6950XT Reference model zojuist besteld! Kost wat, maar dan ben ik er komende jaren ook echt vanaf!
Het verbaasd me dat je ze nu nog steeds kan bestellen op de website, terwijl ze toch al een tijdje online staan. Of niemand wilt die prijs betalen, of er is een riante voorraad?
Ik kwam net ook door de que. Maar nadat ik de prijzen zag heb ik het venster weer weggeklikt. En heb al een XFX 6900XT. Dus de behoefde was sowieso niet heel groot.Leroy1909 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:15:
Het verbaasd me dat je ze nu nog steeds kan bestellen op de website, terwijl ze toch al een tijdje online staan. Of niemand wilt die prijs betalen, of er is een riante voorraad?
Beiden. Er is een flinke voorraad (van beide kaarten zijn er 550 stuks beschikbaar vandaag) en er is ook een ruime voorraad in het magazijn (2000 stuks waar de huidige drop nog van af moet). Maar voor de prijzen die ze vragen is het gewoon oninteressant, je koopt bijvoorbeeld voor het geld van een 6950XT in de AMD Direct Buy bij Megekko een ASRock OC Formula kaart die op alle vlakken beter is (koeling, stroomvoorziening, etc.).Leroy1909 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:15:
Ik was ook alleen maar benieuwd of ik door de que kwam en er dan nog kaarten beschikbaar warenCarJunkyXL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Ik kwam net ook door de que. Maar nadat ik de prijzen zag heb ik het venster weer weggeklikt. En heb al een XFX 6900XT. Dus de behoefde was sowieso niet heel groot.
Vorig jaar al via de AMD website een 6900XT gescoord. Goede oude tijd met de scripts, ingelogd op paypal, en discord open. Hartslag 200. Dit was veel te makkelijk
Had precies het zelfde, en kom ook niet meer op de AMD site nu.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Klopt!
Het was geen RMA aanvraag, gewoon een info vraag m.b.t. een grafische kaart.
Maar niet reageren geeft mij altijd een slecht gevoel
Ik heb ervaring met hun moederborden, ook nooit problemen mee gehad.
Voor dat soort bedragen koop ik overigens toch liever een kaart met 36 maanden garantie, i.p.v. 24 maanden.
Ik kwam nu door de queu op AMD.com, 6750XT en 6950XT beschikbaar.
Toen klikte ik op iets van "view more specs" bij de 6750XT en kreeg een error... kan er nu natuurlijk niet meer bij omdat mijn queue ticket al gebruikt is.
Bah bah.
Bij mij is het gelukt in de AMD shop. RX 6750 XT voor 629,13. Ik wilde met mijn eerste mini itx build voor een RTX 3060 Ti gaan, maar die heeft maar 8GB videogeheugen. Deze heeft 12GB en dus meer ruimte voor bijvoorbeeld HD texture packs in de toekomst etc.
Haha, inderdaad! Had ook eerst een reference 6900XT (voordat ik mijn huidige XFX had) met script kunnen scoren toentertijd. Volgens mij is daarmee mijn levensverwachting 5 jaar minder geworden.Leroy1909 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Ik was ook alleen maar benieuwd of ik door de que kwam en er dan nog kaarten beschikbaar waren.
Vorig jaar al via de AMD website een 6900XT gescoord. Goede oude tijd met de scripts, ingelogd op paypal, en discord open. Hartslag 200. Dit was veel te makkelijk
Even terug opgezocht; Dat was maart 2021.
Bedacht me enkele minuten na 4-en "oh ja, er kan vandaag weleens een drop zijn".
Direct met 4 minuten in de que en een 6750XT kunnen scoren.
en dan te bedenken dat je ook nog een uur te laat wasWiliart Rivia schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:22:
Bedacht me enkele minuten na 4-en "oh ja, er kan vandaag weleens een drop zijn".
Echt? Wow.
Flinke drop geweest vandaag dan.
Flinke drop geweest vandaag dan.
Hier nu ook eindelijk na 4 maanden een 6750 XT kunnen scoren, prijzen waren inderdaad wazig.
Uiteindelijk €629,13 betaald i.p.v. €686,42. Hiervoor moest ik wel de kaart in het mandje doen (met verkeerde/oude prijs), er weer uit halen, en weer opnieuw in het mandje plaatsen.
Uiteindelijk €629,13 betaald i.p.v. €686,42. Hiervoor moest ik wel de kaart in het mandje doen (met verkeerde/oude prijs), er weer uit halen, en weer opnieuw in het mandje plaatsen.
Nu kan ik via amd.com toch weer bij de verkoop pagina komen.
Inderdaad nog steeds 6750xt kaarten beschikbaar.
In mijn winkelmandje zie ik "Coming Soon" - AMD Radeon™ Raise the Game Bundle.
In de toekomst komt hier dus een gamebundle bij of is dat nu al het geval?
Er staat een vakje zonder vinkje voor.
Edit: wellicht gaat het hier over.
https://en.overclocking.c...eon-raise-the-game-offer/
https://www.amdrewards.com/comingsoon
Op of na 10 Mei zou je dus die gamebundle erbij krijgen... onduidelijk op AMD.com en bij bijvoorbeeld een Megekko niets daarover (met een 6750xt in het winkelmandje).
Inderdaad nog steeds 6750xt kaarten beschikbaar.
In de toekomst komt hier dus een gamebundle bij of is dat nu al het geval?
Er staat een vakje zonder vinkje voor.
Edit: wellicht gaat het hier over.
https://en.overclocking.c...eon-raise-the-game-offer/
Op of na 10 Mei zou je dus die gamebundle erbij krijgen... onduidelijk op AMD.com en bij bijvoorbeeld een Megekko niets daarover (met een 6750xt in het winkelmandje).
[ Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-05-2022 16:34 ]
bij megekko ook een MSI 6750 XT dual fan voor 719,-
https://www.megekko.nl/pr...MECH-2X-12G-OC-Videokaart
IEDEREEN KRIJGT EEN KAART VANDAAG!
https://www.megekko.nl/pr...MECH-2X-12G-OC-Videokaart
IEDEREEN KRIJGT EEN KAART VANDAAG!

Het lijkt er op dat de 6750XT's nu toch zijn uitverkocht. Bij AMD dan, misschien nog wel voorraad bij andere webshops?
vanaf vandaag inderdaad.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:29:
Die megekko videokaart wordt alleen maar een betere deal zo!
edit: Volgens de terms of condition tenminste
https://s3.ca-central-1.a...0Annoucement-EN_final.pdf
Ik heb Megekko ook een email gestuurd hierover, ik zal jullie op de hoogte houden.
[ Voor 19% gewijzigd door mynameisunique op 10-05-2022 16:50 ]
Nou voor €100 minder heb je een 6700 XT Pulse, of voor €649 een Nitro, bij NBB in Duitsland...mynameisunique schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:47:
[...]
vanaf vandaag inderdaad.
Die megekko videokaart wordt alleen maar een betere deal zo!
Daarbij kun je ook zelf prima het vram overklokken.
€620 een Pulse 6700XT in huis of €719 een Mech 6750 XT in huis.
Ik zou lekker die 6700 XT kopen voor €100 verschil.
Of dan de Asrock 6750XT bij Megekko voor €649,-
Edit: die is al op=op weg=weg
Die Mech lijkt mij gewoon te duur.
die asrock is helaas net uitverkochtHugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:50:
[...]
........
Of dan de Asrock 6750XT bij Megekko voor €649,-
Die Mech lijkt mij gewoon te duur.
Of gevalletjes "toch maar niet, nog een paar maandjes tot de nieuwe generatie"stylezzz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:16:
weer bestelbaar. schijnbaar extra voorraad?
Maar even serieus, wellicht heb je gelijk, volgens mij is de levertijd nu ook langer (backorder gevalletje ofzo)?
Overigens offtopic hier maar wel interessant dat die Asrock schijnbaar 2x8pin heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-05-2022 17:19 ]
Pff, ik zit hier nog met een R9 290, dit is nieuwe generatie genoeg.
Ik ben benieuwd wat de Asrock Challenger dadelijk moet kosten als deze al €649,00 is!
Dan mag je waarschijnlijk weer een jaartje met de miners erom vechten...HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Of gevalletjes "toch maar niet, nog een paar maandjes tot de nieuwe generatie"
Maar even serieus, wellicht heb je gelijk, volgens mij is de levertijd nu ook langer (backorder gevalletje ofzo)?
Overigens offtopic hier maar wel interessant dat die Asrock schijnbaar 2x8pin heeft.

hmm, de levertijd is wel een dag later, dus misschien inderdaad een extra voorraadje?stylezzz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:16:
weer bestelbaar. schijnbaar extra voorraad?
voor wie nog op zoek is naar de nieuwe kaarten:
https://www.megekko.nl/Co...js09_pp-50_p-1_d-list_cf-
Ik was al een tijd aan het kijken naar een GPU maar had geen zin om
a) veel tijd en moeite moeten doen op AMD.com op een tijd die (15:00) die mij niet uitkomt
b) meer dan MSRP kost
Dus vandaag maar eens geprobeerd, en inderdaad na een half uurtje door de queue en na 2 pogingen is het gelukt een 6750XT bestellen.
Paar dagen wachten en dan kan ik afscheid nemen van mijn vega56.
a) veel tijd en moeite moeten doen op AMD.com op een tijd die (15:00) die mij niet uitkomt
b) meer dan MSRP kost
Dus vandaag maar eens geprobeerd, en inderdaad na een half uurtje door de queue en na 2 pogingen is het gelukt een 6750XT bestellen.
Paar dagen wachten en dan kan ik afscheid nemen van mijn vega56.
Ik heb trouwens wel bij AMD de reference RX 6950 XT besteld. Ik hoop dat ik hiermee de Corsair Hydro X XG7 koelblok kan gebruiken en dat er geen noemenswaardige verschillen zijn tussen de RX 6900 XT en de RX 6950 XT qua PCB ontwerp. Tijd om mijn desktop een goede upgrade te geven. Ryzen 9 3950X naar Ryzen 9 5950X en van een Radeon VII naar RX 6950 XT. De upgrade zal wel voelbaar moeten zijn.
Nog even goed gebruik maken van mijn X570 platform.
Als een kind van 5 vol spanning zitten te wachten, prachtig. Ik heb de mijne in mei gescoord, 13 mei om precies te zijn. De week erop hetzelfde trucje en toen een 6800 te pakken gekregen voor een maat van me. Daarna niet meer gelukt, en ook niet meer zoveel moeite voor gedaan om eerlijk te zijn.CarJunkyXL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:22:
[...]
Haha, inderdaad! Had ook eerst een reference 6900XT (voordat ik mijn huidige XFX had) met script kunnen scoren toentertijd. Volgens mij is daarmee mijn levensverwachting 5 jaar minder geworden.![]()
Even terug opgezocht; Dat was maart 2021.
20.30 en 6950 is nog steeds te bestellen!
We zijn inmiddels al aanbeland op woensdag en de 6950 XT is nog steeds te bestellen.MartinPRO schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:31:
20.30 en 6950 is nog steeds te bestellen!
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Mmmm, tempting..Mr. Rawnar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:22:
[...]
We zijn inmiddels al aanbeland op woensdag en de 6950 XT is nog steeds te bestellen.
Past goed bij mijn 5950x.
Nu een 6900xt via de AMD loterij vorig jaar. maar een 6950xt heeft cijfermatig iets mooiers.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
De 6950XT blijft nog wel een tijdje beschikbaar hoorMr. Rawnar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:22:
[...]
We zijn inmiddels al aanbeland op woensdag en de 6950 XT is nog steeds te bestellen.
Ik zou zeggen wacht op de 7900 en waag dan je kans, je huidige gpu kan nog wel een jaartje meejack zomer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Mmmm, tempting..
Past goed bij mijn 5950x.
Nu een 6900xt via de AMD loterij vorig jaar. maar een 6950xt heeft cijfermatig iets mooiers.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik vraag me af wat de toekomstige beschikbaarheid van de 6800xt zal zijn.
de 6X00 reeksen zijn volledig weg op de AMD store, en retail is het nog 1k+ voor de 6800xt.
Scalpers blijf ik principieel mijden.
Heb ondertussen maar de AsRock 6750 besteld, want ik vrees dat het er niet beter op zal worden, en 1k+ blijft wat te voor welke kaart dan ook. Het zal al een aangename upgrade zijn voor de GTX970, welke dan de GTX660Ti van de zoon kan vervangen, al vond ik het nog relatief prijzig.
de 6X00 reeksen zijn volledig weg op de AMD store, en retail is het nog 1k+ voor de 6800xt.
Heb ondertussen maar de AsRock 6750 besteld, want ik vrees dat het er niet beter op zal worden, en 1k+ blijft wat te voor welke kaart dan ook. Het zal al een aangename upgrade zijn voor de GTX970, welke dan de GTX660Ti van de zoon kan vervangen, al vond ik het nog relatief prijzig.
Ik heb bericht teruggekregen van Megekko over de Radeon raise the game bundle (amdrewards.com/comingsoon):mynameisunique schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:47:
[...]
. . . . .
Ik heb Megekko ook een email gestuurd hierover, ik zal jullie op de hoogte houden.
"We blijken helaas nog geen codes van AMD ontvangen te hebben. Zodra we de codes wél hebben ontvangen voorzien wij je alsnog van een code. We hebben je ordernummer genoteerd en komen er dus zo spoedig mogelijk bij je op terug."
Ik vraag mij eigenlijk af of deze actie niet uitgesteld is aangezien het nog als 'coming soon' staat aangegeven bij AMD...
Heeft iemand die gisteren bij AMD direct een kaart kocht wel al een promocode in de mailbox?
Ja, beide promo codes (Raise the Game & Equipped for Battle Game Bundle) al ontvangen maar nog niet ingewisseldmynameisunique schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:53:
[...]
Ik heb bericht teruggekregen van Megekko over de Radeon raise the game bundle (amdrewards.com/comingsoon):
"We blijken helaas nog geen codes van AMD ontvangen te hebben. Zodra we de codes wél hebben ontvangen voorzien wij je alsnog van een code. We hebben je ordernummer genoteerd en komen er dus zo spoedig mogelijk bij je op terug."
Ik vraag mij eigenlijk af of deze actie niet uitgesteld is aangezien het nog als 'coming soon' staat aangegeven bij AMD...
Heeft iemand die gisteren bij AMD direct een kaart kocht wel al een promocode in de mailbox?
Als je scalpers wilt mijden ga je niet aan een GPU geraken. Elke webshop heeft de afgelopen 2 jaar lopen scalpen. Waarom webshops niet bestempeld worden als scalpers, maar particulieren wel is mij een raadsel.IceTeaGX schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
Ik vraag me af wat de toekomstige beschikbaarheid van de 6800xt zal zijn.
Enerzijds, viel de prijs voor de AsRock 6750xt mee, t.o.v. MSRP. (al was de MSRP al relatief hoog)Brecht35 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Als je scalpers wilt mijden ga je niet aan een GPU geraken. Elke webshop heeft de afgelopen 2 jaar lopen scalpen. Waarom webshops niet bestempeld worden als scalpers, maar particulieren wel is mij een raadsel.
Langs de andere kant ontduikt een winkel de BTW en andere belastingen niet, en dragen op die manier bij aan de maatschappij. Terwijl een scalper enkel bijdraagt aan zichzelf (en misschien aan de schrijver van zijn scalp scripts)
Ook garantie is gemakkelijker bij rechtstreekse aankoop (in de winkel dan wel van AMD)
Dus ja, winkels, en de hele distributie keten, profiteren ook van het spel van vraag en aanbod, maar doen dit op zijn minst legaal en m.i. ethischer.
Ik denk dat de winkels ook (enigszins) lijden onder de scalpers & miners hoor. De tussenpersonen (distributeurs, fabrikanten, etc.) willen natuurlijk ook profiteren van de situatie dus iedereen verhoogd zijn prijzen, maar uiteindelijk zijn de hogere prijzen gebaseerd op speculatie dat crypto mijnen profitable is en dat iemand bereidt is 2x/3x zoveel te betalen. Je wilt ook niet met een lege voorraad staan, dus zal het vast wel voor duurder ingekocht worden.Brecht35 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Als je scalpers wilt mijden ga je niet aan een GPU geraken. Elke webshop heeft de afgelopen 2 jaar lopen scalpen. Waarom webshops niet bestempeld worden als scalpers, maar particulieren wel is mij een raadsel.
Daardoor zie je dingen als een asrock formula 6900 XT voor 2x de prijs van een asrock formula 6950 XT in dezelfde winkel...
TLDR: speculatie = onzekerheid = risico = hogere operationele kosten = kosten doorspelen naar de klant
Ik heb nog niks ontvangen qua codes, op mijn bestelbevestiging staat:mynameisunique schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:53:
[...]
Product SKU: "Coming Soon" Radeon™ Raise the Game
Product Name: "Coming Soon" - AMD Radeon™ Raise the Game Bundle
Qty Ordered: 1
Maar de kaart is al wel binnen, supersnel!
De prijs van de RX 6950 XT is alweer omhoog gegaan, momenteel € 1.301,66 zonder verzendkosten:
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
En de RX 6750 XT tikt inmiddels € 650 aan.
[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 14-05-2022 19:49 ]
XWB schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:45:
De prijs van de RX 6950 XT is alweer omhoog gegaan, momenteel € 1.301,66 zonder verzendkosten:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GKaUgHShvUqYMKhBiaivhZJq.jpg?f=user_large)
Euro zakt hard....
Sinterklaas wil bier !
Zie ook deze post van mij waar ik dit effect uitleg: Dennism in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144"XWB schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:45:
Zolang de Euro zwak blijft t.o.v. de dollar zullen we dit waarschijnlijk blijven zien bij AMD, en erger, kan dit ook gaan spelen (als dit al niet het geval is) bij andere fabrikanten die gebaseerd zijn in de US.
Als de euro zo laag blijft zal dat ook gebeuren voor niet us bedrijven, intercontinentale handels werkt nou eenmaal via dollars ook voor niet amerikaanse bedrijven.Dennism schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:26:
[...]
Zie ook deze post van mij waar ik dit effect uitleg: Dennism in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144"
Zolang de Euro zwak blijft t.o.v. de dollar zullen we dit waarschijnlijk blijven zien bij AMD, en erger, kan dit ook gaan spelen (als dit al niet het geval is) bij andere fabrikanten die gebaseerd zijn in de US.
En de Asrock bij megekko kost nog steeds 649 euro.XWB schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:45:
Dus met een beetje hulp van de inflatie kun je nu eindelijk bij een webshop een kaart bestellen voor dezelfde prijs als bij amd!! Joehoe...
Weet niet of er hier ook geïnteresseerden zijn van het lagere segment, maar ik heb een RX 6600 kunnen bestellen onder msrp bij de volgende site (329€): https://clevo-computer.co...6-hdmi-3x-dp-11310-01-20g
Verzending kost redelijk wat, maar nog altijd veel goedkoper dan in BE/NL
Verzending kost redelijk wat, maar nog altijd veel goedkoper dan in BE/NL
voor allen die teleurgesteld gaan zijn met een 1h queue, de teller zal snel naar beneden gaan en veel kans op beschikbaarheid van 6750 zelfs na de queue... de 6950 was al de hele week gewoon beschikbaar 
er is geen drop van 6800-6800xt meer enkel 6750 en 6950
er is geen drop van 6800-6800xt meer enkel 6750 en 6950
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Nu ik eindelijk voorzien ben van een RX 6700 XT. Lukt het me voor het eerst om met 4 sessie de queue te Passeren RX 6750 XT & RX 6950 XT zijn nog beschikbaar.
2 min que, na het "Place Order" terug naar de que van 2 min

Ik denk dat dit de laatste keer queue was bij AMD. Ze hebben de hele voorraad nu in de verkoop gegooid, dat zijn 1276 stuks 6750XT en 1404 stuks 6950XT. De kaarten zijn dus zometeen gewoon beschikbaar als de queue weg is en zullen daarna gewoon beschikbaar blijven.
Niet dat ik nog een gpu nodig heb, maar ze gaan bij mij niet id winkelwagen?kiiv3H schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:11:
Ik denk dat dit de laatste keer queue was bij AMD. Ze hebben de hele voorraad nu in de verkoop gegooid, dat zijn 1276 stuks 6750XT en 1404 stuks 6950XT. De kaarten zijn dus zometeen gewoon beschikbaar als de queue weg is en zullen daarna gewoon beschikbaar blijven.
kijk dan maar even in je console of er 403 zijn...izzet3838 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:52:
[...]
Niet dat ik nog een gpu nodig heb, maar ze gaan bij mij niet id winkelwagen?
amd cookies wissen en tijdje wachten of effe vpn opstarten in je browser et voila
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Inderdaad zeg, vorige week in ieder geval nog 1 kaartje (6750) waarvoor je de que in moest. Nu beide nog te koop 3 uur later. Maar ja, je kunt ook gewoon voor hetzelfde geld al 3 custom kaartjes vinden via PriceWatch....kiiv3H schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:11:
Toch wel einde van een tijdperk dit, kleine snik
Sinterklaas wil bier !
Als kiespijn. Heeft me heel wat uren gekost, niks resultaat. Ach soort van hobby, mag tijd kostenParaWM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:06:
[...]
Inderdaad zeg, vorige week in ieder geval nog 1 kaartje (6750) waarvoor je de que in moest. Nu beide nog te koop 3 uur later. Maar ja, je kunt ook gewoon voor hetzelfde geld al 3 custom kaartjes vinden via PriceWatch....
Toch wel einde van een tijdperk dit, kleine snikGa het werken met custom buttons, scriiptjes, discord, wachtrijen, de 403's en het scalpen wel missen
Ik had dit ook met mijn Samsung browser op mijn telefoon. Vervolgens in Chrome op mijn telefoon geprobeerd en daar kwam de check voordat een item in de basket gedropt werd, wél.izzet3838 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:52:
[...]
Niet dat ik nog een gpu nodig heb, maar ze gaan bij mij niet id winkelwagen?
Had niks met cookies te maken, aangezien ik voorheen nog niet eerder naar de amd site was gegaan op mijn telefoon.
eindelijk een kaart kunnen bestellen ter vervanging van mijn oude vega 56
Inderdaad, lag aan opera, in opera op android heb je blockers voor ads/trackers/cookies denk dat het daar aan lag.mpra schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:55:
[...]
Ik had dit ook met mijn Samsung browser op mijn telefoon. Vervolgens in Chrome op mijn telefoon geprobeerd en daar kwam de check voordat een item in de basket gedropt werd, wél.
Had niks met cookies te maken, aangezien ik voorheen nog niet eerder naar de amd site was gegaan op mijn telefoon.
Grappig dat na (bij sommige mensen) maanden van frustratie je nu gewoon een 6750 of 6950 kan bestellen, geen wachtrij ofzo, ze staan gewoon op de site van AMD.
En dat op vrijdagmorgen...
En dat op vrijdagmorgen...
[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 20-05-2022 08:05 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Denk dat de volgende factoren invloed hebben:
De dollarkoers staat hoger, waardoor de amd reference duurder is.
ETH gaat van pow naar pos.
Waarde van crypto is gedaald.
Als gevolg hiervan kopen miners geen gpu meer.
Tot slot is er meer aanbod vanuit de fabrikanten.
Miners willen 6800 kaarten….karakedi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:47:
Denk dat de volgende factoren invloed hebben:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik wou ook liever een 6800xt, uiteindelijk maar gesetteld voor een 6750xt. Het aanbod gaat er ook niet op verhogen, dus als AMD ze niet meer rechtstreeks verkoopt, zal de retail prijs niet veel dalen.kdeboois schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:07:
Miners willen 6800 kaarten….
Had mining echt nog een ding geweest, hadden ze quasi elke (voldoende performante) kaart gekocht die ze konden krijgen. Dut dat is op zich ook wel afgezwakt, wegens bovenstaande redenen (+ verhoogde energiekost)
Waarschijnlijk zijn de yields goed genoeg om er allemaal 6950xt's van te maken, en krijgt AMD ze voor die prijs ook verkocht. Misschien als dat segment te verzadigd wordt, dat er een 6850xt komt, met een 900 a 1000 euro prijskaartje. cfr de nVidia Ti varianten.
Tussendoor vraagje, past een 6700 waterblock ook op een 6750xt (en dan heb ik de asrock variant) ,of moeten hier nog customs voor uitkomen? Ik heb er wat achter gezocht, maar vind geen uitsluitend bewijs. Een beetje parels voor de zwijnen, maar je moet je met iets bezig houden.
Dat zou me verbazen, aangezien ze normaal in q4 met de nieuwe gen komen.IceTeaGX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:19:
[...]
Waarschijnlijk zijn de yields goed genoeg om er allemaal 6950xt's van te maken, en krijgt AMD ze voor die prijs ook verkocht. Misschien als dat segment te verzadigd wordt, dat er een 6850xt komt, met een 900 a 1000 euro prijskaartje. cfr de nVidia Ti varianten.
Zoals je zegt gebruiken ze de goede yields voor een 6950 en de mindere waarschijnlijk voor een 6750...
Bij voorkeur wilden zij de RX6800 hebben inderdaad, een 6800XT of 6900XT levert namelijk geen extra hashrate op bij het minen maar kost wel meer.
De verkopen lopen bij AMD niet per se heel vlot: sinds gistermiddag 16:05 zijn er 285 6750XT's verkocht en 15 6950XT's. Er zijn nu nog 992 6750XT's en 1389 6950XT's beschikbaar.
Vooral de 6950XT zal voor die prijs wel eindeloos op voorraad blijven, immers koop je voor minder geld een 6950XT met betere koeling bij de Nederlandse webshops zoals Megekko. Ik ben benieuwd of AMD de prijs van die kaart nog gaat verlagen om ze toch wat vlotter te verkopen.
Amd ziet het meer als een "service" denk ik dat ze de kaarten zelf ook aanbieden. Goedkoop zijn ze natuurlijk nooit geweest, anderen waren gewoon extreem duur.kiiv3H schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:32:
[...]
Bij voorkeur wilden zij de RX6800 hebben inderdaad, een 6800XT of 6900XT levert namelijk geen extra hashrate op bij het minen maar kost wel meer.
De verkopen lopen bij AMD niet per se heel vlot: sinds gistermiddag 16:05 zijn er 285 6750XT's verkocht en 15 6950XT's. Er zijn nu nog 992 6750XT's en 1389 6950XT's beschikbaar.
Vooral de 6950XT zal voor die prijs wel eindeloos op voorraad blijven, immers koop je voor minder geld een 6950XT met betere koeling bij de Nederlandse webshops zoals Megekko. Ik ben benieuwd of AMD de prijs van die kaart nog gaat verlagen om ze toch wat vlotter te verkopen.
Kijk naar alle andere prijzen op hun website: alles is voordeliger te krijgen bij een webshop hier . De ryzen 5950x is zelfs zo'n 350 euro duurder! Maar ook de rest van de cpu's zijn extreem duur in verhouding.
Het verschil in voorraad is wel aanzienlijk, van de 5950X bijvoorbeeld hebben ze er 14 op voorraad. Dat is wel wat anders natuurlijk dan de bijna 1400 6950XT's die ze hebben liggen en ik neem aan dat ze niet met zoveel kaarten willen blijven zitten.meljor schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:48:
[...]
Amd ziet het meer als een "service" denk ik dat ze de kaarten zelf ook aanbieden. Goedkoop zijn ze natuurlijk nooit geweest, anderen waren gewoon extreem duur.
Kijk naar alle andere prijzen op hun website: alles is voordeliger te krijgen bij een webshop hier . De ryzen 5950x is zelfs zo'n 350 euro duurder! Maar ook de rest van de cpu's zijn extreem duur in verhouding.
Klopt, ze hadden blijkbaar verwacht dat de vraag nog wel even hoog zou blijven.kiiv3H schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:14:
[...]
Het verschil in voorraad is wel aanzienlijk, van de 5950X bijvoorbeeld hebben ze er 14 op voorraad. Dat is wel wat anders natuurlijk dan de bijna 1400 6950XT's die ze hebben liggen en ik neem aan dat ze niet met zoveel kaarten willen blijven zitten.
Maar tijdje terug was de keuze tussen een 6800xt voor 1250 (webshop) of een 6900 xt voor net over de 1000 natuurlijk een no-brainer. Nu zijn de prijzen andersom en is de 6900/6950 toch minder interessant.
Bovendien is via mp of v&a bijv. een 6700xt nieuw al een tijd lang te vinden voor circa 600, dus een 6750xt na zoveel tijd aanbieden voor meer geld helpt ze ook niet.
Daar boven op komt ook nog het feit dat Nvidia ook gezakt is in prijs en veeeeel makkelijker te krijgen is nu.
De refresh uitbrengen EN nog iets zakken met de prijs was een betere strategie geweest....
Boh, inmiddels heb ik een paar weken geleden een 6800 XT via marktplaats gekocht voor in de 800 euro. Achteraf gezien had ik natuurlijk even moeten wachten op de 6750 XT, was een betere koop geweest!
(Al is die 150 euro verschil over het hele systeem van bijna 3k wel te overzien)
Mooi dat het nu meevalt met de tekorten, en ik heb wel respect voor iedereen die gewacht heeft en niet van een scalper gekocht heeft
(Al is die 150 euro verschil over het hele systeem van bijna 3k wel te overzien)
Mooi dat het nu meevalt met de tekorten, en ik heb wel respect voor iedereen die gewacht heeft en niet van een scalper gekocht heeft
Het verschil in prestatie tussen een 6800XT en een 6750 is behoorlijk. Maar als jij 125 Euro terug wilt verdienen, stuur maar een DM.rustybolt schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:22:
Boh, inmiddels heb ik een paar weken geleden een 6800 XT via marktplaats gekocht voor in de 800 euro. Achteraf gezien had ik natuurlijk even moeten wachten op de 6750 XT, was een betere koop geweest!
Net zonder problemen een RX 6750 XT kunnen bestellen bij AMD, gewoon zoals het hoort zonder script etc.
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured
Prachtig om te zien dat ze de grafische kaarten niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen. De winkels gaan de verliezen niet allemaal zelf nemen, de fabrikanten kunnen dat verzachten met rebates, cashbacks, game bundle,...
AMD en Nvidia kunnen niet permitteren dat hun GPU-omzet naar de nul gaat. De next-gen zal snel genoeg uitgebracht worden om de verkopen aan te zwengelen en de dumping in de tweedehandsmarkt kan beginnen.
AMD en Nvidia kunnen niet permitteren dat hun GPU-omzet naar de nul gaat. De next-gen zal snel genoeg uitgebracht worden om de verkopen aan te zwengelen en de dumping in de tweedehandsmarkt kan beginnen.
Voor de mensen die dichtbij de grens wonen en een mid range kaart nodig hebben wellicht interessant https://nl.pepper.com/aan...-radeon-rx-6700-xt-237870
Je kan gewoon laten leveren in een winkel en daar afhalen.
[ Voor 15% gewijzigd door izzet3838 op 23-05-2022 20:56 ]
Er lijkt voor deze RX 6000 refresh sowieso véél meer voorraad te zijn, heeft AMD misschien genoeg kunnen produceren zodat dat er voldoende videokaarten voor iedereen zijn?rapture schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:39:
Prachtig om te zien dat ze de grafische kaarten niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen.
De vraag is ook gedaald, alle miners verkopen hun kaarten en kopen ook geen nieuwe kaarten meer, en de meeste gamers hebben ondertussen een kaart gekocht dus de vraag is gewoon super laag nu.XWB schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:29:
[...]
Er lijkt voor deze RX 6000 refresh sowieso véél meer voorraad te zijn, heeft AMD misschien genoeg kunnen produceren zodat dat er voldoende videokaarten voor iedereen zijn?
Los daarvan komt ook nog eens de zomer er aan, voor de zomer dalen de prijzen altijd wel(mensen gaan op vakantie/beter weer dus er wordt minder gegamed) en de nieuwe gen staat voor de deur, er zijn ook veel mensen die daarom wachten...
Sterker nog ze zijn nog steeds verkrijgbaar.Klunssmurf schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:43:
Net zonder problemen een RX 6750 XT kunnen bestellen bij AMD, gewoon zoals het hoort zonder script etc.
Shortages zijn nu duidelijk voorbij maar dat zie je ook wel op V&A. Het is een kwestie van tijd voor ze daar aanzienlijk goedkoper dan nieuw worden.
En de nieuwe generatie GPU's komt ook al over een maand of 5 dat zal ook niet helpen bij de huidige verkopen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wat is een beetje een 'gangbare' CPU score op firestrike? Ik krijg met mijn eldar lake i5-12600 op CPU zon 10000. Dat lijkt erg weinig, of valt dat wel mee..?
Denk dat je in een verkeerd topic zitWouterL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:02:
Wat is een beetje een 'gangbare' CPU score op firestrike? Ik krijg met mijn eldar lake i5-12600 op CPU zon 10000. Dat lijkt erg weinig, of valt dat wel mee..?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het blijft gewoon beschikbaar. Nu is het de in elkaar gezakte vraag en verkoopcijfers laten dooretteren totdat de dumping begint. Als een RX6700XT op 499 euro niet verkoopt, dan gaan ze 449 euro moeten uitproberen en als dat niet werkt 399 euro, enzovoort.izzet3838 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:55:
Voor de mensen die dichtbij de grens wonen en een mid range kaart nodig hebben wellicht interessant https://nl.pepper.com/aan...-radeon-rx-6700-xt-237870
Wie gaat het eerste verlies nemen om te voorkomen dat de verliezen nog hoger oplopen? Plotseling ramt iedereen op de sell button en zet de vraagprijs steeds sneller omlaag. Wie snel genoeg is, kan nog wat geld recupereren en wie te laat is, ziet de prijzen naar de helft van de MSRP zakken.
[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 25-05-2022 15:41 ]
Vandaag weer een drop neem ik aan! Ben benieuwd of er nog veel van jullie gaan proberen een kaart te krijgen aangezien de prijzen nu eindelijk omlaag gaan en de 6750XT gewoon te krijgen is
Al de kaarten die amd nog "zelf" verkoopt, de 6750 en 6950, zijn beide nog beschikbaar in de store. Dus dan is er ook geen dropMarcaroni schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:13:
Vandaag weer een drop neem ik aan! Ben benieuwd of er nog veel van jullie gaan proberen een kaart te krijgen aangezien de prijzen nu eindelijk omlaag gaan en de 6750XT gewoon te krijgen is
Drop van wat?Marcaroni schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:13:
Alles is gewoon te koop?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik wist niet dat ze helemaal gestopt waren met de verkoop van de andere kaarten in hun eigen shop
Als er gelukkigen zijn, die bij Mindfactory kunnen bestellen, vinden misschien een goede prijs van AMD kaarten tussen de DAMN aanbiedingen:
https://www.mindfactory.de/DAMN
Zelf kijk ik verlekkerend naar de 6800 XT SWFT319.
De SWFT is een leuk kaartje moet ik zeggen. Ik heb sinds gisteren de 6900xt versie er van draaien. Blijft goed koel. Wel erg lang maar mijn Phanteks p600 kan dat gelukkig aan. Ik was eerst bang dat deze een stuk minder zou zijn als de luxere XFX lijn maar hij draait prima.TNJ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:55:
Als er gelukkigen zijn, die bij Mindfactory kunnen bestellen, vinden misschien een goede prijs van AMD kaarten tussen de DAMN aanbiedingen:
Ik heb zelf de RX 6750 XT besteld bij AMD zelf vorige week. Maar ik vind dat de kaart erg heet wordt. 80 graden en aansluit temp 95 graden. Opvallend is dat de coolers ook niet echt harder gaan draaien alleen als die nog heter wordt. De kaart wordt dus op die 75 / 80 graden gehouden met een fanspeed van 600rpm. Ik heb nu een handmatige curve ingesteld die hem op 60 graden houdt. Iemand een idee of deze temperaturen bij de automatische instelling een probleem kunnen zijn?
In theorie niet, zou "by design" zijn maar ik gebruik toch liever een handmatige fancurve. Zelf heb ik de.passieve modus ook uit gezet. Heb liever altijd wat lucht over m'n kaart heen IPV dat hij gelijk aan knalt.Willempie27 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:37:
Ik heb zelf de RX 6750 XT besteld bij AMD zelf vorige week. Maar ik vind dat de kaart erg heet wordt. 80 graden en aansluit temp 95 graden. Opvallend is dat de coolers ook niet echt harder gaan draaien alleen als die nog heter wordt. De kaart wordt dus op die 75 / 80 graden gehouden met een fanspeed van 600rpm. Ik heb nu een handmatige curve ingesteld die hem op 60 graden houdt. Iemand een idee of deze temperaturen bij de automatische instelling een probleem kunnen zijn?
Mijn 6800xt van AMD zelf had een maximale junction van 81 graden bij een Firestrike O.I.D.
Ik heb de reference 6700xt en de 6800xt, beide worden ook ongeveer die temperaturen, niks om je zorgen over te maken.
De 6800xt draait al een dik jaar naar tevredenheid, de 6700xt nu een paar maanden.
Heb ook de power limiet op max. bij beide, zero fanspeed uit.
6800xt werkt ook prima met wat minder voltage (maar draai gewoon stock), de 6700xt vindt dat minder fijn. Je kan het natuurlijk wel gewoon ff proberen.
De 6800xt draait al een dik jaar naar tevredenheid, de 6700xt nu een paar maanden.
Heb ook de power limiet op max. bij beide, zero fanspeed uit.
6800xt werkt ook prima met wat minder voltage (maar draai gewoon stock), de 6700xt vindt dat minder fijn. Je kan het natuurlijk wel gewoon ff proberen.
Fijn om te horen dat het geen probleem is. Ik laat hem dan gewoon standaard staan.
sorry verkeerde topic
[ Voor 117% gewijzigd door MetalSonic op 27-05-2022 13:27 ]
AMD 3090, is dat een oudere serie?MetalSonic schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:18:
https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-24G-Videokaart
2.000 euro voor de mensen die echt het snelste van het snelste willen. Dit lijkt de scherpste prijs voor dit model. Bij bijvoorbeeld Azerty gaat het al richting de 2,5k..
Dit is een prijs die een tijd niet eens genoeg was voor een 3080
repost, ASUS tuf nog steeds 900 euro. Ook dat is elders veel duurder
https://www.megekko.nl/pr...2-GAMING-Videokaart?s_o=5
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik las je post een paar keer en ik heb 3 keer mijn links gecontroleerd tot ik net pas zag dat ik verkeer zat. Excuses, beschouw hem als niet gepost.
Ik heb sinds vorige week de 6750XT in mijn pc hangen en het is een waardige opvolger van mijn 1070ti. Natuurlijk; Een TUF 3080 of 6800XT tegen msrp was beter geweest, maar succes met vinden.. Voor 650 euro kan ik met medium settings eindelijk op 3840*1600@120/144 fps gamen en dat is alles wat ik wilde
Ik was- en denk velen met mij- het wachten echt zat. Ik ga komende 2 jaar lekker gamen met deze 2080ti equivalente kaart en zie tzt wel weer wat er dan te krijgen is om alles op ultra 4k te kunnen draaien
Ik was- en denk velen met mij- het wachten echt zat. Ik ga komende 2 jaar lekker gamen met deze 2080ti equivalente kaart en zie tzt wel weer wat er dan te krijgen is om alles op ultra 4k te kunnen draaien
Zijn die kaarten van AMD zelf eigenlijk een beetje goed vergeleken met de kaarten van andere fabrikanten? De 6750XT is nu nog best wat goedkoper bij AMD dan de andere.
Ben zelf niet zo'n fijnproever qua geluid, en ook de zeer geringe extra OC mogelijkheden van de duurdere/betere versies zegt mij erg weinig tegenwoordig.Marcaroni schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:33:
Zijn die kaarten van AMD zelf eigenlijk een beetje goed vergeleken met de kaarten van andere fabrikanten? De 6750XT is nu nog best wat goedkoper bij AMD dan de andere.
Maar mijn reference r9 290 was wel extreem luid (en heeft dan ook een accelero kuurtje gekregen toen.)
Mijn 6800xt ben ik dan ook gewoon tevreden over. Echter de 6700xt in mijn andere pc is wel wat luid. Werkt verder prima en ik vind het zelf geen ramp maar iets stiller was wel beter geweest.
Nu heeft de 6750xt de triple fan koeler gekregen van amd ipv de dual fan die de 6700xt heeft en ik denk dat dat veel beter is.
ik blik nostalgisch terug op mijn constante bezorgdheid dat ik een straaljager naast mij had tijdens het gamenmeljor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Maar mijn reference r9 290 was wel extreem luid
Maar wat een kaart.... Mijn zoon gebruikt er nog 1steeds een voor simracing want hij wil er verder geen geld aan uitgeven. Ding draait eigenlijk alles nog prima op 1080p medium.Rhinostril schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:16:
[...]
ik blik nostalgisch terug op mijn constante bezorgdheid dat ik een straaljager naast mij had tijdens het gamen
Ik heb zelf de reference AMD 6750xt en ben zeer tevreden met de triple-fan standaard koeling. Op mijn voorgaande kaart had ik een kraken G12 waterkoeling gezet vanwege geluidsniveau, maar dat is bij deze kaart echt niet nodig. Fanstop is echt ideaal bij normaal day-to-day kantoorgebruik, dan zit de kaart in ieder geval niet onnodig stof te happen en is dus stil... Scheelt ook weer in de frequentie van onderhoud/schoonmaak.meljor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Nu heeft de 6750xt de triple fan koeler gekregen van amd ipv de dual fan die de 6700xt heeft en ik denk dat dat veel beter is.
Ik heb wel de fancurve aangepast voor tijdens gamen, want die staat standaard imho wel heel laag ingesteld waardoor de kaart echt heet wordt >75 C.
Zou je jouw fan curve willen posten en de maximale temperatuur die de kaart bereikt? Ik ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de 6700 XT van AMD zelf.bruutone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Ik heb zelf de reference AMD 6750xt en ben zeer tevreden met de triple-fan standaard koeling. Op mijn voorgaande kaart had ik een kraken G12 waterkoeling gezet vanwege geluidsniveau, maar dat is bij deze kaart echt niet nodig. Fanstop is echt ideaal bij normaal day-to-day kantoorgebruik, dan zit de kaart in ieder geval niet onnodig stof te happen en is dus stil... Scheelt ook weer in de frequentie van onderhoud/schoonmaak.
Ik heb wel de fancurve aangepast voor tijdens gamen, want die staat standaard imho wel heel laag ingesteld waardoor de kaart echt heet wordt >75 C.
Daar is technisch gezien een ander topic voor.
AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic
AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic
Er is niets mis met een kaart die op 80 graden draait hoor.bruutone schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Ik heb zelf de reference AMD 6750xt en ben zeer tevreden met de triple-fan standaard koeling. Op mijn voorgaande kaart had ik een kraken G12 waterkoeling gezet vanwege geluidsniveau, maar dat is bij deze kaart echt niet nodig. Fanstop is echt ideaal bij normaal day-to-day kantoorgebruik, dan zit de kaart in ieder geval niet onnodig stof te happen en is dus stil... Scheelt ook weer in de frequentie van onderhoud/schoonmaak.
Denk dat ik op warme dagen al snel 85 haal.
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |