Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Plaats dan een TR.

[ Voor 91% gewijzigd door Bart ® op 23-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:10:
[...]

Bijzonder, en omdat? Als iets op een bepaalde manier werkt en/of er uit ziet is het direct slecht als de andere het ook zo gebruikt? Even voor de duidelijkheid, je hebt het over een klein vierkant pop-up schermpje... :F
Ik vind die pop-up met afgeronde hoeken kenmerkend voor de Xbox (die gebruikt deze voor achievements en meldingen). Dat vind ik dan inderdaad niet passen in de interface van een andere console.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel daar dus niet mee dat het element slecht is, maar dat het voor mij teveel aan Xbox doet denken. Hetzelfde als dat ik Playstation UI elementen niet vind passen in een Xbox interface.

[ Voor 16% gewijzigd door Raem op 23-04-2020 16:39 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:37:
[...]

Ik vind die pop-up met afgeronde hoeken kenmerkend voor de Xbox (die gebruikt deze voor achievements en meldingen). Dat vind ik dan inderdaad niet passen in de interface van een andere console.
Het is toch belangrijker dat het in het geheel past dan waar het vandaan komt?

Mijn telefoon gebruikt ook een vergelijkbare stijl voor notificaties als de notificaties op Xbox maar tot dit punt was ik mij er totaal niet van bewust omdat het prima geïntegreerd is binnen de design language.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6KZs4zP6qzFZJ8gsi0Q0ZSlhR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ajjld2GAY3fCfu9mfsLbBRC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWwdH9-6_eJ-DFXa0fMFI2WuQyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioSW2dwlfhgsSOZGOtdT7ngD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

justifire

Shut up and squat !!

Nog even en we krijgen passief gekoelde concept designs :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Meh. Niet te koelen dit en ook te simpel. Ik wil iets spannends en dan geen lelijke toren. Hij moet gewoon op mijn Pro plekje passen in mijn meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
justifire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:01:
[...]

Nou deze koeling zou er in moeten passen.
Vapor chamber? Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngzbSJock4ihidL2Z-QbzWbmChs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUKPghZ3mWaaW98eDE6coinn.jpg?f=fotoalbum_large

Bron

[ Voor 26% gewijzigd door drakiesoft op 23-04-2020 19:07 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:01:
[...]

Haha ja daar hoeven de Reddit designers geen rekening mee te houden hè. Dat is lekker makkelijk :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Nou deze koeling zou er in moeten passen.
Vapor chamber? Iemand?

[Afbeelding]

Bron
Interessant, zowel boven als onder gekoeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:11:
[...]

Interessant, zowel boven als onder gekoeld?
Reageer je nou op jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Meh, lijkt op die bovenste afbeelding net een dvd speler :P Erg saai mag wel wat spannender.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Hm ja, ik had de originele post ook kunnen aanpassen, maar hou niet zo van edits als er enige tijd tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat, zeker voor multiplats, de komende jaren de PC vooral alles gaat tegenhouden. Het moet straks draaien op crappy laptops om daar nog wat sales mee te halen en dat betekend downgrade. Die hebben ook nog geen SSD, dus dat is sowieso traagheid ten top.
Exclusives kunnen wel meer, maar hierbij zal de performance niet zozeer de limit zijn, maar wel het beschikbare hoeveelheid tijd en aantal ontwikkelaars. Je ziet nu al dat bepaalde ontwikkelaars delen van de game afraffelen om maar iets te kunnen verschepen. Dat gaat niet veranderen.
Mwah ik denk dat binnen 2 jaar een SSD wel tot de recommended specs behoort. Dat gaat meestal wel rap in PC land. Sowieso heb je nog genoeg publishers die ook voor PS4 en X1 games zullen uitbrengen (cross gen). Eigenlijk is Sony de enige die meteen al volle bak exclusief voor next gen gaat publishen. Voor de rest zal het een paar jaar duren voordat we echte next gen games gaan zien die niet op Jaguar en HDD's mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:54:
[...]

Mwah ik denk dat binnen 2 jaar een SSD wel tot de recommended specs behoort. Dat gaat meestal wel rap in PC land. Sowieso heb je nog genoeg publishers die ook voor PS4 en X1 games zullen uitbrengen (cross gen). Eigenlijk is Sony de enige die meteen al volle bak exclusief voor next gen gaat publishen. Voor de rest zal het een paar jaar duren voordat we echte next gen games gaan zien die niet op Jaguar en HDD's mogelijk zijn.
Welke game van Sony is dan al exclusief voor next gen aangekondigd? :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:02:
[...]

Reken maar dat er een goede PS5 exclusive launch game gaat zijn. Ik ben wel benieuwd waar ze mee gaan komen.

Plus het punt dat Bram maakt is niet dat er al games zijn aangekondigd... :) De eerste jaren van PS3/360 gen en ook van One/PS4 bestonden uit games die ook op het oude platform verschenen. We weten alleen van Sony dat ze ook exclusief voor next gen gaan uitgeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:02:
[...]

Ik ga er vanuit (ik weet het bijna wel zeker) dat de nieuwe Spider-Man, God of War en Horizon Zero Dawn niet meer voor PS4 uit gaan komen. Dan heb je nog de BluePoint exclusive die ook vrijwel zeker niet op de PS4 gaat komen. En dan mis ik er wellicht nog een paar. Verder GodFall, komt naar PC, maar niet naar PS4, dus die kunnen ze ook wel wat meer pushen.

Van cross gen multiplats verwacht ik weinig baanbrekends voorlopig, hoewel ik wel uitkijk naar de nieuwe AC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Oké, zegt dus helemaal niets. Want je gaat er vanuit. Prima :). Maar stel dat je het wel zeker wel. Die games die je aanhaalt kunnen net zo goed in 2022 uitkomen. Wie weet. Ze zijn nog niet eens formeel aangekondigd. Net zoals de console zelf trouwens... Dus gewoon wat minder stellingname innemen komt je post ten goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:28:
Oké, zegt dus helemaal niets. Want je gaat er vanuit. Prima :). Maar stel dat je het wel zeker wel. Die games die je aanhaalt kunnen net zo goed in 2022 uitkomen. Wie weet. Ze zijn nog niet eens formeel aangekondigd. Net zoals de console zelf trouwens... Dus gewoon wat minder stellingname innemen komt je post ten goede ;)
Kan, maar zoals Jim Ryan al zei willen ze de transitie naar PS5 zo snel en vlot mogelijk laten verlopen. Dus je kan met enige zekerheid verwachten dat er minstens 1 of 2 launch exclusives gaan komen. :)

God of War en Spidey verwacht ik inderdaad niet op launch, maar HZD zou zomaar kunnen of snel in 2021 komen. Zou lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:36:
[...]

Kan, maar zoals Jim Ryan al zei willen ze de transitie naar PS5 zo snel en vlot mogelijk laten verlopen. Dus je kan met enige zekerheid verwachten dat er minstens 1 of 2 launch exclusives gaan komen. :)

God of War en Spidey verwacht ik inderdaad niet op launch, maar HZD zou zomaar kunnen of snel in 2021 komen. Zou lekker zijn.
Als ze de transitie vlot willen laten verlopen moeten ze TLoU2 exclusief maken. Maar die discussie hebben we al gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:54:
[...]

Mwah ik denk dat binnen 2 jaar een SSD wel tot de recommended specs behoort. Dat gaat meestal wel rap in PC land.
SSD is allang de standaard, ik werk bij een ict leverancier voor de zakelijke markt en werkelijk elke office pc of laptop heeft een SSD, we leveren denk ik al 2 jaar geen devices meer uit met conventionele hdd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:28:
Nou, ik durf mn handjes er wel voor in het vuur te steken dat de PS5 met wat moois gaat lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:06:
[...]

SSD is allang de standaard, ik werk bij een ict leverancier voor de zakelijke markt en werkelijk elke office pc of laptop heeft een SSD, we leveren denk ik al 2 jaar geen devices meer uit met conventionele hdd.
Worden de meeste zakelijke laptops al niet met m2 geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:36:
[...]

Jim Ryan kan zoveel zeggen, voorlopig zien wij daar nog niets van. Meer dan een wazig onderbuik gevoel of natte vingerwerk is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kenny_026 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:11:
[...]

Nou, ik durf mn handjes er wel voor in het vuur te steken dat de PS5 met wat moois gaat lanceren.
Ongetwijfeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:49:
[...]

Als ze de transitie vlot willen laten verlopen moeten ze TLoU2 exclusief maken. Maar die discussie hebben we al gehad. :)
Nergens voor nodig. Gewoon wat upgrades er tegenaan gooien en die PS5 gaat als hotcakes. Er zijn meer dan 100 miljoen PS4 users. Beetje dom om je top exclusive dan alleen naar een platform te brengen waarvan je er nog een hoop moet verkopen. Die hele game is gemaakt voor de PS4.

Anyway, maak je maar geen zorgen over die transitie. PS5 pre-orders gaan hoe dan ook binnen no-time uitverkopen. Dat zal ook gelden voor Series X als het aanbod laag is op het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kenny_026 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:12:
[...]

Worden de meeste zakelijke laptops al niet met m2 geleverd?
Bijna allemaal denk ik, veel pc's ook.

Mijn punt is dat ik hier vaker heb gelezen dat men denkt dat bij pc gaming een ssd/m2 nog niet standaard is maar ik denk dat nagenoeg elke ietwat serieuse pc gamer wel een SSD gebruikt.
bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:52:
[...]

Nergens voor nodig. Gewoon wat upgrades er tegenaan gooien en die PS5 gaat als hotcakes. Er zijn meer dan 100 miljoen PS4 users. Beetje dom om je top exclusive dan alleen naar een platform te brengen waarvan je er nog een hoop moet verkopen. Die hele game is gemaakt voor de PS4.
Precies dat werke met deel 1 destijds ook prima, eerst voor de ps3 gemaakt en daarna een remastered versie voor de PS4. Genoeg mensen kochten hem zelfs 2x.

[ Voor 68% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2020 00:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:52:
[...]

Dat zal ook gelden voor Series X als het aanbod laag is op het begin.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Quantum Error dev mikt op 4K 60 (ja, dat hebben we eerder gehoord) en heeft real-time ray tracing. Heel benieuwd wat het verschil dan gaat zijn met de PS4 versie. 1080p @ 30fps denk ik?

https://www.reddit.com/r/...ill_run_at_4k_60fps_with/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:01:
Quantum Error dev mikt op 4K 60 (ja, dat hebben we eerder gehoord) en heeft real-time ray tracing. Heel benieuwd wat het verschil dan gaat zijn met de PS4 versie. 1080p @ 30fps denk ik?

https://www.reddit.com/r/...ill_run_at_4k_60fps_with/
Jaa ik vind dit altijd van die loze opmerkingen... we mikken ook op het winnen van de staatsloterij, maar we weten allemaal dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren :+

En dat font zou verboden moeten worden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 24-04-2020 11:09 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou prima kunnen 4k en 60fps. Maar dan moeten ze gewoon inleveren op details.

Ergens vind ik het wel jammer dat deze game / dev momenteel zoveel aandacht krijgt / opeist. Tot nu toe krijg ik er een mediocre gevoel bij. Hetzelfde had ik bij Hello Games met No Mans Sky. Achteraf de hype niet waard.

Sony of andere devs mogen wat mij betreft nu wel beginnen met teasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:33:
Het zou prima kunnen 4k en 60fps. Maar dan moeten ze gewoon inleveren op details.

Ergens vind ik het wel jammer dat deze game / dev momenteel zoveel aandacht krijgt / opeist. Tot nu toe krijg ik er een mediocre gevoel bij. Hetzelfde had ik bij Hello Games met No Mans Sky. Achteraf de hype niet waard.

Het is in principe ook de enige die inhoudelijk op Tweets e.d. reageert, dus dat is niet zo raar. Het is maar een kleine studio volgens mij, dus ik verwacht inderdaad geen AAA banger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:33:

Dat had ik in het begin ook al met Godfall. Snap ook niet wat mensen daarin zien, en dat de dev dan gaat verkondingen dat deze game op PS4 niet mogelijk zou zijn.

Nou ik zie het (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:42:
[...]

Dat had ik in het begin ook al met Godfall. Snap ook niet wat mensen daarin zien, en dat de dev dan gaat verkondingen dat deze game op PS4 niet mogelijk zou zijn.

Dat komt denk ik vooral omdat we er nog vrijwel niks van gezien hebben. ;)

Je kunt relatief veilig de aanname doen dat zonder de beperkende factoren van de PS4, de game anders zal zijn dan als deze wel naar PS4 zou komen. Verder moeilijk om er iets over te zeggen zolang de PC requirements nog niet bekend zijn. Hopelijk is een SSD recommended voor de betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:42:
[...]

Inderdaad, dit soort games heb je altijd aan het begin van nieuwe generaties. Omdat de devs dan optimaal gebruik kunnen maken van schaarste in aantal games. Er is ook weinig concurrentie. Overigens viel dit best mee met de PS4 launch, toen hadden we toch een Killzone SF, Knack, AC4, need for speed, een rits f2p games en wat mooie indies zoals resogun en flower.
Hmm, de PS4 had dus twee (of drie met Resogun) first-party games op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
https://www.videogameschr...news/horizon-zero-dawn-2/
Multiple sources have told VGC that Sony Interactive Entertainment has greenlit ambitious plans for the post-apocalyptic open-world franchise, which debuted in 2017 with the ten million-selling Zero Dawn.

The next instalment, Horizon Zero Dawn 2, started development soon after the first game’s successful release, sources said. Initially, the game was planned for PlayStation 4. However, it’s thought that development has now entirely shifted focus to Sony’s next-generation console.

Horizon Zero Dawn 2 is said to be ‘gigantic’ in scope with a larger game world and more freedom to explore it than in its predecessor. People with knowledge of the game also indicated the inclusion of a co-op feature, although it’s not clear if this is delivered via the main story or a separate mode.

At one point Guerilla was planning to release a standalone co-op game preview, with progress carrying over to the later, full version of Zero Dawn 2, one person involved told VGC. However, it’s not clear if these plans are still in place.

Co-op is a feature Guerrilla has long intended to introduce to the series, and it’s understood PlayStation was equally keen to see online functionality implemented in the sequel.
Day one uiteraard. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En, heb ik iets gemist? Is ie al gereleased? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
poor Leno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:01:
Yup ik ben er nu op aan het gamen TLOU2 in 60fps@4k en fotorealistische graphics :9~ Verder boot de console in 4 secondes en daarna de game in 2 secondes, switchen tussen games/apps gaat naadloos. Downloaden van een game gaat in een paar minuten en een 60gb game installeren kost ongeveer een halve minuut.

Ik had een release aanbieding voor 429 incl Tlou2, helaas voor jou is de PS5 de komende 7 maand uitverkocht :>

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
poor Leno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:01:
ja en hij kost precies €500! :+ dus jammer voor je man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E6k3EhT35DD0VR2-TW4eAsftMo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oXABaplqpdMi4595UOFmZRM.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:47:
[...]

ja en hij kost precies €500! :+ dus jammer voor je man.

[Afbeelding]
Ik zei 'denk ik' O-)

je hebt die gewoon echt gebookmarked he? _O-

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 24-04-2020 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
poor Leno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:50:
[...]

Ik zei 'denk ik' O-)

je hebt die gewoon echt gebookmarked he? _O-
Screenshot opgeslagen zelfs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:28:
[...]

Yup ben er nu op aan het gamen TLOU2 @ 60fps@4k en fotorealistische graphics :9~ Verder boot de console in 4 secondes en de game in 2 secondes, switchen tussen games gaat naadloos. Downloaden van een game gaat in een paar minuten en ongeveer een halve minuut installatie tijd.

Ik had een release aanbieding voor 429 incl tlou2, helaas voor jou is de PS5 de komende 7 maand uitverkocht :>
4 En 2 seconden maar? Ik mag hopen dat de snelste SSD ooit het wel wat sneller gaat doen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is het raar dat ik minecraft met raytracing wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kenny_026 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:06:
Mijn kids zijn helemaal lijp van Minecraft. Sinds ik ze de ray traced versie heb laten zien, roepen ze de hele tijd dat ze een PC willen kopen.

Zou de PS5 versie dit ook gaan krijgen?

Edit: Leuk filmpje over de DualSense.

Edit: Nog eentje voor in het "devs react" boek:

https://gamingbolt.com/ps...g-run-hellpoint-developer

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 24-04-2020 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
bram1984 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:21:
[...]

Mijn kids zijn helemaal lijp van Minecraft. Sinds ik ze de ray traced versie heb laten zien, roepen ze de hele tijd dat ze een PC willen kopen.

Zou de PS5 versie dit ook gaan krijgen?

Edit: Leuk filmpje over de DualSense.

[YouTube: PS5 DualSense | 21 Things You Didn't Know about the PlayStation 5 Controller]

Edit: Nog eentje voor in het "devs react" boek:

https://gamingbolt.com/ps...g-run-hellpoint-developer
Ik vind Minecraft nou echt een mooi voorbeeld van dat mensen niet al teveel moeten gaan verwachten van deze generatie raytracing. Linus laat het zien wat RT voor impact heeft op performance: Neem een fijne PC. Minecraft draait soepeltjes 180fps. RTX aan: boem > 54 fps. En dat is met DLSS. Dat is minder dan een derde van de performance.

YouTube: RTX Finally Has a Reason to Exist: Minecraft!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja het ziet er vet uit maar ik geloof zo 1-2-3 ook niet dat de next gen consoles het aan kunnen, 't, al wel een hele beperkte vorm van RT zijn.

Overigens is MC wel een vette game, heb er 100'den uren in zitten op een private server samen met collega's. Gigantische bouwwerken en ondergrondse gangen gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Wij hebben Minecraft met volledige ray tracing werkend gezien op de XSX. Grote kans dat het dan ook naar de PS5 komt, al dan niet in een beperktere vorm indien nodig.

Zelf kijk ik er aardig naar uit om te spelen ray tracing in Minecraft :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja maar minecraft is een game met in de basis simpele graphic waardoor hij bijvoorbeeld eldvan 180 naar 50 kan droppen.

Maar stel dat TLOU2 of HZD2 in de basis 60fps draaien en dan door RT inkakken naar 20fps dan is de game niet meer speelbaar.

Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat een fps of open wereld game met RT aan gaat draaien op de consoles. Als je dat op een pc wilt doen heb je al een monster systeem nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Je hebt natuurlijk verschillende gradaties van ray tracing zo is niet iedere RT reflectie even zwaar (afwijkend aantal rays bijv.) en een spel hoeft niet volledig op RT te draaien ipv rasterization om er alsnog gebruik van te maken.

Maar, ik verwacht inderdaad weinig volledige RT games deze generatie wel verwacht ik dat wij RTveel gebruikt zullen zien worden. Ook al is het maar voor een beperkt aantal effecten/objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Kenny_026 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:06:
Nee hoor!

Maar probeer Boundless eens! Voxel building MMO RPG, meerdere planeten (50 op moment) en iedereen speelt in dezelfde universe dus niet mensen uitnodigen voor je server of zo. Ziet er veel beter uit dan MC, zonder RT, prachtige light effects, dus ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien op de PS5!

Overigens is ie voor PC nu in de Humble Bundle van Square Enix Collective, 9 euro....

(heb er overigens zo'n 4000 uur in zitten op PS4 en PC samen, haha)

[ Voor 24% gewijzigd door Aenea op 24-04-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Aenea schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
[...]

Nee hoor!

Maar probeer Boundless eens! Voxel building MMO RPG, meerdere planeten (50 op moment) en iedereen speelt in dezelfde universe dus niet mensen uitnodigen voor je server of zo. Ziet er veel beter uit dan MC, zonder RT, prachtige light effects, dus ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien op de PS5!

Overigens is ie voor PC nu in de Humble Bundle van Square Enix Collective, 9 euro....

(heb er overigens zo'n 4000 uur in zitten op PS4 en PC samen, haha)
Boundless behoorlijk wat uurtjes gedaan en een enorm paleis gebouwd op het water. Wat ik jammer vond is dat de economie niet echt op gang leek te komen.

Is trouwens mn duurste game ooit geweest 😂😂

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 24-04-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
...

[ Voor 98% gewijzigd door Kenny_026 op 24-04-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja die Silent Hill reboot gaat al een tijdje rond in het geruchtencircuit. Ik heb het origineel nooit gespeeld. Zou wel eens een launch exclusive kunnen zijn.

Edit: Die leaker is geverifieerd en lijkt vrij zeker te zijn van een event in mei. Kom maar doorrr. :)

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 24-04-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ben dan wel benieuwd naar hoe ze de remake hebben aangepakt. Silent Hill is qua naam wel bekend, maar qua sales en toegankelijkheid is het eigenlijk altijd maar een beperkte franchise geweest. Heb deel 1 en 2 gespeeld, maar het waren niet mijn games. Ben zelf ook niet een heel grote horror fan. Zou me niet verbazen als ze het meer een action adventure maken dan een horror game. Maar of het dan nog past bij de naam Silent Hill?

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lead game designer van Dying Light 2 is enthousiast over de DualSense.

http://www.pushsquare.com...ne_of_the_best_in_history

Prima game ook voor de adaptive triggers. Verschillende melee wapens die je hun geheel eigen feel kan geven. QTE's kan je toewijzen aan verschillende soorten resistance.

John Linneman over de next gen consoles en waarom je je niet blind moet staren op teraflopjes.

https://thisgengaming.com...he-odds-against-series-x/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 07:44:
Lead game designer van Dying Light 2 is enthousiast over de DualSense.

http://www.pushsquare.com...ne_of_the_best_in_history

Prima game ook voor de adaptive triggers. Verschillende melee wapens die je hun geheel eigen feel kan geven. QTE's kan je toewijzen aan verschillende soorten resistance.

John Linneman over de next gen consoles en waarom je je niet blind moet staren op teraflopjes.

https://thisgengaming.com...he-odds-against-series-x/
Worden Quick Time Events dan eindelijk eens iets om naar uit te kijken ? _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als we het toch hebben over ander gamedesign... dan mogen QTE’s idd als eerste het veld verlaten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Als je de Dying Light 2 gameplay demo hebt gezien, zul je weten dat er QTE's in zitten, gekoppeld aan een stamina meter. Met lage stamina zal het bijvoorbeeld langer duren om een liftdeur open te duwen. Ze kunnen het dus zo doen, dat ze deze button prompt verplaatsen naar de triggers en daarmee dus de resistance aanpassen op basis van je hoeveelheid stamina of de zwaarte van de deur.

Ook kunnen zombies je vastpakken, waarbij je jezelf middels een QTE weer los moet "wrikken". Een beetje hetzelfde verhaal.

Een zwaar melee wapen gebruiken: trigger indrukken geeft meer resistance naarmate het wapen zwaarder is. Goeie shit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:24:
Als je de Dying Light 2 gameplay demo hebt gezien, zul je weten dat er QTE's in zitten, gekoppeld aan een stamina meter. Met lage stamina zal het bijvoorbeeld langer duren om een liftdeur open te duwen. Ze kunnen het dus zo doen, dat ze deze button prompt verplaatsen naar de triggers en daarmee dus de resistance aanpassen op basis van je hoeveelheid stamina of de zwaarte van de deur.

Ook kunnen zombies je vastpakken, waarbij je jezelf middels een QTE weer los moet "wrikken". Een beetje hetzelfde verhaal.

Een zwaar melee wapen gebruiken: trigger indrukken geeft meer resistance naarmate het wapen zwaarder is. Goeie shit. :)
Ze kunnen er zeker leuke dingen mee doen :) Nu beide controllers iig dit op een of andere manier supporten wordt het vast wel vaker geïmplementeerd.

Zelf gebruik ik echter tegenwoordig voor alle games de kortste hair triggers op de Elite 2 controller, want dat speelt gewoon het fijnste, dus dan is dat echter wat minder van toepassing denk ik.

Maar toch, ze mogen best wel een alternatief bedenken dan als een debiel op knoppen rammen voor een leuke cinematic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:53:
[...]

Ze kunnen er zeker leuke dingen mee doen :) Nu beide controllers iig dit op een of andere manier supporten wordt het vast wel vaker geïmplementeerd.

Zelf gebruik ik echter tegenwoordig voor alle games de kortste hair triggers op de Elite 2 controller, want dat speelt gewoon het fijnste, dus dan is dat echter wat minder van toepassing denk ik.

Maar toch, ze mogen best wel een alternatief bedenken dan als een debiel op knoppen rammen voor een leuke cinematic :)
Goed punt, hier ook op de kortste hair.
Maar de PS5 heeft daar natuurlijk geen last van want die mogelijkheid is er simpelweg niet.
Zeker een voorstander van goede feedback, zien is 1 maar voelen is 2.
Wbt QTE’s , al doen ze er een pimpelpaars papiertje met een gouden strik omheen, het blijft een QTE :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:02:
[...]

Goed punt, hier ook op de kortste hair.
Maar de PS5 heeft daar natuurlijk geen last van want die mogelijkheid is er simpelweg niet.
Zeker een voorstander van goede feedback, zien is 1 maar voelen is 2.
Wbt QTE’s , al doen ze er een pimpelpaars papiertje met een gouden strik omheen, het blijft een QTE :r
Welke mogelijkheid is er niet? Hair triggers instellen? Voor zover ik weet is daar nog niet echt iets over gezegd.

En v.w.b. QTE's, als je zelf een beter idee hebt om dergelijke scenario's binnen gameplay te verwerken, laat maar horen. Je kunt tegenwoordig in veel games ook een "hold" in plaats van "mash" instellen voor QTE's. Kan best wat toevoegen als je dan alleen de trigger ingedrukt moet houden en je voelt hem een beetje tegenwerken op basis van wat er op het scherm gebeurt. Ik heb er niks op tegen. Als een zombie je vastgrijpt en je snel moet handelen, dan is een QTE vrij logisch.

@uchiha tijntje De Xbox controller heeft geen adaptive triggers (Elite ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:26:
[...]

Welke mogelijkheid is er niet? Hair triggers instellen? Voor zover ik weet is daar nog niet echt iets over gezegd.

En v.w.b. QTE's, als je zelf een beter idee hebt om dergelijke scenario's binnen gameplay te verwerken, laat maar horen. Je kunt tegenwoordig in veel games ook een "hold" in plaats van "mash" instellen voor QTE's. Kan best wat toevoegen als je dan alleen de trigger ingedrukt moet houden en je voelt hem een beetje tegenwerken op basis van wat er op het scherm gebeurt. Ik heb er niks op tegen. Als een zombie je vastgrijpt en je snel moet handelen, dan is een QTE vrij logisch.

@uchiha tijntje De Xbox controller heeft geen adaptive triggers (Elite ook niet).
Of ik zelf een beter idee heb ?
Nee dan zat ik hier niet _O-
Schoenmaker blijf bij uw leest !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:26:
[...]

De xbox controller heeft (al vanaf 2013) wel de mogelijkheid om de input te “verzwaren”, althans feedback te geven. Alleen zijn er maar weinig 3rd party games die dat ondersteunen. Tomb raider doet dat wel, en dat is best leuk gedaan. Hoe het beestje wordt genoemd, maakt me niet uit.
De scenario’s die je noemt kan dus prima op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Kenny_026 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:07:
[...]

Boundless behoorlijk wat uurtjes gedaan en een enorm paleis gebouwd op het water. Wat ik jammer vond is dat de economie niet echt op gang leek te komen.

Is trouwens mn duurste game ooit geweest 😂😂
De economie is nu aardig op gang hoor! Je kan via de knowledge base winkels zoeken op een planeet die bepaalde materialen verkopen. En in de update van donderdag hebben ze de Shopping API toegevoegd dus binnenkort zullen we websites zien verschijnen met up to date data van alle winkels in het spel.

En hoezo je duurste game? Hij was maar 40 euro toen? Koop je normaal alles in de aanbieding soms?

Magoe, ik verwacht dat ze flink wat verbeteringen gaan toepassen voor de PS5, ze hebben al hints gegeven enzo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Aenea schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:51:
[...]

De economie is nu aardig op gang hoor! Je kan via de knowledge base winkels zoeken op een planeet die bepaalde materialen verkopen. En in de update van donderdag hebben ze de Shopping API toegevoegd dus binnenkort zullen we websites zien verschijnen met up to date data van alle winkels in het spel.

En hoezo je duurste game? Hij was maar 40 euro toen? Koop je normaal alles in de aanbieding soms?

Magoe, ik verwacht dat ze flink wat verbeteringen gaan toepassen voor de PS5, ze hebben al hints gegeven enzo....
Nou ik had voor mn paleisje op het meer behoorlijk wat chunks nodig dus ik heb dat pack van 110€ (geloof ik) gekocht om het allemaal vorm te kunnen geven.

Maar ik denk dat ik het maarzo weer op kan gaan pakken in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:12:
Als we het toch hebben over ander gamedesign... dan mogen QTE’s idd als eerste het veld verlaten. :P
Waarom die haat om qte? Er zal wel weer een YouTube kanaaltje wat geroepen hebben ooit en iedereen die er achteraan rent om het ook te vinden.

Maar ik snap werkelijk niet waarom. Meestal zijn ze few and far between en is het een stuk beter dan de zoveelste cutscene waar je passief zit te wachten tot er een poging gedaan wordt een verhaal te vertellen.

Ik schaar het onder de pizza met ananas hype, een of andere influencer roept iets dergelijks en de hele wereld die moeite heeft een eigen mening te formuleren rent er vlug achteraan zodat ze ook ergens een hekel aan kunnen hebben. 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:47:
[...]

De xbox controller heeft (al vanaf 2013) wel de mogelijkheid om de input te “verzwaren”, althans feedback te geven. Alleen zijn er maar weinig 3rd party games die dat ondersteunen. Tomb raider doet dat wel, en dat is best leuk gedaan. Hoe het beestje wordt genoemd, maakt me niet uit.
De scenario’s die je noemt kan dus prima op beide.
Het is niet hetzelfde.

https://www.resetera.com/...rmed.180614/post-31305912

Edit: Sterker nog, MS heeft een tijdje terug een patent voor iets vergelijkbaars ingediend, maar dit is nooit doorgezet.

https://www.windowscentra...triggers-detailed-patents

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Flagg schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:27:
[...]

Waarom die haat om qte?
Het tien keer op vierkantje drukken om een deur te openen zodat het level op de achtergrond kan laden ga ik echt niet missen.

Een goed ontworpen actiescène of Boss battle met wat QTE heb ik geen moeite mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Flagg schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:27:
[...]

Waarom die haat om qte? Er zal wel weer een YouTube kanaaltje wat geroepen hebben ooit en iedereen die er achteraan rent om het ook te vinden.

Maar ik snap werkelijk niet waarom. Meestal zijn ze few and far between en is het een stuk beter dan de zoveelste cutscene waar je passief zit te wachten tot er een poging gedaan wordt een verhaal te vertellen.

Ik schaar het onder de pizza met ananas hype, een of andere influencer roept iets dergelijks en de hele wereld die moeite heeft een eigen mening te formuleren rent er vlug achteraan zodat ze ook ergens een hekel aan kunnen hebben. 8)7
Ja joh, ik heb een andere mening dan jou en dan ben ik ineens een schaap die een influencer volgt... :+
bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:53:
[...]

Het is niet hetzelfde.

https://www.resetera.com/...rmed.180614/post-31305912

Edit: Sterker nog, MS heeft een tijdje terug een patent voor iets vergelijkbaars ingediend, maar dit is nooit doorgezet.

https://www.windowscentra...triggers-detailed-patents
Prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Bloodborne op PS5? Instant nieuwe playthrough met door soort laadtijden. :9~

https://imgur.com/JZ5i6OU

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:08:

Het lijkt gewoon fake zo snel gaat 't :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je start het straks op, knippert met je ogen en je ziet de ending credits lopen 😊

Maar als er een game gaat zijn die hier voordelen bij heeft is het een GTA. Momenteel weerhouden de laadtijden me er van om GTA Online meer te spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Kenny_026 op 26-04-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Doe meteen een soort van remake waarbij we niet meer naar de Hunters Dream moeten om naar een locatie te reizen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMG ik wil deze _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0SPWcRJi1SnY9qyh21KoEyW2ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fSvPybhLKq0Xlzw0DvdWy5fb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
heeft je internet er 1,5 week uit gelegen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:47:
[...]

heeft je internet er 1,5 week uit gelegen? :+
Nee, maar ik wel :>

En voor zover ik weet was ie nog niet hier gepost, dacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@poor Leno Haha, ik heb 'm nog niet gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:08:

Waarschijnlijk ben je dan eindelijk niet meer bang om dood te gaan in the witcher 3 8)
Dat waren pas laadtijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:32:
[...]

Ja joh, ik heb een andere mening dan jou en dan ben ik ineens een schaap die een influencer volgt... :+
Exact mijn idee.
Naar mijn mening zijn QTE’s gewoon luie implementaties met gebrek aan voldoende echte gameplay.
Ze zijn duf, langdradig en volkomen overbodig (Tomb Raider anyone)
Niet mee eens ? Prima, ieder zijn eigen mening.
Niets met lulletje rozenwater op YouTube te maken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jammer dat GoT niet wat verder uitgesteld is dan dit. Maakt het een stuk moeilijker om hem niet op PS4 op te pikken indien de reviews veelbelovend zijn. Mwah misschien alsnog proberen niet te kopen.

TLoU ga ik in ieder geval binnenkort even pre-orderen. Dat wordt day one en op de PS5 nog enkele playthroughs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Nou, we kunnen wel een blowout in mei verwachten, als ik dit zo zie.

Ook Horizon Zero Dawn 2 nieuws!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/az9rl9k26fv41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:26:
Nou, we kunnen wel een blowout in mei verwachten, als ik dit zo zie.

Ook Horizon Zero Dawn 2 nieuws!

[Afbeelding]
En eerste volgende magazine komt uit op dinsdag 5/5, dus dat betekent binnen een week de reveal :o

edit: gaan we dan 2 reveals krijgen in 1 week :9~

[ Voor 7% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 28-04-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:31:
[...]

En eerste volgende magazine komt uit op dinsdag 5/5, dus dat betekent binnen een week de reveal :o

edit: gaan we dan 2 reveals krijgen in 1 week :9~
5 mei? Las dat deze 2 juni uitkomt, maar misschien niet goed gezien. 5 mei nog beter. :)

En het is vandaag dinsdag. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:09:
[...]

5 mei? Las dat deze 2 juni uitkomt, maar misschien niet goed gezien. 5 mei nog beter. :)

En het is vandaag dinsdag. :P
Ik heb eigenlijk gezocht op release issue 175 magazine UK en kwam 5/5 tegen :+

bron: https://www.newsstand.co....agazine-Subscription.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 28-04-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Zo surprising is het vervolg niet meer :+

Op korte termijn beelden van HZD2, yes please. Zou dat dan niet gelijk de eerste echte PS5 beelden vanuit Sony zelf zijn?

Combat: meer robot dinos, minder mensen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuws over HZD2 ben ik wel erg benieuwd naar, vorige heb ik toch heel wat plezier mee gehad. Als ze het een en ander aan de game verbeteren ben ik hyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:
Zo surprising is het vervolg niet meer :+

Op korte termijn beelden van HZD2, yes please. Zou dat dan niet gelijk de eerste echte PS5 beelden vanuit Sony zelf zijn?

Combat: meer robot dinos, minder mensen graag.
Minder mensen hoeft van mij niet, als de combat maar verbeterd wordt. Ik speel nu Shadow of War en ik kan echt uren random rond rennen en Orks slachten. Het werkt gewoon lekker. Lekker parkour systeem erin en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Offtopic ik vind dat de wereld wat levendiger mag, voelde toch allemaal vrij statisch, in games als The Witcher en RDR2 voelt het toch meer als een levende wereld aan.

Verder combat was goed, verhaal was goed. Side missions wat te veel run en fetch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:43:
Offtopic ik vind dat de wereld wat levendiger mag, voelde toch allemaal vrij statisch, in games als The Witcher en RDR2 voelt het toch meer als een levende wereld aan.

Verder combat was goed, verhaal was goed. Side missions wat te veel run en fetch.
Tja, op zich wel iets voor te zeggen als er overal enorme moordlustige dino robots rondlopen. Maar ik zie dan wel graag meer en vooral grotere nederzettingen. En ook enorme ruïnes die je kunt verkennen met vette loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
Destijds ontzettend van genoten maar het lukt mij niet meer om het spel opnieuw uit te spelen voor de Frozen Wilds uitbreiding. De wereld voelt inderdaad niet levendig aan en de spelwereld heeft een hoog Ubisoft-gehalte. Het speelt wel lekker weg door de soepele controls en de indrukwekkende robots maar ik kan het niet meer opbrengen. Veel ruimte voor betering en ik ga ervan uit dat ze het wel gaan waarmaken want het was helemaal geen slechte poging voor een eerste openwereld game.

De stijve gezichtsanimaties helpen ook niet en ik hoop dat ze een dealtje hebben gesloten met Kojima Productions dat ze een paar animators mogen lenen in ruil voor Decima Engine :+

[ Voor 12% gewijzigd door D. Ninjai op 28-04-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Verhoging in de levendigheid van de wereld is iets wat ik van alle games tijdens de komende generatie verwacht nu ontwikkelaars flink meer CPU kracht hebben om mee te spelen.
bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:39:
[...]

Minder mensen hoeft van mij niet, als de combat maar verbeterd wordt. Ik speel nu Shadow of War en ik kan echt uren random rond rennen en Orks slachten. Het werkt gewoon lekker. Lekker parkour systeem erin en gaan.
Het contrast vond ik te groot tussen de robot en menselijke gevechten, de menselijke gevechten voelde te normaal(?)/saai aan. Maar dat helpt uiteraard ook onbewust bij het "specialer"/gaver maken van de gevechten met de robots. Aan de andere kant in een spel als monster hunter voelt het jagen van een monster na 300+ uur nog steeds bijzonder als je een lastig monster neer krijgt.

De gevechten tegen menselijke vijanden heb ik uiteindelijk op easy gedaan :$

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 28-04-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:37
Dat kan toch ook gewoon gaan over het nieuws van een paar dagen geleden?
Dat het een sequel wordt met co-op elementen?
Als er echt een grote reveal zou komen, dan zou het wel meer aandacht krijgen op de frontpage, niet in klein in een hoekje

Door het nieuws over HZD heb ik eindelijk de DLC eens gespeeld, maar blijf bij mij standpunt dat dit gewoon een 'oke' game is, niet meer. 7,5/10 ofzo.
Hopelijk komen ze met iets beter voor HZD2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:
Dat kan toch ook gewoon gaan over het nieuws van een paar dagen geleden?
Dat het een sequel wordt met co-op elementen?
Als er echt een grote reveal zou komen, dan zou het wel meer aandacht krijgen op de frontpage, niet in klein in een hoekje

Door het nieuws over HZD heb ik eindelijk de DLC eens gespeeld, maar blijf bij mij standpunt dat dit gewoon een 'oke' game is, niet meer. 7,5/10 ofzo.
Hopelijk komen ze met iets beter voor HZD2 :)
Zou ook kunnen, maar dat is eigenlijk niet echt meer dan een gerucht. Dus om dat nu op je cover te gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als we het toch hebben over games van Nederlandse makelij, kan ik Deliver us the Moon aanraden.

Echt wel een toppertje in het scifi thriller walking simulator genre :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:
[...]
Zou ook kunnen, maar dat is eigenlijk niet echt meer dan een gerucht. Dus om dat nu op je cover te gaan zetten.
Heeft dat magazine eigenlijk een goede track record met betrekking tot nieuws? Ik heb het nooit gelezen
Ik hoop alleszins dat Playstation in mei met meer nieuws komt dan een nieuwtje over HZD2 dat het onderhoekje op de frontpage van OPM juni haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
Zit nog eens te kijken, maar lijkt mij dat die cover fake is. Dit artikel heeft het erover dat de juli editie reveals heeft over PS5 games. (https://www.playstationli...ames-july-issue-june-2nd/). Die komt 2 juni uit. (nummer 176).
De juni-editie (nummer 175) komt 5 mei uit, maar is digitaal al beschikbaar. De cover hierboven zegt nummer 175 te zijn (oftewel, de juni editie), dus een HZD2 reveal zou dan allang ergens geroepen zijn.

Daarnaast hebben de covers altijd de maand naast het nummer staan, dat ontbreekt in die afbeelding ook.
(zie bijvoorbeeld: https://image.isu.pub/200...10b08b803c/jpg/page_1.jpg ).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:40:
Zit nog eens te kijken, maar lijkt mij dat die cover fake is. Dit artikel heeft het erover dat de juli editie reveals heeft over PS5 games. (https://www.playstationli...ames-july-issue-june-2nd/). Die komt 2 juni uit. (nummer 176).
De juni-editie (nummer 175) komt 5 mei uit, maar is digitaal al beschikbaar. De cover hierboven zegt nummer 175 te zijn (oftewel, de juni editie), dus een HZD2 reveal zou dan allang ergens geroepen zijn.

Daarnaast hebben de covers altijd de maand naast het nummer staan, dat ontbreekt in die afbeelding ook.
(zie bijvoorbeeld: https://image.isu.pub/200...10b08b803c/jpg/page_1.jpg ).
Een quote uit die bron;
In its June issue (available now digitally, on sale physically early next month) it confirmed that the July issue would “reveal the latest games coming to PlayStation 5, and how they’ll play.
Gaan ze nu in de 'June' editie aankondigen de reveal te doen in de editie erna? :F
Zeg dan gewoon niks en laat het zien in de 'July' editie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt allemaal een beetje shabby te zijn inderdaad. Lees nu ook dat het artikel over GodFall een of ander oud interview blijkt te zijn. Oh well. Alsnog verwacht ik in mei meer nieuws. Ik rust pas als die pre-order eruit is. :P

Edit:

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 28-04-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Over Godfall zou toch meer info komen in de lente? Dat is toch wat ze zeiden na de reveal in december
Pagina: 1 ... 12 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden