Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen!ViezeVis schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:24:
Als jarenlange Android-gebruiker en Android-zweerder heb ik de keuze gemaakt om over te gaan naar iPhone. De iPhone 12 zwart, 128GB wordt het. In alle haast gewoon vergeten een hoesje te bestellen, dus nu even kijken wat mij past
De context ik zoek een vervanger voor mijn Pixel 3a (privé) en een samsung galaxy a5 (zakelijk), en wil graag mijn privé en zakelijke nummer graag combineren op één telefoon. En overweeg over te stappen naar een iPhone. Waarom met name vanwege het update beleid van Apple t.o.v. de gemiddelde Android telefoon (en omdat de Pixel 5 helaas geen dual sim dual standby en ook geen 5G in nederland ondersteund).
2x Whatsapp werkt goed. Je pakt dan 1x de normale voor privé en Whatsapp Business voor de zakelijke lijn.dewil1990 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:32:
Ik weet niet of de vraag helemaal hier thuis hoort, maar ik probeer het toch. Ik ben namelijk benieuwd naar de "praktische" ervaring met dual sim op iOS / de Iphone 12. Nu heb ik hier al gelezen dat Dual Sim inclusief 5G prima werkt sinds iOS 14.5. Ik zoek met name de praktische ervaringen; hoe werkt 2x whatsapp op iOS, kan ik tijden instellen waarop de ene sim wel- of niet aan staat, kan ik verschillende beltonen instellen per sim? Dit soort zaken.
De context ik zoek een vervanger voor mijn Pixel 3a (privé) en een samsung galaxy a5 (zakelijk), en wil graag mijn privé en zakelijke nummer graag combineren op één telefoon. En overweeg over te stappen naar een iPhone. Waarom met name vanwege het update beleid van Apple t.o.v. de gemiddelde Android telefoon (en omdat de Pixel 5 helaas geen dual sim dual standby en ook geen 5G in nederland ondersteund).
Tijden instellen helaas (nog) niet mogelijk. Maar je kan er wel een automatisering aan hangen die bijna in de buurt komt. (Dan schotelt de iPhone op vastgestelde tijden het menu voor waarin je hem dan zelf aan en uit zet).
Beltonen moet je helaas per nummer instellen en gaat niet per hele lijn. Ik heb het zelf gedaan door alle privénummers een bepaalde ring te geven. Al het andere wat binnenkomt is 99,99% zakelijk.
Laten we zeggen dat dit nog mogelijke verbeterpunten zijn voor Apple 😔
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2021 09:49 ]
De iPhone 12 Pro en Pro Max hebben 6gb ram, en de normale 12 maar 4. Is dat genoeg? Ik ben gewend om minimaal 6 of 8 gb op mijn android te hebben, ik weet dat apps op ios veel beter geoptimaliseerd zijn dan op Android, maar is 4gb niet een beetje weinig?
[ Voor 24% gewijzigd door DonRoger op 11-05-2021 12:16 ]
Lekker voor 12 pro gaan. Ik kom ook van Android af (hele leven). 1e iPhone en zeker geen spijt van. Zelf voor de pro gegaan omwille de RAM, extra camera en HDR video opname tot 60 FPS ipv 30 FPS vond ik toch wel de Pro net iets meer waarde geven.DonRoger schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
Ik zit dus ook te denken om misschien over te stappen naar de iPhone ( na 12/13 jaar Android ), niet omdat ik Android vervelend vind; ik vind Android de afgelopen jaren een erg fijn besturingssysteem geworden. Maar meer omdat ik niet in twee ecosystemen wil zitten, ik gebruik nu de ipad pro, mac mini m1 en macbook air, en omdat ik twee ecosystemen gebruik heb ik het idee dat ik ze niet optimaal benuttig.
De iPhone 12 Pro en Pro Max hebben 6gb ram, en de normale 12 maar 4. Is dat genoeg? Ik ben gewend om minimaal 6 of 8 gb op mijn android te hebben, ik weet dat apps op ios veel beter geoptimaliseerd zijn dan op Android, maar is 4gb niet een beetje weinig?
Succes met je keuze!
In dit geval een begrijpelijke keuze voor een iPhone.DonRoger schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
Ik zit dus ook te denken om misschien over te stappen naar de iPhone ( na 12/13 jaar Android ), niet omdat ik Android vervelend vind; ik vind Android de afgelopen jaren een erg fijn besturingssysteem geworden. Maar meer omdat ik niet in twee ecosystemen wil zitten, ik gebruik nu de ipad pro, mac mini m1 en macbook air, en omdat ik twee ecosystemen gebruik heb ik het idee dat ik ze niet optimaal benuttig.
RAM kan je laten varen op iOS, dat boeit totaal niet in je dagelijks gebruik. Zet de kosten en baten tegen klaar af voor een Pro vs. non-Pro. Ik vind de verschillen echt minimaal met toch een substantieel prijsverschil. Heb zelf ook een 12 Pro maar of deze het extra geld waard is? Voor mij eigenlijk niet. Had me prima gered met de reguliere 12...
De hoeveelheid RAM kun je zoals gemeld vergeten. Daar ga je echt niets van merken.DonRoger schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
En voor zover ik ben tegengekomen is er geen enkele app die niet werkt omdat er te weinig geheugen is.
Voor mij waren de extra camera, ProRAW de lidar en het uiterlijk doorslaggevend.
Ben dus voor de Pro gegaan.
Een goede vergelijking zie je hier: https://www.iculture.nl/i...hone-12-vs-iphone-12-pro/
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
My god wat een contrast zeg. Gaat wel ff wennen worden maar het scherm alleen al is het dubbel en dwars waard. Met name de accu van de Mini was een heikel punt maar dat zal met deze Pro Max geen issue meer zijn vermoed ik.
Tesla M3LR '21
Dat is het volgende luxeprobleem waar ik nu tegenaan loop inderdaad. Heb een iPad 32gb die nu min of meer overbodig wordt. Gebruikte m’n Mini al steeds vaker (vandaar ook de batterij issues) en dat neemt m’n Pro Max nu probleemloos over.jodeltje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:26:
Ik heb een mini, maar als ik geen iPad had gehad was ik ook voor een Max gegaan, dat is voor media en internet wel zo fijn.
Maar even over nadenken nog maar de kans is zeker aanwezig dat ook m’n iPad op v&a gaat belanden.
De switch is inderdaad flink te noemen en vaak gaat het juist de andere kant op. Maar ik heb in het verleden wel vaker phablet phones gehad dus verwacht vrij snel gewend te zullen zijn aan deze. Alleen nu voelt het allemaal nog wat onwennig omdat het wel écht een groot verschil is
Tesla M3LR '21
Ik heb een vraagje met betrekking tot het gebruik van een iPhone 12 (mini) en dual sim. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Deze vraag heb ik omdat de voornaamste reden van mij om voor Android te kiezen altijd de mogelijkheid tot Dual Sim is geweest. Echter raak ik nu langzaam een beetje uitgekeken op Android en vroeg ik me af wat hier de ervaringen van zijn. Maw, heb ik dezelfde mogelijkheden als Dual sim op Android of moet ik hier en daar concessies doen?
Het gaat me dan niet om Whatsapp of andere social media (Whatsapp is te omzeilen door WhatsApp voor bedrijven downloaden en andere social media gebruik ik niet), het gaat me meer om het volgende:
- Kan ik kiezen met welke simkaart ik uitgaande oproepen doe? (Is dat standaard in te stellen of dien ik dat bij iedere oproep apart in te geven?
- Is het mogelijk te kiezen van welke simkaart hij de mobiele data gebruikt?
Dual sim is bij een iPhone 1 fysieke simkaart en een e-sim dus geen 2 fysieke sim kaarten.Gewal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:15:
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje met betrekking tot het gebruik van een iPhone 12 (mini) en dual sim. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Deze vraag heb ik omdat de voornaamste reden van mij om voor Android te kiezen altijd de mogelijkheid tot Dual Sim is geweest. Echter raak ik nu langzaam een beetje uitgekeken op Android en vroeg ik me af wat hier de ervaringen van zijn. Maw, heb ik dezelfde mogelijkheden als Dual sim op Android of moet ik hier en daar concessies doen?
Het gaat me dan niet om Whatsapp of andere social media (Whatsapp is te omzeilen door WhatsApp voor bedrijven downloaden en andere social media gebruik ik niet), het gaat me meer om het volgende:Graag hoor ik van jullie.
- Kan ik kiezen met welke simkaart ik uitgaande oproepen doe? (Is dat standaard in te stellen of dien ik dat bij iedere oproep apart in te geven?
Mijn vrouw gebruikt op haar iPhone deze setup en dat gaat zonder problemen.
Per contact kun je een voorkeurs sim kaart aangeven als ik het goed heb begrepen en ook kiezen welke je wilt gebruiken.
Data kun je ook toewijzen aan 1 van beide kaarten.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044
Is dat zo? Ik heb een pro, maar ik irriteer mij mateloos aan hoe snel hij apps afsluit. De meeste apps starten wel snel weer op. Echter, in apps waar je tabs in open had staan (Excel enzo) daar moet je opnieuw naartoe navigeren.henri8096 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:52:
[...]
De hoeveelheid RAM kun je zoals gemeld vergeten. Daar ga je echt niets van merken.
En voor zover ik ben tegengekomen is er geen enkele app die niet werkt omdat er te weinig geheugen is.
Voor mij waren de extra camera, ProRAW de lidar en het uiterlijk doorslaggevend.
Ben dus voor de Pro gegaan.
Een goede vergelijking zie je hier: https://www.iculture.nl/i...hone-12-vs-iphone-12-pro/
Niks van gemerkt, ik sluit echter ook alle apps weer af als ik er klaar mee ben. Dus ik heb nooit veel apps tegelijkertijd open staan.Mutybay schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Is dat zo? Ik heb een pro, maar ik irriteer mij mateloos aan hoe snel hij apps afsluit. De meeste apps starten wel snel weer op. Echter, in apps waar je tabs in open had staan (Excel enzo) daar moet je opnieuw naartoe navigeren.
Echter is de vraag of je daar veel verschil in gaat merken op de gewone 12 t.o.v. de 12 pro.
[ Voor 8% gewijzigd door henri8096 op 12-05-2021 17:27 ]
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
ik zit op dit moment nog op 4G maar ik kan gratis 5G activeren bij mijn abbo maar ben bang dat de battery drain dan enorm is.
Als het op je abbo is geactiveerd dan kan je op je telefoon kiezen welke je neemt en het zelf ervaren. Als de drain te groot is zet je hem gewoon weer op 4G.Inhumanous schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:42:
ik heb recent een Iphone 12 mini. nu vraag ik me af in hoeverre ik iets ga merken als ik 5G aanzet kwa batterij?
ik zit op dit moment nog op 4G maar ik kan gratis 5G activeren bij mijn abbo maar ben bang dat de battery drain dan enorm is.
Toevallig heb ik tot vorige week alleen 4G gebruikt op de mini en nu een weekje aan testen op 5G. Ik kan het nog niet helemaal met zekerheid zeggen omdat het nog te kort is en ik een paar dagen had waarin ik veel meer belde en hotspotte als normaal. Maar het zoú kunnen dat 5G iets meer lijkt te gebruiken. Als-in: aan het einde van de dag een kleine 5-10% minder over dan alleen op 4G.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dit idd. Heb hetzelfde soms met Appolo of apps waarin ik topics lees. Dan moet je weer helemaal bladeren naar waar je gebleven was. Erg irritant (gewone 12). Ram beheer kan stukken beter. Dit doet Android beter.Mutybay schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Is dat zo? Ik heb een pro, maar ik irriteer mij mateloos aan hoe snel hij apps afsluit. De meeste apps starten wel snel weer op. Echter, in apps waar je tabs in open had staan (Excel enzo) daar moet je opnieuw naartoe navigeren.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Dit is al TIG keren voorbij gekomen.Gewal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:15:
Goedemorgen,
Het gaat me dan niet om Whatsapp of andere social media (Whatsapp is te omzeilen door WhatsApp voor bedrijven downloaden en andere social media gebruik ik niet), het gaat me meer om het volgende:Graag hoor ik van jullie.
Ooit de zoekfunctie geprobeerd??🙈
Wat een vergelijking. Waarom had je dan überhaupt voor een mini gekozen? Had dan meteen voor de Max gekozen…London schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:57:
Vandaag overgestapt van een 12 Mini naar een 12 Pro Max en ik denk ik dat ik eindelijk weet hoe het voelt om een groot apparaat in m’n handen te mogen houden![]()
My god wat een contrast zeg. Gaat wel ff wennen worden maar het scherm alleen al is het dubbel en dwars waard. Met name de accu van de Mini was een heikel punt maar dat zal met deze Pro Max geen issue meer zijn vermoed ik.
Ik heb nu zelf een mini en had hiervoor een 11 pro. Wil echt niet terug hoor, het gewicht, formaat van de mini vind ik echt heerlijk.
En qua contrast? Mwah.. de mini heeft ook een OLED scherm en tov m’n vorige 11 pro zie ik echt geen verschil (behalve formaat van het scherm). Heb zelf geen ervaring met de Max maar uit de verschillende reviews zijn de verschillen echt minimaal.
Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik ben echt reuze tevreden met de mini, batterijduur is ook meer dan prima, zelfs als je een redelijke heavy user bent als ik. Ik haal een SOT van 6 uurtjes, dat is echt meer dan genoeg! En opladen is zo gebeurd, na 30 min is m’n mini al meer dan 50% opgeladen
Een post vol conformation bias, hoe herkenbaar. Wees jij vooral blij met je Mini, dan ben ik dat met m'n Pro Maxdkawa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:21:
[...]
Wat een vergelijking. Waarom had je dan überhaupt voor een mini gekozen? Had dan meteen voor de Max gekozen…
Ik heb nu zelf een mini en had hiervoor een 11 pro. Wil echt niet terug hoor, het gewicht, formaat van de mini vind ik echt heerlijk.
En qua contrast? Mwah.. de mini heeft ook een OLED scherm en tov m’n vorige 11 pro zie ik echt geen verschil (behalve formaat van het scherm). Heb zelf geen ervaring met de Max maar uit de verschillende reviews zijn de verschillen echt minimaal.
Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik ben echt reuze tevreden met de mini, batterijduur is ook meer dan prima, zelfs als je een redelijke heavy user bent als ik. Ik haal een SOT van 6 uurtjes, dat is echt meer dan genoeg! En opladen is zo gebeurd, na 30 min is m’n mini al meer dan 50% opgeladen
Ik heb het overigens niet over schermcontrast (hoewel ik snap dat je dat denkt gezien de volgorde van m'n zinnen) maar puur het grote verschil tussen beide telefoons qua formaat.
Destijds de Mini gekocht omdat ik financieel geen Pro Max kon betalen en daarbij dacht geen phablet nodig te hebben aangezien ik al een iPad had. Aangezien ik m'n telefoon altijd bij mij heb en m'n iPad niet had ik toch het gevoel nu meer baat te hebben bij een Pro Max. Derhalve de gok gewaagd en vooralsnog lijkt dat goed uit te pakken. De Mini was overigens ook een meer dan prima telefoon maar voor mijn use case heb ik toch net wat meer batterij nodig (want die is voor mijn use case gewoon erbarmelijk op de Mini en ik heb geen zin altijd een lader mee te nemen of er überhaupt aan te moeten denken).
[ Voor 2% gewijzigd door London op 14-05-2021 10:16 . Reden: Nuance toegevoegd ]
Tesla M3LR '21
Ja want 7,5 uur vol continu de telefoon gebruiken of 2 dagen normaal gebruik is echt erbarmelijk. Door dit soort onzin-opmerkingen durft het grootste deel niet voor een Mini te gaan en stopt Apple er maar weer mee. Dank voor je goed onderbouwde bijdrage.London schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:51:
[...]
Een post vol conformation bias, hoe herkenbaar. Wees jij vooral blij met je Mini, dan ben ik dat met m'n Pro Max![]()
Ik heb het overigens niet over schermcontrast (hoewel ik snap dat je dat denkt gezien de volgorde van m'n zinnen) maar puur het grote verschil tussen beide telefoons qua formaat.
Destijds de Mini gekocht omdat ik financieel geen Pro Max kon betalen en daarbij dacht geen phablet nodig te hebben aangezien ik al een iPad had. Aangezien ik m'n telefoon altijd bij mij heb en m'n iPad niet had ik toch het gevoel nu meer baat te hebben bij een Pro Max. Derhalve de gok gewaagd en vooralsnog lijkt dat goed uit te pakken. De Mini was overigens ook een meer dan prima telefoon maar voor mijn use case heb ik toch net wat meer batterij nodig (want die is gewoon erbarmelijk op de Mini en ik heb geen zin altijd een lader mee te nemen of er überhaupt aan te moeten denken).
ja, klopt, wanneer je de 12 Mini zo'n 7 uur per dag nonstop gebruikt is de batterij niet best.
Maar heb zo het idee dat er ook veel mensen zullen zijn die een baan (ja, ook work-from-home) of studie hebben waar je het grootste gedeelte van de dag bezig bent met je baan of je studie.
Een 12 Pro Max neem je als je een intense/heftige relatie hebt met je smartphone ipv met je partner
De 14 wordt nog beter!!thecrazygun11 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:25:
Ik heb een IPhone X, wil graag overstappen naar de 12 Pro. Maar September licht niet meer veraf, zou het nieuwe model een kleinere notch en 120hz hebben. Hoogstwaarschijnlijk ook weer een verbeterde camera. Zou het wachten het waard zijn volgens jullie?
Bing
Als je iPhone X het nog goed genoeg doet, zou ik wachten tot september/oktober.thecrazygun11 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:25:
Ik heb een IPhone X, wil graag overstappen naar de 12 Pro. Maar September licht niet meer veraf, zou het nieuwe model een kleinere notch en 120hz hebben. Hoogstwaarschijnlijk ook weer een verbeterde camera. Zou het wachten het waard zijn volgens jullie?
Als je iPhone X écht aan vervanging toe is, lekker de iPhone 12 kopen
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Nieuwe iPhones koop je m.i. van september t/m december, daarna zou ik altijd even uitzingen met wat je hebt.
Sorry maar wat een onzin. Een iPhone 12 kan voor vele mensen een hele prima upgrade of aankoop zijn. Niet iedereen is alleen maar specificatie geil.Grin schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:39:
Joh, nog vier maanden wachten, je gaat nu toch geen iPhone 12 meer kopen...
[ Voor 7% gewijzigd door Sleehond op 14-05-2021 21:24 ]
Dat wat jij quote is geen onzin maar mijn mening, en daar mag jij het uiteraard mee oneens zijn; prima. Wat ik wil aangeven - en die nuance is wellicht ietwat verloren gegaan in mijn eerste post - is dit:
Hij heeft een iPhone X zonder noemenswaardige problemen - anders was dat wel gemeld. Het is nog vier maanden tot de release van het volgende topmodel (zeer grote kans althans). Dan ga je nu toch geen iPhone 12 Pro meer kopen, en de absolute hoofdprijs betalen, zonder dat er een hele goede reden is?
Een iPhone 12 Pro is m.i. de beste telefoon die je nu kan kopen, anders had ik hem zelf niet gekocht. Maar nu nog een 12 Pro kopen terwijl daar geen reden voor is en de iPhone X nog voldoet? Nee, dat zou ik niet doen. Maar hé, wie ben ik...
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 14-05-2021 22:01 ]
Merken jullie echt heel veel verschil? Ik twijfel namelijk nog om te verlengen gezien deze nog prima is.
Nee, maar heb meer gehoord dat het amper uitmaakt. Mijn zwager wil elk jaar de nieuwste iPhone, maar hij zegt ook dat er amper verschil in zit. Zelfs van XS Max naar 12 P M.Technofreakz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:50:
Zijn er hier mensen die vanaf de 11 pro Max zijn overgestapt naar de 12 pro Max?
Merken jullie echt heel veel verschil? Ik twijfel namelijk nog om te verlengen gezien deze nog prima is.
Verlengen van je Ab. en toestel is niet gratis natuurlijk, je betaalt dan maandelijks voor je toestel erbij, of ineens. Ik denk dat je beter kunt wachten tot iPhone van 2021 of nog lekker tot 2022
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat is ook wat mijn gevoel zegt.. ik ga nu gewoon lekker met een Sim only verder.Hackus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Nee, maar heb meer gehoord dat het amper uitmaakt. Mijn zwager wil elk jaar de nieuwste iPhone, maar hij zegt ook dat er amper verschil in zit. Zelfs van XS Max naar 12 P M.
Verlengen van je Ab. en toestel is niet gratis natuurlijk, je betaalt dan maandelijks voor je toestel erbij, of ineens. Ik denk dat je beter kunt wachten tot iPhone van 2021 of nog lekker tot 2022
Ik zie dat gsminfo nu doorlinkt naar belsimpel. Een andere linkt naar mobiel.nl........ Super irritant.
Was juist super blij met gsminfo omdat je makkelijk filters kon instellen waaronder de optie "geen bkr"
[ Voor 21% gewijzigd door Valinor op 16-05-2021 21:17 ]
Optie geen BKR is gelijk aan maximaal 10 euro toestelbetalig per maand.Valinor schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:15:
Heeft iemand nog een goede vergelijkingssite voor het zoeken naar toestel icm abonnement?
Ik zie dat gsminfo nu doorlinkt naar belsimpel. Een andere linkt naar mobiel.nl........ Super irritant.
Was juist super blij met gsminfo omdat je makkelijk filters kon instellen waaronder de optie "geen bkr"
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ja klopt en 20 euro bij een jaarlijks abonnement maar het is handig als je dat als filter kan instellen.Schizo007nl schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:45:
[...]
Optie geen BKR is gelijk aan maximaal 10 euro toestelbetalig per maand.
Anders krijg je alle abonnementscombinaties te zien.
40 euro per maand kan 10 euro toestelkosten zijn en 30 euro abonnementskosten of 20 euro toestelkosten en 20 euro abonnementskosten.
[ Voor 15% gewijzigd door Valinor op 16-05-2021 23:49 ]
QFT.Hackus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Nee, maar heb meer gehoord dat het amper uitmaakt. Mijn zwager wil elk jaar de nieuwste iPhone, maar hij zegt ook dat er amper verschil in zit. Zelfs van XS Max naar 12 P M.
Mijn upgrade van een iPhone X naar een 12 Pro was ook een dikke meh. Ding is lomp groot geworden, accuduur is gelijk gebleven, foto's zijn beter. Verder totaal irrelevant upgrade voor mij, bij mijn dagelijks gebruik ondervind ik meer nadelen dan voordelen (ik maak niet veel foto's). Kan je wel zeggen, ja maar: sneller, beter scherm, 5G, bla bla bla Maar dat boeit mij totaal niet voor wat ik doe met een telefoon. Telefoons zijn voor mij wel klaar met evolueren. Alleen foto en video is wel eens leuk, dat je iets bekijkt en denkt van: damn, dat zijn mooie plaatjes voor een smartphone!
Je kunt toch gewoon het maximale toestelbedrag per maand op €10 instellen? Zowel bij beksimpel als bij mobiel.nlValinor schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:48:
[...]
Ja klopt en 20 euro bij een jaarlijks abonnement maar het is handig als je dat als filter kan instellen.
Anders krijg je alle abonnementscombinaties te zien.
40 euro per maand kan 10 euro toestelkosten zijn en 30 euro abonnementskosten of 20 euro toestelkosten en 20 euro abonnementskosten.
Of snap ik iets niet?
Klopt, maar ik vroeg naar een vergelijkingssite.Incognitum schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Je kunt toch gewoon het maximale toestelbedrag per maand op €10 instellen? Zowel bij beksimpel als bij mobiel.nl
Of snap ik iets niet?
Via gsminfo kon je gewoon "geen bkr" aanvinken en dan kreeg je gelijk de goedkoopste abonnementscombinaties van verschillende sites.
Handmatig op belsimpel of mobiel.nl zoeken duurt te lang.
Daarnaast kan je daar alleen "maximale toestelprijs" instellen wil je meerdere providers vergelijken.
1 voor 1 alle providers afgaan is veel werk.
En soms heb je een aanbieding en is 1 bepaalde kleur iphone opeens flink goedkoper. Dat kan je dan ook supersnel zien via een vergelijkingssite.
[ Voor 11% gewijzigd door Valinor op 17-05-2021 11:40 ]
Edit: ik lees veel meer over 14.5.1 battery drain, ik ben niet de enige

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 18-05-2021 18:22 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 18-05-2021 19:51 ]
True, ben zelf van de SE 1st gen naar de 11 Pro overgestapt omdat de 12 pro gewoon te groot is. Dan maar de 11 pro die toch goed zal meegaan en nauwelijks verschilt van de 12 pro.Grin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:20:
[...]
QFT.
Mijn upgrade van een iPhone X naar een 12 Pro was ook een dikke meh. Ding is lomp groot geworden, accuduur is gelijk gebleven, foto's zijn beter. Verder totaal irrelevant upgrade voor mij, bij mijn dagelijks gebruik ondervind ik meer nadelen dan voordelen (ik maak niet veel foto's). Kan je wel zeggen, ja maar: sneller, beter scherm, 5G, bla bla bla Maar dat boeit mij totaal niet voor wat ik doe met een telefoon. Telefoons zijn voor mij wel klaar met evolueren. Alleen foto en video is wel eens leuk, dat je iets bekijkt en denkt van: damn, dat zijn mooie plaatjes voor een smartphone!
Ik kom van een iPhone 8 en daar was het toch altijd zichtbaar in de statusbalk?
Ah nevermind je moet natuurlijk eerst wifi uitzetten, dan staat het gewoon rechtsboven, duh.
[ Voor 13% gewijzigd door Skidmarks op 19-05-2021 08:58 ]
In de reguliere camera app heb ik geen problemen met de knoppen in de bovenhoeken. Ook het naar beneden halen van het berichtencentrum en controlcentrum gaan zonder problemen.
Even voor je getest, ik heb het probleem niet..Speculaes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:45:
Ik heb nu sinds anderhalve dag een iPhone mini. In Whatsapp loop ik alleen tegen een probleempje aan met de camera. De knoppen links en rechtsboven (flash, nachtstand en sluiten) reageren vrijwel niet. Is dit een bekend probleem?
In de reguliere camera app heb ik geen problemen met de knoppen in de bovenhoeken. Ook het naar beneden halen van het berichtencentrum en controlcentrum gaan zonder problemen.
Geen probleem met aanraken, maar het maantje vd nachtstand staat grotendeels in de notch, zie alleen de onderkant, vreemd.Speculaes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:45:
Ik heb nu sinds anderhalve dag een iPhone mini. In Whatsapp loop ik alleen tegen een probleempje aan met de camera. De knoppen links en rechtsboven (flash, nachtstand en sluiten) reageren vrijwel niet. Is dit een bekend probleem?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Uhh wat?pinokkia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:35:
Apple heeft nog steeds een minder goede WiFi.
:strip_exif()/f/image/Y2V3LksnaQ02PjJsrTMhVejp.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hoe heb jij het voor elkaar dat het batterijpercentage te zien is?
Mijn excuses voor verkeerde uitleg. Maar de Wi-Fi ontvangst is echt niet super. Ik heb vanaf de iPhone 6 tot de 12 Pro de Wi-Fi ontvangst vergelijken met de Samsungs telefoons van mijn zoons. Maar Samsung telefoons zien meer Wi-Fi netwerken dan iPhones. Dat is het enigste minpuntje aan iPhones. Voor de rest nooit geen vastlopers en alles loopt soepel.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 20-05-2021 06:08 ]
Een SSID zien, wil nog niet zeggen dat je dan ook netwerk hebt. Een iPhone zal een SSID niet tonen als die boven een bepaalde dbm signaal sterkte zit.pinokkia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 03:04:
[...]
Mijn excuses voor verkeerde uitleg. Maar de Wi-Fi ontvangst is echt niet super. Ik heb vanaf de iPhone 6 tot de 12 Pro de Wi-Fi ontvangst vergelijken met de Samsungs telefoons van mijn zoons. Maar Samsung telefoons zien meer Wi-Fi netwerken dan iPhones. Dat is het enigste minpuntje aan iPhones. Voor de rest nooit geen vastlopers en alles loopt soepel.
Jailbreakpixels66 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 03:00:
[...]
Hoe heb jij het voor elkaar dat het batterijpercentage te zien is?
Zucht...
Ik zou meer concentreren op wat de toestellen nu bieden. Tegen de tijd dat deze toestellen tegen het einde van de updates aanlopen moet je ze zien zoals we nu tegen de 2016 SE of de Iphone 7 aan kijken. De Iphone 7 is 1 generatie nieuwer, en krijg misschien wel langer updates dan de SE 2016, maar op dit moment zou ik beide niet meer willen hebben.Sjah schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 05:59:
Zit hier te denken aan mijn 5s vervangen door of een SE (2020), of een 12 mini. Vraag is hoeveelste versie van iOs die 12 mini gaat halen, is dat wel 3 versies verder, zoja dan is het de moeite. Je hebt het toch over paar dikke honderdjes meer betalen.
Zie hier voor Apples updatebeleid tot nu toe. (geen garantie voor de toekomst)
Edit:lees nu je post pas beter. Als je nu een 5S hebt doe je wel erg lang met je toestellen. In dat geval is een beter antwoord op je vraag. Het scheelt 1 generatie, in het verleden scheelde dat 0, 1 of 2 rondes software update. Als het puur daar om gaat zou ik niet nu 50% meer betalen.
[ Voor 14% gewijzigd door ejdvandenberg op 20-05-2021 09:26 ]
Zoals het er nu naar uit ziet zal de 12 mini één jaar langer updates krijgen dan de SE 2020. Wel moet ik je zeggen, de 12 mini is echt een topper. Zie het als een high-end model in een kleiner jasje.Sjah schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 05:59:
Zit hier te denken aan mijn 5s vervangen door of een SE (2020), of een 12 mini. Vraag is hoeveelste versie van iOs die 12 mini gaat halen, is dat wel 3 versies verder, zoja dan is het de moeite. Je hebt het toch over paar dikke honderdjes meer betalen.
Ja dat is het em ook, die mini heeft wel paar plusjes, en hij is veel geiler dan de SE. Was dat niet zo dan was het voor mij no-brainer om de SE te nemen.
tJa de core-user van Apple is altijd diegeen geweest die niet moeilijk doet over de prijs, die groep val ik dan weer minder in.
Ik ben overgestapt van Android naar Apple in 13 jaar, dus voor mij was keus ook niet makkelijk. Mijn laatste smartphone was er eentje van 200 euro, maar omdat ik denk dat je bij de 12 mini meer bang for buck hebt dan bij de SE (betere camera, dus aparte (compact-)camera niet nodig, waarschijnlijk één jaar langer updates e.d.), was de keuze niet moeilijk. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik 'maar' 605 euro heb uitgegeven aan een maand oude 2e hands 12 mini met 128 GB. Dit heeft mij wel geholpen de keuze te maken.Sjah schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 01:01:
@DeVliegendeNLer
Ja dat is het em ook, die mini heeft wel paar plusjes, en hij is veel geiler dan de SE. Was dat niet zo dan was het voor mij no-brainer om de SE te nemen.
tJa de core-user van Apple is altijd diegeen geweest die niet moeilijk doet over de prijs, die groep val ik dan weer minder in.
Ook even getest voor je. Normaal gesproken gebruik ik de camera in whatsapp vrijwel nooit.Speculaes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:45:
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik moet echt een beetje aan de onderkant van het icoontje drukken om het te laten reageren. Als ik het midden van de icoontjes aanraak, reageert het niet.
Overigens zie ik zelf helemaal geen maantje voor de nachtmodus...alleen de flitser en het kruisje om af te sluiten.
Het maantje zag ik nu ook niet meer. Zal aan het tijdstip liggen.Blauwschaap schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Ook even getest voor je. Normaal gesproken gebruik ik de camera in whatsapp vrijwel nooit.
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik moet echt een beetje aan de onderkant van het icoontje drukken om het te laten reageren. Als ik het midden van de icoontjes aanraak, reageert het niet.
Overigens zie ik zelf helemaal geen maantje voor de nachtmodus...alleen de flitser en het kruisje om af te sluiten.
En als ik aan de onderkant druk reageer-ie heel soms. Lijkt alsof de knoppen niet goed uitgelijnd zijn inderdaad.
Ik wil graag 2 Nano simkaarten gebruiken, maar dat gaat volgens mij niet.. iemand die hier meer van af weet?
[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 21-05-2021 14:28 ]
Staat toch duidelijk op de site https://www.apple.com/nl/iphone-12-pro/specs/, idd nano + e-sim.turkeyhakan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
De iPhone 12 Pro ondersteund Dual Sim. Maar betekent Dual Sim in dit geval: E-Sim + Nano Sim?
Ik wil graag 2 Nano simkaarten gebruiken, maar dat gaat volgens mij niet.. iemand die hier meer van af weet?
Tenzij je een chinese iphone neemt, die hebben wel dual nano. Maar ik denk niet dat je dat moet willen.
[ Voor 18% gewijzigd door BastiaanCM op 21-05-2021 14:33 ]
Als je echt met 2 kaarten wilt werken dan kun je proberen zoals gezegd een Chinese te vinden. Nooit begrepen waarom zij wel en wij niet. Er zijn wel Bluetooth-dingetjes te krijgen die je achterop plakt of in de zak stopt. Maar dat is allemaal gedoe.turkeyhakan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
De iPhone 12 Pro ondersteund Dual Sim. Maar betekent Dual Sim in dit geval: E-Sim + Nano Sim?
De 12 Mini en de SE zijn echt geen vergelijking. Logisch ook, gezien het prijsverschil. Ik heb zelf 5 jaar met een SE 2016 gedaan en heb een 12 Mini i.p.v. een nieuwe SE gekocht. De kwaliteit van het display en de camera zijn het geld al waard.Sjah schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 05:59:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ooit van de zoekfunctie gehoord?turkeyhakan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
Dit is al zoooooo vaak voorbij gekomen

Ik heb al 10 jaar Simyo, maar bij mij staat er altijd 'KPN NL'.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
Niet perse geheel ontopic, maar ik zit bij provider Simyo. Ik zie linksbovenin ‘simyo’. Wat ziet iemand die bij HollandsNieuwe zit? Heeft iemand daar een abo?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Apart. Ik heb ‘simyo’. ‘KPN NL’ is veel mooier, haha. Ik gebruik wel een esim trouwens. Misschien dat het daar aan ligt?Exirion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:43:
[...]
Ik heb al 10 jaar Simyo, maar bij mij staat er altijd 'KPN NL'.
Volgens mij gaat het er om op welk netwerk je zit. Misschien dat het onderscheid bij modernere netwerken wel mogelijk is waardoor netwerkloze providers inmiddels hun naam kunnen tonen. Bij Hollandsnieuwe zou ik Vodafone verwachten.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:45:
Apart. Ik heb ‘simyo’. ‘KPN NL’ is veel mooier, haha. Ik gebruik wel een esim trouwens. Misschien dat het daar aan ligt?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Er staat “hollandsnieuwe.” of “Vodafone NL”. Omdat het niet past gaat schuift de tekst naar links om vervolgens bij het eind weer terug te springen. Geen idee waarom het wisselt tussen Vodafone NL en hollandsnieuwe.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
Niet perse geheel ontopic, maar ik zit bij provider Simyo. Ik zie linksbovenin ‘simyo’. Wat ziet iemand die bij HollandsNieuwe zit? Heeft iemand daar een abo?
Met face id moet ik omhoog swipen na de unlock. Is het zo in te stellen dat dat automatisch gaat?
(iPhone 12 mini, zeer tevreden over).
[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 25-05-2021 14:50 ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Nopebert pit schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:49:
Even een vraag over unlocken met face id. Ik heb tot nu toe iPhones gehad met touch id. Op het moment van unlocken opende touch id altijd de laatst geopende applicatie of het hoofdscherm.
Met face id moet ik omhoog swipen na de unlock. Is het zo in te stellen dat dat automatisch gaat?
(iPhone 12 mini, zeer tevreden over).

Ik heb HollandsNieuwe. Bij mij op alle iPhones (6,7, X, 11 Pro en 12 Pro) geeft het Vodafone weer. Ik heb dan wel een nieuwe simkaart. Misschien dat het gedeeltelijk ligt of je een oude of nieuwe simkaart heb.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
Same here. Bij mij ook simyo in beeld met een esim. Mijn vrouw gebruik een sim van simyo en heeft wel KPN in het scherm staan.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:45:
[...]
Apart. Ik heb ‘simyo’. ‘KPN NL’ is veel mooier, haha. Ik gebruik wel een esim trouwens. Misschien dat het daar aan ligt?
Ik stoor me er niet aan, prima club en betaalbaar.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Het hangt ook een beetje van je gebruik af. De buitenkant van de 12 mini is beter, krasbestendige materialen, daardoor niet zo'n lelijk hoesje nodig. De camera van de SE 2020 is prima maar in zeer moeilijke tegenlicht situatie is de 12 mini beter, ook heeft deze een extra groothoeklens. Qua snelheid is de SE 2020 vergelijkbaar met de 12.Exirion schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:24:
[...]
De 12 Mini en de SE zijn echt geen vergelijking. Logisch ook, gezien het prijsverschil. Ik heb zelf 5 jaar met een SE 2016 gedaan en heb een 12 Mini i.p.v. een nieuwe SE gekocht. De kwaliteit van het display en de camera zijn het geld al waard.
Ik heb ze beide en vind de face id qua handelingen niet persé een verbetering ten opzichte van de touch id. Het nadeel van face id is een handeling extra en je moet er boven gaan hangen. Bovendien opent bij touch id direct het beginscherm of applicatie, ook al ligt de telefoon naast je toetsenbord. Dus een touch id in de aan/uit toets op de zijkant lijkt mij het beste.
Heb simyo en ik zie simyo, Ik zie wel ''KPN wifi calling'' ipv Simyo af en toe. Wanneer ik het op vliegtuigstand heb staan dan zie ik bijna altijd KPN wifi calling.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
Ik heb zo ver ik kan zien alle mogelijkheden van Siri uitgeschakeld maar in de nacht loopt mijn batterij terug door gebruik van Siri….
Edit: zoekbalkje doet wonderen. Excuus.
[ Voor 8% gewijzigd door CHKYBSTRD op 26-05-2021 06:53 ]
Stay hungry, stay foolish!
Ik vergeet namelijk vaak wachtwoorden en hoe ideaal is het dat je dan kan inloggen door een vingerafdruk.
Hoe werkt dit met face id? Hetzelfde maar dan met je gezicht? Beetje dom misschien, maar heb geen idee hoe dit werkt
Yep, als een app het ondersteund, kun je gewoon inloggen met je gezicht, net zoals je anders met een vingerafdruk zou doen.beccie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:12:
Door het ontbreken van touch id ben ik aan het twijfelen of ik de 12 mini wel moet aanschaffen. Ik vind het op de 8 ideaal dat ik geen wachtwoorden moet intoetsen, maar dat dit kan door touch id.
Ik vergeet namelijk vaak wachtwoorden en hoe ideaal is het dat je dan kan inloggen door een vingerafdruk.
Hoe werkt dit met face id? Hetzelfde maar dan met je gezicht? Beetje dom misschien, maar heb geen idee hoe dit werkt
Zijn er verder nog verschillen, ben zo gewend aan de home knop
Het werkt nu met gestures. Ik vind het eigenlijk ideaal. Ik heb de iPhone 12 na exclusief Android te hebben gebruikt. Mijn eerste iPhone is zeer positief bevallen in ieder geval. Zelfs FaceID bevalt. Er zijn uiteraard edge cases waarin ik liever een fysieke vingerafdrukscanner had, maar die zijn er andersom ook.beccie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:25:
Oke, dus ipv met finger id kan ik dan gewoon inloggen met face id. Dat zou fijn zijn.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nu nog even wachten tot de mini in blauw weet op voorraad is bij mobiel.nl
Ik dacht ook dat ik de homeknop erg zou missen maar je bent er echt zo aan gewend en op met een mondkapje na vind ik faceid sneller en handiger werken.beccie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:25:
Oke, dus ipv met finger id kan ik dan gewoon inloggen met face id. Dat zou fijn zijn.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Gooi je safari cache eens leeg.Erik1805 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:43:
Ik heb een Iphone 12 en ineens mega veel drain in de nacht. Gisteravond met 72% weggelegd en vanochtend 25%. Safari staat bovenaan. Iemand een idee of tip?
Toevallig update 14.6 gedraaid? Stond een artikel over mega battery drain en warmlopende accu met die update. Heb m zelf nog maar ff in de wacht gezet.Erik1805 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:43:
Ik heb een Iphone 12 en ineens mega veel drain in de nacht. Gisteravond met 72% weggelegd en vanochtend 25%. Safari staat bovenaan. Iemand een idee of tip?
https://www.onemorething....os-14-6-iphone-problemen/
Werkt bij mij ook erg goed op de fiets. iPhone 12 in een QuadLock-houder voor navigatie. Was met de homeknop wel eens gedoe (vette vingers van zonnebrand, regen op de knop).Sluw schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Ik dacht ook dat ik de homeknop erg zou missen maar je bent er echt zo aan gewend en op met een mondkapje na vind ik faceid sneller en handiger werken.
A'dam PVOutput
Ja heb ik gedraaidpixels66 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:27:
[...]
Toevallig update 14.6 gedraaid? Stond een artikel over mega battery drain en warmlopende accu met die update. Heb m zelf nog maar ff in de wacht gezet.
https://www.onemorething....os-14-6-iphone-problemen/
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dan ben ik ook wel even benieuwd, update gedaan en nu net dit gelezen. Ben benieuwd dan!
Waar baseer je dat op en hoe heb je dat dan gemeten?pinokkia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 03:04:
[...]
Ik heb liever minder dan meer netwerken. Als de verbinding crappy is, heb ik liever dat die niet wordt weergegeven.
Hier 4 iPhones thuis, die vandaag allemaal op een of andere manier batterij vreten. Zowel op 14.5, 14.5.1 en 14.6. Normaal heb ik na een dag nog minimaal 60% over, nu zat ik om 14:00 op 34% zonder iets anders te doen.Erik1805 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:17:
Vind in het algemeen de accu echt slecht geworden sinds 14.6. Hoop dat er snel een fix komt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je denkt: neh, ik zal wel wat fout doen, maar gelukkig lees je dan op verschillende fora dat je niet de enige benWhatsappHack schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 02:03:
Op 14.6 is de accuduur hier ook aanzienlijk verslechterd op de 12 Mini's, helaas.
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors