Het is waar wat jullie zeggen. Sterk overdreven. Dat is profiteren van vraag en aanbod op dit moment.
Het zijn mooie kaarten maar net als bij de rtx30xx niet tot reden om die scalper prijzen te betalen. Dan krijg je hetzelfde als mensen die ene 2080ti voor de hoofdprijs betaald hebben destijds als er weer een nieuw generatie met betere prestaties voor veel minder komt. Jij baalt omdat er meer bang for buck is en je kaart raak je niet voor een fatsoenlijk bedrag kwijt, plus deze cirkel blijft bestaan van scalpen en bereid zijn te veel meer te leggen.
Ik ben op zich best bereid om te proberen nog een 6800xt te scoren en deze tegen kostprijs door te geven maar ik ben bang dat dit zal resulteren in een ip-ban oid omdat ik er al een heb. Maar ik vind het gewoon zuur dat er, ook hier op v&a genoeg mensen zijn die winst willen pakken omdat ze iets hebben kunnen scoren waarvan er genoeg mensen zijn die zo'n kaart gewoon echt willen gebruiken.
Ik ben op zich best bereid om te proberen nog een 6800xt te scoren en deze tegen kostprijs door te geven maar ik ben bang dat dit zal resulteren in een ip-ban oid omdat ik er al een heb. Maar ik vind het gewoon zuur dat er, ook hier op v&a genoeg mensen zijn die winst willen pakken omdat ze iets hebben kunnen scoren waarvan er genoeg mensen zijn die zo'n kaart gewoon echt willen gebruiken.
[ Voor 92% gewijzigd door Tweakriez op 28-11-2020 11:12 ]
Reference prijs is toch 600 euro voor de 6800?Tricolores schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:38:
[...]
Al sinds gisteren, slechts weinigen zijn (meer dan terecht!) bereid om deze prijzen te betalen.
Schaam je diep, Alternate.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-11-2020 12:05 ]
Tegen niemand in het bijzonder, maar een algemeen verzoek, voor wie de schoen past trekke hem aan.
Lijkt me dat iedereen wel een mening heeft over de prijsstrategie en het voorraadbeleid, laten we die meningen vooral hier niet de hele tijd herhalen en dit topic niet in een soort van klaagmuur veranderen.
Uit de topic regels:
"Geen zeik of huilposts"
Dank alvast
Lijkt me dat iedereen wel een mening heeft over de prijsstrategie en het voorraadbeleid, laten we die meningen vooral hier niet de hele tijd herhalen en dit topic niet in een soort van klaagmuur veranderen.
Uit de topic regels:
"Geen zeik of huilposts"
Dank alvast
[ Voor 15% gewijzigd door kerath op 28-11-2020 12:17 ]
Yep rond de 600 als je hem via de AMD site kunt bestellen.dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:34:
[...]
Reference prijs is toch 600 euro voor de 6800?
Ik denk dat ik een goedkope kaart in mijn nieuwe systeem gooi totdat de prijzen weer zijn genormaliseerd.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
wat is dit voor off-topic gejank.kerath schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:16:
Tegen niemand in het bijzonder, maar een algemeen verzoek, voor wie de schoen past trekke hem aan.
Uit de topic regels:
"Geen zeik of huilposts"
Dank alvast
In een levering en prijzen topic mag je echt wel praten over de absurde prijzen.
Heeft het vaak fout
Oeh, en dat terwijl er net gezegd werd "wie de schoen past". En ja, ik dus ook bij deze....tailfox schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:16:
[...]
wat is dit voor off-topic gejank.
In een levering en prijzen topic mag je echt wel praten over de absurde prijzen.
Ja, natuurlijk, er is ruimte om de prijzen te *vermelden*, maar dit is expliciet geen discussie topic. Daarvoor kun je op discord terecht, of wellicht is er een discussie thread. Er zijn mensen die het topic "volgen" via die functie, om via push meldingen op de hoogte te blijven van actueel aanbod en vorderingen in levertijden. Ik heb dat initieel ook aan gehad, maar de hoeveelheid off topic geneuzel is daarvoor iets hoog. Dus ik snap de reactie zeer zeker.
Mocht er een mod off topic reacties verwijderen, voel vrij dat bij deze ook te doen... Ik wou het gezegd hebben, maar het past niet bij wat ik zelf zeg
Scalpernate NL heeft geen kaarten meer? Of een buggy search
Heeft het vaak fout
https://www.caseking.de/g...84-mb-gddr6-gcgb-357.html
“Goedkoopste” gigabyte toch?
“Goedkoopste” gigabyte toch?
Heeft het vaak fout
Heeft iemand een overzicht van wanneer de kaarten in het verleden op de AMD site in stock zijn? Zo ver ik weet was dat:
woensdag 18 nov: 1500
Vrijdag 20 nov: 1500?
Dinsdag 24 nov: 1500?
Klopt het dat de kaarten elke keer om 1500 werden gelist?
Er is ook is een kleine hoeveelheid om 23u geweest.Jim_Blackwolf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:50:
Heeft iemand een overzicht van wanneer de kaarten in het verleden op de AMD site in stock zijn? Zo ver ik weet was dat:
Maar ik weet niet meer wanneer dit was.
Het lijkt mij namelijk dat AMD zich houdt aan een "schema" voor het listen van de kaarten. Het lijkt mij niet dat ze deze willekeurig updaten.Jim_Blackwolf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:50:
Ook een keer wat later.Jim_Blackwolf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:50:
Heeft het vaak fout
caseking.de heeft zojuist al z'n 6800xt prijzen met minimaal 40 euro verhoogd.. Begon net te denken dat we met 820 euro voor een gigabyte 6800xt relatief goed zaten
[ Voor 36% gewijzigd door hansolo2345 op 28-11-2020 13:59 ]
Deze heb ik in gedachten:Jim_Blackwolf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:50:
Vrijdag 20 nov: 1500
maandag 23 nov: rond 16.30 uur
Volgens mij klopt die dinsdags niet.
Vrijdags was aantal kaarten veel minder tov launchday, en afgelopen maandag echt maar enkele kaarten.
Shithansolo2345 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:58:
caseking.de heeft zojuist al z'n 6800xt prijzen met minimaal 40 euro verhoogd.. Begon net te denken dat we met 820 euro voor een gigabyte 6800xt relatief goed zaten
Heeft het vaak fout
Powercolor 6800 non XT red dragon (pardon idd geen red devil, bedankt voor de correctie) preorder <€700 sicomputers:
https://www.sicomputers.n...-id-810492.html?sqr=6800&
[ Voor 17% gewijzigd door Santee op 28-11-2020 15:14 ]
Red Dragon (het model onder de Red Devil), en een non-XTSantee schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:09:
Powercolor red devil preorder <€700 sicomputers:
Sinterklaas wil bier !
Die van mij kwam ongeveer op dinsdag 16:37 online.kerath schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:58:
[...]
Deze heb ik in gedachten:
Vrijdag 20 nov: 1500
maandag 23 nov: rond 16.30 uur
Volgens mij klopt die dinsdags niet.
Vrijdags was aantal kaarten veel minder tov launchday, en afgelopen maandag echt maar enkele kaarten.
Ik dacht net even een 6800 XT dragon voor 800 euro te zien op si maar een refresh en was wegSantee schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:09:
Powercolor 6800 non XT red dragon (pardon idd geen red devil, bedankt voor de correctie) preorder <€700 sicomputers:
Heeft het vaak fout
Toch maar gister die preorder voor een ROG 6800 (non XT) OC gezet voor €743 bij Si. Ik wilde eigenlijk max. €750 voor een Nitro+ voor €775 voor een Strix 6800XT betalen, maar dat zijn blijkbaar sprookjes de komende maanden.
Nu zie ik de Strix 6800 bij Azerty voor €819 en bij Megekko voor €799 staan, nóg een pak duurder
Nu zie ik de Strix 6800 bij Azerty voor €819 en bij Megekko voor €799 staan, nóg een pak duurder

Ik blijf hopen en sniperen op de amd site om voor een normale prijs de 6800xt te kopen. 150/200 meer vind ik echt te gek.
Ik ook , maar wat ik raar vind is dat ik op al die tijd intussen dat ik de chrome extentie gebruik dat er niets in stock is geweest... Ofwel heb ik het telkens gemist...Gecertificeerd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:39:
Ik blijf hopen en sniperen op de amd site om voor een normale prijs de 6800xt te kopen. 150/200 meer vind ik echt te gek.
welke chrome extentie is dat?masauri schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:40:
[...]
Ik ook , maar wat ik raar vind is dat ik op al die tijd intussen dat ik de chrome extentie gebruik dat er niets in stock is geweest... Ofwel heb ik het telkens gemist...
distill web monitor, is al een aantal keren aangehaald in dit topic. Voor mij nog zonder succes helaas.
ga het eens uitproberen, wat is een acceptabele refresh rate zonder de kans op een ban te krijgen?masauri schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:48:
[...]
distill web monitor, is al een aantal keren aangehaald in dit topic. Voor mij nog zonder succes helaas.
heb de afgelopen week gretig geprobeerd een kaart te krijgen, maar het lijkt erop dat ZEER weinig worden vrij gegeven. Daarnaast lijkt erop dat HWU gelijk begint te krijgen met hun bait en switch.
Wil heel graag een 6800 XT, maar als de prijzen voor februari niet acceptabel zijn koop ik gewoon een Nvidia kaart (gun het AMD van harte en mijn huidige Vega heeft het altijd goed gedaan maar vond hem erg prijzig voor de performance en dat ga ik niet nog eens doen), AMD kan zich dan wat mij betreft kapot vallen qua GPU.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Ik heb m op 2 minuten staan.Richo999 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:01:
[...]
ga het eens uitproberen, wat is een acceptabele refresh rate zonder de kans op een ban te krijgen?
heb de afgelopen week gretig geprobeerd een kaart te krijgen, maar het lijkt erop dat ZEER weinig worden vrij gegeven. Daarnaast lijkt erop dat HWU gelijk begint te krijgen met hun bait en switch.
Wil heel graag een 6800 XT, maar als de prijzen voor februari niet acceptabel zijn koop ik gewoon een Nvidia kaart (gun het AMD van harte en mijn huidige Vega heeft het altijd goed gedaan maar vond hem erg prijzig voor de performance en dat ga ik niet nog eens doen), AMD kan zich dan wat mij betreft kapot vallen qua GPU.
Blijkbaar is de USB-C variant niet meer te vinden bij SiComputers nog wel degene met 3 DP uitgangen. Ook net onder de 700 euro. Het gaat hier wel weer om een non-XT variant.Santee schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:09:
https://www.sicomputers.n...6-3dhr-oc-videokaart.html
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Ik ook niets.. bij mij op de minuut en niets de afgelopen week.masauri schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:40:
[...]
Ik ook , maar wat ik raar vind is dat ik op al die tijd intussen dat ik de chrome extentie gebruik dat er niets in stock is geweest... Ofwel heb ik het telkens gemist...
Zo ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt aan cable management te doen.
nu nog een mooie 6800(xt).
Echt leverbaar zijn ze alleen niet.
nu nog een mooie 6800(xt).
Echt leverbaar zijn ze alleen niet.
[ Voor 16% gewijzigd door tailfox op 28-11-2020 20:37 ]
Heeft het vaak fout
https://www.alternate.be/.../product/1694767?lk=21528
899
Nog 3 stuks op voorraad
899

[ Voor 14% gewijzigd door mmhs op 28-11-2020 20:40 ]
899 voor een nom XT. Is dit een Joke?
Heeft het vaak fout
Nee, dit is scalpernate. Nooit meer dat ik daar iets bestel.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Gigabyte Radeon RX 6800
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Heb je een screenshot van de order?Greenforty schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:37:
[...]
Die van mij kwam ongeveer op dinsdag 16:37 online.
Want dit klinkt namelijk erg als de drop van maandag om 16:37. Sinds die tijd geen drops meer geweest en ik heb toch echt de hele week de AMD site gevolgd via een 1 minuut tracker.
Persoonlijk verwacht ik deze week geen drops meer. We zullen dus moeten wachten tot 8 december als de 6900XT beschikbaar komt. Qua marketing en communicatie heeft AMD voor mij echt wel een beetje afgedaan, ook het AIB fiasco is ronduit belachelijk. Werkelijk nergens is wereld maar een AIB te koop of geleverd, behalve bij reviewers.
Dacht niet dat het veel erger kon dan bij Nvidia, maar dus wel.Postman schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:41:
[...]
Heb je een screenshot van de order?
Want dit klinkt namelijk erg als de drop van maandag om 16:37. Sinds die tijd geen drops meer geweest en ik heb toch echt de hele week de AMD site gevolgd via een 1 minuut tracker.
Persoonlijk verwacht ik deze week geen drops meer. We zullen dus moeten wachten tot 8 december als de 6900XT beschikbaar komt. Qua marketing en communicatie heeft AMD voor mij echt wel een beetje afgedaan, ook het AIB fiasco is ronduit belachelijk. Werkelijk nergens is wereld maar een AIB te koop of geleverd, behalve bij reviewers.
Welke extentie?masauri schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:40:
[...]
Zo denk ik er inmiddels ook over. Als die prijzen van de 6800xt niet zijn gezakt in Jan/feb en heb in die Gijs geen reference kaart kunnen bemachtigen dan wordt het een kaart van NvidiaRicho999 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:01:
[...]
ga het eens uitproberen, wat is een acceptabele refresh rate zonder de kans op een ban te krijgen?
Vind die Nvidia kaarten ook enorm prijzig, bijna 1000 euro voor een 3080...Leroy1909 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:32:
[...]
Zo denk ik er inmiddels ook over. Als die prijzen van de 6800xt niet zijn gezakt in Jan/feb en heb in die Gijs geen reference kaart kunnen bemachtigen dan wordt het een kaart van Nvidia
De 6900XT komt woensdag toch?
Heeft het vaak fout
8 december en gok 1500 euro minimaal met de scalpers out there. 2000 voor scalpernatetailfox schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:16:
De 6900XT komt woensdag toch?
Meeste toch tussen de 800-900, maar er wordt iig iets geleverd.Ferio schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:47:
[...]
Vind die Nvidia kaarten ook enorm prijzig, bijna 1000 euro voor een 3080...
Beter dan alternate vandaag met een 6800 voor 899

Ik hoop voor 1010 euro bij AMD een kaart. Wel meer dan ik nodig heb maar met deze prijzenFerio schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:19:
[...]
8 december en gok 1500 euro minimaal met de scalpers out there. 2000 voor scalpernate
Heeft het vaak fout
Belgen 😏Leroy1909 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:21:
[...]
Meeste toch tussen de 800-900, maar er wordt iig iets geleverd.
Beter dan alternate vandaag met een 6800 voor 899
Hi all, mijn oude kaart heb ik prima weten te verkopen en wil nu op de jacht gaan op een 6800 of de XT variant. Ik vind het prima om even te wachten en daarom een gezonde prijs van amd zelf te betalen. Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste of wanneer de stocks in de gaten moet houden?
Als je een gezonde prijs wilt betalen zal je nog enkele maanden moeten wachten denk ik.iOzcan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:37:
Hi all, mijn oude kaart heb ik prima weten te verkopen en wil nu op de jacht gaan op een 6800 of de XT variant. Ik vind het prima om even te wachten en daarom een gezonde prijs van amd zelf te betalen. Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste of wanneer de stocks in de gaten moet houden?
Hoi. Kijken in januari denk ik.iOzcan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:37:
Heeft het vaak fout
Ik hou voor nu de amd website in de gaten en die prijzen zijn voor mij acceptabel, eventueel 50-100 euro extra kan ook. Is er een bepaald patroon te herkennen wanneer de amd website ze weer aanvult?
Meestal rond 15:00, soms ook later. Maar niet elke dag.iOzcan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:58:
Ik hou voor nu de amd website in de gaten en die prijzen zijn voor mij acceptabel, eventueel 50-100 euro extra kan ook. Is er een bepaald patroon te herkennen wanneer de amd website ze weer aanvult?
Levert alternate België trouwens in Nederland?
Ik heb for the time being maar ff een PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil besteld totdat de RX 6800 XT (mogelijk) over een maand of twee tegen normale prijzen verkrijgbaar zal zijn.
Ik heb 2 pre-orders uitstaan voor 6800XT:
Megekko (Gigabyte - plek 35)
en
Informatique (Sapphire - plek 1)
Ik wil er eentje opzeggen. Niet zo heel veel zin om zoveel geld bij de webshops te stallen.
Ik heb altijd het gevoel dat Megekko veel meer (en grotere) leveringen krijgt?
Of kan ik bij Informatique zelfde verwachten?
Ook twijfel ik welke beschikbaar beter is qua merk (gigabyte/sapphire)?
Of is het gewoon een grote gok.
Ben geneigd om Megekko te annuleren..
en
Ik wil er eentje opzeggen. Niet zo heel veel zin om zoveel geld bij de webshops te stallen.
De prijzen gaan zakken binnen 4 tot 8 weken
We have had a private conversation with AMD. They assured us that in 4 to 8 weeks there will be AIB cards available at MSRP. They said they enabled the AIBs to achieve the 649 dollars [RX 6800 XT] MSRP and they expect that to happen within 8 weeks.”
– Steve Walton, Hardware Unboxed
Ik kan niet wachten! Of eigenlijk kan ik hier wel op wachten.Simbob schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:50:
[...]
Ik vraag me nog steeds af of de prijzen zo worden opgekrikt door de fabriek, leverancier of winkel. Of is het een combinatie van prijsverhogingen in de keten?
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Dus als ik snel reken dus een 6800XT voor 542 euro over 4 weken? Zal wel gewoon 1:1 zijn met BTW etc.
[ Voor 22% gewijzigd door gielz op 29-11-2020 11:20 ]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Minimaal de AMD.com prijsgielz schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:19:
Dus als ik snel reken dus een 6800XT voor 542 euro over 4 weken? Zal wel gewoon 1:1 zijn met BTW etc.
Ik zou eerder uitgaan van de prijs op amd.com en wellicht iets erboven. Ik denk niet dat iemand er problemen mee heeft als een AIB kaart €750 gaat kosten voor een 6800xtgielz schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:19:
Bij de AIB krijg je meestal ook 3 jaar garantie ipv 2 jaar.
Dat verhoogt de prijs ook een beetje dan die van AMD.
Dat verhoogt de prijs ook een beetje dan die van AMD.
Heb je haast? Zo niet, wacht dan gewoon even.refused81 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:45:
Ik heb 2 pre-orders uitstaan voor 6800XT:
en
nee, de huidige prijs bij AMD is 655 euro incl. BTW. dit is reeds div. keren eerder gepost. Dit in Belgie, Prijs in Nederland is iets hoger 660 euro. wijzig de laatste NL in BE om dat in de link te zien.gielz schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:19:
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100/nl
de prijs voor een RX 6800 (non-XT) is in Belgie 584,- en in Nederland 589,-
de link voor de RX 6800 (non-XT):
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374000/nl
[ Voor 15% gewijzigd door MacD007 op 29-11-2020 12:19 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Sapphire heeft wel een iets betere naam, zo ver ik weet produceren ze ook de reference kaarten van AMD.Swizzler24 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:03:
[...]
Heb je haast? Zo niet, wacht dan gewoon even.
Ik denk dat niet, gezien de prijs die AMD voor de 6800 XT in Nederland vraagt tegenover de US Prijs zal dat rond de 1000 euro liggen, de vraag is echter hoeveel kaarten hebben ze op 8 December liggen en gaan in de verkoop. De 6900XT kaarten van AIB zullen pas in 2021 komen incl. de prijs, vermoedelijk heeft dan de prijs in het 6800 kamp (volgens AMD) dan weer normale proporties aangenomen en dat betekend dat de prijs van de 6900XT dan ook niet te hoog mag liggen, ook even de benchmarks afwachten en de vergelijk tussen de 3080 en de 3090 afwachten, overigens kun je deze week bij 3Mark heel goedkoop de complete Benchmark set kopen voor onder de 5 euro.Ferio schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:19:
[...]
8 december en gok 1500 euro minimaal met de scalpers out there. 2000 voor scalpernate
Ja 😇Swizzler24 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:03:
[...]
Heb je haast? Zo niet, wacht dan gewoon even.
Ik weet niet wat ze bij caseking.de aan het doen zijn, zodra ik inlog komt er n pakweg 70 euro bovenop (van 820 naar 886), in een andere browser proberen levert weer 850 euro op.

duitse btw?hansolo2345 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:24:
Ik weet niet wat ze bij caseking.de aan het doen zijn, zodra ik inlog komt er n pakweg 70 euro bovenop (van 820 naar 886), in een andere browser proberen levert weer 850 euro op.
hansolo2345 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:24:
Ja, ze rekenen de juiste BTW door dus komt 5% bij als je uit België of Nederland koopt want hier is het 21% ipv 16%. Verzendkosten zullen ook wel omhoog gaan. Toch lijkt me 68€ veel want 5% van 800 is 40 en ik kan me moeilijk voorstellen dat de verzendkosten met 20€ stijgen.
Ik geloof hier eigenlijk niks van. De schaarste tussen amd en nvidia wordt gewoon gedeeld. Dus als amd kaarten veel beschikbaar komen stromen er veel kopers van Nvidia naar amd. De vraag blijft daardoor nog lange tijd heel hoog. En de prijzen dus ook.Simbob schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:50:
[...]
Hebben jullie dit al gelezen https://nl.hardware.info/...aarten-over-4-tot-8-weken
Reeds 14 reacties hierboven jaToine1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:04:
Hebben jullie dit al gelezen https://nl.hardware.info/...aarten-over-4-tot-8-weken

4 weken mhhh wie gaat er allemaal voor een 6900XT?
Heeft het vaak fout
Ik, want ik wil niet lang wachten of in onzekerheid zitten. Ik zou ook nu een 6800XT met veel betere koeling kunnen kopen voor minder geld, die met overklok ongeveer even snel is als een 6900XT. Maar ja. Ik gun mezelf dit cadeautje.tailfox schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:08:
succes dan, ik verwacht dezelfde beschikbaarheid met die kaart dan zoals de huidige...-jacQues- schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:17:
[...]
Ik, want ik wil niet lang wachten of in onzekerheid zitten. Ik zou ook nu een 6800XT met veel betere koeling kunnen kopen voor minder geld, die met overklok ongeveer even snel is als een 6900XT. Maar ja. Ik gun mezelf dit cadeautje.
Aardig wat tweakers hebben ereen,masauri schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:01:
[...]
succes dan, ik verwacht dezelfde beschikbaarheid met die kaart dan zoals de huidige...
Heeft het vaak fout
Ik!!! Nee grapje... 6800xt draait als een tierelier hier.tailfox schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:08:
Hoe heb je dit bepaald? Als er in een topic bij wijze van spreken 20 Tweakers aangeven dat ze er een hebben kan je dat zien als "aardig wat", als er echter 2000 Tweakers zo'n kaart willen en slechts 20 er daadwerkelijk in geslaagd zijn er een te verkrijgen is het echter niet "aardig wat" meer, maar een bedroevend laag percentage.
En iets zegt me dat het percentage Tweakers dat een kaart heeft kunnen bemachtigen t.o.v. het aantal Tweakers dat er graag een gekocht zou hebben als dat mogelijk was geweest eerder dichterbij "bedroevend laag" zit dan dat een flink percentage van geinsteresseerde Tweakers er een heeft.
Tuurlijk de stock is droevig maar op launch kon je prima bestellen mitsbij amd. Laten we niet doen of er maar 5 kaarten waren.Dennism schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:14:
[...]
Hoe heb je dit bepaald? Als er in een topic bij wijze van spreken 20 Tweakers aangeven dat ze er een hebben kan je dat zien als "aardig wat", als er echter 2000 Tweakers zo'n kaart willen en slechts 20 er daadwerkelijk in geslaagd zijn er een te verkrijgen is het echter niet "aardig wat" meer, maar een bedroevend laag percentage.
En iets zegt me dat het percentage Tweakers dat een kaart heeft kunnen bemachtigen t.o.v. het aantal Tweakers dat er graag een gekocht zou hebben als dat mogelijk was geweest eerder dichterbij "bedroevend laag" zit dan dat een flink percentage van geinsteresseerde Tweakers er een heeft.
Heeft het vaak fout
Daar zeg je het zelf. Mits bij AMD. En hoeveel mensen wisten dat bij launch?tailfox schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:19:
[...]
Tuurlijk de stock is droevig maar op launch kon je prima bestellen mitsbij amd. Laten we niet doen of er maar 5 kaarten waren.
Waarom enkel bij AMD en niet bij andere AMD partners? (Buiten sporadisch een kaart bij Coolblue en tones.be . ( Of was bij de cpu's het geval, tis nog vroeg)
Als je dat op voorhand wist dat enkel AMD ging verkopen, was het nog sneller uitverkocht geweest.
Nouja ik dacht partners hebben ze ook zo. toen ik inlogde op AMD waren ze er nog. ik had niet besteld helaas.masauri schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:30:
[...]
Daar zeg je het zelf. Mits bij AMD. En hoeveel mensen wisten dat bij launch?
Waarom enkel bij AMD en niet bij andere AMD partners? (Buiten sporadisch een kaart bij Coolblue en tones.be . ( Of was bij de cpu's het geval, tis nog vroeg)
Als je dat op voorhand wist dat enkel AMD ging verkopen, was het nog sneller uitverkocht geweest.
Maar grote kans als je ip de launch van de 6900XT op AMD zit dat je hem kan bestellen.
Heeft het vaak fout
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Gigabyte Radeon RX 6800
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Ik weet niet wat jij onder 'prima' verstaat maar het was op 18 november alles behalve prima. Ik was er om 15u bij op AMD.com, de site lag al meteen plat door het vele verkeer. Om 15:01 de 6800XT in mijn mandje gestopt, als een idioot mijn CC gegevens en adres ingeramd, volgende pagina verzending, volgende pagina bevestigen (stomme ReCaptcha, mja). En toen *poof* 503 error en weg was de inhoud van mijn mandje. Kon ik doodleuk opnieuw beginnen. Dit een aantal malen herhaald tot 15:04, maar de 6800(XT) was al weg om 15:02 bleek achteraf.tailfox schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:19:
[...]
Tuurlijk de stock is droevig maar op launch kon je prima bestellen mitsbij amd. Laten we niet doen of er maar 5 kaarten waren.
Mensen konden dit herhalen tot zo ongeveer 15:23, allemaal zonder enig resultaat.
Er was niets prima aan.
En dan het AMD Red Team (ja ook een aantal Tweakers hadden die link). Die kregen dus ruim voor 15u al de kans een kaart te kopen. En die link is overal en nergens gedeeld, ook bij scalpers. Ik gok dat ruim de helft, misschien wel bijna alle voorraad op 18 november al voor 15u verkocht was.
Prima launch was het...

Idd ik zou eerst eens googlen dan pas weet je hoe erg het gesteld was met amd, was gewoon nergens te vinden.
Ik had een AMD Red Team link gekregen om 14u30 ongeveer, maar ik had nog geen kaart gekocht in de hoop dat lokale winkels er eentje hadden. Die zou ook sneller geleverd worden meestal (1 dag ipv 5-7 dagen bij AMD.com). Had toen fout gegokt en dan toch vrijdag 15u eentje kunnen bemachtigen via AMD.Postman schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:22:
[...]
Ik weet niet wat jij onder 'prima' verstaat maar het was op 18 november alles behalve prima. Ik was er om 15u bij op AMD.com, de site lag al meteen plat door het vele verkeer. Om 15:01 de 6800XT in mijn mandje gestopt, als een idioot mijn CC gegevens en adres ingeramd, volgende pagina verzending, volgende pagina bevestigen (stomme ReCaptcha, mja). En toen *poof* 503 error en weg was de inhoud van mijn mandje. Kon ik doodleuk opnieuw beginnen. Dit een aantal malen herhaald tot 15:04, maar de 6800(XT) was al weg om 15:02 bleek achteraf.
Mensen konden dit herhalen tot zo ongeveer 15:23, allemaal zonder enig resultaat.
Er was niets prima aan.
En dan het AMD Red Team (ja ook een aantal Tweakers hadden die link). Die kregen dus ruim voor 15u al de kans een kaart te kopen. En die link is overal en nergens gedeeld, ook bij scalpers. Ik gok dat ruim de helft, misschien wel bijna alle voorraad op 18 november al voor 15u verkocht was.
Prima launch was het...
Zo prima was dat niet hoor, maar die site lag binnen de minuut eigenlijk volledig plat en was het op goed geluk dat je er mogelijk door kwam of niet. Dat er een paar man iets hebben kunnen bestellen, waaronder misschien jijzelf, betekent niet dat het prima was. Je had dan eerder extreem veel geluktailfox schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:19:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 30-11-2020 09:35 ]
Nouja ik heb er nog geen.Dennism schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:33:
[...]
Zo prima was dat niet hoor, maar die site lag binnen de minuut eigenlijk volledig plat en was het op goed geluk dat je er mogelijk door kwam of niet. Dat er een paar man iets hebben kunnen bestellen, waaronder misschien jijzelf, betekent niet dat het prima was. Je had dan eerder extreem veel gelukEn dat is verre van "prima".
Heeft het vaak fout
Dus wat denken we? Zal er vandaag wat droppen?
Ik heb gisteren in ieder geval wat koelpasta aan de bloedmaan geofferd, dus wie weet.
Maar eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als het klaar is vwb de Amd kaarten. Men heeft aangegeven vooral qua stock op de aib partners te focussen.(en die hebben ook niets)
[ Voor 25% gewijzigd door kerath op 30-11-2020 10:39 ]
Ze hebben wel toegezegd dat ze de reference kaarten tot begin 2021 zouden leveren, dus dan zou het mij niet verbazen als ze de komende weken her en der een klein beetje voorraad online zetten. Al vermoed ik inderdaad dat het niet veel gaat zijn... Dus in de praktijk zal het denk ik ook vooral een AIB moeten gaan worden.kerath schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:37:
[...]
Ik heb gisteren in ieder geval wat koelpasta aan de bloedmaan geofferd, dus wie weet.
Maar eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als het klaar is vwb de Amd kaarten. Men heeft aangegeven vooral qua stock op de aib partners te focussen.(en die hebben ook niets)
Ik hoop ontzettend met je mee, maar een beetje tegen beter weten in eerlijk gezegd.Elidibus schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:52:
[...]
Ze hebben wel toegezegd dat ze de reference kaarten tot begin 2021 zouden leveren, dus dan zou het mij niet verbazen als ze de komende weken her en der een klein beetje voorraad online zetten. Al vermoed ik inderdaad dat het niet veel gaat zijn... Dus in de praktijk zal het denk ik ook vooral een AIB moeten gaan worden.
Er is namelijk wel meer gezegd door Amd. Bijv iets met een tientje🤦♂️
Zijn er eigenlijk reacties hoge piefen bij AMD die reageren op de tekorten?Interviews of iets dergelijks.
Buiten de reactie die Hardware Unboxed (dacht ik) onrechtstreeks gekregen heeft, over het terugdringen van tekorten en woekerprijzen binnen de 8 weken, heeft AMD helemaal niets van zich laten horen.Fugitive2008 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:25:
Zijn er eigenlijk reacties hoge piefen bij AMD die reageren op de tekorten?Interviews of iets dergelijks.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
GN has a news piece today mentioning the supply stuff if I remember correctly. I myself have not watched the video however, I just saw it on my homepage.Tricolores schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:28:
[...]
Buiten de reactie die Hardware Unboxed (dacht ik) onrechtstreeks gekregen heeft, over het terugdringen van tekorten en woekerprijzen binnen de 8 weken, heeft AMD helemaal niets van zich laten horen.
Vers van de pers,
Powercolor preorders
6800 FIGHTER €627:
https://www.sicomputers.n...-hdmi-3xdp-id-810559.html
:strip_exif()/f/image/Qis9Wsgs6IhNDYjhVqRlTvxI.jpg?f=fotoalbum_large)
6800XT Red dragon €745,51:
https://www.sicomputers.n...-hdmi-3xdp-id-810560.html
Powercolor preorders
6800 FIGHTER €627:
:strip_exif()/f/image/Qis9Wsgs6IhNDYjhVqRlTvxI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4Y02fwxnfZDKKAcraSJoWiJ6.png?f=fotoalbum_large)
Dat klinkt als decent prijzen tho! Niet slecht, als nu de rest ook gaat volgen, dan wordt ik blij. (Met de rest bedoel ik MSI, Gigabyte, Asus etc etcSantee schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:49:
Vers van de pers, Powercolor preorder FIGHTER €627:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja.. ze kunnen de prijzen lager maken zoals ze willen, maar als er uiteindelijk geen kaarten geleverd worden schiet niemand er iets mee op.Remth2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:51:
[...]
Dat klinkt als decent prijzen tho! Niet slecht, als nu de rest ook gaat volgen, dan wordt ik blij. (Met de rest bedoel ik MSI, Gigabyte, Asus etc etc
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Dat is waar maar daar zit wel een gedachte achter. Dat betekend dat als er van dit model mensen zijn die dit snel pre-orderen. De rest ook lager gaat om te concureren met dit model/leverancier. En volgens HWinfo wordt er leveringen verwacht/meer productie van AIB modellen tussen 4 en de 8 weken. Wat betekend dat als je nu met een goeie prijs gaat pre-orderen je ze toch wel een keer kan gaan verwachten. Maar goed, misschien ben ik te optimistisch. Wordt alleen blij van een prijs van 750 euro wat 100 euro meer is dan de MSRP. En geen prijs is van 900euro of meerVisgek82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:53:
[...]
Tja.. ze kunnen de prijzen lager maken zoals ze willen, maar als er uiteindelijk geen kaarten geleverd worden schiet niemand er iets mee op.
Zonde geen USB-C op deze jonge 6800 XT.Santee schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:49:
Vers van de pers,
Powercolor preorders
6800 FIGHTER €627:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die eerste kaartSantee schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:49:
Vers van de pers,
Powercolor preorders
6800 FIGHTER €627:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
helaas geen XT
Heeft het vaak fout
Kan iemand mij vertellen of die Red Dragon 6800 XT wordt gezien als een normale prijs? Of zijn dit ook nog omhoog gedreven prijzen ivm slechte aanbod op dit moment.
Voor een red dragon?StevenvD1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:07:
Kan iemand mij vertellen of die Red Dragon 6800 XT wordt gezien als een normale prijs? Of zijn dit ook nog omhoog gedreven prijzen ivm slechte aanbod op dit moment.
prima prijs. (top van powercolor) grapje in de war met red devil

[ Voor 5% gewijzigd door tailfox op 30-11-2020 14:09 ]
Heeft het vaak fout
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |