Neurosis1986 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:29:
[...]
En ddr6x ipv ddr6 is toch ook sneller of maakt dat niks uit?
En ik heb een artikel gelezen waar ze op 4k nog niet aan 8gb VRAM geraken met alles op max settings en idd enkel op bepaalde VRgames gaan ze erboven.
Tegen dat 4k 144hz de standaard is.. is er toch weer een upgrade vereist voor cpu, gpu mobo...

Nu perfect tevreden met 160fps gemiddeld op 1440p in COD warzone en 300+ fps Overwatch op max settings met mijn 5600x + rtx 3080

Naart schijnt zou dat snelheidsverschil opgelost worden door AMD hun InfinityCache.
Er zijn voorbeelden van 10GB dat 'onvoldoende' blijkt ja, maar dat is inderdaad nog zeldzaam. iirc, was het Doom Eternal met één of andere zotte texture pack.
Hoe dan ook, we hebben de benchmarks nog niet.
De reden waarom voor mij mijn voorkeur richting AMD gaat is 6GB VRAM meer, lijkt me gewoon mooi waar voor mijn geld, hoe deze nieuwe kaarten zouden samenwerken met hun CPU's (heb heel veel geluk gehad en er zit nu een 5900X in mijn kast) en als laatste het feit dat de consoles gebaseerd zijn op AMD kaarten en beiden uitpakken met ray tracing, doet mij geloven dat in de toekomst het verschil in ray tracing performance eerder beperkt zal zijn, omdat er gewoon weinig games zullen zijn die kei harde ray tracing bevatten. Het is nog steeds zwaar om te draaien zelfs voor de RTX kaarten, met aanzienlijke performance hits. DLSS kan dit verhelpen, maar is dan ook weer onduidelijk voor mij hoeveel games dit gaan ondersteunen, weer met in het achterhoofd houdend, dat de consoles op AMD draaien.
Maar ik zat ook lekker te F5'en voor een 3080

zou daar al heel content mee zijn.