PainkillA schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:54:
[...]
precies op release zodat je moet kiezen, kopen of review lezen. Ik hoop dat de belangstelling voor de 6900 wat minder is omdat hij flink geprijst is (1000 euro) zodat degene die het wel willen uitgeven er 1 kunnen bemachtigen
Grote kans dat dit niet zal gebeuren, kaart zal massaal gekocht worden en grote aantallen zullen vervolgens op eBay terecht komen tegen idiote prijzen. Vergeet niet dat de 3090 (waartegen de 6900XT geplaatst word) soms wel 70-80% meer kost. Je hebt dan voorlopig geen goede RT en zult nooit DLSS enzo krijgen, maar er gaan vast nog betere drivers komen vanuit AMD. En de RT hype is ook al een langzame dood aan het sterven.
Santee schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:03:
Preorder van mijn Asus Strix RX6800 maar gecancelled, sowieso prijzig (€743), wilde eigenlijk max 750 uitgeven aan een RX6800XT. Ik denk dat over 6 maanden de prijzen wel zullen stabiliseren naar €650 voor een RX6800 en €750 voor een RX6800XT, dus dan ga ik dan wel weer kijken. Heb voor nu een 3060ti gehaald die ten minste binnen 2 dagen leverbaar was. Wel vrij duur voor 'mid range', maar even snel als de 2080S en sneller dan een 1080ti dus kan niet geheel klagen.
Ik zal het topic nog wel volgen, ben aangenaam verrast door AMD qua prestaties, verbruik en drivers (tot zo ver!), dus wil wel mijn 1e AMD gpu sinds de R9 290, maar moet nog maar paar maandjes wachten dan

Die prijzen slaan nergens op. Ze zeggen dat je max. 50 boven MRSP moet betalen voor een AIB kaart. Misschien 100 voor early adapter of als het echt een goede OC is met waterkoeling.
Laatste bericht vanuit AMD over voorraad was dat er over 4-8 (nu 3-7) weken meer beschikbaar zou moeten zijn. Dus ergens feb. 2021 zou er meer uitgeleverd kunnen worden en kan de prijs de maanden erna gaan dalen (afhankelijk van de vraag en het aanbod natuurlijk). Hopelijk gaat de productie van console chips ook naar beneden en als Apple daadwerkelijk stopt bij TSMC dan komt er wellicht meer capaciteit vrij voor AMD.
Blijft wel dat de Radeon 6000 series het minst aantrekkelijk is vanwege de beperkte marges. Je ziet nu ook al veel meer Ryzen 5000 beschikbaar komen, niet alleen omdat die langer uit is, maar ook omdat ze hier meer aan verdienen.
AMD.com drops
Voor vandaag verwacht ik trouwens geen enkele drop meer. Mocht er nog voorraad zijn, dan zullen ze dit tijdens de 6900XT launch doen, morgen om 15u (wanneer dus ook de review NDA vervalt). Op 18-11 was dit niet anders en gooiden ze ook de laatste Ryzen 5000 voorraad online (ik zeg laatste want het lijkt dat ze nu alleen nog via retailers verkopen).