Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JayZeeTie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:21:
Ook hier de grote update fout gemaakt ... Momenteel loop ik tegen diverse dingen aan die ik niet opgelost krijg.

- Als de motion sensor iets registreert komt continue de vinger afdruk knop te voor schijn. Ik wil dat hij gewoon uit blijft
(Optillen om te activeren staat uit)

- Bij notificatie komt ook weer dit enkel dit stomme zwarte scherm naar boven met de unlock knop. Ik wil gewoon het standaard unlock scherm zien bij notifictie zonder eerst zelf het scherm aan moet te drukken. Is dit nog mogelijk?

- Bij het spel Pikmin bloom zou je hem scherm uit moeten kunnen zetten en dan blijf je door spelen. Echter stopt alles zodra ik het scherm uitzet. Rechten nagekeken GPS ed. hebben altijd toegang.

Iemand enig idee hoe ik deze irritatie puntjes oplos? Ben instaat om te kijken of het downgraden mogelijk is :/
Allereerst van harte met je Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/cake.png day.

Eerste twee punten heb ik geen weet van een eventuele fix.

Een app actief houden op de achtergrond heeft ook wat voeten in de aarde;

Instellingen -> apps -> appbeheer -> app selecteren -> en dan kan je checken of ie onder dataverbruik & accuverbruik wel op de achtergrond actief mag zijn.

Daarnaast heb je nog instellingen -> batterij -> geavanceerde instellingen -> accuverbruik optimaliseren, waarbij je wellicht voor de bewuste app moet instellen dat die niet geoptimaliseerd mag worden.

Misschien kan je het dus na freubelen met instellingen werkend krijgen.

Mocht je willen downgraden dan kan je hier in de startpost lezen hoe dat moet, vanaf "Rollback guide". Suc7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Net c20 software update erop gezet. Android security 5 mei

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
jpm.lensen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:29:
Net c20 software update erop gezet. Android security 5 mei
Yes, heb ik net toegevoegd aan de app. Is als het goed is een update naar OxygenOS 12.1.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Anonymoussaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Yes, heb ik net toegevoegd aan de app. Is als het goed is een update naar OxygenOS 12.1.
Dat zie ik zo snel nergens staan? Waar moet dat staan?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jpm.lensen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:43:
[...]

Dat zie ik zo snel nergens staan? Waar moet dat staan?
Staat niet in de changelog inderdaad, maar blijkt uit reports/screenshots van gebruikers. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/730740457335947386/980877556700045352/Screenshot_2022-05-30-17-57-06-05_82c2b94334496b2dcb6a8708ac4aa2b9.jpg?width=314&height=701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Je hebt helemaal gelijk. Daar staat het.

Over apparaat oxygenos 12.1 android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

OxygenOS 12.1 is niet hetzelfde als Android 12.1 lijkt me. Er staat Android 12 in die screenshot. Graag ter controle een screenshot van Instellingen/Over de telefoon. Ik blijf toch nog even op 11 tot er echt betere berichten zijn dan bij voorgaande versies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Wat zijn jullie ervaringen met de C20 update? Aangeboden via Oxygen Updater?
Ik zit nog op Android 11 vanwege de "goede" verhalen hier en op het forum van OP. Maar moet een keertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-fcB85m9hfeVhnC1-3nhC2uV1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JDY4PTaovE3nLiGGaSvuoTU.jpg?f=fotoalbum_large
zie bovenstaande plaatje, oxygenos 12.1 android 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat zei ik toch? :P Staat op screenshot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Eén van de irritantste bugjes in de Android 12-release is met deze update opgelost voor mij, namelijk dat de app nog kort in beeld kwam nadat je naar het homescreen navigeerde (icm Nova Launcher). Ook notificaties lijken nu weer betrouwbaarder te werken, o.a. van Gmail. Ik had de neiging om OnePlus vaarwel te zeggen na de oorspronkelijke release van OxygenOS 12, maar we lijken zowaar toch nog ergens te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gmail notificaties werken hier weer na de update. Dat lost in elk mijn grootste probleem op.

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 31-05-2022 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.20 aangekondigd op basis van OxygenOS 12.1: OxygenOS 12 C.20 update for OnePlus 8T
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.20 – for the OnePlus 8T.

OP8T
IN: KB2001_11.C.20
EU: KB2003_11.C.20
NA: KB2005_11.C.20​

Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Updated] Android security patch to 2022.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Ik vind de hele Oxygenos (ColorOS) 12 helemaal niks.
Veel dingen die handig waren, zijn verdwenen.
Iets simpels als de automatische 'do not disturb', werkt gewoon niet. Icoon staat er wel, maar je krijgt gewoon accoustische meldingen. Ook de luide melding dat DND is aangezet is extreem irritant.
Button remapping is verdwenen; Ik gebruikte altijd de longpress-homebutton voor off/screen-off.
Ook irritant (zat ook al in OOS11) is dat je niet kunt instellen dat bij een melding/mail de side-lights om de zoveel seconden weer oplichten (bij het ontbreken van de notificatieled).
Bij settings-apps zijn de running-apps/last used-apps verdwenen. Dat was juist handig bij afschieten van een rogue-app.
En er is nog veel meer..... Misschien edit ik dit berichtje nog later :-)

Ik kan niet wachten tot LineageOS 12.1 official uitkomt voor mijn OP8T.

[ Voor 4% gewijzigd door BushWhacker op 06-06-2022 18:58 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 18:24
Opladen via USB werkt sinds enkele weken slecht, iemand dezelfde ervaring?
Warpcharge werkt alleen nog als ik de USB-C op een specifieke manier insteek.
Gewoon laden werk nog wel zonder gestuntel maar dan mag ik de kabel/telefoon ook echt niet meer aanraken.

Laatst de USB-C poort al schoongemaakt, dus dat kan het probleem niet zijn, kabel ook niet, die is al vervangen. USB-poort laten vervangen ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:43
Scheeringa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:58:
Gewoon laden werk nog wel zonder gestuntel maar dan mag ik de kabel/telefoon ook echt niet meer aanraken.

Laatst de USB-C poort al schoongemaakt, dus dat kan het probleem niet zijn, kabel ook niet, die is al vervangen. USB-poort laten vervangen ben ik bang?
Helaas had ik ook last van, de poort pakte niet meer helemaal. Ook helemaal proper gemaakt maar viel af en toe er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
Chelseamarre123 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Helaas had ik ook last van, de poort pakte niet meer helemaal. Ook helemaal proper gemaakt maar viel af en toe er uit.
Tsja, morgen dan maar even langs de mobiel toko om een nieuwe USB-C te laten plaatsen.
Bij geen enkele hier in de grote stad staat de 8T specifiek, zal dus een duur geintje worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.21 aangekondigd: OxygenOS 12 C.21 update for OnePlus 8T
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.21 – for the OnePlus 8T. The builds for other regions will be available soon, we will update thread once when these versions released.

OP8T
IN: KB2001_11.C.21​
Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Fixed] the issue that screen kept on abnormally in certain scenarios after locking
  • [Fixed] the issue that some gesture operations worked abnormally after enabling the Quick launch
Camera
  • [Fixed] the issue of crash when opening Ultra Steady in certain scenarios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik heb net m'n Oneplus 8T weer terug van Oneplus na een scherm reparatie.
Nu wil ik dit natuurlijk niet nog een keer meemaken. En moet ik toch maar aan een hoesje. Vind het niet mooi. Maar een scheur in m'n scherm (en krasjes) vind ik nog lelijker.
Dus iig een hoesje dus.

Een screenprotector zal tegen vallen misschien niet veel doen. Maar nu m'n scherm weer helemaal krasvrij is wil ik hem wel graag zo houden. Dus heb ik ook screenprotectors besteld. En wel deze:
https://amzn.eu/d/2opIY8q

Maar ik vind dat ze nogal klein zijn. Ze lopen niet echt mooi tot de randen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmLcA6K7bH1FRZ1Tb1WNi2cs87Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAmgVdN8ZU3Ben42L0qqnDwK.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit het beste wat er te behalen is in screenprotectorland?
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Kitser mijn ervaring is dat zo'n formaat screenprotector juist perfect gaat met een hoesje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd8fARe2kL6eQj8DlnJItKLV92Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3jM2tFcD74bgwNt6NDE9CaP.jpg?f=fotoalbum_large
Tip; Zet tijdens het plakken een witte afbeelding aan op volle helderheid, dan kan je precies met/langs de oled centreren en kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Chris.nl schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:10:
@Kitser mijn ervaring is dat zo'n formaat screenprotector juist perfect gaat met een hoesje.
[Afbeelding]
Tip; Zet tijdens het plakken een witte afbeelding aan op volle helderheid, dan kan je precies met/langs de oled centreren en kleven.
Goeie tip. Thanks
Nu is erop zit valt wel mee inderdaad. Al heb ik de eerste wel verziekt 😂
Alleen blijft ie aan de zijkanten niet zo mooi zitten als die bij jou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUhDZAnLb5r6tjz9iRdvdfMrqYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOKis6ZPbPH7HfQGGrh9WojC.jpg?f=fotoalbum_large
Welke heb jij gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kitser schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Goeie tip. Thanks
Nu is erop zit valt wel mee inderdaad. Al heb ik de eerste wel verziekt 😂
Alleen blijft ie aan de zijkanten niet zo mooi zitten als die bij jou.
[Afbeelding]
Welke heb jij gebruikt?
Van het merk SHINEZONE via Amazon.nl
Nu niet meer te bestellen, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:32
Scheeringa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:58:

Ik heb dit dus ook sinds een tijdje. Heb ook de poort schoongemaakt en gaat wel iets beter nu. Van de week even langs een reparateur gelopen en die constateerde wel dat de poort niet helemaal goed meer was. Vervangen was 60/70 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZF

LZF

Gisteren toch uiteindelijk maar besloten OxygenOS 12 er op te gaan zetten. Blijkt de OTA C.16 corrupt te zijn want via de telefoon zelf wordt er niets gedownload, en ook een directe download link stopte iedere keer na 2.5GB van de 3.7GB. Een Google Drive link verhielp dit gelukkig en de installatie van C.16 ging vlot en zonder problemen. Hierna kwam gelijk de OTA van C.20 binnen met hetzelfde resultaat.

De reden dat ik niet gelijk C.20 erop heb gezet via Oxygen Updater is dat ik met deze volgorde (A11 > C.16 > C.20) eventuele problemen kon voorkomen. Geen idee of dit ook daadwerkelijk zo is, maar beter het zekere voor het onzekere.

Even wat instellingen aanpassen zoals lettertype flink kleiner zetten, en het loopt hier lekker soepel. Volgende keer toch maar wat minder op het OP forum lezen, want daar staat het echt letterlijk vol met klachten over OxygenOS 12 die ik gelukkig totaal niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
HansAnders07 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb dit dus ook sinds een tijdje. Heb ook de poort schoongemaakt en gaat wel iets beter nu. Van de week even langs een reparateur gelopen en die constateerde wel dat de poort niet helemaal goed meer was. Vervangen was 60/70 euro.
Oh, ik ben ook langs geweest (Almere) en de beste heer kon mij vertellen dat alle 3 zijn leveranciers geen onderdelen hadden voor de 8T.
Waar ben jij geweest als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:43
Ja ben ook benieuwd, heb zelf op het internet ook zitten zoeken naar wisselstukken om het zelf te doen maar niet gevonden of via shady sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Scheeringa schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Oh, ik ben ook langs geweest (Almere) en de beste heer kon mij vertellen dat alle 3 zijn leveranciers geen onderdelen hadden voor de 8T.
Waar ben jij geweest als ik zo vrij mag zijn?
Bij YourFix in Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ik krijg die hele Android 12 update niet eens OTA aangeboden... waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
Geen idee of dit het juiste topic is, maar de achterkant van mn 8T is gesprongen. (in broekzak, op een tuinstoel even leunen en *crack*). Either way, bij oneplus staat de reparatie als 34 euro (onderdeelprijs) + arbeidsloon en verzending, maar ik kan nergens iets vinden over een gerichtere prijs. Wie kan er iets adviseren omtrent de (glazen) achterkant en vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZF

LZF

rick77 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:58:
Ik krijg die hele Android 12 update niet eens OTA aangeboden... waar kan dat aan liggen?
Zie mijn gevonden oplossing een paar posts naar boven. De officiële OTA was/is nog steeds? corrupt en kan niet worden gedownload. Oplossing is onderstaande link op XDA de file van C.16 te downloaden en via lokale update installeren:
https://forum.xda-develop...183/page-30#post-87053991
Let wel op, deze update is alleen voor het Europese model KB2003.

Zodra deze is geïnstalleerd krijg je direct de OTA update naar C.20.
C.21 is nog niet uit voor Europa dus daar is het nog even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:26
Heeft iemand een idee wanneer er weer een Sequrity Patch word uitgebracht voor de 8T
De telefoon hier zit nog op Februari van 2022 terwijl we al in Juli zitten,
Nu weet ik niet hoeveel waarde je er aan mag hechten maar om eerlijk te zijn vind ik het wel 'slecht' dat er geen recentere patch is uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wjvdweg schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:33:
Heeft iemand een idee wanneer er weer een Sequrity Patch word uitgebracht voor de 8T
De telefoon hier zit nog op Februari van 2022 terwijl we al in Juli zitten,
Nu weet ik niet hoeveel waarde je er aan mag hechten maar om eerlijk te zijn vind ik het wel 'slecht' dat er geen recentere patch is uitgebracht
Welke OxygenOS-versie draai je? C.20 (patch van mei) staat in Oxygen Updater. Ik vermoed dat je in de war bent met de Google Play System updates (die is bij mij ook van februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
Android 11 Oxygen OS 11.0.13.13.KB05BA
Kernel version: 4.19.110-Perf+

Android Security Update: 2022-02-01
Google Play System Update 1 January 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wjvdweg schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:28:
Android 11 Oxygen OS 11.0.13.13.KB05BA
Kernel version: 4.19.110-Perf+

Android Security Update: 2022-02-01
Google Play System Update 1 January 2022
Je kunt Oxygen Updater gebruiken. OnePlus is extreem traag met de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
Hartelijk Dank! zullen eens kijken :)
Blijf het wel en dat is zacht uitgedrukt zeer jammer vinden dat ze zo achter lopen
Een van de redenen om voor dit toestel te kiezen was vanwege de (vele) updates
Hoewel dat in het begin nog wel eens voorkwam laten ze de laatste maanden toch wel 'steken' vallen

Maar ja, ze zullen wel druk zijn met al het nieuwere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb m'n telefoon met de updater naar Android 12 geüpdate. Maar nu kan ik niet meer contactloos met de ING app betalen.
De pinautomaat zegt dan dat ik de magneetstrip moet gebruiken.
Heb binnen de ING App al een nieuwe pas aangemaakt. Maar dit werkt ook niet.
Hebben jullie hier ook problemen mee?

Ik heb m'n telefoon met de updater naar Android 12 geüpdate. Maar nu kan ik niet meer contactloos met de ING app betalen.
robkeulers schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Ik! Herinstallatie van de ING App maakte hier geen verschil in. Heel irritant... Geen idee waar ik het moet zoeken
@robkeulers en @fredgroes,

Hebben jullie dit probleem kunnen oplossen?
Ik las ergens dat mensen het hebben opgelost met een nieuwe SIM kaart.
Dus die ik heb inmiddels besteld (KPN)

[ Voor 54% gewijzigd door Kitser op 16-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
Kitser schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:55:

[...]

@robkeulers en @fredgroes,

Hebben jullie dit probleem kunnen oplossen?
Ik las ergens dat mensen het hebben opgelost met een nieuwe SIM kaart.
Dus die ik heb inmiddels besteld (KPN)
ik heb nooit problemen gehad met android12 ing en Vodafone als provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
fredgroes schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:56:
[...]

ik heb nooit problemen gehad met android12 ing en Vodafone als provider
Ah oke. Ik dacht dat je ook problemen gehad had. Maar heb het waarschijnlijk te snel gelezen. Ik doelde op deze quote.
fredgroes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:31:
[...]

geen problemen hier 3x vanochtend betaald
Maar daar staat inderdaad dat je geen problemen had.

Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart en de app opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het wel.
Maar Google Pay werkt nog niet.
Google Pay zegt dat m'n telefoon misschien geroot is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UQRIC5953zVqFv99WgYKoFxKm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6GiGA4O9KaVO0N0ZjEJi0Is.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Kitser op 22-07-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
@ Kitser,

Hier geen problemen met Google Pay

Nieuw toestel of 2e hands ?

Installeer via de Play Store ==> Dev Check.
openen en kijk bij Systeem

We horen het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:08

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik stel de vraag hier ook maar want heb nog nergens een bevredigend antwoord kunnen vinden, wat is de voordeel van 12gb RAM tegenover 8gb?

Wil het toestel ongeveer 3 a 4 jaar gebruiken, maar heb ik 12gb wel nodig?

Heb nu een 1+7 met 6gb ram maar ik heb niet meer dan een app of 6 a 7 open staan te gelijk, heb hier nooit issues mee gehad maar 6gb was toen wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk dat je zelf het antwoord geeft @Xqlus1ve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
IJsselman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:58:
@ Kitser,

Hier geen problemen met Google Pay

Nieuw toestel of 2e hands ?

Installeer via de Play Store ==> Dev Check.
openen en kijk bij Systeem

We horen het wel
Oh dat is raar. Met Android 11 had ik ook geen problemen. Maar met Android 12 wel.
Heb jij ook Android 12?

Ik heb gewoon een nieuw toestel. Ik zag op het Oneplus forum wel meer mensen met dit probleem op Android 12.

Dit is een screenshot van Dev Check:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZSKSdjUh9GVzykCle2SBLD24R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5VmnwjDSWYsBVQCZvWpw9oQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik krijg als ik m'n Revolut betaalkaart opnieuw probeer toe te voegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8NoAXfFvS6DQK_8-DFR7dPEti8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJoJAkh3gF7aEBGhRTZYHB4L.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb m'n telefoon met de Updater naar Android 12 geüpdate. Zou het kunnen dat die versie nog niet helemaal klaar is ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Kitser op 25-07-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Je draait C21, volgens mij is die nog niet vrijgegeven?

ik heb C20 maar zie zelfde kernel versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
jpm.lensen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:11:
Je draait C21, volgens mij is die nog niet vrijgegeven?

ik heb C20 maar zie zelfde kernel versie?
Raar, ik heb hier nl weer C20 staan.
Heb jij ook Android 12?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHfrYRpWsJgfnfesFWPHlbK8NmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IbqjCoy05YTN3lf246iqpLg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Kitser op 25-07-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 08:53
Ik zit ook op c21, geen problemen.
Mijn vriend draait ook c21, heeft problemen met de connectie tussen zijn telefoon en smartwatch, melding van inkomende gesprekken komen niet binnen op zijn Garmin. Andere meldingen (pushberochten en Whatsapp etc) wel probleemloos. Zou dat daarnaar te herleiden kunnen zijn? Alle logische dingen hebben we al geprobeerd, instellingen staan goed etc. Ik zoek het inmiddels een beetje in de firmware hoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik krijg nu melding dat c21 er is. Ga zo installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Yep, wilde het net hier melden dat we hem hebben toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
Wel shitty van 2022-05-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
jpm.lensen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:02:
Ik krijg nu melding dat c21 er is. Ga zo installeren
Ik krijg die melding ook. Maar bij lukt het niet om hem te installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtD2Yu21ky8pD0vSZYrkz7Rioag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubSyObpJuOmCa5egGD8DhdbW.jpg?f=fotoalbum_large

Lukt het bij jullie wel?

Misschien moet ik m'n telefoon proberen te resetten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kitser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:07:
[...]

Ik krijg die melding ook. Maar bij lukt het niet om hem te installeren.
[Afbeelding]

Lukt het bij jullie wel?

Misschien moet ik m'n telefoon proberen te resetten ofzo
Als je Oxygen Updater gebruikt moet je de Local Upgrade Android 12 APK installeren: https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:13:
[...]

Als je Oxygen Updater gebruikt moet je de Local Upgrade Android 12 APK installeren: https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk
Als ik dat doe krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a74b1RO3UewNyu6Dgc7AAqe5bHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyaoiFcOk9qSn5UzTKzBk7DS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hier zowel Stabiel (volledig) als stabiel (incrementeel) geprobeerd. Maar dat lijkt niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Kitser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Als ik dat doe krijg ik deze melding:
[Afbeelding]

Ik hier zowel Stabiel (volledig) als stabiel (incrementeel) geprobeerd. Maar dat lijkt niet uit te maken.
ik weet niet hoe je de vorige versie erop gezet had, maar bij je devcheck output/ screenshot, zag ik al c21 staan, bij mij stond daar c20

maar ik heb hem met de systeemupdate losse apk kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
jpm.lensen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:55:
[...]

ik weet niet hoe je de vorige versie erop gezet had, maar bij je devcheck output/ screenshot, zag ik al c21 staan, bij mij stond daar c20

maar ik heb hem met de systeemupdate losse apk kunnen installeren
Die heb ik er volgens mij ook met die losse apk op gezet.

Heb net m'n telefoon naar fabrieksinstellingen gezet. En nu gelijk weer de OnePlus updater geïnstalleerd. Die zegt dat ik op C20 zit.
Als ik "Geavanceerd" uit laat staan kan ik ook niet naar C21.
Zodra ik "Geavanceerd" weer aanzet kan ik wel weer C21 downloaden. Maar krijg ik weer de melding die hierboven staat zodra ik hem met de losse apk probeer te installeren.

Zou ik die gedownloade C21 ook vanuit de recovery kunnen installeren? En hoe doe ik dat?
Misschien dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Kitser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Die heb ik er volgens mij ook met die losse apk op gezet.

Heb net m'n telefoon naar fabrieksinstellingen gezet. En nu gelijk weer de OnePlus updater geïnstalleerd. Die zegt dat ik op C20 zit.
Als ik "Geavanceerd" uit laat staan kan ik ook niet naar C21.
Zodra ik "Geavanceerd" weer aanzet kan ik wel weer C21 downloaden. Maar krijg ik weer de melding die hierboven staat zodra ik hem met de losse apk probeer te installeren.

Zou ik die gedownloade C21 ook vanuit de recovery kunnen installeren? En hoe doe ik dat?
Misschien dat het dan wel goed gaat.
ik vermoed dat het probleem in je huidige versie zit.

je devcheck output melde al c21, en dat stond er bij mij niet, misschien eerst c20 er nogmaals op zetten, en dan kijken wat devcheck zegt ?

over vanuit recovery weet ik niet hoe, kan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
@ Kitser

Recovery Mode:
Telefoon uitschakelen
Power en Volume down tegelijk indrukken en vasthouden
wacht op info, ga naar English

Als je hier niet bekend mee bent, blijf hier dan weg !

Ga naar Google en type:
oneplus 8t rollback android 11

succes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kitser
IJsselman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:39:
@ Kitser

Recovery Mode:
Telefoon uitschakelen
Power en Volume down tegelijk indrukken en vasthouden
wacht op info, ga naar English

Als je hier niet bekend mee bent, blijf hier dan weg !

Ga naar Google en type:
oneplus 8t rollback android 11

succes
Thanks. Ik ben hier wel mee bekend. Alleen met de stock recovery mode kan je alleen format (terug naar fabrieksinstellingen). Geen ROM's / updates selecteren.

Maar het is me inmiddels via een omweg gelukt:

De laatste OTA gedownload:
https://www.google.com/am...neplus-8t-oneplus-9r/amp/

Met 7 zip (op m'n laptop) de zip file geopend en "payload_properties.txt" geopend.
Daar "oplus_update_engine_verify_disable=0" veranderd in "oplus_update_engine_verify_disable=1"

Dat opgeslagen in de zip file. Zip file naar de root van m'n telefoon gekopieerd.
En met de OPLocalUpdate_For_Android12.apk de update geïnstalleerd.

Nu heb ik C21. En Google Pay werkt nu ook weer 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsselman
Proficiat Kitser,

Waar Google en/of XDA al niet goed voor is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Net c21 geïnstalleerd en lijkt allemaal ok.

Bank spul werkt ook gewoon.

Voor de duidelijkheid dit was via de oxygen updater en dan met 'my application 2' die ik geloof ik van telegram afgehaald heb.

[ Voor 46% gewijzigd door prutser001 op 26-07-2022 16:34 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dzyleung
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08 02:51
Kitser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Thanks. Ik ben hier wel mee bekend. Alleen met de stock recovery mode kan je alleen format (terug naar fabrieksinstellingen). Geen ROM's / updates selecteren.

Maar het is me inmiddels via een omweg gelukt:

De laatste OTA gedownload:
https://www.google.com/am...neplus-8t-oneplus-9r/amp/

Met 7 zip (op m'n laptop) de zip file geopend en "payload_properties.txt" geopend.
Daar "oplus_update_engine_verify_disable=0" veranderd in "oplus_update_engine_verify_disable=1"

Dat opgeslagen in de zip file. Zip file naar de root van m'n telefoon gekopieerd.
En met de OPLocalUpdate_For_Android12.apk de update geïnstalleerd.

Nu heb ik C21. En Google Pay werkt nu ook weer 😀
Bedankt, is hiermee gelukt. Belachelijk dat wij zoveel moeite moeten doen voor een simpele update. Als je niet handig bent met zulke dingen als klant dan kan je een update wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ook ik heb het debacle van de C.21 update doorlopen nadat op C.20 bleek dat Google Pay, McDonald's coupons en Netflix updates niet meer werkten.
Zip gedownload, die ene regel aangepast van 0 naar 1 en de aparte apk gedownload om de update te kunnen installeren omdat de verificatie anders mislukt. Wat een gedoe dat je truukje op truukje op truukje moet uithalen puur om een update te kunnen installeren. Hiermee doe je je gebruikers echt geen plezier. Hoe moet een gemiddelde gebruiker hier wel niet mee dealen?
Dat gezegd hebbende, ik krijg Netflix nog steeds niet geüpdatet en als ik deze in de Play Store zoek, komt deze ook niet in de zoekresultaten terecht. Als ik via de webversie zoek staat er ook dat geen van mijn devices compatible zijn, dus ik gok dat er iets met de update aan de hand is waardoor deze niet voldoet aan bepaalde standaarden.
Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Het is inderdaad wel vreemd dat er diverse mogelijkheden (kunnen) zijn om te upgraden.
Ik kreeg afgelopen maandagavond via de OxygenUpdater een melding dat de C21 klaar stond en
downloaden maar. Dan via de App OPLocalupdate de C21 laten installeren en dat is het.

Geen gedonder met zip bestanden o.i.d.

Persoonlijk begin ik toch wel een beetje genoeg te krijgen van Oneplus, ondanks dat mijn 8T (Nov 2020) nog steeds snel is, geen hapering vertoont, batterij verbruik ben ik tevreden over bij intensief dagelijks gebruik.
Zelfs de orginele beschermfolie ziet er goed uit. Het zal de samenwerking van OP en OPPO wel zijn, want het gemis van OxygenOS speelt hier ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
striner schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:21:
Ook ik heb het debacle van de C.21 update doorlopen nadat op C.20 bleek dat Google Pay, McDonald's coupons en Netflix updates niet meer werkten.
Zip gedownload, die ene regel aangepast van 0 naar 1 en de aparte apk gedownload om de update te kunnen installeren omdat de verificatie anders mislukt. Wat een gedoe dat je truukje op truukje op truukje moet uithalen puur om een update te kunnen installeren. Hiermee doe je je gebruikers echt geen plezier. Hoe moet een gemiddelde gebruiker hier wel niet mee dealen?
Dat gezegd hebbende, ik krijg Netflix nog steeds niet geüpdatet en als ik deze in de Play Store zoek, komt deze ook niet in de zoekresultaten terecht. Als ik via de webversie zoek staat er ook dat geen van mijn devices compatible zijn, dus ik gok dat er iets met de update aan de hand is waardoor deze niet voldoet aan bepaalde standaarden.
Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?
Ik had ook problemen met Netflix (en Chrome) na het updaten naar C21. Chrome wilde niet updaten en Netflix zei dat ie geüpdate moest worden maar ik kwam dan ook in de Playstore uit. En daar werd gezegd dat m'n telefoon niet compatibel zou zijn.
Ik heb Android System WebView (https://play.google.com/s...om.google.android.webview) geüpdate, de Playstore gestopt en de cache daarvan en van Chrome verwijderd. Daarna de Playstore weer gestart. Toen kon ik Chrome weer updaten.
Daarna Netflix geopend. Die vroeg weer om te updaten. Dat lukte weer niet. Maar na een paar keer proberen lukte het ineens wel.

OnePlus laat wel steken vallen inderdaad. Jammer. Want ik was altijd erg tevreden.
En eigenlijk weet ik niet wat ik dan nu zou doen als ik een nieuwe telefoon zou nemen.
Ik vind de Skins van sommige (Bv Samsung) echt niet te doen.
Misschien maar een keer een Pixel proberen.
Maar voorlopig ben ik weer up-to-date. En hij doet het verder ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik zit nog op Android 11 OxygenOS 11.0.1313.KB05BA
Kan ik nu in principe zonder problemen en zoner verlies van data via Oxygen Updater KB2003_11_C.21 downloaden en installeren of is het aan te raden eerst een andere versie te installeren (C.16 ?) en dan incremental te gaan?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

melk0r schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:14:
Ik zit nog op Android 11 OxygenOS 11.0.1313.KB05BA
Kan ik nu in principe zonder problemen en zoner verlies van data via Oxygen Updater KB2003_11_C.21 downloaden en installeren of is het aan te raden eerst een andere versie te installeren (C.16 ?) en dan incremental te gaan?
Ik denk dat dat moet kunnen. Bij mij was het zonder data verlies. Maar dat was via eerste android 12. Mogelijk was dat c16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Kitser schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 01:27:
[...]

Ik had ook problemen met Netflix (en Chrome) na het updaten naar C21. Chrome wilde niet updaten en Netflix zei dat ie geüpdate moest worden maar ik kwam dan ook in de Playstore uit. En daar werd gezegd dat m'n telefoon niet compatibel zou zijn.
Ik heb Android System WebView (https://play.google.com/s...om.google.android.webview) geüpdate, de Playstore gestopt en de cache daarvan en van Chrome verwijderd. Daarna de Playstore weer gestart. Toen kon ik Chrome weer updaten.
Daarna Netflix geopend. Die vroeg weer om te updaten. Dat lukte weer niet. Maar na een paar keer proberen lukte het ineens wel.

OnePlus laat wel steken vallen inderdaad. Jammer. Want ik was altijd erg tevreden.
En eigenlijk weet ik niet wat ik dan nu zou doen als ik een nieuwe telefoon zou nemen.
Ik vind de Skins van sommige (Bv Samsung) echt niet te doen.
Misschien maar een keer een Pixel proberen.
Maar voorlopig ben ik weer up-to-date. En hij doet het verder ook nog prima.
Webview was al op laatste versie. Cache legen van netflix had ik nog niet eerder gedaan en dit heeft het probleem opgelost, thanks! Ik had voor de zekerheid inderdaad ook maar de cache van de Play Store erbij geleegd.
Wat volgende telefoons betreft, Ik zit ook altijd naar Pixels te kijken, maar die lopen qua hardware altijd net een tandje achter, maar zijn wel erg goed met software. De Nothing Phone heeft mijn aandacht ook wel op dit moment. Maar we zullen zien, voorlopig is het misschien niet meer nodig om te wisselen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Een familielid gebruikt een OnePlus 8T, de laatste security update is van februari 2022. De Android 12 update is nog niet beschikbaar.

Is dit oude flagship model een vergeten kindje van OnePlus geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
.NCK schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:27:
Een familielid gebruikt een OnePlus 8T, de laatste security update is van februari 2022. De Android 12 update is nog niet beschikbaar.

Is dit oude flagship model een vergeten kindje van OnePlus geworden?
Kijk je naar de Google Play System Update of beveiligingsupdate? Android 12 is al een paar maanden uit hoor. Wellicht met Oxygen Updater proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik krijg sinds c21 nu

code:
1
Attempt to invoke virtual method 'double android.location.Location.getLatitude()' on a null object

Van Buienalarm, hebben jullie dat ook. En mogelijk een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rw1994
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 13:12
jpm.lensen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:17:
Ik krijg sinds c21 nu

code:
1
Attempt to invoke virtual method 'double android.location.Location.getLatitude()' on a null object

Van Buienalarm, hebben jullie dat ook. En mogelijk een oplossing?
Ik krijg het ook, (OnePlus7), geen oplossing nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

rw1994 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Ik krijg het ook, (OnePlus7), geen oplossing nog.
Top. Ben er met Buienalarm mee bezig/ in contact

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Reactie van Buienalarm
Ik heb je klacht gemeld bij onze developers.
We zijn op de hoogte van dit probleem.
Het staat op de planning, maar het kan een paar weken duren voordat het is opgelost.
Onze excuses hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martindk1982
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08 09:57
Zijn er meer mensen die sinds de Android 12 versie ook hun mobiele (voornamelijk data) connectie zien wegvallen waar dit in het verleden niet zo was?
Hij schakelt al erg snel naar 3g, dan naar niks en soms schakelt de gehele mobiele connectie daarna uit. Na een reboot doet hij het weer eventjes goed (momenteel op update c.21).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Martindk1982 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:52:
Zijn er meer mensen die sinds de Android 12 versie ook hun mobiele (voornamelijk data) connectie zien wegvallen waar dit in het verleden niet zo was?
Hij schakelt al erg snel naar 3g, dan naar niks en soms schakelt de gehele mobiele connectie daarna uit. Na een reboot doet hij het weer eventjes goed (momenteel op update c.21).
Ik herken dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 19:02
Helaas ook last van ja. Onlangs sim 1 en 2 eens omgewisseld (gebruik data via zakelijk abo) en lijkt nu wel beter te gaan. Kan ook placebo effect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik draai nog op 11 en heb daar ook last van laatste weken. Heb je ook T-Mobile? Las zojuist https://br.atsit.in/nl/?p=322263 dat 12 uitgerold wordt voor de OnePlus 8 en 8T.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, wacht eerst nog wel wat reacties af op het forum van oneplus voor ik ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
Als je het nieuwe pakket hebt gedownload (nieuwe) update. Kan je de oude pakketten verwijderen van je telefoon? Heb nu te weinig ruimte over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 19:02
Komt zojuist een melding van Oxygen Updater binnen dat C.33 klaar zou staan, met hieronder de changelog (Oneplus zelf geeft C.32 aan). Wellicht dat dit het bovengenoemde probleem met wegvallen van het netwerk oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBb8pNane4RLaywH1XPUftIo74s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1QMShlF2cbhs6CNxgm9VJdwd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Net kb2003_11_c.33 geïnstalleerd en lijkt goed te zijn. Geen fouten ofzo. Bank app en gpay werkt ook goed.

Via oxygen updater en daarna met 'my app 2'

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Als ik kijk zegt hij c33. En geïnstalleerd via systeem update app. Volgens mij kun je oude versies verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor mij is dit waarschijnlijk ook weer de laatste OnePlus telefoon. Na maanden geen update te hebben gehad moest ik hem zelf forceren met de Oxygen Updater app en daardoor werkt Google Pay niet meer, fijn als je net in de winkel staat. En dan moet je via allerlei workarounds weer een nieuwere update binnen krijgen, het is toch te belachelijk voor woorden dat het zo veel werk is om een telefoon te updaten?

En dan hebben we het nog niet over het feit dat de nieuwe launcher dusdanig anders is dan de vorige, en allerlei opties mist, waardoor ik ook weer aan de custom launcher moest gaan. Wat een flater :r

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfs met de laatste update werkt Google Wallet niet, geeft de melding "Phone doesn't meet security requirements" zonder enige details.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Tsurany schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:30:
Zelfs met de laatste update werkt Google Wallet niet, geeft de melding "Phone doesn't meet security requirements" zonder enige details.
Werkt hier zonder problemen met de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
@ Tsurany,

Google Wallet werkt perfect hier
Verwijder bij jouw de Cache eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

IJsselman schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:13:
@ Tsurany,

Google Wallet werkt perfect hier
Verwijder bij jouw de Cache eens
Dat had ik gedaan, werkte helaas niet. Ik heb het nu nogmaals gedaan tezamen met cache en data van Google Play services en dat leek te werken. Daarna had ik ipv Google Wallet opeens weer Google Pay op mijn telefoon, daar kon ik alle passen een toevoegen en die heeft zichzelf geupdate naar Google Wallet en nu zou het weer moeten werken.

Wat een gedoe :( Dit zijn echt wel van die slordigheden die voor mij niet acceptabel zijn. Zo'n ingewikkeld update proces omdat ze ergens bij OnePlus steken laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
@ Tsurany,

? je zit nu op KB2003_11_C.33 en alles is uptodate ?

Ben het met je eens dat OP verre van ideaal is geworden, en m.i. het er ook niet beter op gaat worden.
Denk ook wel dat OPPO door blijft gaan met ColorOS, ook naar de aanstaande Android 13.
Krijgen we straks 13, met Oxygen 13, op basis van ColorOS 13.

Doe net als ik, blijf het Topic van Pixel 6 volgen en neem binnenkort een beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Snap er geen sikkepit van. Eerst meldingen van Oxygen Updater met nieuwe updates, maar er stond niets. Toen die advanced toggle aangeraakt en een grote update. Maar constant verificatie mislukt. Ook met ontwikkelaars opties en ook met die APK voor lokale installatie. Blegh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RiCk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:01:
Snap er geen sikkepit van. Eerst meldingen van Oxygen Updater met nieuwe updates, maar er stond niets. Toen die advanced toggle aangeraakt en een grote update. Maar constant verificatie mislukt. Ook met ontwikkelaars opties en ook met die APK voor lokale installatie. Blegh.
https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Vraag me niet waarom maar, waarschijnlijk moet je bovenstaande (officiële) apk downloaden.

Je krijgt dan het bestand:
OPLocalUpdate_For_Android12.apk.zip

Die moet je hernoemen naar:
OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Die apk installeren, en vervolgens met die app (icoon van tandwiel als ik het me goed herinner) kan je die update wel goed installeren.

Daarna kan je die OPLocalUpdate app weer verwijderden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Chris.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Vraag me niet waarom maar, waarschijnlijk moet je bovenstaande (officiële) apk downloaden.

Je krijgt dan het bestand:
OPLocalUpdate_For_Android12.apk.zip

Die moet je hernoemen naar:
OPLocalUpdate_For_Android12.apk

Die apk installeren, en vervolgens met die app (icoon van tandwiel als ik het me goed herinner) kan je die update wel goed installeren.

Daarna kan je die OPLocalUpdate app weer verwijderden...
Al gedaan. Twee keer poging gedaan, inclusief herstart.
Thanks anyways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RiCk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Al gedaan. Twee keer poging gedaan, inclusief herstart.
Thanks anyways.
Ah kak... Welke versie heb je momenteel? Misschien helpt dat derden meedenken...

Laatste versie die hier OTA is binnengekomen is OxygenOS 12 C.33 (toch maar de sprong gewaagd) en 't valt me niet erg tegen. Geen bugs oid, alles vlot en stabiel, mis alleen wat handigheidjes van OxygenOS 11.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Chris.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Ah kak... Welke versie heb je momenteel? Misschien helpt dat derden meedenken...

Laatste versie die hier OTA is binnengekomen is OxygenOS 12 C.33 (toch maar de sprong gewaagd) en 't valt me niet erg tegen. Geen bugs oid, alles vlot en stabiel, mis alleen wat handigheidjes van OxygenOS 11.x
KB2003_11_C.20

Ja, dat geloof ik graag. Heb al wat probleempjes waaronder Netflix. Zoals vaker hier voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RiCk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

KB2003_11_C.20

Ja, dat geloof ik graag. Heb al wat probleempjes waaronder Netflix. Zoals vaker hier voorbij gekomen.
Je zou eerst een aangepaste C.21 kunnen installeren (met dat apk gedoe) om vervolgens via normale OTA C.33 aangeboden te krijgen.

https://gofile.io/d/IAiuMF
Zo is het mij ook gelukt.... Je toestel blijft gewoon officieel KB2003 bla.

Dit geklooi zorgt er wel voor dat ik géén OnePlus toestel meer zou adviseren aan vrienden en familie. Dit is ook m'n laatste OnePlus toestel denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 12-08-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Chris.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:57:
[...]

Je zou eerst een aangepaste C.21 kunnen installeren (met dat apk gedoe) om vervolgens via normale OTA C.33 aangeboden te krijgen.

https://gofile.io/d/IAiuMF
Zo is het mij ook gelukt.... Je toestel blijft gewoon officieel KB2003 bla.

Dit geklooi zorgt er wel voor dat ik géén OnePlus toestel meer zou adviseren aan vrienden en familie. Dit is ook m'n laatste OnePlus toestel denk ik.
Dankje. Geen idee wat ik nu installeer, maar het installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RiCk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Dankje. Geen idee wat ik nu installeer, maar het installeert.
Is ook beetje spannend om zomaar een zip te installeren.... Hopelijk krijg jij straks ook via OTA C.33 aangeboden, dan kan je er weer gerust op zijn ;)

'k Had die zip destijds nageplozen en er was niets mis mee (geen aangepaste apk's en je toestel blijft officieel bla).

Laat je weten of je straks C.33 OTA krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 12-08-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
Chris.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Is ook beetje spannend om zomaar een zip te installeren.... Hopelijk krijg jij straks ook via OTA C.33 aangeboden, dan kan je er weer gerust op zijn ;)

'k Had die zip destijds nageplozen en er was niets mis mee (geen aangepaste apk's en je toestel blijft officieel bla).

Laat je weten of je straks C.33 OTA krijgt?
Done. Niet ota. Had de ZIP nog staan en die geïnstalleerd. Ik zit nu dus op C.33. Dankzij jou. Heel veel dank!!!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Mijn 8T bleef ook steken op de februari security patches, daarna geen updates meer gehad. Uiteindelijk via Oxygen Updater de update naar C.20 gedaan. Wat een verschrikking :'( :-( Lelijke interface, onoverzichtelijke menu's, opties die missen. Ik ga ook maar weer een naar een custom launcher want dit is echt niet te hachelen |:(

Als je nog niet over bent: blijf lekker daar want dit doet echt pijn aan je ogen.

• HansAnders07
Elwood Blues schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:31:
Mijn 8T bleef ook steken op de februari security patches, daarna geen updates meer gehad. Uiteindelijk via Oxygen Updater de update naar C.20 gedaan. Wat een verschrikking :'( :-( Lelijke interface, onoverzichtelijke menu's, opties die missen. Ik ga ook maar weer een naar een custom launcher want dit is echt niet te hachelen |:(

Als je nog niet over bent: blijf lekker daar want dit doet echt pijn aan je ogen.
Haha ik zat er toevallig aan te denken dat het wel lang duurde en dat ik hem handmatig ging doen. Maar blijf maar even zitten nog als ik dit lees.

Wel zonde, het cleane uiterlijk was voor mij altijd een van de reden om voor OnePlus te kiezen. Ga daar serieus over twijfelen in de toekomst.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik weet dat het gepost is, maar nog even de link (zodat ik het nog terug kan vinden): C.32 en C.33 zijn aangekondigd (C.32 was een hot-fix en EU heeft deze nooit gekregen):

https://community.oneplus.com/thread?id=1121339846825607172
https://community.oneplus.com/thread?id=1126157055645188099
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new hotfix OxygenOS 12 update – C.33 – for the OnePlus 8T, replacing the recently-released C.32 build.

OP8T
IN: KB2001_11.C.33
NA: KB2005_11.C.33
EU: KB2003_11.C.33

Changelog

System
  • Improves system stability for some scenarios.
  • Fixes an issue where fingerprint unlock might be slow to respond.
  • Optimizes the experience of fingerprint unlocking.
  • Integrates the July 2022 Android security patch to enhance system security.
Communication
  • Improves stability of mobile network connections.
RutgerVitesse schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:38:
Als je het nieuwe pakket hebt gedownload (nieuwe) update. Kan je de oude pakketten verwijderen van je telefoon? Heb nu te weinig ruimte over.
Yep, dat kan zonder problemen. :) Maar let op: alleen nadat je de update ook geïnstalleerd hebt, niet alleen gedownload. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-08-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:45:
Ik weet dat het gepost is, maar nog even de link (zodat ik het nog terug kan vinden): C.32 en C.33 zijn aangekondigd (C.32 was een hot-fix en EU heeft deze nooit gekregen):

https://community.oneplus.com/thread?id=1121339846825607172
https://community.oneplus.com/thread?id=1126157055645188099
Ja maar zowel de echte updater als Oxygen Updater kunnen allebei geen updates vinden, ik lees hier dat ik vage foefjes moet uithalen om nu een reguliere update geïnstalleerd te krijgen. Dat is niet wat ik gewend was van Oneplus, ik heb een 6 gehad en een 8T en die voelden allebei erg 'europees degelijk' aan. Daar zaten ook wel wat kleine dingetjes in maar overall was het netjes, degelijk en functioneel. Gewoon een erg goede telefoon met fijne software. Met deze update en het updateproces eromheen voelt het alsof ik ineens in de Aliexpress-ripoff ben beland.
Tsurany schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:20:
Voor mij is dit waarschijnlijk ook weer de laatste OnePlus telefoon. Na maanden geen update te hebben gehad moest ik hem zelf forceren met de Oxygen Updater app en daardoor werkt Google Pay niet meer, fijn als je net in de winkel staat. En dan moet je via allerlei workarounds weer een nieuwere update binnen krijgen, het is toch te belachelijk voor woorden dat het zo veel werk is om een telefoon te updaten?

En dan hebben we het nog niet over het feit dat de nieuwe launcher dusdanig anders is dan de vorige, en allerlei opties mist, waardoor ik ook weer aan de custom launcher moest gaan. Wat een flater :r
Exact dit dus... wat een gedonder

[ Voor 27% gewijzigd door Elwood Blues op 18-08-2022 14:28 ]

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Reguliere updates werken gewoon via het regulier proces toch? Ja, je moet langer wachten maar dat heeft vast z'n redenen.
Wil je eerder updaten, dan zijn er wat trucjes nodig omdat dat geen hufter proof processen zijn. Daarnaast ontstaan er haperingen als allerlei update types door elkaar gaan lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vendetta_X op 18-08-2022 14:40 ]

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Tot op zekere hoogte waar, maar het reguliere updateproces lag helemaal op zijn gat sinds februari...
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires