Action Video deurbel LSC

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Seroth schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:44:
[...]

Als je de LSC app al in gebruik hebt, en de bel daar al hebt geregistreerd, dan moet je hem eerst even verwijderen (long press -> delete icoontje).

Voor de Tuya app moet je een nieuw account aanmaken (vraag me ook niet waarom), maar verder werkt alles ongeveer hetzelfde. Je zoekt het product wat je wil aanmelden en doet het trucje nogmaals met de gegenereerde QR code.

Let wel; je moet de bel wel even resetten (5 sec het reset knopje ingedrukt houden met het pinnetje). Zodra hij opnieuw is gestart en het lampje rood knippert, kun je 'm opnieuw aanmelden.
Bedankt, binnenkort even priegelen :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonyx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 20:29
Hoi Allemaal,

Ik heb zojuist dit forum doorzocht maar ik kan niet het antwoordt op mijn vraag vinden.
Afgelopen weekend heeft een dronken bestuurder mijn auto total loss gereden die voor onze deur geparkeerd stond. Nu heeft mij Action deurbel dit gefilmd, de deurbel neemt continu op.

De beelden kan ik terug zien via de app zelf maar zodra ik deze probeer op te slaan blijft deze telkens hangen na X aantal minuten.

Het SD-kaartje heb ik uit de bel gehaald in de hoop de bestanden via windows te benaderen maar deze worden opgeslagen als .data bestanden.

Heeft iemand een oplossing om deze bestanden weer te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

--Edit--

Extensie van het bestand aanpassen naar .mp4 .avi of .mkv werkt half. Deze bestanden kan ik openen in BS player. Dan krijg ik beeld maar ik kan niet vooruitspoelen en heb ook geen geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Argonyx op 26-04-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 15:36
Argonyx schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:29:
Hoi Allemaal,

Ik heb zojuist dit forum doorzocht maar ik kan niet het antwoordt op mijn vraag vinden.
Afgelopen weekend heeft een dronken bestuurder mijn auto total loss gereden die voor onze deur geparkeerd stond. Nu heeft mij Action deurbel dit gefilmd, de deurbel neemt continu op.

De beelden kan ik terug zien via de app zelf maar zodra ik deze probeer op te slaan blijft deze telkens hangen na X aantal minuten.

Het SD-kaartje heb ik uit de bel gehaald in de hoop de bestanden via windows te benaderen maar deze worden opgeslagen als .data bestanden.

Alvast bedankt!

--Edit--

Extensie van het bestand aanpassen naar .mp4 .avi of .mkv werkt half. Deze bestanden kan ik openen in BS player. Dan krijg ik beeld maar ik kan niet vooruitspoelen en heb ook geen geluid.
toon volledige bericht
Ik heb waarschijnlijk een ander type en/of andere firmware, mijn bel slaat de bestanden niet op in een .data format, maar in een .media format, welk totaal niet af te spelen is zelfs niet na bestandsnaamwijziging.

Op de website van fabrikant Tuya zelf zie je ook een bericht staan dat de bestanden helaas niet afspeelbaar zijn indien dit niet via het apparaat zelf gebeurt (https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9hutfm0c62w4)

Je kunt echter wel op de timeline scrollen en het juiste tijdstip opnemen. Een aantal minuten, ondanks dat het irritant is, lijkt me voldoende om de crash zelf vast te kunnen leggen? Als je méér tijd nodig hebt dan is de voor de hand liggende workaround om de opnames gewoon op te splitsen in meerdere losse opnames, en het dan later met een simpel edit-tooltje aan elkaar te stitchen indien nodig.

Ik had bij eerder research wel her en der gelezen dat sommige mensen poogden om de .data bestanden te converteren met FFMPEG, dus als je daar enigzins bekend mee bent is dit wellicht voor jou een optie. Voor mij werkte dat met de .media bestanden helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Seroth schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:13:
Gisteren ook maar eens de LSC Action bel aangeschaft onder het motto; voor die prijs kun je het allicht 'ns proberen.

Maar softwarematig is het echt knudde. Bel aangesloten op de Trafo, staat aan. LSC app geprobeerd maar weer verwijderd. Tuya app gedownload en alles is nu aangesloten en gesynced. Bel zit op FW v4.0.7

Ik heb Ziggo Smartwifi pods, eentje bij de voordeur opgehangen en de bel heeft constant >90% signal strength.

De videostream werkt perfect - ik kan hem via de Tuya app openen of via de ipc-eu.ismartlife.me pagina en dit gebeurt meestal binnen luttele seconden, 1-3 sec max.

Niks aan het handje zou je dan denken toch? Maar hier komt het issue; alles werkt goed TOTDAT iemand aanbelt.

Op het moment dat er aangebeld wordt en ik de call accepteer op mijn Android Smartphone, blijft de app hangen op "Establishing encrypted connection". Na een aantal tientallen seconden faalt deze connectiepoging. Soms bij een "retry" geeft hij enige tijd later dan wel beeld - maar over het algemeen dus véél te laat als er iemand voor de deur staat te wachten.

Het opnemen met beeld, en eventueel kunnen spreken via de deurbel is op deze manier dus volledig onbruikbaar.

Ik heb de bel op een andere (oude) router geprobeerd aan te sluiten (WNDR3800) zonder noemenswaardig verschil, ik heb van mijn Ziggo Connect Box het 2.4ghz wifi wachtwoord aangepast (zonder speciale tekens; dit bleek een issue te zijn voor de PTZ cam die ik ook nog had gehaald), maar niks mag baten.

Bel gereset, opnieuw op het netwerk aangesloten, opnieuw gesynced in de app, maar niks maakt ook maar énig verschil.

De videostream werkt perfect en binnen enkele seconden, TENZIJ er iemand aanbelt. Dan weigert hij het gewoon te doen. De weinige troubleshoot-stappen die her en der op het internet te vinden zijn, heb ik ook gevolgd. De app sluiten en opnieuw openen. De app een force stop geven en de cache verwijderen. De mobiele telefoon opnieuw opstarten. Maar helaas, de werking blijft exact hetzelfde.

Iemand hetzelfde euvel meegemaakt? Ik heb dit topic doorzocht op "failed to establish encrypted connection" maar ik kreeg geen hits. Het topic is 28 pagina's lang, dus mijn excuses dit probleem al eens besproken is en ik het gemist heb.

**Edit** In de tussentijd de smartbel in de DMZ gezet in het ziggo modem, om uit te sluiten dat het een issue is met de poorten. Zelfs dat mag niet baten.

De chime (ook die van de Action) doet het overigens ook iedere keer maar 1 of 2 maal, en houdt er dan mee op. Dan moet ik weer 10+ connectiepogingen doen alvorens hij weer wil syncen en het dan nogmaals hooguit 1 of 2 keer doet.

**Edit 2** Zucht, kreun, steun....het was dus m'n eigen stomme fout. Niet goed gekeken naar de voltages van de reeds aanwezige beltrafo. Blijkt dat deze maar tot 8v geeft, en klaarblijkelijk heeft de LSC/Tuya Doorbell 12v nodig. Hierdoor viel hij iedere keer even zéér kortstondig uit, op het moment dat iemand op de belknop drukte. Daarom deed de chime het dus ook niet.

Draadjes van de beltrafo in de meterkast doorgeknipt en aan de meegeleverde 12v adapter vastgemaakt et voila - alles werkt 100% naar behoren.

Dat stommiteitje heeft me dus anderhalve dag werk gekost. Maar goed, ik laat mijn domheid hier staan i.p.v. de post te editen; mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is hier dus de oplossing.

TL;DR de beltrafo leverde maar 8v i.p.v. 12v. Meeveleverde adapter nu in gebruik, alles werkt naar behoren
toon volledige bericht
Ik heb de originele adaptor doorgelust naar de bedrading van de bel voor stroom, tussen de beltransfo heb ik een slimme schakelaar gezet zodat de originele gong nog geb ruikt kan worden (binnen de uren dat ik wens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb ook deze bel eens aangeschaft bij de action, makkelijk gekoppeld met de gong van de action (3.99) dit houdt mijn vrouw ook blij zodat er ook nog iets "analoogs" afgaat wanneer er aangebeld wordt.

Echter lukt het me niet helemaal om de ONVIF aan de praat te krijgen (of de RTSP stream) ik heb verschillende urls in dit topic geprobeerd (voor rtsp).

In Homeassistant vind hij hem wel onder de ONVIF integratie maar kan daar ook niet de stream bekijken, de reboot knop werkt wel (ik neem hierdoor aan dat het wachtwoord wel juist is)

Edit: Vreemd, vanmorgen keek ik in homeassistant en lijkt de stream gewoon te werken. Voor nu probleem opgelost.

Nu nog eens even kijken of / hoe hij in rtl_443 binnenkomt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fragger123 op 29-04-2022 10:36 . Reden: Nieuwe info verkregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Argonyx schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:29:
Hoi Allemaal,

Alvast bedankt!

--Edit--

toon volledige bericht
Kan je de beelden niet afspelen via de app op je telefoon en dit middels een screenrecorder opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny187
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-05-2022
Hier hetzelfde probleem fw 4.0.7 kan niet updaten en terugpraten werkt ook niet. Nog meer mensen met dezelfde fw hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbo16
  • Laatst online: 29-08-2022
Fragger123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:20:
Ik heb ook deze bel eens aangeschaft bij de action, makkelijk gekoppeld met de gong van de action (3.99) dit houdt mijn vrouw ook blij zodat er ook nog iets "analoogs" afgaat wanneer er aangebeld wordt.

Echter lukt het me niet helemaal om de ONVIF aan de praat te krijgen (of de RTSP stream) ik heb verschillende urls in dit topic geprobeerd (voor rtsp).

In Homeassistant vind hij hem wel onder de ONVIF integratie maar kan daar ook niet de stream bekijken, de reboot knop werkt wel (ik neem hierdoor aan dat het wachtwoord wel juist is)

Edit: Vreemd, vanmorgen keek ik in homeassistant en lijkt de stream gewoon te werken. Voor nu probleem opgelost.

Ik ben even benieuwd hoe bevalt de gong? Ik zit er ook naar te kijken om de deurbel en gong te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Is er iemand die recent deze bel gekocht heeft en hem succesvol aan Rfxcom of RFLink gekoppeld heeft?

Ik heb gisteren geprobeerd met zowel Rfxcom als RFLink het deurbel signaal op te vangen maar zie niets verschijnen. Ik heb de draadloze deurbel instelling aanstaan. Heb zowel lightning4 als X10 aanstaan bij de protocollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
timbo16 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 06:56:
[...]

Ik ben even benieuwd hoe bevalt de gong? Ik zit er ook naar te kijken om de deurbel en gong te kopen
Werkt prima, niets op aan te merken! Meer kan ik er niet echt over zeggen.
Mediacj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:01:
Is er iemand die recent deze bel gekocht heeft en hem succesvol aan Rfxcom of RFLink gekoppeld heeft?

Ik heb gisteren geprobeerd met zowel Rfxcom als RFLink het deurbel signaal op te vangen maar zie niets verschijnen. Ik heb de draadloze deurbel instelling aanstaan. Heb zowel lightning4 als X10 aanstaan bij de protocollen.
Nee ik heb tot dusver ook niets gevonden met RTL_433 maar dit is een interessante repository waar andere mogelijkheden staan om verschillende info in bijvoorbeeld Homeassistant te krijgen (Bijvoorbeeld MQTT).

https://github.com/guino/BazzDoorbell

[ Voor 53% gewijzigd door Fragger123 op 09-05-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27
Weet iemand toevallig welke poorten er open moeten staan voor communicatie? Ik krijg op mijn werk geen beeld aangezien daar alles by default geblockt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:34
Eergister deze deurbel van m'n vader gekregen nadat hij is overgestapt naar een Eufy deurbel. Aangezien ik wilde kijken naar de mogelijkheden van deze bel, ben ik hier terecht gekomen.

Het enige wat nodig was, was de link die hierboven werd genoemd. In de github van Guino staat alles om dit apparaat lokaal te maken en mqtt toe te voegen. Daarnaast wil ik @RobertLikesTwea bedanken voor zijn uitgebreide post. Dit maakte het toch wat gemakkelijker om door te lopen.

Ik heb versie 2.10.5 en stream een mjpeg naar de Nest Hub. Om een button press op te vangen gebruik ik ook mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterenderest
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-12-2022
Na alle best wel enthousiaste verhalen heb ik ook de LSC deurbel gekocht deze week
Heb vooralsnog de tuya app geinstalleerd. Best wel een goed beeld levert de camera!.
Blijkbaar heb ik een nieuwe versie, 5.2.2
Deze is standaard met ONVIF, hiermee krijg ik in elk geval het beeld binnen in homeassistant (en dit kan ik dan bij een button-press tonen op een google nest display)
Die button-press heb ik al kunnen afvangen via mijn sonoff rf bridge (met tasmota firmware), so far so good
Maar ik wil graag ook bij beweging een signaal binnenkrijgen en dat is me nog niet gelukt. Ik hoopte dat de onvif integratie van HA dat zou oppikken, maar helaas
Ook de Tuya integratie zelf doet dat niet (daar kun je wel motion detectie van de deurbel aan of uit zetten, maar deze heeft integratie levert geen beweging sensor zelf)
De local Tuya integratie ondersteunt de deurbel niet, ik krijg wel connectie maar local Tuya ziet geen relevante sensors blijkbaar

Heeft iemand een idee om ook de beweging sensor van de bel (locaal) te kunnen “aftappen”?
Wellicht toch de hack toepassen die egenlijk alleen voor oudere versies werkt?

PS de deurbel “press” krijg ik zonder enige vertraging binnen in HA, maar soms geeft de Tuya app pas na >10 seconden een melding; meestal wel sneller, maar niet altijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 17:24

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

@Peterenderest
Al gedacht/geprobeerd de Onvif stream af te vangen met iets als Frigate (add-on voor Home Assistant)? Die heeft zijn eigen motion detectie en kan opnemen op basis van in te stellen zones etc.

[ Voor 4% gewijzigd door WackyWindsurfer op 17-06-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterenderest
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-12-2022
WackyWindsurfer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:23:
@Peterenderest
Al gedacht/geprobeerd de Onvif stream af te vangen met iets als Frigate (add-on voor Home Assistant)? Die heeft zijn eigen motion detectie en kan opnemen op basis van in te stellen zones etc.
@WackyWindsurfer : bedankt voor de tip, dat ga ik morgen even proberen!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaerr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Mediacj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:01:

Ik heb sinds vandaag, na vele uren ploeteren, het werkend in Home Assistant, met Rfxcom.
De magische truc was het "undecoded" protocol aanzetten. Het signaal dat de bel verstuurde komt blijkbaar binnen als undecoded. Als ik de handleiding een beetje begrijp heeft dit te maken dat er maar een gedeeltelijke overlap is met een bestaand protocol (lightning4 en/of x10).
Je kan dit ook checken in de RFXmngr tool, dan moet je het undec protocol aanzetten, dan krijg je ook je data te zien als je aanbelt.

Dus in de RFXtrx integratie (undecoded kan je niet aanzetten in RFX memory):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdNmAcMwmF7i6S4k168vVjrRGMY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6xifmFJ5wuIn3PwLEgq5QSIc.jpg?f=user_large

Je krijgt dan in je HA logs iets als dit binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbKp1Lj0kBIiT04U9iC-EpmlnTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkmxL5Cmh0avhQltBfvhkwjH.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan op basis van dit event dan een automation maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSQJ0pG572p06jLmncbw-r-hQcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXOCC1jNw2ywECB9dxeRjnTU.jpg?f=fotoalbum_large

Yaml
code:
1
2
3
4
5
6
platform: event
event_type: rfxtrx_event
event_data:
  packet_type: 3
  sub_type: 12
  id_string: Undecoded

Geen idee of iedereen hetzelfde id_string, sub_type of packet_type binnenkrijgt, maar dat kan je vast wel aanpassen.

Ik kan nu mooi m'n keukenlampen aanzetten als er iemand aanbelt :D
Volgende stap, de bestaand mechanische gong aanzetten m.b.v. een zigbee tussenstekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaerr op 18-06-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Kaerr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Ik heb sinds vandaag, na vele uren ploeteren, het werkend in Home Assistant, met Rfxcom.
De magische truc was het "undecoded" protocol aanzetten. Het signaal dat de bel verstuurde komt blijkbaar binnen als undecoded. Als ik de handleiding een beetje begrijp heeft dit te maken dat er maar een gedeeltelijke overlap is met een bestaand protocol (lightning4 en/of x10).
Je kan dit ook checken in de RFXmngr tool, dan moet je het undec protocol aanzetten, dan krijg je ook je data te zien als je aanbelt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Yaml
code:
1
2
3
4
5
6
event_data:

Geen idee of iedereen hetzelfde id_string, sub_type of packet_type binnenkrijgt, maar dat kan je vast wel aanpassen.

Volgende stap, de bestaand mechanische gong aanzetten m.b.v. een zigbee tussenstekker.
toon volledige bericht
Bedankt voor het delen _/-\o_

Ik krijg het helaas (nog) niet voor elkaar met dezelfde instellingen. Er komen nu wel undecoded logberichten voorbij maar niet als ik op de bel druk dan verschijnt er niets. Heb in de app nu ook weer de draadloze bel instelling aangezet maar dat maakt niets uit.

Hoe oud is jouw deurbel?

EDIT: krijg nu wel logberichten binnen van de deurbel maar daar kan ik nog geen daadwerkelijke druk op de bel uit opmaken. Het subtype etc is hetzelfde maar de deurbel 'spamt' de rfxcom met om de zoveel seconde weer een bericht met andere datastring. Ik zie de logberichten nu wel omdat ik in het verleden het x10 protocol alweer uitgezet had en die heb ik nu ook weer geactiveerd samen met lightning4(stond al aan) en undecoded.

Zo ziet het er bij mij uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2022-06-18 15:55:02 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c3f02e0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xe0')}}
2022-06-18 15:55:03 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c420180', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x01\x80')}}
2022-06-18 15:55:04 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4702c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4802c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4a02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4c02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4e02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:06 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c5002c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:06 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c5102c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}

[ Voor 37% gewijzigd door Mediacj op 18-06-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaerr
Dat spammen doet ie ook als er niet gebeld wordt? Misschien dat er interferentie is van andere apparaten? Buren wellicht?

Het klopt dat er meerdere keren een bericht uitgestuurd wordt. Althans dat doet de bel bij mij ook. 5+ per keer dat er op de bel gedrukt wordt. Maar als het goed is kan je bij de automation aangeven dat ie maar een keer afgetrapt wordt, en dat terwijl de actions lopen, er niet opnieuw getriggerd kan worden.

Wat me opvalt aan de data string is dat alleen het 6de, 7de en 8ste getal veranderen, de rest blijft gelijk (op basis van 1 dag bekeken). Datum of tijd o.i.d.? Misschien kan dat nog gewildcard worden, als in 05030*02c0.

Ik rommel ook nog even verder.

Edit. De bel heb ik 1 a 2 maanden geleden aangeschaft. Op basis van dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kaerr op 18-06-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Kaerr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:40:
Dat spammen doet ie ook als er niet gebeld wordt? Misschien dat er interferentie is van andere apparaten? Buren wellicht?

Het klopt dat er meerdere keren een bericht uitgestuurd wordt. Althans dat doet de bel bij mij ook. 5+ per keer dat er op de bel gedrukt wordt. Maar als het goed is kan je bij de automation aangeven dat ie maar een keer afgetrapt wordt, en dat terwijl de actions lopen, er niet opnieuw getriggerd kan worden.

Wat me opvalt aan de data string is dat alleen het 6de, 7de en 8ste getal veranderen, de rest blijft gelijk (op basis van 1 dag bekeken). Datum of tijd o.i.d.? Misschien kan dat nog gewildcard worden, als in 05030*02c0.

Ik rommel ook nog even verder.

Edit. De bel heb ik 1 a 2 maanden geleden aangeschaft. Op basis van dit topic :)
Ja het spammen gaat de hele dag door ongeacht het wel of niet bellen. Ik heb nog gekeken of ik een reperterende datastring kan herkennen als ik gebeld heb maar iedere datastring is uniek.

Heb jij in de app iets ingesteld bij de draadloze gong?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaerr
Mediacj schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:31:
[...]
Heb jij in de app iets ingesteld bij de draadloze gong?
Alleen in "Instelling voor bel"

Type bel: Draadloze bel
Selecteer de toon: Beltoon 2
Volumeregeling helemaal rechts (luidste toon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Mijn tuya app laat geen foto meer zien wanneer er wordt aangebeld. Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Mijn belknop is vorige week stukgegaan en toevallig was de deurbel deze week in aanbieding, 1+1.

Alles werkt tot nu toe vlekkeloos (app + opname in synology)

Alleen word de deurbel bij jullie ook zo ontzettend warm? Hij staat nu wel vol in de zon aan een vrij drukke weg, dus waarschijnlijk is hij constant aan het opnemen. Alsnog vind ik hem wel erg warm, zelfs de knop voelt warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27
Rev! schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:19:
Mijn belknop is vorige week stukgegaan en toevallig was de deurbel deze week in aanbieding, 1+1.

Alles werkt tot nu toe vlekkeloos (app + opname in synology)

Alleen word de deurbel bij jullie ook zo ontzettend warm? Hij staat nu wel vol in de zon aan een vrij drukke weg, dus waarschijnlijk is hij constant aan het opnemen. Alsnog vind ik hem wel erg warm, zelfs de knop voelt warm aan.
Viel mij ook op, ding word erg warm. Maar dat was bij de oude ook, althans toen ik hem eraf haalde.
Ik gaf ook de zon de schuld in eerste instantie, maar nadat ik de nieuwe probeerde te koppelen in huis omdat ik het niet voor elkaar kreeg aan het kozijn, merkte ik op dat deze zonder de zon ook al erg warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Na wat googlen blijkt een Ring wat ik even als maatstaaf neem ook vrij warm te worden...

Schijnbaar een producteigenschap van een Video deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 10:56
Fragger123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:20:

Ik heb ditzelfde probleem alleen na meerdere keren opstarten vindt ie het nog steeds niet. Ik zit op Home Assistant versie 2022.06.2 en dit heb ik tot nu toe nagelopen:
1. in de Tuya app de Onvif aangezet
2. In Home Assistant de WebRTC kaart de RTSP stream toegevoegd:
type: custom:webrtc-camera
url: rtsp://admin:admin@192.168.3.122:8554/Streaming/Channels/101
3. HA opnieuw opgestart

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Je kan de stream wel openen in VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 10:56
Rev! schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:54:
Je kan de stream wel openen in VLC?
Nee ook niet. Ik krijg dan dit: Your input can't be opened:
VLC is unable to open the MRL 'rtsp://admin:admin@192.168.xx.xx:8554/Streaming/Channels/101/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dan is er een ander issue, wel het goede ip ;)

Hoe koppel ik een 2de gong? Ik heb een draadloze van de action zelf, en morgen krijg ik ook 1 die op netstroom werkt, ik zie in de app alleen de optie om de verbinding met de huidige gong te verwijderen, waarna ik weer eentje kan koppelen. Ik wil ze alleen beide tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rev! schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:19:
1+1? Wat moet je met twee deurbellen? Ja voor en achterdeur (bij ons toevallig ook wel handig), maar dat heeft toch bijna niemand nodig?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-H
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-04 09:21
Kaerr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Yaml
code:
1
2
3
4
5
6
event_data:

toon volledige bericht
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Om hem op de "undecoded" protocol te laten draaien?

[Edit]
Ik zie het al, was weer eens te snel met reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrap
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-02-2023
Heb laatst bij de action ook de draaibare indoor camera en deurbel aangeschaft. Bij de deurbel kan ik in de app ONVIF aan zetten om het beeld ook via de NAS binnen te kunnen halen. Bij de indoor camera is deze optie niet aanwezig. Wel kan ik een telnet verbinding maken met de indoor camera en die komt op met de "anyka login".
Weet iemand de default gebruikers naam en password?

dan kan ik via een telnet hopelijk de configuratie aanpassen en ONVIF aanzetten gezien dit een protocol is wat wel door de camera zou worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
tyrap schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:29:
Heb laatst bij de action ook de draaibare indoor camera en deurbel aangeschaft. Bij de deurbel kan ik in de app ONVIF aan zetten om het beeld ook via de NAS binnen te kunnen halen. Bij de indoor camera is deze optie niet aanwezig. Wel kan ik een telnet verbinding maken met de indoor camera en die komt op met de "anyka login".
Weet iemand de default gebruikers naam en password?

dan kan ik via een telnet hopelijk de configuratie aanpassen en ONVIF aanzetten gezien dit een protocol is wat wel door de camera zou worden ondersteund.
Probeer https://felenasoft.com/xeoma/en/ eens, ik heb daar in het verleden wel eens succes mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik heb deze besteld maar hoe kun je deze pairen want als ik de bovenste knop ingedrukt houd maar ie wel geluid maar gaat na een paar sec uit en als ik toch binnen die tijd de deurbel knop indrukt pairt ie niet.

Issue is opgelost. De 2 knoppen moeten tegelijkertijd ingedrukt worden tbv pairing proces

[ Voor 18% gewijzigd door heuvep op 21-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 11:41
Mediacj schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Ik krijg het helaas (nog) niet voor elkaar met dezelfde instellingen. Er komen nu wel undecoded logberichten voorbij maar niet als ik op de bel druk dan verschijnt er niets. Heb in de app nu ook weer de draadloze bel instelling aangezet maar dat maakt niets uit.

Hoe oud is jouw deurbel?

EDIT: krijg nu wel logberichten binnen van de deurbel maar daar kan ik nog geen daadwerkelijke druk op de bel uit opmaken. Het subtype etc is hetzelfde maar de deurbel 'spamt' de rfxcom met om de zoveel seconde weer een bericht met andere datastring. Ik zie de logberichten nu wel omdat ik in het verleden het x10 protocol alweer uitgezet had en die heb ik nu ook weer geactiveerd samen met lightning4(stond al aan) en undecoded.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2022-06-18 15:55:02 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c3f02e0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xe0')}}
2022-06-18 15:55:03 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c420180', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x01\x80')}}
2022-06-18 15:55:04 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4702c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4802c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4a02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4c02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c4e02c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:06 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c5002c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
2022-06-18 15:55:06 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event: {'packet_type': 3, 'sub_type': 12, 'type_string': 'nec', 'id_string': 'Undecoded', 'data': '05030c5102c0', 'values': {'Payload': bytearray(b'\x02\xc0')}}
toon volledige bericht
Ik heb hem al lange tijd gekoppeld aan Hassio met behulp van de rfxcom.
Ik heb een kaart dat laat zien wanneer voor het laatst is aangebeld, tevens krijg ik een berichtje via Telegram als iemand voor de deur staat (met foto). Ook zend Hassio, via rfx, een signaal naar een gong.

Moet thuis kijken hoe ik dat heb gedaan, ben nu met vakantie. Wat ik nog weet is dat er iets stond van PT2262. Weet even niet welk protocol het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-04 14:10
Beste Tweakers,

na het lezen van dit forum ben ik ook erg benieuwd naar de mogelijke integratie van de deurbel in mijn HA-installatie.
De deurbel die ik afgelopen week gekocht heb heeft echter hetzelfde "probleem" als JoostVerh beschrijft.

mijn log ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=060301570cdeb0, values=Payload=bytearray(b'\x0c\xde\xb0')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=060301580b5f40, values=Payload=bytearray(b'\x0b_@')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=080301591bbd706f60, values=Payload=bytearray(b'\x1b\xbdpo`')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=0903015a28000deb837b, values=Payload=bytearray(b'(\x00\r\xeb\x83{')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=0603015b0a8200, values=Payload=bytearray(b'\n\x82\x00')>: Type is not JSON serializable: bytearray

Hierbij is de data die begint met 060301 altijd een druk op de knop en de rest is "ruis??"

Het lukt me echter niet om de KaKu chimes die ik heb te laten afgaan op moment dat ik op de Action deurbel druk. d.m.v. een automation.

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik de log kan uitlezen dmv een automation en die dan kijkt naar specifiek die eerst x karakters van "data="?

Tevens heb ik de deurbel even opgedraaid om te kijken wat er in het apparaat zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGh3ebZE8_f89Y5ZLcvgSp7xfYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6Jgf06tyw8GzSDUfokQVznG.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij zie je ook dat het een andere samenstelling van PCB's is als in het begin van dit forum geplaatst is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie17
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10-2022
Ik heb vanmiddag ook de bel gekocht met de gong. Installeren was een eitje, maar de bel blijft wel vrij warm. is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 19:05

V-8

https://ipc-eu.ismartlife.me/login

Echt super, je kunt de beelden bekijken op je PC. Scan de QR-code met de LSC-app (rechtsbovenin bij profiel drukken op het scan-icoontje)

[ Voor 6% gewijzigd door V-8 op 16-08-2022 16:25 ]

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krism75
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-04 08:56
kan op deze deurbel ook een trafo aangesloten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 19:05

V-8

krism75 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:13:
kan op deze deurbel ook een trafo aangesloten worden?
Als voeding? Volgens mij wel. 8V AC vanuit de beltrafo wordt in de bel gelijkgericht (tot ca. 11-12V DC)

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Hi tweakers!

Ben vrij nieuw op het gebied van HA en ben aan het spelen met deze deurbel om is te kijken of ik deze geïntegreerd kreeg in HA zonder een “dure” en vrij technische rfx module,

Inmiddels heb ik het voor elkaar door verschillende automations in HA en Tuya IoT

Zodra iemand op de bel drukt krijg ik op alle HA devices een pop-up met een live feed van de camera en word er een snapshot lokaal opgeslagen die ik op m’n Dashboard van HA laat weergeven en word de dong afgespeeld op mijn Google home en word een notificatie verstuurd naar onze telefoons en op m’n LG tv 👌

[ Voor 6% gewijzigd door robertjan12 op 19-08-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes180
  • Laatst online: 22-08-2022
robertjan12 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:26:
Hi tweakers!

Ben vrij nieuw op het gebied van HA en ben aan het spelen met deze deurbel om is te kijken of ik deze geïntegreerd kreeg in HA zonder een “dure” en vrij technische rfx module,

Inmiddels heb ik het voor elkaar door verschillende automations in HA en Tuya IoT

Zodra iemand op de bel drukt krijg ik op alle HA devices een pop-up met een live feed van de camera en word er een snapshot lokaal opgeslagen die ik op m’n Dashboard van HA laat weergeven en word de dong afgespeeld op mijn Google home en word een notificatie verstuurd naar onze telefoons en op m’n LG tv 👌
Hi robertjan12,

Hoe heb je de beldruk in HA gekregen zonder rfx? Ik ben benieuwd, wil dit ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertjan12
Wes180 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Hi robertjan12,

Hoe heb je de beldruk in HA gekregen zonder rfx? Ik ben benieuwd, wil dit ook graag.
Zorgen dat je je bel toevoegt in Tuya en dan in tuya IoT naast de bel ook virtuele aan/uit schakelaar aanmaken en dan word deze ook beschikbaar in de Tuya app en in de Tuya app kun je weer een automation aanmaken via het kopje Smart dat als er op de bel gedrukt word de schakelaar naar “aan” gaat. Deze schakelaar word automatisch door HA herkend en dan kun je op basis van deze schakelaar weer een automation maken in HA.

Vergeet niet in je HA automation als laatste stap weer je schakelaar terug te zetten naar “uit” 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqmcTlwUiA6C03BTI2hNaVhV86o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEDSuhLJatnWdl3S9E1ewUya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes180
  • Laatst online: 22-08-2022
Bedankt, dit werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Virtuele schakelaars... hmmm ... ik heb nu een 'echte' aan/uit schakelaar er voor opgeofferd. Werkt deze overigens een beetje vlot (de virtuele)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
NL_NaToR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
Virtuele schakelaars... hmmm ... ik heb nu een 'echte' aan/uit schakelaar er voor opgeofferd. Werkt deze overigens een beetje vlot (de virtuele)?
Ja super snel! Amper een vertraging op, enige wat er nu nog bij mij niet helemaal lekker loopt is de dong van de bel op Google home afspelen, het werkt wel maar door zit wel een seconde of 4/5 vertraging in wat me irriteert. Lijkt wel of Google home in een soort van slaap stand gaat want voordat die de dong afspeelt hoor je eerst een soort van opstart geluid en dan pas speelt die hem af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

robertjan12 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Zorgen dat je je bel toevoegt in Tuya en dan in tuya IoT naast de bel ook virtuele aan/uit schakelaar aanmaken
Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen hoe dit werkt, ik heb wel een Tuya IoT account, maar verder dan dat kom ik niet. Ik heb echt geen idee waar ik mijn bel dan zou kunnen toevoegen en hoe ik zo'n virtuele schakelaar aan zou kunnen maken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertjan12
Metalfreak schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen hoe dit werkt, ik heb wel een Tuya IoT account, maar verder dan dat kom ik niet. Ik heb echt geen idee waar ik mijn bel dan zou kunnen toevoegen en hoe ik zo'n virtuele schakelaar aan zou kunnen maken.
ga het proberen kort uit te leggen. om te beginnen gebruik je de LSC app zelf niet!, als je dat wel hebt dan eerst die verwijderen en de camera resetten en configureren in de Tuya App.

dan.. als je een account hebt in https://iot.tuya.com/ en ingelogd bent ga je links in het menu naar Cloud en dan maar je op deze pagina een nieuw project aan, Naar het doorlopen van de wizzard geneerd dit project een "Access ID/Client ID" en "Access Secret/Client Secret". Deze heb je nodig om de Tuya app in HA te configurerend.

Voordat je HA gaat configuren moet je eerst de deurbel in je project toevoegen, dit kun je doen als je je project opent naar het kopje "devices" gaan en dan klikken op "Link Tuya App Account" de deurbel komt dan automatisch als device in je cloud project en het mooie is dat tuya wel de bel knop herkend!

nu kun je tuya configuren in HA en zul je zien dat de deurbel ook netjes in HA beschikbaar is, jammer hieraan alleen is dat die blijkbaar de knop dus niet als sensor herkent in HA. Maaarrr... de knop is wel als sensor beschikbaar in de Tuya app en in de Tuya app kun je ook automations maken. Nu komt het kleine trucje wat ik heb gedaan en dat is een nieuw device toevoegen aan je cloud project en dan kiezen voor "virtual device" en dan een simpelle aan/uit schakelaar toevoegen. Deze schakelaar word dan ook herkend in je Tuya app en op dan heb je dus je doorbel en een schakelaar in de tuya app waarmee je dus een automation kunt maken in de tuya app. Dus als iemand op de bel drukt dat de virtuele schakelaar op "aan" gaat. Deze schakelaar word ook herkend in automatisch toegevoegd in HA!! en daarmee kun je dus weer een automation maken in HA :D

hoop dat het een beetje duidelijk is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

robertjan12 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

ga het proberen kort uit te leggen. om te beginnen gebruik je de LSC app zelf niet!, als je dat wel hebt dan eerst die verwijderen en de camera resetten en configureren in de Tuya App.

dan.. als je een account hebt in https://iot.tuya.com/ en ingelogd bent ga je links in het menu naar Cloud en dan maar je op deze pagina een nieuw project aan, Naar het doorlopen van de wizzard geneerd dit project een "Access ID/Client ID" en "Access Secret/Client Secret". Deze heb je nodig om de Tuya app in HA te configurerend.

Voordat je HA gaat configuren moet je eerst de deurbel in je project toevoegen, dit kun je doen als je je project opent naar het kopje "devices" gaan en dan klikken op "Link Tuya App Account" de deurbel komt dan automatisch als device in je cloud project en het mooie is dat tuya wel de bel knop herkend!

nu kun je tuya configuren in HA en zul je zien dat de deurbel ook netjes in HA beschikbaar is, jammer hieraan alleen is dat die blijkbaar de knop dus niet als sensor herkent in HA. Maaarrr... de knop is wel als sensor beschikbaar in de Tuya app en in de Tuya app kun je ook automations maken. Nu komt het kleine trucje wat ik heb gedaan en dat is een nieuw device toevoegen aan je cloud project en dan kiezen voor "virtual device" en dan een simpelle aan/uit schakelaar toevoegen. Deze schakelaar word dan ook herkend in je Tuya app en op dan heb je dus je doorbel en een schakelaar in de tuya app waarmee je dus een automation kunt maken in de tuya app. Dus als iemand op de bel drukt dat de virtuele schakelaar op "aan" gaat. Deze schakelaar word ook herkend in automatisch toegevoegd in HA!! en daarmee kun je dus weer een automation maken in HA :D

toon volledige bericht
Thanks, blijkbaar had ik dus wel al een keer mijn Tuya app gekoppeld en was er ook al een project voor HA. Alleen dat laatste stukje moet ik dus nog een keer gaan doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krism75
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-04 08:56
Voor de geinteresseerden, Reolink heeft net een smart deurbel gelanceerd met toch wel interessante specs
https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02-2024
Ook ik gebruik al enige jaren de Tuya producten. Ik heb destijds de camera's teruggebracht naar Action omdat de firmwares en/of hardware echt problemen hadden. De nieuwe camera's zijn iets beter maar de firmware is nog steeds teleurstellend en ze gebruiken voor de camera's blijkbaar embedded tuya software van januari 2021.

Even een vraagje over de app; aangezien ik nu drie apps gebruik die eigenlijk gewoon een rebranded versie is van de hoofdapp.

Nu dacht ik ergens te hebben gelezen dat de Tuya app zeer privacy onvriendelijk is, en zij een aangepaste versie hebben moeten maken om te voldoen aan de Europese wetgeving. Dit zou dan bijvoorbeeld de LSC app moeten zijn, maar in hoeverre zijn die apps up-to-date?

En hoe zit het met streamen? Want er wordt gezegd dat alle live weergaven gestreamd worden via servers, hoe weet je welke app via welk continent streamt?

Kortgezegd; wat is de beste en meest stabiele app om te gebruiken voor de Tuya camera's, deurbellen, etc.

Alvast mijn dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 17:10
Ik heb deze deurbel gisteren ook gekocht.
Integreert goed met Home Assistant, met dank aan @robertjan12 voor de uitleg. Ik heb zelf een 2-gang virtuele switch aangemaakt: 1 knop wordt geactiveerd bij aanbellen, en de andere bij beweging. Aan de hand hiervan heb ik een automation gemaakt, welke video opneemt bij beweging en opslaat in een folder. Ik heb er gelijk een Node-Red flow bij gemaakt welke video's ouder dan een week verwijdert.

Ik had nog wat problemen met Onvif aan de praat krijgen. De truc bij mij was het wijzigen van het standaard wachtwoord. Hierna kon ik deze makkelijk toevoegen aan Home Assistant. Tevens heb ik de optie 'Preload stream' aangezet, zodat de stream instant geopend wordt en ook opgenomen wordt. Heb de automation zo ingesteld dat deze 10 seconden voorafgaand aan de beweging er begonnen wordt met opnemen.

Al met al ben ik er blij mee; doet precies wat ik wil en dat voor 30 euro :)

Flickr

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
krism75 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:29:
Voor de geinteresseerden, Reolink heeft net een smart deurbel gelanceerd met toch wel interessante specs
https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/
Heb deze in pre order staan ter vervanging van mijn bestaande Hikvision deurbel. Een PoE deurbel, 2K resolutie MET chime voor 100 euro, zeer mooi! Ik heb al veel ervaring met Reolink IP cams, is echt een merk waar ik 100% achter sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xanthine schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Heb deze in pre order staan ter vervanging van mijn bestaande Hikvision deurbel. Een PoE deurbel, 2K resolutie MET chime voor 100 euro, zeer mooi! Ik heb al veel ervaring met Reolink IP cams, is echt een merk waar ik 100% achter sta.
Hangen die ipcams buiten? Bij mij gaat het allemaal vrij snel kapot als het in weer en wind hangt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
Marzman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Hangen die ipcams buiten? Bij mij gaat het allemaal vrij snel kapot als het in weer en wind hangt.
Al mijn cams hangen buiten, maar wel beschut. Buiten 1 cam die hangt letterlijk in een boom, werkt al anderhalf jaar prima. Wel heb ik de connectoren in een waterdichte doos gestoken, maar de camera zelf doet het goed in weer/wind/sneeuw. Het is de RLC-410. Ik heb vandaag nog contact gehad met Reolink HQ en ze hebben eindelijk zwarte modellen. Eerst beginnen ze met de 510A, 810A en Argus, en ik heb ook gevraagd naar de 520 en 820 domes in het zwart.

edit: ik heb trouwens geen band met Reolink, ik ben een gewone gebruiker maar ken wel de juiste mensen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Xanthine op 26-08-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb twee verschillende wifi-bellen gehad, een heeft het iets minder dan een jaar uitgehouden en een andere die wel als waterdicht geadverteerd werd drie maanden. Vandaar de vraag :)

Ik wil het op zich wel weer een keertje proberen, maar dan zou ik er een dakje boven moeten maken ipv dat hij open en bloot tegen de garagemuur hangt. Met die Action deurbel maakt het met kosten nog niet zo veel uit, maar een bel moet gewoon een aantal jaar mee gaan (er zitten al genoeg gaten in die muur na 50 jaar :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
Marzman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:51:
Ik heb twee verschillende wifi-bellen gehad, een heeft het iets minder dan een jaar uitgehouden en een andere die wel als waterdicht geadverteerd werd drie maanden. Vandaar de vraag :)

Ik wil het op zich wel weer een keertje proberen, maar dan zou ik er een dakje boven moeten maken ipv dat hij open en bloot tegen de garagemuur hangt. Met die Action deurbel maakt het met kosten nog niet zo veel uit, maar een bel moet gewoon een aantal jaar mee gaan (er zitten al genoeg gaten in die muur na 50 jaar :p )
Ik heb momenteel een Hikvision deurbel van 170 euro, die doet het ook goed, maar heeft geen mogelijk om een chime te koppelen. Die gaat de verkoop in, en er komt de Reolink in de plaats. Ik denk als je goedkoper als dat gaat, dat de verwachtingen niet te hoog mogen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 12:36
Is de apart verkrijgbare gong nog te koop bij de action? Hier in Helmond niet iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 17:21
buakaw schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:20:
Is de apart verkrijgbare gong nog te koop bij de action? Hier in Helmond niet iig..
Ben er ook al een tijd naar op zoek maar niet meer te vinden (Vlissingen,Middelburg)bij de action, ook niet meer te vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:50
jcdvd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Ben er ook al een tijd naar op zoek maar niet meer te vinden (Vlissingen,Middelburg)bij de action, ook niet meer te vinden op hun site.
In België ligt die nog gewoon in de rekken. Heb ze zaterdag nog vast gehad

• Ruudjo84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
Alles lukt, behalve de qr code krijgt ie niet geregistreerd. Van alles geprobeerd, scherm fel, draaien, op zn kop ,kantelen. Zelfs met de tel van mn vrouw geprobeerd, zelfde resultaat. Hij blijft zoeken maar die qr code, terwijl ik hem ervoor hou op verschillende afstanden. Zou het kunnen dat cameralens t gwn niet meer doet ofzo? Wel de folie eraf gehaald natuurlijk. Morgen maar ruilen hopend op beter resultaat.. Iemand verder nog ideeën? Ben ten einde raad, heel de avond mee bezig geweest.. Bij collega lukte het wel meteen uiteraard.. oja ook gwn op 2,4 ghz wifi natuurlijk, dus niet de 5g wifi versie geprobeerd zoals beschreven. Wel positief is dat ik hem op mn bestaande draadjes aan de deurbel kon sluiten. Wel met adapter geprobeerd, maar zelfde resultaat.

Mvg Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dinsterzz92 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Klopt hier in Turnhout ligt die ook nog in de winkel (voor wie in omgeving Tilburg woont :p ).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 15:36
Ruudjo84 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:54:
Alles lukt, behalve de qr code krijgt ie niet geregistreerd. Van alles geprobeerd, scherm fel, draaien, op zn kop ,kantelen. Zelfs met de tel van mn vrouw geprobeerd, zelfde resultaat. Hij blijft zoeken maar die qr code, terwijl ik hem ervoor hou op verschillende afstanden. Zou het kunnen dat cameralens t gwn niet meer doet ofzo? Wel de folie eraf gehaald natuurlijk. Morgen maar ruilen hopend op beter resultaat.. Iemand verder nog ideeën? Ben ten einde raad, heel de avond mee bezig geweest.. Bij collega lukte het wel meteen uiteraard.. oja ook gwn op 2,4 ghz wifi natuurlijk, dus niet de 5g wifi versie geprobeerd zoals beschreven. Wel positief is dat ik hem op mn bestaande draadjes aan de deurbel kon sluiten. Wel met adapter geprobeerd, maar zelfde resultaat.

Mvg Ruud
Wellicht ten overvloede, maar probeer de bel even te resetten via het reset-knopje, te bereiken met een klein pinnetje of naaldje. 5-10 seconden ingedrukt houden totdat je de bel een paar geluidjes hoort maken en de ring begint te knipperen. Nog even wachten, en dan opnieuw de QR code proberen. Het kan soms even zoeken zijn, maar je kunt hem het beste aan de adapter binnenshuis (ergens met weinig tegenlicht) even syncen, en daarna loskoppelen en buiten monteren.

Let wel op of je bestaande beltrafo 12v kan leveren. Hier heb ik zelf een volledige dag aan kunnen besteden; op 8v gaat de bel namelijk wel gewoon aan, en (zodra gesynced) krijg je ook beeld als je in de app inlogt, maar zodra er iemand aanbelt dan valt de bel volledig uit en start hij opnieuw op. Ik had in eerste instantie niet door dat dit aan het geleverde voltage lag, en was dus bezig met zoeken naar issues met de app, de firmware, de draadloze verbinding, etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Ik heb net de bel aangesloten, maar als ik nu op de bel druk dan geeft de bel geen ding dong geluid meer. Ik krijg wel netjes op mijn mobiel een seintje en zie gewoon beeld. Het is aangesloten via de meegeleverde stekker. Is er een instelling om het geluidje uit / aan te zetten? Ik zie het namelijk niet in de LSC app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
Seroth schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:54:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar probeer de bel even te resetten via het reset-knopje, te bereiken met een klein pinnetje of naaldje. 5-10 seconden ingedrukt houden totdat je de bel een paar geluidjes hoort maken en de ring begint te knipperen. Nog even wachten, en dan opnieuw de QR code proberen. Het kan soms even zoeken zijn, maar je kunt hem het beste aan de adapter binnenshuis (ergens met weinig tegenlicht) even syncen, en daarna loskoppelen en buiten monteren.

Let wel op of je bestaande beltrafo 12v kan leveren. Hier heb ik zelf een volledige dag aan kunnen besteden; op 8v gaat de bel namelijk wel gewoon aan, en (zodra gesynced) krijg je ook beeld als je in de app inlogt, maar zodra er iemand aanbelt dan valt de bel volledig uit en start hij opnieuw op. Ik had in eerste instantie niet door dat dit aan het geleverde voltage lag, en was dus bezig met zoeken naar issues met de app, de firmware, de draadloze verbinding, etc. 8)7
Wss was de camera nio, omgeruild en nu doet hij het prima, op de bestaande draadjes:) Kan ik de draadjes van de bestaande bel er bij in stoppen in de meterkast, dan hoef ik geen losse gong te halen? Wel bad dat ze die niet meer verkopen bij de action. Lijkt me logisch dat je de bel ook fysiek wil horen toch?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHLqexlLKRB3unfyoIcyIHDYvaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0q0tuBv9QvZwfclR4MzK7cp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Ruudjo84 op 02-09-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
Dinsterzz92 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Was paar dagen in de Ardennen, ben in Malmedy en Spa in de action geweest, helaas geen bel meer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:50
jcdvd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:02:
[...]

Was paar dagen in de Ardennen, ben in Malmedy en Spa in de action geweest, helaas geen bel meer te vinden
Helaas hebben ze daar nog maar net lopend water ontdekt. Ik ga morgen hier even naar de winkel. Wil ze gerust opkopen en leveren aan jullie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
Dinsterzz92 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:37:
[...]

Helaas hebben ze daar nog maar net lopend water ontdekt. Ik ga morgen hier even naar de winkel. Wil ze gerust opkopen en leveren aan jullie :p
Dank je voor je aanbod, maar dan zullen ze ook verzonden moeten worden en dat loont niet tegen de aanschaf prijs vind ik. De verzendkosten zijn meer dan de bel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-04 14:10
Ik heb de tip die eerder genoemd werd (virtuele switch toevoegen aan Tuya en daarmee schakelen) toegepast.
Dit werkte 4 dagen prima.

Ineens zie ik dat als er op de deurbel gedrukt wordt de virtuele switch niet meer wisselt van stand?? Zijn er meer mensen met die probleem?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
robertjan12 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

toon volledige bericht
Kan je aangeven welk virtual device je hebt toegevoegd, dus wat staat er onder "product". Ik heb hier nu SS02S smart light switch staan en als Asset On/Off maar ik zie deze virtual device niet terug komen in de LSC app.

Edit: Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:35
Iemand een idee hoe ik de Marmitek chime weer kan ontkoppelen?

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
Sinds een paar dagen geen melding meer als er iemand aanbeld. In mijn startscherm van mn telefoon. De instellingen staan exact hetzelfde als voorheen. Wel krijg ik nu iedere keer het belscherm als er iemand aanbeld. Maar een notificatie niet meer helaas. Is dit misschien na een update bij meerdere mensen? Instellingen op de foto kreeg ik altijd mooi notificatie, behalve bij iedere beweging. Wat voor mij ook niet hoeft Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMDnfslQpjl4rafMcCeA2SpnP14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJkjVaMooeB6siqFIiMeJBvV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Mediacj schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Hoe oud is jouw deurbel?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
toon volledige bericht
Hoe heb je dit opgelost?

Met mijn oude bel kreeg ik een PT2262 device in HA en met een nieuwe bel krijg ik alleen events, de bel blijft maar afgaan. Er komen continue events binnen die de bel triggeren, er zit geen unieke code oid tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
vanputten80 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Hoe heb je dit opgelost?

Met mijn oude bel kreeg ik een PT2262 device in HA en met een nieuwe bel krijg ik alleen events, de bel blijft maar afgaan. Er komen continue events binnen die de bel triggeren, er zit geen unieke code oid tussen.
Niet ik heb geen unieke code/string kunnen herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Mediacj schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Niet ik heb geen unieke code/string kunnen herleiden.
Ik heb voor 433mhz een rfxcom. Wat ik nog ga proberen is de laatste firmware laden, misschien dat hij dan wel het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 16:52
robertjan12 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Zorgen dat je je bel toevoegt in Tuya en dan in tuya IoT naast de bel ook virtuele aan/uit schakelaar aanmaken en dan word deze ook beschikbaar in de Tuya app en in de Tuya app kun je weer een automation aanmaken via het kopje Smart dat als er op de bel gedrukt word de schakelaar naar “aan” gaat. Deze schakelaar word automatisch door HA herkend en dan kun je op basis van deze schakelaar weer een automation maken in HA.

Vergeet niet in je HA automation als laatste stap weer je schakelaar terug te zetten naar “uit” 😉

[Afbeelding]
Moet je niet betalen voor de Tuya IoT platform? Mijn integratie is wegvallen omdat de trial verlopen is. Doe i hier iets verkeerd?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
8)

[ Voor 100% gewijzigd door oertje op 09-11-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 08:14
Iemand deze al gehaald is een andere dan in de fysieke winkiel
https://shop.action.com/n...mart-connect-videodeurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenn99
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 16:17
Is er een makkelijke manier om de opgenomen video files van de SD kaart te converteren naar een bruikbaar formaat?
Er is in de afgelopen 3 dagen iemand tegen mijn auto aan gereden en ik heb weinig zin om 72 uur aan beeld materiaal op 1x speed te bekijken, mijn action deurbel staat op continuous record dus dat is heel veel materiaal. xD

De schade zit aan de verkeerde kant dus op de beelden kan ik het niet makkelijk terug vinden.

Ik zag op internet dat er wel enkele apps zijn die de data mogelijk kunnen downloaden (CMS Client of Yoosee?)
Maar die kreeg ik zelf niet aan de praat.

Ik ben niet echt heel erg thuis in het hele smarthome gebeuren, ik heb alles gewoon aan de LSC app hangen.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
xenn99 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:03:
Is er een makkelijke manier om de opgenomen video files van de SD kaart te converteren naar een bruikbaar formaat?
Er is in de afgelopen 3 dagen iemand tegen mijn auto aan gereden en ik heb weinig zin om 72 uur aan beeld materiaal op 1x speed te bekijken, mijn action deurbel staat op continuous record dus dat is heel veel materiaal. xD

De schade zit aan de verkeerde kant dus op de beelden kan ik het niet makkelijk terug vinden.

Ik zag op internet dat er wel enkele apps zijn die de data mogelijk kunnen downloaden (CMS Client of Yoosee?)
Maar die kreeg ik zelf niet aan de praat.

Ik ben niet echt heel erg thuis in het hele smarthome gebeuren, ik heb alles gewoon aan de LSC app hangen.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
De app openen van Tuya video laden dan afspelen, dan kun je het tijdsbestek zoeken in de tijd balk daarna als je dat hebt kun je op de knop opnemen drukken en dan net zo lang opnemen tot je al het beeld hebt daarna slaat ie het op in je fotoalbum daarna kijk je daar en dan kun je delen en is het een mp4 bestand.
Als je als allereerste gaat naar onderin in "mijn huis" drukt op profiel druk op berichten druk op motion detection dan openen alle alarmen in foto's met tijd erbij scroll dat door dan heb je de tijd als je iets herkend en doet daarna het bovenstaande van opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oAktUxhFpl__e-x0xmMk36icHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgNKoRFKwLVi234Mb0BxPytt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
voorbeeld

[ Voor 92% gewijzigd door oertje op 03-12-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
vanputten80 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Ik heb voor 433mhz een rfxcom. Wat ik nog ga proberen is de laatste firmware laden, misschien dat hij dan wel het doet.
Heeft iemand een tip hoe ik deze deurbel kan verbinden met HA? Wil via HA de bel laten klinken en een foto sturen via Telegram (wat de oude bel al doet).
Het lukte mij met een oudere versie bel via rfxcom maar dat kan niet met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 11:46
Ik gebruikte eerst de IOT omgeving van Tuya om een signaal te krijgen wanneer er op de knop werd gedrukt maar dat was niet stabiel of betrouwbaar met HA. Volgens mij kost dat ook geld nadat de trial is afgelopen op het IOT platform.

Heb nu een Sonoff RF Bridge geflashed voor ESPHome en die vangt een RF signaal op van de camera wanneer er aangebeld wordt. De bridge stuurt een message via MQTT en Node-Red in HA leest deze uit en die voert mijn verdere acties uit zoals een Telegram bericht met een video van de oprit camera en een HA notificatie op de telefoons van het gezin en speelt nog een geluids clip af op diverse Sonos-en in het huis.

De deurbel ondersteunt ONVIF dus die kan je in HA koppelen en vanaf daar een actie maken mee maken. Ik gebruik het zelf niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Ik kijk meestal even snel via de Tuya app naar het screenshot van wie er aan de deur stond samen met het videotje van mijn oprit camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb een RFX antenne en wat mij opvalt is dat er geen uniek event wordt gestuurd zodra iemand de bel indrukt.

Op welke manier haal jij het juiste event eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
@vanputten80 -> wat ik zelf doe is in de Tuya app een smart schakelaar van uit naar aan laten switchen zodra er gebeld wordt. Die actie kan HA wel zien, vanuit daar heb ik enkele acties gedefineerd om geluid via Google Home te sturen en via telegram een foto en video'tje van 3 seconde te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
NL_NaToR schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:41:
@vanputten80 -> wat ik zelf doe is in de Tuya app een smart schakelaar van uit naar aan laten switchen zodra er gebeld wordt. Die actie kan HA wel zien, vanuit daar heb ik enkele acties gedefineerd om geluid via Google Home te sturen en via telegram een foto en video'tje van 3 seconde te maken.
Volg je daarbij ook deze stappen: https://www.home-assistant.io/integrations/tuya/

Wel jammer dat het niet meer zo 'makkelijk' kan zoals bij de oude versie bel. Recent aangekochte bel heeft een firmware versie van 5.2.2 en deze is niet aan te passen met de guino/BazzDoorbell hack en zo geen MQTT (of bruikbare 433code).

Edit: Sorry, had even goed moet lezen in dit topic. Ik ga verder op onderzoek uit.

[ Voor 10% gewijzigd door vanputten80 op 07-12-2022 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
Het is en blijft een lastige natuurlijk @vanputten80 ! Ik heb nog een deurbel van de oude generatie, leuke prijs was het... tot dat je achter de nadelen komt van wat je er (maar) mee kan. Met omwegen natuurlijk goed operationeel te maken. Maar zodra HA uit staat valt wel mijn bel uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 16:50
Hier ben ik ook benieuwd naar. iemand ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-04 22:11
Steefmeister schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:20:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. iemand ervaringen ?
Is dit de opvolger van die in de winkels liggen of is dit een andere lijn?

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:34
Geen idee maar ik heb hem nu twee dagen hangen. Werkt naar mijn mening beter dan het oude model. Sowieso de deurgong erbij is heel handig. Lijkt ook sneller te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-05 19:21

Roi

Heb hem vandaag opgehangen dus kan er nog niet veel over zeggen. Maar.. ik krijg de hele tijd meldingen dat er beweging is gedetecteerd terwijl er niemand voorbij loopt! Zeer storend! Dacht het te hebben verholpen door 'PIR-schakelaar' naar Laag te zetten maar alsnog krijg ik melden. Moet het dus op 'Dicht' zetten maar daarmee verlies je juist een belangrijk element voor zo'n camera deurbel. Zit er daarom ook aan te denken om het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrneH
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Deed het een tijdje goed, maar volgens mij door de kou van vannacht is de batterij helemaal leeg. Anderen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Roi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:29:
Heb hem vandaag opgehangen dus kan er nog niet veel over zeggen. Maar.. ik krijg de hele tijd meldingen dat er beweging is gedetecteerd terwijl er niemand voorbij loopt! Zeer storend! Dacht het te hebben verholpen door 'PIR-schakelaar' naar Laag te zetten maar alsnog krijg ik melden. Moet het dus op 'Dicht' zetten maar daarmee verlies je juist een belangrijk element voor zo'n camera deurbel. Zit er daarom ook aan te denken om het terug te sturen.
In de zomer komen muggen af op de IR straling denk ik en gaan ze voor de sensor vliegen. In de winter gaat de bewegingssensor bij me ook steeds af door de vele regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 21:25
Ik heb de nieuwe action video deurbel. Hierin heb ik een micro sd kaartje gestopt, zodat ik de beelden op kan slaan, echter filmt de bel niet continue. Weet iemand waar ik dat kan instellen in de app? Gezocht maar helaas niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bk1992
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-02 08:50
Doekje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:59:
Ik heb de nieuwe action video deurbel. Hierin heb ik een micro sd kaartje gestopt, zodat ik de beelden op kan slaan, echter filmt de bel niet continue. Weet iemand waar ik dat kan instellen in de app? Gezocht maar helaas niet kunnen vinden.
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad, continu opnemen lijkt niet mogelijk, alleen op basis van de bel en bewegingssensor start de opname. Daarnaast is het alleen mogelijk op basis van de bewegingssensor je smart-apparatuur aan te sturen en niet op basis van de bel zelf, en aangezien de bewegingssensor op elke zonnestraal reageert is die onbruikbaar. Ik heb hem nu 1 week hangen en de batterij zit op 30%. Al met al dus niet tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-05 19:21

Roi

yrneH schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:29:
Deed het een tijdje goed, maar volgens mij door de kou van vannacht is de batterij helemaal leeg. Anderen hier last van gehad?
Hangt hier bij mij sinds 18 januari en zit nu op 70%. In vergelijking met mijn vorige (goedkope) bel gaat dit wel echt veel sneller leeg, maar het is ook niet heel slecht. Hoop wel dat de batterij niet gaat verslechteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevri
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 10:21
Il heb hem 7 -02-23 opgehangen met wisselend gedrag, maar wat me het meeste stoort is savonds alarm beelden van langslopende personen een onherkenbare overbelichte witte vlek is. Is de ir niet te dimmen of uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Cevri schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:21:
Il heb hem 7 -02-23 opgehangen met wisselend gedrag, maar wat me het meeste stoort is savonds alarm beelden van langslopende personen een onherkenbare overbelichte witte vlek is. Is de ir niet te dimmen of uit te zetten?
Ik heb dan weliswaar de "oude" uitvoering maar misschien dat het ook op de nieuwe werkt: ik heb de nachtzicht modus uitgezet zodat de beelden gewoon in kleur worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt.

Ik heb een Action deurbel. Niet te koppelen aan HA via rfxcom omdat er geen uniek event is.
Vorige week heb ik een AliExpress gong (genoemd in dit topic ) gekoppeld en werkt prima. Bij 1x drukken , 1x bellen.
Hoe kan het dat de gong wel een uniek event kan ontvangen en mijn HA niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:35
De laatste maanden werkt de chime niet altijd als er op de bel gedrukt wordt.
Vaak werkt het de tweede keer wel.

Iemand ervaring mee?

Huidige Pc

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste