JepJoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:44:
[...]
Dit zag ik op Reddit voorbijkomen, is dat ook dezelfde persoon?
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Gigabyte Radeon RX 6800
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
En dan hier even de Reddit post: https://www.reddit.com/r/..._a_few_hours_of_playtime/JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:44:
[...]
Dit zag ik op Reddit voorbijkomen, is dat ook dezelfde persoon?
Als je even verder leest in de comments zie je dat de beste persoon wel erg dom bezig is geweest. Door meteen zo'n grote stap te maken heeft ie willens en wetens de grenzen opgezocht en dit als gevolg. Maar het lijkt ook een kaart te zijn die waarschijnlijk toch wel de geest had gegeven binnen nu en een week/maand. Feit blijft dat er nu eenmaal een kleine kans is dat hardware d.o.a. is of binnen een paar weken stuk gaat. Bij normaal gebruik tenminste. Gebeurt dat niet dat overleeft het vaak ruimschoots de garantieperiode.
yup, helaas wel, anders hoefde ik alleen nog maar op "bevestigen" te klikken..Germpie schreef op maandag 23 november 2020 @ 02:23:
Op AMD mijn mandjes met kaarten van vorige releases leeggehaald vandaag. Is dit bij de rest ook vandaag gebeurd? grote kans dat er dan morgen inderdaad weer een drop komt (Vandaag whatever).
Grote stap? +50mhz en power limit +15%? De power limit moet zoiezo gewoon max kunnen.Postman schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:21:
[...]
En dan hier even de Reddit post: https://www.reddit.com/r/..._a_few_hours_of_playtime/
Als je even verder leest in de comments zie je dat de beste persoon wel erg dom bezig is geweest. Door meteen zo'n grote stap te maken heeft ie willens en wetens de grenzen opgezocht en dit als gevolg. Maar het lijkt ook een kaart te zijn die waarschijnlijk toch wel de geest had gegeven binnen nu en een week/maand. Feit blijft dat er nu eenmaal een kleine kans is dat hardware d.o.a. is of binnen een paar weken stuk gaat. Bij normaal gebruik tenminste. Gebeurt dat niet dat overleeft het vaak ruimschoots de garantieperiode.
Ik wacht sowieso even af met overklokken tot er wat driver updates zijn. Dit soort pech kun je wel verwachten ja.
Dit was bij mij ook gebeurd en een dag later was er een surprise restock. Zeker rond 15u vandaag en morgen naar die direct-buy link gaan en rustig refreshen.gidogeek schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:34:
[...]
yup, helaas wel, anders hoefde ik alleen nog maar op "bevestigen" te klikken..
Gaan we vandaag om 15:00 weer een poging kunnen doen om wat reference kaarten te bemachtigen?
De vorige ronde was het mij wederom niet gelukt, daarnaast had AMD.com mij al snel geblokkeerd. Het tabblad met daarin de webshop bleef om één of andere reden continue verversen. Toen ik dit door kreeg was ik al geblokkeerd door AMD.com en heb ik de website enkele uren niet meer kunnen bezoeken -_-
De vorige ronde was het mij wederom niet gelukt, daarnaast had AMD.com mij al snel geblokkeerd. Het tabblad met daarin de webshop bleef om één of andere reden continue verversen. Toen ik dit door kreeg was ik al geblokkeerd door AMD.com en heb ik de website enkele uren niet meer kunnen bezoeken -_-
[ Voor 7% gewijzigd door Marchel op 23-11-2020 11:20 ]
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Yep, heb AMD al open staan op de laptop, werk pc, ipad en iphoneMarchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:24:
Gaan we vandaag om 15:00 weer een poging kunnen doen om wat reference kaarten te bemachtigen?
De vorige ronde was het mij wederom niet gelukt, daarnaast had AMD.com mij al snel geblokkeerd. Het tabblad van webshop bleef om één of andere manier continue verversen. Toen ik dit door kreeg was ik al geblokkeerd door AMD.com en heb ik de website enkele uren niet meer kunnen bezoeken -_-

Doen ze enkel CC? Ook PayPal?Leroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]
Yep, heb AMD al open staan op de laptop, werk pc, ipad en iphoneen CC ligt klaar
Oh dat is netjes! Zou enorm goed uitkomen, heb afgelopen weekend al een AMD Ryzen 5 5600x kunnen bemachtigen, nu nog een nieuwe GPULeroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]
Yep, heb AMD al open staan op de laptop, werk pc, ipad en iphoneen CC ligt klaar
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Ook PayPal inderdaad, alleen heb enkele mensen gehoord dat zij alleen kunnen betalen met de CC die via paypal gekoppeld is
Dat is bij mij het geval idd, mijn CC aan een PayPal account.Viserius schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:30:
[...]
Ook PayPal inderdaad, alleen heb enkele mensen gehoord dat zij alleen kunnen betalen met de CC die via paypal gekoppeld is
Oh ik druk wel een keer op F5 (niet te vaak).... volgens mij is dat toch hetzelfde dan het openen van meerdere sessies via hetzelfde IP-adres. Toch?Leroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]
Voor diegene die via AMD.com willen bestellen, let even op dat je (tijdelijk) een browser zonder ad(s)-blocker gebruikt.
Haha ja same, bij CB afgelopen vrijdag de 5800X besteld en zaterdag binnen gekregen.Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:29:
[...]
Oh dat is netjes! Zou enorm goed uitkomen, heb afgelopen weekend al een AMD Ryzen 5 5600x kunnen bemachtigen, nu nog een nieuwe GPU
Worden de kaarten ook echt uitgeleverd? Je kan ze wel bestellen als ze 'in stock' zijn, maar hoe lang moet je wachten voor-ie binnen is?
Tot nu toe nog niks uitgeleverd wat ik hier in dit topic zie, maar er is ook een verwerkingstijd van 5-7 werkdagen.Mday schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:34:
Worden de kaarten ook echt uitgeleverd? Je kan ze wel bestellen als ze 'in stock' zijn, maar hoe lang moet je wachten voor-ie binnen is?
Ik kan me ook voorstellen dat een dergelijke opruimsessie periodiek wordt uitgevoerd. Echter hoop ik natuurlijk ook dat dit een voorbode is voor...Germpie schreef op maandag 23 november 2020 @ 02:23:
Op AMD mijn mandjes met kaarten van vorige releases leeggehaald vandaag. Is dit bij de rest ook vandaag gebeurd? grote kans dat er dan morgen inderdaad weer een drop komt (Vandaag whatever).
Maar realistisch gezien denk ik dat het weinig zegt. Desalniettemin ga ik er vanmiddag, net zoals afgelopen dagen, ook weet klaar voor zitten.
Volgens mij helpt dit enorm. Mijn werk-laptop heeft geen ad-blockers en ik heb bij de release 'gewoon' een 6800 besteld.Seventh7 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:33:
Voor diegene die via AMD.com willen bestellen, let even op dat je (tijdelijk) een browser zonder ad(s)-blocker gebruikt.
Bij de 503-error (service unavailable) op F5 drukken.
En een beetje binnensmonds bidden helpt ook.
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.
Gewoon naar AMD.com gaan en dan bestellen.
Waar worden deze kaarten vanuit verscheept als je ze via de AMD website zelf besteld? Dan weet ik namelijk of ik rekening moet houden met importkosten.
Credit Card in de hand.
Waar worden deze kaarten vanuit verscheept als je ze via de AMD website zelf besteld? Dan weet ik namelijk of ik rekening moet houden met importkosten.
Prijzen zijn in € dus denk niet dat je import kosten hebt.lamaa1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:27:
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.
Vanuit Ierland (Noord of Zuid weet ik niet) worden ze verscheept. Je hebt dus (nog) niks met importkosten te maken.lamaa1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:27:
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.
De producten worden vanuit (gewoon) Ierland verscheept, dus binnen de EU, daarnaast zijn de prijzen in Euro's inclusief VAT/BTW. Zuid Ierland bestaat niet.Leroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:31:
[...]
Vanuit Ierland (Noord of Zuid weet ik niet) worden ze verscheept. Je hebt dus (nog) niks met importkosten te maken.
offtopic:
vanuit Noord Ierland heb je (straks) niks met importkosten te maken, gezien de handels-grens in de ierse zee komt te liggen. Een grenspost op de Ierse/noord-Ierse grens ligt historisch (te) gevoellig.
vanuit Noord Ierland heb je (straks) niks met importkosten te maken, gezien de handels-grens in de ierse zee komt te liggen. Een grenspost op de Ierse/noord-Ierse grens ligt historisch (te) gevoellig.
[ Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 23-11-2020 10:36 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Zijn weer een aantal 6800 XT op Alternate.. Voor maar 1000 euri!
https://www.alternate.nl/Grafische-kaarten/RX-6800-XT

zakken die lui even in mijn waardering...volgende keer kijk ik wel even of ik een product ergens anders kan bestellen als een bedrijf zulke praktijken doet..Baakster schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:36:
![]()
Precies wat ik dacht.... Net een groot deel van mijn nieuwe build daar vandaan. Voorlopig weer genoeg centen naar Alternate gebracht, zeker met dit soort verkoopprijzen. De kaarten zullen voor Alternate niet goedkoop zijn, maar deze vraagprijs staat niet denk ik niet in verhouding met inkoopprijzen die fabrikanten rekenen.MrHarry schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]
zakken die lui even in mijn waardering...volgende keer kijk ik wel even of ik een product ergens anders kan bestellen als een bedrijf zulke praktijken doet..
Dan spoor je niet als je voor dat geld dat koopt. Je kan letterlijk met een paar tientjes extra de 6900 XT dan kopen van amd.com
Wanneer verwachten we partner cards online te zien op grote stores als Megekko en Alternate? Ik ga er vanuit als dit op de dag zelf nog niet is gebeurd dat ze wederom niks op vooraard zullen hebben...
15:00 aankomende woensdag.hansolo2345 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:41:
Wanneer verwachten we Partner cards online te zien op grote stores als Megekko en Alternate? Ik ga er vanuit als dit op de dag zelf nog niet is gebeurd dat ze wederom niks op vooraard zullen hebben...
Helaas is de overzichtspagina niet helemaal mee.Baakster schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:36:
![]()
Staat al de hele dag op gereserveerd op de productpagina.
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Ja die snap ik
Dit was echter niet zo bij de reference amd cards, waaruit achteraf bleek dat dit was simpelweg omdat er 0 voorraad was
Zie de reviews op google... Staan er een paar bij die op ze bashen vanwege ditMarchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:40:
[...]
Precies wat ik dacht.... Net een groot deel van mijn nieuwe build daar vandaan. Voorlopig weer genoeg centen naar Alternate gebracht, zeker met dit soort verkoopprijzen. De kaarten zullen voor Alternate niet goedkoop zijn, maar deze vraagprijs staat niet in verhouding met inkoopprijzen die fabrikanten rekenen.
Noord-Ierland heeft pond behoort tot het VK, Zuiden = de Republiek Ierland hoort bij de EU en blijft ook bij de EU.kid1988 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:34:
[...]
De producten worden vanuit (gewoon) Ierland verscheept, dus binnen de EU, daarnaast zijn de prijzen in Euro's inclusief VAT/BTW. Zuid Ierland bestaat niet.
offtopic:
Ff snel googlen: Noord-Ierland blijft onderdeel van het douanegebied van de EU, dus geen douane formaliteiten. Dus volgend jaar ook geen import heffingen of iets
Bron: https://www.belastingdien...rd-ierland-1-januari-2021
Thanks for reminding me. Ik moest er ook nog een schrijven.lvm98 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]
Zie de reviews op google... Staan er een paar bij die op ze bashen vanwege dit
Want? Die lui die het kopen maken er een probleem van, Alternate zelf niet eens zo.MrHarry schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]
zakken die lui even in mijn waardering...volgende keer kijk ik wel even of ik een product ergens anders kan bestellen als een bedrijf zulke praktijken doet..
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
hansolo2345 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:44:
[...]
Ja die snap ik, laat ik mijn vraag verduidelijken: Wanneer komen de productpages online? Zowel bij de nvidia launch als ryzen launch waren die ruimschoots van te voren al online.
Dit was echter niet zo bij de reference amd cards, waaruit achteraf bleek dat dit was simpelweg omdat er 0 voorraad was
- Azerty heeft al gezegd deze niet online te zetten totdat ze ook daadwerkelijk voorraad hebben/danwel verwachten.
- Megekko lijkt hetzelfde te doen.
- Alternate verkoopt ze al, dus ja...
- Coolblue heeft alleen de ref. kaart, maar ik verwacht daar hetzelfde als Azerty/Megekko
- Informatique lijkt helemaal niets te verkopen qua recente AMD spullen dus die reken ik niet meer mee (hoewel AMD ze wel als reseller heeft staan).
Ik ben het hier niet mee eens. Heb wat principes als bedrijf. Wil je wat extra verdienen? Prima, maar doe dit met redelijk marges. Dit slaat nergens op.Metalbuster schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:56:
[...]
Want? Die lui die het kopen maken er een probleem van, Alternate zelf niet eens zo.
Ik heb zojuist mijn account daar verwijderd, en mij zijn ze kwijt als klant. Net even in mijn bestelhistorie gekeken. Tegen de 7000 euro in 5 jaar. Dus in the long run verliezen ze hier dus echt aan als meerdere klanten zoals ik dit doen.
Ik zoek een waardige partij op met principes en geef daar mijn centjes voortaan uit.
Is het mogelijk in dollars te betalen?dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:28:
[...]
Prijzen zijn in € dus denk niet dat je import kosten hebt.
Heeft het vaak fout
Wat kosten de 6800 en 6800 XT eigenlijk op de AMD website? Ik zet ook een wekker om 14:55.
AMD Radeon™ RX 6800 XT Graphics 658,67 €Bobmeister schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:11:
Wat kosten de 6800 en 6800 XT eigenlijk op de AMD website? Ik zet ook een wekker om 14:55.
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics 586,14 €
+ verzendkosten
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Prijzen verschillen elke keer wel wat.. XT is nu 663 bij mij.Tricolores schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
[...]
AMD Radeon™ RX 6800 XT Graphics 658,67 €
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics 586,14 €
+ verzendkosten
Bij mij niet: https://www.amd.com/de/direct-buy/5458374100/beFerio schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:13:
[...]
Prijzen verschillen elke keer wel wat.. XT is nu 663 bij mij.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Mss in functie van Dollar koers. En verschillende BTW tarieven?Ferio schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:13:
[...]
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100/nlcinde schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:20:
Hoe komen jullie op de pagina van amd met de prijsvermelding?
Ik kan die niet vinden via amd.com
Waar zie je dit dan, of bedoel je TrustPilot?lvm98 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]
Zie de reviews op google... Staan er een paar bij die op ze bashen vanwege dit
Das nog niks... Wij hebben een azure server helemaal samengesteld via hun... Kleine 200k+ in 8 maanden... Maar goed we waren sowieso al niet van plan nog veel meer zaken met ze te doenMatthias87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:00:
[...]
Ik ben het hier niet mee eens. Heb wat principes als bedrijf. Wil je wat extra verdienen? Prima, maar doe dit met redelijk marges. Dit slaat nergens op.
Ik heb zojuist mijn account daar verwijderd, en mij zijn ze kwijt als klant. Net even in mijn bestelhistorie gekeken. Tegen de 7000 euro in 5 jaar. Dus in the long run verliezen ze hier dus echt aan als meerdere klanten zoals ik dit doen.
Ik zoek een waardige partij op met principes en geef daar mijn centjes voortaan uit.
Bedankt voor het bericht dat geeft een hoop duidelijkheid. Op welke pagina kan je de kaarten kopen? is dat hier : https://www.amd.com/en/wh...n-rx-6000-series-graphicsPostman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:00:
[...]
De drops zijn elke dag werkdag om 15u (9am EST). Er is afgelopen week elke dag om die tijd wel iets geweest, vaak de Ryzen 3000 CPU. Op woensdag en vrijdag waren er om 15u dan de 6800(XT) en op woensdag ook de Ryzen 5000 (15:15u).
Woensdag en donderdag was er ook om 23u een paar Ryzen 3000, de andere dagen heb ik geen info van. Dit lijkt echter meer een bijzaak dan iets substantieels, dus ik zou daar geen gok op wagen.
[...]
Rechtstreeks bij AMD kun je vergeten in het weekend, die werken alleen doordeweeks. Vandaar ook geen drops de afgelopen 2 dagen en niemand die een status update heeft van zijn/haar order(s).
Probeer om woensdag van 14:45 tot 15:45 een uur vrij te krijgen zodat je dan om 15u de AMD site kunt spammen. Ik gok dat er dan weer nieuwe lading zal zijn.
En anders is dat het moment waarop officieel de board partners hun kaarten mogen gaan verkopen. De NL webwinkels vermelden hierover niets, maar je kunt ook Duitse winkels proberen.
663,70Ferio schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:13:
[...]
Heeft het vaak fout
Vandaar mijn vraag of direct in dollars te betalen is. Scheelt mij wel weer watdnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:15:
[...]
Mss in functie van Dollar koers. En verschillende BTW tarieven?
Heeft het vaak fout
Vandaar het prijsverschil, mijn link (iets hoger) heeft "be" in de URL
Als je via AMD zelf bestelt, moet je dan ook een accountje ergens aanmaken? Misschien handig om dit van te voren te doen aangezien je anders sowieso te laat bent, maar ik kan dit niet zo snel vinden.
Nee, zorgen dat je paypal hebt met een adres en al erin al. Scheelt je invullen bij AMD bij bestellen. Enkel paypal inloggen klik door klik afronden klaarJoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
Als je via AMD zelf bestelt, moet je dan ook een accountje ergens aanmaken? Misschien handig om dit van te voren te doen aangezien je anders sowieso te laat bent, maar ik kan dit niet zo snel vinden.
Ik las ergens eerder in dit topic dat dat niet hoeft. Als je echt snel wilt zijn, moet je je gegevens alvast in een kladblok zetten en daarna kopiëren in de browser tijdens je bestelling, omdat autofill niet werkt.JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Of een CC, account is er inderdaad niet.JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
Let wel dat er geen auto-fill is op de AMD website. Bij CC zou ik dus alvast je CC nummer in notepad ofzo zetten dat je die makkelijk kunt plakken (1 lang veld).
En nogmaals: kijk uit met F5 gebruik i.v.m. bot flag en bij een 503 moet je wel de F5 spammen (absoluut niet terug gaan want dan ben je de plaats kwijt).
Werkt wel via firefox op de mobiel, been there done thatboe.i schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:32:
[...]
Ik las ergens eerder in dit topic dat dat niet hoeft. Als je echt snel wilt zijn, moet je je gegevens alvast in een kladblok zetten en daarna kopiëren in de browser tijdens je bestelling, omdat autofill niet werkt.
Is bij iemand het gpu al verzonden?
Of enig idee wanneer we hem kunnen verwachten ?
Gezien er nog steeds staat :
Order Status: Order in Process
Idd. dat maakt mij een beetje nerveus om daar iets te bestellen. Het is natuurlijk leuk dat het kan, mondjesmaat, maar als er niets verstuurd wordt heeft niemand er wat aan.Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:48:
Is bij iemand het gpu al verzonden?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Geduldig wachten tot 7 werkdagen na je bestelling. Voor mij gaan er pas alarmbellen af als ik nog niks hbe gehoord aankomende vrijdag.
ik zie net dat op de creditkaart de betaling aan amd teruggestort is.Satan_cat schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:52:
Geduldig wachten tot 7 werkdagen na je bestelling. Voor mij gaan er pas alarmbellen af als ik nog niks hbe gehoord aankomende vrijdag.
Dus ga er dan vanuit dat mijne geannuleerd is ?
Anders mensen er ook last van ?
Wanneer heb je hem gekocht? Bij mij is het geld nog afgeschreven, gaat om een order van woensdag 15:04.Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]
ik zie net dat op de creditkaart de betaling aan amd teruggestort is.
Bij mij was het ook afgeschreven, althans was het hele tijd gereserveerd.Satan_cat schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:55:
[...]
Wanneer heb je hem gekocht? Bij mij is het geld nog afgeschreven, gaat om een order van woensdag 15:04.
Ik had hem ook toen gekocht rond 3u ondanks dat betalen beetje strugglen was.
Maar zie nu dat de reservering op het geld op creditkaart is gestopt. En als budget weer toegevoegd is aan het saldo.
Is er al iets bekend over de verkoop van AIB's in Nederlandse webshops?
Woensdag 15:00Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:58:
Is er al iets bekend over de verkoop van AIB's in Nederlandse webshops?
Dat dacht ik ook van de refs, maar toen bleek er geen stock te zijn. Is het bevestigd dat webshops zoals azerty wel aib's gaan verkopen AS woensdag?
NeeJim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:06:
[...]
Dat dacht ik ook van de refs, maar toen bleek er geen stock te zijn. Is het bevestigd dat webshops zoals azerty wel aib's gaan verkopen AS woensdag?
Beste ff contact opnemen met AMD?Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
[...]
Bij mij was het ook afgeschreven, althans was het hele tijd gereserveerd.
Ik had hem ook toen gekocht rond 3u ondanks dat betalen beetje strugglen was.
Maar zie nu dat de reservering op het geld op creditkaart is gestopt. En als budget weer toegevoegd is aan het saldo.
Je hebt een mail gehad en kan je order tracken toch?
Heb je wel de order confirmation mail gehad van AMD, waarin staat de de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd kan worden?Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]
Volgens mij is dit alles wat we weten. Het kan natuurlijk zijn dat er weer geen voorraad is of dat het nog niet gearriveerd is bij de betreffende winkels etc. Maar de planning is geloof ik gewoon oensdag 15:00.Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:06:
[...]
Zoals vermeld op https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch. Dus ik denk dat er deze ronde wel bestellingen geplaatst kunnen worden, maar hoeveel zou ik je niet kunnen vertellen. (Hoe het zit met Megekko en Alternate weet ik zo gauw niet)In plaats daarvan richten we ons op de ‘eigen ontwerp’ kaarten die binnenkort door de verschillende fabrikanten zullen worden aangekondigd. De verwachte beschikbaarheid van die modellen zal echter ook matig zijn.
Yes ook dat ik hem kon tracken met wachtwoord.BootlegNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:08:
[...]
Heb je wel de order confirmation mail gehad van AMD, waarin staat de de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd kan worden?
Staat order in process als ik hem track.
Ook mail dat er stond dat je hem niet meer kon annuleren enz.
Nouja ff afwachten denk ik.
Maar staat bij jullie ook gewoon order in process ?
------
Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 18 November 2020. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.
Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.
Note: If your order contains download products, you can complete the download by looking up your order using the information and link below. When the order summary appears, click on the Download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate email notification when your products have shipped.
To look up your order, please visit: www.amd.com/onlinestorehelp.
Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.
Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp
Your Order and Billing Information:
Order Number: 3**********
Order Date: 18 November 2020
nvt
nvt
nvt
d*@live.nl
Password: *******
Shipping Address:
Product SKU: *******
Product Name: AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
Qty Ordered: 1
Amount: 487,29 €
Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €
VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €
Payment Method: CloudPay
-------------
Order Number: ******
Order Date: 18/11/2020
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
FedEx Shipment
[ Voor 61% gewijzigd door Fordius op 23-11-2020 12:14 ]
we gaan het zien. Hopelijk kan ik volgende week een mooie TUF 6800xt in mijn pc drukken. Het merk PowerColor wordt niet in Nederland verkocht? Die kaart ziet er ook wel heel sexy uit.Emuddy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]
Zoals vermeld op https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch. Dus ik denk dat er deze ronde wel bestellingen geplaatst kunnen worden, maar hoeveel zou ik je niet kunnen vertellen. (Hoe het zit met Megekko en Alternate weet ik zo gauw niet)
https://videocardz.com/ne...-6800-xt-red-devil-tested
Helaas maar duizend stuks.Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
[...]
we gaan het zien. Hopelijk kan ik volgende week een mooie TUF 6800xt in mijn pc drukken. Het merk PowerColor wordt niet in Nederland verkocht? Die kaart ziet er ook wel heel sexy uit.
https://videocardz.com/ne...-6800-xt-red-devil-tested
Dat is in ieder geval al meer dan de refs vorige week
Neem aan dat er ook een niet-limited edition komt die +- hetzelfde biedt tho? Dat is wmb wel beetje onduidelijk uit de nieuwsberichten. Maar al zou dat het geval zijn, die kaarten zullen ook wel flink wat duurder worden, dus vallen voor mij sowieso af.
Is toch wel raar dat de bestelling dan alsnog wordt geannuleerd. Ik zou niet afwachten maar er meteen achter aangaan. Dus contact opnemen met AMD en waar je de CC hebt.Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:11:
[...]
Yes ook dat ik hem kon tracken met wachtwoord.
Staat order in process als ik hem track.
Ook mail dat er stond dat je hem niet meer kon annuleren enz.
Nouja ff afwachten denk ik.
Maar staat bij jullie ook gewoon order in process ?
------
Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 18 November 2020. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.
Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.
Note: If your order contains download products, you can complete the download by looking up your order using the information and link below. When the order summary appears, click on the Download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate email notification when your products have shipped.
To look up your order, please visit: www.amd.com/onlinestorehelp.
Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.
Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp
Your Order and Billing Information:
Order Number: 3**********
Order Date: 18 November 2020
nvt
nvt
nvt
d*@live.nl
Password: *******
Shipping Address:
Product SKU: *******
Product Name: AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
Qty Ordered: 1
Amount: 487,29 €
Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €
VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €
Payment Method: CloudPay
-------------
Order Number: ******
Order Date: 18/11/2020
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
FedEx Shipment
Dit is wel een hele slimme zet van Azerty. Voorraad van deze videokaarten als eerst verkopen aan klanten die hele systemen in pre-order hebben staan. Zodoende hoeven ze ook geen prijs per component te geven waardoor het minder transparant is hoeveel je nou voor je 6800/6800XT hebt moeten betalen.Emuddy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]
Zoals vermeld op https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch. Dus ik denk dat er deze ronde wel bestellingen geplaatst kunnen worden, maar hoeveel zou ik je niet kunnen vertellen. (Hoe het zit met Megekko en Alternate weet ik zo gauw niet)
Webshops die nu losse kaarten aanbieden voor een hoog bedrag worden dit niet met dank afgenomen, en kost dus geld in de vorm van gefrustreerde kopers die principieel zijn
Begrijp ik nou goed dat de jacht op de amd webshop vandaag weer is geopend?
Naja webshops, als je liever te veel wil betalen moet je het bij de webshops zoeken. Volgens mij is er vandaag om 15:00 weer een poging via de webshop van AMD.comVaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:30:
Iedereen heeft het idee dat er iedere werkdag om 15:00 nieuwe voorraad kan zijn bij AMD. Dus we houden het inderdaad allemaal in de gaten denk ik.Vaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:30:
Ah cool thanks! Was inderdaad niet van plan om bij de bekende Nederlandse webshops iets te gaan kopen. Zou leuk zijn om er een voor de msrp te krijgen maar ik ga niet meedoen aan het extra spekken van die desbetreffende winkels.Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:31:
[...]
Naja webshops, als je liever te veel wil betalen moet je het bij de webshops zoeken. Volgens mij is er vandaag om 15:00 weer een poging via de webshop van AMD.com
AMD zou toch tot in feb of maart hun reference kaarten verkopen op de AMD site?
De aib's zijn niet te koop op de AMD site. Of heb ik dat verkeerd?Vaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
[...]
Ah cool thanks! Was inderdaad niet van plan om bij de bekende Nederlandse webshops iets te gaan kopen. Zou leuk zijn om er een voor de msrp te krijgen maar ik ga niet meedoen aan het extra spekken van die desbetreffende winkels.
Denk het niet nee, je zou meer kans hebben op een shop van een AIB, wellicht heeft Sapphire die? Ik ken het alleen van EVGA.Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]
De aib's zijn niet te koop op de AMD site. Of heb ik dat verkeerd?
AIBs gaan niet hun kaarten weer naar AMD sturen zodat die de AIB kaarten kunnen verkopen
Op AMD.com kan je alleen de reference kaarten kopen. Maar je kan mogelijk binnenkort ook de reference kaarten kopen via een Nederlandse webshop als ze de Gigabyte of Sapphire referentie kaarten verkopen. Voor zover ik kan vinden hebben alleen deze twee "fabrikanten" SKU's voor de reference designs.Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]
De aib's zijn niet te koop op de AMD site. Of heb ik dat verkeerd?
Gigabyte GV-R68XT-16GC-B
Sapphire 21304-01-20G
EDIT: Asrock heeft ook een reference model alleen heb ik daar geen SKU van kunnen vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Pikkemans op 23-11-2020 12:56 ]
Ik heb megekko een mailtje verstuurd in hoeverre het as wo zin heeft om mijn F5 knop te mishandelen met hun website voorstaand. Ben benieuwd.
Asrock ook: http://asrock.com/Graphic...Radeon%20RX%206800%2016G/Pikkemans schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:39:
[...]
Op AMD.com kan je alleen de reference kaarten kopen. Maar je kan mogelijk binnenkort ook de reference kaarten kopen via een Nederlandse webshop als ze de Gigabyte of Sapphire referentie kaarten verkopen. Voor zover ik kan vinden hebben alleen deze twee "fabrikanten" SKU's voor de reference designs.
Gigabyte GV-R68XT-16GC-B
Sapphire 21304-01-20G
Let op wanneer je dit doet binnen de webshop van AMD.com. Ik was vorige week meerdere uren banned omdat mijn browser in een F5 loop zat in het bestelproces. Nog geen kaart voor Marchel duskerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Ik heb megekko een mailtje verstuurd in hoeverre het as wo zin heeft om mijn F5 knop te mishandelen met hun website voorstaand. Ben benieuwd.
Had al gelezen dat AMD hier een mening op na houdt idd. En terecht wat mij betreft in een poging bots tegen te gaan.Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]
Let op wanneer je dit doet binnen de webshop van AMD.com. Ik was vorige week meerdere uren banned omdat mijn browser in een F5 loop zat in het bestelproces. Nog geen kaart voor Marchel dus
Wel zuur voor jou en bedankt voor de waarschuwing!👍
Ik hoop dat de odds zijn vanmiddag meer in jouw favour.
Let us know!kerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Mocht je dit weer hebben, probeer even je cookies te clearen voor amd.com, of in een incognitovenster. Zowel het rare redirect-gedrag als de access denied-melding lijkt gekoppeld aan sessie, wat weer werkt op basis van een cookie.Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]
Let op wanneer je dit doet binnen de webshop van AMD.com. Ik was vorige week meerdere uren banned omdat mijn browser in een F5 loop zat in het bestelproces. Nog geen kaart voor Marchel dus
Ik had het er net over en een collega heeft ook zijn geld terug gekregen. Hij had hem op launch day gekocht.Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]
Zucht.
[ Voor 97% gewijzigd door StefanKelevra op 27-11-2020 20:35 ]
Toevallig net ook een mailtje gestuurd voordat ik dit las, we gaan het zienkerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Edit: verkeerde bericht gequote
[ Voor 40% gewijzigd door hansolo2345 op 23-11-2020 13:25 ]
Bij mij is de reservering op de creditcard ook verdwenen. Creditcardmaatschappij weet van niks en order staat nog op "in process". Wel even een contactformulier bij Digital River ingevuld maar bij hun FAQ staat weer dat ze pas belasten bij verzending dusja...
Ik krijg nu op https://www.amd.com/en/direct-buy/nl de tekst 'Product not found' te zien.
Verandering ter voorbereiding?
Verandering ter voorbereiding?
Would be nice to know if we are actually getting these reference cards before going on a shopping spree this Wednesday for AIBs...
I payed with paypal and have the receipt in paypal but nothing on MijnING. Probably they will serve US stocks first and, as usual, we come last.
I payed with paypal and have the receipt in paypal but nothing on MijnING. Probably they will serve US stocks first and, as usual, we come last.
Zonet ook eens naar de direct buy pagina gegaan, ging heel traag, ze zijn er zeker mee bezig, ofwel is er nu al veel traffic voor niks, kan ook xD
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |