Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:33
Gelukkig kon ik mij gisteren nog beheersen, want toen was het nog 50 euro :+ .
Aangeschaft, straks verder spelen dat ik wat ervaring opdoe en auto's krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

BM schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Wat ik me afvraag (en volgens mij ook al meermaals gepost heb), waarom dit bij QR nu 'ineens' een groot probleem is. Op de Xbox One konden games toch ook al suspended staan (zolang console niet echt uit ging). Ik heb daar nooit zoveel issues mee gehoord. Voor mijn gevoel is QR niet meer dan een wat hippere versie van een al jaren bestaand concept. Raar dat games daar dus kennelijk zoveel meer issues mee hebben (of raar dat ze daar dus anders mee om moeten gaan).
In suspend mode blijft de game en de netwerkverbinding actief. Dat is het grootste verschil. Met de geheugen dump die nu feitelijk plaatst vind, wordt de game echt onderbroken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Phydomir schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]

In suspend mode blijft de game en de netwerkverbinding actief. Dat is het grootste verschil. Met de geheugen dump die nu feitelijk plaatst vind, wordt de game echt onderbroken.
Ze zouden QR per game instelbaar moeten maken. Dan kan je wat games excluden. Ik quit de game altijd handmatig momenteel door de online connectieproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Engineer Stewie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Geef maar een gil als je eens online wilt spelen. Dan help ik je wel om een race te winnen :P
Ik ben er inmiddels vrij goed in geworden om mensen uit te schakelen (als ze me een keer hard gebeukt hebben of altijd zonder armor naar de finish rijden). Ik vind dat vaker nog leuker dan winnen haha...

Maar het is echt gaaf online. Mensen zijn ook echt veel aan het beuken, zeker op de drukke tijden dat veel mensen online zijn. En door de banen zie je ook regelmatig mensen vliegen en what not. De AI is wat dat betreft nog erg braaf (maar wel een goede leerschool). Verdedigend rijden was nog nooit zo lastig.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2021 13:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het er vorige week al even over gehad, maar dat streamen van de Cloud is toch wel een leuke bijkomstigheid. Ik was gisteren een hele dag bij mijn ouders en dacht, laat ik mijn controller maar eens meenemen. Kijken hoe dat werkt. En toch nog een verloren uurtje Grounded kunnen spelen. Ze hebben niet de beste wifi verbinding en down/up snelheid maar het werkte prima voor wat ik wilde doen, namelijk resources farmen voor mijn nieuwe base.

Ik zie daar wel een toekomst in. Zeker voor als streamen op IOS wordt ondersteund en ik wat meer GB'tjes te verspillen heb. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:30
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
Ik had het er vorige week al even over gehad, maar dat streamen van de Cloud is toch wel een leuke bijkomstigheid. Ik was gisteren een hele dag bij mijn ouders en dacht, laat ik mijn controller maar eens meenemen. Kijken hoe dat werkt. En toch nog een verloren uurtje Grounded kunnen spelen. Ze hebben niet de beste wifi verbinding en down/up snelheid maar het werkte prima voor wat ik wilde doen, namelijk resources farmen voor mijn nieuwe base.

Ik zie daar wel een toekomst in. Zeker voor als streamen op IOS wordt ondersteund en ik wat meer GB'tjes te verspillen heb. :)
Ja ik heb op dit moment helaas alleen IOS (of kan het op PC dan moet ik even kijken of ik mijn XSX kan laten streamen naar PC), want vandaag is de huiskamer helaas bezet. Ben wel benieuwd wat ik kan doen, zou heerlijk zijn.

Edit: Ik zie dat streamen alleen vanaf Xbone op dit moment kan. Lekker zeg... Denk dat mijn One S wat minder goed streamt dan de XsX.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorroberner op 26-01-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorroberner schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Ja ik heb op dit moment helaas alleen IOS (of kan het op PC dan moet ik even kijken of ik mijn XSX kan laten streamen naar PC), want vandaag is de huiskamer helaas bezet. Ben wel benieuwd wat ik kan doen, zou heerlijk zijn.
Je kunt sowieso streamen van xbox naar je pc. Daarvoor moet je de Xbox Game Streaming (test app) downloaden en nog iets anders. Zie ook een eerdere post van @Rivanov

Rivanov in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

Verder speelde ik even op een android telefoon van mijn werk. Niet optimale keuze, maar toch :P.

@Zorroberner
Ja, formeel wordt enkel de One gesupport met streamen naar PC, maar als je dat linkje volgt, kan dat ook met de Series S

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:52

Nogne

>.<

Zorroberner schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Edit: Ik zie dat streamen alleen vanaf Xbone op dit moment kan. Lekker zeg... Denk dat mijn One S wat minder goed streamt dan de XsX.
Streamen vanaf je eigen Xbox naar iOS werkt goed, weet alleen niet of de nieuwe controller al word ondersteund in iOS. Maar ik stream vaak zat mijn eigen Xbox naar mijn iPad.

Streamen vanaf xCloud is momenteen niet mogelijk op iOS maar Microsoft werkt aan een webbased oplossing.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:53
ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:21:
Ik vrees dat dat in samenhang met de makers van games moet gaan gebeuren. Ze moeten zorgen dat een game QR herkent, en dan bij het herstarten een nieuwe online connectie maken. Daar gaat het nu ergens niet helemaal goed. Al blijft het ook (IMO) suf dat een puur story game als ACV zo erg leunt op een online verbinding.
Ja maar het is niet alleen QR die hier last van kan hebben. Ook een in-memory game zoals de xbox one doet, zou het probleem dan moeten hebben. De game gaat immers in een bevroren stand. Dus als ik hem dan 2 dagen later opstart zit die in een totaal andere online modus en is zijn token ook niet meer geldig. Of als de netwerkverbinding een keertje uitvalt en terugkomt (wat bij QR eigenlijk ook gebeurd). Daar moet je toch op anticiperen.

Ze moeten de game gewoon zo maken dat hij bij connect problemen automatisch een re-authenticatie probeert te doen van de speler en opnieuw verbind. Dat lijken ze nu alleen te doen als het spel opstart. Want als ik het spel bevries op het main-window van het spel waarbij je moet inloggen kan het ook al fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:53
Engineer Stewie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:54:
[...]

ik had nog nooit van die game gehoord.. lijkt beetje op destruction derby, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
SunnieNL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:52:
[...]

ik had nog nooit van die game gehoord.. lijkt beetje op destruction derby, of vergis ik me?
Destruction derby/flatout achtig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:45
Ik heb mijn verwachtingen naar The Medium maar wat naar beneden gesteld. Review embargo tot een dag voor release en het is gemaakt door Bloober Team.... ik verwacht een vermakelijke game maar geen echte hoogvlieger.

Erg benieuwd naar de reviews morgen. Ook heel benieuwd hoe hij op de Series S draait. Dit gaat de eerste echte exclusive worden waar we de grote verschillen tussen de S en X kunnen gaan zien!

[ Voor 37% gewijzigd door Timothy3000 op 26-01-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:44:
Ik heb mijn verwachtingen naar The Medium maar wat naar beneden gesteld. Review embargo tot een dag voor release en het is gemaakt door Bloober Team.... ik verwacht een vermakelijke game maar geen echte hoogvlieger.

Erg benieuwd naar de reviews morgen. Ook heel benieuwd hoe hij op de Series S draait. Dit gaat de eerste echte exclusive worden waar we de grote verschillen tussen de S en X kunnen gaan zien!
Dat het gemaakt werd door Bloober team is toch niet nieuw? Dat had je al wel enige tijd mee kunnen nemen in je verwachtingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Niet echt over nagedacht of gelezen totdat ik het hier een paar dagen geleden las! Had alleen de trailer in de Xbox showcase gezien en vond die wel indrukwekkend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik verwacht gewoon een metascore tussen de 70 en 80 en een leuke game voor een uurtje of 8/10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over review embargo zegt niet heel veel he. GTA 5 dacht ik, maar sowieso RDR2 kreeg pas reviews na release.

Mocht de game toch echt uiteindelijk niet al te best zijn (slechter dat hun vorige games dus) dan hoop ik dat MS vanaf nu wel wat betere devs uitzoekt om mee te partneren. Ondanks dat ze zo super veel studio's hebben nu en straks niet meer teveel hoeven leunen op deals met andere devs is dat wel nodig. Maar beter is het gewoon een decent enough game.

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 26-01-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
Heb nog bijna 300gb (internal) vrij op mn xbox series x. Maar hij wil geen enkele game meer updaten. Free up some internal space. Nog iemand hier met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
devilsnight schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:47:
Ik moet zeggen dat MTCGame wel een irritante site is om codes te bestellen. Tot nu toe na het kopen van elke code blijft er staan dat er op bevestiging wordt gewacht. Ik krijg de gekochte code dus niet te zien.

Pas wanneer ik de chat support in ga en het ordernummer geef verschijnt de code. Slecht en super irritant.
Duurt altijd 15 - 60 minuten. Als je chat krijg je inderdaad direct maar dan gaat iemand gewoon eerst jouw code verwerken.

In het begin irriteerde het me ook maar tegenwoordig wacht ik gewoon lekker half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverspeed101 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:48:
Heb nog bijna 300gb (internal) vrij op mn xbox series x. Maar hij wil geen enkele game meer updaten. Free up some internal space. Nog iemand hier met dit probleem?
En de optie free up space ? (Games and apps -> manage)
Misschien staan er nog wat oude dlc-pakketten geinstaleerd van games die je verwijderd hebt ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silverspeed101
justifire schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
[...]

En de optie free up space ? (Games and apps -> manage)
Misschien staan er nog wat oude dlc-pakketten geinstaleerd van games die je verwijderd hebt ?
Heb de xbox series x pas een paar weken. Heb er een aantal spellen opgezet en daarna nog niks verwijderd. Er is dus geen sprake van oude dlc pakketten. Heb zojuist een game van 20gb verwijderd. 2 updates kon ik toen installeren. Bij de derde update kreeg ik weer het bericht free some internal space.

Iets gaat hier helemaal mis. De xbox series x draait gewoon op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Silverspeed101 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Heb de xbox series x pas een paar weken. Heb er een aantal spellen opgezet en daarna nog niks verwijderd. Er is dus geen sprake van oude dlc pakketten. Heb zojuist een game van 20gb verwijderd. 2 updates kon ik toen installeren. Bij de derde update kreeg ik weer het bericht free some internal space.

Iets gaat hier helemaal mis. De xbox series x draait gewoon op de laatste firmware.
Gewoon even terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maak anders eerst een backup van je spellen als je geen snelle verbinding hebt.

Daarna alles terugzetten en kijken hoe het dan gaat. Als het dan nog niet klopt, dan zou ik gewoon contact opnemen met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
Starbucks schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Gewoon even terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maak anders eerst een backup van je spellen als je geen snelle verbinding hebt.

Daarna alles terugzetten en kijken hoe het dan gaat. Als het dan nog niet klopt, dan zou ik gewoon contact opnemen met Microsoft.
Ja dat is idd een optie. Ik kijk het nog even aan en anders zet ik vh weekend weer alles terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yes, eindelijk !!! *O* oOo *O* oOo *O* oOo *O* oOo *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ik denk laat ik toch nog eens kijken hoe ver ik bij mijn laatste save in Rage 2 af zat van het punt dat ik de laatste missie kan doen. Ben wel een paar dagen aan open world objectives completen kwijt en mis misschien een paar skills maar ach, weet ik hoe het afloopt.

Misschien vraag ik er om door dan toch weer 'cute' te willen doen (maar is dat niet ook juist de lol van open world games waar je lekker overpowered in wordt)... Maar ik kwam aanvliegen met mijn mini helicopter bij de voorlaatste missie die ik overnieuw moest doen en ik denk, laat ik eens gewoon zonder landen uitstappen en een slam naar beneden doen (want de game zegt van hoe hoger je dat doet hoe krachtiger). Ik bewoog heel vreemd langzaam door de lucht, en opeens 'besluit' de game dat ik te lang aan het vallen ben en schakelt naar de 'val naar je dood' animatie en geluid (iets wat ik sowieso al flauw vind want tót dat punt kun je elke val opvangen door snel een double jump of dash te doen).

Ok, game spawnt mij weer... En waar denk je dat ie dat doet? Ja precies, daar waar ik uit mijn vehicle gestapt ben! Queue 10 keer achter mekaar dood vallen tot het me met een double jump en 2 keer dashen lukte om bovenop een gebouw te landen. Maar als die iets verder gestaan had, of ik had de skill voor een 2e dash niet gehad, dan was hier de volgende gamebreaking bug geweest.

Edit: ok, einde stelde ook niet echt veel voor... Maar goed, kan weer een game uninstallen en kijken wat we nu weer uit de gamepass schatkist op kunnen duiken :9

Edit 2: nóg een bug ontdekt! Tijdens de aftiteling heb je rechts de credits en links een soort stripverhaal van de game. Moest naar de wc dus ik denk probeer eens of je dat kunt pauzeren door het xbox menu te openen (alleen dat side menu)... De credits pauzeren, de strip loopt gewoon door, en als je weer terug naar de game gaat is hij even in de war en begint dan maar weer helemaal opnieuw. Serieus, wat een prutsers.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 26-01-2021 19:53 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wie heeft hitman 3 hier? Hij is aan het installeren bij mij. Maar ik zie dat er ook losse steden in de wachtrij staan? Hoe moet ik dit zien?

Moet ik eerst wachten totdat elk stad is geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07

ilm

Na besteld op amazon, zojuist Elex, RDR2, en Cyberpunk binnengekregen. 15 jaar sinds mijn vorige fysieke aangekochte games. Ik zie dat voor xbox one de bluray niet nodig is om te spelen maar bij de xsx wel. Is daar enige reden voor? Microsoft heeft toch alles om de licentie te controleren. Als het spel ergens anders wordt geinstalleerd kan mijn licentie gewoon ingetrokken worden.

Maar belangrijker, bij 1 bluray van Cyberpunk is er een stukje plastiek uit de binnenste ring (chipped). Pas gemerkt na installatie en 5 minuten spelen. Dus het werkt op zich wel, maar toch bang dat het ooit verder afbreekt. Erger nog, dat dit gebeurt terwijl de bluray in de xbox zit :s

Niet veel ervaring met retourneren en is ook wat rompslomp (lui). Iemand ervaring hoe dit best aan te pakken: via het automatische systeem of eerst chat en het probleem uitleggen? Stiekem hoop ik dan dat ik niets moet terugsturen en dat zij gewoon een nieuwe exemplaar sturen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ilm schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:39:
Na besteld op amazon, zojuist Elex, RDR2, en Cyberpunk binnengekregen. 15 jaar sinds mijn vorige fysieke aangekochte games. Ik zie dat voor xbox one de bluray niet nodig is om te spelen maar bij de xsx wel. Is daar enige reden voor? Microsoft heeft toch alles om de licentie te controleren. Als het spel ergens anders wordt geinstalleerd kan mijn licentie gewoon ingetrokken worden.
Hoe kom je er bij dat het schijfje op de one niet nodig zou zijn? Die is volgens mij altijd nodig tenzij je een digitale versie aanschaft.

En dat het schijfje nodig is, tja, daar mag je de mensen voor bedanken die bij de onthulling van de Xbox one zoveel herrie hebben lopen schoppen over de online vereisten. Volgens mij wouden ze precies doen wat jij voorstelt maar dan moet de console wel regelmatig online kunnen checken of de licentie nog geldig is (en niet op 5 consoles staat of zo). Je kunt het schijfje nu gewoon in een Xbox stoppen die het internet nooit ziet en hem daar spelen zonder dat de eerste Xbox zou kunnen weten dat de game elders gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15

Maar belangrijker, bij 1 bluray van Cyberpunk is er een stukje plastiek uit de binnenste ring (chipped). Pas gemerkt na installatie en 5 minuten spelen. Dus het werkt op zich wel, maar toch bang dat het ooit verder afbreekt. Erger nog, dat dit gebeurt terwijl de bluray in de xbox zit :s

Niet veel ervaring met retourneren en is ook wat rompslomp (lui). Iemand ervaring hoe dit best aan te pakken: via het automatische systeem of eerst chat en het probleem uitleggen? Stiekem hoop ik dan dat ik niets moet terugsturen en dat zij gewoon een nieuwe exemplaar sturen. :)
Klopt niet, ook bij de One heb je gewoon een schijfje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07

ilm

Ik had even (te) snel gezocht en eerst link was:
https://www.onmsft.com/ne...red-after-installing-game

Dit was waarschijnlijk onderdeel van heel de discussie waar naar je verwijst tijdens de Xbox one launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah Ben wel benieuwd! Long time waiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner

Chat, persoonlijk contact is altijd het beste. Dan krijg je vast een nieuw exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Aah Ben wel benieuwd! Long time waiting...
Even het geheugen opfrissen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pfff... Ik denk laat ik the Touryst nog eens proberen (nu wel met walkthrough, niet genoeg mijn type game om het allemaal zelf uit te vogelen)... Zit nou in de mijn diamantjes te zoeken...

OMFG!

Ik moet serieus even stoppen om mijn zenuwen wat rust te gunnen _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:37:
Pfff... Ik denk laat ik the Touryst nog eens proberen (nu wel met walkthrough, niet genoeg mijn type game om het allemaal zelf uit te vogelen)... Zit nou in de mijn diamantjes te zoeken...

OMFG!

Je zou het op het eerste gezicht zeker niet zeggen, maar het is echt een vermakelijke game :). Ik heb wel wat afgevloekt bij het surfen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:59
Farabi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:39:
Wie heeft hitman 3 hier? Hij is aan het installeren bij mij. Maar ik zie dat er ook losse steden in de wachtrij staan? Hoe moet ik dit zien?

Moet ik eerst wachten totdat elk stad is geinstalleerd?
Die steden zijn losse levels. Ik weet niet welke versie je hebt, ik gok degene met ook hitman 1 en 2 erbij en dan is ie wel even bezig. Die maps zijn vroeger als losse DLC released en om 1 of andere reden hebben ze die nu ook los erin zitten. Misschien dat ze nog de mogelijkheid geven om maps te uninstallen zodat de game wat kleiner wordt, wie weet.
Maar in principe kun je wel al eerder spelen, het hangt alleen even af van waar je wilt beginnen. Als je 1 en 2 nog niet gedaan hebt, zou ik lekker daarmee beginnen (of de prologue eigenlijk). Die oude games zijn zeker niet slecht en doorstaan de tand des tijds eigenlijk prima, plus je krijgt nog wat mee van het verhaal...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:37:

OMFG!

Heerlijke game.
Afgezien van een van de latere puzzels dan (balletje balletje)
En die highscores verslaan is bijna Souls-like :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Here we go again !

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Xbox doet het prima :)

https://www.windowscentral.com/microsoft-xbox-q2-fy21?amp

Xbox FY21 Q2 earnings are in 👇

- Microsoft gaming revenue up 51%
- Xbox content and services revenue grew 40% year-over-year
- Xbox hardware revenue grew 86% amid Xbox Series X|S launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:31:

Dit is ook echt de reden dat zij Bethesda games Xbox exclusive gaan maken, ze zouden gek zijn om dat niet te doen, want zodra een Starfield komt, laat staan TES VI gaat dat nog veel meer omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Dit is ook echt de reden dat zij Bethesda games Xbox exclusive gaan maken, ze zouden gek zijn om dat niet te doen, want zodra een Starfield komt, laat staan TES VI gaat dat nog veel meer omhoog.
Geen idee wat ze precies gaan doen, maar ook niet zo boeiend vind ik. Zolang ik al die games maar gewoon day one in Gamepass kan spelen. :P Echter de discussie dat ze wel op andere platformen moeten uitkomen om het aankoopbedrag terug te verdienen is natuurlijk vrij komisch met zulke cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Geen idee wat ze precies gaan doen, maar ook niet zo boeiend vind ik. Zolang ik al die games maar gewoon day one in Gamepass kan spelen. :P Echter de discussie dat ze wel op andere platformen moeten uitkomen om het aankoopbedrag terug te verdienen is natuurlijk vrij komisch met zulke cijfers.
Je moest eens weten hoe fanatiek sommige Xbox fans zijn hierover. Op Twitter riepen ze dat Xbox Bethesda echt exclusive moet houden, anders zien ze echt geen reden om nog bij Xbox te blijven. Xbox "geeft" dan niet genoeg om hun klanten, lol.

Zelf ben ik al jaren hardcore Xbox fan en ik zie hun gewoon graag echt weer "back in the game" komen en echt concureren met Sony, Sony speelt het spelletje ook alles behalve fijn en ik vind dat MS dat niet moet "belonen". Maar that's me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je met een Xbox de beste versie van een Bethesda game kunt spelen, hem via Gamepass kunt spelen en ws. wat eerder kunt spelen ben ik al meer dan tevreden hoor. :) Ken genoeg mensen met een PS5 die ik die games ook wel gun eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie MS nog wel wat studio’s aankopen waarbij ze niet alles exclusief maken. Ze zijn met Gamepass een richting ingeslagen waarbij het van belang is een consequente stroom aan content te leveren. Dat heb je voornamelijk in de hand als je dat met first party developers dan wel met je publisher tak kunt produceren. En als je gewoon op zo’n berg geld zit, is een aankoop financieel gezien niet heel spannend. Het is niet zo dat een dergelijk bedrag in een jaar moet worden afgeschreven. Het kan zelfs meer waard worden, als je een dergelijk bedrijf goed managed.

Kan uiteraard ook dat ze een aantal studio’s flink uitbreiden. Juist voor meerdere projecten binnen 1 studio. Zelfde als met Obsidian nu.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:12:
Als je met een Xbox de beste versie van een Bethesda game kunt spelen, hem via Gamepass kunt spelen en ws. wat eerder kunt spelen ben ik al meer dan tevreden hoor. :) Ken genoeg mensen met een PS5 die ik die games ook wel gun eigenlijk.
Ik begrijp dan alleen niet waarom een bedrijf als MS voor 7 of 8 miljard Bethesda koopt en de boel toch multiplatform houdt. Zou het dan niet beter zijn geweest om deals met Zenimax te maken om de games day one op GP te hebben? Zou een boel geld gescheeld hebben ook.

Maar we gaan het meemaken :D

En yes, het feit dat we gigantische games als Starfield, TES en Fallout day one op GP hebben is best gestoord, haha.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:21:
Ik zie MS nog wel wat studio’s aankopen waarbij ze niet alles exclusief maken. Ze zijn met Gamepass een richting ingeslagen waarbij het van belang is een consequente stroom aan content te leveren. Dat heb je voornamelijk in de hand als je dat met first party developers dan wel met je publisher tak kunt produceren. En als je gewoon op zo’n berg geld zit, is een aankoop financieel gezien niet heel spannend. Het is niet zo dat een dergelijk bedrag in een jaar moet worden afgeschreven. Het kan zelfs meer waard worden, als je een dergelijk bedrijf goed managed.
Maar ze willen juist zoveel mogelijk mensen aan de GP. Console, Android, Ios, PC, TVs bieden straks allemaal Game Pass, allemaal hun ecosystem nog. Als ze dan toch die grote Bethesda games naar PS5 zouden brengen lopen ze een hele beste lading aan potentiële GP subscribers mis. I don't know man. Tot nu toe zijn alle nieuwe studio's bezig met Xbox only games ook. Maar hey, time will tell.

[ Voor 41% gewijzigd door devilsnight op 26-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Ik begrijp dan alleen niet waarom een bedrijf als MS voor 7 of 8 miljard Bethesda koopt en de boel toch multiplatform houdt. Zou het dan niet beter zijn geweest om deals met Zenimax te maken om de games day one op GP te hebben? Zou een boel geld gescheeld hebben ook.

En yes, het feit dat we gigantische games als Starfield, TES en Fallout day one op GP hebben is best gestoord, haha.
In de eerste plaats 'moet' Microsoft content aan zich binden. Voor je het weet heeft Tencent weer een ontwikkelaar gekocht. Met Bethesda kopen ze wat zekerheid kwa content, met daarbij de wetenschap dat het Microsoft weinig kost (is met eigen vermogen betaald, dus ze verdienen er mogelijk zelfs aan).

Denk dat we zeker ook contracten met Ubisoft en andere uitgevers gaan zien, om games naar GP te brengen. Een uitgever als Ubi zal dat op alle platformen doen, van Stadia tot Geforce Now en andersom. Waarbij een Bethesda dat ws. minder breed zal doen.

Ben vooral benieuwd hoe de wereld er over een jaar of drie uit ziet. Er gaan nog flink wat miljarden verschuiven voor eigendom van content, dat is haast wel zeker.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:31
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Ms bulkt van de cash. Als ze op die 8mrd een rendement halen dat hoger is dan ze willen behalen is het toch gewoon een prima investering voor de aandeelhouders van MS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:30:
[...]

In de eerste plaats 'moet' Microsoft content aan zich binden. Voor je het weet heeft Tencent weer een ontwikkelaar gekocht. Met Bethesda kopen ze wat zekerheid kwa content, met daarbij de wetenschap dat het Microsoft weinig kost (is met eigen vermogen betaald, dus ze verdienen er mogelijk zelfs aan).

Denk dat we zeker ook contracten met Ubisoft en andere uitgevers gaan zien, om games naar GP te brengen. Een uitgever als Ubi zal dat op alle platformen doen, van Stadia tot Geforce Now en andersom. Waarbij een Bethesda dat ws. minder breed zal doen.

Ben vooral benieuwd hoe de wereld er over een jaar of drie uit ziet. Er gaan nog flink wat miljarden verschuiven voor eigendom van content, dat is haast wel zeker.
Dat is zeker waar. Satya Nadella heeft ook laten weten eind vorig jaar dat ze nog lang niet klaar zijn qua acquisities, dat grote dingen nog in de planning staan. Onlangs had een van die Xbox youtube kanalen het daar ook over. Betekent alleen maar nog meer moois op Game Pass, en het is al zo geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:31:
[...]

Ms bulkt van de cash. Als ze op die 8mrd een rendement dat hoger is dan ze willen behalen is het toch gewoon prima investering voor de aandeelhouders van MS?
Dat is het zeker weten. Heb je gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel bekende gezichten op de vlucht naar Nieuw Zeeland ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 06:51:
Veel bekende gezichten op de vlucht naar Nieuw Zeeland ! :)
Voor The Medium?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wat is review embargo? Ik vind reviewembargo zo dicht op release geen goed teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Wat is review embargo? Ik vind reviewembargo zo dicht op release geen goed teken.
Het is nog steeds voor launch toch? Wat maakt het uit of een review een week of een dag voor de launch is? Zeker in deze tijd waar digitale aankopen instant zijn (afhankelijk van je download snelheid) :) Reviews met content embargo’s zijn een stuk vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Het is nog steeds voor launch toch? Wat maakt het uit of een review een week of een dag voor de launch is? Zeker in deze tijd waar digitale aankopen instant zijn (afhankelijk van je download snelheid) :) Reviews met content embargo’s zijn een stuk vervelender.
Dat ben ik met je eens. Maar ik heb nog bijna nooit slechte reviews gezien als een embargo een week van te voren eraf gaat. Vaak zijn dan de makers gewoon overtuigd van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:31:

Ben wel blij voor Microsoft. Eerste xbox was een 360 en sindsdien zowel Sony als Microsoft consoles gehad. Maar zou dit cijfer soms niet te wijten zijn aan de slechte beschikbaarheid van de PS5? Begrijp me niet verkeerd, de Xbox is allesbehalve goed beschikbaar. Maar je kan hier en daar wel eentje bemachtigen om de 2-3 dagen.

Maar al bij al, super voor Microsoft. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
jmignolet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:13:
[...]Maar zou dit cijfer soms niet te wijten zijn aan de slechte beschikbaarheid van de PS5? Begrijp me niet verkeerd, de Xbox is allesbehalve goed beschikbaar. Maar je kan hier en daar wel eentje bemachtigen om de 2-3 dagen.[...]
Het zou me verbazen als de PS5 niet ook af en toe te bemachtigen zijn. Het enige echte verschil (iig in Nederland) is dat de PS5 veel meer pre-orders had en ze daar eerst nog doorheen moeten werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuwe update voor Wasteland 3. Ze hebben altijd leuke patchnotes:

https://www.inxile-entertainment.com/post/patch-1-3-now-live

Ze hebben eindelijk de 2 kapotte achievements gefixed. Ik was even gestopt met mijn 2e playthrough totdat ze met een fix kwamen. Echt een hele toffe game als je van een post apocalyptische setting houdt. Dus na The Medium ga ik daar denk ik mee verder. Mits er een goede guide is voor die collectibles :P Ik luister met enige regelmaat nog naar de soundtrack van de game. Die is echt top.

Verder ben ik supertrots op mijn Grounded creatie die ik de afgelopen dagen heb gemaakt :P Een heuse piratenschip!

https://tweakers.net/i/6U...6ARKMWV8.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:04:
Nieuwe update voor Wasteland 3. Ze hebben altijd leuke patchnotes:

https://www.inxile-entertainment.com/post/patch-1-3-now-live

Ze hebben eindelijk de 2 kapotte achievements gefixed. Ik was even gestopt met mijn 2e playthrough totdat ze met een fix kwamen. Echt een hele toffe game als je van een post apocalyptische setting houdt. Dus na The Medium ga ik daar denk ik mee verder. Mits er een goede guide is voor die collectibles :P Ik luister met enige regelmaat nog naar de soundtrack van de game. Die is echt top.

Verder ben ik supertrots op mijn Grounded creatie die ik de afgelopen dagen heb gemaakt :P Een heuse piratenschip!

https://tweakers.net/i/6U...6ARKMWV8.png?f=user_large
Wow, dat ziet er echt tof uit. Moet Grounded zeker weer een keer oppakken, ik was al trots met 4 normale muren. Maar als ik dit soort creaties zie dan schaam ik mij wel een beetje hoe ik mijn "huisje" heb ingericht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
Caelorum schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Het zou me verbazen als de PS5 niet ook af en toe te bemachtigen zijn. Het enige echte verschil (iig in Nederland) is dat de PS5 veel meer pre-orders had en ze daar eerst nog doorheen moeten werken.
Wel ik volg beide 'levertijden' topics en zit op Telegram en de PS5 komt enkel beschikbaar als 2dehands op Amazon en je moet bloedsnel zijn om het te krijgen. Onlangs was ie wel beschikbaar op Amazon.co.uk (maandag) maar hier ook .. Super snel zijn. Xbox is al meermaals beschikbaar geweest bij Amazon en Bol om vrij te bestellen en dit voor een klein halfuurtje met snelle levertijden.

Anyways, back on-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Je moest eens weten hoe fanatiek sommige Xbox fans zijn hierover. Op Twitter riepen ze dat Xbox Bethesda echt exclusive moet houden, anders zien ze echt geen reden om nog bij Xbox te blijven. Xbox "geeft" dan niet genoeg om hun klanten, lol.

Zelf ben ik al jaren hardcore Xbox fan en ik zie hun gewoon graag echt weer "back in the game" komen en echt concureren met Sony, Sony speelt het spelletje ook alles behalve fijn en ik vind dat MS dat niet moet "belonen". Maar that's me :)
Heel simpel:
  • Alles 1-jaar exclusiviteit voor Xbox/Xcloud/PC
  • Direct gratis te spelen via Game Pass
  • Of anders XX aanschaf
  • Na 1 jaar ook andere platforms, maar dan volle prijs die Sony graag wenst, 79 euro
  • Tegelijkertijd de aanschafprijs op Xbox naar 19 of 39 euro
Geloof me maar dat ze zo de winst maximaliseren, Xbox kopers nog altijd blij gaan zijn, en daarnaast hun inclusive kijk op gaming kunnen propageren.

Sony volgt vanzelf als ze realiseren hoe gruwelijk veel geld ze op tafel laten liggen, zeker ook als andere grote partijen zoals Apple, Facebook en Amazon zich in de strijd gaan mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Nogne schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Wow, dat ziet er echt tof uit. Moet Grounded zeker weer een keer oppakken, ik was al trots met 4 normale muren. Maar als ik dit soort creaties zie dan schaam ik mij wel een beetje hoe ik mijn "huisje" heb ingericht :p
Maar deze game is nog altijd niet Series S|X optimized? Dat vind ik echt jammer. Hij is ook maar 15GB op mijn Xbox versus 38GB op mijn PC. Hoe ziet het eruit in vergelijking met Gears Tactics? FPS?

[ Voor 5% gewijzigd door sohus op 27-01-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:15:
[...]

RDR2 en GTA V allebei kregen pas hun reviews na de launch van de game. En er waren sowieso nog meerdere games, die goed uitpakte. Dus zo'n embargo zegt weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
devilsnight schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:28:
[...]

RDR2 en GTA V allebei kregen pas hun reviews na de launch van de game. En er waren sowieso nog meerdere games, die goed uitpakte. Dus zo'n embargo zegt weinig.
Dank goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Heel simpel:
  • Direct gratis te spelen via Game Pass
  • Of anders XX aanschaf
  • Na 1 jaar ook andere platforms, maar dan volle prijs die Sony graag wenst, 79 euro
  • Tegelijkertijd de aanschafprijs op Xbox naar 19 of 39 euro
Geloof me maar dat ze zo de winst maximaliseren, Xbox kopers nog altijd blij gaan zijn, en daarnaast hun inclusive kijk op gaming kunnen propageren.

Sony volgt vanzelf als ze realiseren hoe gruwelijk veel geld ze op tafel laten liggen, zeker ook als andere grote partijen zoals Apple, Facebook en Amazon zich in de strijd gaan mengen.
Maar die hele inclusive kijk is er niet echt meer he. Ik lees dit vaker, "Xbox keeps bringing games to other systems" terwijl het echt alleen maar Minecraft is, het was niet logisch om dat ineens stop te zetten, twee Ori games naar Switch en Cuphead naar PS4. Volgens mij had Xbox daar ook niks te zeggen over.

In recentere interviews heeft Spencer gezegd dat games naar switch en andere platforms blijven brengen "not sustainable" is. Ik denk juist dat ze steeds meer van die inclusive af gaan. Zeker omdat zij een groot aantal opties bieden. Wil je geen console? Dan speel je het op je tablet of foon of tv, of op de PC. :D

Alle titels van een Obsidian, inXile, Ninja Theory, The Coalition, Playground Games etc zijn allemaal Xbox exclusive....waarom een uitzondering maken voor Bethesda? Maar het kan alle kanten op gaan, True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
sohus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Heel simpel:
[list]
Dat is de sony denkwijze, maar ik snap niet waarom Microsoft hierin zou moeten volgen. Je wil toch dat je games een zo breed mogelijk publiek krijgen? Dat lijkt ook de boodschap te zijn die microsoft aan potentiele partners wil verspreiden. Mij lijkt me logischer: Speel je op een microsoft platform? Dan speel je via gamepass of goedkopere prijs. Speel je op een ander platform, betaal je de volle 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

sohus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Maar deze game is nog altijd niet Series S|X optimized? Dat vind ik echt jammer. Hij is ook maar 15GB op mijn Xbox versus 38GB op mijn PC. Hoe ziet het eruit in vergelijking met Gears Tactics? FPS?
Dat het kleiner is op je Xbox zegt niet zo veel, dat komt vaak door Smart Delivery (download alleen wat nodig). Ik meen mij te herinneren dat Grounded wel optimised was (maar @uchiha tijntje kan dat denk ik wel bevestigen). Gears Tactics heb ik (nog) niet gespeeld dus daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Krimglas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Dat is de sony denkwijze, maar ik snap niet waarom Microsoft hierin zou moeten volgen. Je wil toch dat je games een zo breed mogelijk publiek krijgen? Dat lijkt ook de boodschap te zijn die microsoft aan potentiele partners wil verspreiden. Mij lijkt me logischer: Speel je op een microsoft platform? Dan speel je via gamepass of goedkopere prijs. Speel je op een ander platform, betaal je de volle 70 euro.
Nee, Sony denkwijze is exclusiviteit. Wat is de laatste Sony game die voor Xbox of Nintendo is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
devilsnight schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Maar die hele inclusive kijk is er niet echt meer he. Ik lees dit vaker, "Xbox keeps bringing games to other systems" terwijl het echt alleen maar Minecraft is, het was niet logisch om dat ineens stop te zetten, twee Ori games naar Switch en Cuphead naar PS4. Volgens mij had Xbox daar ook niks te zeggen over.

In recentere interviews heeft Spencer gezegd dat games naar switch en andere platforms blijven brengen "not sustainable" is. Ik denk juist dat ze steeds meer van die inclusive af gaan. Zeker omdat zij een groot aantal opties bieden. Wil je geen console? Dan speel je het op je tablet of foon of tv, of op de PC. :D

Alle titels van een Obsidian, inXile, Ninja Theory, The Coalition, Playground Games etc zijn allemaal Xbox exclusive....waarom een uitzondering maken voor Bethesda? Maar het kan alle kanten op gaan, True.
Omdat ze zo naar schatting 79 euro * 5 miljoen = bijna 400 miljoen per titel op tafel laten liggen. Met 18 miljoen Game Pass gebruikers ga je die tientallen AAA Bethesda titels niet financieren.

Daarnaast is het voor service games ook niet wenselijk om je user base al gelijk te limiteren.

Microsoft heeft jaren gepreekt voor inclusiviteit en het neerhalen van muren dus ik hoop dat ze daar aan vasthouden, zei het met natuurlijk wel voordelen voor Xbox bezitters.

Je kan er gewoon niet vanuit gaan dat PlayStation en Nintendo bezitters al die games op PC gaan kopen. Switch zou natuurlijk ideaal zijn als ze mogen streamen, dat doen al meerdere games.

Maar goed, wellicht gaan ze eerste paar jaar exclusiviteit hanteren en het later loslaten. Het is wellicht het proberen waard om te zien of mensen voor Xbox exclusives van PlayStation naar Xbox wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door sohus op 27-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
devilsnight schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Aan de andere kant heb je het hier natuurlijk wel over Rockstar Games en hun twee grootste franchises.

Zo'n embargo is vaker goed dan slecht nieuws geweest. En de Blair Witch was ook vrij matig.

Over een paar uur zullen we het weten. Ik hoop op een topper iig. Het concept is erg leuk.

Ik hoop dat al die Bethesda games ook gewoon naar PS5 en Switch komen. Het is voor die developers ook veel leuker als zoveel mogelijk mensen hun games kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 27-01-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Grounded draait op de Series X 60FPS en 4K volgens mij. Echt zo'n merkbaar verschil met de One X qua FPS. Dat is wat mij betreft echt de next gen stap van deze generatie.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-01-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:27
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Grounded draait op de Series X 60FPS en 4K volgens mij. Echt zo'n merkbaar verschil met de One X qua FPS. Dat is wat mij betreft echt de next gen stap van deze generatie.
Load times and Quick resume ook O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 08:49

Sagat

Is pappa x2!

Ben weer current gen xboxert! *O*

Helaas wel 'maar' een series s, had denk ik behalve het fysieke formaat op alle vlakken liever een x gehaald maar
- budget....was eigenlijk pas van plan om volgend jaar een current gen console te halen en dit jaar voor een pc te gaan, gezien je amper parts kan krijgen dat nu uitgesteld maar wil dat wel graag later dit jaar doen, dus ja....dan moeten keuzen gemaakt worden.
- formaat, hoewel niet zo extreem als een ps5 vind ik de SX formfactor ook niet helemaal ideaal en mijn smaak.
- doel: ik heb nu in mijn gameroom bij mijn pc nog een x360 staan op een full hd scherm, die wil ik met pension doen en daar de series plaatsen, dus dan heeft 4k geen meerwaarde. De schermen zullen vast ooit vervangen worden, maar staat niet voor de hele korte termijn op den planning.
- ik vind games verzamelen leuk, maar merk dat ik niet heel veel geef om het feit om een game wel of niet fysiek in mijn kast staat, dus die discdrive kan ik wel zonder leven....helemaal met gamepass.
- schijfruimte, denk dat dit voor mij als games hoarder het grootste probleem zal zijn, al hoewel ik in mijn tv meubel ook nog een x360 en de one x heb staan.......dus de series zal dan met name gebruikt gaan worden voor games waar ik snelle laadtijden wil, of die echt enhanced zijn. ouder spul zal dan gewoon op een van de andere consoles geplaatst kunnen worden....en non series (enhanced) game kunnen natuurlijk eventueel ook nog op externe media geplaatst worden.

Dus met dit alles in het achterhoofd dan toch voor de series s gegaan en........jaaaa waar ik zowel op de one x als met de ps4 pro met altijd stoorde aan de laadtijden voelt dit weer heerlijk aan. O+

Daarnaast heb ik zeer veel interesse in retroarch. Gister al wel een dev account aangemaakt maar nog niet kunnen testen, maar ik verwacht hier heel veel lol mee te behalen als fan van ouwe meuk :+

Het enige wat ik nog nodig heb dan is een goede fightpad hoewel ik idd de dpad van de standaard controller best goed vond aanvoelen! Misschien kijken naar een brooks adapter zodat ik mijn trust mad catz x360 fight pad kan gebruiken hoewel die op een gegeven moment ook echt wel op gaat zijn natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
Heel gaaf nieuws dit! Ik dacht eerlijk gezegd dat deze game zou sterven voordat 'ie überhaupt uitgebracht zou worden.

Aan pre-orderen doe ik niet meer, maar als de reviews straks goed zijn dan koop ik de game direct! :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sagat schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:30:

Helaas wel 'maar' een series s, had denk ik behalve het fysieke formaat op alle vlakken liever een x gehaald maar
- budget....was eigenlijk pas van plan om volgend jaar een current gen console te halen en dit jaar voor een pc te gaan, gezien je amper parts kan krijgen dat nu uitgesteld maar wil dat wel graag later dit jaar doen, dus ja....dan moeten keuzen gemaakt worden.
- formaat, hoewel niet zo extreem als een ps5 vind ik de SX formfactor ook niet helemaal ideaal en mijn smaak.
- doel: ik heb nu in mijn gameroom bij mijn pc nog een x360 staan op een full hd scherm, die wil ik met pension doen en daar de series plaatsen, dus dan heeft 4k geen meerwaarde. De schermen zullen vast ooit vervangen worden, maar staat niet voor de hele korte termijn op den planning.
- ik vind games verzamelen leuk, maar merk dat ik niet heel veel geef om het feit om een game wel of niet fysiek in mijn kast staat, dus die discdrive kan ik wel zonder leven....helemaal met gamepass.
- schijfruimte, denk dat dit voor mij als games hoarder het grootste probleem zal zijn, al hoewel ik in mijn tv meubel ook nog een x360 en de one x heb staan.......dus de series zal dan met name gebruikt gaan worden voor games waar ik snelle laadtijden wil, of die echt enhanced zijn. ouder spul zal dan gewoon op een van de andere consoles geplaatst kunnen worden....en non series (enhanced) game kunnen natuurlijk eventueel ook nog op externe media geplaatst worden.

Dus met dit alles in het achterhoofd dan toch voor de series s gegaan en........jaaaa waar ik zowel op de one x als met de ps4 pro met altijd stoorde aan de laadtijden voelt dit weer heerlijk aan. O+

Daarnaast heb ik zeer veel interesse in retroarch. Gister al wel een dev account aangemaakt maar nog niet kunnen testen, maar ik verwacht hier heel veel lol mee te behalen als fan van ouwe meuk :+

Het enige wat ik nog nodig heb dan is een goede fightpad hoewel ik idd de dpad van de standaard controller best goed vond aanvoelen! Misschien kijken naar een brooks adapter zodat ik mijn trust mad catz x360 fight pad kan gebruiken hoewel die op een gegeven moment ook echt wel op gaat zijn natuurlijk.
Gefeliciteerd! Mooie aankoop! Ik heb de Series S nu ook een maandje en ben er ook erg blij mee.
Van hoe je het beschrijft had de X op dit moment nog weinig meerwaarde voor je gehad.
Is er een reden waarom je die liever had gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Als een S bezitter: Voor nieuwe titels ben ik perfect tevreden met de S: Dezelfde performance maar op 1080p resolutie.
Voor oudere titels is het echter soms vervelend dat je de One S versie voorgeschoteld krijgt ipv de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Krimglas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:51:
Als een S bezitter: Voor nieuwe titels ben ik perfect tevreden met de S: Dezelfde performance maar op 1080p resolutie.
Voor oudere titels is het echter soms vervelend dat je de One S versie voorgeschoteld krijgt ipv de One X.
Ja helemaal eens. Daar had ik ook wat meer van verwacht. Misschien dat ze dat in de toekomst nog kunnen patchen? Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ging mij om Wasteland 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok, dacht dat je Grounded bedoelde omdat je @Nogne had gequote over Grounded. :)

Volgens mij heeft Wasteland 3 geen specifieke upgrade voor de Series S en X. Ik heb sinds ik de Series X heb de game ook nog niet geprobeerd, dus ik kan weinig zeggen over loadtimes enzo. Maar ik verwacht weinig substantiele wijzigingen in resolutie, assets en fps. Verwachting zit vooral dus in loadtimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Prachtig on te zien welke argumenten je gebruikt om aankoop goed te praten jegens jezelf. Heb ik laatst ook gedaan toen ik een airpod Max kocht😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Prachtig on te zien welke argumenten je gebruikt om aankoop goed te praten jegens jezelf. Heb ik laatst ook gedaan toen ik een airpod Max kocht😂
Waarom draai jij toch zo vaak alles negatief man? Volgens mij verklaart hij gewoon zijn redenering. Goed praten zou meer zijn als hij ondanks budget issues toch voor een x was gegaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner

Leuk gefeliciteerd met de aankoop! Denk dat je het zo prima beredeneert. Je wordt als consument gek gemaakt met dat je het beste van het beste moet kopen maar de XSS lijkt mij ook een prima ding. En die harde schijf ruimte kan bij XSS toch ook uitgebreid worden? Die One S versie voorschotelen is wel een nadeeltje inderdaad. Als fanbase toch maar van ons laten horen daarop :P . Veel plezier ermee. En joh mocht je toch de XSX willen dan ruil je later wanneer de voorraden wat toegenomen zijn die XSS toch in voor denk wel 200 Euro? en dan koop je de XSX? Uiteindelijk dan maar 100 euro duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Finraziel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Waarom draai jij toch zo vaak alles negatief man? Volgens mij verklaart hij gewoon zijn redenering. Goed praten zou meer zijn als hij ondanks budget issues toch voor een x was gegaan lijkt me.
Er is daarnaast met zijn beredenering op dit moment volgens mij ook geen enkele reden om voor een Series X te gaan in plaats van een Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wat het waard is. Een comment van iemand op XboxEra over The Medium. Eerste review is er.
One of the few brazilian youtubers I trust in gaming space, “Fala, Mica” seems to broke the review embargo on this one, since he uploaded 2 hours ago and yet I can’t find any other review video.

Gave it a 80/100. He absolutely loved the atmosphere, soundtrack and story. Said the puzzles aren’t hard but also don’t take you by the hand, being very satisfying. Game is stunning on Series X, framerate was a stable 30fps for most of the time and only had one game breaking bug where the character get stuck on the corner of screen and had to reload.

The negatives: game is too short, he took 08 hours and only missed 2 collectables. There is no chapter select to easily get this missable collectables, you need to replay it all.
[YouTube: The Medium: TERROR DOS BONS! Análise/review com MUITO gameplay: O JULGAMENTO!]

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 27-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
30fps? Dat is wel wat teleurstellend zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Timothy3000 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Er is daarnaast met zijn beredenering op dit moment volgens mij ook geen enkele reden om voor een Series X te gaan in plaats van een Series S.
Ik heb beide en er is grafisch zeker een verschil, maar het snel opstarten, de QR etc is identiek.
De gasten (beide 8 jaar) hebben een 43" 4k TV in de gameroom, maar vanop een afstand ziet het er met de XSS ook nog deftig uit.

De XSX heb ik aan mijn 32" monitor gekoppeld (4k, HDR, 60Hz) en dat ziet er beter uit, maar je zit ook veel dichter. Op de LG 65C9 ziet HDR er wel nog stukken beter uit, maar daar moet tijdens gametijd vaak andere flauwe kul op gekeken worden door de vriendin :+.
We hebben nog een kamer leeg staan en dat wordt mijn 'mancave', dus er zel voor de XSX nog wel een deftige (medium end) LCD TV bijkomen wss.

Ik amuseer me tot nu toe heel goed met de XSX, komende van een XBOX One een heel groot verschil.
Timothy3000 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:
Met raytracing is dat wel logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Timothy3000 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie aankoop! Ik heb de Series S nu ook een maandje en ben er ook erg blij mee.
Van hoe je het beschrijft had de X op dit moment nog weinig meerwaarde voor je gehad.
Is er een reden waarom je die liever had gekocht?
Oh meeste argument kun je omdraaien :D

Had graag, de extra schijfruimte gehad, heb een mooie oled dus 4k was ook leuk geweest, en ja ik hou toch van fysieke games (en hoewel het nu even wat minder is ) heb ik vaak genoeg ook gehad dat ik een gameshop in wandelde en wat leuks zag op disc (icm met leuke prijs!)

Maar het is wat het is, net in de lunch pauze snel wat trackmania gespeeld en ik word echt zo blij van de (het gebrek aan dus!) laadtijden heerlijk.
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:
[...]
Haha zal wel ook stukje WAG factor zijn, en zoals je hierboven kon zien, in een onbeperkte situatie zeker wel voor series x gegaan. Maar nog steeds HEUL blij met de S.
Zorroberner schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Leuk gefeliciteerd met de aankoop! Denk dat je het zo prima beredeneert. Je wordt als consument gek gemaakt met dat je het beste van het beste moet kopen maar de XSS lijkt mij ook een prima ding. En die harde schijf ruimte kan bij XSS toch ook uitgebreid worden?
Ja maar tegen de huidige prijs vind ik dat niet interresant voor mij. (neem aan dat je die officiele seagate expansion bedoeld!)
Die One S versie voorschotelen is wel een nadeeltje inderdaad. Als fanbase toch maar van ons laten horen daarop :P . Veel plezier ermee.
Ja na de schijfruimte is dat idd iets wat ik als retro gamer het vervelendste vind, maar als ik het echt heel erg storend vind kan ik altijd dan op de xb one (edit: one X dus!) die games spelen.
En joh mocht je toch de XSX willen dan ruil je later wanneer de voorraden wat toegenomen zijn die XSS toch in voor denk wel 200 Euro? en dan koop je de XSX? Uiteindelijk dan maar 100 euro duurder uit.
Ik twijfel geen seconde over het feit dat er ooit (nou ja misschien in deze tijd van enge virussen niet te hard gillen :/ ) dat ik idd ooit nog wel een series x zal halen, prijs daling, of kleinere versie, of toch een upgrade ala vanilla xbone naar xbone x of combinatie van deze factoren......de S zal dan doorschuiven naar mijn zoon :)

[ Voor 56% gewijzigd door Sagat op 27-01-2021 12:47 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Finraziel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Is niet negatief hoor. Doen de meeste mensen. Aankopen goed praten. Verwijs nota bene dat ik het zelf ook doe.

Overigens vorige keer reageerde je ook beetje heftig op een opmerking van mij, die degene op wie ik reageerde wel kon waarderen. Misschien beetje overgevoelig?

Ontopic. Dacht dat de medium echte exclusive was. Maar deur naar ps5 staat open. Op zich goed nieuws. Hoe meer mensen het kunnen spelen des te beter, maar dat dat het de eerste exclusive was.

[ Voor 34% gewijzigd door giantgiantus op 27-01-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Is niet negatief hoor. Doen de meeste mensen. Aankopen goed praten. Verwijs nota bene dat ik het zelf ook doe.

Overigens vorige keer reageerde je ook beetje heftig op een opmerking van mij, die degene op wie ik reageerde wel kon waarderen. Misschien beetje overgevoelig?

Ontopic. Dacht dat de medium echte exclusive was. Maar deur naar ps5 staat open. Op zich goed nieuws. Hoe meer mensen het kunnen spelen des te beter, maar dat dat het de eerste exclusive was.
Ik vatte het inderdaad niet negatief op, dus lekker laten varen heren (of dames je het weet het niet ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Misschien een verschil in interpretatie, never mind dan.

En @Sagat is ook superchill, die moet je volgens mij recht in zijn gezicht uitschelden wil ie aanstoot nemen :+

Welkom in het heden in ieder geval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb beide en er is grafisch zeker een verschil, maar het snel opstarten, de QR etc is identiek.
De gasten (beide 8 jaar) hebben een 43" 4k TV in de gameroom, maar vanop een afstand ziet het er met de XSS ook nog deftig uit.

De XSX heb ik aan mijn 32" monitor gekoppeld (4k, HDR, 60Hz) en dat ziet er beter uit, maar je zit ook veel dichter. Op de LG 65C9 ziet HDR er wel nog stukken beter uit, maar daar moet tijdens gametijd vaak andere flauwe kul op gekeken worden door de vriendin :+.
We hebben nog een kamer leeg staan en dat wordt mijn 'mancave', dus er zel voor de XSX nog wel een deftige (medium end) LCD TV bijkomen wss.

Ik amuseer me tot nu toe heel goed met de XSX, komende van een XBOX One een heel groot verschil.

[...]

Met raytracing is dat wel logisch.
Het zou betekenen dat raytracing wel is gelukt voor The Medium, maar nog altijd niet voor Observer, vreemd. Maar ik ben wel echt benieuwd. 8 uurtjes is niet heel lang, aan de andere kant is Resident Evil 3 Remake nog korter. Als het een goede game is ben ik al tevreden eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
devilsnight schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Het zou betekenen dat raytracing wel is gelukt voor The Medium, maar nog altijd niet voor Observer, vreemd. Maar ik ben wel echt benieuwd. 8 uurtjes is niet heel lang, aan de andere kant is Resident Evil 3 Remake nog korter. Als het een goede game is ben ik al tevreden eigenlijk.
Ik vind korte games wel leuk en fijn. Niet altijd zin in 40+ uren games. Ik kan erg genieten van bv de single player van call of duty. Fun voor uurtje of 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Typisch zo'n game die je niet full price had gekocht en waarvan het fantastisch is dat hij op Game Pass komt dus! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Finraziel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Misschien een verschil in interpretatie, never mind dan.

En @Sagat is ook superchill, die moet je volgens mij recht in zijn gezicht uitschelden wil ie aanstoot nemen :+

Welkom in het heden in ieder geval weer :)
haha iig een stem al we ooit nog is mod verkiezingen krijgen :+
Maar idd heb niet al te lange tenen.

En idd ontopic, het heden is echt nu al geweldig, dus een ieder die twijfelt over een s door de nadelen of FOMO versus een X, ik kan het van harte aanraden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:

Volgens mij had je je toch net even wat beter moeten inlezen in de game voordat je je verwachtingen had gezet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zoals ik gister zei: Had alleen die trailer gezien en die zag er wel gaaf uit. Had toch wel de hoop dat de nextgen games die nu uitkomen moeten 60FPS zouden moeten hebben. Misschien toch een tikkeltje onrealistisch gedacht van me. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 27-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ik vind korte games wel leuk en fijn. Niet altijd zin in 40+ uren games. Ik kan erg genieten van bv de single player van call of duty. Fun voor uurtje of 6.
Voor sommige games is het echt prima inderdaad. Daarnaast zijn de games van Bloober Team nooit heel lang geweest. Perfecte game om tussen grote open world games te spelen. Of in mijn geval ga ik volop bezig met Yakuza 0 en daarnaast The Medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:01:
Zoals ik gister zei: Had alleen die trailer gezien en die zag er wel gaaf uit. Had toch wel de hoop dat de nextgen games die nu uitkomen moeten 60FPS zouden moeten hebben. Misschien toch een tikkeltje onrealistisch gedacht van me. :P
Opties zijn altijd leuk, en een performance mode was tof geweest voor deze game. Net als Watch_Dogs Legion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Momenteel is er een internetstoring bij mij waardoor alles offline is. Ik wilde tijdens mn pauze even forza horizon 4 spelen, echter kwam ik er achter dat dit niet werkte als het offline is. Ik kreeg de melding dat ik online moest zijn om dit spel te kunnen starten, en als ik deze xbox vaak gebruikte ik hem als home xbox moest instellen.

Wat ik raar vindt: het ís mijn home xbox (ik weet vrij zeker dat ik hem zo heb ingesteld, en het is uberhaupt mn enige. ik kan het nu alleen niet controleren want je moet dan online zijn...)
ik heb gisteren forza nog gespeeld, wel hard afgesloten ivm quick resume problemen.

Hebben meer mensen hier toevallig last van, of een idee waar het aan kan liggen?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Melantrix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:06:
Momenteel is er een internetstoring bij mij waardoor alles offline is. Ik wilde tijdens mn pauze even forza horizon 4 spelen, echter kwam ik er achter dat dit niet werkte als het offline is. Ik kreeg de melding dat ik online moest zijn om dit spel te kunnen starten, en als ik deze xbox vaak gebruikte ik hem als home xbox moest instellen.

Wat ik raar vindt: het ís mijn home xbox (ik weet vrij zeker dat ik hem zo heb ingesteld, en het is uberhaupt mn enige. ik kan het nu alleen niet controleren want je moet dan online zijn...)
ik heb gisteren forza nog gespeeld, wel hard afgesloten ivm quick resume problemen.

Hebben meer mensen hier toevallig last van, of een idee waar het aan kan liggen?
Klinkt wat krom, maar zet je Xbox echt eens op offline (dus niet aan een netwerk waarvan er geen internet is). Volgens mij heft dat het probleem op (maar het is een hele tijd terug dat ik hiermee van doen gehad heb.)

Buiten de (x)doos denken: even je telefoon als mobiele AP aanzetten zodat je de Xbox op home kan zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 27-01-2021 13:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Notna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Klinkt wat krom, maar zet je Xbox echt eens op offline (dus niet aan een netwerk waarvan er geen internet is). Volgens mij heft dat het probleem op (maar het is een hele tijd terug dat ik hiermee van doen gehad heb.)

Buiten de (x)doos denken: even je telefoon als mobiele AP aanzetten zodat je de Xbox op home kan zetten?
Dat had ik al geprobeerd idd, maar dat hielp niet mee. Zit nu in een chat met een xbox fan oid en die zegt dit:
Yes it is playable offline my friend. In order to do offline play on the console, aside from making the account as the Home Xbox, you need to select GO OFFLINE under Network Settings while still being connected to the internet before you disconnect from any network. Are you currently able to connect right now to a network to do the steps?
Beetje rare design choice, maar ik gok dat dat het dan is. pauze is voorbij, maar zal eens proberen als ik tijd heb of dat werkt.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Pagina: 1 ... 101 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord