Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
jeffb0918 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:39:
Have just heard from Informatique's CS after calling to change my 3080 order to a 6800XT Nitro+, that they don't even expect ANY RX 6000 GPUs to arrive at their store at least for another month from now. Yes, they have made some models available to buy and queue, but they haven't even seen a single stock for any of them, and likely to be the case until early 2021. According to the CS, and I quote "unless AMD performs some magic, you will not receive any of the RX 6000 cards they are offering at the moment before 2020".
He said that for sure I will receive my 3080 long before the 6800XT stock even come, eventhough the queue is only 3 for the Nitro+ and 10 for my 3080.
He indicated that this is a far worse situation than the RTX 3000 as there is literally nothing to sell.
For them to refuse my change of order doesn not make sense from a business perspective because the 6800XT is more expensive by about EUR100 than the 3080 I'm currently queueing for, so, I think he is just kind and want to give me the best chance of receiving a GPU before the end of the year.
Dat was het dan..Gentleman, it has been a privilege playing with you tonight

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Stukje over de beschikbaarheid en prijzen van AMD 6800XT kaarten.. Het is niet fraai.. :X

YouTube: PowerColor RX 6800 XT Red Devil Review, Power, Thermals, Overclockin...

• Maartor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 22:52
Stoomkoker schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:52:
[...]

In mijn opinie heeft tom het fout. comments spreken boekdelen.
tis soms idd n naar en arrogant mannetje. maarja. ik luister zn shit altijd, zit her en der nuttige info in. ga t zo ff distilleren .

heb gedurende de dag amd site gerefresht, niks zien staan, zucht.......

Handdoek... ring.... gooi !

toen ik voor mn cpu dat deed... had ik de volgende dag mazzel via cool blue haha. (5800x)
Geef de moed nie op mensen.... tis nog maar een week en 2 dagen ofzo sinds de launch !

• mmhs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 16:22
Wir müssen Ihnen leider mitteilen, dass AMD Radeon™ RX 6800 XT Graphics gegenwärtig nicht vorrätig ist. Gehen Sie bitte zum Warenkorb zurück und entfernen Sie das Produkt, um Ihre Bestellung abzuschließen. Wir möchten uns für alle Unannehmlichkeiten entschuldigen, die Ihnen möglicherweise hierdurch entstanden sind.

<-- nieuwe melding in de duitse shop.

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-10 12:44
kid1988 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:53:
[...]

Voelt goed, toch wel offtopic en in strijd met de topicwarning.

Ontopic vraag;
Er zijn geruchten dat AMD begin volgend jaar gaat stoppen met de reference kaarten, de verwachting is dan dat AIB producten niet breed of in de buurt van MSRP beschikbaar zijn.
In het lijkt er op dat het groene team ook een vergelijkbare strategie heeft via de 1st party store.

Ik weet dat het speculatie is, maar in hoeverre verwachten we de MSRP als realistisch? De 2080ti bijvoorbeeld is een goed voorbeeld hiervan. Gelaunched met MSRP van $1000, maar nooit echt onder de $1200 gekomen.

Is 800 euro voor een AIB 6800xt bijvoorbeeld niet gewoon een realistische prijs?
Linus en Jay ook nog niet. GN kan ik nog wel begrijpen tot bepaalde hoogte. Steve is heel kritisch en komt zelden met positieve reviews vanuit daar (wat natuurlijk niets zegt over de content die in de regel gewoon goed is), Jay had ik wel verwacht want hij is niet intel, Nvidia of AMD biased gezien zijn verleden. ook meteen ff gekeken naar Paul's hardware en Bitwit maar hun ook niets. HWU heeft denk ik toch het ijs gebroken en flink wat schoten gelost richting AMD en hun AIB 8)7

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jeffb0918
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-02 17:51
https://www.pccomponentes.com/buscar/?query=6800xt
https://www.pcdiga.com/#/...00xt&query_name=match_and

Here (Spanish shops), the cards seem to be listed with reasonable prices, at least for now. So, maybe also worth keeping an eye on should it ever come in stock. Not sure if delivery to the Netherlands would be difficult or if VAT rates are different, but someone who understand those things better can maybe comment on it. I just saw the reasonable prices, so, I share them here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

jeffb0918 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:18:

Here (Spanish shops), the cards seem to be listed with reasonable prices, at least for now. So, maybe also worth keeping an eye on should it ever come in stock. Not sure if delivery to the Netherlands would be difficult or if VAT rates are different, but someone who understand those things better can maybe comment on it. I just saw the reasonable prices, so, I share them here.
Een xt voor 670 das best goed!

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:13
daar bestellen, hier afleveren? kan dat ? XD Binnen europa zou de tax wel mee vallen toch ? XD

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:21

Maar je kan het nog niet bestellen - of anders gezegd: in mandje (carrito) doen...
Although you cannot add the item(s) to your shopping basket (carrito)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Remth2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:28:
[...]

daar bestellen, hier afleveren? kan dat ? XD Binnen europa zou de tax wel mee vallen toch ? XD
Binnen de EU zijn er voor consumenten geen BTW of dergelijke nodig, je hebt in het land namelijk dit al betaald. Voor autos geld dit helaas niet.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• Stoomkoker
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-10 16:38

Als nederlander lijk je hier te kunnen bestellen

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:37
Stoomkoker schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:42:
[...]

Die merc319 is tof zeg.

• mindwarper
klopt mooie videokaart - maar geen reference PCB jammer genoeg hehehe
anders had ik die ook wel op pre-order gezet als er een waterblok voor zou zijn :) mits markup niet al te veel zou zijn geweest...

[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 26-11-2020 17:45 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 12:31
Keversloper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:01:
[...]

Ik ben die bieder.. Eigenlijk alleen maar om zijn advertentie te verne.ken.
Wie heeft mijn bod van 5200 overboden? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

Apoca

Array Technology Industry

Via de volgende site kun je binnen de EU winkels uit verschillende landen volgen en hun prijzen voor GPU's (maar ook CPU's etc).

https://www.gputracker.eu/nl/category/1/grafische-kaarten

Maar niet allemaal doen ze ook naar NL verzenden maar vaak wel, dus dat is wel even goed kijken voor je goud in handen denkt te hebben :+

[ Voor 45% gewijzigd door Apoca op 26-11-2020 17:59 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Seventh7
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10 07:56
Het meest vreemde van alles in deze hele situatie is dat het aan de kant van AMD oorverdovend stil is. Niets over de tekorten op twitter of andere sociale media, geen verontschuldigingen, geen uitleg over waar deze tekorten vandaan komen. Communicatie is nog nooit zo belangrijk geweest, de beste webshops hebben vaak zeer goede en regelmatige, heldere communicatie. Maar bij AMD lijkt dit gewoon niet te bestaan. Ik denk dat de meeste klanten overal ter wereld heel erg dankbaar zouden zijn als ze gewoon eerlijk zouden zeggen waar het nu misgaat en wat de prijzen zo opdrijft en vooral wat we kunnen verwachten.

Niet dat ik verwacht dat er een AMD medewerker en zeker niet iemand met enige invloed hierin meeleest. Maar mocht het toch ergens iemand bereiken zelfs via via, ik zou zeggen schaam je diep voor de manier (AMD) je met je klanten omgaat. Vroeg of laat zal dit worden afgestraft, als er een moment is waarbij alternatieven zich aanbieden ookal is dit in de verre toekomst dan zullen klanten je hier alsnog op aanrekenen. Bizarre praktijken in 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Seventh7 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:51:
Het meest vreemde van alles in deze hele situatie is dat het aan de kant van AMD oorverdovend stil is. Niets over de tekorten op twitter of andere sociale media, geen verontschuldigingen, geen uitleg over waar deze tekorten vandaan komen. Communicatie is nog nooit zo belangrijk geweest, de beste webshops hebben vaak zeer goede en regelmatige, heldere communicatie. Maar bij AMD lijkt dit gewoon niet te bestaan. Ik denk dat de meeste klanten overal ter wereld heel erg dankbaar zouden zijn als ze gewoon eerlijk zouden zeggen waar het nu misgaat en wat de prijzen zo opdrijft en vooral wat we kunnen verwachten.

Niet dat ik verwacht dat er een AMD medewerker en zeker niet iemand met enige invloed hierin meeleest. Maar mocht het toch ergens iemand bereiken zelfs via via, ik zou zeggen schaam je diep voor de manier (AMD) je met je klanten omgaat. Vroeg of laat zal dit worden afgestraft, als er een moment is waarbij alternatieven zich aanbieden ookal is dit in de verre toekomst dan zullen klanten je hier alsnog op aanrekenen. Bizarre praktijken in 2020.
Haha, schamen? For what? Nvidia kan niet leveren, Sony niet, Microsoft niet, en AMD in dat rijtje ook niet.
Productiecapaciteit gewoon niet voldoende voor de vraag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mindwarper
zeker interessant...
Ga ik serieus nadenken over een NITRO+ haha nu dat ik weet dat er een blok voor kan bestaan....
Ga ik toch een NITRO+ kaart ook overwegen dan denk ik haha

[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 26-11-2020 18:08 ]

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:35
Jeroenneman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:00:
[...]

Haha, schamen? For what? Nvidia kan niet leveren, Sony niet, Microsoft niet, en AMD in dat rijtje ook niet.
Volgensmij was het punt niet dat er niet geleverd kan worden, maar de manier waarop AMD gecommuniceerd heeft vóór de launch van de 6800(xt). Voornamelijk de 'hoofd marketing' Frank Azor heeft uitspraken gedaan die wellicht technisch gezien niet niet-waar zijn (technisch gezien geen paper launch, er zijn tenslotte kaarten) maar wel verkeerde verwachtingen opriepen bij mensen. Verder ook dat hij zich nu al een week heel erg stil houdt op Twitter.

Het is allemaal niet het einde van de wereld natuurlijk, maar AMD had dit veel netter aan kunnen pakken IMO.

[ Voor 0% gewijzigd door carlpls op 26-11-2020 18:04 . Reden: waarom -> waarop ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seventh7
  • Laatst online: 04-10 07:56
Jeroenneman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:00:
[...]

Voor een bedrijf heeft het weinig toegevoegde waarde om zich te verschuilen achter het falen van een ander bedrijf. En ten tweede communicatie over het niet kunnen leveren is ook communicatie. Emphatisch met je klanten omgaan helpt je bedrijf positief vooruit. Als ik iets bestel bij een webshop en de webshop geeft aan voor 23:00 besteld de volgende dag in huis en ik krijg daarna een mailtje dat ze het niet gaan halen maar bijv. wel een aantal dagen later dan waardeer ik dat meer dan dat ik de volgende dag zit te wachten niets krijg en zelf moet gaan bellen om te vragen naar de status.

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:20
Zowel AMD als NVIDIA hebben elkaar gewoon de loef willen af steken, je kan ook eerst een reserve opbouwen om dan te leveren.
Maar nee liefst zo snel mogelijk centjes binnen krijgen en proberen zoveel mogelijk klanten af te snoepen van elkaar.

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
Wat is het plan B van tweakers. Wachten jullie tot de kaarten leverbaar zijn en een normale prijs hebben, of kopen jullie voor tijdelijk een tweedehands/nieuwe kaart. Ik heb hier alle componenten liggen voor een nieuwe build, maar helaas geen GPU. Tenzij ik de GPU uit mijn oude PC haal, maar deze verkoop ik het liefste ASAP in zijn geheel.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Jim_Blackwolf schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:14:
Wat is het plan B van tweakers. Wachten jullie tot de kaarten leverbaar zijn en een normale prijs hebben, of kopen jullie voor tijdelijk een tweedehands/nieuwe kaart. Ik heb hier alle componenten liggen voor een nieuwe build, maar helaas geen GPU. Tenzij ik de GPU uit mijn oude PC haal, maar deze verkoop ik het liefste ASAP in zijn geheel.
Ik wacht. Heb gpu verkocht en heb geen haast

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gidogeek
Heb het geld, ook voor de scalper prijzen, heb geen gpu achter de hand dus heb nu een incomplete pc. Maar ik weiger dit soort bedragen te betalen en die standaard te enforcen. Dus ik wacht en koop wellicht tijdelijk 2de hands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:09
Normaal gesproken schuif ik mijn oude grafische kaart door naar mijn reserve pc die in de loop van de tijd vervangen wordt door de hoofd pc.

Voor nu mijn Vega 64 houden met 3700X.
Heb een mooi 1440 P 144 Hz scherm en wou eindelijk wat hogere framerates halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMatineejr
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
980ti overzetten van mijn back-up pc (pc van de vrouw die toch liever op de PlayStation speelt). Eigen pc al verkocht in z'n geheel.
Ik zit nog te wachten op m'n 5900x, maar heb dagen na release een 5600x gekocht, omdat die direct leverbaar was, precies voor dit geval waar ik weken/maanden zit te wachten op m'n 5900x. So yeah...980ti.... 8)

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:56
:( Wil Megekko mij niet meer zo laten schrikken met mails met de titel "Status van bestelling" waar vervolgens in staat dat e.e.a. nog niet leverbaar is! :o Ik dacht even dat hij er al aan kwam.

Besteld bij leverancier, onbekend wanneer leverbaar.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:38:
:( Wil Megekko mij niet meer zo laten schrikken met mails met de titel "Status van bestelling" waar vervolgens in staat dat e.e.a. nog niet leverbaar is! :o Ik dacht even dat hij er al aan kwam.

Besteld bij leverancier, onbekend wanneer leverbaar.
Hahaha had precies hetzelfde😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K_J
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 14:02

K_J

Stoomkoker schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:42:
[...]

Ze verzenden inderdaad wel naar Nederland maar je hebt een Spaans belastingnummer nodig. Hier kwam ik achter toen ik van de week een account wilde aanmaken.

Nu heb ik wel een Spaanse schoonvader dus wie weet waag ik een keer de gok ;)

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Niks? Verder doen met mijn VEGA 56.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

cinde schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:09:
Zowel AMD als NVIDIA hebben elkaar gewoon de loef willen af steken, je kan ook eerst een reserve opbouwen om dan te leveren.
Maar nee liefst zo snel mogelijk centjes binnen krijgen en proberen zoveel mogelijk klanten af te snoepen van elkaar.
Onder het mom, als ik het niet kan krijgen, mag niemand het krijgen? Netto blijft je resultaat toch hetzelfde, je hebt geen nieuwe GPU.

Of maakt het alleen uit dat anderen er wel een hebben?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Stoomkoker
K_J schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:47:
[...]

Ze verzenden inderdaad wel naar Nederland maar je hebt een Spaans belastingnummer nodig. Hier kwam ik achter toen ik van de week een account wilde aanmaken.

Nu heb ik wel een Spaanse schoonvader dus wie weet waag ik een keer de gok ;)
Heb me bsn ingevuld werkt als een trein no joke :9~

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Stoomkoker schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:02:
[...]

Heb een spaanse famillie dus ik kan zo deze kaarten bestellen, echter zou je zomaar maanden kunnen wachten, wie weet wat hun voorraad zal worden, alles is nu niet leverbaar.

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 19:15
Zo lang er nog geen MS FS2020-VR kan ik nog uitzingen met mijn RTX1080. Alleen ik ga hoe dan ook geen >€800,- betalen voor een 6800XT of een 3080. Hou er maar rekening mee dat December ivm de kerst inkopen WW, de schaarste waarschijnlijk nog groter gaat worden.
Ik kijk iedere dag op de AMD site rond 15:00h maar ik heb nog geen beweging gezien. Ik weet niet wie hier mee is gekomen, maar ik denk dat net als bij Nvidia het voor de AMD shop over en uit is.

Wel apart voor het eerst in mijn leven wordt mijn keuze AMD/Nvidia nu bepaalt door beschikbaarheid en normale prijs <€800,-

• K_J
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 14:02

K_J

Ferio schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:09:
[...]

Heb een spaanse famillie dus ik kan zo deze kaarten bestellen, echter zou je zomaar maanden kunnen wachten, wie weet wat hun voorraad zal worden, alles is nu niet leverbaar.
Ja het is sowieso overal vrij problematisch met de voorraden maar ik ga het wel in de gaten houden. Mochten ze ineens voorraad hebben dan wil ik wel een gokje wagen. Anders kan ik het altijd nog cancelen.

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 14:57
Stoomkoker schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:02:
[...]

Ehh zou iets terughoudender zijn met het invullen van je bsn... Enfin, heb zelf gewoon NL ingetikt in dat veld en kan vervolgens gewoon adres registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remth2
Morgen blackfriday, ik hoop nogsteeds dat AMD alles in houd zodat alles er uit kan op black-friday tegen iets lagere prijs nog om nog meer klanten binnen te halen en nog beter in de markt te staan tegen over Nvidia. Ik hoop nogsteeds dat het niet waar is maar helaas moet ik er wel aan gaan geloven denk ik. Geen 6800XT op korte termijn XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
Remth2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:27:
Morgen blackfriday, ik hoop nogsteeds dat AMD alles in houd zodat alles er uit kan op black-friday tegen iets lagere prijs nog om nog meer klanten binnen te halen en nog beter in de markt te staan tegen over Nvidia. Ik hoop nogsteeds dat het niet waar is maar helaas moet ik er wel aan gaan geloven denk ik. Geen 6800XT op korte termijn XD
Mja, heb daar ook al op gehoopt maar meer dan hoop is het ook niet. Hoelang is het nu al niet geleden dat er stock was? Van maandag?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• Remth2
Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]

Mja, heb daar ook al op gehoopt maar meer dan hoop is het ook niet. Hoelang is het nu al niet geleden dat er stock was? Van maandag?
Geen idee exact, maar gewoon afwachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]

Maandag mag in mijn ogen niet eens genoemd worden, dat waren echt maar een handjevol kaarten. Dus woensdag en vrijdag is tot nu toe de enige echte drop geweest.

Hoop het voor iedereen dat er morgen iets gaat komen, zou leuk zijn. Of op Cyber Monday. Misschien een AMD Tuesday? :P (tegenover Paper Wednesday).

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 18:06

muhda

Time & Space traveler

Ik heb momenteel Nvidia 1080 Ti, daar hou ik het wel mee uit. Ik had graag Cyberpunk 2077 met een deftiger/nieuwer kaart gespeeld, maar het zij zo. Er zijn belangrijkere dingen.

Momenteel aan het wachten, op wanneer webshops info hebben over de Gigabyte Auros RX 6800 (TX) USB-C
Anders wachten op de 3070 Ti van Nvidia, geruchten gaan dat eind januari of begin februari de kaart wordt aangekondigd.

Als ik in jouw situatie zat zou ik gewoon mijn oude kaart gebruiken, mocht er voorraad voorbij komen dan een kaart halen. Zonde om nu meer geld uit te geven en te wachten op je nieuwe build.
(En vaak wordt er aangeraden om z.s.m je buil te voltooien, zodat indien er hardware erbij zit die niet goed functioneert, je direct kan omwisselen of terug sturen. In plaats van te wachten op reparatie)

[ Voor 17% gewijzigd door muhda op 26-11-2020 20:05 ]

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
muhda schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:00:
[...]

Ik heb momenteel Nvidia 1080 Ti, daar hou ik het wel mee uit. Ik had graag Cyberpunk 2077 met een deftiger/nieuwer kaart gespeeld, maar het zij zo. Er zijn belangrijkere dingen.

Momenteel aan het wachten, op wanneer webshops info hebben over de Gigabyte Auros RX 6800 (TX) USB-C
Anders wachten op de 3070 Ti van Nvidia, geruchten gaan dat eind januari of begin februari de kaart wordt aangekondigd.

Als ik in jouw situatie zat zou ik gewoon mijn oude kaart gebruiken, mocht er voorraad voorbij komen dan een kaart halen. Zonde om nu meer geld uit te geven en te wachten op je nieuwe build.
(En vaak wordt er aangeraden om z.s.m je buil te voltooien, zodat indien er hardware erbij zit die niet goed functioneert, je direct kan omwisselen of terug sturen. In plaats van te wachten op reparatie)
Die kaart ziet er heel sexy uit. Dat zal een flinke pepernoot kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik heb momenteel 2 pre orders uitstaan voor de 6800XT. Heb er goed over nagedacht of ik ze zal cancelen en tijdelijk een andere kaart in mijn computer wil stoppen om te wachten voor een reference kaart of in ieder geval dat de prijzen lager zijn van de AIB kaarten.

Als ik dan zoek naar een tijdelijke GPU, ben ik rond de 200 a 250 euro kwijt. Ik wil namelijk graag FS2020 op een mooie resolutie kunnen spelen. Als ik dan een reference kaart straks kan kopen voor zeg 665 euro. Ben ik ook in totaal meer dan 865 euro kwijt. Ik kan dan wel de andere kaart verkopen maar zoveel win ik er niet mee. Het enige wat ik ermee win is dat ik morgen meteen FS2020 kan spelen.

Dilemma Dilemma Dilemma 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 14:38
Ik heb alleen een Zen 3 processor en een videokaart nodig. Ik had verwacht dat ik in november of december kon gaan bouwen, maar ik denk dat dit eerder tussen februari en april gaat worden. Of ik een plan B heb... geen idee eigenlijk. Ik was vooral gefocust op een AIB 6800XT met een maximumprijs van 750-800 euro. Ik zit ook weer een beetje naar de RTX 3080 te kijken, maar die 10GB VRAM houdt me tegen. Ik ben van plan om op 4k te gamen en de videokaart zolang mogelijk te houden. De 3080 Ti is dan weer iets te duur voor mij. Ik denk dat ik gewoon op een AIB 6800XT ga wachten voor een nette prijs.

Voor nu moet ik het doen met een laptop waar games op low 40fps of soms medium 20-30fps te spelen zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Makkievld 2.0 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:11:
Ik heb momenteel 2 pre orders uitstaan voor de 6800XT. Heb er goed over nagedacht of ik ze zal cancelen en tijdelijk een andere kaart in mijn computer wil stoppen om te wachten voor een reference kaart of in ieder geval dat de prijzen lager zijn van de AIB kaarten.

Als ik dan zoek naar een tijdelijke GPU, ben ik rond de 200 a 250 euro kwijt. Ik wil namelijk graag FS2020 op een mooie resolutie kunnen spelen. Als ik dan een reference kaart straks kan kopen voor zeg 665 euro. Ben ik ook in totaal meer dan 865 euro kwijt. Ik kan dan wel de andere kaart verkopen maar zoveel win ik er niet mee. Het enige wat ik ermee win is dat ik morgen meteen FS2020 kan spelen.

Dilemma Dilemma Dilemma 8)7
Mijn stuiver: Persoonlijk verwacht ik niet dat je die preorders dit jaar nog binnen zult hebben. Dus met een tijdelijke kaart kun je wel heel snel spelen en steun je de hebberigheden niet.

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:20
Zolang er nog bestellingen volgen zullen de prijzen niet zakken zelfs volgend jaar niet.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
cinde schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:23:
Zolang er nog bestellingen volgen zullen de prijzen niet zakken zelfs volgend jaar niet.
Niet meteen, maar het is aannemelijk dat dit in het tweede kwartaal wel losloopt. Want marktaandeel > kwartaalwinst.

• Stoomkoker
acbs2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:25:
[...]

Ehh zou iets terughoudender zijn met het invullen van je bsn... Enfin, heb zelf gewoon NL ingetikt in dat veld en kan vervolgens gewoon adres registreren.
Was ook een grapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
kerath schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:20:
Tot vanavond 2300 uur, voor hen die ook die-hard in het sprookje willen blijven mede geloven. :')
Wat is er om 2300 uur dan? :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Heb er net eentje overgekocht voor...jawel...600 euro. Supervriendelijke kerel op reddit wou het verkopen aan iemand die de kaart echt zou gebruiken. Ben er direct opgesprongen en een uur later lag hij langs me in de wagen :) Er zijn nog goede mensen op aarde!

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• Remth2
Jelle Mees schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:21:
Heb er net eentje overgekocht voor...jawel...600 euro. Supervriendelijke kerel op reddit wou het verkopen aan iemand die de kaart echt zou gebruiken. Ben er direct opgesprongen en een uur later lag hij langs me in de wagen :) Er zijn nog goede mensen op aarde!
6800xt of 6800?
Lekker wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Jelle Mees schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:21:
Op welke reddit?

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:35
Remth2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:30:
[...]

6800xt of 6800?
Lekker wel!
Ik denk zo maar dat iemand niet zo vriendelijk is om de kaart voor €70 verlies te verkopen

Maarja misschien ben ik wel te cynisch 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindwarper
Satan_cat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:50:
[...]

Ik denk zo maar dat iemand niet zo vriendelijk is om de kaart voor €70 verlies te verkopen

Maarja misschien ben ik wel te cynisch 8)7
Als ik het zou doen - en die kans bestaat - zou ik het net zo doen...
Gewoon om elkaar te helpen, wellicht niet 70 euro verschil maar erl ongeveer 50 euro...
IK ben namelijk niet zo ingesteld: ik help graag mensen waar ik dat kan...

• Tricolores
Vandaag zijn er op het Duitse deel van AMD.COM om 13u41 blijkbaar enkele nieuwe GPU's beschikbaar gesteld. Iemand iets gemerkt?

• gidogeek
Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:53:
Vandaag zijn er op het Duitse deel van AMD.COM om 13u41 blijkbaar enkele nieuwe GPU's beschikbaar gesteld. Iemand iets gemerkt?
Niks gezien en trouw ge-f5d

• mindwarper
heb ik niet gezien...
Helaas..

• Seysdimitri
  • Laatst online: 25-12-2020
Op 2dehands.be is er iemand die een 6800 verkoopt voor €799.. (Geen XT)

Was om 18u nog beschikbaar, ik dacht dat het een xt is daarmee dat ik hem gecontacteerd had.

Voor de mensen die het er kunnen aan geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Seysdimitri op 26-11-2020 22:57 ]

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Remth2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:30:
[...]

6800xt of 6800?
Lekker wel!
6800 uiteraard

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:35
mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:52:
[...]

Als ik het zou doen - en die kans bestaat - zou ik het net zo doen...
Gewoon om elkaar te helpen, wellicht niet 70 euro verschil maar erl ongeveer 50 euro...
IK ben namelijk niet zo ingesteld: ik help graag mensen waar ik dat kan...
Jij bent in de positie om gratis geld weg te geven? Lucky you.

Even voor de duidelijkheid, hij had die kaart voor €600 gekocht en iemand vroeg welke variant, en aangezien de non XT versie met btw enzo €600 is en de XT €670 ging ik er niet vanuit dat die persoon geld aan het weggeven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
Satan_cat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:00:
[...]

Jij bent in de positie om gratis geld weg te geven? Lucky you.

Even voor de duidelijkheid, hij had die kaart voor €600 gekocht en iemand vroeg welke variant, en aangezien de non XT versie met btw enzo €600 is en de XT €670 ging ik er niet vanuit dat die persoon geld aan het weggeven was.
Geld weggeven ?
kwestie van perspectief - beetje verlies nemen zie ik het eerder om iemand iets te gunnen...
Maar goed zal wel met verschil van achtergrond en mening te maken hebben...
Is wel goed zo denk ik voor nu...

Nu on-topic:
Hoop dat RX 6800 XT op AMD.com relatief weer snel beschikbaar komt - misschien idd morgen Black Friday...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:06:
[...]

Nu on-topic:
Hoop dat RX 6800 XT op AMD.com relatief weer snel beschikbaar komt - misschien idd morgen Black Friday...
Die hoop heb ik niet gezien de berichten online van de IT pers. Maar het zou een mooi kerstcadeau zijn als het wel zo is (en het lukt)

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 12:31
kaas-schaaf schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:08:
[...]

Die hoop heb ik niet gezien de berichten online van de IT pers. Maar het zou een mooi kerstcadeau zijn als het wel zo is (en het lukt)
Idd totaal geen reden om die hoop te hebben. Maar toch allemaal braaf f5’en morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een bron hiervoor? Niet dat ik je niet geloof, maar zodat we er allemaal iets van leren.

Je zult trouwens een VPN nodig hebben om die te zien, dus betwijfel dat iemand hier op de DE versie van AMD.com zat. En dan nog is het de vraag of je een bestelling daar ook kunt doorzetten, of alsnog geannuleerd zult zien.
Het lijkt namelijk dat ze voorraad beschikbaar stellen per land/regio en de orders ook daar terecht komen. Jouw order in Duitsland zal in dat geval dan ook niet verstuurd worden naar Nederland. Maar wellicht heb ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Duitsland , NL of België. Best een groot gebied zou je zeggen

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Laatst online: 10-10 12:16
Scalperprijzen, maar wel op voorraad, net als de RX 6800
https://www.alternate.be/.../AMD/Radeon-RX/RX-6800-XT

[ Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2020 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
Scalpernate strikes again! €999 voor reference, aub niemand koop dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
Santee schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:16:
[...]

Ben er zeker van dat ze toch gaan verkopen voor die prijs, omdat mensen er gewoon kosten wat kost eentje wilen hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Laatst online: 18-06-2024
Of kopen en netjes in de doos laten en op het laatste moment terugsturen. Dan is de kaart even van de markt af. Scalpernate denkt van de kaarten af te zijn maar krijgt ze dan weer terug tijdens de herroeping periode. Hanteren zij ook 30 dagen net als Megekko?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gidogeek
deSenna24 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:18:
[...]

Ben er zeker van dat ze toch gaan verkopen voor die prijs, omdat mensen er gewoon kosten wat kost eentje wilen hebben...
Van de 5 die Scalpernate.nl er had, heb ik er 4 terug gevonden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
Santee schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:16:
[...]

Mensen betalen toch ook een mooie marge op 3000 kaarten tegenwoordig? Is ver boven mijn budget, maar ik denk wel dat die gaan verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Thanks! Ik heb namelijk laatst gia Facebook contact gehad met aorus en die zei:

Remco Dat lijkt vooralsnog een placeholder prijs te zijn en kunnen ze sowieso nog niet geleverd worden. Sowieso altijd ff Tweakers Pricewatch in de gaten houden. Mocht je iets later na lancering nog van die bizarre prijzen zien dan horen we dat natuurlijk graag. Van die idiote acties zoals bij de PS5 wordt natuurlijk niemand blij.

Dus ik heb net maar even een screenshot gestuurd van deze bizarre prijs voor een referentiemodel van gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Remth2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:45:
[...]

Thanks! Ik heb namelijk laatst gia Facebook contact gehad met aorus en die zei:

Remco Dat lijkt vooralsnog een placeholder prijs te zijn en kunnen ze sowieso nog niet geleverd worden. Sowieso altijd ff Tweakers Pricewatch in de gaten houden. Mocht je iets later na lancering nog van die bizarre prijzen zien dan horen we dat natuurlijk graag. Van die idiote acties zoals bij de PS5 wordt natuurlijk niemand blij.

Dus ik heb net maar even een screenshot gestuurd van deze bizarre prijs voor een referentiemodel van gigabyte.
Als ik mij niet vergis gaven ze inderdaad aan dat dit placeholder prijzen waren, maar dat deze wel bleven tot de voorraaden beter werden en er meer beschikbaarheid kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
deSenna24 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:47:
[...]

Als ik mij niet vergis gaven ze inderdaad aan dat dit placeholder prijzen waren, maar dat deze wel bleven tot de voorraaden beter werden en er meer beschikbaarheid kwam.
Maar er zijn er 5 op voorraad, das toch geen placeholder meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffb0918
dnoiz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:34:
[...]

Mensen betalen toch ook een mooie marge op 3000 kaarten tegenwoordig? Is ver boven mijn budget, maar ik denk wel dat die gaan verkocht worden.
Not as much as the 6800(XT) I think. Since we can no longer buy FE here in Europe, I think for the 3080 for example, you can still find some basic AIB cards at around EUR780 at the cheapest (FE MSRP was EUR720 if I remember correctly). So, that is not that far off the mark like all the 6800(XT)s are. Even the AIB reference design ones (differs only by the box, warranty, and stickers) are listed for at least MSRP+EUR150.
Examples:
https://www.informatique....deon-rx-6800-xt-16gb.html
https://www.informatique....-radeon-rx-6800-16gb.html
These are prices now at launch, over time, it may go up even more if it were to follow in NVidia's footsteps. At least at launch some basic 3080 still goes around for EUR720-ish and then the price rises after that. With AMD, we can't even buy any card at launch for MSRP (except from AMD directly).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnoiz
jeffb0918 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:49:
[...]

Not as much as the 6800(XT) I think. Since we can no longer buy FE here in Europe....
De FE kan je nog krijgen in EU. NL heeft inderdaad een probleem. Maar voor BE lukt het via LDLC bijvoorbeeld. Ik blijf hopen op een FE of AMD kaart van AMD. Die prijzen voor AIB's zijn me het momenteel niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
jeffb0918 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:49:
[...]

Not as much as the 6800(XT) I think. Since we can no longer buy FE here in Europe, I think for the 3080 for example, you can still find some basic AIB cards at around EUR780 at the cheapest (FE MSRP was EUR720 if I remember correctly). So, that is not that far off the mark like all the 6800(XT)s are. Even the AIB reference design ones (differs only by the box, warranty, and stickers) are listed for at least MSRP+EUR150.
Examples:
https://www.informatique....deon-rx-6800-xt-16gb.html
https://www.informatique....-radeon-rx-6800-16gb.html
These are prices now at launch, over time, it may go up even more if it were to follow in NVidia's footsteps. At least at launch some basic 3080 still goes around for EUR720-ish and then the price rises after that. With AMD, we can't even buy any card at launch for MSRP (except from AMD directly).
De hoge prijzen gaan inderdaad nog wel even aanslepen, maar je hebt wel gelijk. Er is gewoon te veel vraag waardoor de prijzen omhoog gaan. Stilaan begint er meer en meer voorraad te komen zoals nu het geval is met de 3070 en 3090, eens er terug voorraad in de winkels ligt gaat de prijs ook stilaan naar beneden. Bij de 3080 gaat dit nog wel even duren, bij de AMD kaarten zal dit nog wat langer zijn. Ze zijn net uit en er zijn vele malen minder AIB kaarten dan bij de RTX 3000 reeks te verkrijgen. Zij die eentje willen betalen hiervoor een premium en/of lange wachttijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffb0918
dnoiz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:53:
[...]

De FE kan je nog krijgen in EU. NL heeft inderdaad een probleem. Maar voor BE lukt het via LDLC bijvoorbeeld. Ik blijf hopen op een FE of AMD kaart van AMD. Die prijzen voor AIB's zijn me het momenteel niet waard.
My bad, yes, I mean here in the Netherlands!
And yes, I agree that for these kinds of markups, neither the 6800 nor the 6800XT, especially the reference models, are worth it anymore. I would probably consider at most EUR850 (almost EUR200 over MSRP) for a Powercolor Red Devil or Sapphire Toxic, being the highest end of the air-cooled cards, with maybe some pre-binned silicon, and rather large 10%-ish OC headroom, but that's about it. No way I'm paying that prices for a reference card lol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UniMatrix
Mensen die bij Megekko een plaatsje gaan stijgen voor de Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC...

...geen levering maar annulering.

spoiler:
Ik heb op Amazon.nl een RTX3080 gekaapt die uiterlijk 10 december komt, wel voor 50,- meer dan die RX XT, maar ik ben er klaar mee, "en we gaan toch niet op vakantie dit jaar".

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Jazeker staat in mijn winkelmandje - alleen nog niet afgerekend...
Is me nog iets te veel 900 euro voor GPU RX 6800 XT ook al is die beefed up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 12:44
Misschien al gemeld maar veel nieuwe tweakers met kale profielen op de Vraag & Aanbod, biedingen starten bij 900 euro..... :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnoiz
hanzzz104 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:43:
Misschien al gemeld maar veel nieuwe tweakers met kale profielen op de Vraag & Aanbod, biedingen starten bij 900 euro..... :-(
Dat zijn geen Tweakers ;)

Ik wou dat er een manier was om mijn 9lifes V&A profiel score over te zetten want die site gaat weg binnenkort. Daar had ik een mooie 100% over de vele jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
hanzzz104 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:43:
Klopt dat is al een tijdje zo. Tweakers heeft ook vermeld daar niks aan te doen gezien het vraag/aanbod is. En dus verklaarbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Remth2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:45:
[...]

Klopt dat is al een tijdje zo. Tweakers heeft ook vermeld daar niks aan te doen gezien het vraag/aanbod is. En dus verklaarbaar is.
Toch staat hier onder aan het topic:

Overduidelijk nieuwe producten mogen niet in de V&A, dus meldt die in de V&A, niet hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hanzzz104
UniMatrix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:48:
[...]

Toch staat hier onder aan het topic:

Overduidelijk nieuwe producten mogen niet in de V&A, dus meldt die in de V&A, niet hier!
Heb de overduidelijke afwijkende advertenties gemeld maar Tweakers geeft aan dat ze er niets aan gaan doen....de meest duidelijke gevallen zijn trouwens al weg. Ik heb met 1 van die gasten contact gehad en moest hem uitleggen wat het verschil was met Marktplaats |:( , verder wel nette gast, het bleef beschaafd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
SiComputers heeft zojuist enkele preorder 6800s toegevoegd waaronder deze:
https://www.sicomputers.n...-id-810491.html?sqr=6800&

Niet super goedkoop weer, maar wellicht wil iemand vooraan staan voor een preorder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Shit zeg gewoon de red devil voor 976,49 :o

https://www.sicomputers.n...d-810493.html?sqr=RX6800&

Na goed is wel een betere prijs dan ik hier voorbij heb zien komen voor andere kaartjes :P

[ Voor 56% gewijzigd door Apoca op 27-11-2020 10:06 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ov3rkill
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 13:52
Apoca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:02:

Na goed is wel een betere prijs dan ik hier voorbij heb zien komen voor andere kaartjes :P
Komt wel heel dichtbij de 6900XT MSRP, die komt over 11 dagen wat waarschijnlijk eerder is als deze. Of je moet vooraan willen staan en de optie open houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 09:30
ov3rkill schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:06:
[...]

Komt wel heel dichtbij de 6900XT MSRP, die komt over 11 dagen wat waarschijnlijk eerder is als deze. Of je moet vooraan willen staan en de optie open houden.
als je dan toch 1000 wil wegschuiven naar een grafische kaart dan zou ik idd eerder de 6900 proberen te bemachtigen die daadwerkelijk sneller is dan elke 6800xt die ook voor 1000+ weggaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

ov3rkill schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:06:
[...]

Klopt als je dan toch al dat geld wilt uitgeven kun je deze net zo goed bestellen en kijken of je voor 30 euro meer nog die 6900XT kunt krijgen misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halcyon29
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05-2021

Ik krijg alleen de Html te zien, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Een Duitser op Reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanzzz104

Hoe heet dat bedrijf Scalpcomputers? :P (sorry couldn't resist).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dit is de goedkoopste Nitro 6800 XT na een zoekrondje, 817 euro

https://www.lasystems.be/...-16-gb-gddr6-11304-02-20g

[ Voor 4% gewijzigd door Simbob op 27-11-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffb0918
UniMatrix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:24:
Mensen die bij Megekko een plaatsje gaan stijgen voor de Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC...

...geen levering maar annulering.

spoiler:
Ik heb op Amazon.nl een RTX3080 gekaapt die uiterlijk 10 december komt, wel voor 50,- meer dan die RX XT, maar ik ben er klaar mee, "en we gaan toch niet op vakantie dit jaar".
Which 3080? FTW3? Enjoy by the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffb0918
PainkillA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:07:
[...]

als je dan toch 1000 wil wegschuiven naar een grafische kaart dan zou ik idd eerder de 6900 proberen te bemachtigen die daadwerkelijk sneller is dan elke 6800xt die ook voor 1000+ weggaan
They probably are going to be about the same performance-wise, I think. The Red Devil cards were always overbuilt and judging by the seemingly quite large OC headroom on these Big Navi cards, top-end 6800XT would probably match a reference 6900XT. The 6900XT is at most only around 10% faster than the 6800XT, and 10% OC headroom seems to be quite feasible for these cards, given adequate cooling and power delivery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Wilde eigenlijk alleen een 6800 voor ac valhalla, gezien AMD daar beduidend beter op draait.
Echter nu de kansen zo klein zijn op zo'n kaart ben ik maar voor een 3070 gegaan. Wellicht dat ik in de toekomst nog een betaalbare 6800 kan bemachtigen en dat iemand dan mijn 3070 wil overnemen.

De flinke meerprijs voor een AMD kaart staat momenteel niet in verhouding tegenover +fps die het haalt van een 3070.
Pagina: 1 ... 37 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord