Ben weer current gen xboxert!
Helaas wel 'maar' een series s, had denk ik behalve het fysieke formaat op alle vlakken liever een x gehaald maar
- budget....was eigenlijk pas van plan om volgend jaar een current gen console te halen en dit jaar voor een pc te gaan, gezien je amper parts kan krijgen dat nu uitgesteld maar wil dat wel graag later dit jaar doen, dus ja....dan moeten keuzen gemaakt worden.
- formaat, hoewel niet zo extreem als een ps5 vind ik de SX formfactor ook niet helemaal ideaal en mijn smaak.
- doel: ik heb nu in mijn gameroom bij mijn pc nog een x360 staan op een full hd scherm, die wil ik met pension doen en daar de series plaatsen, dus dan heeft 4k geen meerwaarde. De schermen zullen vast ooit vervangen worden, maar staat niet voor de hele korte termijn op den planning.
- ik vind games verzamelen leuk, maar merk dat ik niet heel veel geef om het feit om een game wel of niet fysiek in mijn kast staat, dus die discdrive kan ik wel zonder leven....helemaal met gamepass.
- schijfruimte, denk dat dit voor mij als games hoarder het grootste probleem zal zijn, al hoewel ik in mijn tv meubel ook nog een x360 en de one x heb staan.......dus de series zal dan met name gebruikt gaan worden voor games waar ik snelle laadtijden wil, of die echt enhanced zijn. ouder spul zal dan gewoon op een van de andere consoles geplaatst kunnen worden....en non series (enhanced) game kunnen natuurlijk eventueel ook nog op externe media geplaatst worden.
Dus met dit alles in het achterhoofd dan toch voor de series s gegaan en........jaaaa waar ik zowel op de one x als met de ps4 pro met altijd stoorde aan de laadtijden voelt dit weer heerlijk aan.
Daarnaast heb ik zeer veel interesse in retroarch. Gister al wel een dev account aangemaakt maar nog niet kunnen testen, maar ik verwacht hier heel veel lol mee te behalen als fan van ouwe meuk
Het enige wat ik nog nodig heb dan is een goede fightpad hoewel ik idd de dpad van de standaard controller best goed vond aanvoelen! Misschien kijken naar een brooks adapter zodat ik mijn trust mad catz x360 fight pad kan gebruiken hoewel die op een gegeven moment ook echt wel op gaat zijn natuurlijk.