• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
@hardware-lover net ff snel gekeken. Als ik op mijn Streamer 'Match content framerate' op 'Never' zet en een paar afleveringen test zie ik de tv inderdaad ook gewoon naar 23.976 of bijv. 25 schakelen, naar gelang het bronmateriaal. Dit is dan vanuit Exoplayer in Nuvio. In Nuvio heb ik wel aanstaan dat framerate bij start/stop aangepast moet worden. Dit overruled kennelijk de Streamer 'Never' instelling.
@jesco_white, dat is niets bijzonders, indien ingebakken in de app zelf, wordt geen gebruik gemaakt van de instelling voor de framerate in Google TV settings.

Ik heb het specifiek over de streaming apps zoals, Prime, HBO, AppleTV, YouTube, enz. enz. De meesten van deze ondersteunen wel QMS, met de Seamless setting aan, maar specifiek AppleTV en YouTube, die dan weer niet. Maar blijkbaar is het dus mogelijk om het actief te krijgen voor alle apps, zonder uitzondering.

Edit : als ik eruit ben hoe precies te configureren dan deel ik wel het e.e.a., eerder echter niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2026 15:34 ]

Testing, one, two ...

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
@hardware-lover klink goed. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:24
Zojuist mijn tweede Google Streamer 4K binnengekregen. Deze vervangt mijn Apple TV 4K. De reden dat ik de Apple TV de deur uit doe, is vanwege het sideloaden van TizenTube, nu YouTube besloten heeft de prijzen wéér met €2 per maand te verhogen. €16 per maand betalen vond ik toch echt te gortig. YouTube Premium heb ik 8 jaar lang gehad.

Naast mijn slaapkamer heeft nu dus ook de woonkamer een Google Streamer 4K. Dat bespaart me toch weer €192 per jaar. Bovendien heb ik deze voor slechts €62 gekocht tijdens een actie. Daarmee heb ik de aanschafprijs binnen een jaar drie keer terugverdiend. Een echte win-winsituatie dus.

De Apple TV 4K kan ik bovendien waarschijnlijk met winst doorverkopen, zeker nu Apple de prijzen heeft verhoogd.

Vanavond alles instellen zoals ik het wil, inclusief de Projectivy Launcher, zodat beide Streamer 4K’s straks helemaal naar mijn eigen wensen zijn ingericht.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08 19:10
Iemand advies voor een USB c dongel voor de streamer? Voor opladen en een hardeschijf eraan hangen tegelijk. Alvast bedankt!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 10:27

Dav0s

Hr?

DeJurist schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:42:
Zojuist mijn tweede Google Streamer 4K binnengekregen. Deze vervangt mijn Apple TV 4K. De reden dat ik de Apple TV de deur uit doe, is vanwege het sideloaden van TizenTube, nu YouTube besloten heeft de prijzen wéér met €2 per maand te verhogen. €16 per maand betalen vond ik toch echt te gortig. YouTube Premium heb ik 8 jaar lang gehad.

Naast mijn slaapkamer heeft nu dus ook de woonkamer een Google Streamer 4K. Dat bespaart me toch weer €192 per jaar. Bovendien heb ik deze voor slechts €62 gekocht tijdens een actie. Daarmee heb ik de aanschafprijs binnen een jaar drie keer terugverdiend. Een echte win-winsituatie dus.

De Apple TV 4K kan ik bovendien waarschijnlijk met winst doorverkopen, zeker nu Apple de prijzen heeft verhoogd.

Vanavond alles instellen zoals ik het wil, inclusief de Projectivy Launcher, zodat beide Streamer 4K’s straks helemaal naar mijn eigen wensen zijn ingericht.
Waar koop je dat ding voor 62 euro? ;)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dav0s schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:45:
[...]

Kwam laatst wel voorbij voor 65 euro
https://nl.pepper.com/aan...-wit-at-aliexpress-415586

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08 19:10
[...]

Via pepper alieexpres, krijg je wel usa stekker maar kan je gewoon EU stekker gebruiken.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:31
_Anvil_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Ja! Niet te doen hier. Ik dacht eerst dat het aan mn wifi issues lag (zie mn vorige berichten hier), maar het blijkt nu alleen nog de Disney app te zijn! Netflix en Youtube doen het weer prima... Ik heb een oude Philips tv icm een Google tv chromecast. We casten eigenlijk nooit meer, alle apps op de chromecast zelf werkten perfect tot de android 14 update in juli... Nu op Disney ook haperingen, vastlopers en wegvallend geluid.

Als iemand een fix heeft, dan hoor ik het graag. Mijn tV zelf is oud, dom en apploos ;)
Update: al mijn problemen waren in 1 keer opgelost met een kabel ipv wifi: Powerline adapter in het stopcontact, utp kabeltje naar een USB-C converter die in de Chromecast steekt. Klaar.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 10:27

Dav0s

Hr?

Nog steeds 65 euro direct via AliExpress zie ik. Thanks :)

• DeJurist
[...]

Zie bovenstaande link. Er zijn weer een aantal op voorraad.

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:35
[...]

Ik had 'm vorig jaar met Black Friday gekocht bij Amazon NL voor €69,00.
Binnen paar dagen was die binnen.

TexMex in "Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen"
TexMex schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:03:
De Google TV Streamer is op dit moment voor 79 euro beschikbaar bij MediaMarkt en Amazon NL.

Als je bij Amazon via de app bestelt kun je mogelijk nog tien euro korting krijgen met code ENJOY10.

Mi 9T Pro • Soundcore Space One • CCwGTV 4K • Soundcore Motion+ • TCL 65C81K

• DeJurist
Even de tijd genomen om de Streamer helemaal naar mijn wensen in te stellen, zodat ik er écht tevreden mee ben. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het eindresultaat! De wallpaper is overigens een live wallpaper, maar dat is natuurlijk niet te zien op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s2M0r6Rr/IMG-1435.jpg

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 21:16
DeJurist schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:36:
Even de tijd genomen om de Streamer helemaal naar mijn wensen in te stellen, zodat ik er écht tevreden mee ben. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het eindresultaat! De wallpaper is overigens een live wallpaper, maar dat is natuurlijk niet te zien op de foto.

[Afbeelding]
Mooi! Wat heb je als launcher gebruikt?

• DeJurist
ratzz schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:33:
[...]

Mooi! Wat heb je als launcher gebruikt?
Projectivy Launcher.
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)