Seroth schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:13:
Gisteren ook maar eens de LSC Action bel aangeschaft onder het motto; voor die prijs kun je het allicht 'ns proberen.
Maar softwarematig is het echt knudde. Bel aangesloten op de Trafo, staat aan. LSC app geprobeerd maar weer verwijderd. Tuya app gedownload en alles is nu aangesloten en gesynced. Bel zit op FW v4.0.7
Ik heb Ziggo Smartwifi pods, eentje bij de voordeur opgehangen en de bel heeft constant >90% signal strength.
De videostream werkt perfect - ik kan hem via de Tuya app openen of via de
ipc-eu.ismartlife.me pagina en dit gebeurt meestal binnen luttele seconden, 1-3 sec max.
Niks aan het handje zou je dan denken toch? Maar hier komt het issue; alles werkt goed TOTDAT iemand aanbelt.
Op het moment dat er aangebeld wordt en ik de call accepteer op mijn Android Smartphone, blijft de app hangen op "Establishing encrypted connection". Na een aantal tientallen seconden faalt deze connectiepoging. Soms bij een "retry" geeft hij enige tijd later dan wel beeld - maar over het algemeen dus véél te laat als er iemand voor de deur staat te wachten.
Het opnemen met beeld, en eventueel kunnen spreken via de deurbel is op deze manier dus volledig onbruikbaar.
Ik heb de bel op een andere (oude) router geprobeerd aan te sluiten (WNDR3800) zonder noemenswaardig verschil, ik heb van mijn Ziggo Connect Box het 2.4ghz wifi wachtwoord aangepast (zonder speciale tekens; dit bleek een issue te zijn voor de PTZ cam die ik ook nog had gehaald), maar niks mag baten.
Bel gereset, opnieuw op het netwerk aangesloten, opnieuw gesynced in de app, maar niks maakt ook maar énig verschil.
De videostream werkt perfect en binnen enkele seconden, TENZIJ er iemand aanbelt. Dan weigert hij het gewoon te doen. De weinige troubleshoot-stappen die her en der op het internet te vinden zijn, heb ik ook gevolgd. De app sluiten en opnieuw openen. De app een force stop geven en de cache verwijderen. De mobiele telefoon opnieuw opstarten. Maar helaas, de werking blijft exact hetzelfde.
Iemand hetzelfde euvel meegemaakt? Ik heb dit topic doorzocht op "failed to establish encrypted connection" maar ik kreeg geen hits. Het topic is 28 pagina's lang, dus mijn excuses dit probleem al eens besproken is en ik het gemist heb.
**Edit** In de tussentijd de smartbel in de DMZ gezet in het ziggo modem, om uit te sluiten dat het een issue is met de poorten. Zelfs dat mag niet baten.
De chime (ook die van de Action) doet het overigens ook iedere keer maar 1 of 2 maal, en houdt er dan mee op. Dan moet ik weer 10+ connectiepogingen doen alvorens hij weer wil syncen en het dan nogmaals hooguit 1 of 2 keer doet.
**Edit 2** Zucht, kreun, steun....het was dus m'n eigen stomme fout. Niet goed gekeken naar de voltages van de reeds aanwezige beltrafo. Blijkt dat deze maar tot 8v geeft, en klaarblijkelijk heeft de LSC/Tuya Doorbell 12v nodig. Hierdoor viel hij iedere keer even zéér kortstondig uit, op het moment dat iemand op de belknop drukte. Daarom deed de chime het dus ook niet.
Draadjes van de beltrafo in de meterkast doorgeknipt en aan de meegeleverde 12v adapter vastgemaakt et voila - alles werkt 100% naar behoren.
Dat stommiteitje heeft me dus anderhalve dag werk gekost. Maar goed, ik laat mijn domheid hier staan i.p.v. de post te editen; mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is hier dus de oplossing.
TL;DR de beltrafo leverde maar 8v i.p.v. 12v. Meeveleverde adapter nu in gebruik, alles werkt naar behoren