Dat sowieso. Maar lente is natuurlijk een ruim begrip. Kan ook ergens halverwege juni zijn.Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:12:
Over Godfall zou toch meer info komen in de lente? Dat is toch wat ze zeiden na de reveal in december
DualSense PS5 kan de beste controller ooit zijn,volgens Dying light ontwikkelaar:
https://www.psx-sense.nl/...te-controllers-ooit-zijn/
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Bij de PS6 gaat nog een betere controller zitten.Amaze86 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:11:
DualSense PS5 kan de beste controller ooit zijn,volgens Dying light ontwikkelaar:
De PS6 wordt draadloos op je hersenen aangesloten, dan heb je geen controller meer nodigVerwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:14:
[...]
Bij de PS6 gaat nog een betere controller zitten.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Dan zijn wij toch hard op weg naar de beruchte Playstation 9Bas170 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]
De PS6 wordt draadloos op je hersenen aangesloten, dan heb je geen controller meer nodig
Kwaliteit van PSX gaat echt achteruit..Amaze86 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:11:
Er wordt in het hele bericht gesproken over kan dit en kan dat. Zo kan ik het ook, het KAN ook zo zijn dat we morgen allemaal het loodje leggen. Het KAN ook zo zijn dat het de slechte controller ooit wordt. Het KAN etc.
Snap dat iedereen PS5 geil, maar dit heeft weinig nieuwswaarde imo
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Topgame !uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:18:
Als we het toch hebben over games van Nederlandse makelij, kan ik Deliver us the Moon aanraden.
[YouTube: Deliver Us The Moon - Launch Trailer]
Echt wel een toppertje in het scifi thriller walking simulator genre
En keuze in het menu tussen 4K 30fps en 1080 60fps
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ook prima,als we dat ding maar eens kunnen zien
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ben bang dat we pas een reveal krijgen als de PS5 al lang en breed in de schappen ligt.
Onbegrijpelijk dat ze zo lang wachten, zeker nu de andere grote consolefabrikant groots uit gaat pakken in Mei.
Dan kom je dus achter de troepen aan, met een minder krachtige console en moet je ook nog een prijs gaan noemen...
Die zwarte DualSense is overigens wel
Onbegrijpelijk dat ze zo lang wachten, zeker nu de andere grote consolefabrikant groots uit gaat pakken in Mei.
Dan kom je dus achter de troepen aan, met een minder krachtige console en moet je ook nog een prijs gaan noemen...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Haha, ik moest hardop lachen. Maar er zit zeker wel een kern van waarheid in.justifire schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:48:
Ben bang dat we pas een reveal krijgen als de PS5 al lang en breed in de schappen ligt.
Geen idee wat Sony aan het doen is, tijdens de E3 met de PS4 veegde ze de vloer aan met de Xbox One, en nu hobbelen ze er maar een beetje achteraan 🤷♂️
Dat komt omdat ze denken ah onze achterban is toch zo groot die kopen toch weer een ps5....terwijl de kans bestaat dat het gaat lopen net als in het tijdperk x360 vs ps3,sony is lui geworden al lange tijd.Segafreak83 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:59:
[...]
Haha, ik moest hardop lachen. Maar er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Geen idee wat Sony aan het doen is, tijdens de E3 met de PS4 veegde ze de vloer aan met de Xbox One, en nu hobbelen ze er maar een beetje achteraan 🤷♂️
Ah de concern trolls waren nog wakker. 
@Amaze86 Je bedoelt toen PS3 veel duurder en ook nog eens later lanceerde? Ik zie even niet hoe dat vergelijkbaar is, maar dat zal wel aan mijn liggen.
Een reveal in mei of juni maakt echt geen reet uit hoor. Sterker nog, misschien is juni nu wel slimmer. In één keer weer alle aandacht op je. Daarbij kunnen ze in mei prima wat games laten zien.
De concurrent mag best groots uitpakken, maar gaat voorlopig alleen maar cross gen exclusives laten zien en titels die PC's met o.a. HDD's als baseline hebben. Als je je dan toch zo graag "zorgen" wilt maken.
@Amaze86 Je bedoelt toen PS3 veel duurder en ook nog eens later lanceerde? Ik zie even niet hoe dat vergelijkbaar is, maar dat zal wel aan mijn liggen.
Een reveal in mei of juni maakt echt geen reet uit hoor. Sterker nog, misschien is juni nu wel slimmer. In één keer weer alle aandacht op je. Daarbij kunnen ze in mei prima wat games laten zien.
De concurrent mag best groots uitpakken, maar gaat voorlopig alleen maar cross gen exclusives laten zien en titels die PC's met o.a. HDD's als baseline hebben. Als je je dan toch zo graag "zorgen" wilt maken.
Ah en onze onvermoeide PS4/Sony verdediger is ook weer wakker 
Je kan toch niet gaan ontkennen dat Sony achter de feiten aanloopt en toch al paar keer aardig de plank misgeslagen heeft? Iedereen is PS5 geil en in plaats van duidelijkheid en transparatie kiezen ze ervoor om een heel vaag en onduidelijk signaal af te geven
Je kan toch niet gaan ontkennen dat Sony achter de feiten aanloopt en toch al paar keer aardig de plank misgeslagen heeft? Iedereen is PS5 geil en in plaats van duidelijkheid en transparatie kiezen ze ervoor om een heel vaag en onduidelijk signaal af te geven
Wanneer maakt niet uit, ongeacht datum.. Die aandacht krijgen ze toch wel, dus zo slim is het nietEen reveal in mei of juni maakt echt geen reet uit hoor. Sterker nog, misschien is juni nu wel slimmer. In één keer weer alle aandacht op je. Daarbij kunnen ze in mei prima wat games laten zien.
[ Voor 59% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 29-04-2020 08:23 ]
Het GDC praatje was fout, maar dat heb ik al eerder aangegeven. Daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:21:
Ah en onze onvermoeide PS4/Sony verdediger is ook weer wakker
[...]
Wanneer maakt niet uit, ongeacht datum.. Die aandacht krijgen ze toch wel, dus zo slim is het niet
En zolang er nog geen commerciële reveal is geweest, kan ik niet bepalen of ze achter de feiten aan lopen. Als er een reveal komt en ze kunnen weinig laten zien en zijn ook nog eens duurder, dan pas zou ik me inderdaad "zorgen" maken. Als er een reveal komt waar ze een paar dikke launch titels laten zien en met een competitieve prijs komen, wat is dan het probleem? Maar bij veel mensen leeft het idee dat stil zijn synoniem staat aan iets slechts of negatief. Natuurlijk had ik het leuk gevonden als er een volledige blowout was geweest zoals MS dat al gedaan heeft. Tegelijkertijd relativeer ik het ook en snap ik waarom MS dit al gedaan heeft en Sony nog niet. Ondertussen zie je fans van het andere kamp continue snarky comments met subtiele verwijzingen naar PS5 maken, dus blijkbaar doen ze toch iets goed.

Dat boe-geroep vooraf, daar kan ik echt helemaal niks mee inderdaad. Het is niets meer dan concern trollen, wat ik al zei. Weinig gefundeerd ook nog eens.
Eens, hadden ze inderdaad beter anders kunnen invullen.bram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:37:
[...]
Het GDC praatje was fout, maar dat heb ik al eerder aangegeven. Daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen.
Ik denk dat het meer een onderbuik gevoel is omdat mensen zouden verwachten dat ze (Sony) tegenstand ziu bieden als de tegenpartij wel zo transparant en welwillend is. De reden waarom Microsoft het doet lijkt mij overduidelijk, maar de reden waarom Sony als antwoord zo stil blijft snap ik dan niet. Mocht Microsoft volgende week echt met de officiele reveal komen (hardnekkige geruchten) dan is het toch raar dat Sony dan een maand stil blijft (mochten ze echt pas 4 juni reveal doen). Dat geeft gewoon een raar signaal imoEn zolang er nog geen commerciële reveal is geweest, kan ik niet bepalen of ze achter de feiten aan lopen. Als er een reveal komt en ze kunnen weinig laten zien en zijn ook nog eens duurder, dan pas zou ik me inderdaad "zorgen" maken. Als er een reveal komt waar ze een paar dikke launch titels laten zien en met een competitieve prijs komen, wat is dan het probleem? Maar bij veel mensen leeft het idee dat stil zijn synoniem staat aan iets slechts of negatief. Natuurlijk had ik het leuk gevonden als er een volledige blowout was geweest zoals MS dat al gedaan heeft. Tegelijkertijd relativeer ik het ook en snap ik waarom MS dit al gedaan heeft en Sony nog niet. Ondertussen zie je fans van het andere kamp continue snarky comments met subtiele verwijzingen naar PS5 maken, dus blijkbaar doen ze toch iets goed.
Eens, ongefundeerd schreeuwen kunnen we allemaalDat boe-geroep vooraf, daar kan ik echt helemaal niks mee inderdaad. Het is niets meer dan concern trollen, wat ik al zei. Weinig gefundeerd ook nog eens.
De reden blijft voor ons als buitenstaanders gissen. Het is een veilige aanname om te stellen dat COVID-19 wat roet in het eten van het aanvankelijke plan heeft gegooid. Daarbij heeft alles voor MS perfect uitgepakt. Die hadden al het plan om een en ander via DF te showen. Achteraf gezien een fantastische zet natuurlijk. Echter is Sony nooit van plan geweest om alles al zo vroeg te onthullen. En zolang ze nog niks hebben onthuld (behalve de specs), is het gewoon rustig afwachten.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:53:
[...]
Eens, hadden ze inderdaad beter anders kunnen invullen.
[...]
Ik denk dat het meer een onderbuik gevoel is omdat mensen zouden verwachten dat ze (Sony) tegenstand ziu bieden als de tegenpartij wel zo transparant en welwillend is. De reden waarom Microsoft het doet lijkt mij overduidelijk, maar de reden waarom Sony als antwoord zo stil blijft snap ik dan niet. Mocht Microsoft volgende week echt met de officiele reveal komen (hardnekkige geruchten) dan is het toch raar dat Sony dan een maand stil blijft (mochten ze echt pas 4 juni reveal doen). Dat geeft gewoon een raar signaal imo
[...]
Eens, ongefundeerd schreeuwen kunnen we allemaal
We kunnen helaas ook niet veel anders, zeker in deze tijdbram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:08:
[...]
De reden blijft voor ons als buitenstaanders gissen. Het is een veilige aanname om te stellen dat COVID-19 wat roet in het eten van het aanvankelijke plan heeft gegooid. Daarbij heeft alles voor MS perfect uitgepakt. Die hadden al het plan om een en ander via DF te showen. Achteraf gezien een fantastische zet natuurlijk. Echter is Sony nooit van plan geweest om alles al zo vroeg te onthullen. En zolang ze nog niks hebben onthuld (behalve de specs), is het gewoon rustig afwachten.
Stiekem hoop ik toch dat als MS daadwerkelijk volgende week hun reveal doet, dat Sony snel met een antwoord komt.
Je hebt concern trolls en concern groupies.
Sony heeft met de PS4 een enorme userbase. Een userbase die volgens mij behoorlijk merktrouw is. Een userbase die al ergens sinds eind 2018 uitkijkt naar informatie (het PS5 speculaties en geruchten topic dateert van november 2018). En als je anderhalf later als userbase nog maar enkel een logo, een controller en een tech presentatie (die meer vragen opriep dan antwoorden gaf) verder bent. Dan vind ik dat best jammer. Waar ik vroeger als kind het geweldig gaaf vond dat er een soort mysterie rondom een product/bedrijf hangt (ik bleef als klein kind op om random CL wedstrijden te kijken omdat er tijdens de rust altijd een of andere vage PS reclame werd uitgezonden) verwacht ik van dit soort miljarden bedrijven, en ik denk velen met mij, nu gewoon transparantie en duidelijkheid. En nee, ze hoeven niet op elk gerucht of roddel te reageren, maar de afwezigheid van een duidelijke lijn is gewoon jammer. De concern groupie zal dit verdedigen. De concern troll zal dit aangrijpen.
Een van die weirde ads
Sony heeft met de PS4 een enorme userbase. Een userbase die volgens mij behoorlijk merktrouw is. Een userbase die al ergens sinds eind 2018 uitkijkt naar informatie (het PS5 speculaties en geruchten topic dateert van november 2018). En als je anderhalf later als userbase nog maar enkel een logo, een controller en een tech presentatie (die meer vragen opriep dan antwoorden gaf) verder bent. Dan vind ik dat best jammer. Waar ik vroeger als kind het geweldig gaaf vond dat er een soort mysterie rondom een product/bedrijf hangt (ik bleef als klein kind op om random CL wedstrijden te kijken omdat er tijdens de rust altijd een of andere vage PS reclame werd uitgezonden) verwacht ik van dit soort miljarden bedrijven, en ik denk velen met mij, nu gewoon transparantie en duidelijkheid. En nee, ze hoeven niet op elk gerucht of roddel te reageren, maar de afwezigheid van een duidelijke lijn is gewoon jammer. De concern groupie zal dit verdedigen. De concern troll zal dit aangrijpen.
Een van die weirde ads
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zoals de rare advertentie van afgelopen februari?uchiha tijntje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:15:
Je hebt concern trolls en concern groupies.
Een van die weirde ads
[YouTube: PlayStation advert: Mental Wealth | 1999 | #20YearsOfPlay]
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Haha, die kwam ik inderdaad net tegen toen ik die reclame uit 1999 zochtBas170 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:28:
[...]
Zoals de rare advertentie van afgelopen februari?
[YouTube: Feel the Power of PlayStation | PS4 Pro]
Ik lees geruchten over een AC reveal vandaag. 
https://www.pushsquare.co...w00YDB5jE2UuKjJxO21oB77t8
Zag ook van ZugeEX een tweet dat de reveal vandaag plaats gaat vinden.
Helaas wel een cross gen game. Ik hoop alleen niet op een Black Flag scenario. Die game ademde toch wel echt "last gen", ondanks de grafische verbeteringen. Doe maar gewoon de next gen versies zoals AC Unity met volle bak NPC's overal en een levendige wereld en dat alles dan maar iets terugschalen op PS4/X1, zonder dat het de gameplay beïnvloedt.
Helaas wel een cross gen game. Ik hoop alleen niet op een Black Flag scenario. Die game ademde toch wel echt "last gen", ondanks de grafische verbeteringen. Doe maar gewoon de next gen versies zoals AC Unity met volle bak NPC's overal en een levendige wereld en dat alles dan maar iets terugschalen op PS4/X1, zonder dat het de gameplay beïnvloedt.
Met de PS4 deed Sony toch ook de reveal in juni 2013? GDC is voor de ontwikkelaars zodat ze alvast een statische render target hebben, vooral voor de third party ontwikkelaars natuurlijk, want de inhouse studios weten dat allang.
Ik vind het eigenlijk wel grappig, die zorgen over de PS5. Het lijkt er soms op dat men probeert een bepaalde sentiment rond de PS5 op te bouwen. Ditzelfde zag je ook bij de PS3 release. Te duur (wie kent de uitspraak van Microsoft nog: voor de prijs van een PS3 koop je een x360 en een Wii) en ook nog eens veel later uitgekomen, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de enorm complexe architectuur...
De omstandigheden zijn nu onvergelijkbaar met 2005 en 2013. En Sony heeft juist met de PS4 wederom veel goodwill gekweekt in de markt door echt te investeren waar het nu eigenlijk om gaat: games. Als enige hebben zij wederom geïnvesteerd in nieuwe, noemenswaardige IP's. Daarbij hoeft zo'n nieuwe IP niet meteen een 90+ metacritic score te hebben, zolang die maar gewaardeerd wordt in de markt (zeg even 5+ miljoen sales).
Enige tegenstand die zij krijgen is vooral van Nintendo, want hun andere concurrent was druk bezig in de huidige generatie om al het goede wat ze hadden opgebouwd in de vorige generatie, te slopen. Studios sluiten, verpesten, niet durven te investeren in nieuwe IP's... M.a.w. een typische Amerikaanse sales management georiënteerde aanpak (zie ook Boeing vs Airbus). Ik mag toch hopen dat ze het nu eens eindelijk anders gaan doen. Anders wordt de toekomst wel erg somber. Hoop dat ze ook inzien dat de cloud niet de oplossing voor alles is... Zoals ook gebleken is in de Enterprise IT wereld.
Je mag de krachtigste of de goedkoopste console hebben, uiteindelijk gaan de meeste mensen weer voor het platform wat de meeste/beste games heeft. Dit zag je bij de PS1, PS2, in het begin van het x360 tijdperk, bij de PS3 vanaf MGS4, het gehele PS4 tijdperk, en zul je ook zien in het PS5 tijdperk. Ik verwacht wel misschien een betere launch line-up bij Microsoft (zoals wel vaker) maar het PlayStation merk blijft sterker (helaas) waardoor deze gewoon weer gaat domineren. Tenzij de concurrent misschien met een gamechanger komt zoals Sony destijds met MGS4.
Ik vind het eigenlijk wel grappig, die zorgen over de PS5. Het lijkt er soms op dat men probeert een bepaalde sentiment rond de PS5 op te bouwen. Ditzelfde zag je ook bij de PS3 release. Te duur (wie kent de uitspraak van Microsoft nog: voor de prijs van een PS3 koop je een x360 en een Wii) en ook nog eens veel later uitgekomen, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de enorm complexe architectuur...
De omstandigheden zijn nu onvergelijkbaar met 2005 en 2013. En Sony heeft juist met de PS4 wederom veel goodwill gekweekt in de markt door echt te investeren waar het nu eigenlijk om gaat: games. Als enige hebben zij wederom geïnvesteerd in nieuwe, noemenswaardige IP's. Daarbij hoeft zo'n nieuwe IP niet meteen een 90+ metacritic score te hebben, zolang die maar gewaardeerd wordt in de markt (zeg even 5+ miljoen sales).
Enige tegenstand die zij krijgen is vooral van Nintendo, want hun andere concurrent was druk bezig in de huidige generatie om al het goede wat ze hadden opgebouwd in de vorige generatie, te slopen. Studios sluiten, verpesten, niet durven te investeren in nieuwe IP's... M.a.w. een typische Amerikaanse sales management georiënteerde aanpak (zie ook Boeing vs Airbus). Ik mag toch hopen dat ze het nu eens eindelijk anders gaan doen. Anders wordt de toekomst wel erg somber. Hoop dat ze ook inzien dat de cloud niet de oplossing voor alles is... Zoals ook gebleken is in de Enterprise IT wereld.
Je mag de krachtigste of de goedkoopste console hebben, uiteindelijk gaan de meeste mensen weer voor het platform wat de meeste/beste games heeft. Dit zag je bij de PS1, PS2, in het begin van het x360 tijdperk, bij de PS3 vanaf MGS4, het gehele PS4 tijdperk, en zul je ook zien in het PS5 tijdperk. Ik verwacht wel misschien een betere launch line-up bij Microsoft (zoals wel vaker) maar het PlayStation merk blijft sterker (helaas) waardoor deze gewoon weer gaat domineren. Tenzij de concurrent misschien met een gamechanger komt zoals Sony destijds met MGS4.
Wat vond ik MGS4 slecht zegTrishul schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:57:
Tenzij de concurrent misschien met een gamechanger komt zoals Sony destijds met MGS4.
Reveal is nu live:bram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:50:
Ik lees geruchten over een AC reveal vandaag.
https://www.twitch.tv/assassinscreed
Bekijk onze stream nu en ontdek de setting van de volgende Assassin's Creed door te kijken naar Bosslogic die unieke art maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Bas170 op 29-04-2020 14:11 ]
Ik zie alleen iemand die zit te photoshoppenBas170 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:08:
[...]
Reveal is nu live:
https://www.twitch.tv/assassinscreed
[...]
Is t nog niet begonnen?
Ik denk dat het langzaam een landschap moet worden, die revealt waar de volgende game plaats vindtpoor Leno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:16:
[...]
Ik zie alleen iemand die zit te photoshoppen
Is t nog niet begonnen?
Dat was toch allang bekend gemaaktBas170 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:20:
[...]
Ik denk dat het langzaam een landschap moet worden, die revealt waar de volgende game plaats vindt
Hele toffe manier van onthullen
Meh mag toch hopen dat ie dan zo nog alle layers aanzet en er allerlei dorpjes, stadjes, schepen en bergen enzo tevoorschijn komen

Volgens mij ook?
Het zou toch een
spoiler:
Viking
setting hebben?
Kunnen ze dit niet doorspoelen?

Begint te komen 
Dit is trouwens wel een bewijs dat
Dit is trouwens wel een bewijs dat
spoiler:
Je als Viking de wereld (althans nr Engeland/Schotland) gaat varen, want het landschap rechts is niet Scandinavisch, en ze hadden niet dat soort kastelen daar 
Nou, ik ben gestopt met het kijken van Assassin's Creed: Adobe
Ik kijk het vanavond wel versneld terug.
Ik kijk het vanavond wel versneld terug.
Niet officieel. Het was op zich wel duidelijk dat we naar de Vikingen zouden gaan. Dit is dus een of andere dude die een soort van versnelde paintshop cursus geeft van de setting. Men zegt dat we volgende week de echte reveal met gameplay krijgen. Waarschijnlijk tijdens een Xbox event.
@Trishul De publieke PS4 reveal (console specs, gameplay demo's) was eind februari. Daar zagen we alleen de controller. De console lieten ze op de E3 zien en daar noemden ze ook de prijs. Dus het enige wat nu eigenlijk mist ten opzichte van toen, zijn de games.
Dat over die launch line-up valt te bezien. Vergeet niet dat in ieder geval alle Xbox launch games volledig cross gen zijn. Zowel de exclusives als de multiplats. Wellicht hebben ze nog een verrassing in de hoge hoed en hebben ze een third party dev die een exclusieve Series X game heeft, maar tot nu toe zijn daarvoor geen aanwijzingen. Als Sony hun laatste grote PS4 titels van een sappige PS5 patch voorziet en ze gooien er nog 1 (BluePoint game) dedicated PS5 exclusive tegenaan + nog een console exclusive (GodFall) en dat aanvullen met wat cross gen titels (in ieder geval Quantum Error), dan mogen we niet klagen denk ik.
[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 29-04-2020 15:37 ]
Ben ik niet met je eens, dat je de veilige aanname kunt maken dat het aan COVID-19 zou liggen, komt eerder over als een zwakke smoes.bram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:08:
[...]
De reden blijft voor ons als buitenstaanders gissen. Het is een veilige aanname om te stellen dat COVID-19 wat roet in het eten van het aanvankelijke plan heeft gegooid. Daarbij heeft alles voor MS perfect uitgepakt. Die hadden al het plan om een en ander via DF te showen. Achteraf gezien een fantastische zet natuurlijk. Echter is Sony nooit van plan geweest om alles al zo vroeg te onthullen. En zolang ze nog niks hebben onthuld (behalve de specs), is het gewoon rustig afwachten.
Het lijkt er eerder op dat ze met zware twijfel of problemen zitten, kijk maar naar de afgelopen tijd, MS komt met specs, Sony komt erachter aan.
Alleen een logo reveal, alleen een controller reveal.
We moeten van ontwikkelaars horen hoe fijn ze de controller wel niet vinden. Sony zegt geen ene bal, ergens lijkt er iets niet te kloppen.
Het enige wat niet klopt is het geduld en vertrouwen bij de “fans”...Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:01:
[...]
Ben ik niet met je eens, dat je de veilige aanname kunt maken dat het aan COVID-19 zou liggen, komt eerder over als een zwakke smoes.
Het lijkt er eerder op dat ze met zware twijfel of problemen zitten, kijk maar naar de afgelopen tijd, MS komt met specs, Sony komt erachter aan.
We moeten van ontwikkelaars horen hoe fijn ze de controller wel niet vinden. Sony zegt geen ene bal, ergens lijkt er iets niet te kloppen.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard..Kenny_026 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:05:
[...]
Het enige wat niet klopt is het geduld en vertrouwen bij de “fans”...
Enerzijds kun je ook gewoon stellen dat het een kracht is van Sony door te zeggen “fuck alle meningen en het gezever, we doen het op onze eigen voorwaarden. Jullie krijgen nieuws wanneer wij er klaar voor zijn en niet omdat mensen het graag willen”.Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:10:
[...]
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard..
Ze hebben toch een datum gegeven waarop je kunt spelen? (Tenzij ik jouw playstation met mijn preorders weg kaap). Wat wil je nog meer dan?
Precies dit. "Bedrijf A heeft alles bekend gemaakt en bedrijf B nog niet. Bedrijf B moet wel kut gaan".Kenny_026 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:05:
[...]
Doet je afvragen als we nu in de situatie hadden gezeten waarin beide stil waren geweest, zouden mensen dan zeggen dat het met beide slecht gaat.
Ze kunnen toch gewoon kleine dingen teasen, beetje hier, beetje daar, veel leuker dan er maanden tussen laten zittenbram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:15:
[...]
Precies dit. "Bedrijf A heeft alles bekend gemaakt en bedrijf B nog niet. Bedrijf B moet wel kut gaan".
Doet je afvragen als we nu in de situatie hadden gezeten waarin beide stil waren geweest, zouden mensen dan zeggen dat het met beide slecht gaat.
Heb je ons voor 😊Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:18:
[...]
Ze kunnen toch gewoon kleine dingen teasen, beetje hier, beetje daar, veel leuker dan er maanden tussen laten zitten.
https://twitter.com/tidux/status/1254841610703114241?s=21
Overigens denk ik dat deze op plek 2 komt en we dus de officiele reveal voor 2 juni kunnen verwachten.
[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 29-04-2020 16:26 ]
Alles kan, betekent nog niet dat ze het moeten. Ik heb het idee dat ze nu veel meer besproken worden dan anders. En iedere scheet die ze laten, laat het internet bijna ontploffen. Ik vind het soms ook irritant, maar je kan niet ontkennen dat het buzz genereert.Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:18:
[...]
Ze kunnen toch gewoon kleine dingen teasen, beetje hier, beetje daar, veel leuker dan er maanden tussen laten zitten.
We kunnen ook gewoon nog even rustig wachten in plaats van allerlei onderbuik gevoelens tot uiting te brengen.
Tidux heeft niet zo'n hele beste reputatie, maar dit is gisteren al langs gekomen. Gaat over de juni uitgave van OPM. Althans die op 2 juni uitkomt. Op basis daarvan kan het zijn dat ze in mei wat games laten zien en in juni de volledige console reveal doen.Kenny_026 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:26:
[...]
Heb je ons voor 😊
https://twitter.com/tidux/status/1254841610703114241?s=21
Overigens denk ik dat deze op plek 2 komt en we dus de officiele reveal voor 2 juni kunnen verwachten.
OPM had zelf al laten weten dat dat gedoe met HZD2 niks betekende.
Tidux is ook niet te vertrouwen. Is al zo vaak gebleken dat hij totaal geen inside info heeft.There are some stories circulating of us revealing Horizon Zero Dawn 2 in our new issue (not on sale until next week). The cover story references a new comic from Titan which "continues" after the game. It seems some people are getting carried away.
[ Voor 44% gewijzigd door Anton.net op 29-04-2020 16:51 ]
Niet trollen...
[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2020 20:55 ]
Een modder heeft het met wat kunst- en vliegwerk voor elkaar gekregen om Bloodborne op 60fps (wel 720p) te krijgen. In eerste instantie lukte het niet helemaal lekker door de framepacing, waardoor het leek alsof de game "doorgespoeld" werd. Maar inmiddels ziet het er een stuk beter uit. Ik heb er een hard hoofd in dat de game op PS5 op 60fps gaat lopen vanwege de engine zelf, maar het zou er dan zo uitzien in ieder geval. 
Vraag me af of dit invloed heeft op de i-frames ?bram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:04:
Een modder heeft het met wat kunst- en vliegwerk voor elkaar gekregen om Bloodborne op 60fps (wel 720p) te krijgen. In eerste instantie lukte het niet helemaal lekker door de framepacing, waardoor het leek alsof de game "doorgespoeld" werd. Maar inmiddels ziet het er een stuk beter uit. Ik heb er een hard hoofd in dat de game op PS5 op 60fps gaat lopen vanwege de engine zelf, maar het zou er dan zo uitzien in ieder geval.
[YouTube: Bloodborne 60fps Patch - Gascoigne Fight]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:53
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Waarom? Voorheen was de reveal niet eerder, als die in mei/juni gaat komen dan is dat in lijn met de vorige release.justifire schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:48:
Dat heet hype opbouwen. In tegenstelling tot in het eerste half jaar alles al prijsgeven en dan je kuit verschoten te hebben omdat er niets meer te melden valt. De media gaat los op elke PS5 nieuwtje (ook al heeft het amper inhoud) en de concurrentie hoor je amper wat over, totaal geen hype.
Sony doet gewoon niets anders dan de vorige release, maar blijkbaar strookt dat niet met jouw ongeduld en dan ligt het opeens aan Sony?
Grappige is wel Sony laat een logo zien en de hele wereld heeft het over, social media explodeerde. De concurrentie revealed het ontwerp en dat krijgt lang zoveel aandacht niet.Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:01:
En waarom niet? Playstation heeft zich imho bewezen als platform met de beste games. Geen reden voor de meeste fans om daar aan te gaan twijfelen.Kenny_026 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:05:
[...]
Als ik bij mij favoriete restaurant ga reserveren omdat het daar al diverse malen goed bevallen is dan ga ik niet nu ineens aan de kwaliteit twijfelen.
Euh nee? Het is pas raar als je met zoiets op de concurrentie zou reageren.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:53:
[...]
Mocht Microsoft volgende week echt met de officiele reveal komen (hardnekkige geruchten) dan is het toch raar dat Sony dan een maand stil blijft (mochten ze echt pas 4 juni reveal doen). Dat geeft gewoon een raar signaal imo
Als sony een presentatie op 4 juni gepland heeft staan dan komt die presentatie op 4 juni. Zoiets moet ook voorbereid worden en dat doen ze niet over 1 nacht ijs. Of denk jij dat ze een reveal klaar hebben staan en die op een willekeurig moment naar buiten slingeren?
Wat maakt het in vredesnaam uit, wie als eerste of laatste de console presenteerd?
[ Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2020 21:36 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat ik hieraan wil toevoegen is dat de games en de manier hoe je alles gaat brengen naar de massa zal aanspreken, en niet wie het eerste alles wilt laten zien en waar nauwelijks in de media of forums mensen over praten. Buiten de paar vaste threads op de grote forums, worden er nauwelijks topics aangemaakt over de tech van de concurrentie, maar andersom gebeurde dat heel veel.Chaoss schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:58:
[...]
Waarom? Voorheen was de reveal niet eerder, als die in mei/juni gaat komen dan is dat in lijn met de vorige release.
Dat heet hype opbouwen. In tegenstelling tot in het eerste half jaar alles al prijsgeven en dan je kuit verschoten te hebben omdat er niets meer te melden valt. De media gaat los op elke PS5 nieuwtje (ook al heeft het amper inhoud) en de concurrentie hoor je amper wat over, totaal geen hype.
Sony doet gewoon niets anders dan de vorige release, maar blijkbaar strookt dat niet met jouw ongeduld en dan ligt het opeens aan Sony?
[...]
Grappige is wel Sony laat een logo zien en de hele wereld heeft het over, social media explodeerde. De concurrentie revealed het ontwerp en dat krijgt lang zoveel aandacht niet.
[...]
En waarom niet? Playstation heeft zich imho bewezen als platform met de beste games. Geen reden voor de meeste fans om daar aan te gaan twijfelen.
Als ik bij mij favoriete restaurant ga reserveren omdat het daar al diverse malen goed bevallen is dan ga ik niet nu ineens aan de kwaliteit twijfelen.
[...]
Euh nee? Het is pas raar als je met zoiets op de concurrentie zou reageren.
Als sony een presentatie op 4 juni gepland heeft staan dan komt die presentatie op 4 juni. Zoiets moet ook voorbereid worden en dat doen ze niet over 1 nacht ijs. Of denk jij dat ze een reveal klaar hebben staan en die op een willekeurig moment naar buiten slingeren?
Wat maakt het in vredesnaam uit, wie als eerste of laatste de console presenteerd?
Aan de ene kant had ik graag net nog wat meer gezien van Sony of ieder geval iets meer communicatie (niet zozeer iets visueel), aan de andere kant kijk je nu wel iedere keer uit naar wat PlayStation gaat doen. Ik heb het idee dat de concurrentie alles tegelijk wilde verschieten, wat bij de massa niet blijft hangen, of laat ik het zo zeggen ik denk dat je de massa daar niet eens iets over hoeft te vragen. Ik denk dat Sony er goed aan doet dat ze alles beetje bij beetje tonen en daar alle aandacht op gaat (zoals logo, controller).
Less is soms more in dit geval. Waar Sony met een enkel reveal de wereld kan aanspreken, lijkt dat bij Microsoft alleen tot de fans te gaan maar niet de massa.
We zeggen hetzelfde. Ik doelde op de mieperts die schreeuwen dat er van alles mis is omdat het nieuws niet allemaal snel genoeg gaat.Chaoss schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:58:
[...]
En waarom niet? Playstation heeft zich imho bewezen als platform met de beste games. Geen reden voor de meeste fans om daar aan te gaan twijfelen.
Sony heeft inderdaad zich al jaren bewezen. Die hoeven niet te gaan rennen omdat een ander bedrijf dezelfde taktiek al jaren voert. Wij hebben het meest, wij hebben het snelste, wij zijn het beste etc... Apple heeft daar schijt aan en Sony ook en dat is een kracht imho...
Wat je nu beschrijft is precies waar de communicatie van Sony tijdens de release van de PS4 uit bestond.Kenny_026 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:54:
[...]
Sony heeft inderdaad zich al jaren bewezen. Die hoeven niet te gaan rennen omdat een ander bedrijf dezelfde taktiek al jaren voert. Wij hebben het meest, wij hebben het snelste, wij zijn het beste etc...
Wie heeft het over een presentatie...? Je trekt zelf conclusies zonder mijn opmerking blijkbaar goed te lezenChaoss schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:58:
[...]
Waarom? Voorheen was de reveal niet eerder, als die in mei/juni gaat komen dan is dat in lijn met de vorige release.
[...]
Grappige is wel Sony laat een logo zien en de hele wereld heeft het over, social media explodeerde. De concurrentie revealed het ontwerp en dat krijgt lang zoveel aandacht niet.
[...]
[...]
Euh nee? Het is pas raar als je met zoiets op de concurrentie zou reageren.

- Chaoss
Reveal gaat samen met een presentatie lijkt me, een plaatje van het ding dumpen noem ik geen reveal.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:12:
[...]
Wie heeft het over een presentatie...? Je trekt zelf conclusies zonder mijn opmerking blijkbaar goed te lezen
Dat is een aanname die jij maakt.Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:39:
[...]
Reveal gaat samen met een presentatie lijkt me, een plaatje van het ding dumpen noem ik geen reveal.
De strategie van random een nieuwtje droppen werkt goed voor hen.
Zou zomaar kunnen dat ze morgen een foto van de ps5 online gooien, een week later de prijs, dan eens een game, dan de release datum....
Waarom een groot event plannen als het ook makkelijker kan? Dat is toch een beetje de strategie die PS hanteert?
[ Voor 11% gewijzigd door Anton.net op 30-04-2020 00:55 ]
Dus we wachten eigenlijk nog steeds op de reveal van de controller?Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:39:
[...]
Reveal gaat samen met een presentatie lijkt me, een plaatje van het ding dumpen noem ik geen reveal.
We zien het wel in juni...
- Chaoss
Ik zeg ook niet dat er een groot evenement komt, want een evenement komt er sowieso niet. Maar ik verwacht wel een online video waarin een en ander gepresenteerd wordt, de looks, de specs, features, gameplay beelden oftewel het totaal plaatje. Iets wat ze voorheen op een E3 zouden doen maar dan kleiner/simpeler.Anton.net schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:51:
[...]
Dat is een aanname die jij maakt.
De strategie van random een nieuwtje droppen werkt goed voor hen.
Zou zomaar kunnen dat ze morgen een foto van de ps5 online gooien, een week later de prijs, dan eens een game, dan de release datum....
Waarom een groot event plannen als het ook makkelijker kan? Dat is toch een beetje de strategie die PS hanteert?
Ze mogen wat mij betreft morgen een render online gooien van hoe het kastje eruit ziet, graag zelfs, maar dat noem ik geen reveal.
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-04-2020 01:37 ]
Wederom een aanname die je doet. De controller werd toch ook niet met een presentatie/event getoond?Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:39:
[...]
En als je de PS5 voor het eerst laat zien d.m.v. een plaatje, is dat wel degelijk de reveal.
Of gewoon een random regenachtige dinsdagmiddag.Amaze86 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 01:29:
We zien het wel in juni...
- Chaoss
Uiteraard een aanname, ik zeg ook 'lijkt mij'.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:05:
[...]
Wederom een aanname die je doet. De controller werd toch ook niet met een presentatie/event getoond?
En als je de PS5 voor het eerst laat zien d.m.v. een plaatje, is dat wel degelijk de reveal.
Controller gaan we vast ook nog meer van horen.
Als jij een plaatje al een reveal vindt, dikke prima. Wat mij betreft is er van zowel de XSX als de PS5 nog geen reveal geweest. En ja dat is een mening maar dat hoef ik er toch niet elke keer bij te zetten?
Ik hoop dat er van beide consoles nog een 'echte' teveel komt met een leuke presentatie en de eerste gameplay beelden.
Een regenachtige dinsdag, dat kan in Nederland het hele jaar doorbram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:44:
[...]
Of gewoon een random regenachtige dinsdagmiddag.
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 30-04-2020 10:10 ]
@Chaoss We kunnen toch wel stellen dat de Series X "gerevealed" is, lijkt me. We hebben zeer gedetailleerde specs, een complete teardown, demo's van laadtijden, demo's van BC, het uiterlijk van de console, het uiterlijk van de controller. Het enige wat nog mist, is de prijs en de games. Die prijs hadden we 7 jaar geleden ook nog niet voor beide consoles, net als het uiterlijk.
Je snapt hopelijk dat jouw mening dan afwijkt van de letterlijke betekenis van het woord "reveal"? Het komt over alsof jij wilt graag een event wilt wat niet persé hetzelfde is als een reveal.Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:09:
[...]
Uiteraard een aanname, ik zeg ook 'lijkt mij'.
Als jij een plaatje al een reveal vindt, dikke prima. Wat mij betreft is er van zowel de XSX als de PS5 nog geen reveal geweest. En ja dat is een mening maar dat hoef ik er toch niet elke keer bij te zetten?
Ik hoop dat er van beide consoles nog een 'echte' teveel komt met een leuke presentatie en de eerste gameplay beelden.
De PS4 is destijds ook aangekondigd zonder de console zelf te tonen. De XSX is aangekondigd met een trailer van de console zelf en een graphical teaser (Hellblade), wij hebben er zelfs al teardowns van. De PS5 is net zo goed aangekondigd en ondertussen zijn er al meerdere interviews over plus de specs zijn door middel van een video bekend gemaakt.
Wat @Caayn ook al zegt is de definitie van reveal toch andersChaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:09:
[...]
Uiteraard een aanname, ik zeg ook 'lijkt mij'.
Als dat plaatje de console voor de eerste keer laat zien is het een 'onthulling're'vealing (Bijvoeglijk naamwoord)
allowing or causing something to be known or seen: “a revealing statement.”
onthullend
En nee je hoeft er niet telkens bij de zetten dat het jouw mening is, maar je reageert wel erg geirriteerd op mijn opmerking terwijl je een aanname doet. Ik zei enkel dat het raar zou zijn als het een maand lang stil zou zijn vanuit Sony als Microsoft wel hun reveal event volgende week zouden doen.
Het woord event en/of presentatie heb ik daar niet in genoemd
Dat is ook een beetje het punt nu. Als MS iets doet en Sony reageert daarop, dan roepen mensen dat het paniekvoetbal is. Als MS iets doet en Sony reageert niet, dan gaat het plotseling slecht met Sony en is de communicatie slecht. Ze kunnen het voor sommige mensen blijkbaar niet goed doen. Oh well.
Als je als Sony zijnde weet wanneer de tegenpartij info gaat delen is dat toch juist een mooi moment om daar op in te haken en wat van die aandacht af te snoepen? Of kwam die controller reveal echt zo toevallig uit enkele uren voor de eerste inside xbox stream van 2020 denk je?bram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:39:
Dat is ook een beetje het punt nu. Als MS iets doet en Sony reageert daarop, dan roepen mensen dat het paniekvoetbal is. Als MS iets doet en Sony reageert niet, dan gaat het plotseling slecht met Sony en is de communicatie slecht. Ze kunnen het voor sommige mensen blijkbaar niet goed doen. Oh well.
Geen idee, zou best kunnen. Ik houd me eerlijk gezegd niet super bezig met de timing van ieder dingetje. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er een Xbox stream was. Het is dat jij het nu zegt. Of ik ben het weer vergeten, kan ook.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:43:
[...]
Als je als Sony zijnde weet wanneer de tegenpartij info gaat delen is dat toch juist een mooi moment om daar op in te haken en wat van die aandacht af te snoepen? Of kwam die controller reveal echt zo toevallig uit enkele uren voor de eerste inside xbox stream van 2020 denk je?
Maar dan alsnog wat ik al zei: het is nooit goed. Jij wilt blijkbaar dat Sony reageert op MS en anderen verzinnen allerlei doemscenario's als ze dat niet doen.
Ik vind een plaatje ook geen onthulling hoor. Hooguit een gedeeltelijke... ik zie het meer als teaser op weg naar de onthulling, namelijk hoe het ding werkt, dus met wat voorbeeld games en de prijs en dergelijke.
Ik snap best dat anderen dat anders zien, soit. Maar waarom daarover gediscussieerd moet worden en men niet van elkaar accepteert dat men er anders naar kijkt en men elkaar denkt te moeten overtuigen, nee dat snap ik dan weer niet.
Ik snap best dat anderen dat anders zien, soit. Maar waarom daarover gediscussieerd moet worden en men niet van elkaar accepteert dat men er anders naar kijkt en men elkaar denkt te moeten overtuigen, nee dat snap ik dan weer niet.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Jep eensch, het is al een aantal keer al voorgekomen dat Sony reageert op MSI ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:43:
[...]
Als je als Sony zijnde weet wanneer de tegenpartij info gaat delen is dat toch juist een mooi moment om daar op in te haken en wat van die aandacht af te snoepen? Of kwam die controller reveal echt zo toevallig uit enkele uren voor de eerste inside xbox stream van 2020 denk je?
Geen probleem hoor, al gaat Microsoft het ze denk ik dit keer wel erg lastig maken.
Maar goed ook daar kan Sony alleen maar beter van worden.
Uiteraard ben ik wel benieuwd naar de console en de games en belangrijk waar willen ze heen gaan met de PS5,, meer van hetzelfde de afgelopen jaren of toch een andere kant uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Pixel Witcher op 30-04-2020 11:05 ]
Het is heel erg te hopen dat Sony nu eens eindelijk stevige concurrentie krijgt van Microsoft, want dan gaan ze harder lopen. Zoals in de periode 2005 tot 2010.
Ik weet alleen niet wat ik daarvan moet verwachten eerlijk gezegd, want ik heb nou niet het idee dat Microsoft echt serieus geïnvesteerd heeft in 1st party om maar iets te noemen. Een ninja theory opkopen is absoluut een waardevolle toevoeging aan Microsoft 1st party, maar had er meer vertrouwen in als ze bv een platinum games hadden opgekocht om maar een voorbeeld te geven. Ik ben bang dat we weer hetzelfde gaan zien de komende generatie: de nadruk op gears, halo, Forza. En zelfs zonder dikke concurrentie komt Sony dan toch met nieuwe IP's, zoals we dat zelfs in het PS4 tijdperk ook gezien hebben (GoT, HZD, Dreams, enz.).
Ik weet alleen niet wat ik daarvan moet verwachten eerlijk gezegd, want ik heb nou niet het idee dat Microsoft echt serieus geïnvesteerd heeft in 1st party om maar iets te noemen. Een ninja theory opkopen is absoluut een waardevolle toevoeging aan Microsoft 1st party, maar had er meer vertrouwen in als ze bv een platinum games hadden opgekocht om maar een voorbeeld te geven. Ik ben bang dat we weer hetzelfde gaan zien de komende generatie: de nadruk op gears, halo, Forza. En zelfs zonder dikke concurrentie komt Sony dan toch met nieuwe IP's, zoals we dat zelfs in het PS4 tijdperk ook gezien hebben (GoT, HZD, Dreams, enz.).
Dan heb je het nieuws niet goed genoeg gevolgd, maar dat is discussie voor het andere topicTrishul schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:23:
Het is heel erg te hopen dat Sony nu eens eindelijk stevige concurrentie krijgt van Microsoft, want dan gaan ze harder lopen. Zoals in de periode 2005 tot 2010.
Ik ben het met je eens dat afgelopen generatie meer de nadrukt lag op Halo, Forza en Gears.Trishul schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:23:
Echter heeft Microsoft in de afgelopen periode meerdere studio's aangetrokken en opgebouwd dat daar zeer waarschijnlijk veel moois en diversiteit uit gaat komen
Die studios die erbij zijn gekomen zijn er niet voor niets bijgekomen , Phil Spencer heeft onlangs nog aangegeven dat de games niet al te lang meer op zich laten wachten.
Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar wat Sony te bieden heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Pixel Witcher op 30-04-2020 11:41 ]
Meer variatie komt ook voort uit het feit dat ze ook de pc markt in handen willen hebben. Dan zal je ook met een rpg, flightsim of strategie game moeten komen. Sommige van die games zullen nauwelijks wat toevoegen op de xbox zoals flightsim, en vooral gericht zijn op pc. Met die 15 studio’s moet je wel 2 markten aantrekken en ze kunnen zich daardoor niet 100 voor console of pc gaan, waar Sony dat wel kan met de console markt.Pixel Witcher schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:37:
[...]
Ik ben het met je eens dat afgelopen generatie meer de nadrukt lag op Halo, Forza en Gears.
Echter heeft Microsoft in de afgelopen periode meerdere studio's aangetrokken en opgebouwd dat daar zeer waarschijnlijk veel moois uit gaat komen en diversiteit.
Die studios die erbij zijn gekomen zijn er niet voor niets bijgekomen , Phil Spencer heeft onlangs nog aangegeven dat de games niet al te lang meer op zich laten wachten.
Zat Sony ook niet in de audio en televisie markt en zo ?Recon24 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:45:
[...]
Meer variatie komt ook voort uit het feit dat ze ook de pc markt in handen willen hebben. Dan zal je ook met een rpg, flightsim of strategie game moeten komen. Sommige van die games zullen nauwelijks wat toevoegen op de xbox zoals flightsim, en vooral gericht zijn op pc. Met die 15 studio’s moet je wel 2 markten aantrekken en ze kunnen zich daardoor niet 100 voor console of pc gaan, waar Sony dat wel kan met de console markt.
Of zijn ze nu enkel nog puur gericht op PlayStation ?
Een paar zekerheidjes cq. hardnekkige geruchten cq. realistische verwachtingen kan ik je alvast geven:Pixel Witcher schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:37:
[...]
Ik ben het met je eens dat afgelopen generatie meer de nadrukt lag op Halo, Forza en Gears.
Echter heeft Microsoft in de afgelopen periode meerdere studio's aangetrokken en opgebouwd dat daar zeer waarschijnlijk veel moois uit gaat komen en diversiteit.
Spider-Man 2
Nieuwe God of War
Horizon Zero Dawn 2
Nieuwe Ratchet & Clank
Silent Hill Reboot
Nieuwe IP Naughty Dog (duurt nog even)
Nieuwe IP of nieuwe Uncharted van die San Diego studio
Nieuwe Gran Turismo
Demon's Souls remake (BluePoint)
GodFall
Quantum Error
PS5 patches voor in ieder geval Ghost of Tsushima en The Last of Us II
Verder denk ik dat ze veel nadruk gaan leggen op BC en de top exclusives een soort van PS5 behandeling krijgen, waarmee nieuwe instappers die geen PS4 hebben gehad, een gigantische value voor hun kiezen krijgen. Ik denk dat Spider-Man en God of War ook opgepoetst gaan worden. En HZD die naar PC komt, krijgt een soort van PC versie op de PS5.
En wat niet onderschat moet worden: we gaan als het goed is daadwerkelijke PS5 launch exclusives krijgen en bovendien hebben exclusives geen last van PC's met HDD's en oudere CPU's/mindere GPU's waarvoor ze ontwikkeld hoeven te worden, in tegenstelling tot wat de overkant doet. Ik mag voor de liefhebbers van MS exclusives hopen dat de minimum specs heel snel omhoog gaan (lees: in 2021 al).
Het wordt hoe dan ook glorieus.
Ik zou zeggen surf even naar Coolblue of kijk op Google?justifire schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:52:
[...]
Zat Sony ook niet in de audio en televisie markt en zo ?
Dat sommige genres minder populair zijn op een platform doet toch niks af aan de variatie die ze biedenRecon24 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:45:
[...]
Meer variatie komt ook voort uit het feit dat ze ook de pc markt in handen willen hebben. Dan zal je ook met een rpg, flightsim of strategie game moeten komen. Sommige van die games zullen nauwelijks wat toevoegen op de xbox zoals flightsim, en vooral gericht zijn op pc. Met die 15 studio’s moet je wel 2 markten aantrekken en ze kunnen zich daardoor niet 100 voor console of pc gaan, waar Sony dat wel kan met de console markt.
[Misschien niet het juiste topic]
Niet alle titels zijn altijd even goed uit de verf gekomen maar volgens mij was er qua variatie op het gebied van genres juist niks mis op de XB1. Met uitzondering van flight sims, maar die komt eraan, zijn praktisch alle genres vertegenwoordigd.
[/Misschien niet het juiste topic]
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 30-04-2020 12:03 ]
- Chaoss
Wat heeft dat er mee te maken?justifire schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:52:
[...]
Zat Sony ook niet in de audio en televisie markt en zo ?
Sony Interactive Entertainment hoeft zicht (op dit moment) alleen te richten op de console markt, want dat is het enige wat ze doen.
Terwijl Xbox zich op 2 markten aan het focussen is. Dat is een keuze die ze gemaakt hebben met bepaalde voordelen maar het zorgt er ook voor dat je meer concurrentie hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 30-04-2020 12:04 ]
Echt totaal niks.Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:03:
[...]
Wat heeft dat er mee te maken?
Sony Interactive Entertainment hoeft zicht (op dit moment) alleen te richten op de console markt, want dat is het enige wat ze doen.
Terwijl Xbox zich op 2 markten aan het focussen is. Dat is een keuze die ze gemaakt hebben met bepaalde voordelen maar het zorgt er ook voor dat je meer concurrentie hebt.
Het punt is dat alle MS games in ieder geval tot (en met?) volgend jaar ook op een 1TF Xbox One uit 2013 moeten draaien en daarna voor weten wij veel hoe lang op PC's met verouderde hardware.
Als liefhebber van Sony exclusives ben ik in ieder geval zeer content dat alle studio's gewoon meteen vol gas voor next gen kunnen ontwikkelen zonder andere lagere baselines. Uiteraard even voorzichtig aangenomen dat alles erop wijst dat alle nog niet aangekondigde titels niet op de PS4 hoeven te draaien. Dat zou anders een dikke teleurstelling zijn.
Uiteraard, maar is niet zo gek als ze een grotere markt hebben (en ook Sony gaat uiteindelijk naar de pc markt en de eerste stappen zijn daar al mee gezet).Recon24 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:45:
[...]
Meer variatie is alleen maar goed zeker met zo een grote markt icm Gamepass zie ik alleen maar pluspunten voor Microsoft.
Overigens hoef je voor variatie uiteraard niet de console markt op, dat is wat ik een beetje miste bij Sony, weinig de focus op multiplayer, race games die een beetje ondergesneeuwd zijn, geen fps etc.
Maar wie weet komt dat er nog, daarom gaf ik ook aan dat ik benieuwd ben wat Sony gaat met de visie en games.
Ik zie dat ze in 2018 een aantal studios hebben overgenomen, de vraag is nu alleen of deze nog steeds onderhevig zijn aan Amerikaans sales management. Indien dat het geval is, hoeven we niet veel te verwachten eigenlijk; kijk maar naar al die studios die hierdoor verpest zijn.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:29:
[...]
Dan heb je het nieuws niet goed genoeg gevolgd, maar dat is discussie voor het andere topic
Maar hopelijk kan Spencer het tij keren. Aan de andere kant, je zou eigenlijk al hiervan resultaten gezien moeten hebben vanaf pakweg 2016. Ik vind het nog steeds jammer dat scalebound geannuleerd is. Maar wellicht dat een 1st party studio het roer kan overnemen, want de IP is in het bezit van hun.
Dit blijft natuurlijk het PS5 topic, maar goed, een beetje voeren kan geen kwaad. Ik zie alleen een beetje Microsoft games als Boeing en Sony studios als Airbus. De een heeft het zelf verpest door mismanagement, de ander plukt vruchten van het goed begrijpen wat de userbase wil en investeert in talent/engineering.
Het wordt vast glorieus
Als je kijkt naar dat overzicht van @bram1984 is het alleen ook heel erg goed zichtbaar waar de focus van Sony’s first party games op ligt. Namelijk 3rd person action adventure SP games. Meeste zijn uiteraard van hoge production value. Prima natuurlijk als je daar een groot liefhebber van bent. Maar als je geen liefhebber bent van dat genre of gewoon een veel bredere smaakt hebt, dan heb je daar niet zoveel aan. Maar als mensen dan aangeven dat ze de Sony first party games niet zo boeiend vinden wordt dat niet serieus genomen.
Ik zou het wel chique vinden van Sony dat ze in het eerste jaar nog wel enigszins rekening houden met de PS4 userbase. Anders wordt het motto: For the players, behalve bij een nieuwe generatie. Qua productie moet nog blijken dat het lukt om aan de vraag bij launch te voldoen en tegelijkertijk zal niet iedereen in het eerste jaar meteen 500 euro of meer kunnen neerleggen voor de nieuwe console + game. Gelukkig hebben we hier in NL dat probleem misschien alleen ietsjes minder. Maar laat je de rest van je playerbase even figuurlijk in de kou staan?
Als je kijkt naar dat overzicht van @bram1984 is het alleen ook heel erg goed zichtbaar waar de focus van Sony’s first party games op ligt. Namelijk 3rd person action adventure SP games. Meeste zijn uiteraard van hoge production value. Prima natuurlijk als je daar een groot liefhebber van bent. Maar als je geen liefhebber bent van dat genre of gewoon een veel bredere smaakt hebt, dan heb je daar niet zoveel aan. Maar als mensen dan aangeven dat ze de Sony first party games niet zo boeiend vinden wordt dat niet serieus genomen.
Ik zou het wel chique vinden van Sony dat ze in het eerste jaar nog wel enigszins rekening houden met de PS4 userbase. Anders wordt het motto: For the players, behalve bij een nieuwe generatie. Qua productie moet nog blijken dat het lukt om aan de vraag bij launch te voldoen en tegelijkertijk zal niet iedereen in het eerste jaar meteen 500 euro of meer kunnen neerleggen voor de nieuwe console + game. Gelukkig hebben we hier in NL dat probleem misschien alleen ietsjes minder. Maar laat je de rest van je playerbase even figuurlijk in de kou staan?
Volgens mij loop je wel een beetje achter qua informatie, als je nu (anno 2020) ziet welke studio's in 2018 zijn aangekocht. Niet erg, maar dat zet je eerdere opmerkingen wel in een ander perspectief. Omdat dit inderdaad het PS5 topic is, ga ik niet in op hoe het tij al enigszins gekeerd is. Dat wil ik best bespreken in het XsX topicTrishul schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:41:
[...]
Ik zie dat ze in 2018 een aantal studios hebben overgenomen, de vraag is nu alleen of deze nog steeds onderhevig zijn aan Amerikaans sales management. Indien dat het geval is, hoeven we niet veel te verwachten eigenlijk; kijk maar naar al die studios die hierdoor verpest zijn.
Maar hopelijk kan Spencer het tij keren. Aan de andere kant, je zou eigenlijk al hiervan resultaten gezien moeten hebben vanaf pakweg 2016. Ik vind het nog steeds jammer dat scalebound geannuleerd is. Maar wellicht dat een 1st party studio het roer kan overnemen, want de IP is in het bezit van hun.
Dit blijft natuurlijk het PS5 topic, maar goed, een beetje voeren kan geen kwaad. Ik zie alleen een beetje Microsoft games als Boeing en Sony studios als Airbus. De een heeft het zelf verpest door mismanagement, de ander plukt vruchten van het goed begrijpen wat de userbase wil en investeert in talent/engineering.
[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-04-2020 12:45 ]
Mijn PS4 Pro is inmiddels de deur uit, dus heb al 2 launch games klaar voor de PS5, namelijk TLOU2 en GoT
Lol, het good old variatie argument. Ondertussen speel je op de PS4 games als Detroit, Concrete Genie, Astrobot, God of War, Uncharted, Days Gone, Dreams, LBP, unieke VR titels, The Last Guardian, Spider-Man (en andere superhelden titels), Bloodborne en nog vele andere unieke ervaringen die je nergens anders terugvindt. Prima als het niet je ding is, maar variatie zat. Dat je dan de 3 meest uitgekauwde genres mist, dat kan.
Daarbij word je in multiplatform titels al doodgegooid met multiplayers, racers, en shooters.
En dat er enkele titels naar PC gaan, betekent nog niet dat alles dag 1 op PC beschikbaar (of überhaupt beschikbaar) gaat zijn, zoals bij MS het geval is.
@uchiha tijntje Sure, het zijn veelal 3rd person singleplayers, maar laten we niet doen alsof ze allemaal in grote lijnen hetzelfde zijn. Daar zijn de settings en is de gameplay echt veel te divers voor (open wereld, lineair, uiteenlopende manieren van traversal, focus op shooting, adventure, stealth etc). Het camerastandpunt en single/multiplayer zeggen weinig over hoe iets speelt. Dat kan een keiharde lineaire shooter zijn, maar ook een vrolijke cartoony kids game in een open wereld. Het is vooralsnog een veel breder aanbod met meer variatie dan wat de concurrent te bieden heeft. Er is überhaupt weinig te vinden wat je ermee kunt vergelijken. Net als de games van Nintendo.
De meest creatieve games bij MS komen van third party/multiplatform developers en zijn doorgaans ook op andere platformen te spelen en vaak ook nog eens vrij klein en simpel (waar niks mis mee is overigens, maar het is gewoon niet te vergelijken).
Edit: En ze gaan ook nog "enigszins" rekening houden met de PS4 user base. Er komen nog genoeg cross gen titels uit waar mensen nog jaren mee zoet kunnen zijn. Alleen de transitie moet snel verlopen, zoals Jim Ryan eerder al zei. Net als dat PS4 en X1 op de launch games hadden die niet op de PS3 en 360 uitkwamen (was technisch ook niet mogelijk in sommige gevallen). Ik juich het vooral heel erg toe. Die nieuwe console moet toch een USP hebben buiten de snellere hardware om. En zeg nou eerlijk: jij als day one Series X 12TF infinite power gebruiker zou toch veel liever een pure next gen Halo en Hellblade willen hebben op launch, dan een zooitje titels waarbij allerlei consessies gedaan zijn omdat ze anders niet draaien op zwaar verouderde hardware. Dat is namelijk exact wat er gaat gebeuren.
Daarbij word je in multiplatform titels al doodgegooid met multiplayers, racers, en shooters.
En dat er enkele titels naar PC gaan, betekent nog niet dat alles dag 1 op PC beschikbaar (of überhaupt beschikbaar) gaat zijn, zoals bij MS het geval is.
@uchiha tijntje Sure, het zijn veelal 3rd person singleplayers, maar laten we niet doen alsof ze allemaal in grote lijnen hetzelfde zijn. Daar zijn de settings en is de gameplay echt veel te divers voor (open wereld, lineair, uiteenlopende manieren van traversal, focus op shooting, adventure, stealth etc). Het camerastandpunt en single/multiplayer zeggen weinig over hoe iets speelt. Dat kan een keiharde lineaire shooter zijn, maar ook een vrolijke cartoony kids game in een open wereld. Het is vooralsnog een veel breder aanbod met meer variatie dan wat de concurrent te bieden heeft. Er is überhaupt weinig te vinden wat je ermee kunt vergelijken. Net als de games van Nintendo.
De meest creatieve games bij MS komen van third party/multiplatform developers en zijn doorgaans ook op andere platformen te spelen en vaak ook nog eens vrij klein en simpel (waar niks mis mee is overigens, maar het is gewoon niet te vergelijken).
Edit: En ze gaan ook nog "enigszins" rekening houden met de PS4 user base. Er komen nog genoeg cross gen titels uit waar mensen nog jaren mee zoet kunnen zijn. Alleen de transitie moet snel verlopen, zoals Jim Ryan eerder al zei. Net als dat PS4 en X1 op de launch games hadden die niet op de PS3 en 360 uitkwamen (was technisch ook niet mogelijk in sommige gevallen). Ik juich het vooral heel erg toe. Die nieuwe console moet toch een USP hebben buiten de snellere hardware om. En zeg nou eerlijk: jij als day one Series X 12TF infinite power gebruiker zou toch veel liever een pure next gen Halo en Hellblade willen hebben op launch, dan een zooitje titels waarbij allerlei consessies gedaan zijn omdat ze anders niet draaien op zwaar verouderde hardware. Dat is namelijk exact wat er gaat gebeuren.
[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 30-04-2020 13:01 ]
Ik denk dat Sony het prima doet. Ze zijn markleider. Ze hebben de luxe om 'achterover te leunen' en op hun gemakkie te kijken wat de buren doen. Met de beperkte kennis die ik heb (volg het zeker niet heel fanatiek en zelfs dan heb je natuurlijk maar heel beperkt inzage) is qua pure rekenkracht de ps5 minder sterk (let wel mogelijk is dit al weer achterhaald?) maar zou het storage medium dat weer ruimschoots compenseren?bram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:52:
[...]
Maar dan alsnog wat ik al zei: het is nooit goed. Jij wilt blijkbaar dat Sony reageert op MS en anderen verzinnen allerlei doemscenario's als ze dat niet doen.
Ik kan me iig amper voorstellen dat verschil in performance straks een ontzettend groot issue zou zijn. En idd de strategie heeft de vorige 2 generaties gewerkt, waarom dan nu aanpassen?
* Sagat slaat zijn sarcasme meter
Maar als iemand die geen bal geeft om de hardware en merkjes, JA dat wordt het. Hoe dan ook zijn nieuwe consoles een goede driver voor games ontwikkeling
Het is moeilijk om dit feitelijk beantwoorden, one man's treasure is another man's garbage en andersom's net zo hard.Als je kijkt naar dat overzicht van @bram1984 is het alleen ook heel erg goed zichtbaar waar de focus van Sony’s first party games op ligt. Namelijk 3rd person action adventure SP games. Meeste zijn uiteraard van hoge production value. Prima natuurlijk als je daar een groot liefhebber van bent. Maar als je geen liefhebber bent van dat genre of gewoon een veel bredere smaakt hebt, dan heb je daar niet zoveel aan. Maar als mensen dan aangeven dat ze de Sony first party games niet zo boeiend vinden wordt dat niet serieus genomen.
Maar zelfs de grootse xbox fan zal moeten toegeven dat commercieel gezien deze spellen wel degelijk boeiend zijn.
Gelukkig kunnen we ook zeggen dat vooral op xbox en ps er genoeg te spelen is in diverse genres, ik denk dat dit zelfs voor de switch geldt, waar ik het de vorige generatie zo vond dat je met alleen een wii u het zwaar zou hebben.......
Ik ook, maar ik vermoed dat hier marktwerking een factor is, en het beroemde kip ei verhaal. Bij de launch weinig games, dus weinig reden om direct te upgraden, dus kleine(re) afzetmarkt dus weinig behoefte om games te bakken.Ik zou het wel chique vinden van Sony dat ze in het eerste jaar nog wel enigszins rekening houden met de PS4 userbase. Anders wordt het motto: For the players, behalve bij een nieuwe generatie.
In mijn glazen bol voorzie ik dan ook dat er het 1e jaar nog wel genoeg games uitkomen op de current (op dat moment dan last) gen, iig je fifa/cod/ac etc......daarna zal het langzaam maar zeker omslaan. Misschien dat je met bc meer mensen gaat hebben die direct al instappen, maar persoonlijk ben ik daar wat terughoudend in.
Volgens mij waren er vanaf de ps2 eigenlijk altijd tekorten bij levering? En dan nog icm met corona vertraging, kan me idd niet voorstellen dat ze volop leverbaar zijn, aan de andere kant zullen ze ook niet al te bang zijn om erg veel te produceren. Vraag kan mogelijk ook impact hebben door corona natuurlijk, maar hoe erg het nu ook is........de wereld draait (gelukkig!) door en ik vermoed dat ze nog steeds als de spreekwoordelijke warme broodjes zullen gaan.Qua productie moet nog blijken dat het lukt om aan de vraag bij launch te voldoen en tegelijkertijk zal niet iedereen in het eerste jaar meteen 500 euro of meer kunnen neerleggen voor de nieuwe console + game. Gelukkig hebben we hier in NL dat probleem misschien alleen ietsjes minder. Maar laat je de rest van je playerbase even figuurlijk in de kou staan?
(hoewel niet aan mij gericht) Ik kom ook daar even buurten[...]
Volgens mij loop je wel een beetje achter qua informatie, als je nu (anno 2020) ziet welke studio's in 2018 zijn aangekocht. Niet erg, maar dat zet je eerdere opmerkingen wel in een ander perspectief. Omdat dit inderdaad het PS5 topic is, ga ik niet in op hoe het tij al enigszins gekeerd is. Dat wil ik best bespreken in het XsX topic
Als ik mag.......bram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:55:
Lol, het good old variatie argument. Ondertussen speel je op de PS4 games als Detroit, Concrete Genie, Astrobot, God of War, Uncharted, Days Gone, Dreams, LBP, unieke VR titels, The Last Guardian, Spider-Man (en andere superhelden titels), Bloodborne en nog vele andere unieke ervaringen die je nergens anders terugvindt. Prima als het niet je ding is, maar variatie zat. Dat je dan de 3 meest uitgekauwde genres mist, dat kan.
De focus van de firstparty ps1 lijkt hoofzakelijk idd in singleplayer open of iig 3d world games te liggen. En hier is ook niets mis mee, nogmaals commercieel gezien is dat volkomen duidelijk dat heel veel mensen deze enorm waarderen, maar het kan natuurlijk prima je smaak niet zijn.
Om weer even nintendo erbij te halen, ik hou van fighting games, maar smash heb ik niet zo veel mee, het is echter nog steeds commercieel een gigantisch succes.
tldr: consoles hebben wellicht toch een eigen doelgroep? Die voor de ene gamer meer danwel minder aansprekend is dan de ander?
edit:
Ben het overigens zeker met je eens dat hoewel het aan de ene kant leuk is dat games ook op huidige consoles speelbaar blijven of moeten zijn, dat het vanuit puur technologisch standpunt beter is daarmee geen rekening mee te hoeven houden.
Maar als wij dat nadeel al kunnen verzinnen, dan moeten ze dit bij MS ook bedacht hebben, en eveneens pc gaming werkt natuurlijk hetzelfde........simpel gezegd ontwikkel je voor max performance (crysis op pc is natuurlijk een mooi voorbeeld, pas 2 jaar later echt speelbaar met alle pracht aan?) en daarna downscalen en speelbaar maken op minder krachtige hardware. De praktijk zal moeten uit gaan maken of dit ook gaat werken of dat het problemen gaat opleveren.
[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 30-04-2020 13:20 . Reden: Vage zin ]
10 second ninja DONE
Jaa dit was ik ook van plan, tot ze ineens met de release date kwamen van TLOU2.. Eerst die nog even spelen en dan PS4 op marktplaatskwdtje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:42:
Mijn PS4 Pro is inmiddels de deur uit, dus heb al 2 launch games klaar voor de PS5, namelijk TLOU2 en GoT
Ow nee hoor, daarom refereerde ik ook naar het jaar 2018. Een aantal mooie studios. Maar de vraag is, hoe zit het met strategie/management? Natuurlijk, Microsoft heeft diepe zakken, maar het verleden heeft laten zien dat dit nog niet veel zegt. Strategisch waren ze ten tijde van de beginjaren x360, kwam ook door een ex-sega manager destijds geloof ik.uchiha tijntje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:41:
Het wordt vast glorieus![]()
Als je kijkt naar dat overzicht van @bram1984 is het alleen ook heel erg goed zichtbaar waar de focus van Sony’s first party games op ligt. Namelijk 3rd person action adventure SP games. Meeste zijn uiteraard van hoge production value. Prima natuurlijk als je daar een groot liefhebber van bent. Maar als je geen liefhebber bent van dat genre of gewoon een veel bredere smaakt hebt, dan heb je daar niet zoveel aan. Maar als mensen dan aangeven dat ze de Sony first party games niet zo boeiend vinden wordt dat niet serieus genomen.![]()
[...]
Volgens mij loop je wel een beetje achter qua informatie, als je nu (anno 2020) ziet welke studio's in 2018 zijn aangekocht. Niet erg, maar dat zet je eerdere opmerkingen wel in een ander perspectief. Omdat dit inderdaad het PS5 topic is, ga ik niet in op hoe het tij al enigszins gekeerd is. Dat wil ik best bespreken in het XsX topic
Kijk als die mooie nieuwe 1st party studios weer aan het werk gezet worden op shooters/race games, dan zijn ze niet strategisch bezig. Want, die markt is al verzadigd. Dit is ook precies de reden dat Sony niet meer investeert in shooters; dit is echt een gigantisch verzadigde markt met CoD, Destiny, enz.
Als ze meer kiezen voor diversiteit, verwacht ik een RPG (obsidian), adventure van het kaliber UC/TLoU, een super dikke hackndslasher zoals GoW, enz. Ik noem specifiek deze voorbeelden, omdat dit stuk voor stuk (of je van ze houdt of niet) gezien worden als de maatstaven in hun genre.
Ze moeten er echt voor zorgen dat men hun console koopt, omdat men anders die toffe games misloopt. Kijk, 3rd komt toch overal op uit, dat maakt niks uit. Op elke console (minder mate pc) kun je wel de nieuwe AC, GTA, CoD spelen.
Dat is wat sommige mensen (niet willen) begrijpen, maar het aanbod Sony 1st party ziet er zo uit, omdat dat exact aansluit op wat de markt wil en op het 3rd party aanbod. Daarom zie je dus games zoals een HZD en GoT.
Sony verdient ook zeker een pluim voor het uitbrengen van absolute AAA+ titels aan het einde van generaties, zoals SotC bij de PS2, TLoU bij de PS3, en TLoU 2 en GoT bij de PS4.
Sony doet dus heel veel goed eigenlijk, maar serieuze concurrentie is wel nodig. Ik mis toch wel Xbox ten tijde van Blinx, lost oddysey, lost planet, etc. Als ze zo weten terug te komen, komt er pas een XSX in huis. Vraag is dan wel, is de XSX het waard als alle games ook op de pc komen? Ik game al veel op pc (RTS en Destiny vooral), als ik straks volsta met alleen een upgrade naar een Navi2 of Ampère kaart dan heeft het geen zin om een XSX te halen.
Persona 5, of nu Persona 5 Royal, is ook een goed voorbeeld. Hier wordt amper gesproken over die game, maar op andere plaatsen is die game extreem populair. P5R is een tijdje geleden uitgekomen met een metacritic van 95. Ik zit bijvoorbeeld in een aantal discord servers waar die game op handen wordt gedragen.
Ze hebben bijvoorbeeld ook wat sport games zoals MLB: the show (oke die wordt nu wel multiplat dacht ik)
Wat zijsprongetjes als Hidden Agenda of Erica
Nioh was ook niet genoemd. Knack, Killzone..
Ga zo maar door.
De ps4 heeft echt een veel grotere, uitgebreidere en kwalitatief betere library dan de concurrent.
Bij Xbox 'lijkt' er misschien wat meer variatie, omdat daar bijvoorbeeld een platformer als Ori al snel genoemd wordt. Maar eerlijk is eerlijk, dat is toch ook maar omdat ze weinig andere grote games hebben om op te noemen. Als Ori een ps exclusive was, dan zou die gewoon wegzinken tussen al hun andere games
Ze hebben bijvoorbeeld ook wat sport games zoals MLB: the show (oke die wordt nu wel multiplat dacht ik)
Ga zo maar door.
De ps4 heeft echt een veel grotere, uitgebreidere en kwalitatief betere library dan de concurrent.
Bij Xbox 'lijkt' er misschien wat meer variatie, omdat daar bijvoorbeeld een platformer als Ori al snel genoemd wordt. Maar eerlijk is eerlijk, dat is toch ook maar omdat ze weinig andere grote games hebben om op te noemen. Als Ori een ps exclusive was, dan zou die gewoon wegzinken tussen al hun andere games
Ik ben wel groot fan van 3rd person singleplayer ervaringen als God of War, Spiderman en Horizon: Zero Dawn. Gezien ik ook steeds minder op de pc zit gaat de PS5 er wel komen
geruchten zijn dat in juni de reveal is?
Correct, GPU is grofweg 20% minder krachtig (ter vergelijking: Pro vs. 1X is 40% verschil). IO is weer 125% krachtiger. Wat dat gaat opleveren is moeilijk te zeggen. Ik denk niet dat het zwart wit gezegd een verschil in resolutie en ray tracing gaat goed maken, maar er zijn veel meer factoren die gaan meespelen. Er zijn her en der al wat uitspraken van devs langsgekomen dat ontwikkelen voor de PS5 makkelijker dan ooit is. Als we puur alleen op TF's afgaan, dan praat je waarschijnlijk over 1800p vs. 2160p, of checkerboarding vs. native. Voor de meeste mensen verwaarloosbaar dus. Ik denk (en hoop) dat er ook wat vaker reconstructie technieken toegepast gaan worden. Iets met diminishing returns en kracht die je in veel interessante dingen kan steken dan pixels pushen.Sagat schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:05:
[...]
Ik denk dat Sony het prima doet. Ze zijn markleider. Ze hebben de luxe om 'achterover te leunen' en op hun gemakkie te kijken wat de buren doen. Met de beperkte kennis die ik heb (volg het zeker niet heel fanatiek en zelfs dan heb je natuurlijk maar heel beperkt inzage) is qua pure rekenkracht de ps5 minder sterk (let wel mogelijk is dit al weer achterhaald?) maar zou het storage medium dat weer ruimschoots compenseren?
bram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:27:
[...]Als we puur alleen op TF's afgaan, dan praat je waarschijnlijk over 1800p vs. 2160p, of checkerboarding vs. native.
offtopic:
[mierenneukmodus]Hoewel 1800+20% gelijk is aan 2160 is dat bij resolutie niet het geval.
2160p is 44% meer pixels per frame ten opzichte van 1800p.
Afhankelijk hoe je het bekijkt is de XSX 20% sterker of de PS5 ~17% zwakker
[/mierenneukmodus]
[mierenneukmodus]Hoewel 1800+20% gelijk is aan 2160 is dat bij resolutie niet het geval.
2160p is 44% meer pixels per frame ten opzichte van 1800p.
Afhankelijk hoe je het bekijkt is de XSX 20% sterker of de PS5 ~17% zwakker
[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 30-04-2020 13:37 ]
Kan je nagaan.Caayn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:34:
[...]
offtopic:
2160p is 44% meer pixels per frame ten opzichte van 1800p.[/mierenneukmodus]
En het cirkeltje is bijna weer rond, nu alleen nog de prijsdiscussie en we hebben ze deze week weer allemaal afgetikt #Sonyschietopwewillennieuws
Houdt je lekker van de straat.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:37:
En het cirkeltje is bijna weer rond, nu alleen nog de prijsdiscussie en we hebben ze deze week weer allemaal afgetikt #Sonyschietopwewillennieuws
Dan zal ik de cirkel maar compleet maken, ik gok dat de prijs ergens tussen de €5 en €55555,- ligt.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:37:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Misschien een interessante weddenschap: hier wordt niet meer gepost tot er officieel nieuws of feitelijke leaks naar buiten komen die het waard zijn om te bespreken.I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:37:
Kijken wie als eerst begeeft
Vergeet trouwens Predator Hunting Grounds niet. Nondeju.Anton.net schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:14:
Persona 5, of nu Persona 5 Royal, is ook een goed voorbeeld. Hier wordt amper gesproken over die game, maar op andere plaatsen is die game extreem populair. P5R is een tijdje geleden uitgekomen met een metacritic van 95. Ik zit bijvoorbeeld in een aantal discord servers waar die game op handen wordt gedragen.
Ga zo maar door.
Nog leuker is doen wat ze op ResetEra deden: avatar bets. Iedereen die meedoet, noemt een datum voor de "reveal". Als die datum verstrijkt of als de reveal eerder is, dan draag je tot het einde van het jaar een avatar die @poor Leno wat mij betreft mag verzinnen.Anton.net schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:42:
[...]
Misschien een interessante weddenschap: hier wordt niet meer gepost tot er officieel nieuws of feitelijke leaks naar buiten komen die het waard zijn om te bespreken.
Kijken wie als eerst begeeft
Prima, was toch al aan het denken om m'n avater te veranderen, nu ik zie wat voor een shitshow Neil Druckmann er van heeft gemaaktbram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:45:
[...]
Nog leuker is doen wat ze op ResetEra deden: avatar bets. Iedereen die meedoet, noemt een datum voor de "reveal". Als die datum verstrijkt of als de reveal eerder is, dan draag je tot het einde van het jaar een avatar die @poor Leno wat mij betreft mag verzinnen.
Hahaha dit is wel een leuke, straks allemaal met dezelfde avatar.bram1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:45:
[...]
[...]
Nog leuker is doen wat ze op ResetEra deden: avatar bets. Iedereen die meedoet, noemt een datum voor de "reveal". Als die datum verstrijkt of als de reveal eerder is, dan draag je tot het einde van het jaar een avatar die @poor Leno wat mij betreft mag verzinnen.
@poor Leno Een mooie avatar van het Xbox logo zou zeker niet misstaan bij sommige haha
Dus Sony beweegt zich op meerdere markten, geen probleem.Chaoss schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:03:
[...]
Wat heeft dat er mee te maken?
Microsoft beweegt zich op meerdere markten, gaat ten koste van spellen ...
Hoe bekrompen kan je denken ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden