Ben ik ook bang voor ja, al dan niet een paar kaarten. Ze hebben ook nog geen van die kaarten op hun website staan, is ook een reden voor. Ruimt wel met die reactie. Zijn er überhaupt winkels die het in de winkel verkopen in Nederland? Zoals je dat ziet in Amerika.Vissa66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:39:
Als dat geen lulkoek is dan heeft Megekko dus morgen 0.0 voorraad... dat is ook geen goed nieuws voor de andere shops.
met andere woorden .. je zal moeten wachten tot woensdag 15:00 STOP POKING ME!!!!!jokko schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:33:
Zojuist kreeg ik deze mail van Megekko, prima communicatie:
Hartelijk dank voor je mail.
De nieuwe AMD videokaarten worden op 18-11 aangekondigd. Naar alle waarschijnlijkheid betreft dit enkel een paper release. Wanneer wij de kaarten zullen aanbieden op onze website is momenteel onduidelijk.
Over de exacte levertijd kunnen we op dit moment dan ook niets toezeggen. Er is al veel vraag naar de nieuwe kaarten. De voorraad wordt echter verdeeld onder allerlei leveranciers en webwinkels in Nederland, dus er zal niet in één keer aan de grote vraag kunnen worden voldaan. Daarbij weten wij dus niet exact wanneer en of wij kaarten zullen ontvangen om te kunnen verkopen. Wat precies de prijs gaat zijn is ons tevens onbekend. Zodra het product officieel gereleased wordt is al deze informatie bekend.
We hopen je op deze wijze naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen. Graag wil ik de ryzen 7 5800x gecombineerd met radeon rx 6800 xt. Ik zal morgen niet proberen om de gpu te scoren omdat de cpu waarschijnlijk voor een tijdje niet verkrijgbaar is. Dan zit ik een lange tijd te wachten met de kaart op mijn schoot haha.
Kan iemand hier schatten wanneer de cpu en gpu ongeveer goed verkrijgbaar zullen zijn?
Kan iemand hier schatten wanneer de cpu en gpu ongeveer goed verkrijgbaar zullen zijn?
Tsja, je kan het altijd proberen maar had iemand nou een "echt" antwoord verwacht van die winkels?
Er is gewoon een embargo op bijna alles, dus ze kunnen niks vertellen. Voorraad hebben ze echt al wel liggen maar daar mogen ze ook niks over zeggen. Prijzen zijn ook al bekend maar daarvan kan ik me zelfs nog voorstellen dat ze morgen om 15:00 als de wiedeweerga bij concurrenten kijken en evt aanpassen. En als ze iets anders zeggen dan "paper launch" weet je zeker dat hun site morgen als eerste helemaal kapotgeF5t wordt en daarna iedereen met hooivorken het internet op rent met "maar jullie zeiden dat jullie voorraad hadden!!!11"
Er is natuurlijk echt de minimale kans dat het inderdaad een paper launch is en er geen product is, maar ik schat ze bij AMD echt niet zo ongelofelijk dom in dat ze heel het Nvidia-fiasco niet hebben meegekregen.
Dus tsja. Ik wacht het lekker af morgen.

Er is natuurlijk echt de minimale kans dat het inderdaad een paper launch is en er geen product is, maar ik schat ze bij AMD echt niet zo ongelofelijk dom in dat ze heel het Nvidia-fiasco niet hebben meegekregen.
Dus tsja. Ik wacht het lekker af morgen.
Dit kom ik net via reddit tegen.
https://hardforum.com/thr...4/page-13#post-1044808902
En weet iemand wat ASIC BOM kits zijn?
Klinkt goed. Moet bekennen dat ik nog nooit van die Kyle Bennett had gehoord.What you are going to see will be different from what NVIDIA has done.
AMD MBA cards will be in short supply up front. However, where you saw NV front-load almost all its cards, AMD is backloading. Once AIB cards hit, you will see 5 to 7 times the inventory released than what NV has shipped total in NA at this time. AMD will be heavily back-loaded into the channel. AMD is shipping ASIC BOM kits nearly daily to AIBs at this point and it will continue to happen throughout Q4. There will be a decent supply through Q4.
Now let me say this again as it is worth hearing. There is no way that when AMD was doing its projections for supply, that it could have even fathomed that NVIDIA would totally shit the bed on 3080/90 supply for the quarter, effectively abandoning the $500 to $1000 GPU TAM. NVIDIA has left such a gaping hole in the market that there is no way it can be filled currently. From my information and analysis, AMD projected to grow its portion of the TAM and will have inventory to do that. The sad fact is that NV simply abandoned its customer in that market and there is no possible way for AMD to fill the void.

het baart me zorgen dat daar "meer dan 10 werkdagen" staat.
dat staat er altijd als er nog niets in hun magazijn geleverd is...Arjo0o schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:58:
[...]
het baart me zorgen dat daar staat "meer dan 10 dagen"
heb nu via kik messenger ( hoe slecht het ook is...) een magazijnmedewerker van hun gesproken en er staat voor morgen en donderdag een levering geplanned, aantallen kon hij mij niet geven vanwege de NDA...
wat mij zorgen maakt is die prijs voor een niet-XT....
denk dat de XT dik over de 800 gaat kosten incl...

Ik denk dat we het moeten lezen als "Application-specific integrated circuit bill of materials" ?Munchie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:54:
[...]
Klinkt goed. Moet bekennen dat ik nog nooit van die Kyle Bennett had gehoord.
Oef dat is inderdaad veel voor een kaart met een adviesprijs van 650 dollar... Hopelijk bieden de concurrenten ze aan voor minder. Ik heb in ieder geval geen zin om net als de 5000 processor series 0 informatie te krijgen over eventuele leveringen als er een wachtrij komt.lvm98 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:
[...]
dat staat er altijd als er nog niets in hun magazijn geleverd is...
heb nu via kik messenger ( hoe slecht het ook is...) een magazijnmedewerker van hun gesproken en er staat voor morgen en donderdag een levering geplanned, aantallen kon hij mij niet geven vanwege de NDA...
wat mij zorgen maakt is die prijs voor een niet-XT....
denk dat de XT dik over de 800 gaat kosten incl...
XFX gaat dus voor de 2e maal een 6800XT uitbrengen
https://www.amazon.de/-/n...0xt&qid=1605647096&sr=8-2
https://www.amazon.de/-/n...0xt&qid=1605647096&sr=8-2
*knip* laten we het aardig houden
Maar die prijs gaat sowieso nog hoger zijn dan dit (dit betreft de non-XT...) En ik gok dat. Gebaseerd op wat de concurrent deed...
[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 18-11-2020 11:28 ]
*knip* laten we het aardig houdenArjo0o schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:05:
[...]
Oef dat is inderdaad veel voor een kaart met een adviesprijs van 650 dollar... Hopelijk bieden de concurrenten ze aan voor minder. Ik heb in ieder geval geen zin om net als de 5000 processor series 0 informatie te krijgen over eventuele leveringen als er een wachtrij komt.
De advies prijs is voor de reference 6800XT niet voor de kaarten die later worden uitgebracht,
[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 18-11-2020 11:28 ]
Kom op lezen... Dit is rechtstreeks uit de csv van azerty voor een NON-XT!MaXeRs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:10:
[...]
*knip* laten we het aardig houden
De advies prijs is voor de reference 6800XT niet voor de kaarten die later worden uitgebracht,
[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 18-11-2020 11:28 ]
Dan is dit zo gek nog niet qua prijzen https://videocardz.com/ne...listed-for-preorder-in-uk helaas...
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ik denk dat dat het wel gaat worden +/-DrumandBass schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:24:
[...]
Dan is dit zo gek nog niet qua prijzen https://videocardz.com/ne...listed-for-preorder-in-uk helaas...
Mwa.. toch wel aardig duur vind ik.DrumandBass schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:24:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Ferio op 17-11-2020 22:40 ]
Omgerekend is een Asus strix 6800XT dan 1030 euro.Vind ik aardig duur. Zou meer 899 verwachten. 3080 Strix gaat voor 840 al.
Ik ga morgen ook proberen rond 15:00h klaar te zitten....
Ik ga zeker voor reference model... Heel misschien voor een Strix OC versie van ASUS...
Waarom ?
Omdat ik er an ook een Full Cover EKWB waterblok op kan doen
Gaat namelijk in mijn toekomstige PC in custom hard tube water koeling build komen
Ik ga zeker voor reference model... Heel misschien voor een Strix OC versie van ASUS...
Waarom ?
Omdat ik er an ook een Full Cover EKWB waterblok op kan doen
Gaat namelijk in mijn toekomstige PC in custom hard tube water koeling build komen
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Misschien dat ik er mij morgen aan waag een 6800XT te (proberen) kopen ... zal me wel weer laten vangen door zo'n shop die zegt "op voorraad", om dan na de betaling te zeggen "je staat op plek 54, haha, alvast bedankt voor je centen maar je mag mooi wachten"
Toch wel merkwaardig dat er tot dusver alleen prijzen worden gelekt van de custom kaarten. Waar blijven de prijzen van de reference modellen? Die zou je toch eigenlijk eerder verwachten.
allemaal berichten over leveringsproblemen... echter was dit ook met de rx480 zo (remember.. .bitcoin miner rage?)
daar ook zonder enig probleem een strix OC model van kunnen bestellen... heb een soort onderbuik gevoel dat we ons bij AMD nog te druk maken ervoor...
remember; mensen haten AMD nogsteeds om ''slechte drivers'' en ''B-merk''... ik hoop dat mijn gevoel mijn gelijk is... het blijft wel ernstig dat mensen in crisistijd bijna 1k zomaar over de balk smijten...
daar ook zonder enig probleem een strix OC model van kunnen bestellen... heb een soort onderbuik gevoel dat we ons bij AMD nog te druk maken ervoor...
remember; mensen haten AMD nogsteeds om ''slechte drivers'' en ''B-merk''... ik hoop dat mijn gevoel mijn gelijk is... het blijft wel ernstig dat mensen in crisistijd bijna 1k zomaar over de balk smijten...
Ik wens niets anders op dit moment, maar laten we niet vergeten dat NVIDIA al zijn klanten op een rijtje heeft gezet en in de richting van AMD heeft gestuurd. Er zijn genoeg mensen die hebben gezien wat AMD de afgelopen jaren met Ryzen hebben bereikt, tel daar bovenop dat men graag een nieuwe GPU wilt, maar deze niet bij Nvidia kan kopen:lvm98 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:03:
allemaal berichten over leveringsproblemen... echter was dit ook met de rx480 zo (remember.. .bitcoin miner rage?)
Er zullen veel 'Nvidia fans' dit keer voor AMD gaan ALS AMD de vraag kan vullen (en dat betwijfel ik zeer)

Ik zou bijna zeggen waar niet.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:20:
Waar halen jullie vandaan dat ze morgen pas om 15:00 te bestellen zijn?
https://twitter.com/Radeo...ips-order-one-amd-1547996
*En dan de rekensom. 9:00 ET is -5 GMT dus voor ons is het dan 15:00 (GMT +1)
[ Voor 7% gewijzigd door nonselen op 17-11-2020 23:40 ]
Kunnen wij als Nederlanders ook gebruik maken van de AMD.com store of is dat alleen voor de VS?
Kyle Bennett is/was de eigenaar van HardOCP (wat al een tijd gestopt is), hij heeft goede contacten in de industrie en weet daar veel van af. Je kan hem als betrouwbare bron beschouwen als het gaat om kennis van de GPU industrie.Munchie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:54:
[...]
Klinkt goed. Moet bekennen dat ik nog nooit van die Kyle Bennett had gehoord.
Volgens mij was hij werkzaam zijn Nivdia of AMDSp3ci3s8472 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:01:
[...]
Kyle Bennett is/was de eigenaar van HardOCP (wat al een tijd gestopt is), hij heeft goede contacten in de industrie en weet daar veel van af. Je kan hem als betrouwbare bron beschouwen als het gaat om kennis van de GPU industrie.
Mag je zelf ook nog eens doen. Die csv heeft het over een AIB (niet reference dus) die volgens mij nog eens een OC krijgt ook. Of die prijzen final zijn is ook nog eens de vraag want die komen waarschijnlijk gewoon van de leverancier, die hebben ze niet zelf verzonnen denk ik. AIBs zitten altijd boven de reference-prijzen, dat zie je bij Nvidia ook. Zulke kaarten worden aangeboden met misschien een beter ontworpen PCB, betere koeloplossingen en een hoop design en software/support. Daar bovenop moeten ze nog een marge pakken.lvm98 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:13:
[...]
Kom op lezen... Dit is rechtstreeks uit de csv van azerty voor een NON-XT!
Anyway, adviesprijzen voor de reference-modellen, in euro's, schat ik op 599, 669 en 1029. We gaan morgen pas zien wat de leveranciers en shops daarmee gedaan hebben.
Verschillende malen gevraagd en beantwoord in deze thread.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:20:
Waar halen jullie vandaan dat ze morgen pas om 15:00 te bestellen zijn?
Het staat ondertussen ook vermeld in de startpost:
Verkoop start op 18/11 om 15:00
AIB modellen (non-reference) 25/11
Officiële prijzen zijn:
RX 6800 $579
RX 6800XT $649
RX 6900 $999
Bij Intel zo ver ik weet, maar dus wel iemand met een boel contacten behind the scenes in ieder geval.MaXeRs schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:52:
[...]
Volgens mij was hij werkzaam zijn Nivdia of AMD
https://mobile.twitter.co...tatus/1328888188765573121
Verwacht hier maar een nog slechtere situatie.
Verwacht hier maar een nog slechtere situatie.
[ Voor 26% gewijzigd door houtig op 18-11-2020 06:59 ]
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Toch belachelijk dat 6800xt voor 1000 gaat of lijkt te gaan?lordsnow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 02:04:
[...]
Verschillende malen gevraagd en beantwoord in deze thread.
Officiële prijzen zijn:
RX 6800 $579
RX 6800XT $649
RX 6900 $999
Die laatste (RX 6900) is pas (reference) v.a. 08/12 beschikbaar overigens...lordsnow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 02:04:
[...]
Verschillende malen gevraagd en beantwoord in deze thread.
Officiële prijzen zijn:
RX 6800 $579
RX 6800XT $649
RX 6900 $999
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
Dan vandaag maar een 6800XT proberen te bemachtigen om de tijd te overbruggen.cyberhank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:35:
[...]
Die laatste (RX 6900) is pas (reference) v.a. 08/12 beschikbaar overigens...
Ik zit al klaar. Ben m'n F5 vinger aan het opwarmen.
Man man wees is een beetje lief voor elkaar.
Ik zit rond 14:30 klaar vanmiddag, bij 3000 kaarten van Nvidia ging de verkoop al iets eerder van start dan de aangeven release tijd.
Zal wel weer spannend worden en ik ga er maar vanuit dat ik niks scoor, om teleurstelling te voorkomen.
Succes allemaal vandaag!
Ik zit rond 14:30 klaar vanmiddag, bij 3000 kaarten van Nvidia ging de verkoop al iets eerder van start dan de aangeven release tijd.
Zal wel weer spannend worden en ik ga er maar vanuit dat ik niks scoor, om teleurstelling te voorkomen.
Succes allemaal vandaag!
Stay hungry, stay foolish!
Heeft geen zin als het pas om 15:00 begint...Matthias87 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:44:
[...]
Dan vandaag maar een 6800XT proberen te bemachtigen om de tijd te overbruggen.
Ik zit al klaar. Ben m'n F5 vinger aan het opwarmen.
Hier thuiswerken om 14:45 start ik alle 7 laptops en desktops op om alles te F5-en
Het was ook een grapje..lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:46:
[...]
Heeft geen zin als het pas om 15:00 begint...
Hier thuiswerken om 14:45 start ik alle 7 laptops en desktops op om alles te F5-en
Ik denk dat de duurste AIBs misschien rond die prijs zitten maar de meeste zullen waarschijnlijk een stuk lager geprijsd zijn.Ferio schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:04:
[...]
Toch belachelijk dat 6800xt voor 1000 gaat of lijkt te gaan?
Als ik op Alternate de €720 MSRP van de 3080 FE vergelijk met de AIBs (€749-1084) dan ligt het verschil tussen €29-364.
Daarmee kunnen de duurste 6800xt AIBs dus wel over de €1000 gaan als de prijsstijging ongeveer gelijk is. Het zou mooi zijn als de meeste AIBs rond de €725-750 worden geprijsd maar ik verwacht dat een hoop wel richting de €800 gaan.
750 is wel te doen, maar wat voegt die 250 euro nog extra toe? Cherry picked voor oc?R.Klein schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:58:
[...]
Ik denk dat de duurste AIBs misschien rond die prijs zitten maar de meeste zullen waarschijnlijk een stuk lager geprijsd zijn.
Als ik op Alternate de €720 MSRP van de 3080 FE vergelijk met de AIBs (€749-1084) dan ligt het verschil tussen €29-364.
Daarmee kunnen de duurste 6800xt AIBs dus wel over de €1000 gaan als de prijsstijging ongeveer gelijk is. Het zou mooi zijn als de meeste AIBs rond de €725-750 worden geprijsd maar ik verwacht dat een hoop wel richting de €800 gaan.
Lijkt mij gewoon dat er ingespeeld word op de te korten van, mensen kopen toch wel.. Kijk maar naar de 3090..
[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 18-11-2020 08:06 ]
RGB!!!!!!Ferio schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:05:
[...]
750 is wel te doen, maar wat voegt die 250 euro nog extra toe? Cherry picked voor oc?
Dat voegt op z'n minst 100fps toe
lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:06:
[...]
RGB!!!!!!
Dat voegt op z'n minst 100fps toe

Het is bijna kerst
Deze vraag heb ik ook wel (weliswaar vanuit België ipv Nederland dan).q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:51:
Kunnen wij als Nederlanders ook gebruik maken van de AMD.com store of is dat alleen voor de VS?
mvg
didier
Dit staat letterlijk op de AMD site(is van de CPU's die uitverkocht zijn maar prima voorbeeld):Tenybras schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:16:
[...]
Deze vraag heb ik ook wel (weliswaar vanuit België ipv Nederland dan).
mvg
didier
Netherlands
*AMD - Sold Out
Alternate
Azerty
CDROM Land
Coolblue
Belgium
*AMD - Sold Out
Alternate
SHS Computer
Mocht AMD niet leveren waarom zouden ze dan bij het land vermeld staan? Om het nog beter te onderbouwen dit is van Norwegen(staat geen AMD bij):
Norway
Elkjop
Komplett
Net On Net
Power
[ Voor 10% gewijzigd door Trixh op 18-11-2020 08:22 ]
Het probleem is dat Nvidia heeft laten zien hoe groot de vraag is naar nieuwe GPUs dus AIBs kunnen veel meer vragen dan bij voorgaande series en alsnog alles verkopen.Ferio schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:05:
[...]
750 is wel te doen, maar wat voegt die 250 euro nog extra toe? Cherry picked voor oc?
Lijkt mij gewoon dat er ingespeeld word op de te korten van, mensen kopen toch wel.. Kijk maar naar de 3090..
Ik hoop dat er rond de €750 een mooie 6800xt te krijgen is want dan zal ik die zeker halen. Al twijfel is wel een beetje om gewoon een reference 6800xt te kopen, dat prestatieverschil van 5% ga ik waarschijnlijk toch niet merken.
https://www.amd.com/en/shopTenybras schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:16:
[...]
Deze vraag heb ik ook wel (weliswaar vanuit België ipv Nederland dan).
mvg
didier
Duitsland wel, duits bestellen kan wel en bezorgen bij een pakketpunt (I.E.) supermarkt
Ik ben al begonnen met F5-en!lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:46:
[...]
Heeft geen zin als het pas om 15:00 begint...
Terwijl jullie allemaal F5'en ga ik lekker eerst de benchmarks bekijken en afhankelijk daarvan volgende week F5'en
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Dat is goed nieuws... Weer een minder om 15:00 want tegen die tijd heb je RSI en verkramp je helemaal
Ik zag het net inderdaad...
Maar dat hoef ik niet en wil ik niet, ga zelf bouwen namelijk inclusief custom water koeling...
Maar dat hoef ik niet en wil ik niet, ga zelf bouwen namelijk inclusief custom water koeling...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
heeft iemand de direct links al gevonden voor de "grote 3" (alternate azerty megekko) voor de 6800 en 6800xt?
die waren er met de 5000 cpu's wel al op de ochtend zelf (scheelt weer een zoekopdracht om 1500u)
die waren er met de 5000 cpu's wel al op de ochtend zelf (scheelt weer een zoekopdracht om 1500u)
Si de shop die niks waarmaakt en niks kan leveren.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:51:
[...]
Dat is goed nieuws... Weer een minder om 15:00 want tegen die tijd heb je RSI en verkramp je helemaalhaha manmanman... Ik zit wel alle sites een beetje af te struimen maar er staat werkelijk nergens nog iets op behalve si computers met hun gekke prijzen
3 keer een dikke kaart gekocht 3 x niks gehad.
Azerty had voor de NVIDIA kaarten en de nieuwe AMD CPU's een countdown pagina waar de artikel links op geplaatst werden zodra de teller op 0 kwam. Ik zie zo'n pagina helaas niet voor de AMD kaarten..
Misschien pas volgende week zodra de AIB kaarten komen..
Misschien pas volgende week zodra de AIB kaarten komen..
Geen ervaring mee maar ik mag hopen dat niemand bij upsell sites besteld...cptbuttlick schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:04:
[...]
Si de shop die niks waarmaakt en niks kan leveren.
3 keer een dikke kaart gekocht 3 x niks gehad.
Megekko en Alternate goede ervaringen mee maar die slaan zo ernstig vast altijd
Megekko , Alternate , Azerty hier.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:05:
[...]
Geen ervaring mee maar ik mag hopen dat niemand bij upsell sites besteld...
Megekko en Alternate goede ervaringen mee maar die slaan zo ernstig vast altijd
Azerty even gebeld
Verklaring dat er geen timer staat; ze hebben geen AMD reference kaarten kunnen inkopen en zullen pas volgende week op de site de AIB versies erop krijgen...
Jammer dan
Andere webshops proberen
Scheelt wel kansloos F5-en op Azerty...
Verklaring dat er geen timer staat; ze hebben geen AMD reference kaarten kunnen inkopen en zullen pas volgende week op de site de AIB versies erop krijgen...
Jammer dan
Andere webshops proberen
Dat zeggen ze misschien maar. Zullen wel 1000 x gebeld worden in een minuut. Valt me nog mee dat die hoorn er niet naast ligt.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:10:
Azerty even gebeld
Jammer dan
Andere webshops proberen
[ Voor 5% gewijzigd door cptbuttlick op 18-11-2020 09:12 ]
Staan ze op de shitlist bij AMD ofzo? Ryzen 5000 launch is ook al kansloos.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:10:
Azerty even gebeld
Jammer dan
Andere webshops proberen
-DmD-
Ik bel geen consumentenlijncptbuttlick schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:11:
[...]
Dat zeggen ze misschien maar. Zullen wel 1000 x gebeld worden in een minuut. Valt me nog mee dat die hoorn er niet naast ligt.
Heel vriendelijk en ik was de tweede die het vroeg... Dus
Ryzen 5000 was er zeker niet kansloos heb nergens 2 cpu's kunnen regelen maar via hun eentje zakelijk en een prive...Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:12:
[...]
Staan ze op de shitlist bij AMD ofzo? Ryzen 5000 launch is ook al kansloos.
Inmiddels alweer 100 euro duurderrakaus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:59:
De eerste prebuild met een 6800XT staat al online bij Azerty.
[Afbeelding]
`rakaus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:59:
De eerste prebuild met een 6800XT staat al online bij Azerty.
[Afbeelding]
Mooi groen ook voor een AMD build, Zit er niet toevallig een 3090 in
Dan ben je een uitzondering, topic bij CPUs staat er vol mee, en nul communicatie van hun uit. Megekko en Alternate kunnen ook niet veel melden, maar doen wat dat betreft tenminste nog hun best.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:15:
[...]
Ryzen 5000 was er zeker niet kansloos heb nergens 2 cpu's kunnen regelen maar via hun eentje zakelijk en een prive...
-DmD-
Nu is de vraag... Hoe zullen ze ermee omgaan als je zo'n prebuilt koopt en retourneerd zonder gpu
Azerty m.b.t. wanneer er leveringen komen glashelder alleen doen ze niet aan wachtrijen.Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:17:
[...]
Dan ben je een uitzondering, topic bij CPUs staat er vol mee, en nul communicatie van hun uit. Megekko en Alternate kunnen ook niet veel melden, maar doen wat dat betreft tenminste nog hun best.
Voor de info moet je wel bellen en geluk hebben voor een goede medewerker...
Ik ben benieuwd hoe klein de voorraad is bij andere webshops als Azerty geen kaarten heeft kunnen inkopen...
Wat voor kaarten komen er vandaag dan? Ik dacht dat er alleen reference kaarten komen vandaag, en AIBs volgende week?
een handjevol reference kaarten, net genoeg om het een "release" te kunnen noemen denk ikLuqq schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:25:
Wat voor kaarten komen er vandaag dan? Ik dacht dat er alleen reference kaarten komen vandaag, en AIBs volgende week?
Mjah, dat bedoel ik dus, topic staat vol met mensen die ze bellen, niemand krijgt wat te horen buiten een slap excuus van "teleurstelling willen voorkomen", kom op tochlvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:18:
[...]
Azerty m.b.t. wanneer er leveringen komen glashelder alleen doen ze niet aan wachtrijen.
Voor de info moet je wel bellen en geluk hebben voor een goede medewerker...
Dat geen wachtrijen is ook seedy, zo postte er ook iemand die een bevestiging later had dan iemand anders, maar wel geleverd kreeg. Daarnaast hadden ze even geleden ook upgrade sets te koop staan (en nu verkocht), terwijl er verder nog niemand die "in de wacht" staat uitgeleverd heeft gekregen.
Ik heb zelf ook bij Azerty besteld, en heb de chip die in mijn Megekko wagen zat laten zitten, dacht Azerty die regelt dat wel (stock stond op 29 bij bestellen, maar hun backend was vastgelopen o.i.d., dus aantallen gingen niet omlaag, maar rara je kon wel bestellen).
Achteraf kregen mensen die 8 minuten later bij Megekko hadden besteld gewoon de volgende dag geleverd, en hebben ze ondertussen ook al weer een tussenlevering gehad.
Hierbij laat ik het, ben gewoon even flink uitgescheten op Azerty, maar dit is niet het topic ervoor, gezien ik nu over CPUs zit te ranten.
Hoe dan ook is het gek dat ze geen GPUs te pakken hebben gekregen.
-DmD-
Vandaag rond 15.00 alleen de reference kaarten inderdaad.Luqq schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:25:
Reference only vandaagLuqq schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:25:
AIB's kunnen de webshops nog nieteens bestellen wisten zowel alternate als azerty mij te vertellen
Hmmmmmmm. >)lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:18:
[...]
Nu is de vraag... Hoe zullen ze ermee omgaan als je zo'n prebuilt koopt en retourneerd zonder gpudan heb je in ieder geval de gpu!
-DmD-
Ben het met je eens maar niet over enkel Azerty... Andere webshops zijn net zo smerig eigenlijk ermee.Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:26:
[...]
Mjah, dat bedoel ik dus, topic staat vol met mensen die ze bellen, niemand krijgt wat te horen buiten een slap excuus van "teleurstelling willen voorkomen", kom op toch
Dat geen wachtrijen is ook seedy, zo postte er ook iemand die een bevestiging later had dan iemand anders, maar wel geleverd kreeg. Daarnaast hadden ze even geleden ook upgrade sets te koop staan (en nu verkocht), terwijl er verder nog niemand die "in de wacht" staat uitgeleverd heeft gekregen.
Ik heb zelf ook bij Azerty besteld, en heb de chip die in mijn Megekko wagen zat laten zitten, dacht Azerty die regelt dat wel (stock stond op 29 bij bestellen, maar hun backend was vastgelopen o.i.d., dus aantallen gingen niet omlaag, maar rara je kon wel bestellen).
Achteraf kregen mensen die 8 minuten later bij Megekko hadden besteld gewoon de volgende dag geleverd, en hebben ze ondertussen ook al weer een tussenlevering gehad.
Hierbij laat ik het, ben gewoon even flink uitgescheten op Azerty, maar dit is niet het topic ervoor, gezien ik nu over CPUs zit te ranten.
Hoe dan ook is het gek dat ze geen GPUs te pakken hebben gekregen.
Het blijft natuurlijk ook van de zotte dat er ineens zoveel vraag lijkt te zijn voor die 'troep'
Nooit zijn releases zo snel uitverkocht zowel pc als consoles...
Geen reference kaarten kunnen aankopen, of niet willen kopen omdat ze voor deze kaarten zich aan de msrp moeten houden?
Denk maar het eersteVRonly schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:31:
Geen reference kaarten kunnen aankopen, of niet willen kopen omdat ze voor deze kaarten zich aan de msrp moeten houden?
Dat is op zich nog wel te verklaren, iedereen heeft geld door gecancelde vakantieplannen en wil wat te doen hebben. Daarnaast moet AMD productiecapaciteit verdelen over Sony, Microsoft, hun eigen chips, serverchips, Radeon videokaarten en serverkaarten. Tis een wonder dat er sws nog wat te koop is (geweest).lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:29:
[...]
Ben het met je eens maar niet over enkel Azerty... Andere webshops zijn net zo smerig eigenlijk ermee.
Het blijft natuurlijk ook van de zotte dat er ineens zoveel vraag lijkt te zijn voor die 'troep'
Nooit zijn releases zo snel uitverkocht zowel pc als consoles...
-DmD-
Ik vermoed dat de meeste tweakers beter kunnen wachten tot februari/maart volgend jaar om genoeg keuze te hebben voor heet samenstellen van een nieuwe computer.
Ik heb de fout gemaakt om in november na vijf jaar een nieuwe pc te configureren. Eerst was de amd zen 5900x niet leverbaar dus ben maar voor de 5600x gegaan welke wel te verkrijgen is;).
Helaas lukte het niet om een RTX3000 te bemachtigen en als je naar de verwachtingen kijk gaat het voor de RX6800 ook niet beter worden
.
Ik heb de fout gemaakt om in november na vijf jaar een nieuwe pc te configureren. Eerst was de amd zen 5900x niet leverbaar dus ben maar voor de 5600x gegaan welke wel te verkrijgen is;).
Helaas lukte het niet om een RTX3000 te bemachtigen en als je naar de verwachtingen kijk gaat het voor de RX6800 ook niet beter worden
Ik ben een van de gelukkige die wel een 5900x op de kop heeft weten te tikken, echter zit ik al bijna 1.5 maand te wachten op een RTX 3080, levering staat nu op half december, dus ga proberen in de tussentijd een 6800xt te pakken te krijgen als de benchmarks een beetje goed zijn straks.Dmaster17 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:39:
Ik vermoed dat de meeste tweakers beter kunnen wachten tot februari/maart volgend jaar om genoeg keuze te hebben voor heet samenstellen van een nieuwe computer.
Helaas lukte het niet om een RTX3000 te bemachtigen en als je naar de verwachtingen kijk gaat het voor de RX6800 ook niet beter worden.
Dat wilde ik dus in maand december gaan doen om een nieuwe PC te maken met custom water koeling...Dmaster17 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:39:
Helaas lukte het niet om een RTX3000 te bemachtigen en als je naar de verwachtingen kijk gaat het voor de RX6800 ook niet beter worden.
Een utopie lijkt het stilaan te worden inderdaad...
Nu ja dan wacht ik wel tot 2021 en zie wat er zal gaan gebeuren dan...
Ik heb dezelfde fout gemaakt, wil al jaren een nieuwe PC en dit leek mij qua geld het beste moment. Helaas valt het erg tegen, moet nog weken wachten op mijn 5900x denk ik en ben bang dat ik vandaag ook geen 6800xt kaartje ga kunnen regelenDmaster17 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:39:
Helaas maar wel de juiste houding, ik denk dat deze launch hetzelfde zal zijn als bij Nvidia.Laantje07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:42:
[...]
Ik heb dezelfde fout gemaakt, wil al jaren een nieuwe PC en dit leek mij qua geld het beste moment. Helaas valt het erg tegen, moet nog weken wachten op mijn 5900x denk ik en ben bang dat ik vandaag ook geen 6800xt kaartje ga kunnen regelen
Stay hungry, stay foolish!
Hetzelfde hier, heb laatst ook een nieuwe monitor gekocht (38" QHD Ultrawide) en mijn huidige pc met GTX770 trekt het niet helemaal lekker.Laantje07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:42:
[...]
Ik heb dezelfde fout gemaakt, wil al jaren een nieuwe PC en dit leek mij qua geld het beste moment. Helaas valt het erg tegen, moet nog weken wachten op mijn 5900x denk ik en ben bang dat ik vandaag ook geen 6800xt kaartje ga kunnen regelen
En gezien ik dit jaar ook niet op vakantie ben geweest leek het mij een mooi moment voor een nieuwe build.
Nu fingers crossed voor de 6800 XT

Ik heb alle onderdelen al gekocht op de CPU en GPU na. Zit er sterk aan te denken om alles maar te verkopen met al het gedoe rond het verkrijgen van CPU/GPU. Heb er eigenlijk al geen zin meer in.
Zonde man, maar ik begrijp het wel.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:48:
Ik heb alle onderdelen al gekocht op de CPU en GPU na. Zit er sterk aan te denken om alles maar te verkopen met al het gedoe rond het verkrijgen van CPU/GPU. Heb er eigenlijk al geen zin meer in.
5xxx serie cpu en 6xxx gpu gaat je niet lukken deze maand waarschijnlijk
Als je wacht op de benchmarks ben je te laatnizzle33 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:41:
[...]
Ik ben een van de gelukkige die wel een 5900x op de kop heeft weten te tikken, echter zit ik al bijna 1.5 maand te wachten op een RTX 3080, levering staat nu op half december, dus ga proberen in de tussentijd een 6800xt te pakken te krijgen als de benchmarks een beetje goed zijn straks.

-DmD-
Ik zit hier met alleen een laptop en een nintendo switchZace schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:47:
[...]
Hetzelfde hier, heb laatst ook een nieuwe monitor gekocht (38" QHD Ultrawide) en mijn huidige pc met GTX770 trekt het niet helemaal lekker.
En gezien ik dit jaar ook niet op vakantie ben geweest leek het mij een mooi moment voor een nieuwe build.
Nu fingers crossed voor de 6800 XT
Mijn veel te oude gamepc met een amd fx-6100 en een radeon 6850 HD is vorig jaar al gestorven. R.I.P.
Ik denk dat deze launch (25e voor het idee er bij mee genomen) het zelfde zal lijken als de Nvidia launch, niet perse het zelfde zal zijn. De Nvidia launch was slecht waardoor meer mensen nu voor een AMD gpu zullen gaan. Gevolg is dat de launch een stuk slechter zal lijken terwijl normaliter het een stuk minder slecht zal zijn. Tot in hoeverre kan AMD verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van een slechte Nvidia launch? Ze kunnen lastig in 1,5/2 maanden tijd al die extra gpu's produceren.RBN026 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:46:
[...]
Helaas maar wel de juiste houding, ik denk dat deze launch hetzelfde zal zijn als bij Nvidia.
Weet / wist die account manager van jou toevallig wel iets te melden over Ryzen leveringen?lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:33:
[...]
Denk maar het eersteazerty is geen SiComputers
-DmD-
Het wordt al wat drukker :-)
Edit, verkeerde launch, ik zat te slapen :-)
[ Voor 5% gewijzigd door BeyondThunder op 18-11-2020 10:15 ]
13 dagen geledenBeyondThunder schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:52:
[...]
Het wordt al wat drukker :-)
[YouTube: AMD RYZEN 5000 RELEASED INTO WILD! Crazy long lines, sold out in minutes!]
Wat een bazen dat ze al zo lang wachten! Wel een beetje dom tijdens covid maar oké! Gamers gotta game
Dit filmpje gaat over de ryzen launchPigletCNC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:56:
[...]
Wat een bazen dat ze al zo lang wachten! Wel een beetje dom tijdens covid maar oké! Gamers gotta game
Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:35:
[...]
Dat is op zich nog wel te verklaren, iedereen heeft geld door gecancelde vakantieplannen en wil wat te doen hebben. Daarnaast moet AMD productiecapaciteit verdelen over Sony, Microsoft, hun eigen chips, serverchips, Radeon videokaarten en serverkaarten. Tis een wonder dat er sws nog wat te koop is (geweest).
Kan hem proberen te bellen erover maar ik denk nogsteeds hetzelfde als wat hij bij launch zei toen ik de bestelling had geplaatst (had geluk beiden de volgende dag binnen...)Diavire schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:52:
[...]
Weet / wist die account manager van jou toevallig wel iets te melden over Ryzen leveringen?
Zal wel elke week gewoon een levering van binnenkomen nogsteeds
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |