Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-07 12:56
touchie75 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:34:
Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een iphone 12 mini, helemaal blij mee maaaaarrr.
De meldingen zijn heeeel zacht en krijg ze met geen mogelijkheid harder?!
Als ik ze instel zijn ze goed, word ik gebeld of geappt, hoor je t amper..
Wat doe ik fout?
Heb volume met knoppen bedienen aan/uit gehad
koptelefoonaansluiting harde geluiden aan/uit
stille modus staat uit
Zijn er meer mensen wie hier last van hebben??
wie kan me helpen, want ik mis steeds oproepen zo.
Je moet specifiek je beltoon en meldingen volume instellen via

Instellingen -> Horen en voelen -> dan zie je de slider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
UninPro schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:12:
[...]

Je moet specifiek je beltoon en meldingen volume instellen via

Instellingen -> Horen en voelen -> dan zie je de slider.
Die staat vol open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-07 12:56
Dat is gek 😝
Klassieker al toegepast? Herstarten van de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
UninPro schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Dat is gek 😝
Klassieker al toegepast? Herstarten van de iPhone?
Jup.
Ook al contact gehad met apple support.. moest hem maar herstellen via itunes :/ en anders terug naar de winkel. (tmobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

touchie75 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Jup.
Ook al contact gehad met apple support.. moest hem maar herstellen via itunes :/ en anders terug naar de winkel. (tmobile)
Als je de meldingen hoort binnenkomen op een koptelefoon, zijn ze dan wel hard cq. te regelen met de sliders?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@touchie75 test eens zonder je reservekopie, en ID

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:24:
[...]

Als je de meldingen hoort binnenkomen op een koptelefoon, zijn ze dan wel hard cq. te regelen met de sliders?
Dat vroegen ze ook en dat is wel luid genoeg.
tis net als ik ontgrendel dat hij dan zachter gaat? (bellen)
app blijft zacht tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:29:
@touchie75 test eens zonder je reservekopie, en ID
dan moet hij eerst helemaal leeg gehaald worden en dat lukt nu niet op mijn pc, want staat te vol. Krijg geen software eraf nu (weer een ander probleem erbij haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 21:46
We.are.cake schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:29:
[...]

Kijk daar had ik wat aan, zojuist ook met Support gebeld, en die stuurde mij een artikel van Apple zelf door, met inderdaad dezelfde oplossing in Toegankelijkheid, Kleurfilters. Dat trekt het helemaal recht. Dankjewel.
Dit is een goedkope oplossing. Je zult op deze manier content niet in de juiste kleuren zien, omdat jij er nu gewoon een filter op hebt. Vergelijken met je Xr heeft ook geen zin, want LCD ≠ OLED. Jammer dat Apple Support dit als oplossing geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Dank voor de tips! Misschien kan ik idd via de Arbo arts een dect regelen met Bluetooth. Ik wist niet dat die bestonden! Dat zou een ideale optie zijn.
Of misschien staat de leidinggevende er ook voor open, heb ik geen arbo arts nodig

[ Voor 22% gewijzigd door beccie op 13-06-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 21-04 12:52
JaxTeller schreef op zondag 13 juni 2021 @ 02:10:
[...]

Dit is een goedkope oplossing. Je zult op deze manier content niet in de juiste kleuren zien, omdat jij er nu gewoon een filter op hebt. Vergelijken met je Xr heeft ook geen zin, want LCD ≠ OLED. Jammer dat Apple Support dit als oplossing geeft.
Jij zou blijven omruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

touchie75 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:32:
[...]

dan moet hij eerst helemaal leeg gehaald worden en dat lukt nu niet op mijn pc, want staat te vol. Krijg geen software eraf nu (weer een ander probleem erbij haha)
maak een reservekopie, daar staat alles op/in. Je hoeft je telefoon niet 'leeg te halen' op een PC.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:02
Vraagje sinds kort heb ik een iPhone 12 pro waar ik (na Samsung note) erg tevreden mee ben. Nu stream ik via mijn telefoon via AirPlay naar mijn tv (Lg c9). Echter na een minuut of 15 a 20 stopt deze er automatisch mee. Is er ergens een instelling waarmee ik dit kan voorkomen? Toch zonde als ik vanavond elke keer de app opnieuw moet opstarten tijdens Nederland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik moest ook wennen aan het verschil LCD -> OLED dus nee, niet blijven omruilen maar accepteren dat de technologie soms gewoon anders is dan je gewend bent :P daarnaast is Apple overduidelijk schermen warmer blijven tunen (zelfs tussen een X -> 11 Pro -> 12 Pro zie je een duidelijk verschil).

De echte gele vlekken (dus een niet egaal scherm) is een reden om terug te gaan. "Ik vind het te geel" komt elk jaar terug op alle forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Het valt me op dat op mijn iPhone 12 Pro Max regelmatig het scherm willekeurig, maar vooral vaak op zonnige dagen zodanig dimt dat het scherm nauwelijks meer leesbaar is. Dit is bijvoorbeeld bij het navigeren op de fiets. De telefoon vangt dan rijwind en toestel en scherm voelen dan ook niet warm aan. Ik denk dus in de instantie niet aan oververhittingsbeveiliging probleem.

Na wat googlen diverse settings aangepast zoals voorgesteld, maar bied helaas geen soelaas. Het probleem blijft,

Beeldscherm & helderheid:
Nightshift : uit
Truetone: uit

Toegangkelijkheid => weergave en tekstgrootte :
Kleurfilters : uit
Verminder witpunt: uit
Pas automatisch aan: uit

Als ik de telefoon dan restart is het beeld weer even ( seconde of 10 ) op de normale helderheid, om vervolgens weer naar standje onleesbaar te dimmen.

Gedurende minder zonnige dagen lijkt dit minder te spelen.

Iemand ervaring met dit issue of eventueel advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:50
netvista schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:33:
Het valt me op dat op mijn iPhone 12 Pro Max regelmatig het scherm willekeurig, maar vooral vaak op zonnige dagen zodanig dimt dat het scherm nauwelijks meer leesbaar is. Dit is bijvoorbeeld bij het navigeren op de fiets. De telefoon vangt dan rijwind en toestel en scherm voelen dan ook niet warm aan. Ik denk dus in de instantie niet aan oververhittingsbeveiliging probleem.

Na wat googlen diverse settings aangepast zoals voorgesteld, maar bied helaas geen soelaas. Het probleem blijft,

Als ik de telefoon dan restart is het beeld weer even ( seconde of 10 ) op de normale helderheid, om vervolgens weer naar standje onleesbaar te dimmen.

Heb zelf wel eens het idee dat de iPhone zon ziet en uit voorzorg het scherm al dimt. Als er geen zon op de notch komt dimt het scherm lang niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Heb zelf wel eens het idee dat de iPhone zon ziet en uit voorzorg het scherm al dimt. Als er geen zon op de notch komt dimt het scherm lang niet zo snel.
ok, maar waarom zou de iPhone dan uit voorzorg het scherm dimmen als het de zon “ziet”….
Met zon wil je uiteraard zoveel mogelijk helderheid van het scherm om de content van het scherm zo leesbaar mogelijk te houden. Geen van mijn eerdere iPhones ( met notch ) had dit dimming probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
netvista schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:51:
[...]

ok, maar waarom zou de iPhone dan uit voorzorg het scherm dimmen als het de zon “ziet”….
Met zon wil je uiteraard zoveel mogelijk helderheid van het scherm om de content van het scherm zo leesbaar mogelijk te houden. Geen van mijn eerdere iPhones ( met notch ) had dit dimming probleem.
Die viel me gister bij mijn iPhone 12 (non pro) ook op. Nooit eerder gehad op een iPhone. Wel op de Galaxy s10+.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Dat lijkt me inderdaad een onzinnige reactie op zonlicht, dimmen.. 8)7
Ik merkte vandaag op dat mijn POCO F3 ook het scherm dimt in felle zon na een tijdje, maar die gaat van 100% naar 90, dat is nog goed te doen.
Morgen gaat de zon op turbo dus zal dan m'n iPhone even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 16:11
Heb dit ook en vind dit heel irritant.
Is nog nauwelijks zichtbaar in de zon dan.
Dacht dat het aan mij lag maar dus zeker niet de enige

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Gunth schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:45:
Heb dit ook en vind dit heel irritant.
Is nog nauwelijks zichtbaar in de zon dan.
Dacht dat het aan mij lag maar dus zeker niet de enige
Gebeurt dit bij jou random of ook met name op zonnige dagen? En is dit dan bij langdurig schermgebruik in de zon of ook al na kort gebruik ?

Heb je er een screenprotector op?

Zijn er overigens ook iPhone 12 Pro Max eigenaren die dit probleem niet ervaren ?

[ Voor 13% gewijzigd door netvista op 16-06-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 07-07 16:11
netvista schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Gebeurt dit bij jou random of ook met name op zonnige dagen? En is dit dan bij langdurig schermgebruik in de zon of ook al na kort gebruik ?

Heb je er een screenprotector op?

Zijn er overigens ook iPhone 12 Pro Max eigenaren die dit probleem niet ervaren ?
Op zonnige dagen,dus echt op terras in de zon en dit gaat redelijk snel.
Mss omdat hij te warm wordt en daarom dimt?
En ik heb een screenprotector maar dekt de Notch niet

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:29
Dilemma hier; ik kan al een tijdje een nieuwe iPhone aankopen via mijn werk (deels gesubsidieerd). Door drukte eigenlijk niet de tijd genomen om de stap te nemen en van iPhone 8 naar 12 te gaan. Het ontbreken van Touch-id vond ik aan de 12 een zwaarwegende reden om nog even af te wachten wat de 12S of 13 gaat doen. Dat sprak in mijn voordeel door het vele gebruik van mondkapjes de afgelopen tijd.

Ik hou de geruchten machine voor de 12S/13 al een tijdje in de gaten maar ook hier is het gerucht nog niet helemaal ontpopt als (semi-) bevestigde feature. Maar misschien moet ik hier niet te zwaar aan tillen en is een 12 ook prima. Verder lijkt de geruchten machine te reppen over zelfde formaat, iets grotere camera unit/bult en voornamelijk grotere accucapaciteit. Wat zouden jullie doen? Wachten tot de 12S/13 of nu overstappen naar de 12? De 8 begint nu wel wat langzaam te worden bij o.a. benaderen van grote media libraries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Thinlanet Als ik jou was zou ik het nog even een paar maanden wachten op de nieuwe iPhone die waarschijnlijk in september wordt aangekondigd. Dat is nog maar 3 maanden.

Waarschijnlijk krijgt hij een 120Hz scherm en dat zou ik wel het wachten waard vinden. Ik heb zelf bijna 6 maanden een 12 Pro Max en voorlopig upgrade ik nog niet, want ik wil hem ten minste 2 jaar gebruiken. Als ik me in kan houden misschien nog wel 3 jaar.

[ Voor 92% gewijzigd door syltheboy op 16-06-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:32

Quakie

quakelen

ik heb precies hetzelfde met een 12 mini.. Ik vond helderheid al probleem met mijn iphone 8 maar op de mini is het gewoon niet te lezen op dagen zoals vandaag.. Ik moet echt mijn hand erboven houden om iets te kunnen ontcijferen..... heel irritant dit.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:58
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn iPhone 12 pro maar had sinds het begin altijd 30-40% over als ik ging slapen maar nu ga ik langzaam naar momenten dat ik mijn telefoon moet opladen richting de avond.

Battery is nog steeds 100% capacity en zit op 14.6 IOS.
Qua drain ziet het er ook niet gek uit, FM staat hoog omdat die automatisch start bij beweging maar ik haal nu enorm weinig SOT en veel aan mijn verbruik of iets is niet veranderd (locatie, bluetooth etc altijd aan gehad)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m16n32ObTdGXdmz4f3sm-FOS-40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JKbLIOiIDCDeN0vY1QET6XaG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door xeoMe op 16-06-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xeoMe schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:33:
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn iPhone 12 pro maar had sinds het begin altijd 30-40% over als ik ging slapen maar nu ga ik langzaam naar momenten dat ik mijn telefoon moet opladen richting de avond.

Battery is nog steeds 100% capacity en zit op 14.6 IOS.
Qua drain ziet het er ook niet gek uit, FM staat hoog omdat die automatisch start bij beweging maar ik haal nu enorm weinig SOT en veel aan mijn verbruik of iets is niet veranderd (locatie, bluetooth etc altijd aan gehad)

[Afbeelding]
Ja dat is iOS 14.6.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:58
Vind een nieuwe update met oplossing hiervoor wel lang duren zeg.. tot die tijd blijf ik op 14.5 maar de iPhone geeft steeds vaker pop-ups nu om te updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Laatst online: 10:49
[...]

Heb het zelfde (12 pro) en dit is echt zo irritant. Je wilt juist meer zien in de zon, niet minder. Heb het idee dat temperatuur managent gewoon extreem slecht is. Als ik aan het videobellen ben en ik steek de lader erin dan dimt het scherm direct en 10 min later krijg ik de melding "Iphone moet afkoelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:09
netvista schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:33:

Herkenbaar, ook binnenshuis soms te merken, en als je de sliders bekijkt zie ik dat deze qua helderheid ook nog steeds op volledige sterkte staat. Gelukkig is het probleem ongeveer 3 a 4 keer per dag, en niet in de flinke hoedanigheid zoals jij omschrijft..

Ik heb al een factory reset gedaan en met settings getweaked maar dat verhielp het probleem niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netvista
Mutybay schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Heb het zelfde (12 pro) en dit is echt zo irritant. Je wilt juist meer zien in de zon, niet minder. Heb het idee dat temperatuur managent gewoon extreem slecht is. Als ik aan het videobellen ben en ik steek de lader erin dan dimt het scherm direct en 10 min later krijg ik de melding "Iphone moet afkoelen".
Ok, schijnbaar ben ik niet de enige met dit probleem.Het is inderdaad mateloos irritant en maakt het toestel vooral in zonnige omstandigheden gewoon onbruikbaar.

Die afkoel melding krijg ik overigens niet, alleen de helderheid springt drastisch omlaag. Het vreemde is dat ik er weinig over kan vinden op Google.

Wellicht toch maar even contact opnemen met Apple support

Acties:
  • +1 Henk 'm!
netvista schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Ok, schijnbaar ben ik niet de enige met dit probleem.Het is inderdaad mateloos irritant en maakt het toestel vooral in zonnige omstandigheden gewoon onbruikbaar.

Die afkoel melding krijg ik overigens niet, alleen de helderheid springt drastisch omlaag. Het vreemde is dat ik er weinig over kan vinden op Google.

Wellicht toch maar even contact opnemen met Apple support
Ik heb het de Mini het ook zien doen afgelopen dagen. Terwijl hij in de carkit zit in de luchtstroom van de climatecontrol op 19 graden. Dus warmte zeer zeker niet. Hij lijkt echt op de zon te reageren. Alleen heel gek heeft hij het buiten in de volle zon en warmte dan bij mij nog niét gedaan maar in de auto met rondom zonneglas wel.

Bij Apple al meldingen sinds november zie ik nu: https://discussions.apple.com/thread/252019375
Dit zou een workarround kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMFw9vs4jeW93Db7EOcDIEtm9ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPc2n3LbDWwAG7GRVZaAv83A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 17-06-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Die settings heb ik ook zo staan inderdaad. Gisteren heb ik hem ook even een reset gegeven en tot dusver is het niet meer voor gekomen. 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:47
Dat lost niet de melding op over 'te hoge temperatuur/de telefoon moet afkoelen', waardoor de telefoon niet meer werkt. Ik krijg dat met deze weersomstandigheden elke keer als ik buiten ben en de 12 Mini even gebruik. Iets wat ik bij mijn Android telefoons nooit heb gehad. Blijkbaar is de koeling van iPhones niet al te best. Wat voor koelsysteem heeft de iPhone 12? Heatpipe, koelpasta, vapour chamber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:39:
Dat lost niet de melding op over 'te hoge temperatuur/de telefoon moet afkoelen', waardoor de telefoon niet meer werkt. Ik krijg dat met deze weersomstandigheden elke keer als ik buiten ben en de 12 Mini even gebruik. Iets wat ik bij mijn Android telefoons nooit heb gehad. Blijkbaar is de koeling van iPhones niet al te best. Wat voor koelsysteem heeft de iPhone 12? Heatpipe, koelpasta, vapour chamber?
Al een full reset gedaan om een softwarebug uit te sluiten? Zo wel dan denk ik contact zoeken met Apple, want dan moet het een pechgeval productiefout zijn. Anders was het probleem wel bekender, op een kwart van de wereld is het altijd 35 graden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 16:50
Ik probeer foto’s te nemen van verlichting armaturen die branden. Maar ik krijg constant een weerspiegeling in mijn lens. Op mijn iPhone 12 pro. Is dit een gekend probleem of moet ik een instelling aanpassen om deze foto’s te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier enkel last van het koelprobleem als de iPhone in de reeds erg warme Qi-lader zit die achter de voorruit hangt én de telefoon in het leren hoesje zit. Zonder hoesje heeft ie er veel minder last van…

Maar heb een nieuwe houder die op het ventilatierooster gaat, zit de houder niet in de volle zon en de telefoon krijgt de airco; dus zal wel loslopen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Kuo: 2022 iPhones May Feature Under-Screen Touch ID

Nu zit Kuo er ook met regelmaat naast. Maar goed, gezien de geruchtenstroom in 2021 verwacht ik toch wel dat we in 2022 deze feature daadwerkelijk gaan zien.

[ Voor 24% gewijzigd door robcoenen op 23-06-2021 18:31 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:02
Ben sinds vorige week in het bezit van een iPhone 12 mini 256GB, was 750 euro en daarvoor kon ik hem niet laten liggen.
Ik weet dat de iPhone 13 er bijna aan zit te komen maar die zal lange tijd toch een stuk duurder zijn en ik vind deze al helemaal geweldig haha.
Ik kom zelf van Android af en wou graag een kleinere telefoon waar ik dan ook wat minder mee bezig zal zijn maar wou wel graag een goede camera en update beleid ( en ik wou stiekem iOS ook wel een keer proberen :+ )

Het zal hier allemaal heel normaal worden gevonden, maar het gaat allemaal zo soepel en de integratie met verschillende apps en met name password managers is echt fantastisch.
De batterij gaat voor mij ook lang genoeg mee, en mocht ik ook lang gaan reizen of iets dergelijks dan neem ik wel een powerbank of een extra case met accu.

Maar goed, ik ben er blij mee, ik kijk al uit naar iOS 15 :9 8)

Edit: Oja, en Face ID vind ik ook perfect werken, ik mis mijn vingerafdruk scanner totaal niet _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Spekker op 24-06-2021 18:13 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robcoenen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:31:
Kuo: 2022 iPhones May Feature Under-Screen Touch ID

Nu zit Kuo er ook met regelmaat naast. Maar goed, gezien de geruchtenstroom in 2021 verwacht ik toch wel dat we in 2022 deze feature daadwerkelijk gaan zien.
Speculatie is al in 13 van 2021, maar het zal 'ook' wel in 2022 iPhone zitten. Zolang je maar blijft gokken, zal het vanzelf wel een editie juist zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 04:00
Kwam er vd week achter dat er een barst in mijn camera lens zit, alleen problemen met direct zonlicht.
Hoe het gekomen is weet ik niet, altijd zuinig op de iPhone. store Oberhausen geweest vertelde mij dat ik rekening moet houden met 450-500€ om het te laten repareren geheel nieuwe achterkant moet erop🥴 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zute9RSOZbIOqisSH2qUeSyOZNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgVaUZdtjtVIHdR2ecrD5Lrp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:14
U2psv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:38:
Kwam er vd week achter dat er een barst in mijn camera lens zit, alleen problemen met direct zonlicht.
Hoe het gekomen is weet ik niet, altijd zuinig op de iPhone. store Oberhausen geweest vertelde mij dat ik rekening moet houden met 450-500€ om het te laten repareren geheel nieuwe achterkant moet erop🥴 [Afbeelding]
Enige wat overgezet wordt is je scherm en camera, mits functioneel geen issues ermee. Dus je krijgt er wel soort van een nieuwe telefoon voor terug maar blijft een pijnlijk iets. Vast geen AC+ er op?

[ Voor 62% gewijzigd door sigmundfreund op 24-06-2021 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
U2psv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:38:
Hoe het gekomen is weet ik niet, altijd zuinig op de iPhone. store Oberhausen geweest vertelde mij dat ik rekening moet houden met 450-500€ om het te laten repareren geheel nieuwe achterkant moet erop🥴
Pfff die reparatie prijzen kan ik echt goed pissig van worden, vervang gewoon het glaasje!
Gelukkig kan je dit vrij simpel zelf fixen voor 10/15 euro. Filmpje: YouTube: iPhone 12 Pro Max Back Camera Lens Repair [Technique works for any i...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
Spekker schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:11:
Edit: Oja, en Face ID vind ik ook perfect werken, ik mis mijn vingerafdruk scanner totaal niet _/-\o_
Tot je een mondkapje op hebt, dan is ie ineens verrekte handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ach, die tijd gaat ook wel weer over. En anders vul ik mijn pincode in of doe ik mijn mondkapje even naar beneden. ( kan er wel iets bij voorstellen als je mobiel betaalt bij de kassa of iets dergelijks maar mijn bank ondersteunt dat nog niet dus daar heb ik geen last van :P )

Ik vond het meer vervelend als ik in de tuin had gewerkt en mijn vingerafdrukscanner werkte vervolgens een aantal dagen/week niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 04:00
sigmundfreund schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Enige wat overgezet wordt is je scherm en camera, mits functioneel geen issues ermee. Dus je krijgt er wel soort van een nieuwe telefoon voor terug maar blijft een pijnlijk iets. Vast geen AC+ er op?
Nee zal je altijd zien vanaf iPhone 3GS altijd verzekerd, nu had ik zo iets verzekering nog nooit gebruikt dus maar een keer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 11:20
cordonbleu schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 04:24:
[...]

Maar na het sporten/tuinieren of met handschoenen werkt de vingerafdrukscanner weer niet.
Heeft gewoon allebei zn voordelen. De een is niet beter dan het ander, hangt van je gebruik af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:14
U2psv schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Nee zal je altijd zien vanaf iPhone 3GS altijd verzekerd, nu had ik zo iets verzekering nog nooit gebruikt dus maar een keer niet.
Zuur, zal je altijd zien dat het gebeurt als je het niet meer gedekt hebt.
cordonbleu schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 04:24:
[...]

Of een Apple Watch kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
TR1969 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Maar na het sporten/tuinieren of met handschoenen werkt de vingerafdrukscanner weer niet.
Heeft gewoon allebei zn voordelen. De een is niet beter dan het ander, hangt van je gebruik af.
Daarom is de beschikking over beide hebben de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@U2psv Na reparatie kun je er een protector op gebruiken, net als voor je scherm

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 25-06-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:42:
@U2psv Na reparatie kun je er een protector op gebruiken, net als voor je scherm
Weleens van die dingen gehad, altijd enorme glare op foto’s bij het gebruik van de flitser :P Snel van genezen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinr1
  • Laatst online: 22-05 11:18

kevinr1

Dude?

raidlabs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:13:
Oké bizar. Mijn batterij conditie is nu zelfs 100% geworden. Over de tijd heen is ie als volgt geëvolueerd.

11-04-2021 86%
20-04-2021 86%
20-05-2021 97%
28-05-2021 98%
09-06-2021 100%
Dat is zo typisch Apple he, geniale marketing.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met MagSafe in de auto tijdens navigeren? Laadt je toestel dan nog wel op, of kan de MagSafe dat niet bijhouden? Plus lijkt mij dat tijdens navigeren + MagSafe je toestel heel warm gaat worden (vooral in de zon).

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 27-06-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 16:12
Executor16 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:43:
Iemand ervaring met MagSafe in de auto tijdens navigeren? Laadt je toestel dan nog wel op, of kan de MagSafe dat niet bijhouden? Plus lijkt mij dat tijdens navigeren + MagSafe je toestel heel warm gaat worden (vooral in de zon).
Ik heb eentje gekocht op Amazon, half in de veronderstelling dat ik teleurgesteld zou zijn. Tot mijn grote verbazing houdt het ding mijn Pro Max perfect vast én laadt hij ook nog bij tijdens het navigeren. Weliswaar aan een slakkengang, maar mijn verwachting was eerder dat hij toch verder leeg zou lopen.

Al bij al zeer tevreden over dus. Deze was het: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08YMHNFCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
Executor16 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:43:
Ik heb 2 van deze in beide auto’s:

https://m.nl.aliexpress.c...3fac79.jpg_640x640Q90.jpg

Werkt uitstekend. Zelfde ervaring als @Thallyos beschrijft. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:58
Iemand al iets gelezen over een 14.7 update om de 14.6 accu ellende op te lossen? Ik zit nog op 14.5 maar de update herinneringen vliegen je om de oren en ik wil er niet aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:40:
Iemand al iets gelezen over een 14.7 update om de 14.6 accu ellende op te lossen? Ik zit nog op 14.5 maar de update herinneringen vliegen je om de oren en ik wil er niet aan…
Ik zelf heb er geen last van met 14.6
Ik heb nog 59% vanaf 8u vanochtend van de lader. Spelletje paar x gespeeld, social media, gebeld, geappt, foto's gemaakt, wat apps geraadpleegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 16:47
Weer een tevreden iPhone 12 mini gebruiker erbij. Ik kom van de iPhone 7. Wat een upgrade zeg! Enig nadeel: ik wilde hoesloos gaan, maar iedere keer dat ik m'n telefoon op een hard oppervlak leg, ligt ie uiteindelijk op de cameralens, wat ik niet zo'n prettig idee vind. Dus nog op zoek naar een minimalistisch hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Laatst online: 02-07 13:45
Hoe hard dalen de prijzen van de iphones wanneer de volgende generatie wordt aangekondigd? Ik zie nu bij de pricewatch dat de 12 mini te koop is voor 555 euro (64gb). Is op zich al een mooie prijs, maar ik vraag me af of ik niet nog een maand of twee zou wachten voor een nog betere prijs. Iemand die hierover meer weet door de prijzen van de iphones in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@TrapShot Waar zie je hem voor die prijs staan? Het is een mooie prijs. Als ik jou was zou ik hem nu kopen dan.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 28-06-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
Ook eindelijk de knoop doorgehakt en mijn SE model 2016 geupgrade naar de 12 mini. Eigenlijk wilde ik voor de nieuwe SE gaan, maar die leek me toch iets te groot. Ik ben heel blij dat ik toch de 12 mini gekocht heb, want dat is echt de grens van wat ik nog comfortabel met één hand kan vasthouden. En man, wat is dat ding snel! FaceID was ik ook zo aan gewend, en nu ik bij double tap op de achterkant het control centre te zien krijg, is het scherm ook niet meer te groot voor m'n hand. :P

Ik heb 'm gekocht in mintgroen, met een cypers groen siliconenhoesje erom. Ook maar gelijk een magsafe lader en zo'n USB C blokje erbij gekocht, en daar was ik vanochtend al direct erg blij mee tijdens een werkmeeting. Batterij is ook absoluut een verademing ten opzicht van mijn oude SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
syltheboy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:12:
@TrapShot Waar zie je hem voor die prijs staan? Het is een mooie prijs. Als ik jou was zou ik hem nu kopen dan.
Hierzo: https://www.bol.com/be/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 11:20
Nieuwe verkoper zonder beoordelingen met een prijs die eigelijk te mooi is om waar te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
TR1969 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Nieuwe verkoper zonder beoordelingen met een prijs die eigelijk te mooi is om waar te zijn....
Ze bieden ook de Pro Max aan voor 170 euro minder dan de goedkoopste pricewatch prijs. Ik vermoed inderdaad dat je van deze verkoper niets gaat ontvangen, maar je kunt 't altijd proberen. Je krijgt sowieso je geld terug via bol als je niks ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Bestellen lukt alleen niet. Krijg dan een foutmelding te pakken. Heb dit aan bol.com laten weten, ze gingen het nakijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TR1969 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:28:
[...]

En het adres wat er bij staat staat te huur op Funda.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 28-06-2021 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekker
roelboel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:49:
Weer een tevreden iPhone 12 mini gebruiker erbij. Ik kom van de iPhone 7. Wat een upgrade zeg! Enig nadeel: ik wilde hoesloos gaan, maar iedere keer dat ik m'n telefoon op een hard oppervlak leg, ligt ie uiteindelijk op de cameralens, wat ik niet zo'n prettig idee vind. Dus nog op zoek naar een minimalistisch hoesje.
Ik gebruik zelf de Caudabe Veil Frost https://www.appelhoes.nl/...iPhone-12-mini-case-Frost
Erg dun dus beschermt enkel tegen krassen maar wel erg mooi 8)

Knoppen zijn ook nog goed bereikbaar omdat het hoesje erg dun is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpKZsoEIHx5SzhrKsnhgvvyt-nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aM6HFqBVHC1AXP1Yos1irDTZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBQVmTuoLLXyFFmCh2PMaZt2Gm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IdzC0rvMANOTWmvcn2HBFdLI.jpg?f=user_large

Zijn er toevallig Sygic gebruikers hier?
Want ik heb dat eigenlijk altijd gebruikt op mijn Android telefoon, maar die licentie kun je helaas niet meenemen naar iOS.
Maar mijn vrouw heeft ook een licentie op iOS, is het mogelijk om die licentie te delen via Family Sharing?
Ik lees wat tegenstrijdige berichten met betrekking tot in-app aankopen en Family Sharing.

[ Voor 14% gewijzigd door Spekker op 28-06-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

roelboel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:49:
[iPhone 12, Mini & Pro] hoesjes, screenprotectors & wallets is een betere plek voor deze vraag :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 11:05

Flipm0de

geen

nu de vraag die elk jaar voorbij komt: wachten tot de volgende of nu toch kopen? Ik ben in de markt voor een mini 128GB. Als ik de geruchten een beetje google verwachten ze geen grote dingen voor de 13. Als ik ergens een goede aanbieding zie voor de 12 mini zou dat prima zijn. Maar 2,5 / 3 maanden wachten en dan een 13 hebben is toch ook niet heeeul lang meer :)

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Flipm0de schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:37:
nu de vraag die elk jaar voorbij komt: wachten tot de volgende of nu toch kopen? Ik ben in de markt voor een mini 128GB. Als ik de geruchten een beetje google verwachten ze geen grote dingen voor de 13. Als ik ergens een goede aanbieding zie voor de 12 mini zou dat prima zijn. Maar 2,5 / 3 maanden wachten en dan een 13 hebben is toch ook niet heeeul lang meer :)
Lastig inderdaad. Ik zou het laten afhangen van je huidige toestel en hoe nodig je het nu vindt. Ik kom van een S8 en vandaag wordt mijn iPhone 12 128gb verzonden. De traagheid en batterijduur van de S8 waren niet meer goed werkbaar voor mij.

Daarnaast zijn er momenteel goede aanbiedingen icm abonnementen voor de 12 serie. Zo heb ik via Tele2 de iPhone 12 128gb blue voor €650,- via mobiel.nl kunnen bemachtigen (inclusief €35,- kortingscode van ING). Met de 13 zal dat ook niet meteen het geval zijn vermoed ik zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou wachten. Eigenlijk sowieso al na januari. Niks vervelenders als iets nieuws hebben en vrijwel direct in de geruchten-periode van de volgende te zitten. En het lijkt er nu op dat de 13 Mini voorlopig de laatste Mini zal zijn en ze hebben hem volgens geruchten nóg dichterbij de Pro’s getrokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 29-06-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
Ik heb dus vrijdag m'n 12 mini 128gb opgehaald, na (onder andere) exact deze overwegingen. :P Op de geruchten afgaande leek de 13 (mini) me inderdaad geen grote verbetering. Waar ik wél mee zat, is dat ik hoopte op een pricedrop voor de 12 mini zodra de 13 beschikbaar werd. De 12 mini is tenslotte al gangbaar voor minder dan de launch prijs.

Ik had eigenlijk price alerts aangezet voor de 700 euro grens. Echter moest ik toch inmiddels (na 9 jaar) een nieuw abonnement, omdat kpn de belminuten in m'n oude abonnement niet meer wilde ophogen en ik regelmatig over m'n bundel heen ging. Bij Belsimpel was vervolgens de 12 mini icm een abonnement (net) onder de 700 euro.

Wat ook meespeelde, is dat ik mijn vorige telefoon (SE '16) heb gekocht toen apple de productie had gestaakt. Daardoor had ik in de 128gb range geen keus meer wb kleur, en dat heb ik stiekem altijd jammer gevonden. Ik wilde nu graag een leuke kleur, die ik zélf bewust had gekozen. Bovendien kon ik niet meer zonder powerbank de deur uit inmiddels, en nu nog een nieuwe accu in die SE zetten vond ik ook zonde.

Ik zou zelf tegenover elkaar zetten hoe erg je aan een nieuw toestel toe bent, en voor welk bedrag je de 12 mini nu zou willen kopen. Price alert instellen en af en toe wat rondspeuren en als dat betekent dat je de launch van de 13 afwacht, prima toch? :) Voor mij is deze drie maanden een fatsoenlijke telefoon hebben waar ik op kan vertrouwen een eventuele toekomstige pricedrop meer dan waard, in ieder geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

voor wie wacht, komt alles steeds te laat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
Ik heb nu ook de Spigen magfit houder en de Anker magnetic powerbank binnen, die laatste past perfect op de mini! De houder is vooral bedoeld voor tijdens werk, die ziet er in ieder geval goed uit en is lekker stevig. Blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:49
Sinds vandaag ook een iPhone 12 Pro :) kon hem goedkoop op de koptikken nieuw en US model dus ook nog de extra MmWave antenne just in case.

In m’n auto heb ik altijd al een magneet houder zitten alleen is deze te klein om de telefoon te houden. Is er ook een magsafe houder je kan plakken op het Dashboard dus niet airvent.

Zag er wel een paar op Ali maar miss hebben een paar mensen hier er 1 en ervaringen mee :)

Nu ook op jacht naar een mooi slank hoesje

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
Pukson schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:05:
Sinds vandaag ook een iPhone 12 Pro :) kon hem goedkoop op de koptikken nieuw en US model dus ook nog de extra MmWave antenne just in case.

In m’n auto heb ik altijd al een magneet houder zitten alleen is deze te klein om de telefoon te houden. Is er ook een magsafe houder je kan plakken op het Dashboard dus niet airvent.

Zag er wel een paar op Ali maar miss hebben een paar mensen hier er 1 en ervaringen mee :)

ca 20 reacties boven je besproken :) :

https://gathering.tweaker...message/67845720#67845720

Ik heb deze middels dubbelzijdig tape vast geplakt in mijn auto. Werkt perfect

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 30-06-2021 12:32 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij was de 12 mini in oktober pas te bestellen met een release van bijna half november. Je hebt dus nog wel even te gaan. Ruim 4 maanden nog.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Infidel666 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:35:
Ik heb nu ook de Spigen magfit houder en de Anker magnetic powerbank binnen, die laatste past perfect op de mini! De houder is vooral bedoeld voor tijdens werk, die ziet er in ieder geval goed uit en is lekker stevig. Blij mee! :)
Pukson schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:05:

[iPhone 12, Mini & Pro] hoesjes, screenprotectors & wallets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Beste allen,

Sinds gisteren ben ik ook bezitter van een iPhone 12. Wat een verademing na een 4 jaar oude Galaxy S8! iOS is even wennen, maar het geheel zit erg logisch in elkaar en werkt erg vloeiend.

Nu wil ik eigenlijk zo lang mogelijk met de accu kunnen doen en daarom ook de telefoon relatief zuinig instellen. Ik heb alleen voor WhatsApp en Tado "achtergrond verversen" aangezet.

Tevens moet ik om gebruik te kunnen maken van de geofencing feature van Tado, de toegang tot locatie voor die app op "altijd" zetten. Als ik dat doe, zie ik continu linksbovenin een lege locatieaanwijzer staan. Ik weet dat wanneer die gevuld is, er een app actief gebruik maakt van locatiegegevens. Maar wat is de invloed van een leeg pijltje op de accuduur? Zet ik de locatiepermissie van Tado op "alleen bij gebruik" dan verdwijnt het lege pijltje wel.

Fijn om zo goed inzicht te hebben in wat apps doen met iOS, maar de implicaties van bovenstaande zijn me wat onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:44:
Beste allen,

Sinds gisteren ben ik ook bezitter van een iPhone 12. Wat een verademing na een 4 jaar oude Galaxy S8! iOS is even wennen, maar het geheel zit erg logisch in elkaar en werkt erg vloeiend.

Nu wil ik eigenlijk zo lang mogelijk met de accu kunnen doen en daarom ook de telefoon relatief zuinig instellen. Ik heb alleen voor WhatsApp en Tado "achtergrond verversen" aangezet.

Tevens moet ik om gebruik te kunnen maken van de geofencing feature van Tado, de toegang tot locatie voor die app op "altijd" zetten. Als ik dat doe, zie ik continu linksbovenin een lege locatieaanwijzer staan. Ik weet dat wanneer die gevuld is, er een app actief gebruik maakt van locatiegegevens. Maar wat is de invloed van een leeg pijltje op de accuduur? Zet ik de locatiepermissie van Tado op "alleen bij gebruik" dan verdwijnt het lege pijltje wel.

Fijn om zo goed inzicht te hebben in wat apps doen met iOS, maar de implicaties van bovenstaande zijn me wat onduidelijk.
Onderin bij de privacy setting kun je de betekenissen zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72vsHFyfeHataNFmofk9Z2TT-gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ye3I2Yl57OoO84bhcy84WAbp.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:05
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een iPhone 12 Mini (zwart met 128GB), en wat een verademing is dit kleine formaat.
Al 10 jaar heb ik alleen maar iPhones gehad, en de 5S was mijn absolute favoriet. Daarna heb ik de 6S gehad en het grotere formaat vond ik jammer. Ondanks dat toch 4 jaar met het toestel gedaan, maar deze was in 2019 echt aan vervanging toe. Daarom toen gezwicht voor een iPhone 11.

Gedurende de anderhalf jaar dat ik die telefoon in bezit heb gehad heb ik me vrijwel dagelijks gestoord aan het gewicht en het enorme formaat. Een 11 vervangen door een 12 Mini is geen goedkope grap, maar wat ben ik blij dat ik eindelijk weer een klein telefoontje van iets meer dan 100 gram in m’n broekzak kan stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

CyberTijn schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:05:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een iPhone 12 Mini (zwart met 128GB), en wat een verademing is dit kleine formaat.
Al 10 jaar heb ik alleen maar iPhones gehad, en de 5S was mijn absolute favoriet. Daarna heb ik de 6S gehad en het grotere formaat vond ik jammer. Ondanks dat toch 4 jaar met het toestel gedaan, maar deze was in 2019 echt aan vervanging toe. Daarom toen gezwicht voor een iPhone 11.

Gedurende de anderhalf jaar dat ik die telefoon in bezit heb gehad heb ik me vrijwel dagelijks gestoord aan het gewicht en het enorme formaat. Een 11 vervangen door een 12 Mini is geen goedkope grap, maar wat ben ik blij dat ik eindelijk weer een klein telefoontje van iets meer dan 100 gram in m’n broekzak kan stoppen!
Hoe is de batterij? Ik heb even met een iPhone mini gespeeld van een vriend. Maar zag de batterij zo teruglopen. Vooral tijdens het browsen op safari. Ben er toch een beetje huiverig voor. Als de batterij nu al niet zo goed is dan is t over een paar jaar (wil toch even doen met een toestel) helemaal bedroevend. Maar het formaat, wat een verademing! Heel nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Flipm0de schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Hoe is de batterij? Ik heb even met een iPhone mini gespeeld van een vriend. Maar zag de batterij zo teruglopen. Vooral tijdens het browsen op safari. Ben er toch een beetje huiverig voor. Als de batterij nu al niet zo goed is dan is t over een paar jaar (wil toch even doen met een toestel) helemaal bedroevend. Maar het formaat, wat een verademing! Heel nice.
De batterij is ongeveer net zo goed als op m'n iPhone X, 6 uur SOT, prima de dag mee door te komen. Ik snap de kritiek dan ook niet zo goed, de SE heeft een veel kleinere batterij maar daar hoor je veel minder over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:05
[...]

Inderdaad zo tussen de 5 en 6 uur schermtijd. De batterij gaat minder lang mee dan mijn iphone 11, maar het is voldoende. Het nadeel van de kleinere batterij weegt niet op tegen het gemak en comfort van een compacte smartphone. Daarnaast heb ik in de auto en op werk altijd een (wireless) charger in de buurt. Wees er wel van bewust dat je beter op je batterij moet letten als je een hele dag op pad bent zonder oplader in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infidel666
[...]

Ik haal overdag, zonder dark mode, zo'n 6 uur SOT. Voor mij is dat ruim voldoende, en ik heb een draadloze magnetische powerbank gekocht "voor het geval dat". Gisteren 3.5 met 't ov gereisd, daarna nog een uurtje foto's gemaakt in de stad, weer een halfuur onderweg, en ik had 's avonds rond half tien nog steeds 20% accu over. En dat was voor mij echt een intensieve dag, zonder opladen tussendoor. Magsafe laden helpt daarin voor mij wel - op een werkdag heb ik 'm in een houder op 't bureau staan waar de magsafe puck in zit, dus hoeveel ik 'm ook gebruik, aan 't einde van m'n dienst zit ie altijd tussen 90% en 100%. Hij laadt sowieso ook supersnel op met de bekabelde snellader.

En je kunt er over een paar jaar dan altijd nog een nieuwe accu in (laten) zetten he, als je dat dan wilt.

Edit: Ik heb even gekeken, en gemiddeld heb ik 100% batterij gebruikt na 6,5 uur screen on + 2 uur screen off (Spotify).

[ Voor 4% gewijzigd door Infidel666 op 04-07-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
[...]

Op mijn 12 pro max zie ik de accu ook teruglopen bij gebruik van safari. Er zit volgens mij sinds 14.6 een bug in ios of safari waardoor safari sindsdien bij mij de meeste energie vreet, ook als ik amper browse. Overall is de accuduur van de mini prima en haalt iedereen die ik ken met een mini de avond makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Infidel666 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:23:
[...]

ik heb een draadloze magnetische powerbank gekocht "voor het geval dat".
Dit is wel een heel slim idee! Dat is handig met magsafe.

Ben toch wel erg gecharmeerd van de mini. Het formaat is zoveel fijner, veel doe ik toch niet op mn telefoon. En 6 uur SOT is bijna een werkdag. Dat is prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infidel666
Flipm0de schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Dit is wel een heel slim idee! Dat is handig met magsafe.

Ben toch wel erg gecharmeerd van de mini. Het formaat is zoveel fijner, veel doe ik toch niet op mn telefoon. En 6 uur SOT is bijna een werkdag. Dat is prima.
Precies, hoef je ook niet te klooien met kabels oid, ik vind dat ideaal. En er zijn zoveel draadloos laden accessoires mogelijk dat je, zolang je op een plek zit, makkelijk zonder gedoe kunt laden. Ik vind magsafe sowieso ideaal om m'n telefoon te positioneren, dus dat 'ie dan ook nog oplaadt is een mooie bonus. :P Het is echt een superfijn ding, de mini, vind ik. Lekker compact, licht, supersnel en OLED is helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb nu sinds een week de iPhone 12, en de functie "laden optimaliseren" lijkt niet goed te werken. Weet iemand hoe lang het duurt totdat deze functie begint te werken?

Inmiddels heb ik de telefoon al 5 tot 6 nachten opgeladen met telkens de wekker op hetzelfde tijdstip. Desondanks zie ik terug dat het toestel direct tot 100% oplaadt.

De betreffende locatiefuncties van de iPhone staan aan en ik gebruik een originele Apple MagSafe oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 16:35
-Edwin- schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:13:
Ik heb nu sinds een week de iPhone 12, en de functie "laden optimaliseren" lijkt niet goed te werken. Weet iemand hoe lang het duurt totdat deze functie begint te werken?

Inmiddels heb ik de telefoon al 5 tot 6 nachten opgeladen met telkens de wekker op hetzelfde tijdstip. Desondanks zie ik terug dat het toestel direct tot 100% oplaadt.

De betreffende locatiefuncties van de iPhone staan aan en ik gebruik een originele Apple MagSafe oplader.
Heb je de locatievoorzieningen aan staan?

https://support.apple.com/nl-nl/HT210512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Die staan inderdaad al allemaal aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

-Edwin- schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:13:

Het heeft bij mij nog nooit gewerkt. Wat ik ook deed. Ik heb het op gegeven en ben sinds de mini overgestapt op overdag laden tot 80% ipv in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Quakie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Het heeft bij mij nog nooit gewerkt. Wat ik ook deed. Ik heb het op gegeven en ben sinds de mini overgestapt op overdag laden tot 80% ipv in de nacht.
Het werkte bij mij ook nooit totdat ik “belangerijke locaties” aanzette bij locatievoorzieningen. Sindsdien doet die het op al m’n iphones. Het is hierboven ook al genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
drusloos schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Het werkte bij mij ook nooit totdat ik “belangerijke locaties” aanzette bij locatievoorzieningen. Sindsdien doet die het op al m’n iphones. Het is hierboven ook al genoemd
Zoals gezegd staat dit dus aan. Misschien heeft de iPhone meer tijd nodig dan een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

drusloos schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Met alles geprobeerd bedoel ik alles. Dus ook belangrijke locaties aan. Op twee toestellen. Fabriek reset oude en mini schoon begonnen maar nog steeds werkt het niet. iPhone ging bijna op exact dezelfde tijd aan de lader. Op exact dezelfde locatie. En ging exact op dezelfde dag van lader. Dag in dag uit. Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
Een aantal reacties zijn afgesplitst naar [iPhone 12 mini] Batterijduur voldoende?. Specifieke vragen / problemen mogen in een eigen topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Quakie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Met alles geprobeerd bedoel ik alles. Dus ook belangrijke locaties aan. Op twee toestellen. Fabriek reset oude en mini schoon begonnen maar nog steeds werkt het niet. iPhone ging bijna op exact dezelfde tijd aan de lader. Op exact dezelfde locatie. En ging exact op dezelfde dag van lader. Dag in dag uit. Etc etc.
Als je bij "belangrijke locaties" kijkt, zie je een rondje om je thuislocatie. Zou het kunnen dat de iPhone denkt net zich daarbuiten te bevinden, waardoor deze functie niet aanspringt?

Bij mij werkt het dus ook niet, vandaar dat ik even probeer mee te denken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Laatst online: 23-06 14:07
-Edwin- schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Als je bij "belangrijke locaties" kijkt, zie je een rondje om je thuislocatie. Zou het kunnen dat de iPhone denkt net zich daarbuiten te bevinden, waardoor deze functie niet aanspringt?

Bij mij werkt het dus ook niet, vandaar dat ik even probeer mee te denken :|
Hier is een lijst met instellingen die moeten zijn ingeschakeld:
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Locatievoorzieningen'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Systeemaanpassing'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Belangrijke locaties' > 'Belangrijke locaties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ik kom er dus nu achter dat het bij mij nooit heeft aan gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
raidlabs schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Hier is een lijst met instellingen die moeten zijn ingeschakeld:
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Locatievoorzieningen'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Systeemaanpassing'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Belangrijke locaties' > 'Belangrijke locaties'.

Dit is hiervoor al genoemd en staat allemaal al aan.
Pagina: 1 ... 67 ... 75 Laatste