Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15

Quakie

quakelen

-Edwin- schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Als je bij "belangrijke locaties" kijkt, zie je een rondje om je thuislocatie. Zou het kunnen dat de iPhone denkt net zich daarbuiten te bevinden, waardoor deze functie niet aanspringt?

Bij mij werkt het dus ook niet, vandaar dat ik even probeer mee te denken :|
jip.. en alles staat aangevinkt. ..staan ook vele dagen dat ie netjes registreert wanneer ik op kantoor zat en weer thuis.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou gewoon niet te veel verwachten van die gimmick en er gewoon geen aandacht aan besteden. Ik heb het aan staan sinds day1 de 12 is geleverd. Zie nu dat hij snachts vlak voor 3uur naar 100% gaat. Nou, ik heb hem nooit om die tijd eraf gehaald.

En m’n batterij is nog 98%. Evenveel als mijn X na 3 jaar had zónder die functie. Het zegt en doet allemaal dus niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
Een vraag over find my app. Dat de locatie verversen wat langer duurt dat snap ik, even de data binnen halen. Maar een bewegend apparaat(een iPhone met familielid onderweg) ververst daarna eigenlijk niet meer. Dan moet ik de app compleet afsluiten en opnieuw opstarten om een nieuwe locatie te krijgen. Whatsapp locatie doet dit eigenlijk veel beter.

Herkennen mensen dit en wat zou hier eventueel aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:19
Ik heb sinds gisteren een iPhone 12 Mini. Mooi toestel en een mooi formaat vergeleken met mijn Pixel 3. Goed moment om met een schone lei te beginnen met betrekking tot de geïnstalleerde apps.

De belangrijkste apps zijn al over, Whatsapp ga ik met 3rd party software overzetten, welke weet ik nog niet precies. Dit is al eerder in dit topic voorbij gekomen, daar kom ik wel aan uit.

Zoals eerder vermeld kom ik van een Android toestel en daardoor dus een gebruiker van Google Contacts, Gmail en Calendar. Gmail is te gebruiken door de app te installeren. Contacts en Calendar is volgens mij wat moeilijker. Ik kan exports maken en deze in iCloud importeren.

Ik zou het wel makkelijk vinden wanneer wanneer wel alles nog wordt gesynchroniseerd met Google Contacts en Google Calendar. Dit omdat bijvoorbeeld mijn vriendin nog gebruikt maakt van een Android toestel en we onze agenda's gekoppeld hebben.

Welke opties zijn er allemaal om iCloud en de Google services gesynchroniseerd te houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:03
nielsn schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:21:
Welke opties zijn er allemaal om iCloud en de Google services gesynchroniseerd te houden?
Je kan gewoon uw Google account toevoegen, heb je contacts en kalendar op je iPhone. Mail zet je gewoon uit en doe je inderdaad via de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:19
RigolleM schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Je kan gewoon uw Google account toevoegen, heb je contacts en kalendar op je iPhone. Mail zet je gewoon uit en doe je inderdaad via de Gmail app.
Het kan zo makkelijk zijn... Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
nielsn schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:29:
[...]
Het kan zo makkelijk zijn... Bedankt!
Je kunt Gmail ook gewoon via de standaard mail app van iOS gebruiken. Daar heb je de Google app niet voor nodig. Nog makkelijker! ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Wat een vervelende bug in het betaalmethode wijzigen systeem. Op mijn iPad en iPhone kan ik dit niet wijzigen iedere keer popt FaceID of TouchID melding op voordat je iets kan wijzigen… Ook slepen voor het wijzigen gaat niet. Meer mensen die dit hebben?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Nou, ik heb gezocht op "SE" maar dat levert ontzettend veel hits op in dit topic.

Heeft iemand hier de overstap gemaakt van de SE (2020) naar een 12 Mini?

Ik heb vorig jaar bij release een SE 128GB via mijn werkgever geregeld. Nu ben ik van baan gewisseld en kan ik een 12 Mini 128GB krijgen voor €312,- bij mijn nieuwe werkgever. Op zich geen slechte deal imo... wat me wel tegenstaat is dat er geen vingerafdruklezer op zit.

Hoe bevalt de accu duur en camera ten opzichte van de SE? De camera van de SE is overdag prima maar zodra het donker wordt dan is die toch wel erg meh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:50:
Nou, ik heb gezocht op "SE" maar dat levert ontzettend veel hits op in dit topic.

Heeft iemand hier de overstap gemaakt van de SE (2020) naar een 12 Mini?

Ik heb vorig jaar bij release een SE 128GB via mijn werkgever geregeld. Nu ben ik van baan gewisseld en kan ik een 12 Mini 128GB krijgen voor €312,- bij mijn nieuwe werkgever. Op zich geen slechte deal imo... wat me wel tegenstaat is dat er geen vingerafdruklezer op zit.

Hoe bevalt de accu duur en camera ten opzichte van de SE? De camera van de SE is overdag prima maar zodra het donker wordt dan is die toch wel erg meh.
Mijn vrouw heeft een 12 mini, maar komt niet van een SE af (maar van een 7). Maar een paar vragen zijn zo wel te beantwoorden. Ik heb ook in het begin met de 12 mini gespeeld natuurlijk :)

Face ID werkt echt verrassend goed. Ik heb zelf nog TouchID op mijn telefoon, maar zou niet bang zijn om over te stappen.

Accu, ze gebruikt die 12 mini behoorlijk intensief gedurende de dag, en haalt met gemak de hele dag. Mensen roepen vrij snel dat de accu van de 12 mini klein is (ten opzichte van de gewone 12 is dat ook zo) maar dat wil niet zeggen dat het helemaal ruk is natuurlijk.

Foto's in het donker zijn niet meer normaal, zo goed. Maar daar kun je wel reviews van vinden. Sindsdien vind ik foto's maken met mijn 8 echt niets meer aan :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Volgens de geruchten komt er dit jaar geen mini variant meer. Ergens wel jammer want ik was er wel voor in de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Apple komt eindelijk met een eigen Magsafe battery pack

https://www.macrumors.com...-99-magsafe-battery-pack/

Prijs: €109. Levertijd 5-7 dagen

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 13-07-2021 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56

Grin

Ride si sapis.

_Bailey_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:53:

Top, direct besteld!
Precies waar ik nog op zat te wachten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 16:23

Christiano007

Ich bin der champion

raidlabs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:22:
Volgens de geruchten komt er dit jaar geen mini variant meer. Ergens wel jammer want ik was er wel voor in de markt.
Volgens de geruchten juist dit jaar nog wel, maar volgend jaar niet meer.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 07:24
Sinds een paar weken de 12 mini in bezit. Maar last van irritant verschijnsel. Krijg vaak de melding dat de telefoon niet is verbonden met internet. Provider is T-Mobile. 5G staat op auto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t3U34YsIkXC1pAtDlJzFuaZgXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5GF9JPxzkNB3tvJEYThtvFER.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28

Ik zie nergens op de Apple site wat de capaciteit is? Maar ik zie in het nieuwsbericht van Macrumors: "the accessory has an 11.13Wh battery". Dat is miniem, niet eens genoeg om de batterij van de Iphone 12 Mini helemaal vol te laden. Dat zou ik als fabrikant ook proberen te verbergen op de productpagina. 8)7
En dat voor 109 euro? Dan ben ik blij dat ik voor 20% van die prijs een 5000 mAh magsafe battery pack heb gekocht, die er dan wel een beetje minder elegant uitziet en geen icoontje in het laadwidget heeft, maar wel mijn Iphone zonder problemen twee keer met 15 Watt draadloos oplaadt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:58
Zou een iPhone 12 met een esim van Vodafone ook gewoon 5G moeten doen? Ik kan uit de documentatie dit niet duidelijk krijgen en ik heb deze setup maar alleen maar 4G…

PSN: PcDCch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Of-Aaargh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Ik zie nergens op de Apple site wat de capaciteit is? Maar ik zie in het nieuwsbericht van Macrumors: "the accessory has an 11.13Wh battery". Dat is miniem, niet eens genoeg om de batterij van de Iphone 12 Mini helemaal vol te laden. Dat zou ik als fabrikant ook proberen te verbergen op de productpagina. 8)7
En dat voor 109 euro? Dan ben ik blij dat ik voor 20% van die prijs een 5000 mAh magsafe battery pack heb gekocht, die er dan wel een beetje minder elegant uitziet en geen icoontje in het laadwidget heeft, maar wel mijn Iphone zonder problemen twee keer met 15 Watt draadloos oplaadt...
Joh, we hebben het over 109 euro. Voor een powerbank die je 1-2 jaren gaat gebruiken. Gaat m.i. dus helemaal nergens over, de tijd die ik besteed aan deze post is al kostbaarder...
Het gaat mij om de integratie/beleving met iOS, ik doe sowieso al 2-3 dagen met één lading en wil gewoon een klein compact ladertje die hem uit de rode zone trekt als dat eens gebeurt.
Die hogere prijs zal mij op dit soort bedragen echt worst zijn, had ik maar geen iPhone moeten kopen maar zo'n goedkope shit XYZ123. Het moet gewoon goed werken, niet te groot zijn en een beetje smoelen; typische een Apple gebruiker. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:02
Grin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Joh, we hebben het over 109 euro. Voor een powerbank die je 1-2 jaren gaat gebruiken. Gaat m.i. dus helemaal nergens over, de tijd die ik besteed aan deze post is al kostbaarder...
Het gaat mij om de integratie/beleving met iOS, ik doe sowieso al 2-3 dagen met één lading en wil gewoon een klein compact ladertje die hem uit de rode zone trekt als dat eens gebeurt.
Die hogere prijs zal mij op dit soort bedragen echt worst zijn, had ik maar geen iPhone moeten kopen maar zo'n goedkope shit XYZ123. Het moet gewoon goed werken, niet te groot zijn en een beetje smoelen; typische een Apple gebruiker. :Y
Ik betaal ook graag iets extra’s voor een origineel Apple product en 109 euro kan ik goed mee leven.

Reacties van Android gebruikers dat Apple duur is zijn we intussen gewend maar als je een Apple product koopt dan weet je toch dat de accessoires dezelfde prijs/kwaliteit heeft wat je van Apple gewend bent.

Zo zweer ik ook bij de originele Apple Watch bandjes terwijl andere klagen dat 50 euro voor een bandje te duur is en ze vervolgens de namaak in China bestellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Uitleg over de daadwerkelijke capaciteit :

This is 1460mAh @ 7.6 volts, or equivalent to a 2920mAh 3.8V battery, so almost the same as the iPhone 12/12 Pro battery. mAh isn’t a useful metric of direct comparison unless the output voltage is the same. You should use Wh (which is Ah*V) instead.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41
Mozart schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:11:
Zou een iPhone 12 met een esim van Vodafone ook gewoon 5G moeten doen? Ik kan uit de documentatie dit niet duidelijk krijgen en ik heb deze setup maar alleen maar 4G…
Ik kan bevestigen dat een iPhone 12 met Vodafone e-Sim werkt op 5G :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 12:15
pixels66 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:27:
Een vraag over find my app. Dat de locatie verversen wat langer duurt dat snap ik, even de data binnen halen. Maar een bewegend apparaat(een iPhone met familielid onderweg) ververst daarna eigenlijk niet meer. Dan moet ik de app compleet afsluiten en opnieuw opstarten om een nieuwe locatie te krijgen. Whatsapp locatie doet dit eigenlijk veel beter.

Herkennen mensen dit en wat zou hier eventueel aan te doen zijn?
Blijft bij mij refreshen, al zit daar soms 5 minuten tussen. Laatst toevallig getest toen we met twee auto's onderweg waren en ik benieuwd was wie voorliep op basis van onze wegenkeuze.
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Ik betaal ook graag iets extra’s voor een origineel Apple product en 109 euro kan ik goed mee leven.

Reacties van Android gebruikers dat Apple duur is zijn we intussen gewend maar als je een Apple product koopt dan weet je toch dat de accessoires dezelfde prijs/kwaliteit heeft wat je van Apple gewend bent.

Zo zweer ik ook bij de originele Apple Watch bandjes terwijl andere klagen dat 50 euro voor een bandje te duur is en ze vervolgens de namaak in China bestellen
Als ik zie hoe vaak ik bij ons de Smart Battery Case of bijv Magic Keyboard aangemeld krijg voor swap snap ik juist niet dat mensen dit soort producten kopen. Apple maakt veel kwalitieve producten maar "iets extra's betalen" staat niet garant voor kwaliteit.

Kwaliteit hiervan is dus nog niet bekend, maar de kleine charge die je eruit haalt die naar geruchten dus nog niet eens een mini volledig kan opladen maakt dit wel een misser in mijn boekje.

We gaan het zien. Ik wacht de reviews af en als alles echt zo blijkt te zijn zoals nu gemeld wordt ga ik voor een Anker. De animatie die je dan even mist is mij de meerprijs absoluut niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 09:37
routier_lub schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:59:
Sinds een paar weken de 12 mini in bezit. Maar last van irritant verschijnsel. Krijg vaak de melding dat de telefoon niet is verbonden met internet. Provider is T-Mobile. 5G staat op auto. [Afbeelding]
Hier heb ik ook last van, maar dan KPN 5G. Heb al vanalles gedaan, reboot, reinstall, internetprofiel reset. Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-07 16:18
badbadpresident schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Hier heb ik ook last van, maar dan KPN 5G. Heb al vanalles gedaan, reboot, reinstall, internetprofiel reset. Iemand nog een gouden tip?
Ik heb dat dus ook, alleen niet met een 12 maar met een Se2020. Hebben jullie toevallig een esim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66

Gevalletje mosterd na de maaltijd. Anker heeft deze al enige tijd voor 40 euro. 109 euro voor alleen het Apple logo op de achterzijde? Dat is schandalig, de capaciteit en kwaliteit van Anker doet haast niet onder voor dit ding… ik kan me niet voorstellen dat je dit voor een andere reden koop dan “ik wil alles van Apple want Apple”..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Gevalletje mosterd na de maaltijd. Anker heeft deze al enige tijd voor 40 euro. 109 euro voor alleen het Apple logo op de achterzijde? Dat is schandalig, de capaciteit en kwaliteit van Anker doet haast niet onder voor dit ding… ik kan me niet voorstellen dat je dit voor een andere reden koop dan “ik wil alles van Apple want Apple”..
waarom koop jij een iPhone? je kan een foontje kopen voor 1/6 van de prijs van een iPhone die vrijwel hetzelfde kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vraagje over MagSafe in het algemeen. Laat dat geen schade achter op je iPhone zelf of op hoesjes? Las in het begin dat op leren hoesjes je de ringen ziet van de spoelen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 12:22
pixels66 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Ik ga er ook geen kopen, mede omdat ik al 2 powerbanks heb liggen (waaronder een witmerk 'MagSafe'-versie), maar als dat niet het geval was dan was ik er wel voor in de markt geweest. Vooral dat je tegelijkertijd én je iPhone én de batterypack kunt opladen is handig. Zo nu en dan een voor niks een powerbank meegenomen, omdat ik hem vergeten was op te laden. Vooral bij de oudere powerbank, omdat die alleen opgeladen kan worden via micro-USB (en daar heb ik alleen nog maar een kabeltje van liggen bij de PS4).

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 14-07-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
routier_lub schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:59:
Sinds een paar weken de 12 mini in bezit. Maar last van irritant verschijnsel. Krijg vaak de melding dat de telefoon niet is verbonden met internet. Provider is T-Mobile. 5G staat op auto. [Afbeelding]
Is het toestel up-to-date? (iOS 14.6)
En mogelijk zijn er nieuwe aanbiederinstellingen beschikbaar, zie: Aanbiederinstellingen handmatig bijwerken op uw iPhone of iPad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
_Bailey_ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:17:
[...]

waarom koop jij een iPhone? je kan een foontje kopen voor 1/6 van de prijs van een iPhone die vrijwel hetzelfde kan. :+
Voor IOS, niet “omdat het Apple is”. Gevalletje apples en peren dit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:30:
Vraagje over MagSafe in het algemeen. Laat dat geen schade achter op je iPhone zelf of op hoesjes? Las in het begin dat op leren hoesjes je de ringen ziet van de spoelen.
Hier geen enkel teken op de iPhone of hoesje met meerdere iPhones en hoesjes in gebruik. Dat cirkel inbranden wat in begin op foto’s nog wel eens voorbij kwam waren volgens mij allemaal van die doorzichtige siliconen-hoesjes van een paar cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Hier ook niet met een leather case van apple. Ligt er elke avond op en vaak ook nog in de auto. Zie er niets van terug.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 11:20
Dennisdn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Hier geen enkel teken op de iPhone of hoesje met meerdere iPhones en hoesjes in gebruik. Dat cirkel inbranden wat in begin op foto’s nog wel eens voorbij kwam waren volgens mij allemaal van die doorzichtige siliconen-hoesjes van een paar cent.
hk12nl schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Hier ook niet met een leather case van apple. Ligt er elke avond op en vaak ook nog in de auto. Zie er niets van terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MrbMbU6eyZItFhnwNTYrE3VLkU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/STPlBk7lc39yK6j43OyOjIEl.gif?f=fotoalbum_large

Na een week of twee gebruik, wel via Magsafe in de auto.
Originele Apple case...
Dus wat mij betreft zie je het wel.

[ Voor 33% gewijzigd door TR1969 op 14-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 11:09
Discussie over hoesjes / magsafe en andere accessoires mag in [iPhone 12, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TR1969 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:31:
[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]

Na een week of twee gebruik, wel via Magsafe in de auto.
Originele Apple case...
Dus wat mij betreft zie je het wel.
Is het een originele Apple MagSafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
Incognitum schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Ik heb dat dus ook, alleen niet met een 12 maar met een Se2020. Hebben jullie toevallig een esim?
Geen esim. Had het met mijn SE 2020 af en toe. Lang niet zoveel als de 12 mini. En meestal in Duitsland. Collega ook met 12 mini op Vodafone heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
robcoenen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Is het toestel up-to-date? (iOS 14.6)
En mogelijk zijn er nieuwe aanbiederinstellingen beschikbaar, zie: Aanbiederinstellingen handmatig bijwerken op uw iPhone of iPad
Ja. Alles up-to-date. Provider en internetinstellingen gereset. Maakt niet uit. Misschien dat het bereik gisteren in Duitsland beroerd was. In Nederland komt het bij mij minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 11:05

Flipm0de

geen

[...]

Ik ben wel benieuwd welke jij hebt? Ga er geen 109e voor uitgeven maar sowieso handig om te hebben icm magsafe.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:05
Flipm0de schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke jij hebt? Ga er geen 109e voor uitgeven maar sowieso handig om te hebben icm magsafe.
Ik vermoed de Anker PowerCore Magnetic 5K. Die heb ik zelf ook. Ideaal, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Ik vermoed de Anker PowerCore Magnetic 5K. Die heb ik zelf ook. Ideaal, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:05
Ja, precies. Deze. De combinatie met de 12 Mini is prettig als je een dag weg van stopcontacten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
Flipm0de schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb deze. Geen schoonheid, maar does the job perfectly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
DwightKSchrute schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Ja, precies. Deze. De combinatie met de 12 Mini is prettig als je een dag weg van stopcontacten bent.
Jup! Bevalt ook mij heel goed.

Wb screenprotectors ben ik heel tevreden over de kwaliteit van Panzerglass. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Ik heb deze. Geen schoonheid, maar does the job perfectly.
Al eerder gepost, ik heb deze, ook prima 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5cc475121a1faeb810b11547e23d5125.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 22:16
Heb sinds gisteren een iPhone 12 Pro. Nu merk ik op dat bij het opnemen van video’s, ik een ruis boven op het geluid hoor. Waardoor je soms niet eens hoort wat er zich afspeelt.

Na een herstart van de iPhone is het de eerste paar filmpjes weer goed. Bekend probleem? Probeerde er hier op te zoeken maar niks gevonden.

Wat denken jullie? Waarschijnlijk software? Of toch terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:59 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 15:10

lasharor

7 december 2004

Hoe doet jullie telefoon het eigenlijk met de Maximumcapaciteit? Sinds release sta ik nu op 97%

Gevoelsmatig veel beter dan mijn Oneplus 6 die na twee jaar ongeveer nog 80% van de maximum capaciteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
lasharor schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:03:
Hoe doet jullie telefoon het eigenlijk met de Maximumcapaciteit? Sinds release sta ik nu op 97%

Gevoelsmatig veel beter dan mijn Oneplus 6 die na twee jaar ongeveer nog 80% van de maximum capaciteit had.
12 mini 97% 232 cycli. (xr had na 2 jaaar 83% 1523 cycli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Het verbinden van mijn iPhone met mijn iMac via usb lukt niet. Ook niet via wifi.

Diverse usb kabeltjes gebruikt en ook zoek acties hebben tot nu toe geen oplossing. Computer en iPhone opnieuw opgestart.

De iPhone laat zich wel zien in Finder maar als ik er op klik krijg de melding; 'geen communicatie met een helperapp mogelijk'

Software op Imac is Catalina 10.15.7 en op Iphone 12 max pro 14.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SgtElPotato schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:58:
Eigenlijk sinds het artikel van Tweakers toch eens 4g en 5g gaan vergelijken. In de meeste gebieden waar ik kom had ik met 4g een beter bereik en was deze een stuk sneller (250mb vs 150mb). Heb dus 5g opgezegd bij Tele2. En tada (verrassend...) mijn batterij gaat 2 dagen mee. iPhone 12 Pro.
Waarom is 5G zwaarder voor de accu? Je verwacht van nieuwe technologieën dat ze juist zuiniger worden.

Tijdje terug wel giga snelheden gezien op de 12 mini van mijn vrouw bijrnhem in de buurt. > 300 MBps in speedtest vond ik best strak.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-07-2021 10:36 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
Eigenlijk sinds het artikel van Tweakers toch eens 4g en 5g gaan vergelijken. In de meeste gebieden waar ik kom had ik met 4g een beter bereik en was deze een stuk sneller (250mb vs 150mb). Heb dus 5g opgezegd bij Tele2. En tada (verrassend...) mijn batterij gaat 2 dagen mee. iPhone 12 Pro.
Tele 2 heeft een speed cap van 250mbps dus dan heeft 5G nog niet heel veel nut. Heb hier met T-mobile snelheden tussen de 350 en 450mbps op 5G en 250/300 op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
martinzweep schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:53:
Heb sinds gisteren een iPhone 12 Pro. Nu merk ik op dat bij het opnemen van video’s, ik een ruis boven op het geluid hoor. Waardoor je soms niet eens hoort wat er zich afspeelt.

Na een herstart van de iPhone is het de eerste paar filmpjes weer goed. Bekend probleem? Probeerde er hier op te zoeken maar niks gevonden.

Wat denken jullie? Waarschijnlijk software? Of toch terug sturen?
Als voorbeeld even een filmpje geüpload;
https://youtube.com/shorts/qzgh8Ss-QU0?feature=share

Daar ter plekke een herstart gedaan en dan is het goed

[ Voor 4% gewijzigd door martinzweep op 16-07-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:59 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:00 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook veel metingen gedaan in mijn levensgebied en bijna overal was 4G sneller dan 5. Op sommige plekken zoals langs snelweg kom ik wel topsnelheden van 5 tegen. Maar in zijn algemeen is 4G denk ik steviger dan 5G op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Batterij gaat hier ook prima, sinds release day in bezit, hopelijk nog rond de 98-99% als ik hem weer verkoop voor de volgende generatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAEovK96VsRmVgyryhCviSBLkfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2TpMpQ9fSmOLIxcz8rFEHG8O.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 16-07-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 11:07
Grin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:27:
Batterij gaat hier ook prima, sinds release day in bezit, hopelijk nog rond de 98-99% als ik hem weer verkoop voor de volgende generatie.
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Leuk dit topic maar voor..... vragen kan je dit topic beter schrappen.

Meer in de trant van ' mijn hoesje vertoont een kring door..'

Mijn ervaring is dat je met geen mogelijkheid je iPhone kunt connectten met je iMac of iPad.
Vragen hierover totale duisernist.

Laten we het vooral over de cosmetische ... hebben zoals hoesjes, opladers enz...

Met android ging het wat makkelijker en spijt dat ik een iPhone max pro 12 en iwatch heb gekocht.

Het connecten met mijn iMac, iPod en MacBook Pro lukt voor geen meter.

Na twee dagen zoeken op het internet en waardeloze antwoorden helemaal kaar met....

[ Voor 22% gewijzigd door TecTo op 16-07-2021 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:38:

Mijn ervaring is dat je met geen mogelijkheid je iPhone kunt connectten met je iMac of iPad. Laten we het vooral over de cosmetische ... hebben.

Met android ging het wat makkelijker en spijt dat ik een iPhone max pro 12 en iwatch heb gekocht.
? Het is hier geen helpdesk. Maar misschien is je probleem niet duidelijk omschreven? Wat probeer je voor elkaar te krijgen. Je iPad connecten met iPhone? Wat probeer je te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Hulliee schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:42:
[...]

? Het is hier geen helpdesk. Maar misschien is je probleem niet duidelijk omschreven? Wat probeer je voor elkaar te krijgen. Je iPad connecten met iPhone? Wat probeer je te doen?
Als je mijn voorafgaande post .... had gelezen .

Nee geen helpdesk maar als we alleen maar ..... ervaringen posten staan we er gekleurd op.

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 16-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Als je mijn voorafgaande mail had .... Nee geen helpdesk maar als we alleen maar ..... ervaringen posten staan we er gekleurd op.
Heb ik wel gelezen maar wat probeer je te doen? iPhone met usb verbonden aan je iMac. ok en dan? Opladen? Wat wil je bereiken?

Die error: heb je je iPhone op nieuw gestart? iMac reboot? Welke versies iOS, MacOS?
Resetten van PRAM en NVRAM van je iMac geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Hulliee op 16-07-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jodeltje op 17-07-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Hulliee schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Heb ik wel gelezen maar wat probeer je te doen? iPhone met usb verbonden aan je iMac. ok en dan? Opladen? Wat wil je bereiken?
Misschien zoiets als via usb toegang en connectie iMac/ iPhone? Zodat je bestanden, contacten, foto's enz. een back-up kan maken iPhone/iMac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinzweep
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:38:

Mijn ervaring is dat je met geen mogelijkheid je iPhone kunt connectten met je iMac of iPad.
Vragen hierover totale duisernist.

Laten we het vooral over de cosmetische ... hebben zoals hoesjes, opladers enz...

Het connecten met mijn iMac, iPod en MacBook Pro lukt voor geen meter.

Na twee dagen zoeken op het internet en waardeloze antwoorden helemaal kaar met....
Ja sommige onderwerpen wordt meer op in gehaakt helaas. Mijn vraag is ook al weg gevaagd door alle reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
martinzweep schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:55:
[...]

Ja sommige onderwerpen wordt meer op in gehaakt helaas. Mijn vraag is ook al weg gevaagd door alle reacties :P
Ik heb beide vragen gelezen maar niet op gereageerd omdat ik geen antwoord heb.
Al zal ik in jouw geval een reparatie aanvragen bij Apple (ookal lijkt het softwarematig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Misschien zoiets als via usb toegang en connectie iMac/ iPhone? Zodat je bestanden, contacten, foto's enz. een back-up kan maken iPhone/iMac.
Bestanden=iCloud Drive
Contacten via iCloud
Foto's via iCloud
Deze dingen hoef je je iPhone niet te verbinden met je iMac

Nee je kunt niet zomaar bij je bestanden op iPhone zoals met Android dat kan. Dat zit allemaal dicht op iOS.
Backup maken doe je met iOS naar iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Om de gemoedsrust te dempen als er kritiek is op de iPhone of apple. Al jaren terug over gestapt op iPad, iMac. Niets mis mee.

Maar nu bijna +- 1600 euro uitgeven aan een iPhone pro max en iwatch 6 bijzonder teleurgesteld dat een simpele connectie van usb of wifi niet lukt.

Twee dagen zoekacties nada.

Leuk je hartslag enz maar voor de rest...

Kan je in Android nog via, via en file aanpassen.

Alle whizzkids waarom je via usb en wifi een melding ' geen communicatie met helpers app mogelijk'.

Terug na ervaringen met.. zwaar kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:16:
Om de gemoedsrust te dempen als er kritiek is op de iPhone of apple. Al jaren terug over gestapt op iPad, iMac. Niets mis mee.

Maar nu bijna +- 1600 euro uitgeven aan een iPhone pro max en iwatch 6 bijzonder teleurgesteld dat een simpele connectie van usb of wifi niet lukt.

Twee dagen zoekacties nada.

Leuk je hartslag enz maar voor de rest...

Kan je in Android nog via, via en file aanpassen.

Alle whizzkids waarom je via usb en wifi een melding ' geen communicatie met helpers app mogelijk'.

Terug na ervaringen met.. zwaar kut.
Dus je kunt je AppleWatch niet verbinden met je WiFi. Ook je iPhone kun je niet verbinden met WiFi. Dat moet altijd werken en lukken. Of ze zijn stuk of je WiFi is niet goed geconfigureerd.

Ik neem aan dat je ook al in het Engels naar die foutmelding gezocht hebt?
Iemand hier is het gelukt:
https://forums.macrumors....onnecting-iphone.2205042/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:02 ]

Zucht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
TecTo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Ik denk dat je mindset echt het probleem hier is. iOS werkt nou eenmaal anders dan bijv. android.
En daar zijn zeker (vaak goede) redenen voor te vinden. Dat jij het niets vind, kan, maar dat betekent niet dat het in zijn algemeenheid prut is. Het is alleen voor jou (en heus wel sommige anderen) prut.

Waarom zeg ik dit?

Toen ik van Windows/Linux naar Apple overstapte had ik dezelfde vragen en ditto rotgevoelens.
Toen ik echter écht om ging denken, bleek - voor mij (!) - dat het op de Apple manier veel makkelijker werkte. En natuurlijk zijn er dingen die niet makkelijker werkten of mogelijk zijn, maar in het algemeen ben ik geheel gedraaid van Apple-is-prut naar wat ik nu ben.

(Overigens zijn er heus wel dingen die ik echt beter bij anderen vind, dus ik vind mezelf niet 'sheep' o.i.d.)

M.b.t. jouw opmerkingen:
Configureer je iPhone zodat de foto's naar de cloud gaan. Stel vervolgens de foto's app op je Mac in om met de cloud te praten. Open de foto's app -> de foto's verschijnen na x tijd.
(ja, het is k*t dat je maar 5GB krijgt, dat vindt iedereen)

Doe CMD+a of klik foto's aan die wilt back-uppen en sleep ze naar de finder map waar je ze in wilt hebben staan. Voila.

Wil je méér back-up? Geautomatiseerd? Gebruik dan op de Mac bijv. een back-up cloud service of Time Machine. Geen idee of je time machine kent, maar zo niet: koop een externe hardeschijf (of NAS, dat kan ook) en sluit die aan.

Je krijgt dan direct de vraag of je deze voor time machine wilt gebruiken. Zeg ja. MacOS zal nu automatisch alles back-uppen, behalve de apps zelf. Dus ook de foto's in je foto's app.

"alles leuk en wel, maar waar zijn mijn foto's dan op die externe schijf?"
Die zou je er vanaf kunnen halen maar omdat het echt als back-up bedoelt is zijn de namen veranderd en in allerlei mappen geplaatst. niet handig.
Stel, je mac crasht. Je doet een herinstallatie of koopt een nieuwe. sluit die externe time machine schijf daarop aan. Je kunt nu ervoor kiezen om de files van die schijf naar je Mac te krijgen. Doe dat.
Zodra dat klaar is, open je de foto's app en voila, daar zijn ze weer.

En wat veel mensen niet weten (ik ook niet in het begin), je kunt d.m.v. time machine ook als je de foto's app geopend hebt teruggaan in de ge-backupte tijd. Een foto die je verwijdert hebt en niet meer in de foto's 'verwijderde items' zit, zou je op die manier terug kunnen krijgen.

Dat werkt bijv. ook in de mail app. open de mail app, time machine openen, teruggaan in de tijd en voila, jouw verwijderde mails staan er weer. Even daargelaten of je imap en een prullenmand gebruikt natuurlijk.

Bestanden, contacten, foto's etc. kun je via iCloud foto's of iCloud drive óf een externe applicatie die wél het interne geheugen van je iPhone kan benaderen gebruiken om back-ups te maken.

Het kán dus wel, maar je zult anders moeten denken. Ik was er tegen, heb het geprobeerd en wil nu niet anders meer. Terwijl ik met Windows, linux én Android werk. Elk van hen heeft voor mij positieve of negatieve ervaringen.

Als je bovenstaande niets vind en je toch blijft ergeren, dan is iOS of Apple misschien toch niets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@Zonnetje83

Bedankt voor je reactie.

Was been beetje gefrustreerd.

Werk al jaren met iMac, Macbook, iPad en heb jaren terug linux servers vanaf scretc gebouwd met slackware, debian enz..

Waar ik absoluut geen zin meer in heb dat iets simpels als via usb kabel een iPhone connectie met een iMac niet lukt, je uren moet zoeken, of weer files verwijderen en de nodige poespas moet overhoop halen.

En zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem.

Van iCloud ben ik geen fan en dat ga ik ook niet worden. Sla al mijn fotowerk op via Nikon transfer op externe disk. Verder gebruik ik een apple time capsule dus dat zit wel snor.

Om foto's van de iPhone naar de iMac te transporteren gaat wel met fotolader maar via Finder lukt het niet. Tot nu toe want heb het bijltje er even bij neergegooid.

Waarom het wel lukt met mijn Garmin edge 1030 edge, Kiox enz.. maar niet via een simpele usb connectie is me een raadsel en vind ik van het niveau 'plug en pray'. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 18-07-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
TecTo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:21:
@Zonnetje83

Bedankt voor je reactie.

Was been beetje gefrustreerd.

Werk al jaren met iMac, Macbook, iPad en heb jaren terug linux servers vanaf scretc gebouwd met slackware, debian enz..

Waar ik absoluut geen zin meer in heb dat iets simpels als via usb kabel een iPhone connectie met een iMac niet lukt, je uren moet zoeken, of weer files verwijderen en de nodige poespas moet overhoop halen.

En zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem.

Van iCloud ben ik geen fan en dat ga ik ook niet worden. Sla al mijn fotowerk op via Nikon transfer op externe disk. Verder gebruik ik een apple time capsule dus dat zit wel snor.

Om foto's van de iPhone naar de iMac te transporteren gaat wel met fotolader maar via Finder lukt het niet. Tot nu toe want heb het bijltje er even bij neergegooid.

Waarom het wel lukt met mijn Garmin edge 1030 edge, Kiox enz.. maar niet via een simpele usb connectie is me een raadsel en vind ik van het niveau 'plug en pray'. ;)
En dat is waarom ik mijn laatste zin opgeschreven heb. Misschien is de Apple denkwijze niet degene waar jij je lekker bij zult gaan voelen.

Ze hebben redenen waarom de inhoud van een iPhone / iPad niet zomaar te benaderen is, één daarvan is veiligheid. Zodat iOS veilig blijft én de content (films etc) veilig blijft.

Er is een hoop over te discussiëren over mogelijke andere redenen die we kunnen bedenken, maar dat gaat het niet veranderen.

Er zijn apps waarmee je wél de inhoud van iOS devices uit kunt lezen, al dan niet automatisch als back-up.

Alhoewel Apple nu sinds een tijdje een 'finder' app op iOS heeft, blijven ze geslotener dan bijv. Android.
Je kunt wel bij je files / foto's etc. , maar dan via de wijzen die ik je beschreven heb.

En dan rest alleen nog te zeggen dat als ik je reactie op mijn opmerkingen zo lees, gaat ook deze tekst jouw mening niet veranderen. Buiten dat het heel vervelend is dat het niet gaat werken op precies de wijze die jij graag wilt (overal met de finder bij willen kunnen), blijft dan over dat je het óf accepteert óf een android phone o.i.d. aanschaft.

Niet dat ik je frustratie niet begrijp hoor, die heb ik ook af en toe. Maar tegen mij zei iedereen toen ik mijn frustratie meer dan eens uitte dat 'ik de Apple 'way' moest proberen en het een kans moest geven en dat ik dan nooit meer anders zou willen'. Uiteindelijk heb ik dat gedaan en ik moet zeggen: nu zeg ik hetzelfde tegen anderen. Zeggen, niet opleggen. Iedereen heeft zijn voorkeur en niet iedereen wil of kan die veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
  • Laatst online: 01-07 09:50
Ik weet dat de batterijduur van de iPhone 12 matig is. Maar wat is er bij mijn iPhone 12, 1 week oud aan de hand? Dit kan toch niet normaal zijn: 15 min schermtijd en leeg? En waarom is Siri weergegeven zonder tijd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvQeZBH6_aWENCIAxWVFjn6bwaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SX96jnSL8kZt98wEDiPVLJhI.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8m5AsQJaGDJaVOuIQdpjJkFnvHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oSFvg8X1KCc8KeDEMrQranfL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Heb je al een harde reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Nee, is dat zinvol op een nieuwe bijgewekte origineel verpakte iPhone? Maar het schaadt ook niet. Wel met een backup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dick99999 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:40:
Ik weet dat de batterijduur van de iPhone 12 matig is. Maar wat is er bij mijn iPhone 12, 1 week oud aan de hand? Dit kan toch niet normaal zijn: 15 min schermtijd en leeg? En waarom is Siri weergegeven zonder tijd?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De batterij op iPhone 12 is niet matig hoor. Wellicht tov van de 11 wat minder maar een stuk beter dan de XS en eerdere toestellen.

Een (geforceerde) herstart kan dit probleem wellicht verhelpen.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Dick99999 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
Nee, is dat zinvol op een nieuwe bijgewekte origineel verpakte iPhone? Maar het schaadt ook niet. Wel met een backup?
Met een harde reset bedoel ik niet dat je een factory reset uitvoert maar Volume+ / Volume - en dan de powerknop lang ingedrukt houden, dus veel langer dan het scherm wat je krijgt om hem uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Ik ben nu met een complete factory reset- restore en data restore van de backup bezig. Zal laten weten of dat het probleem wegneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
GKW schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Met een harde reset bedoel ik niet dat je een factory reset uitvoert maar Volume+ / Volume - en dan de powerknop lang ingedrukt houden, dus veel langer dan het scherm wat je krijgt om hem uit te schakelen.
Dat is een geforceerde herstart als ik het goed heb :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 21:58
Wat is nu de beste manier om Flitsmeister te starten en af te sluiten met zo min mogelijk input?

Starten op basis van beweging werkt goed maar slurpt wellicht wat veel batterij.
Starten door opdrachten werkt maar is omslachtig omdat ik altijd op “uitvoeren” moet drukken.

FMOne geen ervaring mee maar ik wil dat als ik de auto instap en bluetooth verbinding wordt gemaakt dan flitsmeister automatisch opstart.

Ben opzoek naar de beste oplossing dus sta open voor suggesties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
xeoMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:33:
Wat is nu de beste manier om Flitsmeister te starten en af te sluiten met zo min mogelijk input?

Starten op basis van beweging werkt goed maar slurpt wellicht wat veel batterij.
Starten door opdrachten werkt maar is omslachtig omdat ik altijd op “uitvoeren” moet drukken.

FMOne geen ervaring mee maar ik wil dat als ik de auto instap en bluetooth verbinding wordt gemaakt dan flitsmeister automatisch opstart.

Ik gebruik de standaard instelling van FM zelf, dat die start vanuit de app. Achtergrond activiteit is 2% van de totale gebruiksduur. Verder zit ie op magsafe tijdens gebruik, dus als de achtergrondactiviteit zo minimaal is dan lijkt het me zowat verwaarloosbaar. (En dan heb ik ook nog eens de 12 mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
xeoMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:33:

Ik heb daarvoor een rfid-tag in m'n auto uit het zicht geplakt. iPhone ertegen en alles start op wat ik gestart wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Laatst online: 19:31
ik maak me serieus zorgen. ik gebruik de iphone 12 pro vanaf launch enkele uren per dag een simpel spelletje en mailen en websites. en dan is hij echt bijna leeg. heb het idee dat het snel achteruit gaat en ben absoluut geen groot gebruiker.
batterijstatus staat nu al op 89% dit voelt echt niet goed. mijn iphone 6 van 7 jaar oud staat op 88%....
Laat braaf elke nacht op, tussendoor niets.

Vermoedelijk is hij nog te goed om naar apple te gaan voor garantie of reclamering...
lasharor schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:03:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:02
Lijkt me niet helemaal goed?

Ik heb sinds december een 12 waarvan de battery health nog steeds op 100% staat.

Heb wel een aantal trucs waarvan ik denk dat het goed voor de batterij is: zoveel mogelijk tussen de 20% en 80% blijven, draadloos opladen (dus zeker geen fast charging, of hoe dat ook heet), gewoon nice and slow. Optimised charging, etc, etc…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

GioStyle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:53:

Ik heb sinds december een 12 waarvan de battery health nog steeds op 100% staat.

Heb wel een aantal trucs waarvan ik denk dat het goed voor de batterij is: zoveel mogelijk tussen de 20% en 80% blijven, draadloos opladen (dus zeker geen fast charging, of hoe dat ook heet), gewoon nice and slow. Optimised charging, etc, etc…
Dat idd, hier precies hetzelfde maar dan sinds release day. Ik krijg een melding wanneer de batterij onder de 30% komt, doorgaans prik ik hem dan aan de lader.
Ik probeer hem zoveel mogelijk aan de langzame 5W lader te hangen, eigenlijk nooit draadloos, dat zal een keer of 5 geweest zijn. Maar ik ben ook een hele lichte gebruiker, doe eigenlijk nooit iets met mijn telefoon... Nu we zoveel thuiszitten gaat alles met de iPad of Mac's. Zo'n kleine priegelschermpje is toch wat armetierig voor thuis.

@PKHS Dat is iMazing. Perfecte tool voor locale draadloze backups en eigenlijk volledige toegang tot je iDevices. Kan die software zeker aanraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 20-07-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
GioStyle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:53:

Ik doe precies hetzelfde en heb ook nog steeds 100%.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
hk12nl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Ik doe precies hetzelfde en heb ook nog steeds 100%.
Mijn iPhone 12 Mini van 6 maanden staat ook nog op 100%, hou hem binnen de 20 en 80%, maar gebruik wél een snellader. Ik heb ook een notificatie ingesteld als de batterij de 20 of 80 bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
jodeltje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Mijn iPhone 12 Mini van 6 maanden staat ook nog op 100%, hou hem binnen de 20 en 80%, maar gebruik wél een snellader. Ik heb ook een notificatie ingesteld als de batterij de 20 of 80 bereikt.
Ik gebruik ook de snellader maar dan via de dubbele MagSafe lader :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 11:20
Ik heb een gewone iphone 12 en sinds gisteren laadt deze niet meer draadloos op. Na wat googlen zie ik dat er meer in de eerste maanden na uitkomen meer mensen dit probleem hadden maar dat zou volgens mij met updates opgelost moeten zijn.

Ik heb 2 verschillende draadloze laders geprobeerd, bij beide zie je dat de telefoon ‘herkent’ wordt aangezien de lamjes gaan branden.

Ik heb de telefoon meermalen uit en aan gezet.

Laatste ios update geinstalleerd nadat de problemen begonnen.

Op mijn eerste laadplaat werkte het vanaf het begin al niet, deze werkt nog wel prima voor mijn oude iphone X.

Is er nog iets wat ik kan doen of wordt dit een garantiekwestie?

Edit: nu ook alle instellingen gereset en ook dit geeft geen resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 21-07-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
basjuhh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:52:
ik maak me serieus zorgen. ik gebruik de iphone 12 pro vanaf launch enkele uren per dag een simpel spelletje en mailen en websites. en dan is hij echt bijna leeg. heb het idee dat het snel achteruit gaat en ben absoluut geen groot gebruiker.
batterijstatus staat nu al op 89% dit voelt echt niet goed. mijn iphone 6 van 7 jaar oud staat op 88%....
Laat braaf elke nacht op, tussendoor niets.

Vermoedelijk is hij nog te goed om naar apple te gaan voor garantie of reclamering...

[...]
Sinds een week of twee een iPhone 12 max pro. Deze gekocht omdat mijn oude android om te twee dagen moest worden opgeladen.

Met de nieuwe iPhone max idem dito en gebruik dit toestel alleen om te bellen en agenda. Surf niet enz. en wat op de achtergrond draait uitgezet. Ben er niet veel mee opgeschoten en kan nu elke nacht aan de lader.

Leuk als je een paar dagen van huis bent. Ben je overgeleverd aan externe oplaad tools. Echt niet leuk voor zo'n kostbare investering. Spijt van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 11:20
TecTo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Sinds een week of twee een iPhone 12 max pro. Deze gekocht omdat mijn oude android om te twee dagen moest worden opgeladen.

Met de nieuwe iPhone max idem dito en gebruik dit toestel alleen om te bellen en agenda. Surf niet enz. en wat op de achtergrond draait uitgezet. Ben er niet veel mee opgeschoten en kan nu elke nacht aan de lader.

Leuk als je een paar dagen van huis bent. Ben je overgeleverd aan externe oplaad tools. Echt niet leuk voor zo'n kostbare investering. Spijt van deze aankoop.
Toch apart dat ik ondanks intensief gebruik met een gewone 12 makkelijk 2 dagen haal. Een pro max zou daar nog makkelijk overheen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:03
Edit: x

[ Voor 97% gewijzigd door RigolleM op 21-07-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wellicht is je verwachtingspatroon te hoog. Fabrikanten rekenen erop dat je dagelijks een keer aan de lader hangt. https://www.cultofmac.com...fe-will-not-exceed-1-day/

Maar als je er alleen mee belt dan zou hij in de praktijk langer dan een dag mee moeten gaan. Heb je al gekeken wat de grote batterij verbruikers zijn op je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:02 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
[...]

Hoeveel screen on time haal je op een dag? Laat je het scherm aan staan tijdens 't bellen, en hoeveel bel je op een dag? Bellen is juist behoorlijk intensief, zeker als je net tussen twee masten inzit, of wisselvallig/slecht bereik hebt. Je zou je netwerk instellingen eens kunnen resetten om te zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bedankt iedereen zal alle instelingen nog eens na lopen. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de Apple Watch 6 die gekoppeld is aan de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47
Mijn capaciteit was 100% tot een maand geleden en staat sinds deze week ineens op 93%. Nou weet ik dat 14.6 niet helemaal lekker was voor de accu (mijn Pro Max haalde het vaak net naar 10 uur 's avonds) maar misschien in combinatie met de AirTags heeft het wel m'n batterij beschadigd?

Ik maak me er niet zo druk om verder, viel me alleen op. Mijn X (na 2,5 jaar) stond nog op 94% en mijn 11 Pro Max op 99% toen ik hem terug verkocht aan Apple vorig jaar.

Aangezien ik de 13/12s ga overslaan dit jaar hoop ik wel dat ik het een dag blijf redden maar ach anders laat ik de accu wel vervangen bij Apple als het echt een probleem wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 00:33

bert pit

asdasd

[...]

Er staan een heleboel instellingen op die je uit kunt zetten die de batterijduur verlengen. Gewoon even aanpassen. Scherm en locatievoorzieningen zijn slurpers, ook de corona app kost veel energie.
Tips voor instellingen:
YouTube: iPhone 12 Settings You Need To Change Now

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
Malt007 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:32:
Ik heb een gewone iphone 12 en sinds gisteren laadt deze niet meer draadloos op. Na wat googlen zie ik dat er meer in de eerste maanden na uitkomen meer mensen dit probleem hadden maar dat zou volgens mij met updates opgelost moeten zijn.

Ik heb 2 verschillende draadloze laders geprobeerd, bij beide zie je dat de telefoon ‘herkent’ wordt aangezien de lamjes gaan branden.

Ik heb de telefoon meermalen uit en aan gezet.

Laatste ios update geinstalleerd nadat de problemen begonnen.

Op mijn eerste laadplaat werkte het vanaf het begin al niet, deze werkt nog wel prima voor mijn oude iphone X.

Is er nog iets wat ik kan doen of wordt dit een garantiekwestie?

Edit: nu ook alle instellingen gereset en ook dit geeft geen resultaat.
Doe even een belletje naar Apple en vraag of ze diagnose willen stellen. Kan zijn dat de wireless charging coil niet de presence check door komt. Als je toestel dan verder in orde is (geen waterschade/etc) dan zal het garantiewerk zijn. Achterkant wordt geswapped, alleen je scherm + camera wordt overgezet.
SgtElPotato schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet meer exact wat Apple beloofd qua percentages, maar binnen 1-2 jaar onder de 80% (dacht ik) is een gratis vervanging van de batterij. Lijkt inderdaad iets niet goed te gaan bij jouw toestel..
1 jaar onder de 80%, echter zijn er ook nog wel uitzonderingen: diagnose fail / opgezwollen accu, dan kan die alsnog vervangen worden zonder dat die echt onder de 80% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:25
bert pit schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:36:
[...]

Er staan een heleboel instellingen op die je uit kunt zetten die de batterijduur verlengen. Gewoon even aanpassen. Scherm en locatievoorzieningen zijn slurpers, ook de corona app kost veel energie.
Tips voor instellingen:
YouTube: iPhone 12 Settings You Need To Change Now
Bedankt voor deze tip! Allemaal opgevolgd behalve dark mode die ik niet overdag wil. Ik snap dat het zal helpen maar overdag dark mode gaat mij wat ver. Wel benieuwd of ik effect ervaar met de rest van de settings.
Pagina: 1 ... 68 ... 75 Laatste