Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PigletCNC
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
SpiceWorm schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:57:
[...]

Dit filmpje gaat over de ryzen launch
Volledig van bewust haha.

Ik ben echt nerveus over deze launch. Zo veel slecht nieuws over leverbaarheid en nu lijken ook de performances van de kaarten wat minder te zijn dan beloofd...

Ziet er iig uit dat menig van ons tot 2021 moet wachten om lekker te kunnen gamen, 2020 blijft vervloekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
PigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
[...]

Volledig van bewust haha.

Ik ben echt nerveus over deze launch. Zo veel slecht nieuws over leverbaarheid en nu lijken ook de performances van de kaarten wat minder te zijn dan beloofd...

Ziet er iig uit dat menig van ons tot 2021 moet wachten om lekker te kunnen gamen, 2020 blijft vervloekt.
Performance minder dan belooft, heb ik even gemist... veel slechter dan belooft? Niet dat het voor mij als een verassing komt hoor heb er alleen nog niets over gelezen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepehr Sefidgar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-10-2022
Net even gekeken bij alternate. Die geven aan wel de rx 6800 te hebben kunnen bemachtigen maar dat het er "echt heel weinig" zijn... Tja nou dan denk ik niet dat er veel kaarten in omloop zijn als ze bij azerty geen kaarten hebben en er bij alternate maar een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

PigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
[...]
Het overgrote probleem vind ik persoonlijk dat (zoals nu blijkt) nvidia niet in staat is om voorraad te blijven leveren naar alle distributeurs. Een crappy launch of paper launch dat snap ik (dat hebben we vaker gezien in het verleden bij deze 2 merken), maar het gat in de bevoorrading vind ik echt zorgelijk als je juist een 'producent' bent. Ik hoop echt dat AMD wel iedere week/maand voorraad zal kunnen uitleveren.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Amazon DE en NL gebeld; voor vandaag staat er geen release op de site geplanned maar dit kan elk moment nog veranderen.

Note: dit zeiden ze met Ryzen ook en die kwamen er gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigletCNC
RBN026 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:07:
[...]

Performance minder dan belooft, heb ik even gemist... veel slechter dan belooft? Niet dat het voor mij als een verassing komt hoor heb er alleen nog niets over gelezen.
het lijkt erop dat op gebied van Raytracing de Nvidia kaarten toch beter zijn. Verschil van toch wel enige procenten.

Er staat hier het een en ander over in de andere thread maar het is voor mij reden genoeg om in ieder geval uit te stellen en de reviews af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
PigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:09:
[...]

het lijkt erop dat op gebied van Raytracing de Nvidia kaarten toch beter zijn. Verschil van toch wel enige procenten.

Er staat hier het een en ander over in de andere thread maar het is voor mij reden genoeg om in ieder geval uit te stellen en de reviews af te wachten.
Dat zou al bekend moeten wezen, ze zijn er voor de eerste gen pas mee bezig en in ontwikkeling.
Nvidia heeft de 2000 serie als beta test ervoor gebruikt en heeft dat als voorsprongetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:58:
[...]

[...]

Kan hem proberen te bellen erover maar ik denk nogsteeds hetzelfde als wat hij bij launch zei toen ik de bestelling had geplaatst (had geluk beiden de volgende dag binnen...)
Zal wel elke week gewoon een levering van binnenkomen nogsteeds
Vraag het me af, niemand heeft in het CPU topic iets geleverd gekregen sinds de launch.

-DmD-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
[...]

Dat was al wel even bekend. ;)

Het overschot aan RAM vind ik veel interessanter.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigletCNC
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:10:
[...]

Dat zou al bekend moeten wezen, ze zijn er voor de eerste gen pas mee bezig en in ontwikkeling.
Nvidia heeft de 2000 serie als beta test ervoor gebruikt en heeft dat als voorsprongetje...
Dan was de hype misschien niet terecht. Maar goed, ik heb een 1060 en heb me (vanwege de prijzen van de 2000 serie) niet echt meer verdiept in kaarten de afgelopen jaren.

Dus echt een expert ben ik niet haha. Ik hoop dat het gewoon een goede launch is, mijn laatste AMD kaart was van iets van 14 jaar terug maar dit zou zomaar mijn volgende kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Hoorde gisteren juist dat de RT performance gewoon top is.
Maar dat de huidige implementatie iets minder 'mooi' is.

YouTube: Impressive RX 6800 XT Ray Tracing Benchmarks | RTX 3060 Ti Beats 20...

https://videocardz.com/ne...tracing-performance-leaks

[ Voor 11% gewijzigd door procyon op 18-11-2020 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laantje07
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-12-2021
[...]

Gelukkig boeit raytracing mij niet heel veel, ik kijk wel weer als het wat verder ontwikkeld is. Zolang de overige performance maar tiptop is ben ik tevreden.

Grootste punt vind ik de 16gb op de AMD kaarten, dat is voor mij vooral de reden dat ik voor AMD wil gaan. Als ik op reddit lees dat bij een x aantal VR games de VRAM al boven de 8gb komt dan vind ik die 8gb/10gb op de 3070/3080 toch een beetje karig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Laantje07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:14:
[...]

Gelukkig boeit raytracing mij niet heel veel, ik kijk wel weer als het wat verder ontwikkeld is. Zolang de overige performance maar tiptop is ben ik tevreden.

Grootste punt vind ik de 16gb op de AMD kaarten, dat is voor mij vooral de reden dat ik voor AMD wil gaan. Als ik op reddit lees dat bij een x aantal VR games de VRAM al boven de 8gb komt dan vind ik die 8gb/10gb op de 3070/3080 toch een beetje karig...
Niet te vergeten games als fs2020 welke alle ram EN vram die het krijgt gewoon opvreet... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigletCNC
Laantje07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:14:
[...]

Dat 16GB gebeuren trekt mij inderdaad ook heel erg. Ik zou graag wel een degelijke Ray-Tracing kaart willen hebben als ik 700 ekkies ga neerleggen voor een kaart waarvan ik hoop dat hij 5 jaar mee gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Alles wat die lui zeggen met een korrel zout nemen, uiteindelijk hebben zij het ook maar weer ergens gehoord.

Het kan uiteraard nog steeds Top zijn als het gewoon maar iets trager is dan de Nvidia implementatie. Vandaag weten we het.

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
PigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:16:
[...]

Dat 16GB gebeuren trekt mij inderdaad ook heel erg. Ik zou graag wel een degelijke Ray-Tracing kaart willen hebben als ik 700 ekkies ga neerleggen voor een kaart waarvan ik hoop dat hij 5 jaar mee gaat.
3000 serie kaarten gaan je dan ook niet heel veel helpen hoor, RT vreet performance, hoe dan ook. :)

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigletCNC
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:17:
[...]

Alles wat die lui zeggen met een korrel zout nemen, uiteindelijk hebben zij het ook maar weer ergens gehoord.

Het kan uiteraard nog steeds Top zijn als het gewoon maar iets trager is dan de Nvidia implementatie. Vandaag weten we het.
Vooral dat laatste ja! We gaan het vandaag allemaal beleven en ik heb er wel zin in. Nu maar even aan de bak tot 3 uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
[...]

Psst... Vergeet niet dat AMD een beetje verouderd als goede whisky en Nvidia als een supermarkt wijntje
Nvidia krijgt geen grote performance bumps door de jaren heen voor dezelfde kaart
Met AMD uit eigen ervaring heb ik dit altijd wel meegemaakt en ik vermoed dat dit raytracing gebeuren echt een geval is van goede drivers en bios updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:37
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:14:
[...]

Ik bel geen consumentenlijn ;) 06je van een accountmanager zakelijk :)
Heel vriendelijk en ik was de tweede die het vroeg... Dus
Doe je even DM met dat nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Sepehr Sefidgar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:08:
Net even gekeken bij alternate. Die geven aan wel de rx 6800 te hebben kunnen bemachtigen maar dat het er "echt heel weinig" zijn... Tja nou dan denk ik niet dat er veel kaarten in omloop zijn als ze bij azerty geen kaarten hebben en er bij alternate maar een paar.
Waar zie jij deze info dan? Ik kan niks vinden over de launch op hun website, bij geen enkele retailer trouwens. Totaal vaag waar je nou zou kunnen bestellen morgenvanmiddag (mogguh!)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigletCNC
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:18:
[...]

Psst... Vergeet niet dat AMD een beetje verouderd als goede whisky en Nvidia als een supermarkt wijntje
Nvidia krijgt geen grote performance bumps door de jaren heen voor dezelfde kaart
Met AMD uit eigen ervaring heb ik dit altijd wel meegemaakt en ik vermoed dat dit raytracing gebeuren echt een geval is van goede drivers en bios updates...
Ik ga het in mijn achterhoofd houden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 13:02
De launch vandaag zal een drama zijn. De launch volgende week van de AIB kaarten zal iets beter zijn. Ik ga proberen een kaart te bemachtigen, maar ik ga ervan uit dat ik van een koude kermis thuis zal komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
PigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik ga het in mijn achterhoofd houden! ;)
Zoek maar op hoe bijv. de R9 290 en RX480 zijn verbeterd door de jaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
zaphod_b schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:20:
[...]

Waar zie jij deze info dan? Ik kan niks vinden over de launch op hun website, bij geen enkele retailer trouwens. Totaal vaag waar je nou zou kunnen bestellen morgenvanmiddag (mogguh!)...
Als je ze belt krijg je die info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:15:
[...]

Niet te vergeten games als fs2020 welke alle ram EN vram die het krijgt gewoon opvreet... :+
Maar FS2020 is juist een game waarbij Nvidia veel beter scoort dan AMD. Lijkt me niet dat AMD dit kan gaan matchen met de nieuwe kaarten, ondanks meer VRAM. Performance verschil tussen 3080 (10GB) en 3090 (24GB) is ook minimaal dus daadwerkelijk VRAM gebruik zal wel meevallen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:22:
[...]

Zoek maar op hoe bijv. de R9 290 en RX480 zijn verbeterd door de jaren...
Dat is toch juist redelijk ontkracht?

Tweakers had er ook een artikel over:
reviews: Tien maanden driverupdates getest - Welke winst kun je verwachten?

Dit gaat dan over nieuwere kaarten, maar die zijn ook beter te vergelijken met deze RDNA2 kaarten.

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:18
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:18:
[...]

Ik vindt dat zelf behoorlijk tegenvallen. Ik zit nu op een 1080, de verschillen tussen die kaart en de vega64 toendertijd en nu zijn niet de verschillen die een game opzich opeens van onspeelbaar wel speelbaar maakt.

https://www.techpowerup.c...-rx-5700-xt-pulse/28.html
Zie ook hier even in de percentages waar de vega 64 eindigt. :+
Zelfs de 5700xt was niet echt een groot verschil, niet om upgrade waar te maken.

Anyway, ik ga vandaag een poging doen. Anders volgende week wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neurosis1986
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-03-2021
[...]

En ddr6x ipv ddr6 is toch ook sneller of maakt dat niks uit?
En ik heb een artikel gelezen waar ze bij geen enkele game op 4k aan 8gb VRAM geraken met alles op max settings en idd enkel op bepaalde VRgames gaan ze erboven.
Tegen dat 4k 144hz de standaard is.. is er toch weer een upgrade vereist voor cpu, gpu mobo... :)
Nu perfect tevreden met 160fps gemiddeld op 1440p in COD warzone en 300+ fps Overwatch op max settings met mijn 5600x + rtx 3080 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Mailtje van megekko terug: ze hebben nog geen levering gehad nu maar er zou er een geplanned zijn met 'een zeer laag aantal'...
Dat is alles wat ze zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:26:
[...]

Dat is toch juist redelijk ontkracht?

Tweakers had er ook een artikel over:
reviews: Tien maanden driverupdates getest - Welke winst kun je verwachten?

Dit gaat dan over nieuwere kaarten, maar die zijn ook beter te vergelijken met deze RDNA2 kaarten.
Die winst komt na 5 jaar. Je weet wel, wanneer je alweer aan je volgende kaart bezig bent (of zelfs 2 generaties verder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
Het baart me wel zorgen dat zelfs de productpages nog nergens online staan... (niet zoals bij de Ryzen launch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:32:
[...]

Die winst komt na 5 jaar. Je weet wel, wanneer je alweer aan je volgende kaart bezig bent (of zelfs 2 generaties verder).
Haha, tja, zag net ook thread over een artikel van wijlen HardOCP over o.a. de RX480. Uit de reacties op te maken (artikel bestaat niet meer) gaat het om iets van 5% over 2-3 jaar, tja, dat kan je bij Nvidia ook verwachten..

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MaXeRs schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:52:
[...]

Volgens mij was hij werkzaam zijn Nivdia of AMD
@MaXeRs Na HardOCP ging hij bij Intel werken. Echter is hij daar meer dan een jaar geleden alweer gestopt vanwege zijn zoon's leukemie. ;( Geen idee wat hij nu doet.

Was imo altijd een straight up guy. Ging o.a. het gevecht aan met nvidia's zeer controversiele GPP program maar ook met andere dingen zoals producent van alleged vaporware consoles.

Maar ook hij kan het mis hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
hansolo2345 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:34:
Het baart me wel zorgen dat zelfs de productpages nog nergens online staan... (niet zoals bij de Ryzen launch)
Tis nog vroeg, maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd :P

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th0ms0n
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11-2023
Neurosis1986 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:29:
[...]

En ddr6x ipv ddr6 is toch ook sneller of maakt dat niks uit?
En ik heb een artikel gelezen waar ze op 4k nog niet aan 8gb VRAM geraken met alles op max settings en idd enkel op bepaalde VRgames gaan ze erboven.
Tegen dat 4k 144hz de standaard is.. is er toch weer een upgrade vereist voor cpu, gpu mobo... :)
Nu perfect tevreden met 160fps gemiddeld op 1440p in COD warzone en 300+ fps Overwatch op max settings met mijn 5600x + rtx 3080 :)
Naart schijnt zou dat snelheidsverschil opgelost worden door AMD hun InfinityCache.

Er zijn voorbeelden van 10GB dat 'onvoldoende' blijkt ja, maar dat is inderdaad nog zeldzaam. iirc, was het Doom Eternal met één of andere zotte texture pack.

Hoe dan ook, we hebben de benchmarks nog niet.

De reden waarom voor mij mijn voorkeur richting AMD gaat is 6GB VRAM meer, lijkt me gewoon mooi waar voor mijn geld, hoe deze nieuwe kaarten zouden samenwerken met hun CPU's (heb heel veel geluk gehad en er zit nu een 5900X in mijn kast) en als laatste het feit dat de consoles gebaseerd zijn op AMD kaarten en beiden uitpakken met ray tracing, doet mij geloven dat in de toekomst het verschil in ray tracing performance eerder beperkt zal zijn, omdat er gewoon weinig games zullen zijn die kei harde ray tracing bevatten. Het is nog steeds zwaar om te draaien zelfs voor de RTX kaarten, met aanzienlijke performance hits. DLSS kan dit verhelpen, maar is dan ook weer onduidelijk voor mij hoeveel games dit gaan ondersteunen, weer met in het achterhoofd houdend, dat de consoles op AMD draaien.

Maar ik zat ook lekker te F5'en voor een 3080 :D zou daar al heel content mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
hansolo2345 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:34:
Ik denk dat je het aantal kaarten en webshops bij elkaar opgeteld voor deze kaarten misschien wel op beide handen kunt tellen.
Welke daadwerkelijk verkocht worden los (dus niet in prebuilt dingen van azerty o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Geen flauw idee wat ik nu in de gaten moet houden.. AMD site zal de meeste hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Matthias87 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:39:
Geen flauw idee wat ik nu in de gaten moet houden.. AMD site zal de meeste hebben?
Inderdaad volkomen onduidelijk.
AMD verkoopt echter niet direct, dus daar moet je niet wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Is het al duidelijk of er ook enkele AIB kaarten vanmiddag te koop zijn? Of is dat pas over 2 weken?

De advies prijs voor de XT revérence is 679. Verwachten jullie dat de prijzen daar ver overheen zullen schieten?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiGaN00B
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 00:36
Sepehr Sefidgar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:08:
Ik kan het zo op de website van Alternate niet vinden. Waar lees je dat? Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
GiGaN00B schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ik kan het zo op de website van Alternate niet vinden. Waar lees je dat? Linkje?
Het is nu pas de derde keer dat ik het zeg... Dat heeft hij per telefoon, heb ik ook daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Montu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:41:
Is het al duidelijk of er ook enkele AIB kaarten vanmiddag te koop zijn? Of is dat pas over 2 weken?

De advies prijs voor de XT revérence is 679. Verwachten jullie dat de prijzen daar ver overheen zullen schieten?
Vandaag is alleen de reference aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Blijkbaar past de 6800XT ook in mijn case. heb geen haast maar ben bang dat de prijzen gaan stijgen. hoe groot is de kans dat als ik om 3 uur niet refresh ik geen kaart heb?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:43:
Blijkbaar past de 6800XT ook in mijn case. heb geen haast maar ben bang dat de prijzen gaan stijgen. hoe groot is de kans dat als ik om 3 uur niet refresh ik geen kaart heb?
100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:43:
De kans dat je zelfs als je om 3 uur refresht een kaart hebt is letterlijk minimaal. Ga er vanuit dat 98% van de gegadigden mis gaan grijpen (cijfer recht uit mijn hol getrokken, maar realistisch).

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:44:
[...]

De kans dat je zelfs als je om 3 uur refresht een kaart hebt is letterlijk minimaal. Ga er vanuit dat 98% van de gegadigden mis gaan grijpen (cijfer recht uit mijn hol getrokken, maar realistisch).
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Als je om 3 uur refresht moet je er gewoon 1 kunnen bemachtigen.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

[...]

Ik denk dat 98% nog hoopvol is gezien de informatie in dit topic

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

[...]

zolang de prijs niet instant de pan uit reist ga ik maar een schot wagen.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pomp0m
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 10:04
Wat ik me wel weer afvraag, i.p.v. jing/jang. Wat zou de backlash zijn als je 1 over 3 besteld, is dat een week, een maand of 6 maand? Het is niet zo dat ze geen orders meer aanemen na de eerste minuut dus je kan jezelf wel redelijk vroeg in de rij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Montu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Als je om 3 uur refresht moet je er gewoon 1 kunnen bemachtigen.
Alleen de vraag is waar. Nergens is nog concreet duidelijk wie er kaarten heeft om 15:00 , dus de kans dat mensen bij een shop gaan F5'en die ze gewoon niet heeft en ook niet krijgt vandaag is reeel.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
https://www.ekwb.com/cust...adeon-rx-6000-series/#amd

Dit lijkt ook hoopvol...
Ik ga hier ook even bij kijken, want dat was ook mijn doel om een waterblok voor een RX 6800 XT te halen

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
[...]

Daar zit je dan naast, absoluut, 100%.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:46:
[...]

Hoe groot is de kans dat Máxima je ten huwelijk vraagt?
Not with that kind of attitude! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 10:19
De voorraad van de reference modellen van amd is lager dan de reference + custom varianten van nvidia en daarvan heeft +- 10% hun kaart ontvangen 8)7 ?

Dus wanneer je de custom varianten die de grootste afzet zijn van amd niet meereken is 2% wel een goede schatting;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Is de schatting niet ongeveer 30 minuten voordat hij uitverkocht zal zijn? dus de kans als je eens per 3 uur checkt is niet 100% mislopen maar 83.3%. je hebt namelijk 16.7% kans dat je toevallig in dat half uurtje checkt ;-)

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
pray2win schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:51:
Is de schatting niet ongeveer 30 minuten voordat hij uitverkocht zal zijn? dus de kans als je eens per 3 uur checkt is niet 100% mislopen maar 83.3%. je hebt namelijk 16.7% kans dat je toevallig in dat half uurtje checkt ;-)
Nah, lijkt me zeer onwaarschijnlijk, je hoeft alleen maar naar de Ampere, Ryzen, PS5 en XBOX launches te kijken om genoeg te weten.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 10:19
eerder 5 minuten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:49:
[...]

Daar zit je dan naast, absoluut, 100%.
Jij weet het ook niet, dus hoe je zo stellig kunt zijn is mij wel een raadsel

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:52:
[...]

Nah, lijkt me zeer onwaarschijnlijk, je hoeft alleen maar naar de Ampere, Ryzen, PS5 en XBOX launches te kijken om genoeg te weten.
False.
Amper PS5 en Xbox
Ryzen 5000 duurde echt een half uur om alles uit te verkopen...
Cdromland kwam er pas na een kwartier op en die waren niet zo snel uitverkocht
Maar goed dan kijk ik naar alles cpu's ervan niet alleen de 5900x en 5950x... Ryzen 5 5600x was vrij makkelijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:18
Als NV genoeg voorraad had om 30m lang 3080's te verkopen had je het geklaag niet gehad dat er geen voorraad was. Je doet de foute aanname dat de hoeveelheid verkoop gelijkmatig over het halfuur loopt.

Tenzij technische problemen bij websites reken er maar op dat als je niet tussen 15:00 en 15:01 door het bestelproces heen bent je geen kaart gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
pomp0m schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:47:
Wat ik me wel weer afvraag, i.p.v. jing/jang. Wat zou de backlash zijn als je 1 over 3 besteld, is dat een week, een maand of 6 maand? Het is niet zo dat ze geen orders meer aanemen na de eerste minuut dus je kan jezelf wel redelijk vroeg in de rij zetten.
Back log bedoel je dan?

Weet ook niemand. Die van Nvidia is nog altijd bezig, blijkbaar nog steeds veel mensen met dag 1 orders die twee maanden later hun kaart niet hebben.

De berichten zijn dat 'AMD beter zal zijn' en dat 'Nvidia er nu wel veel gaat beginnen uitsturen' maar eigenlijk weet niemand het zeker.

Mijn advies als je zoiets wilt doen: bestel bij een winkel waar je kan ophalen in een showroom/winkel en ter plekke betalen. Dat kan je altijd tot op de dag zelf cancelen. Met andere moet ie misschien eerst opgestuurd worden (en de postNL's hebben nu al problemen, wat zal December wel niet worden) en zo.

Zo heb je geen geld vast hangen en kan je makkelijk voor een andere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]

Daar zit je denk ik flink mis. Zoals het er nu uit ziet is de voorraad erg laag. En als er veel mensen F5'en moet je nog hopen er tussen te komen en op tijd je bestelling afronden. Duurde voor mij bij de 5000 series bijv 5min om er doorheen te komen totdat ik daadwerkelijk het product in mijn mandje had en kon afrekenen.

Edit: En ik heb nog geen product gezien, hoop dat deze of volgende week te ontvangen. Positie 6 van de 800....

[ Voor 9% gewijzigd door nonselen op 18-11-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Montu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:54:
[...]

Jij weet het ook niet, dus hoe je zo stellig kunt zijn is mij wel een raadsel
We zullen zien. :)

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:54:
[...]

False.
Amper PS5 en Xbox
Maar goed dan kijk ik naar alles cpu's ervan niet alleen de 5900x en 5950x... Ryzen 5 5600x was vrij makkelijk te krijgen
PS5 en Xbox is ook niet echt eerlijk om te vergelijken toch? Zijn er hier niet massaal van verkocht en geleverd maar is de vraag gewoon nog eens grote ordes hoger dan die voor GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:55:
[...]

Back log bedoel je dan?

Weet ook niemand. Die van Nvidia is nog altijd bezig, blijkbaar nog steeds veel mensen met dag 1 orders die twee maanden later hun kaart niet hebben.

De berichten zijn dat 'AMD beter zal zijn' en dat 'Nvidia er nu wel veel gaat beginnen uitsturen' maar eigenlijk weet niemand het zeker.

Mijn advies als je zoiets wilt doen: bestel bij een winkel waar je kan ophalen in een showroom/winkel en ter plekke betalen. Dat kan je altijd tot op de dag zelf cancelen. Met andere moet ie misschien eerst opgestuurd worden (en de postNL's hebben nu al problemen, wat zal December wel niet worden) en zo.

Zo heb je geen geld vast hangen en kan je makkelijk voor een andere gaan.
Tot 14 dagen na levering mag je altijd je koopovereenkomst ontbinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Is er wel een winkel waar (bevestigd) voorraad is/komt?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:57:
[...]

Ah juist in feite begint dat pas van levering! Goed punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
mouzetc schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:57:
Is er wel een winkel waar (bevestigd) voorraad is/komt?
Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:58:
[...]

Ah juist in feite begint dat pas van levering! Goed punt
Zolang er niks geleverd is moeten ze uberhaupt gewoon binnen een normale termijn je geld terugstorten
Megekko is daar niet heel traag mee volgens mede tweakers... Als het mij niet lukt ga ik daar denk ik in de wachtrij staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
[...]

False.
Amper PS5 en Xbox
5900X en 5950X waren direct weg, 5600X ging wel iets langer door inderdaad. Jij hebt gewoon geluk gehad met je twee stuks ;)

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:55:
[...]
Misschien is er meer voorraad, maar ik durf er vrijwel zeker van te zijn dat het bij lange na nog ruim tekort schiet met de demand. Bijna alle wachtenden van kamp Nvidia zullen meedoen, plus het volk wat Nvidia heeft overgeslagen voor AMD. Als het langer duurt dan een minuut om alles uit te verkopen komt het omdat de website plat ligt en niet omdat de voorraad groter is ;)

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:57:
[...]

Mits je als consument koopt, zakelijk heb je die bescherming niet als ik het me goed herinner.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammT
  • Laatst online: 11:51
Wat is de prijs verwachting voor de goedkoopste 6800?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:59:
[...]

5900X en 5950X waren direct weg, 5600X ging wel iets langer door inderdaad. Jij hebt gewoon geluk gehad met je twee stuks ;)
Ik ben voor de 5600x en 5800x gegaan en jep met twee accounts (prive en zakelijk) dus gelukkig wel kunnen scoren... Maar goed enkel de htpc heeft een normale gpu... Die past niet in mn mainrig dus heb nu een fancy cpu met een gt210... Yay! Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:01:
[...]

Ik ben voor de 5600x en 5800x gegaan en jep met twee accounts (prive en zakelijk) dus gelukkig wel kunnen scoren... Maar goed enkel de htpc heeft een normale gpu... Die past niet in mn mainrig dus heb nu een fancy cpu met een gt210... Yay! Haha
*Proest*
daar ging me koffie _O-

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
[...]

False.
Amper PS5 en Xbox
De 5900x was direct weg binnen 1 minuut. Ik stond op positie 65 ongeveer nadat het 5min op website stond. 5600x was wel goed te verkrijgen, maar nog steeds uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
[...]

heb nu een fancy cpu met een gt210... Yay! Haha
Big oof :D

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
[...]

Aah oke check.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

gaat een bol.com ook voorraad krijgen?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:00:
[...]

Mits je als consument koopt, zakelijk heb je die bescherming niet als ik het me goed herinner.
Zakelijk val je onder een andere wet ervoor maar óók daarbij ben je beschermd ;) echter gaat de wet er daar meer vanuit dat je met juridische stappen gaat dreigen voor je geld dus zitten er meer haken en ogen aan... Zakelijk doe je verstandig toch met een 30 dagen betalingstermijn handelen, betaal niet voordat ik mijn spul heb punt uit. Helaas gaat dat als consument niet bij dit soort launches
Zou wel beter wezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:02:
Bel ze ff en vertel het ons ;)

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nonselen
tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:02:
Voor iedereen een vraag.... Maar ze hebben nog geen ZEN3 tekoop dus trek je conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

SammT schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:01:
Wat is de prijs verwachting voor de goedkoopste 6800?
Als je prijzen gaat vergelijken bij de winkels ben je sowieso te laat met bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
[...]

False.
Amper PS5 en Xbox
Ik had mijn 5900x bij megekko om 15:08 weten te bestellen. Ik las op Tweakers ergens dat iemand die het om 15:10 had besteld op plek 64 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09 21:57
Voor welke merken/fabrikanten gaan jullie proberen eentje te scoren (als je erop zou kunnen/gaat letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Arno24 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:04:
[...]

Ik had mijn 5900x bij megekko om 15:08 weten te bestellen. Ik las op Tweakers ergens dat iemand die het om 15:10 had besteld op plek 64 stond.
Klopt, Megekko had zware server problemen, dus daar lag het er maar net aan wanneer de pagina je liet betalen, voor sommigen was dat meteen, voor anderen een stuk later, dus breed uitelkaar lopende bevestigingstijden die geleverd kregen.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
nonselen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:01:
[...]

De 5900x was direct weg binnen 1 minuut. Ik stond op positie 65 ongeveer nadat het 5min op website stond. 5600x was wel goed te verkrijgen, maar nog steeds uitverkocht.
Ik voel me oprecht wat schuldig omdat er een 5900X in mijn case zit die ik via Tones heb kunnen krijgen omdat Tones hun (hele?) voorraad te vroeg heeft online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
[...]

Check ik had hem om 15:10. en stond rond die plek idd. Heb jij hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Niet online
[...]

Megekko was IMO uberhaupt al een kansloos verhaal na 3x refreshen overgegaan op anderen want het winkelwagentje deed gewoon alsof er niks in stond terwijl je meerdere keren op 'in winkelmandje' klikt... Heb je geluk gehad
Heb mijn ryzen prima zonder teveel gezeur al om 15.02 bij azerty kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
nonselen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:57:
[...]

Daar zit je denk ik flink mis. Zoals het er nu uit ziet is de voorraad erg laag. En als er veel mensen F5'en moet je nog hopen er tussen te komen en op tijd je bestelling afronden. Duurde voor mij bij de 5000 series bijv 5min om er doorheen te komen totdat ik daadwerkelijk het product in mijn mandje had en kon afrekenen.

Edit: En ik heb nog geen product gezien, hoop dat deze of volgende week te ontvangen. Positie 6 van de 800....
Zal wel om de 5900X gaan dan. Ik kon mijn 5600X namelijk gewoon nog om 15:19 bestellen, volgende dag al in huis.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lyzanxia
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 07:11
ik had om 15:04 plek nr3 voor de 5900x bji megekko

[ Voor 13% gewijzigd door lyzanxia op 18-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:05:
[...]

Ik voel me oprecht wat schuldig omdat er een 5900X in mijn case zit die ik via Tones heb kunnen krijgen omdat Tones hun (hele?) voorraad te vroeg heeft online gezet.
Niet doen, stond zelf ook voor de keus en dacht ik wacht wel, had ik het nou maar gedaan.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:57:
[...]

PS5 en Xbox is ook niet echt eerlijk om te vergelijken toch? Zijn er hier niet massaal van verkocht en geleverd maar is de vraag gewoon nog eens grote ordes hoger dan die voor GPU's?
Gezien coolblue als 1 van de grote retailes maar 200 PS5's heeft ontvangen.. (ongeveer 1 PS5 voor elke 100 mensen die hem op hun verlanglijstje gezet hebben) ze zijn niet echt massaal geleverd. Wel massaal verkocht net als Zen3, RTX 3000 en vandaag de 6800s

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
Th0ms0n schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:05:
[...]

Ben je gek... Wees er blij mee! Ik wacht geduldig af, heb er dan straks alleen maar meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 10:44
Had mijn 5900x al om 11 uur besteld en netjes de volgende dag in huis 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Niet online
Montu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:06:
[...]

Zal wel om de 5900X gaan dan. Ik kon mijn 5600X namelijk gewoon nog om 15:19 bestellen, volgende dag al in huis.
5600X was de uitzondering, die heeft defecte cores aan boord, dus alles wat niet 100% is kunnen ze daar in schuiven, 5800X en 5950X zijn afhankelijk van perfecte dies, dus daar zijn er veel minder van, en de 5900X krijgt 2 stuks dies met defecten mee, dus de verhouding 5600X ligt altijd hoger dan de rest.

-DmD-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

Zijn er al productpagina's online bij webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
nonselen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:05:
[...]

Check ik had hem om 15:10. en stond rond die plek idd. Heb jij hem al binnen?
Netjes de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
nonselen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:06:
[...]

Ben je gek... Wees er blij mee! Ik wacht geduldig af, heb er dan straks alleen maar meer plezier van.
Een goeie maat van me heeft er zo ook naast gegrepen, maar blij ben ik er inderdaad mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrnXdK
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 10:59
Draecko schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:08:
Zijn er al productpagina's online bij webshops?
Voorlopig nog niks gezien.

Kunnen we de ervaring / performance discussies / leveringen van niet amd radeon 6000 serie producten aub stop zetten. Dan hoeven dit soort vragen niet constant herhaalt te worden en zal een post van iemand die wel een voorraad rapporteert niet gelijk verdronken worden in offtopic discussies.
Pagina: 1 ... 5 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord