Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:09
Na een jaar en half laad hij slecht op. De laad connector is brak en lost steeds.
Binnekort maar eens de 8t open doen en vervangen, misschien ineens de batterij meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:57
Chelseamarre123 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:50:
Na een jaar en half laad hij slecht op. De laad connector is brak en lost steeds.
Binnekort maar eens de 8t open doen en vervangen, misschien ineens de batterij meepakken.
Probeer eerst met een platte houten tandenstoker de ingang van de usb connector stof vrij te maken. Dat hoopt zich waarschijnlijk daar op, waardoor de connector slecht contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:09
ardvark99 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Probeer eerst met een platte houten tandenstoker de ingang van de usb connector stof vrij te maken. Dat hoopt zich waarschijnlijk daar op, waardoor de connector slecht contact maakt.
Al gedaan maar zonder succes, kwam wel een hele zooi uit maar lijkt nu nog slechter contact te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
Bijna 3 weken na release van Android 12 is er nog steeds geen EU-uitrol. Maar inmiddels sta ik ook niet meer zo te springen om deze upgrade te maken: de berichtgeving erover is inmiddels wel uitgesproken negatief. Hij bevat blijkbaar erg veel bugs. Dit artikel over het uitvoeren van een rollback bevat er wat berichten over: How to Downgrade OnePlus 8, 8Pro, 8T to Stable Android 11 (Without Losing Data) from Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Ik heb ook sinds de update naar 12 (gewoon via Android System Update) veel problemen met mijn mobiele data.
Het lijkt alsof ik overigens de KB2005 (international) op mijn EU KB2003 toestel heb gehad.

Ik heb Dual SIM en heb daar een SIM op KPN en een SIM op T-Mobile zitten, de data SIM is T-Mobile.
Ongeveer 3 keer per dag verlies de T-Mobile SIM gewoon volledig zijn mobiele data, en moet ik daadwerkelijk mijn telefoon rebooten om hem weer aan de gang te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door skai21 op 05-04-2022 22:07 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Ben wel klaar met de OnePlus 8T, het update beleid lijkt toch nergens meer op.

Ik wacht op de release van de pixel 6a.
Om de tussentijd te overbruggen heb ik een vraag.

Zijn er mede-tweakers die overgestapt zijn op de custom-rom van Pixel Experience (kebab)?
Hoe is de ervaring, en is er een stappenplan van het hoe en wat (xda ?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.15 aangekondigd: OxygenOS 12 C.15 update for OnePlus 8T
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.15 – for the OnePlus 8T. This update is currently rolling out to Indian users, and we'll update this thread with more information once the rollout starts in other regions.

OP8T
IN: KB2001_11.C.15​

Changelog

An OxygenOS update is available. Try it out! This update optimizes the charging speed in some scenarios and fixes some known issues to make the system smoother and more stable.

System
  • [Optimized] the charging speed in some scenarios
  • [Optimized] the communication stability when making a phone call
  • [Fixed] the occasional issue that unable to use face unlock
  • [Fixed] the issue of abnormal display when enabling applications in some scenarios
  • [Improved] system stability
Camera
  • [Fixed] the abnormal notification issue of "Camera is running"

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:40
Is dit nu nog steeds niet de Android 12 stable update voor de 8T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toch mooi dat ze Android12 testen op de rest van de wereld voordat ie "stabiel" naar de EU komt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RutgerVitesse schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:19:
[...]

Is dit nu nog steeds niet de Android 12 stable update voor de 8T?
Jawel. Dit was de eerste A12 update: OxygenOS 12 for the OnePlus 8T
Chris.nl schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:21:
[...]

Toch mooi dat ze Android12 testen op de rest van de wereld voordat ie "stabiel" naar de EU komt 😅
Is geen bèta. Dit is de bèta: OxygenOS 12 Open Beta 1 for the OnePlus 8T

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-04-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Wanneer komt ie in oxygen updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RutgerVitesse schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:27:
[...]

Wanneer komt ie in oxygen updater?
Zodra OnePlus begint met de uitrol voor EU. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:29:
[...]

Zodra OnePlus begint met de uitrol voor EU. :)
Ah oke, dat kan nog wel een tijd duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Laatst online: 09:25
Ik heb ook al een tijdje de update naar 12 maar weet niet of ik er nou blij om moet zijn. Toetsenbord die afentoe niet wil opkomen (fix = reboot).

De wallpaper op het lockscreen wat afentoe van links naar rechts verspringt. En in mijn ogen de fingerprint reader lijkt langzamer geworden te zijn. En wat ik hierboven las dat alles met 120% lijkt te scalen.

Hopelijk fixen ze dat ook voordat ze de EU versie gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Het zou geen beta moeten zijn maar als je zo de reacties op social media en het forum van Oneplus zo leest dan klinkt het wel een beetje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:03
IJsselman schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:13:
Zijn er mede-tweakers die overgestapt zijn op de custom-rom van Pixel Experience (kebab)?
Hoe is de ervaring, en is er een stappenplan van het hoe en wat (xda ?).
Ik heb dezelfde vraag (en beweegreden, jammer genoeg). Daarbij: hoe zit het met de ondersteuning van VoLTE op custom ROMs? Nu steeds meer netwerken 2G en 3G uitschakelen, wordt dat steeds meer onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
@ bravoure

Als ik Google naar Volte on custom roms,
lees ik dat de pixel Exp. dit niet heeft
( Iets met providers etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb geen ervaring met custom roms op de 8T maar ik kom er toevallig zojuist achter dat de drivers voor de camera's blijkbaar niet openbaar zijn en dat het aan de praat krijgen daarvan op zoiets als LineageOS enkel mogelijk is middels installatie van GCam. Er was een tijd dat Oneplus een voortrekker was in het kunnen installeren van alternatieve roms maar het is me inmiddels duidelijk dat die tijd wel voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ben me 8t zat en hij wil ook niet goed meer opladen.
Moet kabeltje er 20x opnieuw indoen.
Heb hem op verschillende manieren schoongemaakt maar maakt niets uit.
Heb nu een Motorola edge 20 besteld eens kijken wat dat is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Heeft er hier iemand ook problemen met het versturen van video's via WhatsApp of Instagram?

Alle filmpjes die ik verstuur komen in hele slechte kwaliteit door en de framerate laat ook te wensen over?

Ik weet dat WhatsApp compressie toepast, dus verwacht niet dat het in 4k doorkomt maar de huidige kwaliteit is wel heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 20:05

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

gustaveau schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:01:
Heeft er hier iemand ook problemen met het versturen van video's via WhatsApp of Instagram?

Alle filmpjes die ik verstuur komen in hele slechte kwaliteit door en de framerate laat ook te wensen over?

Ik weet dat WhatsApp compressie toepast, dus verwacht niet dat het in 4k doorkomt maar de huidige kwaliteit is wel heel slecht.
Ik herken dat niet. Maar ik zit op beta van Whatsapp. Versie 2.22.9.13

Ik bekijk en stuur vooral gekregen filmpjes door. Maar bij een lang screenshot werkt het vaak beter dat als document door te sturen. Anders ook niet leesbaar

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsselman
Kreeg zojuist via Oxygen Updater de volgende update KB2003_11_C.15 van 3.83 GB
Wat is dit ?
Toch geen Android 12 ?

Wie durft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
IJsselman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:53:
Wat is dit ?
Toch geen Android 12 ?

Wie durft ?
Net geprobeerd. Als ik hem dan wil upgraden via Lokale Upgrade zegt ie mislukt...

Bij mij werkt ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
IJsselman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:53:
Wat is dit ?
Toch geen Android 12 ?

Wie durft ?
Jawel, is wel Android 12.
RutgerVitesse schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:56:
[...]

Net geprobeerd. Als ik hem dan wil upgraden via Lokale Upgrade zegt ie mislukt...

Bij mij werkt ie dus niet.
Via Oxygen Updater? Stuur ons anders even een mail.

[ Voor 35% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-04-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:01:
[...]

Jawel, is wel Android 12.

[...]

Via Oxygen Updater? Stuur ons anders even een mail.
Yes, via Oxygen Updater. Naar wie kan ik mailen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
Ik kreeg de melding zojuist ook (via Oxygen Updater). Ik ben de update nu wel aan het downloaden maar eigenlijk weet ik al dat ik hem niet ga installeren. Teveel meldingen van problemen.

Deze melding zie ik trouwens het meest voorbij komen: [Submitted] Quick device connect draining the battery and heating the device

E.a. kan blijkbaar wel opgelost worden door handmatig een nieuwere versie van de app Quick Device Connect. Maar met dat soort geknutsel wil ik me niet bezig houden.

[ Voor 61% gewijzigd door beantherio op 19-04-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RutgerVitesse schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:04:
[...]

Yes, via Oxygen Updater. Naar wie kan ik mailen?
support@oxygenupdater.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Is inmiddels gelukt. Tot nu toe geen problemen. Wel moet ik er aan wennen. Alles is groter en door de extra animatie bij het openen van apps voelt het langzamer aan. Het zal best prima werken maar geef toch de voorkeur aan de oude versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RutgerVitesse schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:38:
[...]

Is inmiddels gelukt. Tot nu toe geen problemen. Wel moet ik er aan wennen. Alles is groter en door de extra animatie bij het openen van apps voelt het langzamer aan. Het zal best prima werken maar geef toch de voorkeur aan de oude versie.
d:)b Wat heb je anders gedaan waardoor het gelukt is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:42:
[...]

d:)b Wat heb je anders gedaan waardoor het gelukt is dan?
Pakket verwijderd en opnieuw gedownload. Waarschijnlijk iets niet goed gegaan met de eerste download.

Tot nu toe nog niet echt blij mee. Alles voelt een stuk trager aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22
Sinds gisteren ook de Android 12 update. Eerste wat opvalt is dat op always on en lockscreen de iconen (zoals al eerder benoemd hier) op 120% gescaled lijken te staan, additioneel is dat k*t discover panel terug, als je naar rechts swiped vanaf homescreen. Discover content is uit te schakelen, maar het hele paneel wegmikken is niet mogelijk

Al met al in 15min klaar, en een hele soepele ervaring, geen vertraging of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49
beantherio schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:06:
Ik kreeg de melding zojuist ook (via Oxygen Updater). Ik ben de update nu wel aan het downloaden maar eigenlijk weet ik al dat ik hem niet ga installeren. Teveel meldingen van problemen.

Deze melding zie ik trouwens het meest voorbij komen: [Submitted] Quick device connect draining the battery and heating the device

E.a. kan blijkbaar wel opgelost worden door handmatig een nieuwere versie van de app Quick Device Connect. Maar met dat soort geknutsel wil ik me niet bezig houden.
of de app helemaal deinstalleren:
https://forums.oneplus.co...cent-c-15-update.1571693/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zo, aan deze update moet ik even winnen.
Gelukkig niet te lang, mijn 10 pro is onderweg.

Nog even uitzoeken hoe ik mijn shellf info weer te zien krijg, waar dat ding überhaupt zich verstopt momenteel
Gevonden, rechterbovenhoek swipe naar onder

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 20-04-2022 16:55 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb hem er nu ook op staan. Na verkleinen weergavegrote zie ik nog weinig verschil. Maar staat er net op. Lijkt wel sneller?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ondanks dat ik een paar dagen geleden nog riep dat ik hem niet zou installeren heb ik dat vandaag toch gedaan. En kort samengevat: de problemen waarover ik las (veel accuverbruik + traagheid) merkte ik initieel wel maar was ik al snel kwijt door de nieuwe versie van de Quick Device Connect (ook wel bekend als "Snel verbinden met apparaten") te installeren waarover ik al eerder postte. De prestatieproblemen lijken daar echt uit weg te komen. Bij die nieuwe versie is het accuverbruik weer normaal en merk ik ook niets meer van haperingen.

Ik zie evengoed nog wel wat kleine bugs hier en daar maar niets bijzonders.

[ Voor 4% gewijzigd door beantherio op 21-04-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

beantherio schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:02:
Ondanks dat ik een paar dagen geleden nog riep dat ik hem niet zou installeren heb ik dat vandaag toch gedaan. En kort samengevat: de problemen waarover ik las (veel accuverbruik + traagheid) merkte ik initieel wel maar was ik al snel kwijt door de nieuwe versie van de Quick Device Connect (ook wel bekend als "Snel verbinden met apparaten") te installeren waarover ik al eerder postte. De prestatieproblemen lijken daar echt uit weg te komen. Bij die nieuwe versie is het accuverbruik weer normaal en merk ik ook niets meer van haperingen.

Ik zie evengoed nog wel wat kleine bugs hier en daar maar niets bijzonders.
ik zie quick device connect/ snel verbinden helemaal niet, maar heb het volgens mij ook uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
jpm.lensen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:39:
[...]

ik zie quick device connect/ snel verbinden helemaal niet, maar heb het volgens mij ook uitgezet
Dat had ik ook maar dat werkte bij mij niet. Je kunt de app trouwens vinden door in app-beheer onder de drie puntjes "systeem weergeven" aan te klikken zodat ook de systeem-apps zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

beantherio schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:56:
[...]

Dat had ik ook maar dat werkte bij mij niet. Je kunt de app trouwens vinden door in app-beheer onder de drie puntjes "systeem weergeven" aan te klikken zodat ook de systeem-apps zichtbaar worden.
sorry was niet duidelijk, ik bedoel bij batterij overzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:47
Heeft iemand het al doorgehad dat het toestel veel minder snel laad als je hem gebruikt? Lijkt net of het snelladen helemaal stopt.. Opzich wel iets voor te zeggen anders word hij wel erg warm maar was toch benieuwd of ik de enigste ben die dit merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben niet zo tevreden over de update. De batterij loopt in no time leeg en het voelt niet meer als Oxygen OS. Tijd om een custom ROM er op te knallen denk ik want over de telefoon zelf ben ik nog wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Frietsaus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:32:
Ik ben niet zo tevreden over de update. De batterij loopt in no time leeg en het voelt niet meer als Oxygen OS. Tijd om een custom ROM er op te knallen denk ik want over de telefoon zelf ben ik nog wel tevreden.
Mijn ervaring is anders. Lijkt juist langer met batterij te doen. Wat zijn de Groot verbruikers bij je batterij overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Weet iemand of VoLTE en VoWiFi via Vodafone nog werken met deze Android 12 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:38:
[...]

Mijn ervaring is anders. Lijkt juist langer met batterij te doen. Wat zijn de Groot verbruikers bij je batterij overzicht?
'Snel verbinden met apparaten'. Hebben wel meer mensen last van zo te zien. Is de enige oplossing een updated apk installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Frietsaus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:45:
[...]

'Snel verbinden met apparaten'. Hebben wel meer mensen last van zo te zien. Is de enige oplossing een updated apk installeren?
Ik heb die uitgezet. Dan ook geen last van. Zie het nut er niet zo van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik krijg via Oxygen Updater zojuist de melding dat de EU-versie van update KB2003_11_C.16 inmiddels beschikbaar is. Het lijkt er alleen op dat je in Android 12 niet meer handmatige updates kunt uitvoeren..

[ Voor 27% gewijzigd door beantherio op 23-04-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
beantherio schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:44:
Ik krijg via Oxygen Updater zojuist de melding dat de EU-versie van update KB2003_11_C.16 inmiddels beschikbaar is. Het lijkt er alleen op dat je in Android 12 niet meer handmatige updates kunt uitvoeren..
Staat omschreven in Oxygen Updater. Je moet een apk downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
ardvark99 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:06:
[...]

Staat omschreven in Oxygen Updater. Je moet een apk downloaden.
Hoe doe je die installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Staat er toch bij in de installation guide? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af_e9RH6Cy09SZd-h8UHxsdxVvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EHNW3481NIPKePC3Hp6aCwyJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:30:
[...]

[Afbeelding]
Nadeel is wel dat je de link niet kan kopieeren of klikken vanuit de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
[...]

[Afbeelding]
Ik was er inmiddels achter. Het is er niet makkelijker op geworden. In dit topic is trouwens een rechtstreekse link naar de app te vinden: https://forums.oneplus.co...pdate-android-12.1537922/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
[...]

[Afbeelding]
Ik kan deze optie niet vinden. Hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk

En dan download hij een zip. Die hernoemen naar apk. Installeren en dan systeem update app starten, nieuwe app, en dan installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
@ jpm.lensen
Gelukt
Bedankt voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

IJsselman schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:46:
@ jpm.lensen
Gelukt
Bedankt voor je tip
Ik had eerst de zip uitgepakt maar dat is niet handig....

Graag gedaan, dat is toch idee van community elkaar helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:28:
[...]

Ik heb die uitgezet. Dan ook geen last van. Zie het nut er niet zo van
Van mij hoeft het ook niet aan, denk dat ik iets onbewust heb toegestaan na de update. Anyway, ik zie dat het al opgelost is in C.16 dus die heb ik er net op gezet. Zal morgen even een factory reset doen zodat alles weer clean is en dan is het vast goed. Dat het niet meer zo lijkt op Oxygen, sja daar wen ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
? Hoe doe je een factory reset in Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
IJsselman schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:07:
? Hoe doe je een factory reset in Android 12
Umm even zoeken. Binnen 5 seconden gevonden.

Instellingen
Systeem instellingen
Backup en reset
Telefoon opnieuw instellen.
Alle gegevens wissen /fabrieks instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Thanks jack,
Dat zoeken in de instellingen daar moet ik nog erg aan wennen en proberen mij het eigen te maken.
Ik heb nog gezocht in de ontwikkelaarsoptie naar de instelling om te herstarten en dan in de root omgeving te komen, om het cache leeg te maken.
Niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Np misschien was ik wat hard of kort af.
Maar het was werkelijk 5 sec zoeken voor me.

Verder herken ik je opmerking wel,. Sinds de update loop ik vooral te kloten met het toestel.
Niks doet wat ik wil, alles sluiten sluit niks. Rare functies willen aandacht. Dinsdag na ontvangst van mijn nieuwe toestel idd een terug naar fabrieks instellingen en door schuiven naar familie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De factory reset heeft wel een flink verschil gemaakt, vooral dat gehaper van de animaties is verdwenen en het is allemaal weer zo vlot als voor de update.

Edit: batterij is ook weer goed. Het zal vast opgelost zijn maar heb dit keer het 'snel verbinden' ding geweigerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 24-04-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
De factory reset weet ik te vinden, maar zoek nog naar wipe cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
IJsselman schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:58:
De factory reset weet ik te vinden, maar zoek nog naar wipe cache
Zoals ik 't OnePlus forum heb gelezen, is die optie er simpelweg niet meer.

Zelf blijf ik nog vrolijk op Android 11 hangen. Tja, de patch van februari, maar wel de Google Play-systeemupdate van april inmiddels.
Zolang ik geen illegale dingen met m'n toestel doe en rustig m'n vertrouwde (legale) apps blijf gebruiken (sowieso geen kinder- of flauwekul apps) waan ik me relatief veilig.

offtopic:
Wat een vertrouwde of flauwekul app is, is natuurlijk een persoonsgebonden mening. Ieder z'n ding

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 24-04-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 19:46
Ik heb 'm zo juist ook geïnstalleerd. Had geen app namen op m'n hoofdscherm maar wel onder de pictogrammen in de app drawer. Daar zijn ze nu ook verdwenen. Da's wel erg onhandig. En de stappenteller met weerbericht en parkeerplaats vinden is ook al verdwenen als je op het hoofdscherm naar beneden sleept. Toch twee dingen die ik nu al niet zo fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb nu een paar keer gehad dat vingerafdruk scanner niet verscheen. Maar app opnieuw starten en was er weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Na een factory reset loopt en werkt alles naar behoren
van fingerprint tot snel laden, geen warmteontwikkelling geen hoog batterijverbruik
ColorOS ziet er niet uit, maar met een iconpack gaat het
Even een paar dagen aan wennen (proberen), dan naar een andere launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
edit tijd voor een nieuwe bril hahaha (misschien een gekke vraag maar ik zie de lokale upgrade mogelijkheid niet meer in android 12?)

[ Voor 17% gewijzigd door fredgroes op 25-04-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
fredgroes schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
edit tijd voor een nieuwe bril hahaha (misschien een gekke vraag maar ik zie de lokale upgrade mogelijkheid niet meer in android 12?)
Inderdaad tijd voor een nieuwe bril, want scroll eens naar boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 12 C.16 aangekondigd: OxygenOS 12 C.16 update for OnePlus 8T
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 12 C.16 for the OnePlus 8T now. Please note that the versions for other regions may take some time to roll out, we will keep you posted on the progress in the thread.

OP8T
EU: KB2003_11.C.16

Key updates
System
  • [Optimized] the power consumption in some scenarios, improved battery life experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Beetje vreemd hoe de lokale upgrade zoveel omslachtiger geworden is met de komst van Android 12. Probeert Oneplus (of Google) die upgrade-route te ontmoedigen ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ardvark99 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:55:
[...]

Nadeel is wel dat je de link niet kan kopieeren of klikken vanuit de guide.
Ben ik het mee eens. Ik ga het overleggen met de rest van het team hoe we dat kunnen aanpakken.
beantherio schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:09:
Beetje vreemd hoe de lokale upgrade zoveel omslachtiger geworden is met de komst van Android 12. Probeert Oneplus (of Google) die upgrade-route te ontmoedigen ofzo?
Onder andere, maar ook vanwege de omschakeling naar de core van ColorOS.

[ Voor 37% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-04-2022 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sinds ColorOxygenOS 12 krijg ik geen notificaties meer van Gmail. Alleen als ik de app open worden er pas mails opgehaald. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:35:
Sinds ColorOxygenOS 12 krijg ik geen notificaties meer van Gmail. Alleen als ik de app open worden er pas mails opgehaald. Meer mensen hier last van?
Jup, wordt o.a. genoemd op OnePlus forum (pagina 5 en 6 sowieso)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Duidelijk, ligt niet aan mij dus. :p

Ik vind het wel een matige update hoor, OOS11 had ook zeker wel problemen hier en daar maar dit vind ik niet echt stable waardig. Ook al een paar keer gehad dat m'n vingerafdruk scanner gewoon foetsie is. Ik begrijp dat er wat opstartproblemen kunnen zijn als je naar een compleet andere codebase gaat, maar ik heb dan nog liever dat ze het even uitstellen en finetunen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:17:
Duidelijk, ligt niet aan mij dus. :p

Ik vind het wel een matige update hoor, OOS11 had ook zeker wel problemen hier en daar maar dit vind ik niet echt stable waardig. Ook al een paar keer gehad dat m'n vingerafdruk scanner gewoon foetsie is. Ik begrijp dat er wat opstartproblemen kunnen zijn als je naar een compleet andere codebase gaat, maar ik heb dan nog liever dat ze het even uitstellen en finetunen dan dit.
Je zou nog kunnen kijken naar de notificatie rechten/instellingen van de Gmail app, wellicht valt er nog wat te toggelen of kan je de toon opnieuw instellen om het te fixen.

Beta 1, 2, stabiel 1, 2, C16... Het is niet meer wat het was helaas, ook bij build C16 is al toegezegd dat deze nog gefinetuned wordt.

Op het OnePlus forum zijn bij elke build klachten, dus dat neem ik met een korrel zout. Ik draai hier super op OxgenOS11, terwijl anderen problemen hebben. Maar Android12 komt nog niet goed uit de verf imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:47:
Ben ik het mee eens. Ik ga het overleggen met de rest van het team hoe we dat kunnen aanpakken.
@ardvark99 Zo gezegd, zo gedaan: https://play.google.com/s...m.arjanvlek.oxygenupdater. 5.7.3 bevat deze wijziging.

[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-04-2022 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
In tegenovergesteld nieuws; Wie nog even niet (perongeluk) via OTA wil updaten naar OxygenOs12 én een adblocker als Blokada (v4) gebruikt kan het domein otag.h2os.com op de blocklist zetten, dan werkt de systeemupdate functie niet meer 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:56:
In tegenovergesteld nieuws; Wie nog even niet (perongeluk) via OTA wil updaten naar OxygenOs12 én een adblocker als Blokada (v4) gebruikt kan het domein otag.h2os.com op de blocklist zetten, dan werkt de systeemupdate functie niet meer 😋
Dat kan inderdaad, maar dan zal ik ook meteen een ander domein toevoegen (`otafsg1.h2os.com`). Kan geen kwaad om ook `otag` toe te voegen though, of gewoon heel `h2os` als je toch bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:03:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dan moet je een ander domein gebruiken (`otafs1.h2os.com`). Kan geen kwaad om ook `otag` toe te voegen though, of gewoon heel `h2os` als je toch bezig bent.
Ah, heel h2os.com blokkeert dan niet als je geen wildcards gebruikt. Ik moet toch echt otag.h2os.com gebruiken... Tenminste dat is bij mij het domein wat de OxygenOs11 systeemupdate functie pakt.

Heb voor de zekerheid otafsg1.h2os.com erbij geblockt.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2022 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 14:06
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben na de upgrade naar 12 met mobiel betalen icm ING?
Is eigenlijk sinds de laatste ING app update lijkt het, want ik had na de upgrade naar 12 nog mobiel betaald en het werkte, dag later een ING app update en krijg nu pas geweigerd als ik wil betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
Stimpy68 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:50:
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben na de upgrade naar 12 met mobiel betalen icm ING?
Is eigenlijk sinds de laatste ING app update lijkt het, want ik had na de upgrade naar 12 nog mobiel betaald en het werkte, dag later een ING app update en krijg nu pas geweigerd als ik wil betalen.
geen problemen hier 3x vanochtend betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:03
IJsselman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:40:
@ bravoure

Als ik Google naar Volte on custom roms,
lees ik dat de pixel Exp. dit niet heeft
( Iets met providers etc )
Ik heb de sprong toch maar gewaagd, en wat schetst mijn verbazing: gewoon VoLTE en VoWifi op de Nameless-ROM *O* (op KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkeulers
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05-2022
Stimpy68 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:50:
Ik! Herinstallatie van de ING App maakte hier geen verschil in. Heel irritant... Geen idee waar ik het moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:42
robkeulers schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Ik! Herinstallatie van de ING App maakte hier geen verschil in. Heel irritant... Geen idee waar ik het moet zoeken
Ik weet dat het niet bijdraagt aan de oplossing maar het lijkt wel random. Ik heb vanochtend het voor de tweede maal in een week succesvol gedaan.

Buildnummer : KB2003_11_C15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
@soskes @robkeulers Als je de reviews leest in de play store zijn er meer mensen met dit probleem. Ik had ook geklaagd en moest maar contact opnemen met de klantenservice... Tot nu toe heeft het nog niet gewerkt, zodra ik de telefoon in de buurt van de terminal hou, meteen Pas geweigerd! Heb al een nieuwe pas aangemaakt ook.
Zal straks de app eens opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
er is vandaag wel een update voor de ing app bij mijn geïnstalleerd. Misschien zit daar de oplossing in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
App opnieuw geinstalleerd. nog steeds pas geweigerd. Laatste update is van 29 april zie ik, die heb ik er nu op staan. Weet niet van welke datum jouw update is @fredgroes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
Stimpy68 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:30:
App opnieuw geinstalleerd. nog steeds pas geweigerd. Laatste update is van 29 april zie ik, die heb ik er nu op staan. Weet niet van welke datum jouw update is @fredgroes ?
ook van 29 april met versie 2022.9.0.0+2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
fredgroes schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:38:
[...]

ook van 29 april met versie 2022.9.0.0+2
Dan is dat niet de oplossing bij mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnKars
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-03 10:39
Hi

Ik gebruik nog steeds oxygen os 11, maar ik begin (mede door de irritante melding die telkens verschijnt) te twijfelen om toch maar up/down te graden naar 12.

Ik heb van een aantal slechte verhalen gehoord over de nieuwe versie, wat zijn naar jullie ervaring de echte nadelen?

Mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

MartijnKars schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:58:
Hi

Ik gebruik nog steeds oxygen os 11, maar ik begin (mede door de irritante melding die telkens verschijnt) te twijfelen om toch maar up/down te graden naar 12.

Ik heb van een aantal slechte verhalen gehoord over de nieuwe versie, wat zijn naar jullie ervaring de echte nadelen?

Mvg
het draait nu al een tijdje, en ik ervaar geen grote nadelen, wel een aantal dingen die anders zijn, maar dat is kwestie van wennen. Ik ben tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Hi

Mvg
Ik ervaar ook geen problemen, behalve dat double tap lock/unlock anders en minder handig werkt. Je hebt iets andere of geen instellingen meer, zoals beheer van de systeem knoppen onder in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
Hi

Mvg
Ik ben inmiddels wel gewend aan het nieuwe systeem. Maar vind het toch allemaal net iets minder dan de echte OxygenOS. Loopt net wat minder soepel en bepaalde apps lopen niet goed. Als ik een foto wil maken bijvoorbeeld geeft die een raar beeld van de te maken foto. Wanneer ik de foto maak is het resultaat wel gewoon normaal. Ook al een paar keer een vast loper gehad. Ik heb besloten dat mijn volgende telefoon zeker geen OnePlus gaat worden. Jammer want was altijd tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat me wel opvalt is dat als ik alles sluiten doe in overzicht van open apps. Dat dit niet altijd lijkt te werken. Hebben andere dezelfde ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RutgerVitesse
jpm.lensen schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:21:
Wat me wel opvalt is dat als ik alles sluiten doe in overzicht van open apps. Dat dit niet altijd lijkt te werken. Hebben andere dezelfde ervaring?
Yes, hier ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

Op zich doet cos12 het niet heel slecht, maar tov oos11 toch wel veel beperkingen.
Even een paar dingen die mij nu te binnen schieten.

-Knoppen onderin niet meer aanpasbaar.
-DND: je krijgt nu een melding met geluid als die wordt ingeschakeld
-Accupercentage wordt niet meer getoond
-Apps: eerst zag je de draaiende/running apps en kon je ze gemakkelijk killen. Nu kun je alleen zoeken in alle apps.

Er zijn nog meer dingen, maar kom ik zo even niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door BushWhacker op 08-05-2022 11:44 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

BushWhacker schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:23:
Op zich doet cos12 het niet heel slecht, maar toch oos11 toch wel veel beperkingen.
Even een paar dingen die mij nu te binnen schieten.

-Knoppen onderin niet meer aanpasbaar.
-DND: je krijgt nu een melding met geluid als die wordt ingeschakeld
-Accupercentage wordt niet meer getoond
-Apps: eerst zag je de draaiende/running apps en kon je ze gemakkelijk killen. Nu kun je alleen zoeken in alle apps.

Er zijn nog meer dingen, maar kom ik zo even niet op.
Ik zie nog steeds accu percentage. Wel andere launcher, nova launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:52:
[...]

Ik zie nog steeds accu percentage. Wel andere launcher, nova launcher
Launcher heeft geen invloed op weergeven van accupercentage en/of statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:54:
[...]

Launcher heeft geen invloed op weergeven van accupercentage en/of statusbalk.
Dank. Wist ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik ben stom genoeg zonder goed te kijken ook net geupgrade naar versie 12.
Ik mis nu alleen al mijn notities die ik gemaakt had in de standaard notitie app als je van boven naar beneden swipte. Weet iemand of die nog terug te vinden zijn?

Never mind, al gevonden, swipen vanuit de iconen bovenin lijkt het wel te werken en staan ze weer.

[ Voor 18% gewijzigd door MADG0BLIN op 10-05-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 11:40
Ook hier de grote update fout gemaakt ... Momenteel loop ik tegen diverse dingen aan die ik niet opgelost krijg.

- Als de motion sensor iets registreert komt continue de vinger afdruk knop te voor schijn. Ik wil dat hij gewoon uit blijft
(Optillen om te activeren staat uit)

- Bij notificatie komt ook weer dit enkel dit stomme zwarte scherm naar boven met de unlock knop. Ik wil gewoon het standaard unlock scherm zien bij notifictie zonder eerst zelf het scherm aan moet te drukken. Is dit nog mogelijk?

- Bij het spel Pikmin bloom zou je hem scherm uit moeten kunnen zetten en dan blijf je door spelen. Echter stopt alles zodra ik het scherm uitzet. Rechten nagekeken GPS ed. hebben altijd toegang.

Iemand enig idee hoe ik deze irritatie puntjes oplos? Ben instaat om te kijken of het downgraden mogelijk is :/
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires