Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:05
Ik heb gisteren de laatste iOS versie op mijn 12 mini gezet en vandaag ongeveer 2 uur genavigeerd met Waze.
Verbonden met kabel aan Apple CarPlay trok de telefoon het niet om bij te laden en zat ik na bijna 2 uur rijden op 11 procent (begonnen bij 100).

Gisterochtend ook 2,5 uur gereden met Waze via CarPlay en toen nog niks aan de hand.

Zijn er meer die na de laatste update batterij issues hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:12
yorroy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:46:
Ik heb gisteren de laatste iOS versie op mijn 12 mini gezet en vandaag ongeveer 2 uur genavigeerd met Waze.
Verbonden met kabel aan Apple CarPlay trok de telefoon het niet om bij te laden en zat ik na bijna 2 uur rijden op 11 procent (begonnen bij 100).

Gisterochtend ook 2,5 uur gereden met Waze via CarPlay en toen nog niks aan de hand.

Zijn er meer die na de laatste update batterij issues hebben?
Hier geen last (gebruik geen 12 maar een 15 pro) en draadloze CarPlay, zonder lader 7% per uur en zodra ik de lader er in doe is die na een uurtje weer 80%. Misschien een andere kabel proberen of draadloos met CarPlay verbinden (als je auto dir natuurlijk ondersteund) en dan een losse lader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Roy Tollenaar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:11:
[...]

Hier geen last (gebruik geen 12 maar een 15 pro) en draadloze CarPlay, zonder lader 7% per uur en zodra ik de lader er in doe is die na een uurtje weer 80%. Misschien een andere kabel proberen of draadloos met CarPlay verbinden (als je auto dir natuurlijk ondersteund) en dan een losse lader gebruiken.
Bedankt voor het meedenken. Draadloos wordt helaas niet ondersteund en ik gebruik een origineel Apple kabel.
Overigens had ik er bij moeten zeggen; tijdens de rit even de iPhone 11 Pro van mijn vrouw eraan gehangen maar die laad wel gewoon bij.
Probleem lijkt dus echt met mijn iPhone zelf te maken.
Of Waze is ineens extreem onzuinig geworden.
Als ik terug kijk in de instellingen is 92% van de batterij drain afkomstig van Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:12
yorroy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Draadloos wordt helaas niet ondersteund en ik gebruik een origineel Apple kabel.
Overigens had ik er bij moeten zeggen; tijdens de rit even de iPhone 11 Pro van mijn vrouw eraan gehangen maar die laad wel gewoon bij.
Probleem lijkt dus echt met mijn iPhone zelf te maken.
Of Waze is ineens extreem onzuinig geworden.
Als ik terug kijk in de instellingen is 92% van de batterij drain afkomstig van Waze.
Hier verbruikt Waze bijna niks. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp6No7zoF1oWLJU8MaR8BOk5s94=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JD8g7rDIOwoxEZjbMBNUn0yT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBBoBSRk808bqLjTHqfSlG5GCeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IC5BSu8PUmtALHsFXPTQuROt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:15

L23

4 jaar later nog steeds mensen die hun iPhone 12 gebruiken en de batterij nog niet vervangen hebben? Inmiddels de 1000 cyclussen bereikt met een batterijconditie van 86% op mijn iPhone 12 mini. En het draait allemaal nog prima op iOS 18.

Tot nu toe wel mijn favoriete iPhone. Het is allemaal niet meer zo bijzonder als de iPhone 3G en 4 destijds, maar het werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 20:49
L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:39:
4 jaar later nog steeds mensen die hun iPhone 12 gebruiken en de batterij nog niet vervangen hebben? Inmiddels de 1000 cyclussen bereikt met een batterijconditie van 86% op mijn iPhone 12 mini. En het draait allemaal nog prima op iOS 18.

Tot nu toe wel mijn favoriete iPhone. Het is allemaal niet meer zo bijzonder als de iPhone 3G en 4 destijds, maar het werkt gewoon goed.
Hier nog een op de 12, bevalt me nog steeds uitstekend. hoe zie jij hoeveel laadcycli je hebt gehad trouwens?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Kassad schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Hier nog een op de 12, bevalt me nog steeds uitstekend. hoe zie jij hoeveel laadcycli je hebt gehad trouwens?
CoconutBattery, een app op de Mac. Die laat het aantal laadcycli zien als je je iPhone aansluit op de Mac. Op Windows werkt het mogelijk met iMazing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

CoconutBattery, een app op de Mac. Die laat het aantal laadcycli zien als je je iPhone aansluit op de Mac. Op Windows werkt het mogelijk met iMazing.
Op windows zie je dat met gratis 3uTools, downloaden van hun website. Daar zie je eigenlijk heel veel, tevens ook als er onderdelen vervangen zijn ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:53

Ik heb mijn 12 mini nu ruim drie jaar en heb een paar weken geleden de accu laten vervangen. Stond op 78%, geloof ik. Was op zich nog wel werkbaar, maar als ik nu de accu vervang heb ik daar langer plezier van. Ik wil het toestel nog 1 a 2 jaar gebruiken. En ook als ik hem na een jaar als reservetoestel houd, wil ik er nog wel een bruikbare accu in hebben zitten.

Ik heb wel het idee dat de accu vooral bij stevig gebruik nu wel veel langer meegaat. Het toestel lijkt daarbij nu ook minder warm te worden dan met de oude accu. Dit ondanks dat( of misschien doordat?) de batterijstatus geen verminderde prestaties aangaf.

Kortom, vooral bij stevig gebruik was de gebruiksduur echt wel meer dan 20% afgenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-05 08:08
4 jaar later nog steeds mensen die hun iPhone 12 gebruiken en de batterij nog niet vervangen hebben?
Yes!
Eerst prive gebruikt. Uiteindelijk wel last van dat accu snel leeg is bij een lange dag van huis. Prive nu al een tijdje een 14. Verschil is wel te merken :-)

De 12 mini is doorgeschoven naar werktelefoon. En dat voldoet prima. Hoeft het nog maar werkdag vol te houden, en dat gaat nog steeds prima als ik braaf elke dag oplaad.

Denk dat vervangen van accu niet gaat gebeuren. Zodra prive een nieuwe iPhone, schuift de 14 door naar werk en gaat de 12 mini met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07

Zit op 87% zie ik… merk wel dat het minder is dan het begin, maar haal de dag nog steeds makkelijk, soms zelfs 2-dagen. De 12-Pro is pas mijn 3e iPhone. Mijn eerste was een 4, toen een 6 en nu nog steeds een 12 Pro. Zie ook nog geen noodzaak om te upgraden voorlopig. Batterij vervangen vind ik ook nog niet nodig.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

PatrickC schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Zit op 87% zie ik… merk wel dat het minder is dan het begin, maar haal de dag nog steeds makkelijk, soms zelfs 2-dagen. De 12-Pro is pas mijn 3e iPhone. Mijn eerste was een 4, toen een 6 en nu nog steeds een 12 Pro. Zie ook nog geen noodzaak om te upgraden voorlopig. Batterij vervangen vind ik ook nog niet nodig.
Ik heb de 6 en de SE (gen 1) nog gehad na de iPhone 4. De iPhone 6 was het minst favoriet en na iets van 2 jaar vervangen door de SE. Upgraden duurt bij mij nu steeds langer, nog mimimaal 2 jaar verder met de 12. Batterij vervangen wel van plan, maar met 86 a 87% vind ik het ook nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-05 17:01
Hier de 12 mini nog steeds in gebruik. Nog steeds een heerlijke telefoon. Accu is 83% zie ik net. En dat merk ik. Regelmatig haalt hij de dag niet meer. Ik klik er dan een powerbank achterop. Maar de accu laten vervangen ga ik nu maar eens bekijken. Daarna kan die weer jaren mee verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier nog een gebruiker van een 12 mini, bijna 3,5 geleden aangeschaft.
De accu is nog in redelijke staat (85%, aantal laadcycli onbekend) en ben van plan om deze t.z.t. te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
Mijn 12-mini van bijna 4 jaar oud heeft een batterijstatus van 75%. Denk dat dat de lasgate is tot nu toe gemeldt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-05 17:01
Wlie schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:34:
Hier nog een gebruiker van een 12 mini, bijna 3,5 geleden aangeschaft.
De accu is nog in redelijke staat (85%, aantal laadcycli onbekend) en ben van plan om deze t.z.t. te vervangen voor een nieuw exemplaar.
Helaas is er geen mini lijn meer. Een 16 mini had me wel leuk geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Retrospect schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Helaas is er geen mini lijn meer. Een 16 mini had me wel leuk geleken.
Grote kans dat de nieuwe SE (verwacht begin 2025) dat gat in gaat vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Wlie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Grote kans dat de nieuwe SE (verwacht begin 2025) dat gat in gaat vullen
Dat zou wel een goede greep zijn denk ik.
Als de SE er inderdaad een beetje op lijkt zal dat de opvolger worden.
Mijn 12 mini zit nu op 83% maar ik moet zeker wel bijladen midden op de dag.
Ik kijk het nog even aan tot maart 2025, als de nieuwe SE geen goede opvolger lijkt ga ik de batterij vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 09:05
yorroy schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Dat zou wel een goede greep zijn denk ik.
Als de SE er inderdaad een beetje op lijkt zal dat de opvolger worden.
Mijn 12 mini zit nu op 83% maar ik moet zeker wel bijladen midden op de dag.
Ik kijk het nog even aan tot maart 2025, als de nieuwe SE geen goede opvolger lijkt ga ik de batterij vervangen.
Helaas zijn de geruchten (zover ze niet officieel bevestigd zijn) dat het scherm van de SE4 maar liefst 6.06” groot wordt. En slechts een enkele camera. Ik heb daarom nu alsnog de overstap gemaakt van de 12 mini naar 13 mini met een gloednieuwe batterij om nog zo lang mogelijk te kunnen doen met een handzaam formaat. Iphone 15/16 lijkt wel 2x zo groot in je zak. Hopelijk komt er ooit nog een klein toestel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 15:21
Dat zou erg jammer zijn, ik heb nu de 12 mini en het enige wat ik echt mis is de usb c connector. Als er een nieuwe mini met usb c uit kwam zou het voor mij al reden zijn om over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AreUhungry schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:05:
Dat zou erg jammer zijn, ik heb nu de 12 mini en het enige wat ik echt mis is de usb c connector. Als er een nieuwe mini met usb c uit kwam zou het voor mij al reden zijn om over te gaan.
Ik heb het opgelost via een omweg. Gezien de telefoon Magsafe ondersteund ben ik die kant opgegaan. Zoveel mogelijk draadloos laden overal. Zeker naast mijn bed is het gewoon op de magneet droppen en gaan. Op bureau zelfde verhaal.

Ga nog ergens begin volgend jaar de batterij vervangen. Wil dan ook een nieuw hoesje halen. Die is wat lastiger.

Wil deze zo lang mogelijk gebruiken :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 11:02
Ik wil voor mijn Proton Mail account, als ik een nieuwe e-mail krijg, een specifiek geluid horen. Maar bij het menu 'Meldingen' van Proton zie ik nergens een optie om deze te wijzigen. Is dit überhaupt wel mogelijk?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:10
Mijn 12pm batterij was na ruim 4 jaar nog 82%, en omdat hij nog prima werkt er voor gekozen om mijn batterij te laten vervangen en nog een paar jaar mee te doen. Nu heb ik hem vanmorgen bij de apple store gebracht, en na 2 uur kon ik hem ophalen, bleek alleen dat ze mijn iphone hadden gesloopt (kabel doorgehaald?). Dus ik kreeg een gloednieuwe 12pm van ze terug. Opzich lekker een gloednieuwe zelfde telefoon, alleen vind ik het niet zo chill dat zij nu die iphone houden zonder dat ik hem heb kunnen resetten. Bank apps kan je aangeven dat je de oude iphone wilt verwijderen, maar ook foto’s en andere dingen stonden natuurlijk nog op de iphone.
-Ik kan niet vinden of ik hem op afstand kan resetten. Weet iemand of dit kan?
- ik had originele fotos op de iphone staan en niet in de icloud. Nu is dus op mijn nieuwe iphone de backup terug gezet, alleen denk ik dan dat dit dus de gecomprimeerde versies zijn die zijn terug gezet? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 15:34
drusloos schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:10:
Mijn 12pm batterij was na ruim 4 jaar nog 82%, en omdat hij nog prima werkt er voor gekozen om mijn batterij te laten vervangen en nog een paar jaar mee te doen. Nu heb ik hem vanmorgen bij de apple store gebracht, en na 2 uur kon ik hem ophalen, bleek alleen dat ze mijn iphone hadden gesloopt (kabel doorgehaald?). Dus ik kreeg een gloednieuwe 12pm van ze terug. Opzich lekker een gloednieuwe zelfde telefoon, alleen vind ik het niet zo chill dat zij nu die iphone houden zonder dat ik hem heb kunnen resetten. Bank apps kan je aangeven dat je de oude iphone wilt verwijderen, maar ook foto’s en andere dingen stonden natuurlijk nog op de iphone.
-Ik kan niet vinden of ik hem op afstand kan resetten. Weet iemand of dit kan?
- ik had originele fotos op de iphone staan en niet in de icloud. Nu is dus op mijn nieuwe iphone de backup terug gezet, alleen denk ik dan dat dit dus de gecomprimeerde versies zijn die zijn terug gezet? Of zie ik dit verkeerd?
Je kunt via find my iphone de verloren modus aanzetten dan lockt het toestel, je kunt hem ook wissen via dezelfde weg en dan is alle data eraf.

Goed dat je een ander toestel krijgt maar vreemd dat dit niet gecommuniceerd is, als ze de data over kunnen zetten zit er nog wel leven in en zouden ze dus theoretisch over je data (kunnen) beschikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
saikol schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:20:
Je kunt via find my iphone de verloren modus aanzetten dan lockt het toestel, je kunt hem ook wissen via dezelfde weg en dan is alle data eraf.
Maar dan moet de telefoon wel verbinding maken met internet. Verder moet je volgens mij Find my phone altijd uitzetten op een iphone voordat je ‘m ter reparatie aanbiedt bij Apple?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Laatst online: 09:58
Sorry voor het schoppen van dit oude topic, maar misschien is dit nog wel leuk voor in het archief :+

Voor aankomende donderdag heb ik een afspraak gemaakt voor een vervangende accu voor in mijn 12 Pro, ik ben benieuwd of de afspraak net zo soepel gaat als in 2017 met mijn 6S. Het enige waar ik nog mee zit is hoe ik bereikbaar kan blijven zodra het toestel is gereset voor reparatie...

De batterijconditie en opladen tab in settings geeft al een behoorlijke tijd "service" aan. De maximumcapaciteit staat op dit moment op 81%. Ik heb dit toestel meteen na aankondiging besteld en hij is op 23 oktober 2020 bij mij geleverd dus ik mag zeker niet klagen over de accuprestaties na deze tijd.

Fujifilm X-T5 | X-H1 | XF14mm f2.8 | XF16mm f1.4 | XF35mm f1.4 & f2.0 | XF56mm f1.2 | XF90mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Viltrox 27mm f1.2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-05 12:00
InGen10 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:16:
Sorry voor het schoppen van dit oude topic, maar misschien is dit nog wel leuk voor in het archief :+

Voor aankomende donderdag heb ik een afspraak gemaakt voor een vervangende accu voor in mijn 12 Pro, ik ben benieuwd of de afspraak net zo soepel gaat als in 2017 met mijn 6S. Het enige waar ik nog mee zit is hoe ik bereikbaar kan blijven zodra het toestel is gereset voor reparatie...

De batterijconditie en opladen tab in settings geeft al een behoorlijke tijd "service" aan. De maximumcapaciteit staat op dit moment op 81%. Ik heb dit toestel meteen na aankondiging besteld en hij is op 23 oktober 2020 bij mij geleverd dus ik mag zeker niet klagen over de accuprestaties na deze tijd.
Mijn IPhone 12 Pro heb ik Juni 2021 gekocht en pas vorig jaar (April 2024) mijn 12 Pro accu laten vervangen nadat die op 80% was en ik dus ook die "service" melding zag in instellingen. Ik heb niks gereset voor mijn telefoon, alleen "zoek mijn iphone" enz moesten uit. Je sim-kaart hou je (mits je fysieke sim hebt) dus deze kun je in een ander telefoon doen.

voor de rest moet ik er wel bij vermelden, ik had afspraak ergens eind van de dag en kon hem pas de volgende dag weer ophalen omdat ze het druk hadden. Voor mij niet groot probleem aangezien ik in Amsterdam woon, maar geen idee waar je vandaan komt maar wel iets waar je tegen aan zou kunnen lopen.

Nu een jaar verder mijn "nieuwe" batterij conditie is op 90%, dus ik ben niet zo super tevreden met de huidige batterij en ik laad hem niet anders dan normaal dus hopelijk zul jij wel een betere ervaring daarin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:10
InGen10 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:16:

Ik heb mijn 12 pro max ook sinds de aankondiging en heb 2 maanden terug de batterij laten vervangen bij de Apple Store. Hij was nog 87% maar voor een reis wilde ik gewoon een nieuwe batterij. Bij het ophalen na reparatie bleek dat ze een kabeltje hadden doorgehaald en de iphone kapot was, ik kreeg direct een nieuwe 12 pro max mee. Voordeel dat ik geen krasjes meer heb, nadeel dat de backup compleet terug gezet moest worden en ik uren kwijt was aan alles terug zetten. Ik had mijn simkaart eruit gehaald en die in een oude iphone gepropt, ik was dus gewoon bereikbaar. Ik zou vooral kijken naar dat je foto’s origineel in de icloud opslaat ipv op het toestel, want als het toestel dan wordt gereset of kapot gaat ben je volgens mij de goede kwaliteit van de foto’s kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InGen10
  • Laatst online: 09:58
Veli_kavlak schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:51:
[...]
voor de rest moet ik er wel bij vermelden, ik had afspraak ergens eind van de dag en kon hem pas de volgende dag weer ophalen omdat ze het druk hadden. Voor mij niet groot probleem aangezien ik in Amsterdam woon, maar geen idee waar je vandaan komt maar wel iets waar je tegen aan zou kunnen lopen.
Gisteren had ik rond 13:00 de afspraak staan en kon de telefoon gelukkig rond 17:00 weer ophalen. Op een later moment terugkomen zou door de reistijd geen optie zijn geweest dus ik was best blij dat dat niet nodig was.

Verder had ik de iCloud backup nog bijgewerkt en de laatste iOS geïnstalleerd. Eenmaal bij de afspraak aangekomen verliep alles vlot en probleemloos. De oude telefoon had ik niet meer aan de praat gekregen waardoor ik in de tussentijd telefoonloos rond liep, best een vreemd gevoel :P

Fujifilm X-T5 | X-H1 | XF14mm f2.8 | XF16mm f1.4 | XF35mm f1.4 & f2.0 | XF56mm f1.2 | XF90mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Viltrox 27mm f1.2 |

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste