Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Ondersteund de HD versie van de Dongle geen DTS codec, zoals de 4k versie wel doet?
ik zie in de kenmerken van de pricewatch alleen Dolby codecs staan.Ook bij de 4K versie. maar DTS wordt gewoon ondersteund begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:53:
[...]

We adviseren het ten strengste na een update naar V14 vanaf V12.
Wie is 'we' in deze zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:15:
ik zie in de kenmerken van de pricewatch alleen Dolby codecs staan.Ook bij de 4K versie. maar DTS wordt gewoon ondersteund begrijp ik?
Idd, dat heb ik afgelopen middag nog uitvoerig getest.

Edit: op de Google productpagina staat DTS ook niet vermeld als ondersteunde codec, dus dat Tweakers het eveneens niet laat zien is dan wel logisch.

Multichannel PCM wordt ook als zodanig ondersteund, dat zie je ook niet terug (dacht ik).

Afijn, voor de 4k versie is DTS geen probleem, geen idee wat dat voor de HD versie doet, mogelijk hetzelfde 🤷‍♂️ Ik heb Kodi voor de test gebruikt, maar het had ook Plex of een andere mediaspeler app kunnen zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 17-03-2025 17:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een groep Alpha testers 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
tjanssen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:04:
[...]

[...]

Ik heb hier ook last van. Bij mij alles standaard in ieder geval. Ik heb dit moet ik zeggen dat ik dit alleen nog maar getest (lees tegenaan gelopen) op mijn TV in de woonkamer, op de andere 2 TV's heb ik nog niet gecheckt. Zal ik vandaag eens checken.
Op de andere 2 CCwGTV kan ik die update niet installeren. Dus of de gefaseerde update is nog aan het werk, of Google heeft de update terug getrokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:23

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:24:

Precies wat ik schreef, wat zichtbaar is bij de Kernel info.
Haha inderdaad. Ik zie het ook. Beetje slordig :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvanmunste
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-04 21:23
Onlangs aangekochte Google streamer geeft storing op het thuisnetwerk, zowel bekabeld of via wifi lijkt het vooral onze 2 ziggo next mini te storen. Regelmatig valt geluid weg of krijg momentje in beeld, soort bufferen. Stekker van de streamer er uit en probleem is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan ik snellere internetsnelheid halen? Ik zit op de 5ghz band, maar Ik blijf steken op 155mbps.

Hoeveel snelheid kan je halen op de chromecast?

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 18-03-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:23
@Farabi Waar stream jij vandaan dat 155Mbps niet snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:59:
@Farabi Waar stream jij vandaan dat 155Mbps niet snel genoeg is?
Er zit een modem een meter van de chromecast af. Vond het relatief laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:45:
Kan ik snellere internetsnelheid halen? Ik zit op de 5ghz band, maar Ik blijf steken op 155mbps.

Hoeveel snelheid kan je halen op de chromecast?
"de Chromecast" is ... welk model precies?

Edit: ik heb de 4k Google TV versie nog aangesloten staan. +400Mbit/+300Mbit down/up op AC WiFi netwerkverbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 18-03-2025 19:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:12:
[...]

"de Chromecast" is ... welk model precies?

Edit: ik heb de 4k Google TV versie nog aangesloten staan. +400Mbit/+300Mbit down/up op AC WiFi netwerkverbinding.
De mijne is HD. Misschien dat ze daarom een tragere ontvanger erin hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

danielvanmunste schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:26:
Onlangs aangekochte Google streamer geeft storing op het thuisnetwerk, zowel bekabeld of via wifi lijkt het vooral onze 2 ziggo next mini te storen. Regelmatig valt geluid weg of krijg momentje in beeld, soort bufferen. Stekker van de streamer er uit en probleem is weg
@danielvanmunste Welkom op het forum van Tweakers. Dit is wel een heel summiere post en het doel blijft een beetje raadselachtig. Wil je een oplossing voor je probleem of was het vooral om te delen hoe je het opgelost hebt? ;)

De Google Streamer heeft een eigen topic. Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer Daar verplaats ik je vraag nu eerst naartoe. Mocht daar blijken dat jouw situatie bijzonder is en een specifieke (dus niet algemene) oplossing vereist, dan is het beter om alsnog een eigen topic te starten.

In dat geval moet je wel echt veel meer informatie met ons delen. Wanneer is het ontstaan; wat heb je naast aan/uit nog meer geprobeerd en waarom loste dit het probleem niet op; welke apparaten heb je nog meer? Heb je toevallig een bepaalde instelling in je modem staan die bepaalde apparaten of media voorrang geeft; zijn er andere apparaten die dezelfde storing ervaren of veroorzaken; etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 19-03-2025 19:51 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvanmunste
Dankjewel voor de gastvrijheid, idd ben ik wat kort door de bocht gegaan,
Zal wat meer uitleg geven.
We hebben een ziggo modem met daarbij een abbo tot 1000mb snelheid. 3 Deco pods waarvan 2 bekabeld werken al heel lang prima , ook home Domotica en tv kijken via 2 next Mini,s gaat al jaren prima.
Om f1 te kunnen kijken hen ik de nieuwe Google streamer gekocht en met ethernet aangesloten op het modem . De streamer op zich werkt fantastisch, dat geeft geen enkel probleem. De next mini,s werken ook prima als we programma,s terug kijken.
Alleen live tv geeft sinds we de streamer hebben een probleem. Regelmatig staat het beeld of geluid even stil en krijgen we de melding momentje rechts boven in beeld. (Samsung oled) Nu vraag ik me af wat deze storingen kan veroorzaken. Verder hebben we totaal geen probleem met welke internet verbinding dan ook. Cameras verlichting,alles werkt prima. Weten jullie raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Farabi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:19:
[...]

De mijne is HD. Misschien dat ze daarom een tragere ontvanger erin hebben gestopt.
Of de chromecast kan het zelf niet sneller verwerken, maar dat maakt toch niets uit? Heb je streams die meer vragen dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
danielvanmunste schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:10:
Dankjewel voor de gastvrijheid, idd ben ik wat kort door de bocht gegaan,
Zal wat meer uitleg geven.
We hebben een ziggo modem met daarbij een abbo tot 1000mb snelheid. 3 Deco pods waarvan 2 bekabeld werken al heel lang prima , ook home Domotica en tv kijken via 2 next Mini,s gaat al jaren prima.
Om f1 te kunnen kijken hen ik de nieuwe Google streamer gekocht en met ethernet aangesloten op het modem . De streamer op zich werkt fantastisch, dat geeft geen enkel probleem. De next mini,s werken ook prima als we programma,s terug kijken.
Alleen live tv geeft sinds we de streamer hebben een probleem. Regelmatig staat het beeld of geluid even stil en krijgen we de melding momentje rechts boven in beeld. (Samsung oled) Nu vraag ik me af wat deze storingen kan veroorzaken. Verder hebben we totaal geen probleem met welke internet verbinding dan ook. Cameras verlichting,alles werkt prima. Weten jullie raad
klinkt als een netwerkprobleem. Er staat niet bij hoe de next mini's zijn aangesloten en waar de utp vanuit de streamer is aangesloten. Wellicht op dezelfde pod? je hebt het ook over home domotica. Werk je ook met deels statisch en deels dynamische ip-adressen? Of heb je op de streamer wellicht iets statisch ingesteld dat kan bokken met bijv zo'n pod. Heb je een managed switch ertussen wellicht (heeft bij mij ooit voor een ip conflict gezorgd en dat had effect op mijn netwerkstreams. ZIjn je UTP's allemaal goed? Heb je met het installeren van de streamer een goede kabel gebruikt e/o heb je toen ook nog iets aan de rest van het netwerk (kabels) veranderd? Zo zijn er nog wel meer vragen.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvanmunste
Veel vragen die ik probeer te beantwoorden, de streamer is rechtstreeks aangesloten op het modem met een goede utp , prijs zegt niet alles maar 20 euro voor 2 meter utp moet voldoen. De next mini zit aangesloten middels utp op een tp-link switch die vervolgens in het modem zit. De andere next mini zit op de slaapkamer aangesloten op een Deco m4 middels utp. De Deco wel via wifi. Verder totaal geen last van het thuis netwerk. Ook opgenomen of programma terugkijken op de next mini geeft geen probleem. Enkel live kijken op de mini geeft probleem. Blijft dan regelmatig hangen. Het vreemde is dat alle 2 de next mini,s dit hebben. Weet niet in hoeverre de laatste update op de next mini er iets mee te maken heeft. Deze is ongeveer in de zelfde tijd gekomen als de aanschaf van de Google streamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
danielvanmunste schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:40:
Veel vragen die ik probeer te beantwoorden, de streamer is rechtstreeks aangesloten op het modem met een goede utp , prijs zegt niet alles maar 20 euro voor 2 meter utp moet voldoen. De next mini zit aangesloten middels utp op een tp-link switch die vervolgens in het modem zit. De andere next mini zit op de slaapkamer aangesloten op een Deco m4 middels utp. De Deco wel via wifi. Verder totaal geen last van het thuis netwerk. Ook opgenomen of programma terugkijken op de next mini geeft geen probleem. Enkel live kijken op de mini geeft probleem. Blijft dan regelmatig hangen. Het vreemde is dat alle 2 de next mini,s dit hebben. Weet niet in hoeverre de laatste update op de next mini er iets mee te maken heeft. Deze is ongeveer in de zelfde tijd gekomen als de aanschaf van de Google streamer.
Ik zeg; streamer afkoppelen (want f1 is alleen in het weekend) en dan naar het gedrag van de Ziggo boxen kijken. En dan doorgaan op het forum van Ziggo met de troubleshoot. Daar heb je hier ook al 2 topics over lopen. Eentje waarbij je alleen over de ziggo boxen rept en dat er een monteur voor je verbinding komt. En daarna haal je de streamer erbij. Wat verwacht je eigenlijk hier precies?

[ Voor 7% gewijzigd door Harkelaar op 20-03-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Ik gebruik al een aantal jaar de reguliere google chromecast icm met een logitech harmony.
Voor mij zou tegenwoordig de afstandsbediening voor chromecast voldoende zijn, en zeker doordat hier ook spraakherkenning in zit.
Echter is deze AB niet in het donker te gebruiken.
Is er een 3e partij AB welke ook spraakherkenning heeft en ook een backlight?

Iemand met een suggestie uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:20:
Ik gebruik al een aantal jaar de reguliere google chromecast icm met een logitech harmony.
Voor mij zou tegenwoordig de afstandsbediening voor chromecast voldoende zijn, en zeker doordat hier ook spraakherkenning in zit.
Echter is deze AB niet in het donker te gebruiken.
Is er een 3e partij AB welke ook spraakherkenning heeft en ook een backlight?

Iemand met een suggestie uit ervaring?
G60s pro van Ali zou kunnen. Kun je ook de muis gebruiken.

Maar even praktisch: er zitten maar een paar knoppen op. De belangrijkste is de grote ronde om te navigeren met de -ok- knop in het midden. De knop met de microfoon heeft al een verdikking zodat je deze op de tast kan vinden (gebruik ik overigens zelf niet). Het geluid is op de streamer een langwerpige knop en op de CCwGTV zit deze aan de zijkant. De aan/uit knop is kleiner dan de rest etc etc. Wij zitten zelf tijdens het kijken van een film ook in het donker. Ik heb nooit problemen met het vinden van de juiste knoppen. Het licht van het scherm is verder waar nodig voldoende.

Wat nou als je op zoek gaat naar een glow in the dark watervaste stift? en dan op die manier de knoppen zichtbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Harkelaar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:35:
[...]

G60s pro van Ali zou kunnen. Kun je ook de muis gebruiken.

Maar even praktisch: er zitten maar een paar knoppen op. De belangrijkste is de grote ronde om te navigeren met de -ok- knop in het midden. De knop met de microfoon heeft al een verdikking zodat je deze op de tast kan vinden (gebruik ik overigens zelf niet). Het geluid is op de streamer een langwerpige knop en op de CCwGTV zit deze aan de zijkant. De aan/uit knop is kleiner dan de rest etc etc. Wij zitten zelf tijdens het kijken van een film ook in het donker. Ik heb nooit problemen met het vinden van de juiste knoppen. Het licht van het scherm is verder waar nodig voldoende.

Wat nou als je op zoek gaat naar een glow in the dark watervaste stift? en dan op die manier de knoppen zichtbaar maken?
Op een slaapkamer werkt dat in de praktijk niet.
Heeft die G60s pro ook ondersteuning voor spraakondersteuning voor de google assistant (net als de orginele AB van google?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:40:
[...]

Op een slaapkamer werkt dat in de praktijk niet.
Heeft die G60s pro ook ondersteuning voor spraakondersteuning voor de google assistant (net als de orginele AB van google?)
Bij mij in de slaapkamer wel. Maar dat terzijde.
Ik wil die spraakondersteuning wel even testen. Kom er zo op terug.---> JA dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Harkelaar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:41:
[...]

Bij mij in de slaapkamer wel. Maar dat terzijde.
Ik wil die spraakondersteuning wel even testen. Kom er zo op terug.---> JA dit werkt.
Ok dat is helemaal mooi.
1 laatste vraag.....ik zag dat er een USB connector bij zit?
is deze echt nodig om een bluetooth verbinding op te zetten?
Want de chromecast heeft geen usb-aansluiting namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Ok dat is helemaal mooi.
1 laatste vraag.....ik zag dat er een USB connector bij zit?
is deze echt nodig om een bluetooth verbinding op te zetten?
Want de chromecast heeft geen usb-aansluiting namelijk!
Nee. De ab heeft een koppelmodus via BT. De usb aansluiting is om de ab op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Harkelaar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Nee. De ab heeft een koppelmodus via BT. De usb aansluiting is om de ab op te kunnen laden.
Ik heb het niet over de USB-c aansluiting aan de onderkant.
Er zit bij het pakket een USB-dongle....kan je de afstandsbediening koppelen met de chromecast zonder dat er een usb-dongle in de chromecast moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Ik heb het niet over de USB-c aansluiting aan de onderkant.
Er zit bij het pakket een USB-dongle....kan je de afstandsbediening koppelen met de chromecast zonder dat er een usb-dongle in de chromecast moet?
Was ik vergeten. Dat is de RF receiver. Die heb je niet nodig als je hem via BT koppelt. (Kan je bijv gebruiken bij android tv boxen zonder BT.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:51
Nieuwe Thomson's (tcl) steaming google box https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1742813334

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Off T hier, maar is al een hele poos beschikbaar (vanaf vorig jaar november ongeveer). Niet echt nieuws dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
hardware-lover schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Off T hier, maar is al een hele poos beschikbaar (vanaf vorig jaar november ongeveer). Niet echt nieuws dus.
Ik heb hm inmiddels binnen.
De volume knoppen werken alleen niet met mijn chromecast. Hoe moet dit ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is het verschil met de 240 enkel de Dolby ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51
zacht schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Is het verschil met de 240 enkel de Dolby ondersteuning?
3gb ram ipv 2, 32gb opslag ipv 8. Usb 3 ipv usb 2, wifi 6 ipv wifi 5, nieuwere versie van bluetooth en zoals je al zei Dolby Vision support. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Ik heb hm inmiddels binnen.
De volume knoppen werken alleen niet met mijn chromecast. Hoe moet dit ingesteld worden?
Denk dat je quote verkeerd is. Gaat dit over de g60pro? In android de instellingen van de ab veranderen in volume via cec of chromecast. Is afhankelijk van de je setup. Ik doe het geluid via IR (ivm een optical aangesloten soundbar die met mijn tv niet lekker werkt via met de CC via CEC) en dat werkt niet met de G60pro. Er zit wel IR learning op maar niet voor de geluidsknoppen. Dus cec en als dat niet werkt ‘chromecast’. Als dit het enige apparaat aan de tv is, dan is dat laatste geen probleem. Zet je het standaard volume van je tv wat harder en zet je met de ab de chromecast harder en zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Sinds laatste update loop ik tegen het volgende aan, als ik naar instellingen ga en dan naar weergave en geluid en vervolgens naar onder klik in het menu dan springt het beeld naar het homescreen zodra ik op "Gelijk houden met framesnelheid van content". Ik dacht eerst dat het aan de afstandsbediening lag maar dit gebeurt bij de afstandsbediening en als ik de telefoon gebruik als afstandsbediening.
Ik wil naar de geluidsopties maar dat lukt dus niet omdat ik niet verder in het menu kom.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hebben nog meer mensen hier last van?

Update: na opnieuw opstarten was het probleem verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door ratzz op 30-03-2025 00:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@belmonde @pitchdown @zacht @RedNas74 Die mediaspeler is in dit topic volkomen offtopic. Hier hebben we het over de mediaspelers die Google zelf maakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

robsij schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:35:
Sinds enkele weken zijn de batterijen van mijn Chromecast in no-time leeg; als ze het een week volhouden dan is het lang

De tv staat maar een paar uur per dag aan en ik zit echt niet als een malle te zappen😬

Verschillende soorten batterij heeft geen effect, zijn er meer mensen met deze ervaring en weet er iemand een oplossing voor?

[mbr] Dit kan prima in het Google mediaspelerstopic gevraagd worden, dus daar verplaats ik deze discussie naartoe [/mbr]
Dat heb ik dus ook aan de hand sinds enkele weken met mijn CCmgTV.

Iemand idee wat hier de oorzaak van is? En nog belangrijker, een oplossing?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:39

ap3nr0ts

hoi

OK, de YouTube-app op Google TV besluit nu kennelijk dat ik ook bij subscriptions eerst gigantisch shorts moet zien voordat ik gewoon de content chronologisch zie die geen short is. Prima, leuk idee wat ik totaal onzin vind, dus ... Zijn er goede apps voor specifiek Google TV die ik er dan maar op kan zetten? Ik zit al op Projectivity vanwege de onzin-reclames op het home-scherm van Google TV zelf. Dan ook maar een andere YouTube-app, maar ik kan zo snel even geen goede vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:34:
OK, de YouTube-app op Google TV besluit nu kennelijk dat ik ook bij subscriptions eerst gigantisch shorts moet zien voordat ik gewoon de content chronologisch zie die geen short is. Prima, leuk idee wat ik totaal onzin vind, dus ... Zijn er goede apps voor specifiek Google TV die ik er dan maar op kan zetten? Ik zit al op Projectivity vanwege de onzin-reclames op het home-scherm van Google TV zelf. Dan ook maar een andere YouTube-app, maar ik kan zo snel even geen goede vinden.
SmartTube

https://smarttubeapp.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:39

ap3nr0ts

hoi

Nice! Dat is nét wat ik vond na wat extra googlen en in een edit wilde toevoegen. Dan ga ik ervan uit dat dit voor nu de gouden standaard is. Gaat vanavond meteen erop. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
daffie82 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik dus ook aan de hand sinds enkele weken met mijn CCmgTV.

Iemand idee wat hier de oorzaak van is? En nog belangrijker, een oplossing?
(&@robsij)
Wellicht dat de spanning meespeelt?
Ik gebruik voornamelijk oplaadbare batterijen in mijn apparaten en die blijven lekker werken op 1,2V. Ik heb dan ook geen last van batterij gerelateerde issues met de ccwgtv remotes die hier liggen.

Die van mij hebben voornamelijk last van zwaartekracht gerelateerde problematiek.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:21:
[...]

(&@robsij)
Ik gebruik voornamelijk oplaadbare batterijen in mijn apparaten en die blijven lekker werken op 1,2V. Ik heb dan ook geen last van batterij gerelateerde issues met de ccwgtv remotes die hier liggen.

Die van mij hebben voornamelijk last van zwaartekracht gerelateerde problematiek.
Ik heb nu de remote reset via een youtube video en opnieuw gekoppeld.
Als ze nu weer leeg trekken na enkele weken schakel ik over op oplaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51
Ik zelf heb 2 cwgtv 4k en bij allebei geen problemen met de batterijen. 1 draait nog op android 12, de andere op android 14. Ik gebruik standaard alkaline batterijen, dus niet oplaadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

R.G

Goedemorgen,

Mijn Google hub v2 display heeft opeens lage resolution en strepen over het scherm.

Contact opgenomen met Google, veel bewijs moeten leveren en uiteindekijk gehoord ja uit garantie, 2 jaar voorbij.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

R.G schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:09:
Goedemorgen,

Mijn Google hub v2 display heeft opeens lage resolution en strepen over het scherm.

Contact opgenomen met Google, veel bewijs moeten leveren en uiteindekijk gehoord ja uit garantie, 2 jaar voorbij.

Wat nu?
Als het op meerdere apparaten zulk beeld geeft, dan vermoed ik dat de chip wellicht oververhit raakt.. als je hem openmaakt zou je kunnen kijken of hij idd te heet wordt en misschien een nieuw koelelementje kunnen plaatsen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

R.G

Michael Knight schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:06:
[...]

Als het op meerdere apparaten zulk beeld geeft, dan vermoed ik dat de chip wellicht oververhit raakt.. als je hem openmaakt zou je kunnen kijken of hij idd te heet wordt en misschien een nieuw koelelementje kunnen plaatsen?
In alle situaties treedt het op ook bij koude start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
R.G schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:09:
Goedemorgen,

Wat nu?
Je hebt google overtuigd dat er een defect is, maar je krijgt geen garantie. Wat stelden ze zelf voor te doen?
En wat verwacht je hier?
Er staan trouwens heel veel te koop op marktplaats voor zachte prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
Vraagje,
Ik lees overal dat als je Tidal met Google Chromecast TV 4k verbind je 24-bit/96kHz zou moeten hebben.
Weet niet wat ik verkeerd doe heb alles op hoog in Tidal maar blijf op 16-bit/44.1kHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:30:
Vraagje,
Ik lees overal dat als je Tidal met Google Chromecast TV 4k verbind je 24-bit/96kHz zou moeten hebben.
Weet niet wat ik verkeerd doe heb alles op hoog in Tidal maar blijf op 16-bit/44.1kHz.
TIDAL made this statement after moving to FLAC playback: "Now all HiFi Plus subscribers can stream in HiRes FLAC on your Chromecast-supported devices via Google Cast within the TIDAL App. Please note, any file that is greater than 24-bit/48kHz will be streamed as 16-bit/44.1kHz if connected through Chromecast."

Dat betreft casten. Indien je de Tidal app op je CCwGTV zelf gebruikt dan kan het met een hogere kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:21:
[...]

(&@robsij)

Tis weer zover. Na 11 dagen weer melding dat batterijen plat zijn.
Remote resetten heeft dus niet geholpen. Reset van de Chromecast zelf heb ik ook al reeds gedaan maand geleden of zo.
Ben dus eigenlijk ten einde raad wat ik nog kan proberen... Behalve elke 10 dagen nieuwe (oplaadbare) batterijen erin pleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Zijn die oplaadbare ook zo snel leeg?
Kan je het voltage meten van de nu lege batterijen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:34:
@daffie82 Zijn die oplaadbare ook zo snel leeg?
Kan je het voltage meten van de nu lege batterijen?
Ze zijn echt leeg hoor. Als ik ze nog een dag erin laat na de melding werkt de afstandsbediening helemaal niet meer. Dan zijn ze dus echt leeg.

Ik zal het eens met oplaadbare proberen maar ik zie niet in waarom dat anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je zou natuurlijk ook een andere remote kunnen pakken, zoals een G10 ofzo.
Als je batterijen écht (gemeten) leeg zijn dan zal het waarschijnlijk een antenne issue zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:17:
Je zou natuurlijk ook een andere remote kunnen pakken, zoals een G10 ofzo.
Als je batterijen écht (gemeten) leeg zijn dan zal het waarschijnlijk een antenne issue zijn.
Thanks voor advies!
Kan je mij linken naar een G10 die werkt met mijn CCmgTV?
Liefst van amazon of zo.
Ik lijk wel 100 verschillende dingen te vinden als ik op g10 remote zoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 08:25
@robsij @daffie82 Ik meen al eens eerder (in dit topic?) over ditzelfde probleem te hebben gelezen, en dat die afstandsbediening nogal gevoelig is voor vallen en daardoor snel stuk gaat en er intern een soort van kortsluiting ontstaat waardoor die batterijen zo snel leeglopen.

Misschien dat die van jullie ook al eens is gevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door renem op 14-04-2025 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ze zijn (hier) enorm gevoelig voor vallen... :+
Daar gaan ze zeker niet kapot van.

@daffie82 Zolang je de bluetooth versie neemt (g10 bts / g20 bts) zou het moeten werken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
hardware-lover schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:06:
[...]

TIDAL made this statement after moving to FLAC playback: "Now all HiFi Plus subscribers can stream in HiRes FLAC on your Chromecast-supported devices via Google Cast within the TIDAL App. Please note, any file that is greater than 24-bit/48kHz will be streamed as 16-bit/44.1kHz if connected through Chromecast."

Dat betreft casten. Indien je de Tidal app op je CCwGTV zelf gebruikt dan kan het met een hogere kwaliteit.
Ok., dann ga ik dat vandaag even proberen, bedankt voor de informatie.

***edit***
Even de app geprobeerd, id deze speelt wel 24bit, maar de app is zeer slecht met navigeren!
Echt veschil tusen 24 Bit en 16 Bit hoor je eigelijk niet, Cast wel, veel handiger ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 15-04-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02
renem schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:27:
@robsij @daffie82 Ik meen al eens eerder (in dit topic?) over ditzelfde probleem te hebben gelezen, en dat die afstandsbediening nogal gevoelig is voor vallen en daardoor snel stuk gaat en er intern een soort van kortsluiting ontstaat waardoor die batterijen zo snel leeglopen.
Tip.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Heb ik ook. Bij het uitpakken van de CC toen, dacht ik direct: dit gaat nooit goed met de kids. Heb voor alle AB's van de CC's en de streamer deze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04 15:29
Nu een tijdje de Google TV Streamer in gebruik, op zich een fijn apparaat.
Heb echter een PD USB-hubje om content via USB stick af te spelen, maar deze freezed bij sommige scenes van sommige content, soft reset dan noodzakelijk. Klinkt vaag maar het lijkt altijd bij dezelfde scenes te gebeuren. Wat meer info:
  • Video is 4K / x265, audio is AAC 5.1 48kHz, lijkt alleen met 4K te gebeuren, niet FHD
  • UGreen PD hubje, snelle Sandisk Extreme stick en gewoon kwalitatieve HDMI kabel
  • Meerdere apps geprobeerd (VLC, Plex en Nova, overal hetzelfde
  • Video uiteraard ook getest via USB in PC, geen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@LucvdM dit apparaat is niet geschikt voor lokale content af te spelen. Daar zijn andere apparaten voor die dat veel beter doen.
Hier: Het Grote Android Mediaspelers Topic
Raymond P schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 05:55:
@daffie82 Zolang je de bluetooth versie neemt (g10 bts / g20 bts) zou het moeten werken.
Deze gaat werken dan?
https://www.bol.com/be/nl...ent-rcu/9300000125967718/

[ Voor 80% gewijzigd door daffie82 op 15-04-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is eigenlijk niet de juiste G10 voor Google TV, er zijn 2 uitvoeringen in G10 formaat; https://www.homatics.com/pages/homatics-standard-remote

Edit: en dan nog even dit; hardware-lover in "Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer"

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2025 11:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb android 14 nog niet ontvangen op mijn HD-versie, hebben ze die uit de lucht gehaald vanwege de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

"for Google tv" moet ik dan hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:37:
"for Google tv" moet ik dan hebben, toch?
Idd, met die profiel toets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En het aanzetten van de CCmgTV werkt ook met die afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:40:
En het aanzetten van de CCmgTV werkt ook met die afstandsbediening?
Je bedoelt als je de aan/uit toets gebruikt, niet via een CEC commando? Indien dat eerste, weet niet of ik dat toen ook heb getest, ik zou het weer even opnieuw uit moeten proberen of specifiek die toets ook werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt, als ik de aan/uit toets gebruik.
Gebruik geen CEC dus dit is wel redelijk cruciaal voor mij.

Zou het appreciëren als je dit nog eens zou kunnen testen voor me @hardware-lover

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ga ik later even doen @daffie82

Edit: @daffie82, die aan/uit werkt voor de CCwGTV. Heb deze specifiek op de Chromecast gezet, alsook volume regeling, en beiden werken. Dus geen CEC gebruikt (hoewel dat voor mij ook prima werkt).

Ter aanvulling, en wat aangeeft dat de G10 afstandsbediening herkent wordt door het systeem, er werd een firmware update aangeboden voor de G10 na pairen. Installeerde probleemloos.

Dus hoewel standaard niet alle afstandsbediening toetsen te gebruiken zijn, wordt deze wel als compatibel gezien.

[ Voor 88% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2025 12:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks @hardware-lover!

Heb hem net besteld. 14,5€ inclusief verzending. Valt mij nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:03:
Thanks @hardware-lover!

Heb hem net besteld. 14,5€ inclusief verzending. Valt mij nog mee.
De Luxery is maar een paar euro's meer, die had je eigenlijk niet liever gehad?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nee is prima zo. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:45:
[...]

De Luxery is maar een paar euro's meer, die had je eigenlijk niet liever gehad?
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ratzz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?
Heb geen HD versie, maar als deze op dezelfde V14 versie draait dan maakt dat niet uit om te proberen.

Edit: @ratzz, getest met NLZiet en die werken idd.

Edit 2: vrij speciaal. Wanneer de Homatics afstandsbedieningen (G10/G20 = B21/B25) gekoppeld zijn aan de CCwGTV, dan wordt er een firmware update aangeboden van 2.18 naar versie 2.32.

Deze update wordt niet aangeboden via de Homatics zelf, ook al is deze inmiddels eveneens naar Android TV V14 gegaan.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 16-04-2025 11:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 06:08:
[...]
Ok., dann ga ik dat vandaag even proberen, bedankt voor de informatie.

***edit***
Even de app geprobeerd, id deze speelt wel 24bit, maar de app is zeer slecht met navigeren!
Echt verschil tussen 24 Bit en 16 Bit hoor je eigenlijk niet, Cast wel, veel handiger ;)
Als je het in huis mocht hebben aan apparatuur, via de app is ook Atmos audio beschikbaar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !
Dat kan met een audio extractor/splitter altijd nog gerealiseerd worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 20:22
Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1

[ Voor 5% gewijzigd door slootbeest op 23-04-2025 19:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slootbeest schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:20:
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1
Als je de correcte audio extractor/splitter gebruikt is 5.1 DD nog steeds te realiseren, ook middels de streamingdiensten. Die van Ezcoo bijv. waarbij je via dip switches de juiste instelling kunt kiezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Al een tijdje niks meer geplaatst hier in het topic, maar dat kom ook omdat de Google TV Streamer gewoon zijn ding doet en er geen enkele problemen zijn. Heerlijk dat een apparaat wat je koopt gewoon zo naar wens werkt :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:03:
Al een tijdje niks meer geplaatst hier in het topic, maar dat kom ook omdat de Google TV Streamer gewoon zijn ding doet en er geen enkele problemen zijn. Heerlijk dat een apparaat wat je koopt gewoon zo naar wens werkt :D
Dat ding is mij nog te duur voor wat het is. Daar komt ook nog bij dat mijn twee Chromecast met Google TV dongels het ook prima doen. Wel met de nodige tweaks om de knop van YouTube om te leiden naar een andere app. Mocht de Google Streamer ooit rond de €70 worden wil ik er wel over gaan nadenken om die aan te schaffen. Tenzij er een 2e generatie binnen niet al te lange tijd beschikbaar komt.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast - Levertijden en prijzen ;)