Idem. In het ergste geval moet ik er dan een hoofd bij bestellen.KPRS schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:29:
Ik wacht nog wel even de uiteindelijke levertijd bij Amazon af en dan zie ik wel wat ik met de order van de Rekenwinkel doe.
ik heb 16/1 bij amazon besteld (535), kreeg vanmorgen een mail dat die tussen 21 en 23/1 zal geleverd worden, dat is snel, eerste datum die ik kreeg was 10/2.
Zag dan ineens dat ie nu inderdaad 502 staat, nog proberen te annuleren maar is blijkbaar niet meer mogelijk/te laat.
Zag dan ineens dat ie nu inderdaad 502 staat, nog proberen te annuleren maar is blijkbaar niet meer mogelijk/te laat.
Wow, prijs is nu zelfs veranderd naar € 494VRonly schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:04:
ik heb 16/1 bij amazon besteld (535), kreeg vanmorgen een mail dat die tussen 21 en 23/1 zal geleverd worden, dat is snel, eerste datum die ik kreeg was 10/2.
Ik ben benieuwd hoe Amazon hier mee omgaat in dit geval. Voorheen was het zo dat je wel eens geld terug kon krijgen als de prijs bij verzending anders uitpakte. 40 euro verschil vind ik nogal wat wanneer het nog niet eens verzonden is. Ik heb dan nog wel de optie om te annuleren, maar dan heb ik natuurlijk geen idee wanneer ik hem krijg.
Ook wel gek trouwens dat jij hem later hebt besteld dan ik, maar je hem eerder zult ontvangen, want mijn aangegeven datum is tussen 26 jan - 28 jan en hij is besteld op 15/1
Dat is wel een heel erg groot verschil met de "normale" 700 of zelfs de 600 van de preorders. Nogmaals een goede reminder om nooit en dan ook nooit meer een HP product te pre-orderen, ook al beloven ze gratis geld met levering de volgende dag.marcrenzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:27:
Wow, prijs is nu zelfs veranderd naar € 494
Verder prima deal lijkt me, ook al weet je niet precies wanneer er geleverd gaat worden
Klopt, heb vroeger al wel eens een (stevig) prijsverschil terugevraagd en gekregen, 2 jaar geleden nog eens geprobeerd en dan kon het niet en moest ik maar opnieuw bestellen en het andere product terugsturen.
Dat heb ik dan maar niet gedaan.
Ik zal mijn bestelling van 535 maar gewoon aanhouden, daarvan weet ik tenminste dat die eind deze week geleverd zal worden ... staat inmiddels op "verstuurd", dus ze hebben niet gelogen dat annuleren niet meer mogelijk was
Van die aan nog lagere prijs is de leveringsdatum momenteel onbekend (al heb ik gisteren ook nog even een datum van 14/2 als vermoedelijke levering zien staan).
Dat heb ik dan maar niet gedaan.
Ik zal mijn bestelling van 535 maar gewoon aanhouden, daarvan weet ik tenminste dat die eind deze week geleverd zal worden ... staat inmiddels op "verstuurd", dus ze hebben niet gelogen dat annuleren niet meer mogelijk was
Van die aan nog lagere prijs is de leveringsdatum momenteel onbekend (al heb ik gisteren ook nog even een datum van 14/2 als vermoedelijke levering zien staan).
Bij mij ook, dat is echt snel ! Ik ben nu wel blij dat Klaas hem vorige week niet heeft verstuurd!Rko schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:01:
Net bericht ontvangen van Amazon dat ie verstuurd is
Wel erg vreemd zo'n lage prijs. Zou bijna denken dat het teruggestuurde/refurbished headsets of G1 headsets zijn. Ben benieuwd wat jullie krijgen
[ Voor 24% gewijzigd door Plugin op 18-01-2021 13:04 ]
Yep, net ook die mail gekregen. Dus annuleren kan niet meer, maar goed. Nog steeds een hele mooie prijs!
En wat nog mooier is, gisteren een RTX 3080 besteld met de verwachting nog wel een paar maanden te moeten wachten. Is hij nu ook vandaag al verstuurd!
En de Index controllers waren ook al binnen vorige week, dus dat wordt optimaal genieten van VR!
En wat nog mooier is, gisteren een RTX 3080 besteld met de verwachting nog wel een paar maanden te moeten wachten. Is hij nu ook vandaag al verstuurd!
En de Index controllers waren ook al binnen vorige week, dus dat wordt optimaal genieten van VR!
Ben ik te laat om te bestellen? Ik zie dat de link die paar post terug genoemd is op "momenteel niet beschikbaar" staat. Er staat er nog wel een andere op amazon maar dat is de 1NOT4AA ipv de 1NOT5AA, iemand die weet wat het verschil is?
1NOT4AA is de versie zonder de 2 controllers
Is inderdaad momenteel niet meer bestelbaar aan die prijs.
Is inderdaad momenteel niet meer bestelbaar aan die prijs.
De 1NOT4AA is zonder controllers.IMarks schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:58:
Ben ik te laat om te bestellen? Ik zie dat de link die paar post terug genoemd is op "momenteel niet beschikbaar" staat. Er staat er nog wel een andere op amazon maar dat is de 1NOT4AA ipv de 1NOT5AA, iemand die weet wat het verschil is?
Zolang je de bestelling kan plaatsen bij Amazon ben je niet te laat. Het is nu alleen niet duidelijk wat de verwachte levertijd zal zijn.
Edit: Ah zie dat ie nu inderdaad niet meer te bestellen is. Komt vast later nog wel weer terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Rko op 18-01-2021 14:29 ]
Rekenwinkel heeft eindelijk de Reverbs verzonden
hier ookrealrelax schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:22:
Rekenwinkel heeft eindelijk de Reverbs verzonden
Hier ook! Dat ik deze dag nog mag meemaken. Eens even goed bedenken wat ik met mijn Amazon order ga doen. Wil eigenlijk morgen wel aan de slag met de Reverb G2
Inderdaad net mailtje ontvangen.
Had al besloten voor Amazon te gaan maar stond op "niet op voorraad" dus te laat.
Ach, het is zoals het is.
Gaan eerst morgen afwachten
Had al besloten voor Amazon te gaan maar stond op "niet op voorraad" dus te laat.
Ach, het is zoals het is.
Gaan eerst morgen afwachten
Wanneer hebben jullie besteld bij de rekenwinkel?
Volgensmij heeft iedereen gehad bij de rekenwinkel want er stond net ook nog losse verkoop op de site. Helaas was ik net te laat.downing schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:43:
Ik op 16 november.downing schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:43:
ik heb hem op 4dec besteld. nog geen mail ontvangen. hoop dat ik nog een mail ga krijgen!IMarks schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:46:
[...]
Volgensmij heeft iedereen gehad bij de rekenwinkel want er stond net ook nog losse verkoop op de site. Helaas was ik net te laat.
Ik heb op 10 november besteld.
[ Voor 5% gewijzigd door JaDa61 op 18-01-2021 16:11 ]
Besteld in november en net een Track & Trace in me mail gevonden 😁
Waar heb je de RTX 3080 kunnen scoren? Sta zelf al heel lang ergens in de wachtrij...marcrenzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:06:
Yep, ook ik heb vanmiddag een track&trace code van Rekenwinkel ontvangen; zou morgen bezorgd moeten worden. Amazon zojuist dus geannuleerd. Als het goed is kan er daar dus weer 1 worden besteld ...
17 november besteld ( rekenwinkel ). Nog geen link ontvangen. Morgen maar weer bellen, mailen.
Wat een ellende.
Wat een ellende.
Mijne op 18 november besteld, vandaag de T&T gekregen met levering morgenmiddag.
Wat een spannende dag! Veel plezier allemaal!
Top!! Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Lees ik wel in het andere topicKPRS schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:23:
Reverb is binnen! Veel succes (en dan plezier) allemaal!
Ik ben tussen 14:30 en 17:00 uur aan de beurt.
In de wachttijd vandaag nog maar weer eens aan het "inlezen" om onnodige problemen en frustraties te voorkomen
De amazon verzendmelding blijkt gewoon een vooraanmelding van het pakket te zijn bij DHL, volgens tracking via de site van DHL zelf. Er is dus nog niets verzonden, dat zou in de loop van de week gebeuren.
[ Voor 21% gewijzigd door MrOizo op 19-01-2021 11:16 ]
ik heb mijne op 14 januari bij rekenmachine besteld, stond dan dat op de 19e verzend zou worden hmmmm...
[ Voor 8% gewijzigd door Shva op 19-01-2021 11:30 ]
De bpost trackingnr die amazon bij mij gisteren opgaf is vreemd genoeg (nog) niet bekend bij bpost zelf 
Normaal als het nog niet voorbij een scanner gegaan is staat er toch iets van "gegevens ontvangen van de verzender".
Er zit bij amazon precies toch beweging in het pakket, gisteren "verstuurd" en vanmorgen is het aangekomen in een depot van Amazon in Gidy (Frankrijk).
Nog steeds op schema voor levering op vrijdag zoals aangegeven denk ik dan.
Normaal als het nog niet voorbij een scanner gegaan is staat er toch iets van "gegevens ontvangen van de verzender".
Er zit bij amazon precies toch beweging in het pakket, gisteren "verstuurd" en vanmorgen is het aangekomen in een depot van Amazon in Gidy (Frankrijk).
Nog steeds op schema voor levering op vrijdag zoals aangegeven denk ik dan.
Zo, het heeft even geduurd maar ook hier is de G2 nu binnen.
Ga hier verder met hoofdstuk 2, het uitpakken en installeren
Succes allemaal en tot in het topic, HP Reverb G2 -ervaringen.
Misschien handig om even te vermelden waar en wanneer besteldJaDa61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:01:
Zo, het heeft even geduurd maar ook hier is de G2 nu binnen.
scroll even naar bovenmmhs schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Misschien handig om even te vermelden waar en wanneer besteld
hier 13 november bij de rekenwinkel
De mijne vanmiddag binnengekregen. Ben benieuwd of ie wil werken met mijn Asus Pro WS X570-ACE moederbord. [edit: ja hij doet het!]
[ Voor 10% gewijzigd door artslart op 19-01-2021 22:53 ]
Net een update van Klaas, de rekenwinkel. Geeft aan dat hij ze pas in februari gaat leveren. Hoe kan dat, als je eerst zegt ze te hebben ontvangen van distributeur? Week dicht, twee weken problemen met ERP systeem? Alles staat op mail. Klaas, de rekenwinkel belazerd de boel met zijn misleidende lever informatie.
Terugbel verzoek ingediend. Morgen geen contact, klacht naar HP, consumentenbond en annuleren maar. Wat kan je anders doen?
Nog nooit zoiets meegemaakt...
Terugbel verzoek ingediend. Morgen geen contact, klacht naar HP, consumentenbond en annuleren maar. Wat kan je anders doen?
[ Voor 82% gewijzigd door Rewindbb op 19-01-2021 17:22 ]
Klopt, het zelfde hier! Hij maakt beloftes die hij niet waar maakt en vervolgens schuilt hij zich achter HP.Rewindbb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:17:
Net een update van Klaas, de rekenwinkel. Geeft aan dat hij ze pas in februari gaat leveren. Hoe kan dat, als je eerst zegt ze te hebben ontvangen van distributeur? Week dicht, twee weken problemen met ERP systeem? Alles staat op mail. Klaas, de rekenwinkel belazerd de boel met zijn misleidende lever informatie.
Het is buitengewoon triest bij de Rekenwinkel. Maak allemaal maar een shopreview op tweakers. Dit kan niet meer...
Ik heb gemengde gevoelens voor de rekenwinkel. Ik denk dat hij gewoon wat hij van zijn leverancier hoort, door communiceert. Waardoor hij in problemen komt. De producten worden wel geleverd, maar niet zoals geadverteerd.
Hoe kan het dat een headset die voor kerst nog geleverd zou kunnen worden op 20 januari nog steeds niet geleverd is? Amateurisme van de bovenste plank!
Gistermiddag (19-01) mijn Reverb bestelling van De Rekenwinkel binnengekregen (bestelling 24-11). Ik begon de moed al een beetje op te geven... Afgelopen dag bezig geweest met tweaken om mijn systeem 'blij' te maken met deze nieuwe bril. Heb veel gehad aan deze tips...
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
Eerste indrukken: De FOV valt me tegen, heb meteen een dunnere faceplate besteld. Die zal zeker verbetering geven, zo bleek mij uit experimentje met provisorische dunne faceplate. De sweetspot is gevoelig, kan net met mijn IPD (68 mm). De resolutie is heel fijn. Ga morgen mijn Vive Pro opzetten om het verschil weer eens te zien.
Als je lang wacht op iets worden de verwachtingen steeds groter, althans zo werkt het bij mij. Nu ik 'm heb zie ik wat het echt is. Deze bril begint me steeds meer te bevallen. Hoop dat jullie ook snel deze bril geleverd krijgen.
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
Eerste indrukken: De FOV valt me tegen, heb meteen een dunnere faceplate besteld. Die zal zeker verbetering geven, zo bleek mij uit experimentje met provisorische dunne faceplate. De sweetspot is gevoelig, kan net met mijn IPD (68 mm). De resolutie is heel fijn. Ga morgen mijn Vive Pro opzetten om het verschil weer eens te zien.
Als je lang wacht op iets worden de verwachtingen steeds groter, althans zo werkt het bij mij. Nu ik 'm heb zie ik wat het echt is. Deze bril begint me steeds meer te bevallen. Hoop dat jullie ook snel deze bril geleverd krijgen.
De Reverb stond bij Amazon DE (via de eerder gedeelde link) weer even bestelbaar, zij gaven als verwachte verzenddatum 15 maart. Ik ben benieuwd
Heb net mijn 535 Euro kostende binnen van Amazon.de 
Ik ga ook naar het ervaringen topic.
Hoe scheef het kan zijn! Een paar maand geleden 650 euro overgemaakt naar de rekenwinkel onder valse voorwendselen en heb nog geen idee wanneer ik mijn headset mag ontvangen. Heb mijn lesje wel geleerd.ELTUNO schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:35:
Geniet er van

Twee dagen geleden zei hij dat hij verstuurd zou zijn en ik hem morgen (gisteren dus) zou krijgen. Weer niets gehad en vandaag ook niet.
Hoi,
Denk niet dat rekenwinkel er veel aan kan doen. HP heeft aangegeven pas later te kunnen leveren aan hun leveranciers. Bij unboundvr ook vertraagd tot week 7
Denk niet dat rekenwinkel er veel aan kan doen. HP heeft aangegeven pas later te kunnen leveren aan hun leveranciers. Bij unboundvr ook vertraagd tot week 7
Ik heb die van amazon vandaag binnen gekregen!
Ik ook. Alles werkt perfect. Ben er blij mee.TheTurk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:31:
Ik heb die van amazon vandaag binnen gekregen!
Succes voor die nog wachten op levering.
Voor 535 euro? als ik nu op hun website staat gaat hij gewoon voor 700 euro weg. heb je niet de versie zonder controllers besteld? want dan is die op nederlandse sites ook 600 euroELTUNO schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:35:
Ik heb dezelfde besteld bij Amazon. Inmiddels dus ook binnen en het is de versie met controllers. Zag er volledig nieuw uit. Dus geen tweedekansje ofzo.Teun1het schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:36:
[...]
Voor 535 euro? als ik nu op hun website staat gaat hij gewoon voor 700 euro weg. heb je niet de versie zonder controllers besteld? want dan is die op nederlandse sites ook 600 euro
De headset stond even op Amazon.de voor die prijs. Zelfs heel even voor 494 als ik het mij goed herinner.
Momenteel staat ie als niet leverbaar. Dit is de link: https://www.amazon.de/dp/B08BFKQGN3
Heb je em al ontvangen?impulseBE schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:07:
Twee dagen geleden zei hij dat hij verstuurd zou zijn en ik hem morgen (gisteren dus) zou krijgen. Weer niets gehad en vandaag ook niet.
Ik heb ongeveer zelfde verhaal als jij, 27 november besteld.
Ik word de hele tijd aan het lijntje gehouden met allerlei smoezen. De nieuwste smoes is dat het gisteren opgestuurd zou zijn en ik de tracktrace zou ontvangen. Niet gekregen natuurlijk.
Nee, ik heb eergisteren mijn geld teruggevraagd omdat ik dacht dat het niet meer zou goedkomen. Daarop antwoordde hij "Ik reken er wel op dat het goed komt, maar het duurt zo wel lang ja. ☹ Ik heb nog een laatste poging gedaan, krijg ik daar voor morgen geen goed antwoord op, dan regel ik meteen die terugbetaling!!" Gisterenavond gevraagd wat het geworden is maar nog steeds geen reactie gehad... Echt een huichelaar.
Elke 1 of 2 dagen komt er een dag bij de verzenddatum van de reverb zonder controllers, 
Bij unboundvr staat ie voor de 10e, misschien word dat hem wel...

Bij unboundvr staat ie voor de 10e, misschien word dat hem wel...
[ Voor 30% gewijzigd door Shva op 27-01-2021 19:13 ]
Ja, lastig he?impulseBE schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:31:
Nee, ik heb eergisteren mijn geld teruggevraagd omdat ik dacht dat het niet meer zou goedkomen. Daarop antwoordde hij "Ik reken er wel op dat het goed komt, maar het duurt zo wel lang ja. ☹ Ik heb nog een laatste poging gedaan, krijg ik daar voor morgen geen goed antwoord op, dan regel ik meteen die terugbetaling!!" Gisterenavond gevraagd wat het geworden is maar nog steeds geen reactie gehad... Echt een huichelaar.
Wist ik maar waar ik aan toe was. Ga ik mijn geld terugvragen nadat ik twee maanden heb gewacht? En dan ergens anders weer in de rij aansluiten? En als ik mijn geld terug vraag, maakt Klaas dat dan wel in orde of kan ik daar ook nog eens twee maanden op wachten? De leugens en het feit dat je niet waar je aan toe bent. Ik heb nu om een schriftelijke bevestiging van de levertijd gevraagd. Telefonisch kan trouwens ook niet meer, want Klaas zet me direct op de voicemail tegenwoordig.... Echt waar. Als ik bel met iemand anders zijn telefoon wordt er wel opgenomen. Ik zit er aan te denken om een klacht in te dienen bij het keurmerk waarbij de rekenwinkel is aangesloten.
@Saskia8 ik had op zich redelijk snel mijn geld terug.
Denk rond een week.
Maar zo te zien ga je hem wel krijgen nog.
Denk rond een week.
Maar zo te zien ga je hem wel krijgen nog.
Ik weet niet of ik Klaas gelijk een huigelaar wil noemen. Op mijn berichten werd op zich aardig tijdig gereageerd. Als dat nu minder aan het worden is, wellicht door een lading stress die maar blijft aanhouden, dan lijkt me dat een typisch gevalletje "In over your head". Ik denk dat je niet onvermeld mag laten dat de praktijken van HP niet bepaald meehelpen.
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 27-01-2021 21:16 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
De praktijken van HP hebben niets te maken met het feit dat hij initieel een levertijd opgaf voor Kerst en we nu meer dan een maand verder zijn. Allerlei excuses (van nieuw ERP systeem, naar storing in het systeem, naar verzonden in het systeem maar niet zichtbaar in het logistiek systeem) zijn ondertussen de revue gepasseerd maar daar ben je als klant niet mee geholpen, integendeel... je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Klaas is in mijn ogen onbekwaam of onwillig om effectief een oplossing te bieden (zijnde terugbetaling of levering). Dat is een harde opinie, maar daar heeft hij zelf voor gezorgd, en ik ben blijkbaar niet de enige...
Het lastige is gewoon dat er nu tekorten zijn, beetje zelfde als de rTX 30xx serie. Ja, winkeliers gaan daar soms zelf ook onhandig mee om (hogere prijzen, leveringen cancellen die te goedkoop besteld zijn). Of bijvoorbeeld zo’n Klaas die je het gevoel geeft aan een touwtje gehouden te worden. Als hij gewoon eerlijk zegt er is schaarste en binnen 3 maanden lukt het waarschijnlijk, weet je hoe laat het is. Maar jullie worden nu al 3 maanden elke week opnieuw teleurgesteld na het wekelijkse bericht “ja maar volgende week komt hij écht...”
Niet handig. Maar het hoeft niet meteen oplichterij te zijn.
Niet handig. Maar het hoeft niet meteen oplichterij te zijn.
youtube.com/@hisrep
De Rekenwinkel is gewoon een kleine toko die er helemaal niet op was/is ingericht om dé reseller te zijn in Nederland van een nieuw consumentenproduct waarbij flinke tekorten en onduidelijkheid van levering spelen. Klaas zag een mooie zakelijke kans en heeft die gegrepen, helaas een gevalletje way in over his head.impulseBE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:18:
De praktijken van HP hebben niets te maken met het feit dat hij initieel een levertijd opgaf voor Kerst en we nu meer dan een maand verder zijn. Allerlei excuses (van nieuw ERP systeem, naar storing in het systeem, naar verzonden in het systeem maar niet zichtbaar in het logistiek systeem) zijn ondertussen de revue gepasseerd maar daar ben je als klant niet mee geholpen, integendeel... je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Klaas is in mijn ogen onbekwaam of onwillig om effectief een oplossing te bieden (zijnde terugbetaling of levering). Dat is een harde opinie, maar daar heeft hij zelf voor gezorgd, en ik ben blijkbaar niet de enige...
Als je op je website hebt staan dat er een headset in stock is (laatste exemplaar!, zie bijlage) en hij de volgende dag geleverd kan worden terwijl je nog achterstallige leveringen hebt scheelt er toch iets. Dat en een totaal gebrek aan eerlijke communicatie (enkel reageren wanneer het hem uitkomt) doen hem gewoon de das om.
:strip_exif()/f/image/OoEskNeYVpIfttj44krtE3gR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door impulseBE op 28-01-2021 09:17 ]
Zet hem eens op Nederlands en kijk dan eens naar de rode tekst.impulseBE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:16:
Als je op je website hebt staan dat er een headset in stock is (laatste exemplaar!, zie bijlage) en hij de volgende dag geleverd kan worden terwijl je nog achterstallige leveringen hebt scheelt er toch iets. Dat en een totaal gebrek aan eerlijke communicatie (enkel reageren wanneer het hem uitkomt) doen hem gewoon de das om.
Een huichelaar of oplichter zou ik Klaas ook zeker niet noemen. Maar hij is ook niet eerlijk geweest over de levering en ik betwijfel of hij helemaal eerlijk was over al zijn problemen met het ICT systeem (ERP systeem?). Hoe geloofwaardig is het dat de Reverbs een paar weken in het magazijn hebben gelegen, maar niet uitgeleverd konden worden door problemen met het systeem?
Toen ik een paar maanden geleden een grafische kaart kocht bij een andere winkel, kon ik keurig op de website zien welke plaats ik had in de wachtrij. En je zag de wachtrij elke dag kleiner worden. Dus ik wist ongeveer waar ik aan toe was. Ik begrijp wel dat de Rekenwinkel niet zo'n mooi systeem heeft. Maar als Klaas elke week een mailtje zou sturen met uitleg over de problemen met HP (ik heb hem daar trouwens nog nooit over gehoord...) en met de stand van versturen (bv elke week even noemen tot welke besteldatum alle bestellingen verstuurd zijn), dan zou dat heel veel schelen. Dan kun je toch een beetje inschatten wanneer je aan de beurt bent. Nu weet je gewoon totaal niet waar je aan toe bent. En ik heb mij ook wel zorgen gemaakt of hij niet failliet zou gaan en ik mijn geld kwijt zou zijn. Je weet het gewoon niet.
Toen ik een paar maanden geleden een grafische kaart kocht bij een andere winkel, kon ik keurig op de website zien welke plaats ik had in de wachtrij. En je zag de wachtrij elke dag kleiner worden. Dus ik wist ongeveer waar ik aan toe was. Ik begrijp wel dat de Rekenwinkel niet zo'n mooi systeem heeft. Maar als Klaas elke week een mailtje zou sturen met uitleg over de problemen met HP (ik heb hem daar trouwens nog nooit over gehoord...) en met de stand van versturen (bv elke week even noemen tot welke besteldatum alle bestellingen verstuurd zijn), dan zou dat heel veel schelen. Dan kun je toch een beetje inschatten wanneer je aan de beurt bent. Nu weet je gewoon totaal niet waar je aan toe bent. En ik heb mij ook wel zorgen gemaakt of hij niet failliet zou gaan en ik mijn geld kwijt zou zijn. Je weet het gewoon niet.
Waarom houdt hij zich dan niet aan zijn afspraken? Ik vraag hem 3 dagen geleden voor mijn geld terug te storten en hij zegt dat hij nog een laatste keer ging proberen de verzending in orde te krijgen en me eergisteren het bedrag zou terugstorten indien dit niet het geval zou zijn. Waarom heeft hij me eergisteren niets laten weten? Waarom moet ik hem nu gaan bellen of er gebeurt weer niets? Hij heeft kansen genoeg gehad om eerlijk te zijn. Hij kiest echter keer op keer voor een excuus of het hazenpad. Sorry maar dit is erover.
Zie het net. Wist niet eens dat je de keuze had tussen Engels en Nederlands. Want ook al staat hij op Engels staan er bepaalde zinnen in het Nederlands... Hij kan zo een waarschuwing toch ook op de Engelse pagina zetten he... man man man...IMarks schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:20:
[...]
Zet hem eens op Nederlands en kijk dan eens naar de rode tekst.
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd daar de verwachte levering op 20 januari niet gehaald is (en mijn bestelling niet op de website in mijn account staat; dit schijnt te komen doordat ik het ding besteld heb en pas daarna een account heb gemaakt, dus kan ik daar ook geen informatie zien), en het antwoord, best snel gegeven trouwens, is dat de levering (of verzending) op 2 februari zal zijn. 'Bevestigd', staat erbij.
Nou, da's aanstaande dinsdag, we wachten af. :-)
Ik heb inmiddels een creditnota ontvangen en ben in blijde verwachting van mijn €649. Hopelijk duurt het niet te lang voor het geld terug op mijn rekening staat. Vind wel ergens anders een headset, op zo'n manier liever niet.
Eergisteren ook de G2 binnengekregen van Amazon voor 494,88 om precies te zijn. Compleet, nieuw, prima zo. Rond 14 januari besteld en wat gedoe met CC betalen uiteindelijk maar via Ideal gedaan. Ik moest volgens Amazon mijn telefoonnummer doorgeven aan mijn bank??
Hi,
even een 2tal vragen na een paar dagen gebruik:
1. ik krijg constant foutmelding 7-14 dat de headset niet gedetecteerd wordt in de mixed reality portal. Ook gaan de ledjes op de bril niet aan (het HP logo). Na heel vaak de kabel erin en eruit doet hij het soms ineens wel. Hebben meer mensen hier last van? Wat doe ik fout bij het verbinden?
2. moet je nu zowel stroom als usb-c aansluiten of is alleen usb-c genoeg? ik las ergens dat die externe stroom niet nodig is als je ook USB-c gebruikt, maar de handleiding die erbij zit is nogal karig en kun je eigenlijk niet eens een handleiding noemen. Enige wat mij opvalt is dat het LEDje op de powerunit pas aangaat op het moment dat ik ook de externe stroom aan sluit.
Iemand die me kan helpen? ik merk dat ik vooral heel veel irritatie in plaats van plezier van die bril heb omdat het een loterij lijkt wanneer dat ding werkt.
1. ik krijg constant foutmelding 7-14 dat de headset niet gedetecteerd wordt in de mixed reality portal. Ook gaan de ledjes op de bril niet aan (het HP logo). Na heel vaak de kabel erin en eruit doet hij het soms ineens wel. Hebben meer mensen hier last van? Wat doe ik fout bij het verbinden?
2. moet je nu zowel stroom als usb-c aansluiten of is alleen usb-c genoeg? ik las ergens dat die externe stroom niet nodig is als je ook USB-c gebruikt, maar de handleiding die erbij zit is nogal karig en kun je eigenlijk niet eens een handleiding noemen. Enige wat mij opvalt is dat het LEDje op de powerunit pas aangaat op het moment dat ik ook de externe stroom aan sluit.
Iemand die me kan helpen? ik merk dat ik vooral heel veel irritatie in plaats van plezier van die bril heb omdat het een loterij lijkt wanneer dat ding werkt.
youtube.com/@hisrep
De foutcode heeft volgens mij te maken met de usb poort, heb je andere die je kunt proberen? Bij mij deed hij het niet op welke Mobo-poort dan ook maar wel op de usb-C poort van mn kast. Nu had ik afgelopen weekend voor het eerst de 7-14 fout bij ook deze poort, even opnieuw opgestart en hij deed het weer.DeNachtwacht schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:15:
Hi,
De aparte stroomkabel moet je inderdaad wel gebruiken. Het was in het begin de bedoeling dat alle stroom via USB zou kunnen gaan maar daar is later van afgestapt (had als ik het me goed herinner met de helderheid van de displays te maken).
Lol, wat een suffe fout het werkt idd meteen als ik de usb op 1 van mijn front usb aansluit op de case. Overigens via het usb verloopje want usb C heeft mijn kast niet. Maar slecht hoor, het is dus een driver issueJohnnieWbl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:26:
[...]
De foutcode heeft volgens mij te maken met de usb poort, heb je andere die je kunt proberen? Bij mij deed hij het niet op welke Mobo-poort dan ook maar wel op de usb-C poort van mn kast. r van afgestapt (had als ik het me goed herinner met de helderheid van de displays te maken).
youtube.com/@hisrep
Bij mij is het ook een 'driver issue', met name dat de driver van de bezorgbestelbus maar niet komt aanbellen.
heb je hem inmiddels ontvangen?Fedo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:06:
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd daar de verwachte levering op 20 januari niet gehaald is (en mijn bestelling niet op de website in mijn account staat; dit schijnt te komen doordat ik het ding besteld heb en pas daarna een account heb gemaakt, dus kan ik daar ook geen informatie zien), en het antwoord, best snel gegeven trouwens, is dat de levering (of verzending) op 2 februari zal zijn. 'Bevestigd', staat erbij.
ik heb ook via Derekenwinkel een mail gehad dat hij "begin februari wordt verwacht" ik heb nog niets ontvangen.
wanneer heb jij hem besteld?
Die van mij is van 4-december
edit: die van mij is trouwens ook niet in mijn account te vinden. ook de bestelling gedaan en daarna een account aangemaakt. kon niet achteraf worden gekoppeld...
[ Voor 9% gewijzigd door raceeend9 op 04-02-2021 11:58 ]
Nee, nog niks ontvangen of gehoord, geen enkel mailtje. 'Bevestigd' betekent dus niet veel. Nu is het uiteraard vervelend dat je moet wachten, maar irritanter is een datum beloven en dan niet nakomen, zeg gewoon eerlijk hoe het zit, zou ik zeggen.
Ik heb 'm een week later dan jij besteld, op 11 december dus. Jij zou daarom eerder aan de beurt moeten zijn, maar ik vermoed dat ze steeds een partijtje van HP krijgen, dus met een beetje geluk zit ik ook bij de volgende partij, maar ik hou in m'n hoofd al rekening met nog enkele weken wachten...
Ik heb 'm een week later dan jij besteld, op 11 december dus. Jij zou daarom eerder aan de beurt moeten zijn, maar ik vermoed dat ze steeds een partijtje van HP krijgen, dus met een beetje geluk zit ik ook bij de volgende partij, maar ik hou in m'n hoofd al rekening met nog enkele weken wachten...
Mss handig voor record. Ik heb rond de 9e deze maand besteld en gisteren ontvangen. UnboundVR shop. inc controllers
Zojuist mail ontvangen met track & trace. Hopelijk gaat het nu gebeuren. 27-11 bestelling gedaan bij de rekenwinkel. Veel gedoe, meermaals overwogen te annuleren. Gezien andere alternatieven niet eerder zouden leveren niet doorgezet. Zodra binnen geef ik een gil.
Ik heb Augustus besteld bij de Rekenwinkel.
November een defect exemplaar ontvangen.
December terug gestuurd en sindsdien niks.
Meerdere malen gemaild, elke keer kreeg ik een andere verzend datum. Niks ontvangen, niks verstuurd. Nu lees ik dat personen in januari geleverd hebben gekregen. Fijn voor hen hoor maar dit vind ik onprofessioneel. Aan de telefoon ook nog ontkennen dat er een examenlokaal verzonden is naar andere klanten.
Diep diep teleurgesteld in de Rekenwinkel.
Meerdere malen gemaild, elke keer kreeg ik een andere verzend datum. Niks ontvangen, niks verstuurd. Nu lees ik dat personen in januari geleverd hebben gekregen. Fijn voor hen hoor maar dit vind ik onprofessioneel. Aan de telefoon ook nog ontkennen dat er een examenlokaal verzonden is naar andere klanten.
waar lees jij dat mensen in januari geleverd hebben gekregen? die van hierboven is besteld bij Unbound.Dhorst schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:40:
Ik heb Augustus besteld bij de Rekenwinkel.
nog altijd beter dan dat je een 2e hands exemplaar krijgt als je leest bij GPU's van Megekko...
Ik ook net een T&T gekregen. had vanmiddag nog een mail verstuurd, kreeg snel antwoord: "hoop ze vanavond allemaal te versturen"
Dit lijkt dus gebeurd te zijn.
En ook ik heb een mail met de track/trace-code gekregen. Die 2 februari was misschien de dag dat zij ze binnenkregen. Ik heb 'm wat later besteld dan andere wachtenden, dus ik mag niet echt klagen.
Wederom niks ontvangen.Fedo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:33:
En ook ik heb een mail met de track/trace-code gekregen. Die 2 februari was misschien de dag dat zij ze binnenkregen. Ik heb 'm wat later besteld dan andere wachtenden, dus ik mag niet echt klagen.
Ik begrijp hier niks van.
Als ik terug lees in het forum is er een levering geweest van de Rekenwinkel in half januari.raceeend9 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:24:
[...]
waar lees jij dat mensen in januari geleverd hebben gekregen? die van hierboven is besteld bij Unbound.
nog altijd beter dan dat je een 2e hands exemplaar krijgt als je leest bij GPU's van Megekko...
Ik ook net een T&T gekregen. had vanmiddag nog een mail verstuurd, kreeg snel antwoord: "hoop ze vanavond allemaal te versturen"
Dit lijkt dus gebeurd te zijn.
Ik heb ook een dikke 2 maanden moeten wachten op een vervanging na een RMA bij de Rekenwinkel. 30 november als RMA aangemeld. De rekenwinkel had het als DOA bij HP gemeld waardoor ik mijn geld terug kon krijgen of weer in de rij kon aanschuiven voor een nieuwe. Eind december was de oorspronkelijke leverdatum, maar rond eind december zag ik opeens dat de Rekenwinkel het bedrag op mijn rekening had bijgeschreven. Na contact bleken ze dus een fout gemaakt te hebben en kon ik weer opnieuw aanschuiven, 20 januari zou het deze keer zijn. Zoals gewend werd ook die datum niet gehaald maar gisteren dus eindelijk een track & trace ontvangen.
Ja hebben wij het zelfde moment ongeveer de headset terug gestuurd. Helaas wordt er niet op mijn mail of telefoontje gereageerd.Alain46 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:42:
Ik heb ook een dikke 2 maanden moeten wachten op een vervanging na een RMA bij de Rekenwinkel. 30 november als RMA aangemeld. De rekenwinkel had het als DOA bij HP gemeld waardoor ik mijn geld terug kon krijgen of weer in de rij kon aanschuiven voor een nieuwe. Eind december was de oorspronkelijke leverdatum, maar rond eind december zag ik opeens dat de Rekenwinkel het bedrag op mijn rekening had bijgeschreven. Na contact bleken ze dus een fout gemaakt te hebben en kon ik weer opnieuw aanschuiven, 20 januari zou het deze keer zijn. Zoals gewend werd ook die datum niet gehaald maar gisteren dus eindelijk een track & trace ontvangen.
Nou hij is binnen. Wel een issue met de linker speaker, hopelijk is dat op te lossen zonder reparatie. Vraag uitgezet bij ervaringen topic. Leuk speelgoed, na een uurtje klooien kon ik los. Half life alyx via steam vr ook waanzinnig. Voldoet helemaal aan verwachtingen.
P.s. blijkt de headset voor reparatie speaker of vervanging terug te moeten, dan ga ik eerst nog even wat spelen en evt. wachten tot de voorraad geen issue meer is. Het is wel jammer maar niet vervelend genoeg om hem na één dag al te missen. Hopelijk heeft iemand vergelijkbaar issue gehad en dit weten op te lossen.
P.s. blijkt de headset voor reparatie speaker of vervanging terug te moeten, dan ga ik eerst nog even wat spelen en evt. wachten tot de voorraad geen issue meer is. Het is wel jammer maar niet vervelend genoeg om hem na één dag al te missen. Hopelijk heeft iemand vergelijkbaar issue gehad en dit weten op te lossen.
Ik ben nog in verwachting van mijn G2 (hopelijk ergens volgende week via De Rekenwinkel) primair om te vliegen in MSFS. Issues met de speakers (of een van de speakers) worden vaker gerapporteerd, maar ik zag laatst een Youtube video van Mixed Reality TV met wat oplossingen. Wellicht heb je er wat aan: YouTube: Reverb G2 Troubleshooting: G2 Not Recognized, Controllers Not Workin...Rewindbb schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:04:
Nou hij is binnen. Wel een issue met de linker speaker, hopelijk is dat op te lossen zonder reparatie. Vraag uitgezet bij ervaringen topic. Leuk speelgoed, na een uurtje klooien kon ik los. Half life alyx via steam vr ook waanzinnig. Voldoet helemaal aan verwachtingen.
Succes en veel speelplezier!
Ik had na enkele dagen gebruik ineens ook een kraak in de linkerspeaker. De oplossing voor mij was de schroef waarmee deze vastzit wat aan te draaien. Ik las hier en daar dat deze wat ruimte kan krijgen door het draaien en schuiven van de speaker en dat daardoor het contact wat minder kan worden. Gaan zien hoe zich dat bij het verdere gebruik gaat ontwikkelen.Rewindbb schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:04:
Een ding is wel direct heel duidelijk na een google search opdracht, dit is een zwak punt van de HP Reverb G2.
Dank! Ik heb de linker en rechter speaker gewisseld. Probleem lijkt in de linker speaker te zitten. Wanneer ik de rechter speaker op links zet, gaat het goed. Zet ik de linker op rechts, hoor ik ook daar kraak. Dus hoop stiekem dat ze een linkerspeaker kunnen opsturen. Ga nog e.e.a. proberen, ben wel bang dat ik maandag HP ga benaderen. Dit weekend iig heerlijk genieten. Hopelijk is snel iedereen voorzien en ontstaat er voorraad!
Amazon.de is weer bestelbaar voor 528 (staat nog wel op niet leverbaar/geen voorraad) https://www.amazon.de/-/n...+g2&qid=1612865325&sr=8-1
Staat die er nog op? Ik kan het zo 1 2 3 niet zien.IMarks schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:09:
Amazon.de is weer bestelbaar voor 528 (staat nog wel op niet leverbaar/geen voorraad) https://www.amazon.de/-/n...+g2&qid=1612865325&sr=8-1
Of bedoel je deze
https://www.amazon.de/-/n...?pd_rd_i=B08BFQJ6YG&psc=1
Nee, die jij linkt is zonder controllers (1NOT4AA). De link van @IMarks is de versie met controllers (1NOT5AA)refused81 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:47:
Staat die er nog op? Ik kan het zo 1 2 3 niet zien.
Of bedoel je deze
https://www.amazon.de/-/n...?pd_rd_i=B08BFQJ6YG&psc=1
Thanks maar die is voor mij niet bestelbaar voor dat bedrag?JohnnieWbl schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:55:
[...]
Nee, die jij linkt is zonder controllers (1NOT4AA). De link van @IMarks is de versie met controllers (1NOT5AA)
Nee, staat nu op 553,40 bij mij. Prijzen fluctueren (zeker bij Amazon), de post is van 2 dagen geleden.refused81 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:08:
Thanks maar die is voor mij niet bestelbaar voor dat bedrag?
Die van 553,40 is de 1NOT4AAJohnnieWbl schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:10:
[...]
Nee, staat nu op 553,40 bij mij. Prijzen fluctueren (zeker bij Amazon), de post is van 2 dagen geleden.
Die met controller is niet te bestellen jammer genoeg. Hopelijk komt die snel weer terug
De Rekenwinkel heeft er weer eentje om te versturen, ik heb de mijne geretourneerd. Gisteren hebben ze het pakket gekregen, vandaag al is de restitutie gedaan, en dat is netjes zou ik zeggen.
Gisteren contact gehad met de rekenwinkel. Hij zei weer een batch binnen te hebben gekregen die hij vanaf gistermiddag ongeveer zou versturen. Fingers crossed
Let op:
Voor ervaringen met de G2 kun je terecht in het volgende topic: [VR] HP Reverb G2 - Ervaringen
Voor ervaringen met de G2 kun je terecht in het volgende topic: [VR] HP Reverb G2 - Ervaringen