Dan heb je waarschijnlijk de oudere versie. Als het goed is heeft alleen main module en mcu module versie v5.0.6 de onvif optie. Het heet ook gewoon Onvif in het menu, kan niet missen. Staat onder 'Bell Settings'Ierlandfan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:34:
Kan iemand een screenshot laten zien hoe je Onvif aanzet in de app? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb de smart video deurbel geïnstalleerd. En alles werkt, behalve opgenomen beelden starten vanuit messages. Wanneer ik op de link in het bericht klik, krijg ik de tekst “video stream ophalen” en vervolgens krijg ik live beeld, en dus niet de aangeklikte opname. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is?
Ik heb precies hetzelfde, ben benieuwd of dit opgelost kan wordenAndreas63 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:26:
Ik heb de smart video deurbel geïnstalleerd. En alles werkt, behalve opgenomen beelden starten vanuit messages. Wanneer ik op de link in het bericht klik, krijg ik de tekst “video stream ophalen” en vervolgens krijg ik live beeld, en dus niet de aangeklikte opname. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is?
Welke firmware-versie heb je? De 2.x ondersteunt dat niet vanuit de app...Ierlandfan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:34:
Kan iemand een screenshot laten zien hoe je Onvif aanzet in de app? Ik kan het nergens vinden.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik heb 5.0.5 (Mogelijk werk het ook voor 5.0.6) via de hardware programmer geroot. Ben nu bezig om het bootloader adres te achterhalen om het via de sdcard methode mogelijk te maken. 5.0.5 draait geen rtos maar heeft iets gewijzigde namen, paden en config files als 2.9.x. Geen probleem.
Ik zie dat je al in discussie bent met guino om het voor elkaar te krijgen, goed bezig!Ierlandfan schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:45:
Ik heb 5.0.5 (Mogelijk werk het ook voor 5.0.6) via de hardware programmer geroot. Ben nu bezig om het bootloader adres te achterhalen om het via de sdcard methode mogelijk te maken. 5.0.5 draait geen rtos maar heeft iets gewijzigde namen, paden en config files als 2.9.x. Geen probleem.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ik heb ook eens een poging gedaan! Ik had de bel al een poosje als camera gebruikt, maar ik zou hem nu ook als deurbel willen inzetten en willen integregen in mijn smart home. Ik heb de V5.0.5 en heb ONVIF aan gezet.
Eerst het beeld:
Ik heb hem eerst eens aan mijn Home Assistant dashboard toegevoegd. Dat werkt, maar helaas met behoorlijke (zes seconden?) vertraging! Niet erg nuttig wat mij betreft.
Vervolgens de bel functie:
Ik heb hier gelezen dat hij een RF signaal zou uitzenden. Ik heb beide chimes van mijn huidige deurbel geprobeerd te koppelen (Byron 23712B en Smartwares DB286A), maar dat lukte niet. Chime in het stopcontact steken en vervolgens bel indrukken zou er voor moeten zorgen dat ze koppelen.
Dus ik dacht: als ik nu het signaal wat de bel uitzend kan opvangen met mijn RFlink en dan een signaal naar de chimes kan sturen, dan moet het ook werken. Helaas werd de LSC bel ook niet herkend door RFlink.
Daarna de oude Byron bel nog geprobeerd, maar ook die wordt niet herkend door RFlink. Vreemd; dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ook na het command 10;rffind=on; de bel indrukken levert niets op.
Tot nu toe weinig succes!
Opties:
- Oude deurbel als deurbel blijven gebruiken en de LSC in de buurt als camera.
- Een Nedis chime kopen en die koppelen aan de LSC deurbel
Nog andere geniale ideeën?
Eerst het beeld:
Ik heb hem eerst eens aan mijn Home Assistant dashboard toegevoegd. Dat werkt, maar helaas met behoorlijke (zes seconden?) vertraging! Niet erg nuttig wat mij betreft.
Ik heb hier gelezen dat hij een RF signaal zou uitzenden. Ik heb beide chimes van mijn huidige deurbel geprobeerd te koppelen (Byron 23712B en Smartwares DB286A), maar dat lukte niet. Chime in het stopcontact steken en vervolgens bel indrukken zou er voor moeten zorgen dat ze koppelen.
Dus ik dacht: als ik nu het signaal wat de bel uitzend kan opvangen met mijn RFlink en dan een signaal naar de chimes kan sturen, dan moet het ook werken. Helaas werd de LSC bel ook niet herkend door RFlink.
Daarna de oude Byron bel nog geprobeerd, maar ook die wordt niet herkend door RFlink. Vreemd; dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ook na het command 10;rffind=on; de bel indrukken levert niets op.
Tot nu toe weinig succes!
Opties:
- Oude deurbel als deurbel blijven gebruiken en de LSC in de buurt als camera.
- Een Nedis chime kopen en die koppelen aan de LSC deurbel
Nog andere geniale ideeën?
Marmitek Bell ME aanschaffen, die werkt goed samen met de action deurbel.
(pairen op de manier zoals jij zelf al omschreven hebt)
Is bij Expert nog op voorraad zowel de witte als zwarte uitvoering:
https://www.expert.nl/mar...r-buzz-lo-zwart-372580197
Hadden ze dat ding niet 2 cent duurder kunnen maken? "Gratis verzending vanaf 20 euro"loneranger56 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het RF signaal wordt wel goed herkend met een Sonoff RF Bridge geflashed met Tasmota firmware. Ik heb een zwarte v1, zie net dat er inmiddels witte v2's bestaan (geen idee of die compatible is met alternatieve firmware).Alicanto schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:01:
Bedankt voor de tip! Ik dacht aan de goedkopere Nedis, maar lees wisselende verhalen over het al dan niet werkend krijgen, dus misschien is dit een goede optie.loneranger56 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]
Ooh nice! Thx!WackyWindsurfer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:27:
[...]
Het RF signaal wordt wel goed herkend met een Sonoff RF Bridge geflashed met Tasmota firmware. Ik heb een zwarte v1, zie net dat er inmiddels witte v2's bestaan (geen idee of die compatible is met alternatieve firmware).
Op de gok 2 verschillende 433MHz bellen / gongen besteld bij ome Ali. De eerste was gelijk raak! Ik heb deze met succes gekoppeld aan de LSC video deurbel:
https://a.aliexpress.com/_uhayq6
(no WiFi versie, ongeveer 8 euro)
Morgen krijg ik deze binnen: https://a.aliexpress.com/_vamzZ8
Ik zal een update plaatsen of die ook werkt.
Edit: De 2e werkt niet.
Morgen krijg ik deze binnen: https://a.aliexpress.com/_vamzZ8
Ik zal een update plaatsen of die ook werkt.
Edit: De 2e werkt niet.
[Voor 4% gewijzigd door Jimster op 16-12-2021 15:41]
Hello everyone,
Vandaag of morgen gat boren en de LSC deurbel camera ophangen maar ik kan nergens vinden wat de ideale hoogte zou zijn. Leek me handig gezien de beperktere opnamehoek tov bv een Ring deurbel waarvan Ring zegt deze op de 'standaard'deurbel hoogte van ca 120cm te hangen.
Tips? Alvast dank!
Vandaag of morgen gat boren en de LSC deurbel camera ophangen maar ik kan nergens vinden wat de ideale hoogte zou zijn. Leek me handig gezien de beperktere opnamehoek tov bv een Ring deurbel waarvan Ring zegt deze op de 'standaard'deurbel hoogte van ca 120cm te hangen.
Tips? Alvast dank!
The best camera is the one you have with you...
Ik heb deze gong (https://a.aliexpress.com/_vdF9PI) en die werkt prima met de bel. Het lijkt er alleen op dat de bel of de gong in een soort slaapstand. Als er een tijdje niet is aangebeld en er wordt wel aangebeld dan doet de gong het niet. Bel ik daarna nog een keer dan doet de gong het wel.
Iemand dit ook en een oplossing?
Iemand dit ook en een oplossing?
Ik moet die van mij ook nog monteren. Mijn normale bel hangt op 160cm. Ik denk dat ik de LSC deurbel op 140cm ga hangen.Tenstorms schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:29:
Hello everyone,
Tips? Alvast dank!
ik kwam online ook een omweg tegen, die gast had ook een switch bij de action gekocht, en had in de tuya app ingesteld dat die switch aan en uit gaat als de bel afgaat.
aangezien homeassistant dit zelf niet oppikt, maar wel de switch, kan je die gebruiken om homeassistant
te laten weten dat de bel gaat. best slim bedacht
aangezien homeassistant dit zelf niet oppikt, maar wel de switch, kan je die gebruiken om homeassistant

Ik doe exact dit zelfdeDamianSixSixSix schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:15:
ik kwam online ook een omweg tegen, die gast had ook een switch bij de action gekocht, en had in de tuya app ingesteld dat die switch aan en uit gaat als de bel afgaat.

Ik gebruik al een tijdje deze deurbel samen met een Sonoff RF Bridge (met Tasmota firmware) waarmee ik het 433MHz signaal opvang. Zo komt netjes in Home Assistant een signaal binnen wanneer iemand aanbelt.
Nu hebben echter de buren inmiddels ook deze deurbel en krijg ik dus ook telkens signaal binnen wanneer er bij hun op de bel wordt gedrukt.
Weet iemand of het mogelijk is om deze deurbel een ander signaal (ander kanaal of iets dergelijks) te laten uitzenden? Het kan toch niet zo zijn dat elke deurbel een identiek signaal uitzend?
Of weet iemand of het mogelijk is om dat 433MHz signaal uit te zetten? Dan kan ik de buren dat vragen want zij maken immers geen gebruik van een draadloze gong of iets dergelijks.
Ik heb in ieder geval in de app niets kunnen vinden..
Nu hebben echter de buren inmiddels ook deze deurbel en krijg ik dus ook telkens signaal binnen wanneer er bij hun op de bel wordt gedrukt.
Weet iemand of het mogelijk is om deze deurbel een ander signaal (ander kanaal of iets dergelijks) te laten uitzenden? Het kan toch niet zo zijn dat elke deurbel een identiek signaal uitzend?
Of weet iemand of het mogelijk is om dat 433MHz signaal uit te zetten? Dan kan ik de buren dat vragen want zij maken immers geen gebruik van een draadloze gong of iets dergelijks.
Het signaal zal zeker niet identiek zijn, maar een versleutelde code bevatten. Jouw Sonoff vangt waarschijnlijk wel het signaal op maar kan die code niet lezen. Dus voor de Sonoff is wel elk signaal van verschillende bellen gelijk. Ik denk dat je daar niets aan kunt doen. Je gebruikt ook geen officiele methode maar een workaround. Een slimme workaround die wel werkt, maar niet meer als er helaas meer van die bellen in de buurt zijn...dvklinken schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:22:
Ik gebruik al een tijdje deze deurbel samen met een Sonoff RF Bridge (met Tasmota firmware) waarmee ik het 433MHz signaal opvang. Zo komt netjes in Home Assistant een signaal binnen wanneer iemand aanbelt.
Ik neem aan dat je een sensor hebt gemaakt welke de MQTT topic afluistert en dan een automation die triggert wanneer de message de unieke code van jouw bel omvat? En niet iets dat op 'een' RF signaal triggert?dvklinken schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:22:
Weet je zeker dat jouw bel en die van de buurman exact dezelfde RF code versturen bij een druk op de knop, heb je dat geverifieerd in de Tasmota console van de RF Bridge?
Klopt. Ik heb een sensor gemaakt die via MQTT wordt getriggerd:WackyWindsurfer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:55:
[...]
Ik neem aan dat je een sensor hebt gemaakt welke de MQTT topic afluistert en dan een automation die triggert wanneer de message de unieke code van jouw bel omvat? En niet iets dat op 'een' RF signaal triggert?
Weet je zeker dat jouw bel en die van de buurman exact dezelfde RF code versturen bij een druk op de knop, heb je dat geverifieerd in de Tasmota console van de RF Bridge?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| binary_sensor: - platform: mqtt name: Deurbel payload_on: "313030" payload_off: "313031" state_topic: "tele/tasmota_00F615/RESULT" value_template: '{{ value_json.RfReceived.Data }}' |
In de Tasmota console zie je het volgende wanneer op de deurbel van de buurman wordt gedrukt:
code:
1
| 15:21:45.910 MQT: tele/tasmota_00F615/RESULT = {"Time":"2021-12-29T15:21:45","RfReceived":{"Sync":12900,"Low":440,"High":1260,"Data":"313030","RfKey":"None"}} |
En wanneer ik op mijn eigen deurbel druk zie je het volgende (2x gedrukt):
code:
1
2
| 15:25:29.521 MQT: tele/tasmota_00F615/RESULT = {"Time":"2021-12-29T15:25:29","RfReceived":{"Sync":12840,"Low":460,"High":1290,"Data":"313030","RfKey":"None"}} 15:25:48.563 MQT: tele/tasmota_00F615/RESULT = {"Time":"2021-12-29T15:25:48","RfReceived":{"Sync":12930,"Low":420,"High":1240,"Data":"313030","RfKey":"None"}} |
In de LSC Smart Connect app heb ik de optie "instellingen voor bel" gevonden. Daar kun je kiezen uit 4 verschillende ringtones en het volume instellen. Maar wat ik ook probeer, Tasmota blijft vreemd genoeg dezelfde data "313030" ontvangen..
@dvklinken
Geen oplossing wanneer de RF code van de buurman idd exact hetzelfde is; ik heb de MQTT sensor iets anders opgelost en een generieke opvangbak voor de RF data gebruikt. Ik trigger automations op basis van de waarde van de sensor.
Ik gebruik meerdere RF devices en hoef op deze manier maar één MQTT sensor te definieren.
Gezien de 'unieke' waarde die ik ontvang, ben ik bang dat ze niet erg creatief zijn geweest en maar een beperkte range gebruiken. Mijn Tasmota console output:
Geen oplossing wanneer de RF code van de buurman idd exact hetzelfde is; ik heb de MQTT sensor iets anders opgelost en een generieke opvangbak voor de RF data gebruikt. Ik trigger automations op basis van de waarde van de sensor.
Ik gebruik meerdere RF devices en hoef op deze manier maar één MQTT sensor te definieren.
code:
1
2
3
4
5
6
| platform: mqtt name: “RF_data” state_topic: “sonoffrf/tele/RESULT” value_template: “{{value_json.RfReceived.Data}}” expire_after: 5 qos: 1 |
Gezien de 'unieke' waarde die ik ontvang, ben ik bang dat ze niet erg creatief zijn geweest en maar een beperkte range gebruiken. Mijn Tasmota console output:
code:
1
| MQT: sonoffrf/tele/RESULT = {“Time”:“2021-11-13T13:52:38”,“RfReceived”:{“Sync”:12950,“Low”:400,“High”:1250,“Data”:“313031”,“RfKey”:“None”}} |
[Voor 6% gewijzigd door WackyWindsurfer op 29-12-2021 18:12]
Ik heb op een andere manier mijn bestaande deurbel gekoppeld. Ik heb nu gebruikmakend van het 433Mhz RF signaal dat de deurbel uitstuurt wanneer het af gaat een aantal oplossingen staan. Dezelfde techniek wordt gebruikt om de USB bellen aan te sturen die eerder in deze thread werden genoemd.thebeatproducer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:08:
[...]
@SuaveKadaver
Heb je dit zelf gemeten of is dit een aanname?
Ik meet zelf met de diodestand van de multimeter namelijk geen kortsluiting op de bel als ik hem in druk?
(ik heb die van mij recent aangeschaft. De firmware versie is die met ONVIF)
1. Draadloze bel via USB voeding (simpel)
Er bestaat een Nedis USB deurbel in het zwart:https://nedis.nl/nl-nl/pr...c-instelbaar-volume-zwart
En ook nog een witte versie van de USB bel via de Blokker website:
https://www.blokker.nl/ca...8hwc501ch%29/2066542.html
2. Bestaande deurbel koppelen (gemiddeld)
Om zelf je deurbel te koppelen heb je een relais nodig dat reageert op 433mhz signalen die PT2262 gecodeerd zijn. Zelf heb ik op aliexpress deze gekocht: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dTXUh8CAan te sluiten op deze manieren (1e geldt alleen voor een 12v deurbel, 2e voor elk ander voltage tot 230v):
(Vervang het lampje door je eigen deurbel)
Het werkt op 12V en is dus parallel aan de deurbel aan te sluiten.

Stel de relais in op 'momentary mode', wat betekent dat hij aan gaat zolang hij een signaal ontvangt. Dat heeft overigens wel als gevolg dat er 3 keer kort gebeld wordt in plaats van 1 keer lang. De deurbel lijkt namelijk 3 keer kort het signaal te sturen.
Set up (momentary)
1. druk eenmaal kort op de 'leren' knop (op de Ontvanger). Wacht tot het led lampje brand;
2. druk op een knop op de deurbel. Wacht daarna 3 seconden.
3 HomeAssistant & Sonoff RFBridge (moeilijker)
Deze laatste is wat ingewikkelder, omdat het simpelweg meer stappen bevat, en omdat je iets moet flashen op de Sonoff RF Bridge.Standaard heeft de Sonoff RFBridge ondersteuning voor de PT2262 encoding die de deurbel uitstuurt. Dat is mooi, want dan kunnen we de signalen van de deurbel al ontvangen!
(Dit zou kunnen betekenen dat de eWeLink-app die bij de RFBridge geleverd wordt standaard om kan gaan met de signalen, maar dit heb ik zelf niet getest. Als dit wel zo is, is de eWeLink integratie in HomeAssistant misschien wel een poging waard: https://sonoff.tech/produ...evices-on-home-assistant/)
Ik heb graag mijn home-automation zo veel mogelijk offline en niet afhankelijk van cloud diensten, dus ik koos er voor om mijn RFBridge te flashen met Tasmota (https://tasmota.github.io/docs/devices/Sonoff-RF-Bridge-433/) Het stuk onder het kopje 'RF Firmware' kun je overslaan voor deze handleiding.
Je hebt hiervoor een USB-to-Serial convertertje nodig en wat jumper wires. (zie https://tasmota.github.io/docs/Getting-Started)
Als het flashen is gelukt kun je de RF Bridge koppelen met je Wifi netwerk.
https://tasmota.github.io...ed/#initial-configuration
En daarna het koppelen aan je MQTT van je HomeAssistant
https://tasmota.github.io/docs/MQTT/
Als het goed is kun je nu de deurbel indrukken en in HomeAssistant iets als het volgende ontvangen wanneer je luistert naar tele/+/RESULT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| { "Time": "2021-12-30T12:14:29", "RfReceived": { "Sync": 12840, "Low": 430, "High": 1230, "Data": "<payload-data hier>", "RfKey": "None" } } |
als je nu in HomeAssistant een automation maakt met de volgende 'trigger', kun je acties koppelen aan de deurbel!
code:
1
2
3
4
5
6
| trigger: - platform: mqtt topic: tele/<je device naam>/RESULT payload: '<payload-data uit MQTT bericht>' value_template: '{{ value_json.RfReceived.Data }}' id: Doorbell-trigger |
Maak vervolgens gebruik van de ONVIF functionaliteit van de deurbel om beeld te krijgen in je Home Assistant. Home Assistant heeft zelf een integratie waarmee je dit kunt inregelen:
https://www.home-assistant.io/integrations/onvif/
Alle 3 de oplossingen zijn los te combineren, omdat ze allemaal gebruik maken van hetzelfde signaal.
[Voor 53% gewijzigd door thebeatproducer op 30-12-2021 12:22. Reden: Uitbreiding met home assistant]
De LSC videodeurbel werkt prima met de Marmitek ME Chime.
Toen ik er echter een extra bij wilde kopen voor het tuinhuis was hij niet zo makkelijk meer verkrijgbaar als een maand geleden. Zou hij aan het uitfaseren zijn? Bij Expert is hij voor 19 euro nog wel te krijgen, maar er zijn nog slechts 6 winkels met voorraad.
Toen viel mijn ook op de HeimVision winkel in Aliexpress. Die hebben een gong die 100% identiek lijkt met Marmitek, op het logo na. Ik ga die eens proberen.
(Ze verkopen er ook een videodeurbel bij, en dan weet je zeker dat het setje goed samenwerkt, maar het is dus goed mogelijk dat hun chime ook werkt met de videodeurbel van Action.)
Toen ik er echter een extra bij wilde kopen voor het tuinhuis was hij niet zo makkelijk meer verkrijgbaar als een maand geleden. Zou hij aan het uitfaseren zijn? Bij Expert is hij voor 19 euro nog wel te krijgen, maar er zijn nog slechts 6 winkels met voorraad.
Toen viel mijn ook op de HeimVision winkel in Aliexpress. Die hebben een gong die 100% identiek lijkt met Marmitek, op het logo na. Ik ga die eens proberen.
(Ze verkopen er ook een videodeurbel bij, en dan weet je zeker dat het setje goed samenwerkt, maar het is dus goed mogelijk dat hun chime ook werkt met de videodeurbel van Action.)
Weet iemand of het al mogelijk is om de deurbel van de action volledig offline te gebruiken met homeassistant?
Paar maanden geleden werkte onvif wel lokaal maar was er geen manier om de drukknop te koppelen zonder tuya cloud.
Paar maanden geleden werkte onvif wel lokaal maar was er geen manier om de drukknop te koppelen zonder tuya cloud.
Mag ik weten hoe je deze gong (link 2) die u aangaf in u thread koppelt aan je LSC Smart deurbel. Op welke manier deze gong gekoppeld kan worden aan je deurbel? En wat u bevindingen zijn tot op heden met de LSC Smart deurbel in combinatie met deze gong?jkottier schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:41:
[...]
Die van mij is niet heel warm, maar bevriezen zal hij zeker niet
[...]
Die traagheid met reactie in de app had ik eerder soms, maar nadat ik de Ziggo Compal modem/router niet meer gebruik voor WiFi en een Ubiquiti router gebruik heb ik deze problemen niet meer.
Daarnaast zit de deurbel bij mij binnen een paar meter van de router.
De 433 MHz bellen die ik op elke verdieping heb hangen in huis gaan instant af als er wordt aangebeld.
Deze 2 heb ik en ze werken allebei prima (ook naast elkaar):Ik zie dat sommige gebruikers een fysieke deurbel via een Tuya Switch gebruiken.
- https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7eb94c4ddHYTqq
- https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dAHNbjc
Ik gebruik ook nog een virtuele Tuya switch om events in Home Assistant te triggeren.
Dit werkt (voor mij) beter dan het event opvangen in de log of dmsg als je de Guino hack heb toegepast.
Als er wordt aangebeld zet ik via een "Smart" automation in de Smart Life (of Tuya app) de virtuele Tuya switch om (en na een aantal seconden weer uit) . Hetzelfde kun je overigens doen met gedetecteerde beweging.
In Home Assistant heb ik vervolgens een Automation gemaakt die zodra de virtuele Tuya switch aangezet wordt een snapshot stuurt naar een Telegram groep. Ondanks dat dit gedeeltelijk via het Tuya netwerk loopt gaat dit ook bijna instant. Voor het snapshop maak ik gebruik van de Guino hack.
Je kunt zo ook een filmpje opnemen in HA en deze naar een Telegram groep sturen. Dit werkt wel wat trager omdat je dan even (mij te lang) moet wachten totdat HA het filmpje heeft opgeslagen voordat je het kunt verzenden naar een groep. Maar het werkt wel
Mvg
De leverancier op Aliexpress levert deze gong met "onder de motorkap" verschillende printplaten.greevekus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 04:11:
[...]
Mag ik weten hoe je deze gong (link 2) die u aangaf in u thread koppelt aan je LSC Smart deurbel. Op welke manier deze gong gekoppeld kan worden aan je deurbel? En wat u bevindingen zijn tot op heden met de LSC Smart deurbel in combinatie met deze gong?
Mvg
Aan de buitenkant zien ze er hetzelfde uit.
Ik heb zowel deze blauwe:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66418662#66418662
als deze rode:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66087818#66087818
Beiden werken (bij mij) prima maar ik heb ook gebruikerservaringen gezien van mensen die minder goede ervaringen hebben.
Pairen met mijn deurbel (firmware versie 2.9.7) gaat door de bovenste (volume) knop 3 seconden ingedrukt te houden, de gong led licht dan blauw op. Je moet daarna binnen 5 seconden op de deurbel drukken. Als het pairen lukt knippert de gong een aantal keer.
Daarnaast heb ik ook deze besteld en deze werken ook:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dB5vCMG
Ter volledigheid. Er is ook een versie van de (Action) LSC deurbel met firmware versie 5.0.5.
Ik weet niet of deze werkt met bovengenoemde gongs.
Werkt audio tweeweg communicatie op de deurbel ook via de onvif weg? Dus zonder tuya app en cloud. Gewoon eenmalig onvif activeren en deze via de weblink bekijken en terugpraten?
[Voor 45% gewijzigd door flipje81 op 03-01-2022 02:45]
Dank u wel voor uw reactiejkottier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]
De leverancier op Aliexpress levert deze gong met "onder de motorkap" verschillende printplaten.
als deze rode:
Beiden werken (bij mij) prima maar ik heb ook gebruikerservaringen gezien van mensen die minder goede ervaringen hebben.
Pairen met mijn deurbel (firmware versie 2.9.7) gaat door de bovenste (volume) knop 3 seconden ingedrukt te houden, de gong led licht dan blauw op. Je moet daarna binnen 5 seconden op de deurbel drukken. Als het pairen lukt knippert de gong een aantal keer.
Ter volledigheid. Er is ook een versie van de (Action) LSC deurbel met firmware versie 5.0.5.
Werkt het prima als in: plug-and-play? Of moet je het een en ander Tweaken aan je instellingen?Rinus747 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:20:
De LSC videodeurbel werkt prima met de Marmitek ME Chime.
Het gaat om de deurbel van mijn ouders die wel een cameradeurbel wilden, maar toch die gong wel missen. Verder dus geen smart-home of andere apparaten aanwezig.
Ik kan wel bevestigen dat de onderste AliExpress gong werkt met firmware versie 4.0.7. Ik heb deze gisteren ook eindelijk bevestigd bij mijn deur.jkottier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]
De leverancier op Aliexpress levert deze gong met "onder de motorkap" verschillende printplaten.
als deze rode:
Nu nog een manier zien te vinden dat Domoticz het signaal ook oppakt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb er ook een gekocht, werkte vanmiddag goed maar is inmiddels wel erg langzaam.. Na aanbellen duurt het 2 minuten voorst ik een push melding heb (via tuya app).
Zou dit kunnen komen het koppelen aan Google assistant en home assistant?
Werkt prima, in 10 seconde gekoppeld. Heb zelf er een usb stekkertje aangehangen in plaats van de batterijen optie. 2 besteld en beide goed werkend. Even heel dicht bij de deurbel houden dan op het tandwieltje drukken en dan gelijk op de deurbel en klaar.Joeneunited schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Werkt het prima als in: plug-and-play? Of moet je het een en ander Tweaken aan je instellingen?
Het gaat om de deurbel van mijn ouders die wel een cameradeurbel wilden, maar toch die gong wel missen. Verder dus geen smart-home of andere apparaten aanwezig.
Enige nadeel is dat de Marmitek gong op veel plaatsen is uitverkocht.
Bedoelde eigenlijk deze gong die u aangaf in u comments..jkottier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]
als deze rode:
Werkt die goed met de LSC Smart deurbel?
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dAHNbjc
Bedoelde eigenlijk deze gong die u aangaf.jkottier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]
als deze rode:
@greevekus
Deze werkt ook met de LSC deurbel:
Deze werken niet:
https://a.aliexpress.com/_vamzZ8
https://nl.aliexpress.com/item/4000880334312.html
Deze werkt ook met de LSC deurbel:
Deze werken niet:
https://a.aliexpress.com/_vamzZ8
https://nl.aliexpress.com/item/4000880334312.html
Wij hebben precies hetzelfde. Gisteren werkte het prima en nu opeens een enorme vertraging.insp.gadget schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:17:
Ik heb er ook een gekocht, werkte vanmiddag goed maar is inmiddels wel erg langzaam.. Na aanbellen duurt het 2 minuten voorst ik een push melding heb (via tuya app).
Wij gebruiken echter de lsc app.
Over welke gong heeft u het dan?ReMarkable91 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Wij hebben precies hetzelfde. Gisteren werkte het prima en nu opeens een enorme vertraging.
Heeft u een link?
Ik heb de home assistent tuya koppeling met de bel gedeactiveerd en Google assistent wle gekoppeld gelaten, en vandaag is de bel wel snel. Zou home assistant de boel vertragen?
ReMarkable91 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Wij hebben precies hetzelfde. Gisteren werkte het prima en nu opeens een enorme vertraging.
Sommige Tweakers ervaren problemen met deze deurbel (die heeft dan andere onderdelen in de deurbel die niet compatible zijn met de LSC Smart Deurbel). Ik heb de gongs ook en deze werken bij mij prima.greevekus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:45:
[...]
Bedoelde eigenlijk deze gong die u aangaf.
Ik heb ook deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dB5vCMG
Hier heb ik nog reacties van gezien dat deze niet werkt met de LSC Smart Deurbel van Action.
Hallo Allemaal
Ik heb eindelijk RTSP op de LSC deurbel aan de praat gekregen. En met het 433mhz signaal, pikt Domoticz hem netjes en die stuurt op zijn beurt de gongen aan.
echter de tijdstempel (in videostream zichtbaar) geeft een verkeerde datum weer.. namelijk 01-01-1970!! en de tijd klopt ook niet, Weet iemand hoe je dit goed krijgt?? In de app zie ik hier niets over.
Ik heb eindelijk RTSP op de LSC deurbel aan de praat gekregen. En met het 433mhz signaal, pikt Domoticz hem netjes en die stuurt op zijn beurt de gongen aan.
echter de tijdstempel (in videostream zichtbaar) geeft een verkeerde datum weer.. namelijk 01-01-1970!! en de tijd klopt ook niet, Weet iemand hoe je dit goed krijgt?? In de app zie ik hier niets over.
Ik heb mijn Nedis Smartlife bel gekoppeld aand home assistant. Ik loop tegen hetzelfde aan als de lsc bel. Ik krijg de ingedrukte knop niet zichtbaar in HA. Ik heb een rfxcom en die pikt niks op. Is het iemand gelukt in HA?
http://specs.tweak.to/6635
@Stampre De deurbel zou een 433Mhz signaal moeten uitsturen. Heb je in de SmartLife/LSC app ook een deurbel ingesteld?
Klik op de deurbel, dan naar opties (de drie punten rechtsbovenin) Ringinstelling
Klik op de deurbel, dan naar opties (de drie punten rechtsbovenin) Ringinstelling
Zeker, daar staat draadloze bel. Wellicht niet het juiste protocol in de rfxcom aanstaan of te ver van bel vandaan. Lighning 4 staat aan, Byron, x10 etc
thebeatproducer schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:18:
@Stampre De deurbel zou een 433Mhz signaal moeten uitsturen. Heb je in de SmartLife/LSC app ook een deurbel ingesteld?
http://specs.tweak.to/6635
Hello,
I'm a french user of this doorbell and I would have one question ...
Did you succeed to access remotely to this doorbell using an app like TinyCam ?
I have correctly acces with this app to my doorbell by using a wifi connection, therefore when I switch to a 4G connection on my phone, it doesn't work anymore.
The port redirection on my routeur on both ONVIF and RTSP have been done. I used 8000 and 554 as redirection ports parameters.
Is it possible that the doorbell is made to allow acces only with the same wifi connection and not from the outside ?
Note that I have other Tapo cameras that work perfectly on both wifi and 4G connections.
Thanks for you help.
I'm a french user of this doorbell and I would have one question ...
Did you succeed to access remotely to this doorbell using an app like TinyCam ?
I have correctly acces with this app to my doorbell by using a wifi connection, therefore when I switch to a 4G connection on my phone, it doesn't work anymore.
The port redirection on my routeur on both ONVIF and RTSP have been done. I used 8000 and 554 as redirection ports parameters.
Is it possible that the doorbell is made to allow acces only with the same wifi connection and not from the outside ?
Note that I have other Tapo cameras that work perfectly on both wifi and 4G connections.
Thanks for you help.
In my experience you should use port 8554 to access the RSTP stream from a video player like VLCgegewawa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:22:
URL format:
High resolution stream: rtsp://<username>:<password>@<external-ip-address>:<port>/Streaming/Channels/101
Low resolution stream: rtsp://<username>:<password>@<external-ip-address>:<port>/Streaming/Channels/102
Default username/password = admin/admin.
Default rtsp port = 8554
Example:
rtsp://admin:admin@192.168.0.100:8554/Streaming/Channels/101
Hello,
Thanks a lot for your answer.
Indeed, I saw that the port redirection for RTSP is useless, only the redirection to the machine.
It works like you said. Thanks a lot.
Thanks a lot for your answer.
Indeed, I saw that the port redirection for RTSP is useless, only the redirection to the machine.
It works like you said. Thanks a lot.
Even aanvulling op eerdere tweet:
De LSC videobel van Aldi werkt plug and play volledig probleemloos samen met de Marmitek Chime via Tink.
Ook werkt hij pluge en play volledig probleemloos samen met de HeimVision Chime via Aliexpres.
HeimVision en Marmitek zitten niet alleen in dezelfde behuizing, maar zijn op de merknaam na 100% clonen, en ideaal voor combineren met de LSC videobel van Action.
Andere matches heb ik niet gevonden in de 4 testen die ik gedaan heb.
De LSC videobel van Aldi werkt plug and play volledig probleemloos samen met de Marmitek Chime via Tink.
Ook werkt hij pluge en play volledig probleemloos samen met de HeimVision Chime via Aliexpres.
HeimVision en Marmitek zitten niet alleen in dezelfde behuizing, maar zijn op de merknaam na 100% clonen, en ideaal voor combineren met de LSC videobel van Action.
Andere matches heb ik niet gevonden in de 4 testen die ik gedaan heb.
Ik kan in VLC de stream RTSP tevoorschijn toveren, dat gaat allemaal prima. Maar ik kan hem niet casten naar de Google Hub. Heeft iemand een manier gevonden om een RTSP stream naar de hub te casten?
LSC Smart doorbell
Art.nr. 3003046 970790.1 v1.0 It has firmware V4.0.7 (V5.0.5) inside.
In the LSC app use the menu 'Onvif' to set the switch to ON.
In Synology Surveillance Station add onvif Camera with port 8000,
Default username/password -> admin/admin
Changed using LSC app to: admin/xxxxxxx
Nedis Wireless Door Chime install:
Keep gong in close range with doorbell
Press reset gong once
Press doorbell
Or
Ringsettings doorbell in LSC app
Press reset gong once
Choose wireless bel
Select add
Press doorbell
Set ringtone
Question:
I did not change anything in the router but when I'm on 4G I can still access the doorbel settings and camera. Nice, but how is that possible?
I also have the indoor LSC PTZ Smart Rotatabel Camera, where I don't know how te change the default username and password. Also this camera works over 4G so I am very worried about my privacy. Thanks!
Art.nr. 3003046 970790.1 v1.0 It has firmware V4.0.7 (V5.0.5) inside.
In the LSC app use the menu 'Onvif' to set the switch to ON.
In Synology Surveillance Station add onvif Camera with port 8000,
Default username/password -> admin/admin
Changed using LSC app to: admin/xxxxxxx
Nedis Wireless Door Chime install:
Keep gong in close range with doorbell
Press reset gong once
Press doorbell
Or
Ringsettings doorbell in LSC app
Press reset gong once
Choose wireless bel
Select add
Press doorbell
Set ringtone
Question:
I did not change anything in the router but when I'm on 4G I can still access the doorbel settings and camera. Nice, but how is that possible?
I also have the indoor LSC PTZ Smart Rotatabel Camera, where I don't know how te change the default username and password. Also this camera works over 4G so I am very worried about my privacy. Thanks!
LSC PTZ Smart Rotatabel Camera
Art.nr. 3007325 5525000100 V2.0.29
Use: rtsp://user:password@192.168.1.120:8554
You may test the connection first in the windows VLC application
Art.nr. 3007325 5525000100 V2.0.29
Use: rtsp://user:password@192.168.1.120:8554
You may test the connection first in the windows VLC application
We (RobertLikesTwea en ikzelf) dit wel werkend gehad, maar er zat wat ons betreft zowel met de RTSP als met de MJPEG stream (met de Guino hack) teveel vertraging in.Damocles.NL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:21:
Ik kan in VLC de stream RTSP tevoorschijn toveren, dat gaat allemaal prima. Maar ik kan hem niet casten naar de Google Hub. Heeft iemand een manier gevonden om een RTSP stream naar de hub te casten?
Wat wij nu doen is in plaats van een cast naar een Google Nest Hub een foto sturen als notification naar een Sony (Android) TV zodra er op de deurbel gedrukt wordt.
Het deurbel-event vangen we op middels een Scene in de Smart Life app, die een virtuele switch toggled, die na 4 seconden weer uitgezet wordt.
In Home Assistant vangen we de de switch toggle "trigger" op in een automation die dan een snapshot (met de Guino Hack) van de camera naar de TV stuurt als notification.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| alias: Doorbell Button Switch, send a snapshot to the Livingroom TV description: '' trigger: - platform: state entity_id: switch.doorbell_button_switch_socket_1 from: 'off' to: 'on' condition: - condition: device type: is_on device_id: 123456789 entity_id: remote.sony_bravia_tv domain: remote action: - service: notify.livingroom_tv data: message: '' title: Er staat iemand aan de deur! data: duration: 10 fonsize: small position: top-right color: teal interrupt: 1 file: url: http://192.168.1.123:8080/cgi-bin/snap.cgi mode: single |
In plaats van het sturen als notification, kun je dan natuurlijk ook een cast naar je Hub doen van de RTSP stream.
Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65561242
Ik heb nu firmware 2.9.7 draaien en de hack is actief. Zie een melding over de beschikbaarheid van 2.10.5.
Nu vraag ik me af of ik de upgrade zo kan doen met behoud van de hack etc? Misschien lees ik overheen...
Nu vraag ik me af of ik de upgrade zo kan doen met behoud van de hack etc? Misschien lees ik overheen...
Kleine nuancering op wat hierboven staat: met de MJPEG stream is de vertraging minimaal. Ik zou zeggen 1, mogelijk 2 seconden hooguit.jkottier schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:48:
We (RobertLikesTwea en ikzelf) dit wel werkend gehad, maar er zat wat ons betreft zowel met de RTSP als met de MJPEG stream (met de Guino hack) teveel vertraging in.
De oplossing met MJPEG stream gebruik ik daarom zelf ook nog steeds op mijn Nest Hub

Is dat met de oude of de nieuwe firmware?RobertLikesTwea schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Kleine nuancering op wat hierboven staat: met de MJPEG stream is de vertraging minimaal. Ik zou zeggen 1, mogelijk 2 seconden hooguit.
De oplossing met MJPEG stream gebruik ik daarom zelf ook nog steeds op mijn Nest Hub
Dit is met de oude firmware.chaoscontrol schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Is dat met de oude of de nieuwe firmware?
Mag ik vragen hoe je dit precies doet?jkottier schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:48:
[...]
We (RobertLikesTwea en ikzelf) dit wel werkend gehad, maar er zat wat ons betreft zowel met de RTSP als met de MJPEG stream (met de Guino hack) teveel vertraging in.
Wat wij nu doen is in plaats van een cast naar een Google Nest Hub een foto sturen als notification naar een Sony (Android) TV zodra er op de deurbel gedrukt wordt.
Het deurbel-event vangen we op middels een Scene in de Smart Life app, die een virtuele switch toggled, die na 4 seconden weer uitgezet wordt.
In Home Assistant vangen we de de switch toggle "trigger" op in een automation die dan een snapshot (met de Guino Hack) van de camera naar de TV stuurt als notification.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 alias: Doorbell Button Switch, send a snapshot to the Livingroom TV description: '' trigger: - platform: state entity_id: switch.doorbell_button_switch_socket_1 from: 'off' to: 'on' condition: - condition: device type: is_on device_id: 123456789 entity_id: remote.sony_bravia_tv domain: remote action: - service: notify.livingroom_tv data: message: '' title: Er staat iemand aan de deur! data: duration: 10 fonsize: small position: top-right color: teal interrupt: 1 file: url: http://192.168.1.123:8080/cgi-bin/snap.cgi mode: single
In plaats van het sturen als notification, kun je dan natuurlijk ook een cast naar je Hub doen van de RTSP stream.
Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65561242
Ik probeer op de zelfde manier een sensor in homeassistant te krijgen zodat ik een automatisering erachter kan zetten. Het is mij tot nu toe helaas niet gelukt.
Ik gebruik geen "Sensor" maar een "Socket" die ik middels een Smart Scene (in de Tuya / Smart Life) omzet naar "On" zodra er op de deurbel gedrukt wordt en vervolgs na x-seconden wordt deze weer "Off" gezet. In Home Assistant heb ik een automation op de "On" trigger".Serefsiz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:56:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit precies doet?
Ik probeer op de zelfde manier een sensor in homeassistant te krijgen zodat ik een automatisering erachter kan zetten. Het is mij tot nu toe helaas niet gelukt.
Wellicht ten overvloede, hier, https://developer.tuya.co...-devices?id=Ka4725tiyfhg0, staat een aardige instructie hoe een virtuele device toe te voegen. Je moet een "Cloud Project" aanmaken en deze koppelen aan je Tuya/Smart Life account en dan een virtueel device toe te voegen.
Ik heb gekozen om een eigen "virtual" device aan te maken zodat ik ook een eigen afbeelding kan kiezen (omdat het kan

- Category: Electrical > Socket
- Smart mode: TuyaOS
- Solution: "Socket(Upgraded)_Wi-Fi_BLE".
- Functions (laten zoals het is, Switch, Countdown, Relay Status)
- Device Panel: hier kun je een van de beschikbare panels kieze, bijv. Dark Socket Template 7
- Daarna krijg je een QR-code om je device te testen en als je dit in je Tuya / Smart Life app doet met het account wat je ook in Home Assistant gebruikt dan wordt deze hieraan gekoppeld.
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Het is ondertussen gelukt!.jkottier schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:27:
[...]
Ik gebruik geen "Sensor" maar een "Socket" die ik middels een Smart Scene (in de Tuya / Smart Life) omzet naar "On" zodra er op de deurbel gedrukt wordt en vervolgs na x-seconden wordt deze weer "Off" gezet. In Home Assistant heb ik een automation op de "On" trigger".
Wellicht ten overvloede, hier, https://developer.tuya.co...-devices?id=Ka4725tiyfhg0, staat een aardige instructie hoe een virtuele device toe te voegen. Je moet een "Cloud Project" aanmaken en deze koppelen aan je Tuya/Smart Life account en dan een virtueel device toe te voegen.
Ik heb gekozen om een eigen "virtual" device aan te maken zodat ik ook een eigen afbeelding kan kiezen (omdat het kan) via Product > Development > Create.
- Category: Electrical > Socket
- Smart mode: TuyaOS
- Solution: "Socket(Upgraded)_Wi-Fi_BLE".
- Functions (laten zoals het is, Switch, Countdown, Relay Status)
- Device Panel: hier kun je een van de beschikbare panels kieze, bijv. Dark Socket Template 7
- Daarna krijg je een QR-code om je device te testen en als je dit in je Tuya / Smart Life app doet met het account wat je ook in Home Assistant gebruikt dan wordt deze hieraan gekoppeld.
Hallo allemaal,
Ik heb ook de Action deurbel van LSC en het werkt op zich prima, ik zou alleen graag ONVIF aan willen hebben.
Ik zie in de app wel ONVIF, maar kan er niets mee.
Ik heb via deze URL de volgende informatie gevonden:
http://10.13.37.253:8090/search
{
"sn": "102209014",
"factory_code": 0,
"factory_code_str": "",
"model": "Bell 8S",
"tp": "lasivvb8ccnsma4t",
"p2p_uuid": "",
"ip": "10.13.37.253",
"mask": "255.255.255.0",
"gw": "10.13.37.1",
"mac": "b4:zz:e3:d9:zz:23",
"interface": "wlan0",
"version": "4.0.7"
}
De URL's: http://admin:056565099@10.13.37.253:8090/devices/deviceinfo
http://admin:056565099@10...home/cfg/tuya_config.json
geven een login popup, ook admin admin werkt niet of serienummer serienummer of admin serienummer.
Iemand een idee hoe ik verder kom?
Ik heb ook de Action deurbel van LSC en het werkt op zich prima, ik zou alleen graag ONVIF aan willen hebben.
{
}
geven een login popup, ook admin admin werkt niet of serienummer serienummer of admin serienummer.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Bij mij werkt de volgende URL als je admin admin als wachtwoord hebt staan:MavhRik schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:21:
Hallo allemaal,
{
}
rtsp://admin:admin@10.13.37.253:8554/Streaming/Channels/101
Ik heb dan even jouw (ik neem aan interne) IP-adres alvast ingevuld. Ik heb de volgende firmware versie:
Product Version: V1.0.0
Main Module: V4.0.7
MCU Module: V4.0.7
En in de Tuya app staat wel Onvif aan, dat schuifje moet wel aan staan.
Hoi,Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:
[...]
Bij mij werkt de volgende URL als je admin admin als wachtwoord hebt staan:
rtsp://admin:admin@10.13.37.253:8554/Streaming/Channels/101
Ik heb dan even jouw (ik neem aan interne) IP-adres alvast ingevuld. Ik heb de volgende firmware versie:
Product Version: V1.0.0
Main Module: V4.0.7
MCU Module: V4.0.7
En in de Tuya app staat wel Onvif aan, dat schuifje moet wel aan staan.
Ik kan in de app ONVIF niet aanzetten, er is geen schuifje bij mij, dus ik verwacht dat ik dat moet doen op de hack manier, maar daarvoor moet ik dus het wachtwoord weten en alles wat ik tegenkom werkt niet.
Kun jij in de app wel dat schuifje aanzetten?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Goede vraag, ik heb ook nog niet durven upgraden, omdat ik bang ben weer 2 avonden kwijt te zijn.vanputten80 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:56:
Ik heb nu firmware 2.9.7 draaien en de hack is actief. Zie een melding over de beschikbaarheid van 2.10.5.
Uhh ja:MavhRik schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Hoi,
Ik kan in de app ONVIF niet aanzetten, er is geen schuifje bij mij, dus ik verwacht dat ik dat moet doen op de hack manier, maar daarvoor moet ik dus het wachtwoord weten en alles wat ik tegenkom werkt niet.
Kun jij in de app wel dat schuifje aanzetten?
[Afbeelding]
Welke app gebruik je? Ik gebruik de Tuya app, van Tuya zelf dus.
Ik ook...Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Uhh ja:
[Afbeelding]
Welke app gebruik je? Ik gebruik de Tuya app, van Tuya zelf dus.
FFS.... bug in de app, ik zie wel geen switch, maar hij is er wel.... 1x op gedrukt en nu staat het aan.
Wel apart dat ik niet kan inloggen met de bekende wachtwoorden.
Wel apart dat ik niet kan inloggen met de bekende wachtwoorden.
Weet er iemand de snapshot url?
als ik de stream url ingeef krijg ik alvast geen snapshot te zien
alvast bedankt
als ik de stream url ingeef krijg ik alvast geen snapshot te zien
alvast bedankt
Op welke hoogte hebben jullie de videodeurbel hangen? Ring geeft 120cm aan maar deze heeft een groothoeklens. 140cm is eigenlijk net weer te hoog voor mijn kinderen.
Vandaag de zwarte uitvoering gekocht, koppelen ging super makkelijk en het werkt echt prima!flipje81 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:55:
Inmiddels gewoon tebkoop bij de action
[Afbeelding]
Moet wel zeggen dat de melodieën echt niet om aan te horen zijn.... Heb maar voor de meest standaard 'ding-dong' gekozen.
Hoe koppel je? Dat werkt hier dus niet (met de Marmitek wel gewoon) enne... de Nokia deun heeft wel wat nostalgieBartje-bart schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Vandaag de zwarte uitvoering gekocht, koppelen ging super makkelijk en het werkt echt prima!
Moet wel zeggen dat de melodieën echt niet om aan te horen zijn.... Heb maar voor de meest standaard 'ding-dong' gekozen.

Koppelen is kleine zwarte knopje even ingedrukt houden ... En dan op de deurbel drukken... Ging hier als de brandweerhemiparo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:04:
[...]
Hoe koppel je? Dat werkt hier dus niet (met de Marmitek wel gewoon) enne... de Nokia deun heeft wel wat nostalgie
Hier nu ook! Geen idee waarom eerst niet, dank!Bartje-bart schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Koppelen is kleine zwarte knopje even ingedrukt houden ... En dan op de deurbel drukken... Ging hier als de brandweer
Is er iemand nog geïnteresseerd in een oud model Action deurbel die te hacken is? Wil ‘m graag ruilen voor een nieuwer model met oa onvif.
Deze week mijn deurbel opgehangen bij m'n nieuwe huis. Toegang via telnet reageert heel traag en de load van het ding is gigantisch, maar ik heb geen flauw idee waarom, want de CPU is nauwelijks belast, genoeg memory vrij en ook geen I/O..
code:
1
2
3
| Mem: 27844K used, 4764K free, 3460K shrd, 12K buff, 8080K cached CPU: 0.9% usr 0.7% sys 0.0% nic 98.0% idle 0.0% io 0.0% irq 0.1% sirq Load average: 7.03 6.98 7.04 1/92 28421 |
Ik hoor een duidelijke klik uit de unit komen als hij schakelt van normaal, naar nacht mode. Als jouw unit dat wel doet, dan is misschien je IR verlichting stuk?
mijn video deurbel van lsc vd action is gruwelijk traag, want zo heb ik 3-5 seconden bewegend beeld,
en dan weer +-15-20 seconden stilstaand beeld, dus weet iemand hier een oplossing voor?
en dan weer +-15-20 seconden stilstaand beeld, dus weet iemand hier een oplossing voor?
Access point dichter bij plaatsen. Er zit echt een ruk wifi module in de camera dus als je access point te ver weg staat is je verbinding waarschijnlijk niet goed genoeg.retep41 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:01:
mijn video deurbel van lsc vd action is gruwelijk traag, want zo heb ik 3-5 seconden bewegend beeld,
Het ligt er maar heel erg aan wat er tussen die 4 meter zit of 'ie dat moet aan kunnen of niet. Test eens met je telefoon of je op dat punt wel een goede verbinding hebt. En wellicht heb je net op dat punt heel veel storing van andere netwerken of apparaten.retep41 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:36:
m'n deurbel en router staan 4m uit elkaar, dus dat moet hij toch wel aankunnen?
Ik heb sinds een tijdje een tweede lsc deurbel(2e adres) nu heb ik het volgende probleem: Als ik met mijn telefoon op wifi zit kan ik live meekijken met de camera zonder dat deze vast loopt. Als ik mijn wifi uitschakel en mobiele data gebruik loopt het beeld eigenlijk vrijwel direct vast… met de eerste deurbel heb ik dit probleem niet.
1ste deurbel heeft firmWare versie: 5.0.4
De nieuwe: 5.0.6
Meldingen enz komen wel gewoon binnen.
Raar maar waar.. maar als ik een vpn gebruik op mijn tel loopt het beeld ook niet vast.
Iemand die een oplossing heeft voor mij ?
1ste deurbel heeft firmWare versie: 5.0.4
De nieuwe: 5.0.6
Meldingen enz komen wel gewoon binnen.
Raar maar waar.. maar als ik een vpn gebruik op mijn tel loopt het beeld ook niet vast.
Iemand die een oplossing heeft voor mij ?
Jongens ik word gek van dit ding waarom krijg ik de firmware niet geüpdatet?
Ik zit nog op v.4.0.7 terwijl me broer en moeder op v5 zitten en de app er stuk beter uitziet op deze versie...
Ik heb hem al eens omgeruild maar ook bij deze staat auto update aan voor de firmware maar blijft zeggen geen update beschikbaar
Ik zit nog op v.4.0.7 terwijl me broer en moeder op v5 zitten en de app er stuk beter uitziet op deze versie...
Ik heb hem al eens omgeruild maar ook bij deze staat auto update aan voor de firmware maar blijft zeggen geen update beschikbaar
Is het niet zo dat er ook verschillende hardwareversies zijn uitgeleverd?Whoknowsit schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:44:
Jongens ik word gek van dit ding waarom krijg ik de firmware niet geüpdatet?
Overigens heb ik soms wat issues met die AliExpress chime. Die lijkt in een of andere standby te gaan waardoor 'ie af en toe geen geluid geeft als er lang niemand meer heeft aangebeld. Als je het daarna meteen weer test, doet 'ie het wel meteen. Ik heb de LSC chime er ook nog bij gekocht voor die 4 euro en die lijkt tot op heden wel nog altijd te werken. Meer mensen dit ervaren?
Werkt onvif ook als je de deurbel blokt naar buiten toe.
En is er geen hack meer nodig?
Ik heb nu deurbel draaien met oudere versie met de hack.
En is er geen hack meer nodig?
Ik heb nu deurbel draaien met oudere versie met de hack.
@simonj dit werkt niet. De camera checked eerst de internetverbinding en daarna start PPSAPP pas op. Dus tenzij je hem met een cronjob in bijv. opn/pfsense vertraagd afsluit van internet zie ik het niet gebeuren.
Hier inmiddels ook een aantal action camera's, waaronder sinds vandaag de PTZ variant, maar daar zit geen ONVIF op en de standaard 1080 hack van Guino werkt ook niet, geen telnet en geen HTTP.
rtsp://user:password@192.168.xx.xx:8554 werkt via VLC wel maar aangezien er geen manier is om het wachtwoord te wijzigen gaat deze vooralsnog terug naar de Action.
Ik heb nu de deurbel, outdoor en 2x indoor cam offline draaien voor Tuya en intern direct naar een NVR. Er zit inderdaad erg veel vertraging in zonder dat de load op het apparaat heel hoog is. Ik gebruik ook geen UDP maar de TCP stream welke een stuk aangenamer is voor de CPU op het apparaat.
Ook regelmatig disconnects waarbij een reboot noodzakelijk is.
Hier inmiddels ook een aantal action camera's, waaronder sinds vandaag de PTZ variant, maar daar zit geen ONVIF op en de standaard 1080 hack van Guino werkt ook niet, geen telnet en geen HTTP.
rtsp://user:password@192.168.xx.xx:8554 werkt via VLC wel maar aangezien er geen manier is om het wachtwoord te wijzigen gaat deze vooralsnog terug naar de Action.
Ik heb nu de deurbel, outdoor en 2x indoor cam offline draaien voor Tuya en intern direct naar een NVR. Er zit inderdaad erg veel vertraging in zonder dat de load op het apparaat heel hoog is. Ik gebruik ook geen UDP maar de TCP stream welke een stuk aangenamer is voor de CPU op het apparaat.
Ook regelmatig disconnects waarbij een reboot noodzakelijk is.
@sanscorp Mag ik vragen wat voor NVR je gebruikt? Ik gebruik een Ali NVR maar kan daar de deurbel niet op krijgen. Hij word wel gezien maar vraagd een naam en password. En die krijg ik niet geaccepteerd. Via bovenstaande rtsp link werkt het wel op VLC.
@sanscorp Dank je, helaas wat anders dus.
Gebruikt er iemand pushover app om meldingen te krijgen? En hoe doe je dit dan? Blijven deze meldingen staan nu gaat de de telefoon over en word er niet opgenomen dan komt er ook geen melding dat er iemand aan de deur is geweest?
Bij mij krijgen, zowel mijn vrouw als ik, een melding met geluid en de een pop-up met rode en groene knop om wel of niet contact op te nemen met de bezoeker. De melding blijft 7-8 keer akoestisch overgaan en stopt dan zover ik weet. Tenzij er op de rode knop word gedrukt. Dit is op een Huawei P30 pro.
Ben je nog verder gekomen hiermee? Ik heb de deurbel geïnstalleerd en het werkte goed dacht ik, maar gaat steeds zomaar offline. Stekker eruit en erin en hij doet het weer even en dan weer offline. Meer mensen die dit herkennen? @sprk_nl jij had ook zo'n soort probleem?moca007 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:41:
Vandaag een tweede opgehaald bij de Action nieuwere versie, geïnstalleerd daarna aangesloten op trafo 8v en na 10 min offline, kreeg ook de melding sd card error, misschien heeft met sd card te maken. Iemand een idee?
[Voor 6% gewijzigd door PaPa op 07-04-2022 23:18]
Ik heb de deurbel "op de werkbank" getest en zag ook dat regelmatig de netwerk connectiviteit weg viel.PaPa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:02:
[...]
Ben je nog verder gekomen hiermee? Ik heb de deurbel geïnstalleerd en het werkte goed dacht ik, maar gaat steeds zomaar offline. Stekker eruit en erin en hij doet het weer even en dan weer offline. Meer mensen die dit herkennen? @sprk_nl jij had ook zo'n soort probleem?
Bij het de-activeren van een netwerk functie "fast roaming" (meen ik, tijdje terug) werkt de bel stabiel.
Nog steeds kwamen bel meldingen vertraagd via de cloud app op de telefoon binnen, met uitgesloten dat de telefoon in standby toestand verkeerde.
Lees ik goed dat er custom firmware voor is de LCM bel wat Home Assistant integratie mogelijk maakt?
Dan ben ik zeer blij met deze wake-up call

[Voor 9% gewijzigd door sprk_nl op 08-04-2022 09:15]
Fast roaming optie heb ik niet op mijn modem. Ik las elders over problemen door 5Ghz met LSC apparaten, maar de optie om dat uit te zetten zit ook niet op mijn modem. Wat ik wel heb kunnen doen is 5Ghz op 20Mhz bandbreedte gezet en nu lijkt het probleem van steeds offline gaan opgelost.sprk_nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:12:
[...]
Ik heb de deurbel "op de werkbank" getest en zag ook dat regelmatig de netwerk connectiviteit weg viel.
Bij het de-activeren van een netwerk functie "fast roaming" (meen ik, tijdje terug) werkt de bel stabiel.
Nog steeds kwamen bel meldingen vertraagd via de cloud app op de telefoon binnen, met uitgesloten dat de telefoon in standby toestand verkeerde.
Lees ik goed dat er custom firmware voor is de LCM bel wat Home Assistant integratie mogelijk maakt?
Dan ben ik zeer blij met deze wake-up call
Custom firmware ben ik nog niet tegengekomen, maar heb nog niet alles doorgenomen. Ben het sowieso een beetje zat om al die ellenlange topics door te ploegen. Een TLDR zou zeker niet misstaan in dit soort topics.
[Voor 3% gewijzigd door PaPa op 08-04-2022 23:53]
De bel net opnieuw gaan halen. Geen verschil. Enkel in de app LSC Smart Connect, staat er nu in de camera "Cloud" ipv "Alarm". Maar verder info over bewaren in de cloud, staat er niet.
De app Tuya Smart, toont ook niets meer.
Heb de Smart Life app geïnstalleerd,geeft mij ook niet meer opties.
Hoe zien jullie allemaal die hardware/firmware versie? Updates ervan, hoe? ONVIF schuivertje, ik kom het echt nergens tegen in de app.
Zou heel graag dat je wat stabieler werkt, met de gong die ik heb besteld. En wat graag via rstp zodat ik hem kan koppelen aan Synology. Maar dat laatste is een Nice to have. Het vorige, een degelijke niet Action-miskoop-bel een must.
Dit heb ik van opties, that's it
De app Tuya Smart, toont ook niets meer.
Heb de Smart Life app geïnstalleerd,geeft mij ook niet meer opties.
Hoe zien jullie allemaal die hardware/firmware versie? Updates ervan, hoe? ONVIF schuivertje, ik kom het echt nergens tegen in de app.

Zou heel graag dat je wat stabieler werkt, met de gong die ik heb besteld. En wat graag via rstp zodat ik hem kan koppelen aan Synology. Maar dat laatste is een Nice to have. Het vorige, een degelijke niet Action-miskoop-bel een must.

[Voor 85% gewijzigd door Mizitras op 17-04-2022 15:35. Reden: Geknoei]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Gisteren ook maar eens de LSC Action bel aangeschaft onder het motto; voor die prijs kun je het allicht 'ns proberen.
Maar softwarematig is het echt knudde. Bel aangesloten op de Trafo, staat aan. LSC app geprobeerd maar weer verwijderd. Tuya app gedownload en alles is nu aangesloten en gesynced. Bel zit op FW v4.0.7
Ik heb Ziggo Smartwifi pods, eentje bij de voordeur opgehangen en de bel heeft constant >90% signal strength.
De videostream werkt perfect - ik kan hem via de Tuya app openen of via de ipc-eu.ismartlife.me pagina en dit gebeurt meestal binnen luttele seconden, 1-3 sec max.
Niks aan het handje zou je dan denken toch? Maar hier komt het issue; alles werkt goed TOTDAT iemand aanbelt.
Op het moment dat er aangebeld wordt en ik de call accepteer op mijn Android Smartphone, blijft de app hangen op "Establishing encrypted connection". Na een aantal tientallen seconden faalt deze connectiepoging. Soms bij een "retry" geeft hij enige tijd later dan wel beeld - maar over het algemeen dus véél te laat als er iemand voor de deur staat te wachten.
Het opnemen met beeld, en eventueel kunnen spreken via de deurbel is op deze manier dus volledig onbruikbaar.
Ik heb de bel op een andere (oude) router geprobeerd aan te sluiten (WNDR3800) zonder noemenswaardig verschil, ik heb van mijn Ziggo Connect Box het 2.4ghz wifi wachtwoord aangepast (zonder speciale tekens; dit bleek een issue te zijn voor de PTZ cam die ik ook nog had gehaald), maar niks mag baten.
Bel gereset, opnieuw op het netwerk aangesloten, opnieuw gesynced in de app, maar niks maakt ook maar énig verschil.
De videostream werkt perfect en binnen enkele seconden, TENZIJ er iemand aanbelt. Dan weigert hij het gewoon te doen. De weinige troubleshoot-stappen die her en der op het internet te vinden zijn, heb ik ook gevolgd. De app sluiten en opnieuw openen. De app een force stop geven en de cache verwijderen. De mobiele telefoon opnieuw opstarten. Maar helaas, de werking blijft exact hetzelfde.
Iemand hetzelfde euvel meegemaakt? Ik heb dit topic doorzocht op "failed to establish encrypted connection" maar ik kreeg geen hits. Het topic is 28 pagina's lang, dus mijn excuses dit probleem al eens besproken is en ik het gemist heb.
**Edit** In de tussentijd de smartbel in de DMZ gezet in het ziggo modem, om uit te sluiten dat het een issue is met de poorten. Zelfs dat mag niet baten.
De chime (ook die van de Action) doet het overigens ook iedere keer maar 1 of 2 maal, en houdt er dan mee op. Dan moet ik weer 10+ connectiepogingen doen alvorens hij weer wil syncen en het dan nogmaals hooguit 1 of 2 keer doet.
**Edit 2** Zucht, kreun, steun....het was dus m'n eigen stomme fout. Niet goed gekeken naar de voltages van de reeds aanwezige beltrafo. Blijkt dat deze maar tot 8v geeft, en klaarblijkelijk heeft de LSC/Tuya Doorbell 12v nodig. Hierdoor viel hij iedere keer even zéér kortstondig uit, op het moment dat iemand op de belknop drukte. Daarom deed de chime het dus ook niet.
Draadjes van de beltrafo in de meterkast doorgeknipt en aan de meegeleverde 12v adapter vastgemaakt et voila - alles werkt 100% naar behoren.
Dat stommiteitje heeft me dus anderhalve dag werk gekost. Maar goed, ik laat mijn domheid hier staan i.p.v. de post te editen; mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is hier dus de oplossing.
TL;DR de beltrafo leverde maar 8v i.p.v. 12v. Meeveleverde adapter nu in gebruik, alles werkt naar behoren
Maar softwarematig is het echt knudde. Bel aangesloten op de Trafo, staat aan. LSC app geprobeerd maar weer verwijderd. Tuya app gedownload en alles is nu aangesloten en gesynced. Bel zit op FW v4.0.7
Ik heb Ziggo Smartwifi pods, eentje bij de voordeur opgehangen en de bel heeft constant >90% signal strength.
De videostream werkt perfect - ik kan hem via de Tuya app openen of via de ipc-eu.ismartlife.me pagina en dit gebeurt meestal binnen luttele seconden, 1-3 sec max.
Niks aan het handje zou je dan denken toch? Maar hier komt het issue; alles werkt goed TOTDAT iemand aanbelt.
Op het moment dat er aangebeld wordt en ik de call accepteer op mijn Android Smartphone, blijft de app hangen op "Establishing encrypted connection". Na een aantal tientallen seconden faalt deze connectiepoging. Soms bij een "retry" geeft hij enige tijd later dan wel beeld - maar over het algemeen dus véél te laat als er iemand voor de deur staat te wachten.
Het opnemen met beeld, en eventueel kunnen spreken via de deurbel is op deze manier dus volledig onbruikbaar.
Ik heb de bel op een andere (oude) router geprobeerd aan te sluiten (WNDR3800) zonder noemenswaardig verschil, ik heb van mijn Ziggo Connect Box het 2.4ghz wifi wachtwoord aangepast (zonder speciale tekens; dit bleek een issue te zijn voor de PTZ cam die ik ook nog had gehaald), maar niks mag baten.
Bel gereset, opnieuw op het netwerk aangesloten, opnieuw gesynced in de app, maar niks maakt ook maar énig verschil.
De videostream werkt perfect en binnen enkele seconden, TENZIJ er iemand aanbelt. Dan weigert hij het gewoon te doen. De weinige troubleshoot-stappen die her en der op het internet te vinden zijn, heb ik ook gevolgd. De app sluiten en opnieuw openen. De app een force stop geven en de cache verwijderen. De mobiele telefoon opnieuw opstarten. Maar helaas, de werking blijft exact hetzelfde.
Iemand hetzelfde euvel meegemaakt? Ik heb dit topic doorzocht op "failed to establish encrypted connection" maar ik kreeg geen hits. Het topic is 28 pagina's lang, dus mijn excuses dit probleem al eens besproken is en ik het gemist heb.
**Edit** In de tussentijd de smartbel in de DMZ gezet in het ziggo modem, om uit te sluiten dat het een issue is met de poorten. Zelfs dat mag niet baten.
De chime (ook die van de Action) doet het overigens ook iedere keer maar 1 of 2 maal, en houdt er dan mee op. Dan moet ik weer 10+ connectiepogingen doen alvorens hij weer wil syncen en het dan nogmaals hooguit 1 of 2 keer doet.
**Edit 2** Zucht, kreun, steun....het was dus m'n eigen stomme fout. Niet goed gekeken naar de voltages van de reeds aanwezige beltrafo. Blijkt dat deze maar tot 8v geeft, en klaarblijkelijk heeft de LSC/Tuya Doorbell 12v nodig. Hierdoor viel hij iedere keer even zéér kortstondig uit, op het moment dat iemand op de belknop drukte. Daarom deed de chime het dus ook niet.
Draadjes van de beltrafo in de meterkast doorgeknipt en aan de meegeleverde 12v adapter vastgemaakt et voila - alles werkt 100% naar behoren.
Dat stommiteitje heeft me dus anderhalve dag werk gekost. Maar goed, ik laat mijn domheid hier staan i.p.v. de post te editen; mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is hier dus de oplossing.
TL;DR de beltrafo leverde maar 8v i.p.v. 12v. Meeveleverde adapter nu in gebruik, alles werkt naar behoren
[Voor 23% gewijzigd door Seroth op 21-04-2022 16:02]
@Mizitras Als je in je camera-stream zit (zoals op je screenshot), dan rechts bovenin op het potloodje met streepje drukken. Dan opent zich een heel submenu met instellingen. Hier kun je o.a. de naam van je cam aanpassen, TTR & Automation instellen, local of cloudrecording opties instellen, infrarood, etcetera.Mizitras schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:57:
Hoe zien jullie allemaal die hardware/firmware versie? Updates ervan, hoe? ONVIF schuivertje, ik kom het echt nergens tegen in de app.![]()
[Afbeelding]
Hier staat ook het ONVIF schuifertje en het IP adres, en de mogelijkheid om het wachtwoord te veranderen (bij default is de user/pass admin/admin volgens mij) en helemaal beneden op die pagina een 'device update' knop, waar je de huidige firmwareversie kan uitlezen.
[Voor 20% gewijzigd door Seroth op 21-04-2022 16:37]
Bedankt voor het posten. Hierdoor weet ik nu wat ik bij mij moet doen om het werkend te krijgen.Seroth schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:13:
Gisteren ook maar eens de LSC Action bel aangeschaft onder het motto; voor die prijs kun je het allicht 'ns proberen.
Zou je mij kunnen vertellen hoe dat werkt met het naar de Tuya app te krijgen?
"We never grow up. We just learn how to act in public"
Als je de LSC app al in gebruik hebt, en de bel daar al hebt geregistreerd, dan moet je hem eerst even verwijderen (long press -> delete icoontje).Falcon schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:58:
[...]
Bedankt voor het posten. Hierdoor weet ik nu wat ik bij mij moet doen om het werkend te krijgen.
Zou je mij kunnen vertellen hoe dat werkt met het naar de Tuya app te krijgen?
Voor de Tuya app moet je een nieuw account aanmaken (vraag me ook niet waarom), maar verder werkt alles ongeveer hetzelfde. Je zoekt het product wat je wil aanmelden en doet het trucje nogmaals met de gegenereerde QR code.
Let wel; je moet de bel wel even resetten (5 sec het reset knopje ingedrukt houden met het pinnetje). Zodra hij opnieuw is gestart en het lampje rood knippert, kun je 'm opnieuw aanmelden.