Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

OnePlus heeft zijn 8T-smartphone aangekondigd. De smartphone is met een prijs van 599 euro goedkoper dan de OnePlus 8 was bij introductie. De OnePlus 8 begon bij 699 euro voor de goedkoopste versie.

De belangrijkste upgrade is het scherm. Dat is nu een 120Hz-oledscherm in plaats van een 90Hz-paneel in de OnePlus 8. Bovendien gaat het om een plat scherm, in plaats van een gekromd scherm. OnePlus claimt dat de helderheid tot maximaal 1100 candela per vierkante meter gaat. Het scherm is even groot als dat van de OnePlus 8, die dit voorjaar uitkwam.

Een andere wijziging is de accu. De 4500mAh-accu kan nu opladen met 65W in plaats van 30W bij de voorganger. Dat moet het helemaal opladen van de accu in 39 minuten mogelijk maken. Draadloos laden is er niet. Via USB Power Delivery kan de telefoon tot 45W opladen.

De soc is nog altijd een Snapdragon 865 met een X55-modem voor 5G. Er is wel een vapor chamber die bijna drie keer groter is als bij de OnePlus 8 voor koeling. De software is OxygenOS op basis van Android 11. Die heeft nu een always-on display met de mogelijkheid om informatie over digitaal welzijn altijd op het scherm weer te geven en om een getekende versie te maken van de wallpaper.

De camera-set-up komt grotendeels overeen. De primaire camera is de Sony IMX586, een 30 vierkante millimeter grote sensor met 48 megapixels. De camera met ultragroothoeklens is 16 megapixels en heeft een iets grotere beeldhoek dan de OnePlus 8. Daarnaast is er een macrocamera van 5 megapixels en een dieptesensor.

De OnePlus 8T komt onmiddellijk uit voor 599 euro voor de versie met 8GB aan lpddr4x-geheugen en 128GB aan UFS 3.1-opslag. De variant met 12GB geheugen en 256GB aan opslag kost 699 euro.

nieuws: OnePlus brengt 8T-smartphone uit met lagere prijs dan OnePlus 8

Terug naar Inhoudsopgave

Scherm6,55", oled, 120Hz, 2400x1080px, 20:9
Processor en modemSnapdragon 865, X55
Geheugen8GB of 12GB lpddr4x
Opslag128GB of 256GB ufs 3.1
Camera's achterkantPrimair: Sony IMX586, 48Mp, f/1.7, Macro: 5Mp, Ultragroothoek: 16Mp, Dieptesensor: 2Mp
FrontcameraSony IMX471, 16Mp, f/2.45
Afmetingen160,7x74m1x8,4mm
Gewicht188 gram
Introductieprijzen8GB + 128GB: 599 euro. 12GB + 256GB: 699 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.014-10-2020, 16:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V2.0.014-10-2020, 21:15Specificaties en afbeeldingen toegevoegdAnonymousWP

[ Voor 46% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-10-2020 21:16 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus 8T

Prijzen en verkrijgbaarheid
De OnePlus 8T is per preorder verkrijgbaar vanaf 14 oktober om 17.00 uur.
Vanaf 20 oktober is de OnePlus 8T verkrijgbaar via OnePlus.com, Belsimpel, Coolblue, T-Mobile en Amazon.
• De OnePlus 8T in Aquamarine Green en Lunar Silver 8 GB + 128 GB is verkrijgbaar voor 599 euro
• De OnePlus 8T in Aquamarine Green 12 GB + 256 GB is verkrijgbaar voor 699 euro

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Mooi toestel, schappelijk geprijsd tov de Oneplus 8 destijds met voor mij maar 1 minpunt: draadloos laden ontbreekt. Ik twijfel nog even verder of ik upgrade.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
power_user schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:56:
Mooi toestel, schappelijk geprijsd tov de Oneplus 8 destijds met voor mij maar 1 minpunt: draadloos laden ontbreekt. Ik twijfel nog even verder of ik upgrade.
Always on is toegevoegd op veler verzoek.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat een beter/nieuwer toestel wordt geintroduceerd met een lagere prijs dan zn voorganger.

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 14:37
Wii4all schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Toch blijf ik het vreemd vinden dat een beter/nieuwer toestel wordt geintroduceerd met een lagere prijs dan zn voorganger.
Is toch goed, ze moeten niet altijd duurder worden😂.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Wii4all schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Beter is maar relatief. Camera is sowieso niet beter tel daar een goedkoper scherm en een processor die er ook al eventjes is bij op en je komt op een goedkoper toestel uit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
13art schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

Beter is maar relatief. Camera is sowieso niet beter tel daar een goedkoper scherm en een processor die er ook al eventjes is bij op en je komt op een goedkoper toestel uit.
Wat bedoel je met goedkoper scherm? De Snapdragon 865 is ook nog geen jaar oud hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
beantherio schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Wat bedoel je met goedkoper scherm? De Snapdragon 865 is ook nog geen jaar oud hoor.
I know. Scherm is een plat scherm (wat ik zelf overigens prettiger vind) maar dat is goedkoper in de productie. Die processor is nog geen jaar, maar ik vermoed dat ze door de tijd heen wel wat goedkoper worden. Zo gaat dat met bijna alles. De opvolger gaat waarschijnlijk in december aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:44
Hoe zit het met 5g ondersteuning in Nederland?
Ik meende te lezen dat de Nord dit nog niet eens heeft, gaat dat bij dit toestel ook lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Zouden jullie voor de One Plus 8T gaan of de Pro? Voor vrijwel hetzelfde geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
outlandos schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:28:
Ik denk de 8T.
Camera hoeft voor mij niet top notch te zijn en ik heb liever een plat scherm. Ik heb sinds een half jaar een 7T Pro maar zit er aan te denken die te verkopen en voor de 8T te gaan puur vanwege het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Yohost! schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:19:
Hoe zit het met 5g ondersteuning in Nederland?
Ik meende te lezen dat de Nord dit nog niet eens heeft, gaat dat bij dit toestel ook lang duren?
5G in Nederland is nog beperkt. En waar het is, is het nog nauwelijks sneller dan 4G+ De meerwaarde is hier in NL nog zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Nou ik heb 'm besteld. Draai nu nog met de OP6 dus het is wel een redelijke upgrade.

Voor degene die 'm ook overwegen (de 12GB/256GB variant), voor hetzelfde geld heb je er een paar cases & OnePlus Buds erbij.

https://www.oneplus.com/nl/product/oneplus-8t-pop-up-bundle
en die wordt morgen al verstuurd ipv over een paar dagen

[ Voor 10% gewijzigd door MrJoery op 14-10-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrJoery schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:56:
Nou ik heb 'm besteld. Draai nu nog met de OP6 dus het is wel een redelijke upgrade.

Voor degene die 'm ook overwegen (de 12GB/256GB variant), voor hetzelfde geld heb je er een paar cases & OnePlus Buds erbij.

Moet ik dan nog een hoesje kiezen ofzo of hoe werkt het? En wat kan ik met een Card for OnePlus 8T Pop up Bundle Team Smooth ?

Wat ik trouwens niet terug vind: zit er tegenwoordig nog een standaard screenprotector op het scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 14-10-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ook besteld na hevige twijfel tussen de Pixel 5 & 8T, heb nu een 5T.

Hoe ga ik nu de notification drawer naar beneden trekken zonder fingerprint sensor op de achterkant? Ik weet het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:14
outlandos schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Moet ik dan nog een hoesje kiezen ofzo of hoe werkt het? En wat kan ik met een Card for OnePlus 8T Pop up Bundle Team Smooth ?

Wat ik trouwens niet terug vind: zit er tegenwoordig nog een standaard screenprotector op het scherm?
Als ik het goed lees krijg je met die pop up card 2 hoesjes en de nieuwe wireless buds z. Hoe dat exact werkt snap ik ook nog niet geheel.

Er zit een plastic screen protector op de telefoon bij oneplus. Voordeel van een plat scherm is dat daar ook weer een goede glazen protector op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:14
Ace schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:17:

Hoe ga ik nu de notification drawer naar beneden trekken zonder fingerprint sensor op de achterkant? Ik weet het ook niet...
Ik gebruik al tijden de nova launcher. Daarin kun je instellen dat een swipe down op het homescreen je notification drawer naar beneden haalt. Zijn vast ook andere opties voor..

Zelf hevig aan het twijfelen of ik voor de 8t ga of ga wachten op de 9Pro.
Zit met de 7pro en die heb ik een keer laten vallen. Barstje in de linkerbovenhoek dus verkoop zal niet heel erg veel meer opleveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat is Tweakers vs Tweakers. Ik zweer bij de 8 Pro, maar wie ben ik :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:48
Zojuist de OnePlus 8T 12GB/256GB via Belsimpel besteld.
Sowieso vooruitgang op m'n Pixel 3 64GB
Als goed is 20oktober in huis.

Maar de gratis OnePlus oordopjes bij pre-order, zie ik niet meer op hun pagina staan.

[ Voor 19% gewijzigd door SuperVeloce op 14-10-2020 23:38 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Toch besloten om hem niet te halen. Op de een of andere manier heb ik moeite om 700 euro uit te geven terwijl mijn One Plus 6 nog zo goed bevalt. Ik game er dan ook niet op en zo lang het toestel snel blijft aanvoelen en de beveiligingsupdates blijft krijgen kan die nog wel een jaartje probleemloos mee.

Iedereen hier veel plezier straks met de 8T, het is zeker een mooi toestel geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:00:
Toch besloten om hem niet te halen. Op de een of andere manier heb ik moeite om 700 euro uit te geven terwijl mijn One Plus 6 nog zo goed bevalt. Ik game er dan ook niet op en zo lang het toestel snel blijft aanvoelen en de beveiligingsupdates blijft krijgen kan die nog wel een jaartje probleemloos mee.

Iedereen hier veel plezier straks met de 8T, het is zeker een mooi toestel geworden.
700? Toestel is 599. Je hoeft toch niet per se de duurste variant te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 22:57

Thanks, ook hier zojuist besteld via deze link. Zag na afrekenen dat de oorspronkelijk prijs €798 was en er een discount afgaat van €99, ben benieuwd wat we exact toegestuurd krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door sven5010 op 15-10-2020 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 03-06 14:37
De 8t tenzij je per se draadloos laden wilt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
sven5010 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 01:03:
[...]

Thanks, ook hier zojuist besteld via deze link. Zag na afrekenen dat de oorspronkelijk prijs €798 was en er een discount afgaat van €99, ben benieuwd wat we exact toegestuurd krijgen. :)
Volgens de afbeeldingen op de pagina lijkt het te gaan om het 12GB/256GB model met OnePlus Buds & een case.

De mijne is inmiddels verstuurd. We zullen het zien over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 11:22

Thanks! Eerdere order geannuleerd, nu deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 08:14
Camiel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Als ik het goed lees krijg je met die pop up card 2 hoesjes en de nieuwe wireless buds z.
Op de foto lijkt het te gaan om de Wireless Buds, niet de Wireless Buds Z. Dat zijn de vorige buds met de 'harde' tips, niet de in-ear variant die gisteren is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Laatst online: 21-05 11:00
Gister de Oneplus 8t besteld icm pop-up bundle. Vandaag toch maar de order geannuleerd, naar de in mijn ogen wat tegenvallende reviews. Met name het camera-gedeelte valt toch tegen. Ik kom zelf van de P30 Pro, welke nog steeds prachtige foto's schiet in alle omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 09:36
Gisteren ook besteld, in combinatie met een T-Mobile abbonement koste hij welgeteld 468,- bij Belsimpel.

Kies voor telefoon met abbo, neem toestel op afbetaling, en zet het maandbedrag op 0. Hij is dan 468 euro en je krijgt er de wireless bullets Z bij kado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
founz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:08:
Gister de Oneplus 8t besteld icm pop-up bundle. Vandaag toch maar de order geannuleerd, naar de in mijn ogen wat tegenvallende reviews. Met name het camera-gedeelte valt toch tegen. Ik kom zelf van de P30 Pro, welke nog steeds prachtige foto's schiet in alle omstandigheden.
Ik heb mijn bestelling eerder vanochtend ook geannuleerd. Niet omdat ik negatief ben over de 8T maar omdat ik (ook) tot de conclusie kwam dat ik nog steeds erg tevreden ben over mijn huidige toestel: de OnePlus 7. De accuduur daarvan is beter dan ooit, de performance is nog goed, het scherm vind ik nog steeds erg mooi en gcam werkt er perfect op. Ik stel de upgrade nog een jaartje uit. Misschien dat Google dan ook met een aantrekkelijkere Pixel komt en het een keuze gaat worden tussen de OnePlus 9 en de Pixel 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
founz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:08:
Wat valt je voornamelijk tegen, behalve de camera?
Het is natuurlijk ook geen 'flinke' upgrade t.o.v. de 8 & 8 Pro. Die verwachting kan er ook niet zijn eigenlijk gezien de huidige markt + beschikbare processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Weet iemand of de zilvere variant in 256gb komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

13art schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Ik denk de 8T.
Camera hoeft voor mij niet top notch te zijn en ik heb liever een plat scherm. Ik heb sinds een half jaar een 7T Pro maar zit er aan te denken die te verkopen en voor de 8T te gaan puur vanwege het scherm.
Ik had iets vernomen (en ik hoop niet dat er alweer een display schandaal gaat zijn zoals die groene tint) dat er toch hier en daar exemplaren zijn die van die regenboogschijn onder verschillende hoeken zou hebben.

Maar goed, zou je het niet toch een achteruitgang vinden t.o.v. wat je nu hebt? Je mist een popupcamera (privacy en volledig scherm zonder gat) en een bruikbare telecamera. En de prijs scheelt 20 euro met de 7T Pro. Ik denk toch dat je een completere telefoon hebt met je 7T Pro, maar ik snap dat display een doorslaggevende factor kan zijn, zeker als je daarbij minder om de camera geeft (maar dat laatste haalde ik niet uit je eerdere posts in het 7T topic ;) )

Het platte scherm is uiteraard een grote pre idd en ik hoop dat ze met de pro modellen ook weer snel hiernaartoe terug gaan.

Die optimized charging lijkt me ook erg handig om te hebben; nooit meer moeten "timen" om je telefoon te checken of ie al bij 90% zit ;) Is dat overigens iets wat in de laadtechniek zit (dus ook in de hardware) of kan dit ook met een softwareupdate naar andere modellen uitgerold worden?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Het zijn inderdaad plussen en minnen. De popup is een groot voordeel van de 7T Pro, dat is zondermeer waar. De zoom functie van de 7T Pro valt me op de langetermijn wat tegen en gebruik ik zelden dus dat is niet echt een meerwaarde meer voor me. Daar dacht ik eerder inderdaad anders over. Verder zal de kwaliteit van foto's niet veel verschillen lijkt me aangezien de sensor hetzelfde is.

Grotere accu en plat scherm zijn dan wel weer grote voordelen. Anderzijds vind ik ook dat ik niet moet zeuren en niet altijd moet proberen te streven naar 'het optimale' want dat gaat er toch niet zijn. Elk toestel heeft wel z'n minpunten. Dus ergens vind ik nu al overstappen ook weer zonde (van het geld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25
Is het kort door de bocht om te zeggen dat als je de gcam (Google camera) app installeert, dat je even goede foto's trekt dan de pixel 5?

Nu de pixel 5 zo moeilijk te krijgen wil ik voor deze telefoon gaan.

Ik kom van een Mi9 maar de batterij is de laatste maanden echt niet meer goed.

Krijgt one plus over het algemeen snel goede en stabiele updates?

Bij de Mi9 duurde het altijd voor er bugs opgelost zijn.. (draai nu xiaomi.eu rom maarja, is ook niet geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 22:20
Vraagje, Mijn telefoon OnePlus 5 overweeg ik te vervangen voor een OnePlus 8t. De vraag is hoelang ondersteunen ze de beveiligingsupdate voor mijn OnePlus 5. Ik geloof dat dit einde dit jaar is, wie weet kan iemand mij hier wat over vertellen.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:15

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Ace schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:17:

Heb ook een 5T en gebruik TapTap.... is nog in Beta op XDA, maar kan een oplossing zijn voor je.

https://forum.xda-develop...p-device-gesture-t4140573

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
Brammos155 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:45:
Vraagje, Mijn telefoon OnePlus 5 overweeg ik te vervangen voor een OnePlus 8t. De vraag is hoelang ondersteunen ze de beveiligingsupdate voor mijn OnePlus 5. Ik geloof dat dit einde dit jaar is, wie weet kan iemand mij hier wat over vertellen.

Thanks alvast!
Hun ondersteuningsbeleid is 3 jaar en de OP5 werd geïntroduceerd in juni 2017. In principe zouden er dus geen updates meer moeten komen.
frye schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:31:
Is het kort door de bocht om te zeggen dat als je de gcam (Google camera) app installeert, dat je even goede foto's trekt dan de pixel 5?
Ik denk dat dat te kort door de bocht is. Ik ben zelf enthousiast gebruiker van gcam op de OnePlus 7. En alhoewel HDR+ daar uitstekend op werkt vermoed ik dat de Pixels dat nog wel een stukje beter doen. De Pixel 4 had sowieso nog wat speciale hardware om de processing veel sneller te laten verlopen. Maar ik vermoed dat de camerahardware van de Pixel-toestellen nog wat verder geoptimaliseerd is voor gebruik van gcam.

Evengoed is het gebruik van gcam altijd wel een goed idee. Als je een stabiele versie + goede instellingen kunt vinden dan. :)

[ Voor 43% gewijzigd door beantherio op 15-10-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Zijn er al reviews bekend die spreken over de verschillen van de kleur zilver of groen? Vingerafdruk gevoelig bijvoorbeeld?

Ik zie heel veel de groene maar ik nijg toch meer naar zilver. Ziet er iets normaler uit imo. Maar zijn er ook nadelen tov groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
frye schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:53:
Zijn er al reviews bekend die spreken over de verschillen van de kleur zilver of groen? Vingerafdruk gevoelig bijvoorbeeld?

Ik zie heel veel de groene maar ik nijg toch meer naar zilver. Ziet er iets normaler uit imo. Maar zijn er ook nadelen tov groen?
Wilde ook de mat zilveren, ipv de glossy groene. Schijnt dat groene amper vingerafdruk gevoelig is.

Nadeel is dat de zilveren alleen verkrijgbaar is in 8/128GB
En die andere 8/128 en 12/256GB

Gaat toch zwart hoesje omheen, maar had dan liever zilveren lijnen bij bijv camera eiland

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 15-10-2020 21:14 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-05 20:34
De OnePlus 8T Pop-up Bundle blijkt out of stock, dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:40
Jammer van de mindere camera.
Nu mijn S9+ moeilijkheden begint te krijgen had ik graag eens overgestapt naar een goedkoper segment en leek deze telefoon ideaal. Al wou ik wel een minstens evenwaardige camera als mijn huidig toestel.
Nog even verder zoeken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Laatst online: 21-05 11:00
RiCk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:43:
[...]

Wat valt je voornamelijk tegen, behalve de camera?
Het is natuurlijk ook geen 'flinke' upgrade t.o.v. de 8 & 8 Pro. Die verwachting kan er ook niet zijn eigenlijk gezien de huidige markt + beschikbare processoren.
Voor mij was het vooral de tegenvallende camera. Daarnaast heeft deze geen IP-certificering voor stof- en waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 13:03
Ram problemen bij veel Oneplus toestellen.

Was serieus geinterreseerd in de One Plus 8t.

Totdat ik zeer veel negatieve verhalen op diverse forums las over RAM problemen bij verschillende One Plus telefoons.

Zie hier : https://forums.oneplus.co...nt&o=date&c[title_only]=1

En hier: https://www.reddit.com/search/?q=ram%20management%20oneplus

Hier ook negatieve ervaringen waar internationale fora's vol mee staan?

Toch maar wachten op de Nokia 7.3 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
beantherio schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

Hun ondersteuningsbeleid is 3 jaar en de OP5 werd geïntroduceerd in juni 2017. In principe zouden er dus geen updates meer moeten komen.
Niet helemaal waar. 5 en 5T updatebeleid is al een tijd geleden gemerged, dus zowel de 5 en 5T krijgen nog 1 (of 2) update(s) in november, dan zijn ze EOL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Niet helemaal waar. 5 en 5T updatebeleid is al een tijd geleden gemerged, dus zowel de 5 en 5T krijgen nog 1 (of 2) update(s) in november, dan zijn ze EOL.
Kijk eens aan de karmakeizer van OnePlus is er ook. Dat komt mooi uit.

Mag ik jou om een reactie vragen op mijn bovenstaande post? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
"OnePlus pulls Facebook bloatware from the OnePlus 8T"
https://www.theverge.com/...flix-google-play-services

[ Voor 55% gewijzigd door SuperVeloce op 16-10-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
CommodoreAmiga schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:00:

Totdat ik zeer veel negatieve verhalen op diverse forums las over RAM problemen bij verschillende One Plus telefoons.

Is inderdaad een probleem, maar bij nieuwe modellen is dit al een stuk minder, en met OxygenOS 11 is dit volgens mij ook al verbeterd. Je kan het inderdaad even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:44
Heel verstandig!!
Dat kon echt niet wat ze deden.

Ik blijf denk ik nog even mijn 5 behouden en wanneer deze straks echt EOL is dan ga ik wel naar de 9.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

CommodoreAmiga schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:00:

Altijd grappig om weer te zien dat iemand alleen een account aanmaakt om zijn gelijk te halen... maar dat terzijde. Wat jij aanhaalt is een hele boel post van mensen die zich nooit verdiept hebben in memory management van welk enig OS ooit. Maar niet getreurt :P lees en Kijkvoer....

En een quote om te beginnen:
There's a reason that memory use is locked behind developer settings, and it's because of people not knowing how RAM works in Linux, which makes them jump to conclusions like that.

In Linux, free RAM is wasted RAM. RAM is utilized and freed up as other apps demand it. Your RAM use is completely normal.
En wat kijkplezier ter lering en vermaak.... :+

Voor de mensen die meenen dat 12Gb een must have is of twijfelen of 8 genoeg is? Klik op de quote.
Vandaar dat de 8T alleen met 12/256 te bestellen is, want wanneer ze een 8/256 zouden leveren.... zou de 12/256 niet verkopen.

of hier een filmpje over een 12/8/6 Gb verschil in app management

en hier een uitleg over hoe het geheugen beheert wordt in Android (boooooring :O )

https://developer.android...cannot%20be%20paged%20out.

Android Memory Management - How does it work?

En voor de mensen die beginnen ja,maar..... OP1 dit en OP1 dat... bla,bla - anders dan anders - Op1 is the worst..... Hier een 5T vanaf dag één en nooit een app gehad die niet gekilled werd wanneer ik dat niet wilde.

https://dontkillmyapp.com/oneplus

En als laatste: besteld een 8T 8/128Gb Lunar Silver met zwarte sandstone case die volgende week geleverd wordt... 5T gaat door naar mijn zoontje om zeker nog 2 jaar mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:10
Ik krijg vandaag mijn OnePlus 8T binnen. Pop-up box besteld via OnePlus. OnePlus Nord gaat naar de vrouw. Was ik erg tevreden over, hoop dat met de 8T ook weer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
GetaGrip schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

En als laatste: besteld een 8T 8/128Gb Lunar Silver met zwarte sandstone case die volgende week geleverd wordt... 5T gaat door naar mijn zoontje om zeker nog 2 jaar mee te gaan.
Heb ook de 8T 8/128GB Lunar Silver besteld.
Wel nog geen sandstone case... Die ben ik wel van plan aan te kopen.
Heb je ook de 3D Tempered Glass Screen Protector besteld?

Eerste One Plus telefoon en ben nog niet bekend met de accessoires.
Persoonlijk nooit echt screenprotector gebruikt... Wordt dit hier wel aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Modbreak:Zoals in elk populair toestel topic horen vragen en opmerkingen over accessoires in een apart topic. Wie maakt dit topic aan?@Anonymoussaurus wellicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
GetaGrip schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Altijd grappig om weer te zien dat iemand alleen een account aanmaakt om zijn gelijk te halen... maar dat terzijde. Wat jij aanhaalt is een hele boel post van mensen die zich nooit verdiept hebben in memory management van welk enig OS ooit. Maar niet getreurt :P lees en Kijkvoer....

En een quote om te beginnen:

[...]

En wat kijkplezier ter lering en vermaak.... :+

Voor de mensen die meenen dat 12Gb een must have is of twijfelen of 8 genoeg is? Klik op de quote.

[...]

Vandaar dat de 8T alleen met 12/256 te bestellen is, want wanneer ze een 8/256 zouden leveren.... zou de 12/256 niet verkopen.

of hier een filmpje over een 12/8/6 Gb verschil in app management

en hier een uitleg over hoe het geheugen beheert wordt in Android (boooooring :O )

https://developer.android...cannot%20be%20paged%20out.

Android Memory Management - How does it work?

En voor de mensen die beginnen ja,maar..... OP1 dit en OP1 dat... bla,bla - anders dan anders - Op1 is the worst..... Hier een 5T vanaf dag één en nooit een app gehad die niet gekilled werd wanneer ik dat niet wilde.

https://dontkillmyapp.com/oneplus

Grappig om te lezen dat je voorbarige conclusies trekt over nieuwe forumleden. Een forum lijkt me nog steeds een platform om op basis van respect te discussiëren over welk onderwerp dan ook.Of je nou nieuw lid bent of niet.

Dat je dan vervolgens stelt dat mensen zich niet verdiepen in het probleem van RAM management is mijn tweede verbazing.

Mischien moet je de karmakeizer van Oneplus hier op het forum dat maar gaan uitleggen en de vele anderen op internationale fora die al jarenlang last hebben van het agressieve RAM management van Oneplus. Die zullen zich vast niet verdiept hebben in het probleem. ;)

Quote AnonymousWPOxygen Updater Administrator

"Is inderdaad een probleem, maar bij nieuwe modellen is dit al een stuk minder, en met OxygenOS 11 is dit volgens mij ook al verbeterd. Je kan het inderdaad even afwachten."

Take it easy take a Sissi 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
De OP7 was (en is) het 4e Oneplus-toestel dat ik mag gebruiken (na de 1, 3 en de 5T) en ik heb met al die toestellen nagenoeg geen problemen met RAM management gehad. Misschien een keertje met de OP3 dat een bepaalde app problemen gaf door iets dat te maken had met geheugenbeheer, maar dat is lang geleden en de details ervan herinner ik me er niet van. Ik was me er niet van bewust dat daar (nog) een bepaald probleem mee speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
zubidingasir schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:40:
Weet iemand of de zilvere variant in 256gb komt
There is. It is only available in North America for some reason.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 16:02
Ik heb al 7 OnePlus toestellen gehad en sinds de 5t (dacht ik) veel last gehad van het agressieve RAM management. Dat is sinds de 7 wel weer wat minder geworden maar ik heb er met mijn 7t nog steeds last van. Als iemand zegt dat die er geen last van heeft wil dat nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Toch blijf ik 1+ toestellen kopen, de 8t ga ik de komende week waarschijnlijk bestellen. Ooit zal het goed komen (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
macweeds schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:55:
Ik krijg vandaag mijn OnePlus 8T binnen. Pop-up box besteld via OnePlus. OnePlus Nord gaat naar de vrouw. Was ik erg tevreden over, hoop dat met de 8T ook weer te zijn.
Veel plezier met je nieuwe toestel. Hopelijk bevalt ie goed en heb je binnenkort tijd om je bevinden hier te delen.

Ben wel nieuwsgierig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
renem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:03:
Ik heb al 7 OnePlus toestellen gehad en sinds de 5t (dacht ik) veel last gehad van het agressieve RAM management. Dat is sinds de 7 wel weer wat minder geworden maar ik heb er met mijn 7t nog steeds last van. Als iemand zegt dat die er geen last van heeft wil dat nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Toch blijf ik 1+ toestellen kopen, de 8t ga ik de komende week waarschijnlijk bestellen. Ooit zal het goed komen (hoop ik)
Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn. Zoals je zegt de een heeft er last van de ander niet.

Heb je geprobeerd om via instellingen of overige mogelijke manieren het agressieve RAM management van OP te beteugelen of heb je het zo maar gelaten omdat het je niet erg stoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
CommodoreAmiga schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn. Zoals je zegt de een heeft er last van de ander niet.

Heb je geprobeerd om via instellingen of overige mogelijke manieren het agressieve RAM management van OP te beteugelen of heb je het zo maar gelaten omdat het je niet erg stoorde?
In het verleden heb ik wel eens wat dingen geprobeerd maar het heeft nooit gewerkt zoals ik zou willen. En omdat ik zo vaak een andere telefoon kocht had ik er ook geen zin in om daar steeds mee bezig te zijn. De 6t had bij mij 6GB RAM (foutje geweest tijdens het bestellen), daarvoor had ik er 1 met 8GB. Toen heb ik echt veel last gehad van het RAM management.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sven5010
Hier inmiddels de OnePlus 8T Pop-up box al mogen ontvangen. De eerste indrukken zijn goed in ieder geval! Je kunt merken dat OnePlus ook weer veel aandacht heeft besteed aan de verpakking, ziet er mooi uit en voelt luxe aan.

Je merkt wel dat het scherm ten opzichte van de Nord een andere kleur heeft, ondanks dat beide op sRGB staan. De Nord lijkt wat meer richting blauw/LED-kleur te gaan, daardoor lijkt er ook wat verschil in helderheid te zitten. Op maximale helderheid lijkt er dan tussen beide weer niet zoveel verschil te zitten. Oxygen OS 11 ziet er ook best goed uit, hier en daar nog wel wat teksten die verspringen en/of van font lijken te veranderen bij het openen.

Tot nu in ieder geval nog geen spijt als opvolger van mijn 4,5 jaar oude OP3. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
sven5010 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:56:
Hier inmiddels de OnePlus 8T Pop-up box al mogen ontvangen. De eerste indrukken zijn goed in ieder geval! Je kunt merken dat OnePlus ook weer veel aandacht heeft besteed aan de verpakking, ziet er mooi uit en voelt luxe aan.

Je merkt wel dat het scherm ten opzichte van de Nord een andere kleur heeft, ondanks dat beide op sRGB staan. De Nord lijkt wat meer richting blauw/LED-kleur te gaan, daardoor lijkt er ook wat verschil in helderheid te zitten. Op maximale helderheid lijkt er dan tussen beide weer niet zoveel verschil te zitten. Oxygen OS 11 ziet er ook best goed uit, hier en daar nog wel wat teksten die verspringen en/of van font lijken te veranderen bij het openen.

Tot nu in ieder geval nog geen spijt als opvolger van mijn 4,5 jaar oude OP3. :P
Veel plezier met je toestel! Geef ons gerust over een paar weken nog een update als het jou uitkomt. Extra input is altijd welkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommodoreAmiga
renem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

In het verleden heb ik wel eens wat dingen geprobeerd maar het heeft nooit gewerkt zoals ik zou willen. En omdat ik zo vaak een andere telefoon kocht had ik er ook geen zin in om daar steeds mee bezig te zijn. De 6t had bij mij 6GB RAM (foutje geweest tijdens het bestellen), daarvoor had ik er 1 met 8GB. Toen heb ik echt veel last gehad van het RAM management.
Vreemd dat veel OP toestellen hier last van hebben. Er zijn OP gebruikers die na wat getweakt te hebben nergens meer last van hebben maar er zijn er ook genoeg die na van alles geprobeerd te hebben nog steeds last hebben van agressief RAM management van OP.

Zie hier: https://www.reddit.com/r/...or_more_gigabytes_of_ram/

Hier kun je ook zien dat OP zeer slecht scoort: https://dontkillmyapp.com/

Het blijft vreemd. Koop je een toestel met genoeg RAM geheugen en kun je er vervolgens geen gebruik van maken.

Stel je eens voor dat je laptop constant applicaties en programma's aan het afsluiten is. 8)7

Ben afgelopen 8 jaar een zeer tevreden gebruiker van Blackberry. 0,0 technische problemen of mankementen. Altijd zeer soepel in gebruik.

Nu helaas genoodzaakt een overstap maken na een ander merk. Blijf OP 8T voorlopig even volgens anders wachten op de Nokia 7.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
CommodoreAmiga schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Vreemd dat veel OP toestellen hier last van hebben. Er zijn OP gebruikers die na wat getweakt te hebben nergens meer last van hebben maar er zijn er ook genoeg die na van alles geprobeerd te hebben nog steeds last hebben van agressief RAM management van OP.

Zie hier: https://www.reddit.com/r/...or_more_gigabytes_of_ram/

Hier kun je ook zien dat OP zeer slecht scoort: https://dontkillmyapp.com/

Het blijft vreemd. Koop je een toestel met genoeg RAM geheugen en kun je er vervolgens geen gebruik van maken.

Stel je eens voor dat je laptop constant applicaties en programma's aan het afsluiten is. 8)7

Ben afgelopen 8 jaar een zeer tevreden gebruiker van Blackberry. 0,0 technische problemen of mankementen. Altijd zeer soepel in gebruik.

Nu helaas genoodzaakt een overstap maken na een ander merk. Blijf OP 8T voorlopig even volgens anders wachten op de Nokia 7.3.
Waar ik vooral problemen mee heb is dat ik veel notificaties mis. Dan heb je een app net geopend gehad, komt de notificatie een half uur later al niet meer binnen.

Maar aan de andere kant, denk ik dat het ook veelal ligt aan hoe een app geprogrammeerd is want van sommige apps, die ik nauwelijks of nooit gebruik, komt de notificatie altijd binnen. Ook al is de app, bij wijze van, 2 weken niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
Vandaag de 8T (popup) ontvangen en inmiddels al weer retour aangemeld.
De 8T is een prachtig toestel, erg snel een mooi licht scherm en iets kleiner en lichter dan mijn 7Pro. Maar door het ontbreken van het afgeronde scherm voelt het toestel wel een stuk dikker aan en ligt daardoor een stuk minder fijn in (mijn) hand. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
CommodoreAmiga schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Veel plezier met je toestel! Geef ons gerust over een paar weken nog een update als het jou uitkomt. Extra input is altijd welkom. 8)
Thanks, zal ik zeker doen! Tot nu toe heb ik twee apps die vreemd genoeg niet meer werken (Dumpert en Facebook Messenger), ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben/krijgen en of het een Oxygen OS/Android 11 dingetjes is of iets anders. Messenger kan ik wel missen, Dumpert wordt wat minder. :+

Verder viel mij op toen ik door de instellingen van Netflix scrollde dat in de animatie en overgang van zwart/donker naar lichtgrijs er een paarse lijn zichtbaar wordt. Dit lijkt meer iets in de animatie te zijn dan een display issue, tot nog toe geen paars/groene gloed op het display gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

He just spelt boobies on the calculator...
A man of culture😌
OxygenOS 11 Tips | Best Features on OnePlus 8T | Review & Tour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
sven5010 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:36:
[...]
Verder viel mij op toen ik door de instellingen van Netflix scrollde dat in de animatie en overgang van zwart/donker naar lichtgrijs er een paarse lijn zichtbaar wordt. Dit lijkt meer iets in de animatie te zijn dan een display issue, tot nog toe geen paars/groene gloed op het display gezien.
Heeft niks met animatie te maken. Komt door oled en de tijd die nodig is om van zwart (=uit) over te schakelen naar grijs oid. Is op meer plekken dan alleen Netflix. Let maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
[...]

Thanks, zal ik zeker doen! Tot nu toe heb ik twee apps die vreemd genoeg niet meer werken (Dumpert en Facebook Messenger), ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben/krijgen en of het een Oxygen OS/Android 11 dingetjes is of iets anders. Messenger kan ik wel missen, Dumpert wordt wat minder. :+
Desnoods via Chrome naar Dumpert gaan, toevoegen aan homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:59
[...]

Dumpert werkt bij mij prima, wel zit ik op een 8 pro op Android 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:13:
[modbreak]Zoals in elk populair toestel topic horen vragen en opmerkingen over accessoires in een apart topic. Wie maakt dit topic aan?@Anonymoussaurus wellicht? [/]
Sorry, had het nogal druk. Bij deze aan iedereen: vanaf nu mag alles over Levertijden & Prijzen (en bestellingen) besproken worden in dit topic: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sven5010
13art schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Heeft niks met animatie te maken. Komt door oled en de tijd die nodig is om van zwart (=uit) over te schakelen naar grijs oid. Is op meer plekken dan alleen Netflix. Let maar eens op.
Je hebt gelijk inderdaad, heb mij er inmiddels iets meer over ingelezen. Was mij bij de OP Nord nog niet opgevallen, maar die doet precies hetzelfde.
SuperVeloce schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Desnoods via Chrome naar Dumpert gaan, toevoegen aan homescreen
Rox92 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Dumpert werkt bij mij prima, wel zit ik op een 8 pro op Android 11.
Dumpert werkt hier vreemd genoeg ook weer zonder problemen. Gisteren eerder op de middag wel de app data/cache opgeruimd en daarna de app zelf opnieuw geïnstalleerd, maar dat was toen nog niet de oplossing...

Inmiddels hier trouwens ook al de eerste update mogen ontvangen: Oxygen OS 11.0.1.2.KB05A (355MB), changelog:

System
* Optimized unlock experience for Ambient Display
* Optimized power consumption for the phone

Camera
* Optimized the Nightscape Mode for video, improving the imaging quality
* Optimized the accuracy of white balance under different settings
* Improved the app's stability

Network
* Improve the stability of communication functions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:27

Laguna

Connaisseur

Goed om te lezen, wel jammer dat ze daar niet bij hun gehele linie op terugkomen, de 8-serie en de Nord blijven wel van deze apps voorzien worden. Al zal dat waarschijnlijk zijn vanwege contractuele verplichtingen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-06 01:35
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Zelf gebruik ik nu een 6T en ben zoekende naar een nieuw toestel. De reviews op Youtube zijn allemaal niet super positief. Een goede telefoon, maar niet bijzonder. Daarbij wordt de camera ook niet goed beoordeeld.

Nu twijfel ik of ik voor de 8T moet gaan (prijs technisch aantrekkelijk). Of wachten op de Oneplus 9 (under screen selfie camera??)

Ik ben dus zeer benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
RutgerVitesse schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:18:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Zelf gebruik ik nu een 6T en ben zoekende naar een nieuw toestel. De reviews op Youtube zijn allemaal niet super positief. Een goede telefoon, maar niet bijzonder. Daarbij wordt de camera ook niet goed beoordeeld.

Nu twijfel ik of ik voor de 8T moet gaan (prijs technisch aantrekkelijk). Of wachten op de Oneplus 9 (under screen selfie camera??)

Ik denk dat de meeste reviews zich baseren op dat er weinig verschil is tussen de one plus 8 en de 8T.

Waardoor je dus weinig voordeel haalt om te upgraden... Van bijvoorbeeld een 7T of een 8.

Kom je van oudere telefoons is het denk ik wel een prima upgrade.

Ik ga mijn Mi9 upgraden naar de 8T. Voornamelijk omdat ik van Miui af wil zijn en de zwakke batterij. Sinds Miui 12 is het echt dramatisch hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
RutgerVitesse schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:18:

Het is maar in welke context je 'slecht' wil zien. Oneplus heeft nooit vooraan gestaan als het aankomt op fotokwaliteit. Is het echt slecht? Nee dat niet, kan het beter, ja dat zeker. Het is een chip die alweer, ik meen, twee jaar oud is. Ik denk dat je voor jezelf even serieus moet nagaan hoe belangrijk het maken van foto's voor je is en of het dus echt zo belangrijk is dat je het beste van het beste op fotogebied wil. Zo ja dan zal dat ook betekenen dat je wat dieper in de buidel zal moeten tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bij OnePlus gaat het niet om de camera an sich. De IMX 589 is niet slecht, maar de software kan wel een stukje beter. Is al wel een stuk verbeterd vergeleken met eerst though. En anders gebruik je toch gewoon de Google Camera port? Vind ik zelf een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Je krijgt bij de 8T zeker geen doorzichtige back cover en voor geïnstalleerde screen protector?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Bull schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:30:
Je krijgt bij de 8T zeker geen doorzichtige back cover en voor geïnstalleerde screen protector?
Jawel.
En ook een Warp Charge 65 adapter

[ Voor 7% gewijzigd door RiCk op 20-10-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
RiCk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Jawel.
En ook een Warp Charge 65 adapter
Top! 👍🏻

Het is dat ik nog niet zo lang de Nord heb anders had ik voor de 8T gegaan. Nou ja, volgend jaar maar eens kijken of voor de 9 dan. 😉

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Momenteel bezit ik een Huawei P20 pro die licht tegen zijn eind loopt, o.a. door 2 barsten in het scherm.
De 8T heeft mijn aandacht getrokken, is dit echt een flinke upgrade tov een P20 Pro?

Heb een voorkeur voor een plat scherm ( na een edge scherm ongeluk en een duit geld verder).

Zie dat T-mobile alleen de zilveren 128gb versie heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door alexsdam op 20-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
alexsdam schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:00:

Zie dat T-mobile alleen de zilveren 128gb versie heeft.
Je kan ook via mobiel.nl en belsimpel.nl je T-Mobile verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag binnen gekregen. Ter vervanging van mijn 5 jaar oude Oneplus 3! Harstikke blij mee tot nu toe! Harstikke snel, haarscherp en vloeiend. Nova launcher, gcam geinstalleerd. Weet alleen nog niet hoe ik de klok van de lock screen verwijder... 🤔 (als iemand dat weet...)

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 20-10-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Welke gcam?
Die van hier:

[...]
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Maar hier is nog geen config file klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
frye schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:45:
[...]

https://www.celsoazevedo....amera/f/configs-urnyx-02/

Maar nog geen 8T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:45:
[...]

oh heb je die nodig 😅. Dat wist ik dan weer net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
En tegelijkertijd hier even een oogje op houden: https://www.celsoazevedo....id/google-camera/links/#O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Chip. schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:06:
[...]

oh heb je die nodig 😅. Dat wist ik dan weer net niet.
Ben ook niet 100% zeker maar die config files zijn er zodat de app weet welke sensors er aanwezig zijn.. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Chip. schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:19:
Weet alleen nog niet hoe ik de klok van de lock screen verwijder... 🤔 (als iemand dat weet...)
Instellingen - aanpassing - klokstijl - geen. (althans zo is het op oxygen os 10)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 21-10-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ik heb m'n 8T nu meerdere dagen in gebruik en merk een enorm batterijvebruik. Zoveel screen tijd heb ik niet (2 uur, 14 minuten) maar zit nu al op maar 28%. Hoe is die ervaring bij jullie?
Heb wel ambiant display aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
RiCk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:20:
Ik heb m'n 8T nu meerdere dagen in gebruik en merk een enorm batterijvebruik. Zoveel screen tijd heb ik niet (2 uur, 14 minuten) maar zit nu al op maar 28%. Hoe is die ervaring bij jullie?
Heb wel ambiant display aan
Hmm heb nog maar 2 x moeten herladen.. maar de batterij is hier wel dik ok. 23% had ik nog over laatste keer opladen met 5 uur screentime. Ambiant Display staat hier nog op standaard.. dus enkel als je hem opneemt. 's nachts verloor hij 2% met vliegtuigmodus. Voor de rest altijd wifi op.

Nu op 77% sinds laatste lading... Waarvan 1 uur met waze en spotify. 1u47m screen time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 10:54
Ik heb net de 8T en het is echt een super toestel.

Alleen krijg ik volte en vowifi maar niet aan de praat met T-Mobile.
Iemand enig idee hoe ik dit weekend krijg?
Volte en vowifi was een van de hoofdredenen van de upgrade.....

In de instellingen staan de switches al aan, maar als ik op 4g of 5g zit en ga bellen schakelt hij direct weer terug naar 3g.....

Mijn provider is T-Mobile overigens

[ Voor 5% gewijzigd door fjux op 21-10-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
fjux schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
Ik heb net de 8T en het is echt een super toestel.

Alleen krijg ik volte en vowifi maar niet aan de praat met T-Mobile.
Iemand enig idee hoe ik dit weekend krijg?
Volte en vowifi was een van de hoofdredenen van de upgrade.....

In de instellingen staan de switches al aan, maar als ik op 4g of 5g zit en ga bellen schakelt hij direct weer terug naar 3g.....

Mijn provider is T-Mobile overigens
Voor VoLTE moet, dacht ik, T-Mobile het toestel ondersteunen. Hangt dus af van T-Mobile, niet van het toestel. Of dit moet ondertussen veranderd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 21-10-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
13art schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Voor VoLTE moet, dacht ik, T-Mobile het toestel ondersteunen. Hangt dus af van T-Mobile, niet van het toestel. Of dit moet ondertussen veranderd zijn.
Ik ging er vanuit dat hij werd ondersteund aangezien ze hem zelf ook verkopen:
https://www.t-mobile.nl/o...pr=GOP41,GAP42,SK330&lp=1

En daar ook bij de technische specs bij staat dat bellen over 4g en bellen over wifi ondersteund wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
fjux schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Ik ging er vanuit dat hij werd ondersteund aangezien ze hem zelf ook verkopen:
https://www.t-mobile.nl/o...pr=GOP41,GAP42,SK330&lp=1

En daar ook bij de technische specs bij staat dat bellen over 4g en bellen over wifi ondersteund wordt....
Dat lijkt me een vrij logische conclusie inderdaad.
Anders even contact opnemen met T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Vanmiddag zilveren 8T opgehaald bij T-Mobile.

Die slider aan zijkant, kan ik ipv stil, instellen dat dat niet storen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
13art schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Dat lijkt me een vrij logische conclusie inderdaad.
Anders even contact opnemen met T-Mobile?
Yes dat gaat hem dan maar worden, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze het oplossen bij de klanten service.
Helaas moet ik dat even via werk regelen want het is een zakelijk nummer...

ik hoopte dat iemand hier toevallig een manier had om het aan te zetten, of dat andere mensen het ook kunnen verifieren dat het voor hun wel of niet werkt.

@SuperVeloce heb jij toevallig volte of vowifi werkend op jouw toestel met t-mobile?

[ Voor 7% gewijzigd door fjux op 21-10-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
frye schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Hmm heb nog maar 2 x moeten herladen.. maar de batterij is hier wel dik ok. 23% had ik nog over laatste keer opladen met 5 uur screentime. Ambiant Display staat hier nog op standaard.. dus enkel als je hem opneemt. 's nachts verloor hij 2% met vliegtuigmodus. Voor de rest altijd wifi op.

Nu op 77% sinds laatste lading... Waarvan 1 uur met waze en spotify. 1u47m screen time.
Het lijkt alsof er toch een groter probleem is en ik maar 50% van de batterijcapaciteit kan gebruiken.
Net van 5% naar 100% opgeladen, met de tool AccuBattery. Nog nooit gebruikt, maar ik vind het ERG vreemd dat hij 'maar 1998 mAh heeft hoeven laden en dat de geschatte capaciteit van de batterij maar 2058 mAh is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b8BJLDy1MBqOK44k6qs70kdI6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A11qDSld4cXYkmKVKFq1DoUm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neyE1RQrQ8stl9QaiDsgXs9zW6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHhsoGKTta6Y7UdklX6wfXQp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
fjux schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:37:
@SuperVeloce heb jij toevallig volte of vowifi werkend op jouw toestel met t-mobile?
Volgens mij niet, belde net naar m'n werk telefoon, ook T-Mobile, maar zag niet of ik via WiFi belde.
Tevens ging data naar H+ als WiFi uit stond.

Werkt dit wel op 8 en 8 Pro?

Had verwacht dat het wel zou werken. Op m'n Pixel 3 snap ik het, die had T-Mobile niet.

Iemand in OnePlus 8serie ervaring topic gaf aan dat hij sinds vandaag bij z'n 8Pro hele dag VoWiFi ziet

Misschien kwestie van geduld voor de 8T

[ Voor 13% gewijzigd door SuperVeloce op 21-10-2020 22:26 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires