• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Jaaa ook zojuist een Order Confirmation ontvangen, dus ze hebben hem niet geannuleerd. Nou dan kan de 6700xt van vorige week op V&A, nog niet eens tijd gehad om in te bouwen :+

@iiGamezzHN Jazeker, ben geen scalper

[ Voor 14% gewijzigd door Munchie op 08-04-2021 14:50 ]

• iiGamezzHN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Munchie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:45:
Jaaa ook zojuist een Order Confirmation ontvangen, dus ze hebben hem niet geannuleerd. Nou dan kan de 6700xt van vorige week op V&A, nog niet eens tijd gehad om in te bouwen :+
Je wilt het niet toevallig voor msrp aan iemand hier (lees: mij) verkopen zeker? :+

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:39
Hier nog steeds niet... Ik word gek van het refreshen! 8)7

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
JJvdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:50:
[...]

Hier nog steeds niet... Ik word gek van het refreshen! 8)7
Vergeet je spam folder niet te checken

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-12-2025
iiGamezzHN schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:47:
[...]

Je wilt het niet toevallig voor msrp aan iemand hier (lees: mij) verkopen zeker? :+
Gaat niemand zakelijk-gericht hedendaags doen :+

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-01 12:04
Nog een paar uurtjes wachten dus. Moeilijk dat wachten :P

[ Voor 104% gewijzigd door Speedway4 op 08-04-2021 14:57 ]

• iiGamezzHN
lexkalin schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:54:
[...]

Gaat niemand zakelijk-gericht hedendaags doen :+
Zeker, maar niet geschoten is altijd mis hahaha

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:27

Als hij voor msrp weg gaat heb ik (en mijn vrouw) wel interesse, ben al weken bezig om een kaart voor haar te kopen maar geen succes. :N

• iiGamezzHN

In dat geval zou ik hem erg graag van je over willen nemen als dat kan _/-\o_

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik ben overigens met de zomertijd enzo even helemaal de draad kwijt. Iemand enig idee hoe laat we de drop nu verwachten voor vandaag? (Ik zal hier uiteraard geen rechten aan ontlenen :+ )

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:14
Je bent gestoord als je hem voor MRSP weg doet. Als je nu een oude kaart vervangt doe je die toch ook niet voor de helft weg?

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 21:11
Zijn er ook wel eens processors beschikbaar tijdens de videokaartdrop?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
KirovAir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:07:
Absoluut!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Beavbusi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:07:
Je bent gestoord als je hem voor MRSP weg doet. Als je nu een oude kaart vervangt doe je die toch ook niet voor de helft weg?
Of er is gewoon meer in het leven dan geld. O+

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-01 15:14

Ja hier ook eindelijk! Duurde lang...

• Breadrun
  • Laatst online: 31-01 15:14
KirovAir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:07:
Soms, de ene week wel andere week niet

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Breadrun schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:09:
[...]
Soms, de ene week wel andere week niet
Ik zie er nu drie op voorraad. Alleen is tijdelijk de winkelmand niet werkend. Ik heb er niet bij elke drop op gelet, maar volgens mij wel altijd iets van een extra CPU.

• Beavbusi
Pedje-san schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:08:
[...]

Of er is gewoon meer in het leven dan geld. O+
Ik snap niet wat je bedoelt? je gaat toch niet spullen weggeven. Bewust spullen kopen om mensen over te scalpen is anders. De kaarten zijn nu gewoon meer waard door miners. Je verkoopt je huis toch ook niet voor de helft omdat je niet mee wilt met de gekte ? :p

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Flupkees schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:17:
[...]

Vuurvliegje is redelijk all-in gegaan op het programmeergedeelte. Dat stukje code wat je ziet is javascript en ik vermoed dat hij z'n bot (die hij eerder noemde van 4700 regels) ook in javascript had geschreven. Voor een simpele bot die het domme werk van je overneemt, hoef je maar weinig code te kunnen schrijven. Ikzelf heb wat geschreven in python (zo'n 100 regels code) en had bij mijn eerste poging meteen succes (bot heeft 7000 keer gerefresht, iets wat ik liever niet zelf doe 8)7). Python is tevens een vriendelijke taal om te leren als je nog geen ervaring hebt met programmeertalen/scripting. Hier een link naar een tutorial voor beginners die ik aan kan raden: YouTube: Python Tutorial for Beginners 1: Install and Setup for Mac and Windows

De uitdaging van het schrijven van een bot zoals vuurvliegje dat heeft gedaan, is dat je met heel veel onverwachte dingen rekening moet houden, zoals laadtijden en aanpassingen aan de website. Verder zit het belangrijkste element 'm in het snappen van hoe de site werkt en hoe je bepaalde dingen sneller kan doen, zoals het gebruik van de jQuery die hier vaker voorbij is gekomen. Verder had hij ook een GUI geschreven, wat de maker aanzienlijk veel extra werk oplevert. Ik had ook een bot geschreven die het hele proces doorliep, maar wilde zorgen dat m'n botscore (en kans op een CAPTCHA) zo laag mogelijk zou zijn, dus heb uiteindelijk m'n bot alleen het domme repetitieve werk laten doen en zelf handmatig de rest. Vorige week bij mijn eerste poging een 6900XT kunnen kopen en gisteren een 6800XT. Beide keren geen CAPTCHA hoeven doen. De 6900XT heb ik inmiddels binnen en voor de 6800XT een order confirmation gekregen, dus hopelijk komt die binnenkort!

Aanvullend: het kan goed zijn die meest recente code die vuurvliegje deelde meer tijd kost, als je botscore daarmee omhoog gaat, dus dat handmatig doen sneller gaat als je dan geen CAPTCHA hoeft in te voeren.
Prima uitleg.
Ik ben ook begonnen met een simpel script met maar een paar regels code. Dit was nooit voldoende om 6800XT te bemachtigen. Helaas is de prijs die je betaald voor je privacy (extensies voor Firefox) dat je altijd -- en vaak nog meerdere -- captcha's moet oplossen. Ik heb meerdere drops naast de post gepist door onmogelijke combinaties van brandkranen, stoplichten, zebrapaden en schoorstenen bij elkaar te puzzelen met een hartslag van 180.
Sommige haken daar af maar ik vond het een leuke uitdaging en een goede reden om weer eens aan een leuk hobby projectje te werken. Het is gewoon een spel en als het dan lukt geeft dat extra veel plezier (en extra veel frustratie als het door knullige bugs mislukt :+)
Ik maak gebruik van een captcha solving service en dat kost 2$ per 1000 oplossingen, voor mij een prima investering.
De GUI is weinig bijzonders en zit het minste tijd in. Met HTML heb je zo een div met wat inputs. Het meeste tijd zat hem in het opzoeken van de HTML en CSS regels omdat ik weinig ervaring heb met webdev.
Flupkees schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:17:
EDIT:
Aanvullend: het kan goed zijn die meest recente code die vuurvliegje deelde meer tijd kost, als je botscore daarmee omhoog gaat, dus dat handmatig doen sneller gaat als je dan geen CAPTCHA hoeft in te voeren.
Hoewel ik zeker niet de interne werking van recpatcha weet, wordt deze pas geladen vanaf de betaalpagina's dus zou het geen invloed moeten hebben op je recaptcha botscore.

• Beavbusi
Heb dan geluk gehad denk. Heb gister zonder bot gewoon de jquery ingetikt en kunnen afrekenen. Eerste keer dat ik echt klaar zat toen er een drop was.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-01 13:31
Beavbusi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:12:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt? je gaat toch niet spullen weggeven. Bewust spullen kopen om mensen over te scalpen is anders. De kaarten zijn nu gewoon meer waard door miners. Je verkoopt je huis toch ook niet voor de helft omdat je niet mee wilt met de gekte ? :p
man man, er is iets serieus mis met de maatschappij tegenwoordig 8)7

Stay hungry, stay foolish!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12-2025

Arm1n

Zeven over half twee

Beavbusi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:15:
Heb dan geluk gehad denk. Heb gister zonder bot gewoon de jquery ingetikt en kunnen afrekenen. Eerste keer dat ik echt klaar zat toen er een drop was.
Er zijn ook genoeg mensen die zonder enige bots het gelukt is. Een paar zelfs via de mobiele telefoon toen er geen pc binnen handbereik was.

Maar je kansen worden wel groter met een bot of jquery.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• 1337Steven1337
  • Laatst online: 18-01 12:02
Vuurvli3gje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:13:
[...]

Prima uitleg.
Ik ben ook begonnen met een simpel script met maar een paar regels code. Dit was nooit voldoende om 6800XT te bemachtigen. Helaas is de prijs die je betaald voor je privacy (extensies voor Firefox) dat je altijd -- en vaak nog meerdere -- captcha's moet oplossen. Ik heb meerdere drops naast de post gepist door onmogelijke combinaties van brandkranen, stoplichten, zebrapaden en schoorstenen bij elkaar te puzzelen met een hartslag van 180.
Sommige haken daar af maar ik vond het een leuke uitdaging en een goede reden om weer eens aan een leuk hobby projectje te werken. Het is gewoon een spel en als het dan lukt geeft dat extra veel plezier (en extra veel frustratie als het door knullige bugs mislukt :+)
Ik maak gebruik van een captcha solving service en dat kost 2$ per 1000 oplossingen, voor mij een prima investering.
De GUI is weinig bijzonders en zit het minste tijd in. Met HTML heb je zo een div met wat inputs. Het meeste tijd zat hem in het opzoeken van de HTML en CSS regels omdat ik weinig ervaring heb met webdev.

[...]

Hoewel ik zeker niet de interne werking van recpatcha weet, wordt deze pas geladen vanaf de betaalpagina's dus zou het geen invloed moeten hebben op je recaptcha botscore.
Ik had je al een berichtje gestuurd, maar jouw bot is dus gemaakt in de vorm van een firefox plugin?

• Beavbusi
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:16:
[...]

En jij koopt wel je spullen bij Amazon zeker? :huhu: 8)7 |:(

Maargoed, ik stop wel met deze discussie hier. Vraag en aanbod is tweakers kennelijk vreemd.

[ Voor 15% gewijzigd door Beavbusi op 08-04-2021 15:19 ]

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

toch een soort vrijdag middag borrel. :+

Heeft het vaak fout

• filthymushroom
  • Nu online
tailfox schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:18:
toch een soort vrijdag middag borrel. :+
Zometeeen weer allemaal borrelen op Discord xD

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:19:
[...]

nu eerst even oorlog >:)

Heeft het vaak fout

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
Vuurvli3gje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:13:
[...]
Het is gewoon een spel en als het dan lukt geeft dat extra veel plezier (en extra veel frustratie als het door knullige bugs mislukt.
Het euforische gevoel als t lukt is echt bijzonder ja.... 2 uur lang een soort high zeg maar :)
Hartslag is enorm hoog als je m in je karretje ziet en je nog wat stappen moet doorlopen met trillende vingers maar als je dan t bevestiging scherm krijgt.... onbetaalbaar.

Het slaat natuurlijk allemaal nergens op haha... vroeger was het niks bijzonders om een GPU te kopen. Nu voelt het alsof je de loterij gewonnen hebt of je geslaagd bent voor je rijbewijs of iets in die richting.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• 1337Steven1337
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:19:
[...]

Zijn er veel mensen op discord te vinden eigenlijk? Ben er nog nooit geweest maar als ik zo lees kan het best "gezellig" zijn denk ik

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:24
Ik heb meerdere drops naast de post gepist door onmogelijke combinaties van brandkranen, stoplichten, zebrapaden en schoorstenen bij elkaar te puzzelen met een hartslag van 180.
Dit is precies waar ik tot nu toe elke keer tegen aan loop. Drie van die captcha's achter elkaar en dan ook nog een waar de plaatjes weer vernieuwd worden en je moet door blijven klikken totdat ze weg zijn.

En dan zijn de GPU's al weg. Als die reCaptcha's dit nou ook tegen bots zouden doen!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 13:51
1337Steven1337 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:20:
[...]

Zijn er veel mensen op discord te vinden eigenlijk? Ben er nog nooit geweest maar als ik zo lees kan het best "gezellig" zijn denk ik
Ik ben wel benieuwd om welke Discord channel dit gaat inderdaad, die van PartAlert is nou niet echt je-van-het..

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-01 08:32
1337Steven1337 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:20:
[...]

Gewoon gezellig scalpen, beetje memen, beetje trollen.

:+

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Beavbusi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:12:
[...]

Je geeft toch ook niets weg? En zelfs dan... wat is daar mis mee? Het is toch leuk om elkaar een beetje te helpen? Daarom zitten we toch met z'n alle op een forum.

• 1337Steven1337
IceBlackz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd om welke Discord channel dit gaat inderdaad, die van PartAlert is nou niet echt je-van-het..
Tweakers heeft z'n eigen discord (zie regels van dit topic)

• 1337Steven1337
Rzarect0r schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:23:
[...]

Gewoon gezellig scalpen, beetje memen, beetje trollen.

:+
Oh noes niet jij weer |:(

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

IceBlackz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
[...]

Tweakers. :>

Heeft het vaak fout

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-01 13:31
Beavbusi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:18:
[...]

En jij koopt wel je spullen bij Amazon zeker? :huhu: 8)7 |:(

Maargoed, ik stop wel met deze discussie hier. Vraag en aanbod is tweakers kennelijk vreemd.
We hoeven ook helemaal geen discussie te voeren joh. Het is toch fijn dat er nog tweakers zijn die iemand anders is wat gunnen zonder daar winst op te hoeven maken. Is goed voor je karma, moet je ook eens proberen. ;)

Stay hungry, stay foolish!

• JohnnyV76
wauwwie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
[...]

Dit is precies waar ik tot nu toe elke keer tegen aan loop. Drie van die captcha's achter elkaar en dan ook nog een waar de plaatjes weer vernieuwd worden en je moet door blijven klikken totdat ze weg zijn.

En dan zijn de GPU's al weg. Als die reCaptcha's dit nou ook tegen bots zouden doen!
Ik snap niet helemaal waarom ik gister geen reCaptcha heb gekregen maar sommigen wel. Zou t komen doordat ik PayPal al ingelogd had?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• qmarrr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-08-2025
1337Steven1337 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:16:
[...]

Ik had je al een berichtje gestuurd, maar jouw bot is dus gemaakt in de vorm van een firefox plugin?
Dit vroeg ik me dus ook af. Ik gebruik nu tampermonkey, maar die voert per pagina iets uit en onthoudt niks. Hoe maak je een JS programma die over meerdere browsers heen hovert en zn state onthoudt..

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 14:33
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:16:
[...]

Ik snap je gevoel, maar het voelt ook vreemd als je eerst één kaart met veel moeite weet te bemachtigen en later een andere die je liever wilde, om de extra kaart die je toevallig over hebt hierdoor, voor dezelfde prijs te verkopen als jij hebt betaald. Ik zit nu dus met hetzelfde 'probleem', want ik wil er ook geen winst op maken, dus wat ik ga doen zodra ik m'n 6800XT werkend in m'n systeem heb zitten, is de 6900XT verkopen, maar alles wat ik meer geboden krijg dan 1100 euro, dat mag de koper direct ter plekke via ideal overmaken aan een goed doel. Dan mats ik een goed doel in plaats van iemand anders die ik niet ken, die misschien de kaart zelfs weer doorverkoopt. Ik vond dit zelf wel een goede oplossing, dus ik hoop dat meer mensen dat gaan doen.

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
JohnnyV76 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:28:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom ik gister geen reCaptcha heb gekregen maar sommigen wel. Zou t komen doordat ik PayPal al ingelogd had?
Gebruik je Chrome en ben je ingelogd? In dat geval ben je misschien als 'veilig' bestempeld?

• JohnnyV76
Munchie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:30:
[...]

Gebruik je Chrome en ben je ingelogd? In dat geval ben je misschien als 'veilig' bestempeld?
Chrome inderdaad en volgens mij ben ik daar ook ingelogd met m'n google account ja.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Weet iemand hier trouwens of mijn 450 watt voeding (Gold plus) een Ryzen 1700 en 6800 XT gaat trekken? Zit verder niets bijzonders in het systeem.

• qmarrr
Secsytime schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:34:
Weet iemand hier trouwens of mijn 450 watt voeding (Gold plus) een Ryzen 1700 en 6800 XT gaat trekken? Zit verder niets bijzonders in het systeem.
https://outervision.com/power-supply-calculator

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Die calculators gaan altijd veilig zitten. Volgens mij zou het namelijk wel moeten kunnen..
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100/nl
AMD adviseert zelf 750W, in het RDNA2 ervaringen topic nu ook al iemand die het met 550W wil proberen. :?
Gewoon niet doen!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01 08:52

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Secsytime schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:37:
[...]

Die calculators gaan altijd veilig zitten. Volgens mij zou het namelijk wel moeten kunnen..
Waarom vraag je het dan? Lekker proberen joh laat je het ons dan ook weten?

• Seapoup
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10-2025
Postman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:39:
[...]

https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100/nl
AMD adviseert zelf 750W, in het RDNA2 ervaringen topic nu ook al iemand die het met 550W wil proberen. :?
Gewoon niet doen!
Ter vergelijking, ik run hier een 6900xt en 5600x op een 550W gold voeding, werkt dikke prima :)
Het hele systeem trekt 450W maximum volgens mijn stroommeter.

• Tilor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Seapoup schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:44:
[...]

Ter vergelijking, ik run hier een 6900xt en 5600x op een 550W gold voeding, werkt dikke prima :)
Het hele systeem trekt 450W maximum volgens mijn stroommeter.
5800X + 6900XT op een 750W gaat prima

PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 15:34
Kaart TDP 300 en CPU 65W. 80+ gold is 87% efficient (of zo) dus 450 * 0.87 = 391.5. Dan hou je 392 - 365 = 27W over voor je fans,moederbord,hardeschijven,toetsenbord/muis en al ander zooi.

Dus een lang antwoord kort: Nee.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:57
Seriph schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:50:
[...]

Kaart TDP 300 en CPU 65W. 80+ gold is 87% efficient (of zo) dus 450 * 0.87 = 391.5. Dan hou je 392 - 365 = 27W over voor je fans,moederbord,hardeschijven,toetsenbord/muis en al ander zooi.

Maar toch proberen ;)

• Thijn09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04-2021
Is er vandaag al een drop geweest?

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-01 09:18
Bijna 16u en winkelmand nog steeds kaput 8)7 :X -O-

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-01 12:48
Erraa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:54:
Bijna 16u en winkelmand nog steeds kaput 8)7 :X -O-
de 5800x kan ik nu in mn mand doen

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 09:06
rutgerdj schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:56:
[...]

Idem, alleen niet exact wat mijn doel is ;).

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-01 12:48
Heb gister de 6800xt black wss te pakken gekregen. sla vandaag maar over denk

• Thijn09
Is er vandaag al een drop van de 6800 xt of 6900 xt geweest op de AMD site?

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01 14:22
Thijn09 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:57:
Is er vandaag al een drop van de 6800 xt of 6900 xt geweest op de AMD site?
nee

• Remth2
[...]

Ik ook dus ik denk dat de rest gewoon simpelweg niet bijgewerkt is en daarom niet doet.

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-01 09:18
[...]

Lukt nu ook voor mij, ook voor de 3950X bijvoorbeeld.

De kart zelf is wel nog altijd broken...

js_FPWz-pZO5shcsK_gRjjNJsKOb-JIM4q15TtwmsoUu14.js:1959 Uncaught Drupal.AjaxError {message: "↵An AJAX HTTP error occurred.↵HTTP Result Code: 40…#18.55c41102.1617890528.48fb0b23↵", name: "AjaxError"}

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Seriph schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:50:
[...]

Zo werkt dat helemaal niet! Die rating is voor de stroom die een voeding kan leveren, als ie 87% efficient is bij zn maximum trekt ie dan 450/0,87 = 517 W uit de muur en dan zit ie nog net precies op z'n specificatie.

Lijkt mij op stroomverbruik alleen goed mogelijk, maar ik heb al wel eens iets zien voorbijkomen over power spikes van bepaalde kaarten, dus dat zou je dan wel uit kunnen zoeken. Hoewel een voeding daar dan ook wel weer op berekend is, dus een kortstondige spike tot boven zn maximum zou moeten kunnen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Verwijderd

Wou dat deze week mee kon doen met drop maar moet wachten op geld terug.

• iiGamezzHN
deraco96 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:03:
[...]

Zo werkt dat helemaal niet! Die rating is voor de stroom die een voeding kan leveren, als ie 87% efficient is bij zn maximum trekt ie dan 450/0,87 = 517 W uit de muur en dan zit ie nog net precies op z'n specificatie.

Lijkt mij op stroomverbruik alleen goed mogelijk, maar ik heb al wel eens iets zien voorbijkomen over power spikes van bepaalde kaarten, dus dat zou je dan wel uit kunnen zoeken. Hoewel een voeding daar dan ook wel weer op berekend is, dus een kortstondige spike tot boven zn maximum zou moeten kunnen.
(Nee ik had niks beters te doen :+ )

• qmarrr
iiGamezzHN schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:06:
[...]

(Nee ik had niks beters te doen :+ )
same xD

• filthymushroom
  • Nu online
Heeft iemand toevallig nog een goede bron om te kunnen zien wanneer de drop precies plaatsvind? 2 weken geleden wist @Postman dit op de seconde aan te geven.

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-01 12:04
Kan nu wel een 5800X in mijn mandje doen en vervolgens betalen

• DarrylNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-06-2025
Tot nu heb ik bemachtigd:

RX 6700 XT (3rd)
RX 6900 XT (2nd)
RX 6800 (1st)

Gisteren moeten werken, dus net een fractie te laat met de RX 6800 XT.
Ik heb 3 van de 3 keren een kaart kunnen pakken, dus ik hoop zo erg op die RX 6800 XT, want die maakt het gamen toch wat beter op 1440p dan een RX 6800 (144Hz in gebruik namelijk)

Even afwachten nog dan maar :)

• Remth2
DarrylNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:07:

RX 6700 XT (3rd)
RX 6900 XT (2nd)
RX 6800 (1st)

Ik heb 3 van de 3 keren een kaart kunnen pakken, dus ik hoop zo erg op die RX 6800 XT, want die maakt het gamen toch wat beter op 1440p dan een RX 6800 (144Hz in gebruik namelijk)

Netjes! 3pc's gevuld, dat schiet op! :)

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-01 21:42
DarrylNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:07:

RX 6700 XT (3rd)
RX 6900 XT (2nd)
RX 6800 (1st)

Laat je ook nog wat voor ons over? :)

Heb je nog specifieke tips?

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:57
Tweaklie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:09:
[...]

er zijn nu wel dubbele kansen op een 6800 xt ieg

• wauwwie
JohnnyV76 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:28:
[...]

Ik kreeg net bij het inloggen bij Paypal een reCaptcha. Heb ik nog nooit eerder gehad. Ik ga maar eens mijn browser resetten, volgensmij vertrouwd Google mij niet meer.
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:07:
Heeft iemand toevallig nog een goede bron om te kunnen zien wanneer de drop precies plaatsvind? 2 weken geleden wist @Postman dit op de seconde aan te geven.
Ik weet het alleen als ik niet aan het werk ben en wanneer de drop plaatsvind.
Beetje hetzelfde als dat ik weet dat het sneeuwt als ik naar buiten kijkt als het begint te sneeuwen.

Voorspellen kan alleen de medewerker bij AMD/DR die akkoord geeft voor de drop :P

• filthymushroom
  • Nu online
Postman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:10:
[...]

Ik weet het alleen als ik niet aan het werk ben en wanneer de drop plaatsvind.
Beetje hetzelfde als dat ik weet dat het sneeuwt als ik naar buiten kijkt als het begint te sneeuwen.

Voorspellen kan alleen de medewerker bij AMD/DR die akkoord geeft voor de drop :P
Hahaha, goed verhaal :+

Dan hoop ik maar dat je straks nog even mee kijkt als de drop komt O-)

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 12:44
Is er al iemand die zicht heeft op de aantallen die in de verwachte drop zitten.
Of is dat pas te zien als de drop loopt of voorbij is?

• Exola
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09-2023
Fingers crossed voor de 6800XT vandaag!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:39
Yes! Tweede mailtje (confirmation) is eindelijk binnen. Ik heb trouwens gisteren gewoon op m'n mobiel besteld, zonder bots. Ik was totaal niet voorbereid, want ik verwachtte helemaal geen drop op woensdag. Ik zit wel in een telegram groep en ook via Discord krijg ik een notification bij beschikbaarheid op AMD.com.

Niet eens gekeken welke kaart het was maar gelijk besteld. Toen moest ik nog heeeel kalm blijven en netjes m'n PayPal in loggen en zowaar het lukte!

Daarna nog twee uur high van de adrenaline 8)7

Ik ben vanaf half januari ongeveer bezig om een nieuwe videokaart te bemachtigen. Hopelijk kan m'n huidige R290 binnenkort dan eindelijk met pensioen.

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor de duidelijkheid, mocht ik 6900xt willen dan F12 => jQuery.get('/en/direct-buy/add-to-cart/5458374200') ENTER? thats all :D?

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 12:47
MartinPRO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:13:
Voor de duidelijkheid, mocht ik 6900xt willen dan F12 => jQuery.get('/en/direct-buy/add-to-cart/5458374200') ENTER? thats all :D?
dan moet je nog wel naar je mandje en de checkout in ;)

• filthymushroom
  • Nu online
En dan natuurlijk wel naar je winkelmandje en dat ding afrekenen!

• MartinPRO
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:14:
[...]

En dan natuurlijk wel naar je winkelmandje en dat ding afrekenen!
Helaas ook afrekenen :(

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 13:51
JJvdM schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:12:
Yes! Tweede mailtje (confirmation) is eindelijk binnen. Ik heb trouwens gisteren gewoon op m'n mobiel besteld, zonder bots. Ik was totaal niet voorbereid, want ik verwachtte helemaal geen drop op woensdag. Ik zit wel in een telegram groep en ook via Discord krijg ik een notification bij beschikbaarheid op AMD.com.

Niet eens gekeken welke kaart het was maar gelijk besteld. Toen moest ik nog heeeel kalm blijven en netjes m'n PayPal in loggen en zowaar het lukte!

Daarna nog twee uur high van de adrenaline 8)7

Ik ben vanaf half januari ongeveer bezig om een nieuwe videokaart te bemachtigen. Hopelijk kan m'n huidige R290 binnenkort dan eindelijk met pensioen.
Hah, hier ook net de bevestiging binnen! Ik heb precies hetzelfde gedaan als jou, via de telefoon, op 4G, net na een bezichtiging van een huis wat tijd over in de auto. In het mandje plaatsen, 10 seconden wachten.. afrekenen, 10 seconden wachten.. paypal inloggen, 10 seconden wachten... CONFIRMED

• Thijn09
Waar moet je dat invullen bij F12?

• filthymushroom
  • Nu online
Thijn09 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:15:
[...]

Waar moet je dat invullen bij F12?
Even naar het tabje Console.

• DarrylNL
Tweaklie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:09:
[...]

Haha
Moet je iets sneller zijn!
Maar voor nieuwsgierige mensen:

Ik gebruik zelf de RX 6800 en mijn broer wilde een RX 6900 XT en mijn vader een RX 6700 XT, dus dat had ik "even" geregeld.

• izzet3838
  • Laatst online: 09:09
Is het niet makkelijker om op add to card te klikken, of mis ik iets?

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• Tilor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
izzet3838 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:16:
[...]

Dit werkt ook al is de knop nog niet zichtbaar.

PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT

• filthymushroom
  • Nu online
izzet3838 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:16:
[...]

Makkelijker ja, maar niet altijd sneller. Soms duurt het even voor die knop verschijnt.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 12:47
Vuurvli3gje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:51:
[...]

Een minimale verbetering (open de betaal pagina automatisch) kan zijn:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
fetch("https://www.amd.com/en/direct-buy/add-to-cart/5450881600", {
    "credentials": "include",
    "referrer": "https://www.amd.com/en/direct-buy/nl",
    "body": "",
    "method": "POST",
    "mode": "cors"
}).then(async xhr => {
    const match = /https:[^\s]+\/checkout\/payment\/([0-9]+)\/[a-z]{2}/.exec(await xhr.text())
    if(match) window.location = match[0]
})
Als ik dit doe, met de code van bijvoorbeeld een 5800X, zoals hij nu in de quote staat, dan gebeurd er niets. vanaf welke pagina kun je dit doen?

• iiGamezzHN
Soms verschijnt die knop helemaal niet, dat is altijd hilarish

• filthymushroom
  • Nu online
iiGamezzHN schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:17:
Soms verschijnt die knop helemaal niet, dat is altijd hilarish
Maar als die knop nou niet verschijnt... Hoe weet je dan dat er een drop is? Daar maak ik me nog een beetje zorgen over.

• MartinPRO
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:18:
[...]

Maar als die knop nou niet verschijnt... Hoe weet je dan dat er een drop is? Daar maak ik me nog een beetje zorgen over.
Discord/gram alerts.

• wauwwie
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:18:
[...]

Er wordt hier redelijk snel DROP geroepen zodra deze gestart is. Discord/Telegram groepen zullen vast iets sneller zijn, maar niet zo heel veel sneller.

• Exola
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ben benieuwd of de vorige tijdstip ook gelijk zal zijn met deze drop.

• filthymushroom
  • Nu online
Heb je toevallig een linkje naar een Discord server oid daarvoor?

• Thijn09
Wat van deze code moet je invullen dan bij F12 / console ?

Deze volledig ?

jQuery.get('/en/direct-buy/add-to-cart/5458374200')

voor de 6900 xt? want krijg deze code.
VM55:1 Uncaught ReferenceError: jQuery is not defined
at <anonymous>:1:2

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:42
Dan wordt er een poging gedaan om hem in je mandje te plaatsen. Dat kan mislukken. :P

Daarna mag je nog je mandje openen. Als het druk is, wil het mandje soms niet openen.

Daarna mag je op de bestelpagina (als deze ondanks de drukte en/of een eventuele IP ban door het veelvuldig proberen, wil laden) op 'betalen met Paypal' klikken.

Vervolgens moet je de betaling met Paypal accepteren in het Paypal scherm. Tip: als je bent ingelogd, maak je meer kans.

Vervolgens stuurt de AMD site je hopelijk terug naar een volgende pagina. Als dat niet gebeurt moet je nog eens op de Paypal knop klikken en opnieuw de betaling goedkeuren.

Die pagina moet ook laden, en je mag geen IP blokkade krijgen :P dan moet je de captcha nog invullen, een vinkje zetten, en op betalen klikken. En ook die pagina moet laden, ondanks drukte.

That's all!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:20

Apoca

Array Technology Industry

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• MartinPRO
Richh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:20:
[...]

Dan wordt er een poging gedaan om hem in je mandje te plaatsen. Dat kan mislukken. :P

Daarna mag je nog je mandje openen. Als het druk is, wil het mandje soms niet openen.

Daarna mag je op de bestelpagina (als deze ondanks de drukte en/of een eventuele IP ban door het veelvuldig proberen, wil laden) op 'betalen met Paypal' klikken.

Vervolgens moet je de betaling met Paypal accepteren in het Paypal scherm. Tip: als je bent ingelogd, maak je meer kans.

Vervolgens stuurt de AMD site je hopelijk terug naar een volgende pagina. Als dat niet gebeurt moet je nog eens op de Paypal knop klikken en opnieuw de betaling goedkeuren.

Die pagina moet ook laden, en je mag geen IP blokkade krijgen :P dan moet je de captcha nog invullen, een vinkje zetten, en op betalen klikken. En ook die pagina moet laden, ondanks drukte.

That's all!
Gisteren tot aan de bevestigingsscherm gekomen, maar was 30sec te laat. Kon de bevestitgingsknop niet vinden.. Ja ik weet het, hoe kan dat..

Maar wilde het nog een keer weten voordat ik weer een fout bega

• DarrylNL
Zijn er nog meer mensen die een melding krijgen dat de 5800X out of stock is wanneer je op add to cart klikt?

• iiGamezzHN
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:20:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar een Discord server oid daarvoor?
https://partalert.net/join-discord
Pagina: 1 ... 131 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord