Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
@bram1984 goed bericht over de 120fps hehe! VRR als in Virtual Reality? Dat vind ik nog niet zo interessant gelukkig :-)

@-SaveMe- Met die C9 zit je idd goed maar die gaat me eigenlijk ver boven budget en krijg denk ik geen toestemming van de budgethouder hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
crimby schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:49:
@bram1984 goed bericht over de 120fps hehe! VRR als in Virtual Reality? Dat vind ik nog niet zo interessant gelukkig :-)

@-SaveMe- Met die C9 zit je idd goed maar die gaat me eigenlijk ver boven budget en krijg denk ik geen toestemming van de budgethouder hehe
Nee, variabele refresh rate. VR heeft er totaal niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:52:
[...]

Nee, variabele refresh rate. VR heeft er totaal niks mee te maken.
Ik wilde net mn post aanpassen! Ik lees het inderdaad. Terug naar de tekentafel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:30:
@bram1984 Nee, niet al die ingewikkeldheden. Gewoon allemaal native 4K (2160p) met 60 of 30 fps (dat laatste voor single player games met zoveel mogelijk eye candy)

En qua TV zit ik met mijn brand new LG C9 helemaal geragged! :9
Voor mij dit ook. Ik zou best wel teleurgesteld zijn als deze generatie geen native 4K gaat doen eigenlijk.

Ik heb een wat grotere tv dan doorsnee en zit er ook wat dichterbij dan gemiddeld dus ik kan het verschil tussen 1080p en 4K best wel goed zien. Doe mij daarom ook maar 60fps voor Multiplayer en 30 Fps single player met zoveel mogelijk eye candy.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 20-04-2020 18:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Donstil schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:03:
[...]
Voor mij dit ook. Ik zou best wel teleurgesteld zijn als deze generatie geen native 4K gaat doen eigenlijk.
Ik heb een wat grotere tv dan doorsnee en zit er ook wat dichterbij dan gemiddeld dus ik kan het verschil tussen 1080p en 4K best wel goed zien. Doe mij daarom ook maar 60fps voor Multiplayer en 30 Fps single player met zoveel mogelijk eye candy.
Native 4K kost extreem veel rekenkracht die je ergens anders moet opofferen.
Die DLSS techniek van Nvidia bijvoorbeeld is echt veelbelovend. Daarmee bespaar je een hoop rekenkracht die je kan steken in ray tracing of textures bijvoorbeeld. Daarmee ga je veel meer 'eye candy' hebben dan met native 4K.

Bekijk deze video eens als je interesse hebt:
Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:31:
[...]

Die DLSS techniek van Nvidia bijvoorbeeld is echt veelbelovend. Daarmee bespaar je een hoop rekenkracht die je kan steken in ray tracing of textures bijvoorbeeld. Daarmee ga je veel meer 'eye candy' hebben dan met native 4K.

Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben het helemaal eens met dat er slimme manieren zijn om de kwaliteit te verbeteren. Maar het is marketingtechnisch wel een raar verhaal als je op je eigen website de PS4 Pro promoot met een 4k gaming machine voor je games en je next gen console gaat dat niet halen :P Heb je toch een goed verhaaltje nodig want de leek snapt checkerboarding en DLSS niet. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation 5 te reserveren bij Nedgame:

Bij Game Mania vanaf 9 oktober.

Vanaf nu is het mogelijk om de PlayStation 5 te reserveren bij Nedgame. Met een aanbetaling van 50 euro kunnen geïnteresseerden de nieuwe console van Sony pre-orderen.
De prijs en releasedatum voor de PlayStation 5 zijn nog niet bekend, dus de pre-order bij Nedgame is enkel zodat geïnteresseerden voorrang krijgen op het moment dat de console uitkomt. Zodra de prijs van de PS5 bekend is kan de rest van het resterende bedrag betaald worden.

Naast Nedgame heeft Game Mania ook aangegeven dat ze de PlayStation 5 beschikbaar maken voor reservering. Vanaf woensdag 9 oktober is de console te reserveren in de winkels met een aanbetaling van 50 euro. Op de website van Game Mania staat dat een reservering geen garantie biedt om de PlayStation 5 in handen te krijgen op de releasedatum: “Omdat het nog niet bekend is hoe groot de eerste oplage van de PlayStation 5 gaat zijn, kunnen wij niet garanderen dat iedereen op de wachtlijst een exemplaar op dag van release kan ophalen.”

Bron: https://gamer.nl/artikele...e-reserveren-bij-nedgame/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:00:
Ik ben het helemaal eens met dat er slimme manieren zijn om de kwaliteit te verbeteren. Maar het is marketingtechnisch wel een raar verhaal als je op je eigen website de PS4 Pro promoot met een 4k gaming machine voor je games en je next gen console gaat dat niet halen :P Heb je toch een goed verhaaltje nodig want de leek snapt checkerboarding en DLSS niet. :)
Ze zullen toch ook wel helemaal achterlijk zijn als ze die weg in slaan.
Is geen 1080 televisie meer te vinden in de winkels, 4K is al een flinke tijd de standaard.
Leuk dat er game-monitors zijn met bijv. 1440 res, maar dat is een niche markt waar Sony zich echt niet op gaat richten.
En wie nog een oude tv heeft staan kan zijn centen beter besteden aan een 4K tv met upscaling dan aan een PS5 @1080 of lagere res...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
justifire schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:19:
[...]

Ze zullen toch ook wel helemaal achterlijk zijn als ze die weg in slaan.
Is geen 1080 televisie meer te vinden in de winkels, 4K is al een flinke tijd de standaard.
Leuk dat er game-monitors zijn met bijv. 1440 res, maar dat is een niche markt waar Sony zich echt niet op gaat richten.
En wie nog een oude tv heeft staan kan zijn centen beter besteden aan een 4K tv met upscaling dan aan een PS5 @1080 of lagere res...
4K output wordt de standaard ja, maar niet 4K rendering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Anton.net schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:25:
[...]

4K output wordt de standaard ja, maar niet 4K rendering
4K output zegt qua marketing helemaal niets natuurlijk, krijg je die HD ready ellende van vroeger :P

Ik ben geen techneut maar ik gok dat je met de specs van een super nintendo ook 4K output kunt realiseren, maar dat je het lekker rendert op 3P ofzo :P

Voor een leek die net een nieuwe 4K Oled heeft gekocht en moet lezen dat een next gen console van zeg pak en beet 500 euro (maak geen onderscheid in beide next gen consoles) geen native 4K draait is dat niet al te best.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-04-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het punt is dat je boven de 1440p/1800p tegen diminishing returns aanloopt en dat je met nét even wat minder, resources overhoudt die je kan besteden aan veel leukere dingen. En zolang je 4K output, kan je ermee adverteren (hoewel ik persoonlijk hoop dat andere termen straks de focus krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:16:
PlayStation 5 te reserveren bij Nedgame:

Bij Game Mania vanaf 9 oktober.

Vanaf nu is het mogelijk om de PlayStation 5 te reserveren bij Nedgame. Met een aanbetaling van 50 euro kunnen geïnteresseerden de nieuwe console van Sony pre-orderen.
De prijs en releasedatum voor de PlayStation 5 zijn nog niet bekend, dus de pre-order bij Nedgame is enkel zodat geïnteresseerden voorrang krijgen op het moment dat de console uitkomt. Zodra de prijs van de PS5 bekend is kan de rest van het resterende bedrag betaald worden.

Naast Nedgame heeft Game Mania ook aangegeven dat ze de PlayStation 5 beschikbaar maken voor reservering. Vanaf woensdag 9 oktober is de console te reserveren in de winkels met een aanbetaling van 50 euro. Op de website van Game Mania staat dat een reservering geen garantie biedt om de PlayStation 5 in handen te krijgen op de releasedatum: “Omdat het nog niet bekend is hoe groot de eerste oplage van de PlayStation 5 gaat zijn, kunnen wij niet garanderen dat iedereen op de wachtlijst een exemplaar op dag van release kan ophalen.”

Bron: https://gamer.nl/artikele...e-reserveren-bij-nedgame/
Dat kan al een paar maanden bij hen. Vooral niet doen. Die krijgen weinig tot geen exemplaren, verwacht ik. Gewoon rustig wachten totdat je bij een officiële outlet als Bol of Coolblue kan reserveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
uchiha tijntje schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:30:
[...]
4K output zegt qua marketing helemaal niets natuurlijk, krijg je die HD ready ellende van vroeger :P

Ik ben geen techneut maar ik gok dat je met de specs van een super nintendo ook 4K output kunt realiseren, maar dat je het lekker rendert op 3P ofzo :P

Voor een leek die net een nieuwe 4K Oled heeft gekocht en moet lezen dat een next gen console van zeg pak en beet 500 euro (maak geen onderscheid in beide next gen consoles) geen native 4K draait is dat niet al te best.
De leek weet niet eens dat er zoiets bestaat als 'native' 4K.
4K is 4K, that's it. Als die een 4K tv kopen denken ze al dat al hun content nu 4K is.
Zou wel eens interessant zijn om een rondvraag te doen bij One X en PS4 pro gebruikers: durf te wedden dat een hele hoop denkt dat al een games 'echt' 4K zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:31:
Het punt is dat je boven de 1440p/1800p tegen diminishing returns aanloopt en dat je met nét even wat minder, resources overhoudt die je kan besteden aan veel leukere dingen. En zolang je 4K output, kan je ermee adverteren (hoewel ik persoonlijk hoop dat andere termen straks de focus krijgen).
1440p of 4K is niet “net even wat minder”
1440p is amper 60% van 4K

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

99% van de mensen die consoles kopen weten hellemaal niks van resoluties buiten de marketing woorden om. Die kopen een 4k tv omdat 4k beter moet zijn maar verder weten ze er niks vanaf. Mijn broer ook, heeft een 65" 4k qled maar toen ik zei ps4 pro doet vaak lager en icm checkerboard enz had hij zoiets van ja uhm ziet er toch mooi uit..
Hij was toen in de markt voor een ps4 pro of xox en werd toen een pro.
Dus ik hoop echt dat developers goed kijken naar de technieken die er zijn en niet native 4k kosten wat het kost pushen. Zoals nvidia met dlss 2.0 nu laat zien kan je veel resources vrij maken met de juiste technieken en is alleen te zien met een 400 of 800% zoom. En hierdoor is er meer kans op 60fps games. Wat in mijn opinie altijd het streven zou moeten zijn deze generatie!

Op een verjaardag ooit een discussie gehad met iemand in de ps3 tijd nog. Toen ik zei dat battlefield 3 destijds ergens onder de 720p draaide had hij zoiets van nee heb een 1080p tv en is dus 1080p. Hele discussie maar eindresultaat het was 1080p want hij zag 1080p op hoesje/ tv staan...

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 20-04-2020 19:58 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:31:
[...]

Hé hoe ze het doen maakt me niet uit. Als ik dat allemaal wil weten koop ik wel een Pc :P . Ik wil gewoon 4K eye candy op mijn oogballen en snel een beetje.

Edit: Is de Basis van de consoles niet Amd overigens? Of kunnen developers hier een licentie op nemen bij Nvidia ofz?

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-04-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
justifire schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:43:
[...]

Maar op den deur, heeft meer minder nut.Zover dat meer er niet meer te doet. De vraag is wanneer je dat punt bereikt ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:06:
Een paar maanden later nog wel. Er zat maar 2 weken tussen de US en EU release. Ze zijn in de war met de Xbox?
Daar zaten geen maanden tussen inderdaad.

NA: November 15, 2013
PAL: November 29, 2013

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:43:
[...]

Dit is dus exact mijn punt. De meeste mensen zien het verschil niet of amper en ervaren het wel als "net even wat minder". Al je resources in resolutie pompen is gewoon het domste wat je kan doen als je kijkt naar alle toffe technieken die er tegenwoordig zijn.

Nogmaals noem ik RE3 op de One X. Een beter voorbeeld is er niet. Pre-patch praten we over reconstructie 2160p met een performance die soms zelfs onder de One S dook.

Based on pixel counts, it seems that the developer has matched RE2 Remake by running the game at 2880x1620 rather than 3840x2160. That's just 55 per cent of the pixel count overall (75 per cent of native resolution on each axis) but the impact to image quality isn't especially noticeable during gameplay - but the boost to frame-rate definitely is.
Een nauwelijks zichtbare daling in resolutie resulteert in een "50 to 70 per cent boost to frame-rate in GPU-bound areas".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Iets over Quantum Error:
Speaking to GamingBolt in a recent interview, Dakoda Jones and Micah Jones of TeamKill Media said that for now, they’re completely focused on calibrating the game for the PS5, and will only begin to optimize it for the PS4 once it is much closer to release.
At the moment our focus is primarily on the PS5, so at first everything is going to be calibrated for that platform and we won’t do most of the optimizing for the PS4 until we are close to being finished.
They also asked TeamKill Media how long players can expect an average playthrough of Quantum Error to be, and they told them that though it’s still “too early to know exactly,” they’re aiming for the 15-20 hours range for the horror title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:35:
Iets over Quantum Error:

[...]
Dit zal wel een relatief eenvoudige lineaire ervaring worden, schat ik zo in. Ze lijken wel enthousiast te zijn over de ray tracing. Ik ben heel benieuwd in hoeverre ze dat geïmplementeerd gaan krijgen. Kan wel een hoop toevoegen, afgaande op de trailer.

Edit: Ik weet dat de dev niet populair is, maar ik blijf 'm vet vinden. Helemaal in het wit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w6c6jrN/PS5-RENDER-WHITE.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 21-04-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:15:
[...]

.

Edit: Ik weet dat de dev niet populair is, maar ik blijf 'm vet vinden. Helemaal in het wit.

[Afbeelding]
Dat is persoonlijk dan. Dit wc bril model is gods gloeiend lelijk. Ik hoop toch echt wel op een strakker model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:15:
[...]

Dit zal wel een relatief eenvoudige lineaire ervaring worden, schat ik zo in. Ze lijken wel enthousiast te zijn over de ray tracing. Ik ben heel benieuwd in hoeverre ze dat geïmplementeerd gaan krijgen. Kan wel een hoop toevoegen, afgaande op de trailer.

[Afbeelding]
Als dit het daadwerkelijk zou worden _O-
Veel succes dat mooi weg te werken in je woonkamer/meubilair.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:29:
[...]

Dit is dus exact mijn punt. De meeste mensen zien het verschil niet of amper en ervaren het wel als "net even wat minder". Al je resources in resolutie pompen is gewoon het domste wat je kan doen als je kijkt naar alle toffe technieken die er tegenwoordig zijn.

Nogmaals noem ik RE3 op de One X. Een beter voorbeeld is er niet. Pre-patch praten we over reconstructie 2160p met een performance die soms zelfs onder de One S dook.

[YouTube: Resident Evil 3 Remake Xbox One X Patch Tested - A Massive Performance Upgrade]

[...]

Een nauwelijks zichtbare daling in resolutie resulteert in een "50 to 70 per cent boost to frame-rate in GPU-bound areas".
Hing framerate niet van de cpu af ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ik vind hem in het wit iig mooier.of ik begin er aan te wennen. :P maar ik vind de ronde zijkanten niet zo mooi, als ze die hoekiger maken is het alweer iets beter.

Die opening in het midden kan ik mee leven zeker als dat een of andere über oplossing qua koeling blijkt te zijn :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:40
Die dev kit doet me denken aan zo’n covenant vliegtuig uit Halo. Niet geheel toevallig een van Master Chief’s vijanden :+
Ik verwacht dat we iets krijgen wat niemand verwacht. Daarnaast zouden ze het originele logo terug moeten brengen van de PS1 samen met de start up. Jottem, wat is dat een nostalgisch gevoel :D
De rest van de start ups is gewoon zo saai..

@I ColoSsuZz I
Krijg je dan vragen van iemand waarom je je versterker uit 1980 een kleurtje gegeven hebt >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 21-04-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:39:
[...]

Hing framerate niet van de cpu af ? :+
Hing of hangt?

Framerate is zowel GPU als CPU bound. Maar dat is je hele inhoudelijke take op mijn post? Oké. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Mosin schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:45:

@I ColoSsuZz I
Krijg je dan vragen van iemand waarom je je versterker uit 1980 een kleurtje gegeven hebt >:)
Nou persoonlijk zou ik de console in de verpakking laten en een gleuf maken zodat ik er schijfjes in kan stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:25:
[...]

Als dit het daadwerkelijk zou worden _O-
Veel succes dat mooi weg te werken in je woonkamer/meubilair.
Ik werk niks weg. Ik trek de Pro eruit en schuif de PS5 erin, klaar. :)

Mijn PSVR bril ligt ernaast in hetzelfde vak. Die heeft ook wit en blauwe accenten, dus complementeert elkaar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:53:
[...]

Hing of hangt?

Framerate is zowel GPU als CPU bound. Maar dat is je hele inhoudelijke take op mijn post? Oké. :)
Nou, ik vind het belachelijk dat eerst iedereen schreeuwt voor een snelle cpu om de framerate naar die 60 FPS te krijgen.
Want resolutie heeft nauwelijks impact op framerate, want cpu is de bottleneck toch ?
En we het nu al ruim voor release gaan hebben over verlagen van de resolutie om die 60 FPS te halen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:04:
[...]

Nou, ik vind het belachelijk dat eerst iedereen schreeuwt voor een snelle cpu om de framerate naar die 60 FPS te krijgen.
Want resolutie heeft nauwelijks impact op framerate, want cpu is de bottleneck toch ?
En we het nu al ruim voor release gaan hebben over verlagen van de resolutie om die 60 FPS te halen 7(8)7
Je leest niet. Ik schreeuw nog steeds om een snellere CPU. Zoals ik al talloze keren eerder heb aangegeven vind ik de sprong naar SSD en de verbetering van de CPU met afstand de meest boeiende ontwikkeling. En jij weet net zo goed dat er nog genoeg 30fps games gaan uitkomen. Als die op een locked 45- of 60fps kunnen draaien door een slimme nauwelijks zichtbare reconstructie techniek toe te passen, dan hebben ze mijn zegen.

CPU is op dit moment samen met opslag snelheid de grootste bottlenecks inderdaad. Met een snellere CPU hadden we op de Xbox One en PS4 meer 60fps games gehad op dezelfde GPU. Waarom denk je dat games op de One X vrijwel geen verbetering in framerate hebben ten opzichte van de Pro terwijl de GPU 40% sterker is. En ja, met nog een betere GPU hadden we wellicht ook hogere framerates gehad, maar dan was de balans helemaal zoek. Ik geef je met RE3 een perfect voorbeeld. Het zijn niet mijn woorden, maar die van Digital Foundry. Een 50- tot 70% boost in framerate door een resolutie verlaging die nagenoeg niet zichtbaar is. Dat jij je oogkleppen liever ophoudt en helemaal wild wordt van de lettertjes TF, dat moet je helemaal zelf weten.

Ik zie in ieder geval graag meer gebruik van bijvoorbeeld temporal injection zoals Insomniac dat doet, waarbij resources vrijkomen die daadwerkelijk iets toevoegen zoals een hogere fps, meer effecten en particles, betere belichting etc. Jij niet? Ook prima.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 21-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als dat ding er nog wat antennes erbij krijgt ziet het er uit als mijn router van 15 jaar geleden. :) Die verstopte ik lekker achter mijn bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ben ik blij dat de PS5 gewoon door sony gemaakt gaat worden, en niet door al die mensen op de fora met hun voorbeelden :D

Nu hopen dat ze mijn vertrouwen niet beschamen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:37:
Als dat ding er nog wat antennes erbij krijgt ziet het er uit als mijn router van 15 jaar geleden. :) Die verstopte ik lekker achter mijn bureau.
Zouden ze dan de verborgen WiFi hotspot functionaliteit van de PS4 verder uitbreiden en toegankelijker maken. Dan kan de PS5 gelijk dienst doen als router/access point :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:40
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:54:
[...]

Nou persoonlijk zou ik de console in de verpakking laten en een gleuf maken zodat ik er schijfjes in kan stoppen :+
Hahaha, ja precies. Karton station 5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:13:
[...]

Je leest niet. Ik schreeuw nog steeds om een snellere CPU. Zoals ik al talloze keren eerder heb aangegeven vind ik de sprong naar SSD en de verbetering van de CPU met afstand de meest boeiende ontwikkeling. En jij weet net zo goed dat er nog genoeg 30fps games gaan uitkomen. Als die op een locked 45- of 60fps kunnen draaien door een slimme nauwelijks zichtbare reconstructie techniek toe te passen, dan hebben ze mijn zegen.

CPU is op dit moment samen met opslag snelheid de grootste bottlenecks inderdaad. Met een snellere CPU hadden we op de Xbox One en PS4 meer 60fps games gehad op dezelfde GPU. Waarom denk je dat games op de One X vrijwel geen verbetering in framerate hebben ten opzichte van de Pro terwijl de GPU 40% sterker is. En ja, met nog een betere GPU hadden we wellicht ook hogere framerates gehad, maar dan was de balans helemaal zoek. Ik geef je met RE3 een perfect voorbeeld. Het zijn niet mijn woorden, maar die van Digital Foundry. Een 50- tot 70% boost in framerate door een resolutie verlaging die nagenoeg niet zichtbaar is. Dat jij je oogkleppen liever ophoudt en helemaal wild wordt van de lettertjes TF, dat moet je helemaal zelf weten.

Ik zie in ieder geval graag meer gebruik van bijvoorbeeld temporal injection zoals Insomniac dat doet, waarbij resources vrijkomen die daadwerkelijk iets toevoegen zoals een hogere fps, meer effecten en particles, betere belichting etc. Jij niet? Ook prima.
Ik doe mijn oogkleppen weer op, kan jij van de storm genieten buiten en lekker meedraaien met hoe de wind waait :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Segafreak83 schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:32:
[...]

Tot nu toe is het meeste nog giswerk en aannames wat ik lees. Sony heeft daarvan nog niets bevestigd op het praatje van Cerny na.

Vandaar dat ik zeg, eerst zien, dan geloven.

Ja, we gaan (eindelijk!) flinke stappen zetten!
16GB totale RAM, raw data speed van 5.5GB/s, in iets meer dan 3 secondes kan ie dus even lekker de hele 16GB opnieuw even in lezen.

En mocht het erg compressed data zijn dan is het nog geen 2 secondes om het hele geheugen met nieuwe data te vullen...

Dit is geen giswerk dit zijn gewoon pure feiten. Normaal werd er heel veel in het RAM geplaatst omdat het misschien in de komende 30 secondes van game play nodig was, nu kan die hoeveelheid drastisch omlaag gegooid worden, naar 1 seconde (5.5GB of 9GB voor komende 1 seconde aan gameplay is best wel errug veel data!) dit gaat bakken schelen!

En dit is zo wel voor de PS5 als de XSX het geval...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Caayn schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:43:
[...]
Hoe groot de RAM reservering op de PS5 wordt is nog de vraag. Op de PS4(Pro) reserveert Sony grofweg 3GB ram voor het OS en achtergrond taken. Dit zal op de PS5 uiteraard wat omlaag kunnen maar dit is altijd een afweging die goed gemaakt worden. Resources die je eenmaal beschikbaar hebt gesteld kan je niet meer terug eisen zonder dingen potentieel te breken, je kan in de toekomst eventueel wel extra resources beschikbaar stellen mocht achteraf blijken dat je teveel gereserveerd hebt. Bij de concurrentie zie je dat MS 2.5GB RAM reserveert op de XSX, 1.5GB minder dan op de XB1X, ik verwacht dat Sony een vergelijkbare hoeveelheid RAM reserveert op de PS5.

Zelf vind ik 16GB wat aan de lage kant en had ik graag 24GB gezien, maar met de configuraties die de PS5 en XSX nu krijgen mag ik zeker niet klagen.
Aangezien de SSD in de PS5 aardig wat sneller is dan in de XSX denk ik dat Sony daar best wel gebruik van gaat maken voor het OS. Het zou mij niets verbazen dat het volledige OS bv. 4GB RAM nodig heeft, maar dat er 3.5GB 'suspended' op de SSD wordt bewaard en dat de overgebleven 0.5GB voor een minimale OS, het popup menuutje wat je met de Share button nu tevoorschijn tovert, en dat de rest heel snel geswapped kan worden van en naar SSD. 3GB aan data inlezen is een halve seconde met de SSD van de PS5.

Kortom, het zou mij echt helemaal niet verbazen dat games 15/15.5GB over hebben voor zichzelf omdat het OS zichzelf suspend naar de SSD...

Op de XSX kunnen ze minder makkelijk het grootste gedeelte van het OS suspenden op die manier omdat de SSD langzamer is, maar ga er wel van uit dat ze wel degelijk dezelfde truuk toepassen alleen in iets mindere mate...

[ Voor 48% gewijzigd door Aenea op 21-04-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:09:
[...]

Ik doe mijn oogkleppen weer op, kan jij van de storm genieten buiten en lekker meedraaien met hoe de wind waait :w
Volgens mij heb je ze nooit af gedaan. :)

Ik hoor het wel als je ook inhoudelijke en/of nuttige argumenten hebt om iets wel of niet te doen, zodat we daar een interessante discussie over kunnen voeren. Tot nu toe is het enige wat je zegt: "ja maar toen riep er iemand dit en nu ineens weer niet!". Lekker constructief. Blijkbaar ben je het niet met me eens. Dat is prima, maar leg dan op z'n minst uit waarom. Begrijp ook verder niet wat er mis is met het feit dat ik hoop dat ze meer reconstructie technieken gaan gebruiken om zo resources in andere toffe dingen te kunnen steken. Ik game al een tijdje op een 65 inch OLED (en daarvoor een 65 inch LED). Ik heb VR games gedaan en ook "platte games". Ik heb native 4K gezien, dynamische resoluties, 1440p, 1080p, checkerboard 4K, temporal injection. En de allermooiste games die ik gezien heb, die zijn allemaal niet 4K native. Het is voor mij niet heilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:36:
[...]

Volgens mij heb je ze nooit af gedaan. :)

Ik hoor het wel als je ook inhoudelijke en/of nuttige argumenten hebt om iets wel of niet te doen, zodat we daar een interessante discussie over kunnen voeren. Tot nu toe is het enige wat je zegt: "ja maar toen riep er iemand dit en nu ineens weer niet!". Lekker constructief. Blijkbaar ben je het niet met me eens. Dat is prima, maar leg dan op z'n minst uit waarom. Begrijp ook verder niet wat er mis is met het feit dat ik hoop dat ze meer reconstructie technieken gaan gebruiken om zo resources in andere toffe dingen te kunnen steken. Ik game al een tijdje op een 65 inch OLED (en daarvoor een 65 inch LED). Ik heb VR games gedaan en ook "platte games". Ik heb native 4K gezien, dynamische resoluties, 1440p, 1080p, checkerboard 4K, temporal injection. En de allermooiste games die ik gezien heb, die zijn allemaal niet 4K native. Het is voor mij niet heilig.
Er is ook een verschil tussen mooi en scherpte. Die niet 4k native games, die jij mooi vond, waren niet scherp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Aenea schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:14:
[...]

Aangezien de SSD in de PS5 aardig wat sneller is dan in de XSX denk ik dat Sony daar best wel gebruik van gaat maken voor het OS. Het zou mij niets verbazen dat het volledige OS bv. 4GB RAM nodig heeft, maar dat er 3.5GB 'suspended' op de SSD wordt bewaard en dat de overgebleven 0.5GB voor een minimale OS, het popup menuutje wat je met de Share button nu tevoorschijn tovert, en dat de rest heel snel geswapped kan worden van en naar SSD. 3GB aan data inlezen is een halve seconde met de SSD van de PS5.

Kortom, het zou mij echt helemaal niet verbazen dat games 15/15.5GB over hebben voor zichzelf omdat het OS zichzelf suspend naar de SSD...

Op de XSX kunnen ze minder makkelijk het grootste gedeelte van het OS suspenden op die manier omdat de SSD langzamer is, maar ga er wel van uit dat ze wel degelijk dezelfde truuk toepassen alleen in iets mindere mate...
Vergeet niet dat het simpele pop-up menutje toch nog wat met zich mee brengt, ben er wat dieper op ingegaan in een paar latere posts van mij in dit topic:
Caayn in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"
Caayn in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"

0.5~1GB zou ik zelf wat aan de kleine kant vinden maar wie weet waar Sony straks mee komt. Verder denk ik dat wij verder aardig op dezelfde lijn zitten :) Wie weet wat Sony beslist.
drakiesoft schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:55:
[...]
De xsx hoeft niks te suspenden. 100 GB van de SSD is rechtstreeks als geheugen te benaderen.

Je vergeet overigens dat al die data geprocessed moet worden. Daar gaat de ps5 net iets meer moeite mee hebben dan de xsx
Sony is vrij om precies hetzelfde te doen ;) Virtual memory is geen hardware exclusieve feature van de XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Caayn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:06:
[...]
Vergeet niet dat het simpele pop-up menutje toch nog wat met zich mee brengt, ben er wat dieper op ingegaan in een paar latere posts van mij in dit topic:
Oh jawel, maar het grappige is, dat menuutje komt te voorschijn, in de tijd van drukken op knop en dat het menu er staat is er al aardig wat tijd over heen gegaan (halve seconde, seconde?) en kan de rest wat achter de menu opties zit ff snel ingelezen worden. Sterker, als ze het modulair hebben opgebouwd en je beweegt van de ene menu optie naar de andere kunnen de de module die de functionaliteit implementeert van die menu optie ff snel inlezen en de vorige weer uit geheugen gooien, etc.

Geen idee of ze dit zo handig hebben aangepakt, maar het is best mogelijk om op die manier meer voor games over te laten.... En wie weet hebben ze het nog slimmer gedaan waar wij helemaal niet op kunnen komen!

Ben wel errug benieuwd en hoop dat we gauw meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Aenea schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:06:
[...]

En dat is dan nog steeds exact hetzelfde effect als suspenden heh.

Wat ik bedoel met suspenden is een programma dat draait in het RAM geheugen, even tijdelijk niet nodig is en de complete state van het systeems inclusief RAM weggeschreven wordt naar SSD. Dat MS daar een leuk naampje voor heeft gekozen neemt niet weg dat het principe nog steeds hetzelfde is...
Dat lijkt me toch geen suspenden? Het os wordt niet verplaatst, maar de nodige data wordt rechtstreeks benaderd vanaf SSD ipv dat eerst naar het geheugen te verplaatsen. Ik ga er overigens vanuit dat Sony met de ps5 ook zoiets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Caayn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:06:
[...]
.

[...]
Sony is vrij om precies hetzelfde te doen ;) Virtual memory is geen hardware exclusieve feature van de XSX.
Sterker nog, ze gaan dit ook doen. Daarom snap ik de discussie en noodzaak niet om een os heen en weer te verplaatsen. *snip* troll

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 21-04-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Aenea schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:11:
[...]

Oh jawel, maar het grappige is, dat menuutje komt te voorschijn, in de tijd van drukken op knop en dat het menu er staat is er al aardig wat tijd over heen gegaan (halve seconde, seconde?) en kan de rest wat achter de menu opties zit ff snel ingelezen worden. Sterker, als ze het modulair hebben opgebouwd en je beweegt van de ene menu optie naar de andere kunnen de de module die de functionaliteit implementeert van die menu optie ff snel inlezen en de vorige weer uit geheugen gooien, etc.

Geen idee of ze dit zo handig hebben aangepakt, maar het is best mogelijk om op die manier meer voor games over te laten.... En wie weet hebben ze het nog slimmer gedaan waar wij helemaal niet op kunnen komen!
Het swappen zal zeker een uitkomst zijn, volledig mee eens :)

Ze zullen alleen altijd voldoende RAM moeten vrij houden om de meest negatieve combinatie van processen te ondersteunen. Je kan lastig tegen een game zeggen nu heb 15.5GB en een paar seconden later zeg je dat de game maar 15GB mag gebruiken zonder last te krijgen van frametime spikes. Ook als je naar het volledige dashboard/xmb gaat zit je hier alsnog mee. Het suspenden van de game zal niet werken, althans niet in zijn geheel, omdat dit mogelijk openstaande connecties zal verbreken. En misschien heeft Sony voor dit scenario inderdaad wel wat fancypants technieken ontwikkeld. Of zeggen ze juist je hebt toegang tot 15GB GDDR6 en je krijgt 500MB extra maar wij kunnen niet garanderen of dit 500MB GDDR6 of 500MB SSD is. Al vermoed ik dat ontwikkelaars in dat laatste scenario liever zelf direct met een swap file gaan werken vanwege de contistentie.

(disclaimer: dit is een aanname) Ik verwacht dat MS daarom ook voor 2.5GB ram heeft gekozen. Dan zou je genoeg moeten hebben om het volledige OS te gebruiken (potentieel modulair geladen) en alle functionaliteit te bieden zonder de game lastig te vallen. Mede daarom zie ik 0.5~1GB als weinig :)
Ben wel errug benieuwd en hoop dat we gauw meer weten!
Zeker :Y Ben heel benieuwd naar de volgende info drop.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 21-04-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Over de aankondiging; zou het wel leuk vinden als Hermen dat gaat doen. Heel benieuwd naar de presentatie en de daaropvolgende response op het internet. Zal wel weer records breken.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 21-04-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind die witte dev kit best aardig, misschien wel mooier dan in het zwart. Alleen de V is verkeerd om dat is jammer.
ArthurMorgan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:40:
Wat ben ik blij dat de PS5 gewoon door sony gemaakt gaat worden, en niet door al die mensen op de fora met hun voorbeelden :D

Nu hopen dat ze mijn vertrouwen niet beschamen.
Kijk ik even naar mijn Ps4 Pro en dan weet ik nog zo net niet waar ik meer vertrouwen in heb. Er zitten tot nu toe best leuke concepten bij de designs die fans nu maken namelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:Zo de prullenbak is weer heel wat posts rijker...
Het moge duidelijk zijn dat PS5 vs XSX niet gewenst is.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 21-04-2020 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
*knip*

Over de aankondiging; zou het wel leuk vinden als Hermen dat gaat doen. Heel benieuwd naar de presentatie en de daaropvolgende response op het internet. Zal wel weer records breken.
Ik ben benieuwd of ze überhaupt een presentatie gaan doen. Als zie je de social media traction van Sony. Ik zie ze, helemaal met hoe de situatie nu is, gerust op een random regenachtige dinsdag het design op Twitter gooien en een paar trailers, UI filmpjes en een breakdown op het blog zetten. Hier issie dan, dit is de prijs, dit zijn de launch games en pre-orders starten morgen. Genoeg voor internet meltdowns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
@bram1984 Denk ik ook. Ik verwacht geen 'grote' presentatie waar ze alles tonen.
De controller is nu in het lang en breed besproken. Die exposure was veel minder geweest als ze de controller samen met de console zelf hadden getoond.

Hopelijk duurt het niet te lang meer voor het volgende nieuws binnendruppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:
@bram1984 Denk ik ook. Ik verwacht geen 'grote' presentatie waar ze alles tonen.
De controller is nu in het lang en breed besproken. Die exposure was veel minder geweest als ze de controller samen met de console zelf hadden getoond.

Hopelijk duurt het niet te lang meer voor het volgende nieuws binnendruppelt
Ik denk dat het ergens in mei wordt. Interessanter is wie het eerste en prijs durft te noemen. Ik denk dat Sony eerst gaat. Die zitten wat steviger in de sales zetel dan MS en gaan ook op een hoger prijspunt vroeg of laat meer verkopen als de games op niveau blijven.

@Kenny_026 Zag hem al op Reddit. Klinkt aan de ene kant als een sterk verhaal maar aan de andere kant weer zeer gedetailleerd. Korreltje zout dus.

Een next-gen Spider-Man als launch titel zou wel echt een dikke banger zijn zeg. Kat in het bakkie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei Spiderman die de Romeinse vijf doet. Confirmed!

Edit: Vond Spider-Man wel een lekkere game maar niet dusdanig dat ik nu al op een vervolg zit te wachten eigenlijk. Voelt wat snel als dat nu al zou komen (wat ik dus ook niet zie gebeuren).

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 21-04-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:08:
[...]

Oei Spiderman die de Romeinse vijf doet. Confirmed!

Edit: Vond Spider-Man wel een lekkere game maar niet dusdanig dat ik nu al op een vervolg zit te wachten eigenlijk. Voelt wat snel als dat nu al zou komen (wat ik dus ook niet zie gebeuren).
Ik denk ook dat die nog lang niet klaar is, 2021 op z'n vroegst.

Kan voor mij niet snel genoeg zijn. Ik start 'm nog steeds wel eens op. Puur om ff een half uurtje te slingeren en crimes te doen. Werkt heel therapeutisch. Als dat met betere graphics in een groter NY kan met meer verkeer en NPC's, real-time reflecties in plassen en op een veel hogere snelheid, count me in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:17:
[...]

Kan voor mij niet snel genoeg zijn. Ik start 'm nog steeds wel eens op. Puur om ff een half uurtje te slingeren en crimes te doen. Werkt heel therapeutisch. Als dat met betere graphics in een groter NY kan met meer verkeer en NPC's, real-time reflecties in plassen en op een veel hogere snelheid, count me in.
Denk dat ze zich vooral op de plassen gaan focussen deze keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gerucht: timed Crash Bandicoot exclusive voor PS5.

https://www.resetera.com/...vity-of-some-kind.189192/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:17:
[...]

Ja ik heb hem helemaal uit, Platinum enz, slingeren was idd wel lekker, fight gameplay ook.

Al zou ik wel wat meer diepgang in de stad willen, voelde nu wat dood als je dichterbij de grond kwam. Ook vond ik het verhaal een beetje zo zo, zat er vanaf het begin al wel in hoe het ging eindigen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Spiderman 2 is natuurlijk DE perfecte game om de kracht van de SSD te tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:33:
Spiderman 2 is natuurlijk DE perfecte game om de kracht van de SSD te tonen
Of HZD2. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Ja of als verrassing Uncharted 5 of Bloodborne 2 :9~ :9~

Maargoed, zo kunnen we nog wel even doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:17:
[...]

Ja of als verrassing Uncharted 5 of Bloodborne 2 :9~ :9~

Maargoed, zo kunnen we nog wel even doorgaan
Jak 4 :9~
Nee tijd voor een nieuwe IP van Naughty Dog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D. Ninjai schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:32:
[...]

Jak 4 :9~
Nee tijd voor een nieuwe IP van Naughty Dog!
Zou het helemaal niet erg vinden als ze er nog een next gen The Last of Us uit pompen. Uncharted hoeft niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of Knack :+
Daar moesten we het vorige keer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:35:
[...]

Zou het helemaal niet erg vinden als ze er nog een next gen The Last of Us uit pompen. Uncharted hoeft niet meer.
Een PS5 TLOU2 launch bundle :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:40:
Of Knack :+
Daar moesten we het vorige keer mee doen.
In Cerny we trust. :+

Ik heb trouwens best veel lol gehad met Knack 2. Met beide kids een keertje in co-op uitgespeeld. Heel kindvriendelijk zonder camera besturing.

@I ColoSsuZz I Lijkt me niet heel onrealistisch dat die bundel gaat komen. Het is Sony's grootste titel op dit moment, samen met GoW. ND heeft als het goed is wat extra crunch tijd over om voor PS5 te optimaliseren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
VR en console concept. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een nieuwe VR set komt en in hoeverre de huidige set verbetering gaat aantonen. Ik laat 'm nog rustig even in de kast liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/d4PDLxGdGDo/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/stateless-www-vrplayer-fr/2019/11/d4423261-ssd-cartridge-ps5-playstation-5-vr4player-b002-1140x641.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze console vind ik wel gaaf. Wel wat druk maar wel tof, nieuwe favoriet denk ik.

Verder is er genoeg te verbeteren aan de huidige VR dus dat zal wel een vervolg krijgen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Mee eens, deze console heeft wel wat. vooral de print op de bovenkant vind ik wel tof gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:51:
Deze console vind ik wel gaaf. Wel wat druk maar wel tof, nieuwe favoriet denk ik.

Verder is er genoeg te verbeteren aan de huidige VR dus dat zal wel een vervolg krijgen zou je zeggen.
Ik denk serieus dat het design op de devkit gaat lijken. De laatste devkit waarbij Sony zoveel moeite in het design stopte, was de PS2. Die leek uiteindelijk verdomd veel op het uiteindelijk resultaat.

Ik denk zelf dat er ook nog genoeg headroom aanwezig is in de huidige VR bril. De bottleneck is vooral de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Moet wel wat wit bij, deze is te zwart :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:02:
De onder en binnenkant zijn wit joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:02:
nee nee nee, dat zie je verkeerd. Zwart is goed.

Als ik het zo zie kunnen ze het maar op 1 manier goed doen, roze :P
Nee gewoon een zwarte en een witte.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:54:
[...]

Ik denk serieus dat het design op de devkit gaat lijken. De laatste devkit waarbij Sony zoveel moeite in het design stopte, was de PS2. Die leek uiteindelijk verdomd veel op het uiteindelijk resultaat.

Ik denk zelf dat er ook nog genoeg headroom aanwezig is in de huidige VR bril. De bottleneck is vooral de PS4.
Al eens eerder besproken maar vond de tracking niet fijn genoeg, daar is nog een hele hoop verbetering te halen.
ArthurMorgan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:15:
[...]

nee nee nee, dat zie je verkeerd. Zwart is goed.

Als ik het zo zie kunnen ze het maar op 1 manier goed doen, roze :P
Nee gewoon een zwarte en een witte.
En RGB led strips. Want dat is wat gamers echt willen. “For the players”

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 22-04-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Donstil Oh ja, das waar ook. Tracking kan beter, hoewel ik mij prima vermaakt hebt met games die ik met DualShock gespeeld heb. Hopelijk komt er ook weer een RE volledig in VR. RE7 is een van de vetste en meest bizarre game ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:35:
[...]

Nee joh, wegwezen met The Last of Us, iedere x dat *** kind meeslepen.. God of War deed ook al mee met die onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Doe maar, ziet er prima uit, niets meer aan doen, uitbrengen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:29:
@Donstil Oh ja, das waar ook. Tracking kan beter, hoewel ik mij prima vermaakt hebt met games die ik met DualShock gespeeld heb. Hopelijk komt er ook weer een RE volledig in VR. RE7 is een van de vetste en meest bizarre game ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.
Ooit eens iemand die nooit games speelt, RE7 met VR laten spelen, begon te krijsen als een speenvarken en wild om haar heen te slaan, was echt te grappig 😅😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Segafreak83 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:23:
[...]

Nee joh, wegwezen met The Last of Us, iedere x dat *** kind meeslepen.. God of War deed ook al mee met die onzin..
Je hoeft het niet te spelen he.. Man waar kan je je druk om maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
[...]

Je vergeet de mooie banaan controllers van de PS3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Segafreak83 In deel 2 speel je dat kind. En wie zegt dat je in een nieuwe IP geen companion hebt? Anyway, ik heb er geen moeite mee. In GoW is het helemaal tof gedaan qua gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 03:56:
@Segafreak83 In deel 2 speel je dat kind. En wie zegt dat je in een nieuwe IP geen companion hebt? Anyway, ik heb er geen moeite mee. In GoW is het helemaal tof gedaan qua gameplay.
Companion is prima wat mij betreft zolang ze maar goed uitgevoerd zijn. Last of Us was denk ik prima uitgevoerd. Gelukkig was het ook niet belangrijk voor de game 8)7 Hij zou vrij leeg en eenzaam zijn zonder Ellie. Misschien is de belevenis ook anders als je zelf geen kinderen hebt.

Met onderstaand design zou ik overigens ook wel kunnen leven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcABmutWWimtszzJtV4r8V0EjMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0oGdynKYcCu7Kc2B2z0lelU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat vind ik net een stofzuiger.

Deze UI is wel heel vet.

https://dribbble.com/shot...ation-5-Dashboard-Concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Kenny_026 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:10:
[...]

Companion is prima wat mij betreft zolang ze maar goed uitgevoerd zijn. Last of Us was denk ik prima uitgevoerd. Gelukkig was het ook niet belangrijk voor de game 8)7 Hij zou vrij leeg en eenzaam zijn zonder Ellie. Misschien is de belevenis ook anders als je zelf geen kinderen hebt.

[Afbeelding]
Mogen ze van mij achterwege laten, zeker al die lichtbalken.
Overigens bij die DualSense, waren de knoppen niet allemaal 1 kleur? i.p.v. de gebruikelijke groen/blauw/rood/roze ?

Eens @bram1984 Dit lijkt meer op een PS5 Roomba Edition :+

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 23-04-2020 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:19:
[...]

Mogen ze van mij achterwege laten, zeker al die lichtbalken.
Overigens bij die DualSense, waren de knoppen niet allemaal 1 kleur? i.p.v. de gebruikelijke groen/blauw/rood/roze ?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

[...]

[Afbeelding]
Dit is meer ''my first playstation'' te kiddy wat mij betreft.

Het andere concept die lijkt op de gelekte devkits ziet er wel cool uit. Maar ik gok dat ze ook voor twee kleuren gaan zodat het meer aansluit op de dual sense controller. Ik hoop overigens wel dat ze een hele zwarte uitbrengen want dan vind ik hem wel echt mooi.

Praktisch gezien begrijp ik de design keuze echter niet. Wordt een rare formfactor moederbord op deze manier of je moet met risers enzo gaan werken. Ook vraag ik me af of je zo geen koelproblemen gaat krijgen (of stofzuiger). Design wise is hij wel echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

[Afbeelding]
Het eerste wat in me opkwam was Xbox... waarschijnlijk door de wat rondere vormen.

Verder hoeven al die ledstrips etc ook niet. Doe maar gewoon strak/clean. Dat staat beter in het TV meubel.

Enne waarom niet gewoon lekker een mooie moderne (niet futuristische en ook geen historische) shooter als COD of BF als release game! Maak je mij wel blij mee _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat zijn multiplats, Sony heeft bij release altijd 1 of meerdere first party exclusives gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Tom Warren (senior editor The Verge):
I’ve been saying for a year that CPU and SSD are key to next-gen consoles, not teraflops. Developers are saying the same thing. I’ve also been saying Lockhart won’t undermine next-gen games...
https://mobile.twitter.co...tml%231253249089963208706

Precies ook de dingen waar ik zelf het meest enthousiast over ben. Zou ook mooi zijn als Lockhart de boel niet gaat tegenhouden, wat ik ook niet verwacht. Hopelijk blijft het puur bij resolutie schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ook eye candy is te schalen, zo werkt het op pc ook, het is gellukig niet zo dat de langzaamste pc de grafische kwaliteit bepaald. Dan zou elke game er als een ps3 gam uitzien :P Ik verwacht dan ook niet echt dat een budget xbox (als die er al komt) de boel tegenhoud. Developers willen dan hun games goed draaien en er goed uitzien want dan verkopen ze meer

[ Voor 49% gewijzigd door Chaoss op 23-04-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Chaoss schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:39:
Ook eye candy is te schalen, zo werkt het op pc ook. Ik verwacht dan ook niet echt dat een budget xbox de boel tegenhoud.
Denk toch dat als een game developer moet rekening houden met een mindere krachtige console dit effect heeft op wat ze eruit kunnen halen voor de krachtigere consoles. Weet niet of Lockhart ook een ssd krijgt maar als dat niet het geval is gaat dit voor de 3th party games die op de PS5 uitkomen zeker betekenen dat ze niet de volledige power benutten. De PS5 exclusive titles zullen hier gelukkig geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Grafisch is het veel eenvoudiger om te schalen dan taken die door een cpu worden uitgevoerd, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Jesp_J schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:08:
[...]

Denk toch dat als een game developer moet rekening houden met een mindere krachtige console dit effect heeft op wat ze eruit kunnen halen voor de krachtigere consoles. Weet niet of Lockhart ook een ssd krijgt maar als dat niet het geval is gaat dit voor de 3th party games die op de PS5 uitkomen zeker betekenen dat ze niet de volledige power benutten. De PS5 exclusive titles zullen hier gelukkig geen last van hebben.
Er is 0 kans dat Lockhart een traditionele harde schijf krijgt.

[ Voor 69% gewijzigd door NotSoSteady op 23-04-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:17
Ziet er goed uit. Alleen de "Hold to start" is teveel Xbox.

Verder wel wat gelijkenissen met deze, die vind ik ook erg goed uitzien:
https://www.reddit.com/r/...s5_ui_concept_ive_seen_so

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 23-04-2020 13:16 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
[...]

[Afbeelding]
iRobot RoboStation 5: gamen en stofzuigen in een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:47:
Tom Warren (senior editor The Verge):

[...]

https://mobile.twitter.co...tml%231253249089963208706

Precies ook de dingen waar ik zelf het meest enthousiast over ben. Zou ook mooi zijn als Lockhart de boel niet gaat tegenhouden, wat ik ook niet verwacht. Hopelijk blijft het puur bij resolutie schalen.
Ik denk dat, zeker voor multiplats, de komende jaren de PC vooral alles gaat tegenhouden. Het moet straks draaien op crappy laptops om daar nog wat sales mee te halen en dat betekend downgrade. Die hebben ook nog geen SSD, dus dat is sowieso traagheid ten top.
Exclusives kunnen wel meer, maar hierbij zal de performance niet zozeer de limit zijn, maar wel het beschikbare hoeveelheid tijd en aantal ontwikkelaars. Je ziet nu al dat bepaalde ontwikkelaars delen van de game afraffelen om maar iets te kunnen verschepen. Dat gaat niet veranderen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:16:
[...]

Ziet er goed uit. Alleen de "Hold to start" is teveel Xbox.

Verder wel wat gelijkenissen met deze, die vind ik ook erg goed uitzien:
https://www.reddit.com/r/...s5_ui_concept_ive_seen_so
En teveel xbox is per definitie dus slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:39:
Ook eye candy is te schalen, zo werkt het op pc ook. Ik verwacht dan ook niet echt dat een budget xbox de boel tegenhoud.
Nou ja, dus wel als er aanzienlijk wordt ingeleverd op CPU en RAM en als er een HDD in komt, dan is dat helemaal waardeloos natuurlijk. Gaat gelukkig niet gebeuren zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:17
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:11:
[...]

En teveel xbox is per definitie dus slecht?
Wel binnen een Playstation UI ja.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat, zeker voor multiplats, de komende jaren de PC vooral alles gaat tegenhouden. Het moet straks draaien op crappy laptops om daar nog wat sales mee te halen en dat betekend downgrade. Die hebben ook nog geen SSD, dus dat is sowieso traagheid ten top.
Exclusives kunnen wel meer, maar hierbij zal de performance niet zozeer de limit zijn, maar wel het beschikbare hoeveelheid tijd en aantal ontwikkelaars. Je ziet nu al dat bepaalde ontwikkelaars delen van de game afraffelen om maar iets te kunnen verschepen. Dat gaat niet veranderen.
Dat denk ik dus ook. Een AAA productie duurt nu al een jaar of 3/4 en voor sommigen zelfs langer en zie soms het eindproduct maar eens. De gedachten dat door deze nieuwe hardware ineens volledig nieuwe game ervaringen worden geboden is een hele mooie en hoop ik uiteraard ook natuurlijk, maar ik verwacht er de komende 3/4 jaar niet veel van. En als het wel zo is, dan zal het in de 1e fase vaak eerder gimmicky aanvoelen, dan echt een toegevoegde waarde bieden, zoals bijna altijd is geweest (met uitzondering van wellicht 2d naar 3d).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicwarning gelezen? Zo ja, welk deel van Geen PS5 vs XSX discussie! snap je niet?

[ Voor 90% gewijzigd door Bart ® op 23-04-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:39:
[...]

Wel binnen een Playstation UI ja.
Bijzonder, en omdat? Als iets op een bepaalde manier werkt en/of er uit ziet is het direct slecht als de andere het ook zo gebruikt? Even voor de duidelijkheid, je hebt het over een klein vierkant pop-up schermpje... :F

Pagina: 1 ... 11 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden