Net zoals jij als consument een artikel betaald en het ook voor die prijs uitgeleverd krijgt, is het voor winkels richting groothandels. Dus ongeacht de actuele prijs, krijgt de winkel het artikel voor de prijs ten tijde van bestellen. Dus de winkel maakt nog steeds hun marge en is er geen probleem in dit kader.Koppensneller schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:17:
Weet niet of dit al besproken is, maar er is voor webshops met deze stijgende prijzen toch een enorm incentive om de laatst geplaatste orders eerst uit te leveren? Als iemand in november een kaart heeft gepreorderd voor 650 euro terwijl die kaart nu 700 euro inkoop is, dan leveren ze toch liever aan die persoon die net een een bestelling heeft gedaan voor 800 euro?
Iemand een idee hoe de shops daarmee omgaan?
Dat is verschillend en ook afhankelijk welke voorwaarden de webshop stelt bij jouw bestelling (kleine letters)-jacQues- schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:21:
[...]
Net zoals jij als consument een artikel betaald en het ook voor die prijs uitgeleverd krijgt, is het voor winkels richting groothandels. Dus ongeacht de actuele prijs, krijgt de winkel het artikel voor de prijs ten tijde van bestellen. Dus de winkel maakt nog steeds hun marge en is er geen probleem in dit kader.
Bij Informatique hebben ze een disclaimer dat ze van de prijs mogen afwijken (of de verkoop ontbinden) als gevolg van prijsstijgingen, koerswijzigingen ed. Ik weet niet in hoeverre dat ooit is voorgekomen.
Weet iemand of er webshops zijn die in het verleden 6800 AIB kaarten daadwerkelijk hebben geleverd die gebaseerd zijn op de AMD reference. Voor zover ik weet maakt ASrock en Gigabyte 6800 kaarten met 'AMD reference koeler'.
Ik zie dat Informatique en Azerty deze kaarten verkoopt maar op dit moment niet leverbaar.
Ik zie dat Informatique en Azerty deze kaarten verkoopt maar op dit moment niet leverbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Kakaroto op 31-01-2021 14:12 ]
In principe maakt het voor de eerdere orders inderdaad niets uit omdat deze reeds zijn ingekocht tegen de oude prijs. Op het moment een leverancier een prijsverhoging doorvoert dan zal bij de meeste shops een dmv autopricing gewoon weer het op voorhand bepaalde marge percentage toebedeeld worden.
De enige disclaimer die ik vermoed vrijwel alle webshops voeren is in het geval een artikel EOL gaat en leverancier A dus geen voorraad meer krijgt. Soms kan het zijn dat leverancier B nog wel stock bezit maar (veel) duurder is. In dat geval kan en zal de wenshop de lopende orders niet onderbrengen bij leverancier B omdat ze dan de min in gaan en in een dergelijk geval kunnen ze inderdaad vragen een bijbetaling te doen of anders zullen ze de order annuleren.
De enige disclaimer die ik vermoed vrijwel alle webshops voeren is in het geval een artikel EOL gaat en leverancier A dus geen voorraad meer krijgt. Soms kan het zijn dat leverancier B nog wel stock bezit maar (veel) duurder is. In dat geval kan en zal de wenshop de lopende orders niet onderbrengen bij leverancier B omdat ze dan de min in gaan en in een dergelijk geval kunnen ze inderdaad vragen een bijbetaling te doen of anders zullen ze de order annuleren.
Nee deze is er (nog) niet nu is dit topic ook aanzienlijk kleiner vergeleken met het RTX levertijden topic.Erraa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:24:
Is er net zoals de rtx topic hier ook een overzicht van de wachtrijen bij de webshops?
Ook hier ondertussen m'n XFX 6800 XT Merc319 uit Spanje mogen ontvangen, dankzij @VegetaSan die tijdens het bestellen van zijn eigen kaart ook nog eentje extra voor mij had besteld. Ontzettend bedankt!! 
Hij past echt *net* in m'n CoolerMaster NR400 mATX kast (het grotere broertje van de populaire CM NR200 ITX kast):
:strip_exif()/f/image/ggjW0d0XN4hGqGX29aIe5O21.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfs de doos is groter/hoger dan mijn kast
Naast het feit dat de kaart enorm is, is hij ook superstil en beestachtig snel.
Voor wie ook overweegt om uit Spanje te bestellen: VegetaSan had de kaarten 19 januari bij PcComponentes besteld, door laten sturen via pluribox en had ze vervolgens 6 dagen later op 25 januari al thuis ontvangen. Heel vlot dus!
Succes met de bestelperikelen allemaal en hoop dat jullie snel een kaart kunnen bemachtigen
Hij past echt *net* in m'n CoolerMaster NR400 mATX kast (het grotere broertje van de populaire CM NR200 ITX kast):
:strip_exif()/f/image/ggjW0d0XN4hGqGX29aIe5O21.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfs de doos is groter/hoger dan mijn kast
Voor wie ook overweegt om uit Spanje te bestellen: VegetaSan had de kaarten 19 januari bij PcComponentes besteld, door laten sturen via pluribox en had ze vervolgens 6 dagen later op 25 januari al thuis ontvangen. Heel vlot dus!
Succes met de bestelperikelen allemaal en hoop dat jullie snel een kaart kunnen bemachtigen
Ik heb vandaag via marktplaats een reference 6900XT voor 1300 euro gekocht van een scalper.
Helemaal vanuit regio Rotterdam naar Roermond gereden. 5 uurtjes bezig geweest.
Aan de anderekant ben ik gesponsord door Wallstreet.
To the moon my fellow retard!
Ik kon het dus niet laten en heel lang gaan wachten, want we zouden geen scalpers voeden, dus sorry!
Helemaal vanuit regio Rotterdam naar Roermond gereden. 5 uurtjes bezig geweest.
Ik kon het dus niet laten en heel lang gaan wachten, want we zouden geen scalpers voeden, dus sorry!
[ Voor 17% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 31-01-2021 20:40 ]
Zonet een Strix 6800 XT besteld bij Informatique, er was blijkbaar nog geen wachtende voor me ginds.
Zal wel nog even duren denk ik, absoluut nog geen nieuws van de XT Rog (zelfs nog geen officiële product pagina zover ik vinden kan), maar ja, heb geduld.
Zal wel nog even duren denk ik, absoluut nog geen nieuws van de XT Rog (zelfs nog geen officiële product pagina zover ik vinden kan), maar ja, heb geduld.
Nou ik ben benieuwd jongens mijn 6900 xt is verzonden en komt morgen aan bij Pluribox. Hopelijk is hij aankomende week bij mij thuis!
Deze? https://rog.asus.com/grap...6800xt-o16g-gaming-model/Erraa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:45:
Zonet een Strix 6800 XT besteld bij Informatique, er was blijkbaar nog geen wachtende voor me ginds.
Volgens mij niet. De ASUS ROG STRIX versie van de RX6800 is met de gekende luchtkoeler, idem aan de RTX30XX reeks. De 6800XT en 6900XT STRIX zijn er volgens mij enkel met een AIO koeler... @Erraa heb jij een artikelnummer bij je bestelling dan weten we meteen welke het is
De strix https://www.informatique.nl/209068Skyline GT-R schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:08:
[...]
Volgens mij niet. De ASUS ROG STRIX versie van de RX6800 is met de gekende luchtkoeler, idem aan de RTX30XX reeks. De 6800XT en 6900XT STRIX zijn er volgens mij enkel met een AIO koeler... @Erraa heb jij een artikelnummer bij je bestelling dan weten we meteen welke het is
En dit is de lc variant https://www.informatique.nl/209066
Ik weet het ook niet helemaal, misschien foutje bij informatique?
Oei! Dan heb je een RX6800 gekocht, dus de non XT. De kaart op je link heeft als fabrikantcode90YV0FM0-M0NA00. En dat is het artikelnummer van deze: pricewatch: ASUS ROG Strix Radeon RX 6800 OC Edition Dan is 999EUR wel een hele stevige prijs voor de kaart!Erraa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:35:
[...]
De strix https://www.informatique.nl/209068
En dit is de lc variant https://www.informatique.nl/209066
Ik weet het ook niet helemaal, misschien foutje bij informatique?![]()
Oops, goede tip ivm die fabrikantcode! Dan toch maar even annuleren, wat een prijsSkyline GT-R schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:50:
[...]
Oei! Dan heb je een RX6800 gekocht, dus de non XT. De kaart op je link heeft als fabrikantcode90YV0FM0-M0NA00. En dat is het artikelnummer van deze: pricewatch: ASUS ROG Strix Radeon RX 6800 OC Edition Dan is 999EUR wel een hele stevige prijs voor de kaart!
Kan ook een fout in het systeem zijn. Ik zou even contact opnemen en informeren. Het zal niet de eerste keer dat er fouten met artikelnummers worden gemaakt in het systeem. Bepaalde merken zijn echt een pain in the ass wat dat betreft voor shops.Erraa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:23:
[...]
Oops, goede tip ivm die fabrikantcode! Dan toch maar even annuleren, wat een prijs
Even bellen/mailen dus voordat je harde conclusies gaat trekken.
Niet gehold dus, foei foei foeiAmazigh_N_Ariff schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:30:
Nou de prijzen gaan nog meer stijgen, aldus de geruchten.
Bron: https://nl.hardware.info/...verhogingen-voor-hun-gpus
Bron: https://nl.hardware.info/...verhogingen-voor-hun-gpus
hoe zijn de ervaringen met bestellen vanuit duitsland, bijvoorbeeld cyberport.de?
Dure website met GPU dus volgens mijj heeft niemand vanuit daar besteld.beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
hoe zijn de ervaringen met bestellen vanuit duitsland, bijvoorbeeld cyberport.de?
Heeft het vaak fout
Allright dankjewel, ze hadden nu een 6800xt op voorraad voor 1100 euro, de laatste tijd zie ik hem (op voorraad) nergens in de buurt goedkoper
https://www.megekko.nl/pr...MD-16-GB-GDDR6-Videokaart
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6900 XT
voor 2830 euro,
Maar Megekko is geen scalper hoor
voor 2830 euro,
Heeft het vaak fout
Koopje, verwacht over een uur uitverkocht.tailfox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:30:
https://www.megekko.nl/pr...MD-16-GB-GDDR6-Videokaart
voor 2830 euro,
Ik denk dat die al weg isLeroy1909 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Koopje, verwacht over een uur uitverkocht.
Heeft het vaak fout
https://www.cyberport.de?DEEP=2E21-323
Deze ben ik over aan het denken, goedkoper heb ik hem de laatste week niet gezien..
Of is dit geen goede uitvoering oid?
Deze ben ik over aan het denken, goedkoper heb ik hem de laatste week niet gezien..
[ Voor 13% gewijzigd door beertwegh op 01-02-2021 12:46 ]
Ervaring is goed, binnen 1 week mijn sapphire Nitro 6800 XT SE binnen.beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
Op een donderdag besteld,
Maandag op transport en Woensdag geleverd
1090 + 15 euro bezorg, totaal 1105
Maar voor een Gigabyte Aorus zou 1040 a 1000 euro reëler zijn.
Is geen topmodel.
Maar zie dat er alweer prijsinflatie is.
[ Voor 19% gewijzigd door D-dark op 01-02-2021 13:04 ]
Mijn 5600X komt daar vandaan, ging prima, met de Kerst ertussen.beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Thanks voor je reactie, waar kan ik vinden of iets een topmodel is of niet, ik zoek me redelijk scheel maar word er totaal geen wijs uit..D-dark schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Maar voor een Gigabyte Aorus zou 1040 a 1000 euro reëler zijn.
Is geen topmodel.
Meerendeels opzoeken op de site van de fabrikant en naar gameclock en boostsnelheden kijken.beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:06:
[...]
Thanks voor je reactie, waar kan ik vinden of iets een topmodel is of niet, ik zoek me redelijk scheel maar word er totaal geen wijs uit..
Dat geeft een goede indicatie van waar het model staat.
Bij Dragoncomputers krijg je nog steeds kennelijk ASRock Taichi 6800 XT's voor 920 euro. Dus het kan goedkoperbeertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:34:
Momenteel niet, die zijn uitverkocht, afgelopen weekend gemaild met hun.Alleen nog een 6900XT op voorraadMartinez- schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Bij Dragoncomputers krijg je nog steeds kennelijk ASRock Taichi 6800 XT's voor 920 euro. Dus het kan goedkoper.
Let op, volgens de beschrijving en de foto's lijkt het om een gewone 6800 te gaan en niet de 6800xt.....beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:34:
Scherp! Heb er een mailtje over gestuurd.Skarloc schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
[...]
Let op, volgens de beschrijving en de foto's lijkt het om een gewone 6800 te gaan en niet de 6800xt.....
Gaat AMD vandaag weer een drop doen?
Heeft het vaak fout
https://www.mindfactory.d...256bit--Reta_1388407.html
16GB XFX Radeon RX 6900 XT MERC319 ULTRA
€ 1.299,-*
als deze zou passen in een DA2 had ik deze besteld.
Mooie kaart
16GB XFX Radeon RX 6900 XT MERC319 ULTRA
€ 1.299,-*
als deze zou passen in een DA2 had ik deze besteld.
Mooie kaart
Heeft het vaak fout
Nu ben ik bang om de foute te bestellen, hoe goed is deze?
https://www.pccomponentes...ing-oc-edition-16gb-gddr6
Als dit maar 200 euro duurder is dan een 6800xt is dat het misschien wel waard.
Vergeet niet de 40 euro voor Pluribox die er nog bij komt. (doorzendservice)beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:41:
De XFX RX6900XT Merc zijn ook een hele goede optie als je via pccomponentes 🙂 Meerdere tweakers hier hebben er zo eentje gekocht, ikzelf heb de RX6800XT Merc en ben er zeer tevreden vanbeertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:41:
Ik kon letterlijk die kaart voor 1299 krijgen hier in Nederland, bij een winkel die ze uit hun prebuilts ook los verkoopt, vandaar mijn vraag
Ah zonde! Bedankt voor de update, helaas niet meer Tweakers kunnen helpenRemth2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Momenteel niet, die zijn uitverkocht, afgelopen weekend gemaild met hun.Alleen nog een 6900XT op voorraad
Hebben ze ook een 6800XT daar waar je in NL die kaart kon krijgen?beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:53:
Ik kon letterlijk die kaart voor 1299 krijgen hier in Nederland, bij een winkel die ze uit hun prebuilts ook los verkoopt, vandaar mijn vraag
Haha nee helaas, daar was ik zelf ook naar op zoek, dit bleek het alternatief. Dus ik twijfel nog een beetje omdat het merk ASRock mij verder niets zegt..Remth2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Hebben ze ook een 6800XT daar waar je in NL die kaart kon krijgen?
Waar heb je dat gevraagd voor de kaart? misschien een shop om in de gaten te houdenbeertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Haha nee helaas, daar was ik zelf ook naar op zoek, dit bleek het alternatief. Dus ik twijfel nog een beetje omdat het merk ASRock mij verder niets zegt..
ASRock is een prima merkbeertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Haha nee helaas, daar was ik zelf ook naar op zoek, dit bleek het alternatief. Dus ik twijfel nog een beetje omdat het merk ASRock mij verder niets zegt..
Heeft het vaak fout
Dankjewel! Het is deze voor mij geworden, scheelt toch weer 300+ euro tov de goedkoopste 6900xt.TarikLuis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:02:
https://www.informatique....-6800-xt-16gb-gaming.html
6800XT voor 979 voor de liefhebber
Dit was ook bij DragonComputers in Heerlen. Ze hadden ook nog een 6800 zonder xt voor 850 euro liggen.Remth2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Waar heb je dat gevraagd voor de kaart? misschien een shop om in de gaten te houden
Mmh tegen mij zeiden ze dat ze AMD RX6900XT PGD 16GO voor €1299 alleen nog hadden.beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Dit was ook bij DragonComputers in Heerlen. Ze hadden ook nog een 6800 zonder xt voor 850 euro liggen.
Misschien hebben ze die vandaag op voorraad gekregen? Dit was vanmiddag iig.Remth2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:16:
[...]
Mmh tegen mij zeiden ze dat ze AMD RX6900XT PGD 16GO voor €1299 alleen nog hadden.
Dat zou idd kunnen!beertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
[...]
Misschien hebben ze die vandaag op voorraad gekregen? Dit was vanmiddag iig.
Ik heb namelijk van t weekend/vrijdag gemaild met hun.
Ik deze middag nog, het ging iig om een Powercoler Rx 6800 Fighter (AXRX 6800 16GBD6-3DH/OC) .Remth2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Dat zou idd kunnen!
Ik heb namelijk van t weekend/vrijdag gemaild met hun.
Helaas, ben echt opzoek naar een 6800XT. Maar 850 euro voor een 6800 (nonXT) is nog best wat geld. Maargoed, dan denk ik dat ze ook zo'n 1000 euro vragen voor een 6800XTbeertwegh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Ik deze middag nog, het ging iig om een Powercoler Rx 6800 Fighter (AXRX 6800 16GBD6-3DH/OC) .
Gisteren besteld bij Meggeko en vanmiddag ingebouwd. Ik kan heel lang verhaal maken over ja, het was teveel en je kan allerlei sites gaan afstuinen maar goed, heb een jaar geen echte vakantie gehad dus dan maar iets meer betalen en direct in huis hebben. Die paar honderd extra euro overleef ik wel
Moet zeggen het is een beest van een GPU, ik ben er dan zeer tevreden mee. Laatste 8 jaar nVidia klant geweest en nu dus AMD.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Let wel op dat ASRock de enige is met AMD kaarten die 3x8-pin stroomaansluiting hebben. Dus afhankelijk van je voeding ga je nog zo'n dwaas Molex adaptertje moeten gebruiken (wat vermoedelijk wel is meegeleverd).
Waarschijnlijk kun je ook de piggie-tail van één van je pci-e kabels gebruiken. Lijkt me niet dat deze kaart meer dan 375W zal vragen....Dus twee pci-e kabels, waarvan één gesplit zal wel voldoen.iqcgubon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:36:
[...]
Let wel op dat ASRock de enige is met AMD kaarten die 3x8-pin stroomaansluiting hebben. Dus afhankelijk van je voeding ga je nog zo'n dwaas Molex adaptertje moeten gebruiken (wat vermoedelijk wel is meegeleverd).
Hopelijk komt nog een drop voor de 5900x, want die is echt nergens te vinden voor een fatsoenlijke prijs.
Afgelopen donderdag dacht ik geluk te hebben bij AMD, maar toen was het de 6900xt drop die ik toen op impuls besteld heb. Heb er echter weinig aan gezien ik een gsync monitor heb ism 3080.
Als iemand een 5900x wil ruilen voor de 6900xt (met verschil bijbetalen) dan laat maar weten.
Zoniet dan gaat ie via opbod de markt op.
Van harte gefeliciteerd met de kaart, maar ik snap niet waarom zoveel mensen zo huiverig zijn om de kaart gewoon bij PC Componentes te bestellen. Had voor deze kaart 500-600 euro gescheeld (zie hem nu voor 1700-1800 bij Megekko staan). Was eerder bij PCcomponentes 1149, nu iets van 1200 en op voorraad. Inmiddels genoeg Tweakers die zonder problemen dit proces hebben doorlopen. Had mijn kaart (6800 XT Merc voor 850) met een dikke week in huis; en die was initieel niet op voorraad; heb mensen met de 6900 XT gehoord die hem met 2-3 dagen in huis hadden.Badtothebone schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:28:
Gisteren besteld bij Meggeko en vanmiddag ingebouwd. Ik kan heel lang verhaal maken over ja, het was teveel en je kan allerlei sites gaan afstuinen maar goed, heb een jaar geen echte vakantie gehad dus dan maar iets meer betalen en direct in huis hebben. Die paar honderd extra euro overleef ik welMoet zeggen het is een beest van een GPU, ik ben er dan zeer tevreden mee. Laatste 8 jaar nVidia klant geweest en nu dus AMD.
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door CT Marty op 01-02-2021 16:54 ]
Dank voor de tip!TarikLuis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:02:
Ik heb 'm ook besteld (het lijkt erop dat ze er een paar hadden, de voorraad is binnen 30 minuten opgegaan). Eigenlijk had ik de limiet op 850,- gezet, maar het gaat waarschijnlijk toch te lang duren voordat de prijzen naar dat (eigenlijk al te hoge) niveau gaan. Mijn VEGA 64 is al uitgebreid aan het signaleren dat 'ie er geen zin meer in heeft; veel gestotter en een enkele crash met van die mooie kleurtjes. Het HBM is ergens brak, vermoed ik. (Kudo's voor AMD dat de driver het bijna altijd weet op te vangen, in plaats van Windows plat te laten gaan.)
Edit: Mijn overclock van het HBM was iets te hoog, ik was vergeten dat die er nog op zat. Het stotteren had niets met de Vega 64 te maken, met een 6800 XT stottert het net zo hard. Het bleek aan de games te liggen; Borderlands 3 houdt niet van HDDs en AC Valhalla is de koning van de microstutter. De haast om te upgraden was dus eigenlijk nergens voor nodig
[ Voor 18% gewijzigd door LordofWhatever op 06-06-2021 13:25 . Reden: De VEGA 64 was onschuldig ]
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Opgegaan? als ik nu kijk staan ze gewoon nog op voorraad.LordofWhatever schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
[...]
Dank voor de tip!
Ik heb 'm ook besteld (het lijkt erop dat ze er een paar hadden, de voorraad is binnen 30 minuten opgegaan). Eigenlijk had ik de limiet op 850,- gezet, maar het gaat waarschijnlijk toch te lang duren voordat de prijzen naar dat (eigenlijk al te hoge) niveau gaan. Mijn VEGA 64 is al uitgebreid aan het signaleren dat 'ie er geen zin meer in heeft; veel gestotter en een enkele crash met van die mooie kleurtjes. Het HBM is ergens brak, vermoed ik. (Kudo's voor AMD dat de driver het bijna altijd weet op te vangen, in plaats van Windows plat te laten gaan.)
Weet iemand nog rond welke tijd de PCcomponentes de box heeft afgeleverd bij Pluribox? Er zou er vandaag eentje voor mij onderweg zijn vanaf 09:00. Vind het aardig laat worden inmiddels en nog geen status update sinds "de koerier is onderweg" van vanochtend.
En inmiddels zie ik dat ik net zo goed vanuit duitsland had kunnen bestellen, maar goed dat wist ik vrijdag nog niet toen ik de bestelling plaatste.
En inmiddels zie ik dat ik net zo goed vanuit duitsland had kunnen bestellen, maar goed dat wist ik vrijdag nog niet toen ik de bestelling plaatste.
[ Voor 23% gewijzigd door Bedenkelijk op 01-02-2021 18:09 ]
Mijn bestelling kwam ergens in de ochtend aan bij Pluribox; uur of 11 geloof ik.Bedenkelijk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:06:
Weet iemand nog rond welke tijd de PCcomponentes de box heeft afgeleverd bij Pluribox? Er zou er vandaag eentje voor mij onderweg zijn vanaf 09:00. Vind het aardig laat worden inmiddels en nog geen status update sinds "de koerier is onderweg" van vanochtend.
Nog ongeveer €200,- te duur.TarikLuis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:02:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Toegegeven, voor dat bedrag doe ik het zelf ook niet, moet wel zeggen, dat Informatique het als 1 van de weinige winkels niet te gek maakt meet de prijzen.
Tsja veel lager verwacht ik ze niet het aankomemde jaar dus tsja tis lappen of kappen!
Niet te gek? Tis ongelooflijk hoe snel we hier allemaal de absurde verhogingen accepteren.... 800-950 voor een 6800 is gewoon bizar en 950 tot 1150 voor een xt ook! De 6900xt was bij amd al te duur (10%sneller dan de xt en 50% duurder!!) en is al vanaf het begin extreem duur bij de shops ook. Al gaat 1800 euro wel heel ver, om maar te zwijgen van 2800????Tirinium schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:40:
[...]
Toegegeven, voor dat bedrag doe ik het zelf ook niet, moet wel zeggen, dat Informatique het als 1 van de weinige winkels niet te gek maakt meet de prijzen.
Ben d'r klaar mee, ik start mijn p233mmx met heerlijke voodoo nog ff op (3dfx is ook al zo duur trouwens nu!) 😜
Zoals ik zeg, ik doe het er niet voor, maar in vergelijking met de rest, zijn ze nog schappelijk onder de 1000 euro.meljor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:58:
[...]
Niet te gek? Tis ongelooflijk hoe snel we hier allemaal de absurde verhogingen accepteren.... 800-950 voor een 6800 is gewoon bizar en 950 tot 1150 voor een xt ook! De 6900xt was bij amd al te duur (10%sneller dan de xt en 50% duurder!!) en is al vanaf het begin extreem duur bij de shops ook. Al gaat 1800 euro wel heel ver, om maar te zwijgen van 2800????
Ben d'r klaar mee, ik start mijn p233mmx met heerlijke voodoo nog ff op (3dfx is ook al zo duur trouwens nu!) 😜
Damic schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:05:
Vndaag reactie gehad van Alternate.nl ik ben 23ste momenteel in rij voor de 6900XT
Tijd geleden had ik zien dat ik op plaats 18 stond bij Alternate.nl voor een 6900XT vandaag gezien dat ik op plaats 14 nog sta
Dit voor de Reference van 1100€ edit deze dus die ook al duurder is geworden https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1702776
[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 01-02-2021 21:01 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb het zelfde man, zit ook al de hele dag te wachten. Waar in duitsland kon het ook dan?Bedenkelijk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:06:
kan ik alleen maar onderschrijven, helaas wel via een doorstuurservice (bv pluribox), echter ik zelf en met mij vele anderen hier hebben er zeer goede ervaringen mee, de mijne een XFX MERC RX 6800XT was dus nog geen 900 euro, terwijl ik hier echt wel enkele honderden meer had moeten betalen, was overigens niet op voorraad maar binnen 3 weken had ik de kaart binnen. Pluribox had hem ook nog direct dezelfde dag naar mij verstuurd en de volgend dag om rond 12:00 of zo was hij al binnen. Super.CT Marty schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:50:
[...]
Van harte gefeliciteerd met de kaart, maar ik snap niet waarom zoveel mensen zo huiverig zijn om de kaart gewoon bij PC Componentes te bestellen. Had voor deze kaart 500-600 euro gescheeld (zie hem nu voor 1700-1800 bij Megekko staan). Was eerder bij PCcomponentes 1149, nu iets van 1200 en op voorraad. Inmiddels genoeg Tweakers die zonder problemen dit proces hebben doorlopen. Had mijn kaart (6800 XT Merc voor 850) met een dikke week in huis; en die was initieel niet op voorraad; heb mensen met de 6900 XT gehoord die hem met 2-3 dagen in huis hadden.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
bij mij was het de volgende dag bij pluribox, en deze stuurden hem dan ook direct weer door. wel zo snel je de verzendgegevens hebt van de PC Club deze doorgeven aan pluribox.chadly schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:35:
[...]
Ik heb het zelfde man, zit ook al de hele dag te wachten. Waar in duitsland kon het ook dan?
succes
ik geloof dat je behalve bij AMD, deze voor deze -200 euro niet zult krijgen, ook bv niet in Spanje, waar de prijzen wel nog wat beter zijn, echter deze gaan dus ook omhoog. voor je het weet moet er er -300 a -400 van maken.
succes met de zoektocht.
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Het lijkt mij dat de adviesprijzen door zowel AMD als NVidia onrealistisch laag zijn ingezet. In het oude normaal misschien niet, maar met bijna een jaar corona in de hele productie en supply chain was het misschien op voorhand al niet mogelijk om de kaarten voor dergelijke prijzen te produceren.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ik ben er klaar mee. Ref kaart of die lc kaart deze week binnen waar?
Heeft het vaak fout
Wud? Adviesprijzen te laag? Corona in de productie en supply chain? Denk dat je de oorzaken toch wel iets anders liggenUniMatrix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:52:
Het lijkt mij dat de adviesprijzen door zowel AMD als NVidia onrealistisch laag zijn ingezet. In het oude normaal misschien niet, maar met bijna een jaar corona in de hele productie en supply chain was het misschien op voorhand al niet mogelijk om de kaarten voor dergelijke prijzen te produceren.
Voor de huidige idioterie zeker. Is vraag en aanbod en ook speculatie, maar daar onder liggen toch echt wel andere redenen waardoor er geen overschot aan 3080 / 6800 XT kaarten van de band af kwam rollen vanaf launch, voor 649 / 699.Snowdog schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:18:
[...]
Wud? Adviesprijzen te laag? Corona in de productie en supply chain? Denk dat je de oorzaken toch wel iets anders liggen
Een van mijn redenen om voor de 'Spaanse' XFX Merc 6900 XT te gaan was dat deze 'maar' 150 boven adviesprijs van 999 voor de 6900XT was.
Hierchadly schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:35:
[...]
Ik heb het zelfde man, zit ook al de hele dag te wachten. Waar in duitsland kon het ook dan?
Mijn PcComponentes levering is nu gewijzigd naar:
IN DESTINATION. Your shipment is at our destination facility and we are sorting it. You will receive it on the expected delivery date.
ALICANTE
Alleen kan ik nergens zien wat nu de bijgewerkte delivery date is geworden want origineel had dat gisteren moeten plaatsvinden. Als het vandaag weer faalt omdat ze buiten de pluribox kantoor tijden proberen te leveren dan zal ik een ticket inschieten om te annuleren.
[ Voor 12% gewijzigd door Bedenkelijk op 02-02-2021 08:49 ]
https://www.cyberport.de/...16gb-gddr5-3xdp-hdmi.html Is dit een reverentie ?
Heeft het vaak fout
Aan de video-outs te zien wel!tailfox schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:53:
Maar aan de naam weer niet
Heeft het vaak fout
En aan de beschrijving te zien weer niet: HDMI/ 3x Displayport...
Maar de plaatjes zijn van een Ref. Edition..
Herstellernummer: RX-69XTACBD9 Google geeft XFX.
Prima kaart hoor!
Ik heb dit bericht gisteren ook voorbij zien komen. Met de aanname dat alle videokaarten dus duurder gaan worden alle videokaarten worden duurder in de aankomende periode, heb ik maar besloten een kaart aan te schaffen via Tweakers V/A. Wat nu gezien kan worden als een scalperprijs zou over een paar weken zomaar een normale verkoopprijs kunnen zijn.houtig schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:24:
https://nl.hardware.info/...verhogingen-voor-hun-gpus
Ja hoor kan er ook nog wel bij
Mixed feelings! Maar ergens wel blij dat ik zeer binnenkort voor het eerst een high-end videokaart bezit
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Zeker maar een nieuwe case erbij kopen is mij iets te veel van het goede. Ik denk verkeerde plaatjesUniMatrix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Prima kaart hoor!
Heeft het vaak fout
---- SiComputers ----- + ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D OC - €1239,50 + ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X OC - €1087,50 ---- Notebooksbilliger ----- + MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X Trio - €1.099,00 + SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 6800XT OC - €1.099,00 ---- Cyberport -----tailfox schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:59:
[...]
Zeker maar een nieuwe case erbij kopen is mij iets te veel van het goede. Ik denk verkeerde plaatjes
+ ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X OC USBC - €1.149,00
Momenteel je mogelijkheden denk ik! Gezien je schreef dat je er deze week 1 wou kopen
Maar dan graag de Asus LC of reverentie kaarten.Remth2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:16:
[...]
---- SiComputers ----- + ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D OC - €1239,50 + ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X OC - €1087,50 ---- Notebooksbilliger ----- + MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X Trio - €1.099,00 + SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 6800XT OC - €1.099,00 ---- Cyberport -----
+ ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X OC USBC - €1.149,00
Momenteel je mogelijkheden denk ik! Gezien je schreef dat je er deze week 1 wou kopen
Heeft het vaak fout
Ah ja sorry , klopt ook! Dat schreef je ooktailfox schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:18:
[...]
Maar dan graag de Asus LC of reverentie kaarten.
https://www.informatique....deon-rx-6900-xt-16gb.html heeft deze staan op levering op afspraak.Remth2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:19:
[...]
Ah ja sorry , klopt ook! Dat schreef je ook
maar als ik hier op klik weer niet.
Heeft het vaak fout
Ja dat is een ref kaart met een XFX logo op de doos. XFX heeft voor de RX6800 en RX6900 enkel hin Speedster Merc 319 kaarten als non ref. Ik heb in het verleden ook nog een ref kaart gekocht met XFX stickers erop. (HD7970: deze pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition 3GB)tailfox schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:53:
u shure? door de black twijfel ikSkyline GT-R schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:
[...]
Ja dat is een ref kaart met een XFX logo op de doos. XFX heeft voor de RX6800 en RX6900 enkel hin Speedster Merc 319 kaarten als non ref. Ik heb in het verleden ook nog een ref kaart gekocht met XFX stickers erop. (HD7970: deze pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition 3GB)
Heeft het vaak fout
Hier is een overzicht van alle XFX RX6000 reeks kaarten: https://www.xfxforce.com/gpu/rx-6000-series
De ref kaarten staan daar tussen maar inderdaad wel met een ander artikelnummer: https://www.xfxforce.com/...with-16gb-gddr6-amd-rdna2
even met mijn slechtste duits gebeld met Cyberport.
ik weet 1 ding zeker het heeft een usbc en 2db.
Waardoor het best een ref kan zijn.
maar de https://www.xfxforce.com/...-16gb-gddr6-amd-rdna-tm-2
heeft dat ook.
nu weet ik niet of die echt een reverence kaart is of niet.
De man aan de telefoon gaaf aan van wel. Maar of die mijn steenkolen duits begreep.
ik weet 1 ding zeker het heeft een usbc en 2db.
Waardoor het best een ref kan zijn.
maar de https://www.xfxforce.com/...-16gb-gddr6-amd-rdna-tm-2
heeft dat ook.
nu weet ik niet of die echt een reverence kaart is of niet.
De man aan de telefoon gaaf aan van wel. Maar of die mijn steenkolen duits begreep.
Heeft het vaak fout
Er zijn 2 eenvoudige manieren om er achter te komen zonder veel Duits te moeten spreken. Een foto van de doos (dan weet je het meteen) of het typenummer op de doos,tailfox schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:58:
REF:
Specs,
pictures
Black:
naam
typenummer.
Iemand die meer dan 3 woorden Duits spreekt die dit voor mij wilt uitzoeken?
61 / 5000Skyline GT-R schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Er zijn 2 eenvoudige manieren om er achter te komen zonder veel Duits te moeten spreken. Een foto van de doos (dan weet je het meteen) of het typenummer op de doos,
Translation results
Kann ich die Teilenummer von der XFX AMD Radeon RX 6900 XT erhalten? zo iets?
Heeft het vaak fout
In aanvulling op deze post:UniMatrix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Prima kaart hoor!
/f/image/CSJdGpQX0Y7VjPz7UXFxTgGE.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.xfxforce.com/...6gb-gddr6-amd-rdna-tm-2#2
Mijn conclusie: het is de Merc en het plaatje klopt niet.
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |