Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Sjah maar iedereen die zijn zinnen gezet heeft op een GPU weet ook wel wat ze ongeveer kosten en gekost hebben, en dus een aardig idee hebben wat een goede deal is.

Ik zelf hoop op een 6900XT, maar daarvoor moet die prijs dan wel onder de €650,- zitten. Misschien een Sapphire Nitro voor max €700,-, maar anders doe ik het niet en wacht ik op de 7000 serie in de hoop dat die de prijzen van de 6900XT nog gaan drukken. En zelfs dan als het niet interessant genoeg is, ik heb het budget voor een 7900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:20:
En zelfs dan als het niet interessant genoeg is, ik heb het budget voor een 7900XT.
Die heeft relatief slechte prijs/prestaties. Ik zou in dat geval wachten op de 7800 XT, want ik verwacht dat die relatief goede prijs/prestaties gaat bieden.

Als de verhalen over een respin van Navi 31 kloppen (vanwege een hardware-bug die de frequenties laag houd), kan het helemaal goed zijn om te wachten, want dan kan AMD straks een betere chip leveren tegen even hoge productiekosten, waar wij als consument hopelijk van profiteren.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:55:
[...]

Die heeft relatief slechte prijs/prestaties. Ik zou in dat geval wachten op de 7800 XT, want ik verwacht dat die relatief goede prijs/prestaties gaat bieden.

Als de verhalen over een respin van Navi 31 kloppen (vanwege een hardware-bug die de frequenties laag houd), kan het helemaal goed zijn om te wachten, want dan kan AMD straks een betere chip leveren tegen even hoge productiekosten, waar wij als consument hopelijk van profiteren.
Ja, alleen die 7800XT gaan we niet voor Maart in de winkels zien en ik ga wel in December nieuwe PC bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:57:
[...]

Ja, alleen die 7800XT gaan we niet voor Maart in de winkels zien en ik ga wel in December nieuwe PC bouwen :)
Dan zou ik eens kijken of je het budget voor je videokaart niet met 120 euro kan oprekken, dan wel iets bezuinigen op een andere component. Het is een beetje zonde om 10% te besparen op je GPU, om dan 20% in te leveren op de performance.

Overigens is het maar de vraag of je in december überhaupt aan die kaarten kunt komen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:11:
[...]

Dan zou ik eens kijken of je het budget voor je videokaart niet met 120 euro kan oprekken, dan wel iets bezuinigen op een andere component. Het is een beetje zonde om 10% te besparen op je GPU, om dan 20% in te leveren op de performance.

Overigens is het maar de vraag of je in december überhaupt aan die kaarten kunt komen.
Je bedoelt om de 7900XTX te halen :?

Dit is mijn Wenslijst, budget is €2300,-. Er staan nu 3 SSDs in puur om de prijs te monitoren dus daar gaan er nog 2 vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@JeroenNietDoen

Ja.

Volgens mijn berekening zou je met een 7900 XT die 1100 euro kost voor iets meer dan 2100 euro klaar moeten zijn, dus dan zou een 7900 XTX ook moeten passen binnen het budget.

Beide dan wel aangenomen dat je ze voor MSRP kan krijgen, wat natuurlijk wel twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:22:
@JeroenNietDoen

Ja.

Volgens mijn berekening zou je met een 7900 XT die 1100 euro kost voor iets meer dan 2100 euro klaar moeten zijn, dus dan zou een 7900 XTX ook moeten passen binnen het budget.

Beide dan wel aangenomen dat je ze voor MSRP kan krijgen, wat natuurlijk wel twijfelachtig is.
Inderdaad, de reden dat ik besloot niet te wachten, als ik een goede deal kon krijgen dan doen.

Zelf de ashrock 6900xt besteld bij megekko voor 700 op vrijdag, gekozen voor levering morgen (wacht nog op verzendbevestiging, ook van de Zalman miditower welke ik zaterdag bij hen heb besteld)

Ik verwacht de 7800XT op zijn vroegst pas in Mei, met een prijskaartje vanaf de 1000e met een onbekende verkrijgbaarheid wat dus ook weer invloed kan hebben op de prijzen.

Dus dan liever deze maand al upgraden en genieten van goede graphics, dan zomer 2023 alsnog duur moeten betalen.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Scighera schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:12:
[...]
Ik verwacht de 7800XT op zijn vroegst pas in Mei, met een prijskaartje vanaf de 1000e met een onbekende verkrijgbaarheid wat dus ook weer invloed kan hebben op de prijzen.

Dus dan liever deze maand al upgraden en genieten van goede graphics, dan zomer 2023 alsnog duur moeten betalen.
De MSRP van de 6800 XT was $649 en ook als de 7800 XT dan $700 wordt, zou dat dan 'maar' 850 euro moeten worden op basis van de huidige koers. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het 1000 euro wordt.

Afhankelijk van of je de 6900 XT gelijk stelt aan de 7900 XT of de 7900 XTX is de introductie-prijs van de topkaarten van de nieuwe generatie hetzelfde of zelfs lager, dus je moet niet zomaar de prijsstrategie van Nvidia projecteren op AMD. Tot nu toe doet AMD niet aan een verhoging en gezien de berekeningen die we hebben gemaakt, lijken ze uitstekende marges te hebben als ze de oude prijzen handhaven.

Verder lijkt het mij waarschijnlijk dat we neerwaartse prijsdruk gaan krijgen wanneer men de overschotten van de oude kaarten een beetje weggewerkt heeft en de eerste groep kopers die weinig eist voor hun geld heeft voorzien. Ik ga dan ook zelf lekker wachten op de 7700 XT en 7800 XT, om te zien wat dat brengt.

Ook omdat niks in het huidige aanbod echt aan mijn wensen voldoet en als ik in een hoger segment ga shoppen, ik wel iets wil waar ik echt blij mee ben. Maar uiteraard moet iedereen zelf zijn eigen keuzes maken.

---

Overigens zitten we nog steeds enigszins in een situatie van tekorten, gezien de lage beschikbaarheid van de PS5. Ik vraag me af wanneer dat zich gaat oplossen en ook wat dat betekent voor de markt, want ik zie veel mensen die willen overstappen naar consoles, maar dat wellicht niet kunnen doen. Als er veel overstappers gaan zijn van de PC-markt naar de consoles heb je kans dat met name Nvidia dat wil tegengaan omdat ze dan marktaandeel verliezen aan AMD. Al heeft Nvidia/Jensen een gigantisch ego en hebben ze de slechte verkopen van Turing ook pas bij de volgende generatie aangepakt door een 102 chip in de 3080 te stoppen en daarmee ook de kaarten eronder een betere chip te geven, waar er een 104 chip in de 2080 zat en ook de kaarten daaronder een slechtere chip hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:13:
[...]

De MSRP van de 6800 XT was $649 en ook als de 7800 XT dan $700 wordt, zou dat dan 'maar' 850 euro moeten worden op basis van de huidige koers. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het 1000 euro wordt.

Afhankelijk van of je de 6900 XT gelijk stelt aan de 7900 XT of de 7900 XTX is de introductie-prijs van de topkaarten van de nieuwe generatie hetzelfde of zelfs lager, dus je moet niet zomaar de prijsstrategie van Nvidia projecteren op AMD. Tot nu toe doet AMD niet aan een verhoging en gezien de berekeningen die we hebben gemaakt, lijken ze uitstekende marges te hebben als ze de oude prijzen handhaven.

Verder lijkt het mij waarschijnlijk dat we neerwaartse prijsdruk gaan krijgen wanneer men de overschotten van de oude kaarten een beetje weggewerkt heeft en de eerste groep kopers die weinig eist voor hun geld heeft voorzien. Ik ga dan ook zelf lekker wachten op de 7700 XT en 7800 XT, om te zien wat dat brengt.

Ook omdat niks in het huidige aanbod echt aan mijn wensen voldoet en als ik in een hoger segment ga shoppen, ik wel iets wil waar ik echt blij mee ben. Maar uiteraard moet iedereen zelf zijn eigen keuzes maken.

---

Overigens zitten we nog steeds enigszins in een situatie van tekorten, gezien de lage beschikbaarheid van de PS5. Ik vraag me af wanneer dat zich gaat oplossen en ook wat dat betekent voor de markt, want ik zie veel mensen die willen overstappen naar consoles, maar dat wellicht niet kunnen doen. Als er veel overstappers gaan zijn van de PC-markt naar de consoles heb je kans dat met name Nvidia dat wil tegengaan omdat ze dan marktaandeel verliezen aan AMD. Al heeft Nvidia/Jensen een gigantisch ego en hebben ze de slechte verkopen van Turing ook pas bij de volgende generatie aangepakt door een 102 chip in de 3080 te stoppen en daarmee ook de kaarten eronder een betere chip te geven, waar er een 104 chip in de 2080 zat en ook de kaarten daaronder een slechtere chip hadden.
Klopt, daarbij zijn de chipprijzen ook gestegen dus dat zal ook enige invloed hebben vermoed ik.

Mijn keuze was anders natuurlijk, ik heb nu een oude 980ti in mijn systeem zitten welke ik 2 jaar geleden heb gebouwd en de 6900XT is sowieso een flinke stap vooruit en een goede prijs-prestatie kaart voor de 700 euro.

Nog steeds veel geld, maar gezien de huidige markt wel een goede prijs in verhouding.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Scighera schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:40:
[...]

Ja, maar die pagina op azerty geeft een 404 sinds woensdagavond. Die 699 was ook slechts 2 dagen. Op maandag naar 739, toen 759, toen 739 en toen compleet weg.

De ashrock 6900xt bij meggeko heeft vrijdag slechts 10min of zo op 699 gestaan en daarna voorraad op.

Logisch want het prijsgat was slechts 50 euro met een 6800xt
Dit is het opmaken van de voorraad. Grijp jullie kansen voordat alles weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Finalchaos schreef op maandag 21 november 2022 @ 01:46:
[...]

Dit is het opmaken van de voorraad. Grijp jullie kansen voordat alles weg is.
Verwacht dat de laatste beetjes deze week inderdaad in de verkoop gaan.

Wel jammer dat de 6800 echt nergens op voorraad lijkt te zijn. Hele interessante kaart, maar in Nederland om wat voor reden dan ook nooit veel belangstelling voor geweest. Zelf nu maar doorgeschakeld naar een tweedehands exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
hershel schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:25:
[...]

Wel jammer dat de 6800 echt nergens op voorraad lijkt te zijn.
Hier lijkt toch meer dan genoeg op voorraad :?

Dit ; https://azerty.nl/product...dition-videokaart/4392077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Doelde meer op het totaalaanbod. Er is relatief weinig keuze in merken/webshops. In totaal drie 6800 kaarten momenteel beschikbaar in de pricewatch.. zoiets? Inderdaad zijn er wel een paar modellen voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hershel schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:07:
[...]

Doelde meer op het totaalaanbod. Er is relatief weinig keuze in merken/webshops. In totaal drie 6800 kaarten momenteel beschikbaar in de pricewatch.. zoiets? Inderdaad zijn er wel een paar modellen voorradig.
12 modellen beschikbaar in de pricewatch waarvan 4 tussen de 534 en 609 euro, waarbij ik denk dan 570 de max moet zijn qua prijs

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Scighera schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:14:
[...]

12 modellen beschikbaar in de pricewatch waarvan 4 tussen de 534 en 609 euro, waarbij ik denk dan 570 de max moet zijn qua prijs
Ah, dan valt het alleszins mee. Iets beter kijken de volgende keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-02-2023
Nieuw hier op de site, maar ik lees hier al een aantal weken mee en hou de prijzen goed in de gaten.

Momenteel heb ik een 6700XT, maar merk dat ik net ff wat meer power wil hebben om gewoon zonder FSR op 1440/144hz te spelen, voornamelijk shooters.

Ik kwam deze 6900XT net tegen via die externe amazon verkoper. Vind hem zelf net te duur, maar wellicht kan ik er een ander blij mee maken: 736 euro ex 10 euro verzending.

https://www.amazon.nl/-/e...6900xt%2Caps%2C56&sr=8-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:58
Nelus schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:16:
Nieuw hier op de site, maar ik lees hier al een aantal weken mee en hou de prijzen goed in de gaten.

Momenteel heb ik een 6700XT, maar merk dat ik net ff wat meer power wil hebben om gewoon zonder FSR op 1440/144hz te spelen, voornamelijk shooters.

Ik kwam deze 6900XT net tegen via die externe amazon verkoper. Vind hem zelf net te duur, maar wellicht kan ik er een ander blij mee maken: 736 euro ex 10 euro verzending.

Aantrekkelijk, zeker met de huidige prijzen van de 6900, alleen ben ik verder niet bekend met XFX... Hoop dat iemand daar zijn ervaring mee kan delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 09:32
MRiesje schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:22:
[...]

Aantrekkelijk, zeker met de huidige prijzen van de 6900, alleen ben ik verder niet bekend met XFX... Hoop dat iemand daar zijn ervaring mee kan delen. :)
Als ik zo de recensies lees, lijkt deze serie een zeer goed uitgevoerde kaart.

dit is bv de 6800XT
https://www.techpowerup.c...speedster-merc-319-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

Nelus schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:16:

Deze is al voor een vrij lange periode beschikbaar voor deze prijs.
Niet heel erg interessant, wetende dat de voor 700 beschikbaar waren voor een langere tijd en ook tussen de 700 en 740.
Als je al deze wilt gaan kopen kan je beter iets meer neerleggen voor de formula.
uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT OC Formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@hershel

De 6800 heeft de meeste geknipte Navi 21 chip, maar gezien de goede yields verwacht ik dat er vrij weinig chips zijn die zo slecht zijn. Dus lijkt het me logisch dat het aanbod en de prijs allemaal niet denderend zijn (geweest), want AMD wil liever duurdere kaarten verkopen dan goede chips kapotlaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Thomg schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:45:
[...]

Deze is al voor een vrij lange periode beschikbaar voor deze prijs.
Niet heel erg interessant, wetende dat de voor 700 beschikbaar waren voor een langere tijd en ook tussen de 700 en 740.
Als je al deze wilt gaan kopen kan je beter iets meer neerleggen voor de formula.
Wat ik uit reviews opmaakte: De formula is 10% sneller dan de phantom, maar trekt ook 40% meer vermogen :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Scighera schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:36:
[...]

Wat ik uit reviews opmaakte: De formula is 10% sneller dan de phantom, maar trekt ook 40% meer vermogen :)
Ik zou de TDP matchen met de XFX en vooral genieten van de aanzienlijk betere koeler, niet de performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
moet zeggen dat ik best benieuwd ben naar de overclock capaciteiten van RX6900 XT.
kwam bij de koop erachter dat het beestje niet 2 maar 3 8pins connectors heeft. Flink wat stroomtoevoer dus om heel wat power erop los te laten.
Ik ga nu alleen nog niet overclocken omdat het niet nodig is. Maar over een jaar of 3 mogelijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 19:17
Bij Mindfactory zijn wat mooie aanbiedingen voor RX 60xx kaarten geweest. Het meeste is inmiddels uitverkocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlpgZGw3orEoXCF9cF0DoafOC_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xnIR2tZmp1Y9Gxf8K9EoOfav.png?f=fotoalbum_large
https://www.mindfactory.de/DAMN

Ook in Spanje zie ik leuke dealtjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bWwqqTpyOH13z5THCKRppXC5G0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJ1uH56JACtskizsqEvmPK8y.png?f=fotoalbum_large
https://www.coolmod.com/promocion/black-friday/

Helaas in beide gevallen geen rechtstreekse verzending naar Nederland. Nederlandse webwinkels lijken minder happig om te stunten met videokaartprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24
@TRDT
Mindfactory levert toch niet aan particulieren? Ik kon daar in ieder geval geen bestelling doen. Voor de rest wel leuke aanbiedingen (SWIFT is trouwens de goedkopere / budget XFX lijn).

[ Voor 15% gewijzigd door CMT op 21-11-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
CMT schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:43:
@TRDT
Mindfactory levert toch niet aan particulieren? Ik kon daar in ieder geval geen bestelling doen. Voor de rest wel leuke aanbiedingen.
Jawel, dat is juist hun grootste publiek. Je moet wel een Duits adres hebben. Ik heb dat toevallig en heb al meerdere malen bij hen besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@CMT Geen spam maar gewoon handig:
https://www.huifkarverzendservice.nl/

Niet veel extra verzendkosten als het voordeel groot is in Duitsland en je hebt geen duits adres :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:53:
Niet veel extra verzendkosten als het voordeel groot is in Duitsland en je hebt geen duits adres :)
Ooit gebruik van gemaakt voor iets wat qua grootte in de buurt komt van een videokaart en toen was het ongeveer 20 euro (10tje afhandeling en 10tje voor de verzendkosten in NL). Werd netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
voor hoelang het duurt...
De uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC opnieuw aan 699 bij Megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus
10 minuten later helaas niet meer beschikbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Nelus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:36:
10 minuten later helaas niet meer beschikbaar 8)7
Yup zo is het steeds, derde keer al, gelukkig was ik de vorige keer de gelukkig die hem had😜

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippyBongo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 11:34
De ASRock RX 6900 XT Phantom is opnieuw beschikbaar voor 699 beschikbaar bij Megekko :)

https://www.megekko.nl/pr...D-16G-OC-Videokaart?s_o=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:11
Bijzonder...Wellicht dat ze er maar 1 hebben, en het constant dezelfde kaart zijn die wordt teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
XFlame schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:02:
Bijzonder...Wellicht dat ze er maar 1 hebben, en het constant dezelfde kaart zijn die wordt teruggestuurd?
1tje met gigantische coil whine die niemand wil hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExcuseMeSir
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 11:10
XFlame schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:02:
Tempting, maar dat is wel de reden dat ik hem nu niet bestel. Heb een paar jaar geleden een monitor besteld bij Megekko en bij levering was de doos al open geweest en was de beschermfolie al van het scherm af. Heb ze toen een mail gestuurd en die lieten weten dat het inderdaad een geretourneerd product was. Heb hem toen zelf ook terug geretourneerd en hem ergens anders besteld. Vind het veel netter hoe coolblue dat labelt met tweedekans. Hoe groot is de kans dat deze 6900XT een retour product is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
Ludewig schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:12:
[...]

Ik heb 'm net besteld :? , mocht ie al open zijn geweest of ik zie een andere kaart die een mooie prijs heeft stuur ik 'm terug. Ik zag trouwens niet veel recensies over deze kaart dus had er al een gedachte over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Het rare is het systeem bij Megekko laat zelfs toe ( nu nog ) dat ik er bv 4 ( Asrock 6900XT ) in mijn winkelmandje doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
Denk dat als er pas is besteld dat het aantal wat je in je winkelmandje minder wordt. Je kan ze niet reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podvizsen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:30
Ik heb er net ook eentje besteld, na elke keer te lang aarzelen nu toch maar gedaan. Nu maar hopen dat het geen geopende doos of een dramatisch coilwhine geval is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus
Ik heb er ook eentje besteld! Gaat m'n vriendin echt heel leuk vinden 8)7 8)7 8)7

Lijkt me gewoon een nieuwe levering en geen retourproducten als er zoveel beschikbaar zijn

[ Voor 36% gewijzigd door Nelus op 23-11-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:39
Ik heb er ook één besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dan hoop ik dat de 4 leden hierboven in ieder geval een ( goede ) 750w ( of meer ) voeding hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik weet het niet, ik wordt nooit zo warm van Asrock eigenlijk. Ook niet van Gigabyte trouwens, maar bij Asrock blijf ik een budget gevoel houden ala Zotac, PNY etc.

Ik kijk toch echt naar Sapphire, Powercolor en Asus voor een 6800XT/6900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ludewig schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:12:
[...]

Nope, die van vrijdag ligt hier nog steeds, wordt morgen geïnstalleerd. Dus het is niet een retour van mij 😉

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
JeroenNietDoen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:28:
Ik weet het niet, ik wordt nooit zo warm van Asrock eigenlijk. Ook niet van Gigabyte trouwens, maar bij Asrock blijf ik een budget gevoel houden ala Zotac, PNY etc.

Ik kijk toch echt naar Sapphire, Powercolor en Asus voor een 6800XT/6900XT.
Bedoel je niet XFX ipv Asus? Zo goed zijn de Asus AMD GPU's imo niet de afgelopen 2 generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Scighera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:03:
[...]

Nope, die van vrijdag ligt hier nog steeds, wordt morgen geïnstalleerd. Dus het is niet een retour van mij 😉
Hoewel, die van mij zou al een keer geïnstalleerd kunnen zijn gezien een ronde schroef-inkeping op het bracket.

Hoort een doos verzegeld te zijn door bijvoorbeeld folie of stickers? Dit was niet het geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 23-11-2022 16:58 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb nu net mijn nieuwe CPU ( €219 ) & GPU ( €319 ) maar gemonteerd.
Die worden overmorgen echt niet meer goedkoper....op Black Friday :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maxq5TlSW5zAq5RTYhNq1hpC1ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usd0WECkWUwYBqo2bI6lVpt4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEErw_EXBndl_hjwPzy4mDuVWJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv6FihRr53DL0jDkjerAjVBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-06 14:25
Morgen is het donderdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Scherp...ik slaap te weinig 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Vergeet cyber monday niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:09:
[...]

Bedoel je niet XFX ipv Asus? Zo goed zijn de Asus AMD GPU's imo niet de afgelopen 2 generaties.
De review van Hardware Unboxed komt die TuF er toch beter uit dan de Powercolor en Nitro. Dat ze met die 5000 serie een blunder hadden, ja dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Scighera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:34:
Hoewel, die van mij zou al een keer geïnstalleerd kunnen zijn gezien een ronde schroef-inkeping op het bracket.

Hoort een doos verzegeld te zijn door bijvoorbeeld folie of stickers? Dit was niet het geval.
Ik bestelde gisteren zo'n ASRock 6900 XT bij Megekko, en ook een retourtje:
de beschermfolie rond de kaart zelf was duidelijk al eens geopend, de gele sticker waarmee die bij unboxing video's is dichtgeplakt was verdwenen, en ook ronde schroef-inkepingen aan de bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

kontroll schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:17:
[...]

Ik bestelde gisteren zo'n ASRock 6900 XT bij Megekko, en ook een retourtje:
de beschermfolie rond de kaart zelf was duidelijk al eens geopend, de gele sticker waarmee die bij unboxing video's is dichtgeplakt was verdwenen, en ook ronde schroef-inkepingen aan de bracket
Hmm dan vraag ik me af of zij deze zo binnenkrijgen van de leverancier...

-De gele sticker op anti static zak was er wel, intact maar los.
- beschermdoppen op dp en hdmi aanwezig
- kunststof protector op PCI-E connector aanwezig
- Zwart boekje aanwezig
- kleiner wit boekje/papiertje wat je op unboxing ziet niet aanwezig.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotReallyRambo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Ben benieuwd, heb deze deal ook besteld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
In principe weet je genoeg als de doorzichtige ronde plakkers op de doos gesealed zitten. Zo niet is de doos open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Scighera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:36:
[...]

Hmm dan vraag ik me af of zij deze zo binnenkrijgen van de leverancier...

-De gele sticker op anti static zak was er wel, intact maar los.
- beschermdoppen op dp en hdmi aanwezig
- kunststof protector op PCI-E connector aanwezig
- Zwart boekje aanwezig
- kleiner wit boekje/papiertje wat je op unboxing ziet niet aanwezig.
Sticker die los zit en die duidelijke afdrukken is toch echt teken dat GPU al gebruikt is.
Dat is dan weer typisch Azerty die in het verleden ook zoiets met mij heeft geflikt maar dan met een in die tijd dure Samsung VA 1440p monitor die zogenaamd ook nieuw was (maar bijna in stukken in een versleten doos aankwam) en ze konden zogenaamd nergens in het systeem zien dat het een retourtje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

JeroenNietDoen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:17:
In principe weet je genoeg als de doorzichtige ronde plakkers op de doos gesealed zitten. Zo niet is de doos open geweest.
Er zitten überhaupt geen stickers op de doos🙂

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Scighera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:23:
[...]

Vaak zit seal óf op de doos óf op de antistatische zak.
De sticker op de antistatische zak kan je goed van zien of die er af is geweest + vingerafdrukken op de sticker dan wel op de zak zelf.
Bij ontbreken van beide dan zou ik de kaart ongezien retour sturen en {edit} Megekko er op aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:38:
[...]

Bij ontbreken van beide dan zou ik de kaart ongezien retour sturen en azerty er op aanspreken.
Kan je doen, maar ik denk niet dat Azerty support levert op bestellingen die je doet bij Megekko ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Scighera schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:23:
[...]

Jawel. Op de zijkant van de doos zit er zo'n doorzichtige ronde sticker op de klep die dan over de zijde waar het opengaat plakt. Daarmee is de doos gesealed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRDT
Megekko heeft jaarlijks €145 miljoen omzet. Zij moeten heel veel retouren krijgen. Toch verkopen ze geen outlet producten.

Volgens mij verkopen ze teruggestuurd producten gewoon als nieuw. Ik lees op TrustPilot veel klachten daarover.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

TRDT schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:09:
Megekko heeft jaarlijks €145 miljoen omzet. Zij moeten heel veel retouren krijgen. Toch verkopen ze geen outlet producten.

Volgens mij verkopen ze teruggestuurd producten gewoon als nieuw. Ik lees op TrustPilot veel klachten daarover.
Hmm, inderdaad.. en meer klantenservice gedoe. Heb daar in 2020 ook al besteld en dus nu blind weer zonder even te kijken hoe de reputatie nu is.

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
Kunnen we het gewoon over levertijden hebben? Dit lijkt me meer iets voor de shopsurveys?

• JeroenNietDoen
stylezzz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:47:
Kunnen we het gewoon over levertijden hebben? Dit lijkt me meer iets voor de shopsurveys?
Ja hoor. Net een rondje langs aantal shops gedaan, T.net pricewatch vind ik niet zo betrouwbaar, maar eigenlijk nergens een fatsoenlijke 6800XT of 6900XT op voorraad voor een leuke deal. Hopelijk morgen beter. Eventueel nog 3080 als optie.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

JeroenNietDoen schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:19:
[...]

Ja hoor. Net een rondje langs aantal shops gedaan, T.net pricewatch vind ik niet zo betrouwbaar, maar eigenlijk nergens een fatsoenlijke 6800XT of 6900XT op voorraad voor een leuke deal. Hopelijk morgen beter. Eventueel nog 3080 als optie.
uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC
Op voorraad, en de goedkopere (die nog steeds best een redelijke koeler heeft) kost 699,-. Denk eerlijk gezegd niet dat het veel goedkoper gaat worden.

Point in case, heb zelf de Phantom besteld.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:11
Gigabyte Waterforce 6900XT nu ook voor 749,-
uitvoering: Gigabyte AORUS Radeon RX 6900 XT Xtreme Waterforce WB 16G

Voor de echte mannen onder ons die met waterkoeling werken.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kuusj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:48:
[...]

uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC
Op voorraad, en de goedkopere (die nog steeds best een redelijke koeler heeft) kost 699,-. Denk eerlijk gezegd niet dat het veel goedkoper gaat worden.

Point in case, heb zelf de Phantom besteld.
Klopt, 700 is denk ik echt de ondergrens voor de 6900XT.

Misschien dat de 6800XT nog een keer net onder de 600 schiet (hogere voorraden)

www.triathlete.nl

• Kuusj

Kuusj

Scighera schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:01:
[...]

Klopt, 700 is denk ik echt de ondergrens voor de 6900XT.

Misschien dat de 6800XT nog een keer net onder de 600 schiet (hogere voorraden)
Het was een redelijke impulsaankoop voor mij, eerlijk gezegd de afgelopen pagina's hier nu pas gelezen. Maar goed, kom er snel genoeg achter of het een 'tweedekansje' betreft. Zit daar niet zo op te wachten. En ik wil kijken hoe ik dat ding wat stiller krijg want het is blijkbaar een redelijk goede koeler maar normaal zit ik weken te muggenziften op de kaart die net 1dB stiller is ;) Heb het normaal niet zo op merken als ASRock.

Lijkt mij sterk dat ze bij Megekko een pallet aan opengemaakte GPU's hebben liggen, maar wie weet 8)7

• Nelus
Hij staat er alweer een flink tijdje op.

Het is dus of een verschrikkelijke kaart waardoor tientallen mensen hem weer retour sturen

Of een nieuwe lading van de leverancier. Laten we op het laatste hopen O-)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Nelus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:13:

Het is dus of een verschrikkelijke kaart waardoor tientallen mensen hem weer retour sturen

Ik weet niet of zoiets bestaat, maar kan de winkel geen dealtje hebben met de leverancier, dat ze goedkoop een pallet 2e kans opgestuurd hebben gekregen?

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Scighera schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet of zoiets bestaat, maar kan de winkel geen dealtje hebben met de leverancier, dat ze goedkoop een pallet 2e kans opgestuurd hebben gekregen?
Moeten ze wat mij betreft zelf weten, het enige jammere daar aan is dat die van mij dan direct en zonder pardon retour gaat.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kuusj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:07:
[...]

Het was een redelijke impulsaankoop voor mij, eerlijk gezegd de afgelopen pagina's hier nu pas gelezen. Maar goed, kom er snel genoeg achter of het een 'tweedekansje' betreft. Zit daar niet zo op te wachten. En ik wil kijken hoe ik dat ding wat stiller krijg want het is blijkbaar een redelijk goede koeler maar normaal zit ik weken te muggenziften op de kaart die net 1dB stiller is ;) Heb het normaal niet zo op merken als ASRock.

Lijkt mij sterk dat ze bij Megekko een pallet aan opengemaakte GPU's hebben liggen, maar wie weet 8)7
Geluid valt reuze mee, kaart ziet er degelijk gebouwd uit.

Op een echte geluidservaring moet ik nog even wachten. ik krijg vandaag een Corsair RM850 binnen, de 2jr oude MSI AGF650 multi rail kon de kaart ingame niet waarderen, als het goed is moet de nieuwe Corsair hem wel voldoende kunnen voeden :)

www.triathlete.nl

• Kuusj

Kuusj

Scighera schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:24:
[...]

Geluid valt reuze mee, kaart ziet er degelijk gebouwd uit.

Op een echte geluidservaring moet ik nog even wachten. ik krijg vandaag een Corsair RM850 binnen, de 2jr oude MSI AGF650 multi rail kon de kaart ingame niet waarderen, als het goed is moet de nieuwe Corsair hem wel voldoende kunnen voeden :)
Ben benieuwd dan :) Dankjewel!
Ik heb zelf een Corsair RM650x.. Dat is wel een high-end voeding maar moet maar even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil de kaart toch undervolten en alles.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kuusj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:46:
[...]

Ben benieuwd dan :) Dankjewel!
Ik heb zelf een Corsair RM650x.. Dat is wel een high-end voeding maar moet maar even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil de kaart toch undervolten en alles.
Het gaat vooral om de pieken, die duren misschien maar 10ms maar dat is dan wel tegen de 600W, voldoende om de beveiliging van de PSU te activeren.
Bij mij was het 2 seconden stutter en toen reboot.

www.triathlete.nl

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 10:50
Sorry dat ik het hier even neerzet maar gezien de vele berichten hierover...

Ik heb afgelopen maandag de 6900XT Phantom besteld en net binnengekregen. Maandag helemaal enthousiast maar na de berichten hier van afgelopen dagen zit ik er toch mee in mijn maag.

Lijkt idd geen nieuwe kaart te zijn: zie iig nergens stickers en op unboxings zie ik ook een plastic laag over de fans etc die eraf gehaald moet worden die hier niet aanwezig is.

Voor de rest ziet hij er onbeschadigd uit en kan ik niet zien dat hij gebruikt is. Ik heb na jaren weer eens een nieuwe pc besteld (in onderdelen) waarvan de voeding helaas pas volgende week binnenkomt. Heb dus ook geen mogelijkheid hem te testen.

Dus wat te doen...? Wachten tot volgende week dinsdag tot mijn voeding binnenkomt en dan testen of terugsturen en een andere kaart kopen (6900xt / 3080). De prijs is natuurlijk wel aantrekkelijk en een
andere kaart is zo 150/200 euro duurder.

Gezien de vele bestellingen hier van dezelfde kaart. Hoe staan jullie hierin?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
DJ-Theo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:10:

Ik heb afgelopen maandag de 6900XT Phantom besteld en net binnengekregen. Maandag helemaal enthousiast maar na de berichten hier van afgelopen dagen zit ik er toch mee in mijn maag.

Lijkt idd geen nieuwe kaart te zijn: zie iig nergens stickers en op unboxings zie ik ook een plastic laag over de fans etc die eraf gehaald moet worden die hier niet aanwezig is.

Voor de rest ziet hij er onbeschadigd uit en kan ik niet zien dat hij gebruikt is. Ik heb na jaren weer eens een nieuwe pc besteld (in onderdelen) waarvan de voeding helaas pas volgende week binnenkomt. Heb dus ook geen mogelijkheid hem te testen.

Dus wat te doen...? Wachten tot volgende week dinsdag tot mijn voeding binnenkomt en dan testen of terugsturen en een andere kaart kopen (6900xt / 3080). De prijs is natuurlijk wel aantrekkelijk en een

Als je niet kan zien dat hij gebruikt is.... waarom zou je jezelf er dan druk om maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 09:32

Gaat er toch niet om hoe wij hier in staan? Voor de garantie maakt het niks uit, maar als je geen goed gevoel hebt bij een kaart die al in een systeem heeft gezeten.. terugsturen.
Zou wat mij betreft ook een korting horen bij een geretourneerd product, maar dat is tussen jou en de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@DJ-Theo

Zodra je een kaart direct van de fabriek in je PC stopt is het nieuwe er ook van af. Ik zou zelf alleen even goed in de gaten houden of er geen overdreven coil whine is en je geen andere problemen opmerkt.

• JeroenNietDoen
Ik zag bij Megekko een Powercolor Red Devil 6900XT staan, voor €1940,-

Ik vraag me dan af hé, dat is geen prijs die vanuit de fabrikant is geadviseerd, puur de prijs uit coronatijd./ Zouden ze daar ook het nieuws volgen dat Nvidia al 2 nieuwe kaarten heeft uitgebracht in die prijsrange en dat AMD nieuwe uitbrengt 13-12 :?

Bedoel, er gaat toch helemaal niemand 2K uitgeven voor een 6900XT...

• Nelus

Ik sta er als volgt in:

3 jaar garantie is gecommuniceerd vanuit Megekko. Kaart in de pc gooien is 5 minuten werk en als het ding naar behoren werkt en er geen overdreven whine uitkomt laat ik hem lekker zitten (wellicht probeer ik nog wat korting te hosselen, maar Megekko kennende is dat waarschijnlijk zinloos)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JeroenNietDoen schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:03:
Ik zag bij Megekko een Powercolor Red Devil 6900XT staan, voor €1940,-

Ik vraag me dan af hé, dat is geen prijs die vanuit de fabrikant is geadviseerd, puur de prijs uit coronatijd./ Zouden ze daar ook het nieuws volgen dat Nvidia al 2 nieuwe kaarten heeft uitgebracht in die prijsrange en dat AMD nieuwe uitbrengt 13-12 :?

Bedoel, er gaat toch helemaal niemand 2K uitgeven voor een 6900XT...
Kijk even naar de beschikbaarheid en leverbaarheid van die dingen. Twee webshops met een matige levertijd, dat is gewoon een product wat eerst bij 10 leveranciers beschikbaar was, er nu uitgaat, en nu nog maar bij 1 leverancier beschikbaar is die de prijzen al een tijd niet heeft geüpdatet. En de webshops nemen die prijzen geautomatiseerd over.

Daar zit geen enkele gedachte achter, zo zijn er letterlijk 10.000 te dure producten in de pricewatch te vinden, in diverse categorieën en van diverse leeftijden en merken. Even wat random voorbeelden.

Het is niet alsof een mens elke dag voor al die producten prijzen zit te updaten of zo. Als er ergens zo'n videokaart halverwege de keten op de plank blijft liggen en de fabrikant update de prijzen niet meer omdat het product niet meer geproduceerd wordt dan blijft het product gewoon voor die prijs beschikbaar. En die kan d'r vrolijk een jaar blijven liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 24-11-2022 14:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik zie RDNA 3 in December komt, ik zit momenteel te kijken naar een 6700XT of een 6800 OC, kan ik verwachten dat de prijzen mogelijk nog meer kan gaan zakken?

(Ik heb mijn glazen bol erbij gepakt, maar die zegt vrij weinig :P ).

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, nu al lekker een 67/800 kaartje pakken of even de kat uit de boom kijken en wachten op RDNA 3 en kijken wat het gaat doen?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:35:
Ik zie RDNA 3 in December komt, ik zit momenteel te kijken naar een 6700XT of een 6800 OC, kan ik verwachten dat de prijzen mogelijk nog meer kan gaan zakken?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, nu al lekker een 67/800 kaartje pakken of even de kat uit de boom kijken en wachten op RDNA 3 en kijken wat het gaat doen?
Blijven afwachten is het goedkoopste. Nu lekker gaan gamen over het algemeen ook goud waard. >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:22
Nelus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:13:

Men realiseert zich nog niet dat vrijwel ALLE (die lees ik ook in meerdere Duitse reviews terug) 6000 series coil whine hebben.
En dan gaan er dus kaarten retour.
Tja er is een kans dat je een retourneerde kaart krijgt die om die reden retour is gegaan.
En dat het dus verder een prima kaart is, maar die wel coil whine heeft.

Als er ineens weer 1 of 2 op voorraad staan dan zou ik huiverig zijn als je geen "gebruikte" kaart wilt.

Wellicht dat de ene kaart meer coil whine produceert dan de andere (licht ook vaak aan de setup verder).
Het is maar net wat je kan/wilt tolereren (en gehoor afhankelijk?).

Ik vind het wel interessant om te zien dat de kaarten nu aardig "op" beginnen te raken?
Prijzen zijn ook weer iets hoger geworden van een aantal kaarten.
Dus tot nu toe valt het tegen qua 6000 series en Black Friday (maar de "echte" dagen moeten nog komen).

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:42:
[...]
Ik vind het wel interessant om te zien dat de kaarten nu aardig "op" beginnen te raken?
Prijzen zijn ook weer iets hoger geworden van een aantal kaarten.
Dus tot nu toe valt het tegen qua 6000 series en Black Friday (maar de "echte" dagen moeten nog komen).
Aangezien de volgende generatie over drie weken komt, zou je ook verwachten dat ze rond deze tijd de kaarten grotendeels verkocht hebben. Als dat zo is, is er ook geen reden voor nog betere acties.

Op zich heb je qua korting ook niet veel te klagen bij AMD versus Nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:35:

Kijkende naar de prijzen van de 7900XT(X) gaan ze enkel in het vaarwater van de 6950XT terecht komen , ik zou zelf zeggen dat de prijzen niet meer flink verder gaan zakken, eerder langzaam en gestaag, maar niet door de release van de 7900XT(X).

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

kdeboois schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:39:
[...]

Blijven afwachten is het goedkoopste. Nu lekker gaan gamen over het algemeen ook goud waard. >:)
Klinkt misschien stom, maar ik game nog steeds op een water gekoelde R9 290 met veel plezier _O-

Maar ik wil nu ook wel eens HDR, Dobly Vission, 4K gaming, zeker op mijn nieuwe 77C2 OLED :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:10:
[...]

Klinkt misschien stom, maar ik game nog steeds op een water gekoelde R9 290 met veel plezier _O-

Maar ik wil nu ook wel eens HDR, Dobly Vission, 4K gaming, zeker op mijn nieuwe 77C2 OLED :)
Daar doe je jezelf wat aan man O-)
Ik had al een flinke tijd terug 2e hands wat geprobeerd te vinden zodat je het kan overleven tot de nieuwe generatie uitkomt.
Iets als een 5700XT destijds voor iets van 280 euro 2e hands had je dan met feestdagen kunnen slijten voor dik 200.

Heb je een custom loop?
uitvoering: Gigabyte AORUS Radeon RX 6900 XT Xtreme Waterforce WB 16G

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
Ik zit al een tijdje te wachten voor een leuke (BF) aanbieding voor de rx 6600 of de rx 6650 xt (voor de laatste wil ik maximaal 300euro geven). Maar tot nu toe valt het tegen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Joatg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:33:
Ik zit al een tijdje te wachten voor een leuke (BF) aanbieding voor de rx 6600 of de rx 6650 xt (voor de laatste wil ik maximaal 300euro geven). Maar tot nu toe valt het tegen of zie ik iets over het hoofd?
Prijs van 6600 moet eerst zakken voor de 6650XT onder de 300 gaat.
Dus nee.

Voor 320 de 6650XT Gaming X was een erg goede deal en had ik op geschoten zelfs als mijn budget slechts 300 was vanwege de premium koeler.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:23:
[...]

Daar doe je jezelf wat aan man O-)
Ik had al een flinke tijd terug 2e hands wat geprobeerd te vinden zodat je het kan overleven tot de nieuwe generatie uitkomt.
Iets als een 5700XT destijds voor iets van 280 euro 2e hands had je dan met feestdagen kunnen slijten voor dik 200.
Tja andere prio's in het leven, ben echt super tevreden met mijn 290, ooit gekocht voor 250 euro 6 of 7 jaar geleden, draait alles zonder problemen eigenlijk (settings naar beneden natuurlijk).
Custom loop met EKWB full cover block.

Bedoeling is dat de 6700 / 6800 ook weer een EKWB blok krijgt, maar ik wordt doodmoe van de RGB :/

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-11-2022 15:43 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:41:
[...]
Custom loop met EKWB full cover block.
Is de gelinkte 6900XT dan niet wat? Of vind je het teveel?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:41:
[...]

Is de gelinkte 6900XT dan niet wat? Of vind je het teveel?
Zeker!, maar hoe betrouwbaar is Gigabyte?, draai al heel mijn leven Asus kaarten eigenlijk.

een Asus 6800 OC met blok kost ook 720 euro.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:44:
[...]
Zeker!, maar hoe betrouwbaar is Gigabyte?, draai al heel mijn leven Asus kaarten eigenlijk.
Meh, mat waterblokken is het allemaal 1 pot nat.
Als waterblok dan waterblok.
Waterblok nodig? Dan gpu met waterblok.
Me simple O+
Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:44:
[...]
een Asus 6800 OC met blok kost ook 720 euro.
Beetje komisch om een 6900XT te vergelijken met een 6800 voor bijna dezelfde prijs... lol?

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 24-11-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

De Gigabyte is zeker aantrekkelijk voor deze prijs, echter heb ik nul ervaring over hoe betrouwbaar Gigabyte is en het zijn helaas wel plexi verbindingen op deze kaart, acetal is veel sterker dat betreft.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:46:

[...]

Beetje komisch om een 6900XT te vergelijken met een 6800 voor bijna dezelfde prijs... lol?
Tja puur prijs gezien wel, maar als de Gigabyte er na 2,5 jaar mee kap, en een Asus of MSI houdt het watergekoeld 5 jaar vol (geen garanties natuurlijk, ook de grote merk kaarten gaan en kunnen stuk) dan weet ik het wel. ik wissel namelijk maar zelfden van kaart.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ik heb er dus ook 1 die sporen van "niet nieuw" heeft.

-er zit 36mnd garantie
-de prijs was goed met 699,00 (de rest van de 6900XT zit op 800+ uit mijn hoofd

Dus ik ga het gewoon proberen. Nieuwe voeding zit er net in en kijken wat ie nu doet. Helaas wel 2x PCIE kabel ipv 3x..(1 dus met extra lusje).

Snap niet dat een nieuwe Corsair RM850 met 3x CPU 8 pins kabel komt en 2x PCI-E..

www.triathlete.nl

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Scighera schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb er dus ook 1 die sporen van "niet nieuw" heeft.

-er zit 36mnd garantie
-de prijs was goed met 699,00 (de rest van de 6900XT zit op 800+ uit mijn hoofd

Dus ik ga het gewoon proberen. Nieuwe voeding zit er net in en kijken wat ie nu doet. Helaas wel 2x PCIE kabel ipv 3x..(1 dus met extra lusje).

Snap niet dat een nieuwe Corsair RM850 met 3x CPU 8 pins kabel komt en 2x PCI-E..
Volgens Corsair komt het met 6x 6+2 en 2x 4+4.
https://www.corsair.com/u...9020196-NA#tab-tech-specs
Goed gekeken?

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
Thomg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:34:
[...]

Prijs van 6600 moet eerst zakken voor de 6650XT onder de 300 gaat.
Dus nee.

Voor 320 de 6650XT Gaming X was een erg goede deal en had ik op geschoten zelfs als mijn budget slechts 300 was vanwege de premium koeler.
Dank je wel voor je reactie. Na jouw reactie nog eens wat vergelijkingen bekeken tussen beide en toch maar besloten voor de 6650XT te gaan.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:57:
[...]

Tja puur prijs gezien wel, maar als de Gigabyte er na 2,5 jaar mee kap, en een Asus of MSI houdt het watergekoeld 5 jaar vol (geen garanties natuurlijk, ook de grote merk kaarten gaan en kunnen stuk) dan weet ik het wel. ik wissel namelijk maar zelfden van kaart.
Ik heb er zelf geen hands on ervaring mee, maar ik heb nog nooit verhalen gehoord waar dit soort kaarten problemen krijgen over de jaren minus wat gunk opbouw over de jaren (wat je ook kan oplossen). Lijkt me ook niet dat er veel fout kan gaan.

That said, ik heb geen ervaring er mee dus misschien dat er iemand anders is die hier wel wat ervaring over kan delen (of elders op internet).
Joatg schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:07:
[...]

Dank je wel voor je reactie. Na jouw reactie nog eens wat vergelijkingen bekeken tussen beide en toch maar besloten voor de 6650XT te gaan.
De Mech voor 320 of Gaming X voor 340?
Pagina: 1 ... 282 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord