Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4 :) Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.

Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:
Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4 :) Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.

Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.
Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.
Yep, zal hem komend weekend eens aansluiten en kijken of het iets voor ons is. :) WebOS op LG Qned is ook niet alles, vooral traag met oa Plex.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil een app locken met een code. maar dat gaat niet zo makkelijk zoals op een webos merk ik. of is er nog een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb eigenlijk een klein vervelened probleempje met HDMI CEC. Mijn vorige Chromecast met Google TV werd netjes zichtbaar op mijn LG televisie (aangesloten op een Marantz NR1609) in het lijstje met te kiezen bronnen. Helaas gebeurt dit niet bij de Google TV Streamer. Ik heb al het nodige geprobeerd om die te laten herkennen maar tot nu toe is dat niet gelukt. Heeft iemand misschien een tip die ik nog niet geprobeerd heb? Of gaat de Google TV Streamer echt anders om met HDMI CEC?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sjaool schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:16:
Ik heb eigenlijk een klein vervelened probleempje met HDMI CEC. Mijn vorige Chromecast met Google TV werd netjes zichtbaar op mijn LG televisie (aangesloten op een Marantz NR1609) in het lijstje met te kiezen bronnen. Helaas gebeurt dit niet bij de Google TV Streamer. Ik heb al het nodige geprobeerd om die te laten herkennen maar tot nu toe is dat niet gelukt. Heeft iemand misschien een tip die ik nog niet geprobeerd heb? Of gaat de Google TV Streamer echt anders om met HDMI CEC?
Even mijzelf quoten.

Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:23:
[...]

Even mijzelf quoten.

Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend. :)
Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KSR schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:59:
[...]

Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.
Dat heb ik hier ook. Maar ook niet altijd. Maar ik heb alles aangesloten op mijn Marantz NR1609. Ik ben er wel achter dat goede en volledig bedrade HDMI-kabels belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:

Je hebt hem zelf, ik denk niet dat het sneller is.

Wat fijner is dat is dat je niet altijd je telefoon of laptop nodig hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Vraag, is de update naar Android 14 voor de google TV 4k stilgezet? 1 van deze apparaten heb ik kunnen updaten in het begin naar Android 14 toen deze net uit was. Andere apparaat geeft met android 12 nog steeds aan de laatste versie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 22:30
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.

Ik heb het al meerdere malen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:50:
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.

Ik heb het al meerdere malen gebruikt
Ik heb inmiddels ook wat gevonden, maar niet als addon, moet vanaf een PC gebruikt worden. Kun je aangeven wat je hebt gevonden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 22:30
Addons
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup

Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox

Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!
corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:13:
Addons
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup

Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox

Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten
Jij hebt het zo te zien over het maken van een Kodi backup, niet over het maken van een backup van de geïnstalleerde Play Store apps of een volledige Android /Google systeem backup. Dat was namelijk de vraag, niet specifiek voor Kodi.

Idd, die optie bestaat al veel langer maar is geen antwoord of oplossing op of voor de oorspronkelijke vraag 😉

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)