Action Video deurbel LSC

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-10 20:09
debroei schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Is het als ik goed begrijp werkend te gebruiken in synology zonder te rooten?
Dit omdat je ondanks je dit aangeeft (dat het werkt) ook beschrijft hoe je de camera kunt rooten.
Ja, in de nieuwe variant zit standaard ONVIF. De deurbel kan je dus gewoon aansluiten en de volgende link (wel ip wijzigen) gebruiken binnen Synology:

rtsp://admin:admin@192.168.1.204:8554/Streaming/Channels/101

Het rooten ging om de indoor camera :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 17:42
Allewijn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:31:
.

De oude heeft hardware sticker HM G20d
De nieuwe heeft hardware sticker HM C21c
Staat dit op de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Eentje meegenomen (deurbel) heeft nu hardwarenummer HM21D21C
Straks even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
De HM21D21C heeft nieuwe software, je ziet pas als je de door openmaakt op de achterkant van de bel. Op de doos staat alleen v1
Deze werkt uit de doos met onvif en inderdaad de nieuwere software. Mijn oude bel heeft niet deze software en is ook niet te upgraden helaas.

[ Voor 36% gewijzigd door debroei op 21-08-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 21:43

Dennisb1

VCDS 058

Stampre schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

Heb je de code via de rfx integratie in HA uitgelezen of via de windows tool. Ik heb lightning 4 aanstaan en en ik heb x10 aan staan maar helaas wordt die niet automatisch herkend in HA
RFXCOM via usb met Domoticz gaat het prima mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 12:30
Animal_X schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:14:
Net update 2.10.5 gehad vanaf 2.9.7.

Change notes geven aan bug fixes en improved user experience. Zelf nog geen veranderingen kunnen ontdekken.
Had je ook onvif aangezet en werkt dit na de update nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10 08:39
zou het kunnen dat die 2.10.5 ook iets met onvif doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16

Animal_X

Rodin

Sahi_NL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Had je ook onvif aangezet en werkt dit na de update nog?
Geen onvif gebruikt nog.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Even een update over mijn firmware onderzoek(je). De camera die ik had gekocht (HM G20d) was het oude model, niet de nieuwe. Helaas is hiervan het rom gesneuveld. Heeft iemand hier de rom nog van? Dan kan ik dit bord wellicht nog tot leven blazen.

Het oude model is gebaseerd op de hisilicon 3518, een veelgebruikte processor voor IP camera's. Met dit model is het ook mogelijk om de tweaks uit de github repo toe te passen.

Het nieuwe model heb ik nu ook, deze is gebaseerd op een totaal andere chipset, van SigmaStar. Dit gaat ook om een ARM chipset, alleen kan ik de typenummers niet op internet vinden. Van dit model is het mij wel gelukt om het ROM te dumpen, er werd eerder gesproken over dat deze versie op een RTOS draait, echter zie ik in deze firmware ook onderdelen van een Linux OS.

Omdat de chipset dus anders is, lijkt het niet mogelijk om de firmware van het nieuwe model op de oude hardware te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:53
Het is heel fijn dat je onvif met de nieuwe firmware standaard aan kan zetten maar de ''bel'' knop krijg ik helaas niet in homeassistant. Niet via Tuya integratie/localtuya.

Ik heb wat berichten teruggelezen en als ik het goed begrijp maken anderen gebruik van een switch die ze aansturen via een tuya automatisering die wel weer werkt via de tuya integratie naar homeassistant? Klopt dit?<<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:32
Serefsiz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:44:
Het is heel fijn dat je onvif met de nieuwe firmware standaard aan kan zetten maar de ''bel'' knop krijg ik helaas niet in homeassistant. Niet via Tuya integratie/localtuya.

Ik heb wat berichten teruggelezen en als ik het goed begrijp maken anderen gebruik van een switch die ze aansturen via een tuya automatisering die wel weer werkt via de tuya integratie naar homeassistant? Klopt dit?<<
Met de nieuwe firmware heb ik geen ervaring, maar ik heb inderdaad een account aangemaakt als Tuya Developer (zie uitleg hier: YouTube: HOW TO - Setup Local Tuya in Home Assistant ) en vervolgens kan je dan daar een virtuele switch aanmaken.

In de Smart Life, Tuya of LSC-app kan je hier vervolgens een automatisering voor maken die je virtuele switch aan laat gaan, op het moment dat de deurbel gaat. De virtuele switch is in tegenstelling tot de deurbel wel zichtbaar in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 20:20
Even ter aanvulling, de nedis gong werkt. Alleen ontbreken de instellingen waarmee je de gong kan instellen. best irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenanths
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 16:50
Serefsiz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:44:

Heb je dit al geprobeerd? Ik heb nu rtsp werkende, heel leuk, maar ik wil natuurlijk wel weten wanneer de deurbel gaat. Weet je ook of de automatisering nog werkt als je de bel aansluit op een netwerk zonder internet (IOT-netwerk)? Dat is voor mij wel een vereiste. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 00:22
Ik volg keurig het filmpje en maak een develop account aan bij tuya.. Dat gaat allemaal goed tot ik de qr moet scannen met de app. Keus is tuya of smartlife app. Ik gebruik zelf de Nedis Smartlife app maar krijg continu qr code expired. en kom dan ook niet verder.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• River_84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09-2021
Stampre schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:30:
Ik volg keurig het filmpje en maak een develop account aan bij tuya.. Dat gaat allemaal goed tot ik de qr moet scannen met de app. Keus is tuya of smartlife app. Ik gebruik zelf de Nedis Smartlife app maar krijg continu qr code expired. en kom dan ook niet verder.
Dit heb ik gehad met de LSC app van de Action. Je kunt alle Tuya apparaten (voor zover ik weet) gewoon aan de officiele Tuya app toevoegen (je moet wel even de goede categorie zoeken). Daarna werkt het scannen van de app wel. Succes

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 10:18
Ook ik heb hardwaremodel HM C21c, en kan bevestigen dan ONVIF/RTSP werkt. Heb de deurbel met succes kunnen toevoegen aan Blue Iris, welke nu de recording op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 00:22
Dan werkt denk ik alleen de nedis app niet meer ?
River_84 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:46:
[...]

Dit heb ik gehad met de LSC app van de Action. Je kunt alle Tuya apparaten (voor zover ik weet) gewoon aan de officiele Tuya app toevoegen (je moet wel even de goede categorie zoeken). Daarna werkt het scannen van de app wel. Succes

http://specs.tweak.to/6635

• dutchdaun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08-2022
Heeft iemand de camera al toe kunnen voegen aan een AliExpress NVR board? De camera word wel herkend als ONVIF camera, maar de naam (admin) en wachtwoord (admin) niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
hebben deze lsc deurbel ook sedert enkele dagen

de ene krijg ik popup dat er iemand aan deur staat...geen geluid ed
andere keer krijg ik soort belscherm te zien met rood en groen telefoontje en krijg ik ophalen van videostream en blijft maar duren tot ik error krijg

soms lukt het wel maar is zelden
inloggen op bel en live kijken is geen probleem...alsook opnames bekijken is geen probleem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owgX-dbcA3mGK53-9wLZ7QAY0-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7L3nj1XRB249EXAih2xGjcT3.jpg?f=fotoalbum_large
ipv lsc app heb ik nu de tuya smart app erop staan maar blijft zelfde

in google home kan ik deze ook niet toevoegen

iemand een idee wat ik kan doen aub🙃

[ Voor 25% gewijzigd door MrProper op 14-09-2021 15:52 ]

• MaxTheKing
  • Laatst online: 14-10 10:18
Ik heb onderstaande gong besteld, maar krijg hem niet aan de praat, zou moeten werken want de gong werkt op 433Mhz.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.75f64c4dcmvw59

Iemand tips? In de reviews van de gong op AliExpress zie ik wel een Nederlandse review staan welke claimt de gong werkend te hebben met de LSC deurbel.

Ook zie ik in de Tuya app een aantal instellingen voor een chime staan, maar hier valt weinig relevants aan te passen. Afbeeldingslocatie: https://i.koningnet.nl/IMG_0206.PNG

[ Voor 48% gewijzigd door MaxTheKing op 16-09-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Luc45 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:15:
Even een update over mijn firmware onderzoek(je). De camera die ik had gekocht (HM G20d) was het oude model, niet de nieuwe. Helaas is hiervan het rom gesneuveld. Heeft iemand hier de rom nog van? Dan kan ik dit bord wellicht nog tot leven blazen.

Het oude model is gebaseerd op de hisilicon 3518, een veelgebruikte processor voor IP camera's. Met dit model is het ook mogelijk om de tweaks uit de github repo toe te passen.

Het nieuwe model heb ik nu ook, deze is gebaseerd op een totaal andere chipset, van SigmaStar. Dit gaat ook om een ARM chipset, alleen kan ik de typenummers niet op internet vinden. Van dit model is het mij wel gelukt om het ROM te dumpen, er werd eerder gesproken over dat deze versie op een RTOS draait, echter zie ik in deze firmware ook onderdelen van een Linux OS.

Omdat de chipset dus anders is, lijkt het niet mogelijk om de firmware van het nieuwe model op de oude hardware te plaatsen.
Hoe heb je de nieuwe rom gedumpt? Zou je je bevindingen willen delen op github? https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/40

Guino kan denk ik wel iets zinnigs roepen als hij de nieuwe rom heeft.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
chaoscontrol schreef op maandag 20 september 2021 @ 00:10:
[...]

Hoe heb je de nieuwe rom gedumpt? Zou je je bevindingen willen delen op github? https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/40

Guino kan denk ik wel iets zinnigs roepen als hij de nieuwe rom heeft.
Ik heb de rom gedumpt door de flash te desolderen. Deze camera draait 'gewoon' Linux, al zal de 'backdoor' van de vorige versie er niet in zitten.

Ik moet even zoeken, maar kan vanavond wellicht het een en ander delen over wat ik gevonden heb. Ik heb een deel van de binaries ook reverse engineered, om te kijken of er nog interessante functionaliteit in zit die misbruikt kan worden om aanpassingen te gaan maken. De binaries hebben wel dezelfde naamgeving als bij de 2.x variant.

Vorige week ben ik bezig geweest om de camera weer aan de praat te krijgen, alleen is dat nog niet gelukt. Misschien een goed idee om de UART poort ook even te bekijken. Het desolderen van het flash is een vrij omslachtige oplossing helaas.

Mocht iemand overigens een volledige rom dump van de 2.x versie hebben, dan zou ik dat bordje hopelijk ook nog aan de praat kunnen krijgen. Wellicht is het overzetten van de binaries al voldoende kunnen zijn voor native ONVIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Zou je jouw gedumpte rom ergens beschikbaar kunnen maken?

• coolnr
  • Laatst online: 28-09-2024
MaxTheKing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:43:
Ik heb onderstaande gong besteld, maar krijg hem niet aan de praat, zou moeten werken want de gong werkt op 433Mhz.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.75f64c4dcmvw59

Iemand tips? In de reviews van de gong op AliExpress zie ik wel een Nederlandse review staan welke claimt de gong werkend te hebben met de LSC deurbel.
Ik heb hem gekoppeld door middel van de handleiding bij de gong. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat hij het niet altijd doet. Dus ook ik ben wel benieuwd naar andermans ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapmg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-01-2022
coolnr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:41:
[...]

Ik heb hem gekoppeld door middel van de handleiding bij de gong. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat hij het niet altijd doet. Dus ook ik ben wel benieuwd naar andermans ervaring!
Bij mij werkt deze ook niet. Na 10x pairen lukte het pairen wel maar dan nog doet hij het 9 van de 10x niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ierlandfan schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:53:
Zou je jouw gedumpte rom ergens beschikbaar kunnen maken?
@Luc45

(Misschien had je hem niet gezien.)

Ring mijn gong nu ook via de Tuya cloud met de gong in een Tuya stopcontact, maar kan het niet hebben dat dat op deze manier moet. Internet down heb je geen gong. Zou dus fijn zijn als we iets met de dump kunnen, al is het maar het ring signaal uitlezen zodat het te koppelen is aan een offline systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 22:19
De "oude" en de "nieuwe" deurbel met elkaar vergeleken. Links 5.0.5, rechts 2.9.7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdLQqMSuZ1Cjxo78ax3exOgOcdc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HYW7E6zS9FE0np1tZ2Y2lx6O.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8srf_v8c0Y7kd5UMJB_4mA6j5no=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y3C1lnsdJj0eejR1jThHLSfu.png?f=fotoalbum_tile

Het is me vandaag gelukt om in elk geval toegang te krijgen tot poort 8090 van de 5.0.5. deurbel (met behulp van ppsFactoryTool.txt op de SD (zie https://github.com/guino/Merkury720 voor meer info daarover).
Ik kan vervolgens browsen in de diverse files via http://admin:admin@IP:8090/proc/self/root/ maar verder kan ik niet echt iets beginnen.. proc/cmdline wijkt enorm af van de 2.9.7 device, ik heb Guino's hack dus nog niet kunnen reproduceren op de 5.0.5. (updates hierover in dit topic: https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/40)

[ Voor 4% gewijzigd door Chillout op 05-10-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuaveKadaver
  • Laatst online: 28-01 09:32
Ik heb zojuist eentje gehaald met 5.0.6 en de Merkury files erop gezet waardoor poort 8090 open gaat maar alle http:// requests een naam en wachtwoord vragen wat niet admin:056565099 lijkt te zijn. Ik probeer nog wat dingen met scripts om een filesystem dump te maken maar kom niet echt ver. Heeft iemand al met deze firmware gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carengigengack
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-10-2021
Maurice_1984 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:21:
Ik heb ook in de winkel staan kijken. Maar zonder optie om je eigen bel dan wel een draadloze gong te koppelen aan dit apparaat is het wat mij betreft een waardeloos ding. Ik lees graag mee of het iemand wel lukt.
Vandaag de action camera deurbel geïnstalleerd met de Marmitek Bel me.
Helemaal perfect. het koppelen is kinderlijk eenvoudig.

Ik heb hem gekoppeld aan de Action slimme deurbel (werkt dus niet alleen met de Marmitek bel). Wij hebben hem gekoppeld aan de slimme bel van de Action. 1 keer drukken op het tandwieltje terwijl je hem naast de bel houd en dan 1 keer op de bel drukken en hij is klaar voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formatfrits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-07-2024
Mijn deurbel reset zich ongeveer elk kwartier. Dit is ongeveer een week geleden begonnen. Bel dus onbruikbaar, elk kwartier dat melodietje, ook 's nacht, dus weer vervangen door een normale bel.
Firmware geeft in de App:
V2.10.5
iemand een oplossing, bel moet toch gewoon werken.
Of ligt het aan de LSC app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Laatst online: 16:32
formatfrits schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:10:
Mijn deurbel reset zich ongeveer elk kwartier. Dit is ongeveer een week geleden begonnen. Bel dus onbruikbaar, elk kwartier dat melodietje, ook 's nacht, dus weer vervangen door een normale bel.
V2.10.5
Er vanuit gaande dat je de Hack op de deurbel hebt uitgevoerd: heb je al eens op de SD-kaart gekeken? Zijn daar bestanden bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
V2.10.5
Dit had ik dus met de outdoor camera's super irri. Hij verliest dan dus de verbinding. Wat hier heeft geholpen is op het gastnetwerk de apparaten een vast IP te geven, en andere macadressen te weigeren. Zo zit nu de tuya crap in een afgesloten netwerk op vaste ips op een eigen 2.4 wifi stuk. Buiten het in mijn geval meshnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb dit topic net ontdekt terwijl ik al 2 deurbellen heb aangesloten.
Juist gaan zoeken omdat ik dus en oude en nieuwe heb en toch wel verschillen zie.

De ene bel werkt op firmware 5.0.6 en de andere op 2.10.5.
Bijzonder is alleen dat de nieuwe de oude versie heeft, en beiden zijn niet bij te werken.
Op dit moment is de bel aangesloten op de oude aanwezige transformator en werkt perfect.
Wil alleen nog eens kijken voor een draadloze bel want via de telefoon is niet alles... maar daarover staat genoeg in dit topic.

Maar... moet ik nu de 5.0.6. houden of verder met de 2.10.5? (ik ga er namelijk 1 weg doen en merkte nu pas de verschillen omdat ik hem even wilde testen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillout
  • Laatst online: 03-09 22:19
hemiparo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:33:
Maar... moet ik nu de 5.0.6. houden of verder met de 2.10.5? (ik ga er namelijk 1 weg doen en merkte nu pas de verschillen omdat ik hem even wilde testen).
die 2.10.5 kun je modden met je eigen scripts en sounds en alles. Die 5.0.6 nog niet.
V2.10.5
De deurbel-binary ppsapp wil graag verbinding met Tuya. Dit kun je relatief eenvoudig patchen.
Wanneer je ppsapp opent in (bijvoorbeeld) Ghidra, kun je de volgende pseudo-code zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g2FQBjtwdTxjxtU7gKJW3zQxU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wXLl6sUmO6GycEN886Wxf2HH.png?f=fotoalbum_large

De while loop onderaan (is om te checken of hij verbinding heeft.

Wanneer je de while loop aanpast van dit:
code:
1
2
3
while OnlineStatus !=1{
sleep(1);
}

Naar dit:
code:
1
2
3
while OnlineStatus !=0{
sleep(1);
}

Dan reboot hij niet meer en zullen alle features zoals Onvif werken zonder dat je met de Tuya cloud verbonden hoeft te zijn. Bij mij draaien 2 camera's en 1 deurbel zo volledig Tuya-vrij.
SuaveKadaver schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:17:
Ik heb zojuist eentje gehaald met 5.0.6 en de Merkury files erop gezet waardoor poort 8090 open gaat maar alle http:// requests een naam en wachtwoord vragen wat niet admin:056565099 lijkt te zijn. Ik probeer nog wat dingen met scripts om een filesystem dump te maken maar kom niet echt ver. Heeft iemand al met deze firmware gespeeld?
Probeer eens admin:admin :D
Dat werkte bij mij. De meeste URLs zoals we die van de "oude" versie kennen, werken in de nieuwe ook. Het is me nog niet gelukt om de hacks te porten naar deze versie.

[ Voor 80% gewijzigd door Chillout op 20-10-2021 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 16:36
Goeie dit! Ik heb de virtual switch en de automatisering nu in de Tuya app staan maar ik krijg het nog niet voor elkaar de virtuele switch in Home Assistant te zetten. Hoe heb je dit gedaan? @RobertLikesTwea Ik heb een device ID en local key voor de virtuele switch.
RobertLikesTwea schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Met de nieuwe firmware heb ik geen ervaring, maar ik heb inderdaad een account aangemaakt als Tuya Developer (zie uitleg hier: YouTube: HOW TO - Setup Local Tuya in Home Assistant ) en vervolgens kan je dan daar een virtuele switch aanmaken.

In de Smart Life, Tuya of LSC-app kan je hier vervolgens een automatisering voor maken die je virtuele switch aan laat gaan, op het moment dat de deurbel gaat. De virtuele switch is in tegenstelling tot de deurbel wel zichtbaar in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
Heb jij al het al werkend? @Sevenanths
Sevenanths schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:23:
[...]

Heb je dit al geprobeerd? Ik heb nu rtsp werkende, heel leuk, maar ik wil natuurlijk wel weten wanneer de deurbel gaat. Weet je ook of de automatisering nog werkt als je de bel aansluit op een netwerk zonder internet (IOT-netwerk)? Dat is voor mij wel een vereiste. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trebke86
trebke86 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:10:
Goeie dit! Ik heb de virtual switch en de automatisering nu in de Tuya app staan maar ik krijg het nog niet voor elkaar de virtuele switch in Home Assistant te zetten. Hoe heb je dit gedaan? @RobertLikesTwea Ik heb een device ID en local key voor de virtuele switch.

[...]
Het is inmiddels gelukt, ik moest migreren naar een nieuw Tuya project (oude voor mei aangemaakt) en de Tuya (cloud) intergratie gebruiken om de switch toe te voegen.
Mijn oude device is een ESP module (https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/) deze laat ik gewoon zitten zodat de deurbel via de originele deurbel gaat. De virtuele switch stuurt de chime van de ESP module aan hierna volgt een bericht naar mijn mobiel.
Next = audio communicatie vanuit Home Assistant naar de Action deurbel, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
Gaat binnenkort makkelijker worden zie;
https://twitter.com/Frenc...cgdw9ZX4fdNMHn1yMMwQ&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Is deze deurbel inmiddels al mét beeld terug te vinden in Home Assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 12:30
Robbie T schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:50:
Is deze deurbel inmiddels al mét beeld terug te vinden in Home Assistant?
Als je dit topic had gelezen, dan had je geweten dat er verschillende versies in omloop zijn, met verschillende procedures.

De vraag heeft dus iets meer details nodig (welke versie Bel, welke versie software) en dan is in dit topic wel terug te vinden wat er mogelijk is en hoe.

Een ding is zeker: Het is nog niet klik/klik klaar.

Sterker nog: In de post boven die van jou staat een tweet gelinkt van een Home Assistant ontwikkelaar die er mee bezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sahi_NL op 25-10-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sahi_NL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Als je dit topic had gelezen, dan had je geweten dat er verschillende versies in omloop zijn, met verschillende procedures.

De vraag heeft dus iets meer details nodig (welke versie Bel, welke versie software) en dan is in dit topic wel terug te vinden wat er mogelijk is en hoe.

Een ding is zeker: Het is nog niet klik/klik klaar.

Sterker nog: In de post boven die van jou staat een tweet gelinkt van een Home Assistant ontwikkelaar die er mee bezig is.
Ik zie 7 pagina's met post met allerlei verschillende mensen die zeggen dat het wel werkt en toch niet. Maar een eenduidig antwoord is er dus nog niet. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trebke86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtcV23a2lBELCbZSbD6irg7aARc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yCqp7L1IcncX8vUon7lKfhnh.png?f=fotoalbum_large
In de nieuwe beta van Home Assistant zitten behoorlijk veel nieuwe Tuya functies. Zo werkt nu ook de Camera van de LSC Deurbell. Nog niet de deurbel zelf maar het komt er aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
trebke86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:43:
[Afbeelding]
In de nieuwe beta van Home Assistant zitten behoorlijk veel nieuwe Tuya functies. Zo werkt nu ook de Camera van de LSC Deurbell. Nog niet de deurbel zelf maar het komt er aan…
Dat is heel goed nieuws! Binnenkort maar eens naar de action dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart wil
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-11-2021
Dag

Heb de bel nu een paar dagen en overdag werkt de bel perfect maar s avonds heb ik altijd een zwart scherm en de melding dat de bel een beveiligde verbinding probeert te maken? Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of zijn er nog die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bart wil schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:29:
Dag

Heb de bel nu een paar dagen en overdag werkt de bel perfect maar s avonds heb ik altijd een zwart scherm en de melding dat de bel een beveiligde verbinding probeert te maken? Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of zijn er nog die dit probleem hebben?
Kans is groot dat je een te zwak wifi signaal hebt op die plek.
Sinds ik mijn router weer een wifi signaal laat uitsturen, is dat niet meer voorgekomen.

@trebke86

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVjGRE7F3JNT9-eIAHGFoW5FIKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sVHTrtlH1GCpFvtPikOfIiO.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste Home Assistent geeft nu continu de camera in het dashboard weer ( zowel mobiel, als buroblad )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuaveKadaver
Er zijn trouwens 3 manieren om het deurbel signaal lomp af te tappen, de meest 'elegante' is het opvangen van het 433 signaal, jammer genoeg wordt die niet herkend door RFlink maar dat moet met een ESP+433Rx bordje niet al te moeilijk zijn, 2e is doen alsof je een deurbel hebt maar dan een ESP bord, de deurbel ramt z'n voeding namelijk even in kortsluiting om een eventueel echte deurbel over te laten gaan, dat kan je natuurlijk meten en de derde is een extra draad te trekken naar die trigger die waarschijnlijk 3.3 of 5v is en dat dan weer te versturen. Voordeel van dit soort oplossingen is dat het totaal onafhankelijk is van firmware versies of de Tuya cloud. Als je het knopje gewoon aftapt zou je dus een deurbel knop hebben die ook werkt als je internet er uit ligt of de deurbel crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
FreshMaker schreef op maandag 8 november 2021 @ 03:23:
[...]

Kans is groot dat je een te zwak wifi signaal hebt op die plek.
Sinds ik mijn router weer een wifi signaal laat uitsturen, is dat niet meer voorgekomen.

@trebke86

[Afbeelding]

De laatste Home Assistent geeft nu continu de camera in het dashboard weer ( zowel mobiel, als buroblad )
Ja inderdaad, loopt wel 10 seconden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
De deurbel is vanaf woensdag in de aanbieding voor € 30,-. gezien de huidige integratie met HA zeer geïnteresseerd om de deurbel te kopen. Probleem alleen is de gong.

Ik heb nu een eken v7 en daarvan de gong open gemaakt. Dat blijkt een blauw pcb bordje te zijn dus dat gaat niet werken.

Ik heb een ouderwetse gong
Afbeeldingslocatie: https://www.hollandlamp.nl/media/catalog/product/H/O/HON_BEL_E2640.gif dus dat gaat niet werken.

Wel heb ik een xiaomi smart socket op basis van zigbee2mqqt, kan ik deze wellicht koppelen binnen de App of ha? Als aangebeld word dan stroom op socket.

Iemand anders poste de volgende deurbel; € 9,76 55%OFF | YUPA 433MHZ Wireless Smart Doorbell LED Light 36 Songs Welcome Home Security EU US Pulg Button Doorbell
https://a.aliexpress.com/_vDjMha

Is het zeker dat deze werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
  • Laatst online: 28-09-2024
trebke86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:43:
[Afbeelding]
Helaas laat de deurbel functionaliteit nog op zich wachten. Ontwikkelaar Frenck geeft aan hier op korte termijn niet aan te werken: https://twitter.com/Frenck/status/1457967991614803970

Ik ben daarom benieuwd naar mensen die het wel werkend hebben, mijn Ali chime werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
Wat ik nu gedaan heb is in de TUYA app een link gemaakt naar een smartstekker. Die gaat een paar seconde aan, daarna weer uit.

In HA heb ik vervolgens daar een uitlezer op zitten om daarop de deurbel functie te bouwen.

Een kleine omweg, kan vast sneller, kan vast beter... maar het werkt voor mij :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
HME21C ook de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyliekens
  • Laatst online: 08-03-2022
NL_NaToR schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:23:
Wat ik nu gedaan heb is in de TUYA app een link gemaakt naar een smartstekker. Die gaat een paar seconde aan, daarna weer uit.

In HA heb ik vervolgens daar een uitlezer op zitten om daarop de deurbel functie te bouwen.

Een kleine omweg, kan vast sneller, kan vast beter... maar het werkt voor mij :-).
Welke smartstekker gebruik je hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
Volgens mij een random WIFI stekker, als hij maar herkent wordt in de TUYA app. Volgens mij ooit via Amazon / Action / achtige winkels gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Vandaag ook de deurbel gekocht. Zie dat ik de oude hardware versie heb. Als ik het zo lees doe ik er goed aan om hem om te ruilen?

• glydoscoop
de E21C heeft weer andere firmware als ik het zo lees namelijk : 4.0.7
ook de buitencamera heb ik meegenomen voor testdoeleinde firmware : 4.0.7

deurbel heeft ONVIF maar de buitencamera dan weer niet . grappig , 21 zal wel ''bouwjaar''zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyliekens
  • Laatst online: 08-03-2022
glydoscoop schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:15:
de E21C heeft weer andere firmware als ik het zo lees namelijk : 4.0.7
ook de buitencamera heb ik meegenomen voor testdoeleinde firmware : 4.0.7

deurbel heeft ONVIF maar de buitencamera dan weer niet . grappig , 21 zal wel ''bouwjaar''zijn
Ik heb mijn oude ingeruild voor de E21C, en is bij mij ook op 4.0.7
Werkt zowel via homebridge als home assistant, enkel de deurbelknop zelf (nog) niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartplessers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-05 23:50
Ter info: ik kan bestigen dat
LSC Smart Video Doorbell:
- zend óók rf-signaal uit dat opgepikt kan worden met bvb een sonoff rf-bridge die geflashed werd met tasmota. Op die manier kan je allerlei automatisaties doen binnen bvb homeassistant;
- kan ook rechtstreeks gekoppeld worden met de Marmitek gong op basis van rf-signaal;

Mvg

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
wesleyliekens schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:55:
[...]

Ik heb mijn oude ingeruild voor de E21C, en is bij mij ook op 4.0.7
Werkt zowel via homebridge als home assistant, enkel de deurbelknop zelf (nog) niet...
Klopt werkt super , opname op de nas en melding op telefoon. Ben beetje gestopt met hass voor nu dus dat komt wel weer ( eerst overal inbouw dimmers van Fibaro gemonteerd nu )

Helaas die buitencamera geen onvif of rtsp zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Darkz0rs schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:09:
Even ter aanvulling, de nedis gong werkt. Alleen ontbreken de instellingen waarmee je de gong kan instellen. best irritant....
Hoe heb je de deurgong van Nedis gekoppelde in de Tuya app? Ben toe aan een andere deurgong die meteen op stroom aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-10 19:31

Metalfreak

Hoije woh!

bartplessers schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:59:
- zend óók rf-signaal uit dat opgepikt kan worden met bvb een sonoff rf-bridge die geflashed werd met tasmota. Op die manier kan je allerlei automatisaties doen binnen bvb homeassistant;
- kan ook rechtstreeks gekoppeld worden met de Marmitek gong op basis van rf-signaal;
Is iemand dit ook al gelukt met een RFXcom? Ik heb gisteren de bel gekocht, maar ik vind geen signaal als ik Domoticz op "leren" zet. Of moet ik nog een andere optie op de RFXcom aanzetten?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
moca007 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:44:
[...]

Hoe heb je de deurgong van Nedis gekoppelde in de Tuya app? Ben toe aan een andere deurgong die meteen op stroom aangesloten kan worden.
Niet, bel in stopcontact en dan de bel indrukken. Dan syncen ze, geen instellingen alleen een deuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Darkz0rs schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:22:
[...]

Niet, bel in stopcontact en dan de bel indrukken. Dan syncen ze, geen instellingen alleen een deuntje.
Ah duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Metalfreak schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:24:
[...]

Is iemand dit ook al gelukt met een RFXcom? Ik heb gisteren de bel gekocht, maar ik vind geen signaal als ik Domoticz op "leren" zet. Of moet ik nog een andere optie op de RFXcom aanzetten?
Zorg dat je in de RFXcom "lightning 4" protocol aan hebt staan, dan zou die onder type Lightning 4 of x10 te leren moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

robg1984 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:59:
[...]

Zorg dat je in de RFXcom "lightning 4" protocol aan hebt staan, dan zou die onder type Lightning 4 of x10 te leren moeten zijn.
Ik zie dat beide opties aan staan. Maar ik ga er vanavond nog eens mee spelen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Darkz0rs schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:22:
[...]

Ik heb hem net binnen en aangesloten zoals je aangaf. Werkt prima ik kan uit 5 deuntje kiezen en ook de volume aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
moca007 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:49:
[...]

Ik heb hem net binnen en aangesloten zoals je aangaf. Werkt prima ik kan uit 5 deuntje kiezen en ook de volume aanpassen.
Ik niet, in lsc app of tuya? Of welk dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Darkz0rs schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ik niet, in lsc app of tuya? Of welk dan ook?
Smart life app, heb trouwens het nieuwe model Action deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
moca007 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:07:
[...]

Smart life app, heb trouwens het nieuwe model Action deurbel.
Dat laatste zal het zijn denk ik.
Ik vraag me af welke beter is, de eerste of de tweede versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Darkz0rs schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:32:
[...]

Ik heb sinds gisteren de tweede versie, de deurbel is om de haverklap offline als ik stroom eraf haal en weer erop zet, gaat het weer goed voor een tijdje en weer offline 😡. Morgen maar terug brengen en ruilen misschien een maandag model, met oude model heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
moca007 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:40:
[...]

Ik heb sinds gisteren de tweede versie, de deurbel is om de haverklap offline als ik stroom eraf haal en weer erop zet, gaat het weer goed voor een tijdje en weer offline 😡. Morgen maar terug brengen en ruilen misschien een maandag model, met oude model heb ik nooit problemen gehad.
Nee hier ook dik prima. Moet hem nog in HA hangen maar heb me daar nog niet in verdiept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 17-10 12:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Darkz0rs schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:32:
[...]

De nieuwere doet standaard Onvif als je het aanzet, de oudere biedt vooralsnog meer mogelijkheden om te hacken.
Mocht iemand zo'n oude hebben en niet de kennis/behoefte om iets met die mogelijkheden te doen, ik ruil 'm graag om met je voor mijn nieuwe exemplaar. Heeft nog niet buiten gehangen, alleen op een tafel gelegen en mijn plafond gefilmd :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Vandaag een tweede opgehaald bij de Action nieuwere versie, geïnstalleerd daarna aangesloten op trafo 8v en na 10 min offline, kreeg ook de melding sd card error, misschien heeft met sd card te maken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Demo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:32:
[...]
De nieuwere doet standaard Onvif als je het aanzet, de oudere biedt vooralsnog meer mogelijkheden om te hacken.
Mocht iemand zo'n oude hebben en niet de kennis/behoefte om iets met die mogelijkheden te doen, ik ruil 'm graag om met je voor mijn nieuwe exemplaar. Heeft nog niet buiten gehangen, alleen op een tafel gelegen en mijn plafond gefilmd :+
Kennelijk heeft de oude geen ondersteuning voor een externe deurbel. Iemand boven heeft de nedis bel bv kunnen koppelen. Hier werk hij wel maar kan niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Darkz0rs schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:34:
[...]

Kennelijk heeft de oude geen ondersteuning voor een externe deurbel. Iemand boven heeft de nedis bel bv kunnen koppelen. Hier werk hij wel maar kan niks instellen.
Met de nieuwe versie kan je alle uit 4 deuntjes kiezen en ook de volume aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
moca007 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:54:
[...]

Met de nieuwe versie kan je alle uit 4 deuntjes kiezen en ook de volume aanpassen.
Ja kan en mag geen verschil maken, dat is puur een firmware dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damveld
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Probeer de bel (BELL5T) via RFX en Domoticz te koppelen aan een chime.
Hel lukt mij niet om de RFX het signaal te laten oppikken.

Silkscreen informatie:
BELL5T-S1MB)SC2 REV1_0(433M-DC)-16M
Ppstrong-c7-product-5.0.0 20201116

App info Firmware:
Main Module: V5.0.6
MCU Module: V5.0.6

Verder zie ik bij het indrukken van de bel een mooi signaal op de 433.9Mhz frequentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfrEvMjvWQgyt6hp4Hmvlysxvyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ2A45sYc0TaAX26kIFy8FlA.jpg?f=fotoalbum_large

Via RFXmanager en Domoticz heb ik de volgende protocollen lopen:
Transceiver type = 433.92MHz
Firmware version = 1025
Firmware type = Ext
Hardware version = 1.3
X10 enabled
AC enabled
Lighting4 enabled

Echter komt er geen signaal binnen. Is het geen /Lightning 4 meer id nieuwe versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:24
@Damveld je zou een mailtje kunnen sturen naar de ontwikkelaar van de RFXCOM. Ben in het verleden goed geholpen met hardware die nog niet uit te lezen was.

• Robbie T
hoe hebben jullie de deurbel aangesloten? Simpelweg de kabel van bijbehorende adapter getrokken of aangesloten op het reeds aanwezige beldraad?

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Damveld schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
Probeer de bel (BELL5T) via RFX en Domoticz te koppelen aan een chime.
Hel lukt mij niet om de RFX het signaal te laten oppikken.

Silkscreen informatie:
BELL5T-S1MB)SC2 REV1_0(433M-DC)-16M
Ppstrong-c7-product-5.0.0 20201116

App info Firmware:
Main Module: V5.0.6
MCU Module: V5.0.6

Verder zie ik bij het indrukken van de bel een mooi signaal op de 433.9Mhz frequentie.

[Afbeelding]

Via RFXmanager en Domoticz heb ik de volgende protocollen lopen:
Transceiver type = 433.92MHz
Firmware version = 1025
Firmware type = Ext
Hardware version = 1.3
X10 enabled
AC enabled
Lighting4 enabled

Echter komt er geen signaal binnen. Is het geen /Lightning 4 meer id nieuwe versie?
Mij is het tot op heden ook nog niet gelukt. Als het je lukt, hoor ik het graag. Ik heb nog meer protocollen actief, maar ik krijg niets binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 16:12
Via de Windows applicatie is in de "undec" mode te zien dat er een serie "UNDECODED ARC" berichten langs komt bij het drukken op de bel. Ik vermoed dus dat de firmware van de RFX het signaal niet herkent.

• Damveld
ThinkPadd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:12:
@Damveld je zou een mailtje kunnen sturen naar de ontwikkelaar van de RFXCOM. Ben in het verleden goed geholpen met hardware die nog niet uit te lezen was.
Goede tip, even gedaan, ik word verwezen naar pagina 2 vd handleiding met ondersteunde producten |:(

• Damveld
Yorick87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
Via de Windows applicatie is in de "undec" mode te zien dat er een serie "UNDECODED ARC" berichten langs komt bij het drukken op de bel. Ik vermoed dus dat de firmware van de RFX het signaal niet herkent.
Ja daar lijkt het wel op terwijl er in dit forum meerdere mensen schrijven dat het met x10/lighting 4 protocol wel is gelukt.

Als ik het signaal decodeer via RTL_433 zie ik 5x de volgende PWM

Analyzing pulses...
Total count: 173, width: 268.89 ms (67223 S)
Pulse width distribution:
[ 0] count: 126, width: 492 us [468;500] ( 123 S)
[ 1] count: 2, width: 912 us [912;912] ( 228 S)
[ 2] count: 45, width: 1324 us [1324;1332] ( 331 S)
Gap width distribution:
[ 0] count: 82, width: 340 us [336;344] ( 85 S)
[ 1] count: 87, width: 1172 us [1148;1176] ( 293 S)
[ 2] count: 1, width: 1592 us [1592;1592] ( 398 S)
[ 3] count: 1, width: 756 us [756;756] ( 189 S)
[ 4] count: 1, width: 12844 us [12844;12844] (3211 S)
Pulse period distribution:
[ 0] count: 35, width: 832 us [832;844] ( 208 S)
[ 1] count: 132, width: 1664 us [1640;1672] ( 416 S)
[ 2] count: 3, width: 1248 us [1248;1252] ( 312 S)
[ 3] count: 1, width: 2088 us [2088;2088] ( 522 S)
[ 4] count: 1, width: 13340 us [13340;13340] (3335 S)
Pulse timing distribution:
[ 0] count: 126, width: 492 us [468;500] ( 123 S)
[ 1] count: 3, width: 860 us [756;912] ( 215 S)
[ 2] count: 133, width: 1228 us [1148;1592] ( 307 S)
[ 3] count: 82, width: 340 us [336;344] ( 85 S)
[ 4] count: 2, width: 13084 us [12844;13324] (3271 S)
Level estimates [high, low]: 15985, 954
RSSI: -0.1 dB SNR: 12.2 dB Noise: -12.3 dB
Frequency offsets [F1, F2]: -8246, 0 (-31.5 kHz, +0.0 kHz)
Guessing modulation: Pulse Width Modulation with sync/delimiter
view at https://triq.org/pdv/#AAB...3A3A382828282828282828455
Attempting demodulation... short_width: 492, long_width: 1324, reset_limit: 12848, sync_width: 912
Use a flex decoder with -X 'n=name,m=OOK_PWM,s=492,l=1324,r=12848,g=0,t=0,y=912'
pulse_demod_pwm(): Analyzer Device
bitbuffer:: Number of rows: 3
[00] {33} ff ff ff ff 80 : 11111111 11111111 11111111 11111111 1
[01] { 4} 70 : 0111
[02] {134} 7f 3b 3f 3f 2f 2f 37 37 1b 25 63 bf bb ee 6f 87 fc

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:24
Damveld schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:35:
[...]

Goede tip, even gedaan, ik word verwezen naar pagina 2 vd handleiding met ondersteunde producten |:(
Dat is jammer :-( In het verleden (jaar of 6 geleden) nog wel hardware in bruikleen opgestuurd om in firmware toegevoegd te krijgen. Contact verliep altijd prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2021 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazerB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:31
Voor de mensen die de Marmitek gong hebben. Heb een 3D ontwerpje gemaakt zodat je een Samsung lader in het stopcontact kan en de gong dan hier aan hangt en je ook de usb kabel niet ziet.

Voor degene die interesse hebben kan je hem hier downloaden: https://www.prusaprinters...rmitek-bell-me-wall-mount

[ Voor 6% gewijzigd door RazerB op 20-11-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeatproducer
  • Laatst online: 29-09 07:27
bartplessers schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:59:

Mvg

Bart
Hey @bartplessers ,
Zelf heb ik ook een RfBridge van Sonoff (met portisch firmware), maar ik zie niks voorbij komen als ik de bel in druk. Welke stappen heb jij genomen om dit werkend te krijgen?
In de app heb ik al een draadloze bel toegevoegd, maar de rfbridge lijkt niks te ontvangen..
Ik hoor het graag!

gr Joost

[ Voor 0% gewijzigd door thebeatproducer op 01-12-2021 18:09 . Reden: Mention @bartplessers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Vanavond mijn LSC bel geruild met een Tweaker. De oude kan blijkbaar geen volume/ringtone instellen voor een externe gong, de nieuwe is lastiger te hacken. Inmiddels heb ik SSH-toegang tot het apparaat, nu nog MQTT en Onvif aan de praat krijgen voor optimale Home Assistant integratie :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuaveKadaver
Heb je ssh toegang tot een 4.x.x firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

SuaveKadaver schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:14:
Heb je ssh toegang tot een 4.x.x firmware?
Zou moeten kunnen, zie deze thread. Overigens zet de hack alleen telnet open, SSH wordt niet gedaan ivm zeer beperkte resources van het apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:44
Demo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:12:
Vanavond mijn LSC bel geruild met een Tweaker. De oude kan blijkbaar geen volume/ringtone instellen voor een externe gong, de nieuwe is lastiger te hacken. Inmiddels heb ik SSH-toegang tot het apparaat, nu nog MQTT en Onvif aan de praat krijgen voor optimale Home Assistant integratie :)
Onvif staat er inderdaad in als optie, en staat bij mij ook aan, maar ik krijg de camera met geen mogelijkheid op mijn DVR. vanavond maar weer ff verder prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Exqua schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:39:
[...]

Onvif staat er inderdaad in als optie, en staat bij mij ook aan, maar ik krijg de camera met geen mogelijkheid op mijn DVR. vanavond maar weer ff verder prutsen
De juiste streams gebruikt? http://ip-adres:8554/Streaming/Channels/101 en http://ip-adres:8554/Streaming/Channels/102 (low-res)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Demo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:48:
[...]
De juiste streams gebruikt? http://ip-adres:8554/Streaming/Channels/101 en http://ip-adres:8554/Streaming/Channels/102 (low-res)
aah dat verklaard wellicht een hoop ik was hier niet bekend mee. Ga het gelijk vanavond proberen. Bedankt!

EDIT:
Kon het toch niet laten even in mijn pauze snel te kijken, maar krijg het vooralsnog niet aan de praat

[ Voor 13% gewijzigd door Exqua op 30-11-2021 13:07 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Exqua schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:58:
[...]

aah dat verklaard wellicht een hoop ik was hier niet bekend mee. Ga het gelijk vanavond proberen. Bedankt!

EDIT:
Kon het toch niet laten even in mijn pauze snel te kijken, maar krijg het vooralsnog niet aan de praat
Je DVR verwacht denk ik de rtsp url

rtsp://admin:admin@ipadres:8554/Streaming/Channels/101/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exqua
chaoscontrol schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:19:
[...]

Je DVR verwacht denk ik de rtsp url

rtsp://admin:admin@ipadres:8554/Streaming/Channels/101/
Ik heb hem nu inderdaad werkend. bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ah, username/password moest er nog bij natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Demo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:01:
Ah, username/password moest er nog bij natuurlijk!
Had ik ook geprobeerd, het zat hem in de admin/admin.. ik had een andere login 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeatproducer
  • Laatst online: 29-09 07:27
scuzzo7 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:25:
de deurbel ramt z'n voeding namelijk even in kortsluiting om een eventueel echte deurbel over te laten gaan.
@SuaveKadaver
Heb je dit zelf gemeten of is dit een aanname?
Ik meet zelf met de diodestand van de multimeter namelijk geen kortsluiting op de bel als ik hem in druk?

(ik heb die van mij recent aangeschaft. De firmware versie is die met ONVIF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuaveKadaver
Je hebt gelijk, dat is een aanname omdat er dacht ik een relais in zit en ik me niet echt voor kon stellen waar die anders voor is, ook omdat het zo duidelijk gemaakt is om op een bestaande bekabeling te kunnen werken. Maar niet getest, dus of ik heb het helemaal fout of het wordt in de software niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Demo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:48:
[...]
Omdat ik erg tevreden ben over de beeldkwaliteit van dit goedkope product heb ik ook de LSC ptz camera aangeschaft om te testen. moet zeggen dat deze ook erg fijn werkt. Echter heeft deze geen onvif optie. Wellicht enig idee hoe ik deze kan koppelen aan me DVR? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:49
Exqua schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:10:
[...]
Omdat ik erg tevreden ben over de beeldkwaliteit van dit goedkope product heb ik ook de LSC ptz camera aangeschaft om te testen. moet zeggen dat deze ook erg fijn werkt. Echter heeft deze geen onvif optie. Wellicht enig idee hoe ik deze kan koppelen aan me DVR? Alvast bedankt!
Probeer met Xeoma eens of deze de stream kan vinden.
https://felenasoft.com/xeoma/en/
Deze heeft mij wel vaker geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Kan iemand een screenshot laten zien hoe je Onvif aanzet in de app? Ik kan het nergens vinden.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste