Did you manage to get an XT and or a non-XT with all the laptops, phones, etc?lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:20:
[...]
I hope so... Kan het nog niet geloven... Ryzen met 1 laptopje geprobeerd dit keer met een heel bureau vol en de mobieltjes en tablets en weer raak... Niet zeggen hoe tho
Viel voor mij mee:Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]
Oke. Ik denk er ook zo over hoor.
Alleen AMD rekend verzendkosten dus het totaal was boven de €610,-. volgens mij €619 zelfs.
Sommige Nederlandse webshops doen het zonder verzendkosten. Het verschil is dan nog maar 6 tientjes. En dan heb je misschien zelfs een iets "koelere" kaart...
Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €
VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €
Ik verwacht dat de versies die straks komen daar flink overheen gaan, net als met de 3070 die 519 zou moeten kosten
Ikke om 15 uur constant alle sites refreshen. Blijkt dat geen enkele Nederlandse verkoper er een verkoopt. Na 20 minuten op amd.com uitgekomen, toe kunnen voegen aan mijn mandje en heel het proces door kunnen lopen. Maar helaas geen bevestiging. Had ik maar geweten dat amd.com wel werkte voor bestellingen in Nederland

I'll be sure to let everyone here knows when I received it and if I decided to not keep it!Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:22:
[...]
Ooh oke, so your actually one of the lucky ones here... I think there will be a few interested in your 6800 haha. Me myself for example!
Scalp-free price of course, unlike the retailers who now have ascended and become the scalpers themselves lol
mijn transactie was 'complete' en daarna kreeg ik het bericht dat de creditcard was geblokkeerd. Heb nog 2 uur uit ongeloof lopen refresehen
[ Voor 18% gewijzigd door Arjo0o op 18-11-2020 17:30 ]
Nou, nu.MaXeRs schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:20:
Ben benieuwd wanneer we de eerste kaarten tegen woeker prijzen gaan vinden op V&A
:fill(white):strip_exif()/f/image/JhIkQl7OsZ9g2dSTLdKqz21k.png?f=user_large)
Dit dus... beetje jammer dat geen enkele webshop heeft gemeld dat ze de kaart eigenlijk niet eens gingen verkopen vandaag. Of verwachtten ze de kaarten om 10 voor 3 bij hun op de stoep te hebben en dus te laat zijn met het editen van hun html? xDGreenforty schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:29:
Ikke om 15 uur constant alle sites refreshen. Blijkt dat geen enkele Nederlandse verkoper er een verkoopt. Na 20 minuten op amd.com uitgekomen, toe kunnen voegen aan mijn mandje en heel het proces door kunnen lopen. Maar helaas geen bevestiging. Had ik maar geweten dat amd.com wel werkte voor bestellingen in Nederland
Waren de webshops maar wat eerder transparant in het feit dat ze gewoon 0 voorraad hadden (Uiteindelijk was Azerty de eerste die openlijk aangaf er gewoon geen te verkopen).Greenforty schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:29:
Maar enfin, ik heb nog hoop voor de 25ste als de AIB cards uitkomen. Elders in deze thread gelezen dat AMD zich daar op focust.
Zoals ik al zei heb ik wel 4x een nieuwe kaart in mn mandje gehad, en ik zag ook dat de eersten goedkoper waren ja. Toen snapte ik er helemaal niks meer van. (naja, tot ze de verkoop stoptten natuurlijk )ivar360 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:29:
[...]
Viel voor mij mee:
Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €
VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €
Ik verwacht dat de versies die straks komen daar flink overheen gaan, net als met de 3070 die 519 zou moeten kosten
If you follow the thread here, actually quite a few people have called some of the shops and they have stated that they don't have anything in stock, but we assumed they were just saying that for the sake of saying it, I guess lolJokurino schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:31:
[...]
Dit dus... beetje jammer dat geen enkele webshop heeft gemeld dat ze de kaart eigenlijk niet eens gingen verkopen vandaag. Of verwachtten ze de kaarten om 10 voor 3 bij hun op de stoep te hebben en dus te laat zijn met het editen van hun html? xD
Thats exactly what happened indeed. Alternate for example, they had bots working today otherwise they wouldn't post the card (to be expected) for €1088 an hour up front!jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:29:
[...]
I'll be sure to let everyone here knows when I received it and if I decided to not keep it!
Scalp-free price of course, unlike the retailers who now have ascended and become the scalpers themselves lol
Anyway, I really appreciate everyone whose not trying to screw the unlucky ones
Die 6 tientjes zijn dan bijna net weet het verschil tussen de gewone en de xt.Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]
Alleen AMD rekend verzendkosten dus het totaal was boven de €610,-. volgens mij €619 zelfs.
Sommige Nederlandse webshops doen het zonder verzendkosten. Het verschil is dan nog maar 6 tientjes. En dan heb je misschien zelfs een iets "koelere" kaart...
Ik hoef geen bling of oc.
We gaan wel zien hoeveel er beschikbaar komt tegen welke prijs. Ik heb geen haast voor mijn cpu sta ik ook nog in de wacht.
En mijn huidige RX290x heeft nog niet het loodje gelegd.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
In America worden wel extreme woeker prijzen betaald voor een 6800XT. 106 biedingen verder en de prijs staat op 1 ton.
https://www.ebay.com/itm/...ceedf1:g:jesAAOSwTbBftMIR
Vayne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:22:
[...]
Het zou mooi zijn als Tweakers hier ook een standpunt in neemt en dit soort advertenties gewoon wegkeild
:fill(white):strip_exif()/f/image/7wpZ6FGXUUibnccE4bSIfGhQ.png?f=user_large)
Ook ik ben een van de gelukkigen die er eentje heeft weten te bemachtigen via de AMD site. Een 6800, zou prima moeten zijn voor gamen op 1440p.
En nu kan het wachten beginnen.
En nu kan het wachten beginnen.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
We zullen zien iddWillemAtHome schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:41:
[...]
Die 6 tientjes zijn dan bijna net weet het verschil tussen de gewone en de xt.
Ik hoef geen bling of oc.
We gaan wel zien hoeveel er beschikbaar komt tegen welke prijs. Ik heb geen haast voor mijn cpu sta ik ook nog in de wacht.
En mijn huidige RX290x heeft nog niet het loodje gelegd.
Hate to say I told you so, but...Montu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:54:
[...]
Jij weet het ook niet, dus hoe je zo stellig kunt zijn is mij wel een raadsel
-DmD-
Nee echt?Beschuitelia schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:48:
[...]
€600 of €1000 is ook wel een erg groot verschil vind je niet?
Ja echt rond uit schandalig! Waar is de internet politie als je ze nodig hebt?dutchnltweaker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:53:
[...]
Nee echt?, als de reference kaarten ronde de 600 euro worden verkocht en die van asus etc voor rond de 1000 euro dan vind ik die prijsverschil absurd. Wat veranderwoord een prijsverschil van bijna 400 euro dan vraag ik me af. Enige verschil die ik kan bedenken is misschien een beetje performance, ander design en of stillere koeling. Als er nu nog 50 a 100 euro verschil was had ik het nog kunnen begrijpen, maar 400 euro? Nee dat ga ik er zeker niet voor betalen.
Dan moeten we ze zelf maar gaan boycotten...
Haha! Ondertussen tegen de 100k dus de anti-scalpers zijn gearriveerdnonselen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:43:
In America worden wel extreme woeker prijzen betaald voor een 6800XT. 106 biedingen verder en de prijs staat op 1 ton.
Je staat natuurlijk vrij om er meer voor te vragen ofcourse maar bijna het dubbele? Triest dat je hem alleen koopt om hem voor zo een bedrag te verkopen terwijl een liefhebber of iemand die het echt nodig heeft het had kunnen kopen..
Ik heb het ook niet over die scalpers, maar de fabrikanten en of retailers. Snap werkelijk niet hoe dat prijsverschil zo hoog kan zijn.Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:56:
[...]
Ja echt rond uit schandalig! Waar is de internet politie als je ze nodig hebt?![]()
Dan moeten we ze zelf maar gaan boycotten...
Ik heb nog steeds een 6800 in mijn mandje, kan alleen de allerlaatste stap niet doordrukken. Kan het beter opgeven he?
3 uur later wel ja. Dan zijn ze toch echt weg.Freshnub schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:02:
Ik heb nog steeds een 6800 in mijn mandje, kan alleen de allerlaatste stap niet doordrukken. Kan het beter opgeven he?
...
En dan te bedenken dat ik een 6800 in mijn winkelmandje had maar bij mezelf dacht die wil ik niet ik wil een XT
wat is een scalper sorry ik ben nieuw hiero ben net 16 geworden dus
YouTube: I owe AMD an apology...
Surprised to hear Jay said that the 6800 is the bargain...
Here I am thinking since the announcement that the 6800XT is the sweet spot price-to-performance bargain card.
If the 6800 can be BIOS flashed to the XT, then maybe that would indeed be a killer deal.
Better yet, if the 12 CUs are not lasered and we can unlock the CUs making a 6800XT haha
I remember the last time with the R9 290 we can do that
Here I am thinking since the announcement that the 6800XT is the sweet spot price-to-performance bargain card.
If the 6800 can be BIOS flashed to the XT, then maybe that would indeed be a killer deal.
Better yet, if the 12 CUs are not lasered and we can unlock the CUs making a 6800XT haha
Nou goeie keus dan toch? Om niet een kaart te kopen die je niet wilt?MaXeRs schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:06:
En dan te bedenken dat ik een 6800 in mijn winkelmandje had maar bij mezelf dacht die wil ik niet ik wil een XT![]()
Thats ecxactly why I was aiming at tha 6800 non XT.jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:08:
YouTube: I owe AMD an apology...
This has been able with every edition for as far as I know, also with the 5700, 5600, 5500
Je koopt iets dat schaars is en verkoopt het tegen een hogere prijs door.DanisDani schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:07:
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Ik heb 596,13 betaaldKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]
Is it maybe possible to leave it there and the next time it is back in stock you don't need to add it to the cart anymore and only have to checkout? May give the few seconds advantage you need over other people to finish the order...Freshnub schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:02:
RX6800 sadly but still it's atleast something...jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]
Did you manage to get an XT and or a non-XT with all the laptops, phones, etc?
Ja ik zei iets later dat ik de kaarten steeds iets duurder zag worden.
Dankje!WillemAtHome schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:11:
[...]
Je koopt iets dat schaars is en verkoopt het tegen een hogere prijs door.
Ja maar zal nooit veel zijn, verzendkosten wisselden ook wel iets zag ik van anderenKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:12:
[...]
Ja ik zei iets later dat ik de kaarten steeds iets duurder zag worden.
.
[ Voor 98% gewijzigd door spone op 22-11-2020 16:02 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik zag de laatste 2x dat ze boven de €610 werden. €619 volgens mij zelfs, maar heb geen screenshot gemaakt. Ik vroeg me af waar dat verschil vandaan kwam, en/of het met je cookies te maken had.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:14:
[...]
Ja maar zal nooit veel zijn, verzendkosten wisselden ook wel iets zag ik van anderen
Weet het nu nog niet trouwens...
Iemand?
dat kwam door de verzendkosten, die werden minder als je uiteindelijk Nederland als adres had ingevuld.Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:17:
[...]
Ik zag de laatste 2x dat ze boven de €610 werden. €619 volgens mij zelfs, maar heb geen screenshot gemaakt. Ik vroeg me af waar dat verschil vandaan kwam, en/of het met je cookies te maken had.
Iemand?
Apparently, I was then the dummy for thinking the XT is the sweet spot hahahaKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:10:
[...]
Thats ecxactly why I was aiming at tha 6800 non XT.
This has been able with every edition for as far as I know, also with the 5700, 5600, 5500
Though I think since the 390, 480, 5700, you can no longer unlock the core, right? Those are lasered off in the non-X/XT models nowadays. But, I remember Sapphire R9 290, I think it was the Tri-X ones, where there was a batch of dies that are almost all good to be the 290X but they needed to make the 290, and they forgot to laser the extra cores. So, it was only disabled by BIOS. I got one of those 290 and flashed it to have more cores into a full 290X haha
Maybe this time AMD "forgets" again, considering how disastrous this launch is

Je moet het zo zienKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:17:
[...]
Ik zag de laatste 2x dat ze boven de €610 werden. €619 volgens mij zelfs, maar heb geen screenshot gemaakt. Ik vroeg me af waar dat verschil vandaan kwam, en/of het met je cookies te maken had.
Iemand?
De goedkoopste 3070 heeft een 14 dagen wachtrij ongeveer en is 659 (asus dual)... Dit is volgensmij wel net zo snel ongeveer maar kost minder
Vraag me alleen af of er een bundle game bij zit, weet iemand dat?
Dat komt niet van die AIBS's maar webshops die het niet goedkoop kunnen inkopen door vraag/aanbod die de prijzen omhoog drukken...dutchnltweaker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:53:
[...]
Nee echt?, als de reference kaarten ronde de 600 euro worden verkocht en die van asus etc voor rond de 1000 euro dan vind ik die prijsverschil absurd. Wat veranderwoord een prijsverschil van bijna 400 euro dan vraag ik me af. Enige verschil die ik kan bedenken is misschien een beetje performance, ander design en of stillere koeling. Als er nu nog 50 a 100 euro verschil was had ik het nog kunnen begrijpen, maar 400 euro? Nee dat ga ik er zeker niet voor betalen.
Maybe Godfall? Otherwise, there seems to be none, no mention of any other game on AMD's own site. The CPU page on AMD's site has FC6 mentioned and the free game is FC6, so, maybe it is Godfall for the GPU.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:21:
[...]
Je moet het zo zien
De goedkoopste 3070 heeft een 14 dagen wachtrij ongeveer en is 659 (asus dual)... Dit is volgensmij wel net zo snel ongeveer maar kost minder
I was hoping for fc6 for it too... Not worth my money but would love it...jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:24:
[...]
Maybe Godfall? Otherwise, there seems to be none, no mention of any other game on AMD's own site. The CPU page on AMD's site has FC6 mentioned and the free game is FC6, so, maybe it is Godfall for the GPU.
The price difference with a 3070 will be spent on a year memb in osrs though lol
Fancy gpu and cpu now... Let's use it on low end gaming
Gaan deze kaarten ooit normaal beschikbaar worden of zullen ze altijd schaars blijven?
Kan je nooit echt weten maar naar verwachting denk ik wel pas in 2021.Metalbuster schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:30:
Gaan deze kaarten ooit normaal beschikbaar worden of zullen ze altijd schaars blijven?
Ingram micro een half uur aan de lijn gehad vanmorgen erover die hebben als nachtmerrie scenario februari 2021 dat het pas normaal te verkrijgen is... Dus met valentijnsdag kunnen de simple man gewoon met hun rx6800xt's slapen (of 6900xt, nice...)Metalbuster schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:30:
Ik doe m'n best om het zo te zien, maar lukt nog niet helemaal;lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:21:
[...]
Je moet het zo zien
- Dit was geen 3070
- de wachtrij?
- het was geen asus maar een reference kaart
Of hebben we het over iets verschillends toevallig?
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1693352?
Some top-notch placeholder picture for ASUS 6800 on Alternate DE haha
Blijkbaar is het trouwens niet alleen Alternate .nl die scalpt. Lekker beleid voeren ze dus. Krijg het helemaal warm van die klantvriendelijkheid...jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:34:
https://www.alternate.de/...arte/html/product/1693352?

btw its offline now
[ Voor 3% gewijzigd door Kennelijk! op 18-11-2020 18:38 ]
Aah, oke thanksPlatte_Band schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:20:
[...]
dat kwam door de verzendkosten, die werden minder als je uiteindelijk Nederland als adres had ingevuld.
Tegen die tijd heeft Nvidia waarschijnlijk al een 3070/ti of 3080 super of iets dergelijks uitgebracht natuurlijk.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:31:
[...]
Ingram micro een half uur aan de lijn gehad vanmorgen erover die hebben als nachtmerrie scenario februari 2021 dat het pas normaal te verkrijgen is... Dus met valentijnsdag kunnen de simple man gewoon met hun rx6800xt's slapen (of 6900xt, nice...)
Wilde best een poging wagen voor een 6800XT, heb ook niet perse haast, maar zo gaat het wel lang duren.
Ben benieuwd naar de kaarten van de andere fabrikanten, zal wel gekkenhuis zijn weer bij release.
Like I said...jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:20:
[...]
Apparently, I was then the dummy for thinking the XT is the sweet spot hahaha
Though I think since the 390, 480, 5700, you can no longer unlock the core, right? Those are lasered off in the non-X/XT models nowadays. But, I remember Sapphire R9 290, I think it was the Tri-X ones, where there was a batch of dies that are almost all good to be the 290X but they needed to make the 290, and they forgot to laser the extra cores. So, it was only disabled by BIOS. I got one of those 290 and flashed it to have more cores into a full 290X haha
Maybe this time AMD "forgets" again, considering how disastrous this launch is
YouTube: Every Radeon 5700 owner NEEDS to do this!
And I was kinda gambling for it again this time.
Helaas was ik een van de vele die te laat was voor de 6800xt. Is er al een dag en tijd bekend voor de AIB kaarten ?
Volgende week, precies dezelfde tijd. Zie de openingspostStijn2kk6 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:45:
Helaas was ik een van de vele die te laat was voor de 6800xt. Is er al een dag en tijd bekend voor de AIB kaarten ?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Btw mensen, ze waren niet alleen op amd.com verkrijgbaar.
in North-America kregen de webshops ze blijkbaar wel geleverd.
https://www.amd.com/en/wh...n-rx-6000-series-graphics
De verzendkosten zijn bij bv: amazon.com maar $3,99 als ik het goed begrijp.
Misschien een leuke tip voor een volgende keer!
Zelf kwam ik er ook pas later achter.
(van de Nederlands webshops hoef je iig geen informatie te verwachten.)
Correctie: Het zijn geen reference kaarten. Maar toch wel een handige tip voor volgende week misschien?
Correctie: Het zijn geen reference kaarten. Maar toch wel een handige tip voor volgende week misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Kennelijk! op 18-11-2020 18:51 ]
zolang deze virus waanzin gaande is zal die 3070ti of whatever het gaat zijn ook slecht te krijgen zijnMetalbuster schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:40:
[...]
Tegen die tijd heeft Nvidia waarschijnlijk al een 3070/ti of 3080 super of iets dergelijks uitgebracht natuurlijk.
Wilde best een poging wagen voor een 6800XT, heb ook niet perse haast, maar zo gaat het wel lang duren.
Ben benieuwd naar de kaarten van de andere fabrikanten, zal wel gekkenhuis zijn weer bij release.
amazon.nl en de hebben de niet gehad... heb die samen met alternate megekko en cdromland (ookal zeiden ze dat ze niks hadden) zitten refreshenKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:50:
Btw mensen, ze waren niet alleen op amd.com verkrijgbaar.
Hallo! Welkom!DanisDani schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:07:
Scalpers zijn handelaren die kaarten opkopen om met winst te verkopen
Tenzij Megekko ineens is verhuisd... ik had het over Noord Amerika helvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:51:
[...]
amazon.nl en de hebben de niet gehad... heb die samen met alternate megekko en cdromland (ookal zeiden ze dat ze niks hadden) zitten refreshen
En blijven refreshen terwijl de shop zegt dat ie niks heeft? Klinkt niet handig, ze liegen echt niet om vervolgens snel aan een andere klant te verkopen hoor.
De eerste zien we wel verschijnen als AMD de.kaarten op de post gaat doen.Timba- schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:52:
[...]
Hallo! Welkom!![]()
Scalpers zijn handelaren die kaarten opkopen om met winst te verkopenHele vervelende mensen!
Er is weer een flinke shitstorm gaande zie ik. Vanwege werk niks meegekregen van de launch, had een vriend aan het werk gezet die uiteraard nergens iets kon bemachtigen. Iemand een tl;dr over hoe het allemaal is verlopen? Zijn er hier mensen die een referentiekaart hebben kunnen krijgen?
Wat succesvolen mensen hier. Er waren alleen kaarten te verkrijgen via amd.com, maar die waren ook weg onder de 5 minuten (weinig XTs, meer basis 6800s).JoepD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:56:
Er is weer een flinke shitstorm gaande zie ik. Vanwege werk niks meegekregen van de launch, had een vriend aan het werk gezet die uiteraard nergens iets kon bemachtigen. Iemand een tl;dr over hoe het allemaal is verlopen? Zijn er hier mensen die een referentiekaart hebben kunnen krijgen?
Paper launch. Enkele mensen hebben wel kaarten kunnen bestellen. Lees de pagina tussen 14:50 en 16:00 uur en je bent in één klap ge-update.JoepD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:56:
AMD verkocht als enige op amd.comJoepD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:56:
En sommige hebben geluk, ik helaas niet omdat ik m'n paypal account niet op orde had...
[ Voor 5% gewijzigd door Kennelijk! op 18-11-2020 19:08 ]
sites liepen vast, alternate begon met 1k vragen voor een xt, vervolgens megekko cdromland etc. niks.JoepD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:56:
si computers is aan de drank en drugs
groothandeltjes hebben 0 stock
uiteindelijk via amd de xt geprobeerd mis toen snel de non-xt kunnen scoren alsnog...
dus tldr RUK

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen. Want als ik je nu goed begrijp bedoel je dat €1000 voor de 6800(XT) (AIB) veel te veel is, en dat vind ik ook absoluut zo. Ik dacht dat je het over een video kaart in het algemeen haddutchnltweaker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:53:
[...]
fix een paypal, daarmee heb ik het gedaan. die vult ook meteen je adres automatisch in!Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:57:
[...]
AMD verkocht als enige op amd.com
En sommige hebben geluk, ik helaas niet omdat er alleen met creditcard afgerekend kon worden...
https://www.mindfactory.d...me_Bundle_Godfall_und_WoWlvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:28:
[...]
I was hoping for fc6 for it too... Not worth my money but would love it...
The price difference with a 3070 will be spent on a year memb in osrs though lol
Fancy gpu and cpu now... Let's use it on low end gaming
The page is for RX 5000 series, but since the Ryzen 3000 and 5000 shared the same game bundle, probably the RX 6000 will share the RX 5000 game bundle.
Oja zo was het! Zal zo cirrigeren, maar Paypal hangt aan m'n Bunq account (die ook werkt als creditcard, vandaar het foutje) en die gebruik ik zelden dus had hem niet geprepareerd met het aankoop bedrag.lvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:59:
[...]
fix een paypal, daarmee heb ik het gedaan. die vult ook meteen je adres automatisch in!
Amd verkocht ze zelf alleen wist niet iedereen dat (zoals ik) en eigenlijk ging dat best redelijk. Volgens mij heeft iedereen die betaalde een bevestiging gekregen.JoepD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:56:
Nederlandse webshops hadden geen kaarten gekregen. Behalve scalternate.
Heeft het vaak fout
Mompelend in mezelf; "hufters, ik koop nooit meer iets bij ze"tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:05:
[...]
Amd verkocht ze zelf alleen wist niet iedereen dat (zoals ik) en eigenlijk ging dat best redelijk. Volgens mij heeft iedereen die betaalde een bevestiging gekregen.
Alternate also has 0 stock today according to an earlier post. The product is in pre-order but they said that it probably will be available to be delivered next week. And even with the EUR1000 price tag, there is already a queue of 5 there...tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:05:
[...]
Amd verkocht ze zelf alleen wist niet iedereen dat (zoals ik) en eigenlijk ging dat best redelijk. Volgens mij heeft iedereen die betaalde een bevestiging gekregen.
I really don’t get the price.jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:08:
[...]
Alternate also has 0 stock today according to an earlier post. The product is in pre-order but they said that it probably will be available to be delivered next week. And even with the EUR1000 price tag, there is already a queue of 5 there...
Heeft het vaak fout
And for that reason they keep doing what they did; Scalping with the use of bots. scalpernate.de did it as well)jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:08:
[...]
Alternate also has 0 stock today according to an earlier post. The product is in pre-order but they said that it probably will be available to be delivered next week. And even with the EUR1000 price tag, there is already a queue of 5 there...
If u say 5 people, thats already €2000,- profit for them

Scalternate heeft ze ook niet gehad. Verwacht ze volgende week.tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:05:
[...]
Haha ja, ik denk niet dat Tailfox het hele topic gelezen heeft

nee zeker niet. Maar kan het niet lezen wat de foto zegtKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:13:
[...]
Heeft het vaak fout
Ooh ik zag het ook niet. dat is het bevestigingsmailtje om 6:42 nog eens.tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:15:
[...]
nee zeker niet. Maar kan het niet lezen wat de foto zegt
Ander onderwerp dus
En flauw want ik zag al eerder dat je vandaag een vriend had gevraagd vanwege je werk. m'n excuses dus...
[ Voor 16% gewijzigd door Kennelijk! op 18-11-2020 19:18 ]
From a Swedish retailer (translated):
https://www.inet.se/kampanj/6000/amd-radeon-rx-6000-serien
(English)
Regarding prices
As a footnote, we also want to address any questions about pricing. Unfortunately, we have no opportunity to meet the previously communicated recommended price AMD decided, it is below our purchase price. Rising delivery costs with air freight under prevailing circumstances and an unstable dollar price unfortunately affect this release in a negative way.
(Dutch)
Wat betreft prijzen
Als voetnoot willen we ook eventuele vragen over prijzen behandelen. Helaas hebben we geen mogelijkheid om te voldoen aan de eerder gecommuniceerde adviesprijs die AMD heeft besloten, deze ligt onder onze aankoopprijs. Stijgende bezorgkosten met luchtvracht onder de heersende omstandigheden en een onstabiele dollarprijs hebben helaas een negatieve invloed op deze release.
Maybe that's also what happens to Alternate?
(English)
Regarding prices
As a footnote, we also want to address any questions about pricing. Unfortunately, we have no opportunity to meet the previously communicated recommended price AMD decided, it is below our purchase price. Rising delivery costs with air freight under prevailing circumstances and an unstable dollar price unfortunately affect this release in a negative way.
(Dutch)
Wat betreft prijzen
Als voetnoot willen we ook eventuele vragen over prijzen behandelen. Helaas hebben we geen mogelijkheid om te voldoen aan de eerder gecommuniceerde adviesprijs die AMD heeft besloten, deze ligt onder onze aankoopprijs. Stijgende bezorgkosten met luchtvracht onder de heersende omstandigheden en een onstabiele dollarprijs hebben helaas een negatieve invloed op deze release.
[ Voor 3% gewijzigd door jeffb0918 op 18-11-2020 19:35 . Reden: EDIT: Forgot the source URL! ]
Ik zat met die MFA token gezeik dingen van Paypal... Moest m'n token eerst overtypen ipv doorklikken dus ging ook bijna misKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:03:
[...]
Oja zo was het! Zal zo cirrigeren, maar Paypal hangt aan m'n Bunq account (die ook werkt als creditcard, vandaar het foutje) en die gebruik ik zelden dus had hem niet geprepareerd met het aankoop bedrag.
Oeps iets te grote foto hahalvm98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:18:
[...]
Ik zat met die MFA token gezeik dingen van Paypal... Moest m'n token eerst overtypen ipv doorklikken dus ging ook bijna mis
Kreeg iig steeds bericht van bunq dat mn euro werd afgeschreven en daarna terug gestort.
[ Voor 64% gewijzigd door Kennelijk! op 18-11-2020 19:21 ]
Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:13:
[...]
tailfox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:15:
[...]
nee zeker niet. Maar kan het niet lezen wat de foto zegt
I meant to facepalm at how late the notification email from AMD is about the new cards. I signed up for email notification and the email is received at 6.42. By then, the cards are long gone hahahaKennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:17:
[...]
Ooh ik zag het ook niet. dat is het bevestigingsmailtje om 6:42 nog eens.
Ander onderwerp dus
En flauw want ik zag al eerder dat je vandaag een vriend had gevraagd vanwege je werk. m'n excuses dus...
You've got a url?jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:18:
(English)
Regarding prices
(Dutch)
Wat betreft prijzen
This is just such bullcrap...
leuk verhaal maar bij andere producten zie ik geen 200 euro erbovenopgepoept. en hoeveel transport denk je dat ze nodig hebben voor maar dat handjevol kaarten.jeffb0918 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:18:
(English)
Regarding prices
(Dutch)
Wat betreft prijzen
Nou, ik ben al wat afgekoeld ondertussen.
Moest m'n frustratie wel ff kwijt daarna.
Fijne avond allen!
p.s: Straks m'n "oude" 5700 XT maar weer even aan slingeren...
Moest m'n frustratie wel ff kwijt daarna.
Fijne avond allen!
p.s: Straks m'n "oude" 5700 XT maar weer even aan slingeren...
Greep ik er net een paar minuten na 3 uur ook naast. Kreeg alleen een RX6800 en een 5600x in mijn mandje...
Dan tuffen we nog maar even verder op een 6600K + 1060GTX. Is maar goed dat ik een enorme Steam backlog heb.
Dan tuffen we nog maar even verder op een 6600K + 1060GTX. Is maar goed dat ik een enorme Steam backlog heb.
Elke kaart krijgt een 1e klas zitting in een nieuwe airliner. Het zijn niet zomaar kaarten!pedra schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:24:
[...]
leuk verhaal maar bij andere producten zie ik geen 200 euro erbovenopgepoept. en hoeveel transport denk je dat ze nodig hebben voor maar dat handjevol kaarten.
Maar de vraag is natuurlijk of er via AMD.com weer kaarten beschikbaar zullen komen of dat het net als bij Nvidia een eenmalige verkoop bij de launch was...
Ik vond de prijsstelling best OK.
(zat alleen te rotzooien met Paypal omdat ik gehoopt had bij een NL retailer iets te kunnen kopen)
(zat alleen te rotzooien met Paypal omdat ik gehoopt had bij een NL retailer iets te kunnen kopen)
Yes, sorry I forgot to include it in the original post, but I have corrected that now.Kennelijk! schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:23:
[...]
You've got a url?
This is just such bullcrap...
Volgens AMD zou er de komende dagen weer stock moeten zijn.Leader98 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:32:
Maar de vraag is natuurlijk of er via AMD.com weer kaarten beschikbaar zullen komen of dat het net als bij Nvidia een eenmalige verkoop bij de launch was...
Welke AMD website moeten we dan in de gaten houden, en komt er niet nog invoerrechten en andere kosten overheen?
Sinterklaas wil bier !
https://www.pccomponentes.com/buscar/?query=6800
https://www.pcdiga.com/ca...rx_6800_xt-radeon_rx_6800
Spanish shops with more reasonable prices. Out of stock at the moment of course, but at least the prices are not extortionate. I'm not sure if buying from Spain to NL would be a feasible option though.
https://www.pcdiga.com/ca...rx_6800_xt-radeon_rx_6800
Spanish shops with more reasonable prices. Out of stock at the moment of course, but at least the prices are not extortionate. I'm not sure if buying from Spain to NL would be a feasible option though.
Waar vandaan zenden ze het eigenlijk, als je gekocht heb op amd.com? Hebben zij een distributiecentrum in Nederland?
Zelf zat ik te kijken op https://www.amd.com/de/direct-buy/nl (helaas tevergeefs), bezorgkosten zijn volgens mij wel 20 euro. Althans dat gaf hij aan toen ik een 6800 in mijn mandje had.
Mocht Alternate de komende dagen supply krijgen dan is het misschien een optie om tijdelijk teveel te betalen, je hebt daarna 30 dagen om een reguliere prijs te vinden..
Mocht Alternate de komende dagen supply krijgen dan is het misschien een optie om tijdelijk teveel te betalen, je hebt daarna 30 dagen om een reguliere prijs te vinden..
(Ik heb niet zo veel respect voor de huidige prijs van 1049 die ze vragen.)Alternate hanteert een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product.
Als ik naar de url kijk denk ik DuitslandMatthias87 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:49:
Waar vandaan zenden ze het eigenlijk, als je gekocht heb op amd.com? Hebben zij een distributiecentrum in Nederland?
Heeft het vaak fout
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |