Flipm0de schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:37:
nu de vraag die elk jaar voorbij komt: wachten tot de volgende of nu toch kopen? Ik ben in de markt voor een mini 128GB. Als ik de geruchten een beetje google verwachten ze geen grote dingen voor de 13. Als ik ergens een goede aanbieding zie voor de 12 mini zou dat prima zijn. Maar 2,5 / 3 maanden wachten en dan een 13 hebben is toch ook niet heeeul lang meer

Ik heb dus vrijdag m'n 12 mini 128gb opgehaald, na (onder andere) exact deze overwegingen.

Op de geruchten afgaande leek de 13 (mini) me inderdaad geen grote verbetering. Waar ik wél mee zat, is dat ik hoopte op een pricedrop voor de 12 mini zodra de 13 beschikbaar werd. De 12 mini is tenslotte al gangbaar voor minder dan de launch prijs.
Ik had eigenlijk price alerts aangezet voor de 700 euro grens. Echter moest ik toch inmiddels (na 9 jaar) een nieuw abonnement, omdat kpn de belminuten in m'n oude abonnement niet meer wilde ophogen en ik regelmatig over m'n bundel heen ging. Bij Belsimpel was vervolgens de 12 mini icm een abonnement (net) onder de 700 euro.
Wat ook meespeelde, is dat ik mijn vorige telefoon (SE '16) heb gekocht toen apple de productie had gestaakt. Daardoor had ik in de 128gb range geen keus meer wb kleur, en dat heb ik stiekem altijd jammer gevonden. Ik wilde nu graag een leuke kleur, die ik zélf bewust had gekozen. Bovendien kon ik niet meer zonder powerbank de deur uit inmiddels, en nu nog een nieuwe accu in die SE zetten vond ik ook zonde.
Ik zou zelf tegenover elkaar zetten hoe erg je aan een nieuw toestel toe bent, en voor welk bedrag je de 12 mini nu zou willen kopen. Price alert instellen en af en toe wat rondspeuren en als dat betekent dat je de launch van de 13 afwacht, prima toch?

Voor mij is deze drie maanden een fatsoenlijke telefoon hebben waar ik op kan vertrouwen een eventuele toekomstige pricedrop meer dan waard, in ieder geval.