.
[ Voor 136% gewijzigd door forto op 08-04-2022 16:13 ]
[ Voor 136% gewijzigd door forto op 08-04-2022 16:13 ]
Ik heb een 13 pro, en bel altijd via de speaker, en heb eigenlijk nog nooit klachten gehad, de 12 heb ik ook gehad en ook daar herken ik het probleem niet in.maikel7 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:11:
Een vriendin van mij heeft een 12 Pro en wanneer zij gebruik maakt van FaceTime en daarmee belt via de speakerfunctie dan valt haar stem regelmatig weg. Zij kan iedereen wel goed horen, maar de tegenpartij hoort soms woorden/zinnen half. Wanneer ze dan gebruik gaat maken van Airpods dan is het probleem opgelost, maar staat ze op speaker dan is het probleem weer terug. Soms heeft ze dit probleem ook met normaal bellen via de speakerfunctie.
Op veel forums vanuit buitenland zie ik dit probleem geschetst worden (ook bij de 11, 13 en 13 pro). Apple NL geeft aan het probleem niet te kennen. Ze hebben telefonisch tests gedaan en zien geen problemen. Wel ervaarde ze dat haar woorden tijdens het gesprek soms wegvallen, maar willen er in eerste instantie niets mee doen. Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen met microfoon, etc, maar geen oplossing. We overwegen een overstap naar een 13/13 pro, maar de vraag is of het dan is opgelost?
Zijn hier nog meer mensen met dit probleem? En heeft iemand een oplossing? Of is het een hardware/software fout?
Nee, ook als de telefoon neergezet wordt ergens tegenaan dan is dit probleem er. Met en zonder hoesje geprobeerd. Diverse instellingen... Niets helptAiii schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:00:
Bedek je de microfoon niet per ongeluk met de vinger?
Deze al eens geprobeerd?maikel7 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Nee, ook als de telefoon neergezet wordt ergens tegenaan dan is dit probleem er. Met en zonder hoesje geprobeerd. Diverse instellingen... Niets helpt
Ik heb em net gekocht omdat-ie een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft maar of dat voor jou ook opgaat is iets dat je voor jezelf zal moeten bedenkenTosti55 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 01:58:
Is deze telefoon nog aan te raden anno zomer 2022 ?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik zie geen enkele reden waarom niet… ik wilde einde van het jaar voor een iPhone 14 gaan maar de 12 (mini) doet het nog zo goed dat ik het eigenlijk wel prima vind zo..Tosti55 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 01:58:
100%. Maar ik koop zelf altijd liever het nieuwste wat beschikbaar is wanneer ik iets nieuws koop. Ook al moet ik dan wat maandjes wachten. Dit geldt voornamelijk voor producten die duur zijn en updates krijgenTosti55 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 01:58:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zoveel mensen, zoveel verhalen. Ik ga hier niet beweren dat de 12 mini een fantastische batterijduur heeft, maar ik heb de 12 mini nu bijna 2 jaar en ik hou aan het eind van de dag nog steeds minimaal 25% over. Waar ik maar mee wil zeggen: het hangt van je gebruik af.Of-Aaargh schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:18:
De 12 is nog een prima keus, maar de 12 Mini heb ik toch echt meteen ingeruild toen de 13 Mini uitkwam. Echt heel matige batterijduur, volgens mij scoort alleen de SE nog slechter. Ik moest elke dag in de loop van de middag bijladen, met de 13 Mini doe ik vrijwel altijd de hele dag tot bedtijd.
Maar als de slechte batterijduur geen probleem voor je is, is de 12 Mini verder helemaal okee.
Is de 13 mini daar zoveel beter in? Ik moet met de 12 Mini ook regelmatig op de dag bijladen en ja, ik gebruik m ook wel intensief maar het valt me echt tegen met de 12 Mini. Gelukkig ben ik altijd in de gelegenheid om in de auto of op werk te laden maar toch..Of-Aaargh schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:18:
De 12 is nog een prima keus, maar de 12 Mini heb ik toch echt meteen ingeruild toen de 13 Mini uitkwam. Echt heel matige batterijduur, volgens mij scoort alleen de SE nog slechter. Ik moest elke dag in de loop van de middag bijladen, met de 13 Mini doe ik vrijwel altijd de hele dag tot bedtijd.
Maar als de slechte batterijduur geen probleem voor je is, is de 12 Mini verder helemaal okee.
Ja de 13 Mini is echt een stuk beter. De officiële getallen ken ik niet, maar op gevoel zeg ik dat er 30% meer capaciteit in de batterij zit. Nét de 30% die je om-en-nabij tekort komt om een volle dag met een 12 Mini te doen bij zeg gemiddeld 4u schermtijd.pixels66 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:53:
[...]
Is de 13 mini daar zoveel beter in? Ik moet met de 12 Mini ook regelmatig op de dag bijladen en ja, ik gebruik m ook wel intensief maar het valt me echt tegen met de 12 Mini. Gelukkig ben ik altijd in de gelegenheid om in de auto of op werk te laden maar toch..
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 21-05-2022 10:37 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
@PKHS Kijk eens naar Wiiuka. Dat zijn prachtige hoesjes, al heb ik alleen een sleeve voor mijn MacBook Pro van ze.PKHS schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:55:
Paar weken geleden 12 mini in de gracht laten vallen.
Op Marktplaats voor € 650 gesealde mini 13 gescoord.
Batterij is iets beter: 2406 mAh vs 2227 mAh.
In de praktijk, uurtje flitsmeister, navigeren op de boot, beetje bellen, appen en twitteren merk ik weinig verschil.
Maak regelmatig foto's, ook daar minimale verbetering.
Mis wel m'n zadelbruine leren apple hoes van de 12 mini, die hebben ze voor de 13 mini niet. -)
[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 21-05-2022 13:49 ]
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik heb zelf meerderde keren de ervaring gehad dat als er vocht in de poort zit, de Lightning het meteen begeeft met wat roest op een stripje. Maar ik had dan wel echt gezwommen met de iPhone.Snipe4ever schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:39:
Goedemorgen,
Ik denk dat vannacht mijn oplaad poort is kapot gegaan.
Ik heb midden in de nacht terwijl ik sliep een melding gekregen van vocht (heel gek na mijn mening, want ben niet met water in contact geweest).
Alleen wanneer ik nu op kantoor een lightning kabel in mijn iPhone 12 pro max doe gebeurt er niks meer. Heel soms geeft de laptop aan onbekend usb apparaat.
Heb al in de oplaad poort gekeken, maar ik zie niks aan rommel etc erin zitten. Tevens is de iPhone maandje geleden nog schoongemaakt door middel van een saté prikker.
Tevens valt het wel op dat de lightning kabel connector klein beetje plakkerig is?
Weet iemand of ik de iPhone nog kan redden door middel van water of iets ander in de poort te doen en dan opnieuw laten drogen?
Ja al 3 verschillende kabels en adapters (allemaal origineel)Dennisdn schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik heb zelf meerderde keren de ervaring gehad dat als er vocht in de poort zit, de Lightning het meteen begeeft met wat roest op een stripje. Maar ik had dan wel echt gezwommen met de iPhone.
Dit heb ik ook gehad tijdens mijn vakantie. Deed hem 's nachts in de oplader en ging vervolgens slapen. De ochtend erop, niet opgeladen en melding over vocht in het contact. Een spoortje in de lightning connector bleek kapot. Dit had een vreemde bijkomstigheid dat de lightning kabel niet meer omkeerbaar in te pluggen was. De kapotte kant moest naar boven ingeplugd worden anders laadde hij niet op.Snipe4ever schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:39:
Goedemorgen,
Ik denk dat vannacht mijn oplaad poort is kapot gegaan.
Ik heb midden in de nacht terwijl ik sliep een melding gekregen van vocht (heel gek na mijn mening, want ben niet met water in contact geweest).
Alleen wanneer ik nu op kantoor een lightning kabel in mijn iPhone 12 pro max doe gebeurt er niks meer. Heel soms geeft de laptop aan onbekend usb apparaat.
Heb al in de oplaad poort gekeken, maar ik zie niks aan rommel etc erin zitten. Tevens is de iPhone maandje geleden nog schoongemaakt door middel van een saté prikker.
Tevens valt het wel op dat de lightning kabel connector klein beetje plakkerig is?
Weet iemand of ik de iPhone nog kan redden door middel van water of iets ander in de poort te doen en dan opnieuw laten drogen?
Weet jij of dit onder garantie valt, want heb nog tot eind Juni Apple support.AreUhungry schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:15:
[...]
Dit heb ik ook gehad tijdens mijn vakantie. Deed hem 's nachts in de oplader en ging vervolgens slapen. De ochtend erop, niet opgeladen en melding over vocht in het contact. Een spoortje in de lightning connector bleek kapot. Dit had een vreemde bijkomstigheid dat de lightning kabel niet meer omkeerbaar in te pluggen was. De kapotte kant moest naar boven ingeplugd worden anders laadde hij niet op.
Nu ik een nieuwe kabel heb, heb ik er geen last meer van.
Nee, dat zou ik zo niet weten. Ik zou er wel een melding van maken bij Apple support. Wie weet heb je geluk!Snipe4ever schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Weet jij of dit onder garantie valt, want heb nog tot eind Juni Apple support.
Net contact gehad met Apple Support. Hun denken dat de poort software matig tijdelijk is uitgeschakeld voor de veiligheid. En dat deze na 24 of 48 uur weer aan moet gaan.AreUhungry schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Nee, dat zou ik zo niet weten. Ik zou er wel een melding van maken bij Apple support. Wie weet heb je geluk!
[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 21-06-2022 17:12 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik stuur alles naar Rebuy.nl. Nooit problemen mee gehad en geen gedoe over achteraf met een andere prijs aankomen.Alekz87 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:06:
Geen idee of er een apart topic voor is, maar hebben mensen ervaring met rebuyers van iPhones? Met de 14 op komst wil ik m’n 12 pro verkopen. Maar via marktplaats liever niet. Uiteraard kan het via tweakers, maar zo’n “reseller” lijkt mij een snelle optie
Ik heb meerdere goede ervaringen met gsmloket.nl. Ze betalen niet de hoofdprijs, maar de afhandeling gaat snel en heb nooit gedoe gehad.Alekz87 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:06:
Geen idee of er een apart topic voor is, maar hebben mensen ervaring met rebuyers van iPhones? Met de 14 op komst wil ik m’n 12 pro verkopen. Maar via marktplaats liever niet. Uiteraard kan het via tweakers, maar zo’n “reseller” lijkt mij een snelle optie
Vraagje, wilde mijn 12 die ik bij Mediamarkt had aangeschaft ook verkopen. Echter ze vragen om een CE keurmerk (rebuy) op de achterkant van de Iphone 12, deze zit er niet op wel op de doos.Dennisdn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:03:
[...]
Ik stuur alles naar Rebuy.nl. Nooit problemen mee gehad en geen gedoe over achteraf met een andere prijs aankomen.
Bing
De CE-markering zit tegenwoordig op de zijkant ergens (even geen iPhone bij de hand). En dan moet je wat in het licht spiegelen om het te zien. Maar als je hem gewoon in winkel hebt gekocht hoef je daar niet eens naar te kijken, dat zit wel goed want dan is het vast geen Chinese imitatie iPhone.bing69 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
Vraagje, wilde mijn 12 die ik bij Mediamarkt had aangeschaft ook verkopen. Echter ze vragen om een CE keurmerk (rebuy) op de achterkant van de Iphone 12, deze zit er niet op wel op de doos.
Zit er bij jullie wel een CE keurmerk op de Iphone?
Zit inderdaad aan de rechterzijkant, net boven de zwarte streep. En inderdaad moet je moeite doen om ‘m te zien.Dennisdn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:57:
[...]
De CE-markering zit tegenwoordig op de zijkant ergens (even geen iPhone bij de hand). En dan moet je wat in het licht spiegelen om het te zien. Maar als je hem gewoon in winkel hebt gekocht hoef je daar niet eens naar te kijken, dat zit wel goed want dan is het vast geen Chinese imitatie iPhone.
Wat heb je al geprobeerd? Harde reset of Herinstallatie bijvoorbeeld?nielsven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:52:
Ik heb een raar probleem, wellicht dat iemand hier een antwoord heeft.
Mijn camera module aan de achterzijde is al een tijdje stuk (camera, groothoek en flitser doen niets meer).
Ik had de telefoon bij Amazon gekocht en wou hem binnenkort opsturen ter reparatie.
Echter van de week had ik het tijdens een willekeurig gesprek over pokemon go een paar jaar terug en ik heb de app geinstalleerd om eens te kijken hoe het er nu uitziet. Top mijn verbazing zie ik wel beeld als ik met AR een beest probeer te vangen. iemand enig idee hoe dit kan?
[ Voor 85% gewijzigd door nielsven op 02-09-2022 14:52 ]
Dan heeft het ook geen zin om hem terug te sturen ter reparatie. Het eerste wat zij zullen doen is kijken hoe die het op een clean install doet.nielsven schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:35:
Beide nog niet geprobeerd, zou dit kunnen helpen?[Afbeelding]
Ik had dit hierboven al geprobeerd.
Factory reset nog niet geprobeerd, ik gebruik mijn telefoon ook veel voor werk en gebruik daar ook 2 factor auth, ben bang dat er iets mis gaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 02-09-2022 17:36 ]
Sowieso heeft de 12 Mini een matige accuduur. De 13 Mini is iets beter, maar gebruik op mobiele data bij slecht tot matig bereik is echt killing voor de gebruikstijd. Op de camping in Frankrijk moest ik vaak rond de middag alweer bijladen.Sanderp schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:02:
Ik heb sinds april dit jaar een iPhone 12 mini, besteld via Swappie (in Zweden maar Swappie doet veel business internationaal). Inmiddels valt het me op hoe ongelooflijk snel mijn accu leegloopt op mobiele data (zou al langere tijd kunnen zijn, weet geen specifiek moment waarop het begon). Daarnaast zit ik meestal op 2-3 streepjes verbindingssterkte op het t-mobile netwerk.
Zou het mogelijk kunnen dat het een model uit bijvoorbeeld VS is met andere 4g frequentiebanden? Of zou er iets anders mee aan de hand kunnen zijn?
Had eerder al een wat research gedaan en kwam niets tegen, maar kwam nu een artikel tegen van Apple zelf; modenummer a2399 zou het ‘global’ model moeten zijn, dus klopt inderdaad wel.AreUhungry schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:16:
Het VS model ziet er anders uit dan het EU model. Er zit een extra inkeping in de zijkant. Als je inderdaad een VS model hebt, dan zie je dat direct.
Ja, dat komt bij mij op mobiele data dus ook vaak voor, echt heel vervelend. Daarnaast gaat m’n batterijconditie ook bijzonder snel achteruit; toen ik hem kocht in april stond hij nog op 94%, inmiddels op 87%, dat helpt ook niet mee.Of-Aaargh schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:05:
[...]
Sowieso heeft de 12 Mini een matige accuduur. De 13 Mini is iets beter, maar gebruik op mobiele data bij slecht tot matig bereik is echt killing voor de gebruikstijd. Op de camping in Frankrijk moest ik vaak rond de middag alweer bijladen.
Sinds bijna 2 weken heb ik op mijn iPhone 12Pro met een KPN abbonement het volgende wat mogelijk overeenkomt met jouw probleem. Als ik thuis ben dan gaat mijn accu er heel snel doorheen, dit was voorheen niet, en ook niet op de iPhone XS Max van mijn vrouw. Als ik op mijn werk ben dan (andere stad) is mijn accu verbruik in standby weer helemaal gewoon.kapi_tijn schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:14:
Ik heb een iPhone 12 in april 22 gekocht en sinds de laatste weken wordt deze ook zomaar erg heet, zo heet zelfs dat hij af en toe uitschakelt. Ook gaat de batterijduur snel achteruit. Ik heb er wel een (Mous) case omheen en zag dat instagram een zeer hoog batterijpercentage opslokt, die app heb ik nu verwijderd, maar het batterijverbruik blijft hoog.
Het lijkt er haast op dat het te maken heeft met het aanstralen van telefoonmasten. Ik heb thuis slecht bereik en dat komt doordat de Vodafone mast te ver weg staat van mijn wijk. Thuis gaat mijn batterijverbruik ook harder dan op werk.pipo1000 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:59:
[...]verhaal
[ Voor 21% gewijzigd door pixels66 op 04-11-2022 08:19 ]
Dat dacht ik ook, echter het probleem is spontaan recent ontstaan (door KPN en/of iOS upgrades etc) en de iPhone XS Max (draait nog op 15.7 en durf ik niet te upgraden op het moment) van mijn vrouw (ook KPN) heeft nergens last van. Maar ik wil niet uitsluiten dat de een recent modem driver firmware of zo in mijn telefoon en/of bij de KPN dit zou kunnen veroorzaken. Ik zet vanavond mijn telefoon in flight-mode om te kijken of dan in de nacht het verbruik dan normaal is, afgelopen nacht had ik WIFI uitgezet maar dat hielp niet.pixels66 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:18:
Het lijkt er haast op dat het te maken heeft met het aanstralen van telefoonmasten. Ik heb thuis slecht bereik en dat komt doordat de Vodafone mast te ver weg staat van mijn wijk. Thuis gaat mijn batterijverbruik ook harder dan op werk.
[ Voor 3% gewijzigd door pipo1000 op 04-11-2022 08:23 ]
Dat is wel heel apart en lijkt inderdaad op mijn situatie, Wat er sinds kort ook voorkomt is dat de telefoon begint te haperen als ik bijvoorbeeld muziek afspeel, en er komt een bericht binnen of een site wordt geladen. Het lijkt wel alsof de chip het niet lekker kan verwerken.pipo1000 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:59:
[...]
Sinds bijna 2 weken heb ik op mijn iPhone 12Pro met een KPN abbonement het volgende wat mogelijk overeenkomt met jouw probleem. Als ik thuis ben dan gaat mijn accu er heel snel doorheen, dit was voorheen niet, en ook niet op de iPhone XS Max van mijn vrouw. Als ik op mijn werk ben dan (andere stad) is mijn accu verbruik in standby weer helemaal gewoon.
Eerder had ongeveer al mijn apps al ge-offload en niets lijkt te helpen. Gisteren kwam ik er dus achter dat het te maken lijkt te hebben met de plaats waar ik ben. Afgelopen nacht heb ik wifi op mijn telefoon uitgezet (op kantoor heb ik ook geen wifi), maar ook dat lijkt niet te helpen.
Erg mysterieus op het moment, dit verschijnsel is spontaan begonnen, echter wel rond de iOS 16 en de iOS 16.1 upgrades. Hopelijk hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Op onderstaande foto zie je het batterij gebruik in mijn woonplaats (in rood in) en op kantoor (in geel). In beide gevallen heb ik ongeveer niets met mijn telefoon gedaan. Je ziet ook dat in de nacht (0-9) het verbruik onveranderd hoog blijft.
[Afbeelding]
Op onderstaande foto zie je het batterij verbruik toen ik rond 18:00 naar huis ben gereden. Op kantoor (nu in rood) was het normaal, zodra ik thuis (in geel) ben (zonder wifi) neemt het batterij gebruik enorm toe. Er is niets te zien welke app dit verbruik zou hebben. Ook hier zie je dat in de nacht (0-9) het verbruik onveranderd hoog blijft.
[Afbeelding]
Inmiddels een stap verder, door bluetooth uit te zetten zijn al mijn batterij problemen opgelost. Als ik thuis ben en bluetooth is aan dan heb ik enorm batterij gebruik, met bluetooth uit is alles weer normaal. Ook de iPhone XS Max van mijn vrouw nog wat beter bekeken en zij heeft op iOS 15.7 eigenlijk hetzelfde probleem. Het batterij gebruik is met 'bluetooth aan' enorm veel hoger.kapi_tijn schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:08:
[...]
Dat is wel heel apart en lijkt inderdaad op mijn situatie, Wat er sinds kort ook voorkomt is dat de telefoon begint te haperen als ik bijvoorbeeld muziek afspeel, en er komt een bericht binnen of een site wordt geladen. Het lijkt wel alsof de chip het niet lekker kan verwerken.
Heb ook alle apps nagelopen en een soft reset gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je Instellingen>Blootstellingsmeldingen wel uit staan? Of zelfs de Corona-app nog geïnstalleerd? Beide zoeken via Bluetooth continu naar andere devices.pipo1000 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:34:
[...]
Inmiddels een stap verder, door bluetooth uit te zetten zijn al mijn batterij problemen opgelost. Als ik thuis ben en bluetooth is aan dan heb ik enorm batterij gebruik, met bluetooth uit is alles weer normaal. Ook de iPhone XS Max van mijn vrouw nog wat beter bekeken en zij heeft op iOS 15.7 eigenlijk hetzelfde probleem. Het batterij gebruik is met 'bluetooth aan' enorm veel hoger.
Geen idee wat het batterij gebruik met 'bluetooth aan' in mijn thuis omgeving zo laat toe nemen, want als ik op kantoor ben kan ik bluetooth gewoon aan laten zonder excessief batterij gebruik.
Een theorie is dat een bluetooth device in mijn huis heel veel aandacht vraagt op 1 of andere manier waardoor de iPhone de hele tijd wakker wordt gemaakt. Binnenkort alle apparaten met bluetooth maar eens opzoeken en uitzetten.
[Afbeelding]
Dat is een goede, thanks! Ik heb sinds kort zo'n switchbot schakelaar gekocht, die ga ik eens ontkoppelen. Ik kan BT niet geheel uitschakelen in verband met carkit, Flitsmeister en airpods en aansturing verwarming badkamer. Om dat steeds handmatig te moeten doen zie ik niet zitten. Ik ga die swiitchbot eens verwijderen thanks!!pipo1000 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:34:
[...]
Inmiddels een stap verder, door bluetooth uit te zetten zijn al mijn batterij problemen opgelost. Als ik thuis ben en bluetooth is aan dan heb ik enorm batterij gebruik, met bluetooth uit is alles weer normaal. Ook de iPhone XS Max van mijn vrouw nog wat beter bekeken en zij heeft op iOS 15.7 eigenlijk hetzelfde probleem. Het batterij gebruik is met 'bluetooth aan' enorm veel hoger.
Geen idee wat het batterij gebruik met 'bluetooth aan' in mijn thuis omgeving zo laat toe nemen, want als ik op kantoor ben kan ik bluetooth gewoon aan laten zonder excessief batterij gebruik.
Een theorie is dat een bluetooth device in mijn huis heel veel aandacht vraagt op 1 of andere manier waardoor de iPhone de hele tijd wakker wordt gemaakt. Binnenkort alle apparaten met bluetooth maar eens opzoeken en uitzetten.
[Afbeelding]
Ik heb ook bluetooth nodig voor diverse dingen zoals auto, koptelefoon etc Echter door een paar uur bv in de nacht bluetooth uit te schakelen kom je er snel achter of je hetzelfde probleem hebt. Je moet iets proberen en bluetooth uitzetten was ook een wanshoop poging om achter mijn battery drain te komen. Ik hoor graag of het ook helpt bij jou. Ik moet nu er alleen achter komen wat het probleem hier in huis veroorzaakt.kapi_tijn schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:13:
[...]
Dat is een goede, thanks! Ik heb sinds kort zo'n switchbot schakelaar gekocht, die ga ik eens ontkoppelen. Ik kan BT niet geheel uitschakelen in verband met carkit, Flitsmeister en airpods en aansturing verwarming badkamer. Om dat steeds handmatig te moeten doen zie ik niet zitten. Ik ga die swiitchbot eens verwijderen thanks!!
Ik krijg sinds iOS16 geregeld deze notificatie. De batterijduur van m’n iPhone 12 mini is echt waardeloos sinds iOS16…kapi_tijn schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:14:
Ik heb een iPhone 12 in april 22 gekocht en sinds de laatste weken wordt deze ook zomaar erg heet, zo heet zelfs dat hij af en toe uitschakelt. Ook gaat de batterijduur snel achteruit. Ik heb er wel een (Mous) case omheen en zag dat instagram een zeer hoog batterijpercentage opslokt, die app heb ik nu verwijderd, maar het batterijverbruik blijft hoog.
[ Voor 11% gewijzigd door Agostino op 07-11-2022 21:53 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Gewoon even inloggen op de apple website, daar krijg je de dichtstbijzijnde opties om de batterij te laten vervangen. Keek net even in naar de omgeving Twente en daar krijg je een aantal Duitse MediaMarkten, dat is dus ook een optie.Roy Tollenaar schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:51:
Mijn broertje heeft een 12 mini, is heel tevreden over het toestel alleen heeft batterij momenteel 78% capaciteit over. Hij laadt hem ongeveer 4x per dag op en zou graag een nieuwe batterij willen. Nu wonen wij dichter bij Oberhausen dan Amsterdam, is het mogelijk de batterij in de Apple Store van Oberhausen te laten vervangen?
[ Voor 7% gewijzigd door Agostino op 15-01-2023 17:13 ]
Na het inloggen was het zichtbaar, bedoeling is 28 januari dus dat moet goed komen.Agostino schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:13:
[...]
Gewoon even inloggen op de apple website, daar krijg je de dichtstbijzijnde opties om de batterij te laten vervangen. Keek net even in naar de omgeving Twente en daar krijg je een aantal Duitse MediaMarkten, dat is dus ook een optie.
Doe het wel snel, las dat de prijs voor het vervangen van de accu per 1 maart van 75 euro naar +/- 100 euro gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door rockerpoet op 29-01-2023 10:31 ]
[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 01-02-2023 00:01 ]
Waarom ga je hem niet nu al vervangen? Ik ben gister bij de apple store geweest, iPhone 12 mini van ruim 2 jaar oud, batterij conditie van 85% maar mocht gewoon de batterij laten vervangen. Zat alleen even in tijdsnood dus heb nu een afspraak voor dit weekend om de accu te vervangen.syltheboy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:59:
Mijn 12 Pro Max heb ik nu ruim 2 jaar in gebruik en de batterijconditie staat op 84%. Ik wilde eigenlijk tot 80% of 79% wachten, maar vanaf 1 maart 2023 gaat de batterijvervanging 24 euro meer kosten. Dat vind ik dan wel weer zonde.
Deze maand ga ik dat wel regelen, maar dan moet ik voor die 6-10 werkdagen en vervangende iPhone regelen. Het vervangen van de batterij mag natuurlijk altijd, want Apple verdient er alleen maar aan.Agostino schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:41:
[...]
Waarom ga je hem niet nu al vervangen? Ik ben gister bij de apple store geweest, iPhone 12 mini van ruim 2 jaar oud, batterij conditie van 85% maar mocht gewoon de batterij laten vervangen. Zat alleen even in tijdsnood dus heb nu een afspraak voor dit weekend om de accu te vervangen.
Ben afgelopen zaterdag in Oberhausen geweest, was de 12 mini maar anderhalf uur kwijt. Aantal maanden terug in Amsterdam zelfs maar 50 minuten.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:19:
[...]
Deze maand ga ik dat wel regelen, maar dan moet ik voor die 6-10 werkdagen en vervangende iPhone regelen. Het vervangen van de batterij mag natuurlijk altijd, want Apple verdient er alleen maar aan.
Ik denk dat ik hem gewoon opstuur naar Apple, maar langsgaan kan ook. Dat moet wel op afspraak? Oberhausen is voor ons anderhalf uur rijden, maar dan zou ik er een dagje uit van moeten maken.Roy Tollenaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:21:
[...]
Ben afgelopen zaterdag in Oberhausen geweest, was de 12 mini maar anderhalf uur kwijt. Aantal maanden terug in Amsterdam zelfs maar 50 minuten.
[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 01-02-2023 14:27 ]
Ik heb het altijd via afspraak gedaan (kan via de support app). Voor ons was Amsterdam of Oberhausen even ver maar aangezien je in Oberhausen gratis en bijna naast de Apple Store een parkeergarage hebt daarvoor gekozen.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:23:
[...]
Ik denk dat ik hem gewoon opstuur naar Apple, maar langsgaan kan ook. Dat moet wel op afspraak? Oberhausen is voor ons anderhalf uur rijden, maar dan zou ik er een dagje uit van moeten maken.
@Roy Tollenaar Er zijn ook andere bedrijven die reparaties uitvoeren, maar hoe kan het dat zij er meer voor vragen dan Apple zelf? Iemand in mijn woonplaats vraagt 150 euro.Roy Tollenaar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:40:
[...]
Ik heb het altijd via afspraak gedaan (kan via de support app). Voor ons was Amsterdam of Oberhausen even ver maar aangezien je in Oberhausen gratis en bijna naast de Apple Store een parkeergarage hebt daarvoor gekozen.
[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 01-02-2023 17:31 ]
Geen idee ben altijd bij Apple zelf geweest door de perfecte service.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:28:
[...]
@Roy Tollenaar Er zijn ook andere bedrijven die reparaties uitvoeren, maar hoe kan het dat zij er meer voor vragen dan Apple zelf? Iemand in mijn woonplaats vraagt 150 euro.
Ik denk dat Apple daar niet zoveel op hoeft te verdienen waar andere bedrijven er van moeten bestaan. Tegen kostprijs zal wel voldoende zijn. Want jou in de AppleStore krijgen en je weer even onderdompelen in de Apple-wereld zal ze ook wel wat waard zijn.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:28:
[...]
@Roy Tollenaar Er zijn ook andere bedrijven die reparaties uitvoeren, maar hoe kan het dat zij er meer voor vragen dan Apple zelf? Iemand in mijn woonplaats vraagt 150 euro.
Dat werkt inderdaad goed, ben met een magsafe case en powerbank naar buiten gelopenDennisdn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:37:
[...]
Ik denk dat Apple daar niet zoveel op hoeft te verdienen waar andere bedrijven er van moeten bestaan. Tegen kostprijs zal wel voldoende zijn. Want jou in de AppleStore krijgen en je weer even onderdompelen in de Apple-wereld zal ze ook wel wat waard zijn.
Er zijn ook zat bedrijven die het uitvoeren voor een lager bedrag als in de Apple Store. Hier om de hoek (amsterdam) kon ik ook m'n batterij laten vervangen voor 60 euro. Medewerker van die winkel gaf wel aan dat je dan geregeld een melding gaat krijgen dat je geen "officiële" batterij hebt op je iPhone. Voor die 15 euro meer heb ik hem net naar de Apple Store gebracht.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:28:
[...]
Inmiddels heb ik maar een afspraak gemaakt voor een batterijvervanging bij Amac, maar ik wilde hem in eerste instantie naar Apple sturen. Helaas werd mijn bankpas niet geaccepteerd met Wallet en ik heb geen creditcard maar gewoon Maestro.syltheboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:28:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 09-02-2023 14:50 ]
Dat moeten inderdaad de verzendkosten zijn.syltheboy schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:07:
[...]
Inmiddels heb ik maar een afspraak gemaakt voor een batterijvervanging bij Amac, maar ik wilde hem in eerste instantie naar Apple sturen. Helaas werd mijn bankpas niet geaccepteerd met Wallet en ik heb geen creditcard maar gewoon Maestro.
@Roy Tollenaar Ik zag trouwens dat het totaalbedrag op 87 euro kwam ipv 75 euro. Dat ligt denk ik aan de verzending?
Iemand goede ervaringen met reparaties via Amac?
@Roy Tollenaar Vanmiddag heb ik een afspraak bij Amac en dan ben ik mijn 12 Pro Max 1-3 dagen kwijt. Gelukkig kan ik de XS Max van mijn vader tot die tijd gebruiken. Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Het overzetten ging ook super makkelijk.Roy Tollenaar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:56:
[...]
Dat moeten inderdaad de verzendkosten zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door syltheboy op 13-02-2023 18:18 ]
Staat toevallig iCloud+ privédoorgifte aan?Rayzman schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:51:
Ik heb nu een 12 mini gekocht, maar de snelheid via de WiFi is traag, maar 250-280 down en up 50-56Mbps.
Dit is veel trager dan mijn iPad en oude iPhone 8 waar ik 450-500 down en 75 up haal.
Ik heb al een keer forget network gedaan en opnieuw geconnect, maar dat maakt geen verschil.
Is dit normaal voor dit type toestel of moet ik er mee terug?
Kan allebeiGigaPixels schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:22:
iPhone achterkant kapot, en ingediend voor reparatie.
Apple laat nu weten:
“Onze technici hebben het diagnoseproces voltooid en gaan u een vervangend product sturen”
Is dit een nieuw of refurbished product, iemand ervaringen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Twee toestellen terugkrijgen is nog beter natuurlijk ;-)
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Luidspreker volume aanpassen ipv de microfoon?StopEcocide schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:06:
Ik heb bij de instellingen het volume van de microfoon vol aangezet, maar heb bij bellen nog altijd last van het niet kunnen verstaan van de andere partij. Staat veel te zacht. Eigenlijk vind ik dit niet kunnen voor een telefoon van destijds 800 euro. Is dit te verhelpen of moet ik dit accepteren?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Uiteraard bedoel ik de luidsprekerBillSpaarbank schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:19:
[...]
Luidspreker volume aanpassen ipv de microfoon?
Maar zonder gekheid. Zit er veel viezigheid in je speaker? Schoonmaken met Alcohol wil nog wel eens helpen.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Hier staan nog wat tips. Allemaal basic zaken, maar je kunt het proberen.StopEcocide schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:23:
[...]
Uiteraard bedoel ik de luidsprekerEr zit geen stof of viezigheid op, dus dat zou het euvel niet moeten zijn. Ik had laatst een ongemakkelijk gesprek met 112 toen ik iemand hulp moest bieden, maar de vrouw nauwelijks kon verstaan. Ik ervaar het dus als zeer hinderlijk dat hij zo zacht staat. Met de volumeknop aan de zijkant zet ik hem bij elk gesprek omhoog, maar dan staat hij al op max.
[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 13-09-2023 17:58 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Dit probleem heb ik tegenwoordig ook vaak. Vooral wanneer ik Carplay in de auto gebruik dat bovenstaand scherm ook is te zien is dat het opladen is gepauzeerd.Agostino schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:12:
[...]
Ik krijg sinds iOS16 geregeld deze notificatie. De batterijduur van m’n iPhone 12 mini is echt waardeloos sinds iOS16…
[Afbeelding]
Zie net dat m’n batterijconditie op 85% staat, misschien toch maar een keer de batterij vervangen.
Toch gek, in Coconutbattery staat de conditie op 90% na 831 laad cycles. Waar zit dit verschil in?
[Afbeelding]
Mwah, ik herken het wel, maar ik krijg het als ik Carplay doe via een draadloze Carplay verbinding (carplay2air module in de auto) en tegelijk in de auto op de draadloze lader leg, in een ongeventileerd vakje. Dus niet heel gek als je het mij vraagt... maar, dat is bij mij.megaleo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:52:
[...]
Dit probleem heb ik tegenwoordig ook vaak. Vooral wanneer ik Carplay in de auto gebruik dat bovenstaand scherm ook is te zien is dat het opladen is gepauzeerd.
Zijn er mensen die dit probleem hebben weten te tackelen?
Forceer een herstart. Dit kan soms helpen. Om dit te doen, druk snel op de volume omhoog-knop, gevolgd door snel op de volume omlaag-knop en houd daarna de zijknop ingedrukt totdat je het Apple-logo ziet. Laat de knop dan los en kijk of de iPhone normaal opstart.Zille schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:44:
Ik heb een nieuwe iPhone 12 overgenomen.
Toen ik hem aan wilde zetten, bleef het scherm echter zwart en gebeurde er niets.
Dus aan de oplader gelegd. Toen ging hij in bootloop.
Daarna geprobeerd met iTunes, deze herkent de telefoon wel, maar geeft aan dat hij herstelt moet
worden. Als ik dat doe gaat hij weer in bootloop. Als hij niet verboden is met stroom geeft hij geen
enkel teken van leven...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en hoe op te lossen?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De batterij is inderdaad een ramp bij de iPhone 12 mini, in februari m'n batterij laten vervangen en de conditie zit nu alweer op 91%. Lijkt me niet normaal dat een batterij binnen een jaar al onder de 90% gaat komen, moet maar eens even in de garantie duiken. Geef m'n iPhone aan m'n ouders, stap over op de iPhone 15 hopelijk haal ik daar de dag wel mee.JvS schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:31:
De laatste week van mn apple 12mini gaat in. Hallelujah praise the lord, weer een telefoon die het einde van de dag kan halen. My god. Dit was mn eerste iPhone. Beviel erg goed voor alles, behalve batterij. Nu een 15pro, die haalt het einde van de dag tenminste.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Mijn 12 mini heeft na bijna 2 jaar 87%. Vervangen heeft dus weinig zin zo te lezen?Agostino schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:16:
[...]
De batterij is inderdaad een ramp bij de iPhone 12 mini, in februari m'n batterij laten vervangen en de conditie zit nu alweer op 91%. Lijkt me niet normaal dat een batterij binnen een jaar al onder de 90% gaat komen, moet maar eens even in de garantie duiken. Geef m'n iPhone aan m'n ouders, stap over op de iPhone 15 hopelijk haal ik daar de dag wel mee.
NS FC: SW 2742 0448 8213
[ Voor 20% gewijzigd door StopEcocide op 31-10-2023 19:36 ]
Bij de camera instellingen en dan bestandsstructuren. Standaard staat deze op High Efficiency,StopEcocide schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:15:
Sorry voor de kick, maar ik kom er niet uit. Ik probeer foto's die in de map 'Bestanden' (dus niet iCloud) op mijn iPhone staan (ik zie ze staan, inclusief correcte grootte) te importeren naar mijn Ubuntu 22.04 pc. Ik heb het al geprobeerd met gThumb, maar daar geeft hij aan dat de DCIM folder leeg is. Wat zie ik over het hoofd?
Edit: probleem opgelost. Vraag me niet hoe. Nu met GIMP .heic naar jpg overzetten. Is er een manier waarop de iPhone standaard in jpg fotografeert?
Lijkt mij niet iets wat specifiek met de iPhone 12 te maken heeft... wellicht dat je de vraag beter hier kunt stellen:StopEcocide schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:50:
Is het aan te raden om de overstap te maken van pinpas naar Apple Pay? Zijn er (privacy?) risico's?
Je hebt helemaal gelijk. Ik had beter moeten zoeken! Bedankt voor het doorgeven van de juiste link.vanaalten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:39:
[...]
Lijkt mij niet iets wat specifiek met de iPhone 12 te maken heeft... wellicht dat je de vraag beter hier kunt stellen:
[Apple Pay] Ervaringen & Discussie
Inmiddels 1 jaar en 1 maand verder en mijn batterij zit alweer op 85%. Deze batterij lijkt een stuk slechter. Want de batterij die er oorspronkelijk in zat, zat na 2 jaar nog op 84%. Nu zit ik bijna op het oude niveau.syltheboy schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:07:
[...]
Inmiddels heb ik maar een afspraak gemaakt voor een batterijvervanging bij Amac, maar ik wilde hem in eerste instantie naar Apple sturen. Helaas werd mijn bankpas niet geaccepteerd met Wallet en ik heb geen creditcard maar gewoon Maestro.
@Roy Tollenaar Ik zag trouwens dat het totaalbedrag op 87 euro kwam ipv 75 euro. Dat ligt denk ik aan de verzending?
Iemand goede ervaringen met reparaties via Amac?
Gebruikt Amac geen originele batterijen?syltheboy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:24:
[...]
Inmiddels 1 jaar en 1 maand verder en mijn batterij zit alweer op 85%. Deze batterij lijkt een stuk slechter. Want de batterij die er oorspronkelijk in zat, zat na 2 jaar nog op 84%. Nu zit ik op het oude niveau.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq