Mistacal schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
Check ook even de reactie van @
TNJ want die haalt wel een heel goed punt aan. Prijzen kunnen dus fors omhoog gaan. Als je dat geen probleem vind kan je natuurlijk wachten. Zelf ben ik er wat huiverig voor, kijk naar de 5xxx serie, dat was ook niet de beste launch en redelijk wat problemen. De 6xxx deed het een stuk beter. Nu met het vernieuwde chiplet design, kijk ik even de kat uit de boom en daarom de 6900XT gekocht, dan ben ik zeker van een stabiele kaart die goed werkt en relatief waarde vast is met een prijs van 720 euro. Mocht het toch blijken dat de 7xxx een schot in de roos is dan kan je altijd nog de omslag maken.
We denken nu dat de 6900 xt waardevast is maar het highend keldert over het algemeen het hardste (volgens mij?) met een nieuwe release.
Nu zijn ze een paar dagen geleden al heel erg gedaald in nieuwprijs.
Als rx7000 dadelijk heel goed efficiënt en "goedkoop" (betaalbaar/versus Nvidia) wordt dan gaan onze 6800 XT en 6900 XT 2de hands flink in waarde zakken.
Over het algemeen zal rx7000 zowieso duurder worden dan rx6000 door eerder genoemde punten.
Hoe ze verder gaan prijzen t.o.v. Nvidia, dat is afwachten en spannend.
Maar ik had (wellicht net als jij) het gevoel dat een 6800 xt me dit (€662) wel waard is en dat het nooit meer dan een paar 100 Euro afschrijving zal zijn na rx7000 release.
Dat dacht ik zeker gezien hoeveel geld mensen eerder op sommige kaarten afgeschreven hebben in soms zeer korte tijd.
Hoe goedkoper je koopt, hoe minder de kans dat je veel gaat afschrijven

Wellicht hebben we op het juiste moment toegeslagen en blijven de prijzen van rx6000 hier hangen.
Ik denk ook niet dat het nog heel erg veel gaat dalen gezien de 3060/6700xt prijzen (deze 6800 xt en 6900 xt kaarten zijn op dit moment een super deal).
Wie weet.
Ik overwoog maanden geleden nog een 3060 voor €525 of een 3070ti voor €825.
De 6800 XT vernietigd de 3060 en is in raytracing nog sneller, ongeveer 2080 niveau.
En laten we wel wezen: ik speel met flinke undervolt en 2200-2250 mhz boost klok nog alles (Back 4 Blood, Deep Rock Galactic) op native 4k boven de 60 fps met max settings zonder AA (niet nodig op 4k).
Maar sneller en zuiniger is altijd leuk
Verder in het algemeen: post uit Duitsland kan 2-5 werkdagen duren.
[
Voor 29% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 07-10-2022 12:10
]