Daar nog geen keuze over gemaakt.Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:08:
[...]
Ik heb er zelf geen hands on ervaring mee, maar ik heb nog nooit verhalen gehoord waar dit soort kaarten problemen krijgen over de jaren minus wat gunk opbouw over de jaren (wat je ook kan oplossen). Lijkt me ook niet dat er veel fout kan gaan.
That said, ik heb geen ervaring er mee dus misschien dat er iemand anders is die hier wel wat ervaring over kan delen (of elders op internet).
[...]
De Mech voor 320 of Gaming X voor 340?
Echte waterkoeling heeft geen dies of additives. Gewoon Demin water en een silver coil (en zelfs die is niet zeker dat het werkt). Al het overige is persoonlijk onzin.Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:08:
[...]
Ik heb er zelf geen hands on ervaring mee, maar ik heb nog nooit verhalen gehoord waar dit soort kaarten problemen krijgen over de jaren minus wat gunk opbouw over de jaren (wat je ook kan oplossen). Lijkt me ook niet dat er veel fout kan gaan.
Ja dubbel gecheckt.Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:05:
[...]
Volgens Corsair komt het met 6x 6+2 en 2x 4+4.
https://www.corsair.com/u...9020196-NA#tab-tech-specs
Goed gekeken?
Net weer gekeken:
Ik heb nu 2x CPU over ipv de 1x die ik over had moeten hebben. Even mailtje aan megekko sturen waar deze vandaan kwam.
Zakje kabels was geseald, en de doos in folie dus foutje van corsair
www.triathlete.nl
Vreemd, ik denk dat je beter direct contact op kan nemen met Corsair, met dit soort dingen zijn ze vrij coulant. Megekko zal je doorsturen of (onnodig) de middenman spelen.Scighera schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:33:
[...]
Ja dubbel gecheckt.
Net weer gekeken:
Ik heb nu 2x CPU over ipv de 1x die ik over had moeten hebben. Even mailtje aan megekko sturen waar deze vandaan kwam.
Zakje kabels was geseald, en de doos in folie dus foutje van corsair
Ik heb gisteren mijn RX6650XT geplaatst draait erg mooi.
B.v Apex Legends op 1440p vloeit erover heen op max. settings
Dan doe ik dat, bedankt!Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:36:
[...]
Vreemd, ik denk dat je beter direct contact op kan nemen met Corsair, met dit soort dingen zijn ze vrij coulant. Megekko zal je doorsturen of (onnodig) de middenman spelen.
Edit: het klopt wel met de beschrijving op de doos zelf helaas. 3x CPU/ATX12V en 2x dubbel PCIE
https://www.corsair.com/e...%E2%84%A2/p/CP-9020235-EU
[ Voor 24% gewijzigd door Scighera op 24-11-2022 17:50 ]
www.triathlete.nl
Ja lap - ik kon me ook niet meer inhouden en hebt de 6650XT MECH 2 besteld - staat redelijk geprijsd bij Megekko à 319€.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:17:
Ik heb gisteren mijn RX6650XT geplaatst draait erg mooi.
Nu hopen dat het geen retourtje is dat ze zullen opsturen want ben daar redelijk allergisch aan.
Kan je dit gemakkelijk controleren? Kan je daar überhaupt iets aan doen?
Ik speel vooral 1080p en bijna enkel Hunt:Showdown.
Upgrade van een GTX 1060 6gb waar ik 6 jaar terug 200€ heb voor betaald tweedehands.
grtn
Met de 850W Corsair werkte het goedKuusj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:46:
[...]
Ben benieuwd danDankjewel!
Ik heb zelf een Corsair RM650x.. Dat is wel een high-end voeding maar moet maar even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil de kaart toch undervolten en alles.
Ja, je hoort de fans wel, zeker het full load momentje. En uiteraard is de kaart luider dan de 22db cpu Cooler in mijn systeem
Fan wordt ook keurig aangestuurd qua toeren afhankelijk van de de GPU temp, en dit is via adrenaline software nog fine te tunen
www.triathlete.nl
Seal om doos en om antistatische zak videokaart.Schaarbakkes schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:21:
[...]
In de wet staat nergens dat een product nieuw moet zijn. Maar je hebt altijd herroepingsrecht bij online aankopen.Schaarbakkes schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:21:
[...]
Kan je daar überhaupt iets aan doen?
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Valt weinig aan te doen denk ik. Het is een gevolg van de wet koop op afstand.... zelf heb ik al meermaals gebruikte producten van coolblue gehad. Zolang het allemaal maar netjes is zie ik er geen probleem in.Schaarbakkes schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:21:
[...]
Ja lap - ik kon me ook niet meer inhouden en hebt de 6650XT MECH 2 besteld - staat redelijk geprijsd bij Megekko à 319€.
Nu hopen dat het geen retourtje is dat ze zullen opsturen want ben daar redelijk allergisch aan.
Ik speel vooral 1080p en bijna enkel Hunt:Showdown.
Upgrade van een GTX 1060 6gb waar ik 6 jaar terug 200€ heb voor betaald tweedehands.
grtn
Ik heb de Asrock 6900xt phantom een weekje in mijn pc gehad op een Seasonic prime ultra 650 wattKuusj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:46:
[...]
Ben benieuwd danDankjewel!
Ik heb zelf een Corsair RM650x.. Dat is wel een high-end voeding maar moet maar even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil de kaart toch undervolten en alles.
(was wel 1 van de allerbeste 650w voedingen toendertijd) en geen enkel probleem ondervonden. Tijdens het draaien van de OCCT power test trok het hele systeem (cpu is 5800x3d) 596 watt uit het stopcontact en dat was zelfs met een lichte overclock.
Volgens mij is een gesealde doos niet meer standaard bij bepaalde GPU merken.Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:47:
[...]
Seal om doos en om antistatische zak videokaart.
De sealed anti statische zak wel.
www.triathlete.nl
Klopt, mes snijdt aan twee kanten. Men koopt meer online en stuurt dingen makkelijker terug.stylezzz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:26:
[...]
Valt weinig aan te doen denk ik. Het is een gevolg van de wet koop op afstand.... zelf heb ik al meermaals gebruikte producten van coolblue gehad. Zolang het allemaal maar netjes is zie ik er geen probleem in.
Met als gevolg dat je als klant dit ook weer kan ontvangen.
www.triathlete.nl
Ik zie overigens dat deze kaart een 900 watt voeding vereist, helaas heb ik enkel een 760 platinum waarmee ik denk ik nogeneens de 3x8 pin kan aansluiten.
Ik ga eens rustig orienteren, hoe langer ik kijk, hoe duurder de opties worden
Verwijderd
Een goede voeding gaat over het algemeen langer mee. De aanschaf kan je over meerdere upgrades verspreiden, en een goede 750w voeding zou meer dan genoeg moeten zijn. Zie voeding informatie topic over goede voorbeelden, zijn de nodige nu ook in de aanbieding.Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:16:
[...]
Ik zie overigens dat deze kaart een 900 watt voeding vereist, helaas heb ik enkel een 760 platinum waarmee ik denk ik nogeneens de 3x8 pin kan aansluiten.
Ik ga eens rustig orienteren, hoe langer ik kijk, hoe duurder de opties worden
Ik ben dus wel bezig om een custom loop te bouwen en deze kaart lijkt wel heel erg 'too good to be true'
Ik heb een 1000W plus gold voeding met voldoende 6+2pins aansluitingen, maar bedoelen ze nou dat deze kaart alleen al 900W nodig heeft? Dan wordt het aardig kansloos.
Verder zie ik online gemengde reacties. Klagend over enorme coil whine tot mensen die als eerste het waterblok eraf hebben gehaald om het weer fatsoenlijk te monteren.
Maar ook zeker genoeg positieve reacties.
Deze kaart is dus nu net zo duur als de ASUS TUF 6800xt (die ik gisteren voor €680 in mijn winkelwagen had liggen, maar niet gekocht heb
Lastig, lastig...
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Gelukt...RX6650XT is niet onder de €319 gegaan.SunsetSundae schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:34:
Morgen is het donderdag.
En mijn 5700X had ik ook voor €219
F*ck...BLACK FRIDAY 🤪
Advies van voedingen die GPU boeren aanraden mag je keihard negeren of 50% vanaf trekken om een meer praktische indicatie te krijgen van verbruik.MindWarp schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:14:
[...]
Ik ben dus wel bezig om een custom loop te bouwen en deze kaart lijkt wel heel erg 'too good to be true'
Ik heb een 1000W plus gold voeding met voldoende 6+2pins aansluitingen, maar bedoelen ze nou dat deze kaart alleen al 900W nodig heeft? Dan wordt het aardig kansloos.
Verder zie ik online gemengde reacties. Klagend over enorme coil whine tot mensen die als eerste het waterblok eraf hebben gehaald om het weer fatsoenlijk te monteren.
Deze kaart is dus nu net zo duur als de ASUS TUF 6800xt (die ik gisteren voor €680 in mijn winkelwagen had liggen, maar niet gekocht heb) en dus al met waterblok erbij.
Lastig, lastig...
Coil whine is meer een kaart-ding dan een koeler-ding, dus ik denk dat dit bij alle kaarten een gokspel gaat worden.
Een 1000W voeding kan alles aan, zelfs de meest gestoorde 4090.*
* Jaja, tenzij die antiek is en/of transient response zwaar ondermaats is, beetje ok kwaliteit ga ik wel vanuit ok?
Ik ben ook naar deze kaart aan het kijken maar ik twijfel nog. Ik baal dat ik naast de ASUS TUF RX 6900 XT kaart heb gegrepen aan €699 of zelfs €739, maar €749 voor in essentie dezelfde GPU met waterblock is ook aantrekkelijk. Het probleem is enkel dat ik momenteel een all-in-one cooler gebruik voor mijn CPU, en mijn Sapphire Nitro+ RX Vega 64 is aircooled. Als ik dan bvb. bij Corsair een winkelkarretje vul met spullen voor een dedicated soft loop voor deze Gigabyte kaart (later uit te breiden met de CPU), dan kom ik aan iets over de €400. Dat is een hoop geld om een goede deal te scoren op een nieuwe kaart.MindWarp schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:14:
[...]
Deze kaart is dus nu net zo duur als de ASUS TUF 6800xt (die ik gisteren voor €680 in mijn winkelwagen had liggen, maar niet gekocht heb) en dus al met waterblok erbij.
Lastig, lastig...
Toegegeven, toen ik mijn desktop 4 jaar geleden heb samengesteld heb ik ook al zitten kijken naar een custom loop. Ik ben er toen van weg gebleven omdat enkel Bykski een waterblock maakt voor mijn huidige kaart, en ik had geen zin in invoerkosten bovenop de aankoopprijs.
Wat mij ook zorgen baart bij deze kaart is dat Gigabyte mogelijk alumimium gebruikt voor hun waterblock. Zie de 'review' met 1 ster op Amazon DE. Volgens de laatste reactie hier zou dat dan weer niet gelden voor de 'Xtreme' variant van deze kaart.
De tech-enthousiasteling in mij wil graag eens kennismaken met custom loops, maar ik heb een beetje schrik dat ik niet weet waaraan ik begin. Daarmaast moet ik dit alles 'verkocht' krijgen bij de dame des huizes

Misschien kan ik maar beter kiezen voor deze XFX-kaart aan €729, aangeboden door NR INFO die hier al eerder eens besproken werd.
[ Voor 4% gewijzigd door fanatic_david op 25-11-2022 09:30 ]
Ik heb hem uiteindelijk wel besteld (onder druk van dat ze wegvlogen bij Azerty). Ik had de laatste.fanatic_david schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:23:
[...]
Ik ben ook naar deze kaart aan het kijken maar ik twijfel nog. Ik baal dat ik naast de ASUS TUF RX 6900 XT kaart heb gegrepen aan €699 of zelfs €739, maar €749 voor in essentie dezelfde GPU met waterblock is ook aantrekkelijk. Het probleem is enkel dat ik momenteel een all-in-one cooler gebruik voor mijn CPU, en mijn Sapphire Nitro+ RX Vega 64 is aircooled. Als ik dan bvb. bij Corsair een winkelkarretje vul met spullen voor een dedicated soft loop voor deze Gigabyte kaart (later uit te breiden met de CPU), dan kom ik aan iets over de €400. Dat is een hoop geld om een goede deal te scoren op een nieuwe kaart.
Toegegeven, toen ik mijn desktop 4 jaar geleden heb samengesteld heb ik ook al zitten kijken naar een custom loop. Ik ben er toen van weg gebleven omdat enkel Bykski een waterblock maakt voor mijn huidige kaart, en ik had geen zin in invoerkosten bovenop de aankoopprijs.
Wat mij ook zorgen baart bij deze kaart is dat Gigabyte mogelijk alumimium gebruikt voor hun waterblock. Zie de 'review' met 1 ster op Amazon DE. Volgens de laatste reactie hier zou dat dan weer niet gelden voor de 'Xtreme' variant van deze kaart.
De tech-enthousiasteling in mij wil graag eens kennismaken met custom loops, maar ik heb een beetje schrik dat ik niet weet waaraan ik begin. Daarmaast moet ik dit alles 'verkocht' krijgen bij de dame des huizes
Misschien kan ik maar beter kiezen voor deze XFX-kaart aan €729, aangeboden door NR INFO die hier al eerder eens besproken werd.
Het risico dat ik daarbij neem is dat ik de build pas na de 2 weken terugstuurtermijn af ga hebben.
Ben gelukkig wel ervaren met custom loops, dus als de kaart verder maar goed is, ben ik niet bang om het waterblok zelf te vervangen. Al had ik dan achteraf ook zelf liever voor een Asus gegaan.
edit: de Xtreme editie zou volgens Gigabyte 'gewoon' een koperverbinding hebben.
Ik kom nog wel een keertje updaten.
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Ze kunnen eigenlijk ook geen goed advies geven, want het hangt af van je hele systeem. Een systeem met een 13900K heeft meer piekverbruik dan 1tje met een meer bescheiden processor. Maar veel consumenten kunnen niet omgaan met een advies waar ze zelf de piekwattages van hun componenten bij elkaar moeten optellen, dus geven fabrikanten maar een conservatief advies.Thomg schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:48:
[...]
Advies van voedingen die GPU boeren aanraden mag je keihard negeren of 50% vanaf trekken om een meer praktische indicatie te krijgen van verbruik.
Een 1000W voeding kan alles aan, zelfs de meest gestoorde 4090.
En de 4090 valt op zich best mee qua verbruik. Ze hebben ook de piekverbruik erg getemd, waar een 3090 Ti veel meer grote uitschieters laat zien.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
@fanatic_david
Wat ik hoor is dat het nogal veel gedoe is qua installatie, qua onderhoud en ook nogal risicovol. Je moet daar maar zin in hebben.
Wat ik hoor is dat het nogal veel gedoe is qua installatie, qua onderhoud en ook nogal risicovol. Je moet daar maar zin in hebben.
Zojuist al mijn parts dan maar besteld. Helaas geen GPU kunnen scoren. Nog maar even doordraaien op mijn 3060TI.
De ASRock is gewoon beschikbaar?fanatic_david schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:23:
[...]
Ik ben ook naar deze kaart aan het kijken maar ik twijfel nog. Ik baal dat ik naast de ASUS TUF RX 6900 XT kaart heb gegrepen aan €699 of zelfs €739, maar €749 voor in essentie dezelfde GPU met waterblock is ook aantrekkelijk. Het probleem is enkel dat ik momenteel een all-in-one cooler gebruik voor mijn CPU, en mijn Sapphire Nitro+ RX Vega 64 is aircooled. Als ik dan bvb. bij Corsair een winkelkarretje vul met spullen voor een dedicated soft loop voor deze Gigabyte kaart (later uit te breiden met de CPU), dan kom ik aan iets over de €400. Dat is een hoop geld om een goede deal te scoren op een nieuwe kaart.
uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC
Weet ik, maar ik vind dat een lelijke kaart.Thomg schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:42:
[...]
De ASRock is gewoon beschikbaar?
uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC

Mijn oog wil ook wat dus de kaart moet voor mij ook esthetisch in mijn desktop PC passen.
Ik zie alleen de zijkant (met RGB aan uit schakelaar) en de printplaat. De koelers wijzen toch naar beneden in de meeste setups🙂fanatic_david schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:45:
[...]
Weet ik, maar ik vind dat een lelijke kaart.Sommige mensen hechten daar geen belang aan, anderen wel.
Mijn oog wil ook wat dus de kaart moet voor mij ook visueel in mijn desktop PC passen.
www.triathlete.nl
Mijn case staat op de grond (heiligschennis, I know, maar geen plaats op mijn bureau) en dus kijk ik vooral tegen de zijkant en de backplate van de kaart aan. De backplate van de XFX-kaart straalt in eenvoud. En die kaart heeft geen RGB dus ik moet geen extra software installerenScighera schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:49:
[...]
Ik zie alleen de zijkant (met RGB aan uit schakelaar) en de printplaat. De koelers wijzen toch naar beneden in de meeste setups🙂
@MindWarp Veel succes met je aankoop. Ik kijk uit naar je update binnenkort. En bedankt dat jij de laatste kaart hebt weggesnoept, daarmee kan ik het custom loop idee opnieuw van tafel vegen
@Ludewig Daar was ik mij al van bewust, ondanks het gebrek aan persoonlijke ervaring. Het maakt allemaal deel uit van de 'experience'
[ Voor 24% gewijzigd door fanatic_david op 25-11-2022 11:03 ]
Hier een Asus 6800 OC gehaald voor 573 euro, ik betwijfelde of dat wel een Black Friday deal zou krijgen omdat het al een "relatief" goede prijs is en anders kan ik het in die 2 weken nog altijd ongeopend terugsturen.Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:35:
Ik zie RDNA 3 in December komt, ik zit momenteel te kijken naar een 6700XT of een 6800 OC, kan ik verwachten dat de prijzen mogelijk nog meer kan gaan zakken?
(Ik heb mijn glazen bol erbij gepakt, maar die zegt vrij weinig).
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, nu al lekker een 67/800 kaartje pakken of even de kat uit de boom kijken en wachten op RDNA 3 en kijken wat het gaat doen?
Mijn geduld was aardig op de proef gesteld na twee jaar en ik had het onbehaaglijke gevoel dat sommige kaarten beginnen op te raken en de prijs weer omhoog zou gaan
Nou hier inmiddels ook de 6900XT Phantom in de kast op een Corsair RM650x en inderdaad: geen enkel probleem! Ook max power limit met een willekeurige overclock: geen probleem. En dat had ik ook niet verwacht eigenlijk (dat er een probleem zou zijn). Als je een kwalitatief mindere voeding hebt, ok.Arjen91 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:58:
[...]
Ik heb de Asrock 6900xt phantom een weekje in mijn pc gehad op een Seasonic prime ultra 650 watt
(was wel 1 van de allerbeste 650w voedingen toendertijd) en geen enkel probleem ondervonden. Tijdens het draaien van de OCCT power test trok het hele systeem (cpu is 5800x3d) 596 watt uit het stopcontact en dat was zelfs met een lichte overclock.
Gisteren was hier de discussie dat de kaarten al open waren geweest: die van mij van vlamnieuw met seal op de antistatische zak en met alle beschermfolie overal op zonder vingervlekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 25-11-2022 15:01 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Een opluchting voor jouKuusj schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:59:
[...]
Nou hier inmiddels ook de 6900XT Phantom in de kast op een Corsair RM650x en inderdaad: geen enkel probleem! Ook max power limit met een willekeurige overclock: geen probleem. En dat had ik ook niet verwacht eigenlijk (dat er een probleem zou zijn). Als je een kwalitatief mindere voeding hebt, ok.
Gisteren was hier de discussie dat de kaarten al open waren geweest: die van mij van vlamnieuw met seal op de antistatische zak en met alle beschermfolie overal op zonder vingervlekken.
Gaat meer om de spikes die de kaart eruit kan gooien. De 6800xt ramt er regelmatig spikes uit van 100 watt hoger dan het gemiddelde verbruik. Dat vind je voeding niet zo leuk, het helpt uiteraard wel dat je een kwalitatief goede voeding hebt.Kuusj schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:59:
[...]
Nou hier inmiddels ook de 6900XT Phantom in de kast op een Corsair RM650x en inderdaad: geen enkel probleem! Ook max power limit met een willekeurige overclock: geen probleem. En dat had ik ook niet verwacht eigenlijk (dat er een probleem zou zijn). Als je een kwalitatief mindere voeding hebt, ok.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb de Gigabyte 6900 XT WC overgeslagen.
Er zit momenteel 200 euro verschil tussen een 6800 en een 6800 XT, vraag mij een beetje af wat is wijs?
Er zit momenteel 200 euro verschil tussen een 6800 en een 6800 XT, vraag mij een beetje af wat is wijs?
Altijd lastig, wat is het theoretische performance verschil? En is dat het waard.Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:32:
Ik wil graag mijn 1080ti upgraden, maar twijfel ook steeds over welke kaart dan en hoe is de price/performance index
Wat mij betreft een veel te groot verschil. 6800 ziet er uit als een fantastische kaart, bovendien wat zuiniger.. ik zit hier klaar tot ie de 500 raakt.. (en dan niet de XFX die niet in mijn kast past..)Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:32:
Ik heb dan toch de knoop doorgehakt en de XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon™ RX 6900 XT Core Gaming besteld bij NR INFO op Amazon FR voor €729 + €10 verzending. Veel beter dan dat wordt het niet meer, denk ik, na het missen van de TUF aan €699. Deze nieuwe kaart is kwa afmetingen heel erg vergelijkbaar met mijn huidige Sapphire RX Vega 64 kaart: de nieuwe is 3 cm langer en de rest is milimeterwerk. De nieuwe kaart ziet er bovendien strak uit en behoeft geen brakke RGB-software.
Ik kan niet wachten tot ie geleverd wordt!
Ik kan niet wachten tot ie geleverd wordt!
Hier hetzelfde. De kaart kwam vandaag binnen. De zak was netjes gesealed met een sticker. En op de kaart zelf zat het normale beschermfolie.Kuusj schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ik ben nu de drivers aan het installeren en daarna ga ik hem eens lekker laten zweten. Superblij met deze aankoop.
Op NBB staat nu de rx6950 xt Asus TUF OC voor 850 euro, Das wel netjes.
[ Voor 10% gewijzigd door meljor op 25-11-2022 16:47 ]
NNB?meljor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:46:
Op NBB staat nu de rx6950 xt Asus TUF OC voor 850 euro, Das wel netjes.
Ook ik ben overstag gegaan voor een RX6000 kaart ter vervanging van mijn 1080ti. Is uiteindelijk de ASRock 6900XT Phantom geworden bij megekko €699. Naar verwachting morgen binnen 
De 6900XT TUF versie heb ik eerder al aan me voorbij laten gaan. Dus blij dat ik vanochtend vóór werk heb besteld, want nu is de phantom inmiddels naar €796. Denk dat de voorraden inmiddels goed aan het opdrogen zijn ..
De 6900XT TUF versie heb ik eerder al aan me voorbij laten gaan. Dus blij dat ik vanochtend vóór werk heb besteld, want nu is de phantom inmiddels naar €796. Denk dat de voorraden inmiddels goed aan het opdrogen zijn ..
[ Voor 7% gewijzigd door Catwoman op 25-11-2022 17:32 ]
Phantom net uitgepakt, alles netjes geen vingerafdrukken. Ook was de anti-statische zak rond de videokaart heen gesealed met de gele sticker, he-le-maal blij morgen maar is in mijn kast zetten en verder installeren
Oh ik ben erg benieuwd naar je ervaringenCatwoman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
Ook ik ben overstag gegaan voor een RX6000 kaart ter vervanging van mijn 1080ti. Is uiteindelijk de ASRock 6900XT Phantom geworden bij megekko €699. Naar verwachting morgen binnen
Dit is nu al hoe vaak gezegd? En paar dagen later was er weer een aanbiedingCatwoman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
Denk dat de voorraden inmiddels goed aan het opdrogen zijn ..

Kan de knoop.maar niet doorhakken tussen een Asus Tuf 6800 OC en een Tuf 6800XT
Verwijderd
Ik heb hem inmiddels ook binnen, en al draaiend. Alleen ik zou wel een support ervoor bij nemen. De voorganger een Sapphire Nitro+ 64 was al heftig, maar die kwam met een extra support bracket erbij.Catwoman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2022 17:57 ]
Nvidia heeft veel meer ingekocht bii TSMC dan ze nu denken te kunnen verkopen.. dus ga maar na wat dat straks met de voorraaden gaat doen. Ik laat me niet FOMO-en hoor.Thomg schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:44:
[...]
Dit is nu al hoe vaak gezegd? En paar dagen later was er weer een aanbieding
Of iets van 6800 voor een lekkere prijs nu, of anders gewoon een Tier lager straks.
Mining blijft wel even dood, dus lagere prijzen verdwijnen niet ineens.
Goed om te horen mannen!
Voor de eigenaars van de Asrock: een stand om de sag wat minder heftig te laten zijn dus aan te raden?
Voor de eigenaars van de Asrock: een stand om de sag wat minder heftig te laten zijn dus aan te raden?
Ik ben zelf reeds voorzien...maar deze is opsich wel lekker via de NBB App
:strip_exif()/f/image/FxXtExFng9VmUDCovCm68KMx.jpg?f=fotoalbum_large)
Of gewoon via Megekko voor €422,95 maar dan de PowerColor versie 🤔
:strip_exif()/f/image/FxXtExFng9VmUDCovCm68KMx.jpg?f=fotoalbum_large)
Of gewoon via Megekko voor €422,95 maar dan de PowerColor versie 🤔
:strip_exif()/f/image/a4crgvOLFrexXRwdsvB8Jd8z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-11-2022 18:12 ]
Bij mij is de XFX 6800 van NR info ook aangekomen, minstens 1 dag eerder dan wat Amazon aangaf (ik was er zelf niet die dagen en hij stond op me te wachten). Gesealde doos, volledig in het plastic, geen krasje te zien. Lijkt gewoon een betrouwbare verkoper dus. Misschien dat het later met garantie oid lastig kan worden, maar hopelijk heb ik dat niet nodig natuurlijk
Ja daar heb je gelijk in. Verdwijnen kaarten even van een website, staan ze er 4 dagen later weer met ''korting''. Azerty zou er iig nog wel 50 van die 6900XT phantoms hebben liggen bij leverancierThomg schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:44:
[...]
Dit is nu al hoe vaak gezegd? En paar dagen later was er weer een aanbieding
Toevallig heb ik exact zon dingetje. Zware kaartVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:56:
[...]
Ik heb hem inmiddels ook binnen, en al draaiend. Alleen ik zou wel een support ervoor bij nemen. De voorganger een Sapphire Nitro+ 64 was al heftig, maar die kwam met een extra support bracket erbij.
Zojuist gescoord: Powercolor Red Dragon 6800XT
Dit is echt een no-brainer! 6800xt voor 599,-.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Haha ja, en ik verwachtte niks meer vandaag. Dus eerder al Megekko alle nieuwe parts voor mijn build besteld en dan toch deze er nog bij kunnen doenOMD schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:16:
[...]
Dit is echt een no-brainer! 6800xt voor 599,-.
6950xt voor 799 vind ik ook wel strak. Ook nog eens de red devil uitvoering...
https://www.megekko.nl/pr...Red-Devil-16GB-Videokaart
Ik heb de gigabyte aorus 6900xt extreme waterforce gekocht , en maakte me ook zorgen over mijn voeding (750W) ,maar geen centje pijn.
Net ingebouwd, en in de tests die ik heb gedaan trok tie zo'n 260 W max.
Ik ben er blij mee
Net ingebouwd, en in de tests die ik heb gedaan trok tie zo'n 260 W max.
Ik ben er blij mee
Poeh... verleidelijk....😳
[ Voor 78% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-11-2022 18:22 ]
Ja, ik twijfelde heel even, maar €200,- voor die performance increase vind ik het niet waard.stylezzz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:20:
6950xt voor 799 vind ik ook wel strak. Ook nog eens de red devil uitvoering...![]()
Wat mij trouwens opvalt, gewoon niks van Nvidia onder de €800,- hé.
Gebruik maken van je rechten van internet aankopen.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:21:
Poeh... verleidelijk....😳
Zou ik de 6900xt Phantom al in kunnen bouwen, of beter even kunnen wachten op de steun? Ik weet niet of een weekendje zonder veel kwaad kan?
Zet er stapel lego blokjes onder....Nelus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:34:
Zou ik de 6900xt Phantom al in kunnen bouwen, of beter even kunnen wachten op de steun? Ik weet niet of een weekendje zonder veel kwaad kan?
Kan maar 1 ding tegen je zeggen. Jeroennietdoen!JeroenNietDoen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:22:
[...]
Ja, ik twijfelde heel even, maar €200,- voor die performance increase vind ik het niet waard.
Wat mij trouwens opvalt, gewoon niks van Nvidia onder de €800,- hé.
Zo'n steun is hoofdzakelijk cosmetisch. Videokaart sagging is verder helemaal niet erg. Als het nodig zou zijn, zou er een steun worden bijgeleverd.Nelus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:34:
Nee...ik laat het zo ✅JeroenNietDoen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:23:
[...]
Gebruik maken van je rechten van internet aankopen.
Toch heb ik vandaag dit allemaal wel gedaanOMD schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:50:
[...]
Kan maar 1 ding tegen je zeggen. Jeroennietdoen!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | € 373,08 | € 373,08 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 599,- | € 599,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Compact Black Solid | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 44,50 | € 44,50 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-16GVK | € 56,89 | € 56,89 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.757,17 |
Oei dit is wel heel erg aantrekkelijk.stylezzz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:20:
6950xt voor 799 vind ik ook wel strak. Ook nog eens de red devil uitvoering...![]()
Maar ik ga toch wachten tot de 7900XTX haha
Nice, net besteld. Ik viste achter het net met de Asrock 6900XT kaart bij, dan maar dezestylezzz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:20:
Ik ook
En ik heb ook gelijk besteld. Ik wilde alleen voor een écht scherpe aanbieding gaan, en dit is m wel hoor.panomi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:41:
[...]
Ik ookNa 10 jaar een 770 te hebben gebruikt is het tijd voor wat anders!
Van een 570 naar deze.. meer dan 3x zo snel. Het was ook wel écht nodig :-)
Ik heb na de verbouwing van de afgelopen maand deze 'Aldi' versie bij elkaar gesprokkeld 🤪JeroenNietDoen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:54:
[...]
Toch heb ik vandaag dit allemaal wel gedaanOp het moederbord na, die had nog liggen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 218,56 | € 218,56 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M S2H | € 90,- | € 90,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 319,- | € 319,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide Series 270R Closed | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master H412R | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold-V2 | € 98,97 | € 98,97 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 74,90 | € 74,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.005,18 |
Alleen de behuizing komt uit de voorgaande build.
Ik heb inmiddels ook mijn 6900xt phantom binnen van megekko.
Netjes gesealed in anti statische zak met gele sticker, en stickers op de kaart zelf.
Netjes gesealed in anti statische zak met gele sticker, en stickers op de kaart zelf.
Megekko heeft een corsair RM650 gold in de black friday sale voor 79🙂WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:56:
[...]
Ik heb na de verbouwing van de afgelopen maand deze 'Aldi' versie bij elkaar gesprokkeld 🤪
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 5700X Boxed € 218,56 € 218,56 1 Moederborden Gigabyte B550M S2H € 90,- € 90,- 1 Videokaarten MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC € 319,- € 319,- 1 Behuizingen Corsair Carbide Series 270R Closed € 79,95 € 79,95 1 Processorkoeling Cooler Master H412R € 23,90 € 23,90 1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK € 99,90 € 99,90 1 Voedingen Cooler Master V650 Gold-V2 € 98,97 € 98,97 1 Solid state drives Kingston NV2 1TB € 74,90 € 74,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.005,18
Alleen de behuizing komt uit de voorgaande build.
www.triathlete.nl
Huh...wat ? 🤔Scighera schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:04:
[...]
Megekko heeft een corsair RM650 gold in de black friday sale voor 790🙂
Oops, moest 79 zijn natuurlijk
www.triathlete.nl
Oke...maar de computer zit reeds in elkaar...de laatste 2 componenten de GPU & CPU zijn eergisteren geplaatst. Hij blijft nu even zo ok 😉
Nou kogel is door de kerk;
Tuf 6800 XT
EK-Quantum Vector waterblock
EK-Quantum Backplate
Hopelijk haal ik hiermee dezelfde plezier mee uit als mijn R9 290 met waterblock die al 6 a 7 jaar volle bak draait zonder centje pijn
Tuf 6800 XT
EK-Quantum Vector waterblock
EK-Quantum Backplate
Hopelijk haal ik hiermee dezelfde plezier mee uit als mijn R9 290 met waterblock die al 6 a 7 jaar volle bak draait zonder centje pijn
*knip* offtopic
[ Voor 238% gewijzigd door br00ky op 26-11-2022 08:30 ]
*knip* offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 26-11-2022 08:31 ]
www.triathlete.nl
*knip* offtopic
[ Voor 99% gewijzigd door br00ky op 26-11-2022 08:31 ]
Eigenlijk wel bizar dat deze PowerColor RX6800XT op 12 April jl. meer kostte als mijn hele PC nu 🤔
inventaris: PC
:strip_exif()/f/image/UZ7tERs0wNwILiTjoyQbGJQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zegt wat over hoeveel zakken er gevuld zijn in die periode.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:47:
Eigenlijk wel bizar dat deze PowerColor RX6800XT op 12 April jl. meer kostte als mijn hele PC nu 🤔
[Afbeelding]
Hier hetzelfde verhaal 👌🏻NotReallyRambo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:06:
Ik heb inmiddels ook mijn 6900xt phantom binnen van megekko.
Blij met de aankoop
Toch alweer € 100 meerWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:30:
Gelukkig is eindelijk die goedkope RX6800XT uitverkocht bij Megekko 😈
[Afbeelding]
Mmm mijn Powercolor 6950XT die ik in de aanbieding bij Megekko had gekocht is vandaag geleverd. De antistatische bag was echter niet gesealed. Ook zaten er geen bescherming op de poweradapters. Kaart goed onderzocht en zie op zich geen gebruikssporen.
Toch maar terugsturen voor de zekerheid?
[ Voor 9% gewijzigd door Zaphara op 26-11-2022 20:18 ]
Zekerheid heb je nooit en je vraag is volstrekt subjectief, dus wat verwacht je van ons te horen?Zaphara schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:16:
Ik zou zelf de kaart gewoon in de PC stoppen en kijken of hij werkt zonder onacceptabele coil whine, maar ongetwijfeld zijn er anderen die je adviseren om de kaart op een baksteen te binden en bij Megekko naar binnen te gooien.
Ik zou de kaart inderdaad ook gewoon eerst installeren, terugsturen kan immers altijd nog.
Men die een kaart heeft met coil whine maar een waterblok erop gezet hebben, verbetering?
Ik ontvang als goed is de mijne morgen...
Ik ontvang als goed is de mijne morgen...
Je moet ook niet naar een dag gelijk terug sturen vanwege coil wine. Mijn 3080 Ti FE kom er ook wat van maar na een paar weken is dit zo goed als weg.
Een RX6700XT van Powercolour zelfde verhaal.
Verder hoort het er bij tegenwoordig. Zelfs de PS5 die ik had deed het en denk nog wel erger dan de meeste GPU’s die ik gehad heb want daar zit je immers verder vanaf en toch was het hoorbaar.
Enigste waar ik het niet gehoord heb is bij de Series X
Een RX6700XT van Powercolour zelfde verhaal.
Verder hoort het er bij tegenwoordig. Zelfs de PS5 die ik had deed het en denk nog wel erger dan de meeste GPU’s die ik gehad heb want daar zit je immers verder vanaf en toch was het hoorbaar.
Enigste waar ik het niet gehoord heb is bij de Series X
Asus Tuf 6800 XT besteld Vrijdag avond, half uur later 'hij is vezonden', beicht gehad, DHL komt hem morgen (Zondag) avond brengen
Misschien oftopic, maar EK waterblok en backplate besteld, nog geen verzend bevestiging gehad voor de Asus TUF, heb zojuist gevraagd of ze een item kunnen toevoegen aan mijn bestelling voordat die de deur uitgaat (verzendkosten zijn 14 euro onder de 250 bestelkosten)
Volgend mij bezorgd dhl helemaal niet op zondag....?Xqlus1ve schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:50:
Asus Tuf 6800 XT besteld Vrijdag avond, half uur later 'hij is vezonden', beicht gehad, DHL komt hem morgen (Zondag) avond brengen
Maak je geen zorgen. Volgens deze unboxing video is dat normaal.Zaphara schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:16:
Mmm mijn Powercolor 6950XT die ik in de aanbieding bij Megekko had gekocht is vandaag geleverd. De antistatische bag was echter niet gesealed. Ook zaten er geen bescherming op de poweradapters. Kaart goed onderzocht en zie op zich geen gebruikssporen.
YouTube: Powercolor RX 6950XT Red Devil [Casual Unboxing]
Aggressor schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:42:
[...]
Volgend mij bezorgd dhl helemaal niet op zondag....?
/f/image/48A0NMh1RA89hueAzqOHFiCG.png?f=fotoalbum_large)
Dacht ik ook.
Bij mij komt er ook vandaag een levering binnen van Megekko via DHL, dus ze bezorgen inderdaad wel op zondag. Mijne is al een stapje verder, ik kreeg zojuist de mail met het tijdvak.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 27-11-2022 09:55 ]
Ik ga vanmiddag mijn PowerColor RX6800XT Red Dragon ophalen bij een door mij gekozen PostNL oppikpunt ( een Gamma filiaal ). Hij ligt daar reeds. Pics volgen.
Ga hem in de namiddag uitpakken en inbouwen 🥳
Ga hem in de namiddag uitpakken en inbouwen 🥳
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5kewyo2T0LowhHNc4isT1Yos.jpg?f=user_large)
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |