Wat is eigenlijk de reden dat de officiële / reguliere update proces al zo lang stil licht? Is er geen aandacht voor. Andere prioriteiten misschien. We hebben het wel over een mid to high end telefoon van Oneplus.
Er zou om de maand een patch komen, regulier wordt dit niet gedaan. Een reden wordt niet gegeven... Zelf heb ik de C.33 rom 'regulier' gekregen via OTA. Waarom anderen niet is niet helder.Vendetta_X schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:40:
Reguliere updates werken gewoon via het regulier proces toch? Ja, je moet langer wachten maar dat heeft vast z'n redenen.
Zolang je weet wat je doet en KB2003 versies pakt is het imo goed te doen. Maar absoluut niet ideaal en onder de maat, zoals @Elwood Blues omschrijft, "Alsof je in de Aliexpress-ripoff wereld bent beland".Wil je eerder updaten, dan zijn er wat trucjes nodig omdat dat geen hufter proof processen zijn. Daarnaast ontstaan er haperingen als allerlei update types door elkaar gaan lopen.
Ik ben nog zeker in m'n nopjes met de 8T en merk met Nova Launcher en de juiste dpi instelling niets van het verfoeide OxygenOS12 uiterlijk. Ben voornemens hem nog ruim een jaar te blijven gebruiken, al met al is dit wel m'n laatste 1+ phone.
Een paar weken wachten is prima, een half jaar is gewoon niet acceptabel. Zonder aankondiging en zonder reden stoppen ze updates naar bepaalde telefoons terwijl anderen deze wel krijgen, dan weet ik niet wat er mis gaat bij ze maar dat is geen bedrijf waar ik nog vaker telefoons van wil kopen eigenlijk. Zeker niet als het installeren van een update dan ook aardig wat issues met zich mee brengt en eigenlijk een stap achteruit is op de security updates na.Vendetta_X schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:40:
Reguliere updates werken gewoon via het regulier proces toch? Ja, je moet langer wachten maar dat heeft vast z'n redenen.
Wil je eerder updaten, dan zijn er wat trucjes nodig omdat dat geen hufter proof processen zijn. Daarnaast ontstaan er haperingen als allerlei update types door elkaar gaan lopen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Helemaal met je eens wat betreft de snelheid. Geen idee waarom dat zo lang duurt.Tsurany schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:45:
[...]
Een paar weken wachten is prima, een half jaar is gewoon niet acceptabel. Zonder aankondiging en zonder reden stoppen ze updates naar bepaalde telefoons terwijl anderen deze wel krijgen, dan weet ik niet wat er mis gaat bij ze maar dat is geen bedrijf waar ik nog vaker telefoons van wil kopen eigenlijk. Zeker niet als het installeren van een update dan ook aardig wat issues met zich mee brengt en eigenlijk een stap achteruit is op de security updates na.
Dat stoppen met updates triggert me wel, dat zijn toch dingen die vooraf bekend zijn? Heb pas sinds vorig jaar een 8+, ik dacht met ondersteuning van 3 nieuwe android versies en 4 jaar aan security patches. (Kan ook 2 om 3 zijn.)
De belofte was inderdaad drie major Android releases en vier jaar security updates. En als je dan merkt dat je telefoon sinds februari 2022 geen security updates meer gekregen heeft, terwijl dat nog ruim twee jaar zou moeten gebeuren, zie ik dat wel als een breuk met de belofte die gemaakt is.Vendetta_X schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:05:
[...]
Helemaal met je eens wat betreft de snelheid. Geen idee waarom dat zo lang duurt.
Dat stoppen met updates triggert me wel, dat zijn toch dingen die vooraf bekend zijn? Heb pas sinds vorig jaar een 8+, ik dacht met ondersteuning van 3 nieuwe android versies en 4 jaar aan security patches. (Kan ook 2 om 3 zijn.)
Ik verwacht van telefoons dat ze simpelweg altijd werken en ik niet zelf aan de slag hoef te gaan met extra software, zoals de externe update utility, om ze werkend te krijgen. Zodra dat nodig is stap ik over naar een ander merk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb hier op mijn 8t July 2022 security update staanTsurany schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:13:
[...]
De belofte was inderdaad drie major Android releases en vier jaar security updates. En als je dan merkt dat je telefoon sinds februari 2022 geen security updates meer gekregen heeft, terwijl dat nog ruim twee jaar zou moeten gebeuren, zie ik dat wel als een breuk met de belofte die gemaakt is.
Ik verwacht van telefoons dat ze simpelweg altijd werken en ik niet zelf aan de slag hoef te gaan met extra software, zoals de externe update utility, om ze werkend te krijgen. Zodra dat nodig is stap ik over naar een ander merk.
Welke Android versie heb je er op staan? Was de update de juli update via OTA aangeboden?Jantje_ schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:29:
[...]
Ik heb hier op mijn 8t July 2022 security update staan
Android 12 c33 juli update via oxygen updater
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
ik herken het niet, maar heb ook geen t-mobile.Bats13 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:18:
Ik heb onlangs mijn 8T geupdate via Oxygen Updater naar A12.
Alleen nu merk ik dat de verbinding met de provider een stuk onstabieler is.
Het komt vaak voor dat hij aan t switchen is tussen 3G 4G 5G en ook soms helemaal geen verbinding waardoor browsen super traag is.
Enig idee wat het kan zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar jij zit op c20, ik heb c33
kb2003_11_c.33/ beveilingspatch, 2022-07-05
mogelijk dus nog even verder updaten?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Bedankt voor de tipsjpm.lensen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:13:
[...]
ik herken het niet, maar heb ook geen t-mobile.
Maar jij zit op c20, ik heb c33
kb2003_11_c.33/ beveilingspatch, 2022-07-05
mogelijk dus nog even verder updaten?
Ik heb nu op Stable incremental gezet an krijg nu idd nieuwe update.
Echter lukt het mij niet om deze te installeren.
Ik heb de OPLocalUpdate APK geinstalleerd maar als ik daar de update mee wil uitvoeren krijg ik "installation failed"
Enig idee wat ik fout doe?
:strip_exif()/f/image/dlTwVo8yMbRdiBejbNU6SeUN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UH6nhp7PSddjtYxA27ipTEvz.jpg?f=fotoalbum_large)
Je doet niets fout. Maar kijk even wat comments terug. Zijn eerder mensen met zelfde/ vergelijkbaar probleem en oplossing geloof ik. Je gebruikt de systeem update app al?Bats13 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:08:
[...]
Bedankt voor de tips
Ik heb nu op Stable incremental gezet an krijg nu idd nieuwe update.
Echter lukt het mij niet om deze te installeren.
Ik heb de OPLocalUpdate APK geinstalleerd maar als ik daar de update mee wil uitvoeren krijg ik "installation failed"
Enig idee wat ik fout doe?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Top thanks,jpm.lensen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:13:
[...]
Je doet niets fout. Maar kijk even wat comments terug. Zijn eerder mensen met zelfde/ vergelijkbaar probleem en oplossing geloof ik. Je gebruikt de systeem update app al?
Ik loop alleen nog steeds tegen een issue aan.
Heb de Europe (KB2003_11.C.33) Full C.33 update vanaf https://www.xda-developer...uly-2022-security-update/ gedownload.
Vervolgens bestandje aangepast en naar mijn telefoon gezet. En met systeem update app krijg ik nog steeds foutmelding.
Ook bij de "my app 2" krijg ik melding verification failed.
Je moet die Android12 APK hebben. Heb je die geïnstalleerd? Dan staat 'ie in je app-drawer. Dan vanaf daar de update installeren. Mocht het niet lukken, kun je onze Discord joinen of ons een e-mail sturen (ondanks dat dit een OnePlus-probleem is; Oxygen Updater downloadt alleen updates.)Bats13 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:14:
[...]
Top thanks,
Ik loop alleen nog steeds tegen een issue aan.
Heb de Europe (KB2003_11.C.33) Full C.33 update vanaf https://www.xda-developer...uly-2022-security-update/ gedownload.
Vervolgens bestandje aangepast en naar mijn telefoon gezet. En met systeem update app krijg ik nog steeds foutmelding.
Ook bij de "my app 2" krijg ik melding verification failed.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb de full C.33 update gedownload via Oxygen Updater, en toen via Instellingen/Over apparaat/Up-To-date/Lokale installatie deze update geïnstalleerd. Ik had er C.20 opstaan en hierover dus direct de C.33 update.
De zip werd trouwens automatisch uitgepakt en zonder probleem geïnstalleerd, dus waarom externe apps gebruiken of zelfs bestanden moeten aanpassen?
De zip werd trouwens automatisch uitgepakt en zonder probleem geïnstalleerd, dus waarom externe apps gebruiken of zelfs bestanden moeten aanpassen?
Dit dus. Eerst naar c21Chris.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:57:
[...]
Je zou eerst een aangepaste C.21 kunnen installeren (met dat apk gedoe) om vervolgens via normale OTA C.33 aangeboden te krijgen.
https://gofile.io/d/IAiuMF
Zo is het mij ook gelukt.... Je toestel blijft gewoon officieel KB2003 bla.
Dit geklooi zorgt er wel voor dat ik géén OnePlus toestel meer zou adviseren aan vrienden en familie. Dit is ook m'n laatste OnePlus toestel denk ik.
Omdat jij blijkbaar geluk had maar bij anderen gaat het niet zo soepeltjes.LZF schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:22:
Ik heb de full C.33 update gedownload via Oxygen Updater, en toen via Instellingen/Over apparaat/Up-To-date/Lokale installatie deze update geïnstalleerd. Ik had er C.20 opstaan en hierover dus direct de C.33 update.
Ik zit ook op c.20/c.21 (afhankelijk van waar je kijkt

En een aangepaste c.21 rom van een onbekende (dus voor mij onbetrouwbare) bron installeren ben ik ook niet zo happig op.
Edit: nu nogmaals een poging, net iets anders dan eerder, om de C.33 te installeren en dat lijkt zowaar te werken.
- C.33 gedownload via Oxygen Updater
- op de laptop de zip openen met 7zip, dan payload_properties.txt vanuit 7zip bewerken (verificatie uitschakelen; =0) en opslaan met 7zip (bij een eerdere poging deed ik dat net anders).
- die bewerkte c.33 update installeren met de LocalUpdate_For_Android12.apk van Oneplus
En dat zit nu inmiddels op 24% dus fingers crossed....
[ Voor 20% gewijzigd door Elwood Blues op 05-09-2022 15:25 ]
Ik wilde net reageren. Is het uiteindelijk gelukt? Ons advies is als volgt:Elwood Blues schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:52:
[...]
Omdat jij blijkbaar geluk had maar bij anderen gaat het niet zo soepeltjes.
Ik zit ook op c.20/c.21 (afhankelijk van waar je kijkt) en kom vooralsnog met geen mogelijkheid naar c.33. Niet met die losse apk van Oneplus of de ingebouwde local update (kan het bestand wel selecteren maar krijg installation failed bij zowel c.21 als de c.33), niet met de gemuteerde verification=0/1 (verification error blijft).
En een aangepaste c.21 rom van een onbekende (dus voor mij onbetrouwbare) bron installeren ben ik ook niet zo happig op.
Edit: nu nogmaals een poging, net iets anders dan eerder, om de C.33 te installeren en dat lijkt zowaar te werken.
- C.33 gedownload via Oxygen Updater
- op de laptop de zip openen met 7zip, dan payload_properties.txt vanuit 7zip bewerken (verificatie uitschakelen; =0) en opslaan met 7zip (bij een eerdere poging deed ik dat net anders).
- die bewerkte c.33 update installeren met de LocalUpdate_For_Android12.apk van Oneplus
En dat zit nu inmiddels op 24% dus fingers crossed....
Download C.21's full ZIP via the app and edit the ZIP yourself to remove update_engine verification. This'll let you install C.21 over the broken C.20 (which shows up as C.88 OTA version)
Ja het is gelukt, dank! In het kort dus door de gewijzigde c.33 over de brakke c.20 heen te gooien.
Kudo's voor jullie (Oxygen Updater) trouwens, net als bedankje de ads afgekocht
Kudo's voor jullie (Oxygen Updater) trouwens, net als bedankje de ads afgekocht
[ Voor 30% gewijzigd door Elwood Blues op 07-09-2022 09:16 ]
Kreeg vandaag de OTA update naar versie C.33 binnen en heb deze geïnstalleerd. Da's wel even wennen. Gelijk die Red Cable Club berichten bovenaan in de instellingen app verwijderd door com.oneplus.membership en com.oneplus.account te verwijderen met ADB AppControl.
Edit: probleem met notificaties op lock screen lijkt opgelost na een paar reboots, hopen dat het zo blijft!
Edit: probleem met notificaties op lock screen lijkt opgelost na een paar reboots, hopen dat het zo blijft!
[ Voor 39% gewijzigd door ACDSL op 11-09-2022 13:39 ]
Ik heb hem ook net geïnstalleerd maar het is best wel een forse aanpassing.
Ben er nog niet echt blij mee.
Lijkt wel of de resolutie/grootte van alles is aangepast en in kan niet vinden hoe ik dat weer terugzet.
Lijkt wel of de resolutie/grootte van alles is aangepast en in kan niet vinden hoe ik dat weer terugzet.
Welkom bij ColorOS
er valt weinig in te stellen, hier moeten wij het mee doen.
Inmiddels wel gewend aan het feit dat het echte OxygenOS verleden tijd is. Ik heb echter nog steeds regelmatig met C.33 dat de vingerscanner niet verschijnt bij het aanzetten en dat ik m'n code moet intypen. Hebben meer hier nog last van?
Verder kijk ik uit naar OxygenOS 13, die ziet er al weer wat meer polished uit. Verder overweeg ik ook nog sterk om naar LineageOS te gaan, maar geen SafetyNet kan nog wel eens wat problemen geven lijkt het.
Verder kijk ik uit naar OxygenOS 13, die ziet er al weer wat meer polished uit. Verder overweeg ik ook nog sterk om naar LineageOS te gaan, maar geen SafetyNet kan nog wel eens wat problemen geven lijkt het.
Je kan de PPI/DPI instellingen aanpassingen in developer options.HansAnders07 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:24:
Ik heb hem ook net geïnstalleerd maar het is best wel een forse aanpassing.
Heb um zelf op 380 of 400 dp staan. Moet elke reboot opnieuw ingesteld worden, maar ik reboot niet vaak.Anonymoussaurus schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:08:
[...]
Je kan de PPI/DPI instellingen aanpassingen in developer options.
Bij instellingen -> persoonlijke instellingen -> Lettertype en weergavegrootte. Lettergrootte op standaard en weergavegrootte op klein.
Wel ff puzzelen om er weer wat van te maken. Verder werkt c.33 / vingerafdrukscanner e.d. hier vlekkeloos.
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 11-09-2022 20:16 ]
ik kreeg de update naar OxygenOS 12.1 afgelopen weekend ook voor m'n kiezen, en ook helemaal niet blij met de nieuwe layout. ziet er allemaal veel goedkoper en 'Chinezer' uit. met name het zwarte pull-down menu kan ik niet aan wennen.IJsselman schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:25:
Welkom bij ColorOS
dus dit is alleen in naam dus nog OxygenOS? voor mij een reden om voorzichtig eens buiten OnePlus om naar een telefoon te kijken (ben al on board sinds de OP1, daarvoor de Nexus toestellen). zeker als er geen skins zijn die het stock android gevoel een beetje terug weten te brengen.
Sinds enkele weken vallen mijn simkaarten (één of beiden) spontaan uit.
De telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem maar dit is natuurlijk zeer irritant.
Ik draai Android 12 C33 en heb deze al meermaals opnieuw geïnstalleerd (volledige) maar het probleem blijft bestaan.
Jullie hetzelfde probleem en wellicht een oplossing?
De telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem maar dit is natuurlijk zeer irritant.
Ik draai Android 12 C33 en heb deze al meermaals opnieuw geïnstalleerd (volledige) maar het probleem blijft bestaan.
Kun je niet gewoon een custom launcher (Nova) gebruiken? Dat lost het voor mij op.habermas schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:30:
[...]
ik kreeg de update naar OxygenOS 12.1 afgelopen weekend ook voor m'n kiezen, en ook helemaal niet blij met de nieuwe layout. ziet er allemaal veel goedkoper en 'Chinezer' uit. met name het zwarte pull-down menu kan ik niet aan wennen.
dus dit is alleen in naam dus nog OxygenOS? voor mij een reden om voorzichtig eens buiten OnePlus om naar een telefoon te kijken (ben al on board sinds de OP1, daarvoor de Nexus toestellen). zeker als er geen skins zijn die het stock android gevoel een beetje terug weten te brengen.
zat ik ook naar te kijken ja, lange tijd geleden dat ik custom launchers gebruikt heb, zal Nova Launcher een poging gevenwvkreg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:08:
[...]
Kun je niet gewoon een custom launcher (Nova) gebruiken? Dat lost het voor mij op.
OnePlus heeft OxygenOS C.35 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1154565843037192193 [OxygenOS 12 C.35 update for OnePlus 8T]
Hello everyone,
We have started to push the incremental rollout of the OxygenOS 12 update – C.35 – for the OnePlus 8T.
OP8T
IN: KB2001_11.C.35
Changelog
System
• Improves system stability for some scenarios.
• Integrates the August 2022 Android security patch to enhance system security.
Communication
• Improves the stability of mobile network connections.
Dank, maar dat is voor nu alleen de INdia versie gok ik ?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:26:
OnePlus heeft OxygenOS C.35 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1154565843037192193 [OxygenOS 12 C.35 update for OnePlus 8T]
[...]
Yep, klopt. Als je Oxygen Updater installeert zal je een notificatie ontvangen zodra EU beschikbaar is.jpm.lensen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:21:
[...]
Dank, maar dat is voor nu alleen de INdia versie gok ik ?
Top, die app staat er al op, erg tevreden over!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:29:
[...]
Yep, klopt. Als je Oxygen Updater installeert zal je een notificatie ontvangen zodra EU beschikbaar is.
Van welke provider(s) maak je gebruik? Ik had hier een week of twee a drie tot aan vorige week ook met enige regelmaat last van op het T-Mobile netwerk. Deze week is het wegvallen van het netwerk geen enkele keer gebeurd bij mij. Erg vaag probleem in ieder geval en niet eenvoudig te debuggen.Scheeringa schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:51:
Sinds enkele weken vallen mijn simkaarten (één of beiden) spontaan uit.
Heb KPN (zakelijk) en Tele2. KPN valt gewoon volledig uit en Tele2 schakelt terug naar 3G. Opnieuw opstarten lost het op.maxietheboss schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:20:
[...]
Van welke provider(s) maak je gebruik? Ik had hier een week of twee a drie tot aan vorige week ook met enige regelmaat last van op het T-Mobile netwerk. Deze week is het wegvallen van het netwerk geen enkele keer gebeurd bij mij. Erg vaag probleem in ieder geval en niet eenvoudig te debuggen.
Edit: zie deze net op hun website.
OP8T
IN: KB2001_11.C.35
Changelog
System
Communication
[ Voor 23% gewijzigd door Scheeringa op 17-09-2022 16:52 ]
ik heb kpn (privé) en vodafone (zakelijk) erin, en bij mij heeft de vodafone soms geen bereik, maar kpn werkt gewoon. En denk dat het echt gewoon bereik is voor vf.Scheeringa schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:49:
[...]
Heb KPN (zakelijk) en Tele2. KPN valt gewoon volledig uit en Tele2 schakelt terug naar 3G. Opnieuw opstarten lost het op.
Edit: zie deze net op hun website.
[...]
Ik zit nog op Oxygen OS 11.0.13.13.KB05BA....is het inmiddels mogelijk om zonder problemen te updaten naar KB2003_11_C.33 die mij wordt aangeboden via OTA? Ik wil graag mijn data partitie behouden en geen restore doen naderhand want dat is niet hetzelfde. Ik krijg een melding in beeld die me niet gerust stelt zijnde:
"Aangezien dit een grote versie-update is, dient u vooraf een backup te maken om de integriteit van de gegevensmigratie te waarborgen"
Blijven apps en apps data in principe behouden?
"Aangezien dit een grote versie-update is, dient u vooraf een backup te maken om de integriteit van de gegevensmigratie te waarborgen"
Laat maar..
Van stable naar stable (in dit geval) wel ja (wiped geen data dus). Ze willen zich alleen alvast indekken, maar dit wiped geen data. Het is meer van: voor de zekerheid kan je beter een back-up maken. Je weet maar nooit.melk0r schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:25:
Ik zit nog op Oxygen OS 11.0.13.13.KB05BA....is het inmiddels mogelijk om zonder problemen te updaten naar KB2003_11_C.33 die mij wordt aangeboden via OTA? Ik wil graag mijn data partitie behouden en geen restore doen naderhand want dat is niet hetzelfde. Ik krijg een melding in beeld die me niet gerust stelt zijnde:
Dank je voor de snelle reactie..dus ik hoef niet nog extra's te doen behalve het maken van de backup en het zou dan dus in principe goed moeten gaan?Anonymoussaurus schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:32:
[...]
Van stable naar stable (in dit geval) wel ja (wiped geen data dus). Ze willen zich alleen alvast indekken, maar dit wiped geen data. Het is meer van: voor de zekerheid kan je beter een back-up maken. Je weet maar nooit.
Laat maar..
Correct.melk0r schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:33:
[...]
Dank je voor de snelle reactie..dus ik hoef niet nog extra's te doen behalve het maken van de backup en het zou dan dus in principe goed moeten gaan?
Kreeg vanmorgen melding voor c35 eu
Was download van 431 mb en staat er nu op bij mij
Augustus patch level en wat fixes
System
Communication
[ Voor 48% gewijzigd door jpm.lensen op 24-09-2022 09:32 ]
Kreeg deze ook binnen vanmorgen maar dan 446 mb groot....jpm.lensen schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:30:
Kreeg vanmorgen melding voor c35 eu
[...]
Ligt er waarschijnlijk aan vanaf welke versie je update.lepeltje79 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:46:
[...]
Kreeg deze ook binnen vanmorgen maar dan 446 mb groot....
Bestaat er een mogelijkheid om het volume van de beltoon te locken? Blijkbaar druk ik regelmatig onbewust op de volumeknoppen want ik heb constant dat het belvolume weer heel zacht staat, zo zacht dat ik het niet eens hoor. Deze moet gewoon altijd op max volume staan (behalve als ik de telefoon met de schuif op stil zet).
Op mijn 8T is het redelijk onmogelijk om het volume van de beltoon per ongeluk uit/zacht te zetten: met het scherm uit doen de volumeknoppen helemaal niets, en als het scherm aan gaat (door touch of door de powerbutton) dan regelen de volumeknoppen het mediavolume, niet de beltoon. Dat laatste kun je instellen bij Instellingen -> geluid & trillingen -> Geavanceerde instellingen -> Functie volumeknop -> mediavolume / beltoonvolume. Als je die op mediavolume zet, kun je nooit de beltoon per ongeluk zacht zetten.
Heb je daar wat aan?
Heb je daar wat aan?
Even dacht ik "yes, dat moet de oplossing zijn". Maar heb het net gechecked en die optie stond al op mediavolume. En toch blijft mijn belvolume constant variëren. Vanmorgen ook weer een gesprek gemist. Het spookt blijkbaar op mijn telefoon.Elwood Blues schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:44:
Op mijn 8T is het redelijk onmogelijk om het volume van de beltoon per ongeluk uit/zacht te zetten: met het scherm uit doen de volumeknoppen helemaal niets, en als het scherm aan gaat (door touch of door de powerbutton) dan regelen de volumeknoppen het mediavolume, niet de beltoon. Dat laatste kun je instellen bij Instellingen -> geluid & trillingen -> Geavanceerde instellingen -> Functie volumeknop -> mediavolume / beltoonvolume. Als je die op mediavolume zet, kun je nooit de beltoon per ongeluk zacht zetten.
Heb je daar wat aan?
OnePlus heeft Open Bèta 1 aangekondigd voor de 8T: https://community.oneplus.com/thread?id=1176136968221229061 [[IN ONLY] OxygenOS 13 Open Beta for the OnePlus 8T]
OnePlus heeft OxygenOS C.36 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1182218229981380617
En c36 staat na melding van de oxygen update app nu op mijn telefoon. Kreeg gewoon melding
Ik kan al een tijdje niet meer de NFC van mijn Oneplus 8T gebruiken omdat mijn mobiel niet zou voldoen aan de gestelde security eisen.
Dit probeer ik nu op te lossen. Alleen ik weet niet goed hoe en waar verder te gaan... Kan iemand mij op weg helpen?
Het probleem is begonnen toen ik naar Android 12 ging m.b.v. Oxygen Updater (https://oxygenupdater.com/, het is een open-source app voor Oneplus telefoons waarmee ze updates sneller kunnen krijgen). Na een tijdje bemerkte ik (gebruik het niet zoveel) dat mijn NFC niet meer werkte. Dit heb ik eventjes aangekeken, want het gemis was niet zo hoog. Inmiddels mis ik het wel en wil ik het graag repareren. In Google Wallet zie ik dat de telefoon niet zou voldoen aan de veiligheidseisen. Als een betaalpas probeer toe te voegen aan Google Wallet krijg ik dus de melding
Android: 12,
OxygenOS: KB20003_11_C.20.
OTA version: KB2003_11.C.88_8880_202205180001
Incremental OS version: R.GDPR.202205180039
Security patch date: 2022-05-05
Mijn telefoon en Oxygen Updater zeggen dat dit de laatste stabiele (en ook officiele) versies zijn. Zover ik kan nagaan is dat ook zo. Hoewel een stemmetje in mij vertelt dat de security patch date van 2022-05-05 niet lijkt te kloppen. Is wel al erg lang geleden...?
Wat ik verder al heb geprobeerd:
Dit probeer ik nu op te lossen. Alleen ik weet niet goed hoe en waar verder te gaan... Kan iemand mij op weg helpen?
Het probleem is begonnen toen ik naar Android 12 ging m.b.v. Oxygen Updater (https://oxygenupdater.com/, het is een open-source app voor Oneplus telefoons waarmee ze updates sneller kunnen krijgen). Na een tijdje bemerkte ik (gebruik het niet zoveel) dat mijn NFC niet meer werkte. Dit heb ik eventjes aangekeken, want het gemis was niet zo hoog. Inmiddels mis ik het wel en wil ik het graag repareren. In Google Wallet zie ik dat de telefoon niet zou voldoen aan de veiligheidseisen. Als een betaalpas probeer toe te voegen aan Google Wallet krijg ik dus de melding
Momenteel draait mijn Oneplus 8T,This phone can't be set up to tap to pay
Your phone doesn't meet security standards to make contactless payments. It may be rooted or running uncertified software. For more info visit Google Pay help or contact your device manufacturer.
Mijn telefoon en Oxygen Updater zeggen dat dit de laatste stabiele (en ook officiele) versies zijn. Zover ik kan nagaan is dat ook zo. Hoewel een stemmetje in mij vertelt dat de security patch date van 2022-05-05 niet lijkt te kloppen. Is wel al erg lang geleden...?
- Gekeken of Google Play Services up to date is, zover ik kan zien is dat het geval, versie 22.42.12
- Gekeken of er geen kwetsbare apps zijn gevonden via Play Protect. Ik zie een groen vinkje, wel vind ik nergens te tekst "Play Protect certification". https://support.google.co...64382134&p=pp_errors&rd=1
Ah, ik zie al wat het probleem is. Komt omdat je op de bugged C.88 versie zit. Even een quote vanuit onze Discord:Chip. schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:45:
Ik kan al een tijdje niet meer de NFC van mijn Oneplus 8T gebruiken omdat mijn mobiel niet zou voldoen aan de gestelde security eisen.
[...]
Momenteel draait mijn Oneplus 8T,
- Gekeken of Google Play Services up to date is, zover ik kan zien is dat het geval, versie 22.42.12
- Gekeken of er geen kwetsbare apps zijn gevonden via Play Protect. Ik zie een groen vinkje, wel vind ik nergens te tekst "Play Protect certification". https://support.google.co...64382134&p=pp_errors&rd=1
See https://community.oneplus...ntCid=1118708700635725832 for detailed instructions.
TLDR: download the latest full ZIP via the app and edit the ZIP yourself to remove update_engine verification. This'll let you install C.21 or anything newer over the broken C.20 (which shows up as C.88 OTA version).
If you're doing this on your phone itself, most file managers (e.g. Solid Explorer) should work, but we've seen Total Commander recommended the most by people who've tried this. For PC, neither WinRAR nor WinZIP (built-in) work. You need to use 7-Zip instead.
Super bedankt! Werkt weer als vanouds :-)Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
Ah, ik zie al wat het probleem is. Komt omdat je op de bugged C.88 versie zit. Even een quote vanuit onze Discord:
[...]
Ik was wel even benieuwd, het volgende probleem heb ik al een tijdje maar lees er hier maar weinig over. Ben benieuwd of meer gebruikers dit ervaren. Regelmatig gebeurt het dat ik een bericht aan het typen ben en dat het toestel tijdens het typen ineens switcht naar een compleet andere app. Dit probleem is ergens na een update geïntroduceerd, heb alleen geen idee meer wanneer.
Ik herken dat niet. Wel had ik de laatste tijd af en toe dat touch screen niet reageerde. Maar dan locken en unlocken en gewoon werken.renem schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:21:
Ik was wel even benieuwd, het volgende probleem heb ik al een tijdje maar lees er hier maar weinig over. Ben benieuwd of meer gebruikers dit ervaren. Regelmatig gebeurt het dat ik een bericht aan het typen ben en dat het toestel tijdens het typen ineens switcht naar een compleet andere app. Dit probleem is ergens na een update geïntroduceerd, heb alleen geen idee meer wanneer.
Ps ik type dit nu op pixel 6. Mijn zoon heeft nu de 8t omdat zijn eigen telefoon ter reparatie is
raak je dan niet per ongeluk iets buiten het keyboard aan? ik heb helaas regelmatig dat ik aan het typen ben en een vd shortkeys aantik, meestal bij spatie onderinrenem schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:21:
Dat is waar ik uiteraard ook aan heb zitten denken maar ik had daar in het verleden nooit problemen mee. En welke functie zou ik dan moeten aanraken als die zo ineens midden in een andere app zit? Ik heb nog niks kunnen verzinnen.habermas schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:43:
[...]
raak je dan niet per ongeluk iets buiten het keyboard aan? ik heb helaas regelmatig dat ik aan het typen ben en een vd shortkeys aantik, meestal bij spatie onderin
ah ok bij mij switcht ie naar mn laatst gebruikte andere app als ik linksonder het vierkantje aanraak. gebeurt me veels te vaakrenem schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:47:
[...]
Dat is waar ik uiteraard ook aan heb zitten denken maar ik had daar in het verleden nooit problemen mee. En welke functie zou ik dan moeten aanraken als die zo ineens midden in een andere app zit? Ik heb nog niks kunnen verzinnen.
Ik maak gebruik van Gestures en heb daarom die knoppen niet onder mijn toetsenbord.habermas schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:48:
[...]
ah ok bij mij switcht ie naar mn laatst gebruikte andere app als ik linksonder het vierkantje aanraak. gebeurt me veels te vaak
Het is zeker niet de laatst gebruikte app maar wel 1 van de laatst gebruikte apps maar geheel willekeurig.
@RutgerVitesse omdat je widevine niet op L1 staat.
er staat me iets bij dat oneplus daar al eerder last van had.
Weet alleen niet of dat met de 5t of mijn oude 8t was...
misschien weet ik het morgen..
[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 16-11-2022 23:55 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
OnePlus heeft OxygenOS F.13 (Android 13) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1200192365487718402
Kan ik het zelf aanpassen?jack zomer schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:55:
@RutgerVitesse omdat je widevine niet op L1 staat.
Beetje conflicterend. Het lijkt alsof de update nog niet uit is voor KB2003 maar er zijn toch een aantal meldingen van mensen met een KB2003 die de update al hebben.
Source? Zie ook hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"Frietsaus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:33:
Beetje conflicterend. Het lijkt alsof de update nog niet uit is voor KB2003 maar er zijn toch een aantal meldingen van mensen met een KB2003 die de update al hebben.
In die OnePlus thread staat een screenshot met KB2003, maar die kan natuurlijk geshopt/aangepast zijn. Ik ga er maar van uit dat KB2003 nog niet vrijgegeven is, anders had iemand de OTA vast wel gevonden.

Edit: deze user heeft de Global rom op zijn KB2003 toestel, waarschijnlijk door een rollback package. Dus EU is idd nog niet vrijgegeven.

Edit: deze user heeft de Global rom op zijn KB2003 toestel, waarschijnlijk door een rollback package. Dus EU is idd nog niet vrijgegeven.
[ Voor 82% gewijzigd door Frietsaus op 17-11-2022 20:29 ]
ik ''dacht'' dat mijn 5t terug moest naar oneplus om dat te fixen.
aangezien ik niks kijk op mijn gsm niet de moeite genomen.
mijn 8t zat wel goed, geen idee waarom. maar ook daar keek ik niks op
mijn huidige 10 pro nog wat zit op widevine L1, dus geen probleem
misschien dat je hier wat aan hebt. https://community.oneplus.com/thread/1313560
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Thnx, gelukt!jack zomer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:58:
[...]
ik ''dacht'' dat mijn 5t terug moest naar oneplus om dat te fixen.
aangezien ik niks kijk op mijn gsm niet de moeite genomen.
mijn 8t zat wel goed, geen idee waarom. maar ook daar keek ik niks op
mijn huidige 10 pro nog wat zit op widevine L1, dus geen probleem
misschien dat je hier wat aan hebt. https://community.oneplus.com/thread/1313560
Buiten dat: KB2003 gaat om het toestel, niet om de software.Frietsaus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:11:
In die OnePlus thread staat een screenshot met KB2003, maar die kan natuurlijk geshopt/aangepast zijn. Ik ga er maar van uit dat KB2003 nog niet vrijgegeven is, anders had iemand de OTA vast wel gevonden.
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, het was een aanname van mij dat het modelnummer verandert als je de software van een andere regio installeert.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:51:
[...]
Buiten dat: KB2003 gaat om het toestel, niet om de software.
Dat gezegd hebbende, de EU is beschikbaar als je een VPN naar Bulgarije aan zet. Ben hem nu aan het downloaden op mijn EU ROM KB2003.
:strip_exif()/f/image/RK5beQ15FwMaJxqKaJh9bYe5.jpg?f=fotoalbum_large)
Bluetooth issue wordt opgepakt: https://community.oneplus...ntCid=1202224841361981446
Gisteravond geupdate, heb er weinig op aan te merken. Het werkt vooralsnog gewoon prima.Jantje_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:54:
Iemand al (positieve) ervaring op os13?
Het voelt ietsje soepeler aan, ziet er grafisch iets anders uit. Of ik heb de "goodies" nog niet ontdekt maar ik zie verder weinig tov OxygenOS 12.1 😅
Ik ben heel erg blij met deze update, al werkt, bij mij tot nu toe, Do not Disturb niet meer. Hopelijk kan ik dat nog oplossen. Het ziet er allemaal erg goed uit maar waar ik vooral erg blij van word, is dat ik na de update maar liefst 20GB meer vrije 'schijfruimte' heb tov voor de update. Geen idee waar dat vandaan is gekomen.
Update geïnstalleerd via Oxygen updater en tot zover gaat alles goed. Nieuwe dingetjes zoals app over andere app enzo en dat werkt best.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Hier wel een gek issue met OS13: mijn telefoon gaat niet meer over als ik gebeld wordt. Krijg achteraf een melding van een voicemail. Had ik laatst op OS12 ook al een keer maar lijkt nu permanent zo te zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Net getest, telefoon gaat gewoon over.jacen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:25:
Hier wel een gek issue met OS13: mijn telefoon gaat niet meer over als ik gebeld wordt. Krijg achteraf een melding van een voicemail. Had ik laatst op OS12 ook al een keer maar lijkt nu permanent zo te zijn.
Sinds de upgrade naar OS13 blijft hier nu permanent iets de locatie van de telefoon gebruiken. Rechten al gecontroleerd, rechten van apps weggehaald en apps geforceerd gesloten maar het locatie symbool verdwijnt niet. Zag op Reddit iemand voorbij komen die hetzelfde issue had na de upgrade, maar helaas geen oplossing. Hier toevallig meer mensen die dit nu ook ervaren na de upgrade?
Ik heb dat ook sinds kort, maar dan op OS12 (OxygenOS 12.1 | Android12 | KB2003_11_C.36). Locatie uitzetten en weer aanzetten in de instellingen verhelpt het eventjes, maar na een poosje blijft ie toch weer hangen.
Na de update-ervaringen naar 12 wil ik eerst even de kat uit de boom kijken voor ik naar 13 ga, maar dit issue lijkt daar dus wat los van te staan.
Na de update-ervaringen naar 12 wil ik eerst even de kat uit de boom kijken voor ik naar 13 ga, maar dit issue lijkt daar dus wat los van te staan.
[ Voor 26% gewijzigd door Elwood Blues op 01-12-2022 19:46 ]
Niet specifiek OnePlus of 8T. Is opgelost in laatste update van Play Services:
https://forum.level1techs...id-is-always-on/191226/20
https://forum.level1techs...id-is-always-on/191226/20
Ik heb hem net geinstalleerd, tot nu toe veelal hetzelfde. Echter heb ik al sinds versie 11 of 12 denk ik een probleem wat eerder wel werkte. Heb Dual Sim, maar voor bepaalde contacten kon ik eerder altijd een default SIM gebruiken. Nu moet ik bij elk telefoontje een sim kiezen als ik bel en in mijn auto pakt hij default mijn werk sim. Dat is super irritant. Ik kan het echter nergens meer vinden. Is dit nog mogelijk?
ik krijg nog steeds de optie om de keuze te laten onthouden hier, zit op de laatste update
Wat vreemd, kan dat aan de provider liggen?dengregg schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:26:
ik krijg nog steeds de optie om de keuze te laten onthouden hier, zit op de laatste update
Ik krijg deze opties.
:strip_exif()/f/image/l3jrDJBW0t9zaQXqfV9Fmu9R.jpg?f=fotoalbum_small)
Wat zijn de ervaringen met android 13 op de 8t? Nog nieuwe bugs of dingen die het de moeite waard maken? Ben nu eigenlijk heel tevreden met hoe de mijne werkt dus vraag me af of ik m wil updaten.
Afgelopen week upgrade van Android 11 naar Android 13 doorgevoerd. Soepel geen bugs of dingen.MartijnKars schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:55:
Wat zijn de ervaringen met android 13 op de 8t? Nog nieuwe bugs of dingen die het de moeite waard maken? Ben nu eigenlijk heel tevreden met hoe de mijne werkt dus vraag me af of ik m wil updaten.
Wat wel opviel is dat de iconen in de statusbar heel veel kleiner waren. Heb dat opgelost in ontwikkelaars optie: "smallest width field"op 320 te zetten.
Draait hier ook al paar weken helemaal prima😁MartijnKars schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:55:
Heb het idee dat mijn Android auto sneller connect en beter werkt... Maar goed dat kan ook update van aa zijn geweest...
Prima update (13) so far. Enige nadeel is kleine invoer scherm voor de pin bij aanzetten telefoon. (Gaat elke nacht nog uit) Is dit ergens aan te passen?
OxygenOS 13 F.15 for the OnePlus 8T [EU ONLY]
Changelog:
System
• Improves system stability.
• Integrates the December 2022 Android security patch to enhance system security.
Link maar nog niet binnen hier...
Changelog:
System
• Integrates the December 2022 Android security patch to enhance system security.
De changelog is uitgebreid op 6 januari, zie thread.Chris.nl schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:37:
OxygenOS 13 F.15 for the OnePlus 8T [EU ONLY]
Changelog:
System
Ik heb sinds de update naar Android 13 op mijn 8T het volgende probleem.
Het automatisch invullen van gebruikersnaam + wachtwoord werkt niet meer.
Automatisch nieuw sterk wachtwoord voorstellen werkt ook niet meer.
Voor Android 13 had ik hier geen probleem mee, wat me op valt is dat Wachtwoordmanager veranderd is.
Eerst kon ik dit via Chrome gewoon inzien, nu wordt ik doorgeleid naar Wachtwoordmanager van Google.
Mijn vermoeden is dat hier ergens de fout zit, heeft iemand dit al eens mee gemaakt en weet een oplossing hiervoor?
Bedankt!
EDIT: Gevonden! Onder Privacy => Privacy => Meer geavanceerde instellingen => Google Service voor automatisch invullen stond uit.
Het automatisch invullen van gebruikersnaam + wachtwoord werkt niet meer.
Automatisch nieuw sterk wachtwoord voorstellen werkt ook niet meer.
Voor Android 13 had ik hier geen probleem mee, wat me op valt is dat Wachtwoordmanager veranderd is.
Eerst kon ik dit via Chrome gewoon inzien, nu wordt ik doorgeleid naar Wachtwoordmanager van Google.
Mijn vermoeden is dat hier ergens de fout zit, heeft iemand dit al eens mee gemaakt en weet een oplossing hiervoor?
Bedankt!
EDIT: Gevonden! Onder Privacy => Privacy => Meer geavanceerde instellingen => Google Service voor automatisch invullen stond uit.

[ Voor 12% gewijzigd door dunn0w op 20-01-2023 15:17 ]
OnePlus heeft OxygenOS F.62 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1271096196748279817
OnePlus heeft OxygenOS F.63 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1292113993560752131
Ik heb iets geks met mijn accu. Als hij is opgeladen tot 100% blijft hij daar heel lang op staan. Maar van de laatste 20% naar 0% duurt letterlijk een halve minuut. Ik afgelopen augustus nog mijn accu bij ThePhonelab laten vervangen. Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb dit wel vaker gelezen. Klinkt alsof ze je een hele oude (verrotte) accu hebben gegeven. Was het toen al of pas sinds kort?RutgerVitesse schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:25:
Ik heb iets geks met mijn accu. Als hij is opgeladen tot 100% blijft hij daar heel lang op staan. Maar van de laatste 20% naar 0% duurt letterlijk een halve minuut. Ik afgelopen augustus nog mijn accu bij ThePhonelab laten vervangen. Wat zou dit kunnen zijn?
Weet iemand waar de stappenteller is gebleven? Je kon daar ook je auto terug vinden en als ik het goed herinner ook het weer. Kan deze nergens meer terug vinden.
Nee dat niet. Heb meer het gevoel dat het is na de laatste update. Maar dat kan het ook niet zijn toch?Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:22:
[...]
Ik heb dit wel vaker gelezen. Klinkt alsof ze je een hele oude (verrotte) accu hebben gegeven. Was het toen al of pas sinds kort?
Zou kunnen, maar denk het niet. Probeer dit anders eens (accukalibratie):RutgerVitesse schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:10:
[...]
Nee dat niet. Heb meer het gevoel dat het is na de laatste update. Maar dat kan het ook niet zijn toch?
https://community.oneplus.com/thread/993896
en dan specifiek:
https://community.oneplus...993896?parentCid=19895569
code:
1
| pm bg-dexopt-job |
Kan zijn dat je eerst `adb shell` moet doen. Dit gebeurt overigens ook al als je 's nachts je telefoon oplaadt (langer dan N minuten inactiviteit en de boel wordt geoptimaliseerd).
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-04-2023 09:48 ]
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.513 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1327218440393457667
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.580 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1361665842130976776
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.581 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1403132179919142912
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-08-2023 17:05 ]
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires