EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Bij PCcomponentes kan je nog steeds niet naar NL verzenden. Je zal daar een pakket doorstuurservice moeten gebruiken. Zolang je dus bij billing en shipping adres het adres van de pakket doorstuurservice gebruikt komt het helemaal goed.UniMatrix schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:59:
PC Componentes heeft ook diverse 6900's op voorraad voor +/- 1200, helaas hebben ze nu ook het gebruik van een verzendservice dichtgezet:
[Afbeelding]
Land van billing en verzending moet identiek zijn.
LDLC heeft de Sapphire 6900 maar gaat alweer naar 1400
[ Voor 7% gewijzigd door Chris P. op 04-01-2021 09:25 ]
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
ASUS ROG Strix Radeon RX 6800 OC Gaming
€ 949,00
asus toegevoegd
Heeft het vaak fout
De RX6800XTXReveal! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:10:
Zal mij niks verbazen als Donderdag de RTX3080 Ti / Super aangekondigd worden en de RX 6800 XTX en dat daarom de supply ook een beetje "droog" is.....
worden dit de normale prijzen voor deze kaart? Ik had gehoopt op een pricing van € 800 oid.....tailfox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
https://www.cyberport.de/...16gb-gddr6-3xdp-hdmi.html
€ 949,00
asus toegevoegd
als je hem deze week wilt binnen hebben dan wel.Pray3r schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:24:
[...]
worden dit de normale prijzen voor deze kaart? Ik had gehoopt op een pricing van € 800 oid.....
Heeft het vaak fout
€ 800 voor een non XT is nog steeds veel te veel... Dat zou een 6800XT max mogen kostenPray3r schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:24:
[...]
worden dit de normale prijzen voor deze kaart? Ik had gehoopt op een pricing van € 800 oid.....
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl niet meer dan 50 euro boven deze prijzenLeroy1909 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:28:
[...]
€ 800 voor een non XT is nog steeds veel te veel... Dat zou een 6800XT max mogen kosten
Heeft het vaak fout
De XFX Merc 319 RX 6900XT maar weer gecanceld die ook bij hun bestelbaar is (iets met prijs/prestatie verhouding
50-100 euro idd max, in tijden als deze zou een 800 ook nog wel eens kunnen, maar niet alleen maar vanaf de 800-850, en dan nog niet leverbaar.tailfox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:29:
[...]
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl niet meer dan 50 euro boven deze prijzen
Heb je dat via een doorstuur service gedaan, en dan dat adres ook als invoice adres?Chris P. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Heb net de XFX Merc 319 RX 6800XT bij PCComponentes kunnen bestellen. Vannacht al eens misgegrepen en er kwam er net blijkbaar eentje weer beschikbaar.
De XFX Merc 319 RX 6900XT maar weer gecanceld die ook bij hun bestelbaar is (iets met prijs/prestatie verhouding).
Die verzenden toch niet naar NL? Of ben ik nou in de war?Chris P. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Heb net de XFX Merc 319 RX 6800XT bij PCComponentes kunnen bestellen. Vannacht al eens misgegrepen en er kwam er net blijkbaar eentje weer beschikbaar.
De XFX Merc 319 RX 6900XT maar weer gecanceld die ook bij hun bestelbaar is (iets met prijs/prestatie verhouding).
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Da's alweer 140 meer dan waarvoor hij bij Alternate.nl stondtailfox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
https://www.cyberport.de/...16gb-gddr6-3xdp-hdmi.html
€ 949,00
asus toegevoegd
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ja klopt, heb billing en shipping adres naar de doorstuurservice gezet.Leroy1909 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:46:
[...]
Heb je dat via een doorstuur service gedaan, en dan dat adres ook als invoice adres?
Je kan er bijna 2 kopen bij amd (als die leveren).UniMatrix schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Da's alweer 140 meer dan waarvoor hij bij Alternate.nl stond
dual kaarten is alleen beetje uitgefaseerd toch?
Heeft het vaak fout
https://www.alternate.be/.../product/1700098?lk=21530
Ik hoop ook nog steeds een RX 6800 (XT) aan adviesprijs te kunnen vinden maar prijzen van 800EUR en meer lijken steeds meer de norm voor de RX6800 kaarten. Zie hiervoor ook de conclusie van de TPU review van de MSI RX 6800 XT.Leroy1909 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:45:
[...]
50-100 euro idd max, in tijden als deze zou een 800 ook nog wel eens kunnen, maar niet alleen maar vanaf de 800-850, en dan nog niet leverbaar.
The Radeon RX 6800 XT launched exactly a month ago, and there is still zero stock anywhere. Scalpers are listing these cards at way above $1000—let's hope nobody gives in to such obscene pricing. AMD's reference design comes at an MSRP of $650, which is just as much a fantasy. It seems fake pricing was made up to lure potential buyers away from NVIDIA, who aren't much more realistic with their prices either. With almost no stock, everybody in the supply chain is raising their prices, so I doubt we'll ever see pricing close to $650 for the 6800 XT. MSI wasn't able to provide final market pricing yet for the RX 6800 XT Gaming X Trio. I do appreciate their openness in telling me that the price will be "at least $849." This is a $200 increase over the AMD MSRP and impossible to justify in any way when comparing what it offers over the AMD reference. However, all RX 6800 XT custom designs are sitting at similar pricing, or well above.
MSI mag best uitleggen wat je dan voor die extra 200 euro krijgt, en dat doen ze naar mijn idee niet. Er zijn genoeg consumenten die momenteel hun neus ophalen bij beide de groene en de rode kaarten, en er dus helemaal niks gekocht word. Momenteel zijn er alleen 3060/3070/3090 of 6900XT kaarten te koop en dit zijn vaak net niet de interessante opties voor echt high end gamen. Voor de mensen die op zoek zijn naar een performance-level 6800XT/3080 is er gewoon even niets op dit moment; en daar is MSI ook niet blij mee.Skyline GT-R schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Ik hoop ook nog steeds een RX 6800 (XT) aan adviesprijs te kunnen vinden maar prijzen van 800EUR en meer lijken steeds meer de norm voor de RX6800 kaarten. Zie hiervoor ook de conclusie van de TPU review van de MSI RX 6800 XT.
[...]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Genoeg die het weldoen met dank aan Nvidia die de laatste jaren hoger is gaan zitten, wat het nu dus vrij normaal laat lijken. Mensen kopen dus, prijzen kunnen misschien de volgende keer nog wel hoger.zzzzz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:21:
[...]
MSI mag best uitleggen wat je dan voor die extra 200 euro krijgt, en dat doen ze naar mijn idee niet. Er zijn genoeg consumenten die momenteel hun neus ophalen bij beide de groene en de rode kaarten, en er dus helemaal niks gekocht word. Momenteel zijn er alleen 3060/3070/3090 of 6900XT kaarten te koop en dit zijn vaak net niet de interessante opties voor echt high end gamen. Voor de mensen die op zoek zijn naar een performance-level 6800XT/3080 is er gewoon even niets op dit moment; en daar is MSI ook niet blij mee.
https://www.dustinhome.nl...eon-rx-6800-nitro-oc-16gb
Daarnaast staat er op het plaatje een Pulse variant.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Rawnar op 04-01-2021 14:11 ]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Zit er (inmiddels?) regelmaat in de drops? las een tijd geleden in dit topics dat de drops niet op vaste dagen zijn, en lang niet altijd rond 15.00u.Fugitive2008 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:22:
Ik zit er weer klaar voor! Wachten op de coronatestuitslag en op een drop van amd
Ik refresh ook iedere dag een keer rond dat tijdstip, maar nog nooit "geluk" gehad.
En met geluk bedoel ik een "add to cart" knop, niet eens de mogelijkheid om iets te bestellen ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door kid1988 op 04-01-2021 13:28 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
15:00 is alleeen bij officele aangekondigde drops.kid1988 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Zit er (inmiddels?) regelmaat in de drops? las een tijd geleden in dit topics dat de drops niet op vaste dagen zijn, en lang niet altijd rond 15.00u.
Ik refresh ook iedere dag een keer rond dat tijdstip, maar nog nooit "geluk" gehad.
En met geluk bedoel ik een "add to cart" knop, niet eens de mogelijkheid om iets te bestellen ofzo.
is er niet dus kijken is zinloos.
half 5 meer kans
Heeft het vaak fout
Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat de markt van GPU's wellicht aan het veranderen is. Net zoals we bij processors hebben ondergaan. 10-20 Jaar geleden had je iedere 2-3 jaar wel een nieuwe PC nodig om de laatste nieuwe dingen te kunnen draaien. Tegenwoordig kan je met een relatief oude PC nieuwe games of programma's nog prima draaien, misschien dat je met minder genoegen moet nemen maar het draait. 10-20 Jaar geleden was het niet mogelijk om met een relatief oude PC nieuwe games te spelen, je moest toen gewoon snel upgraden dus verkochten hardware fabrikanten ook vaker het zelfde onderdeel aan een klant?Ferio schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Genoeg die het weldoen met dank aan Nvidia die de laatste jaren hoger is gaan zitten, wat het nu dus vrij normaal laat lijken. Mensen kopen dus, prijzen kunnen misschien de volgende keer nog wel hoger.
Voorbeeld ik heb nu een AMD RX480 8GB. Hoe lang is dit ding al uit 5 jaar? Ik heb dus 5 jaar geleden 300-350 euro uitgegeven en kan nog steeds de dingen doen die belangrijk voor mij zijn. Dit was 10-15 jaar geleden ondenkbaar met de snelheid dat de software veranderde en hardware boeren hierop inspeelde.
Als hardware dus kennelijk qua performance langer mee kan gaan dan moet er meer winst gehaald worden uit een verkoop. Ik zeg niet dat het zo zit, maar als dit de reden zou zijn waarom hardware duurder wordt dan kan ik hier best vreden mee hebben.
Daarnaast denk ik dat heel veel mensen high-end hardware kopen, maar dit nooit volledig benutten. Dat ze dan duur af zijn komtdan ook een beetje voort uit dat men altijd maar het beste wil. Typisch Dutch btw....
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Het gaat er meer over dat de gestelde adviesprijzen door AMD onrealistisch laag zijn en er naar alle waarschijnlijkheid ook geen kaarten beschikbaar zullen komen aan die prijs. Het gaat al langer de ronde dat het voor de AIB partners onmogelijk is kaarten voor die prijs te maken. De Asus TUF RX6800 OC die ik op Amazon.de volg is gestart aan 804EUR en staat nu al een hele tijd aan 840EUR (en niet mogelijk om te bestellen). Voor een RX6800 (XT) aan adviesprijs wordt dus vooral hopen op een drop bij AMD.com vrees ik..zzzzz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:21:
[...]
MSI mag best uitleggen wat je dan voor die extra 200 euro krijgt, en dat doen ze naar mijn idee niet. Er zijn genoeg consumenten die momenteel hun neus ophalen bij beide de groene en de rode kaarten, en er dus helemaal niks gekocht word. Momenteel zijn er alleen 3060/3070/3090 of 6900XT kaarten te koop en dit zijn vaak net niet de interessante opties voor echt high end gamen. Voor de mensen die op zoek zijn naar een performance-level 6800XT/3080 is er gewoon even niets op dit moment; en daar is MSI ook niet blij mee.
Die gedachten heb ik ook al een tijdje. Maar €1100.- voor een GPU is wel erg veel geld. Ik twijfel dan wel of ik dit echt nodig ga hebben, dit terwijl mijn PC het prima zou kunnen gebruiken qua beeldscherm etc. maar ga ik ook de spellen spelen die hierbij profiteren... waarschijnlijk zeer zeldenatomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:33:
Ik kom steeds dichterbij om gewoon voor een 6900 xt te gaan, omdat deze het dichtst bij mrsp is
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Hardware gaat sneller in ontwikkeling dan software. Kijk maar hoe lang nieuwe games in ontwikkeling zijn. Feit is wel dat een paar vinkjes aan- of omhoog zetten bij graphics options een systeem nog op zijn knieen krijgt...Marchel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat de markt van GPU's wellicht aan het veranderen is. Net zoals we bij processors hebben ondergaan. 10-20 Jaar geleden had je iedere 2-3 jaar wel een nieuwe PC nodig om de laatste nieuwe dingen te kunnen draaien. Tegenwoordig kan je met een relatief oude PC nieuwe games of programma's nog prima draaien, misschien dat je met minder genoegen moet nemen maar het draait. 10-20 Jaar geleden was het niet mogelijk om met een relatief oude PC nieuwe games te spelen, je moest toen gewoon snel upgraden dus verkochten hardware fabrikanten ook vaker het zelfde onderdeel aan een klant?
Voorbeeld ik heb nu een AMD RX480 8GB. Hoe lang is dit ding al uit 5 jaar? Ik heb dus 5 jaar geleden 300-350 euro uitgegeven en kan nog steeds de dingen doen die belangrijk voor mij zijn. Dit was 10-15 jaar geleden ondenkbaar met de snelheid dat de software veranderde en hardware boeren hierop inspeelde.
Als hardware dus kennelijk qua performance langer mee kan gaan dan moet er meer winst gehaald worden uit een verkoop. Ik zeg niet dat het zo zit, maar als dit de reden zou zijn waarom hardware duurder wordt dan kan ik hier best vreden mee hebben.
Daarnaast denk ik dat heel veel mensen high-end hardware kopen, maar dit nooit volledig benutten. Dat ze dan duur af zijn komtdan ook een beetje voort uit dat men altijd maar het beste wil. Typisch Dutch btw....
Weinig verschillende kaarten eigenlijk.
Heeft het vaak fout
Ja, het is een complete overkill, maar naarmate de prijs van 6800 xt dichter bij de 6900 xt komt, wordt het de "betere deal".Marchel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:35:
[...]
Die gedachten heb ik ook al een tijdje. Maar €1100.- voor een GPU is wel erg veel geld. Ik twijfel dan wel of ik dit echt nodig ga hebben, dit terwijl mijn PC het prima zou kunnen gebruiken qua beeldscherm etc. maar ga ik ook de spellen spelen die hierbij profiteren... waarschijnlijk zeer zelden
AMD lijkt niet genoeg informatie te verstrekken en dit stimuleert partners om te speculeren over de prijzen, misschien door af en toe een 6900 XT te kopen en deze in de lente / zomer in te ruilen voor een 6800 XT en wat verandering is de betere deal totdat AMD kan toenemen hun aanbod.
Misschien ben ik gewoon moe van het indrukken van f5 op de AMD-website, ik zaal een wachtlijst op dit moment niet erg vinden.
Ze verwachten dat de leveringen enigzins beter worden vanaf eind februari.
Na Chinees nieuwjaar dusTerrorSource schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:24:
Kreeg zojuist van een leverancier in het zakelijk segment te horen dat ze 50 backorders voor RX 6800 XT hebben staan en er de komende 4 weken er welgeteld 1 geleverd gaat worden.
Ze verwachten dat de leveringen enigzins beter worden vanaf eind februari.
Yup, gaven ook aan dat dit voor meer producten geldt die nu niet op voorraad zijn
- moederborden
- ssd's
- printers
- processors
Eigenlijk kwam het er op neer dat alles wat ze nu niet konden leveren "mogelijk" pas weer in maart leverbaar is
Of de 6700XT is dicht bij? Dat lijkt mij ook nog zomaar eens kunnen. Het lijkt mij ook nog zomaar kunnen dat we die even achter het gordijn houden, en dan straks een sneer maken richting Nvidia "zie je wel, wij hebben ook mooie kaarten tegen een vriendelijke prijs". In principe het idee wat men voor de 6800XT ook had.atomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Ja, het is een complete overkill, maar naarmate de prijs van 6800 xt dichter bij de 6900 xt komt, wordt het de "betere deal".
Misschien ben ik gewoon moe van het indrukken van f5 op de AMD-website, ik zaal een wachtlijst op dit moment niet erg vinden.
Ik blijf het een raar verhaal vinden hoe het AMD en hun partners niet lukt om die kaarten fatsoenlijk op de markt te zetten.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
even een vraag, ik geloof dat ik iets gemist heb, nieuwe kaart RX 6800 XTX ??? wat zou dat moeten zijn of is het een typefoutje? of bedoelt men een RX 6700XT ?!? kon bij Google niets over een RX 6800XTX vinden.Reveal! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:10:
Zal mij niks verbazen als Donderdag de RTX3080 Ti / Super aangekondigd worden en de RX 6800 XTX en dat daarom de supply ook een beetje "droog" is.....
[ Voor 9% gewijzigd door MacD007 op 04-01-2021 15:41 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Er bestaat geen RX 6800 XTX. XTX was de Navi 21 benaming voor de RX 6900 XT.MacD007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:39:
[...]
even een vraag, ik geloof dat ik iets gemist heb, nieuwe kaart RX 6800 XTX ??? wat zou dat moeten zijn of is het een typefoutje?
Mogelijks heeft het te maken met dit bericht op techpowerup.com. Ik geloof ook niet dat er een snellere RX 6800 XT komt. Als er al iets tussen een RX 6800XT en RX 6900 XT zou komen per AMD's naamgeving moet dat een RX6900 zijn. Maar met welke chip zou ik niet weten en veel ruimte is er ook niet tussen die 2.Chris P. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Er bestaat geen RX 6800 XTX. XTX was de Navi 21 benaming voor de RX 6900 XT.
Navi 21 XTXH.... Mmm.. 6900 met 16 GB HBM2? Dat is 1TB/s geheugen bandbreedte. Zou genoeg moeten zijn...Skyline GT-R schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Mogelijks heeft het te maken met dit bericht op techpowerup.com. Ik geloof ook niet dat er een snellere RX 6800 XT komt. Als er al iets tussen een RX 6800XT en RX 6900 XT zou komen per AMD's naamgeving moet dat een RX6900 zijn. Maar met welke chip zou ik niet weten en veel ruimte is er ook niet tussen die 2.
https://www.cyberport.de/...karte-mit-16gb-gddr6.html
Het reference model van AMD dat niet verkrijgbaar is? Ja klopt. Bij Megekko ter vergelijking kost de non XT Pulse variant van deze kaart 1130.atomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:21:
Daarvoor kun je een 6900 XT kopen
https://www.megekko.nl/pr...-PULSE-AMD-Radeon-RX-6800
People have been using parcel forwarding services from spanish websites, but you can also do the same from Portugal.gilla013 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Het reference model van AMD dat niet verkrijgbaar is? Ja klopt. Bij Megekko ter vergelijking kost de non XT Pulse variant van deze kaart 1130.
https://www.megekko.nl/pr...-PULSE-AMD-Radeon-RX-6800
https://www.globaldata.pt...gb-gd6-rx6900xt16gbd6-m2d
I am still not sure about the reliability, but I have been thinking about it
Thanks for sharing this. Ill get into that.atomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:30:
[...]
People have been using parcel forwarding services from spanish websites, but you can also do the same from Portugal.
https://www.globaldata.pt...gb-gd6-rx6900xt16gbd6-m2d
I am still not sure about the reliability, but I have been thinking about it
Als je hulp nodig hebt met de portugees, vertel het me dan want ik ben portugees, maar de 6900 XT valt buiten mijn prijsklassegilla013 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:31:
[...]
Thanks for sharing this. Ill get into that.
Ik denk er over na. Ik vind 1 partij die hem door kan sturen maar kost +- 30 euro en ik vind het toch spannendatomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:42:
[...]
Als je hulp nodig hebt met de portugees, vertel het me dan want ik ben portugees, maar de 6900 XT valt buiten mijn prijsklasse
Ik stuurde ze een bericht met de vraag naar de beschikbaarheid van de RX 6800 XT. Er is ook een andere winkel die ik vertrouw, maar de site is in onderhoud.gilla013 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Ik denk er over na. Ik vind 1 partij die hem door kan sturen maar kost +- 30 euro en ik vind het toch spannend
Heeft het vaak fout
Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC
Het aantal reviews van de custom AIB kaarten op het internet valt mij behoorlijk tegen. Zover nog geen enkele echte AIB 6900 XT review gezien, of ik zoek niet goed
Had Megekko de 6800XT te koop?Sp3ci3s8472 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:44:
Nog steeds geen levertijd bekend bij Megekko en CDRomland voor:
Gigabyte Radeon RX 6800 XT GAMING OC
Het aantal reviews van de custom AIB kaarten op het internet valt mij behoorlijk tegen. Zover nog geen enkele echte AIB 6900 XT review gezien, of ik zoek niet goed.
Helemaal in het begin ja; nooit op voorraad gehad hoor.
Persoonlijk geloof ik hier niets van en is dit tot het tegendeel bewezen is. Het is net zo geloofwaardig als supermarkten die al 20 jaar record winsten boeken over de rug van de consument terwijl ze klagen over die oh zo zware prijzenoorlogen die ze aan het voeren zijn.Skyline GT-R schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Het gaat er meer over dat de gestelde adviesprijzen door AMD onrealistisch laag zijn en er naar alle waarschijnlijkheid ook geen kaarten beschikbaar zullen komen aan die prijs. Het gaat al langer de ronde dat het voor de AIB partners onmogelijk is kaarten voor die prijs te maken. De Asus TUF RX6800 OC die ik op Amazon.de volg is gestart aan 804EUR en staat nu al een hele tijd aan 840EUR (en niet mogelijk om te bestellen). Voor een RX6800 (XT) aan adviesprijs wordt dus vooral hopen op een drop bij AMD.com vrees ik..
Bullshit tot het tegendeel bewezen is wat mij betreft.
Ik denk gewoon dat iedereen behalve de consument lekker mee profiteert van de grote vraag en het fat dat ze daardoor weg komen met absurde prijzen.
Ik kan mij anders wel herrinderen dat ze een lading haddenSp3ci3s8472 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:59:
[...]
Helemaal in het begin ja; nooit op voorraad gehad hoor.
Heeft het vaak fout
Nee de gigabyte 6800xt gaming oc zeker niet tot nu toe.tailfox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Ik kan mij anders wel herrinderen dat ze een lading hadden
Sinterklaas wil bier !
Een lading, dacht het niettailfox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Ik kan mij anders wel herrinderen dat ze een lading hadden
Context, ik sta momenteel op plek 2 bij Megekko en CDRomland. Bij Megekko ben ik op plek 4 begonnen.
Denk eerder een aantal fabriekenatomicblue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:47:
Ik begin te denken dat AMD ook een container heeft verloren
2 non xt
1 6800XT.
Heeft het vaak fout
Megekko en CD-Romland is hetzelfde bedrijf http://shoppingpourvous.nl/nav/merken dus mocht die daar binnenkomen dan heb je hem denk ik wel.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Een lading, dacht het niet. Dat zijn er max 2 geweest en ik zie hier niemand plaatsen dat ze er een hebben gescored.
Context, ik sta momenteel op plek 2 bij Megekko en CDRomland. Bij Megekko ben ik op plek 4 begonnen.
Wedden voor 10 likes?Sp3ci3s8472 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Een lading, dacht het niet. Dat zijn er max 2 geweest en ik zie hier niemand plaatsen dat ze er een hebben gescored.
Heeft het vaak fout
https://m.facebook.com/Me...e=3&source=48&__tn__=EH-RSp3ci3s8472 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Heeft het vaak fout
Ze hebben wel verschillende magazijnenDaniel. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:45:
[...]
Megekko en CD-Romland is hetzelfde bedrijf http://shoppingpourvous.nl/nav/merken dus mocht die daar binnenkomen dan heb je hem denk ik wel.
Heeft het vaak fout
We hadden het over de gigabyte gaming oc
Sinterklaas wil bier !
Ow ik dacht kaarten in algemeen
Heeft het vaak fout
cyberport heeft nu van alle kaarten iets op voorraad.
dus meer stock dan vraag
Heeft het vaak fout
Hier aanzienlijk goedkoper (mits je een doorstuurservice gebruikt)lou louis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:22:
slaan echt door met de prijsen
https://clevo-computer.co...6go-16gb-gddr6-hdmi-3x-dp
Zij versturen toch gewoon naar NL? Je kan iig wel het tarief berekenen voor internationale verzending https://www.pccomponentes.com/gastos-de-envioChris P. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:31:
[...]
Hier aanzienlijk goedkoper (mits je een doorstuurservice gebruikt)
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Niet meer.westergas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:49:
[...]
Zij versturen toch gewoon naar NL? Je kan iig wel het tarief berekenen voor internationale verzending https://www.pccomponentes.com/gastos-de-envio
Heeft het vaak fout
Het laatste cadeautje van regering Trumptailfox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:44:
[Afbeelding]
https://www.federalregist...al-amendments-chinas-acts
Gaat ook voor AMD gelden helaas.
EDIT: Wacht, waarom zou dit dan ook gelden voor Europa? Als een kaart vanuit Taiwan of het vasteland van China hierheen komt dan gelden toch enkel de onderlinge regels?
[ Voor 13% gewijzigd door Wazzim op 05-01-2021 09:56 ]
Ben benieuwd of dit effect gaat hebben op openstaande orders.. Shops hebben deze kaarten al ingekocht voor een bepaalde prijs toch? (ook al hebben zij ze zelf ook nog niet ontvangen)tailfox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:44:
[Afbeelding]
https://www.federalregist...al-amendments-chinas-acts
Gaat ook voor AMD gelden helaas.
komt AMD niet zelf uit de USA?Wazzim schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Het laatste cadeautje van regering Trump![]()
EDIT: Wacht, waarom zou dit dan ook gelden voor Europa? Als een kaart vanuit Taiwan of het vasteland van China hierheen komt dan gelden toch enkel de onderlinge regels?
Heeft het vaak fout
Ja, maar gaat om productielocatie.
Imports vanuit China naar de VS vallen onder deze regeling.
Maar China naar EU is de gewone EU import regels.
Voor de Amerikanen wordt het dus duurder
Wat ik veel zie is dat ookal producten logisch van china > naar EU gaan er toch extra heffinging op genomen worden.D-dark schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:03:
[...]
Ja, maar gaat om productielocatie.
Imports vanuit China naar de VS vallen onder deze regeling.
Maar China naar EU is de gewone EU import regels.
Voor de Amerikanen wordt het dus duurder
Wel een ander sigment maar toch.
Hoop het niet ben bang dat alle reden om de prijs nog hoger te maken gebruikt gaan woorden.
Heeft het vaak fout
Hah nee, het ging specifiek om die kaart want ik heb inderdaad een van die dozen op dat plaatje
Ik hoop dat AIB partners in vervolg niet via US gaan maar direct naar EU. Dan zijn die kosten ook weg.tailfox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Wat ik veel zie is dat ookal producten logisch van china > naar EU gaan er toch extra heffinging op genomen worden.
Wel een ander sigment maar toch.
Hoop het niet ben bang dat alle reden om de prijs nog hoger te maken gebruikt gaan woorden.
En vergeet niet dat er nog BTW bij komt, inklaringskosten en invoerrechten.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:22:
Scan.co.uk heeft 6900XT op voorraad. Wel alleen telefonisch te bestellen en UK adres nodig.
Zakelijk bestellen, betaal je geen BTW in UK.Chris P. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:29:
[...]
En vergeet niet dat er nog BTW bij komt, inklaringskosten en invoerrechten.
Dat geldt voor alle zakelijke bestellingen, ook in NL. En als je wel BTW betaalt kan je die ook weer terug vorderen. Het gaat met name om de invoerrechten en inklaringskosten die je sowieso extra kwijt bent sinds de Brexit.Eli3l schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Zakelijk bestellen, betaal je geen BTW in UK.
Edit voor de duidelijkheid:
De meesten kopen niet zakelijk maar privé en zullen dus zowel de BTW in de UK als de BTW bij invoer betalen als ook de invoerrechten en inklaringskosten van de transport ondernemer (DHL, PostNL, etc etc.)
[ Voor 24% gewijzigd door Chris P. op 05-01-2021 12:56 ]
Voor privé bestellingen allemaal correct.Chris P. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Dat geldt voor alle zakelijke bestellingen, ook in NL. En als je wel BTW betaalt kan je die ook weer terug vorderen. Het gaat met name om de invoerrechten en inklaringskosten die je sowieso extra kwijt bent sinds de Brexit.
Edit voor de duidelijkheid:
De meesten kopen niet zakelijk maar privé en zullen dus zowel de BTW in de UK als de BTW bij invoer betalen als ook de invoerrechten en inklaringskosten van de transport ondernemer (DHL, PostNL, etc etc.)
Gebruik een forwarder die alles voor je regelt. Dan ben je max 50 a 70 euro extra kwijt als je zakelijk besteld.
Wat een prijzen zegMister_Slavko schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:48:
Saphire Nitro+ 6900xt op voorraad bij Cyberport: https://www.cyberport.de/...karte-mit-16gb-gddr6.html.
Enig voordeel wat hier uit te halen valt is dat er wél voorraad aan komt van deze Sapphire kaarten.
Ik heb een 6800 XT en een 6900 XT van Sapphire in bestelling staan bij LaSystems in België.. Deze zijn daar nog enigszins schappelijk qua prijs, alleen heb ik geen flauw idee of ze überhaupt iets zullen gaan leveren..
[ Voor 9% gewijzigd door atomicblue op 05-01-2021 15:29 ]
Als het de reference kaart van AMD is, meh tenzij je waterblok ofzo erop wilt zetten. En van welke site is het?atomicblue schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
Sapphire Radeon RX 6800 XT voor 880 € Goed of slecht ?
De 6800xt staat op het moment op AMD.com voor 640 euro. Je geeft dus een extra 240 euro uit boven de MSRP. Dat is in mijn ogen echt ontzettend slecht.atomicblue schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
Beroerd, aangezien een reference model zo'n 640 zou moeten kosten. Maar goed in de huidige gekte is het wat de gek er voor geeft.atomicblue schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
Ik heb familie in portugal en ze gaan me al een "zorgpakket" met chorizo's etc... Dus ik dacht dat ze gewoon de GPU bij de chorizo's konden doen en het mijn kant op konden sturen
Ja, maar je moet wel weten dat AMD eigenlijk de productie van de reference kaarten op stop zouden zetten (voor nu hebben ze indefinitief nog productie in begin 2021, maar verwacht niet veel) en voor een lange tijd is er geen voorraad op de site van AMD. MSRP stelt eigenlijk in deze tijd niks voor sinds bijna alle kaarten veel te duur zijn. Als VRAM niet echt veel uitmaakt raad ik beter een 3080 aan sinds die veel makkelijker verkrijgbaar zijn.GroeneAppel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:32:
[...]
De 6800xt staat op het moment op AMD.com voor 640 euro. Je geeft dus een extra 240 euro uit boven de MSRP. Dat is in mijn ogen echt ontzettend slecht.
[ Voor 6% gewijzigd door PhelX op 05-01-2021 15:35 ]
het is sws wat een gek ervoor geeft.Wekko306 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Beroerd, aangezien een reference model zo'n 640 zou moeten kosten. Maar goed in de huidige gekte is het wat de gek er voor geeft.
je kaart gaat niet sneller ofzo
Heeft het vaak fout
Het probleem is dat AMD niet heeft aangegeven of ze het zouden blijven verkopen op hun webshop bij MRSP.PhelX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Ja, maar je moet wel weten dat AMD eigenlijk de productie van de reference kaarten op stop zouden zetten (voor nu hebben ze indefinitief nog productie in begin 2021, maar verwacht niet veel) en voor een lange tijd is er geen voorraad op de site van AMD. MSRP stelt eigenlijk in deze tijd niks voor sinds bijna alle kaarten veel te duur zijn. Als VRAM niet echt veel uitmaakt raad ik beter een 3080 aan sinds die veel makkelijker verkrijgbaar zijn.
Ik zou het niet erg vinden om te wachten als ze hier in ieder geval wat extra info over zouden geven
Voor mij is het op het moment vooral een spelletje of ik wat kan krijgen voor een "normale" prijs.PhelX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Ja, maar je moet wel weten dat AMD eigenlijk de productie van de reference kaarten op stop zouden zetten (voor nu hebben ze indefinitief nog productie in begin 2021, maar verwacht niet veel) en voor een lange tijd is er geen voorraad op de site van AMD. MSRP stelt eigenlijk in deze tijd niks voor sinds bijna alle kaarten veel te duur zijn. Als VRAM niet echt veel uitmaakt raad ik beter een 3080 aan sinds die veel makkelijker verkrijgbaar zijn.
Het antwoord is voor de komende maanden waarschijnlijk nee. Het ligt vooral aan jezelf of je het acceptabel vind om 240 euro extra uit te geven om je kaart nu, en niet over enkele maanden in huis te krijgen.
Ik ben zelf zeker bereid 100-120 euro boven de MSRP te zitten, dan praten we nog over acceptabele prijzen.
Maar daarboven komen we toch echt in scalper gebied.
atomicblue schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:38:
[...]
Het probleem is dat AMD niet heeft aangegeven of ze het zouden blijven verkopen op hun webshop bij MRSP.
Ik zou het niet erg vinden om te wachten als ze hier in ieder geval wat extra info over zouden geven
Vraag is gaat het dan om AMD reference, of de refencerce van AIB?
Tot nu toe verschijnen alleen reference AIBs met een flinke meerprijs.
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:fill(white):strip_exif()/f/image/MSPMwN503CWUqSGvhAoHDQnC.png?f=user_large)
/f/image/xb1XgNv0Z4wcI7nE1BsRXdDL.png?f=fotoalbum_large)