Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Dat weet ik; ik ben zelf nog nooit iets anders tegen gekomenApoca schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:45:
[...]
Om de kaart zelf zit dezelfde padding als in de doos van de Xbox Series X welke ook alleen maar "beschermd" was door een doos er omheen zonder opvulling. Deze sloot wel netjes aan trouwens
Die van mij is gewoon gejat hoor helaas. Ben al uren bezig mer het vinden van contactnummers en contact leggen. Nu een case aangemaakt wat nog weken kan duren helaas. Fck DHL againSp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:42:
Groot voordeel van zo'n lelijke doos is dat hij tenminste niet wordt gejat zoals al die XBox Series X en PS5's. Geen excuus voor het niet gebruiken materiaal wat de transport klappen opvangt.
Signature
Dat is echt balen... ik verwacht alleen dat dit in mindere getallen zal voorkomen als met consoles. Bezorgers weten vaak niet wat een videokaart is; een console kennen ze wel.mouzetc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:47:
[...]
Die van mij is gewoon gejat hoor helaas. Ben al uren bezig mer het vinden van contactnummers en contact leggen. Nu een case aangemaakt wat nog weken kan duren helaas. Fck DHL again
Hebben ze dat gewoon voor de deur afgezet ofzo? Want dat is toch echt om problemen vragen...mouzetc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:47:
[...]
Die van mij is gewoon gejat hoor helaas. Ben al uren bezig mer het vinden van contactnummers en contact leggen. Nu een case aangemaakt wat nog weken kan duren helaas. Fck DHL again
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Mijn ervaring is dat twitter redelijk helpt (non DM), DHL-Express krijgt het voor elkaar om verzekerde pakketten in gangen te dumpen is mijn ervaring. Gelukkig had ik goede buren maar dat is niet bij iedereen het geval.mouzetc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:47:
[...]
* zit te trappelen voor 15u, maar ben alvast bezig met de voorberijding om teleurgesteld te zijn
Precies dat zou ik nu ook wensen en willen...VulcanRaven schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:56:
Jammer dat AMD niet met een soort van wachtrij werkt. Zal wel zijn om allerlei annuleringen / terugboekingen te voorkomen. Ik wil een 6900xt reference kopen maar heb niet de optie om 24/7 hun site te monitoren. Zou liever gewoon betalen en rustig afwachten tot die binnenkomt.
Dan heb ik wat meer rust...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Geen idee, ik zat thuis soort van te wachten en keek smiddags op de track&trace waar hij als bezorgd stond. Voor deur gekeken, containers gecheckt en buren gevraagd maar helemaal geen succes. Getekend door een naam die mij niets zegt. DHL heeft t nu natuurlijk mega druk, dus kan zomaar eens weken gaan duren voor ik geld of een kaart terug hebTricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:52:
[...]
Hebben ze dat gewoon voor de deur afgezet ofzo? Want dat is toch echt om problemen vragen...
Signature
Bezorgers tekenen nu zelf.mouzetc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:57:
[...]
Geen idee, ik zat thuis soort van te wachten en keek smiddags op de track&trace waar hij als bezorgd stond. Voor deur gekeken, containers gecheckt en buren gevraagd maar helemaal geen succes. Getekend door een naam die mij niets zegt. DHL heeft t nu natuurlijk mega druk, dus kan zomaar eens weken gaan duren voor ik geld of een kaart terug heb
Bij EVGA hebben ze dat systeem, krijg je een link heb je de tijd om te bestellen doe je dat niet dan gaat je plaats voorbij in de rij. Maar goed das team groenVulcanRaven schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:56:
Jammer dat AMD niet met een soort van wachtrij werkt. Zal wel zijn om allerlei annuleringen / terugboekingen te voorkomen. Ik wil een 6900xt reference kopen maar heb niet de optie om 24/7 hun site te monitoren. Zou liever gewoon betalen en rustig afwachten tot die binnenkomt.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik dacht dat je een 3080 had gekocht? Die cancel je als je dan toch een 6800XT weet te krijgen?
100 punten. Voorkeur is zeker de ref amd 6800xt. Echter gezien de huidige omstandigheden ook een alternatief spoor ingezet.-Dylo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:59:
[...]
Ik dacht dat je een 3080 had gekocht? Die cancel je als je dan toch een 6800XT weet te krijgen?
Dit klopt inderdaad, i.v.m. corona regels. Sommige bezorgers zetten het voor de deur, bellen aan en gaan weg. Sommige bezorgers zetten het voor de deur. Sommige bezorgers zetten het in de ontvangsthal (ik woon in een complex). Sommige bezorgers bellen aan en willen de laatste paar cijfers van je ID kaart.
DHL is echt een kut bedrijf wat dat betreft, dat zijn degenen die het meestal gewoon in de ontvangsthal zetten waar de overige 2-300 mensen uit dit gebouw het kunnen jatten.
wtf zijn ze daar bij amd aan het doen?
Als ze de eindcijfers van je ID niet registreren is het dus niet afgeleverd. Zelfde met X als handtekening oid.MorbidMike schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:01:
[...]
DHL is echt een kut bedrijf wat dat betreft, dat zijn degenen die het meestal gewoon in de ontvangsthal zetten waar de overige 2-300 mensen uit dit gebouw het kunnen jatten.
Heb naar aanleiding van wat jij zei dinsdag idd ook een 3080 gekocht, ben er alleen net achtergekomen dat ik Gigabyte had moeten kiezen in plaats van ASUS aangezien ASUS geen ene ruk levert.kerath schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:01:
[...]
100 punten. Voorkeur is zeker de ref amd 6800xt. Echter gezien de huidige omstandigheden ook een alternatief spoor ingezet.
Ik denk het ook. Eigenlijk vermoed ik dat AMD helemaal niks meer zelf gaat verkopen nu de AIB's producten op de markt gaan zetten.Grotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:02:
Ik begin te denken dat die 15:00 gewoon onzin is. Dat het toeval was dat ze de tweede dag weer rond 15:00 war verkochten.
nee, ook geprobeerd maar alles direct uitverkocht.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Heb jij iets gezien dan?Richo999 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:03:
[...]
nee, ook geprobeerd maar alles direct uitverkocht.
Waarschijnlijk wel, maar proberen ergens houvast te krijgen. Dan ga je vanzelf dit krijgen:Grotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:02:
Ik begin te denken dat die 15:00 gewoon onzin is. Dat het toeval was dat ze de tweede dag weer rond 15:00 war verkochten.
YouTube: MINDF*CK experiment wachtkamer.
dat hoop ik niet, want hoe kom ik dan anders aan een reference RX 6800 XT voor normale prijs ???JoeB2C schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:03:
[...]
Ik denk het ook. Eigenlijk vermoed ik dat AMD helemaal niks meer zelf gaat verkopen nu de AIB's producten op de markt gaan zetten.
Niet... denk ik
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

[ Voor 16% gewijzigd door Bedenkelijk op 26-11-2020 15:06 ]
niets gezien, heb keer paar geprobeerd maar ik kreeg niks te zien.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Gigabyte Radeon RX 6800
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Bij ons is het juist DHL die erg vriendelijk is. Belt netjes aan, wacht even tot je open doet, zet het pakket op de grond.MorbidMike schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:01:
[...]
Dit klopt inderdaad, i.v.m. corona regels. Sommige bezorgers zetten het voor de deur, bellen aan en gaan weg. Sommige bezorgers zetten het voor de deur. Sommige bezorgers zetten het in de ontvangsthal (ik woon in een complex). Sommige bezorgers bellen aan en willen de laatste paar cijfers van je ID kaart.
PostNL heeft iets meer haast, maar is ook nog goed te doen.
DPD daarentegen al meegemaakt dat ze het gewoon voor de deur zetten en wegrijden. Of bij de buren afgeven aan het einde van de straat zonder maar iets te vermelden dat het daar ligt (krijg je opeens je buurman aan de deur met een pakket...

Zegt maar weer dat het overal verschillend is.
En lopen schelden op mensen die vaak (zwaar) onderbetaald werk doen zodat jij je online bestelling de volgende dag (of soms zelf dezelfde dag) kunt ontvangen... Misschien zelf een dag het werk doen en dan gaan klagen
Hetzelfde als bij Nvidia. Zich kapot aan het lachen dat ze kaarten voor 30-40% winst kunnen schuiven.Bedenkelijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:02:
Als hetv vandaag nogsteeds out of stock is na enkel op 2 dagen kaarten te hebben aangeboden dan vind ik dat onverdedigbaar.
wtf zijn ze daar bij amd aan het doen?
Dan wacht ik wel op het moment dat de 3080s weer leverbaar zijn voor +/- 700 euro, want alleen voor 650 euro is de 6800xt te happen.Bedenkelijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:04:
AMD kaarten zijn enkel op de woensdag en vrijdag van de launch week beschikbaar geweest, stipt om 15:00 en binnen 10 minuten weer offline. Lanceer dan gewoon helemaal niks
link : https://www.amd.com/en/direct-buy/be
het zijn retailers die dat doen, was met mining craze ook toen die hetzelfde deed. RX580 en Vega was razend populair bij miners maar AMD verdiende er niet meer aan.Grotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:06:
[...]
Hetzelfde als bij Nvidia. Zich kapot aan het lachen dat ze kaarten voor 30-40% winst kunnen schuiven.
Idem hier hoor, het is de XT of het wordt 3070ti/3080 aan dezelfde prijs. Ik ga niet 850-900 gaan betalen voor die kaart, hoe jammer ook voor AMD.kaas-schaaf schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:06:
[...]
Dan wacht ik wel op het moment dat de 3080s weer leverbaar zijn voor +/- 700 euro, want alleen voor 650 euro is de 6800xt te happen.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Gezien de prijzen van de distributeurs die hier gepost zijn is dat niet het geval maar is het eerder in de supply chain waar de winst gepakt word.Richo999 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:07:
[...]
het zijn retailers die dat doen, was met mining craze ook toen die hetzelfde deed. RX580 en Vega was razend populair bij miners maar AMD verdiende er niet meer aan.
Ja dat klopt, net als MSI die ik eigenlijk wou. Van Gigabyte verwacht men volgende week ook "significante" levering bij Megekko. Wat dat ook moge betekenen. Wou voor de Eagle non OC gaan, echter met OC kreeg ik Cold War erbij voor een tientje verschil en net iets hogere snelheden. Dus ik dacht ach 20 euro extra op op zo'n bedrag is maakt ook niet veel meer uit. Enige is dat de wachtrij voor de OC een stuk langer is dan de non OC. Wil je hem dus snel binnen krijgen, althans kans maken, zou ik daarvoor gaan en die andere annuleren.-Dylo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:03:
[...]
Heb naar aanleiding van wat jij zei dinsdag idd ook een 3080 gekocht, ben er alleen net achtergekomen dat ik Gigabyte had moeten kiezen in plaats van ASUS aangezien ASUS geen ene ruk levert.
Excuus voor de offtopic.

Welnee, die balen ook dat ze zo slecht kunnen leveren. Ze kunnen makkelijk het tienvoudige van de huidige productie leveren, dat zouden ze echt wel doen hoor.Grotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:06:
[...]
Hetzelfde als bij Nvidia. Zich kapot aan het lachen dat ze kaarten voor 30-40% winst kunnen schuiven.
Ligt puur aan de prijs. Als die normaal zijn, geen probleem met een 3080.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
Volgens mij zijn steeds meer mensen van plan een 3080 te halen ipv te wachten op AMD?
[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 26-11-2020 15:10 ]
Het gaat om de prijs. De MSRP's zijn prima maar wat men nu vraagt voor de aftermarket 6800 (XT) kaarten, dat valt op geen manier te verdedigen tegenover de concurrentie.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
Volgens mij zijn steeds meer mensen van plan een 3080 te halen ipv te wachten op AMD?
Ik heb ze nu beide ergens besteld.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
De voorkeur gaat nogsteeds uit naar een AMD kaart maar als de prijzen gelijk zijn zoals dat momenteel de trend is dan is de 3080 de betere deal.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
Mee eens. Ik ga ook geen 850-900 euro neertikken voor een 6800XT.Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:10:
[...]
Het gaat om de prijs. De MSRP's zijn prima maar wat men nu vraagt voor de aftermarket 6800 (XT) kaarten, dat valt op geen manier te verdedigen tegenover de concurrentie.
Verwacht ook niet dat ze goedkoper gaan worden aankomende maanden. Enige hoop is een reference model, maar ja die stock is ook om te janken.
Ik wil gewoon een nieuwe videokaart en daar max 700 voor betalen. Dus dan wordt het kijken of ik de 6800XT te pakken krijg of hopen dat de 3080 ooit iets goedkoper is. Mensen die nu in een opwelling zomaar 200 euro meer neerkwakken, snap ik niet.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:09:
Dan kun je beter wachten op een update aan die kant, tot de 12GB/16GB uitvoeringen er zijn.
Snap het wel, de verleiding is ook wel groot. En ach wat is nou 200 euro voor een 'hobby'. Je kunt het goed praten voor jezelf zoveel als je wilt.faraga schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:11:
[...]
Ik wil gewoon een nieuwe videokaart en daar max 700 voor betalen. Dus dan wordt het kijken of ik de 6800XT te pakken krijg of hopen dat de 3080 ooit iets goedkoper is. Mensen die nu in een opwelling zomaar 200 euro meer neerkwakken, snap ik niet.
Vooral ook omdat de beschikbaarheid daarvan toeneemt.Bedenkelijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:11:
[...]
De voorkeur gaat nogsteeds uit naar een AMD kaart maar als de prijzen gelijk zijn zoals dat momenteel de trend is dan is de 3080 de betere deal.
Ik denk dat wanneer AMD eerlijker zou zijn geweest over de stock, de prijzen van de AIB's niet zo hoog zouden zijn en beschikbaar voor pre-order inclu alle info, heel veel mensen in de wachtrij zouden gaan staan.
Denk dat nu een hoop de switch maken of overwegen. Helaas heeft AMD dat zelf in de hand gewerkt.
IOM althans
200 extra uitgeven euro en nu direct kunnen genieten of
200 besparen en 2 maanden lopen F5'en en stressen over gemiste deals.
Als student genoeg als voedselbezorger gewerkt, en ik had niet zo een relaxte bus met een dak boven mijn hoofd in de regenPostman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:06:
[...]
En lopen schelden op mensen die vaak (zwaar) onderbetaald werk doen zodat jij je online bestelling de volgende dag (of soms zelf dezelfde dag) kunt ontvangen... Misschien zelf een dag het werk doen en dan gaan klagen
Ja, wanneer je dan drie minuten in de regen moet staan wachten totdat die mensen eindelijk eens gvd open doen gaat het ook door je hoofd om het gewoon op de stoep te zetten en weg te rijden. Maar toch heb ik dat nooit gedaan. Als je als bezorger aangetekende post niet aangetekend bezorgt verdien je dat het van je loon wordt afgetrokken als het wordt gestolen, simpel als dat.
Precies en voor iedereen is de situatie anders, pietje die bij de AH vakkenvult op ze 18de heeft die 200 er misschien niet voor over maar klaasje die IT doet bij een groot bedrijf en duizenden euros spaargeld heeft zal er niet zo van wakker liggen.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:13:
[...]
Snap het wel, de verleiding is ook wel groot. En ach wat is nou 200 euro voor een 'hobby'. Je kunt het goed praten voor jezelf zoveel als je wilt.
Net of 600 euro niet al veelste veel is voor zand en metaal.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:13:
[...]
Snap het wel, de verleiding is ook wel groot. En ach wat is nou 200 euro voor een 'hobby'. Je kunt het goed praten voor jezelf zoveel als je wilt.
Heeft het vaak fout
Hiervan is de beschikbaarheid ook maar weer de vraag...Apoca schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:13:
Persoonlijk zou ik geen 600+ euro aftikken voor een 8GB kaart bij onze vrienden van team groen
Dan kun je beter wachten op een update aan die kant, tot de 12GB/16GB uitvoeringen er zijn.
Die 200,- euro is heel persoonlijk of het het wel of niet waard is. Op een bepaald punt in de toekomst waarschijnlijk niet meer, voor een heel aantal nu wel.
Zelfde geldt voor de 2xxx serie, daar zullen ook een mensen die daar dit jaar in geïnvesteerd hebben nu vinden dat het wellicht zonde is van hun investering, anderen niet.
Hahahaha op deze manier is alles veel te duurtailfox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:17:
[...]
Net of 600 euro niet al veelste veel is voor zand en metaal.
Tot vanavond 2300 uur, voor hen die ook die-hard in het sprookje willen blijven mede geloven.
Het kan van alles zijn. lekker met je ballen uit je broek op een forum kunnen pochen dat je wel die kaart hebt.kerath schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]
Hiervan is de beschikbaarheid ook maar weer de vraag...
Die 200,- euro is heel persoonlijk of het het wel of niet waard is. Op een bepaald punt in de toekomst waarschijnlijk niet meer, voor een heel aantal nu wel.
Zelfde geldt voor de 2xxx serie, daar zullen ook een mensen die daar dit jaar in geïnvesteerd hebben nu vinden dat het wellicht zonde is van hun investering, anderen niet.
Of je hebt helemaal geen kaart en geen zin om te wachten of je hebt nooit de waarde van geld geleerd, of je kan het leiden, of iemand die er geen verstand van heeft koopt hem voor iemand anders als cadeau of verzin het maar, ik kan niet in iemand zijn hoofd kijken.
Ik betaal iig niet meer dan 60 euro boven msrp. Mogelijk moet ik dan nog even wachten.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:21:
[Afbeelding]
Soms zegt één beeld meer dan duizend woorden.
[ Voor 8% gewijzigd door Bedenkelijk op 26-11-2020 15:23 ]
Na goed ik snap wat je zegt, ik geef het alleen maar aan omdat je nu al ziet dat 8G op bepaalde resoluties redelijk krap begint te worden her en der. En voor veel mensen de life-cycle van een kaart toch iets hoger ligt dan een jaar, persoonlijk zou ik daarom geen 8GB meer kopen met het oog op de toekomst en zou je normaal een volle generatie willen overslaankerath schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]
Hiervan is de beschikbaarheid ook maar weer de vraag...
Dat is dus de reden waarom ik eigenlijk geen 3080 met 10 gb vram wil kopen hoewel mensen zeggen dat het genoeg is... Godfall op 4k met maxed out is haalbaar maar niet met 10Gb Vram XD dus dat belooft wat voor de toekomst.Apoca schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:22:
[...]
Na goed ik snap wat je zegt, ik geef het alleen maar aan omdat je nu al ziet dat 8G op bepaalde resoluties redelijk krap begint te worden her en der. En voor veel mensen de life-cycle van een kaart toch iets hoger ligt dan een jaar, persoonlijk zou ik daarom geen 8GB meer kopen met het oog op de toekomst en zou je normaal een volle generatie willen overslaan
Is er eigenlijk een black friday discussie ergens? Ik vind geen thread hier voor?
Ik ben zelf nog geen interesante deals tegengekomen los van 50% kortigen op de Corsair Scimitar en ROG Chakram muizen.
De selectie van nieuwe onderdelen voor een AMD PC die ik 2 maanden geleden heb gemaakt heeft welgeteld 0% kortingen op dit moment, beetje teleurstellende week tot nu toe.
Maar het is wel zo. over 5 jaar is deze kaart het nooit meer waard.Leroy1909 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:20:
[...]
Hahahaha op deze manier is alles veel te duur
Heeft het vaak fout
Ik vind het enorm discutabel. Assigned vram is heel anders als daadwerkelijk used vram. Weet niet hoe het bij godfall zit op 4k maar vgm zit dat gewoon 100Remth2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:24:
[...]
Dat is dus de reden waarom ik eigenlijk geen 3080 met 10 gb vram wil kopen hoewel mensen zeggen dat het genoeg is... Godfall op 4k met maxed out is haalbaar maar niet met 10Gb Vram XD dus dat belooft wat voor de toekomst.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Black Friday kortingen op producten die toch niet leverbaar zijn, of anders wel als warme broodjes over de toonbank vliegen. Denk niet dat er dit jaar veel interessante dingen tussen zullen zitten, behalve misschien wat oude voorraad.Bedenkelijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:30:
Kort offtopic:
Is er eigenlijk een black friday discussie ergens? Ik vind geen thread hier voor?
Ik ben zelf nog geen interesante deals tegengekomen los van 50% kortigen op de Corsair Scimitar en ROG Chakram muizen.
De selectie van nieuwe onderdelen voor een AMD PC die ik 2 maanden geleden heb gemaakt heeft welgeteld 0% kortingen op dit moment, beetje teleurstellende week tot nu toe.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Die staat bij mij nog onder het kopje 'todo', pas als het systeem draait en niet raar gaat doen zoals bij bijv. Cidious dan pas ga ik die invullen.mmhs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:36:
Half uurtje na het installeren van me XT kreeg ik een survey![]()
[Afbeelding]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Cidious in "AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic"Maartor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:45:
is er iemand die de coilwhine problemen kan bevestigen/ontkrachten ? thnks !
Maandag rond 16:30 jaTricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:47:
Was het niet één van de afgelopen dagen dat de stock pas na 16u werd opengezet, trouwens?
[ Voor 30% gewijzigd door Postman op 26-11-2020 15:48 ]
Het verschilt per dag, te random om een bepaalde tijd te pakken helaas.Postman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:48:
[...]
Cidious in "AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic"
[...]
Maandag rond 16:30 ja
Alles behalve 15:00Tricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:47:
Was het niet één van de afgelopen dagen dat de stock pas na 16u werd opengezet, trouwens?

Don't give me hopeTricolores schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:47:
Kun je hem dan ook naar Nederland laten versturen? vanuit een buitenlandse shop?boe.i schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:24:
Als je hem uit de DE of FR shop via AMD koopt, kan dit dan met een Nederlands adres? Moet je hiervoor een VPN gebruiken?
https://www.informatique....f78e88854405cd32b6492664c
Al zegt mijn andere stem in mijn hoofd - doe niet, doe niet, niet je eigen mening en principe om (ver) boven MSRP voor RX 6800 XT te gaan
Dilemma, dilemma
[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 26-11-2020 16:29 . Reden: typo, extra woordjes ]
Ik zit in hetzelfde dillema. Draai 5600x alles splinternieuw met een radeon hd 7750. Zie het ook niet zitten om nog weken no life TE f5en.mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:28:
Misschien ga ik om mijn gemoedsrust te sussen toch maar de gok nemen... om een Reference (?) kaart te nemen... Als het ook echt een reference kaart is tenminste... weet ik niet
Al zegt mijn andere stem in mijn hoofd - doe niet, doe niet, niet je eigen mening en principe om (ver) boven MSRP voor RX 6800 XT te gaan
Dilemma, dilemma
https://www.marktplaats.n...0-xt.html?previousPage=lr.
De advertentietekst ook. Kaart is overduidelijk gekocht om door te verkopen. Diep triest.
Enige manier om deze pricing een halt toe te roepen is door niet mee te doen. Ik weet dat het verleidelijk is, maar ondanks dat ik het prima kan betalen en helemaal géén alternatief heb, doe ik bewust niet mee aan deze price hikes.mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:28:
Misschien ga ik om mijn gemoedsrust te sussen toch maar de gok nemen... om een Reference (?) kaart te nemen... Als het ook echt een reference kaart is tenminste... weet ik niet
Dilemma, dilemma
mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:28:
Dilemma, dilemma

Als nu niemand het zou kopen, en hij moest het terug sturen naar Alternate, dan hield het vanzelf een keer op bij Alternate.. kost een hoop geld returns.. Door mee te doen en mee te bieden houden we het in stand.Mister_Slavko schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:31:
Biedingen van 1100 euro op MP op RX R6800 XT:
De advertentietekst ook. Kaart is overduidelijk gekocht om door te verkopen. Diep triest.
He said that for sure I will receive my 3080 long before the 6800XT stock even come, eventhough the queue is only 3 for the Nitro+ and 10 for my 3080.
He indicated that this is a far worse situation than the RTX 3000 as there is literally nothing to sell.
For them to refuse my change of order doesn not make sense from a business perspective because the 6800XT is more expensive by about EUR100 than the 3080 I'm currently queueing for, so, I think he is just kind and want to give me the best chance of receiving a GPU before the end of the year.
gidogeek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:31:
[...]
Enige manier om deze pricing een halt toe te roepen is door niet mee te doen. Ik weet dat het verleidelijk is, maar ondanks dat ik het prima kan betalen en helemaal géén alternatief heb, doe ik bewust niet mee aan deze price hikes.
Dat is dus het grote dillemma haha
Okay ik doe het (voorlopig) even niet...
Ga ik wel nieuwe PC bouwern rondom mijn Vega 64 Liquid die ik ga ombouwen met waterblok voorlopig...
Kan altijd later nog kijken voor een RX 6800 XT of RX 6900 XT
Thank you for sharing this and taking the time to let is knowjeffb0918 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:39:
Have just heard from Informatique's CS after calling to change my 3080 order to a 6800XT Nitro+, that they don't even expect ANY RX 6000 GPUs to arrive at their store at least for another month from now. Yes, they have made some models available to buy and queue, but they haven't even seen a single stock for any of them, and likely to be the case until early 2021. According to the CS, and I quote "unless AMD performs some magic, you will not receive any of the RX 6000 cards they are offering at the moment before 2020".
He said that for sure I will receive my 3080 long before the 6800XT stock even come, eventhough the queue is only 3 for the Nitro+ and 10 for my 3080.
He indicated that this is a far worse situation than the RTX 3000 as there is literally nothing to sell.
For them to refuse my change of order doesn not make sense from a business perspective because the 6800XT is more expensive by about EUR100 than the 3080 I'm currently queueing for, so, I think he is just kind and want to give me the best chance of receiving a GPU before the end of the year.
Begrijp je gedachtengang helemaal. Heb mezelf gister ook overgehaald en zelf een Sapphire Nitro+ 6800 XT besteld bij SiComputers (is te pre-orderen daar voor €856).mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:28:
Dilemma, dilemma
Nachtje over geslapen en vanochtend voelde het toch niet goed om mee te doen aan deze gekte, en daarbij even een dikke 850 euro te parkeren bij een webshop zonder enig idee te hebben wanneer de kaart eigenlijk komt. Daarom vanmiddag even met ze gebeld om een indicatie van de levertijd te krijgen. Wat blijkt; ik hoef 'm sowieso dit jaar niet te verwachten. De man aan de lijn klonk tussen geïrriteerd en hopeloos in, richting de leverancier dus. Heb 'm meteen maar even gevraagd of hij mijn order kon annuleren, wat hij volledig begreep en dus ook meteen deed.
Verwacht dat het bij Informatique en alle andere webshops die AIB 6800 (XT) kaarten aanbieden niet anders is. Ik heb ook besloten dat ik het voor nu even voor gezien hou. Het is echt madness nu, ik wil niet meedoen aan deze prijsopdrijving
€2500,- geboden..😉Mister_Slavko schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:31:
Biedingen van 1100 euro op MP op RX R6800 XT:
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Hoewel et natuurlijk gelekte en wellicht onbetrouwbaar is, is t ook altijd wel interressant
Duidelijk verhaal en ik doe het voorlopig ook niet, ook omdat ik een (toekomstige) RX 6800 XT of RX 6900 XT in een custom water opstelling ga gebruiken...pixeled schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:43:
[...]
(...)
Verwacht dat het bij Informatique en alle andere webshops die AIB 6800 (XT) kaarten aanbieden niet anders is. Ik heb ook besloten dat ik het voor nu even voor gezien hou. Het is echt madness nu, ik wil niet meedoen aan deze prijsopdrijving
Oh well Veg64 Liquid ediition ombouwen met waterblok it is then...
Jeutje, ik heb de Gigabyte Gaming OC voor 30,- minder bij Megekko besteld...mindwarper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:28:
Dilemma, dilemma
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Zeggen ze ook nog wat zinvols? Ze lullen maar wat imo.Maartor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:50:
voor mensen die geleakte info vertrouwen is er n nieuwe podcast achtige discussie online met Moores Law is Dead en Not and Apple fan ...
Hoewel et natuurlijk gelekte en wellicht onbetrouwbaar is, is t ook altijd wel interressant
ben nog aan t werk hahahaGrotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:51:
[...]
Zeggen ze ook nog wat zinvols? Ze lullen maar wat imo.
In mijn opinie heeft tom het fout. comments spreken boekdelen.Grotbewoner schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:51:
[...]
Zeggen ze ook nog wat zinvols? Ze lullen maar wat imo.
Voelt goed, toch wel offtopic en in strijd met de topicwarning.
Ontopic vraag;
Er zijn geruchten dat AMD begin volgend jaar gaat stoppen met de reference kaarten, de verwachting is dan dat AIB producten niet breed of in de buurt van MSRP beschikbaar zijn.
In het lijkt er op dat het groene team ook een vergelijkbare strategie heeft via de 1st party store.
Ik weet dat het speculatie is, maar in hoeverre verwachten we de MSRP als realistisch? De 2080ti bijvoorbeeld is een goed voorbeeld hiervan. Gelaunched met MSRP van $1000, maar nooit echt onder de $1200 gekomen.
Is 800 euro voor een AIB 6800xt bijvoorbeeld niet gewoon een realistische prijs?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Dan wil je de kaart wel erg graag hebben
Als iedereen dat blijft betalen, dan gaan de AIB's de prijzen natuurlijk niet verlagen.. ze zijn ook geen goed doel ofzo.. moeten winst maken.kid1988 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:53:
[...]
Voelt goed, toch wel offtopic en in strijd met de topicwarning.
Ontopic vraag;
Er zijn geruchten dat AMD begin volgend jaar gaat stoppen met de reference kaarten, de verwachting is dan dat AIB producten niet breed of in de buurt van MSRP beschikbaar zijn.
In het lijkt er op dat het groene team ook een vergelijkbare strategie heeft via de 1st party store.
Ik weet dat het speculatie is, maar in hoeverre verwachten we de MSRP als realistisch? De 2080ti bijvoorbeeld is een goed voorbeeld hiervan. Gelaunched met MSRP van $1000, maar nooit echt onder de $1200 gekomen.
Is 800 euro voor een AIB 6800xt bijvoorbeeld niet gewoon een realistische prijs?
Maar als iedereen collectief zegt: "fuck dit, hier doen we niet aan mee", dan gaat het vanzelf anders. Maar goed, dat lijkt ijdele hoop.
daarom maak ik me dan ook beetje veel zorgen - reference PCB is voor mij vrij belangrijk voor de genoemde redenkid1988 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:53:
[...]
Ontopic vraag;
Ik ben die bieder.. Eigenlijk alleen maar om zijn advertentie te verne.ken.Mister_Slavko schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:54:
[...]
Dan wil je de kaart wel erg graag hebbenhaha
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |