Ik ben van plek 62 naar 41ParaWM schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Yes
De nieuwe leverdatum is 28-01-2021.
Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.
Overzicht bestelde producten:
1x 296918 VGA Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC... Op voorraad
Ze hebben er vandaag minimaal 16, want ik stond daarnet nog 16/88. En volgende week nog een batch.
Gigabyte:
Halverwege deze week (week 4) verwachten wij onderstaande videokaarten:
• Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16G
Halverwege volgende week (week 5) verwachten wij onderstaande videokaarten:
• Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16G
Ik heb zojuist een 6800xt bij alternate besteld maar helaas krijg ik dus geen wachtrij positie.. de order is wel confirmed. Is dit normaal?
[ Voor 6% gewijzigd door no kill1230 op 27-01-2021 20:28 ]
Mja high demand.. ze verkopen alles aan minersTirinium schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:43:
[...]
https://www.guru3d.com/ne...st-thoughout-h1-2021.html
On team red, the Radeon side, Ian Cutress from AnandTech spoke with AMD CEO Lisa Su. She also highlights that the stock problems are mainly caused by high demand. However, she mentions this as well; the lack of components supply also would continue until the end of June. Production would not be able to meet demand again until the second half of 2021.
Een mens moet een hobby hebben zeker? Ik vervang mijn computer eens om de 5 of 6 jaar. Mijn GTX 970 heeft ondertussen zijn tijd wel stillaan gehadFugitive2008 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:11:
[...]
Maar dan moeten we die next gen toch weer hebb0n?![]()
![]()
Ik hoor die zever zo vaak, maar is daar ooit enige vorm van bewijs voor geweest?Ferio schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Mja high demand.. ze verkopen alles aan miners
[ Voor 27% gewijzigd door iqcgubon op 27-01-2021 22:07 ]
Zojuist bevestiging gekregen dat ik morgen eindelijk de 6800XT ontvang van Megekko. Eind november besteld. Gaat om een Gigabyte
Jazeker, Nvidia heeft het zelfs toegegeven.iqcgubon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:04:
[...]
Een mens moet een hobby hebben zeker? Ik vervang mijn computer eens om de 5 of 6 jaar. Mijn GTX 970 heeft ondertussen zijn tijd wel stillaan gehad
[...]
Ik hoor die zever zo vaak, maar is daar ooit enige vorm van bewijs voor geweest?
Nice! Welke prijs heb je er toen voor betaald?luckystone schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:23:
Zojuist bevestiging gekregen dat ik morgen eindelijk de 6800XT ontvang van Megekko. Eind november besteld. Gaat om een Gigabyte
Congrats. Dat is een lange zit geweest. Welke krijg je?luckystone schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:23:
Zijn allemaal XT gaming OC orders van dag 1 (25 nov) voor 850,-
Sinterklaas wil bier !
Krijg vandaag mijn RX 6800 Gaming OC van Gigabyte binnen.
Gisteren via Megekko besteld voor €839,-
Wie het breed heeft laat het breed hangen denk ik maar even voor deze aankoop....
Zat al een tijdje te azen op de RX 6800.
Ik ben benieuwd guys!!
Wie het breed heeft laat het breed hangen denk ik maar even voor deze aankoop....
Ik ben benieuwd guys!!
Gefeliciteerd veel plezier ervan!IT-Gaming schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:26:
Krijg vandaag mijn RX 6800 Gaming OC van Gigabyte binnen.
Ik ben benieuwd guys!!
Waarom zouden ze het niet doen? Een miner is net zo goed een klant als dat een consument dat is. Ik kan eigenlijk geen enkele goed zakelijk argument bedenken waarom je GPU's niet in bulk aan miners zou verkopen.iqcgubon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:04:
Ik hoor die zever zo vaak, maar is daar ooit enige vorm van bewijs voor geweest?
Net als dat ik het raar vind dat consumenten soms denken dat ze voorrang zouden moeten hebben t.a.v. miners.
Nu ben ik zelf ook geen fan van miners en hun koop gedrag tijdens miningbooms, ik zou liever ook zelf makkelijk een kaart willen kunnen kopen, maar vanuit zakelijk oogpunt snap ik het wel, als de miners bereid zijn de prijzen te betalen, ze 'zeuren' waarschijnlijk ook nog eens minder, dan is het eigenlijk alleen maar logisch dat AMD, Nvidia en hun partners ook die markt voorzien.
En zo is het en gaat het ook!Dennism schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:44:
[...]
Waarom zouden ze het niet doen? Een miner is net zo goed een klant als dat een consument dat is. Ik kan eigenlijk geen enkele goed zakelijk argument bedenken waarom je GPU's niet in bulk aan miners zou verkopen.
Net als dat ik het raar vind dat consumenten soms denken dat ze voorrang zouden moeten hebben t.a.v. miners.
Nu ben ik zelf ook geen fan van miners en hun koop gedrag tijdens miningbooms, ik zou liever ook zelf makkelijk een kaart willen kunnen kopen, maar vanuit zakelijk oogpunt snap ik het wel, als de miners bereid zijn de prijzen te betalen, ze 'zeuren' waarschijnlijk ook nog eens minder, dan is het eigenlijk alleen maar logisch dat AMD, Nvidia en hun partners ook die markt voorzien.
Je kan niemand wat kwalijk nemen eigenlijk. Het enige dat men zou kunnen doen is pleiten voor een miningverbod bij de EU.
Gisteren ook besloten de 6800 gaming oc te kopen bij megekko 
Dat lange wachten is niks voor mij en ik zie die prijzen voor de 3080 en de 6800 XT ook niet op korte termijn omlaag gaan. €840 is ook niet bepaald een koopje maar ik heb 'm op moment van schrijven al in m'n kastje draaien
:strip_exif()/f/image/jTmrL27uhG2PirdISdIpGvsS.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog 'n nieuw huisje zoeken voor m'n oude 5700 XT
Veel sterkte aan iedereen in de wachtrij!
Dat lange wachten is niks voor mij en ik zie die prijzen voor de 3080 en de 6800 XT ook niet op korte termijn omlaag gaan. €840 is ook niet bepaald een koopje maar ik heb 'm op moment van schrijven al in m'n kastje draaien
:strip_exif()/f/image/jTmrL27uhG2PirdISdIpGvsS.jpg?f=fotoalbum_large)
Je zou Tweaker @Damius eens een berichtje kunnen sturen; hij was nog op zoek naar een 5700 XT bij gebrek aan 6800'sMolkop schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:
Dat lange wachten is niks voor mij en ik zie die prijzen voor de 3080 en de 6800 XT ook niet op korte termijn omlaag gaan. €840 is ook niet bepaald een koopje maar ik heb 'm op moment van schrijven al in m'n kastje draaien[Afbeelding]
Die deal bij Megekko is wel verleidelijk, maar ik wil heel graag een 6800XT voor ongeveer maximaal dat bedrag. Maar ze zijn gewoon op voorraad blijkbaar. Dus morgen binnen... Argh!
dus hoeveel geduld kan ik nog opbrengen?
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
You can do it!zyberteq schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:23:
Die deal bij Megekko is wel verleidelijk, maar ik wil heel graag een 6800XT voor ongeveer maximaal dat bedrag. Maar ze zijn gewoon op voorraad blijkbaar. Dus morgen binnen... Argh!
Daar kan je de hoofdprijs voor vragen 😂Molkop schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:
Dat lange wachten is niks voor mij en ik zie die prijzen voor de 3080 en de 6800 XT ook niet op korte termijn omlaag gaan. €840 is ook niet bepaald een koopje maar ik heb 'm op moment van schrijven al in m'n kastje draaien[Afbeelding]
wat? kopen of meer geduld hebben?
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Ik zag ze voor €500 op marktplaats ... bizar, ik zet 'm liever hier voor wat minder te koop.Swizzler24 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Daar kan je de hoofdprijs voor vragen 😂
Ik zal 'm een heads up gevenCT Marty schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:10:
[...]
Je zou Tweaker @Damius eens een berichtje kunnen sturen; hij was nog op zoek naar een 5700 XT bij gebrek aan 6800's.
Ik wilde ook de XT of een 3080 voor dat geld maar die prijzen gaan voorlopig niet zakken vermoed ik ...zyberteq schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:23:
De XFX Merc 6800XT is bij pccomponentes ook in prijs gestegen, € 949,90, en geen indicatie meer wanneer hij komt.
https://www.pccomponentes...t-black-gaming-16gb-gddr6
https://www.pccomponentes...t-black-gaming-16gb-gddr6
Zojuist bezorgd 
Besteld bij PComponentes op 21 jan, verzonden naar Pluribox, daarna via UPS naar NL.
Pluribox bleek wel duurder uit te vallen. Hun eigen verwerkingskosten zijn zeer redelijk, alleen de beschikbare opties om vervolgens door te sturen zijn beperkt en prijzig.UPS was de voordeligste, ongeveer 45 euro.
Besteld bij PComponentes op 21 jan, verzonden naar Pluribox, daarna via UPS naar NL.
Pluribox bleek wel duurder uit te vallen. Hun eigen verwerkingskosten zijn zeer redelijk, alleen de beschikbare opties om vervolgens door te sturen zijn beperkt en prijzig.UPS was de voordeligste, ongeveer 45 euro.
Mooi om te horen dat er langzaam 6800 XT's beginnen binnen te druppelen voor de pre-orders bij Megekko.
Betekent dit dat ook andere webshops deze kaart binnen gaan krijgen?
Ik heb al een tijd een pre-order plekje #4 bij SiComputers, maar die hebben helaas nog niets binnen.
Betekent dit dat ook andere webshops deze kaart binnen gaan krijgen?
Ik heb al een tijd een pre-order plekje #4 bij SiComputers, maar die hebben helaas nog niets binnen.
De verkrijgbaarheid lijkt wat beter te worden, maar dat geldt voor meerdere winkels, merken en modellen. Maar de prijzen die gerekend worden zijn me echt even te gortig. Dat kan ik niet naar mezelf verantwoorden, want daar gebruik ik het toch te weinig voor. Ik heb me nog niet laten horen hier, maar ik heb ook al een plan te upgraden vanaf ongeveer oktober. Idee is om het dan in 1x goed te doen, dus hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat het pas met een Ryzen 6xxx en Radeon 7XXX is
Breek je nek voorzichtig
voor 929 euro + 55 euro ... tikt toch de 1000 aan zo ... maar dan heb je ook wat
Kom van een 5700XT - 500W voeding (die heb ik inmiddels ook geupgrade voor 850W exemplaar).
De oude videokaart is ter referentie.
Ik blij, maar als ik de ref AMD 6800XT kan bemachtigen, ga ik dat zeker doen (en dan mag deze weg). Vind bijna 400 euro boven MSRP toch iets te veel van t goede. Maar kan ondertussen wel lekker gamen

Kom van een 5700XT - 500W voeding (die heb ik inmiddels ook geupgrade voor 850W exemplaar).
De oude videokaart is ter referentie.
Ik blij, maar als ik de ref AMD 6800XT kan bemachtigen, ga ik dat zeker doen (en dan mag deze weg). Vind bijna 400 euro boven MSRP toch iets te veel van t goede. Maar kan ondertussen wel lekker gamen

De verwachting is dat een eventuuele nieuwe serie niet plotseling een veel betere levertijd heeft. Dus als je tot Oktober wacht, kan je waarschijnlijk de huidige serie normaal bestellen.The PyroPath schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:28:
De verkrijgbaarheid lijkt wat beter te worden, maar dat geldt voor meerdere winkels, merken en modellen. Maar de prijzen die gerekend worden zijn me echt even te gortig. Dat kan ik niet naar mezelf verantwoorden, want daar gebruik ik het toch te weinig voor. Ik heb me nog niet laten horen hier, maar ik heb ook al een plan te upgraden vanaf ongeveer oktober. Idee is om het dan in 1x goed te doen, dus hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat het pas met een Ryzen 6xxx en Radeon 7XXX is
Dames en heren, ik heb besloten mijn vijfde plaats bij Alternate.nl voor de ASRock Radeon RX 6900 XT op te geven. Zelf ben ik ben reeds voorzien en ik ben erg tevreden over mijn aankoop. Verder hebben ze de prijs €180,- verhoogd en de levertijd veranderd van "2021" naar "onbekend" waardoor ik er geen vertrouwen meer in heb dat de kaart binnen afzienbare tijd geleverd gaat worden. Voor iedereen die nog zoekt: veel succes!
Ik ga gamen!
Ik ga gamen!
Maar waar lees je dit dan? Ik lees heel veel "reportedly", en "supposedly", maar geen echte concrete feiten.Dennism schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:44:
[...]
Waarom zouden ze het niet doen? Een miner is net zo goed een klant als dat een consument dat is. Ik kan eigenlijk geen enkele goed zakelijk argument bedenken waarom je GPU's niet in bulk aan miners zou verkopen.
Miners zijn net als jij en ik gewone klanten, inderdaad. En het maakt AMD en Nvidia geen hol uit aan wie ze hun GPUs verkopen maar er lijkt overal geïnsinueerd te worden dat Nvidia een soort van dark webshop heeft speciaal om miners van kaarten te voorzien. Waar zijn die dan?
Ik ontken de boel hier helemaal niet, het zou waar kunnen zijn, maar waar zijn de bewijzen?
De 6900 stond net zeker 5 min te bestellen op de amd site.. het is dat ik de 6800 wil maar hij stond er best lang 😲
Ik heb niks gezien. Distillio heeft ook geen melding gegeven, toen de twitch stream van Maikie melding gaf stond die nog steeds op Out of Stock bij mij.randomice schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:05:
De 6900 stond net zeker 5 min te bestellen op de amd site.. het is dat ik de 680p wil maar hij stond er best lang 😲
De 6900XT stond er inderdaad heel eventjes op net, was ook binnen een minuut weg.
was in de auto aan het rijden en leek mij langer dan maar hij stond er even 😉. Web alert gaf het wel aan bij mij iig. Website is ook behoorlijk in beweging volgens web alertTijgertje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:11:
De 6900XT stond er inderdaad heel eventjes op net, was ook binnen een minuut weg.
[ Voor 7% gewijzigd door randomice op 28-01-2021 18:15 ]
Ik kreeg een melding, binnen 2 tel zat ik op de site en hij was al weg
Vandaag voor de 3e keer een update gehad van azerty over een "verwachte" leveringsdatum van hun leverancier....
Mijn rx 6800 sapphire pulse oc zou "mogelijk" de 22e Januari komen, toen de 29e en nu de 5e februari... Bij de leverancier.
Heb ze een mailtje gestuurd over dit "gokwerk" maar krijg uiteraard een vrij random mail terug over hoe lastig Videokaarten leverbaar zijn in de wereld blahblahblah.
Kijk, ik had in mijn mail al gezegd dat ik alle begrip heb en geduld wil opbrengen. Mijn punt is dat je niet 3 weken lang wat random data eruit kan gooien naar klanten. Viel me namelijk al op dat andere bestellers hier weer hele andere data kregen als ik voor "mogelijke" leveringen van de ZELFDE kaart.
Dus geloof de bullshit datum die je van azerty krijgt niet!
Verder: prima webshop
en: nogmaals alle begrip
Maar: zeg liever niets als je gewoon nog niet weet!
Dank u
Edit: op hun site staat ook een lijst met verwachte producten en dat lijkt gewoon te kloppen en worden daadwerkelijk geleverd. Zolang daar niet je bestelde kaart tussen staat zou ik het verder met een flinke korrel zout nemen wat voor "verwachte" datum ze je sturen.
Mijn rx 6800 sapphire pulse oc zou "mogelijk" de 22e Januari komen, toen de 29e en nu de 5e februari... Bij de leverancier.
Heb ze een mailtje gestuurd over dit "gokwerk" maar krijg uiteraard een vrij random mail terug over hoe lastig Videokaarten leverbaar zijn in de wereld blahblahblah.
Kijk, ik had in mijn mail al gezegd dat ik alle begrip heb en geduld wil opbrengen. Mijn punt is dat je niet 3 weken lang wat random data eruit kan gooien naar klanten. Viel me namelijk al op dat andere bestellers hier weer hele andere data kregen als ik voor "mogelijke" leveringen van de ZELFDE kaart.
Dus geloof de bullshit datum die je van azerty krijgt niet!
Verder: prima webshop
en: nogmaals alle begrip
Maar: zeg liever niets als je gewoon nog niet weet!
Dank u
Edit: op hun site staat ook een lijst met verwachte producten en dat lijkt gewoon te kloppen en worden daadwerkelijk geleverd. Zolang daar niet je bestelde kaart tussen staat zou ik het verder met een flinke korrel zout nemen wat voor "verwachte" datum ze je sturen.
[ Voor 13% gewijzigd door meljor op 28-01-2021 22:28 ]
Mijn Gigabyte Aorus 6800XT van Azerty is gisteren ook binnen gekomen.
Lichte coilwhine nog, na aanpassingen door een lichte undervolt is dit nu compleet weg.
Draait als een zonnetje momenteel
Lichte coilwhine nog, na aanpassingen door een lichte undervolt is dit nu compleet weg.
Draait als een zonnetje momenteel
Marstek Venus A V144
Azerty heeft een bescheiden aantal MSIs ontvangen blijkbaar. Deze morgen stond ik nog 18/22.MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X Trio 16GB - Videokaart - 16 GB GDDR6 - PCIe 4.0 - 1x HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4430227 | Jouw positie 13/17
Klopt, mijne is zojuist verzonden!iqcgubon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Azerty heeft een bescheiden aantal MSIs ontvangen blijkbaar. Deze morgen stond ik nog 18/22.
tailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:56:
6800XT waar zijn ze?
Ha hier ist fijne toeven rond 1500-1530. Altijd wel iemand die het helemaal kudt vind en dit hier even ventileert, mooi leven. Ik pak mn vrijdagmiddag biertje er maar eens bij en ga die amd site eens F5en, want ik wil een 6800XT en dat gaat me lukken ook
[ Voor 7% gewijzigd door Fugitive2008 op 29-01-2021 16:36 ]
Ik mis het 3 uur momentje wel.Fugitive2008 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:35:
[...]
![]()
Ha hier ist fijne toeven rond 1500-1530. Altijd wel iemand die het helemaal kudt vind en dit hier even ventileert, mooi leven. Ik pak mn vrijdagmiddag biertje er maar eens bij en ga die amd site eens F5en.
Maar gen winkel heeft een 6800XT op voorraad toch?
Heeft het vaak fout
Mindfactory heeft wel een aantal soorten op voorraad. Echter ze zijn niet onder de 1000,- euro.tailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:37:
[...]
Ik mis het 3 uur momentje wel.
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
heb je linkje ken de site nietMr. Rawnar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:57:
[...]
Mindfactory heeft wel een aantal soorten op voorraad. Echter ze zijn niet onder de 1000,- euro.
Heeft het vaak fout
https://www.informatique....gb-gaming.html?spcall=yes
Gigabyte Radeon RX 6800 XT, 16GB, Gaming
voorrrr € 979,00
voorrrr € 979,00
Heeft het vaak fout
3 zo te zien: https://www.gputracker.eu...chip=AMD%20RX%206800%20XTtailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:37:
[...]
smidistri, arlt en computeruniverse, maar ja niets onder de 1000 euro inderdaad, zaols hierboven al aangegeven
Ik ga dat ook maar eens doen denk ik, heb je wel gelijk wat! Alleen bij dat NIF - NIE wat je moet invullen kun je dan gewoon B00000000 invullen?patrickmooij schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:06:
Vandaag mijn XFX Speedster Merc 6800 XT ontvangen van PCComponentes (via pluribox)![]()
Toch wel een beetje spannend om te zien of alles goed gaat maar niks dan lof voor alle betrokken partijen.
Kaart gelijk geïnstalleerd en hij draait als een zonnetje![]()
[Afbeelding]
Ik heb een generator gebruikt gewoon gegoogled, ondertussen ligt mijn 6900XT te wachten bij pluribox tot DHL hem op komt halen.chadly schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:13:
[...]
Ik ga dat ook maar eens doen denk ik, heb je wel gelijk wat! Alleen bij dat NIF - NIE wat je moet invullen kun je dan gewoon B00000000 invullen?
Ik was ook bijzonder skeptisch of het allemaal goed zou gaan, het spaanse adress wat ik op moest geven van pluribox was een flatgebouw.
Jammer dat je daar als Nederlander niet kan kopen.Mr. Rawnar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:57:
[...]
Mindfactory heeft wel een aantal soorten op voorraad. Echter ze zijn niet onder de 1000,- euro.
Jammer dat er behalve de ref (die echt te duur bij is bij winkels) er geen kaarten zijn van max 50mm. (zou ook best 51 mogen zijn.
Heeft het vaak fout
Althans met nederlands adresMr. Rawnar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:57:
[...]
Dragoncomputers.eu had er afgelopen week wel op voorraad (<1000 euro, ASRock Taichi 6800 XT). Op hun website staan alleen de complete systemen, maar als je ze een e-mail stuurt met de vraag of je ze ook los kan kopen...tailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:37:
[...]
Ik heb er in ieder geval succes mee gehad.
Powercolor 6800 Fighter (50mm) in de gaten houden. Stond vorig jaar een tijdje op Sicomputers voor 630 euro. Link is inmiddels offline gehaald. https://www.sicomputers.n...-hdmi-3xdp-id-810559.htmltailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:07:
Jammer dat er behalve de ref (die echt te duur bij is bij winkels) er geen kaarten zijn van max 50mm. (zou ook best 51 mogen zijn.
Op het moment dat hij te bestellen was, ik stond 2e in de rij.
WOW, ik heb eergister een gigabyte 6800xt besteld bij alternate en ik heb vandaag al een verzendbevestiging gekregen!!
Hier einde van de middag de gigabyte 6800xt besteld bij informatique en de verzendbevestiging was er een paar uur later, nu hopen dat ie morgen komt en anders begin volgende week
wilde eigenlijk de asus liquid cooled maar dat duurt vast nog even hehe:)
En dat isboschdave schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Op het moment dat hij te bestellen was, ik stond 2e in de rij.
Ik ben heel benieuwd man. Heb hem besteld. Vind het best een risico voor zo een bedrag maar ja toch een beetje spanning in de corona periode hahaha! Zal vast goedkomen aangezien ik meerdere tweakers heb gezien waarbij het goed verlopen is.Morocius schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Ik heb een generator gebruikt gewoon gegoogled, ondertussen ligt mijn 6900XT te wachten bij pluribox tot DHL hem op komt halen.
Ik was ook bijzonder skeptisch of het allemaal goed zou gaan, het spaanse adress wat ik op moest geven van pluribox was een flatgebouw.
Ik heb deze kaart ook in bestelling bij Megekko maar sta (ik heb net gekeken nog steeds op plek 53 van 63.luckystone schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:23:
OP welke plek stond jij? Ik zou graag willen weten hoeveel kaarten er binnen zijn gekomen dan. Ik heb nog geen verzendbevestiging niets..
En dan lees je dat tweakers dezelfde kaart bij alternate gisteren besteld hebben en ook vandaag binnen krijgen.. (ik gun ze het hoor!) Maar voor mij is het natuurlijk ruk om al 2 maanden te wachten en nadat er een partij is binnengekomen nog steeds geen plek op geschoven te zijn.(sorry kromme zin, maar ben een beetje teleurgesteld)
Zo te zien hebben ze bij Alternate NL de gigabyte 6800xt gaming oc gisteravond op de post gedaan. Besteld op:
dinsdag: 17
woensdag: 2
donderdag: 2
vrijdag: 0
De prijs is wat extreem en als ik de boel kon terugdraaien had ik deze op launch day besteld maar het zei zo. Bedankt Maikie61 voor je inzet en het plaatsen van beschikbaarheid op het forum
.
De prijs is wat extreem en als ik de boel kon terugdraaien had ik deze op launch day besteld maar het zei zo. Bedankt Maikie61 voor je inzet en het plaatsen van beschikbaarheid op het forum
Bij mij ook onderweg, woensdag besteld, vandaag hopelijk in huis!Robbie6857 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:01:
Zo te zien hebben ze bij Alternate NL de gigabyte 6800xt gaming oc gisteravond op de post gedaan. Besteld op:
De prijs is wat extreem en als ik de boel kon terugdraaien had ik deze op launch day besteld maar het zei zo. Bedankt Maikie61 voor je inzet en het plaatsen van beschikbaarheid op het forum.
Vetterdetet
mindfactory
Klopt maar dat weerhoudt sommige mensen er niet van om toch te bestellen.HappyMan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:06:
[...]
Jammer dat je daar als Nederlander niet kan kopen.
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
nvmMr. Rawnar schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:07:
[...]
mindfactory
[...]
Klopt maar dat weerhoudt sommige mensen er niet van om toch te bestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door pokle312 op 30-01-2021 12:02 ]
Beste prijs, komt dit vaker voor?tailfox schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:33:
https://www.informatique....gb-gaming.html?spcall=yes
voorrrr € 979,00
Ben niet echt op de hoogte van de 6800 XT markt.
Checkt deze GPU tracker voor elke site in Nederland?Tirinium schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:50:
[...]
3 zo te zien: https://www.gputracker.eu...chip=AMD%20RX%206800%20XT
smidistri, arlt en computeruniverse, maar ja niets onder de 1000 euro inderdaad, zaols hierboven al aangegeven
Ook informatique, megekko enz..
Jawel elke site in Nederland en elke site welke verstuurd naar Nederland, alleen de kleine lokale hardware boeren zal je er niet vinden. Als je het filter: "alleen op voorraad" weghaalt zie je alle shops waar ze naar kijken.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:41:
[...]
Checkt deze GPU tracker voor elke site in Nederland?
Ook informatique, megekko enz..
Edit: ik zie nu dat Megekko er niet langer tussenstaat dat was eerder wel het geval. Mogelijk later weer wel als hun scan algoritme het oppakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Tirinium op 30-01-2021 12:53 ]
Top, ik zie ook dat ik achteraf een reservering kan doen voor een 6800 XT bij informatique.Tirinium schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Jawel elke site in Nederland en elke site welke verstuurd naar Nederland, alleen de kleine lokale hardware boeren zal je er niet vinden. Als je het filter: "alleen op voorraad" weghaalt zie je alle shops waar ze naar kijken.
Hoe zit het met de voorraad bij hun? krijgen hun regelmatig voorraad?
Dat durf ik niet zo 1 2 3 te zeggen, zelf kijk ik voor een sapphire 6800 xt maar ik heb informatique nog niet vaak voorbij zien komen tot nu toe. Meestal waren het Megekko, alternate of een Duitse site. Wellicht heeft íemand anders hier een betere kijk op?oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Top, ik zie ook dat ik achteraf een reservering kan doen voor een 6800 XT bij informatique.
Hoe zit het met de voorraad bij hun? krijgen hun regelmatig voorraad?
megekko geeft standaard een -1Tirinium schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Jawel elke site in Nederland en elke site welke verstuurd naar Nederland, alleen de kleine lokale hardware boeren zal je er niet vinden. Als je het filter: "alleen op voorraad" weghaalt zie je alle shops waar ze naar kijken.
Edit: ik zie nu dat Megekko er niet langer tussenstaat dat was eerder wel het geval. Mogelijk later weer wel als hun scan algoritme het oppakt.
Heeft het vaak fout
Voor leverbaar gaat de 6800 XT voor 899 euro en 1199 euro ongeveer.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Beste prijs, komt dit vaker voor?
Ben niet echt op de hoogte van de 6800 XT markt.
Nu zijn alle costum coolers ook wel echt premium.
Heeft het vaak fout
Tijdje terug had ik een opmerking over mijn bestelde SAPPHIRE rx 6800 Pulse OC (niet de Nitro) waarin ik zei dat ik twijfelde of de kaart wel al bestond omdat er werkelijk nergens iets over te vinden was (YouTube, reviews, geen echte afbeelding zelfs! ).
Inmiddels zijn er 2 unboxing videos op youtube
En had Jacob.de (?) er een paar op voorraad volgens de tracker.
It's alive!!!!
Edit: bij megekko staat ie ook ineens op de site en ook als leverbaar! (op voorraad, leverbaar over 7 dagen). Voor de belachelijke prijs van 1120 euro...
Maar dat betekend wel dat ze eraan komen in NL en hopelijk ook snel bij Azerty. 😊
Inmiddels zijn er 2 unboxing videos op youtube
En had Jacob.de (?) er een paar op voorraad volgens de tracker.
It's alive!!!!
Edit: bij megekko staat ie ook ineens op de site en ook als leverbaar! (op voorraad, leverbaar over 7 dagen). Voor de belachelijke prijs van 1120 euro...
Maar dat betekend wel dat ze eraan komen in NL en hopelijk ook snel bij Azerty. 😊
[ Voor 24% gewijzigd door meljor op 30-01-2021 14:27 ]
Via deze manier heb ik ook een Asrock 6900xt Phantom OC weten te bemachtigen, voor een zeer scherpe prijs ook nog eens. Aanmerkelijk minder dan waar ze op diverse andere sites momenteel voor worden aangeboden.Martinez- schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:13:
[...]
Dragoncomputers.eu had er afgelopen week wel op voorraad (<1000 euro, ASRock Taichi 6800 XT). Op hun website staan alleen de complete systemen, maar als je ze een e-mail stuurt met de vraag of je ze ook los kan kopen...![]()
Ik heb er in ieder geval succes mee gehad.
Super service in ieder geval en ik ben er blij mee!
ga het ook maar eens proberen dan, hoe snel reageren hun over het algemeen?Skarloc schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Via deze manier heb ik ook een Asrock 6900xt Phantom OC weten te bemachtigen, voor een zeer scherpe prijs ook nog eens. Aanmerkelijk minder dan waar ze op diverse andere sites momenteel voor worden aangeboden.
Super service in ieder geval en ik ben er blij mee!
Binnen een dag. Ik heb 's ochtends gemaild (nadat een vriend van me gepeild had of het kon), in de middag zat de kaart al in mijn kast.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:35:
[...]
ga het ook maar eens proberen dan, hoe snel reageren hun over het algemeen?
Volgens een tweaker hier (MightyMike87) is dit gewoon heel normaal hoor.
Dit zijn gewoon hardwerkende webshops die geen winst op maken.
Ze betalen zelfs 2600 euro op duistere 'darknet' marktplaatsen om de klanten te voorzien van een videokaart.
Nee hoor, profiteren doen webshops helemaal niet.
/sarcasm off
[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 01-02-2021 10:08 ]
/sarcasm onFireBladeX schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:59:
[...]
Ze betalen zelfs 2600 euro op duistere 'darknet' marktplaatsen om de klanten te voorzien van een videokaart.
/sarcasm off
O, ik doelde niet op de verkoopprijs maar op die klantbeoordeling van 9.0 uit 10
Dude seriouslyFireBladeX schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:59:
[...]
/sarcasm off
Ik heb enkel gezegd dat veel webshops zoekende zijn naar voorraad en daarmee in zee gaan met leveranciers welke woekerprijzen hanteren. Daarmee vaak minder of gelijkwaardige marge maken als via een reguliere weg.
Jij wilt het niet snappen dan wel aannemen en dat is prima maar hou het dan op zijn minst correct ipv dit trieste gedoe.
Ga eens een huis kopen en de makelaar afzeiken dat de huizenprijzen te hoog zijn.
in jou voorbeeld is het niet zeiken tegen de makelaar maar tegen de verkopersMightyMike87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Dude seriously![]()
Ik heb enkel gezegd dat veel webshops zoekende zijn naar voorraad en daarmee in zee gaan met leveranciers welke woekerprijzen hanteren. Daarmee vaak minder of gelijkwaardige marge maken als via een reguliere weg.
Jij wilt het niet snappen dan wel aannemen en dat is prima maar hou het dan op zijn minst correct ipv dit trieste gedoe.
Ga eens een huis kopen en de makelaar afzeiken dat de huizenprijzen te hoog zijn.
Heeft het vaak fout
Naja de makelaar verkoopt het maar idd in de basis heb je een punt!MightyMike87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Dude seriously![]()
Zit te twijfelen of bij informatique of alternate te reserveren...
Wat is je twijfel!?oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:44:
Zit te twijfelen of bij informatique of alternate te reserveren...
Tsja dat is een wilde gok, om welk kaart zal het precies gaan!?
De goedkoopste varianten van de 6800 XTMightyMike87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Tsja dat is een wilde gok, om welk kaart zal het precies gaan!?
Zou Megekko proberen, die krijgen wel met enige regelmaat de basis modellen van Gigabyte binnen.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:01:
[...]
De goedkoopste varianten van de 6800 XT
Inderdaad maar of je er ook kunt reserveren?D-dark schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:22:
[...]
Zou Megekko proberen, die krijgen wel met enige regelmaat de basis modellen van Gigabyte binnen.
Volgens mij niet..
Heeft iemand al ergens een goede RX6800 review gezien/gevonden voor de 3th party kaarten?
Nu zijn er nog niet zo heel veel op de markt maar ben erg benieuwd. Ik heb dus een MSI RX6800 Gaming X Trio in bestelling staan maar hoor wisselende verhalen over de Gaming X Trio's..
Nu zijn er nog niet zo heel veel op de markt maar ben erg benieuwd. Ik heb dus een MSI RX6800 Gaming X Trio in bestelling staan maar hoor wisselende verhalen over de Gaming X Trio's..
Hoe kan ik een alarm aanzetten op gputracker.eu?
Zodat ik geluid hoor als er voorraad is voor 6800 xt
https://distill.io/oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:56:
Hoe kan ik een alarm aanzetten op gputracker.eu?
Welke gedeelte selecteren is het beste?
"AMD RX 6800 XT (2)"
Je kan je filters instellen op het product dat je zoekt en dan monitoren op "x aanbiedingen gevonden" bijv.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:05:
[...]
Welke gedeelte selecteren is het beste?
"AMD RX 6800 XT (2)"
Meerdere selecties gemaakt, zie net dat dat kan. bedankt!Supakalua schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:08:
[...]
Je kan je filters instellen op het product dat je zoekt en dan monitoren op "x aanbiedingen gevonden" bijv.
Hou er wel rekening mee dat je op deze manier een monitor aan het monitoren bent en je dus vaak te laat zult zijn. Je kan betere de individuele shops monitoren.oneshot1tkil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Meerdere selecties gemaakt, zie net dat dat kan. bedankt!
Hier is de TechPowerUp review van de Asus ROG RX6800 STRIX. Dat is wel de enige non-ref RX6800 review die ze hebben. Van de RX6800XT hebben ze er meerdere staan. Nu zijn de meeste 3th party kaarten wel behoorlijk identiek kwa PCB en koeler tussen de RX6800 en RX6800XT.MightyMike87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:36:
Heeft iemand al ergens een goede RX6800 review gezien/gevonden voor de 3th party kaarten?
23 december!
Gisteren binnen gekomen
Ok top thnx voor de info.
Heb ik een beetje een indicatie hoelang het zal duren voordat de RX6800 Gaming X Trio geleverd kan worden. Zal mooi zijn als dit met circa een maandje zal geschieden. Zeker nu de prijzen weer sky high zijn gegaan nadien!
Weet niet of dit al besproken is, maar er is voor webshops met deze stijgende prijzen toch een enorm incentive om de laatst geplaatste orders eerst uit te leveren? Als iemand in november een kaart heeft gepreorderd voor 650 euro terwijl die kaart nu 700 euro inkoop is, dan leveren ze toch liever aan die persoon die net een een bestelling heeft gedaan voor 800 euro?
Iemand een idee hoe de shops daarmee omgaan?
Iemand een idee hoe de shops daarmee omgaan?
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/5KaByWcbwOpI5AggqOaxP9M4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eO5YHKuG3w0P4WhCMGk7urOG.png?f=fotoalbum_large)