden naar next gen.

https://www.resetera.com/...-to-xbox-series-x.274979/
Niet als je de cross-gen bundel koopt voor 5 euro meer, jaja ze hebben weer iets bedacht hoor |:(

• Anton.net
Heel dat cross gen gedoe is nu al een puinhoop.
Het is al moeilijk genoeg, omdat Sony en MS het wat anders aanpakken. Sony wil liefst gewoon 2 aparte versies: een ps4 doosje en een ps5 doosje. MS wil maar 1 versie die op alles werkt.
Dus dan proberen uitgevers die 2 te mixen, wat gewoon niet gaat. En terwijl verzinnen ze nog allerlei trucjes om zo onopvallend mogelijk extra geld te vragen voor next gen.

Die Ultimate Edition van Control is ook 1 grote grap :+

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:02
Anton.net schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:53:
Heel dat cross gen gedoe is nu al een puinhoop.
Het is al moeilijk genoeg, omdat Sony en MS het wat anders aanpakken. Sony wil liefst gewoon 2 aparte versies: een ps4 doosje en een ps5 doosje. MS wil maar 1 versie die op alles werkt.
Dus dan proberen uitgevers die 2 op een manier te mixen, want gewoon niet gaat. En terwijl verzinnen ze nog allerlei trucjes om zo onopvallend mogelijk extra geld te vragen voor next gen.

Die Ultimate Edition van Control is ook 1 grote grap :+
Een puinhoop is het inderdaad, helemaal omdat verschillende uitgevers er verschillend mee omgaan.

Call of Duty zou je inderdaad een cross gen versie moeten kopen, maar als ik het goed heb begrepen is Valhalla, Destiny 2, Cyberpunk en zelfs GTA5 wel Free upgrade.

• NotSoSteady
yorroy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Een puinhoop is het inderdaad, helemaal omdat verschillende uitgevers er verschillend mee omgaan.

Call of Duty zou je inderdaad een cross gen versie moeten kopen, maar als ik het goed heb begrepen is Valhalla, Destiny 2, Cyberpunk en zelfs GTA5 wel Free upgrade.
GTA 5 een gratis upgrade? Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat lijkt me erg sterk. In de aankondiging werd met geen woord gerept over een gratis update. Het is bovendien van Take-Two en die hebben al duidelijk gemaakt dat versies voor next-gen geld gaan kosten. Kijk maar naar NBA 2K21.

Snap overigens ook niet wat er zo moeilijk aan Cold War te begrijpen is. Er komt een PS4-versie en een Cross-Gen-versie. Daar hoef je niet bepaald een raketgeleerde voor te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 26-08-2020 22:09 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

yorroy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Mag ik toch wel serieus hopen ja, is een ps3/360 game.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• RubenSaurus
NotSoSteady schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

GTA 5 een gratis upgrade? Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat lijkt me erg sterk. Snap overigens ook niet wat er zo moeilijk aan is. Er is een PS4-versie en een Cross-Gen-versie. Daar hoef je niet bepaald een raketgeleerde voor te zijn.
Gewoon van de allereerste trailer tijdens het ps5 reveal event :+

• yorroy
NotSoSteady schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

GTA 5 een gratis upgrade? Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat lijkt me erg sterk. Snap overigens ook niet wat er zo moeilijk aan is. Er is een PS4-versie en een Cross-Gen-versie. Daar hoef je niet bepaald een raketgeleerde voor te zijn.
Moest even het linkje er bij zoeken, maar hier staat GTA5 ook tussen. Er staat alleen geen bronvermelding bij waar ze dat vandaan halen.
https://www.psu.com/news/...-have-ps5-upgrades-guide/

Niet ingewikkeld? Doordat elke game er anders mee om gaat maakt het juist wel ingewikkeld.
Goed voorbeeld is dan Valhalla en COD. De ene is wel gratis en de ander niet.

• bram1984
v8power67 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Mag ik toch wel serieus hopen ja, is een ps3/360 game.
Denk je nou echt dat ze het PS5 reveal event met GTA5 zouden openen als het een gratis upgrade zou zijn? Rockstar hebben we het over toch?

@Cross gen geneuzel: kijk ook naar de hoesjes.

https://twitter.com/shino.../1298710586964901891?s=21

• RubenSaurus
Alleen GTA Online krijgt een gratis update voor de ps5, maar dat is ook maar een limited time van 6 maanden ofzo

• yorroy
Er is nog niks gecommuniceerd over of er wel of geen LAN aansluiting op zit of wel?

En ben ik de enige die zich zorgen maakt over de opslag van “maar” 825gb?
Ik heb nu een 500gb slim PS4, maar naast Modern Warfare kan ik er max 2 spellen bij installeren.
Het scheelt dat de PS5 een snelle ssd heeft, dus normaal gesproken zou je een andere game ook weer snel gedownload en geïnstalleerd moeten hebben, maar toch..

yorroy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:10:

En ben ik de enige die zich zorgen maakt over de opslag van “maar” 825gb?
Begin er ajb nou niet weer over. Nee, je bent niet de enige. Ja, er zijn ook mensen die zich er geen zorgen over maken.

Boven aan dit topic zit een zoekfunctie. Zoek op "825" ;)

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Denk je nou echt dat ze het PS5 reveal event met GTA5 zouden openen als het een gratis upgrade zou zijn? Rockstar hebben we het over toch?

@Cross gen geneuzel: kijk ook naar de hoesjes.

https://twitter.com/shino.../1298710586964901891?s=21
Take-Two. :+

Die hebben met NBA 2K al laten zien dat je op next-gen niks gratis krijgt.

• yorroy
poor Leno schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Begin er ajb nou niet weer over. Nee, je bent niet de enige. Ja, er zijn ook mensen die zich er geen zorgen over maken.

Boven aan dit topic zit een zoekfunctie. Zoek op "825" ;)
Kennelijk haal ik oude koeien uit de sloot, dat was niet de bedoeling :+
Ik lees ook nog niet zo lang mee in dit topic

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27
yorroy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:10:
Er is nog niks gecommuniceerd over of er wel of geen LAN aansluiting op zit of wel?
Niks over gecommuniceerd door Sony, maar ik denk niet dat er enige twijfel over bestaat dat er gewoon een LAN-aansluiting op zal zitten.

This is absolutely ridiculous

yorroy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:16:
[...]

Kennelijk haal ik oude koeien uit de sloot, dat was niet de bedoeling :+
Ik lees ook nog niet zo lang mee in dit topic
Niet erg :D

Maar voor je het weet zitten we wéér in een 5 pagina "nutteloze" discussie, komt iederen even vertellen waarom wel of niet, en dat de anderen geen gelijk hebben of juist proberen te bewijzen van wel, krijgen mensen weer ruzie, worden er weer bans uitgedeeld, wordt het weer huilen van alle kanten, raken sommigen hun baan weer kwijt en moeten anderen weer van de vrouw op de bank slapen etc. ;)

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nog niks bekend over de UI zeker?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:27
Hoe belangrijk vinden jullie de (gratis) upgrades eigenlijk? Ik vermoed dat er hier een hoop early adapters zitten die de PS5 bij release gaan halen. Dat is ook mijn bedoeling en ik ben eigenlijk sowieso niet meer van plan om aankomende releases nog op de PS4 te halen, dus wat dat betreft schelen me die upgrades eigenlijk niet zoveel.

Ook van huidige games maakt het me niet zoveel uit. Tuurlijk, het zou mooi zijn om TLOU2 of GoT straks geoptimaliseerd voor de PS5 te spelen, maar als ze gewoon in BC mode afspelen vind ik het ook prima. Ik bedoel, de PS5 komt er voor de PS5 games toch :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• NotSoSteady
Raem schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:28:
Hoe belangrijk vinden jullie de (gratis) upgrades eigenlijk? Ik vermoed dat er hier een hoop early adapters zitten die de PS5 bij release gaan halen. Dat is ook mijn bedoeling en ik ben eigenlijk sowieso niet meer van plan om aankomende releases nog op de PS4 te halen, dus wat dat betreft schelen me die upgrades eigenlijk niet zoveel.

Ook van huidige games maakt het me niet zoveel uit. Tuurlijk, het zou mooi zijn om TLOU2 of GoT straks geoptimaliseerd voor de PS5 te spelen, maar als ze gewoon in BC mode afspelen vind ik het ook prima. Ik bedoel, de PS5 komt er voor de PS5 games toch :)
Mij boeit het persoonlijk weinig. Ik ga TLOU 2, GoT en andere games absoluut niet nog een keer spelen. Het enige wat ik meerdere keren kan bekijken is Seinfeld en daar stopt het ook. :9

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27
Ik zit er ook niet mee. TLOU2 en F1 2020 zijn de laatste games die ik gekocht heb en dus gewoon kan blijven spelen. Al weet ik niet of ik F1 online kan spelen met vrienden die op de PS4 spelen (weten jullie dit misschien?).

GoT ga ik pas halen als er een sale is, maar ik hoop dat daar nog een gepolijste versie van uitgebracht wordt.

Verder ga ik alleen nog PS5 games halen. Spiderman, Ratchet & Clank en Horizon Zero Dawn staan in ieder geval op mijn lijstje. En ergens ben ik ook geneigd om Bugsnax aan te schaffen.

Edit: Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja, dat kan. https://www.pushsquare.co...mpatibility_sony_confirms

[ Voor 15% gewijzigd door Ridicuul op 26-08-2020 22:49 ]

This is absolutely ridiculous

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 14:36
Raem schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:28:

Ik vind het ook niet zo belangrijk, ik speel nu tLoU2 en dat is waarschijnlijk het laatste spel wat ik voor de 4 gekocht heb (en die doe ik na mijn 2de playthrough toch weg), verder heb ik nog een backlog om weg te werken (RE2 2de playthrough, Days Gone en Far Cry 5 in co-op) en daarna verwacht ik alles gelijk voor de 5 te gaan kopen.

• Trishul
Ik denk dat we wel blij mogen zijn in deze tijden dat de console bouwers (alledrie) ontwikkelaars zoveel vrijheid bieden met fysieke releases, digitale releases, wel/geen next-gen upgrade, enz. Als je straks bv CoD wil halen is het stom om dan nog voor de PS4 versie te gaan als je van plan bent de PS5 te kopen in diezelfde periode. Anders is dit voor een game als Control of NBA2K21, als je die nu of voor november alvast wil spelen op PS4 en later met extra fidelity wil spelen op de PS5, kun je beter voor de meest luxe versie gaan.

• Anton.net
Sony is een pre-order programma aan het opstarten in de US. Actieve PS gebruikers zouden voorrang krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCf5fzVTcMGKx1tRM1ShzZXyRcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rWkjpjFuVVKC12X3KQa2VVoz.png?f=fotoalbum_large

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 23:12

Niek_1981

Think Different.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 23:51
Ook dat programma is weer volledig vrijblijvend voor Sony :) Er staat geen termijn bij wanneer die invites verstuurd worden, zelfs niet of dat "soon" is. Je zou zeggen, dan blijft de prijsinformatie niet lang uit, maar hier is dus nog niks uit op te maken.

Ik verwacht de prijs binnen nu en 'n maand. :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• NotSoSteady
Microsoft en Sony.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/09/23/20/092320a85e9100aff23c59b8ec9f43bf.jpg

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Cod cold war 4k 120 fps PS5, hmm zou toch niet dacht dat PS5 het niet aankon 4k 60 fps paar weken terug :)

https://www.pushsquare.co..._frames-per-second_on_ps5

[ Voor 22% gewijzigd door Amaze86 op 27-08-2020 07:28 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:25:
Cod cold war 4k 120 fps PS5, hmm zou toch niet dacht dat PS5 het niet aankon 4k 60 fps paar weken terug :)

Moet niet te vaak gebeuren dit. Anders moet ik een nieuwe tv kopen. :+

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
bram1984 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:30:
[...]

Moet niet te vaak gebeuren dit. Anders moet ik een nieuwe tv kopen. :+
Zolang het geen native 4k is moet het lukken op hdmi 2.0 :+

...toch? :/

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Amaze86 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:25:

CoD zijn niet de mooiste games en meestal kleine ruimtes/gebieden en nogal lineair. Dus dan kun je wat meer performance eruit persen.

Maar goed het blijft een mooi feit. Wordt tijd dat ik eens iets in 120 Hz op mijn tv kan spelen na al die tijd dat het ding hier al staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 27-08-2020 07:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

(jarig!)
Jammer genoeg zal de nieuwe COD geen gebruik kunnen maken van de SSD in de PS5.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uQC0Le-vtfhigI4xkFdFab0hZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkG6j0QEwtFIt49M5GIjPHgf.jpg?f=fotoalbum_large

https://untappd.com/user/OzzBier

Pagina: 1 ... 111 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden