Vinyl is temperatuur isolerend, dat raad ik zeer af op een backplate.
Daarnaast worden die dingen warm en doorgaans houdt de lijm op vinyl stickers niet van warmte.. dat wordt een zooitje na verloop van tijd dus.
PCB's worden gecoat met een laagje isolerende hars. De verf die je erop spuit heeft doorgaans geen hechting op de hars, dus moet je een primer gebruiken. Die bijt zich in de hars in.. dat legt je componenten weer bloot voor oxidatie etc en ook dat raad ik af, tenzij je na het spuiten zelf die laag weer aanbrengt (kun je kopen, ik gebruik het om de pcb's van mijn fpv drones "waterdiicht" te maken, maar dat spul is niet goedkoop)
ik denk dat de enige voor jou acceptabele oplossing is om te gaan voor liquid cooling van je specifieke kaart en te zoeken naar een zwart koelblok, of dit gewoon accepteren voor wat het is. Vroeger waren all kaarten groen, wees blij dat we die tijd al weer voorbij zijn.
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om de glazen plaat aan de zijkant te vervangen voor een ondoorzichtige. problem solved.. wat je niet ziet stoort niet.
Maar ik begrijp dat "kietelende" gevoel dat het niet optimaal is heel goed. Op het moment echter dat je erdoor uitgaven gaat doen met als enige upside dat kieteltje weg te halen, zou ik er nog eens over denken, maar dat ben ik..
edit: Ik ben een slordige tikker als ik snel tik.. dus even opgeschoond..
[
Voor 6% gewijzigd door
Brainard op 03-09-2021 18:03
]