Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:20
Wel een beetje jammer dat de laatste 2 updates de accu duur echt op zeep geholpen heeft. Waar ik eerst makkelijk 8 uur Screen Time haalde zat ik gisteren net op 3 uur ST met 22% accu over :( kom op Apple!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:20
Nou ja wel bijzonder. Gisteravond met 94% weggelegd en vanochtend om 6:45 nog steeds 94%. Raar ineens geen drain meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:36
Ik wacht maar ff met updaten. Vraag me af hoe kan Apple erover doet om hier een patch voor uit te brengen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:27
Ik heb nu een 12 Pro met dual sim.
zakelijke e-sim en prive normale sim

Dit werkt allemaal en heb op beide 5G.
Ik kan dan bij beide nummers instellen of ik 4G wil of 5G.

Nu heeft een collega van mij een 12 mini met ook een zakelijke e-sim en een telfort prive sim.
Maar bij hem zijn de instellingen niet wijzigbaar.

Kan het zijn dat als de sim geen 5G ondersteund, de e-sim ook niet op 5G werkt?

Ik wil mijn Privé abonnement naar Hollandsnieuwe overzetten maar hoop dan wel dat ik op 5G kan blijven met de zakelijke e-sim.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:39
Crxtreem schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:57:
Ik heb nu een 12 Pro met dual sim.
zakelijke e-sim en prive normale sim

Dit werkt allemaal en heb op beide 5G.
Ik kan dan bij beide nummers instellen of ik 4G wil of 5G.

Nu heeft een collega van mij een 12 mini met ook een zakelijke e-sim en een telfort prive sim.
Maar bij hem zijn de instellingen niet wijzigbaar.

Kan het zijn dat als de sim geen 5G ondersteund, de e-sim ook niet op 5G werkt?

Ik wil mijn Privé abonnement naar Hollandsnieuwe overzetten maar hoop dan wel dat ik op 5G kan blijven met de zakelijke e-sim.
Ik heb een zakelijke 4G harde sim en Prive 5G e-sim, en ik zit gewoon op het 5G netwerk.

Draait je collega wel de laatste iOS? Ergens in de updates een paar maanden geleden is 5G aangezet voor dual-sim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crxtreem
Dennisdn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb een zakelijke 4G harde sim en Prive 5G e-sim, en ik zit gewoon op het 5G netwerk.

Draait je collega wel de laatste iOS? Ergens in de updates een paar maanden geleden is 5G aangezet voor dual-sim.
Ik zal het eens navragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:07
Een vraag: wat is de beste manier om foto's die gemaakt zijn met de iPhone 12 Pro te verplaatsen naar een Windows computer? De harde schijf van mijn iPhone loopt namelijk vol.

De iPhone verbinden en dan via "Deze Computer" de foto's kopiëren/knippen werkt vaak niet, dan loopt de iPhone vast. Ik maak geen gebruik van iCloud fotobibliotheek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 11:39
turkeyhakan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:55:
Een vraag: wat is de beste manier om foto's die gemaakt zijn met de iPhone 12 Pro te verplaatsen naar een Windows computer? De harde schijf van mijn iPhone loopt namelijk vol.

De iPhone verbinden en dan via "Deze Computer" de foto's kopiëren/knippen werkt vaak niet, dan loopt de iPhone vast. Ik maak geen gebruik van iCloud fotobibliotheek.
Beste wat je kan doen als je geen gebruik maakt van iCloud, Google Photos of Dropbox gebruiken. Overdracht van iPhone naar PC loopt vaak niet lekker, waardoor iCloud, Google Photos of Dropbox het beste werkt.

Think Different

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
sushieffer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Beste wat je kan doen als je geen gebruik maakt van iCloud, Google Photos of Dropbox gebruiken. Overdracht van iPhone naar PC loopt vaak niet lekker, waardoor iCloud, Google Photos of Dropbox het beste werkt.
Dat denk ik niet. Voor een paar foto's misschien wel inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

Ik gebruik zelf iMazing, echt een geweldige app en zeer zijn geld waard. (Op Stacksocial 20 dollar) Met deze app kan je echt heel veel, met oa foto’s van je toestel halen, whatsapp berichten&fotos inzien en backuppen. Per app documenten/muziek inzien en toevoegen enzovoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Ik gebruik zelf iMazing, echt een geweldige app en zeer zijn geld waard. (Op Stacksocial 20 dollar) Met deze app kan je echt heel veel, met oa foto’s van je toestel halen, whatsapp berichten&fotos inzien en backuppen. Per app documenten/muziek inzien en toevoegen enzovoort.
Dat programma ken ik inderdaad, bedankt voor de tip. Ik vraag me alleen af of zoiets wel veilig is, aangezien je zoveel data kunt uitlezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
turkeyhakan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Dat programma ken ik inderdaad, bedankt voor de tip. Ik vraag me alleen af of zoiets wel veilig is, aangezien je zoveel data kunt uitlezen.
Dit staat op de site zelf over privacy & Security

Edit: ik log niet in mijn mijn Apple ID in die app (ik gebruik die features toch niet)

[Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 28-05-2021 15:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:48

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die iCloud werkt wel heel goed vind ik. Ik heb een 64GB iPhone 8, en die had normaal wel vol gestaan. Maar omdat hij veel foto's in de cloud bewaart, heb ik nog ruimte zat. Ik merk zelden dat hij vertraagt reageert, omdat een foto eerst opgehaald moet worden. En je hebt er geen omkijken naar.

Maar kun je een iPhone niet gewoon met een USB kabel verbinden met je PC en dan met de verkenner de foto's overzetten? Dat kon in elk geval wel, ooit...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Die iCloud werkt wel heel goed vind ik. Ik heb een 64GB iPhone 8, en die had normaal wel vol gestaan. Maar omdat hij veel foto's in de cloud bewaart, heb ik nog ruimte zat. Ik merk zelden dat hij vertraagt reageert, omdat een foto eerst opgehaald moet worden. En je hebt er geen omkijken naar.

Maar kun je een iPhone niet gewoon met een USB kabel verbinden met je PC en dan met de verkenner de foto's overzetten? Dat kon in elk geval wel, ooit...
Dat laatste kan wel, maar zoals je in mijn vraag leest: die methode zorgt er voor dat de bestandsoverdracht wordt onderbroken na een bepaalde tijd. Voorheen (iPhone 5s tijden) gebruikte ik die methode altijd. Echter is die methode niet meer zoals het was en aangezien ik 150GB aan data ga overzetten, wil ik wel een betrouwbare methode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

mrhercules80 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:42:
Mijn 12 pro geeft heel random een piepje om precies 0.00 uur. Geen wekkers of andere dingen ingesteld. Meer mensen “last” van?
algemene vraag kun je beter hier stellen, specifieke vraag een eigen topic.

Met Mini geen last van ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

WhatsappHack schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 02:03:
Op 14.6 is de accuduur hier ook aanzienlijk verslechterd op de 12 Mini's, helaas.
Merk het niet, alleen de 1e dag na update iets meer verbruik/ sneller leeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:43

Quakie

quakelen

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Op zich werkt icloud wel maar begrijp vaak logica niet echt. Het verwijdert al gauw je videos en fotos.
Ik heb zelf meer dan 60% vrije opslag, maar als ik nu een filmpje van vorige week wil bekijken moet het eerst gedownload worden. Gauw het lokaal lekker vol en verwijdert als het dreigt vol te lopen zou ik denken dan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hackus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Merk het niet, alleen de 1e dag na update iets meer verbruik/ sneller leeg
Nee hij trekt hier behoorlijk rap leeg. 6 uurtjes van de lader = 55% verbruikt; en hij heeft denk ik nog 20 minuutjes in de auto opgeladen ook tussendoor. :+ En het enige dat ik gedaan heb is een beetje Tweakers lezen, e-mails lezen, wat Signal-berichtjes beantwoorden en een belletje van een kwartier gepleegd. Totaal misschien een uur "aan" en de rest standby. Normaliter heb ik dan at worst 20-25% verbruikt als het niet minder is. Standby trekt is dus leeg, maar geen idee waarom. Het valt wel op dat Safari veelal bovenaan de grootverbruikers staat, dat was voorheen zeer zeldzaam.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

WhatsappHack schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Nee hij trekt hier behoorlijk rap leeg. 6 uurtjes van de lader = 55% verbruikt; en hij heeft denk ik nog 20 minuutjes in de auto opgeladen ook tussendoor. :+ En het enige dat ik gedaan heb is een beetje Tweakers lezen, e-mails lezen, wat Signal-berichtjes beantwoorden en een belletje van een kwartier gepleegd. Totaal misschien een uur "aan" en de rest standby. Normaliter heb ik dan at worst 20-25% verbruikt als het niet minder is. Standby trekt is dus leeg, maar geen idee waarom. Het valt wel op dat Safari veelal bovenaan de grootverbruikers staat, dat was voorheen zeer zeldzaam.
WA zakelijk audio/bellen kost me wel veel kom in nu net achter. Zak ineens 40% voor drie kwartier bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:12
Hackus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:34:
[...]

WA zakelijk audio/bellen kost me wel veel kom in nu net achter. Zak ineens 40% voor drie kwartier bellen.
Bij mij staat de App Store bovenaan als grootverbruiker, maar het gekke is dat het verbruik '2 minuten op scherm is', maar wel 67% is. Geen idee wat ik daarvan moet maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:35

PhotoSync doet wat jij wil, of die 150gb probleemloos doet durf ik niet te zeggen. Maar werkt hier al jaren probleemloos.

• Crxtreem
Ik gebruik nu dualsim en zie bij de instellingen bij de normale sim mijn telefoonnummer staan.
Bij de e-sim wordt dit niet weer gegeven.
Hoort dat?
Of moet de provider dit nog pushen of zo?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

DwightKSchrute schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:22:
[...]

Bij mij staat de App Store bovenaan als grootverbruiker, maar het gekke is dat het verbruik '2 minuten op scherm is', maar wel 67% is. Geen idee wat ik daarvan moet maken
Heb je net Apps geïnstalleerd ?
Je kunt ook ' verversen op achtergrond' uitvinken. Draait het wieltje constant, voor verbinding ?

verbruik in batterij (batterijgebruik per app)zegt verder weinig. bij was het de lading van batterij die 40% was gezakt na +-45min WA bellen.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Je kunt ook ' verversen op achtergrond' uitvinken. Draait het wieltje constant, voor verbinding ?
Ik heb dat sinds de introductie uitgezet. Wat is nou een goede reden/app om dat aan te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

jodeltje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb dat sinds de introductie uitgezet. Wat is nou een goede reden/app om dat aan te zetten?
Geen. Je krijgt gewoon de App-meldingen binnen. soms kan de 1e WA tot 3min. later binnenkomen dan wanneer het aanstaat. Maar als je al heen en weer aan het appen bent, komt het direct binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:43

JB

Cédric roelt!

Sinds 14.6 is de accuduur weer beduidend beter op mijn Mini. Gebruik overigens geen WA.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!
JB schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:23:
Sinds 14.6 is de accuduur weer beduidend beter op mijn Mini. Gebruik overigens geen WA.
Hehe, leip. Hier was hij juist goed, tot 14.6. Nu is het echt om te janken. Ik moet intussen minstens 1x per dag m'n Mini bijladen (en dan bedoel ik van +/- 10% of minder terug naar tenminste 80% (anders red ik 't einde van de dag niet :+)) met vrij weinig gebruik. Vandaag had ik wat meer verbruik. Scherm 7 uur aan (in totaal verspreid over de dag) voor allerlei zaken; doch voornamelijk Safari. Ik heb hem 2x bij moeten laden vanuit < 20% naar ongeveer 75 a 80%, gaat helemaal nergens over. :P 7 uur het scherm aan is ook eigenlijk niet eens zo absurd over een hele dag gezien.

Het gaat echt bizar snel leeg opeens op 14.6, terwijl m'n accuduur op 14.5.1 hartstikke goed was. Ik ga denk ik voor de lol ff overstappen op een andere browser en kijken of dat uitmaakt, gezien Safari consistent bovenaan staat. (Ook als ik die, in tegenstelling tot vandaag, slechts nauwelijks gebruik i.t.t. andere apps.)

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 31-05-2021 12:48]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05:46
Ik zit een beetje in dubio of ik mijn iPhone X wil gaan vervangen voor een iPhone 12 pro.
De batterijconditie van mijn X (3,5 jaar oud) is 82%, ik haal het eigenlijk altijd makkelijk met mijn batterij. Toch twijfel ik omdat ik nu misschien nog wat waarde terug krijg als ik mijn X ga verkopen op marktplaats.

Ik zou dan voor de 12 pro gaan, via gsmweb kom ik uit op:
Eenmalig: 756 (ik wil geen BKR registratie)
Maandelijks: 22,50 (200 min - 10.000GB Tele 2)
Totaal: 1296

Als ik mijn X dan nog voor 200 kwijt kan zou ik afgerond 1100 kwijt zijn over 24 maanden.
Is dit volgens jullie een goede deal?? Zijn er ergens betere deals te krijgen??:P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Dirk0s schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:11:
Ik zit een beetje in dubio of ik mijn iPhone X wil gaan vervangen voor een iPhone 12 pro.
De batterijconditie van mijn X (3,5 jaar oud) is 82%, ik haal het eigenlijk altijd makkelijk met mijn batterij. Toch twijfel ik omdat ik nu misschien nog wat waarde terug krijg als ik mijn X ga verkopen op marktplaats.

Als ik mijn X dan nog voor 200 kwijt kan zou ik afgerond 1100 kwijt zijn over 24 maanden.
Is dit volgens jullie een goede deal?? Zijn er ergens betere deals te krijgen??:P
Het is inmiddels juni en het is niet echt een superaanbieding ofzo. Ik zou nog even wachten, over een paar maandjes is de volgende er al. Helemaal omdat je van de X af komt. Ik kwam zelf ook van een X en het is dat ik dual-sim nodig had, anders had ik het echt weggegooid geld gevonden. Komende vanaf een X merk je in het dagelijks gebruik eigenlijk geen vooruitgang behalve een andere formfactor. Of je moet echt heel veel om de foto-kwaliteit geven.
WhatsappHack schreef op maandag 31 mei 2021 @ 02:23:
[...]

Hehe, leip. Hier was hij juist goed, tot 14.6. Nu is het echt om te janken. Ik moet intussen minstens 1x per dag m'n Mini bijladen (en dan bedoel ik van +/- 10% of minder terug naar tenminste 80% (anders red ik 't einde van de dag niet :+) met vrij weinig gebruik. Vandaag had ik wat meer verbruik. Scherm 7 uur aan (in totaal verspreid over de dag) voor allerlei zaken; doch voornamelijk Safari. Ik heb hem 2x bij moeten laden vanuit < 20% naar ongeveer 75 a 80%, gaat helemaal nergens over. :P 7 uur het scherm aan is ook eigenlijk niet eens zo absurd over een hele dag gezien.
Dat is wel een hele erge drain. Ik zou 14.7 Public Beta erop zetten. Daar merk ik geen enkele drain of andere beta-issues.

[Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 31-05-2021 07:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:24
Het gaat echt bizar snel leeg opeens op 14.6, terwijl m'n accuduur op 14.5.1 hartstikke goed was. Ik ga denk ik voor de lol ff overstappen op een andere browser en kijken of dat uitmaakt, gezien Safari consistent bovenaan staat. (Ook als ik die, in tegenstelling tot vandaag, slechts nauwelijks gebruik i.t.t. andere apps.)
Bij mij staat Saferi nu ook al op 26% maar ik heb helemaal geen last van drain (ook niet voor 14.6).
En op zich kan het heel goed NIET aan Safari of welke app dan ook liggen - genoeg systeemservices op de achtergrond die niet in het verbruiksoverzicht genoemd worden, lijkt mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:43

JB

Cédric roelt!

[...]

Hehe, leip. Hier was hij juist goed, tot 14.6. Nu is het echt om te janken. Ik moet intussen minstens 1x per dag m'n Mini bijladen (en dan bedoel ik van +/- 10% of minder terug naar tenminste 80% (anders red ik 't einde van de dag niet :+) met vrij weinig gebruik. Vandaag had ik wat meer verbruik. Scherm 7 uur aan (in totaal verspreid over de dag) voor allerlei zaken; doch voornamelijk Safari. Ik heb hem 2x bij moeten laden vanuit < 20% naar ongeveer 75 a 80%, gaat helemaal nergens over. :P 7 uur het scherm aan is ook eigenlijk niet eens zo absurd over een hele dag gezien.

Ik heb het juist ergens tussen 14.3 en 14.6 echt bagger ervaren. Dat was ook een update die daar tussen zat (een van die versies). Ik dacht dat ik dat hier ook gemeld had, maar niet klaarblijkelijk. Nu is het weer zoals "altijd" voor mijn gevoel. Gebruik is niet anders in de tussentijd. Safari gebruik ik icm Signal als een van de meesten op mijn telefoon. Signal wel veel via de app op de iMac omdat ik nog steeds 100% thuis werk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:50
Dirk0s schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:11:

Zit met dezelfde gedachten. Maar dan met een XR naar 12Pro.
Ik heb het vrouwtje een Iphone 12 gegeven en moet zeggen, hij ziet er gelikt uit.
Foto's zien er echt fantastisch uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk0s
Dennisdn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:25:
[...]

Het is inmiddels juni en het is niet echt een superaanbieding ofzo. Ik zou nog even wachten, over een paar maandjes is de volgende er al. Helemaal omdat je van de X af komt. Ik kwam zelf ook van een X en het is dat ik dual-sim nodig had, anders had ik het echt weggegooid geld gevonden. Komende vanaf een X merk je in het dagelijks gebruik eigenlijk geen vooruitgang behalve een andere formfactor. Of je moet echt heel veel om de foto-kwaliteit geven.

[...]

Dat is wel een hele erge drain. Ik zou 14.7 Public Beta erop zetten. Daar merk ik geen enkele drain of andere beta-issues.
Oké, maar gaan die prijzen flink omlaag dan komende maanden? Of pas als nieuwe er is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:38
Dirk0s schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Oké, maar gaan die prijzen flink omlaag dan komende maanden? Of pas als nieuwe er is?
Flink omlaag gaan de prijzen nooit bij Apple. Je zult niet zien dat je na een (half) jaar een telefoon voor de helft van de adviesprijs kunt kopen, of dat er een forse cashback-actie is, wat bij bv. Samsung nogal eens gebeurt. Maar tegen de tijd dat er een nieuw model komt zie je wel steeds meer aanbiedingen langskomen (10-20% korting of zo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
Dirk0s schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Je kunt het zelf zien op de Apple-site. De 12 kost 812, maar de 11 verkopen ze ook nog voor 692. M.a.w. op een ingehaald model van 1,5 jaar oud zit amper 100 euro korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:35
Dennisdn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Je kunt het zelf zien op de Apple-site. De 12 kost 812, maar de 11 verkopen ze ook nog voor 692. M.a.w. op een ingehaald model van 1,5 jaar oud zit amper 100 euro korting.
Aangezien de updates YoY marginaal zijn is 'ingehaald' beperkt -- maar weinig mensen die echt het verschil gaan merken tussen een 11 en 12.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
R3M1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Aangezien de updates YoY marginaal zijn is 'ingehaald' beperkt -- maar weinig mensen die echt het verschil gaan merken tussen een 11 en 12.
Ik doelde dan ook niet op ingehaald door de techniek, maar ingehaald door een opvolger. En dan vind ik om-en-nabij 100 euro korting niet heel veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:35
Dennisdn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Ik doelde dan ook niet op ingehaald door de techniek [...]
De reden dat de 'korting' marginaal is ;)

• Kootstra
  • Registratie: juni 2005
Heb sinds gisteren de iPhone 12 binnen, dit is mijn eerste keer privé een Apple telefoon en kom van een Samsung S8 (color profile naturel) vandaan.

Nu lijkt het scherm een gelige waas te hebben, heb true tone gecontroleerd en deze staat uit. Tijdens het scrollen lijk ik ook het verschil te zien dat boven in het scherm het meer wit/blauwig is dan in het midden van het scherm.
Vind de kleur verandering wanneer je de telefoon anders gaat vast houden ook steviger dan bij de S8. Alsof de viewing angles slechter zijn. (kan ook door die gele waas komen).

Ben ik te kritisch of vinden jullie ook dat het onderstaande meer richting gelig gaat dan wit?

• AreUhungry
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 14:32
Het ziet er inderdaad wat gelig uit ja. Heb je niet toevallig night-shift aanstaan? Dit pas de kleuren van het scherm aan op basis van het tijdstip. Zie: https://support.apple.com/en-us/HT207570

• Kootstra
AreUhungry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:59:
Het ziet er inderdaad wat gelig uit ja. Heb je niet toevallig night-shift aanstaan? Dit pas de kleuren van het scherm aan op basis van het tijdstip. Zie: https://support.apple.com/en-us/HT207570
Nightshift staat ook uit, zit nu te twijfelen om de telefoon terug te sturen en hopen dat de volgende beter is..

• jodeltje
  • Niet online
Kootstra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Nightshift staat ook uit, zit nu te twijfelen om de telefoon terug te sturen en hopen dat de volgende beter is..
Zou ik zeker doen. Dit is 1 vd 2 scherm problemen die de 12 serie kan hebben. (Maar daar mogen we niet meer over hebben :o )

• Kootstra
jodeltje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Zou ik zeker doen. Dit is 1 vd 2 scherm problemen die de 12 serie kan hebben. (Maar daar mogen we niet meer over hebben :o )
Had het topic al proberen door te zoeken en kon dit niet direct vinden. Maar dat kan ook door mijn zoek opdracht komen. Wanneer ik een nieuwe krijg wat is het andere probleem?

• jodeltje
  • Niet online
Kootstra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Had het topic al proberen door te zoeken en kon dit niet direct vinden. Maar dat kan ook door mijn zoek opdracht komen. Wanneer ik een nieuwe krijg wat is het andere probleem?
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Ik heb mijn 12 mini sinds begin februari en dacht daar geen last van te hebben, groene waas bij zwart, dat heb ik ook niet maar kwam er een paar dagen geleden in bed wel achter dat mijn donkergrijs bij lage helderheid toch echt een groene tint heeft. Het viel niet vreselijk op maar het nu zie ik het direct, elke avond :( Heb dark mode maar uitgezet, is er niet zoveel donkergrijs.

Maar mijn zwart is bij alle helderheid zwart, en er knippert niets bij donkere filmpjes. Ook heb ik geen gele tint.
Ik ben best teleurgesteld (al zie ik het zonder dark mode alleen onderaan in de klok/wekker app want die is altijd donker).

[Afbeelding]

• thecrazygun11
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13-06 23:57
Kootstra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:58:
Heb sinds gisteren de iPhone 12 binnen, dit is mijn eerste keer privé een Apple telefoon en kom van een Samsung S8 (color profile naturel) vandaan.

Nu lijkt het scherm een gelige waas te hebben, heb true tone gecontroleerd en deze staat uit. Tijdens het scrollen lijk ik ook het verschil te zien dat boven in het scherm het meer wit/blauwig is dan in het midden van het scherm.
Vind de kleur verandering wanneer je de telefoon anders gaat vast houden ook steviger dan bij de S8. Alsof de viewing angles slechter zijn. (kan ook door die gele waas komen).

Ben ik te kritisch of vinden jullie ook dat het onderstaande meer richting gelig gaat dan wit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(True tone) Is een setting, toch vreemt dat de gele gloed blijft met deze setting af. Is er geen lichte night schift mode ingeschakelt?

[Voor 3% gewijzigd door thecrazygun11 op 02-06-2021 22:53]

• jodeltje
  • Niet online
thecrazygun11 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:48:
[...]

(True tone) Is een setting, toch vreemt dat de gele gloed blijft met deze setting af. Is er geen lichte night schift mode ingeschakelt?
Je ziet dat het linksboven en rechtsonder bijna normaal is en in het midden flink geel, dat is geen software

• beccie
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 13:21
Nog een vraag hoor over de 12 mini, hoe is de geluidskwaliteit? Ik ben slechthorend en vind een goede geluidskwaliteit belangrijk. Ik kom van de 8, zijn er mensen die ook die overstap hebben gemaakt en me meer kunnen vertellen over het geluid

• Dennisdn
beccie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:50:
Nog een vraag hoor over de 12 mini, hoe is de geluidskwaliteit? Ik ben slechthorend en vind een goede geluidskwaliteit belangrijk. Ik kom van de 8, zijn er mensen die ook die overstap hebben gemaakt en me meer kunnen vertellen over het geluid
Volgens mij zitten er geen technische verschillen in de speakers van de verschillende iPhones. Anders was dat wel bekend geweest.

• beccie
Gisteren eindelijk de sprong maar gewaagd en een iPhone 12 mini gehaald.
De gegevens van de 8 konden zo overgezet worden door ze naast elkaar te leggen. Prima, bijna alles staat nu op de mini.
Alleen mijn apps niet, alles wat ik ‘los’ op de 8 had gezet heeft ie niet op de mini gezet.

Als ik bijv klik op whatsapp zegt ie ‘annuleer downloaden’ wat op mij overkomt dat je bezig is met..

Ik had goede hoop dat een nachtje liggen het probleem had opgelost. Maar helaas.

Wie helpt me uit de brand

• beccie
Sim kaart zit al de mini. Maar ik heb de de 8 nog niet gewist qua inhoud. Zou dat het zijn? Maar vind het een beetje spannend om alles te wissen zo lang er geen volledig apps om de mini staan..
Maar misschien is dat hè, dat het maar op 1 iPhone kan staan

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:31
Batterij lijkt weer beter hier.

Gisteren van de lader om 05:45 en weer aan de lader om 23:30 met 6,5uur SOT. Was wel echt nog maar op 6%

• Dennisdn
beccie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 05:55:
Sim kaart zit al de mini. Maar ik heb de de 8 nog niet gewist qua inhoud. Zou dat het zijn? Maar vind het een beetje spannend om alles te wissen zo lang er geen volledig apps om de mini staan..
Maar misschien is dat hè, dat het maar op 1 iPhone kan staan
In principe zou het vlekkenloos moeten gaan als je hem er gewoon naast legt, inclusief alle apps.

Maar er van uitgaande dat dat op de één of andere manier niet werkt: de "oude" manier doet het ook gewoon.

1) Check even of er een recente backup van de 8 in de iCloud zit.
2) Mini wipen, want die zal nu vervuild zijn met een halve installatie. (Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle gegevens)
3) Nieuwe installatie starten zónder de 8 er vlak naast. In het doorlopen van het proces krijg je dan de optie: backup herstellen, en dan selecteer je de laatste backup.
4) Poos wachten, het installeren van alle apps zal een tijd in beslag nemen. Je ziet er steeds meer verschijnen.
5) Klaar :)
6) Geen zorgen. de eerste dagen knalt de batterij omlaag omdat ie op de achtergrond druk bezig is van alles recht te zetten.

[Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 05-06-2021 06:16]

• raidlabs
  • Laatst online: 13-06 19:25
Dennisdn schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 06:13:
[...]

In principe zou het vlekkenloos moeten gaan als je hem er gewoon naast legt, inclusief alle apps.

Maar er van uitgaande dat dat op de één of andere manier niet werkt: de "oude" manier doet het ook gewoon.

1) Check even of er een recente backup van de 8 in de iCloud zit.
2) Mini wipen, want die zal nu vervuild zijn met een halve installatie. (Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle gegevens)
3) Nieuwe installatie starten zónder de 8 er vlak naast. In het doorlopen van het proces krijg je dan de optie: backup herstellen, en dan selecteer je de laatste backup.
4) Poos wachten, het installeren van alle apps zal een tijd in beslag nemen. Je ziet er steeds meer verschijnen.
5) Klaar :)
6) Geen zorgen. de eerste dagen knalt de batterij omlaag omdat ie op de achtergrond druk bezig is van alles recht te zetten.
Dit of de mini wipen en nogmaals alles proberen. Wellicht heb je de mini niet tot het eind naast de 8 gehad en is het tussentijdse proces van telefoon naar telefoon daarom gestopt. Het is het proberen waard. De iCloud backup werkt overigens net zo goed maar zorg wel dat je dan alle gegevens in de backup in iCloud hebt.

• beccie
Ik ga proberen of ik ze nog eens naar elkaar kan leggen. Maar dan moet ik de mini eerst wipen? En simkaart weer terug in 8 neem ik aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

beccie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:42:
Ik ga proberen of ik ze nog eens naar elkaar kan leggen. Maar dan moet ik de mini eerst wipen? En simkaart weer terug in 8 neem ik aan?
nee, SIM heeft er niets mee te maken, alleen voor 4g. Gewoon reservekopie er op, n klaar. ben ook van 8 naar 12 mini gegaan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• beccie
Het is gelukt! Mini leeg gemaakt en toch weer naast elkaar gelegd. Ik was de vorige keer te snel blijkbaar. Ze nu langer naast elkaar gelegd en toen was alles netjes gedownload.

Ik ben blij! Het werken zonder home knop gaat me ook al aardig af. Ik vind het formaat van de mini fijn, hij houdt lekker vast en ik heb het idee dat ie minder weegt dan de 8.

[Voor 77% gewijzigd door beccie op 05-06-2021 21:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raidlabs
beccie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:59:
Het is gelukt! Mini leeg gemaakt en toch weer naast elkaar gelegd. Ik was de vorige keer te snel blijkbaar. Ze nu langer naast elkaar gelegd en toen was alles netjes gedownload.

Ik ben blij! Het werken zonder home knop gaat me ook al aardig af. Ik vind het formaat van de mini fijn, hij houdt lekker vast en ik heb het idee dat ie minder weegt dan de 8.
Klopt de mini weegt 133 gram terwijl de 8 148 gram weegt. Fijn dat het heeft gewerkt. Blijkbaar is het proces om de een of andere reden de eerste keer onderbroken. Veel plezier ermee.

Zou zelf bij aanschaf van een nieuwe toestel ook serieus een mini overwegen vanwege de afmeten (heb nu een pro). Lijkt me een geweldig toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk0s
Zijn er mensen hier de al een langere tijd de 12 pro gebruiken zonder hoesje?
Wil er namelijk 1 gaan halen en zonder hoesje gebruiken en ben zeer benieuwd naar de kras gevoeligheid en hoe hij in de hand ligt (volgens mij wel gladde materialen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-06 23:21
Dirk0s schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:27:
Wil er namelijk 1 gaan halen en zonder hoesje gebruiken en ben zeer benieuwd naar de kras gevoeligheid en hoe hij in de hand ligt (volgens mij wel gladde materialen)
Ik gebruik al jaren de Sena Ultraslim… dus als m “gebruik” is ie uit de hoes en zo ligt ie eigenlijk overal, op het werk en thuis, alleen in de sleeve als ik onderweg ben.
Nooit problemen met krassen en/of gladheid ……

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk0s
Andre_J schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik al jaren de Sena Ultraslim… dus als m “gebruik” is ie uit de hoes en zo ligt ie eigenlijk overal, op het werk en thuis, alleen in de sleeve als ik onderweg ben.
Nooit problemen met krassen en/of gladheid ……
Wel een screenprotector erop? Heb bij mijn X toen bij Apple er 1 op laten zetten met een apparaat wat hun gebruiken. Die zit er nu 3,5 jaar later nog steeds op, dus ben daar wel tevreden over.
Of zijn er betere adviezen voor een protector?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:57
Dirk0s schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Wel een screenprotector erop? Heb bij mijn X toen bij Apple er 1 op laten zetten met een apparaat wat hun gebruiken. Die zit er nu 3,5 jaar later nog steeds op, dus ben daar wel tevreden over.
Ik heb er een Spigen GlastR EZ Fit op zitten. Ik zit zelf altijd enorm te klooien om zo’n screenprotector er goed op te krijgen, maar bij deze was dat geen enkel probleem door het EZ fit frame en stappenplan. En er zitten er 2 in een verpakking, dus daar kan ik nog wel even mee vooruit. Hij zit er nu 3 maanden op en ziet er nog steeds perfect uit. Als hoesje heb ik trouwens de orginele lederen hoes van Apple. Ook geen spijt van!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:23
[...]

Hier een glaasie protector van Appelhoes op de iPhone 12. Deze kreeg ik bij mijn Mujjo hoesje maar is ook los te koop.

Zit perfect en makkelijk aan te brengen met applicator die meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We.are.cake
Kootstra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb van de week ook een iPhone 12 gekocht, een Pro. Ik heb bijna hetzelfde probleem, de kleur temperatuur klopt van geen kant; groene/gele waas, zonder True Tone en Night Shift. Naast mijn oude Xr, is de 12 net koffie met melk, en de Xr melk, qua temperatuur.
Ik mocht de telefoon omwisselen voor een nieuwe, die ontvang ik later. Wel jammer, zit al een screenprotector op dus die is weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kootstra
We.are.cake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb van de week ook een iPhone 12 gekocht, een Pro. Ik heb bijna hetzelfde probleem, de kleur temperatuur klopt van geen kant; groene/gele waas, zonder True Tone en Night Shift. Naast mijn oude Xr, is de 12 net koffie met melk, en de Xr melk, qua temperatuur.
Ik mocht de telefoon omwisselen voor een nieuwe, die ontvang ik later. Wel jammer, zit al een screenprotector op dus die is weg.
Ik heb reeds een nieuwe binnen gekregen nadat de oude terug gestuurd is geweest! Deze is vele malen beter, had zelf de screen protector nog niet binnen dus dat is goed gegaan. Zeer content nu met de iPhone. Een enorm verschil met de S8 met betrekking tot de snelheid!

Nu nog heel erg wennen ten opzichte van Android. Baal wel een beetje dat swipen in NL nog niet ondersteund wordt. Zijn er nog tips / tricks welke jullie aanraden?

Nog twee specifieke vragen;
1) op dit moment, heb ik door de transfer van Foto’s, zijn heel foto’s op de datum van gisteren. Duurt dit even of is dit nou eenmaal zo?
2) Heeft IOS ook iets van herinneringen van foto’s welke automatisch getoond worden (als notificatie wellicht)?

Achteraf nog een voordeel uit weten te halen, vorige toestel was in combinatie met een abonnement 41€ per maand ( 128 GB toestel, 5GB internet en 200 min). Doordat hij terug moest het abonnement ook opnieuw, nu voor 39€ per maand.

[Voor 8% gewijzigd door Kootstra op 06-06-2021 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-06 23:21
[...]

Nee, niks geen screen protector…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PepieMax
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-06 21:25
Dirk0s schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:27:
Heb die van mij sinds november en ben nog geen enkel krasje tegen gekomen. Moet wel zeggen dat ik relatief veel thuis heb gezeten i.v.m. de studie, dus de kans dat er iets mis kon gaan was relatief klein. Daarnaast kan ik melden dat de hoekige randen een goede houvast bieden t.o.v. mijn voorgaande telefoons. Kan hem makkelijk van tafel tillen en aan de randen vast houden. Nadeel is wel dat hij iets minder lekker in de hand ligt als je bezig bent op het scherm, ook al vind ik het zelf geen hekel punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:06
Mede-tweakers die ook last hebben van een iPhone 12 Pro die opvallend warmer aanvoelt de laatste tijd?

Sinds afgelopen zaterdag merk ik dat de telefoon stukken warmer is bij gebruik. Vanochtend 14.6 geïnstalleerd, alle instellingen gereset, maar nog steeds hetzelfde probleem. Heel vervelend!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:43

Quakie

quakelen

@remco112 het wordt juist aangeraden om laatste update te vermijden wegens hogere batterij gebruik....

Bij voelt ie ook warmer aan, maar zie het niet helemaal terug in hogere batterij gebruik. Ik geef weer de schuld.. dus warmer, dus warmere plek in mijn broek...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 00:26
remco112 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:27:
Mede-tweakers die ook last hebben van een iPhone 12 Pro die opvallend warmer aanvoelt de laatste tijd?

Sinds afgelopen zaterdag merk ik dat de telefoon stukken warmer is bij gebruik. Vanochtend 14.6 geïnstalleerd, alle instellingen gereset, maar nog steeds hetzelfde probleem. Heel vervelend!!
Ik voelde het vorige week ook. Eerder geen last van, dus alle apps uitgezet en opnieuw opgestart. Nu krijg ik ook de update melding naar 14.6. Even afwachten? Wat doen jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:57
@remco112 Ik had het vorige week ook ineens. Tijdens gebruik werd de iPhone ineens behoorlijk warm, maar ik had op dat moment ook wat wifi issues op mijn thuisnetwerk. Ik heb toen mijn iPhone maar eens een keertje opnieuwe opgestart (de eerste keer nadat ik hem gekocht heb zo’n 4 maanden geleden) en ook mijn router en wifi versterker maar eens een keer opnieuw opgestart. Daarna koelde de telefoon weer af. Mijn iPhone zat toen echter nog wel op iOS 14.4.2. Inmiddels op 14.6 en verder geen problemen meer met warmte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijndevries86
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:14
Hebben meer mensen last een heel slecht scherm in ze zon? Als ik bijvoorbeeld op het terras zit is het amper mogelijk om m'n scherm te zien. Dan staat de helderheid op 100%, het aan of uitschakelen van true tone maakt niet uit. Wat kan ik hier aan doen?

Ter vergelijking, het schermpje op m'n Apple watch blijft wel prima zichtbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17:10
stijndevries86 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:10:
Hebben meer mensen last een heel slecht scherm in ze zon? Als ik bijvoorbeeld op het terras zit is het amper mogelijk om m'n scherm te zien. Dan staat de helderheid op 100%, het aan of uitschakelen van true tone maakt niet uit. Wat kan ik hier aan doen?

Even op de power knop drukken en dan weer activeren dan is als goed is je helderheid weer terug. Doet mijn iPhone 12 pro Max ook wel eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn

Ik merk wel dat als ie ook maar heel even in de zon heeft gelegen hij op de veiligheidstand springt en maar 50% helderheid geeft ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: september 2011
bert pit schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Ik voelde het vorige week ook. Eerder geen last van, dus alle apps uitgezet en opnieuw opgestart. Nu krijg ik ook de update melding naar 14.6. Even afwachten? Wat doen jullie?
Ik wacht tot de volgende update. Geen zin in dat gezeik. Dit doe ik overigens bij iedere update, ff kijken hoe die valt bij het grote publiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

Dan is de soc oververhit en dan gaat je schermhelderheid flink omlaag. Vind dit zelf ook een erg groot nadeel aan de 12 pro Max.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
Telefoon nooit in de volle zon leggen :P
Daarnaast zou ik echt niet weten hoe je het voor elkaar krijgt (afgezien van in de zon laten bakken) om een iphone “oververhit” te laten raken. Na lange foto/video sessies, of lang gamen doet die van mij alles nog op volle brightness zonder moeite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Great-BoBaFeTT
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09-06 18:17
Hoe kan ik in safari instellen dat die email / pw opslaat als ik inlog op een site? Wss heb ik een keer nee gekozen

Liefst een oplossing zonder browser cache te wissen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:40:
Daarnaast zou ik echt niet weten hoe je het voor elkaar krijgt (afgezien van in de zon laten bakken) om een iphone “oververhit” te laten raken. Na lange foto/video sessies, of lang gamen doet die van mij alles nog op volle brightness zonder moeite.
Nou, dan ben je echt een grote uitzondering. Dit heb ik op meerdere 12 modellen nooit voor elkaar gekregen. In veel omgevingslicht heb ik dit werkelijk waar altijd gehad, ook al vanaf de XS trouwens. Dit is dus wel in direct omgevingslicht, zoals in de auto of op de bank terwijl er direct zonlicht naar binnen valt.

[Voor 8% gewijzigd door WouterL op 08-06-2021 22:53]

• Of-Aaargh
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:40:
Ik heb het regelmatig als het buiten wat warmer is. Na tien minuten in de zon bijna niet meer leesbaar scherm omdat de maximale helderheid fors wordt teruggeschroefd.
En ook als ik de telefoon in de draadloze lader van mijn auto leg, en ik Flitsmeister aan heb. Maar daar kan ik het begrijpen, omdat de telefoon best warm wordt bij draadloos opladen in een gesloten armsteun.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:20
Even benieuwd naar:

Gebruiken jullie het standaard toetsenbord of een alternatief? En zo ja welk alternatief?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:14
Erik1805 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:23:
Even benieuwd naar:

Gebruiken jullie het standaard toetsenbord of een alternatief? En zo ja welk alternatief?
Altijd standaard gebruikt. Op Android was ik altijd gewend te switchen van keyboard. Maar deze standaard ingebakken in iOS is prima!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:14

Grin

Ride si sapis.

Even benieuwd naar:

Zo'n swype ding, vind ik zelf wel erg fijn 'typen'.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• jodeltje
  • Niet online
Even benieuwd naar:

Ik gebruik SwiftKey, voornamelijk voor het 'trillen/tikken' bij het aanraken van een letter

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 00:26
Great-BoBaFeTT schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:03:
Hoe kan ik in safari instellen dat die email / pw opslaat als ik inlog op een site? Wss heb ik een keer nee gekozen

Liefst een oplossing zonder browser cache te wissen.
Kij even via
- Instellingen (van IOS)
- wachtwoorden
- vul automatisch in

• Kacang
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-06 22:21
Grin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:34:
[...]

Zo'n swype ding, vind ik zelf wel erg fijn 'typen'.
Vind ik ook. Gelukkig is dat in iOS 16 beschikbaar voor de default NL toetsenbord.

Edit: ik bedoel inderdaad iOS 15 xD

[Voor 7% gewijzigd door Kacang op 09-06-2021 21:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:40

Aiii

何これ

Kacang schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Vind ik ook. Gelukkig is dat in iOS 16 beschikbaar voor de default NL toetsenbord.
In iOS15 ook al, gelukkig.

• We.are.cake
Net een vervangend model ontvangen van Mobiel.nl, en weer een afwijkende kleurtemperatuur. Heeft iemand tips, naast het blijven omruilen?

• raidlabs
Oké bizar. Mijn batterij conditie is nu zelfs 100% geworden. Over de tijd heen is ie als volgt geëvolueerd.

11-04-2021 86%
20-04-2021 86%
20-05-2021 97%
28-05-2021 98%
09-06-2021 100%

• Dennisdn
We.are.cake schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:09:
Net een vervangend model ontvangen van Mobiel.nl, en weer een afwijkende kleurtemperatuur. Heeft iemand tips, naast het blijven omruilen?
Erbij neerleggen dat je de huidige schermen niet fijn vind.

• We.are.cake
Dennisdn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Erbij neerleggen dat je de huidige schermen niet fijn vind.
Nee joh, dit kan toch niet goed zijn, mijn oude Xr ernaast geeft wit weer als koud melk wit, de nieuwe is net een 15 jaar oud ccfl scherm met een laag nicotine eroverheen.

• jodeltje
  • Niet online
We.are.cake schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Nee joh, dit kan toch niet goed zijn, mijn oude Xr ernaast geeft wit weer als koud melk wit, de nieuwe is net een 15 jaar oud ccfl scherm met een laag nicotine eroverheen.
Omruilen voor een 11 Pro is een optie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisdn
We.are.cake schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Ik ga er voorzichtig vanuit dat je alle mogelijke fixes al doorlopen hebt. https://www.macworld.co.u...llow-screen-tint-3797688/

Als het er dan nog steeds is, dan heb je wel heel erg veel pech dat je er meerdere met hetzelfde probleem hebt gekregen. Wellicht in de Apple store naast andere 12’s leggen om het helemaal uit te sluiten.

Grappig om te checken: als je je TV op filmmodus zet, komt het dan ook te geel over? Dan zijn je hersenen teveel gewend aan blauw licht. Dan moet je het gewoon een paar dagen aanzien, net als bij de filmmodus wennen de hersenen weer aan echt wit licht. En vooral niet naast de X leggen, want die had gewoon een witter (blauwer) scherm.

• We.are.cake
Dennisdn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:57:
[...]

Ik ga er voorzichtig vanuit dat je alle mogelijke fixes al doorlopen hebt. https://www.macworld.co.u...llow-screen-tint-3797688/

Als het er dan nog steeds is, dan heb je wel heel erg veel pech dat je er meerdere met hetzelfde probleem hebt gekregen. Wellicht in de Apple store naast andere 12’s leggen om het helemaal uit te sluiten.

Grappig om te checken: als je je TV op filmmodus zet, komt het dan ook te geel over? Dan zijn je hersenen teveel gewend aan blauw licht. Dan moet je het gewoon een paar dagen aanzien, net als bij de filmmodus wennen de hersenen weer aan echt wit licht. En vooral niet naast de X leggen, want die had gewoon een witter (blauwer) scherm.
Kijk daar had ik wat aan, zojuist ook met Support gebeld, en die stuurde mij een artikel van Apple zelf door, met inderdaad dezelfde oplossing in Toegankelijkheid, Kleurfilters. Dat trekt het helemaal recht. Dankjewel.

• Of-Aaargh
Even benieuwd naar:

Swiftkey. Voornamelijk vanwege de taalopties en geweldig goede voorspelling en autocorrect. Wel jammer dat je door de beperkingen van IOS een minder volledige ervaring hebt vergeleken met Swiftkey voor Android (ik wil een komma op mijn toetsenbord als ik dat wil! En zelf mijn toetsen kunnen indelen! En meer dan twee talen tegelijk! En de grootte van het toetsenbord precies aanpassen! En de instellingen niet in een aparte app moeten opzoeken! En, en en...). Maar ja da's Apple. Als je tevreden bent met hoe zij hebben bedacht dat je moet werken is het perfect. Als je het anders wil heb je pech...

• turambar
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:56
Even benieuwd naar:

Ik gebruik ook SwiftKey. Vooral handig omdat de helft van mijn berichten Engels en Nederlands door elkaar is.

• BringerOfStorms
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:46
We.are.cake schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:09:
Bij settings > accessibility > colour filters deze settings maar eens proberen :

Ik vond mijn scherm ook wat geel en heb hier wat getweaked en hij is perfect zo !

Edit: je had de oplossing al gevonden (y)

• beccie
Nog een vraag. Zoals ik al eerder schreef ben in slechthorend. Inmiddels ben ik er achter dat ik met de mini geen last heb van fluiten met bellen. Dat had ik bij de 8 wel. Dus helemaal top!

Nu krijg ik binnenkort nieuwe hoortoestellen, voorzien van Bluetooth.
Op mijn werk maken ze gebruik van dect telefoons en die versta ik ook slecht. Nu gaf de audicien aan dat ik middels een app (Hipper) de dect kon doorschakelen naar mijn mini waardoor ik het telefoongesprek kan streamen naar mijn toestellen.

Het fijne aan Hipper is dat het nummer van de dect zichtbaar blijft en niet mijn eigen 06 nummer. Dus ik bel met een andere afdeling met mijn mobiel, maar zij zien het nummer van de dect.

Bestaan er nog zulke apps waarbij dat mogelijk is?
Betaald, mits betaalbaar, is geen probleem. Graag een stabiele app, vanwege werk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisdn
beccie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:11:
Nog een vraag. Zoals ik al eerder schreef ben in slechthorend. Inmiddels ben ik er achter dat ik met de mini geen last heb van fluiten met bellen. Dat had ik bij de 8 wel. Dus helemaal top!

Op mijn werk maken ze gebruik van dect telefoons en die versta ik ook slecht. Nu gaf de audicien aan dat ik middels een app (Hipper) de dect kon doorschakelen naar mijn mini waardoor ik het telefoongesprek kan streamen naar mijn toestellen.

Het fijne aan Hipper is dat het nummer van de dect zichtbaar blijft en niet mijn eigen 06 nummer. Dus ik bel met een andere afdeling met mijn mobiel, maar zij zien het nummer van de dect.

Betaald, mits betaalbaar, is geen probleem. Graag een stabiele app, vanwege werk
Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van dat soort apps, of eigenlijk helemaal niet. Maar ben wel thuis in de wereld van Arbozorg. Dit lijkt mij een perfect voorbeeld waarbij jij, de bedrijfsarts en werkgever kunnen en moeten samenwerken. Als het goed is heeft je werkgever een contract met een Arbodienst waarin een Arbo-spreekuur is opgenomen (wettelijk verplicht). Dat spreekuur is de start. De bedrijfsarts kent wél alle technische oplossingen of weet in ieder geval de weg. En die zijn er echt professioneler dan met aan app doorzetten naar je eigen telefoon.

• Kacang
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-06 22:21
beccie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:11:

Er zijn toch gewoon DECT telefoons met Bluetooth. Dan kopper je jouw gehoor apparaat aan de DECT telefoon. Heb dat wel eens vaker gezien op deze manier.

• touchie75
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een iphone 12 mini, helemaal blij mee maaaaarrr.
De meldingen zijn heeeel zacht en krijg ze met geen mogelijkheid harder?!
Als ik ze instel zijn ze goed, word ik gebeld of geappt, hoor je t amper..
Wat doe ik fout?
Heb volume met knoppen bedienen aan/uit gehad
koptelefoonaansluiting harde geluiden aan/uit
stille modus staat uit
Zijn er meer mensen wie hier last van hebben??
wie kan me helpen, want ik mis steeds oproepen zo.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True